Anoniem: 146458

Ik heb de vraag ook al in het algemene TV box topic gesteld, maar daar vond ik alleen iemand die het probleem ook had, maar helaas geen antwoorden. Dus ik probeer het hier nog een keer:
Ik heb geen Minix X8 maar Minix z-64 met Android maar mijn vraag betreft de Youtube app. Tot een paar weken geleden kon ik daarmee prima tot 720p afspelen. Irritant dat 1080 niet werd geboden, maar goed, we doen het er maar mee. Echter is na de laatste update de keuze voor beeldkwaliteit nog maar beperkt tot max 240p.
Na veel googlen heb ik getracht een oudere versie van de app te installeren, maar die draait voor geen meter en klapt eruit nog voordat ik uberhaupt een filmpje kan opstarten.
Andere mogelijkheid die ik vind is dat ik dan maar in de browser moet gaan kijken, maar dit werkt eigenlijk ook voor geen meter. Fullscreen doet raar en heel soepel loopt het allemaal ook niet. En daarbij, de app deed het altijd prima!
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05 13:13
Waarom geen chromecast erbij, das wel de gadget voor zaken als YouTube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee, maar ik heb de Minix nou juist aangeschaft als do it all machine. Dus om nou weer een extra apparaat aan te schaffen omdat google de youtube app verkloot lijkt me een beetje zonde. Anders kan ik net zo goed de pc weer terugzetten die ik eerst naast de tv had staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Mwa, de chromecast is natuurlijk wel een apparaat wat je niet ziet hé, ding hangt in je hdmi en zie je niet, YouTube is gewoon niet al te best op de minix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dank voor je antwoord. Ik ga maar eens naar een chromecast kijken. Maar mocht iemand nog een antwoord hebben op de vraag hoe ik Youtube op de Minix goed werkend krijg dan hoor ik het graag. Want tot dusver lijkt het me een softwarematige beperking en niet een onmogelijkheid van de Minix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-05 21:26
Anoniem: 146458 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:28:
Ik heb de vraag ook al in het algemene TV box topic gesteld, maar daar vond ik alleen iemand die het probleem ook had, maar helaas geen antwoorden. Dus ik probeer het hier nog een keer:
Ik heb geen Minix X8 maar Minix z-64 met Android maar mijn vraag betreft de Youtube app. Tot een paar weken geleden kon ik daarmee prima tot 720p afspelen. Irritant dat 1080 niet werd geboden, maar goed, we doen het er maar mee. Echter is na de laatste update de keuze voor beeldkwaliteit nog maar beperkt tot max 240p.
Na veel googlen heb ik getracht een oudere versie van de app te installeren, maar die draait voor geen meter en klapt eruit nog voordat ik uberhaupt een filmpje kan opstarten.
Andere mogelijkheid die ik vind is dat ik dan maar in de browser moet gaan kijken, maar dit werkt eigenlijk ook voor geen meter. Fullscreen doet raar en heel soepel loopt het allemaal ook niet. En daarbij, de app deed het altijd prima!
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Hi, Ik had precies hetzelfde op mn Z64 maar: dit probleem is inmiddels opgelost!
De truuk: update youtube via de store, de-installeer m en herinstalleer de app weer: je 720p is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks! ga het vanavond meteen proberen. Maar 1080 is dus nog steeds geen optie? (al ben ik allang blij met 720, zo scherp is Youtube toch ook weer niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
nee, 1080p is nog steeds google die zelf (onbewust) dwarsligt.
Ze classificeren de Z64 als apparaat in de een of andere class die maar tot 720p mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas....heb via de app store geupdate, uninstalled en installed maar 360p is de max. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Ik kijk morgenochtend even mijn versie na en dan kom ik er op terug. Je draait verder de augustus firmware en geen custom versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai in ieder geval geen custom versie, dus dan zal het wel de augustus versie zijn. Zou ik vanavond even moeten checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Mn youtube versie is 10.43.60
minix firmware is 20150930.
die combi bracht mn 720p terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dezelfde youtube versie, maar minix building nr is 20150413. En als ik check voor updates geeft hij dat ik up to date ben. Eerst maar eens uitzoeken hoe ik een nieuwere build krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
De nieuwe build krijg je rechtstreeks van het minix forum:
http://www.minixforum.com...firmware-update-zip.8234/

wanneer je deze op de SD kaart zet in de root (of beter nog: op een usb stick in de root) kun je m met de updater van minix zelf updaten.

de fota update is nog steeds niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks! Vanavond maar eens doen dan, kijken of daar de problemen mee zijn opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Laatste build geinstalleerd en na herinstallatie van Youtube is alles weer zoals het was :-) Dank!

• remcheese
mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

http://www.gadgetgear.nl/...o-u1-android-mediaplayer/

zag dat het hier nog niet gepost was.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/t31.0-8/12304529_1020514148010753_5350555578488746962_o.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door ind0mi op 02-12-2015 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ben er daarnet achter gekomen dat ik m'n Minix Neo X8 Plus, mits het juiste kabeltje, kan poweren via usb :D
Hiervoor heb ik 'n USB to DC barrel connector kabeltje gebruikt van 5.5mm * 2.5mm. Volgens de UPM die ertussen hangt trekt'ie bij 't booten ongeveer 0,6A en idle 1,1A, dus met 'n 2.4A power adpter heb je normaal genoeg overschot voor eventuele randappraten en uitschieters qua verbruik.

[ Voor 20% gewijzigd door dodge_911 op 13-12-2015 17:29 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:20
Bestaat er een remote die gewoon werkt, ik heb nu een Rii mini i25, flymouse geval. De flymouse hapert veel en heeft geen lekkere feeling. De flymouse van mijn samsung TV, die is fantastisch. Dat gevoel zoek ik ook in een flymouse voor de minix.

ook gewoon de normale knoppen via HDMI-CEC werkt voor geen meter, ik wil direct feedback, hier zitten voor mn gevoel seconden tussen.

Ben benieuwd naar de ervaring van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
meenkdrie schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:46:
Bestaat er een remote die gewoon werkt, ik heb nu een Rii mini i25, flymouse geval. De flymouse hapert veel en heeft geen lekkere feeling. De flymouse van mijn samsung TV, die is fantastisch. Dat gevoel zoek ik ook in een flymouse voor de minix.

ook gewoon de normale knoppen via HDMI-CEC werkt voor geen meter, ik wil direct feedback, hier zitten voor mn gevoel seconden tussen.

Ik heb hier thuis de A2 Lite remote maar mijn vriendin verguist die remote. Ook daar is de feedback naadje en de drukknoppen in het midden (dus Ok-knop + 4 directions) zijn erg slecht. Tegenwoordig gebruiken we dan maar de standaard remote die met de Minix komt want die is tenminste erg fijn in Kodi.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-03 19:19

ik heb de Google TV Remote van Minix geinstalleerd op mijn smartphone/tablet: let op dat je de ARM versie pakt (ergens onderin, voor de X8(-H)).
Ik gebruik hem vooral voor het ingeven (typen) van gegevens, maar ook als normale AB. Werkt als een zonnetje. 8)

Zelf heb ik problemen met CEC gehad: ik kon de TV-AB niet gebruiken om de Minix aan te sturen. Dit bleek te komen doordat alle randapparatuur was aangesloten op de soundbar. 7(8)7 :F De oplossing zat in het direct aansluiten van de Minix X8-H op de TV. Nu werkt alles: als ik de minix opstart, gaat mijn soundbar direct aan en pakt de goede ingang (HDMI ARC), TV gaat naar de juiste ingang, en ik kan de boel bedienen met zowel mijn TV-AB als de app van Minix. De flymouse ligt sinds die tijd in de hoek. :Y

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Persoonlijk vind ik al die remotes niet handmatig werken op de Minix, vooral bij het invoeren van test.
Zelf gebruik ik deze: pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Nu online
Die is overigens gewoon al te koop op hun site.

• Thijssie909
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-03 09:33
Flirc icm Harmony remote, werkt perfect!

STAY AWAKE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 721193

Ik heb nu een tijdje een minix neo x7 mini gekocht. Maar naar een maand geeft hij aan dat het geheugen vol is. (Nand flash) die is maar 2,52gig. Maar heb wel een ROM van 8gig waar bijna niks op staat en een SD kaartje erin zitten van 16gig die ook leeg is. Ik heb veel gelezen maar ze zeggen nieuwe software erop te zetten. Is dan die Nand flash weg en heb ik dan een opslag van 8gig waar apps op kunnen worden gezet. Ik draai er namelijk kodi op en die heeft wel veel geheugen nodig zo te zien.
Hoop dat iemand me hiermee kan helpen, en dat ik niet om de 2 maanden dat kastje leeg moet gooien dat hij vol is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Heeft iemand de laatste FW008 20151231 al op de Minix X8-H Plus?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 15:56
yup!

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-12-2024
iemand een tip voor een remote die op IOS werkt.
ik wil de minix ook graag kunnen bedienen als de tv uitstaat.
dus ik zoek iets dat op smartphone / tablet (apple) werkt.

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zover ik begrijp ondersteunen mijn Minix Neo X8-H Plus en Kodi (sinds versie 15) video's in x265 / HEVC formaat. Nu heb ik een doodgewone Full HD TV (Toshiba Regza 32RL833 uit 2011). Is het dan al raadzaam om mijn video's te gaan vervangen door x265 versies en dus veel ruimte te besparen op mijn NAS? Of is de ondersteuning van HEVC nog niet goed / mijn TV niet geschikt daarvoor?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Wat is de laatste update voor de X8 Plus.
Ik krijg al maanden geen updates meer binnen, blijkbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mazzl schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:56:
iemand een tip voor een remote die op IOS werkt.
ik wil de minix ook graag kunnen bedienen als de tv uitstaat.
dus ik zoek iets dat op smartphone / tablet (apple) werkt.
Deze werkt echt super: https://itunes.apple.com/...i-remote/id520480364?mt=8
dodge_911 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:11:
Wat is de laatste update voor de X8 Plus.
Ik krijg al maanden geen updates meer binnen, blijkbaar :(
Dat is de 008 firmware (20151231), zie:

http://www.minixforum.com...8-firmware-20151231.9995/

[ Voor 31% gewijzigd door warp op 19-01-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Nu online
Hmm, ik krijg hem ook nog niet te voorschijn bij OTA updaten. Wellicht een firewall-issue op de router?

Heb eigenlijk geen zin om via USB te moeten updaten

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Die's voor de X8 H Plus.
Ik heb een X8 Plus, zonder de H :)
Joarie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:29:
Hmm, ik krijg hem ook nog niet te voorschijn bij OTA updaten. Wellicht een firewall-issue op de router?

Heb eigenlijk geen zin om via USB te moeten updaten
Ik heb voorheen nooit problemen gehad met updates. Ik zal 'm straks eens rechtstreeks op de modem hangen, kan er niets van firewall tussenzitten.

*UPDATE*
Blijkbaar is 'ie al tijden niet meer bijgewerkt. 007A (20150924) is de laatste versie en die heb ik al sinds oktober draaien.

[ Voor 50% gewijzigd door dodge_911 op 19-01-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
dodge_911 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:44:
Die's voor de X8 H Plus.
Ik heb een X8 Plus, zonder de H :)
Oh, my bad. Dat is inderdaad een andere. :) Maar dan zou het deze moeten zijn:
http://www.minixforum.com...mware-007a-20150924.7428/

Edit: Ja de 008 firmware voor jouw model staat nog in de planning geloof ik:
http://www.minixforum.com...fficial-firmware-008.144/

[ Voor 18% gewijzigd door warp op 19-01-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Zijn er hier ook die RealDebrid gebruiken op de Minix?
Zoja wat is de ervaring?

[ Voor 19% gewijzigd door HereIsTom op 22-01-2016 12:59 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sinds een paar dagen aan het stoeien met de Minix Neo X8-H Plus. Maar het lukt me vooralsnog niet om Kodi naar mijn wensen in te richten.

Wat info vooraf:
Ik had Kodi met een gedeelde bibliotheek al draaien in de huiskamer waar een Intel NUC (Windows 10 + Kodi) en Synology NAS staan. Via een powerline adapter kon ik ook alles kijken in de slaapkamer op een Raspberry Pi 2 (Openelec). Werkte perfect.

Nieuwe situatie:
Omdat ik in de slaapkamer geen coax heb (en het ook niet op een esthetisch WAF verantwoorde manier daar kan krijgen), besloten om de Pi in te ruilen voor de Minix zodat ik via de Horizon app van Ziggo ook wat tv kan kijken boven. Zo gezegd, zo gedaan en dit werkt prima.

De Minix voorzien van een vast ip-adres, de NFS rechten juist ingesteld en de speler zag de gedeelde bibliotheek. In eerste instantie werd er niets afgespeeld; dit opgelost door bij de NFS-rechten op de NAS in te stellen dat de Minix niet-gemachtigde poorten (hoger dan 1024) kan gebruiken voor de verbinding met de NAS. Wat betreft het afspelen staat nu alles goed en kan ik alles kijken, is zichtbaar wat al gekeken is en kan de video hervat worden waar ik beneden gebleven was.

Probleem:
De Minix laat geen hoezen/fanart zien. De meeste layouts van de bibliotheek laten hierdoor voornamelijk lege vlakken zien. Hierdoor ben ik verplicht de lijstweergave te gebruiken omdat het anders onduidelijk is waar de diverse titels staan. Ben hier al een paar dagen mee aan het rommelen. Heb Kodi al een paar keer opnieuw geïnstalleerd (en om zeep gebracht door met files te schuiven) maar krijg het niet voor elkaar. En dit terwijl het met de Pi allemaal vlekkeloos ging. Wat is er anders aan de Minix waardoor dit anders loopt? Wie heeft de tip die ik over het hoofd heb gezien? Ik gebruik de meest recente Kodi 15.2 release uit Google Play.

TLDR:
Hoe krijg ik de hoezen/fanart aan de praat op de Minix zodat mijn gedeelde bibliotheek ook op deze speler voorzien is van de gewenste eye-candy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Nu online
Ik had dat euvel ook. Het probleem bij mij opgelost door de benodigde nfo-files van de series/films in de desbetreffende folders te zetten. Pas alleen op die manier ziet Kodi om welke content het gaat en zoekt hij de artwork erbij. Sickbeard heeft bij mij de functie dat je die automatisch kunt toevoegen en voor films zet ik handmatig even een lege nfo-file met de naam van de film in de folder.

-edit-
Ik bedenk met net ook dat ik een add-on bij Kodi heb geinstalleerd die de artwork binnen haalt. Ik meen dat die de nfo-file als vertrekpunt gebruikt.

Minix heeft toch het euvel dat hij zijn vaste IP-adres niet wil behouden doordat die MAC-adres steeds verandert? Bij mij is dat nu min of meer verholpen door de Netgear-router te voorzien van OpenWRT ipv stockfirmware

[ Voor 59% gewijzigd door Joarie op 28-01-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb het gecheckt. De folders op de NAS bevatten NFO's dus dat zit goed. Het IP-adres blijft de Minix gewoon vasthouden.

Blijft vreemd... Als iemand nog ideeën heeft, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
HereIsTom schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:59:
Zijn er hier ook die RealDebrid gebruiken op de Minix?
Zoja wat is de ervaring?
Zou ik ook graag willen weten!
De Pubfilm addon is trouwens een goede vervanger voor Genesis.
Met deze addon geen buffer problemen gehad tot nu toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Hey iedereen, mijn oude emtec s800 is aan het sterven en ik ben nu op zoek naar een vervanger die veel video formaten kan lezen. Leest deze minix de meeste nieuwe en oude video formaten?
Ik ben denk ik de laatste van de wereld die geen hdmi aansluiting heeft maar na onze verbouwing ga ik mij een 60" cadeau doen en intussen kijken we nog naar de 50Hz frequentie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
NrG! schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:49:
[...]

Zou ik ook graag willen weten!
De Pubfilm addon is trouwens een goede vervanger voor Genesis.
Met deze addon geen buffer problemen gehad tot nu toe..
Ik heb Showbox als vervanger van Genesis, werkt perfect met HD films en series.
Kingskawn schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:17:
Hey iedereen, mijn oude emtec s800 is aan het sterven en ik ben nu op zoek naar een vervanger die veel video formaten kan lezen. Leest deze minix de meeste nieuwe en oude video formaten?
Ik ben denk ik de laatste van de wereld die geen hdmi aansluiting heeft maar na onze verbouwing ga ik mij een 60" cadeau doen en intussen kijken we nog naar de 50Hz frequentie :o
Als je een HDMI TV hebt dan is de Minix X8-H Plus een aanrader, speelt tot nu toe alle video formaten af die ik 'm heb gevoerd. Ik heb 'm via mijn AV-Receiver aangesloten, dan heb je ook nog bioscoop geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:17

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Hoi,

Mijn Minix Neo X8-H Plus heb ik draaien op Android 4.4.2 en build KOT49H.20160114 release-keys. Mijn XBMC is versie 13.3-minix(3)Git:20141220-03810e0.

Ik kan mijn TMDb en Universal Movie scrapers niet meer updaten.

Wellicht moet ik mijn xbmc (kodi) updaten, maar hoe doe ik dat in de Minix?

Dank alvast!

[ Voor 75% gewijzigd door WizzieJP op 23-02-2016 20:02 ]

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B.Wortelboer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04 16:09
Je kunt XBMC updaten. Via google play kun je de nieuwse versie (met de nieuwe naam KODI) downloaden. Deze week is net versie 16 uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb een vervroegd verjaardagscadeautje gekregen in de vorm van een Minix (U1) en ik ben echt een totale n00b en newbie op dit vlak. Kodi (1.60) is voorgeïnstalleerd en ik lees overal over mooie 1080p add-ons met 5.1 geluid, maar ik zal er wel overheen kijken. Tot nu toe lijkt alles gefilmd met een aardappel en alles is met 2.0 audio. Vooral series zien er matig uit.

Heb ook al een beetje door de topics heen zitten zoeken, maar kom niet direct iets tegen waar ik iets mee kan.

Iemand die me een duwtje in de juiste richting kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

bram1984 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:44:
Ik heb een vervroegd verjaardagscadeautje gekregen in de vorm van een Minix (U1) en ik ben echt een totale n00b en newbie op dit vlak. Kodi (1.60) is voorgeïnstalleerd en ik lees overal over mooie 1080p add-ons met 5.1 geluid, maar ik zal er wel overheen kijken. Tot nu toe lijkt alles gefilmd met een aardappel en alles is met 2.0 audio. Vooral series zien er matig uit.

Heb ook al een beetje door de topics heen zitten zoeken, maar kom niet direct iets tegen waar ik iets mee kan.

Iemand die me een duwtje in de juiste richting kan geven?
Heb je in je Minix de audio output ingesteld op hdmi pass through? En in Kodi onder settings -> audio, het aantal kanalen aangegeven wat je receiver aan kan? Dus bijv. 5.1 (er staat default 2.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

B.Wortelboer schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:04:
Je kunt XBMC updaten. Via google play kun je de nieuwse versie (met de nieuwe naam KODI) downloaden. Deze week is net versie 16 uitgekomen.
Mooie tip van je en ik heb natuurlijk Kodi (versie 16) gedownload en geïnstalleerd.

Omdat ik met de oude XBMC for Minix geen metadata meer gedownload krijg met TMDb scraper én een update naar Kodi ook wel eens tijd werd ben ik dus om, maar ik heb één probleem ;) Zowel XBMC als ook Kodi zijn geïnstalleerd op mijn Neo X8-H Plus. Vanaf een clean boot (stroom eraf) heb ik geluid met XBMC maar zodra ik Kodi start heb ik geen geluid meer (ook niet meer als ik dan weer terug switch naar XBMC). Pas nadat ik stroom eraf heb gehaald heb ik weer geluid, maar alleen bij XBMC (de versie zoals in bovenstaand bericht van mij vermeld staat)! Kodi blijft weigeren iets van geluid te produceren...

Geluid doorvoer staat in de Minix op hdmi pass through én in Kodi op 5.1 en DTS enabled.

Wie kan mij helpen om in Kodi geluid te activeren?

Super bedankt alvast _/-\o_ want ik kom er niet meer uit 8)7

Gr. JP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
WizzieJP schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:25:
[...]

Heb je in je Minix de audio output ingesteld op hdmi pass through? En in Kodi onder settings -> audio, het aantal kanalen aangegeven wat je receiver aan kan? Dus bijv. 5.1 (er staat default 2.0).
Yep. Alles SD en 2.0, welke add-on ik ook probeer (als de film al überhaupt start). Zit er sterk aan te denken het ding weer terug te sturen.

Edit: Hij is weer ingepakt en gaat morgen retour. Vanmorgen zitten klooien met Plex en dat is echt briljant (ik kende het nog niet echt goed). Download is zo binnen (5 GHz band) en Plex gooit alles in 1080p met surround codec naar mijn Chromecast die in mijn receiver zit. Alles wat ik nodig heb. :)

[ Voor 24% gewijzigd door bram1984 op 28-02-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LupusCandidus
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2022
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en hoop dat één van jullie hier een antwoord op heeft: kan ik met deze box zenders in huis halen uit Mexico?

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:22

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Als er binnen de Kodi add-ons zo'n app zit kan dat ja. Een korte google search geeft al wat hints.
Probeer anders Kodi eerst eens op een normale PC. Daar werken diezelfde plugins nml ook gewoon. Als het daar werkt kan je altijd nog een dedicated player (zoals de minix) kopen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik hoop dat ik mijn vraag hier mag stellen. Ik heb thuis een minix x5 die altijd heeft gewerkt. Nu heb uj deze aan mijn moeder gegeven. Maar als ik hem aansluit krijg ik steeds op de tv de melding wordt niet ondersteund. Ik snap er helemaal niks van nu. Want thuis werkt hij gewoon prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 21:21
Je hebt op de X5 misschien een niet-ondersteunde resolutie ingesteld? Op mijn X8-H kan ik bijvoorbeeld 1080p forceren. Als een tv die resolutie niet ondersteund dan kun je zo'n melding krijgen op de tv van je moeder.

De X5 weer even aan jouw tv koppelen, en de resolutie op automatisch of op een veilige waarde (720p) zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon1980
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 16:55
Ik ben erg aan het dubben over de aanschaf van een (minix) android box. Ik kijk momenteel tv via een hdhomerun netwerktuner. Ik heb een bescheiden 32" full hdtv op een kleine intel j1900 b-trail pc (helaas geen SSD) aangesloten. Omdat ik geen SSD in mijn systeempje heb zitten en openelec geen fijn beeld geeft ben ik nu op Windows 10 met kodi aangewezen. Op mijn nas staat DVBlink. Zo heb ik mijn PVR geregeld. In Windows heb ik prachtig beeld, het is alleen erg traag met opstarten en mijn processor kan geen h.265 video's afspelen, iets wat in de toekomst zeker een probleem kan worden. Een androidbox is waarschijnlijk sneller en in ieder geval in staat om h. 265 af te spelen. Nu heb ik begrepen dat de Minix boxen gebaseerd op de Amlogic SOC's een goed beeld geven bij interlaced TV beelden. Met OpenElec op de PC heb ik nu last van trillend beeld bij SD zenders en DVDbeelden. In Windows niet. Geeft de de MINIX U1 goede beelden in SD weer?

Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Laatst online: 04-12-2022
chielmi schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:23:
Je hebt op de X5 misschien een niet-ondersteunde resolutie ingesteld? Op mijn X8-H kan ik bijvoorbeeld 1080p forceren. Als een tv die resolutie niet ondersteund dan kun je zo'n melding krijgen op de tv van je moeder.

De X5 weer even aan jouw tv koppelen, en de resolutie op automatisch of op een veilige waarde (720p) zetten.
Hmmm ik heb zelf nog een oude hd ready tv, mijn moeder een full hd. Ik zal van het weekend eens kijken wat ik kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNMageDDoN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 13:11
Hoi allemaal, ik vraag me af of dit hier misschien al eens is gepasseerd:
Ik heb een Minix Neo X8-h en ben nu voor de 2e keer aan het stoeien om deze goed werkend te krijgen. Wanneer ik deze rechtstreeks op mijn tv aansluit (inmiddels wel een oudje) pricewatch: Sony Bravia KDL-40W5500) dan heb ik erg scherp beeld met goede zwartwaarden, maar audio bitstream passthrough naar mn pricewatch: Onkyo TX-NR626 Zwart werkt dan niet of iig niet meer....kan me wel herinneren dat dat ooit werkte, maar:
Liever ook sluit ik deze aan op de onkyo en die op haar beurt op de TV zoals ik met alle andere hdmi apparaten doe. In dat laatste geval werkt audio passthrough dan ook heerlijk, maar het beeld is kunstmatig helder, vaal, daar waar het normaal zwart is is het bijna grijs te noemen.
Ik had ooit een zelfde probleem toen ik in een mediacenter pctje een Amd/Ati kaartje had zitten, daarbij merkte ik dat ik de kleurenruimte van het uitgangssignaal moest aanpassen om dat mooie contrastvolle beeld met goede zwartwaarden te krijgen. Ik heb dan ook het idee dat ik daarmee iets op het spoor ben gekomen, maar verder kom ik niet.
De OP in het volgende draadje omschrijf wat ik ervaar: http://www.minixforum.com...-3d-rendering-depth.9440/
Na het vele uitproberen van de instellingen op de onkyo, tv en minix heb ik bijna het gevoel dat er geen oplossing is voor mijn probleem, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
  • Laatst online: 28-04 20:46
De Neo X8-H onderscheid zich van de X8 met meer opslag (16GB) en uiteraard de mogelijkheid om Dolby en DTS te decoderen

Ik vraag me af wat het nut is van de DTS/dolby decoder, want als ik naar de productfoto's kijk lijkt er of er geen analoge uitgangen op de X8-H zitten.

[ Voor 51% gewijzigd door necessaryevil op 11-03-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 18:02

jin

* knip *

Het is niet de bedoeling om je V&A advertentie hier te spammen.

[ Voor 76% gewijzigd door S1NN3D op 14-03-2016 07:29 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-03 19:19
necessaryevil schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:54:
Ik vraag me af wat het nut is van de DTS/dolby decoder, want als ik naar de productfoto's kijk lijkt er of er geen analoge uitgangen op de X8-H zitten.
Er is geen analoge uitgang: wel een optisch audio-verbinding (toslink).

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Er is geen analoge uitgang: wel een optisch audio-verbinding (toslink).
Maar wat is dan het nut van DTS en Dolby decoding als er geen digitale analoge uitgang op zit? De meeste setjes met een optische ingang kunnen gewoon decoden voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie909
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-03 09:33
necessaryevil schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:43:
[...]

Maar wat is dan het nut van DTS en Dolby decoding als er geen digitale uitgang op zit? De meeste setjes met een optische ingang kunnen gewoon decoden voor zover ik weet.
Toslink = digitale uitgang

STAY AWAKE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Er is ook al een tijdje een nieuw broertje van de X8: de Minix Neo U1. Deze heeft hdmi 2.0 en is in staat om 10-bit/4K/60 fps af te spelen. Kost ongeveer hetzelfde. Ik heb er geen ervaring mee, maar het ziet er leuk uit.
links:
Minix Website
Minix Webshop
Review

@Thijssie909: ik heb mijn post aangepast, dat was dus een typefoutjee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:05

Christiano007

Ich bin der champion

Is het ook mogelijk om op de Minix gewoon een SD kaart te plaatsen en deze via een HDMI naar de tv te laten gaan om films af te spelen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 321jurgen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-02 13:02
voor iemand die graag wil weten hoe je hem moet rooten http://freaktab.com/forum...quot-Stock-ROM-quot-ROMs=
1. reboot recovery
2. flash zip from sdcard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358967

ik zie ff door de bomen het bos niet meer
er zijn mega veel uitvoeringen van de X8hPlus met een bijbehorend prijskaartje tussen de 130 en de 200 euri

met of zonder 16G
met of zonder keyboard
met of zonder remote
enz

is er een site waar ik een vergelijking kan vinden??

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 358967 op 11-04-2016 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 765235

Hallo, heb mij zojuist pas aangemeld en heb een vraag ik wil de Minix Neo X8-H plus aanschaffen kun je hiermee ook foxsport streamen de 6 zenders bedoel ik dan die normaliter in je foxsport pakket zitten?
Dank voor enige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 10:30
Anoniem: 765235 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:54:
Hallo, heb mij zojuist pas aangemeld en heb een vraag ik wil de Minix Neo X8-H plus aanschaffen kun je hiermee ook foxsport streamen de 6 zenders bedoel ik dan die normaliter in je foxsport pakket zitten?
Dank voor enige info.
Nope dat is niet legaal :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Als je inlogt op de app met je account kan je inderdaad streamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Nu online
Anoniem: 358967 schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:37:
er zijn mega veel uitvoeringen van de X8hPlus met een bijbehorend prijskaartje tussen de 130 en de 200 euri

met of zonder 16G
met of zonder keyboard
met of zonder remote
enz

Qua hardware is er maar één versie van de X8-H Plus. Hierbij krijg je dan de Minix X8-H Plus zelf + een afstandsbediening (welke ik overigens niet prettig vind werken).
Daarnaast heb je nog veel keuze opties, die op zich niet heel veel toevoegen aan de Minix zelf:
- Kodi/XBMC add-ons voorgeïnstalleerd.
- Keuze uit verschillende fly mouses/toetsenborden.
- Keuze uit gamepads
- Micro SD kaart
- LAN kabel

Hierdoor varieert de prijs al snel van 149 tot 280 euro, echter aan de Minix player zelf verandert dit niets.
Mijn tips:
- Installeer de Kodi/XBMC add-ons zelf. Als je hier geen kennis van hebt, zal het in het begin veel werk zijn. Maar veel van de voorgeïnstalleerde add-ons gebruik je niet en veel add-ons missen waardoor je alsnog zelf moet uitzoeken hoe je ze moet installeren. Bespaar je die 10 euro alvast, vroeg of laat zul je er toch zelf mee aan de slag moeten.
- Koop dit toetsenbord (of een soortgelijk) los: pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)
Er zijn ook goedkopere toetsenborden, let daarbij op dat ze draadloos zijn en een touchpad hebben voor de muisbesturing.
- Gamepads: afhankelijk of je gaat gamen op de Minix en welke games. Misschien heb je nog wel ergens PS3/PS4 controllers liggen, deze zouden ook gewoon moeten werken (zelf nooit getest).
- Micro SD: geen idee welk merk ze erbij leveren, Maar zeker weten dat je ze ergens anders goedkoper kan krijgen (check de Pricewatch). Misschien volstaat 16GB opslag geheugen wel.
- LAN Kabel: zelfde als voor de Micro SD, als je al een kabel nodig hebt, kun je deze ergens anders goedkoper krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Nu online
Amaze86 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:45:
[...]

Nope dat is niet legaal :)
Je antwoord is niet juist, het moet zijn: "Ja het kan wel, maar het is niet legaal" :X
Aangezien het niet legaal is, gaan wij dus ook niet uitleggen hoe het dan wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArceeKay
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
necessaryevil schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:43:
[...]

Maar wat is dan het nut van DTS en Dolby decoding als er geen digitale analoge uitgang op zit? De meeste setjes met een optische ingang kunnen gewoon decoden voor zover ik weet.
Niet alle DAC's hebben Dolby en DTS decoding, dus dan moet je source (de Minix) de Dolby en DTS stream decoden naar PCM. Dat PCM moet dan overeen komen met wat je DAC aankan. Sommige hi-fi DAC's kunnen alleen PCM 2.0 aan, maar andere multikanaals PCM (bijvoorbeeld 5.1 of 7.1). Wat er dan over je optische kabeltje (of door HDMI gaat) is uncompressed PCM. Een aardige sloot data.

Maar nog steeds is het niet erg dat de X8 dit niet heeft. Velen gebruiken Kodi, en Kodi decodeert Dolby en DTS gewoon software matig.

Enfin, het heeft dus niets te maken met analoge- of digitale uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArceeKay
Anoniem: 358967 schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:37:

met of zonder 16G
met of zonder keyboard
met of zonder remote
enz

De X8-H Plus heeft 16G, als hij met minder verkocht wordt, is het de X8.

Met of zonder keyboard maakt niet uit. Hij werkt met ieder USB keyboard, draadloos of bekabeld. Je kunt dus ieder keyboard kopen wat je maar wilt, die bundels zijn niet altijd gunstig.

De X8-H Plus komt standaard altijd met een IR remote. Weinig knoppen, aan/uit, home, en omhoog, omlaag, links, rechts, OK en back. En een context knop. Deze remote werkt wel perfect.

Sommigen doen er een extra remote bij. Die is vaak Bluetooth en werkt zelden echt lekker. Ik kreeg er zelf een flymouse bij, die totaal maar 10 minuten uit zijn doosje geweest is. Verzamelt nu stof.

Mijn advies: gewoon een kale X8-H Plus kopen, zonder extra's. En dan de extra's die je echt wilt (een USB keyboardje) zelf erbij kopen.

Verder adviseer ik je ook om OpenElec erop te zetten, voor het geval je toch alleen Kodi gebruikt. Kodi draait dan veel sneller, en ondersteunt bit-perfect output (tot 24bit 192kHz over de optische en HDMI uitgang). Dat doet de Android versie niet, die resampled alles naar 16bit 48kHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArceeKay
necessaryevil schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:54:
De Neo X8-H onderscheid zich van de X8 met meer opslag (16GB) en uiteraard de mogelijkheid om Dolby en DTS te decoderen

Goed kijken, er zit een headphone jack op, daar komt analoog geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het is niet helemaal de bedoeling [...]

* knip *
Inderdaad, daarom hebben we V&A

[ Voor 60% gewijzigd door S1NN3D op 20-06-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:38

Pierre

Van nature lui!

ArceeKay schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:26:
[...]

Verder adviseer ik je ook om OpenElec erop te zetten, voor het geval je toch alleen Kodi gebruikt. Kodi draait dan veel sneller, en ondersteunt bit-perfect output (tot 24bit 192kHz over de optische en HDMI uitgang). Dat doet de Android versie niet, die resampled alles naar 16bit 48kHz.
Ik ben ook aan het kijken naar zo'n ding, eens uitzoeken hoe ik OpenElec erop kan zetten als ik dat ding thuis heb.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArceeKay
OpenElec draait als een dolle. Maar helaas heeft het OpenElec development team ruzie gekregen en is het opgehouden met updates te maken. Voor de Minix Neo X8-H Plus zijn we zelfs blijven hangen op OpenElec versie 6.0, op basis van Kodi versie 15.1. Ik draai dat nu op mijn X8-H Plus en op mijn X8, het draait top, maar begin wel uit te pas te lopen.

Gelukkig zijn er net wat nieuwe developers opgestaan die een LibreElec build proberen te maken voor de Minix X8/X8-H/X8-H Plus.

Het blijft een geweldige box met de beste hardware van de anderen. Tot vandaag de dag zijn er maar weinig betere units voor die prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArceeKay
Hier heb ik ooit de procedure om OpenElec te installeren op de Minix gepost:
http://www.minixforum.com...s.3342/page-28#post-51479

En de laatste OpenElec build vindt je hier:

Minix X8-H Plus:
http://amlinux.ru/image/6...mlogic.arm-X8HP-6.0.1.zip

Minix X8-H en Minix X8:
http://amlinux.ru/image/6...-Amlogic.arm-X8-6.0.1.zip

[ Voor 41% gewijzigd door ArceeKay op 20-06-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:38

Pierre

Van nature lui!

Bedankt voor het delen van deze informatie, als ik OpenElec installeer heb ik dan ook nog de voordelen (je weet wat ik bedoel) ;) zoals met de Android versie. Of ben ik beperkt tot het streamen van film die ik op mijn nas heb staan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
ArceeKay schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:28:
[...]

Goed kijken, er zit een headphone jack op, daar komt analoog geluid uit.
En wat is daar dan het nut van surround decoding met 2 kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Laatst online: 06-05 19:16
bedankt voor die link

[ Voor 88% gewijzigd door haaymaan op 03-07-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Laatst online: 06-05 19:16
ArceeKay schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:57:
Hier heb ik ooit de procedure om OpenElec te installeren op de Minix gepost:
http://www.minixforum.com...s.3342/page-28#post-51479

En de laatste OpenElec build vindt je hier:

Minix X8-H Plus:
http://amlinux.ru/image/6...mlogic.arm-X8HP-6.0.1.zip

Minix X8-H en Minix X8:
http://amlinux.ru/image/6...-Amlogic.arm-X8-6.0.1.zip
bedankt voor de link heb ik er op gezet het werkt prefect maar alleen met 5.1 die files die ik heb hebben ze ook atmos en 7.1,maar wanneer ik dat selecteer krijg ik geen geluid,,via systeem alles via HDMI passth.en alles is gevinkt wat betreft DTSHD en die rest onder HDMI passth ...
alles aangesloten via HDMI 2.0 op Pioneer VSX 1131,het zou moeten werken iemand die daar mee kan helpen alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 14:26

ricjuh

Make each day your masterpiece

Vandaag een Minix Neo U1 besteld, morgen krijg ik hem binnen en dan even kijken of het wat is. Ik twijfel heel sterk tussen deze Android box of een volwaardige HTPC op basis van Windows.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:21
iemand hier ervaring met hevc h265 middels kodi vloeiend afspelen op de minix x8-h.

heb nu spmc / xbmc minix (plus de laatste beta) en de normale kodi getest.
geen van alle speelt Narcos in 265 af.

mijn setup is:

philips 4k tv
denon 1911 (geen 4k versterker)
en een minix neo x8-h

hdmi op versterker en die op tv.

beeld blijft stotteren (het is echter geen 4k bestand maar gewoon fullhd.)
alle andere containers gaan goed met dts enz.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Volgens mij kan de X8-h dit niet. Geen hardware h265 support. Met mijn X8-h spelen h265 video's ook niet soepel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
iemand bekend of de minix een update krijgt voor andriod? kodi bv heeft straks geen ondersteuning meer voor kitkat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Nee, er zal waarschijnlijk geen update komen. Op het minix forum wordt deze vraag vaak gesteld, maar aan de reactie van de moderators te zien zal er geen update komen. Minix focussed zich op nieuwere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Daarom ben ik ook overgestapt op een HiMedia Q10 Pro, de HiMedia Q10 Pro en Q5 Pro hebben Android 5.1.1 en krijgen binnenkort een update naar Android 7 Nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:48
Ik heb een vraag over de minix x8h-plus. Het is denk ik een bekend probleem wat ik opgelost dacht te hebben. Het gaat om AAC output. Mijn minix is als volgt ingesteld:
- detect audio auto detection staat uit (in minix settings)
- hdmi output in minix settings
- aantal kanalen 2.0 in kodi
- passthrough dolby ac3 (5.1) etc aan in kodi
- dts aan in kodi
Deze settings lossen het probleem op dat ik bij een 5.1 aac spoor geen geluid had.

Echter bij planet earth 2 heb ik alleen streams met een aac 2.0 spoor. Mijn minix geeft dan geen geluid meer, waardoor ik em opnieuw op moet starten. Met bovenstaande instellingen was ik van het geen geluid bij een aac spoor af, maar nu heb ik het probleem weer.

Verder gebruik ik een marantz 5010 die via hdmi is aangesloten op de minix.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Op internet kom ik niet verder dan de settings die ik hierboven heb vermeld.

Thnx alvast!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
[quote]chielmi schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:56:
Nee, er zal waarschijnlijk geen update komen. Op het minix forum wordt deze vraag vaak gesteld, maar aan de reactie van de moderators te zien zal er geen update komen. Minix focussed zich op nieuwere modellen.
[/quote
Balen, ga met der tijd maar is naar een nuc kijken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:48
Hulleman schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:18:
Ik heb een vraag over de minix x8h-plus. Het is denk ik een bekend probleem wat ik opgelost dacht te hebben. Het gaat om AAC output. Mijn minix is als volgt ingesteld:
- detect audio auto detection staat uit (in minix settings)
- hdmi output in minix settings
- aantal kanalen 2.0 in kodi
- passthrough dolby ac3 (5.1) etc aan in kodi
- dts aan in kodi
Deze settings lossen het probleem op dat ik bij een 5.1 aac spoor geen geluid had.

Echter bij planet earth 2 heb ik alleen streams met een aac 2.0 spoor. Mijn minix geeft dan geen geluid meer, waardoor ik em opnieuw op moet starten. Met bovenstaande instellingen was ik van het geen geluid bij een aac spoor af, maar nu heb ik het probleem weer.

Verder gebruik ik een marantz 5010 die via hdmi is aangesloten op de minix.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Op internet kom ik niet verder dan de settings die ik hierboven heb vermeld.

Thnx alvast!
Iemand?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
zal het niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Welke oplossing gebruiken jullie voor de X8-H Plus om een recente Kodi te draaien?

Ik wil graag van een gedeelde MySQL-database gebruik blijven maken. Dat zou dan betekenen dat ik op een 16.x build moet blijven steken om hem compatibel te houden met al mijn apparaten.

Edit:

De gangbare Kodi-varianten zoals XBMC for Minix (16.3) en SPMC (16.6) stoppen ook bij Jarvis.
Vanaf Kodi Krypton moet je minimaal Android 5 hebben. Het lijkt er op dat Minix het voormalige topmodel niet meer updatet. Ik zie het niet zitten om de Minix-Android helemaal te vervangen door iets als OpenELEC, omdat ik ook gewoon NPO, RTL XL en Netflix wil blijven gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door Jorgen op 14-05-2017 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Minix heeft eind mei de volgende software gereleased: Beta Release X8-H PLUS Lollipop RC firmware (June 2017). De hoop is dat hier nog een echte complete versie van komt via een FOTA update. In dat geval kunnen we Kodi 17 en verder weer draaien en profiteren van het oplossen van de mogelijke gevaren met besmette subtitles en alle nieuwe functies van Kodi.

Zie: http://www.minixforum.com...firmware-june-2017.16633/

Ook gepost in het Android tv topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazy-d
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik heb een neo x8-h en die wil nadat hem opnieuw wilde opstarten helemaal niets meer.
Het lampje van de spdif knippert 2 maal en daarna stopt hij ermee.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Hij doet dus echt helemaal niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 21:20
Hallo,

ik draai Kodi 17.6 op een Minix 8H plus en een samsung D8000. Nu heb ik bij zowel films als iptv dat de frame rate af en toe wat langzaam is, het valt niet erg op maar het stoort wel. ik heb de hardware accelerator uit gezet en de HQ scalers op 100% gezet, dit helpt helaas niet. Ook heb ik resolutie op 50hz gezet en daarna op automatisch gezet, werkt allebei niet. Ik vraag me nu af of het aan mn tv of aan de minix ligt. Deze problemen heb ik niet op imac en laptop (hier geen wijzigingen in kodi gedaan).

Heeft iemand misschien een idee wat t zou kunnen zijn?

Ik ga vd week even een hdmi kabel kopen om mn laptop aan mn tv te hangen, kijken hoe dat werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door superpolm op 05-02-2018 21:08 ]

• klaaspyro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-01 20:59
Heeft iemand voor mij de X8H_PLUS_LOLLIPOP_RC2.rar of X8H_PLUS_LOLLIPOP_BETA.img
de minixforum is volgens mij down en daar kan ik hem niet meer downloaden.
wie o wie kan mij helpen zodat ik m'n minix ook kan updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marea48
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-10-2024
Ook ik zou graag de firmwarefile "X8H_PLUS_LOLLIPOP_RC2.rar" ontvangen.
Het Minixforum is inderdaad alle enige tijd niet meer te bereiken.

De firmware "X8H_PLUS_LOLLIPOP_BETA.rar" heb ik destijds wel kunnen downloaden.
Heb 'm voor eventuele liefhebbers beschikbaar via een "WeTransfer"link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marske666
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 10:53
Wie o wie kan mij helpen aan de lollipop update voor de NEO X8-H plus.
Ik heb het hele web al afgezocht maar helaas.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-04 08:49
marske666 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:22:
Wie o wie kan mij helpen aan de lollipop update voor de NEO X8-H plus.
Ik heb het hele web al afgezocht maar helaas.... :'(
Edit: link verwijderd

Tijdelijke link......

[ Voor 11% gewijzigd door Kridx op 10-10-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marske666
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 10:53
Thanks!! je bent een held.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 23:37
Voor de mensen die ook verbaasd zijn dat het MINIX forum zo lang down is hierbij het antwoord wat ik kreeg.

-------------
Many thanks for contacting us, and firstly let me express my sincerest apologies for the inconvenience caused by the forum being offline.
The MINIX Forum was not taken offline by ourselves, it was taken down by a third-party.
Of course, we appreciate the value of the MINIX Forum to our users and would not choose to take it offline.
We’re currently working to rectify the problem.
We shall notify users once the forum is back online.
In the meantime, we can provide assistance directly here.
I hope to hear from you soon.
------------

EDIT:

NEW minixforum online

https://theminixforum.com

[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 05-11-2018 13:10 ]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste