Heb je tevens HLS streaming geprobeerd?mcauseway schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:38:
[...]
Hecht niet teveel waarde aan de nieuwste releases van Minix, soms brengen ze ook weer nieuwe bugs met zich mee. Na een tijdje hardwareguru draai ik nu een rom van Wasser, tot nu toe de beste custom rom ooit (geen problemen tot nu toe).
kleine kanttekening, ik gebruik wasser op m'n x7
met HLS (http live streaming) stel ik mij voor: streaming media zoals NPO addon (ned1,2 en 3 live), uitzending gemist of afspelen van films met icefilms/mashup? Als je zoiets bedoelt: ja, werkt perfect vanuit XBMC, vanuit android zelf: werkt niet of iig slecht, en heeft ook nooit goed gewerkt. Laatste zal te maken hebben met, voor zover ik weet, buffering en h/w decoding (wat in xbmc gotham beter werkt dan vanuit android zelf...). Please correct me if i'm wrong!
Bij HLS gaat het om apps in android. Dus niet de addons in XBMC. Denk dus bv aan de NPO app, de Horizon app en de 3FM app.mcauseway schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:01:
[...]
kleine kanttekening, ik gebruik wasser op m'n x7![]()
met HLS (http live streaming) stel ik mij voor: streaming media zoals NPO addon (ned1,2 en 3 live), uitzending gemist of afspelen van films met icefilms/mashup? Als je zoiets bedoelt: ja, werkt perfect vanuit XBMC, vanuit android zelf: werkt niet of iig slecht, en heeft ook nooit goed gewerkt. Laatste zal te maken hebben met, voor zover ik weet, buffering en h/w decoding (wat in xbmc gotham beter werkt dan vanuit android zelf...). Please correct me if i'm wrong!
ik snap. NPO app had ik geprobeerd vanuit android, werkt dus erg slecht, loopt na een tijdje vast, had gelezen dat de databuffer dan is volgelopen. Aangezien er ook een NPO-addon voor xbmc is, deze geinstalleerd en werkt vlekkeloos, evenals Nederland24 en tal van radio / muziek / movie addons. De oplossing is simpelweg alles vanuit xbmc draaien, mits je er addons voor kunt vinden natuurlijk ;-)B2 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:19:
[...]
Bij HLS gaat het om apps in android. Dus niet de addons in XBMC. Denk dus bv aan de NPO app, de Horizon app en de 3FM app.
De HardwareGuru rom op X7 ondersteunde streaming apps in Android wel
Minix en HardwareGuru zijn er zover ik kan achterhalen eveneens mee bezig voor de X8..
[ Voor 37% gewijzigd door Joster op 12-08-2014 10:53 ]
Heb jij het geprobeerd? HWG 4.0 icm NPO app werkte bij mij niet/slecht.... HWG 5.0 werkte bij mij zeer onstabiel met xbmc, vandaar overgegaan op Wasser...Joster schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:52:
De HardwareGuru rom op X7 ondersteunde streaming apps in Android welMinix en HardwareGuru zijn er zover ik kan achterhalen eveneens mee bezig voor de X8..
Nee, dat baseer ik eigenlijk alleen op de ervaring van eymey en deze post van hem: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42478723
* Offtopic:
Geneuzel over niet kunnen bereiken van het nieuwe minixforum heb ik hier geplaatst: Joster in "1 website onbereikbaar: waar kan het probleem liggen?"
* Offtopic:
Geneuzel over niet kunnen bereiken van het nieuwe minixforum heb ik hier geplaatst: Joster in "1 website onbereikbaar: waar kan het probleem liggen?"
[ Voor 233% gewijzigd door Joster op 12-08-2014 13:02 ]
zou goed kunnen dat v5 dit (nog) beter ondersteund dan v4, niet meer geprobeerd gezien de slechte ervaring met xbmc.Joster schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:03:
Nee, dat baseer ik eigenlijk alleen op de ervaring van eymey en deze post van hem: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42478723
De ontwikkelingen van de laatste beta voor de X8 worden hier besproken: http://www.minixforum.com...140809.27/page-2#post-588
(Weet niet of deze user ook hier zit?)
(Weet niet of deze user ook hier zit?)
Hi bedankt voor de reactie,Lumics schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:20:
[...]
Dit ligt dus waarschijnlijk aan jouw setup. Hier werkt DTS via XMBC prima (HDMI). Beeld is lekker scherp en films worden direct gestart. Soms loopt geluid/beeld/ondertitel out of sync, maar dat kan ook aan de MKV liggen en via XMBC valt er genoeg in te stellen om dit te corrigeren.
een upgrade naar de nieuwste firmware loste mijn problemen op. Alles loopt nu vloeiend, zoals ik op mijn X5 gewoon was.
Iemand ervaring met het upgraden van de firmware..?? Want wat versta je onder "firmware"..?? Is dit dan ook de versie van Android..?? Of de laag eronder..??
Upgraden is op de X8 heel makkelijk. Door gebruik te maken van de zip files kan dit gewoon middels de updater app. Lees de readme van HardwareGuru of Finless maar eens. Staat het duidelijk in beschreven.DirectZ schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:21:
Iemand ervaring met het upgraden van de firmware..?? Want wat versta je onder "firmware"..?? Is dit dan ook de versie van Android..?? Of de laag eronder..??
als je je niet prettig er bij voelt om te gaan klooien met zipjes en via updater apps, dan kun je ook nog een week of 2 wachten. schatting is dat dan de officiele versie 2 uitkomt van de firmware met alle updates tot nu toe.
Deze kun je dan gewoon direct vanuit android installeren, zonder fratsen te hoeven uithalen.
firmware updates bevatten soms een update voor android (bv van versie 4.2 naar 4.4 ofzo) maar meestal zijn het kleine tweaks en verbeteringen om de algehele ervaring van de box te verbeteren en videostreaming beter te laten verlopen etc. Soms worden er nieuwe functies toegevoegd.
Deze kun je dan gewoon direct vanuit android installeren, zonder fratsen te hoeven uithalen.
firmware updates bevatten soms een update voor android (bv van versie 4.2 naar 4.4 ofzo) maar meestal zijn het kleine tweaks en verbeteringen om de algehele ervaring van de box te verbeteren en videostreaming beter te laten verlopen etc. Soms worden er nieuwe functies toegevoegd.
Hallo Pucherman,
Als er nieuwe firmware beschikbaar komt, krijg ik daar dan melding van? Of kan ik ergens instellen dat hij daar regelmatig zelf op controleert?
Verder las ik ergens op dit forum dat er nog iemand was met spontane reboots. Is daar een oplossing voor? Komt bij mij vooral voor als ik XBMC afsluit.
Als er nieuwe firmware beschikbaar komt, krijg ik daar dan melding van? Of kan ik ergens instellen dat hij daar regelmatig zelf op controleert?
Verder las ik ergens op dit forum dat er nog iemand was met spontane reboots. Is daar een oplossing voor? Komt bij mij vooral voor als ik XBMC afsluit.
Zie het topic op het minix forum:Marc2304 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:04:
Hallo Pucherman,
http://www.minixforum.com/threads/random-restart.117/
Sommige hebben goede resultaten met het flashen van de kernel van de finless rom.
Yesss,
Minix X8-H met Custom firmware + XBMC HardwareGuru besteld!
Blijjj
Minix X8-H met Custom firmware + XBMC HardwareGuru besteld!
Blijjj
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Maar dat is toch wel een stuk duurder dan een standaard bestellen en een nieuwe rom van HardwareGuru flashen?
Goede tip...waar haal ik zo'n ROM vandaan?Joster schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:21:
Maar dat is toch wel een stuk duurder dan een standaard bestellen en een nieuwe rom van HardwareGuru flashen?
Heb je een link?
Freaktab of minixforum. Ik wacht zelf nog even, mij nog veel te veel spontane reboots. Eens zien of ze dat opgelost en stabiel krijgen.
Ik had al op die sites gekeken, ze zijn nog in de beta fase inderdaad ( de laatste is beta8 )Joster schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:37:
Freaktab of minixforum. Ik wacht zelf nog even, mij nog veel te veel spontane reboots. Eens zien of ze dat opgelost en stabiel krijgen.
Klopt, maar voor 15 euro ga ik niet lopen pielen. + jaar lang verzorgde updates (schijnt) en als t niet vatsoenlijk werkt, trug met de handelJoster schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:21:
Ik ga er alleen een 1TB 2.5" HD aanhangen op usb en die M1 muis, wil al mijn mkv filmes afspelen, kijken of xbmc of iets er dan ook een mooie movie wall van maakt, en zou mooi zijn als ik dan meteen even eerst de trailers kan bekijken voor ik een film kies
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Hmm...valt ook wat van te zeggen!philipperosier schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:31:
[...]
Klopt, maar voor 15 euro ga ik niet lopen pielen. + jaar lang verzorgde updates (schijnt) en als t niet vatsoenlijk werkt, trug met de handel![]()
Ik ga er alleen een 1TB 2.5" HD aanhangen op usb en die M1 muis, wil al mijn mkv filmes afspelen, kijken of xbmc of iets er dan ook een mooie movie wall van maakt, en zou mooi zijn als ik dan meteen even eerst de trailers kan bekijken voor ik een film kies
Waar heb jij hem vandaan als ik vragen mag?
En zo zal de rom die HardwareGuru nu verkoopt ook nog een op beta8 gebaseerde rom zijn. Niet dat ik HardwareGuru zijn handel wil ontnemen (hij stelt zijn rom immers kosteloos beschikbaar) maar voor een verschil van 90 euro tussen de pakketten die hij aanbied en ik bij GeekBuying kan bestellen wil ik zelf wel een nieuw rommetje erop zettenNrG! schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:43:
[...]
Ik had al op die sites gekeken, ze zijn nog in de beta fase inderdaad ( de laatste is beta8 )
En trouwens, de standaard Minix Rom is voor de doorsnee gebruiker meer dan genoeg.
[ Voor 35% gewijzigd door B2 op 14-08-2014 21:59 ]
En met de minix Rom bedoel je deze?B2 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:56:
[...]
En zo zal de rom die HardwareGuru nu verkoopt ook nog een op beta8 gebaseerde rom zijn. Niet dat ik HardwareGuru zijn handel wil ontnemen (hij stelt zijn rom immers kosteloos beschikbaar) maar voor een verschil van 90 euro tussen de pakketten die hij aanbied en ik bij GeekBuying kan bestellen wil ik zelf wel een nieuw rommetje erop zetten
En trouwens, de standaard Minix Rom is voor de doorsnee gebruiker meer dan genoeg.
http://www.minixstore.nl/...inclusief-xbmc/#yoReviews
Geen idee, gewoon de stock roms vanuit Minix zelf. Minixstore.nl is volgens mij van HardwareGuru.NrG! schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:25:
[...]
En met de minix Rom bedoel je deze?
http://www.minixstore.nl/...inclusief-xbmc/#yoReviews
Een 'kale' X8-h bestel je bv bij Geekbuying, dealextreme of een SOS Solutions in Nederland. De eerste twee opties kosten je inclusief airmouse zo'n 110 euro.
Verschil is minimaal 80 euro.philipperosier schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:31:
[...]
Klopt, maar voor 15 euro ga ik niet lopen pielen. + jaar lang verzorgde updates (schijnt) en als t niet vatsoenlijk werkt, trug met de handel![]()
Ik snap de discussie over het wel of niet bij HWG kopen wel, maar volgens mij hoeft de keuze helemaal niet zo moeilijk te zijn.
Je hebt altijd kans dat als je hem zelf importeert, je douane kosten moet betalen. Kan ook zo weer €30 extra zijn. Plus als hij defect raakt of een DOA krijgt, moet je hem duur terugsturen naar China en zit je een hele poos zonder apparaat.
Daarnaast heb je als je hem bij HWG bestelt binnen 2 dagen in huis, helemaal gebruiksklaar.
Als je zelf niet handig bent met flashen en updaten etc. dan is het een uitkomst, want hij komt gebruiksklaar in huis met tweaks zodat hij zo optimaal mogelijk werkt. Ook staat er GuruXBMC op, met allemaal handige plugins en tweaks zodat dit ook prima werkt. Tevens krijg je een jaar lang alle updates op een makkelijke OTA manier, waarbij je zelf niet hoeft te gaan klooien met flashen.
Als je wel zelf handig bent, kun je eenmalig een leuk bedrag besparen, maar heb je wel meer risico's. Ook weet je van te voren dat je de komende periode een hoop tijd en moeite kwijt bent aan het installeren van alle XBMC plugins en tweaks en moet je (iig bij beta updates) de firmware zelf flashen.
Als je het heel simpel bekijkt voor een periode van een jaar, dan heb je voor zo'n €5 per maand extra een box waar je zelf amper naar hoeft om te kijken.en die altijd is voorzien van de nieuwste firmware, plugins en tweaks. €5 per maand is weinig als je kijkt wat het je aan tijd/ergernis scheelt
(ik heb mijn X8-H zelf ook uit China besteld en ben op geen enkele manier verbonden aan HWG, alleen wel fan van zijn werk en vind het top dat hij naast zijn verdienmodel ook de community gratis zo veel helpt. Veel van zijn verbeteringen (en die van finless bob) worden door Minix in hun eigen firmwares opgenomen)
Je hebt altijd kans dat als je hem zelf importeert, je douane kosten moet betalen. Kan ook zo weer €30 extra zijn. Plus als hij defect raakt of een DOA krijgt, moet je hem duur terugsturen naar China en zit je een hele poos zonder apparaat.
Daarnaast heb je als je hem bij HWG bestelt binnen 2 dagen in huis, helemaal gebruiksklaar.
Als je zelf niet handig bent met flashen en updaten etc. dan is het een uitkomst, want hij komt gebruiksklaar in huis met tweaks zodat hij zo optimaal mogelijk werkt. Ook staat er GuruXBMC op, met allemaal handige plugins en tweaks zodat dit ook prima werkt. Tevens krijg je een jaar lang alle updates op een makkelijke OTA manier, waarbij je zelf niet hoeft te gaan klooien met flashen.
Als je wel zelf handig bent, kun je eenmalig een leuk bedrag besparen, maar heb je wel meer risico's. Ook weet je van te voren dat je de komende periode een hoop tijd en moeite kwijt bent aan het installeren van alle XBMC plugins en tweaks en moet je (iig bij beta updates) de firmware zelf flashen.
Als je het heel simpel bekijkt voor een periode van een jaar, dan heb je voor zo'n €5 per maand extra een box waar je zelf amper naar hoeft om te kijken.en die altijd is voorzien van de nieuwste firmware, plugins en tweaks. €5 per maand is weinig als je kijkt wat het je aan tijd/ergernis scheelt
(ik heb mijn X8-H zelf ook uit China besteld en ben op geen enkele manier verbonden aan HWG, alleen wel fan van zijn werk en vind het top dat hij naast zijn verdienmodel ook de community gratis zo veel helpt. Veel van zijn verbeteringen (en die van finless bob) worden door Minix in hun eigen firmwares opgenomen)
Alleen al voor het gemak bij een defect of DOA zou ik denk ik kiezen voor HWG. Spullen terug naar China is nog maar de vraag of het aankomtPusherman_ schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:04:
Ik snap de discussie over het wel of niet bij HWG kopen wel, maar volgens mij hoeft de keuze helemaal niet zo moeilijk te zijn.
Of wanneer je het ooit weer terugkrijgt, kan zomaar maanden duren, helaas.schumi2004 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:12:
[...]
Spullen terug naar China is nog maar de vraag of het aankomt
klopt allemaal mannen, ik heb de afweging china/dichterbij ook gemaakt.
maar het verschil in prijs was wel dermate groot dat ik me die luxe niet kon of wilde permitteren.
ik was natuurlijk wel bang dat er nog wat inklaringskosten etc bij zouden kunnen komen maar na wat inlezen was de conclusie dat de kans vrij klein is dat er nog verrassingen bij komen als je de gewone langzame postdienst gebruikt.
zo gezegd, zo gedaan en na net geen drie weekjes wachten had ik de X8H incl M1 voor 111 euro in huis.
maakte me ook al beetje druk dat ik nu alle add ons zelf moest gaan zoeken en installeren maar heb er slechts een paar uurtjes over gedaan om te begrijpen hoe het werkt en een stuk of 10 vd bekendste add ons te installeren.
viel dus ook reuze mee vond ik.
het grote nadeel komt natuurlijk wel bovendrijven als er iets DOA is of stuk gaat maar als je hetzelfde geduld kunt opbrengen als toen je de box bestelde, hoeft dat ook geen deal breaker te zijn (al piep ik dan mss wel anders hoor...
).
moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik echt geen "power user" ben en dat voor mijn simpele xbmc/browser gebruik de stock roms voldoen.
maar het verschil in prijs was wel dermate groot dat ik me die luxe niet kon of wilde permitteren.
ik was natuurlijk wel bang dat er nog wat inklaringskosten etc bij zouden kunnen komen maar na wat inlezen was de conclusie dat de kans vrij klein is dat er nog verrassingen bij komen als je de gewone langzame postdienst gebruikt.
zo gezegd, zo gedaan en na net geen drie weekjes wachten had ik de X8H incl M1 voor 111 euro in huis.
maakte me ook al beetje druk dat ik nu alle add ons zelf moest gaan zoeken en installeren maar heb er slechts een paar uurtjes over gedaan om te begrijpen hoe het werkt en een stuk of 10 vd bekendste add ons te installeren.
viel dus ook reuze mee vond ik.
het grote nadeel komt natuurlijk wel bovendrijven als er iets DOA is of stuk gaat maar als je hetzelfde geduld kunt opbrengen als toen je de box bestelde, hoeft dat ook geen deal breaker te zijn (al piep ik dan mss wel anders hoor...
moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik echt geen "power user" ben en dat voor mijn simpele xbmc/browser gebruik de stock roms voldoen.
Prima dat beide opties er dan toch zijn? HWG verdiend mooi een paar tientjes en diegenen die het aandurven (ik vind het risico minimaal) kopen het in China.
Verwijderd
Ik weet niet of het al een keer genoemd is in dit topic, maar het gaat om het volgende. Ik moet met mijn minix neo x8-h telkens in de settings om geluid te krijgen via hdmi. Ik hoef niets te veranderen in de instellingen. Ik moet alleen naar settings en dan krijg ik pas geluid. Zijn er meer die dit rare fenomeen kennen. Als ik het apparaat uitschakel en start hem weer op, dan is het geluid dus weg. Even naar settings en een seconde later is het geluid er weer. Ik heb dus geen home cinema set of zo. Gewoon het apparaat met een HDMI kabel aan de tv.
Al een recente bèta geïnstalleerd? Volgens mij stond er in 1 van de bèta release notes iets over audio over hdmi. Bèta 8 werkt bij mij volledig stabiel.
Verwijderd
Nee, eigenlijk wacht ik op de officiële release die binnenkort uitkomt. Hoop inderdaad dat het probleem dan is opgelost. Had al zo'n vermoeden dat het aan de firmware kon liggen.
minixwebshop.nlNrG! schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:46:
[...]
Hmm...valt ook wat van te zeggen!
Waar heb jij hem vandaan als ik vragen mag?
Ik zit met dezelfde overweging, wat denken jullie?FrictionNL schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:29:
Ik zit te twijfelen tussen de minix x8 en the little black box. Het gaat mij echt om xbmc. Wat heeft voor jullie de voorkeur en waarom?
Verwijderd
Buiten de manier van installeren is er niets anders in de ROM van HardwareGURU zoals hij zelf zegt:
http://www.minixforum.com...able-zip-for-neo-x8-h.98/
En uiteraard guruXBMC maar als ik het goed begrijp kan je deze niet zomaar flashen als je de minix niet via hem gekocht heb. Weet iemand hier meer over? Zoals ik het kan vinden zitten hier ook geen optimalisaties in maar puur alvast wat add-ons geïnstalleerd die je anders ook zo met 2 muisklikken hebt geïnstalleerd.
Zelf heb ik de x8-h inclusief de standaard XBMC en 'gratis' M1 en A2 flymouses besteld. Ik stream alles draadloos vanaf mijn PC zonder probleem af met XBMC. Geluid op passthrough en ook hier vrijwel geen enkel probleem mee qua synchronisatie of haperen. Ik heb films tot 14gb geprobeerd tot nu toe. Het enige is dat de minix soms de speaker van de A2 flymouse gebruikt ipv het signaal via de optische toslink te versturen. Ik las net echter dat geluid via usb handmatig uit is te zetten, dit was ik nog niet tegen gekomen maar kan dit nu ook niet proberen.
Een ander probleem dat ik heb is dat de M1 en A2 niet volledig werken. Zo werken verschillend knoppen zoals menu, power en home niet. Hebben meer mensen hier problemen mee of werken deze AB's volledig bij jullie? Sowieso al gevonden dat de A2 niet in de standaard firmware werd ondersteund. Dit is al opgelost in de beta.
Ik wacht sowieso even tot de 002 final is en bepaal daarna wel op ik custom roms ga flashen. Tot nu toe nog geen enkele reden toe iig.
http://www.minixforum.com...able-zip-for-neo-x8-h.98/
En uiteraard guruXBMC maar als ik het goed begrijp kan je deze niet zomaar flashen als je de minix niet via hem gekocht heb. Weet iemand hier meer over? Zoals ik het kan vinden zitten hier ook geen optimalisaties in maar puur alvast wat add-ons geïnstalleerd die je anders ook zo met 2 muisklikken hebt geïnstalleerd.
Zelf heb ik de x8-h inclusief de standaard XBMC en 'gratis' M1 en A2 flymouses besteld. Ik stream alles draadloos vanaf mijn PC zonder probleem af met XBMC. Geluid op passthrough en ook hier vrijwel geen enkel probleem mee qua synchronisatie of haperen. Ik heb films tot 14gb geprobeerd tot nu toe. Het enige is dat de minix soms de speaker van de A2 flymouse gebruikt ipv het signaal via de optische toslink te versturen. Ik las net echter dat geluid via usb handmatig uit is te zetten, dit was ik nog niet tegen gekomen maar kan dit nu ook niet proberen.
Een ander probleem dat ik heb is dat de M1 en A2 niet volledig werken. Zo werken verschillend knoppen zoals menu, power en home niet. Hebben meer mensen hier problemen mee of werken deze AB's volledig bij jullie? Sowieso al gevonden dat de A2 niet in de standaard firmware werd ondersteund. Dit is al opgelost in de beta.
Ik wacht sowieso even tot de 002 final is en bepaal daarna wel op ik custom roms ga flashen. Tot nu toe nog geen enkele reden toe iig.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 16:00 ]
Kan je die launcher ook veranderen op de X8-H? Bedoel niet de 2 standaard launchers, maar bijvoorbeeld Next launcher van Google play store.
Iemand ervaring met het streamen van 1080p met de X8?
Geen ervaring met de x8 maar met de x8-h gaat die probleemloos ook 12gb content!Heisenbug schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:54:
Iemand ervaring met het streamen van 1080p met de X8?
Heb wel een goed WiFi netwerk dit is uiteraard wel een vereiste (mits je niet bekabeld werkt)
[ Voor 4% gewijzigd door Monkeyk2010 op 17-08-2014 19:49 ]
waarom niet? het is android, dus je kan er in principe alles mee wat je met andere android apparaten ook kan, qua apps en launchers.Rayuka schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:39:
Kan je die launcher ook veranderen op de X8-H? Bedoel niet de 2 standaard launchers, maar bijvoorbeeld Next launcher van Google play store.
Ik heb het geprobeerd, maar dat lukte me niet.
Zou ik met zon DPI changer ofzo het beeld wat beter passend krijgen op een 1080 scherm?
als je bijvoorbeeld met default browser browst is het beeld veel te groot,
ik heb dat liever beeld vullend
is dat mogelijk?
is dat mogelijk?
Als het goed is krijg ik of vanavond en anders morgen mijn minix neo x8-h binnen.
2 weken moeten wachten vanuit china, valt mee!!
2 weken moeten wachten vanuit china, valt mee!!
Op GeekBuying kan je voor €5 extra via DHL laten leveren, hierbij blijf je nog onder de €150 in België, met als gevolg dat je geen douanekosten moet betalen.
Enige wat je kan hebben is de BTW. Ik ga het via deze weg eens proberen denk ik.
Enige wat je kan hebben is de BTW. Ik ga het via deze weg eens proberen denk ik.
BTW gaat ook via de douane, en dan zul je zeker ook inklaringskosten moeten betalen, alles of niets zeg maar...Mattehh schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:54:
Op GeekBuying kan je voor €5 extra via DHL laten leveren, hierbij blijf je nog onder de €150 in België, met als gevolg dat je geen douanekosten moet betalen.
Heb m maandag gekregen! Top ding, werkt zonder problemen. Alleen ik heb wat jpg fotos op de externe HD gezet, en kan deze niet fatsoenlijk afspelen. Als ik al iets heb wat een diashow laat zien, zijn de fotos niet in 1:1 verhouding, maar zegmaar van breedbeeld naar 3:4 ofzo...
Iemand een goede photo viewer app?
ps: films in HD gaat top.
Iemand een goede photo viewer app?
ps: films in HD gaat top.
Zoveel klachten die mij er nog van weerhouden zo'n ding te kopen. Ik heb al meerdere malen mini pc's gekocht. En zit iedere keer met de gebakken peren. Dan werkt de NPO app weer niet, dan stottert XBMC. Ik zit vaker met custom roms te knooien dan dat ik echt lekker achterover kan gaan zitten om van zo'n stick/box te genieten. Nu zit ik met twee cx919-ii sticks. De sticks zijn snel genoeg, maar de software is simpelweg troep.
Ook hoor ik over deze neo x8 weer dat de software niet optimaal is. Als ik zo'n box aanschaf wil ik wel dat apps out-of-the-box werken. NPO en RTL-XL voor mijn vriendin, XBMC voor mijzelf. Verder lees ik veel over spontane reboots. Vraag mij af of dit komt door custom firmware of dat het een fout in de hardware is. Daar kom ook nog eens bij dat de box nog vrij prijzig is. Ik ben op dit moment een goede tv-box nodig, omdat ik nu helemaal geen film kan kijken.
Nog even een paar maanden wachten en aankijken hoe de firmware zich ontwikkelt voor de neo x8.
Ook hoor ik over deze neo x8 weer dat de software niet optimaal is. Als ik zo'n box aanschaf wil ik wel dat apps out-of-the-box werken. NPO en RTL-XL voor mijn vriendin, XBMC voor mijzelf. Verder lees ik veel over spontane reboots. Vraag mij af of dit komt door custom firmware of dat het een fout in de hardware is. Daar kom ook nog eens bij dat de box nog vrij prijzig is. Ik ben op dit moment een goede tv-box nodig, omdat ik nu helemaal geen film kan kijken.
Nog even een paar maanden wachten en aankijken hoe de firmware zich ontwikkelt voor de neo x8.
Koop dan de X7, die is met de laatste Hardware Guru rom gewoon prima waar jij hem voor wilt gebruiken.
Of wacht nog even deze maand af, dan komt firmware 2 voor de X8-H. Even aankijken hoe die presteert.
Of wacht nog even deze maand af, dan komt firmware 2 voor de X8-H. Even aankijken hoe die presteert.
denk dat het geval is vooral wat je er mee wilt / doet.roooii schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:52:
Zoveel klachten die mij er nog van weerhouden zo'n ding te kopen. Ik heb al meerdere malen mini pc's gekocht. En zit iedere keer met de gebakken peren. Dan werkt de NPO app weer niet, dan stottert XBMC. Ik zit vaker met custom roms te knooien dan dat ik echt lekker achterover kan gaan zitten om van zo'n stick/box te genieten. Nu zit ik met twee cx919-ii sticks. De sticks zijn snel genoeg, maar de software is simpelweg troep.
Heb zelf sinds vorige week een x8-h gekregen van m'n vriendin. Op moment dat hij binnen kwam meteen beta 008 erop gezet. Op de wat suffe dingen na (audio sync bij streaming apps) geen echte ellende mee.
Enige echte commentaar wat ik kan hebben is : de standard ir remote zuigt hard , heel hard
De a2 die ik erbij heb gekocht werkt prima , alleen enorm suf dat je de minix er niet mee aan kan zetten
Huh? De powerknop op mijn A2 haalt de X8 uit standby modus, schakelt de tv aan en zet deze op het juiste kanaal. Kom dan in de app, meestal XBMC, terecht waar ik de X8 in standby gezet had, ook via de A2.Madnessy schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:22:
[...]
...
De a2 die ik erbij heb gekocht werkt prima , alleen enorm suf dat je de minix er niet mee aan kan zetten
De X8 zet ik nooit uit, enkel in standby. Waarom uitzetten, het ding verbruikt iets van een 2,5 watt in standby?
De A1 en M1 airmouse die ik erbij gekregen heb, heb ik nog nooit gebruikt.
Ik herken die problemen die hier vermeld worden helemaal niet.
Dit is de beste mediaplayer die ik al gekocht heb, ben er heel tevreden over.
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
hmm apart zet zelf de speler ook nooit uit , altijd sleep (zelfs via menu paar keer geprobeerd) maar wakker worden via de a2 , no way.lukadad schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:02:
[...]
Huh? De powerknop op mijn A2 haalt de X8 uit standby modus, schakelt de tv aan en zet deze op het juiste kanaal. Kom dan in de app, meestal XBMC, terecht waar ik de X8 in standby gezet had, ook via de A2.
De X8 zet ik nooit uit, enkel in standby. Waarom uitzetten, het ding verbruikt iets van een 2,5 watt in standby?
De A1 en M1 airmouse die ik erbij gekregen heb, heb ik nog nooit gebruikt.
Ik herken die problemen die hier vermeld worden helemaal niet.
Dit is de beste mediaplayer die ik al gekocht heb, ben er heel tevreden over.
Op welke poort heb je de usb reciever aangesloten ?
-edit-
net even weer geprobeerd , als ik via het power menu sleep aan geef en de usb stick in de poort naast de power knop dan lijkt hij wel te werken
-edit-
en toch weer niet

[ Voor 9% gewijzigd door Madnessy op 20-08-2014 11:59 ]
hoe lang gaat die accu van die A2 mee bij jullie? Toen ik nog de X7 had, heb ik expres de A2 niet gekocht omdat ik las dat die accu zo snel op ging. Is dat bij de X8 beter of is het een issue in de A2 zelf?
ik heb gelezen dat dit vooral aan de gyro functie ligt. als je deze netjes elke keer uitzet als je hem niet gebruikt kan je hem volgens mij wel redelijk lang gebruiken (gebruik nu al week de a2 zonder batterijen te vervangen, dat is al een stuk langer dan de horror verhalen die 3 dagen melden)Pusherman_ schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:56:
hoe lang gaat die accu van die A2 mee bij jullie? Toen ik nog de X7 had, heb ik expres de A2 niet gekocht omdat ik las dat die accu zo snel op ging. Is dat bij de X8 beter of is het een issue in de A2 zelf?
weet niet hoe het met de A2 is maar ik merk wel dat de meegeleverde M1 niet zo lang mee gaat als ik verwacht had: om de twee a drie dagen moet ik hem weer opladen.
eerlijkheidshalve: meestal zet ik hem uit als de film loopt, maar soms vergeet ik het ook.
ook merk ik dat de power knop niet lekker werkt: soms pakt hij hem als ik één of twee keer druk, maar meestal moet ik de hele tijd lopen k*tten eer hij wat doet.
zou het knopje gewoon een beetje kaduuk zijn of hebben meer mensen hier last van?
eerlijkheidshalve: meestal zet ik hem uit als de film loopt, maar soms vergeet ik het ook.
ook merk ik dat de power knop niet lekker werkt: soms pakt hij hem als ik één of twee keer druk, maar meestal moet ik de hele tijd lopen k*tten eer hij wat doet.
zou het knopje gewoon een beetje kaduuk zijn of hebben meer mensen hier last van?
Goed richten wil wel werken.stinky1701 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:51:
Powerknop op M1 is infrarood, de rest 2,4Ghz.
[ Voor 22% gewijzigd door goof. op 20-08-2014 21:42 ]
Assumption is the mother of all fuck-ups
Bron: http://www.minix.com.hk/AboutUs.htmPlease note that MINIX NEO Series devices only support standard definition Netflix, Netflix 1080p HD is not available on any of our devices.
Weet iemand of dit er voorlopig ook niet aan zit te komen?
Ze zijn met netflix aan het onderhandelen om dit te realiseren. (te vinden op het minix forum)Dlocks schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:09:
[...]
Bron: http://www.minix.com.hk/AboutUs.htm
Weet iemand of dit er voorlopig ook niet aan zit te komen?
IK heb de MiniX gisteren geroot en samba filesharing (xda-versie) geïnstalleerd om m'n externe hdd die aan de MiniX hangt via het netwerk te benaderen op m'n pc.
de stappen van onderstaande forum gevolgd. Mn pc ziet de Hdd wel maar ik krijg geen toegang.
http://www.pivosforums.com/viewtopic.php?f=16&t=1383
Is het iemand al gelukt?
de stappen van onderstaande forum gevolgd. Mn pc ziet de Hdd wel maar ik krijg geen toegang.
Is het iemand al gelukt?
Ik heb vandaag ook een X8-H binnen gekregen. Wou net op Tweakers en andere sites wat dingen opzoeken over onder andere Netflix etc. Zie ik hierboven het antwoord al dat HD niet wordt ondersteunt...
Een beetje dom van mij dat ik dat niet eerder heb opgezocht want ik ging er van uit dat het gewoon prima werkte... Er stond al een netflix app geïnstalleerd maar die was verouderd en had geen ondersteuning voor profielen. Heb uit de play store de nieuwste versie gedownload en getest kwam ik erachter dat terugspoelen en de kwaliteit belabberd zijn...
Hebben jullie nog tips of info voor leuke apps/addons die ik kan gebruiken ???
Popcorn time werkt ook niet vloeiend moet ik zeggen, stottert enorm.
Een beetje dom van mij dat ik dat niet eerder heb opgezocht want ik ging er van uit dat het gewoon prima werkte... Er stond al een netflix app geïnstalleerd maar die was verouderd en had geen ondersteuning voor profielen. Heb uit de play store de nieuwste versie gedownload en getest kwam ik erachter dat terugspoelen en de kwaliteit belabberd zijn...
netflix zijn ze nog mee bezig , check even forum op minixforum.comIseT schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:30:
Ik heb vandaag ook een X8-H binnen gekregen. Wou net op Tweakers en andere sites wat dingen opzoeken over onder andere Netflix etc. Zie ik hierboven het antwoord al dat HD niet wordt ondersteunt...
daar staat een apk voor een nieuwere netflix die wat fixes heeft
sowieso is het aan te raden om de laatste beta te installeren , die schijnt beter te werken dat de stock firmware
Nou ik heb hem zojuist ook besteld via DX. Benieuwd wanneer hij binnenkomt.
If it does not kill u, it makes u stronger
Bij mij was het 2 weken! Was echt snel, ik ben er zeer tevreden over.Redbull4u schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:08:
Ik zit een beetje te klooien met emulators en krijg bij retroarch het niet voor elkaar om de wireless 360 remote werkend te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?
misschien handig om een lijst te maken met emu's apps en games die gegarandeerd werken?
ik heb de 8 -h net binnen, en moet zeggen erg leuk ding.
xbmc draait goed. alleen zou ik graag ook popcorntime werken hebben. maar dat gaat nog niet lekker ook in combi met mplayerprod niet.
iemand overigens een handige app of tip om samba werkend te krijgen? zodat je snel via pc wat content op de box slingerd?
ik heb de 8 -h net binnen, en moet zeggen erg leuk ding.
xbmc draait goed. alleen zou ik graag ook popcorntime werken hebben. maar dat gaat nog niet lekker ook in combi met mplayerprod niet.
iemand overigens een handige app of tip om samba werkend te krijgen? zodat je snel via pc wat content op de box slingerd?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ter voorbereiding op de bestelde X8-h. Ik heb nu ook een chromecast stick. Wordt deze overbodig?
Kent XBMC of een andere app dergelijke functionaliteiten als chromecast?
Wat ik vooral gemakkelijk vind is de mogelijkheid om youtube video's op je mobiel te zoeken (bumba, zandkasteel, dora, nijntje, enz.) en direct naar de TV te casten. Door CEC hoef ik verder ook niets te doen. Ideaal.
Wat ik vooral gemakkelijk vind is de mogelijkheid om youtube video's op je mobiel te zoeken (bumba, zandkasteel, dora, nijntje, enz.) en direct naar de TV te casten. Door CEC hoef ik verder ook niets te doen. Ideaal.
Je kunt youtube native draaien op de box. Ik zou nie weten waarom je dan wilt streamen vanaf je telefoon.Redbull4u schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:22:
Ter voorbereiding op de bestelde X8-h. Ik heb nu ook een chromecast stick. Wordt deze overbodig?
Maar je zou dmv miracast gewoon dezelfde functionaliteit krijgen als met chromecast.
niemand hier?ind0mi schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:01:
IK heb de MiniX gisteren geroot en samba filesharing (xda-versie) geïnstalleerd om m'n externe hdd die aan de MiniX hangt via het netwerk te benaderen op m'n pc.
Is het iemand al gelukt?
Enkele vraagjes (ik overweeg aanschaf van deze mediaspeler):
- Heeft deze integratie om subs te downloaden wanneer je naar een film/serie kijkt ?
- Kan je hier bestanden naar versluizen alsof het een NAS is ? Indien ja, ook wanneer je die bestanden wil versluizen naar een USB stick die op de minix aangesloten is ? Met andere woorden, ik dien niet met USB-stick van PC naar media speler heen en weer te lopen ?
- Moest ik beslissen later een NAS aan te schaffen, kan deze daar ook mee integreren naar bestanden delen ?
- Kan deze draadloos verbinden met mijn netwerk ?
- Heeft deze integratie om subs te downloaden wanneer je naar een film/serie kijkt ?
- Kan je hier bestanden naar versluizen alsof het een NAS is ? Indien ja, ook wanneer je die bestanden wil versluizen naar een USB stick die op de minix aangesloten is ? Met andere woorden, ik dien niet met USB-stick van PC naar media speler heen en weer te lopen ?
- Moest ik beslissen later een NAS aan te schaffen, kan deze daar ook mee integreren naar bestanden delen ?
[ Voor 4% gewijzigd door not2secure4u op 26-08-2014 09:20 ]
NUC I5 256GB SSD
beetje bizar dat netlfix niet fullhd kan hierop, lijkt mij meer een software iets dan hardware ? ik neem aan dat xbmc wel gewoon hd doet ?
ik ben ook van plan om de minix neo x8-h te halen, ik twijel nog over de usb 2.0 poort, is deze snel genoeg om mkv/hd films te streamen vanaf usb stick of HD ?
ik ben ook van plan om de minix neo x8-h te halen, ik twijel nog over de usb 2.0 poort, is deze snel genoeg om mkv/hd films te streamen vanaf usb stick of HD ?
[ Voor 37% gewijzigd door fuqua op 26-08-2014 11:01 ]
- ja dat is mogelijk, even een add on downloaden en het werkt. Via instellingen kan je dan de gewenste taal instellen.not2secure4u schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:16:
Enkele vraagjes (ik overweeg aanschaf van deze mediaspeler):
-deze vraag snap ik niet helemaal
-ja dat kan zeker in XBMC kan je de locatie toevoegen van de naa
-ja zowel 2,4 als 5ghz netwerk. Wifi is stabiel en snel, vrij grote antenne maar werkt heel goed.
Dat is correct XBMC speelt gewoon full hd af zelf 4k materiaal als je dit tot je beschikking hebt.fuqua schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:59:
beetje bizar dat netlfix niet fullhd kan hierop, lijkt mij meer een software iets dan hardware ? ik neem aan dat xbmc wel gewoon hd doet ?
Ze zijn er over bezig om de ondersteuning voor Full HD netflix toe te voegen. Dit is iets tussen minix en netflix geloof ik, eerdere posts gaan hier op in.
Geen probleem met usb 2.0 werkt uitstekend.
Wat achtergrond info. Momenteel geen NAS ter beschikking, dus zou ik media plaatsen op een stick welke ik dan aansluit op de minix. Moet ik - om bestanden over te zetten - mijn stick fysiek in de PC steken hebben waar de media op staat, of mag ik de stick in de minix laten zitten en kan ik deze benaderen via eenders welke PC ?
NUC I5 256GB SSD
lees ik net op de minixshop site.De X8 en X8-H zijn niet geschikt voor HD-READY TV met 720P!
Kan iemand hier iets over zeggen ? Tot nu toe wordt alles prima weergegeven op mijn 720P TV en kan hij ook gewoon 1080p beeldjes vloeiend tonen.
Beetje raar om dit dan erop te zetten ?
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Je zou er voor kunnen kiezen om telkens je usb in pc te doen en over te zetten en dan in je minix of je kan je schijf delen in je netwerk en via xbmc dan benaderen en dan het media bestand te streamen, dus je pc als nas gebruiken zegmaar.not2secure4u schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:10:
[...]
Wat achtergrond info. Momenteel geen NAS ter beschikking, dus zou ik media plaatsen op een stick welke ik dan aansluit op de minix. Moet ik - om bestanden over te zetten - mijn stick fysiek in de PC steken hebben waar de media op staat, of mag ik de stick in de minix laten zitten en kan ik deze benaderen via eenders welke PC ?
Maar de echte meerwaarde zou hem er voor mij inzitten dat de PC niet hoeft op te staan als ik voor mijn minix zit. Het is dus geen optie dat je je minix als NAS kan benaderen vanop je PC?michelv5 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:58:
[...]
Je zou er voor kunnen kiezen om telkens je usb in pc te doen en over te zetten en dan in je minix of je kan je schijf delen in je netwerk en via xbmc dan benaderen en dan het media bestand te streamen, dus je pc als nas gebruiken zegmaar.
NUC I5 256GB SSD
Ik heb hetzelfde. Duurde een tijd voordat ik er ook achter kwam dat dit opgelost wordt nadat je in het settingsmenu komt.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:54:
Nee, eigenlijk wacht ik op de officiële release die binnenkort uitkomt. Hoop inderdaad dat het probleem dan is opgelost. Had al zo'n vermoeden dat het aan de firmware kon liggen.
Ik doe nog even geen upgrade omdat ik geruchten hoor over af en toe herstarts die vanzelf voor komen.
Ik wacht wel even tot de definitieve versie er is.
En cast je met Miracast je scherm, of bied je een stream aan welke afgespeeld wordt?IseT schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:23:
[...]
Maar je zou dmv miracast gewoon dezelfde functionaliteit krijgen als met chromecast.
Ik had hier ook last van, maar alleen in xmbc volgens mij.Downstar2 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:45:
Zou ik met zon DPI changer ofzo het beeld wat beter passend krijgen op een 1080 scherm?
is dat mogelijk?
Ik dacht dat ik dat aangepast had bij instellingen van videohardware in dus XBMC zelf.
fantastisch devices.
De remote werkt voor geen meter maar de air remote, en gewone keyboard/muisen perfect.
alleen dat android is nog niet zo ver heb ik het idee.
wat ik nu mis:
sommige apps of games schalen niet. waardoor je op een start knop moet drukken die gewoon ver buiten beeld is.
zijn hier tools of trucks voor?
kunnen scrollen of zoomen? in google maps bijvoorbeeld.
heb er touchpads aanhangen, gewone muizen enz. maar wordt niet standaard gedaan.
ook heb ik een vraag mbt CEC: ik heb een Philips tv met een remote waar ook een toetsenboard op zit.
ik kan via cec wat normale knoppen gebruiken maar niet de toetsenboard keys.
De remote werkt voor geen meter maar de air remote, en gewone keyboard/muisen perfect.
alleen dat android is nog niet zo ver heb ik het idee.
wat ik nu mis:
sommige apps of games schalen niet. waardoor je op een start knop moet drukken die gewoon ver buiten beeld is.
zijn hier tools of trucks voor?
kunnen scrollen of zoomen? in google maps bijvoorbeeld.
heb er touchpads aanhangen, gewone muizen enz. maar wordt niet standaard gedaan.
ook heb ik een vraag mbt CEC: ik heb een Philips tv met een remote waar ook een toetsenboard op zit.
ik kan via cec wat normale knoppen gebruiken maar niet de toetsenboard keys.
Iemand ?not2secure4u schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:07:
[...]
Maar de echte meerwaarde zou hem er voor mij inzitten dat de PC niet hoeft op te staan als ik voor mijn minix zit. Het is dus geen optie dat je je minix als NAS kan benaderen vanop je PC?
NUC I5 256GB SSD
Toch ook even reageren. Ik heb inmiddels mijn tweede X8-H. De eerste kwam DOA via Geekbuying en na veel gezeik via een Paypal claim mijn geld gekregen. Daarna via DX een andere besteld, en die werkt prima!
Bij DX kreeg ik geen Flymouse (en bij Geekbuying bestellen wilde ik door de dramatische aftersales ervaring niet meer), dus ik heb de Mele F10-Pro besteld. Die werkt erg fijn. Niet alle knoppen doen het maar dmv rooten en wat files aanpassen moet dat werkend te maken zijn.
De ervaring: met de standaard firmware werkte hij al prima, maar ik had soms het HDMI audio probleem. Net de Beta 8 firmware geinstalleerd en nu werkt hij top. Wat ik ook erg fijn vind is dat ik via de Horizon app gewoon tv kan kijken op mijn slaapkamer. Ik hoef dus geen kabel meer te trekken, wat eerst wel mijn plan was. Daarnaast stream ik veel YouTube en Netflix en kijk ik films via een USB stick. Basic use dus. Als ik wat meer tijd heb ga ik verder uitvogelen wat er allemaal mogelijk is, dus ik hoor graag alle tips!
Bij DX kreeg ik geen Flymouse (en bij Geekbuying bestellen wilde ik door de dramatische aftersales ervaring niet meer), dus ik heb de Mele F10-Pro besteld. Die werkt erg fijn. Niet alle knoppen doen het maar dmv rooten en wat files aanpassen moet dat werkend te maken zijn.
De ervaring: met de standaard firmware werkte hij al prima, maar ik had soms het HDMI audio probleem. Net de Beta 8 firmware geinstalleerd en nu werkt hij top. Wat ik ook erg fijn vind is dat ik via de Horizon app gewoon tv kan kijken op mijn slaapkamer. Ik hoef dus geen kabel meer te trekken, wat eerst wel mijn plan was. Daarnaast stream ik veel YouTube en Netflix en kijk ik films via een USB stick. Basic use dus. Als ik wat meer tijd heb ga ik verder uitvogelen wat er allemaal mogelijk is, dus ik hoor graag alle tips!
Hallo, ik heb sinds 2 dagen ook deze geweldige speler en ben er erg blij mee!
Alleen zou ik graag met mijn PC bij de aangesloten HDD's willen kunnen komen via mijn netwerk. Weet iemand hier hoe je dat voor mekaar kan krijgen?
Alleen zou ik graag met mijn PC bij de aangesloten HDD's willen kunnen komen via mijn netwerk. Weet iemand hier hoe je dat voor mekaar kan krijgen?
IK heb de MiniX gisteren geroot en samba filesharing (xda-versie) geïnstalleerd om m'n externe hdd die aan de MiniX hangt via het netwerk te benaderen op m'n pc.Disturbed Ange schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:15:
Hallo, ik heb sinds 2 dagen ook deze geweldige speler en ben er erg blij mee!
Verder ben ik nog niet gekomen.. misschien lukt het jou wel
is dit volgens jullie de beste android media speler die er op dit ogenblik op de markt is? En waar vind ik hem het goedkoopst?
@Mattehh: wat versta je onder 'de beste'? En qua prijzen: dat staat hier al genoeg in het topic vermeld.
Iemand hier ervaring om de X8 ook te gebruiken als downloader? Dus Sick Beard en NZBGet erop in combi met een externe HD? Is dat te doen?
Waar ik naar gekeken heb is het verschil op draad en draadloos, waar ik op lan de volle 90 mb haalde kwam ik op wifi niet verder dan 37 mb, ligt niet aan mijn netwerk want andere apparaten halen het wel , erg jammer vond ik .
ik ben eens begonnen aan een excel document met:
handige links
rom bevindingen
app/game compatibiliteitslijst
enz
Als je een bijdrage kunt leveren, bewerk het bestand vanuit de browser.
https://drive.google.com/...5SzRjRWc/edit?usp=sharing
handige links
rom bevindingen
app/game compatibiliteitslijst
enz
Als je een bijdrage kunt leveren, bewerk het bestand vanuit de browser.
https://drive.google.com/...5SzRjRWc/edit?usp=sharing
Verwijderd
Vandaag mijn X8-H binnen gekregen. Leuk dingetje icm Mele F10 pro.
Waar ik niet uit kom is dat het scherm om de zoveel tijd op zwart springt voor 3 seconde. Het lijkt dat hij het beeld wil uitlijnen of iets dergelijks. Heb al wat instellingen veranderd maar zonder succes.
Ook speelt op een of andere manier uitzending gemist te snel af, in soort van "fast forward mode".
Iemand ideeen? Sta op het punt hem het raam uit te gooien.
Thnx Rob
Waar ik niet uit kom is dat het scherm om de zoveel tijd op zwart springt voor 3 seconde. Het lijkt dat hij het beeld wil uitlijnen of iets dergelijks. Heb al wat instellingen veranderd maar zonder succes.
Ook speelt op een of andere manier uitzending gemist te snel af, in soort van "fast forward mode".
Thnx Rob
Bij mij gaat heet beeld ook een sec of 2 op zwart na opstarten. Dit gebeurde nadat ik mijn beeld instellingen op 1920*1080 60hz had gezet. Na die 1 keer bij opstarten gebeurt het niet meer.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:20:
Vandaag mijn X8-H binnen gekregen. Leuk dingetje icm Mele F10 pro.
Thnx Rob
Ik heb mijn X8-H eergisteren binnen gekregen, heb hem even aangesloten en wat mee gespeeld. Bij BangGood besteld met de Neo M1 Air Mouse. Moet wel onwijs aan de remote wennen, loop de hele kamer door om dat ding te bedienen. Kost in ieder geval behoorlijk wat moeite.
Heb al gelezen dat het aanpassen van de pointer speed kan helpen.
Vanavond tijd om er verder mee te spelen. Even kijken welke ROM er nu op staat en kijken of het de moeite is om te flashen. Verder XBMC inrichten etc.
Tot nu toe goede indruk.
Heb al gelezen dat het aanpassen van de pointer speed kan helpen.
Vanavond tijd om er verder mee te spelen. Even kijken welke ROM er nu op staat en kijken of het de moeite is om te flashen. Verder XBMC inrichten etc.
Tot nu toe goede indruk.
ja is inderdaad een leuk ding, hoewel ik toch wat zaken opmerk die ontbreken/irriteren:
- ps3 controller werkt niet draadloos
- wifi en netwerk aan zoals op een pc gaat niet heel lekker
- vaak 2 keer op installeren klikken in play store
- popcorntime nog niet vloeiend
- soms een reboot
- android niet geheel volwassen (vaak meldingen over telefoon dataverkeer ofzo)
- niet alle apps compatible (subway surfer bv schaald niet goed waardoor de play knop buiten beeld is)
- cec instellingen beknopt (niet zo netjes als op de PI icm openlec bv)
- default blijven apps openstaan waardoor een andere app hier last van kan krijgen: geen geluid ofzo
- geen scrol mogelijkheden op muis of touchpad wat is google maps heel handig had kunnen zijn
- niet default zonder gare apps samba en scp toegang
- ps3 controller werkt niet draadloos
- wifi en netwerk aan zoals op een pc gaat niet heel lekker
- vaak 2 keer op installeren klikken in play store
- popcorntime nog niet vloeiend
- soms een reboot
- android niet geheel volwassen (vaak meldingen over telefoon dataverkeer ofzo)
- niet alle apps compatible (subway surfer bv schaald niet goed waardoor de play knop buiten beeld is)
- cec instellingen beknopt (niet zo netjes als op de PI icm openlec bv)
- default blijven apps openstaan waardoor een andere app hier last van kan krijgen: geen geluid ofzo
- geen scrol mogelijkheden op muis of touchpad wat is google maps heel handig had kunnen zijn
- niet default zonder gare apps samba en scp toegang
Werkt de South Park app bij jullie op de x8? Bij mij laadt hij wel en ik kan een episode kiezen, maar de episode start dan niet. Beeld blijft zwart en laadrondje blijft draaien...
Afgelopen dinsdag (2-9) was hij binnen. Vandaag eens lekker mee gespeeld. Eerst de laatste beta rom er op gezet.Redbull4u schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:08:
Tot nu toe ben ik erg tevreden!
Films worden vloeiend afgespeeld via Wifi van mijn Nas. Daarnaast een aantal XBMC plugins getest. Icefilms bijvoorbeeld is erg indrukwekkend.
Het apparaat ondersteund ook HDMI CEC waardoor je zelf niet meer van TV ingang hoeft te wisselen. Baal er nu al van dat de decoder dit niet heeft :-).
Van de launcher van Minix ben ik minder gecharmeerd. Ik moet nog uitzoeken hoe ik direct XBMC kan laten starten.
Tot slot hoop ik dat XBMC hier en daar te customizen is zodat familie niet zo diep in de menu structuur hoeft te graven om online content te bekijken. De hoeveelheid plugins zijn overweldigend waardoor het al snel een rommeltje wordt.
als je de android fork van xbmc installed: spmc dan kan je xbmc als launcher instellen.
ander voordeel is dat er patches inzitten speciaal voor android die niet of nog niet in official zitten. en auto update via playstore.
nadelen heb ik nog niet kunnen ontdekken aan deze versie.
maar inderdaad: xbmc laten booten, nice skin erop: homescreen helder instellen voor de familieleden en klaar:)
ander voordeel is dat er patches inzitten speciaal voor android die niet of nog niet in official zitten. en auto update via playstore.
maar inderdaad: xbmc laten booten, nice skin erop: homescreen helder instellen voor de familieleden en klaar:)
Redbull4u schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:37:
[...]
Afgelopen dinsdag (2-9) was hij binnen. Vandaag eens lekker mee gespeeld. Eerst de laatste beta rom er op gezet.
Tot nu toe ben ik erg tevreden!
Films worden vloeiend afgespeeld via Wifi van mijn Nas. Daarnaast een aantal XBMC plugins getest. Icefilms bijvoorbeeld is erg indrukwekkend.
Het apparaat ondersteund ook HDMI CEC waardoor je zelf niet meer van TV ingang hoeft te wisselen. Baal er nu al van dat de decoder dit niet heeft :-).
Van de launcher van Minix ben ik minder gecharmeerd. Ik moet nog uitzoeken hoe ik direct XBMC kan laten starten.
Tot slot hoop ik dat XBMC hier en daar te customizen is zodat familie niet zo diep in de menu structuur hoeft te graven om online content te bekijken. De hoeveelheid plugins zijn overweldigend waardoor het al snel een rommeltje wordt.
remcoXP schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 18:09:
als je de android fork van xbmc installed: spmc dan kan je xbmc als launcher instellen.
Bedankt voor de tip. Ik zal het eens proberen
[...]
Verwijderd
Topic een beetje links en rechts doorgelezen. Ik snap dat de box in het netwerk hangt [vast-Wifi] De misschien wat optimistische vraag is: Kan je hem ook extern benaderen, en dan bijvoorbeeld streamen naar je phone of tablet?
Verwijderd
Ik lees hier in verschillende posts dat deze box buiten NL gekocht wordt (bijv. Geekbuying), wat is de ervaring met importheffing? Klopt het dat er tot €150 geen importheffing is?