Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwouter3333
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09-2022
MauriX schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 10:49:
[...]

Van de week contact gehad met een leverancier. Kan nog tijdje duren. Minix heeft ook zoals ze zeiden 'uitdagingen' methet leveren van de x 8 serie. Ik reken op kerst.
Oke bedankt voor je reactie.
zit ook te twijfelen of ik de 8h koop of wacht op de 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 16:13
Vorige week maandag mijn X8h besteld bij geekbuying. Kreeg gisteren(zaterdag) bericht dat hij was verzonden. Ben benieuwd, zowel naar mijn eerste mediaspeler als de kwaliteit van het ding...

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Mashup is te reanimeren, scriptje is wel ergens op inet te vinden. Heb zelf de aanpassing gedaan en topje, werkt weer.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-09 04:42
Gene schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:14:
Mashup is te reanimeren, scriptje is wel ergens op inet te vinden. Heb zelf de aanpassing gedaan en topje, werkt weer.
¿link??

PSN: ghpeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:58
Wie heeft van jullie Popcorntime al goed werkend op de Minix x8-H? Ben hier zeer benieuwd na ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

thoenk schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:30:
[...]

Probeer het hier een mee: gebruik van het SD-kaartgeheugen voor buffering.
Ik heb een externe hdd hangen aan de MiniX. Zou ik die niet kunnen gebruiken voor buffering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 08:40
impactftw schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:06:
Wie heeft van jullie Popcorntime al goed werkend op de Minix x8-H? Ben hier zeer benieuwd na ..
Hier niet, beeld hapert nogal.

Showbox is goede vervanger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:34
http://www.androidminicom...up-en-istream-herstellen/
http://www.androidminicom...me-op-je-android-mini-pc/

Hier hebben ze het aardig goed werkend gekregen..

[ Voor 46% gewijzigd door Joster op 17-11-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26

Hier wel (op de X7), bij mij sterk afhankelijk welke (custom) rom je hebt geinstalleerd.

[ Voor 35% gewijzigd door mcauseway op 17-11-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me helpen?

Ik heb showbox geupdated maar hij doet het niet meer hoe kan dit?

Tevens wil ik me nas koppelen aan de minix.
Waar kan ik hem toevoegen zodat xbmc hem herkent?
Dit kan ik nergens vinden

Thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Welke versie van showbox heb je nu?

Gisteren nog via showbox gekeken, werkt prima hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 14:43
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:39:
Wie kan me helpen?

Ik heb showbox geupdated maar hij doet het niet meer hoe kan dit?

Tevens wil ik me nas koppelen aan de minix.
Waar kan ik hem toevoegen zodat xbmc hem herkent?
Dit kan ik nergens vinden

Thnks
Je NAS hoef je niet als zodanig te koppelen. Je kunt mappen toevoegen en dan selecteren met welke scraper hij gaat scannen. Dit doe je door bij bestanden een nieuwe map te selecteren. Ik weet niet hoe je NAS ingesteld staat, maar als je hem op je windows pc zo kunt openen klik je in XBMC op SMB en dan selecteer je de juiste map. Vervolgens kies je een scraper, afhankelijk van wat er in de map zit (muziek, films, series). XBMC gaat hem vervolgens scannen en sorteren, waarna je hem in de bibliotheek kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Showbox had ik geupdated en die deed het niet meer.
Inmiddels heb ik de update verwijderd en de add on opnieuw geinstalleerd.
Nu werkt showbox weer prima.

Wat betreft de NAS ga ik je tip even proberen thanks edwintje

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd de Mappen toe te voegen voor me NAS maar ik krijg het niet voor elkaar
Ik heb een my book live van WD en op me pc kan ik er zo in.
Er zijn wel 2 app voor de MBL en die heb ik ook geïnstalleerd alleen films hieruit streamen werkt niet goed omdat je ze niet in een player kan zetten.

Het moet via XBMC maar krijg dit niet voor elkaar.

Als ik bij SMB client kijk dan gebeurd er ook weinig.
bij bestanden onder video's toevoegen gebeurd er ook niks.

Wie heeft de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK1
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik heb vandaag mijn X8-H binnengekregen, en natuurlijk vol enthousiasme begonnen....
Echter, mijn tv is max resolutie 1024x768, en ik krijg de resolutie instellingen nergens gevonden, het staat op 1920x1080 en ik kan het niet aanpassen. Met een imcompleet beeld als gevolg.
Na een hele tijd googlen krijg ik het idee dat het helemaal niet aan te passen is naar 1024x768.

Kan iemand dit bevestigen? Of liever nog: een oplossing aandragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Weet iemand hoe ik de minix kan benaderen via een windows pc met bijvoorbeeld Putty of Wincp?
Waarschijnlijk moet ik eerst wat op de minix installeren en heb ik een gebruikersnaam en een wachtwoord nodig die voldoende rechten biedt.

Kan iemand mij hiermee opgang Helpen?

Ik wil graag wat aanpassingen doen op xbmc. Met een workaround heb ik wel de sources file aan kunnen passen en de advanced setting file aan kunnen maken om zo mijn bibliotheek van mijn nas af te kunnen trekken .

[ Voor 96% gewijzigd door don_care1000 op 18-11-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:32:
Ik heb geprobeerd de Mappen toe te voegen voor me NAS maar ik krijg het niet voor elkaar
Ik heb een my book live van WD en op me pc kan ik er zo in.
Er zijn wel 2 app voor de MBL en die heb ik ook geïnstalleerd alleen films hieruit streamen werkt niet goed omdat je ze niet in een player kan zetten.

Het moet via XBMC maar krijg dit niet voor elkaar.

Als ik bij SMB client kijk dan gebeurd er ook weinig.
bij bestanden onder video's toevoegen gebeurd er ook niks.

Wie heeft de gouden tip?
Bijvoorbeeld films toevoegen: in het hoofdmenu op videos, dan naar beneden op bestanden en deze aanklikken. Vervolgens videos toevoegen. Dan klik je rechts op bladeren. In het menu wat tevoorschijn komt klik je op Windowsnetwerk (SMB). Als het goed is geeft hij dan de computers in je netwerk aan. Dan klik je op je server en selecteer je de map waar je videos in staan. Mocht dit niet werken kun je ook bij NFS kijken. (Als dit allemaal niet wil kun je het ook op het ip adres van de NAS doen: https://www.youtube.com/watch?v=dTBspxh7CgI dan klik je op ok en vervolgens op voeg toe. Vervolgens selecteer je eens scraper (afhankelijk van of het er films, tv series, of muziekvideos in de map staan. Dan kun je nog een aantal vinkjes selecteren en klik je op ok. Dit doe je ook voor je andere mappen. Voor muziek geld hetzelfde. Nadat je ze toegevoegd heb gaat hij de map scannen, en dit kan afhankelijk van de hoeveelheid aan films/muziek een poosje duren. Vervolgens komt er naast videos movies en series bij te staan. Hieronder staan je films en series netjes gesorteerd in je bibliotheek.

[ Voor 8% gewijzigd door etwintje op 18-11-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
don_care1000 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:19:
Weet iemand hoe ik de minix kan benaderen via een windows pc met bijvoorbeeld Putty of Wincp?
Waarschijnlijk moet ik eerst wat op de minix installeren en heb ik een gebruikersnaam en een wachtwoord nodig die voldoende rechten biedt.

Kan iemand mij hiermee opgang Helpen?

Ik wil graag wat aanpassingen doen op xbmc. Met een workaround heb ik wel de sources file aan kunnen passen en de advanced setting file aan kunnen maken om zo mijn bibliotheek van mijn nas af te kunnen trekken .
Wat wil je precies doen? Als je alleen bij de bestanden wilt komen kun je bijvoorbeeld fireftp gebruiken. Voor een commandline kun je adb gebruiken. Voor SSH toegang kun je dit eens proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1030107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:58

R-B

Blokkert

JFK1 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:16:
Ik heb vandaag mijn X8-H binnengekregen, en natuurlijk vol enthousiasme begonnen....
Echter, mijn tv is max resolutie 1024x768, en ik krijg de resolutie instellingen nergens gevonden, het staat op 1920x1080 en ik kan het niet aanpassen. Met een imcompleet beeld als gevolg.
Na een hele tijd googlen krijg ik het idee dat het helemaal niet aan te passen is naar 1024x768.

Ik vraag me af, wat voor tv heb je dan nog? :9

Ik heb me eerlijk gezegd niet verdiept in verlagen resolutie, opzich zou het me niet verbazen als het helemaal niet kan anno 2014..

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:47
JFK1 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:16:

Je kunt de uitgang instellen op 480p, vervolgens via display settings beeld vullend maken. Kijk hier maar eens. Kopje resolutie en frequentie en schermgrootte.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het eens via NFS. Wel een NFS machtiging in je NAS maken.
Bij video, add video kan je dan de verwijzing maken..de mijne ziet er zo uit NFS://mijn ip/volume1/series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

ik kan ze gewoon toevoegen via SMB hoor? SMB://Diskstation/Series bijv.

automatisch werd hij niet gevonden idd, heb ze eerst handmatig toegevoegd :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Forumleden,

Na een aantal topic's en website's van voor tot achter te hebben doorgespit hoop ik dat iemand de doorslag zou kunnen geven. Ik ben namelijk al een tijdje van plan de Minix 8-h te kopen in plaats van mijn raspberry Pi (door het gebrek van een optical out) Nu zag ik laatst tijdens het downloaden van de nieuwe openelec build dat zij ook de Cubox-i4pro aanbieden die ongeveer de zelfde specificaties heeft. Heeft iemand toevallig beide systemen geprobeerd en kan die de twijfel bij mij wegnemen voor welk systeem ik moet gaan?

Alvast dank

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2014 21:02 ]

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:33
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:01:
Beste Forumleden,

Na een aantal topic's en website's van voor tot achter te hebben doorgespit hoop ik dat iemand de doorslag zou kunnen geven. Ik ben namelijk al een tijdje van plan de Minix 8-h te kopen in plaats van mijn raspberry Pi (door het gebrek van een optical out) Nu zag ik laatst tijdens het downloaden van de nieuwe openelec build dat zij ook de Cubox-i4pro aanbieden die ongeveer de zelfde specificaties heeft. Heeft iemand toevallig beide systemen geprobeerd en kan die de twijfel bij mij wegnemen voor welk systeem ik moet gaan?

Alvast dank
lees dit topic ook eens door:

De 'nieuwe' Cubox i

• Jabeltje
  • Laatst online: 16-02-2015
Goedemorgen allen,

Ik ga ook in deze wondere wereld stappen en ben nu eigenlijk gefocust op het minux systeem omdat ik dit tegen kwam op de facebook pagina van XBMC-Nederland. Zei leiden dan weer naar de internet pagina van pimultimedia.luondo.nl waar ze deze systemen aanbieden geïnstalleerd en wel. Maar nu heb ik dus de keuze tussen de minux neo x6 en de Minix 8-h.
Er staat vermeld dat als je alleen maar films wilt streamen de x6 voldoende capaciteit heeft.
Ik vind het daarom een beetje zonde om de 8-h aan te schaffen.

Doe ik hier goed aan want een 4K tv heb ik toch niet en zal ook niet zo snel gebeuren.

Alvast bedankt.

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
Jabeltje schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:21:
Er staat vermeld dat als je alleen maar films wilt streamen de x6 voldoende capaciteit heeft.
Ik vind het daarom een beetje zonde om de 8-h aan te schaffen.
Doe ik hier goed aan want een 4K tv heb ik toch niet en zal ook niet zo snel gebeuren.
De x6 is een nieuw model, gebaseerd op de x7 mini. Weet niet hoe deze zich verhoudt tov de x8-h. De x6 zou iig voorzien zijn van een nieuwere processor (AMLogic S805) met hardware decoding voor vloeiend afspelen 1080p, weet alleen niet of de x6 al verkrijgbaar is in NL (eventueel wel te bestellen via geekbuying.com).

[ Voor 39% gewijzigd door mcauseway op 20-11-2014 11:50 ]

• Joster
Hier kan je een eerste indruk lezen: http://www.cnx-software.c...-neo-x6-media-hub-review/
There’s no doubt MINIX NEO X6 is a good device. Firmware is very stable, I did not experience slowdowns, video playback is excellent, with rare features like H.265 support in XBMC, and automatic refresh rate switching, Ethernet and Wi-Fi both offer good throughput, 3D games won’t hang like in most Amlogic boxes, and the main downside is probably the rather poor USB / NTFS read and write performance, which becomes an issue in case you have very high bit rate videos (120 Mbps+) stored on a USB hard drive.

[ Voor 71% gewijzigd door Joster op 20-11-2014 13:32 ]

• Joster
Overigens gaat de X8-H plus geleverd worden: http://www.cnx-software.c...it-ethernet-amlogic-s812/
MINIX has now announced an updated version of their MINIX NEO X8-H android media player simply called MINIX NEO X8-H Plus, replacing Amlogic S802 by Amlogic S812, which brings support for video playback of H.265 / HEVC videos up to 4K resolution, and Gigabit Ethernet. The Wi-Fi module also appears to been upgraded to support 802.11ac.

• Pusherman_
nou ik sla deze 'upgrade' even over.. ik heb toch nog geen 4K receiver/tv en wacht eerst maar eens tot ze hun software een beetje op orde hebben.

Tegen de tijd dat ik wel een 4K receiver/tv heb, is er vast wel weer een volgend model dat ook hdmi 2.0 heeft, zodat de volledige 4K experience kan worden genoten.

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Ik heb van de week de minix X8-H binnen gekregen.

Positief:
  • Flymouse werkt leuk.
  • Uitzendinggemist & Netflix werken goed.
  • XBMC menu's gaan vloeiend. Scraper & ondertiteling werkt ook goed. wel wat probleempjes met de ''bestanden" view in video's waar ik nog steeds de folder mappen blijf zien :?
Negatief:
  • Grote wifi antenne, steekt enorm uit en zit wel in de weg
  • 2 verschillende menu's voor instellingen in android. Was eerst niet duidelijk hoe de resolutie in te stellen, maar er zat een handleiding bij, welke ik natuurlijk niet las :P .
  • Android apps hebben eigenlijk altijd een fly mouse nodig omdat ze voor touch gemaakt zijn. Ik had het liefst mn harmony remote gebruikt.
  • Bijna gelijk XBMC caching foutmeldingen. Daarna duurt het langer om films te starten en vooruit te skippen
  • Geluid loopt niet syncroon. Geen idee waar dit aan ligt.
  • XBMC kan ik niet afsluiten door op de homeknop te drukken.
Over de laatste 3 problemen heb ik geklaagd bij de webwinkel (minixstore.nl). Hieronder het antwoord:
Wat u even kunt doen om het synchroon te laten lopen is stroom van de minix af en dan nog even 3 sec de powerknop indrukken. Dan gaat alle reststroom eruit en hersteld hij zich. Dit kan helpen bij het synchroon lopen.
Bij Programma’s kunt u met de knop Maintenance uw cache legen.
Als u op de home button drukt in XBMC dan zal deze terug gaan naar beginscherm XBMC, als u terug wilt gaan naar XBMC zult u linksonder moeten afsluiten. Of van beneden omhoog stippen en dan op de home button, dan komt in Android terecht.
Ik moet het nog testen.

[ Voor 7% gewijzigd door Spam op 20-11-2014 16:53 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel al een update gedaan naar de laatste (beta) firmware?

Kastje heeft zeker potentie, maar de software moet echt nog flink verbeterd worden. Voelt nog teveel buggy allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etwintje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:25:
[...]

Bijvoorbeeld films toevoegen: in het hoofdmenu op videos, dan naar beneden op bestanden en deze aanklikken. Vervolgens videos toevoegen. Dan klik je rechts op bladeren. In het menu wat tevoorschijn komt klik je op Windowsnetwerk (SMB). Als het goed is geeft hij dan de computers in je netwerk aan. Dan klik je op je server en selecteer je de map waar je videos in staan. Mocht dit niet werken kun je ook bij NFS kijken. (Als dit allemaal niet wil kun je het ook op het ip adres van de NAS doen: https://www.youtube.com/watch?v=dTBspxh7CgI dan klik je op ok en vervolgens op voeg toe. Vervolgens selecteer je eens scraper (afhankelijk van of het er films, tv series, of muziekvideos in de map staan. Dan kun je nog een aantal vinkjes selecteren en klik je op ok. Dit doe je ook voor je andere mappen. Voor muziek geld hetzelfde. Nadat je ze toegevoegd heb gaat hij de map scannen, en dit kan afhankelijk van de hoeveelheid aan films/muziek een poosje duren. Vervolgens komt er naast videos movies en series bij te staan. Hieronder staan je films en series netjes gesorteerd in je bibliotheek.
Bovenstaande lukt bij mij helemaal niet.
Ik krijg al ik op video's druk alleen ... te zien en dan klik ik daar op en dan gebeurd er niks
Ik kan ook geen add source zien etc. Wellicht ligt dit aan mijn jailbreak of kan dat niet
Dus wat er op de video staat wil bij mij niet.
Ik heb nu 2 apps gedownload en zo kan ik wel in me NAS maar dan bij het afspelen van Films dan pakt hij alle bijv TS bestanden los dus zo kan ik geen hele film kijken. Irritant.

Dus ik kan nog steeds mijn NAS niet selecteren.
.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Zo doe ik het ook precies, als in het filmpje. Als jij dat kan is er iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai XBMC de hardwareguru versie op mn Minix 8H.. Werkt perfect maar heb een 2tal vragen.
- is er een mogelijkheid om films die je nog wilt zien ergens neer te zetten (niet de film op zich maar de link er naar toe). Weet dat ik in Genesis films en series op kan slaan in "mijn Genesis" en dat kan toevoegen aan favorieten.. Maar ik zie volop foto's van xbmc homescreens met daarop grote foto's van films. Deze schijnen in de bibliotheek te staan. Maar ik krijg nx in mn bibliotheek. Schijnbaar moet ik een snelkoppeling maken via video's toevoegen. De stappenplannen op internet gaan allemaal over xbmc onder Windows, op mijn box vind ik deze mailen niet terug.
- mn 2de vraag is of er iets bestaat wat bijhoud welke films en series je al hebt gezien. Bij de serie kan ik de aflevering markeren als gezien (in Genesis iig) . Maar ik zoek eigenlijk iets wat dat van alle addons bijhoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Sommige addons doen dat zelf, bijv Yify zet er een vinkje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weg

[ Voor 97% gewijzigd door Bolletje op 27-11-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
mijn X8-H doet nog wat aan sightseeing in den lande. ;w Sinds afgelopen vrijdag bij DHL in de auto, maar een afspraak regelen is nog niet zo makkelijk (ik mag nog steeds werken bij mijn baas), maar morgen komen ze langs. Ik weet al wel dat ik nog een paar tientje kan aftikken voor btw en invoerrechten :( . Tja, bestellen bij Geekbuying. 8)7 :+
Alles in ogenschouw nemende had een Nederlands verkooppunt gebruiken handiger geweest O-)

Maar goed, ik ben steeds nieuwsgieriger aan het worden naar het ding! Laat maar komen!

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:32
Is er iemand die een foscam IP camera werkend heeft op de X8?
Het lukt mij niet om beeld (bewakings camera) op de X8 te kunnen zien.
De orginele software van foscam instaleerd ie goed maar zodra er verbinding gemaakt moet worden,
gebeurt er niets. op mijn note3 werkt dit wel ?

aansluiting:
De X8 bedraad en de camera is wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
my_fiero schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:17:
Is er iemand die een foscam IP camera werkend heeft op de X8?
Het lukt mij niet om beeld (bewakings camera) op de X8 te kunnen zien.
De orginele software van foscam instaleerd ie goed maar zodra er verbinding gemaakt moet worden,
gebeurt er niets. op mijn note3 werkt dit wel ?

aansluiting:
De X8 bedraad en de camera is wifi
Het kan zijn dat dit komt omdat je allebei in andere subnetten zit (wifi en bedraad). Je note zit wel op hetzelfde wifi netwerk. Dit zou je aan moeten kunnen passen in je modem, maar je zou ook eerst eens kunnen proberen om de x8 via wifi te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
etwintje schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:04:
[...]
Het kan zijn dat dit komt omdat je allebei in andere subnetten zit (wifi en bedraad). Je note zit wel op hetzelfde wifi netwerk. Dit zou je aan moeten kunnen passen in je modem, maar je zou ook eerst eens kunnen proberen om de x8 via wifi te verbinden.
Nee helaas dat is het niet, ze zitten allebij in hetzelfde netwerk 192.168.100.50 en 192.168.100.37
Dus dat is niet het probleem.

Nog een andere vraag:
Klopt het dat de A2 flymouse maar 1 week met de batterijen doet 8)7 dat is toch niet normaal.
Mijn tv heef nog steeds dezelfde batterijen erin zitten en die heb ik al een paar jaar :+
En ja ik zet de air mouse elke keer uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
my_fiero schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:09:
[...]

Nog een andere vraag:
Klopt het dat de A2 flymouse maar 1 week met de batterijen doet 8)7 dat is toch niet normaal.
Mijn tv heef nog steeds dezelfde batterijen erin zitten en die heb ik al een paar jaar :+
En ja ik zet de air mouse elke keer uit :?
Klopt ja .
Daarom heb ik nu een mele airmouse ,deze is oplaadbaar maar in ruim een maand pas 1 x opgeladen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
ok, nu de domste vraag ooit wss:

hoe kan ik een bestand selecteren in de ES file explorer om die weg te gooien?
ik heb de delete functie gevonden maar ik kan schijnbaar niet én een bestand selecteren én daarna het edit menu oproepen om hem te deleten.
als ik het edit menu aanklik wordt het bestand namelijk weer gedeselecteerd..

de opslagruimte op mn X8H begint langzaam vol te lopen met bekeken films die weg kunnen.

ik gebruik een logitech keyb met trackpad btw

en ik voel me nu echte n00b.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
stinky1701 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:36:
ok, nu de domste vraag ooit wss:

hoe kan ik een bestand selecteren in de ES file explorer om die weg te gooien?
ik heb de delete functie gevonden maar ik kan schijnbaar niet én een bestand selecteren én daarna het edit menu oproepen om hem te deleten.
als ik het edit menu aanklik wordt het bestand namelijk weer gedeselecteerd..

de opslagruimte op mn X8H begint langzaam vol te lopen met bekeken films die weg kunnen.

ik gebruik een logitech keyb met trackpad btw

en ik voel me nu echte n00b.... :D
Bestand lang ingedrukt houden totdat je een vinkje onder bestand ziet ,dan onder gewoon op verwijderen (delete) drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
sanant schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:31:
[...]

Klopt ja .
Daarom heb ik nu een mele airmouse ,deze is oplaadbaar maar in ruim een maand pas 1 x opgeladen .
Rampending ja, wil je em gebruiken werkt ie niet meer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
sanant schreef op woensdag 26 november 2014 @ 18:34:
[...]

Bestand lang ingedrukt houden totdat je een vinkje onder bestand ziet ,dan onder gewoon op verwijderen (delete) drukken ;)
:$

dank u, dank u!
wat stom van me.

Android is tenslotte ook écht een os voor touch waardoor sommige dingen toch niet meer zo intuïtief zijn als je het apparaat op een andere manier bediend.

• Pusherman_
stinky1701 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 23:45:
[...]

:$

dank u, dank u!
wat stom van me.

Android is tenslotte ook écht een os voor touch waardoor sommige dingen toch niet meer zo intuïtief zijn als je het apparaat op een andere manier bediend.
als je bedenkt dat de muiscursor eigenlijk je vinger is, dan zit er opeens een hoop meer logica aan :D

• my_fiero
my_fiero schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:09:
[...]
Nee helaas dat is het niet, ze zitten allebij in hetzelfde netwerk 192.168.100.50 en 192.168.100.37
Dus dat is niet het probleem.
OPGELOST :X (mijn fout)

Wat bleek nu het probleem te zijn, is dat de IP camera een ander ip adres heeft gekregen van de DHCP.
Heb nu een vast IP adres aan de camera toegewezen, en alles werkt zoals het moet. :+

Een stukje terug in dit topic ging het over een schijf met films toevoegen aan je lijst.
Dit heb ik ook gedaan en werkt perfect.
Alleen heb ik een beetje liggen testen en staan er nu diverse films in de lijst die er niet in hoeven te staan.
Is het ook mogelijk om deze een voor een te verwijderen?

Daarnaast de remote app van XBMC op mijn gsm en tablet gezet, wat een supper oplossing.
Gewoon een lijst van je films of series, gewoon aanklikken en kies afspelen
Hoe simpel kan het zijn _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Laatst online: 12:47
Nieuwe firmware vandaag.

Wijzigingen:

MINIX NEO X8/X8-H official 002 firmware change log (from 001 firmware):
Release date: 28/11/2014

Android system:
- Firmware now based on release-keys instead of test-keys to improve app compatibility
- Added key layout profiles for Mele F10/F10 PRO airmouse (CREDIT to HardwareGuru for providing us the KL files)
- Fixed PS3 controller Bluetooth pairing issue (WARNING: Rooting the device voids the warranty)
- Support Google TV remote app
- Fixed some apps got audio but no video issue (e.g. BEIN Sports, NBA Gametime, SPMC, etc.)
- Fixed Google Contacts sync. issue (CREDIT to Finless Bob of Freaktab.com for providing the solving method)
- Fixed Google Maps, Google Search...etc crashing issue
- Fixed NEO M1 airmouse / Logitech K400 random reboot issue when using together
- MINIX NEO series airmouse gyro sensors driver updated
- Added support for the NEO A2, NEO A2 Lite airmouses
- System performance enhancements
- Added system performance optimizer by long pressing Menu key
- Ethernet TCP buffer enhancement (CREDIT to Finless Bob of Freaktab.com)
- Added show/hide status bar option (SETTINGS -> Display)
- Added status bar safely unmount USB mass storage device option
- Fixed "Choose date format" bug
- Added Ethernet MAC address information
- Enabled NFS/SMB cache
- Fixed NTFS/NFS disk writing issue
- Added "No output to USB audio" option (SETTINGS -> Display)
- Added Dolby DRC setting (SETTINGS -> Display)

Display:
- Fixed some 4K TVs compatibility issues
- Added DVI signal support for older TVs and monitors
- Fixed HDMI hot plug couldn't get signal issue
- Fixed various issues realted to HDMI-CEC
- False HDMI status to allow some apps to run on HDMI output (e.g. SHOWTIME)

Video:
- Added 1080p24Hz HDMI output option
- Fixed 23.976fps videos stuttering issue (@ 1080p24Hz, 1080p60Hz)
- Fixed some 50fps video playback issue
- Improved http live streaming performance
- Fixed fast forward/rewind bug
- Fixed video/audio unsync. issue of videos taken by cameras/phones/tablets

Audio:
- Fixed audio still output to HDMI while headphone is plugged in
- Fixed audio output mode setting loss after unplugging headphone
- Fixed passthrough audio going to both HDMI and SPDIF causing strange noises

XBMC: (Wipe data is required to install this update automatically)
- Updated to the latest V13.3.3 MINIX XBMC
- Added native support for auto refresh rate switching (users need to manually activate this feature)
- 3D switching is now enabled
- Fixed .ts files streaming issue
- Fixed 720p user interface issue
- Fixed vaious playback issues

[ Voor 93% gewijzigd door rolfio op 28-11-2014 13:08 ]

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
AANBIEDING :)

Voor wie er nog een wil kopen (tot/met 1dec)

Ik kreeg vandaag een mailtje van conrad
de Neo X8 voor 99.99

Link

Maar meteen een extra besteld voor op de slaapkamer :)

:+

[ Voor 41% gewijzigd door my_fiero op 28-11-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
my_fiero schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:52:
AANBIEDING :)

Voor wie er nog een wil kopen (tot/met 1dec)

Ik kreeg vandaag een mailtje van conrad
de Neo X8 voor 99.99

Link

Maar meteen een extra besteld voor op de slaapkamer :)

:+
let op, dit is de X8 en niet de X8H!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Pusherman_ schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:03:
[...]
let op, dit is de X8 en niet de X8H!
Ja klopt, maar voor op de slaapkamer geen probleem :*)
Ik zie de meerwaarde van de H niet zo zeer.
de 2 grote verschillen zijn:
A - 16Gb i.p.v. 8 (maar er kan altijd een sd geheugenkaart in),
B - De hardware decoder van het geluid, (overbodig voor een stereo TV).

Daar wil ik geen 50 euro voor betalen. :X

[ Voor 37% gewijzigd door my_fiero op 28-11-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd na lang rondkijken naar allerlei boxen heb ik ook gebruik gemaakt van de Conrad aanbieding voor de Neo X8 :). Voor de normale prijs vind ik het te duur maar voor 100 euro precies goed.

Voor mensen met interesse in de X6 zie ik dat deze te koop is via Minix Webshop voor 109,95 euro: http://www.minixwebshop.nl/minix-neo-series/minix-neo-x6/ Als je dat echter te duur vindt kun je de box nu ook kopen voor 67 euro op Geekbuying omdat het Black Firday is: http://www.geekbuying.com...h-4-0---Black-333264.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:29
Kan iemand mij vertellen of het X8 model (zonder H) gewoon DTS HD MA en Dolby TrueHD afspeelt via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van wat ik begrijp krijg je gewoon passthrough van Dolby en DTS alleen is dit softwarematig in tegenstelling tot de H-variant.

Bron: http://www.androidminicom...neo-x6-eerste-ervaringen/ (review van de X6 die ook geen hardwarematige audio decoding heeft van Dolby en DTS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
Official 002 firmware KLIK

Android system:
- Firmware now based on release-keys instead of test-keys to improve app compatibility
- Added key layout profiles for Mele F10/F10 PRO airmouse (CREDIT to HardwareGuru for providing us the KL files)
- Fixed PS3 controller Bluetooth pairing issue (WARNING: Rooting the device voids the warranty)
- Support Google TV remote app
- Fixed some apps got audio but no video issue (e.g. BEIN Sports, NBA Gametime, SPMC, etc.)
- Fixed Google Contacts sync. issue (CREDIT to Finless Bob of Freaktab.com for providing the solving method)
- Fixed Google Maps, Google Search...etc crashing issue
- Fixed NEO M1 airmouse / Logitech K400 random reboot issue when using together
- MINIX NEO series airmouse gyro sensors driver updated
- Added support for the NEO A2, NEO A2 Lite airmouses
- System performance enhancements
- Added system performance optimizer by long pressing Menu key
- Ethernet TCP buffer enhancement (CREDIT to Finless Bob of Freaktab.com)
- Added show/hide status bar option (SETTINGS -> Display)
- Added status bar safely unmount USB mass storage device option
- Fixed "Choose date format" bug
- Added Ethernet MAC address information
- Enabled NFS/SMB cache
- Fixed NTFS/NFS disk writing issue
- Added "No output to USB audio" option (SETTINGS -> Display)
- Added Dolby DRC setting (SETTINGS -> Display)

Display:
- Fixed some 4K TVs compatibility issues
- Added DVI signal support for older TVs and monitors
- Fixed HDMI hot plug couldn't get signal issue
- Fixed various issues realted to HDMI-CEC
- False HDMI status to allow some apps to run on HDMI output (e.g. SHOWTIME)

Video:
- Added 1080p24Hz HDMI output option
- Fixed 23.976fps videos stuttering issue (@ 1080p24Hz, 1080p60Hz)
- Fixed some 50fps video playback issue
- Improved http live streaming performance
- Fixed fast forward/rewind bug
- Fixed video/audio unsync. issue of videos taken by cameras/phones/tablets

Audio:
- Fixed audio still output to HDMI while headphone is plugged in
- Fixed audio output mode setting loss after unplugging headphone
- Fixed passthrough audio going to both HDMI and SPDIF causing strange noises

XBMC: (Wipe data is required to install this update automatically)
- Updated to the latest V13.3.3 MINIX XBMC
- Added native support for auto refresh rate switching (users need to manually activate this feature)
- 3D switching is now enabled
- Fixed .ts files streaming issue
- Fixed 720p user interface issue
- Fixed vaious playback issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compostbak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 20:01
waarschuwing: smb network share discovery werkt niet met de laatste met xbmc versie

http://www.minixforum.com...r-evaluation.1926/page-17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:22
wat ik graag zie is
- mijn ps3 controller draadloos werkend. iemand dit werkend?
- Kodi (hierin zitten veel android specifieke verbeteringen) maar heb nog geen versie gezien waar mensen van zeggen dat daar alle minix fixes in zitten
- aan/uit zetten met de airmouse
-lollipop :P maar zal wel niet snel komen denk ik)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 20:13
Update verliep soepel. Helaas wel 1 probleem met de nieuwe firmware, tegelijk audio output naar spdif en HDMI werkt niet meer. In alle beta versies (t/m beta 8) werkte dit probleemloos, maar in versie 2 moet je de audio output in de settings handmatig omzetten.
Dat was nou juist 1 van de features van de Minix die ik erg handig vond. Op het Minix forum vind ik iemand anders die hier over klaagt. Hoop dat dit in een toekomstige versie weer wordt opgelost!

Edit: ik zie dat dit meer mensen op het Minix forum is opgevallen. Het lijkt helaas een bewuste wijziging te zijn in deze firmware versie...

[ Voor 13% gewijzigd door chielmi op 29-11-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

chielmi schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 10:23:
Update verliep soepel. Helaas wel 1 probleem met de nieuwe firmware, tegelijk audio output naar spdif en HDMI werkt niet meer. In alle beta versies (t/m beta 8) werkte dit probleemloos, maar in versie 2 moet je de audio output in de settings handmatig omzetten.
Dat was nou juist 1 van de features van de Minix die ik erg handig vond. Op het Minix forum vind ik iemand anders die hier over klaagt. Hoop dat dit in een toekomstige versie weer wordt opgelost!

Edit: ik zie dat dit meer mensen op het Minix forum is opgevallen. Het lijkt helaas een bewuste wijziging te zijn in deze firmware versie...
Is het niet mogelijk om weer terug te gaan naar een beta versie? Volgens mij wel namelijk.
Ik las in de RC versie van deze firmware ook wat over logitech harmony toevoegingen, kan iemand bevestigen of dat inmiddels werkt? Ik heb een Logitech Harmony One, maar kan maar iets van 2 knoppen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diksloof
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-08-2022
Krijg op de Minix 8h steeds bij het opstarten de melding scipt failed watch history and services. Iemand een verklaring cq tip wat dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 20:13
B2 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:50:
[...]

Is het niet mogelijk om weer terug te gaan naar een beta versie? Volgens mij wel namelijk.
Ik las in de RC versie van deze firmware ook wat over logitech harmony toevoegingen, kan iemand bevestigen of dat inmiddels werkt? Ik heb een Logitech Harmony One, maar kan maar iets van 2 knoppen gebruiken.
Klopt. Terug naar bèta 8 lost het ongetwijfeld op. Ik ga het overwegen :)

Met het profiel van een X5 zou de harmony moeten werken, maar op het Minix forum hebben meerdere mensen al gereageerd dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
mogge. Ik krijg mijn Apple toetsenbord (bluetooth) niet aan de praat op mijn X8-H. Pijltjestoetsen, backspace, enter werken wel, maar iets typen niet.

Hij staat niet onder bluetooth instellingen, of onder fysieke toetsenborden. Toch lijkt hij op de een of andere manier wel te pairen gezien de toetsen die wel werken.
Heb de laatste software (volgens Minix d.d. gisteren, versienummer weet ik zo niet), voor XBMC 13.3. Iemand zo'n toetsenbord aan de praat gekregen? Zou toch gewoon moeten werken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:33
Ik krijg mijn apple toetsenbord helaas ook niet werkend.
Maar volgens mij is het een bug in android 4.4, want als ik google vind je er best veel over dat het ook niet op een nexus 10 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Morpheus2003 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:02:
Kan iemand mij vertellen of het X8 model (zonder H) gewoon DTS HD MA en Dolby TrueHD afspeelt via HDMI?
X8-H werkt iig niet daarme.

Die downsampled DTS HD naar DTS 5.1, True HD wordt 2.0 DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
R-B schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:42:
[...]

X8-H werkt iig niet daarme.

Die downsampled DTS HD naar DTS 5.1, True HD wordt 2.0 DD.
Met de X8-H moet het zeker werken, zowel hardware als softwarematig. Met de X8 en X6 werkt het alleen softwarematig, bijv. via XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Nou, vertel maar hoe ik dat in moet stellen dan in de MINIX / XBMC. Ik krijg met geen mogelijkheid HD geluid.

Ik heb dus 8-H op me Denon 1909 aangesloten (die kan daarmee overweg) en vervolgens via HDMI van Denon naar TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
R-B schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:59:
Nou, vertel maar hoe ik dat in moet stellen dan in de MINIX / XBMC. Ik krijg met geen mogelijkheid HD geluid.

Ik heb dus 8-H op me Denon 1909 aangesloten (die kan daarmee overweg) en vervolgens via HDMI van Denon naar TV.
Mijn X6 is onderweg. Ik zal t je vertellen als ik de mediaspeler heb ontvangen. Mocht het niet werken dan baal ik en kun jij zeggen 'I told you so' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

haha, ik ben benieuwd.

Binnen XBMC zag het er goed uit, stond netjes DTS-HD of TRUE-HD bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
in mijn x8h wordt dts-hd ook gedownsampled naar DTS helaas...
Voor mij vrijwel de enige reden dat ik m'n Popcorn C200 nog in m'n kastje heb staan... dat oude beestje van 5 of 6 jaar speelt Bluray en alle bijbehorende formaten feilloos. Alleen mist weer apps en chille audio afspeelmogelijkheden, maar voor Film/Serie is hij wel koning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Ik heb zojuist wel de Minix Neo X8 plus besteld, aangezien ik nog geen had ben ik gelijk voor de plus gegaan. Qua kosten was het verschil tussen de gewone X8 en de Plus toch minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:35
Morpheus2003 schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:18:
[...]
Mijn X6 is onderweg. Ik zal t je vertellen als ik de mediaspeler heb ontvangen. Mocht het niet werken dan baal ik en kun jij zeggen 'I told you so' ;)
De X6 kan het sowieso niet. Was voor mij dé reden deze niet te nemen (ook niet voor de recent bizar lage prijs). Zonder native HD audio is een media speler geheel obsolete, imho uiteraard :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Brad Pitt schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 18:32:
[...]

De X6 kan het sowieso niet. Was voor mij dé reden deze niet te nemen (ook niet voor de recent bizar lage prijs). Zonder native HD is een media speler geheel obsolete, imho uiteraard :)
Helemaal mee eens maar waar baseer je op dat het niet werkt? HDMI is 1.4b en XBMC kan het softwarematig regelen? Deze review meld dat het werkt: http://www.cnx-software.c...-neo-x6-media-hub-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer de X8 wordt het niet voor hier. De mediaspeler kan helemaal niet goed overweg met een 720p TV :/. XBMC toont alle media op 1080p en dit staat gelockt in het XBMC menu. Bijkomend nadeel is dat Archos Video Player stottert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:35
Morpheus2003 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 18:34:
Helemaal mee eens maar waar baseer je op dat het niet werkt? HDMI is 1.4b en XBMC kan het softwarematig regelen? Deze review meld dat het werkt: http://www.cnx-software.c...-neo-x6-media-hub-review/
Had bij andere sites weer andere dingen gelezen.

Plus, als video gaat hakkelen bij HD audio is deze sofware gebaseerde oplossing dus ook crap.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:58:
Jammer de X8 wordt het niet voor hier. De mediaspeler kan helemaal niet goed overweg met een 720p TV :/. XBMC toont alle media op 1080p en dit staat gelockt in het XBMC menu. Bijkomend nadeel is dat Archos Video Player stottert.
Ik heb ook een 720p TV icm X8 en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jannibal23 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:51:
[...]

Ik heb ook een 720p TV icm X8 en werkt prima.
Wat schiet ik ermee op als je er verder niets bij vertelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:42:
[...]

Wat schiet ik ermee op als je er verder niets bij vertelt?
Heb je de instelling wel aangepast naar bv 1080P - 50hz ?
standaard staat deze vast.
Maar als je deze wilt veranderen kan dat gewoon

de wijzeging maak je niet in XBMC.
Maar in de XBMC instelling in het android scherm (apps)
Dat is het groene scherm :+

Afbeeldingslocatie: http://www.androidminicomputer.nl/wp-content/uploads/2014/10/x8settings2.png

[ Voor 25% gewijzigd door my_fiero op 03-12-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij de Minix Settings de output mode op 720p 50Hz gezet. Vervolgens met de scaler goed gepositioneerd. De instellingen in XBMC blijven gelockt staan op 1080p. Volgens mij heb ik de instellingen later ook nog veranderd naar 1080p om te kijken of dat wel zou werken, maar je krijgt natuurlijk geen 1080p output goed getoond op een 720p scherm. Het menu in XBMC is wel goed zichtbaar dus het menu draait op 720p, maar de output is gelockt op 1080p waardoor een groot deel van de video wegvalt. Bedankt voor het meedenken in elk geval ;).

Ik vind het ook vreemd dat MX Player en Archos Video Player beide stotterde. Met 4K Player was dit probleem er niet. Later las ik ergens op het Minixforum dat je de instelling 1080p 24Hz moest gebruiken omdat films meestal 24Hz zijn. Ja, jammer voor mij want op 720p is die optie niet beschikbaar en de 1080p 24Hz werkt niet op de TV.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_ivago
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-07-2023
ik heb na een weekje lezen uiteindelijk de X8 besteld, voor 99 euro was dit hetzelfde als de X6 maar denk dat de X8 toch iets performanter zal zijn voor gaming + de 2.
0 f/w is waarschijnlijk al iets beter.

Nu is het de bedoeling om vooral XBMC te gebruiken maar dus ook andere zaken, en daarom ben ik op zoek naar een goede remote. Voor zover ik de posts mag geloven is de M1 allesbehalve en ook de A2 blijkt een heuse batterij-vreter te zijn.

Iemand ervaring met de Rii 25 AB of evt. eentje van Mepel i.c.m. de X8? Kan evt. ook een Logitech K-400 aansluit en ergens een PS3 joystick op de kop tikken, lijkt me dan direct ook kleuter-proof te zijn :) alhoewel ik dan wel niet over een ingebouwde mic beschik op mijn AB, zoalsz bij de A2, lijkt me nl. wel heel leuk voor voice commando's e.d.

Daarom deze vraag : welke alternatieve remotes of gamepads gebruiken jullie die goed werken met de X8?

Alvast bedankt voor evt. suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
dr_ivago schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:22:
ik heb na een weekje lezen uiteindelijk de X8 besteld, voor 99 euro was dit hetzelfde als de X6 maar denk dat de X8 toch iets performanter zal zijn voor gaming + de 2.

Nu is het de bedoeling om vooral XBMC te gebruiken maar dus ook andere zaken, en daarom ben ik op zoek naar een goede remote. Voor zover ik de posts mag geloven is de M1 allesbehalve en ook de A2 blijkt een heuse batterij-vreter te zijn.

Iemand ervaring met de Rii 25 AB of evt. eentje van Mepel i.c.m. de X8? Kan evt. ook een Logitech K-400 aansluit en ergens een PS3 joystick op de kop tikken, lijkt me dan direct ook kleuter-proof te zijn :) alhoewel ik dan wel niet over een ingebouwde mic beschik op mijn AB, zoalsz bij de A2, lijkt me nl. wel heel leuk voor voice commando's e.d.

Daarom deze vraag : welke alternatieve remotes of gamepads gebruiken jullie die goed werken met de X8?

Ik heb een Rii I25 (niet k), bevalt op zich prima, alleen het typen werkt niet altijd goed. Soms stuurt hij de letter twee keer door en soms niet. Ligt er een beetje aan hoe je hem vast houd. De bijgeleverde M1 werkt op zich prima, maar er zit geen toetsenbord op. Als het goed is werk in de 2.0 firmware ook de bluetooth ps3 controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
dr_ivago schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:22:

Ik heb de Minix A2 en die bevalt prima :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Weet iemand toevallig waar ik de Popcorn Time app vandaan kan halen voor de Minix X8-h want had een apk geinstalleerd maar die kon die niet openen.
En weet iemand waar je in XBMC de deinterlace functie kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Popcorn Time (de .io-versie) heeft geen officiële Android-app, als ik op hun website kijk.
Time4Popcorn (popcorn-time.se) heeft wel een officiële Android-app op hun website staan.
Verder staan er in Google Play nog tig andere versies.

Doen deze allemaal niet wat je wilt?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Jorgen schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:29:
Popcorn Time (de .io-versie) heeft geen officiële Android-app, als ik op hun website kijk.
Time4Popcorn (popcorn-time.se) heeft wel een officiële Android-app op hun website staan.
Verder staan er in Google Play nog tig andere versies.

Doen deze allemaal niet wat je wilt?
Ik heb de APK van popcorn-time.se afgehaald, maar kon deze niet openen/installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Ik heb een vreemd probleem bij mijn x8

Als ik de X8 uit slaapstand haal of opnieuw opstart, heb ik geen geluid.
Meteen merkbaar als er geen geluidjes zijn bij het drukken van de links/rechts en onder/boven functie van de rc

en soms komt ineens het geluid terug?
Maar ook niet altijd, start ik dan een film heb ik geen geluid.

het geluid via de HDMI gehad en nu via de oppt maar helaas :(
(bijde opties hetzelfde probleem)

wie weet waar dit aan kan liggen

[ Voor 4% gewijzigd door my_fiero op 04-12-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

my_fiero schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:13:
Ik heb een vreemd probleem bij mijn x8

Als ik de X8 uit slaapstand haal of opnieuw opstart, heb ik geen geluid.
Meteen merkbaar als er geen geluidjes zijn bij het drukken van de links/rechts en onder/boven functie van de rc

en soms komt ineens het geluid terug?
Maar ook niet altijd, start ik dan een film heb ik geen geluid.

het geluid via de HDMI gehad en nu via de oppt maar helaas :(
(bijde opties hetzelfde probleem)

wie weet waar dit aan kan liggen
Ik had dit ook, misschien dat het lag aan een andere launcher. Mijn truc was om de app mboxsettings o.i.d. (de Minix instellingen app) op te starten en daar een beetje van tabbladen te wisselen. Dan ging bij mij vaak opeens het geluid aan.

Overigens leek het bij beta 9 opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik heb al een tijdje een x8h, bevalt me prima behalve het feit dat time4popcorn niet werkt. Bij het laden van films stopt hij halverwege: de downloadsnelheid gaat langzamerhand naar 0kb/s. Volgens een user op de minixforums moet je hiervoor een sd geformatteerd op NTFS gebruiken voorde cache. Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

l0lownkill schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:12:
Ik heb al een tijdje een x8h, bevalt me prima behalve het feit dat time4popcorn niet werkt. Bij het laden van films stopt hij halverwege: de downloadsnelheid gaat langzamerhand naar 0kb/s. Volgens een user op de minixforums moet je hiervoor een sd geformatteerd op NTFS gebruiken voorde cache. Iemand die dit kan bevestigen?
kijk hier eens:

http://www.freaktab.com/s...-smoother-video-streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-12-2024
Dat zegt genoeg, ik had namelijk ook last van extreem lang bufferen via bijv. icefilms, mashup etc.
Ik heb nu deze SDHC gekocht. Hopen dat het hiermee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Gisteren de Minix Neo X8-H plus ontvangen en gelijk mee aan de slag gegaan.
Vreemd genoeg vindt hij de 5 Ghz wifi wel maar de 2.4 Ghz niet, iemand een idee waar het aan kan liggen?
Met mijn smartphone en tablet vind ik wel gewoon beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Staat je wifi op kanaal 13 misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ja die heb ik op kanaal 13 staan inderdaad. Is het alleen bij kanaal 13 een probleem of ook bij andere kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
13 is niet toegestaan in alle landen en staat daarom softwarematig vaak "uit".
Wanneer je je wifi op een ander kanaal zet kan je minix hem wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Ik heb Popcorn time nu ook aan de praat :) Enigste wat bij mij niet werkt is het zoeken op categorie, dan blijft de lijst nog steeds staan op de nieuwste films zonder dat het op categorie wordt gefilterd.

Mensen die hier nog meer last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Als ik straks thuis ben, wifi kanaal dan maar op Auto zetten. Thanks voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Rub3s schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:20:
[...]

Ik had dit ook, misschien dat het lag aan een andere launcher. Mijn truc was om de app mboxsettings o.i.d. (de Minix instellingen app) op te starten en daar een beetje van tabbladen te wisselen. Dan ging bij mij vaak opeens het geluid aan.

Overigens leek het bij beta 9 opgelost te zijn.
Klopt helemaal, als ik inderdaad door deze tabladen ga komt ineens het geluid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

my_fiero schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:10:
[...]

Klopt helemaal, als ik inderdaad door deze tabladen ga komt ineens het geluid 8)7
En gebruik jij ook een andere launcher dan die van Minix? Mijn vermoeden is dat de Minix launcher bij het opstarten een aantal taken uitvoert, en dat die bij het kiezen van een andere launcher dus niet uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvaneynde
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-08 21:45
(alle posts even doorgelezen maar vond niet direct een antwoord op onderstaande vraag)

Heeft er iemand een manier gevonden om de minix (of app) te gebruiken als bluetooth receiver?
Ik heb nog een relatief oud versterker maar zou graag muziek doorsturen via mijn mobieltje. Hoop dat de minix me de aanschaf van apart bluetooth receiver kan uitsparen.

Ik weet ook dat ik spofity etc rechtstreeks op de minix kan zetten (wat ik nu ook doe) maar het voelt nog niet flexibel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
heb je spotify premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvaneynde
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-08 21:45
nee de gratis versie. Maar graag zou ik gewoon doorsturen wat er op gsm op dat moment afgespeeld wordt (google music/youtube/..)
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste