Mijn familie ( wat er nu teminste nog van over is na de ww2 en moeten vechten in nederlands-indo ) kwamen allemaal uit portugal en zijn door de inquisitio moeten vluchten naar nederland. We hebben onze familieboeken met stambomen die terug gaan tot de romeinse tijd die het land bezette. Joden hebben daadwerkelijk wel een '' claim '' op het land maar net zoals andere soorten rassen/geloven.
Maar er zit een groot verschil tussen de Joden wat van noord-afrika naar voornamelijk portugal/spanje/italie ( zuid frankrijk ) hebben moeten vluchten en met de inquisitio meer naar het noorden moesten vluchten. Tegenover de joden die meer naar griekenland en het noorden ( zoals rusland/polen ) heen zijn gegaan ver in het verleden. ( nog geen eens over de mensen die zich in oostbloklanden maar het joodse geloof aannamen voor de belastingvoordeel. )
'' Indianen '' native of americans hebben daadwerkelijk ook claims EN grondbezit waar de amerikaanse rechtstaat zogoed als geen inspraak heeft, en waar de indianen al jarenlang bevoorbeeld wiet mochten/konden kweken hoewel je overal in amerika in het gevang werd gezet en wat laatste paar jaar wat verandering in komt.
Native of americans hebben dus daadwerkelijk een '' land '' stukken grondgebied waar ze kunnen leven en joden niet. Het jodendom is een geloof maar ook een ras omdat ze alleen met andere joden zich mogen voortplanten. Je bent ook alleen jood als je moeder jood is. In de science wereld zijn ze er ook allang over uit dat de genen van de moeder een klein stukje meer word gegeven dan van de vader. Dus ook een stuk belangrijker.
Het probleem met '' claims '' is dat het vroeger altijd werd gedaan om zodoende een reden te hebben om het land te bezitten of te veroveren ( Rusland krim anyone? als voorbeeld )
Maar om maar even te zeggen vele joden die naar isreal zijn gegaan komen uit de oostbloklanden of zaten al in de omgeving. De Joden die dus eerst in italie, portugal, spanje etc waren en toen na de inquisitio gevlucht zijn en toen voor, in ww2 zijn gevlucht of gebleven zitten vooral in noord america of nog in europa. ( grappige is dat er honderdduizenden joden hebben gevochten voor duitsland in de eerste wereld oorlog, daarom zijn ook heel veel veteranen gebleven in duitsland omdat ze dachten dat het niet zo erg was en struisvogel kop in het zand '' het kan niet ik heb voor me vaderland gevochten '' )
Er is eigenlijk 2 groepen joden en daar moet daadwerkelijk wel ten opzichte van gedachte gang een splits gemaakt worden. Mijn opa die als enigste de ww2 en nederlands-indo heeft overleefd verafschuwde hoe isreal te werk ging laatste 10-20 jaar ( Alsnog was hij soms streng in de leer soms totaal niet heeft alsnog bij ze graf een stukje gewoon grond met lavandel bloemen gedaan wat totaal not-done is om je graf te versieren dus voor iemand die geen jeugd heeft gehad en alles heeft meegemaakt en zoveel oorlog en uit zo'n tijdsgeest komt is dat een redelijk groot protest

)
Maar er is nu een probleem de meeste joden in isreal zijn er geboren kun je hun nu gewoon maar deporteren naar andere landen? Eruit zetten? Dat zou het zelfde zijn als ik nu alle Duitsers met een scheef oog aankijk omdat ze mijn familie hebben '' afgemoord '' hoewel de meeste mensen er helemaal niks mee te maken hebben gehad omdat ze nog geen eens leefden!
Zelfs bevoorbeeld mijn opa ging zelfs oudere duitsers die er daadwerkelijk wel wat mee te maken hadden kunnen hebben niet met een scheef oog aankijken ( deed meerdere malen in de week ze ronde in duitsland, boodschapje hier visje daar even praten vakantie in duitsland zelfs verder ging die alsnog naar het '' duitse '' deel van Majorca.
Dus het is erg simpel de mensen die er nu wonen hebben het recht om hier te wonen is hetzelfde als 2-3-4 generatie '' buitenlanders '' hier in nederland.
Lenin waarschuwde al 100 jaar terug dat je niet te erg moet focussen op de joden omdat je dan de echte problemen overziet, het zelfde wat er nu gebeurd in nederland met de moslims. We moeten eerder over de problemen gaan praten als het klimaat, huisvesting, dat mensen van 20-35 jaar 20-40% minder te besteden hebben dan mensen van 20 jaar en verder, Automatisering etc.
In het begin van Isreal was er bijna weer een genocide op het joodse volk en isreal heeft ondanks zich hebben terug gevochten en zelfs daarbij land kunnen inpikken als compensatie en als extra verdedigings linie zodat ze wat meer tijd hebben als het weer gebeurd. Veel stukken terug gegeven kijk maar naar egypte.