Werkt gewoon in XBMC/Kodi
Anoniem: 686956
Ik heb een externe harde schijff op de minix neo 8 aangesloten, en daar veel losse nummers op staan.
Als ik die wil afspelen, begint hij te spelen en ineens, springt hij verder, en dat ooit bij ieder nummer.
Kan het zijn dan mijn HD niet compatibel is met de minix?? ik luister veel muziek en download veel wat ik weer via de minix wil afspelen, maar zo begint het aardig op mijn zenuwen te werken, iemand een idee over hoe dit kan???
Als ik die wil afspelen, begint hij te spelen en ineens, springt hij verder, en dat ooit bij ieder nummer.
Kan het zijn dan mijn HD niet compatibel is met de minix?? ik luister veel muziek en download veel wat ik weer via de minix wil afspelen, maar zo begint het aardig op mijn zenuwen te werken, iemand een idee over hoe dit kan???
Hoe speel je de muziek af? XBMC/Kodi? Al eens andere app geprobeerd?
De Minix Neo X8-H plus bij Geekbuying nu € 128.65 (na couponcode: MINIX04)
Anoniem: 686956
Hallo, ja via de XBMC Kodi inderdaad, in de alle apps sectie staan ook nog verscheidene spelers, maar die doen hetzelfde. weet iemand waar dit aan kan liggen, als het nummer begint speelt hij 10 seconden en springt verder, de volgende nummers ooit al binnen 1 seconde.
Het is nooit hetzelfde nummer, het is willekeurig.
Kan iemand mij hier mee helpen
Het is nooit hetzelfde nummer, het is willekeurig.
Kan iemand mij hier mee helpen
Hoi Allemaal,
ik heb een Minix Neo X8-H thuis staan nadat ik deze afgelopen weekend opnieuw heb aangesloten werkt de audio via optical niet meer.
het geluid gaat wel gewoon via HDMI naar de TV. als ik naar het uiteinde van de optical kabel kijk, zie ik daar wel rood ligt uit komen.
De kabel zit niet erg stevig in de minix en valt er heel eenvoudig uit, harder drukken heeft geen zin.
(ik hoor / voel niet de verwachtte klik)
iemand anders hier ook ervaring mee? en tips?
kabel vervangen?
de audio via optical heeft eerst wel gewoon gewerkt en ik heb niets aangepast in de instellingen, speler heeft alleen een paar dagen uit gestaan, ik heb het idee dat het aan de fysieke connection van de kabel op de speler ligt, maar ik weet niet of dit zo kan zijn als je wel ligt uit het uiteinde van de kabel ziet komen.
alvast bedankt voor jullie reacties.
ik heb een Minix Neo X8-H thuis staan nadat ik deze afgelopen weekend opnieuw heb aangesloten werkt de audio via optical niet meer.
het geluid gaat wel gewoon via HDMI naar de TV. als ik naar het uiteinde van de optical kabel kijk, zie ik daar wel rood ligt uit komen.
De kabel zit niet erg stevig in de minix en valt er heel eenvoudig uit, harder drukken heeft geen zin.
(ik hoor / voel niet de verwachtte klik)
iemand anders hier ook ervaring mee? en tips?
kabel vervangen?
de audio via optical heeft eerst wel gewoon gewerkt en ik heb niets aangepast in de instellingen, speler heeft alleen een paar dagen uit gestaan, ik heb het idee dat het aan de fysieke connection van de kabel op de speler ligt, maar ik weet niet of dit zo kan zijn als je wel ligt uit het uiteinde van de kabel ziet komen.
alvast bedankt voor jullie reacties.
If you don't stand for something you'll fall for everything
Ook geen update van Minix gedaan? Na een bepaalde update moest ik de simultane output naar HDMI/SPDIF weer inschakelen in de Minix settings.
Nou wat een gekloot weer.
Vriendin wilde graag netflix dus maar aangemeld.
De minix x8h die ik ooit gekocht heb (en zelf hooguit 2x gebruikt heb om een film te kijken
) is een ramp met de meegeleverde remotes.
Of ik ben dom of ik snap het gewoon niet, maar als ik een serie van meerdere seizoenen aanklik dan krijg ik hem niet aan het afspelen. Althans, hij pakt telkens de eerste aflevering van het eerste seizoen.
Die flymouse die er destijds gratis bijzat, geen idee welke werkt ook echt prachtig, je moet goddomme achter je op het plafond richting als een mongool die zn elleboog probeert te likken en dan hopen dat het pijltje op de juiste knop terecht komt. De playknop dus die bij elke aflevering rechts staat. Zodra ik met die flymouse daar met een hoop gekunstel op klik dan speelt het allemaal wel, maar zonder die flymouse optie geraak ik niet bij die knop.
Ik heb de standaard remote er ook bij, maar daarmee geraak ik ook niet op die play button.
Iemand die kan helpen? Zie ik iets over het hoofd? Ben ik werkelijk zo achterlijk dat het mij niet lukt?
Thanks alvast
=edit=
Ow en de ONDERtiteling staat BOVEN!?
Man man man wie verzint zulke onhandige apparaten? Waarom werkt dit allemaal niet gewoon out of the box?
Iemand die meer bedreven is met het bedienen van dat ding die mij kan helpen?
Als aflevering 1 helemaal doorgespoeld wordt dan start aflevering 2 wel. Maar die was dus voorheen niet te selecteren. En nu kan ik ook niet meer terug aflevering 1. Wat is deze?
Vriendin wilde graag netflix dus maar aangemeld.
De minix x8h die ik ooit gekocht heb (en zelf hooguit 2x gebruikt heb om een film te kijken
Of ik ben dom of ik snap het gewoon niet, maar als ik een serie van meerdere seizoenen aanklik dan krijg ik hem niet aan het afspelen. Althans, hij pakt telkens de eerste aflevering van het eerste seizoen.
Die flymouse die er destijds gratis bijzat, geen idee welke werkt ook echt prachtig, je moet goddomme achter je op het plafond richting als een mongool die zn elleboog probeert te likken en dan hopen dat het pijltje op de juiste knop terecht komt. De playknop dus die bij elke aflevering rechts staat. Zodra ik met die flymouse daar met een hoop gekunstel op klik dan speelt het allemaal wel, maar zonder die flymouse optie geraak ik niet bij die knop.
Ik heb de standaard remote er ook bij, maar daarmee geraak ik ook niet op die play button.
Iemand die kan helpen? Zie ik iets over het hoofd? Ben ik werkelijk zo achterlijk dat het mij niet lukt?
Thanks alvast
=edit=
Ow en de ONDERtiteling staat BOVEN!?

Man man man wie verzint zulke onhandige apparaten? Waarom werkt dit allemaal niet gewoon out of the box?
Iemand die meer bedreven is met het bedienen van dat ding die mij kan helpen?
Als aflevering 1 helemaal doorgespoeld wordt dan start aflevering 2 wel. Maar die was dus voorheen niet te selecteren. En nu kan ik ook niet meer terug aflevering 1. Wat is deze?

[ Voor 16% gewijzigd door vosss op 15-08-2015 00:23 ]
Lijkt erop dat er iets toch totaal verkeerd zit in jouw apparaat / instellingen. Ik heb mijn Minix Neo X8-H Plus nu een maand of 8 en op 2 of 3 vastlopers na, nooit problemen.
===
Wie draait er hier nog meer nog altijd XBMC voor Minix versie 13? Minix stelt zelf dat je prima naar Kodi kunt overstappen, maar dat hun versie geoptimaliseerd is voor de X8-H Plus. Aangezien ik een shared db gebruik met al mijn andere clients zit ik dus nog steeds op v.13. Er zit niet zoveel schot in de ontwikkeling van een nieuwe Kodi variant bij Minix.
===
Wie draait er hier nog meer nog altijd XBMC voor Minix versie 13? Minix stelt zelf dat je prima naar Kodi kunt overstappen, maar dat hun versie geoptimaliseerd is voor de X8-H Plus. Aangezien ik een shared db gebruik met al mijn andere clients zit ik dus nog steeds op v.13. Er zit niet zoveel schot in de ontwikkeling van een nieuwe Kodi variant bij Minix.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ben al een tijdje op zoek naar een geschikte media speler en de Minix X-8H plus is een serieuze kandidaat. Waar ik me alleen moeilijk overheen kan zetten is geen HD ondersteuning voor Netflix, geen Android 5, geen HDMI 2.0 (voor 4K @60fps) en dat Android vanaf een NAS streamen niet ideaal is.
Allemaal gelezen en niet ervaren. Is er een reden om bijvoorbeeld te wachten op een opvolger, die wat van de beschreven issues oplost. Of zijn de issues niet echt noemenswaardig?
Allemaal gelezen en niet ervaren. Is er een reden om bijvoorbeeld te wachten op een opvolger, die wat van de beschreven issues oplost. Of zijn de issues niet echt noemenswaardig?
¯\_(ツ)_/¯
Ik stream mijn media vanaf een Synology NAS via cat 5e utp-kabel naar XBMC op mijn Minix. Dat is in ieder geval geen probleem.
Stream ook probleemloos van mijn nas, Andriod 5 mis ik echt niet en Netflix is via de tv zelf of chromecast prima te doen..
Ik heb ondertussen een weekje 'n Minix X8 Plus. Voor 'n leuk prijsje bij Dealextreme kunnen scoren, voor 'erbij'. Meteen 'n Logitech K400 aan gehangen die ik nog had liggen en 'n Xiaomi gamepad voor 't MAME-geweld
Die 'voor erbij' sloeg meteen om in 'voor de slaapkamer'.
En daar zit nu mijn probleem :
De standaard meegeleverde remote is okay, maar ik zoek nog 'n specifieke mediaremote. Nu heb ik in m'n woonkamer 'n Logitech Harmony 300 die alles doet wat ik wil. Las laatst dat Logitech zo lief is geweest om een profiel voor de Minix mediaplayers online te zetten. Maar dan zit je weer met IR en line of sight enz... Dus is er een goeie BT media remote (keyboard heb ik niet zo nodig)
UPDATE
Door 'n upgrade van m'n TV heb ik geen nood meer aan de media-remote, kan 'm bedienen via de remote van m'n televisie. (Thank you CEC I guess
)
En dan nog 'n vraag die meteen mijn kunde in Android verraadt : ik zou mijn Minix willen rooten, kan dat met de usual tools of zijn er bepaalde dingen waar op gelet moet worden?
En daar zit nu mijn probleem :
De standaard meegeleverde remote is okay, maar ik zoek nog 'n specifieke mediaremote. Nu heb ik in m'n woonkamer 'n Logitech Harmony 300 die alles doet wat ik wil. Las laatst dat Logitech zo lief is geweest om een profiel voor de Minix mediaplayers online te zetten. Maar dan zit je weer met IR en line of sight enz... Dus is er een goeie BT media remote (keyboard heb ik niet zo nodig)
UPDATE
Door 'n upgrade van m'n TV heb ik geen nood meer aan de media-remote, kan 'm bedienen via de remote van m'n televisie. (Thank you CEC I guess
En dan nog 'n vraag die meteen mijn kunde in Android verraadt : ik zou mijn Minix willen rooten, kan dat met de usual tools of zijn er bepaalde dingen waar op gelet moet worden?
[ Voor 8% gewijzigd door dodge_911 op 22-08-2015 19:18 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Kan iemand mij vertellen of Horizon Go App werkt zonder foutmelding.
Heb ik draaien zonder problemen. Minix x8-hSky2k schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:43:
Kan iemand mij vertellen of Horizon Go App werkt zonder foutmelding.
Is er al een manier om op de NEO X8-H Plus met XBMC for Minix (13.3) ofwel een recente Kodi (15 bijv.) daadwerkelijk x265/HEVC bestanden af te spelen? Ik krijg wel geluid maar geen beeld en dat schijnt een bekend probleem te zijn. Nu las ik in de review van hardware.info dat dit prima met de andere players op te lossen is, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om per bestand een ander mediaplayer te kiezen. Ik zou graag een hoop films/series vervangen door hevc-versies, maar als afspelen dan niet meer (handig) werkt, is het natuurlijk geen optie.
Heb een probleempje met mijn X8-H Plus, bij het afspelen van diverse series via Kodi hoor ik af en toe hard gekraak(klik, ratel, ratel ratel ratel, normaal. Hij is via een optische kabel aangesloten op mijn HarmanKardon en alle te installeren updates zijn geïnstalleerd. Spotify heeft nog geen enkele probleem opgeleverd. Iemand enig idee?
Verder bijzonder tevreden met het kastje.
Kodi met shared DB(samen met een R-Pie)
Spotify
Netflix
Airplay
(mochten er nog mensen zijn die hulp nodig hebben kan ik mijn install wel delen)
Verder bijzonder tevreden met het kastje.
Kodi met shared DB(samen met een R-Pie)
Spotify
Netflix
Airplay
(mochten er nog mensen zijn die hulp nodig hebben kan ik mijn install wel delen)
[ Voor 8% gewijzigd door loser180 op 08-09-2015 19:39 ]
Jouw naam in onder mijn Post
Iemand anders ook opeens het euvel dat bij de upgrade naar Kodi 15.2 dat de audio delay een fractie versneld moet worden (ca 200 msec) om weer in sync te zijn met het beeld? Ik lees wel in de patchnotes dat er een standaard audio delay van 250 msec er vanaf is gehaald, maar het is voor mij niet duidelijk of dit een versnelling of vertraging betreft.
Mijn audio-setup verloopt analoog via een versterker, maar voor de upgrade was er geen verschil te merken in vid/audio synchronisatie.Remove default 250ms audio delay on Android for AMLogic chipsets
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Ik had nadat de elektricien bezig was geweest ineens dat XBMC for Minix (op mijn X8-H Plus) geen verbinding meer had met mijn NAS en dat de NPO app steeds de stream onderbrak. Eerst maar eens een factory reset gedaan. Hopelijk binnenkort even tijd om alles weer erop te gooien en dan maar zien of het nu wel weer werkt.
Anoniem: 6205
Hallo mede tweakers,
Dankzij dit forum ben ik nu in het bezit van de Minix X8-H Plus. Net alles geïnstalleerd. Echter krijg ik alleen mijn NAS niet gekoppeld. Via SMB, ik maak een nieuwe netwerklocatie aan met de juiste servernaam en gedeeld map, ook gebruikersnaam en ww gevuld. Ik krijg alleen steeds time-out meldingen in xbmc op het moment dat ik de locatie wil toevoegen. Al mijn overige apparatuur heeft gewoon toegang tot mijn NAS.
Wie heeft er tips/hulp info?
Dank alvast! JP
ps Overigens de nieuwe netwerk locaties die ik toevoeg en niet werken krijg ik ook niet verwijderd in het 'bladeren voor locatie' overzicht
Opgelost door het IP adres in te voeren waardoor de NAS wel bereikbaar werd
Dankzij dit forum ben ik nu in het bezit van de Minix X8-H Plus. Net alles geïnstalleerd. Echter krijg ik alleen mijn NAS niet gekoppeld. Via SMB, ik maak een nieuwe netwerklocatie aan met de juiste servernaam en gedeeld map, ook gebruikersnaam en ww gevuld. Ik krijg alleen steeds time-out meldingen in xbmc op het moment dat ik de locatie wil toevoegen. Al mijn overige apparatuur heeft gewoon toegang tot mijn NAS.
Wie heeft er tips/hulp info?
Dank alvast! JP
ps Overigens de nieuwe netwerk locaties die ik toevoeg en niet werken krijg ik ook niet verwijderd in het 'bladeren voor locatie' overzicht
Opgelost door het IP adres in te voeren waardoor de NAS wel bereikbaar werd
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 6205 op 06-09-2015 17:17 ]
Hier ook aan den X8-H plus. Bevalt tot nu toe prima. Heb een kale versie zonder extra instellingen besteld en heb XBMC for minix geconfigureerd. Speelt alles wel af en is lekker snel. Enige waar ik nog even mee aan de slag moet is m'n Logitech Harmony 700. Hij pakt m wel, alleen wordt een korte druk op een willekeurige knop niet gedetecteerd. Een langere druk resulteert dan weer in bijvoorbeeld 2 ipv 1 keer opzij.
Verder pakt mn reciever (Denon AVR-X1000) de DTS-HD niet over, heb alles over HDMI passthrough...
Verder zal k m waarschijnlijk tweaken om m na powerup vanzelf aan te laten gaan en met de XBMC launcher ook in XBMC te laten starten. Kom van Kodi af, maar merk t niet echt vs de minix versie.
Verder pakt mn reciever (Denon AVR-X1000) de DTS-HD niet over, heb alles over HDMI passthrough...
Verder zal k m waarschijnlijk tweaken om m na powerup vanzelf aan te laten gaan en met de XBMC launcher ook in XBMC te laten starten. Kom van Kodi af, maar merk t niet echt vs de minix versie.
¯\_(ツ)_/¯
Ik zit met twee issues waar ik niet helemaal uit kom mbt XMBC wat ik draai op mijn Minix X8-H Plus;
1) Niet herkende TV Series bestanden krijg ik niet afgespeeld vanuit het Video bestanden menu. Hoe speel ik überhaupt .mkv tracks/dvd's af die (nog) niet als serie herkend zijn maar die ik wel alvast wil bekijken?
2) Bij de film info werkt de optie Trailer niet, wanneer ik hier op klik toont XBMC geen trailer.
Ik ben pas in het bezig van de X8-H Plus, prima apparaatje maar ik had niet verwacht dat ik nog zoveel bestandsnamen moest gaan aanpassen, de films gaat prima maar de TV Series (mkv en een enkele DVD) worden gewoon niet herkend. Iemand nog tips hoe dit snel aan te passen? Bestandsnaam opbouw heb ik inmiddels op de XBMC wiki wel gevonden...
Alvast bedankt voor jullie info.
1) Niet herkende TV Series bestanden krijg ik niet afgespeeld vanuit het Video bestanden menu. Hoe speel ik überhaupt .mkv tracks/dvd's af die (nog) niet als serie herkend zijn maar die ik wel alvast wil bekijken?
2) Bij de film info werkt de optie Trailer niet, wanneer ik hier op klik toont XBMC geen trailer.
Ik ben pas in het bezig van de X8-H Plus, prima apparaatje maar ik had niet verwacht dat ik nog zoveel bestandsnamen moest gaan aanpassen, de films gaat prima maar de TV Series (mkv en een enkele DVD) worden gewoon niet herkend. Iemand nog tips hoe dit snel aan te passen? Bestandsnaam opbouw heb ik inmiddels op de XBMC wiki wel gevonden...
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
1) Ik heb voor het gemak mijn hele share ook toegevoegd als source maar daar dan geen categorie aan toegekend(films, tvshows etc.) dan kan je zonder gezeur overal door heen bladeren en dingen bekijken zonder dat je het uit de "library" hoeft te kiezen. Dan mis je ook de voordelen van een library, maar das een keusWizzieJP schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:59:
Ik zit met twee issues waar ik niet helemaal uit kom mbt XMBC wat ik draai op mijn Minix X8-H Plus;
2) heb je de map met films wel toegevoegd aan je library met als categorie Movies, en staat alles daar dan netjes in?
Jouw naam in onder mijn Post
Ok 1 is mij helder, dankloser180 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:36:
[...]
1) Ik heb voor het gemak mijn hele share ook toegevoegd als source maar daar dan geen categorie aan toegekend(films, tvshows etc.) dan kan je zonder gezeur overal door heen bladeren en dingen bekijken zonder dat je het uit de "library" hoeft te kiezen. Dan mis je ook de voordelen van een library, maar das een keusDit is dan de optie " files"
2) heb je de map met films wel toegevoegd aan je library met als categorie Movies, en staat alles daar dan netjes in?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Wil voor moedertje een speler aanschaffen waar ze weer een paar jaar mee vooruit kan, maar dan wel dat hij alles afspeelt zonder dat ze aparte handelingen moet verrichten.Jorgen schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:28:
Is er al een manier om op de NEO X8-H Plus met XBMC for Minix (13.3) ofwel een recente Kodi (15 bijv.) daadwerkelijk x265/HEVC bestanden af te spelen? Ik krijg wel geluid maar geen beeld en dat schijnt een bekend probleem te zijn. Nu las ik in de review van hardware.info dat dit prima met de andere players op te lossen is, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om per bestand een ander mediaplayer te kiezen. Ik zou graag een hoop films/series vervangen door hevc-versies, maar als afspelen dan niet meer (handig) werkt, is het natuurlijk geen optie.
Beste Tweakers,
Nog één issue. Ik moet bij iedere .mkv die ik afspeel de geluidssynchronisatie instellen (-450ms). Kan ik dit ergens als vaste instelling vastleggen zonder dit steeds opnieuw in te moeten stellen? Het bizarre is dat mijn Onkyo TX NR-609 receiver lipsync heeft maar alleen +ms kan instellen en niet kan vertragen. Wie heeft ervaring mee?
Alvast dank voor jullie reactie!
Nog één issue. Ik moet bij iedere .mkv die ik afspeel de geluidssynchronisatie instellen (-450ms). Kan ik dit ergens als vaste instelling vastleggen zonder dit steeds opnieuw in te moeten stellen? Het bizarre is dat mijn Onkyo TX NR-609 receiver lipsync heeft maar alleen +ms kan instellen en niet kan vertragen. Wie heeft ervaring mee?
Je kan een default instellen. Ik zat met hetzelfde probleem. Onder aan kan je aangeven of het voor alle video's moet gelden:WizzieJP schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:50:
Beste Tweakers,
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Kijk, hier heb ik wat aan! Dank BlaTieBla!BlaTieBla schreef op zondag 13 september 2015 @ 21:03:
[...]
Je kan een default instellen. Ik zat met hetzelfde probleem. Onder aan kan je aangeven of het voor alle video's moet gelden:
[video]
Sinds ik over ben naar Kodi 15.1 op de laptop en de Minix heb ik een paar issues gehad:
a) geen complete db
b) veel fanart - die er wel was - was niet meer zichtbaar in het hoofdmenu van de Eminence skin
c) gisteren voor het eerst weer een film gekeken, maar die haperde elke paar seconden.
a) Het eerste heb ik opgelost gekregen door uiteindelijk maar niet te migreren van 13.2 (laptop) en 13.3 (Minix) naar 15.1 - want geen complete db - maar alle databases op mijn NAS weg te gooien in phpMyAdmin; alle XBMC- en Kodi-varianten te verwijderen; daarna gelijk 15.1 erop zetten en in 15.1 opnieuw te scrapen.
b) de fanart moet ik nog bekijken of dat gelukt is
c) ik heb nog geen andere video's getest op mijn Minix, maar als ik zoek op Kodi in dit forum lees ik dat er ontzettend veel stotteringen/haperingen gezien worden bij mensen die naar 15.1 zijn gegaan. Zijn de beste instellingen voor een 1080p televisie al gevonden, of blijft het behelpen?
Edit: ik lees dat Minix in een latere firmware prima 24p (23,xxx) kan afspelen. Dus moet ik me daar maar eens in verdiepen. Nu zit ik nog op 20141122 namelijk. Ik lees dat ik voor 2 verschillende manieren van updaten kan kiezen maar dat de full image flash met complete wipe geprefereerd wordt boven de usb zip install. (Ookal kan je de usb zip kiezen kennelijk.)
Bij veel nieuwe firmware versies staat dat je ze alleen mag / kunt gebruiken als je de vorige firmware versie op de Minix Neo X8-H Plus hebt staan. (dus eerst 006 als je 007 wilt hebben of bijv. eerst 004 als je 005 wilt hebben.) Verder op in de thread op het Minix forum zegt Villa (Trusted Helper en moderator) dat je in 1 x naar 007 kunt upgraden.
Wat is jullie ervaring met het updaten van de firmware?
Edit 2: Ik heb navraag gedaan op het Minix-forum. Voor een FOTA update moet je wel over de voorgaande firmwareversie beschikken. Voor een usb/sdkaart update, hoeft dat niet. Ik ben dus in 1x van firmware 20141122 naar 20150831 gegaan. Even leek de Play Store het niet meer te doen, maar na een 2e fabrieksreset en het opnieuw opstarten van de Minix, lijkt alles weer prima te werken. De support op het Minixforum is echt uitstekend.
a) geen complete db
b) veel fanart - die er wel was - was niet meer zichtbaar in het hoofdmenu van de Eminence skin
c) gisteren voor het eerst weer een film gekeken, maar die haperde elke paar seconden.
a) Het eerste heb ik opgelost gekregen door uiteindelijk maar niet te migreren van 13.2 (laptop) en 13.3 (Minix) naar 15.1 - want geen complete db - maar alle databases op mijn NAS weg te gooien in phpMyAdmin; alle XBMC- en Kodi-varianten te verwijderen; daarna gelijk 15.1 erop zetten en in 15.1 opnieuw te scrapen.
c) ik heb nog geen andere video's getest op mijn Minix, maar als ik zoek op Kodi in dit forum lees ik dat er ontzettend veel stotteringen/haperingen gezien worden bij mensen die naar 15.1 zijn gegaan. Zijn de beste instellingen voor een 1080p televisie al gevonden, of blijft het behelpen?
Edit: ik lees dat Minix in een latere firmware prima 24p (23,xxx) kan afspelen. Dus moet ik me daar maar eens in verdiepen. Nu zit ik nog op 20141122 namelijk. Ik lees dat ik voor 2 verschillende manieren van updaten kan kiezen maar dat de full image flash met complete wipe geprefereerd wordt boven de usb zip install. (Ookal kan je de usb zip kiezen kennelijk.)
Bij veel nieuwe firmware versies staat dat je ze alleen mag / kunt gebruiken als je de vorige firmware versie op de Minix Neo X8-H Plus hebt staan. (dus eerst 006 als je 007 wilt hebben of bijv. eerst 004 als je 005 wilt hebben.) Verder op in de thread op het Minix forum zegt Villa (Trusted Helper en moderator) dat je in 1 x naar 007 kunt upgraden.
Edit 2: Ik heb navraag gedaan op het Minix-forum. Voor een FOTA update moet je wel over de voorgaande firmwareversie beschikken. Voor een usb/sdkaart update, hoeft dat niet. Ik ben dus in 1x van firmware 20141122 naar 20150831 gegaan. Even leek de Play Store het niet meer te doen, maar na een 2e fabrieksreset en het opnieuw opstarten van de Minix, lijkt alles weer prima te werken. De support op het Minixforum is echt uitstekend.
[ Voor 43% gewijzigd door Jorgen op 22-09-2015 00:24 ]
Persoonlijk vind ik dat ze er een rommeltje van maken met die firmwares. Bij elke nieuwe versie zijn er tot dusver ook elke keer nieuwe bugs bijgekomen... Hoe doet deze laatste firmware het bij jou? En dan ben ik vooral benieuwd naar afspelen van 24p content. Ook met het geluid waren wat problemen las ik op dat forum. En hoe zit het met netflix? Speelt dat nog steeds niet vloeiend af?Jorgen schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:49:
Sinds ik over ben naar Kodi 15.1 op de laptop en de Minix heb ik een paar issues gehad:
a) geen complete db
XC40 Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 30000km
Ik heb geen Netflix, dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik heb een film bekeken die steeds om de paar seconden haperde. Dat zou dus een 24p probleem kunnen zijn, maar ik weet niet meer precies wat voor een codecs e.d. er gebruikt zijn voor die film. Een paar dagen later heb ik een paar serie-afleveringen bekeken. Daar stotterde/haperde niets.
Zou de ondersteuning voor DTS-HD en Dolby TRUE-HD ooit nog komen voor de X8-H?
Dit werd maanden geleden al toegezegd op minixforum door een van de mods, maar tot nu toe nog steeds geen ondersteuning hier voor
Dit werd maanden geleden al toegezegd op minixforum door een van de mods, maar tot nu toe nog steeds geen ondersteuning hier voor
Wat heeft Minix-Ken / andere medewerker / een moderator / een trusted helper hierover gezegd?
Ken gaf voor de zomer ergens aan dat het er binnenkort aankomt maar dat ze nog tegen wat 'issues' aanliepen, daarna bleef het angstvallig stilJorgen schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:55:
Wat heeft Minix-Ken / andere medewerker / een moderator / een trusted helper hierover gezegd?
Heeft iemand popcorn time al soepel lopen? Of kijken jullie films via een andere manier?
Ik heb alle series en films gedownload en kijk via mijn NAS alles wat op de externe HD's staat.impactftw schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:58:
Heeft iemand popcorn time al soepel lopen? Of kijken jullie films via een andere manier?
Voor mij geen popcorn time en kan je daar dan ook niet over adviseren
Ah oke, bedankt voor je reactie!WizzieJP schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:48:
[...]
Ik heb alle series en films gedownload en kijk via mijn NAS alles wat op de externe HD's staat.
Voor mij geen popcorn time en kan je daar dan ook niet over adviseren.
Voor popcorn is er een addon, wel even een usb er on doen en daar naar toe laten verwijzen, loopt perfect
Oke, hoe bedoel je een addon? via de App Store of?virtua69 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:21:
Voor popcorn is er een addon, wel even een usb er on doen en daar naar toe laten verwijzen, loopt perfect
Via een addon, ff Google gebruiken maar je kan hem toevoegen in kodi
Mensen ik krijg op mijn x8h plus het geluid absoluut niet meer aan het werk via de optische aansluiting.
Wie o wie weet wat dit kan zijn?
Ik word er helemaal gestoord van
....
Wie o wie weet wat dit kan zijn?
Ik word er helemaal gestoord van
Bovenstaand is inmiddels volledig opgelost echter onderstaand nog niet.
Ik heb mijn luidsprekerset optisch aangesloten op mijn tv dus niet op mijn MiniX.
Mijn Playstation 4 kan op deze manier wel surround terugsturen naar de surroundset.
Dus het signaal gaat via de tv naar de luidsprekerset en blijft daadwerkelijk 5.1
Bij de Minix werkt dit echter niet deze dient direct optisch te worden aangesloten op de surround set.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik heb mijn luidsprekerset optisch aangesloten op mijn tv dus niet op mijn MiniX.
Mijn Playstation 4 kan op deze manier wel surround terugsturen naar de surroundset.
Dus het signaal gaat via de tv naar de luidsprekerset en blijft daadwerkelijk 5.1
Bij de Minix werkt dit echter niet deze dient direct optisch te worden aangesloten op de surround set.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Weet iemand of het mogelijk gaat worden om Youtube en Netflix full hd af te spelen op de minix? Zit namelijk te denken om de X8-H plus aan te schaffen maar vind dit wel een gemis.
Netflix sowieso niet, heeft te maken met dat ze Android nog steeds zien als een smartphoneboer en dus geen licentie geven voor HD/4K
¯\_(ツ)_/¯
Geldt dat ook voor Youtube? Of heeft dat niet met android te maken maar met Minix?
Okay, heb momenteel de Minix Neo 8-H in huis maar hij levert niet wat ik wil en dat vind ik bijzonder raar. Hoe raar het ook mogen klinken maar ik heb hem in eerste instantie niet voor het kijken van films/series welke gestreamt worden (mijn vrouw en dochters zouden daar wel gebruik van willen maken, maar voor mij is dat dus niet het geval). Waar heb ik 'm dan voor? Ik heb op mijn pc en op een externe harddisk een aantal muziek-blurays en dvd's welke ik voorheen via een Eminent 7080 bekeek. Nooit geen problemen mee gehad totdat de Eminent het begaf en ik op zoek moest naar een vervanger. Echter wanneer ik met de Minix mijn pc benader om vanaf daar een film te kijken dan stopt hij naar een paar minuten met afspelen, en daarbij krijg ik geen geluid mee (terwijl dat eerst met de Eminent nooit een probleem was, DTS, 5.1 die speelde alles af). Zelfs als ik een externe harddisk aansluit op de Minx en met usb 3.0 een bluray probeer af te spelen stopt hij na een paar minuten.
Streamen van films en series gaat goed, totdat ik een 1080p film wil kijken, dan blijft hij op 'bufferen 0%' staan. Via speedtest heb ik gekeken naar de snelheid en daar krijg ik 120Mb als resultaat, wat me toch voldoende lijkt.
Nogmaals, voor mij persoonlijk is het het belangrijkst dat ik films vanaf mijn pc kan afspelen.
Streamen van films en series gaat goed, totdat ik een 1080p film wil kijken, dan blijft hij op 'bufferen 0%' staan. Via speedtest heb ik gekeken naar de snelheid en daar krijg ik 120Mb als resultaat, wat me toch voldoende lijkt.
Nogmaals, voor mij persoonlijk is het het belangrijkst dat ik films vanaf mijn pc kan afspelen.
Gebruik je kodi om je films te benaderen?
¯\_(ツ)_/¯
Ja volgens mij een 'custom-made' Kodi met GuruXMBC.
103720. Ik heb geen ervaring met de custom mod van HardwareGuru. Wat ik wel weet is dat het loont om de laatste firmware te installeren. Heb je hier al naar gekeken? Updaten is een piece of cake voor standaard software, en volgens mij heeft HWG ook een eenvoudige methode daarvoor. Veel van mijn streaming /buffering/weergave problemen werden daarmee opgelost. Voor jouw specifieke klacht heb ik niet direct een oplossing.
Als een film langzaam buffert, betekend het niet dat je verbinding slecht is. Ook een langzame upload is soms een probleem, of wanneer je weinig uploaders/seeders hebt.
Verder is Tweakers geen vraagbaak: eigen initiatief wordt gewaardeerd, het delen van je probleem met de door jouw gevonden oplossing ook.
Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P
Anoniem: 146458
Ik heb de vraag ook al in het algemene TV box topic gesteld, maar daar vond ik alleen iemand die het probleem ook had, maar helaas geen antwoorden. Dus ik probeer het hier nog een keer:
Ik heb geen Minix X8 maar Minix z-64 met Android maar mijn vraag betreft de Youtube app. Tot een paar weken geleden kon ik daarmee prima tot 720p afspelen. Irritant dat 1080 niet werd geboden, maar goed, we doen het er maar mee. Echter is na de laatste update de keuze voor beeldkwaliteit nog maar beperkt tot max 240p.
Na veel googlen heb ik getracht een oudere versie van de app te installeren, maar die draait voor geen meter en klapt eruit nog voordat ik uberhaupt een filmpje kan opstarten.
Andere mogelijkheid die ik vind is dat ik dan maar in de browser moet gaan kijken, maar dit werkt eigenlijk ook voor geen meter. Fullscreen doet raar en heel soepel loopt het allemaal ook niet. En daarbij, de app deed het altijd prima!
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik heb geen Minix X8 maar Minix z-64 met Android maar mijn vraag betreft de Youtube app. Tot een paar weken geleden kon ik daarmee prima tot 720p afspelen. Irritant dat 1080 niet werd geboden, maar goed, we doen het er maar mee. Echter is na de laatste update de keuze voor beeldkwaliteit nog maar beperkt tot max 240p.
Na veel googlen heb ik getracht een oudere versie van de app te installeren, maar die draait voor geen meter en klapt eruit nog voordat ik uberhaupt een filmpje kan opstarten.
Andere mogelijkheid die ik vind is dat ik dan maar in de browser moet gaan kijken, maar dit werkt eigenlijk ook voor geen meter. Fullscreen doet raar en heel soepel loopt het allemaal ook niet. En daarbij, de app deed het altijd prima!
Waarom geen chromecast erbij, das wel de gadget voor zaken als YouTube...
Geen idee, maar ik heb de Minix nou juist aangeschaft als do it all machine. Dus om nou weer een extra apparaat aan te schaffen omdat google de youtube app verkloot lijkt me een beetje zonde. Anders kan ik net zo goed de pc weer terugzetten die ik eerst naast de tv had staan...
Mwa, de chromecast is natuurlijk wel een apparaat wat je niet ziet hé, ding hangt in je hdmi en zie je niet, YouTube is gewoon niet al te best op de minix..
Ok, dank voor je antwoord. Ik ga maar eens naar een chromecast kijken. Maar mocht iemand nog een antwoord hebben op de vraag hoe ik Youtube op de Minix goed werkend krijg dan hoor ik het graag. Want tot dusver lijkt het me een softwarematige beperking en niet een onmogelijkheid van de Minix...
Hi, Ik had precies hetzelfde op mn Z64 maar: dit probleem is inmiddels opgelost!Anoniem: 146458 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:28:
Ik heb de vraag ook al in het algemene TV box topic gesteld, maar daar vond ik alleen iemand die het probleem ook had, maar helaas geen antwoorden. Dus ik probeer het hier nog een keer:
De truuk: update youtube via de store, de-installeer m en herinstalleer de app weer: je 720p is weer terug.
Thanks! ga het vanavond meteen proberen. Maar 1080 is dus nog steeds geen optie? (al ben ik allang blij met 720, zo scherp is Youtube toch ook weer niet)
nee, 1080p is nog steeds google die zelf (onbewust) dwarsligt.
Ze classificeren de Z64 als apparaat in de een of andere class die maar tot 720p mag.
Ze classificeren de Z64 als apparaat in de een of andere class die maar tot 720p mag.
Helaas....heb via de app store geupdate, uninstalled en installed maar 360p is de max.
Ik kijk morgenochtend even mijn versie na en dan kom ik er op terug. Je draait verder de augustus firmware en geen custom versie ?
Ik draai in ieder geval geen custom versie, dus dan zal het wel de augustus versie zijn. Zou ik vanavond even moeten checken.
Mn youtube versie is 10.43.60
minix firmware is 20150930.
die combi bracht mn 720p terug
minix firmware is 20150930.
die combi bracht mn 720p terug
Ik heb dezelfde youtube versie, maar minix building nr is 20150413. En als ik check voor updates geeft hij dat ik up to date ben. Eerst maar eens uitzoeken hoe ik een nieuwere build krijg.
De nieuwe build krijg je rechtstreeks van het minix forum:
http://www.minixforum.com...firmware-update-zip.8234/
wanneer je deze op de SD kaart zet in de root (of beter nog: op een usb stick in de root) kun je m met de updater van minix zelf updaten.
de fota update is nog steeds niet beschikbaar.
http://www.minixforum.com...firmware-update-zip.8234/
wanneer je deze op de SD kaart zet in de root (of beter nog: op een usb stick in de root) kun je m met de updater van minix zelf updaten.
de fota update is nog steeds niet beschikbaar.
Laatste build geinstalleerd en na herinstallatie van Youtube is alles weer zoals het was :-) Dank!
http://www.gadgetgear.nl/...o-u1-android-mediaplayer/
zag dat het hier nog niet gepost was.

[ Voor 34% gewijzigd door ind0mi op 02-12-2015 08:26 ]
Ben er daarnet achter gekomen dat ik m'n Minix Neo X8 Plus, mits het juiste kabeltje, kan poweren via usb 
Hiervoor heb ik 'n USB to DC barrel connector kabeltje gebruikt van 5.5mm * 2.5mm. Volgens de UPM die ertussen hangt trekt'ie bij 't booten ongeveer 0,6A en idle 1,1A, dus met 'n 2.4A power adpter heb je normaal genoeg overschot voor eventuele randappraten en uitschieters qua verbruik.
Hiervoor heb ik 'n USB to DC barrel connector kabeltje gebruikt van 5.5mm * 2.5mm. Volgens de UPM die ertussen hangt trekt'ie bij 't booten ongeveer 0,6A en idle 1,1A, dus met 'n 2.4A power adpter heb je normaal genoeg overschot voor eventuele randappraten en uitschieters qua verbruik.
[ Voor 20% gewijzigd door dodge_911 op 13-12-2015 17:29 ]
Bestaat er een remote die gewoon werkt, ik heb nu een Rii mini i25, flymouse geval. De flymouse hapert veel en heeft geen lekkere feeling. De flymouse van mijn samsung TV, die is fantastisch. Dat gevoel zoek ik ook in een flymouse voor de minix.
ook gewoon de normale knoppen via HDMI-CEC werkt voor geen meter, ik wil direct feedback, hier zitten voor mn gevoel seconden tussen.
Ben benieuwd naar de ervaring van anderen.
ook gewoon de normale knoppen via HDMI-CEC werkt voor geen meter, ik wil direct feedback, hier zitten voor mn gevoel seconden tussen.
Ik heb hier thuis de A2 Lite remote maar mijn vriendin verguist die remote. Ook daar is de feedback naadje en de drukknoppen in het midden (dus Ok-knop + 4 directions) zijn erg slecht. Tegenwoordig gebruiken we dan maar de standaard remote die met de Minix komt want die is tenminste erg fijn in Kodi.meenkdrie schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:46:
Bestaat er een remote die gewoon werkt, ik heb nu een Rii mini i25, flymouse geval. De flymouse hapert veel en heeft geen lekkere feeling. De flymouse van mijn samsung TV, die is fantastisch. Dat gevoel zoek ik ook in een flymouse voor de minix.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
ik heb de Google TV Remote van Minix geinstalleerd op mijn smartphone/tablet: let op dat je de ARM versie pakt (ergens onderin, voor de X8(-H)).meenkdrie schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:46:
Ik gebruik hem vooral voor het ingeven (typen) van gegevens, maar ook als normale AB. Werkt als een zonnetje.
Zelf heb ik problemen met CEC gehad: ik kon de TV-AB niet gebruiken om de Minix aan te sturen. Dit bleek te komen doordat alle randapparatuur was aangesloten op de soundbar.

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P
Persoonlijk vind ik al die remotes niet handmatig werken op de Minix, vooral bij het invoeren van test.meenkdrie schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:46:
Zelf gebruik ik deze: pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)
Die is overigens gewoon al te koop op hun site.ind0mi schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:23:
http://www.gadgetgear.nl/...o-u1-android-mediaplayer/
Flirc icm Harmony remote, werkt perfect!
STAY AWAKE!!
Anoniem: 721193
Ik heb nu een tijdje een minix neo x7 mini gekocht. Maar naar een maand geeft hij aan dat het geheugen vol is. (Nand flash) die is maar 2,52gig. Maar heb wel een ROM van 8gig waar bijna niks op staat en een SD kaartje erin zitten van 16gig die ook leeg is. Ik heb veel gelezen maar ze zeggen nieuwe software erop te zetten. Is dan die Nand flash weg en heb ik dan een opslag van 8gig waar apps op kunnen worden gezet. Ik draai er namelijk kodi op en die heeft wel veel geheugen nodig zo te zien.
Hoop dat iemand me hiermee kan helpen, en dat ik niet om de 2 maanden dat kastje leeg moet gooien dat hij vol is
Hoop dat iemand me hiermee kan helpen, en dat ik niet om de 2 maanden dat kastje leeg moet gooien dat hij vol is
Heeft iemand de laatste FW008 20151231 al op de Minix X8-H Plus?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
yup!
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
iemand een tip voor een remote die op IOS werkt.
ik wil de minix ook graag kunnen bedienen als de tv uitstaat.
dus ik zoek iets dat op smartphone / tablet (apple) werkt.
If you don't stand for something you'll fall for everything
Zover ik begrijp ondersteunen mijn Minix Neo X8-H Plus en Kodi (sinds versie 15) video's in x265 / HEVC formaat. Nu heb ik een doodgewone Full HD TV (Toshiba Regza 32RL833 uit 2011). Is het dan al raadzaam om mijn video's te gaan vervangen door x265 versies en dus veel ruimte te besparen op mijn NAS? Of is de ondersteuning van HEVC nog niet goed / mijn TV niet geschikt daarvoor?
Wat is de laatste update voor de X8 Plus.
Ik krijg al maanden geen updates meer binnen, blijkbaar
Deze werkt echt super: https://itunes.apple.com/...i-remote/id520480364?mt=8mazzl schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:56:
iemand een tip voor een remote die op IOS werkt.
Dat is de 008 firmware (20151231), zie:dodge_911 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:11:
Wat is de laatste update voor de X8 Plus.
http://www.minixforum.com...8-firmware-20151231.9995/
[ Voor 31% gewijzigd door warp op 19-01-2016 14:30 ]
Hmm, ik krijg hem ook nog niet te voorschijn bij OTA updaten. Wellicht een firewall-issue op de router?
Heb eigenlijk geen zin om via USB te moeten updaten
Die's voor de X8 H Plus.warp schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:27:
Dat is de 008 firmware (20151231), zie:
http://www.minixforum.com...8-firmware-20151231.9995/
Ik heb een X8 Plus, zonder de H
Ik heb voorheen nooit problemen gehad met updates. Ik zal 'm straks eens rechtstreeks op de modem hangen, kan er niets van firewall tussenzitten.Joarie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:29:
Hmm, ik krijg hem ook nog niet te voorschijn bij OTA updaten. Wellicht een firewall-issue op de router?
*UPDATE*
Blijkbaar is 'ie al tijden niet meer bijgewerkt. 007A (20150924) is de laatste versie en die heb ik al sinds oktober draaien.
[ Voor 50% gewijzigd door dodge_911 op 19-01-2016 15:57 ]
Oh, my bad. Dat is inderdaad een andere.dodge_911 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:44:
Die's voor de X8 H Plus.
Ik heb een X8 Plus, zonder de H
http://www.minixforum.com...mware-007a-20150924.7428/
Edit: Ja de 008 firmware voor jouw model staat nog in de planning geloof ik:
http://www.minixforum.com...fficial-firmware-008.144/
[ Voor 18% gewijzigd door warp op 19-01-2016 16:21 ]
Zijn er hier ook die RealDebrid gebruiken op de Minix?
Zoja wat is de ervaring?
Zoja wat is de ervaring?
[ Voor 19% gewijzigd door HereIsTom op 22-01-2016 12:59 ]
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Sinds een paar dagen aan het stoeien met de Minix Neo X8-H Plus. Maar het lukt me vooralsnog niet om Kodi naar mijn wensen in te richten.
Wat info vooraf:
Ik had Kodi met een gedeelde bibliotheek al draaien in de huiskamer waar een Intel NUC (Windows 10 + Kodi) en Synology NAS staan. Via een powerline adapter kon ik ook alles kijken in de slaapkamer op een Raspberry Pi 2 (Openelec). Werkte perfect.
Nieuwe situatie:
Omdat ik in de slaapkamer geen coax heb (en het ook niet op een esthetisch WAF verantwoorde manier daar kan krijgen), besloten om de Pi in te ruilen voor de Minix zodat ik via de Horizon app van Ziggo ook wat tv kan kijken boven. Zo gezegd, zo gedaan en dit werkt prima.
De Minix voorzien van een vast ip-adres, de NFS rechten juist ingesteld en de speler zag de gedeelde bibliotheek. In eerste instantie werd er niets afgespeeld; dit opgelost door bij de NFS-rechten op de NAS in te stellen dat de Minix niet-gemachtigde poorten (hoger dan 1024) kan gebruiken voor de verbinding met de NAS. Wat betreft het afspelen staat nu alles goed en kan ik alles kijken, is zichtbaar wat al gekeken is en kan de video hervat worden waar ik beneden gebleven was.
Probleem:
De Minix laat geen hoezen/fanart zien. De meeste layouts van de bibliotheek laten hierdoor voornamelijk lege vlakken zien. Hierdoor ben ik verplicht de lijstweergave te gebruiken omdat het anders onduidelijk is waar de diverse titels staan. Ben hier al een paar dagen mee aan het rommelen. Heb Kodi al een paar keer opnieuw geïnstalleerd (en om zeep gebracht door met files te schuiven) maar krijg het niet voor elkaar. En dit terwijl het met de Pi allemaal vlekkeloos ging. Wat is er anders aan de Minix waardoor dit anders loopt? Wie heeft de tip die ik over het hoofd heb gezien? Ik gebruik de meest recente Kodi 15.2 release uit Google Play.
TLDR:
Hoe krijg ik de hoezen/fanart aan de praat op de Minix zodat mijn gedeelde bibliotheek ook op deze speler voorzien is van de gewenste eye-candy?
Wat info vooraf:
Ik had Kodi met een gedeelde bibliotheek al draaien in de huiskamer waar een Intel NUC (Windows 10 + Kodi) en Synology NAS staan. Via een powerline adapter kon ik ook alles kijken in de slaapkamer op een Raspberry Pi 2 (Openelec). Werkte perfect.
Nieuwe situatie:
Omdat ik in de slaapkamer geen coax heb (en het ook niet op een esthetisch WAF verantwoorde manier daar kan krijgen), besloten om de Pi in te ruilen voor de Minix zodat ik via de Horizon app van Ziggo ook wat tv kan kijken boven. Zo gezegd, zo gedaan en dit werkt prima.
De Minix voorzien van een vast ip-adres, de NFS rechten juist ingesteld en de speler zag de gedeelde bibliotheek. In eerste instantie werd er niets afgespeeld; dit opgelost door bij de NFS-rechten op de NAS in te stellen dat de Minix niet-gemachtigde poorten (hoger dan 1024) kan gebruiken voor de verbinding met de NAS. Wat betreft het afspelen staat nu alles goed en kan ik alles kijken, is zichtbaar wat al gekeken is en kan de video hervat worden waar ik beneden gebleven was.
Probleem:
De Minix laat geen hoezen/fanart zien. De meeste layouts van de bibliotheek laten hierdoor voornamelijk lege vlakken zien. Hierdoor ben ik verplicht de lijstweergave te gebruiken omdat het anders onduidelijk is waar de diverse titels staan. Ben hier al een paar dagen mee aan het rommelen. Heb Kodi al een paar keer opnieuw geïnstalleerd (en om zeep gebracht door met files te schuiven) maar krijg het niet voor elkaar. En dit terwijl het met de Pi allemaal vlekkeloos ging. Wat is er anders aan de Minix waardoor dit anders loopt? Wie heeft de tip die ik over het hoofd heb gezien? Ik gebruik de meest recente Kodi 15.2 release uit Google Play.
TLDR:
Hoe krijg ik de hoezen/fanart aan de praat op de Minix zodat mijn gedeelde bibliotheek ook op deze speler voorzien is van de gewenste eye-candy?
Ik had dat euvel ook. Het probleem bij mij opgelost door de benodigde nfo-files van de series/films in de desbetreffende folders te zetten. Pas alleen op die manier ziet Kodi om welke content het gaat en zoekt hij de artwork erbij. Sickbeard heeft bij mij de functie dat je die automatisch kunt toevoegen en voor films zet ik handmatig even een lege nfo-file met de naam van de film in de folder.
-edit-
Ik bedenk met net ook dat ik een add-on bij Kodi heb geinstalleerd die de artwork binnen haalt. Ik meen dat die de nfo-file als vertrekpunt gebruikt.
Minix heeft toch het euvel dat hij zijn vaste IP-adres niet wil behouden doordat die MAC-adres steeds verandert? Bij mij is dat nu min of meer verholpen door de Netgear-router te voorzien van OpenWRT ipv stockfirmware
[ Voor 59% gewijzigd door Joarie op 28-01-2016 11:20 ]
Heb het gecheckt. De folders op de NAS bevatten NFO's dus dat zit goed. Het IP-adres blijft de Minix gewoon vasthouden.
Blijft vreemd... Als iemand nog ideeën heeft, graag!
Blijft vreemd... Als iemand nog ideeën heeft, graag!
Zou ik ook graag willen weten!HereIsTom schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:59:
Zijn er hier ook die RealDebrid gebruiken op de Minix?
Zoja wat is de ervaring?
De Pubfilm addon is trouwens een goede vervanger voor Genesis.
Met deze addon geen buffer problemen gehad tot nu toe..
Hey iedereen, mijn oude emtec s800 is aan het sterven en ik ben nu op zoek naar een vervanger die veel video formaten kan lezen. Leest deze minix de meeste nieuwe en oude video formaten?
Ik ben denk ik de laatste van de wereld die geen hdmi aansluiting heeft maar na onze verbouwing ga ik mij een 60" cadeau doen en intussen kijken we nog naar de 50Hz frequentie
Ik ben denk ik de laatste van de wereld die geen hdmi aansluiting heeft maar na onze verbouwing ga ik mij een 60" cadeau doen en intussen kijken we nog naar de 50Hz frequentie
Ik heb Showbox als vervanger van Genesis, werkt perfect met HD films en series.NrG! schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:49:
[...]
Zou ik ook graag willen weten!
De Pubfilm addon is trouwens een goede vervanger voor Genesis.
Met deze addon geen buffer problemen gehad tot nu toe..
Als je een HDMI TV hebt dan is de Minix X8-H Plus een aanrader, speelt tot nu toe alle video formaten af die ik 'm heb gevoerd. Ik heb 'm via mijn AV-Receiver aangesloten, dan heb je ook nog bioscoop geluidKingskawn schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:17:
Hey iedereen, mijn oude emtec s800 is aan het sterven en ik ben nu op zoek naar een vervanger die veel video formaten kan lezen. Leest deze minix de meeste nieuwe en oude video formaten?
Hoi,
Mijn Minix Neo X8-H Plus heb ik draaien op Android 4.4.2 en build KOT49H.20160114 release-keys. Mijn XBMC is versie 13.3-minix(3)Git:20141220-03810e0.
Ik kan mijn TMDb en Universal Movie scrapers niet meer updaten.
Wellicht moet ik mijn xbmc (kodi) updaten, maar hoe doe ik dat in de Minix?
Dank alvast!
Mijn Minix Neo X8-H Plus heb ik draaien op Android 4.4.2 en build KOT49H.20160114 release-keys. Mijn XBMC is versie 13.3-minix(3)Git:20141220-03810e0.
Ik kan mijn TMDb en Universal Movie scrapers niet meer updaten.
Wellicht moet ik mijn xbmc (kodi) updaten, maar hoe doe ik dat in de Minix?
Dank alvast!
[ Voor 75% gewijzigd door WizzieJP op 23-02-2016 20:02 ]
Je kunt XBMC updaten. Via google play kun je de nieuwse versie (met de nieuwe naam KODI) downloaden. Deze week is net versie 16 uitgekomen.
Ik heb een vervroegd verjaardagscadeautje gekregen in de vorm van een Minix (U1) en ik ben echt een totale n00b en newbie op dit vlak. Kodi (1.60) is voorgeïnstalleerd en ik lees overal over mooie 1080p add-ons met 5.1 geluid, maar ik zal er wel overheen kijken. Tot nu toe lijkt alles gefilmd met een aardappel en alles is met 2.0 audio. Vooral series zien er matig uit.
Heb ook al een beetje door de topics heen zitten zoeken, maar kom niet direct iets tegen waar ik iets mee kan.
Iemand die me een duwtje in de juiste richting kan geven?
Heb ook al een beetje door de topics heen zitten zoeken, maar kom niet direct iets tegen waar ik iets mee kan.
Heb je in je Minix de audio output ingesteld op hdmi pass through? En in Kodi onder settings -> audio, het aantal kanalen aangegeven wat je receiver aan kan? Dus bijv. 5.1 (er staat default 2.0).bram1984 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:44:
Ik heb een vervroegd verjaardagscadeautje gekregen in de vorm van een Minix (U1) en ik ben echt een totale n00b en newbie op dit vlak. Kodi (1.60) is voorgeïnstalleerd en ik lees overal over mooie 1080p add-ons met 5.1 geluid, maar ik zal er wel overheen kijken. Tot nu toe lijkt alles gefilmd met een aardappel en alles is met 2.0 audio. Vooral series zien er matig uit.
Mooie tip van je en ik heb natuurlijk Kodi (versie 16) gedownload en geïnstalleerd.B.Wortelboer schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:04:
Je kunt XBMC updaten. Via google play kun je de nieuwse versie (met de nieuwe naam KODI) downloaden. Deze week is net versie 16 uitgekomen.
Omdat ik met de oude XBMC for Minix geen metadata meer gedownload krijg met TMDb scraper én een update naar Kodi ook wel eens tijd werd ben ik dus om, maar ik heb één probleem
Geluid doorvoer staat in de Minix op hdmi pass through én in Kodi op 5.1 en DTS enabled.
Wie kan mij helpen om in Kodi geluid te activeren?
Super bedankt alvast

Gr. JP
Yep. Alles SD en 2.0, welke add-on ik ook probeer (als de film al überhaupt start). Zit er sterk aan te denken het ding weer terug te sturen.WizzieJP schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:25:
[...]
Heb je in je Minix de audio output ingesteld op hdmi pass through? En in Kodi onder settings -> audio, het aantal kanalen aangegeven wat je receiver aan kan? Dus bijv. 5.1 (er staat default 2.0).
Edit: Hij is weer ingepakt en gaat morgen retour. Vanmorgen zitten klooien met Plex en dat is echt briljant (ik kende het nog niet echt goed). Download is zo binnen (5 GHz band) en Plex gooit alles in 1080p met surround codec naar mijn Chromecast die in mijn receiver zit. Alles wat ik nodig heb.
[ Voor 24% gewijzigd door bram1984 op 28-02-2016 14:07 ]
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje en hoop dat één van jullie hier een antwoord op heeft: kan ik met deze box zenders in huis halen uit Mexico?
Alvast bedankt voor de moeite.
Ik heb een vraagje en hoop dat één van jullie hier een antwoord op heeft: kan ik met deze box zenders in huis halen uit Mexico?
Alvast bedankt voor de moeite.
Als er binnen de Kodi add-ons zo'n app zit kan dat ja. Een korte google search geeft al wat hints.
Probeer anders Kodi eerst eens op een normale PC. Daar werken diezelfde plugins nml ook gewoon. Als het daar werkt kan je altijd nog een dedicated player (zoals de minix) kopen.
Probeer anders Kodi eerst eens op een normale PC. Daar werken diezelfde plugins nml ook gewoon. Als het daar werkt kan je altijd nog een dedicated player (zoals de minix) kopen.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0