Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333064

Topicstarter
De Minix Neo X8 en X8-H zijn 4K mediaplayers gebaseerd op het Android 4.4 KitKat OS. De X8 heeft het uiterlijk van zijn voorgangers Neo X5 en X7, maar met een nieuwe architectuur van Amlogic. De Neo X8 is daarmee één van de eerste Android 4K videospelers.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRycZf-jEi7P4GyPbVweDbhIiUt96c2AVq1DfNIzNkYUe0Qa66t

De specificaties:
  • Amlogic S802 Quad-Core Cortex A9r4 Processor, 2000 Mhz
  • Octo Core Mali-450 GPU/Videoprocessor
  • 4K2K UHD Video Decoding and Output, 1080p FHD Video Encoding
  • HDMI™ 1.4b, upto 4K at 30fps, supports HDMI-CEC
  • 2GB DDR3 Geheugen
  • 8 of 16GB eMMC opslag
  • Dual-Band Wi-Fi 802.11n (2.4GHz / 5.0GHz)
  • Bluetooth 4.0 and Ethernet
  • Audio and Headphone Jacks, 3 USB Ports + 1 OTG Port.
  • Android 4.4.2 KitKat OS
  • XBMC 13
  • en ... rubber voetjes, in tegenstelling tot de x7 :*)
Zie ook de specificaties op de Tweakers.net Pricewatch pagina van de X8-H. Daarbij geldt dat de standaard firmware middels normale instellingen op een echte 1080p (en hoger) uitvoer ingesteld kan worden.

De Neo X8-H onderscheid zich van de X8 met meer opslag (16GB) en uiteraard de mogelijkheid om Dolby en DTS te decoderen.

Vroege kopers kregen tijdelijk gratis de Minix M1 flymouse afstandsbediening.

Interessante links:Deze topic is voor je ervaringen, vragen, opmerkingen, nieuws, feitjes en inzichten.
Dit topic volgt op de X7 topic waar al enige tijd over de X8 werd gecommuniceerd.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 16-07-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-07 15:15

Rub3s

+3 , omdat het kan

De kopers die geen Minix M1 flymouse bij de X8 kregen hoeven niet te treuren: Dat is een onding, die heel goed het raam uit kan vliegen.

Voor de mensen die de Minix x8/x8-h net hebben raadt ik aan deze direct mediaspelers gelijk te upgraden naar een nieuwere firmware, omdat de standaard firmware behoorlijk wat bugs heeft.
Uitleg upgraden van firmware: http://minixforums.com/th...beta-firmware-image.7433/
Nieuwste (beta) firmwares: http://minixforums.com/th...5-firmware-20140711.7432/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De mediaplayer zegt wel Netflix te ondersteunen, maar dat hapert nogal bij de beta firmware door mij getest. Mogelijk wordt het gerepareerd met de release van nieuwe firmware - Minix geeft in ieder geval aan er naar te gaan kijken.

De NPO applicatie live TV streaming doet het bij mij, met de 002 beta firmware, nog met irritant wisselend volume. NPO uitzendinggemist werkt zo te zien wel gewoon goed.

De 1080p uitvoer instelling is echt 1080p, maar wel met relatief hoge DPI. En voor de firmware van de Neo X8 heeft Minix de dpi instellingen vastgezet. Voorheen kon je die bewerken in de /system/build.prop. Nu niet meer, hij staat vast op 240dpi. Een workaround is beschreven hier.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 15-07-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik overweeg een mediaspeler te kopen omdat ik er steeds vaker tegenaan loop dat mijn xbox360 ineens op geen mogelijkheid meer verbinding met mn pc wil maken of bestanden niet af wil spelen of gebrande dvd's (wie doet dat anno 2014 nou nog??? Nou ik dus :P ) afspelen of die halverwege gewoon vastlopen etc etc.

Ik had daar een tijd geleden ook al eens op gezocht en kwam toen bij mede8ter uit wat volgens mij wel goed zou zijn.

Gisteren nog eens zitten zoeken en toen kwam ik ineens bij Android boxes uit, waar ik geen idee van had dat ze bestonden.
Hele avond reviews van verschillende modellen zitten kijken. Volgens mij doen die dingen alles wat een mede8ter doet alleen dan met een veel snellere interface is het niet?

Momenteel denk ik als ik google mag geloven dat de MiniX Neo X8-h de allerbeste is die je kan kopen.
De filmpjes die ik daar van zag zagen er prima uit :)

Zijn er betere die ik nog niet heb gevonden of is de X8-h de allerbeste die je nu kan kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vosss schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:38:
Ik overweeg een mediaspeler te kopen omdat ik er steeds vaker tegenaan loop dat mijn xbox360 ineens op geen mogelijkheid meer verbinding met mn pc wil maken of bestanden niet af wil spelen of gebrande dvd's (wie doet dat anno 2014 nou nog??? Nou ik dus :P ) afspelen of die halverwege gewoon vastlopen etc etc.

Ik had daar een tijd geleden ook al eens op gezocht en kwam toen bij mede8ter uit wat volgens mij wel goed zou zijn.

Gisteren nog eens zitten zoeken en toen kwam ik ineens bij Android boxes uit, waar ik geen idee van had dat ze bestonden.
Hele avond reviews van verschillende modellen zitten kijken. Volgens mij doen die dingen alles wat een mede8ter doet alleen dan met een veel snellere interface is het niet?

Momenteel denk ik als ik google mag geloven dat de MiniX Neo X8-h de allerbeste is die je kan kopen.
De filmpjes die ik daar van zag zagen er prima uit :)

Zijn er betere die ik nog niet heb gevonden of is de X8-h de allerbeste die je nu kan kopen? :)
XBMC lijkt op de X8 goed te werken, dat is een zeer groot pluspunt. Maar het is een Android apparaatje, en de mediaplayer functionaliteit is een app, waarmee hij volgens mij met de standaard instellingen nog niet helemaal de vriendin-test doorstaat. Maar met wat extra instellingen - en je bent uiteraard op tweakers.net! - zal het zeker werken. Hangt van je eisen af.

Ik verwijs je wel graag naar bovenstaande opmerkingen op dit moment over Netflix app en de NPO app. De standaard afstandsbediening werkt, maar is eerlijk gezegd ook niet ontzettend handig. De m1 flymouse is wat gevoelig ingesteld standaard, en is nogal wennen.

De X8-H is vermoedelijk niet de beste mediaspeler die te koop is op dit moment, maar wel misschien de meest veelzijdige, en hij is lekker vlot in het gebruik. En als Tweakers wil je natuurlijk ook wat ;) met mogelijk nieuwe firmware updates voor netflix en NPO zou het wel een een heel leuk apparaatje kunnen worden.

Daarnaast vermoed ik (niet getest) dat je wel eens geen fysieke DVD's zou kunnen afspelen...

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 16-07-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Laatst online: 19-05-2024
ff een kleine opmerking: hele volksstammen, waartoe ik ook behoor, gebruiken überhaupt geen Netflix of Uitzendinggemist of RTL XL dus die issues die er evt nog zijn hoeven niet voor iedereen te betekenen dat het een groot of relevant nadeel is.
wat het gros vd gebruikers wil met zo'n android ding is gewoon probleemloos xbmc draaien, en dat doet 'ie.

mijn conclusie na wat maandjes zoeken is dan ook dat in deze prijsklasse de X8-H en de Tronsmart S89 Vega Elite zowat het beste is dat je momenteel kunt kopen.
de overstap naar Amlogic is een goeie keus geweest want vrijwel alle problemen op de eerdere box/stick modelletjes waren ad de Rockchip chipset te wijten.

maar ik snap sowieso niet helemaal waarom iemand die xbmc gebruikt, netflix wil gebruiken...maar dat zal mss ook aan mn eigen gebrek aan creativiteit liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Bedankt voor je antwoord. Die DVD's wil ik juist vanaf. Bovendien in het HD tjidperk kan dat eigenlijk ook echt niet meer natuurlijk :)

Van de filmpjes zie ik een hele snelle interface en dat geniet wel mijn voorkeur. Of ik de rest daadwerkelijk ook ga gebruiken is nog maar zeer de vraag. Misschien wel en misschien niet.

Zijn er dedicated mediaplayers te koop voor een vergelijkbaar bedrag die net zo snel zijn in hun interface?
Veel modellen zijn al best lang op de markt en als ik daar filmpjes van bekijk dan is het allemaal maar een trage bedoeling. Daar ga ik mij op zeker gigantisch aan irriteren. Zeker als ik bijna 200 euro neer moet tellen om van die DVD's af te komen. Dan moet het gewoon snel werken en zonder problemen.

Dus mocht je andere opties hebben dan wil ik die eventueel nog wel in overweging nemen; echter leek de X8-h mij op dit moment de beste optie voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueHD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-07 04:17
Je kunt als alternatief ook kijken naar een Intel NUC of Gigabyte Brix bijvoorbeeld. Dit zijn barebones waarbij nog wel geheugen en een harde schijf/SSD gekocht moeten worden. OpenElec o.i.d. erop en dan heb je een volwaardige mediaplayer met een snelle interface. De prijs zal vermoedelijk wel hoger liggen dan een Minix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik zie het. 200 is wel mijn max eigenlijk die ik uit wil geven om van die falende x360 en dvd's af te komen.

Ik denk dat ik gewoon de MiniX X8-h maar ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je XBMC wil, dan volstaat de minix uiteraard prima. Met de meegeleverde heel eenvoudige standaard minix afstandsbediening kan je hem redelijk goed besturen als is het aantal knoppen beperkt. De x8 is volledig stil, behoorlijk snel, en lijkt e.e.a. aan video ook daadwerkelijk goed af te spelen. 1080p doet hij zonder te zweten, in ieder geval. Heb nog niet alle types .iso en file types en dergelijk geprobeerd, maar de standaard dvd .iso lijkt te werken, en mkv's ook. Denk er wel aan dat je deinterlacing aanzet voor dvd images.

Heb xbmc in combi met digital audio out / spdif out nog niet geprobeerd trouwens. En er zijn wat puristen die klagen over 24p of iets dergelijks ondersteuning, maar ik kan dat niet helemaal volgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 16-07-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 18:11
Rub3s schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:27:
Voor de mensen die de Minix x8/x8-h net hebben raad ik aan deze direct te upgraden naar een nieuwere firmware, omdat de standaard firmware behoorlijk wat bugs heeft.
Uitleg upgraden van firmware: http://minixforums.com/th...beta-firmware-image.7433/
Nieuwste (beta) firmwares: http://minixforums.com/th...5-firmware-20140711.7432/
Bovendien worden vanaf bèta 2 de Xbox 360-controllers ondersteund. Handig voor MAME4droid.

Btw: heeft iemand een prettige mapping voor de Xbox-controller voor MAME4droid 0.37b5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Spontane reboots. Zo nu en dan gaat de x8 bij mij ineens opnieuw opstarten. Hij staat eerst bevroren, en dan ineens zie je het minix logo. Alleen vanaf het blinkende minix logo, dus niet als een cold boot met de android robot en hdmi-opmerking.

Ik draai overigens de 002 beta 5, weet niet of hij dat daarvoor ook al deed.

Ervaren jullie ook spontane reboots?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 16-07-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 16:42

Phehistyr

De Epische Lurker

Rub3s schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:27:
De kopers die geen Minix M1 flymouse bij de X8 kregen hoeven niet te treuren: Dat is een onding, die heel goed het raam uit kan vliegen.
Mijn X8-H sinds maandag binnen en de eerste indrukken zijn in elk geval positief. Ik ben nu eerlijk gezegd wel te spreken over die flymouse, al was het in het begin wel even wennen. De truc is vooral om kleine bewegingen te maken; het werkt voor mij het beste als ik mijn pols ergens op kan laten rusten. Tenzij ik echt grotere hoeveelheden tekst moet invoeren, heb ik aan de M1 eigenlijk wel genoeg.

Maar mooi dat dit topic er nu is, er is nog genoeg te spelen met het apparaat.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02
Heeft er iemand ervaring in het optimaal configureren van de Minix X8-H? Ik ben geinteresseerd in het apparaatje maar heb geen dagen de tijd en zin om alles in te stellen. Kan iemand een korte aanpak beschrijven hoe jij het aangepakt hebt?

bijv.
1. Finless / HardwareGuru rom downloaden en flashen
2. Evt. extra addons en apps toevoegen? (na een korte search kwam ik Superrepo.org tegen, waar een willekeur aan addons staan; een all-in-one pakket of je kunt een zelf een selectie maken).

Alternatief zou zijn om de service van HardwareGuru aan te schaffen (maar goed dan ben je afhankelijk voor de levensduur van het apparaatje of deze service blijft bestaan, plus de relatief beperkte extra kosten dat wel).

Ik wil voornamelijk films/series streamen/kijken en muziek afspelen/luisteren via mijn audio installatie.

Graag tips om me een beetje wegwijs te maken.
Thx

[ Voor 11% gewijzigd door Titan_Chronos op 16-07-2014 17:08 ]

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je meer geld dan tijd hebt, is hardwareguru een goed idee.
Standaard komt XBMC werkend ingestalleerd op de X8. Add-ons kan je zelf opzoeken in XBMC of inderdaad via de repo die je hebt. Dat is dan één voor één, met grote add-on wensen gaat daar wat tijd in zitten, maar hoeveel add-ons wil je gaan gebruiken?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 16-07-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05:31
Heb zelf de X8-H en draai gewoon stock. De XBMC ervaring was nieuw voor mij, maar ik kan er wel mijn slag in vinden. Gebruik nu die Aeon nox skin.
Kan de x8 zeker aanraden, misschien om een banale reden, maar één die mij toch overtuigd heeft : HDMI CEC.

Gewoon op de A2 airmouse power knop duwen, de TV gaat aan op het juiste input kanaal en de X8 staat in de app waar je hem afgesloten hebt. Of het nu XBMC is, of bvb de Archos video app. Mijn kinderen vinden het alvast super gemakkelijk.
Naast de chromecast is dit volgens mij het enige Android apparaat die dit kan. De minix speelt via XBMC ook mijn ISO dvd's af, maar om de en of andere reden krijg ik die niet in een wall te zien, maar moet ik ze manueel selecteren

Ik kan deze Minix enkel maar aanraden, zelfs op stock-versie.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02
Anoniem: 333064 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:55:
Als je meer geld dan tijd hebt, is hardwareguru een goed idee.
Standaard komt XBMC werkend ingestalleerd op de X8. Add-ons kan je zelf opzoeken in XBMC of inderdaad via de repo die je hebt. Dat is dan één voor één, met grote add-on wensen gaat daar wat tijd in zitten, maar hoeveel add-ons wil je gaan gebruiken?
De bekende video streaming apps, spotify, uitzending gemist, etc. Ik denk maar dat ik het zelf eens aankijk en ga uitproberen met als alternatief zo'n service als Hardwareguru.

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De XBMC Online TV addon werkt heel aardig, inclusief live TV van Nederland 1 t/m 3.
Spotify las ik ergens werkte volgens mij nu niet op XBMC 13, maar geen idee.

Ik zag trouwens dat er een nieuwe firmware image is voor de X8, met een oplossing voor het probleem van spontane reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik lees overal dat zo een Android TV box of hoe je al die dingen ook mag noemen geleverd worden met een shitload aan apps.

Met bv die film apps, kun je daarmee gewoon films streamen gratis? Moet je daar dan een abonnement bij nemen? En zo nee, is dat wel legaal dan en is de kwaliteit wel goed?

Wellicht een domme vraag, maar ik ben compleet nieuw met dit soort apparaten en ik overweeg de X8-h aan te schaffen, dus ik dacht ik drop deze vraag dan maar even in dit topic in plaats van een apart topic te openen.

Misschien dat iemand zo vriendelijk kan zijn om mijn vraag te beantwoorden :)
Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 14:06
Waarschijnlijk bedoel je de XBMC addons. Als ik jou was zou ik xbmc op je pc installeren en gewoon eens proberen of je het wat vind. reviews: De vele gezichten van XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Etwintje geeft een goede tip, doen.

XBMC komt standaard zonder die 'shitload'. Als je een shitload wil, moet je betalen voor mensen die het voor je regelen. Standaard kan je via de addon optie inderdaad al e.e.a. installeren, maar er zijn verzamelingen als Superrepo waarmee je nog veel meer kan vinden. Dus superrepo toevoegen als addon, en daarna kan je zoeken naar dingen als XBMC Online TV e.d.. Zo kan je je eigen XBMC configuratie samenstellen, voor je eigen shitload aan plugins. :)

Streamen kan gratis, maar dat is dan illegaal. En downloaden uit illegale bron is tegenwoordig niet meer toegestaan. En Teeven zit met de AIVD vast te turven wat je allemaal bekijkt, om je later een rekening te sturen namens de media bedrijven nadat het moment komt dat het Teeven en Opstelten lukt om individuele downloaders aan te slaan wanneer de MPAA strakt klaar met ons is. (OK, misschien ben ik wat paranoide.) Hoe dan ook, het kan, maar niet meer legaal tegenwoordig.

Er zijn ook plugins als de genoemde XOT ofwel XBMC Online TV (NL), USTV VoD met o.a. de zender Crackle (VS) en iPlayer (VK), welke het legale aanbod van websites van TV ter streaming aanbieden in een gemakkelijk te gebruiken addon front-endje in xbmc. Die diensten zijn dan helaas weer land gebonden, waardoor je dan weer een DNS of Proxy dienst moet nemen, zoals de op tweakers wel eens genoemde diensten als 'unblock us', en dergelijk. Die zijn wel/niet gratis, maar je download dan wel uit legale bron! Of de hele constructie legaal is weet ik niet, maar het is al beter dan diensten als Navi-X, Cliq!, IceFilms, Mash Up en 1Channel e.d. Daarnaast kwam ik de dienst van FilmOn TV (geen typefout) nog tegen die o.a. middels de F.T.V. plugin te benaderen is. Via die dienst diverse TV kanalen gratis te streamen in SD, en ogenschijnlijk legaal?

En documentary.net en die andere documentary plugin (naam even vergeten) heeft bij mij nooit echt gewerkt, al is dat een front end voor diverse youtube achtige kanalen, wat op zich ook mooi is. Wanneer je youtube fan bent, kijk naar die plugin, maar ook naar Youtube Channels, voor het handig bookmarken van leuke channels zonder dat je youtube inlog gegevens nodig hebt. Vimeo idem, leuk materiaal daar ook, standaard van de repo nog niet voor gotham, met wat stunt en vliegwerk werkt die wel. Even google als je dat wil. En DailyMotion heeft volgens mij ook een plugin.

Overigens werkt iPlayer bij mij nu sinds dit weekend niet en voorheen maar ongeveer voor de helft van de content. Beetje vaag. Iemand iPlayer geprobeerd en hem volledig werkend gekregen? Elke andere aflevering en ongeveer alle films blokkeerde, terwijl die via een browser prima speelde.

Update: iPlayer addon was/is in storing want BBC iPlayer was/is in storing. En ik begrijp dat met de plugin instellingen de overige functionaliteit ook functioneel te krijgen moet zijn.

(Als ik nog boeiende legale video addons gemist heb, verneem ik het trouwens graag.)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 21-07-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Thanks. Ik heb er een beetje mee zitten pielen.

Viel me op dat een andere skin ook echt compleet anders eruit ziet :o

Werkt wel best goed, alleen dat streamen is ronduit klote. Duurt god weet hoe lang voordat streams geopend worden en vaak is het dan in SD of werkt het alsnog niet.

Maargoed, ik wil het ook niet gaan gebruiken voor illegaal te streamen, dus die feature hoef ik niet.

Nu alleen nog ff afwachten wat de keuring vna mn auto morgen gaat kosten en kijken of ik deze maand nog geld over heb voor de 8x-h te kopen.

Om terug op het onderwerp te komen, heb ik die -h wel nodig? Kan ik niet uit de voeten met de X8 zonder h? Mijn setup is 2.1 en ik heb geen idee of ik dat geluid wel nodig heb wat die extra kan tov de X8?

Iemand die mijn keuze wellicht wat kan vergemakkelijken?

Wellicht ten overvloede, maar hier speel ik mee:
Ouwe LG plasma van 107cm
Onkyo TX-SR508 receiver
2 Tannoy Revolution Signature DC4's
BK XXLS400FF subwoofer

Bedankt alvast en hou in gedachte dat ik compleet nieuw ben qua dit soort dingen, dus wellicht stel ik hele domme vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
De X8-H heeft naast de DTS en DD hardwarematige ondersteuning ook dubbel zoveel opslagruimte (16 ten opzichte van 8 ). Het voordeel hiervan is dat je altijd geluid hebt, onafhankelijk of je speler software matige decodering ondersteund. Of je het nodig hebt moet je zelf bepalen, maar voor het relatief kleine beetje extra zou ik de X8-H nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Nouja dat is dus mijn probleem. Heb ik het nodig en ga ik dat verschil uberhaupt wel horen op mijn set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:43
Misschien wel, misschien niet ... maar zoals Etwintje het al aangeeft ... voor de kleine meerprijs moet je het echt niet laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 16:42

Phehistyr

De Epische Lurker

vosss schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:56:
Nouja dat is dus mijn probleem. Heb ik het nodig en ga ik dat verschil uberhaupt wel horen op mijn set?
We kunnen moeilijk bepalen wat jij nodig hebt en wat jij wil uitgeven voor iets. Dat gezegd hebbende vind ik het verschil zo klein dat ik de h variant sowieso zou aanraden vanwege de 8GB extra.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
ik moest dezelfde afweging maken omdat ik ook geen fancy dolby dts geluidssysteem heb maar alleen een stereo setup maar ik heb toch gekozen voor de -H versie.
had het idee dat ik de niet-H versie niet makkelijk kwijt zou kunnen mocht het allemaal niet zo bevallen als ik gedacht had.

daarnaast was het kleine prijsverschil en de grotere opslag ook doorslaggevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
Minix heeft net de beta 7 van firmware 002 uitgebracht:

http://minix.com.hk/firmware/X8_X8H_002BETA7.rar
MD5 checksum: 671b75899deb28cf98ec7d3e8cf2d9cc

What's new in BETA 7:

1.) USB/ airmouse wakeup slowdown bug fix;
2.) Netflix performance improvement; [Attention: NO support for 1080p]
3.) Amlogic OMX video decoder update;
4.) SMB2 support;
5.) NFS cache, CIFS cache support;
6.) Soundloss fix;
7.) Stock browser random crash fix;

We are closer and closer to final 002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:31
etwintje schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:38:
Minix heeft net de beta 7 van firmware 002 uitgebracht:

http://minix.com.hk/firmware/X8_X8H_002BETA7.rar
MD5 checksum: 671b75899deb28cf98ec7d3e8cf2d9cc
Worden je apps/instellingen dan eigenlijk gewist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
Ja, je moet alles wissen. Je kunt ook wachten tot de final release. Deze wordt waarschijnlijk OTA geïnstalleerd (ik denk dat ook daarbij alles gewist moet worden). Eventueel kun je wachten totdat hardwareguru (nederlander) er een zip update van maakt. Handig, aangezien in windows 8 de juiste drivers niet aanwezig zijn om een update met behulp van de pc te doen. Je kunt natuurlijk met titanium backup een backup maken van je apps. Ook van xbmc kun je een backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
bedankt voor de duidelijke uitleg.
De enige reden om nu te updaten voor mij is de Netflix fix, zonde dat ik dan net weer alles opnieuw moet instellen (net gisteren gedaan)

wacht ik idd wel op de OTA of op hardwareguru z'n zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
Ik zou deze pagina in de gaten houden: http://minixforums.com/th...7-firmware-20140722.7432/ hierop is ook minix zelf actief. Iemand heeft het getest met netflix en zij het volgende: "OK. Netflix Report - It is now @ 1750 kbps 720x480, but still limited to SD. Netflix correctly identifies the OS API as 19 now.".

Edit: hier kun je Hardwareguru zn thread zien: http://minixforums.com/th...-for-neo-x8-h.7464/page-9

[ Voor 17% gewijzigd door etwintje op 22-07-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-07 08:28
Iemand anders hier ook enigzins ontevreden over de Minix? Ik heb het ding nu een paar dagen. Gekocht als xbmc speler en netflix device... Beide is het voor mij niet. Netflix zal nog wel komen gok ik, maar xbmc freezed mijn Minix erg vaak. Vooral bij ISO files.
Al met al niet een erg goede "out-of-the-box" ervaring, en daar kocht ik het ding voor :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Owjeej. Dat is precies waar ik zo een apparaat voor nodig heb.

Ik dacht gezien zijn prijs dat dit toch wel zo een beetje het beste was wat er te koop was. Allicht beter dan eenzelfde ding maar dan voor 4 tientjes of iets.

:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDrone
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 21:27
Dennis1109 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:59:
Iemand anders hier ook enigzins ontevreden over de Minix? Ik heb het ding nu een paar dagen. Gekocht als xbmc speler en netflix device... Beide is het voor mij niet. Netflix zal nog wel komen gok ik, maar xbmc freezed mijn Minix erg vaak. Vooral bij ISO files.
Al met al niet een erg goede "out-of-the-box" ervaring, en daar kocht ik het ding voor :-(
vosss schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:37:
Owjeej. Dat is precies waar ik zo een apparaat voor nodig heb.

Ik dacht gezien zijn prijs dat dit toch wel zo een beetje het beste was wat er te koop was. Allicht beter dan eenzelfde ding maar dan voor 4 tientjes of iets.

:{
De X8 is nog niet zo lang uit en de software is nog volop in de ontwikkeling. Als je iets meer "af" wilt, ga dan voor de X7, deze is al zo'n jaar in de ontwikkeling en MINIX aankomende KitKat versie voor X7 is donders goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn x8 lijkt redelijk goed te werken, misschien nog niet 100% stabiel, maar sinds de 002beta6 best goed.
Maar ik heb inderdaad geen iso afgespeeld recentelijk.

En wat IDrone zegt, nog even geduld, de updates komen vanzelf, minix doet zijn customer support heel aardig en ontwikkelt goed door aan de firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Hoe spelen jullie dvd's (iso's en Video_TS mappen) af met de minix?
Hebben jullie de Netflix app goed werkend? ondertiteling komt bij mij links boven in de hoek en het speelt ook best schokkerig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:43
Ik hoop toch dat ze Netflix snel en goed draaiende krijgen.
Sinds ze Netflix eindelijk vanaf september beschikbaar stellen in Belgie was ik aan het rondkijken voor een nieuwe mediaspeler die deze app ook aankan. Mijn Eminent kan dat niet en ook in de nieuwe Eminent spelers kan dit nog steeds niet.
Dus de X8-H stond bij mij bovenaan op het lijstje alternatieven, maar dan moet de Netflix app wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 18:11
Pusherman_ schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:52:
[...]

Worden je apps/instellingen dan eigenlijk gewist?
Nee, je kunt ook flashen met behoud van apps en instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Is zo'n Minix X8-H te voorzien van een IR oog (via USB) om zodoende met een Harmony te bedienen?

/edit:
En waarom zou je de Minix XBMC variant willen en niet gewoon de APK downloaden bij XBMC zelf en deze gebruiken?
Zit er ook een soort van slaapstaand op zo'n Minix?

[ Voor 47% gewijzigd door schumi2004 op 24-07-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ind0mi schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:31:
Hebben jullie de Netflix app goed werkend? ondertiteling komt bij mij links boven in de hoek en het speelt ook best schokkerig af.
Voor VIDEO_TS mappen moet je in XBMC in de VIDEO_TS map de VIDEO_TS.IFO aanclicken.
De ISO gewoon het bestand openen.

Netflix is inderdaad nog niet geweldig, ze werken er nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
schumi2004 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:03:
Is zo'n Minix X8-H te voorzien van een IR oog (via USB) om zodoende met een Harmony te bedienen?

/edit:
En waarom zou je de Minix XBMC variant willen en niet gewoon de APK downloaden bij XBMC zelf en deze gebruiken?
Er zit een IR oogje op, en je koopt er standaard een IR afstandsbediening bij, en ja, je kan een Harmony vast programmeren om het IR oogje te gebruiken, al heb ik dat niet geprobeerd of gelezen dat het werkte ergens, het is een beetje een aanname wat dat betreft.

Het aantal ondersteunde knoppen/functies via IR is echter beperkt, de afstandsbediening heeft niet veel knopjes. Ik begrijp dat met e.e.a. aan hackwerk wel wat uitgebreid kan worden, maar het blijft wat magertjes. Als je dat wil gaan doen is het goed je even verder in te lezen. Daarnaast zou je eventueel kunnen kijken naar oplossingen als flirc als je meer functionaliteit wil.

Er zit een slaapstand op, maar in hoeverre die meer is dan alleen het scherm op zwart is me niet helemaal duidelijk. Hoe dan ook zijn de arm android boxjes meestal geen stroomvreters.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 24-07-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 333064 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:13:
[...]

Er zit een IR oogje op, en ja, je kan je Harmony vast programmeren om die te gebruiken.
Het aantal ondersteunde knoppen/functies is echter beperkt, de afstandsbediening heeft niet veel knopjes. Ik begrijp dat met e.e.a. aan hackwerk wel wat uitgebreid kan worden, maar het blijft wat magertjes. Als je dat wil gaan doen is het goed je even verder in te lezen. Daarnaast zou je eventueel kunnen kijken naar oplossingen als flirc als je meer functionaliteit wil.

Er zit een slaapstand op, maar in hoeverre die meer is dan alleen het scherm op zwart is me niet helemaal duidelijk. Hoe dan ook zijn de arm android boxjes meestal geen stroomvreters.
Remote functies toevoegen kom ik wel uit , ben ik niet bang voor.
Mooi zou zijn dat je dat ding met remote kunt aanslingeren ongeacht de stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mja, zou even goed zoeken op minixforums.com en freaktab.com over hoe/wat. Standaard is het niet zo gemakkelijk als het lijkt, e.e.a. zit goed dicht geprogrammeerd. Het is niet dat je een lirc config bestandje kan tweaken. Ze hebben het ingebakken in een kernel module als ik het goed herinner. Maar uhm, zoek even op minixforums zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 333064 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:17:
Mja, zou even goed zoeken op minixforums.com en freaktab.com over hoe/wat. Standaard is het niet zo gemakkelijk als het lijkt, e.e.a. zit goed dicht geprogrammeerd. Het is niet dat je een lirc config bestandje kan tweaken. Ze hebben het ingebakken in een kernel module als ik het goed herinner. Maar uhm, zoek even op minixforums zou ik zeggen.
Ah top , thanks.
Ging er gemakshalve van uit dat het met Lirc wel te fixen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is geen lirc.

Oh, en je kan de minix in standby zetten en uit de standby halen, met de afstandsbediening, maar niet als ie helemaal uit staat. Dan moet je de powerknop gebruiken op het apparaatje zelf.

Toevoeging: ik neem aan dat je de harmony IR signalen van de minix remote kan aanleren? De standaard knoppen op de minix afstandsbediening zijn ingeprogrammeerd in de firmware en die zijn net voldoende om XBMC fatsoenlijk mee aan te sturen. Dus vermoedelijk kom je wel een heel end. En mogelijk met wat hackwerk kan je nog wat meer bereiken doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 25-07-2014 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDrone
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 21:27
schumi2004 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:03:

/edit:
Ik heb mijn X7 op mijn Harmony, je kunt de X7 (en neem aan ook de X8) gewoon in de lijst van apparaten vinden onder Computer - Media Center PC. Alle knopjes werken standaard, behalve de Menu knop, deze moest ik de Harmony aan laten leren. Het werkt erg goed in XBMC, sommige handeling vergen net even wat meer klikwerk, zoals een video stoppen, met de K400 keyboard is het een kwestie van X indrukken, met de Harmony Select/OK, pijltje naar rechts en weer Select/OK, maar ben het nu behoorlijk gewend, dus echt geen probleem. De X7 gaat op stand-by, zodra ik een andere activiteit kies, of alles uitzet en gaat weer aan zodra ik de XBMC activiteit kies, ik neem aan dat de X8 dat niet anders doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
ind0mi schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:31:
Daar heb ik nog een vraagje over. Mocht het zo zijn dat dat ding een iso om wat voor reden niet afspeelt, bestaat dan de mogelijkheid om de iso te mounten op je pc en die virtuele drive dan te sharen en dattie van daar afspeelt? Of werkt dat zo niet?

Ik ga vandaag de X8-h bestellen met alles erop en eraan zodat ik zelf niet eerst nog van alles moet installeren voordat het werkt.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
vosss schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 09:40:
[...]

Daar heb ik nog een vraagje over. Mocht het zo zijn dat dat ding een iso om wat voor reden niet afspeelt, bestaat dan de mogelijkheid om de iso te mounten op je pc en die virtuele drive dan te sharen en dattie van daar afspeelt? Of werkt dat zo niet?

Ik ga vandaag de X8-h bestellen met alles erop en eraan zodat ik zelf niet eerst nog van alles moet installeren voordat het werkt.

Theoretisch zou dat kunnen werken. Je moet hiervoor de smb share openen in xbmc. Hem direct mounten werkt in android kitkat niet meer, maar dat is niet direct een probleem. Je zou het dus kunnen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Zo. Ik heb de X8-h besteld. Toevallig zag ik dat je een kortingscode kon invoeren op minixstore.nl en toevallig zag ik vervolgens dat ze zelf adverteren op marktplaats en dat daar een kortingscode van 10% stond.

Dus inclusief XBMC en een zooi apps en die gratis M1 mouse ipv 188,50 wassie nu 169,65 :)

Ben benieuwd. Zal dinsdag wel geleverd worden. Hoop ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
[offtopic]
Hopelijk wordt dit niet net zo een drama als de Schiit Magni welke ik na uitgebreid reviews lezen dacht een goeie koop mee te doen }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vosss schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 09:40:
[...]

Je kan een iso ook nog wel eens uitpakken naar VIDEO_TS bestanden door gebruik te maken van een archiver, zoals 7zip ofzo. Normaliter zou ik verwachten dat .iso's gewoon afgespeeld worden - een iso die ik net testte op de X7 met XBMC van Minix werkte i.i.g. goed. In het verleden wel eens gemerkte dat sommige mediaspelers makkelijker VIDEO_TS files aankunnen dan .ISO, dus uitpakken is wellicht wel een optie als een .iso niet werkt. Met p7zip-full op ubuntu kan je i.i.g. prima .iso's uitpakken.

Succes

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 26-07-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik vind het eigenlijk wel vreemd om hier te lezen dat er klaarblijkelijk wel eens problemen zijn met het afspelen van iso's.

Een simpele acryan van een paar tientjes doet daar volgens mij nooit moeilijk over. Dan verwacht ik dat van een apparaat van 180 euro ook niet.

Maargoed, mochten er issues zijn dan speel ik wel een van de andere formaten af. Keuze zat lijkt me zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:21
is dit een goede smart-tv box?
Heb gekeken voor verschillende types:
Bluetimes MX5 (dual core 1GB ram)
of de MK888(K R42/CS918) [quad-core 2gb ram)
of de TRONSMART VEGA S89 (quad-core 2gb ram)
of de MINIX NEO X8-H (quad-core 2gb ram)
rPI (is een leuk alternatief maar veel te traag uit eigen ervaringen)

als je zo kijkt is de MINIX dan toch de betere of wat ??
Qua snelheid soepel door het menu , en OTA ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vosss schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:43:
Ik vind het eigenlijk wel vreemd om hier te lezen dat er klaarblijkelijk wel eens problemen zijn met het afspelen van iso's.

Een simpele acryan van een paar tientjes doet daar volgens mij nooit moeilijk over. Dan verwacht ik dat van een apparaat van 180 euro ook niet.

Maargoed, mochten er issues zijn dan speel ik wel een van de andere formaten af. Keuze zat lijkt me zo :)
Dan is jouw simpele AC Ryan beter dan mijn simpele AC Ryan en WD TV Live... want mij ervaring is duidelijk anders.

Ik heb tegenwoordig echter nagenoeg geen iso's om te testen, die paar die ik nog heb op mijn nas leken te werken. Uiteraard is/was android nooit echt gemaakt als mediaplayer. Voor de android versie van XBMC was het volgens mij onmogelijk om ISO af te spelen op android.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 26-07-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
theduke1989 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:32:
is dit een goede smart-tv box?
Heb gekeken voor verschillende types:
Bluetimes MX5 (dual core 1GB ram)
of de MK888(K R42/CS918) [quad-core 2gb ram)
of de TRONSMART VEGA S89 (quad-core 2gb ram)
of de MINIX NEO X8-H (quad-core 2gb ram)
rPI (is een leuk alternatief maar veel te traag uit eigen ervaringen)

als je zo kijkt is de MINIX dan toch de betere of wat ??
Qua snelheid soepel door het menu , en OTA ???
Ik ken al die andere apparaten niet, niet wat betreft performance, de rPI schijnt tegenwoordig een stuk vlotter te werken dan 'vroeger', ze hebben e.e.a. nogal geoptimaliseerd.

De X8 met XBMC is hier te zien
YouTube: Minix Neo X8 H Quad Core 2 0Ghz Android TV BOX Review XBMC Netflix
Vanaf 10min en 45 sec.

Ik begrijp van het xbmc forum dat XBMC op de x8 zo goed is als het komt op android, tegenwoordig, maar heb niet het hele topic bekeken.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=196670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Zo, mijn X8-h is eergisteren binnen gekomen preinstalled met XBMC en een hoop addons.

Heb even vlug getest en 1080P mkv's vanaf mijn pc die draadloos aan mn netwerk hangt draait dat prima.
Ik ben nu radio aan het luisteren via de Minix. Dat gaat ook prima.

Die series en films enzo kijken, ik begreep dat dat illegaal is. Wordt daar veelvuldig gebruik van gemaakt? Kan een Brein dat makkelijk zien als ik een willekeurige film of serie kijk via een van die addons?

Ergo: hoe zit het met de pakkans; of maakt niemand zich daar zorgen over? Op mn pc download ik allemaal via SSL dus dan maak ik me er minder druk om.

Kan iemand daar iets kort over vertellen wellicht? Kan ik dat gewoon naar hartenlust gebruiken? Moet ik mij zorgen maken als ik dat ga doen? Gebruiken veel mensen in Nederland dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 14:27
Anoniem: 333064 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:30:
[...]

Dan is jouw simpele AC Ryan beter dan mijn simpele AC Ryan en WD TV Live... want mij ervaring is duidelijk anders.

Ik heb tegenwoordig echter nagenoeg geen iso's om te testen, die paar die ik nog heb op mijn nas leken te werken. Uiteraard is/was android nooit echt gemaakt als mediaplayer. Voor de android versie van XBMC was het volgens mij onmogelijk om ISO af te spelen op android.
DVD ISO's afspelen incl. menu is bij mij altijd perfect gegaan met de WDTV Live (zowel de oude als de nieuwe Gen3)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vosss schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:09:
Kan iemand daar iets kort over vertellen wellicht? Kan ik dat gewoon naar hartenlust gebruiken? Moet ik mij zorgen maken als ik dat ga doen? Gebruiken veel mensen in Nederland dit?
Je vraagt een beetje naar de bekende weg. Officieel verboden, en men kan alles zien.

http://www.nieuws.nl/alge...et-achter-downloaders-aan

Brein geeft aan niet achter individuele downloaders aan te gaan, maar in samenwerking met de internet providers, de bewaarplicht, aivd en NSA (en die gaan hand in hand, zoals we geleerd hebben) weten ze natuurlijk precies wat je doet. En met constante druk van MPAA/Brein, is het natuurlijk een kwestie van tijd nu dat het download verbod compleet is.

SSL en VPNs zijn de alternatieven. Je kan mogelijk een VPN dienst afnemen, dan kan je technisch gezien nuttigen wat je wilt. Maar als je toch wil betalen, neem dan netflix en ben er klaar mee...?

Dat is mijn oplossing althans, via internet met unblock-us om Netflix US af te nemen. In combi met VS uitzendinggemist (USTV VoD) en usenet voor resterende (weinig, eigenlijk) dingen die ik graag wil zien. Maar ben geen groot consument meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 31-07-2014 18:38 . Reden: toelichting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cooler_King schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:48:
[...]

DVD ISO's afspelen incl. menu is bij mij altijd perfect gegaan met de WDTV Live (zowel de oude als de nieuwe Gen3)..
Mooi, dan ligt het vast aan de iso die ik gebruikte. Maar zoals gezegd, doe er weinig mee, met ISO's.
De iso's die ik had getest in XMBC op de X8, en die startte. Kon alleen niet zo snel de DVD-menu knop vinden. Nog iets om te puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YousFF
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-03-2021
Hoi,

Ik heb een x8 besteld en ontvang het morgen in huis. Ik vroeg me alleen af waarom er mensen een root uitvoeren. Ik ben (nog) een leek op dit vlak en kom over van een atv2, dus zodoende mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Als je een leek bent en niet weet wat je er mee moet, dan heb je het waarschijnlijk ook niet nodig.
Op het moment dat je iets met je X8 wilt, waar root voor nodig is, dan merk je het vanzelf en dan zou ik me er ook pas druk om gaan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-03 22:12
Hallo ben ook van plan om de X8 te halen of de X8-H,

maar zowel met draadloos is hij snel met XBMC ? vooral wanneer je op een film drukt en de links te zien wilt hebben , bij mij ATV is het rete traag de laatste tijd en ook met het laden van films.. ( weet dat via wifi wat langzamer is ) maar ook vooral het snelle menu zou ik voor deze X8 kiezen.

iemand echt ervaring binnen XBMC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
YousFF schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:18:
Hoi,

Ik heb een x8 besteld en ontvang het morgen in huis. Ik vroeg me alleen af waarom er mensen een root uitvoeren. Ik ben (nog) een leek op dit vlak en kom over van een atv2, dus zodoende mijn vraag.
Hoi YousFF, gefeliciteerd met je aankoop. Als je hem gewoon als mediaplayer wilt gebruiken heb je een root vermoedeljk niet nodig. Dat is vooral benodigd als je de firmware en de bestanden en/of het gedrag van het Android OS wil aanpassen, of specifieke OS dingen wilt aanpassen, zoals firewalls, adblocking, etc. Als je flink wilt gaan tweakeren met je X8, weet dan is het kan. Tot dan heb je het niet nodig en zou ik me, zoals Pusherman_ zegt inderdaad geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DonDee schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:47:
Hallo ben ook van plan om de X8 te halen of de X8-H,

maar zowel met draadloos is hij snel met XBMC ? vooral wanneer je op een film drukt en de links te zien wilt hebben , bij mij ATV is het rete traag de laatste tijd en ook met het laden van films.. ( weet dat via wifi wat langzamer is ) maar ook vooral het snelle menu zou ik voor deze X8 kiezen.

iemand echt ervaring binnen XBMC ?
Als je doelt op diensten als navi-x, cliq, gomovies, gotv, etc. Ja dat inladen duurt even. Er moet info van sites opgevraagd worden, en dat kost tijd. Ik vermoed dat dit ook niet veel sneller zal gaan op je PC? Mogelijk iets om te testen? Installeer XBMC op je PC en kijk of het daar wel snel gaat? Normaal gebruik van de X8 met XBMC gaat vlotjes, maar daar waar internet geraadpleegd moet worden zit je natuurlijk te wachten.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 02-08-2014 20:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Man, wat een teleurstelling is deze Android box. Ik heb mij de duurste aangeschaft, X8H-C voor alle decoding shizzle, ik merk er niks van.

* Nog steeds moet ik MX Player spelen met Software Decoder anders geen dolby,DTS naar mijn surround systeem. Dit was ook zo op mijn X5, dus wat is er hier dan veranderd?

* Verschillende sound issues. Zo is in bijna elke film die ik probeer, in elke format of decodering de audio en video out of sync. Vreselijk storend. En als ik dan wat pruts aan de instellingen van MX Player, dan krijg ik deze in sync, maar dan klopt mijn ondertitel niet meer. Walgelijk.

* Slecht beeld. Bij wijze van test Captain America laten afspelen. Uiteraard opnieuw out of sync. Daarboven was het beeld bij donkere of snelle beelden volledig wazig en onscherp.

Conclusie: wat een vreselijke ripoff vind ik deze player. Terwijl ik mijn X5 echt aanbeden heb... wat een leuk ding. De X8H-C ligt nu netjes in de kast en de X5 speelt nu voor mij opnieuw alles af, ZONDER enig probleem.

Mochten mensen die herkennen en een oplossing weten... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
hmmm, vreemd.
heb bv eergister nog die nieuwe HD versie van Cap America gekeken en nul issues, zelfs de ondertiteling liep goed wat niet altijd zo vanzelfsprekend is.

sounds probs kan ik eigenlijk nog niks zinnigs over zeggen want ik heb hem nog niet op mn hifi aangesloten en gebruik nu de k*t speakers in mn led tv.
heb echter nog nergens het probleem gehad dat er geen audio te horen was of dat de audio uit sync liep.

ik gebruik de mediaplayer van xbmc voor playback, geen idee welke dat is, en ik heb een X8-H met stock Minix rom.

hoop dat je je problemen snel hebt opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:56
Ik heb een Harmony 650 afstandsbediening, is die ook te gebruiken in XBMC? Omdat mijn vrouw veel Chinese films kijkt is het voor mij wel handig fat ik makkelijk de subs aan kan zetten en de audio met een knop kan veranderen.

Edit: ik lees dat het mogelijk is om de standaard buttons in te stellen op de harmony. Maar kun je de Harmony ook instellen dat het keyboard toetsen aanroept? Dus spatie, enters, tab, etc. Ik heb ook een flirc infrarood ontvanger (gebruik ik op mijn Raspberry) misschien dat die ook werk op de Minix.

[ Voor 40% gewijzigd door TheKillingBean op 05-08-2014 17:57 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 18:39
Deetje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:04:
Ik denk inderdaad zoals m'n voorganger ook al aangaf, probeer eens films vanuit XBMC af te spelen. Inmiddels zijn er ook al custom roms die ongetwijfeld in dit forum worden aangeraden (bijv. freaktab.com), waarin misschien nog betere custom xbmc versies zitten gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 588378

Dat het geluid niet sync was was ook een probleem bij mij.
Na het installeren van Beta 7 en de nieuwste versie van XBMC 13.3.0 loopt alles bij mij soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
@ tweakwijk: had je dat probleem met de MX player of gewoon vanuit xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MX player gebruikte ik eigenlijk niet echt.
Ik gebruik zelf XBMC en de ziggo app, daar had ik allebij hetzelfde probleem bij met het geluid maar dat is nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrictionNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:33
Ik zit te twijfelen tussen de minix x8 en the little black box. Het gaat mij echt om xbmc. Wat heeft voor jullie de voorkeur en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Hi Guys,

bedankt voor de tip, maar ook XBMC geeft dezelfde problemen. Ik zal inderdaad het toestelletje upgraden naar een nieuwe firmware.
Maar ik blijf met de vraag zitten van de meerwaarde van de X8 vs X8-H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Het verschil is dat de x8-h variant, 8gb meer opslag geheugen bevat.
DD en DTS hardware decoding ondersteunt. Dit is in toepassingen voor geluid van films indien je 5.1 oid heb handig als je versterker het geluid niet kan decoderen.
Je bent dan niet afhankelijk van of je speler of je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:53
Sinds 2 dagen ben ik ook in het bezit van de mooie X8-H. Ik heb alleen een 'vervelend' probleem ermee, als ik mijn homecinema uitzet en later weer aanzet (ik laat de X8-H altijd aanstaan) heb ik geen geluid. Pas als ik de X8-H opnieuw opstart heb ik weer geluid. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 08-07 21:20
RobKJ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:41:
Sinds 2 dagen ben ik ook in het bezit van de mooie X8-H. Ik heb alleen een 'vervelend' probleem ermee, als ik mijn homecinema uitzet en later weer aanzet (ik laat de X8-H altijd aanstaan) heb ik geen geluid. Pas als ik de X8-H opnieuw opstart heb ik weer geluid. Iemand enig idee?
Heb je de optie binnen settingsMbox --> advanced --> no output to USB audio op on gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Gister avond ook een Minix Beo X8-h besteld bij dealextreme. Over weekje of 2 is hij binnen en dan kan ik er lekker mee knutselen. Nu flink lezen en info opzuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
michelv5 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:15:
Gister avond ook een Minix Beo X8-h besteld bij dealextreme. Over weekje of 2 is hij binnen en dan kan ik er lekker mee knutselen. Nu flink lezen en info opzuigen!
Mmmmmm 110 valt nog eens mee ook op DX, mss als speledingetje ook maar 1 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
schumi2004 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:31:
[...]

Mmmmmm 110 valt nog eens mee ook op DX, mss als speledingetje ook maar 1 bestellen.
Zat ik ook te overwegen ja. Wacht eigenlijk tot HardwareGuru HLS streaming running heeft. De Pivos XS schijnt dit wel out of the box te doen (maar die is hardwarematig een stuk minder..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Ja 110 valt zeker mee ik heb de iets duurdere daar krijg je die m1 bij die was 117 euro.
Nu wachten spannend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
waarom wachten? tot die tijd heb je dan toch al een leuk speeltje voor alle andere dingen die hij wel al prima kan?
binnenkort komt de final 2 fw uit, daarmee gaan ze een hoop zaken fixen. Dan heb je hem iig al in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Is het nu al mogelijk om een ps3 controller via bluetooth te koppelen met de minix? Ik heb nu een aantal emulators geinstalleerd met nes en snes spellen maar heb dan echt een controller nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ind0mi

Update 002Beta4: ( 01-07-2014 )
1.) Enabled NFS protocol;
2.) Fixed "App Market" problem of MINIX Metro launcher;
3.) Enabled support for Logitech HID devices;
4.) Added PS3 game controller support;
5.) Improved eMMC read/write performance;

Volgens mij moet het dus werken vanaf beta4

Vandaag is overigens Beta 8 uitgekomen.
Het is nog even wachten op een paar fixes van Amlogic voordat final 2 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Ik heb vandaag een Neo X8 binnen gekregen en probeer dat nu in te stellen. Het probleem is alleen dat ik het apparaat met geen mogelijkheid via het ethernet kanaal verbonden krijg. Met wifi is het een paar seconden werk, maar over ethernet meer dan 5 minuten voordat hij aangeeft een verbinding te hebben en daarna kunnen pagina's nog steeds niet laden. Is iemand anders toevallig ook tegen dit probleem aangelopen en/of weet er een oplossing voor? Ik maak gebruik van kpn glasvezel met een standaard opstelling met meegeleverde experia box.

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:53
Je zou kunnen proberen er de nieuwste (beta) firmware op te zetten. De nieuwste is volgens mij beta 8. Ik hem mijn X8-H ook via ethernet aangesloten, zonder probleem. Alleen lijkt de bandbreedte niet echt hoog te zijn, geregeld gebuffer in XBMC waar ik dat voorheen (met een Windows XBMC machine) absoluut niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05:31
Op het minix-forum loopt er ook een topic over het trage ethernet-probleem :
http://www.minixforums.co...h-ethernet-problems.7762/

Minix zelf blijft er vaag over, volgens hen ligt het probleem niet bij de X8, maar eerder aan de gebruikte transfer-protocollen.

Volgens gebruikers zou het probleem vanaf beta7 blijkbaar opgelost zijn, door een aangepaste TCP-buffering.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

vandaag de Minix proberen te rooten.. maar blijf hangen bij puntje ;

“Apply updated from EXT”

Now select SDcard. You should see the NEO X8_root_update.zip file. Select it.

In recovery ziet hij mijn sd kaart niet en geeft ie steeds failed to read SD etc.. en kan dan dus niks aanklikken.
enige optie is reboot.

heb al 2 sd kaarten geprobeerd FAT32 en NTFS.. wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ind0mi schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:17:
vandaag de Minix proberen te rooten.. maar blijf hangen bij puntje ;

“Apply updated from EXT”

Now select SDcard. You should see the NEO X8_root_update.zip file. Select it.

In recovery ziet hij mijn sd kaart niet en geeft ie steeds failed to read SD etc.. en kan dan dus niks aanklikken.
enige optie is reboot.

heb al 2 sd kaarten geprobeerd FAT32 en NTFS.. wat doe ik fout?
Je kan het proberen vanaf een usb stick te doen. ( Formatteren als FAT32 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 16:06
Deetje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:04:
Man, wat een teleurstelling is deze Android box. Ik heb mij de duurste aangeschaft, X8H-C voor alle decoding shizzle, ik merk er niks van.

* Nog steeds moet ik MX Player spelen met Software Decoder anders geen dolby,DTS naar mijn surround systeem. Dit was ook zo op mijn X5, dus wat is er hier dan veranderd?

* Verschillende sound issues. Zo is in bijna elke film die ik probeer, in elke format of decodering de audio en video out of sync. Vreselijk storend. En als ik dan wat pruts aan de instellingen van MX Player, dan krijg ik deze in sync, maar dan klopt mijn ondertitel niet meer. Walgelijk.

* Slecht beeld. Bij wijze van test Captain America laten afspelen. Uiteraard opnieuw out of sync. Daarboven was het beeld bij donkere of snelle beelden volledig wazig en onscherp.

Conclusie: wat een vreselijke ripoff vind ik deze player. Terwijl ik mijn X5 echt aanbeden heb... wat een leuk ding. De X8H-C ligt nu netjes in de kast en de X5 speelt nu voor mij opnieuw alles af, ZONDER enig probleem.

Dit ligt dus waarschijnlijk aan jouw setup. Hier werkt DTS via XMBC prima (HDMI). Beeld is lekker scherp en films worden direct gestart. Soms loopt geluid/beeld/ondertitel out of sync, maar dat kan ook aan de MKV liggen en via XMBC valt er genoeg in te stellen om dit te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Dit word ook mijn volgende mediahub, maar ik vraag mij af hoe jullie series en films afspelen?
Gebruiken jullie een harde schijf, SD-kaart of streamen vanaf de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
NrG! schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:02:
Dit word ook mijn volgende mediahub, maar ik vraag mij af hoe jullie series en films afspelen?
xbmc addons zoals icefilms, mash up, etc... streamen van het internet, geen opslag nodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-07 15:15

Rub3s

+3 , omdat het kan

mcauseway schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:52:
[...]

xbmc addons zoals icefilms, mash up, etc... streamen van het internet, geen opslag nodig ;-)
Gisteren ook icefilms geprobeerd en ging in principe aardig. Het ging alleen wel schokkerig (in de vorm van dat het leek alsof hij last had van 24p bug).

Iemand nog last van? (ik gebruik beta 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Streamen vanaf NAS.

Edit: Beta 8 is uit, er schijnt getracht te zijn de HLS apps werkend te krijgen:

http://minixforums.com/th...9.7432/page-86#post-63426

http://minixforums.com/th...9.7432/page-88#post-63516

Lijkt overigens nog niet helemaal te werken, maar voor sommige apps is wel verbetering merkbaar..

[ Voor 39% gewijzigd door Joster op 11-08-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:53
Ik gebruik hem om vanaf mijn DS213j Synology NAS te streamen. Werkt uitstekend! Vroeger liep ik ook te klooien met losse harde schijven en SD-kaarten, maar een NAS is stukken praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruxxxano
  • Laatst online: 28-03 07:23
Helaas heb ik (nog) niet de beschikking over een NAS, al mijn films staan op 2 x 2TB externe harde schijven. Als ik deze aansluit op de MINIX Neo X 2, is het dan mogelijk dat alle content van de 2 schijven (via USB aangesloten) weergeven wordt in één videowall/library? Worden 4TB externe HDD's ook gesupport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

je kan in XBMC bij > Video's een bibliotheek aanmaken.

Afbeeldingslocatie: http://makingwindowseasy.com/wp-content/uploads/2011/10/xbmc-eden-library.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 06:45

B2

wa' seggie?

Wasser heeft inmiddels ook zijn eerste firmware uitgebracht. Altijd wel fijne roms.

Ben benieuwd of HardwareGuru al iets aan het doen is? Zijn firmwares gebruik ik altijd op de X7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

B2 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:21:
Wasser heeft inmiddels ook zijn eerste firmware uitgebracht. Altijd wel fijne roms.

Ben benieuwd of HardwareGuru al iets aan het doen is? Zijn firmwares gebruik ik altijd op de X7
kzie dat het een ROM is gebaseerd op Beta 07, terwijl 08 al uit is. :/
Deze maand zou ook een vanuit MINIX een nieuwe Rom uitkomen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
ind0mi schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:51:
[...]
kzie dat het een ROM is gebaseerd op Beta 07, terwijl 08 al uit is. :/
Deze maand zou ook een vanuit MINIX een nieuwe Rom uitkomen toch?
Hecht niet teveel waarde aan de nieuwste releases van Minix, soms brengen ze ook weer nieuwe bugs met zich mee. Na een tijdje hardwareguru draai ik nu een rom van Wasser, tot nu toe de beste custom rom ooit (geen problemen tot nu toe).
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste