Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ook ervaring met de probox2 extreme? Zit te twijfelen om deze te kopen of de minix x8-h ze hebben allebei de zelfde specs maar schijnbaar is de probox2 ex software matig beter.. maar minix is veel bekender dus mischien meer ondersteuning. .

Groeten,
Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

TheMystery schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:25:
Vanochtend beta 9 getest hierbij mijn resultaten welke positief zijn.

1 Xbmc met Frequentie switcher en 24p werkt goed
2 Netflix is iets smoother
3 Film 1 go werkt goed zelfde als met beta8
4 sport 1 go is nu compatibel in de Play Store en werkt goed
5 RTL XL is nu compatibel in de play store video werkt, maar niet helemaal zoals het hoort, beeld start later tussen de 15 a 20 sec
6 NPO werkt goed zelfde als met beta8 (slechte beeldkwaliteit, maar ik denk dat het niet hoger kan)
7 NPO 3fm visuele radio werkt niet, geen fouten meer, maar video blijft op laden staan
klinkt goed! vanavond eens erop gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Als iemand mij kan uitleggen hoe ik livestreams van Fox Sports GO normaal kan kijken dan ben ik heel blij.

Draai beta 8. Ga wel beta 9 installeren, maar verwacht niet dat het er iets mee te maken heeft. Als de livestream aanstaat en het beeld beweest niet dan is het mooi HD beeld. Maar als het beeld beweegt en vooral als de bal geschoten wordt dan ziet het er niet uit. De bal wordt gewoon een blurry lijn in plaats van een vloeiende beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheMystery schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:25:
Vanochtend beta 9 getest hierbij mijn resultaten welke positief zijn.

1 Xbmc met Frequentie switcher en 24p werkt goed
2 Netflix is iets smoother
3 Film 1 go werkt goed zelfde als met beta8
4 sport 1 go is nu compatibel in de Play Store en werkt goed
5 RTL XL is nu compatibel in de play store video werkt, maar niet helemaal zoals het hoort, beeld start later tussen de 15 a 20 sec
6 NPO werkt goed zelfde als met beta8 (slechte beeldkwaliteit, maar ik denk dat het niet hoger kan)
7 NPO 3fm visuele radio werkt niet, geen fouten meer, maar video blijft op laden staan
ik ben nieuw hier maar ik neem aan dat je Netflix, Film1 en Sport1 alleen kunt bekijken met een abbonement?
maar dan zie ik het nut niet om dit via minix te kijken want kan dan toch ook gewoon op tv of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:55
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:08:
[...]

ik ben nieuw hier maar ik neem aan dat je Netflix, Film1 en Sport1 alleen kunt bekijken met een abbonement?
maar dan zie ik het nut niet om dit via minix te kijken want kan dan toch ook gewoon op tv of mis ik iets?
Ik denk dat je je verkijkt op het feit dat niet iedereen een smart tv heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:22
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:08:
[...]

Klopt kan ook op de tv maar ik heb graag alles op 1 apparaat, en een x8 werkt toch sneller als een smart tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:21
Vind dat wel mee vallen, de aps werken net zo als op minix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag blij met mn nieuwe aanwinst.. Dus vanavond meteen aan de slag...nou de eerste ervaringen zijn niet super.
Omdat er bijna niks meer goed ging maar besloten de Minix Neo X8H volledig te resetten. Filmpje was duidelijk. Binnen 10 minuten weer geheel in orde. De eerste stappen gaan allemaal goed. Dan start ik versie van XBMC op ga naar Programma’s en wil daar de HardwareGuru update uitvoeren. Krijg een scherm met mn system id: ......., klik op OK en dan na een tijdje de tekst “bezig” met rondje gezien te hebben krijg ik de melding: Fout in script HardwareGuru update te zien en kan ik niet meer verder.
Wat doe ik fout?

Mvrgr,

Willie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:41:
voor diegene die popcorntime werkend willen krijgen hier een gemodde versie:

http://www.4shared.com/mo...ntime_minix_x8-h_mod.html
http://www.4shared.com/po...rntime_vlclib_update.html
volgens de reacties op popcorntime forum zal deze moeten werken.

ik ga het vanavond testen.
Iemand dit getest?

Is een .exe bestand en geen .apk.

Vertrouw het voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:45
is nu niet meer nodig robbie. de optie die erin zat zat toendertijd niet in officiele builds nu echter al wel.
1 daarvan had ik getest als apk. maar bij dat soort sites altijd goed opletten dat hij geen downloaders wil laden enz.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Beta 2.3 versie werkt inderdaad veel beter. Moet alleen wel player acceleration disable aanvinken. Wat wordt hiermee bedoeld?

Subs doen het ook nog niet maar daar wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:43

R-B

Blokkert

Kan iemand mij vertellen welke instelling je aan moet passen om 5.1 geluid te krijgen? Heb nu alleen continu "slechts" 2.0?

in XBMC is alleen optie 2.0 er, dus ik moet in android iets aanpassing. Daar staat Audio over USB uit.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:22
Binnen settingsmbox bij advanced eerst digital output op hdmi passtrhough zetten of spdif.
Binnen XBMC bij instellingen passthrough activeren, hierna zou je 5.1 geluid moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ah thnx, moest eeerst even "expert" mode aanzetten voordat ik alle instellingen kon aanpassen! :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Maar ook als je 2.0 niet kunt wijzigen wordt het signaal via HDMI/SPDIF 5.1 uitgezonden. Mits je natuurlijk passtrough en de daaronder staande opties hebt geactiveerd. :)

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 23:26
Hallo tweakers,

Als eigenaar van de Raspberry PI met openelec erop ben ik best tevreden.
Niet zo lang geleden heb ik hem nog upgrade gedaan met de image op een usb 3.0 stick maar ik vind het resultaat wat tegenvallen.

Nu hoor ik over de Minix Neo X8-H en ik wordt best wel enthousiast om over te stappen.

Wat ik graag wil weten is,

-Is de box ook via HDMI-Cec te bedienen?, dat vind ik namelijk zo prettig aan de raspberry.
-Is de box zo te configuren dat hij gelijk opstart in de XBMC modus?

Met andere woorden is hij vrouwvriendelijk? Mijn vrouw kan namelijk prima met xbmc op de raspberry overweg maar om de aanschaf van de Minix te verantwoorden moet hij minstens zo gebruiksvriendelijk zijn.
Of zou ze het niet eens merken als ik de raspberry vervang?

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

ze merkt het wel, maar is echt zeer eenvoudig om xbmc op te starten. Net een smartphone, alleen de xbmc app open en de rest wijst vanzelf (ja, het gaat alleen 100x sneller! :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Mooi apparaatje die Neo X8-H!
Misschien heb ik niet goed gezocht op het forum, maar nou lees ik dat er een zeer interessante opvolger deze maand uit komt. Het gaat om de NEO Z64, deze kan zowel Android als Windows 8.1 draaien, er zit namelijk een Intel processor in met een mooie Intel HD Graphics GPU.

Hij lijkt me vele malen interessanter dan de X8, qua prijs ook leuk.
Volgens fudzilla 129 dollar.
Al iemand wat over gehoord?

[ Voor 13% gewijzigd door Superstudent op 20-10-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
Ha Ha, ik heb op YouTube filmpjes gekeken van de neo met xbmc,
Ik had de indruk dat hij in apps als icefilms en 1channel e.d. Ook de films sneller laad en opent dan op de raspberry.
Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Superstudent schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:17:
Misschien heb ik niet goed gezocht op het forum, maar nou lees ik dat er een zeer interessante opvolger deze maand uit komt. Het gaat om de NEO Z64, deze kan zowel Android als Windows 8.1 draaien, er zit namelijk een Intel processor in met een mooie Intel HD Graphics GPU.

Ik verwacht dat de prijs uiteindelijk hoger wordt dan de x8-h.. :)
rasta87 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:40:
Ha Ha, ik heb op YouTube filmpjes gekeken van de neo met xbmc,
Ik had de indruk dat hij in apps als icefilms en 1channel e.d. Ook de films sneller laad en opent dan op de raspberry.
Klopt dat?
Ik ben ook van rasperri naar x8-h overgegaan, dat is echt een wereld van verschil. ALLES gaat sneller, maar echt aanzienlijk ook. O.a.
- Ondertitels downloaden is snel nu.
- Genesis (dus icefilms etc) is veel sneller
- Balderen door menu
- addons downloaden en installeren etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
Hallo R-B

Ik denk dat ik al weet wat ik ga doen.., dit wordt weer een mooi projectje.., lekker alles uitzoeken hoe het werkt. Welke image ga ik draaien.. etc. etc.
Soms is het spelen met het kastje leuker dan het uiteindelijke film kijken.

Maar dan ineens is daar superstudent met zijn Z64, dat maakt alles weer anders, steeds komen ze met wat nieuws.
Wel vraag ik me af wat windows voor een toegevoegde waarde heeft, en denken jullie dat de hardware minder is dan de X8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:18
Met Windows kun je in ieder geval Netflix in 720p kijken... hier nog wat meer info over de Z64: http://www.youtube.com/watch?v=n04VrELN6aI

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022

R-B schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:04:
[...]

Ik verwacht dat de prijs uiteindelijk hoger wordt dan de x8-h.. :)
Prijs is erg scherp in de pre-sale.
Tijdelijk voor-geïnstalleerd en wel.

https://www.media24store.nl/product/minix-z64-presale/

[ Voor 39% gewijzigd door MauriX op 23-10-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
MauriX schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:37:
[...]

[...]

Prijs is erg scherp in de pre-sale.
Tijdelijk voor-geïnstalleerd en wel.

https://www.media24store.nl/product/minix-z64-presale/
Bizar, dat is veel goedkoper dan de X8-H in de gemiddelde Nederlandse webshop.

Waar hebben jullie trouwens de X8-H gekocht? In de PW staan er niet echt hele betrouwbare webshops met voorraad (reviews lijken wel gepost door nieuwe/tijdelijke accounts). Zo ook dus die media24store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:33
heeft iemand van jullie misschien dit draaiende gekregen?

http://www.androidminicom...tv-op-de-android-mini-pc/

als ik de stappen volg, dan loopt XBMC vast bij de 2e stap {Zet op het tabblab Algemeen “Geactiveerd”aan.}
en de popup van stap 3 krijg ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Waar hebben jullie trouwens de X8-H gekocht? In de PW staan er niet echt hele betrouwbare webshops met voorraad (reviews lijken wel gepost door nieuwe/tijdelijke accounts). Zo ook dus die media24store.
Hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:45
Ik heb hem van hier vandaan. Webshop is van kameraad van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pusherman_ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:20:

als ik de stappen volg, dan loopt XBMC vast bij de 2e stap {Zet op het tabblab Algemeen “Geactiveerd”aan.}
Ja is mij gelukt. Weliswaar in 2x maar toen ging het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 01:32:
[...]

Ja is mij gelukt. Weliswaar in 2x maar toen ging het goed :)
welke XBMC gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
Bij mij lukte het niet bij 13.1, updaten naar 13.3 bood de oplossing. Welke versie heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een kodi versie van HardwareGuru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:23
Is die Kodi versie van HardwareGuru ergens te downloaden?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:46
Waar kan ik momenteel de minix x8-h het goedkoopst (en betrouwbaar) bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MillZ schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:43:
Is die Kodi versie van HardwareGuru ergens te downloaden?
Je kunt die hier bestellen:

http://www.minixwebshop.nl/kodi-xbmc-hardwareguru/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Wat is er zo bijzonder aan dat je ervoor gaat betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

onderwerp : HBO GO

Ik heb HBO GO (android app) draaien met daarbij het volgende 'vreemde' verschijnsel :
- via ethernet verbinding lukt het niet ; krijg de melding (binnen HBO GO) dat er geen verbinding mogelijk is
- via WiFi werkt alles prima naar behoren

Mijn voorkeurs verbinding is natuurlijk ethernet......

--> anderen bekend met dit verschijnsel ?
--> is er wellicht een app bekend die per app kan aangeven gebruik ethernet / Wifi ?

Graag jullie reactie

[ Voor 21% gewijzigd door giancarlo_f op 27-10-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 14:43
giancarlo_f schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:34:
onderwerp : HBO GO

Ik heb HBO GO (android app) draaien met daarbij het volgende 'vreemde' verschijnsel :
- via ethernet verbinding lukt het niet ; krijg de melding (binnen HBO GO) dat er geen verbinding mogelijk is
- via WiFi werkt alles prima naar behoren

Mijn voorkeurs verbinding is natuurlijk ethernet......

--> anderen bekend met dit verschijnsel ?
--> is er wellicht een app bekend die per app kan aangeven gebruik ethernet / Wifi ?

Graag jullie reactie
Waarschijnlijk komt dit doordat hij detecteert dat je verbonden bent via ethernet. Volgens mij is dit met beta 9.2 opgelost, maar helemaal zeker weten doe ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:46
Heb de Minix Neo X8 - H eindelijk dan maar besteld bij Dx.com (€125). Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden, wanneer ik hem voor het eerst ga configureren?
Nog aan te raden apps, plugins? (wil hem voornamelijk voor filmstreaming gebruiken) moet / kan ik ook codecs downloaden/installeren op dat ding of ondersteund xbmc de meest gangbare codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Ik heb de laatste firmware (beta 9.2) er ook op gezet. Kan nu niet echt zeggen dat er veel verbeterd is. Heb zo'n idee dat het apparaat met beta 8.2 net even wat lekkerder loopt. Ook werkt SPMC niet in de laatste versie. Aangezien ik die beter kan bedienen met een muis, ga ik weer terug naar 8.2. Wat wel opgelost is in de laatste versie is dat het geluid nu alleen via SPDIF uitgestuurd kan worden, ondanks dat je ook HDMI gebruikt. In 8.2 krijg je altijd geluid via SPDIF en HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
yassiro schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:33:
[...]

Bij mij lukte het niet bij 13.1, updaten naar 13.3 bood de oplossing. Welke versie heb jij?
ik heb Minixbmc draaiende.. deze stond er standaard met de 0.8 beta versie op en die heb ik helemaal ingesteld en geconfigureerd.

Nu las ik dat met de 0.9fw deze versie niet meer werkt. Daarom ben ik een beetje huiverig om de 0.9 te installeren en om een andere xbmc te installeren.
Ben een paar uur bezig geweest om alle plugins en instellingen in minixbmc goed te krijgen, heb geen zin om weer alle plugins etc. te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Rub3s schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:43:
Wat is er zo bijzonder aan dat je ervoor gaat betalen?
Van hun website:
Hardwareguru is de enige in nederland die zelf een volledig custom versie van Kodi beheerd en onderhoud. Bij andere leveranciers word een standaard basis versie geinstalleerd, de "custom" in dat geval betekend dat er een aantal addons worden voorgeinstaleerd en een aantal instellingen worden gewijzigd. Addons worden beheerd door communities, dit betekend dat als een addon niet onderhouden word deze na verloop van tijd niet meer werkt. Het kost veel tijd en moeite om de juiste en werkende addons bij elkaar te zoeken en te installeren, daarom heeft HardwareGuru een uniek update systeem waarbij eens per maand nieuwe of werkende addons automatisch kunnen worden geinstalleerd. HardwareGuru is actief bezig met het onderhouden van de eigen Kodi vesies zodat U zeker weet dat U in het bezit bent van de laatste techniek.
Tja, een beetje Tweaker kan dit zelf wel denk ik, maar gemak dient de mens zullen we maar zeggen. ;)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Ik heb een NUC gehad waarover ik niet te spreken was.
Heb dit apparaat retour gestuurd. Ik bestuurde dit dmv de K-400 van Logitec (draadloos keyboard met geintegreerde mousepad).
Op zich ging dit prima, maar was er niet 100% tevreden over. Anders gezegd, in 2014 moet je op een modernere/innovatievere manier je mediaplayer kunnen besturen in mijn ogen.

Zojuist heb ik 2x de Minix Z64 besteld. Deze wordt standaard geleverd zonder randapparatuur / controllers.

Ik heb al zitten kijken naar Air muizen, maar dan kun je niet goed typen. Bovendien blijkt uit verschillende reacties in dit forum dat de (destijds meegeleverde) airmouse van Minix ook niet denderend is.

De grote vraag is, hoe bedienen jullie je XBMC en Android? Ouderwets, muizen of bestaan er beter manieren. (Telefoon app/afstandsbediening even buiten schot gelaten)
Wat wil ik er mee? Liefst snel/volwaardig kunnen typen maar ook makelijk navigeren dmv de cursor.

Ik kwam zelf dit nog tegen, idee? MSI heeft ook van deze controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik heb een Mele F10 Pro. Werkt best prima alleen ik mis echt een play/pause knop op dat ding, dus ik ga wel op zoek naar iets anders.

Het is wel prettig dat er een keyboard aan de achterkant zit, al werkt dit niet altijd optimaal. Soms doet hij een toetsaanslag dubbel en soms skipt hij hem.

Er zijn meerdere van dit soort 'air mouses' met keyboard, o.a. van Minix zelf.
Tevens zijn er ook meerdere app mogelijkheden om de box te bedienen.

(wellicht een idee om een apart Z64 topic te openen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
Ik ben er wel voor om dat aparte forum te openen.

Net las ik dat Maurix er al 2 besteld heeft, waar? Is er als iets bekend over de levertijd ?
Ik heb geen zin mijn geld over te maken terwijl de levering mischien nog keer op keer wordt uitgesteld...

Hoeveel ik ook Google, het enige wat ik vind is de tweede week van november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
Ik vraag me dus ook af waar je op dit moment de Z64 kan bestellen, volgensmij is het nog steeds pre-order?

Ander vraagje aan de mensen die een X8-H hebben. Kunnen jullie op de X8-H de live streams bekijken van de website: http://livetv.sx/en/ . Zou iemand dat voor mij kunnen uit testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
MauriX schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:16:
Heb dit apparaat retour gestuurd. Ik bestuurde dit dmv de K-400 van Logitec (draadloos keyboard met geintegreerde mousepad).
Op zich ging dit prima, maar was er niet 100% tevreden over. Anders gezegd, in 2014 moet je op een modernere/innovatievere manier je mediaplayer kunnen besturen in mijn ogen.

Zojuist heb ik 2x de Minix Z64 besteld. Deze wordt standaard geleverd zonder randapparatuur / controllers.

Ik heb al zitten kijken naar Air muizen, maar dan kun je niet goed typen. Bovendien blijkt uit verschillende reacties in dit forum dat de (destijds meegeleverde) airmouse van Minix ook niet denderend is.

De grote vraag is, hoe bedienen jullie je XBMC en Android? Ouderwets, muizen of bestaan er beter manieren. (Telefoon app/afstandsbediening even buiten schot gelaten)
Wat wil ik er mee? Liefst snel/volwaardig kunnen typen maar ook makelijk navigeren dmv de cursor.

Ik doe alles met een draadloze muis. Apparaat zet ik aan met knopje op het apparaat, via CEC gaat mijn tv dan ook aan op de juiste ingang. Daarna pak ik mijn draadloze muis, waarmee ik bijna alles kan bedienen. Daarom werk ik ook met SPMC, die werkt beter met een draadloze muis. Lang ingedrukt houden van de linkermuisknop binnen SPMC geeft namelijk eigenschappen van het item weer zodat je de handel kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
MauriX schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:16:

hehe, ik ben juist tot de conclusie gekomen na het gebruik van verschillende afstandsbedieningen dat zo'n K400 toetsenbord toch uiteindelijk de beste manier is om mn X8H te bedienen.
dus..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
rasta87 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:20:
Ik ben er wel voor om dat aparte forum te openen.

Net las ik dat Maurix er al 2 besteld heeft, waar? Is er als iets bekend over de levertijd ?
Ik heb geen zin mijn geld over te maken terwijl de levering mischien nog keer op keer wordt uitgesteld...

Hoeveel ik ook Google, het enige wat ik vind is de tweede week van november.
Ik heb ze in de pre-sale besteld. Verwachting is idd 2e week november. Kan later worden, dat zie ik dan wel weer.
Geen aanbetaling nodig. Ik krijg melding als hij binnen is en dan pas hoef ik te betalen.

Andere vraag.
Heb geen camera’s of andere apparatuur waarbij ik micro SD kaartjes kan kopen en heb er absoluut geen kijk op.
Ik verdwaal werkelijk in het aanbod.
Heeft iemand enig idee welk type kaartje ik moet bestellen voor de Z64. Ik vraag het hier want is misschien wel hetzelfde als de X-8?

Ik wil de opslag uitbreiden om vervolgens gedownloade content af te spelen vanaf dit kaartje. Hij moet dus redelijk snel schrijven en lezen.
Een kaartje schijn de snelste oplossing te zijn qua dataoverdracht? Of adviseren jullie een USB stick of misschien een externe USB SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
MauriX schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:09:
[...]

Ik wil de opslag uitbreiden om vervolgens gedownloade content af te spelen vanaf dit kaartje. Hij moet dus redelijk snel schrijven en lezen.
Een kaartje schijn de snelste oplossing te zijn qua dataoverdracht? Of adviseren jullie een USB stick of misschien een externe USB SSD?
ligt er aan hoeveel opslagruimte je nodig hebt en hoeveel geld je wilt uitgeven. Ook of het je uitmaakt of er een extra apparaat uit de box steekt.

voordeel van een SD (bij de X8 zit er een SD slot in, ik heb er een 32gb class 10 microsd in een SD adapter in zitten) is dat hij in de box zit en niet uitsteekt.

Qua prijs zijn SD en USB even duur denk ik.. Mediamarkt heeft nu trouwens een 64GB USB3 stick voor €17 in de aanbieding.

Als je 1080P MKV's (niet van die 1,5gb yifi releases, maar knappe) wilt gaan afspelen bv, dan heb je aan 64GB niet zo veel, want dan kan je maar zo'n 6 films opslaan.
Maar als je een film download en direct kijkt. Of a la popcorn time streamt en dus kijkt terwijl je download, is het meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-09 04:42
Ik heb hier een oude nas en speelt via wifi (10gb_mkv) zonder problemen, ook hd tv kanalen(via dreambox) worden zonder problemen gestreamt .
Pusherman_ schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:34:
[...]
Of a la popcorn time streamt en dus kijkt terwijl je download, is het meer dan genoeg.
Welke popcorn versie heb je ? Ik wil dit ook is gaan testen .

PSN: ghpeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Pusherman_ schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:34:
[...]

Qua prijs zijn SD en USB even duur denk ik.. Mediamarkt heeft nu trouwens een 64GB USB3 stick voor €17 in de aanbieding.
Maar hoe zit het met de overschrijfsnelheid? Wat is hetsnelst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDrone
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 21:27
MauriX schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:06:
[...]

Maar hoe zit het met de overschrijfsnelheid? Wat is hetsnelst?
Google is your friend :)

UHS-I and UHS-II cards can use UHS Speed Class rating with two possible grades: class 1 for minimum read/write performance of at least 10 MB/s ('U1' symbol featuring number 1 inside 'U') and class 3 for minimum write performance of 30 MB/s ('U3' symbol featuring 3 inside 'U'), targeted at recording 4K video.

The test also includes a few USB 2.0 drives, which are at the bottom of the charts at between 7.9 MB/s to 9.5 MB/s in write speed. The USB 3.0 drives they tested go from 11.4 MB/s all the way up to 286.2 MB/s.

Zie ook deze link voor wat extra uitleg met name voor de SD kaart: https://www.sdcard.org/developers/overview/speed_class/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
sanant schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:42:

[...]

Welke popcorn versie heb je ? Ik wil dit ook is gaan testen .
Alleen de time4popcorn versie is nog voor Android. Ik heb het geprobeerd op de X8, maar het loopt niet soepel. Ik gebruik het dus eigenlijk niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
Pusherman_ schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:32:
[...]

Alleen de time4popcorn versie is nog voor Android. Ik heb het geprobeerd op de X8, maar het loopt niet soepel. Ik gebruik het dus eigenlijk niet echt
Als je acceleration uitzet in de nieuwste versie loopt het best goed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
IseT schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:52:
[...]

Als je acceleration uitzet in de nieuwste versie loopt het best goed :Y)
Ik heb het ook getest ,maar geef mij maar XBMC, c1 of ice gaat allemaal wat sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik zie het potentieel wel van Popcorntime, ik vindt het sowieso een stuk gebruiksvriendelijker dan XBMC. Jammer dat het nog wat buggy is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:25

Zodra de Z64 via de bekende buitenlandse aanbieders wordt aangeboden bestel ik hem ook.
Ik zet er meteen Windows op i.p.v. Android. Jammer dat hij niet dual booten kan, maar als ik moet kiezen dan Windows. Het is maar goed dat ik dit forum volg want had bijna de X8-H besteld.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Weet iemand hoe je met dit ding een film vloeiend af kan spelen?

Nieuwste firmware (beta 9-2), nieuwste xbmc (13.3), één of andere neon decoder voor MX player. Overal stottert hij op de één of andere manier bij afspelen vanaf usb. Deels lijkt het 24p bug te zijn, deels allerlei andere irritante hiccups.

Iemand een idee?
(tijdelijk maar weer de oud-vertrouwde wd tv gebruiken. traag, maar werkt wel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterChu
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 11:20
Ik heb op mijn minix 8-h met beta 9-2 problemen met het geluid in skype, de andere hoort mij niet, ik hoor de ander kant ook niet. Is daar iets over bekend? De webcam, logitech c920, zou ondersteund zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door PeterChu op 06-11-2014 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Rub3s schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:55:
Weet iemand hoe je met dit ding een film vloeiend af kan spelen?

Nieuwste firmware (beta 9-2), nieuwste xbmc (13.3), één of andere neon decoder voor MX player. Overal stottert hij op de één of andere manier bij afspelen vanaf usb. Deels lijkt het 24p bug te zijn, deels allerlei andere irritante hiccups.

Iemand een idee?
(tijdelijk maar weer de oud-vertrouwde wd tv gebruiken. traag, maar werkt wel goed)
Ik heb het antwoord waarom films met 23.9 nogwat hz niet vloeiend afgespeeld kunnen worden: Je moet met de app van minix settingsMbox de video output op 24hz zetten! Daarna gaat het prima! Geen schokje meer elke seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Met de nieuwe xbmc 13.3.3 kun je dat in de systeemsettings activeren. Dan gaat het helemaal gemakkelijk. Werkt hier iig goed, ook in 3d-films Geen skips of dropped frames meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:45
wat is eigenlijk de beste bestandsindeling voor mijn class 10 kaartje? hij staat nu op fat32.
maar gaat android sneller om met exfat? en is ntfs niet beter voor grootte bestanden? (dus als popcorntime streamed dat hij daar files van groter als 4gb op kan zetten.

alleen voor de firmware flash is fat32 nodig de rest is voor mij redelijk onduidelijk. iemand?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:19

13art

Moderator Mobile
Al tijden kijk ik met interesse naar xbmc apparaten maar nooit echt gekocht en voor de meer eenvoudige oplossingen gegaan zoals een mediaspeler van mede8er (med600x3d). Handige van deze apparaten is dat ze heel eenvoudig een videowall kunnen maken van je mappen met films en series, zolang ze maar de juiste naam hebben ( filmnaam met het jaar tussen haakjes er achter).
Net even wat gegoogled en als ik het goed begrepen heb moet dat met xbmc ook zo kunnen werken. Klopt dit inderdaad? Is het een kwestie van de mappen scannen en dan maakt xbmc er zelf een wall van met de nodige filminformatie, etc? Werkt dit een beetje vlot?

En hoe gaat deze x8 om met 3D films en de daarbij horende ondertiteling? Wordt de ondertiteling netjes mee genomen zodat die netjes leesbaar is? En speciale tekens? Worden die gewoon weergegeven of als vraagteken?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen.

Ik heb nu ook reeds een tijdje de Minix X8-H in mijn bezit en merk dat er er een audioprobleempje in zit.
Mijn Minix wordt via mijn Marantz AV via hdmi doorgelust naar mijn tv.
Geluid is prima, 5.1 geluid heb ik ook maar wat ik opmerk is dat tijdens het bekijken van eender wat, het geluid bij momenten wegvalt en gewoon een paar seconden later er terug is. Knap vervelend.
Ik heb het met streamen van mkv's vanaf mijn NAS in Xbmc en met de "de uitgesteld TV kijken app" Bahluu hier in belgie.
Video loopt gewoon lekker door.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen ?
Ik heb géén audio sync problemen. het geluid verdwijnt voor een paar seconden en komt perfect een sync steeds terug. In een tijdspanne van wat een normale film duurt, zo'n keertje of 4
Mijn X8 hangt aan een ethernet kabel en dus niet via wifi.
In de X8 advanced settings staat HDMI passthrough aan, in Xbmc ook.

Huidige Kernel version : 3.10.33 van 22 juli blijkbaar.
Android version : 4.4.2
Build number : KOTH49H.20140722 test keys
XBMC versie 13.2 van 16 juli 2014

System update zegt dat ik met de laatste versie bezig ben.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
l3art schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:07:
Al tijden kijk ik met interesse naar xbmc apparaten maar nooit echt gekocht en voor de meer eenvoudige oplossingen gegaan zoals een mediaspeler van mede8er (med600x3d). Handige van deze apparaten is dat ze heel eenvoudig een videowall kunnen maken van je mappen met films en series, zolang ze maar de juiste naam hebben ( filmnaam met het jaar tussen haakjes er achter).
Net even wat gegoogled en als ik het goed begrepen heb moet dat met xbmc ook zo kunnen werken. Klopt dit inderdaad? Is het een kwestie van de mappen scannen en dan maakt xbmc er zelf een wall van met de nodige filminformatie, etc? Werkt dit een beetje vlot?

En hoe gaat deze x8 om met 3D films en de daarbij horende ondertiteling? Wordt de ondertiteling netjes mee genomen zodat die netjes leesbaar is? En speciale tekens? Worden die gewoon weergegeven of als vraagteken?
Je kunt XBMC installeren op je pc, zowel onder Linux als onder Windows en ik geloof ook OS x. De Android variant ziet er eigenlijk exact hetzelfde uit en zo kun je makkelijk bepalen of het wat voor je is. Ik heb zelf XBMC laten autostarten en dat werkt prima. XBMC heeft meerdere scrapers die alle filminformatie automatisch binnentrekken (bijvoorbeeld van IMDB en thetvdb.com). Hierdoor krijgen de films een cijfer van imdb en de bijbehorende info. In XBMC kun je ook andere skins toevoegen, als de originele je niet bevalt.

Hoe de x8 met 3d om gaat weet ik niet, maar speciale tekens worden wel ondersteund. Ik denk dat hij alle tekens die android ondersteund weer kan geven.

Edit: er is een nieuwe update voor XBMC die een betere ondersteuning heeft voor 3d: http://www.minixforum.com...xbmc-for-evaluation.1926/

[ Voor 5% gewijzigd door etwintje op 10-11-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 00:18:
Hoi iedereen.

Ik heb nu ook reeds een tijdje de Minix X8-H in mijn bezit en merk dat er er een audioprobleempje in zit.
...
Je zou eens kunnen proberen de laatste beta te installeren. Hierin zijn een aantal audio zaken veranderd. http://www.minixforum.com...2-firmware-20141018.1449/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik heb het ook, ook met de laatste bèta. Audiodrops probleem. Volgens mij zag ik er ook een topic op minixforum van, zal eens even zoeken...

Mijn Minix zit ook met hdmi naar onkyo receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
Rub3s schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:27:
De kopers die geen Minix M1 flymouse bij de X8 kregen hoeven niet te treuren: Dat is een onding, die heel goed het raam uit kan vliegen.

Voor de mensen die de Minix x8/x8-h net hebben raadt ik aan deze direct mediaspelers gelijk te upgraden naar een nieuwere firmware, omdat de standaard firmware behoorlijk wat bugs heeft.
Uitleg upgraden van firmware: http://minixforums.com/th...beta-firmware-image.7433/
Nieuwste (beta) firmwares: http://minixforums.com/th...5-firmware-20140711.7432/
Ben ik het niet mee eens, ik vind die standaard afstandsbediening juist een klein onding. Met de gratis flymouse kun je ook handig switchen tussen de aanwijzer of de normale manier van bedienen. Hij reageert ook veel beter dan die standaard afstandsbediening waarmee je bijna precies moet richten om contact te krijgen. De M1 flymouse kun je alle kanten op houden en je hebt zelfs nog contact als er iets in de weg staat.

Als ik de Minix Neo X8-H toch een minpunt mag geven dan zou dat het zijn haha. Voor de rest een top apparaat, super snel en heel erg zuinig qua stroomverbruik! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Dessie op 10-11-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerro11
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-06 13:54
Wie weet of je de app van Vodafone Thuis TV App (android uiteraard) aan de praat kan krijgen op de Minix X8H?
Google Play: Vodafone TV
Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
De ziggo app werkt in ieder geval zonder problemen. Ik weet niet of die vergelijkbaar is met de vodafone app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het hier iemand al gelukt om de Janlul app aan de praat te krijgen? Draai de laatste beta icm een 8x-h.
Het beeld blijft zwart en hoor wel audio. Het lukt mij niet om de app aan een ander programma te koppelen dan vlc.

Verder een fantastisch apparaat met toch wel de nodige hickups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
In XBMC werken de Janlul streams prima, ik weet niet of dat het zelfde is als je in de app zou verwachten?

Ik heb het met de Dutch sports streams plugin in XBMC draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Zelfde hier, in xbmc werkt het maar in de app ook zwart beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

l3art schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:07:
Sowieso is alles op de X8-h vlot!

3d heb ik geprobeerd, maar ik ben nog bezig met zoeken naar juiste instelling van mijn tv. Is net nieuw, dus alles is beetje uitproberen etc.

Problemen zo ver: Ondertitels slecht leesbaar, kleine balken links/rechts. Maar dat moet ik nog eens verder uitzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door R-B op 12-11-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

iemand ook het probleem met HD streams in XBMC dat hij vaak met buffferen aangeeft dat de cache vol zit. Waardoor de stream vaak stopt om weer opnieuw te bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
Gewoon de cache af en toe leeg maken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Ik zit serieus te overwegen om deze android speler aan te schaffen maar heb wat vragen:
  • Het apparaat gaan zwz mijn apple TV 3 vervangen die ik nu alleen gebruik voor netflix en airplay. Is airplay stabiel hierop?
  • Met name voor Netflix en andere streaming diensten lees ik dat er problemen zijn met bufferen. Wat moet ik hier verwachten?
  • Ik gebruik nu een HTPC voor XBMC met een AMD A8 processor. Dit draait heel soepel maar ik ben bang dat deze ervaring minder zal zijn. Kan iemand iets zeggen over hoe soepel de menu's van XBMC draaien en de playback van 1080P materiaal?
  • Mijn ervaring met alle media spelers is dat het via wifi vaak niet zo lekker loopt. Nu kan dit ook aan de wifi antenne zelf liggen. Ik zie hier een enorme joekel opzitten, is het dan ook beter?
  • Ik blijf mijn HTPC gebruiken voor het opnemen van TV, echter zou ik graag willen weten of iemand ervaring heeft met deze app : Remote Media Center HD
  • Wat zijn jullie ervaringen met HDMI-CEC met dit beestje? Werkt het out of the box of moet je nog allerlei aanpassingen doen?
  • kunnen alle apps via de Play store geinstalleerd worden of moet je via roms gaan werken? Ik heb geen ervaring verder met Android.
Afijn, een hoop vragen, hopelijk hebben jullie een antwoord.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
Spam schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:34:
Ik zit serieus te overwegen om deze android speler aan te schaffen maar heb wat vragen:
  • Het apparaat gaan zwz mijn apple TV 3 vervangen die ik nu alleen gebruik voor netflix en airplay. Is airplay stabiel hierop?
  • Met name voor Netflix en andere streaming diensten lees ik dat er problemen zijn met bufferen. Wat moet ik hier verwachten?
  • Ik gebruik nu een HTPC voor XBMC met een AMD A8 processor. Dit draait heel soepel maar ik ben bang dat deze ervaring minder zal zijn. Kan iemand iets zeggen over hoe soepel de menu's van XBMC draaien en de playback van 1080P materiaal?
  • Mijn ervaring met alle media spelers is dat het via wifi vaak niet zo lekker loopt. Nu kan dit ook aan de wifi antenne zelf liggen. Ik zie hier een enorme joekel opzitten, is het dan ook beter?
  • Ik blijf mijn HTPC gebruiken voor het opnemen van TV, echter zou ik graag willen weten of iemand ervaring heeft met deze app : Remote Media Center HD
  • Wat zijn jullie ervaringen met HDMI-CEC met dit beestje? Werkt het out of the box of moet je nog allerlei aanpassingen doen?
  • kunnen alle apps via de Play store geinstalleerd worden of moet je via roms gaan werken? Ik heb geen ervaring verder met Android.
Afijn, een hoop vragen, hopelijk hebben jullie een antwoord.
Geen idee heb geen apple producten hier maar airplay zit standaard op de minix firmware,dus ik neem aan van wel .

Netfix is alleen in SD op de Minix ,komt door Netflix die hebben een afspraak met oa chromacast voor Hd content ,

Hier draait xbmc soepel ook 1080p wel via netwerkkabel over wifi kan het beter .

Box werkt out of the box . Ik weet niet met welke firmware je ´m krijgt anders misschien beter om ff te flashen naar een nieuwere firmware .

Bijna alle apps werken (telefoon apps zoals whats up niet natuurlijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

sanant schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:52:
Gewoon de cache af en toe leeg maken .
de cache in > instellingen > en dan de app leegmaken of waar doe ik dat? in xbmc zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
ind0mi schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:33:
[...]

de cache in > instellingen > en dan de app leegmaken of waar doe ik dat? in xbmc zelf?
Ik doe het in xbmc zelf als je mashup op je xbmc hebt staan kan je bij programmas .xunnity maintenance er op zetten en vanuit daar je cache deleten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

sanant schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:47:
[...]

Ik doe het in xbmc zelf als je mashup op je xbmc hebt staan kan je bij programmas .xunnity maintenance er op zetten en vanuit daar je cache deleten .
oh mooi thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK1
  • Laatst online: 01-04-2022
Hier nog een twijfelaar: de x8-h of toch wachten op de z64?
Kan iemand een inschatting maken van het prestatieverschil?

Ik ga hem vooral gebruiken voor het streamen van films etc van mijn nas naar mijn tv (familiefilms etc).
Is er iets waarvan jullie zeggen dat de x8-h echt tegenvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 19:24

Alcmaria

Syntax Error in 10

JFK1 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:43:

Ik ga hem vooral gebruiken voor het streamen van films etc van mijn nas naar mijn tv (familiefilms etc).
Als je hem alleen gaat gebruiken voor het streamen van films van je NAS naar je X8-H heb je een prima koop aan dit apparaat. Alles draait vloeiend, en vloeiender dan vloeiend bestaat niet, dus een Z64 zal er niet beter uitzien.
Je kan natuurlijk wel denken over het feit dat je Windows kan installeren op de Z64 en dat er 32GB opslag in zit tegenover 16GB in de X8H.

Ik ben best wel tevreden over mijn X8H, het enige wat je in gedachte moet houden is dat het wel out of the box werkt, maar als je de release firmware geleverd krijgt.. of niet bekend met Android, je wel hier en daar nog een beetje mag hobby-en om het perfect werkend te krijgen.

• R-B

R-B

Blokkert

JFK1 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:43:

Hij doet geen True-HD en DTS-HD ;(

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

En je hebt een hoop gemieter met 24p films: Je moet het kastje handmatig op 24hz zetten.

Verwijderd

Krijg het gewoon niet voor elkaar dit kastje naar tevredenheid te laten draaien. Heb nu beta 9-2 en de boel is bekabeld via een cat 5e kabel met een Ziggo 180/18 abbo. De Ziggo tv app happert om de 20 sec. XBMC HD films bufferen als wat. Zelfs met een lege cache. Zoals eerder vertelt blijft de JanLul stream vanuit de app (die is handig vanwege de programmering die erin zit) zwart met audio. De bijgeleverde M1 muis werkt zwaar ondermaats. Krijg nog wel een A2 muis binnenkort. Het airplay gedeelte is bijna onbruikbaar.
Bij vrienden het kastje laten zien en liep 3 x vast.
Ben altijd tevreden ATV2 jailbreak gebruiker geweest en heb na jaren weer eens een Android kastje geprobeerd vanwege de lovende reacties van hier en op andere fora, maar hier kan je toch geen genoegen mee nemen? Ik blijf van mening dat de spullen van Apple veel beter doordacht zijn en pas worden uitgebracht als het 100% werkt,onder de meeste omstandigheden.

Qua specificaties zou het apparaat toch een prima beleving moeten zijn. Het is namelijk fantastisch om gewoon XBMC te kunnen downloaden en Showbox is ook top.

Ik hoop dat er snel een goeie custom rom uitkomt of Android 5 waarmee dit apparaat beter uit de verf komt, want potentie heeft het zeker. Ik lees ook steeds meer beginnende onvrede over Minix en de support die toch wel uitblijft. Vooral de support bij bijvoorbeeld Synology is zo goed dat je daar met een gerust hart een apparaat van kan kopen.

• R-B

R-B

Blokkert

interessant. Ik heb laatste originele firmware en heb eigenlijk geen problemen. Boel is bekabeld met CAT6, 1GBIT netwerk. Ik stream alleen HD films/Series vanaf me NAS. Bufferen eigenlijk niet. Janlul stream werkt perfect, stream valt soms alleen uit. Maar dat had ik ook met andere apparaat. M1 muis werkt redelijk, met pijltjes kan je eenvoudig door xbmc bladeren.

• Jannibal23
  • Laatst online: 23:07
Sinds kort eigenaar van de X8-H en eigenlijk vergelijkbare ervaringen als R-B. Zit zelfs in een 100Mbit netwerk.

• Pusherman_
ik draai ook laatste originele beta fw en 1gb netwerk.

- HD films/series vanaf m'n pc streamen werkt prima, alleen af en toe audio drops.
- Series via Genesis werkt wel aardig, alleen stotteren of bufferen de streams wel redelijk vaak en zitten er veel tussen het aanbod die niet beschikbaar zijn.
- Janlul streams als xbmc kanaal vind ik kwalitatief echt brak (zeker als je vergelijkt met die spaanstalige eredivisie streams) en stotteren ook vaak of lopen vast

• wwwouter3333
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09-2022
Al een datum voor de z64 bekend?

Verwijderd

R-B schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:56:
interessant. Ik heb laatste originele firmware en heb eigenlijk geen problemen. Boel is bekabeld met CAT6, 1GBIT netwerk. Ik stream alleen HD films/Series vanaf me NAS. Bufferen eigenlijk niet. Janlul stream werkt perfect, stream valt soms alleen uit. Maar dat had ik ook met andere apparaat. M1 muis werkt redelijk, met pijltjes kan je eenvoudig door xbmc bladeren.
Heb hier ook een 1GBIT netwerk en mijn 214play werkt prima icm XBMC. Gebruik jij de janlul app of stream je het via XBMC? Ben benieuwd hoe jij de app dan werkend hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

ik stream via xbmc, via Dutch Sports addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

mashup stopt ermee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
genoeg alternatieven zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 16:13
ind0mi schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:39:
iemand ook het probleem met HD streams in XBMC dat hij vaak met buffferen aangeeft dat de cache vol zit. Waardoor de stream vaak stopt om weer opnieuw te bufferen.
Probeer het hier een mee: gebruik van het SD-kaartgeheugen voor buffering.

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 08:40
Mensen hier problemen met spontane reboots?

We hebben hem nu al een tijdje maar sinds deze week reboot hij spontaan tijdens film kijken.

Zowel bij Showbox als een addon in xbmc, tijdens film reboot.

Zwaar irritant, en lees dat veel meer zijn oo het minixforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 29-07 15:23
dominition schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:59:
Mensen hier problemen met spontane reboots?

We hebben hem nu al een tijdje maar sinds deze week reboot hij spontaan tijdens film kijken.

Zowel bij Showbox als een addon in xbmc, tijdens film reboot.

Zwaar irritant, en lees dat veel meer zijn oo het minixforum.
Welke versie draai je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
Pusherman_ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:20:

Ik kreeg dit een tijdje geleden werkend. Maar daarna deed die het niet meer. Ik dacht dat de settings verkeerd waren dus ik dacht ff de plugin snel te verwijderen en opnieuw te installeren. Krijg ik de Simple IPTV plugin niet meer geïnstalleerd... Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Van de week contact gehad met een leverancier. Kan nog tijdje duren. Minix heeft ook zoals ze zeiden 'uitdagingen' methet leveren van de x 8 serie. Ik reken op kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

al twee dagen een nieuw x8-h in huis. Toch heb ik mijn bedenking.

Hebben jullie ook last van meegeleverd standaard afstandbediening? Hier reageert hij soms traag of ik moet dan twee/drie keer drukken om iets te werkend te krijgen. Toetsenbord en controller doen gewoon zn werk.
Zou ik dan andere afstandbedieng halen?
pagina's doorgezocht met andere woord remote ir, het bleek dat ik niet enige ben. Het wordt nieuwe AB binnenkort

Ik heb hier een of andere goedkope controller die gewoon prima werkt binnen Android.
Maar ze werken voor geen meter in elke game apps, behalve temple run variant.
Doe ik ergens fout?

werkt USB optisch dvd rom wel als je m aansluit en onder XBMC afspelen?

[ Voor 15% gewijzigd door Zandhaas op 16-11-2014 15:59 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste