Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zit die buffer wijziging standaard in die apk verwerkt? of moet ik nog handmatig aanpassingen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 14:23
Ik heb de OTA 004 geinstalleerd, maar heb nu allerhande problemen met het afspelen van videos. Ik heb mijn neo x8-h plus van media24store ontvangen vorige week. Alles leek goed te werken, videos afspelen streamed vanaf mijn mediaserver was een fluitje van een cent.

Maar nadat ik besloot om up te daten naar versie 004 lijkt geen enkele video meer goed te gaan. Waneer ik een video opstart, begint die stotteren zonder enig geluid. Aan de wifi verbinding ligt het niet want zelfs vanaf usb lijkt die geen enkele videobestand meer goed te kunnen afspelen, zowel met xbmc als met de aparte geinstalleerde player apps.

Iemand een idee waar dit aan ligt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jos707 schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:28:
Ik heb de OTA 004 geinstalleerd, maar heb nu allerhande problemen met het afspelen van videos. Ik heb mijn neo x8-h plus van media24store ontvangen vorige week. Alles leek goed te werken, videos afspelen streamed vanaf mijn mediaserver was een fluitje van een cent.

Maar nadat ik besloot om up te daten naar versie 004 lijkt geen enkele video meer goed te gaan. Waneer ik een video opstart, begint die stotteren zonder enig geluid. Aan de wifi verbinding ligt het niet want zelfs vanaf usb lijkt die geen enkele videobestand meer goed te kunnen afspelen, zowel met xbmc als met de aparte geinstalleerde player apps.

Iemand een idee waar dit aan ligt ?
Ja, dat is audio gerelateerd... 1x herstarten verhielp het probleem bij mij en ik moest m'n audio op 2.0 laten staan in XBMC (terwijl ik 2.1 heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
ArcticWolf schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:34:
Zit die buffer wijziging standaard in die apk verwerkt? of moet ik nog handmatig aanpassingen doen?
Die zit daar al in verwerkt (in de apk/XBMC) hoef je zelf dus niks meer aan te doen.
Gisteren ook bij een tweede film geen hapering meer waargenomen. Heb overigens zowel in Android als in XBMC het aanpassen van de frequentie van de tv aan de film aan staan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 14:23
ArcticWolf schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:09:
[...]

Ja, dat is audio gerelateerd... 1x herstarten verhielp het probleem bij mij en ik moest m'n audio op 2.0 laten staan in XBMC (terwijl ik 2.1 heb)
Ben teruggegaan naar 003, moet alles terug even instellen maar het lijkt nu beter te gaan, films spelen terug met geluid en zonder haperingen. Voorlopig blijf ik nog even af van 004 tot ik de oorzaak van het probleem heb kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
004 draait bij mij idd ook niet zo lekker, 003 leek beter te draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor123
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-01-2023
Sinds een week deze X8-H Plus in huis. Met plezier alle mogelijkheden aan het onderzoeken. De extra meegeleverde A2 Lite mouse krijg ik tot nu toe niet werkend bij games..Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zelf niet heel veel problemen met 004 maar ik stream dan ook niet heel veel. Laatst wel moeite met het afspelen van een muziek stream via di.fm maar na een reboot was dat ook weg.
Wellicht een groot verschil dat mijn films en series van een usb schijf komen die gekoppeld is aan de X8-H Plus.

Problemen die ik wel heb maar via een omweg oplos zijn geen FanArt bij m'n films en problemen met wakker worden van het toestel als ik hem in slaapstand zet in xbmc. Overigens komt voor dat laatste deze week een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik denk dat ik het judder probleem heb opgelost... waarschijnlijk kwam het door m'n TV zelf, ik gebruikte smooth + motion led plus voor ultra smooth motion, maar dan krijg je dus een frequentie die niet ondersteund wordt en dan skipped hij een paar frames om te compenseren om de X seconden.
Alles uitgezet en nu geen last meer van random judder (het ziet er alleen niet zo smooth meer uit :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Haha het is ook niet snel goed ;)
Ben zelf wel min of meer verbaasd dat zo'n apparaat met zo'n laag verbruik toch nog zoveel voor elkaar kan krijgen. Zou ik zelf niet verwacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
l3art schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:56:
Haha het is ook niet snel goed ;)
Ben zelf wel min of meer verbaasd dat zo'n apparaat met zo'n laag verbruik toch nog zoveel voor elkaar kan krijgen. Zou ik zelf niet verwacht hebben.
Er zijn ook telefoons met hdmi-out he }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Haha I know. Wist jij dat er ook tablet zijn met een HDMI uitgang? ;)
Gewoon nooit echt bij stil gestaan dat het verbruik dusdanig laag was. Op zich logisch, want anders zou een accu zo leeg zijn natuurlijk. Maar desondanks blijft het wel een mooi staaltje techtniek, ongeacht of het nu een telefoon, tablet of een X8 is. Al helemaal als je het weg zet tegenover hoe groot de kasten een aantal jaren terug waren die nog maar net 1080 konden afspelen en wat het verbruik toen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ok... dit is vervelend, al dat resizen om de minix gui, xbmc en normale videos EN 3d films op 16:9 te krijgen, denk je er 1 goed te hebben is de ander weer versprongen.
Op 1 of andere manier blijft XBMC ook altijd bij view mode van original naar normal terug springen... :/
fit to screen vind ik zo'n lame methode :P

edit:
fit to screen wordt wel aanbevolen... 8)7
Note: Always adjust your TV display settings before Kodi's settings (such as overscan, etc). In most cases, you can get a "just scan/just fit/PC mode/something" mode turned on that will not require any adjustments in Kodi, and will allow for the best screen quality.
http://kodi.wiki/view/Settings/System

[ Voor 37% gewijzigd door ArcticWolf op 14-04-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 08:27
Mag ik vragen wat jullie allemaal gebruiken aan plugins etc. En op welke manier jullie films bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
ArcticWolf schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:20:
Ik denk dat ik het judder probleem heb opgelost... waarschijnlijk kwam het door m'n TV zelf, ik gebruikte smooth + motion led plus voor ultra smooth motion, maar dan krijg je dus een frequentie die niet ondersteund wordt en dan skipped hij een paar frames om te compenseren om de X seconden.
Alles uitgezet en nu geen last meer van random judder (het ziet er alleen niet zo smooth meer uit :P )
Zou je het probleem dan niet veel vaker moeten zien? Ik merk het zelf ook maar met name bij Web-DL in 1080p afleveringen. Op het forum van minix staat het ook een aantal keer gemeld van gebruikers dat ze daar last van hebben. Ik zal nog eens nagaan op mijn tv of ik CineMotion (sony) uit heb staan.

Als ik een gewone film kijk, dan heb ik vrijwel nooit last van die frameskips. En standaard wel bij afleveringen van series in de web-dl kwaliteit. En om het nog leuker te maken: laatst moest ik de minix rebooten en de eerste aflevering die ik toen afspeelde is compleet goed gegaan. De volgende aflevering had al binnen 2 minuten die frameskips. Doet mij denken aan een buffer dat ergens gevuld wordt maar niet geleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Crowbar schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:04:
[...]

Zou je het probleem dan niet veel vaker moeten zien? Ik merk het zelf ook maar met name bij Web-DL in 1080p afleveringen. Op het forum van minix staat het ook een aantal keer gemeld van gebruikers dat ze daar last van hebben. Ik zal nog eens nagaan op mijn tv of ik CineMotion (sony) uit heb staan.

Als ik een gewone film kijk, dan heb ik vrijwel nooit last van die frameskips. En standaard wel bij afleveringen van series in de web-dl kwaliteit. En om het nog leuker te maken: laatst moest ik de minix rebooten en de eerste aflevering die ik toen afspeelde is compleet goed gegaan. De volgende aflevering had al binnen 2 minuten die frameskips. Doet mij denken aan een buffer dat ergens gevuld wordt maar niet geleegd.
Ik heb nagenoeg geen web-dl kwaliteit, meeste zijn bd's of bdrips en het komt ook daar voor al moet ik zeggen dat het bij 50hz en 60hz materiaal nagenoeg niet voorkomt. Het is vooral 24hz materiaal wat problemen geeft bij mij.
Als ik alle filters/opties op m'n samsung tv uit zet dan heb ik er geen last van... zet ik alleen motion plus aan dan begint het gelijk weer.

In theorie zou 24hz = 24hz moeten zijn en dus volledig smooth moeten zijn zonder extra bewerkingscpu's... maar dat is dus niet het geval en heb niet het idee dat het de source (=bd) is.

Maar het kan ook een combi zijn van frame matching en incorrect buffer gebruik, dat zou het nog complexer maken :+

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 15-04-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
Naderhand heb ik ook gelezen dat 23.976 een issue is met Android en op het forum van minix staat ook dat hun framerate switcher nog op een oude versie van een bepaalde instantie is gebaseerd. Ik hoop iig dat ze met een goed werkende update komen binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Arghhh nadat ik via een omweg de artwork werkend had gekregen, werkt het nu weer voor een groot gedeelte niet. Ik word er zo moe van op deze manier :(
Gisteren geprobeerd de library te updaten lukte niet. Toen die maar leeg gemaakt, weer content opnieuw ingesteld en weg was een gedeelte van het artwork. Ook als ik nu eerst via de pc al het artwork installeer en dan weer op de MiniX dan is het weer weg. Terwijl als ik mijn externe HD aan de pc hang en in kodi kijk is al mijn artwork wel gewoon aanwezig, maar op de MiniX weer niet...
Ik smijt dat ding nog eens uit het raam als dat zo door gaat ;)

edit:
Nu weer wat meer artwork werkend gekregen door als bron Universal movie scraper te gebruiken ipv themoviedb...

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 18-04-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Crowbar schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:51:
Naderhand heb ik ook gelezen dat 23.976 een issue is met Android en op het forum van minix staat ook dat hun framerate switcher nog op een oude versie van een bepaalde instantie is gebaseerd. Ik hoop iig dat ze met een goed werkende update komen binnenkort!
Ik heb het nog even gekeken, maar het probleem doet zich alleen bij 23.976 materiaal voor, 25/50 en 30/60 hebben er geen last van :/
Heb nu 003 met XBMC Minix... 004 was me te onstabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
ArcticWolf schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 09:53:
[...]

Ik heb het nog even gekeken, maar het probleem doet zich alleen bij 23.976 materiaal voor, 25/50 en 30/60 hebben er geen last van :/
Heb nu 003 met XBMC Minix... 004 was me te onstabiel.
Ah, jij hebt de plus? Ik heb de 8-H en die is nog niet officieel naar 004 gebracht geloof ik. Ik wacht de komende update nog af maar als mijn web-dl in 23.976 nog steeds stotteren, dan ga ik op zoek naar een andere mediaspeler.

Vraag is alleen: welke dan.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Crowbar schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:35:
[...]

Ah, jij hebt de plus? Ik heb de 8-H en die is nog niet officieel naar 004 gebracht geloof ik. Ik wacht de komende update nog af maar als mijn web-dl in 23.976 nog steeds stotteren, dan ga ik op zoek naar een andere mediaspeler.

Vraag is alleen: welke dan.. :/
Hier wordt flink geklaagd over die 24fps bug:
http://www.minixforum.com...-004-firmware.5197/page-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmvision
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09-2019
rolfio schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:44:
[...]

Netflix in HD gaat nooit werken op onze devices, tenzij Netflix daar anders over gaat denken... Kijk hier maar eens.

Is overigens ook al vaker gezegd hier :O
Ik heb eindelijk wat tijd gehad om het uit te zoeken en het is inderdaad geen full HD. De Netflix test video (http://www.netflix.com/WiMovie/70136810?trkid=439131) die ik afgespeeld heb geeft aan dat de resolutie 1280×720 met 3200 kbps.

Toch nog steeds een stuk beter dan de 480p die ik voorheen had op mn Minix! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:26
Dit krijg ik niet te zien in Netflix. Gebruik je Hola ofzo?

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmvision
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09-2019
Hmm nee ik heb geen Hola of andere middelen gebruikt om de regio te veranderen, maar ik woon in Canada dus daar kan het aan liggen.

Misschien dat de El Fuente test video werkt?

De link is http://movies.netflix.com...0709&t=El+Fuente%3A+24+MP, maar werkt niet direct op de Minix omdat de link naar de webbrowser versie van Netflix gaat en dat schakelde automatisch over naar de app). Ik heb naar de movie id gezocht in de app en dat werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nieuwe update voor de Plus: http://www.minixforum.com...ware-via-minix-fota.5543/
Change log (since 20150402 firmware):

1.) Fixed IR not responsive well issue
2.) Fixed mouse movement doesn't exit screensaver issue
3.) Fixed XBMC/Kodi wakeup bug
4.) Fixed Premier League Pass (New Zealand) unable to playback issue
5.) Fixed MyTV (HK) app playback issue
6.) Fixed AML remote control failed to connect issue
7.) Removed HDMI-CEC yellow/blue keys remapping
8.) Fixed MX player subtitle duplicating issue
9.) Fixed when muted the UI key movement still have sound issue
10.) Fixed HDMI-CEC multi devices and long press issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

mooi dat ze ook een update uitbrengen voor de X8-H 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ind0mi schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:33:
mooi dat ze ook een update uitbrengen voor de X8-H 8)7
De development van de Plus loopt achter he, kan zijn dat die wijzigingen al in de huidige FW voor de -H zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
Je zal het waarschijnlijk al gezien hebben maar dit heeft Ken aangegeven:
Is it "Web-DL" type of mkv files? if yes we are going to fix it soon, still analyzing the causes. We're 90% sure about the cause now.
The problem is related to certain specific types of files and not refresh rate related.
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Crowbar schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:34:
[...]

Je zal het waarschijnlijk al gezien hebben maar dit heeft Ken aangegeven:

[...]

Ik ben benieuwd!
Gisteren een fresh install gedaan van 004 en 004A en het lijkt erop dat de frame drops weg zijn... er zit nog een minimale judder om de X seconden en die valt echt nagenoeg niet op... het is dat ik m'n TV op 400hz CMR had gezet als test (dan valt elke stutter/judder extreem op... maar niet fijn om constant naar te kijken) en meerdere afleveringen gekeken en zowel bij hi/slow mo scenes zie ik iig niks.
Ik zou Ken op de hoogte houden }:O

http://www.minixforum.com...ta.5543/page-2#post-50089

blue24 heeft er echter nog wel last van.

Ik gebruik trouwens SPMC 14.2 zonder extra cache instellingen en de frame rate match optie van de Minix (en niet die in SPMC).

http://spmc.semperpax.com
https://play.google.com/s...=com.semperpax.spmc&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

iemand de xbmc updates van hardwareguru gebruikt ? http://www.hardwareguru.nl/faq/index.php?id=xbmc-updates

Is dit een geoptimaliseerde xbmc versie van de minix xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:57
Ik snap niet dat jullie op jullie tv's zitten te kloten met beeldoptimalisatie-opties zoals motion-blur of sport-modes of whatever
Het eerste wat er gebeurt als je je tv laat calibreren, is het uitzetten van al die functies.

Doe dat, en kijk daarna nog of je last hebt van skipped frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mark_vs schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:46:
Ik snap niet dat jullie op jullie tv's zitten te kloten met beeldoptimalisatie-opties zoals motion-blur of sport-modes of whatever
Het eerste wat er gebeurt als je je tv laat calibreren, is het uitzetten van al die functies.

Doe dat, en kijk daarna nog of je last hebt van skipped frames.
Wat denk je dat we doen? Misschien moet je even terug lezen? :P ik heb alleen de 400hz CMR optie gebruikt om te kijken of het daadwerkelijk weg was (dan valt een judder veel meer op...)
Maar goed heb nu de beta 005 fw en die heeft zo te zien het probleem opgelost (wat ook in de changelog staat)

Link naar fw005 beta: http://www.minixforum.com...a-firmware-20150430.5659/

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 01-05-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTTS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-10-2022
Weet iemand hoe je in Netflix kan pauzeren, doorspelen en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:26
Ik bedien mijn Minix met een draadloze muis. Klikken tijdens afspelen krijg je de mogelijkheid om te pauzeren/vooruit- of terug te spoelen.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
ff vraagje met firmware 004 zit er dan nog een nadeel aan om verder te gaan met Kodi ipv de ingebouwde player?

ik dacht dat het verschil refresh aanpassing aan film was, dit is een must voor mij, maar is nu dus fixed?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tonton schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:51:
ff vraagje met firmware 004 zit er dan nog een nadeel aan om verder te gaan met Kodi ipv de ingebouwde player?

ik dacht dat het verschil refresh aanpassing aan film was, dit is een must voor mij, maar is nu dus fixed?
Die optie zit al in fw 004, maar in fw 005 beta is het opgelost voor 23.976 films/series (zit nog een kleine glitch in 004) en ik gebruik Isengard alpha 2 dus dat werkt prima.Deze week komt de officiele fw 005 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
heeft de Minix neo ook de optie enkel xbmc/kodi te draaien(of automatisch starten at boot)?

ik zoek simpelweg een kodi speler die 4K vlekkeloos kan draaien. verdere software/ android OS gebruik ik toch niet..

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
ikbengoofy schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:11:
heeft de Minix neo ook de optie enkel xbmc/kodi te draaien(of automatisch starten at boot)?

ik zoek simpelweg een kodi speler die 4K vlekkeloos kan draaien. verdere software/ android OS gebruik ik toch niet..
Eerste hit bij Google op 'boot android to xbmc'

http://freaktab.com/forum...rt-xbmc-in-android-tv-box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 06:45

B2

wa' seggie?

ikbengoofy schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:11:

Ik gebruik zelf XBMC launcher. Te downloaden in de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Thanks.

Ik zit iets te ingewikkeld te zoeken naar openelec installaties op de Minix neo 8. niet echt nodig blijkbaar.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Nu online
Na jaren trouwe dienst heeft mijn Boxee box het begeven en dus tijd voor een waardige vervanger. Tijdje getwijfeld tussen een NUC of de Minix 8h plus en uiteindelijk voor de laatste gekozen.

Kodi draait lekker en is na wat uurtjes rommelen nu helemaal naar wens ingericht. Wel zijn er wat zaken waar ik nu tegen aan loop:
1. 4k output werkt niet. Inmiddels al met 4 kabels en op verschillende poorten getest.
2. Beeldkwaliteit lijkt het niet te halen bij de boxee box die ik hiervoor gebruikte.

PSN: nameless-iD_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:38
usefulidiot.198 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:41:
Na jaren trouwe dienst heeft mijn Boxee box het begeven en dus tijd voor een waardige vervanger. Tijdje getwijfeld tussen een NUC of de Minix 8h plus en uiteindelijk voor de laatste gekozen.

Kodi draait lekker en is na wat uurtjes rommelen nu helemaal naar wens ingericht. Wel zijn er wat zaken waar ik nu tegen aan loop:
1. 4k output werkt niet. Inmiddels al met 4 kabels en op verschillende poorten getest.
2. Beeldkwaliteit lijkt het niet te halen bij de boxee box die ik hiervoor gebruikte.
Beeldkwaliteit valt tegen?
Hoe zou dat kunnen, want het geeft beeld via HDMI door. Lijkt mij dat dit geen groot verschil kan zijn met een ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Kashika schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:44:
[...]

Beeldkwaliteit valt tegen?
Hoe zou dat kunnen, want het geeft beeld via HDMI door. Lijkt mij dat dit geen groot verschil kan zijn met een ander apparaat.
De decoder kwaliteit zou slechter kunnen zijn, video is (meestal) compressed dus moet het wel gedecodeerd worden.
Maar ik vind de decoder niet slecht en AMlogic staat niet bekend om slechter decoder kwaliteit.

4K problemen weet ik niet want dat heb ik niet.

Nieuwe FW 005 voor de Plus:
http://www.minixforum.com...mware-via-minix-fota.124/

(volgende week voor de X8 en X8-H)

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 08-05-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Nu online
ArcticWolf schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:01:
[...]

De decoder kwaliteit zou slechter kunnen zijn, video is (meestal) compressed dus moet het wel gedecodeerd worden.
Maar ik vind de decoder niet slecht en AMlogic staat niet bekend om slechter decoder kwaliteit.

4K problemen weet ik niet want dat heb ik niet.

Nieuwe FW 005 voor de Plus:
http://www.minixforum.com...mware-via-minix-fota.124/

(volgende week voor de X8 en X8-H)
Oh, als slecht zou ik het ook zeker niet omschrijven. Het is dat de boxee niet meer werkt, anders had ik een side by side vergelijking gemaakt.

Het 4k probleem blijft mij een raadsel. Heb vandaag nog een kabel(highspeed + ethernet) gekocht, maar het probleem blijft.
Zwart beeld met soms wat groene strepen, waarna de minix weer terugspringt naar 1080p.

edit: Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden! Volgens de Minix waren er geen updates, maar nu ik op het forum zit, zie ik dat er inmiddels 5 firmware updates beschikbaar zijn. Ga later vandaag kijken of dit het 4k probleem verhelpt :)

edit 2: Alle updates zijn geïnstalleerd. Wat mij nu opvalt is dat er nu helemaal geen mogelijkheid is om 4k in te stellen. Iemand een idee of 4k ondersteuning gedropt is? Verder werkt het streamen vanaf mijn NAS ook niet meer lekker, ik haal nog geen frame per seconde :/

[ Voor 21% gewijzigd door usefulidiot.198 op 09-05-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
er zit idd iets mis in 004 qua beeldsync, hij gaat ff in slomo om de minuut ofzo.
dus maar ff uitgezet en rest van film verder bekeken, alles ok

bij 005 maar weer aanzetten dus en overschakelen op Kodi.
ff kijken of ik libraries kan kopieren, zo'n gedoe om op te zetten

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tonton schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:20:
er zit idd iets mis in 004 qua beeldsync, hij gaat ff in slomo om de minuut ofzo.
dus maar ff uitgezet en rest van film verder bekeken, alles ok

bij 005 maar weer aanzetten dus en overschakelen op Kodi.
ff kijken of ik libraries kan kopieren, zo'n gedoe om op te zetten
Dat is idd in 005 opgelost :-)
Ik zou trouwens Isengard alpha 2 gebruiken op die FW, werkt echt goed (de Beta 1 is meer buggy dan alpha 2 heb ik het idee...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Super dat ze Logitech Harmony support hebben ingebakken. Dat mistte ik wel.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 11:35
Het Minix team is laatste tijd vrij vlot met updates. Hebben jullie enig idee of er ook plannen zijn om te updaten naar Lollipop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Meauses schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:54:
Super dat ze Logitech Harmony support hebben ingebakken. Dat mistte ik wel.
Dit zit er eigenlijk toch al in vanaf de 003FW o.i.d.? Ik kan tenminste al veel langer meer knoppen op mijn Harmony gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
KeanoNL schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:36:
Het Minix team is laatste tijd vrij vlot met updates. Hebben jullie enig idee of er ook plannen zijn om te updaten naar Lollipop?
Nee, voorlopig niet. Had volgens mij met de ondersteuning van het 1 en ander te maken (staat ergens op het minix forum een bericht van Minix-Ken daarover).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
B2 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:40:
[...]

Dit zit er eigenlijk toch al in vanaf de 003FW o.i.d.? Ik kan tenminste al veel langer meer knoppen op mijn Harmony gebruiken.
Klopt, bij mij ook, maar ik kan bijvoorbeeld de play, pauze e.a. knoppen niet gebruiken. Dus ik gok dat ze dat ermee bedoelen.

Ik kan trouwens geen FOTA ontvangen blijkbaar, ik zit nog op een build uit 2014 en zodra ik check voor een FOTA dan geeft de Minix aan dat er niks beschikbaar is. Hebben meer mensen hier last van?
Een restart en power off heeft ook niet geholpen in ieder geval.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Meauses schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:31:
[...]

Klopt, bij mij ook, maar ik kan bijvoorbeeld de play, pauze e.a. knoppen niet gebruiken. Dus ik gok dat ze dat ermee bedoelen.

Ik kan trouwens geen FOTA ontvangen blijkbaar, ik zit nog op een build uit 2014 en zodra ik check voor een FOTA dan geeft de Minix aan dat er niks beschikbaar is. Hebben meer mensen hier last van?
Klopt, de FOTA server is veranderd... je moet nu een handmatige flash doen met de burntool.

Geen idee waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
ArcticWolf schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:25:
[...]

Klopt, de FOTA server is veranderd... je moet nu een handmatige flash doen met de burntool.

Geen idee waarom...
Oh lekker dan... :(
Maar daarmee doe je gelijk een volledige wipe van je device...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Meauses schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:37:
[...]

Oh lekker dan... :(
Maar daarmee doe je gelijk een volledige wipe van je device...
Inderdaad... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Nu online
Meauses schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:31:
[...]

Ik had een paar dagen geleden hetzelfde.
Op het Minix forum staat een FW002 update. In de startpost staat ook een image welke je op een usb-stick kan plaatsen en vervolgens op de Minix handmatig kan laten updaten. Ik had al mijn settings e.d. nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
usefulidiot.198 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:17:
[...]

Ik had een paar dagen geleden hetzelfde.
Op het Minix forum staat een FW002 update. In de startpost staat ook een image welke je op een usb-stick kan plaatsen en vervolgens op de Minix handmatig kan laten updaten. Ik had al mijn settings e.d. nog.
Hmm, is het niet mogelijk om gelijk naar FW004 te flashes via USB stick? Ik zou niet weten welke firmware ik nu heb.
Zodra die erop staat kan je weer via de FOTA naar 004a en dan 005 etc. Lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ik zit nog te twijfelen om naar FW005 te gaan. Aan de ene kant lijkt me de uitgebreidere ondersteuning voor de Harmony wel erg handig, aan de andere kant heb ik geen zin om al m'n setting/skins/addons weer kwijt te raken omdat het nu via de burntool moet.

Heeft iemand FW005 al getest met een Harmony? Met name de play/stop/pause knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
ik heb 005 er gewoon over via software update op de minix zelf, geen burntool
mis ik wat?

loopt perfect.
004 crashte wel eens
en de 24fps bug is weg (random stukjes in slomo)

ook over gestapt op Kodi Isengard ipv de built in XBMC, werkt ook goed!

[ Voor 17% gewijzigd door Tonton op 15-05-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Nu online
Meauses schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:06:
[...]

Hmm, is het niet mogelijk om gelijk naar FW004 te flashes via USB stick? Ik zou niet weten welke firmware ik nu heb.
Zodra die erop staat kan je weer via de FOTA naar 004a en dan 005 etc. Lijkt mij.
Je hoeft alleen de fw002 via usbstick te doen. Deze update zorgt er oa. voor dat de updatetool op de minix weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Tonton schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:50:
ik heb 005 er gewoon over via software update op de minix zelf, geen burntool
mis ik wat?

loopt perfect.
004 crashte wel eens
en de 24fps bug is weg (random stukjes in slomo)

ook over gestapt op Kodi Isengard ipv de built in XBMC, werkt ook goed!
Ik zit nog op 003, volgens mij kun je dan geen FOTA doen naar 004/005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Gewoon FOTA hoor:
en ik zat op 3 en via FOTA eerst naar 4 gegaan in April en 5 in Mei

ps: grappig idd dat ze zich forced voelen om adaptive refresh rate op off te zetten omdat basic users het als een bug zien dat scherm even op zwart kan gaan bij starten film.
terwijl het voor mij (en meer denk ik) de enige manier is om een vloeiend beeld gevoel te krijgen.
Al heb ik het idee dat het bij mijn nieuwe TV (OLED) minder issue dan de LCD die ik had.
Official 005 firmware has been released via MINIX FOTA.
It's a small differential update package.

Prerequisite for receiving this update:
1.) Updated to the 004A firmware via MINIX FOTA / USB burning tool;
Reference:
http://minixforum.com/thr...a-not-for-x8-h-plus.5567/
2.) No rooting has been done;
3.) Check for update using this app

Change log (since 004A firmware):
1.) Fixed some WEB-DL / 23.976fps videos stuttering issue
2.) Fixed IMDB app can't launch issue
3.) Setting default of self-adaptive refresh rate switching feature to OFF
4.) Added Logitech Harmony support (Experimental)

[ Voor 23% gewijzigd door Tonton op 15-05-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tonton schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:01:
Gewoon FOTA hoor:
en ik zat op 3 en via FOTA eerst naar 4 gegaan in April en 5 in Mei

ps: grappig idd dat ze zich forced voelen om adaptive refresh rate op off te zetten omdat basic users het als een bug zien dat scherm even op zwart kan gaan bij starten film.
terwijl het voor mij (en meer denk ik) de enige manier is om een vloeiend beeld gevoel te krijgen.
Al heb ik het idee dat het bij mijn nieuwe TV (OLED) minder issue dan de LCD die ik had.

[...]
Dat ligt waarschijnlijk aan de motion enhancers, die bij LCD zullen zijn misschien standaard wat agressiever.

Ik zit nu op Openelec 5.0.8 v4 en werkt echt een stuk beter dan FW005, kreeg FW005 niet meer goed "smooth" en de GUI werd steeds trager :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

ArcticWolf schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:42:
[...]
Ik zit nu op Openelec 5.0.8 v4 en werkt echt een stuk beter dan FW005, kreeg FW005 niet meer goed "smooth" en de GUI werd steeds trager :X
Dat laatste zou wel erg jammer zijn. Ik ben destijds juist naar een Minix gegaan vanwege traagheid op mijn gejailbreakte AppleTV.
Voorlopig hou ik het nog maar even op FW003.

Over Openelec lees ik ook nog wel het e.e.a. wat niet helemaal goed werkt. 1080p wat niet automatisch geselecteerd wordt e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
B2 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:18:
[...]

Dat laatste zou wel erg jammer zijn. Ik ben destijds juist naar een Minix gegaan vanwege traagheid op mijn gejailbreakte AppleTV.
Voorlopig hou ik het nog maar even op FW003.

Over Openelec lees ik ook nog wel het e.e.a. wat niet helemaal goed werkt. 1080p wat niet automatisch geselecteerd wordt e.d.
Moet zeggen, draai nu 3 dagen die v4 versie en die werkt echt goed. Nog geen rare dingen mee gemaakt en het beeld is echt smooth zonder enhancers.
Echter ik heb geen UHD TV dus alleen puur 1080p (8bit) en gebruik ook alleen audio (2.1) over HDMI en geen HD audio/optical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor123
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-01-2023
Mijn beeld op de tv via de X8-H Plus is blokkerig bij streamen of afspelen via usb. Kan ik dit beter krijgen door instellingen te wijzigen?

[ Voor 11% gewijzigd door cor123 op 17-05-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisweergezell
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:27
cor123 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 08:17:
Mijn beeld op de tv via de X8-H Plus is blokkerig bij streamen of afspelen via usb. Kan ik dit beter krijgen door instellingen te wijzigen?
Probeer het videobestand eens naar te minix te kopieren en dan af te spelen. Als dit dan wel vloeiend gaat dan lijkt de oorzaak in een (te) trage usb stick te liggen (er kan nogal veel verschil zitten tussen de snelheid van de ene usb stick en de andere). Ik denk niet dat dit met het aanpassen van instellingen op te lossen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-08 00:40
Ik heb mijn Neo X8-H Plus sinds januari en loop al vanaf het begin tegen een paar problemen aan:

- Wanneer film etc eenmaal in mijn "library" staan, krijg ik ze er niet meer uit. Ik heb dit geprobeerd via: "C" -> Manage -> Remove from library -> Confirm. Maar na een tijdje staat de film er gewoon weer tussen.

- De mogelijkheid om de Minix als hotspot te gebruiken is een drama (bekend probleem op Minix forum). Ding bevriest iedere keer.

- Airplay van Apple krijg ik niet werkend.

Ik gebruik Minix versie 3 icm GuruXBMC 5.1. Van beide is er een update beschikbaar. Naar mijn weten kan ik de Minix software updaten zonder dat ik gegevens/instellingen verlies. Maar hoe zit dit met de GuruXBMC? Het zou flink zuur zijn als ik de door mij geintstaleerde add-ons, instellingen etc. zou verliezen.

Heeft er iemand een oplossing voor mijn probleempjes of opmerkingen over het updaten?

Mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Eergisteren de laatste OTA update op mijn Neo X8H geinstalleerd en sindsdien heb ik zo'n 2x per film de audio dropouts.

Daarvoor was dat eens per 4 films ofzo. Dus het is helaas niet verbeterd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Laatst online: 22:20

emzed

*

Voor mij is de Minix het eigenlijk net niet. Teveel gepiel om het allemaal lekker te laten lopen en het zijn tegenwoordig voornamelijk de kinderen die een mediastreamer gebruiken. En daarvoor voldoet mijn Asrock 330 ION het nog meer dan prima.

Dus voor wie interesse heeft, mijn Minix X8-H HW guru edition staat op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
X8-H aanzetten via AB kan dat?
Ik werk met de NEO M1 (werkt lekker) en heb hem nog niet aangekregen met de AB

Probleem is misschien dat doordeweeks bij de stroom eraf gaat tussen 1:00 snachts tot 17:30
en hij start niet om standby op als stroom eraf is geweest, zou ook een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:31
* knip *

Het is niet de bedoeling om dezelfde vraag op meerdere plekken te posten. Laten we het centraal houden in het topic Welke Mediaplayer, welke je binnen Consumentenelektronica Aankoopadvies hebt aangemaakt.

[ Voor 89% gewijzigd door S1NN3D op 15-06-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
heeft iemand TVMC al draaien op zijn minix en zo ja..wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 16:13
NrG! schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:29:
heeft iemand TVMC al draaien op zijn minix en zo ja..wat zijn de ervaringen?
nou, niet met de gevraagde TVMC versie, wel met de instellingen van TV-addons (waar jouw TVMC ook weer vandaan komt). Loopt als een zonnetje bij mij: geen locale opslag voor mij, alles streamen. Ik zou TVMC bijna proberen, ware het niet dat ik dik tevreden ben. Never change a winning team. ;)

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Ik lees dat de 8h plus niet is aan te zetten met de afstandsbediening.
Is dit icm flicr wel te realiseren?

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51
Bij de X8-H werkt dit absoluut wel. Ik weet niet of dit gewijzigd is met de plus-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
ScooBY_DoO schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:09:
Ik lees dat de 8h plus niet is aan te zetten met de afstandsbediening.
Is dit icm flicr wel te realiseren?

TIA
wat ik begrijp staat USB off in standby dus een AB die op usb werkt (de Neo M1) zal hem niet aan kunnen zetten, met een infrarood signaal zou het wel moeten werken (de standaard remote)

EDIT: nou mijn M1 zit ook IR voorkantje op, zou dus moeten werken??

[ Voor 7% gewijzigd door Tonton op 22-06-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
chielmi schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:05:
Bij de X8-H werkt dit absoluut wel. Ik weet niet of dit gewijzigd is met de plus-variant.
Aanzetten met de ab of icm flirc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Tonton schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:34:
[...]

wat ik begrijp staat USB off in standby dus een AB die op usb werkt (de Neo M1) zal hem niet aan kunnen zetten, met een infrarood signaal zou het wel moeten werken (de standaard remote)

EDIT: nou mijn M1 zit ook IR voorkantje op, zou dus moeten werken??
Zowel de bijgeleverde remote als mijn harmony one krijgen hem niet aan.

Volgens minix forum kan het ook niet.

Doordat er geen stroom op staat bij volledig uit kan er geen ir signaal ontvangen worden zegt men daar.

Paar workarounds, maar dat is alleen interesant als je al je apparaten stroomloos maakt en tegelijk weer aanzet waardoor de minix meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
ScooBY_DoO schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:51:
[...]
Paar workarounds, maar dat is alleen interesant als je al je apparaten stroomloos maakt en tegelijk weer aanzet waardoor de minix meegaat.
eh hoe precies?

Ik heb namelijk stroom schakelaar dat alle A/V uitgaat tussen 01:00 en 18:00 op werkdagen
Dus alle stoom knalt er tegelijk weer op, lijkt wat op wat jij zegt.
Liefst had ik bios optie zoals auto power on after power loss
kan hij zelf lekker in standby vallen en werkt remote gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
ScooBY_DoO schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:47:
[...]

Aanzetten met de ab of icm flirc?
Met de ir afstandsbediening. Ik moet wel zeggen dat dit sinds de laatste update niet meer lukt met een Logitech One, maar nog wel met de originele afstandsbediening. Ik moet het commando even opnieuw aanleren aan de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:46
Als iemand interesse heeft, ik heb nog een X8-h te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Tonton schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:15:
[...]

eh hoe precies?

Ik heb namelijk stroom schakelaar dat alle A/V uitgaat tussen 01:00 en 18:00 op werkdagen
Dus alle stoom knalt er tegelijk weer op, lijkt wat op wat jij zegt.
Liefst had ik bios optie zoals auto power on after power loss
kan hij zelf lekker in standby vallen en werkt remote gewoon
http://www.minixforum.com...power-on-from-remote.4425

Je moet zelf maar even de links bekijken.
Je kunt de jumper methode gebruiken of je powerknop "vastzetten".....

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
chielmi schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:22:
[...]

Met de ir afstandsbediening. Ik moet wel zeggen dat dit sinds de laatste update niet meer lukt met een Logitech One, maar nog wel met de originele afstandsbediening. Ik moet het commando even opnieuw aanleren aan de One.
Apart dat de plus versie dan anders is.

Minix forum staan meerdere topics hierover. (Kreeg de linkjes ook pas na ik hier gepost had).

Helaas zijn de workarounds voor mij niet werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdaan
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 11:16
Een vraag: ik heb al langere tijd een X8-H welke via NFS aan mijn NAS is gekoppeld. Op de NAS (DS215j) draait MariaDB met de library.

Probleem is dat na standby de NFS-shares niet meer lijken te werken. XBMC geeft dan aan dat het item niet meer in de bibliotheek staat. Herstarten van XBMC na een standby-periode verhelpt het probleem.

Iemand met hetzelfde probleem? Iemand met een oplossing misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 11:41
Heb hetzelfde probleem (zonder MariaDB). Geen oplossing voor helaas. Geen tijd gehad om erin te duiken en ik gebruik momenteel de X8-H te weinig om me eraan te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Laatst online: 17-09 21:19
Ik kan upgraden voor 35 euro naar de plus versie, nou heb ik begrepen dat de wifi en internetlan poort beter is , zijn er meerdere verschillen en is het 35 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
nou de gok gewaagd , denk dat ik een slecht exemplaar heb, mijn speedtest gaat maar tot 94 mb terwijl ik een abbo heb van 120 , verder is er met geen mogelijkheid wifi op te ontvangen , lan gaat wel vandaar dat ik wel kon testen..stuur hem maar terug want dit schiet niet op zo , andere ervaringen met geen wifi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een serie of film kijk stopt hij vaak ineens om te laden, ligt het aan mijn Internet of aan de minix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 00:01:
Als ik een serie of film kijk stopt hij vaak ineens om te laden, ligt het aan mijn Internet of aan de minix?
Speciaal geregistreerd hier om deze vraag te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Nu online
Er staat weer een nieuwe ota-update klaar. Heb hem gisteren op mijn 8x-h plus geinstalleerd, en ondanks wat verbeteringen (vpn & iconen) heb ik nogsteeds geen 4k output optie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
virtua69 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 01:22:
nou de gok gewaagd , denk dat ik een slecht exemplaar heb, mijn speedtest gaat maar tot 94 mb terwijl ik een abbo heb van 120 , verder is er met geen mogelijkheid wifi op te ontvangen , lan gaat wel vandaar dat ik wel kon testen..stuur hem maar terug want dit schiet niet op zo , andere ervaringen met geen wifi ?
Had de verkeerde besteld... Ongelooflijk maar waar..

😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Ik heb nu een tijdje de Minix NEO X8H-Plus draaien thuis en ben er aardig tevreden over, ik gebruik deze voornamelijk als mediaplayer met Kodi en voor muziek luisteren met Spotify.

Nu wil het zo dat zodra ik Spotify wil luisteren, moet ik eerst mbv mijn logitech harmony zorgen dat mijn versterker en tv aangaan, daarna moet ik de apps killer draaien (ook al draait spotify dan nog, met spotify connect is de minix dan niet te vinden), en daarna spotify weer starten.
Ook is het zo dat als ik mijn tv uitzet de minix dan stopt om spotify af te spelen.
De Minix is via HDMI aan mijn Onkyo versterker verbonden die het weer doorlust naar de tv.
Het geluid komt uit de versterker uiteraard.

De minix laat ik overigens gewoon 24/7 aanstaan.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ik heb sinds kort de Neo X8-H Plus en probeer wat meer te halen uit mijn Harmony. Op mijn andere htpc Asrock Ion draai ik openelec. Daar heb ik allerlei knoppen in gesteld zoals ondertitels ophalen, guideknop voor context, audio trager/sneller et cetera.

Is dit ook mogelijk op de Minix? Ik heb het forum doorgezocht, maar kom niet veel tegen. Iets over flirc, maar ik weet niet of dat de oplossing is.

Als ik alleen maar de knopjes kan gebruiken die op Mini IR-Remote zitten, vind ik het behoorlijk karig. Wat ik overigens ook behoorlijk irritant vind is dat de cursortoetsen niet repeterend zijn, ofwel, je moet 100 keer klikken als je langs 100 films wil scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
De minix ondersteund maar een heel beperkte set aan ir commando's. Alleen de knoppen van de mini remote, aangevuld met play / pause / stop zijn bruikbaar via ir. Flirc heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Heb flirc besteld. Kijken of dat de oplossing is.

Andere vraag: is upgraden naar Kodi makkelijk en een goed idee? Er staat nu xbmc op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Je kunt de Minix XBMC app gewoon naast de laatste Kodi app draaien, op die manier kun je makkelijk vergelijken. Ik had tijdens een korte test het idee dat Kodi meerdere video's niet zo soepel afspeelde als Minix XBMC, het leek of er frames verloren gingen.
Niet te veel tijd aan besteed om dit verder te analyseren, hoop dat Minix binnenkort een "eigen" Kodi versie uit brengt. Tot die tijd ben ik tevreden met XBMC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Wat is er precies eigen aan de minix-xbmc versie? Tot nu toe alleen ontdekt dat je twee keer op back kunt drukken om naar android terug te keren. Heb kodi geïnstalleerd naast xbmc, lijkt tot nu toe beter te doen, aangezien addon van YouTube nu wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

chielmi schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:24:
Je kunt de Minix XBMC app gewoon naast de laatste Kodi app draaien, op die manier kun je makkelijk vergelijken. Ik had tijdens een korte test het idee dat Kodi meerdere video's niet zo soepel afspeelde als Minix XBMC, het leek of er frames verloren gingen.
Niet te veel tijd aan besteed om dit verder te analyseren, hoop dat Minix binnenkort een "eigen" Kodi versie uit brengt. Tot die tijd ben ik tevreden met XBMC ;)
Ook al getest met SPMC? (te downloaden via GooglePlay) werkt bij mij echt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Ik kan SPMC zeker eens testen! Alleen vind ik het altijd onduidelijk wat de verschillen zijn tussen al die verschillende Minix XBMC / SPMC / Kodi versies, zoals Westmania ook al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Werkt airplay niet op android? Als ik m probeer aan te zetten krijg ik een foutmelding.

hm, doet t inmiddels wel. Fijn

[ Voor 16% gewijzigd door Westmania op 29-07-2015 22:08 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste