Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DX stuur geen factuur mee. Heb hem vorige week binnen gekregen en geen importheffing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:59

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:05:
Ik lees hier in verschillende posts dat deze box buiten NL gekocht wordt (bijv. Geekbuying), wat is de ervaring met importheffing? Klopt het dat er tot €150 geen importheffing is?
Dat is alleen in de EU als ik het goed heb. Strikt genomen moet je import heffing betalen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er op pakketjes van DX of Geekbuying bij betaald moest worden.

Ik ben overigens bezig geweest met SPMC, de XBMC fork uit de play store, maar deze draait nog niet stabiel op mijn X8-H. Dat zou ook aan de firmware kunnen liggen, ik draai nog niet de laatste beta 008, maar 003 oid. Het mooie aan SPMC vind ik dat je deze ook als launcher in kunt stellen, weer een handeling minder.

[ Voor 24% gewijzigd door B2 op 08-09-2014 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josky
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09 22:43
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:05:
Ik lees hier in verschillende posts dat deze box buiten NL gekocht wordt (bijv. Geekbuying), wat is de ervaring met importheffing? Klopt het dat er tot €150 geen importheffing is?
Ik heb x8-h in juni via Geekbuying gekocht. Moest aan postbode inklaringskosten betalen van € 30 ;(

Verder super apparaat, alleen die freezes en die spontane reboots zijn zwaar irritant. :(

Ik gebruik nu de versie van hardwareguru met een reboot fix.
MINIX NEO X8/X8-H 20140809 (002 beta 8) 4.4.2 firmware
Release Date: 2014-08-092
HardwareGuru zip version: 2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
heb sinds kort een tweetal probleempjes met xbmc op mn X8-H:

als ik sommige hd films kijk, tis me met Dragon 2 en Edge Of Tomorrow gebeurd tot nu toe, dan gebeurd het volgende: na 10 a 20 minuutjes blijft het beeld stilstaan terwijl het geluid doorloopt.
skippen brengt geen soelaas, fast forward ook niet, de film stoppen en starten ook niet en als klapper: als ik xbmc opnieuw opstart, blijft het probleem met die film.
heb beide films, tot mn vrouw's ongenoegen, nog niet kunnen afkijken... :D

tweede issue waar ik afgelopen week tegen aan liep is dat de resolutie van xbmc plots veranderd: heb het nu twee keer gehad dat hij zomaar plots verkleinde naar een kwart vh totale beeldoppervlak links onderin het beeld.
heb dit uiteindelijk opgelost door de standaard video instellingen te herstellen maar ik ben benieuwd of anderen dit probleem herkennen.

hoewel ik eerst hartstikke tevreden was met de stock firmware die er op zat, ben ik nu toch wel ongeduldig aan't wachten op de tweede officiële firmware release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
Josky schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:00:
[...]

Ik heb x8-h in juni via Geekbuying gekocht. Moest aan postbode inklaringskosten betalen van € 30 ;(

Verder super apparaat, alleen die freezes en die spontane reboots zijn zwaar irritant. :(

Ik gebruik nu de versie van hardwareguru met een reboot fix.
MINIX NEO X8/X8-H 20140809 (002 beta 8) 4.4.2 firmware
Release Date: 2014-08-092
HardwareGuru zip version: 2.5
heb de mijne via Ali gekocht en heb gekozen voor gewone SingPost want ik heb van iedereen om me heen begrepen dat dat de minste kans op extra kosten met zich mee brengt. heb dus ook niks moeten bij betalen.
heb jij mss gekozen voor DHL of een andere snellere vorm van vervoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josky
  • Laatst online: 09-09 22:43
stinky1701 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:04:
[...]

heb de mijne via Ali gekocht en heb gekozen voor gewone SingPost want ik heb van iedereen om me heen begrepen dat dat de minste kans op extra kosten met zich mee brengt. heb dus ook niks moeten bij betalen.
heb jij mss gekozen voor DHL of een andere snellere vorm van vervoer?
Nee dat was precies ook mijn reden. Liever iets langer wachten en een kleinere kans op extra kosten. Maar helaas via SingPost verstuurd en van PostNL een inklaringsbriefje ontvangen waarna contant afrekenen met postbode.
Het is gewoon een kans 50/50 beetje geluk hebben. Het is in ieder geval rond de € 30!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stinky1701 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:01:

tweede issue waar ik afgelopen week tegen aan liep is dat de resolutie van xbmc plots veranderd: heb het nu twee keer gehad dat hij zomaar plots verkleinde naar een kwart vh totale beeldoppervlak links onderin het beeld.
heb dit uiteindelijk opgelost door de standaard video instellingen te herstellen maar ik ben benieuwd of anderen dit probleem herkennen.

hoewel ik eerst hartstikke tevreden was met de stock firmware die er op zat, ben ik nu toch wel ongeduldig aan't wachten op de tweede officiële firmware release...
Ik heb de Beta008 van HWGuru erop gezet en mijn problemen met flikkerend beeld (resolutie) zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor jullie reacties...
Heb nog ff erder gezocht hoe dat nu met de € 150 zat: onder de € 150 geen douanerechten, wel inklaring en BTW.
Kennelijk checken ze dus per steekproef en als je geluk hebt betaal je niets. Overigens zag ik 'm voor $117= €90 +€30(inklaring en btw) Dus zelf met pech nog steeds goedkoper dan de goedkoopste in Nederland.

Verwijderd

Na wat nachtelijke uurtjes te hebben gespendeerd aan dit apparaat, ga ik heb maar toch van de hand doen.

Voor 110 Euro mag ie weg. Dus voor degene die interesse heeft....

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Omdat? :)

Besteld via HardwareGuru of rechtstreeks uit Azië?

• jayjay112
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 14:37
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:06:
Na wat nachtelijke uurtjes te hebben gespendeerd aan dit apparaat, ga ik heb maar toch van de hand doen.

Ik heb misschien wel interesse! :)

• stinky1701
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:25:
[...]

Ik heb de Beta008 van HWGuru erop gezet en mijn problemen met flikkerend beeld (resolutie) zijn opgelost.
ik wacht zelf toch liever even op de komende officiële Minix release.
mocht dat geen soelaas bieden kan ik altijd nog naar andere roms omkijken.

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:06:

Wat bevalt je er niet aan dan?

Verwijderd

Ik heb alleen een Mele F10, ben er niet zo'n fan van. Iemand ervaring met die kleine toetsenbordjes met touchpad?

BTW: sinds ik bij DX mijn telnr heb achtergelaten (ik dacht je weet maar nooit met douane en bezorging) word ik regelmatig gebeld door internationale callcenters. Erg irritant.....

Verwijderd

Ik wil de x8 besturen zonder tv aan te hoeven doen, met als doel muziek streamen naar stereo

Is dit mogelijk?

Besturing via laptop of android tablet

Veel dank!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:13
Met XBMC remote kun je in ieder geval XBMC bedienen, zonder dat je tv aan hoeft te staan. XBMC remote werkt vrij goed op een Android tablet.

Verwijderd

Maar dan kan ik toch het beeld van de minix niet zien, dat ik normaal op tv zou zien...

ik wil graag spotify (gratis variant....) via mijn laptop besturen, zonder de tv aan te hoeven zetten.... :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik probeerde gisteren de Fox Sports Go app te starten, maar kreeg alleen maar zwart beeld op de livestreams. Tevens kan ik sommige streams niet starten omdat er dan staat dat MXPlayer niet de nieuwste versie heeft. Helaas kan ik geen nieuwere downloaden.

Wie weet hier een fix voor?

Ik krijg overigens wel geluid.

Het lijkt op het HLS streaming probleem? Klopt dat?

[ Voor 12% gewijzigd door Damocles.NL op 15-09-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 14:54
Iets voor de OP: Windows 8 (32/64 bit) driver voor de officiële firmware updater moet je apart installeren. Deze is hier te downloaden.

• Rayuka
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Damocles.NL schreef op zondag 14 september 2014 @ 12:06:
Ik probeerde gisteren de Fox Sports Go app te starten, maar kreeg alleen maar zwart beeld op de livestreams. Tevens kan ik sommige streams niet starten omdat er dan staat dat MXPlayer niet de nieuwste versie heeft. Helaas kan ik geen nieuwere downloaden.

Wie weet hier een fix voor?

Ik krijg overigens wel geluid.

Het lijkt op het HLS streaming probleem? Klopt dat?
Ik wou Sport1 Go downloaden op de Minix.. Staat ie nergens in de Play store.
Terwijl als ik op mijn telefoon naar de store ga staat ie er wel :? :?

• Manado78
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09-2014
Ik heb XBMC zowel op mijn laptop als Minix Neo X8-H. Beiden zijn met wifi verbonden met het internet.

Echter op mijn laptop streamt alles perfect en goed, maar op mijn Neo X8-H met happeringen en veel lag. Mijn internetverbinding zou geen probleem moeten opleveren. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Manado78 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:28:
Ik heb XBMC zowel op mijn laptop als Minix Neo X8-H. Beiden zijn met wifi verbonden met het internet.

Echter op mijn laptop streamt alles perfect en goed, maar op mijn Neo X8-H met happeringen en veel lag. Mijn internetverbinding zou geen probleem moeten opleveren. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
Heb je de laatste firmware al geïnstalleerd?

• iDrone
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 21:27
Rayuka schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:58:
[...]

Ik wou Sport1 Go downloaden op de Minix.. Staat ie nergens in de Play store.
Terwijl als ik op mijn telefoon naar de store ga staat ie er wel :? :?
Ik geloof dat je je Minix moet spoofen door het te laten lijken op een mobieltje. De custom rom van Finless spooft de Minix 7 standaard naar Samsung Nexus 10 door de build.prop file aan te passen.

• crazy-d
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05-2024
Sinds vorige week de x8-h binnen en sindsdien druk op zoek om het voor elkaar te krijgen om hem te benaderen via windows 7. Ik wil het apparaat niet rooten. Het wil maar niet lukken. Als ik via mijn browser wil inloggen krijg ik de vraag om een usernaam en wachtwoord en de melding dat de website meld "XBMC". Als ik de gebruikersnaam en wachtwoord invul dat ik ook bij xbmc heb aangemaakt, doet hij niets.
Hoe kan ik mijn externe schijf in hemelsnaam benaderen via windows 7?

• Manado78
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09-2014
ja die is al geinstalleerd
Rub3s schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:32:
[...]

Heb je de laatste firmware al geïnstalleerd?

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

laatste beta firmware?

• stinky1701
stinky1701 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:01:

als ik sommige hd films kijk, tis me met Dragon 2 en Edge Of Tomorrow gebeurd tot nu toe, dan gebeurd het volgende: na 10 a 20 minuutjes blijft het beeld stilstaan terwijl het geluid doorloopt.
skippen brengt geen soelaas, fast forward ook niet, de film stoppen en starten ook niet en als klapper: als ik xbmc opnieuw opstart, blijft het probleem met die film.
heb beide films, tot mn vrouw's ongenoegen, nog niet kunnen afkijken... :D
sorry dat ik mezelf quote maar ik vraag me nog steeds af of iemand hier wat zinnigs op kan zeggen of een mogelijke oplossing voor het probleem weet.

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:18
Speel die films eens af met een andere player. Er staan nog 2 mediaplayers op het systeem. Als de films het daar wel goed doen, ligt het aan XBMC.

Heb de minix zelf ook, tot dusver speelt-ie alles perfect af. Heb als firmware versie beta 02, dat schijnt de beste te zijn.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:33
Zijn er mensen die ook Netflix op hun X8 gebruiken in combinatie met Hola Unblocker?

Google Play: Hola gratis VPN

Hola is een VPN, waarmee je per app kunt aangeven via welk land je verbinding wilt maken.
Voor Netflix kun je dus aangeven dat dit via US of UK moet, zodat je meer content hebt.

Nu werkt het bij mij helaas niet altijd even goed. Soms werkt het dagen prima en soms dan kom ik wel in het Netflix menu, maar als ik een serie of film start gaat hij heel lang laden en krijg ik vaak de 12001 melding.
Het vreemde is, dat als ik het dan via m’n Nexus 5 op dezelfde manier probeer (ook via hetzelfde netwerk) het vaak wel werkt.

Iemand ideeën?

• stinky1701
rolfio schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:29:
Speel die films eens af met een andere player. Er staan nog 2 mediaplayers op het systeem. Als de films het daar wel goed doen, ligt het aan XBMC.

Heb de minix zelf ook, tot dusver speelt-ie alles perfect af. Heb als firmware versie beta 02, dat schijnt de beste te zijn.
doh, da's een goeie idd. <insert face palm>
thx voor de tip.

ik was eigenlijk aant wachten op de officiële firmware maar mss dat ik die beta 2 toch eens de kans ga geven.

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Beta02 is een hele oude.... Misschien dat video daar beter is, maar de rest waarschijnlijk een stuk slechter. Je kan beter bij Beta08 blijven.

• rolfio
Rub3s schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:33:
Beta02 is een hele oude.... Misschien dat video daar beter is, maar de rest waarschijnlijk een stuk slechter. Je kan beter bij Beta08 blijven.
Waarom? Heb alleen versie 02 erop gezet. Toen tot de ontdekking gekomen dat alles prima werkt. Alles speelt goed en vloeiend af. Als het goed werkt blijf ik eraf...

Het enige jammere is dat Netflix niet in in HD is en dus ook geen 5.1 geluid heeft :-( :-(

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Hier staan de changelogs: http://minixforums.com/th...8-firmware-20140809.7432/

Als je geen specifieke reden hebt voor Beta 2, kan je beter gelijk voor Beta 8 gaan.

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
Ik heb begrepen dat er wel een minix android afstandsbediening is maar niet voor iOS.
Kun je wel Xbmc bedienen vanuit de app? Wil graag muziek kunnen afspelen zonder de tv aan te zetten

If you don't stand for something you'll fall for everything

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Leuk topic en een interessante speler! Overweeg sterk het ding aan te schaffen, en heb me daarom flink ingelezen. Het hele topic doorgenomen en elders op internet onderzoek gedaan. Toch blijven er wat vragen over.

1. Samba.

In mijn huidige setup deel ik videobestanden op een synology via het smb-protocol met mijn streamer (Boxee Box). Dat werkt prima. Nu hoor ik her en der dat samba en XBMC niet samengaan, en je voor Synology's daarom NFS moet instellen. Hoe zit dat met deze speler / Minix XBMC? Maakt het nog uit of je de originele firmware gebruikt of een alternatieve ROM?

2. Afstandsbediening

Leuk, zo'n vliegende muis, vooral als je Android wil bedienen. Maar het vreet batterij en als ik video's kijk vind ik het makkelijker gewoon forward / rewind / pause / stop / next / previous knoppen te gebruiken. Bestaan er ab's zonder vliegmuis maar met ouderwetse knoppen die out of the box overweg kunnen met XBMC op een Minix?

3. ROM

Het lijdt voor mij geen twijfel dat ik er meteen een alternatieve ROM op ga zetten, waarschijnlijk de HWG. Klopt het dat als je daarna een nieuwere versie van die ROM wil installeren, je direct ook alle instellingen terugzet naar fabriek? En kun je dan straffeloos eea restoren met pakweg Titanium Backup?

• Jack Flushell
Rub3s schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:36:
Hier staan de changelogs: http://minixforums.com/th...8-firmware-20140809.7432/

Als je geen specifieke reden hebt voor Beta 2, kan je beter gelijk voor Beta 8 gaan.
Dat forum wordt binnenkort opgedoekt. Daar kijken op updates heeft dus ook geen zin. Het nieuwe forum wordt op dit moment opgebouwd. Het nieuwe forum staat op www.minixforum.com (zonder s). De goede link naar de changelog is hier.

Overigens: Als je het topic over beta8 een beetje doorleest staat de volgende update op het punt van uitkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jack Flushell op 18-09-2014 22:45 ]

• Jack Flushell
zoemtoeter schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:43:
Leuk topic en een interessante speler! Overweeg sterk het ding aan te schaffen, en heb me daarom flink ingelezen. Het hele topic doorgenomen en elders op internet onderzoek gedaan. Toch blijven er wat vragen over.

1. Samba.

In mijn huidige setup deel ik videobestanden op een synology via het smb-protocol met mijn streamer (Boxee Box). Dat werkt prima. Nu hoor ik her en der dat samba en XBMC niet samengaan, en je voor Synology's daarom NFS moet instellen. Hoe zit dat met deze speler / Minix XBMC? Maakt het nog uit of je de originele firmware gebruikt of een alternatieve ROM?

2. Afstandsbediening

Leuk, zo'n vliegende muis, vooral als je Android wil bedienen. Maar het vreet batterij en als ik video's kijk vind ik het makkelijker gewoon forward / rewind / pause / stop / next / previous knoppen te gebruiken. Bestaan er ab's zonder vliegmuis maar met ouderwetse knoppen die out of the box overweg kunnen met XBMC op een Minix?

3. ROM

Het lijdt voor mij geen twijfel dat ik er meteen een alternatieve ROM op ga zetten, waarschijnlijk de HWG. Klopt het dat als je daarna een nieuwere versie van die ROM wil installeren, je direct ook alle instellingen terugzet naar fabriek? En kun je dan straffeloos eea restoren met pakweg Titanium Backup?
1. De officiële firmware ondersteunt volledig SAMBA shares in XBMC en nog veel meer. Ook NFS. Geen root ofzo voor nodig. XBMC opstarten bij boot doe je met deze app.
2. Mijn ervaring is dat de flymouse makkelijk een week meegaat. Hangt ook af van het gebruik. Wel uitzetten als je weg gaat of gaat pitten natuurlijk (ik heb het idee dat mensen dat vergeten). 's Avonds even aan de de pc hangen via USB en voila. Overigens ben ik tevreden met de flymouse. Ik gebruik met name de pijltoetsen: werkt heel erg goed icm Titan Mediabrowser skin op XBMC.
3. Dat klopt (instellingen kwijt). Je kunt restoren via TitaniumBackup, denk ik. Niet getest.

[ Voor 10% gewijzigd door Jack Flushell op 18-09-2014 23:14 ]

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Hartstikke bedankt voor het snelle en uitgebreide antwoord Jack!

Erg blij met Samba ondersteuning, maar ik moet duidelijk nog wat onderzoek doen naar de ab. Ben gewend dat die dingen minstens een jaar met een accu doen. Maar misschien ben ik gewoon ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Kunnen mensen hier de Fox Sports applicatie voor mij testen (indien je een Fox Sports GO (gratis bij TV abonnement)?

Ik krijg het niet aan de praat. Met MX Player geïntalleerd krijg ik wel geluid, maar geen beeld. Als ik die verwijder blijf ik een loading rondje in beeld houden. Als iemand het met goede kwaliteit aan de praat heeft gekregen dan hoor ik dat heel graag.

/edit

Wanneer ik via de website een stream start op de Fox Sports site en de URL kopiëer en in VLC open dan krijg ik wel goede kwaliteit beeld (niet zeker of het de beste kwaliteit is). Ik denk toch dat ik via de applicatie nog beter beeld moet kunnen krijgen. Maar hier ben ik al blij mee. Toch blijft de vraag of er mensen zijn die dus met de applicatie van Fox Sports het wel werkend krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Damocles.NL op 20-09-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisweergezell
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 16:50
Ik sta op het punt om de Minix X8-H aan te schaffen. Alleen heb ik een paar vragen over de hoofdtelefoonuitgang. Ik wil dit apparaat namelijk gebruiken om films te kunnen kijken met digitaal geluid via de HDMI en tevens wil ik hem ook kunnen gebruiken als audiospeler waarbij als er eenmaal een playlist is ingesteld ik de TV uit kan zetten (en dat het geluid in dat geval via de hoofdtelefoonuitgang loopt). Nu heb ik twee vragen:

1. Is het apparaat zo in te stellen dat ik zowel de HDMI en hoofdtelefoonaansluiting in plug en dat hij via XBMC het geluid via de HDMI doet en verder via de hoofdtelefoonuitgang? Of schakelt het geluid standaard naar de hoofdtelefoonuitgang zodra je iets in deze uitgang inplugd?

2. Wanneer het geluid via de hoofdtelefoonuitgang loopt, kan ik dan mijn TV (die via de HDMI is aangesloten) gewoon uitzetten zonder dat het apparaat stopt (zodat muziek gewoon door blijft spelen)?

Ik ben al een behoorlijk tijdje bezig geweest met Google maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden.

Weten jullie hoe dit zit? Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Pusherman_ schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:51:
Zijn er mensen die ook Netflix op hun X8 gebruiken in combinatie met Hola Unblocker?

Google Play: Hola gratis VPN

Hola is een VPN, waarmee je per app kunt aangeven via welk land je verbinding wilt maken.
Voor Netflix kun je dus aangeven dat dit via US of UK moet, zodat je meer content hebt.

Nu werkt het bij mij helaas niet altijd even goed. Soms werkt het dagen prima en soms dan kom ik wel in het Netflix menu, maar als ik een serie of film start gaat hij heel lang laden en krijg ik vaak de 12001 melding.
Het vreemde is, dat als ik het dan via m’n Nexus 5 op dezelfde manier probeer (ook via hetzelfde netwerk) het vaak wel werkt.

Iemand ideeën?
Ik gebruik ook deze combi. Het starten van Netflix via Hola duurt soms heel lang. Maar hier doet ie het wel altijd. Maar ik heb wel een probleem dat de stream om de 4 sec een halve seconden stopt. Terwijl als ik hezelfde doe op me nexus 7 tablet werkt het prima zonder schokken. De mini x is bekabeld aan gesloten en de tablet over wlan uiteraard.
Heeft iemand dit ook gezien, want dit is eigenlijk de reden dat ik deze minix gekocht heb. :(

brabrabrabra...

• rolfio
Heeft iemand enig idee waarom ik geluid op mijn tv krijg en op mijn reciever? Heb hdmi tussen tv en minix en optisch tussen reciever en minix. Wat ik ook instel in minix, hij staat altijd op pcm. Ik wil alleen geluid uit via spdif.

• compostbak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 20:01
rolfio schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:42:
Heeft iemand enig idee waarom ik geluid op mijn tv krijg en op mijn reciever? Heb hdmi tussen tv en minix en optisch tussen reciever en minix. Wat ik ook instel in minix, hij staat altijd op pcm. Ik wil alleen geluid uit via spdif.
zie:

http://minixforum.com/thr...sibilities.272/#post-3316

http://minixforum.com/threads/hdmi-passtrough.405/#post-2923

voor sommige een bug voor ander een future

• Pusherman_
pixel schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:02:
[...]

Ik gebruik ook deze combi. Het starten van Netflix via Hola duurt soms heel lang. Maar hier doet ie het wel altijd. Maar ik heb wel een probleem dat de stream om de 4 sec een halve seconden stopt. Terwijl als ik hezelfde doe op me nexus 7 tablet werkt het prima zonder schokken. De mini x is bekabeld aan gesloten en de tablet over wlan uiteraard.
Heeft iemand dit ook gezien, want dit is eigenlijk de reden dat ik deze minix gekocht heb. :(
Bedankt voor je antwoord!
Ik heb hem nu een paar dagen via alleen wifi verbonden en nu werkt het prima. Netflix speelt nu alles via Hola af. Bij mij doet een stream alleen de eerste halve minuut een beetje lastig, daarna werkt het prima.

Wel klote want ik wil eigenlijk gewoon via utp aangesloten blijven, aangezien ik ook 1080p mkv's probleemloos wil kunnen streamen.

Welke fw draai je? ik draai nog beta 7

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Sinds gister heb ik ook een X8-H binnen, tot nu toe aardig tevreden.

Pas na het bestellen las ik wat negatieve dingen over Netflix, terwijl ik hem daar voornamelijk voor wil gebruiken. Maar het draait bij mij stock al prima. Al is het zonder 1080p wel minder dan op mijn ps4 natuurlijk.

Nu lees ik hier over Netflix via Hola, wat ik mij afvraag, hoe zit het dan met ondertitels?
Ik neem aan dat deze er dan niet in het Nederlands zijn, wel in het engels?

De foxsports app werkt bij mij niet, live streams geven zwart beeld. Weet iemand of dit in de beta 8 al is opgelost?
Ik wil eigenlijk mijn tv abonnement er uit schoppen en de eredivisie via die app blijven kijken.

Wat betreft het geluid een paar vragen hier boven (Hetisweergezell). Zelf heb ik een HDMI naar mijn versterker en van daar naar mijn Tv. Als ik mijn tv uitzet heb ik 2 van de 3 keer nog steeds geluid (letterlijk 2 van de 3 keer, zoals gezegd heb ik hem pas sinds gister). Maar de keer dat ik lang op deze manier muziek luisterde viel op een gegeven moment het geluid alsnog uit.
Via audio out heb ik niet geprobeerd.

• Pusherman_
Hola is gewoon een gratis app, dus ik zou zeggen probeer het even.
Bij vrijwel alles zitten engelse ondertitels. Ik kijk sowieso alles het liefst met engelse ondertitels, aangezien vertalingen vaak volkomen de plank misslaan, dus voor mij is dat geen probleem.

Foxsports kan ik niet testen, heb geen abo. Via de Sportsdevil en Dutch Sports Stream addons in XBMC is het ook mogelijk om eredivisie te kijken, echter dit is een 'grijs' gebied.

Ik heb ook hdmi naar mijn Onkyo en vanaf Onkyo hdmi naar tv. Ik gebruik het geluid van mijn tv nooit, echt alleen via receiver. Als ik de tv uitzet, omdat ik bv een soundcloud/spotify of radio stream beluister dan gaat het geluid even uit, maar na 2 seconden werkt het altijd weer.

• Hetisweergezell
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 16:50
@jongf7 en Pusherman_: Hartelijk dank voor jullie reactie! In principe stopt het hij er dus niet mee bij het 'afbreken' van de HDMI output. Of kan het zijn dat de versterker hem nog 'wakker' houdt?

Ben ik heel vervelend als ik vraag of een van jullie het eens kan testen met de koptelefoon uitgang? Op mijn versterker heb ik helaas geen vrije digitale aansluiting meer vrij (die is al in gebruik door mijn TV die wel digitaal geluid kan doorgeven). Als dit via de koptelefoonuitgang ook werkt dan kan ik een 'jack - tulp' stekker gebruiken. Mocht dit niet gaan dan moet er waarschijnlijk een HDMI Audio Extractor tussen. (na even rondkijken zag ik dat die dingen vanaf ongeveer 35 euro te koop zijn). Heeft iemand ervaring met HDMI audio extractors? Ik zie namelijk ook duurdere varianten van boven de 100 euro.

• Rayuka
iDrone schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:12:
[...]

Ik geloof dat je je Minix moet spoofen door het te laten lijken op een mobieltje. De custom rom van Finless spooft de Minix 7 standaard naar Samsung Nexus 10 door de build.prop file aan te passen.
Hmm thanks zal er even naar kijken..

• Rayuka
Zo'n 2 maand geleden de Synology Ds213j in huis gezet, schijfje erin, films erop.. Xbmc via mijn Minix neo x8-h.
Doet het allemaal prima, tot ik na een bepaalde tijd helemaal niks meer kan afspelen..
Sommige speelt ie dan wel af maar dan krijg ik verschrikkelijke hoge piepjes en kraakjes en raar beeld.
Ben nu 2 keer van Xbmc ook veranderd, dus een nieuwere erop gezet. in het begin nergens last van maar na een tijdje hetzelfde gezeik, het is me nu al 3 x gebeurd en ik ben er wel een beetje klaar mee
Iemand enig idee wat er fout gaat?

• Damocles.NL
jongf7 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:59:
Sinds gister heb ik ook een X8-H binnen, tot nu toe aardig tevreden.

Pas na het bestellen las ik wat negatieve dingen over Netflix, terwijl ik hem daar voornamelijk voor wil gebruiken. Maar het draait bij mij stock al prima. Al is het zonder 1080p wel minder dan op mijn ps4 natuurlijk.

Nu lees ik hier over Netflix via Hola, wat ik mij afvraag, hoe zit het dan met ondertitels?
Ik neem aan dat deze er dan niet in het Nederlands zijn, wel in het engels?

De foxsports app werkt bij mij niet, live streams geven zwart beeld. Weet iemand of dit in de beta 8 al is opgelost?
Ik wil eigenlijk mijn tv abonnement er uit schoppen en de eredivisie via die app blijven kijken.

Wat betreft het geluid een paar vragen hier boven (Hetisweergezell). Zelf heb ik een HDMI naar mijn versterker en van daar naar mijn Tv. Als ik mijn tv uitzet heb ik 2 van de 3 keer nog steeds geluid (letterlijk 2 van de 3 keer, zoals gezegd heb ik hem pas sinds gister). Maar de keer dat ik lang op deze manier muziek luisterde viel op een gegeven moment het geluid alsnog uit.
Via audio out heb ik niet geprobeerd.
Wat betreft de Fox Sport app kan je de zoekmachine gebruiken of even omhoog scrollen dan zie je mijn reactie. Ik zit op beta 8 en heb het probleem ook. Oplossing (niet ideaal) is via de website inloggen, stream daar starten en de URL kopiëren. Dan de url in VLC player plakken en dan heb je beeld.
'
Maar een echte fix heb ik nog niet.

Daarnaast is het beeld op mijn Panasonic 42 inch plasma niet vloeiend als ik de stream kijk. Stilstaand beeld heel mooi. Als het wat sneller gaat dan wordt het niet heel mooi meer.

• jongf7
Bedankt, dat ik eens proberen.

Ik heb niet in het topic gezocht omdat ik het hele topic heb doorgelezen voor aanschaf. Jou post waarschijnlijk precies tussen het posten en editten in, dus je workaround niet gezien :)

• chielmi
Rayuka schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:10:
Zo'n 2 maand geleden de Synology Ds213j in huis gezet, schijfje erin, films erop.. Xbmc via mijn Minix neo x8-h.
Doet het allemaal prima, tot ik na een bepaalde tijd helemaal niks meer kan afspelen..
Sommige speelt ie dan wel af maar dan krijg ik verschrikkelijke hoge piepjes en kraakjes en raar beeld.
Ben nu 2 keer van Xbmc ook veranderd, dus een nieuwere erop gezet. in het begin nergens last van maar na een tijdje hetzelfde gezeik, het is me nu al 3 x gebeurd en ik ben er wel een beetje klaar mee
Iemand enig idee wat er fout gaat?
Ik heb exact dezelfde combinatie. Heb in de twee maanden dat ik de X8-h gebruik bovenstaand probleem nooit gehad. Welke firmware gebruik je? Beta 8 werkt bij mij vrijwel feilloos, na installatie van een CPU fix van Finless.

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kleine waarschuwing. Ik heb de x8-h vorige week besteld via geekbuying voor EUR 125,85. Deze werd binnen een week afgeleverd, maar wel na het moeten bijbetalen van ongeveer 35 euro aan btw/administratiekosten. Hoewel op het product staat vermeld dat het een 'gift' is, denkt de belastingdienst daar duidelijk anders over :) Ik heb voor de verzending gebruik gemaakt van DHL. Wellicht dat de ervaringen met de andere vervoerders wat positiever is.

• Rayuka
chielmi schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:41:
[...]

Ik heb exact dezelfde combinatie. Heb in de twee maanden dat ik de X8-h gebruik bovenstaand probleem nooit gehad. Welke firmware gebruik je? Beta 8 werkt bij mij vrijwel feilloos, na installatie van een CPU fix van Finless.
Heb de standaard Firmware er nog op zitten.. zou het daar echt aan liggen?
Die Beta 8 kan ik gewoon met een usb stick flashen? En wat houdt die Cpu fix precies in?

• chielmi
De makkelijkste manier om een beta te flashen vind ik met een flashable zip. Topic met link naar deze zip staat op Freaktab. In de zip zit een readme met een goede handleiding. Hou er wel rekening mee dat dit proces de Minix weer terug zet naar stock instellingen.

Bij mij werkte de beta 8 vrijwel probleemloos. Alleen bij het afspelen van opgenomen hd tv programma's liep de X8-h gemiddeld elke 30 minuten een keer vast.
Oplossing hiervoor was het flashen van de cpu_fix1008.zip die onderdeel uitmaakt van de Finless rom, alweer op Freaktab. De cpu_fix vind je door de gezipte ROM te unzippen. Deze zip is op dezelfde manier te flashen als de beta 8, ook in deze cpu_fix zip zit een readme met instructies.

Sinds ik de cpu_fix heb uitgevoerd is de Minix niet meer vastgelopen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door chielmi op 25-09-2014 18:51 ]

• Damocles.NL
scorpion303 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:40:
Kleine waarschuwing. Ik heb de x8-h vorige week besteld via geekbuying voor EUR 125,85. Deze werd binnen een week afgeleverd, maar wel na het moeten bijbetalen van ongeveer 35 euro aan btw/administratiekosten. Hoewel op het product staat vermeld dat het een 'gift' is, denkt de belastingdienst daar duidelijk anders over :) Ik heb voor de verzending gebruik gemaakt van DHL. Wellicht dat de ervaringen met de andere vervoerders wat positiever is.
Hoe bedoel je positiever? Zo hoort het gewoon. Ik neem aan dat je dat vantevoren wist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
in het topic is ook vaker vermeld dat je de kleinste kans op extra kosten hebt als je de gewone, langzame post optie gebruikt.
dus óf je hebt het niet gelezen, óf je bent een tikkie ongeduldig geweest. :)

maar desondanks blijft het altijd weer een gokje en heb je in principe ook altijd invoerkosten enz te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
chielmi schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:49:
De makkelijkste manier om een beta te flashen vind ik met een flashable zip. Topic met link naar deze zip staat op Freaktab. In de zip zit een readme met een goede handleiding. Hou er wel rekening mee dat dit proces de Minix weer terug zet naar stock instellingen.

Bij mij werkte de beta 8 vrijwel probleemloos. Alleen bij het afspelen van opgenomen hd tv programma's liep de X8-h gemiddeld elke 30 minuten een keer vast.
Oplossing hiervoor was het flashen van de cpu_fix1008.zip die onderdeel uitmaakt van de Finless rom, alweer op Freaktab. De cpu_fix vind je door de gezipte ROM te unzippen. Deze zip is op dezelfde manier te flashen als de beta 8, ook in deze cpu_fix zip zit een readme met instructies.

Sinds ik de cpu_fix heb uitgevoerd is de Minix niet meer vastgelopen 8)
Thanks, was hem ook al wel tegengekomen maar wil hem eigenlijk nog niet gaan flashen.
Is er geen usb stick versie? heb geen SD card.

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:26

-pollem-

Are you threatening me?

Sinds vandaag ben ook ik in het bezit van een 8X-H. Prima apparaat maar het lukt mij maar niet om er surround geluid uit te krijgen. De Minix is via een HDMI-kabel aangesloten op mijn Onkyo TX-NR809. Of ik nou films speel via XBMC, MX player of iets anders, er komt altijd stereo geluid binnen bij de receiver.

Geluid heb ik ingesteld als 'HDMI Passthrough' maar ok de andere instellingen maken gene verschil. Beta 8 is geïnstalleerd. Bestanden die ik heb geprobeerd hebben DTS, DTS-HD of Dolby geluidssporen.

Lees maar weinig mensen die hier problemen mee lijken te hebben. Iemand een idee wat dit is en of ik iets over het hoofd zie?

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:22
Je moet passthrough aanzetten binnen settingsmbox en xbmc dan zul je surroud geluid krijgen.

• Rayuka
Dit is er dus bij mij aan de hand, hij switched steeds met die geluids settings ofzo..
Heb al verschillende instellingen geprobeerd in de Neo en Xbmc..
Dit gebeurt er,

View My Video

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:26

-pollem-

Are you threatening me?

TheMystery schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:05:
Je moet passthrough aanzetten binnen settingsmbox en xbmc dan zul je surroud geluid krijgen.
Thanks! Had de 'advanced settings' over het hoofd gezien. Werkt nu prima. Blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Het lijkt mij heel handig om mijn telefoon als muis / toetsenbord te gebruiken.

Nu kan ik hiervoor heel veel apps vinden voor android, maar die gaan er allemaal vanuit dat je je android device gebruikt om een pc / mac aan te sturen.
In dit geval wil ik natuurlijk juist een android device aansturen.

Gebruikt iemand van jullie zijn telefoon op deze manier en welke app's gebruik je daarvoor op de minix / telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Wat denken jullie, gaan we ooit nog Netflix op HD meemaken voor onze Minix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:10
@jongf7: ik heb ook naar zo'n programma gezocht op playstore, maar helaas niets kunnen vinden. Je zoekt volgens mij een programma net als hulp op afstand bij windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:11
jongf7 schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:56:
Het lijkt mij heel handig om mijn telefoon als muis / toetsenbord te gebruiken.

Nu kan ik hiervoor heel veel apps vinden voor android, maar die gaan er allemaal vanuit dat je je android device gebruikt om een pc / mac aan te sturen.
In dit geval wil ik natuurlijk juist een android device aansturen.

Gebruikt iemand van jullie zijn telefoon op deze manier en welke app's gebruik je daarvoor op de minix / telefoon?
Om de Minix NeoX8-H te besturen met je telefoon of tablet kun je de RemoteIME app gebruiken. Die staat denk ik niet in de appstore, maar RC_MINIX.apk moet je sideloaden op je toestel. De link staat ergens op het Minix forum, maar die vind ik nu niet terug.

Ik heb die staan op mijn beide toestellen (telefoon en tablet) maar gebruik die eigenlijk niet zoveel omdat je de Minix niet uit standby kan halen met de app. Daarvoor heb je de afstandsbediening nodig, en ja, eenmaal die ter hand...

edit : http://www.minix.com.hk/Apps.htm

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterChu
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 11:20
Ik heb alle draadjes in dit topic zorgvuldig gescand en geen antwoord op mijn vraag gevonden;
is het mogelijk om de x8-h gebruik te laten maken van een touch screen monitor, zodat de bediening via het scherm gaat?

[ Voor 6% gewijzigd door PeterChu op 01-10-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:53
Waar hebben jullie je Minix Neo aangeschaft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:59

B2

wa' seggie?

impactftw schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:23:
Geekbuying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Bedankt!

Helaas alleen voor android en ik heb een iphone.. (gekregen van de baas, dus ik zal niet klagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik heb hem ook bij Geekbuying gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Dealextreme. Daar was hij op dat moment nog wat goedkoper dan op Geekbuying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Laatst online: 11-09 12:55
Dhgate,

binnen paar dagen binnen als je een aanbieder met free dhl express shipping kunt vinden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door IseT op 02-10-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:40
Ik twijfel om de Minix Neo x8-H te kopen. Ik wil een audiosetje aansluiten via Digitaal Optisch (S/PDIF). Wat mij op het moment tegenhoudt is de vraag of de minix neo automatisch aanspringt wanneer ik de TV aan zet, en of hij de audio van kabeltelevisie op deze manier zal afspelen. Volgens mij heet dit Audio Return Channel (ARC).

Als dit niet werkt, weet iemand misschien een slimme manier om dit in te richten?

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterChu
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 11:20
PeterChu schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:12:
Ik heb alle draadjes in dit topic zorgvuldig gescand en geen antwoord op mijn vraag gevonden;
is het mogelijk om de x8-h gebruik te laten maken van een touch screen monitor, zodat de bediening via het scherm gaat?
Ondertussen ben ik er zelf al achter gekomen via het forum van Minix. Als ik het goed heb begrepen is het mogelijk als de monitor HID compliant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:05
Momenteel heb ik een WD tv Live en heeft dat ding steeds meer last van spontane herstarts op verschillende momenten. Tijdens het starten, tijdens het streamen etc. Nu ben ik onlangs deze minix tegengekomen, waarbij de specs er behoorlijk aantrekkelijk uitzien.
Ik heb nog wel een paar kleine vraagjes hierover.

- Er zijn een aantal apps die ik vanaf mijn ios/android tablet stream. Betekent dit dat ik vanaf m'n iOS/Android tablet/telefoon elke willekeurige app kan streamen?

-De apps die ik stream zijn buitenlandse tv series welke ik via youtube stream. Deze series worden ook in de App van de tv-zender zelf aangeboden. Kan ik op de Minix elke app installeren welke ik ook op m'n android tablet heb geinstalleerd? (Bijv. Fox tv, Kanal D, Star TV)

- Zijn er mensen die het apparaat icm een Logitech Smart Control gebruiken? Ik zou hier de evt. ervaringen mee willen weten.

Ik hoop dat jullie hier antwoord op kunnen geven, want ben echt benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 21:20
voor diegene die popcorntime werkend willen krijgen hier een gemodde versie:

http://www.4shared.com/mo...ntime_minix_x8-h_mod.html
http://www.4shared.com/po...rntime_vlclib_update.html
volgens de reacties op popcorntime forum zal deze moeten werken.

ik ga het vanavond testen.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Laatst online: 11-09 12:55
remcoXP schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:41:

Werkt al een stuk beter d:)b nog niet perfect maar kan ermee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
bij mij werkt het wel perfect. toevallig net edge of tommorow getest.
alleen dit is nog gebaseerd op 2.1 dus denk dat als het op 2.3.1 is en de nieuwe 2.0 firmware komt uit zal het perfect zijn. (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn X8-H heb ik het probleem dat als ik 'm uitzet via de power knop op de A2 airmouse ik 'm maar ca 5-10 minuten weer aan kan zetten via de A2. Daarna gaat de X8-H echt uit en moet ik 'm via de power knop op het apparaat aanzetten en krijg ook het Minix logo in beeld. Hij blijft dus niet in standby staan.
Ik zie hier ook geen setting van terug, in ieder geval in de stock firmware. Iemand meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Nieuwe versie Netflix (3.8.0) in de store: Google Play: Netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:03:
Met mijn X8-H heb ik het probleem dat als ik 'm uitzet via de power knop op de A2 airmouse ik 'm maar ca 5-10 minuten weer aan kan zetten via de A2. Daarna gaat de X8-H echt uit en moet ik 'm via de power knop op het apparaat aanzetten en krijg ook het Minix logo in beeld. Hij blijft dus niet in standby staan.
Ik zie hier ook geen setting van terug, in ieder geval in de stock firmware. Iemand meer last van?
Dit klopt, alleen met de stock firmware kun je met de a2 de x8 weer aanzetten.
Na stock firmware gaat de minix echt uit waardoor ook de usb poorten uit gaan en dus de a2 er niets meer mee kan.
Je kunt hem wel weer aanzetten met de M1 afstandsbediening aangezien deze infrarood heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_

is dit van popcorntime.io of van time4popcorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
dat is een goeie denk de .IO maakt dat veel uit?
Pusherman_ schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:48:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazy-d
Ik ben nu een maand aan het stoeien met de x8-h als niet tweaker :P . Hij loopt nu behoorlijk goed, maar ik loop nog tegen een paar probleempjes aan:

- Ik heb er een externe schijf aan hangen (3 Tb, kwart vol) en benader deze via mijn Windows 7 systeem en Sambadroid. Ik krijg alleen bij grote bestanden (groter dan 4 Gb) de melding dat schijf vol is (NTFS geformateerd), terwijl dat lang niet het geval is. Dit is een sambadroid probleem, ben ik nu achter..
- Ik wil, als serie freak, graag Sickbeard draaiend hebben. Ik krijg alleen de melding dat hij geen afleveringen kan vinden, terwijl ik ze op de site waar hij zoekt, ik ze zelf prima kan vinden.
- Zodra ik een dvd map open en de film start, ziet dit er niet uit, het beeld schokt ontzettend.

Zijn er meer mensen die problemen hebben om de hdmi en optical kabel er tegelijk goed in te krijgen. De ruimte is namelijk minimaal tussen deze 2?

Iemand een idee bij deze problemen...

[ Voor 3% gewijzigd door crazy-d op 11-10-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Pusherman_ schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:48:
[...]

time4popcorn!

Vage downloaddienst trouwens... Ik hoop niet dat ik al teveel spam ervan krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Er schijnt een nieuwe minix aan te komen met de mogelijkheid voor dualboot android en windows 8!
Lees hier verder:
http://androidbox.nl/category/nieuws/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Lijkt mij niks, maar goed... Er zijn al genoeg alternatieven op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14

@Remco heb jij deze versies al getest. Ik krijg hiermee alleen maar Please wait... te zien en daarna gebeurd er niks. Ook niet na een tien minuten wachten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjay112
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 14:37
Dit probleem heb ik ook. Kan wachten tot ik een ons weeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een Minix 8H aan te schaffen met XBMCGuru erop, en de A2 afstandsbediening, hopelijk een goede combinatie. Maar ik had nog een vraag. Ik ben niet in het bezit van een NAS maar is het ook mogelijk als ik een externe HD via USB aan de Minix hang om deze dan via de PC te benaderen en er zodoende bestanden naar toe te kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
"via de PC te benaderen"
Je bedoelt via de Minix neem ik aan? Ik gebruik zelf wel een NAS, maar de Minix faq zegt:

12. What is the maximum external hard drive capacity supported by MINIX devices?
MINIX devices are compatible with external hard drives up to a maximum of 2.5TB. Also, most external hard drives do not require an external power source to work, and can be sufficiently powered by the media hub via the USB port.

Dit moet dus gewoon mogelijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazy-d
chielmi schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:00:
"via de PC te benaderen"
Je bedoelt via de Minix neem ik aan? Ik gebruik zelf wel een NAS, maar de Minix faq zegt:

12. What is the maximum external hard drive capacity supported by MINIX devices?
MINIX devices are compatible with external hard drives up to a maximum of 2.5TB. Also, most external hard drives do not require an external power source to work, and can be sufficiently powered by the media hub via the USB port.

Mijn 3Tb schijf doet het ook prima... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

3TB externe schijf van WD werkt btw ook. (en ja, het is één partitie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chielmi schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:00:
"via de PC te benaderen"

om de onduidelijkheid weg te halen. Ik bedoel ik zet de minix aan waaraan een HD via usb is gekoppeld. Kan ik nu die harde schijf zien op bijvoorbeeld mn pc of laptop en hm dus benaderen? Zodat eea eigenlijk als een soort NAS werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazy-d
Nog een vraagje, is er een manier om de minix over te nemen op je pc (remote desktop idee)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Voor de geïnteresseerden morgen komt beta 9 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mainecoon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:00
TheMystery schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:53:
Voor de geïnteresseerden morgen komt beta 9 uit.
thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de minix ook besturen met een iPhone of iPad of werkt dit alleen met een Android toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Vanochtend beta 9 getest hierbij mijn resultaten welke positief zijn.

1 Xbmc met Frequentie switcher en 24p werkt goed
2 Netflix is iets smoother
3 Film 1 go werkt goed zelfde als met beta8
4 sport 1 go is nu compatibel in de Play Store en werkt goed
5 RTL XL is nu compatibel in de play store video werkt, maar niet helemaal zoals het hoort, beeld start later tussen de 15 a 20 sec
6 NPO werkt goed zelfde als met beta8 (slechte beeldkwaliteit, maar ik denk dat het niet hoger kan)
7 NPO 3fm visuele radio werkt niet, geen fouten meer, maar video blijft op laden staan
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste