Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

N.a.v. mijn eigen afwegingen tussen het gebruiksgemak, de mogelijkheden en de kosten van een media-oplossing gaat mijn voorkeur momenteel uit naar een Minix x8-h plus. (Andere afwegingen waren een RaspberryPi, Mede8er MED1000X3D en een complete HTPC.)

Nu heb ik deze gevonden op http://www.tvboxoss.nl/a-38934067/minix-x8-h-serie/minix-neo-x8-h-plus-android-tv-box/ voor € 156,95. Aangezien ik geen creditcard of PayPal wil gebruiken, is dit volgens mij de knapste deal die er voor de Minix x8-h plus te vinden is. (Bestellen bij Amazon.de durf ik vanzelfsprekend wel aan, maar daar was de levertijd tussen de 7 en 21 werkdagen.)

Nu worden er voor de Minix bij de verschillende webshops allerlei fully-loaded-xbmc-installaties aangeboden, onder allerlei namen. Is dit steeds hetzelfde, of zijn er echt wezenlijke verschillen in installatie en service? Verder vraag ik me af in hoeverre dit soort add-on packs ook echt wat toevoegen, aangezien je vaak zat leest dat zulke add-ons niet stabiel werken, of al helemaal niet meer werken.

In principe ben ik zelf tevreden met een goed ingestelde XBMC waarbij ik al mijn media van mijn NAS kan bekijken. Zaken als Netflix, Uitzending Gemist of evt. PopcornTime zijn dan extra. Aan de andere kant is € 15,- niet zo heel veel geld, als je er een hoop nuttige toevoegingen voor krijgt.

Dan nog voor wat betreft de flymouse die er gratis bijzit. Is dit een goed ding? Veel mensen kopen namelijk een A1+ of A2 erbij. Zelf heb ik een Logitech Harmony One die ik sowieso wil gebruiken, maar twijfel ik over de aanschaf van een goede flymouse, evt. met toetsenbord.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
als je toch dat geld gaat uitgeven, ga dan voor de hardwareguru versie http://www.minixwebshop.nl/minix-neo-x8-h.html

Die zorgt voor automatische updates van de Minix Firmware, XBMC en addons. Je hebt er dan helemaal geen omkijken meer aan.

Tevens is hardwareguru een van de ontwikkelaars die meewerkt aan de originele firmware van Minix.
Je betaalt er ietsje meer voor, maar krijgt een hoop gemak.

Heb je zin om zelf te knutselen met xbmc en firmwares etc. neem dan de goedkoopste die je kunt vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bijgeleverde afstandsbediening is echt waardeloos, die IR afstandsbediening heb ik het dan over. Bij een 100+ euro product verwacht ik wel iets beters. De NPO app werkt bijvoorbeeld niet met de meegeleverde afstandsbediening en het inregelen van de box schiet ook niet op. Ook zijn bepaalde instellingen die zij menu's bij XBMC niet goed te benaderen. Je hebt gewoon echt een flymouse of toetsenbord(afstandsbediening) nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

ik heb hier een X8-H, ik kan nog steeds mijn extern disk 2.5 niet bereiken. exFAT FAT32 NTFS, het vindt hen niet. Overige vindt het wel USB Flash.
Wat kan ik het best doen om het zichtbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Pusherman_ schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:44:
als je toch dat geld gaat uitgeven, ga dan voor de hardwareguru versie http://www.minixwebshop.nl/minix-neo-x8-h.html

Die zorgt voor automatische updates van de Minix Firmware, XBMC en addons. Je hebt er dan helemaal geen omkijken meer aan.

Tevens is hardwareguru een van de ontwikkelaars die meewerkt aan de originele firmware van Minix.

Heb je zin om zelf te knutselen met xbmc en firmwares etc. neem dan de goedkoopste die je kunt vinden!
Knutselen met XBMC vind ik zo af en toe op zich nog wel leuk. Ik heb geen zin om uren per add-on bezig te zijn om het te laten functioneren. Knutselen met firmware heb ik niet zo'n behoefte aan - op een enkele normale update uitvoeren na, dan.

2 vragen hierover: kan ik mijn advanced settings en shared db dan wel blijven gebruiken, of wordt dat met iedere update van Hardwareguru dan overschreven?
En; kan je die Hardwareguru niet gewoon los kopen? Een X8-h plus met Hardwareguru kost namelijk € 35 meer, terwijl die op die sites een meerwaarde van € 15 (soms € 25) lijkt te hebben. Dan gooi je dus € 20 zomaar weg en daar kan je al weer een flink deel van een nieuwe afstandsbediening van kopen bijvoorbeeld.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 22:10:
De bijgeleverde afstandsbediening is echt waardeloos, die IR afstandsbediening heb ik het dan over. Bij een 100+ euro product verwacht ik wel iets beters. De NPO app werkt bijvoorbeeld niet met de meegeleverde afstandsbediening en het inregelen van de box schiet ook niet op. Ook zijn bepaalde instellingen die zij menu's bij XBMC niet goed te benaderen. Je hebt gewoon echt een flymouse of toetsenbord(afstandsbediening) nodig.
Dat is jammer. Niet overal - maar wel bij een aantal shops - wordt als extra de M1 flymouse nog meegeleverd. Bedoel je daarmee de standaard afstandsbediening, of zit er dan nóg één bij? Het lijkt mij inderdaad wel handig om een mini-toetsenbord erbij te hebben. Al was het maar om door mijn flinke verzameling heen te kunnen gaan en snel naar een letter te kunnen skippen, of om een artiest op te zoeken. Het scrapen en eventueel verbeteren zal ik waarschijnlijk niet op de Minix gaan doen. Daar wil ik liever mijn laptop voor blijven gebruiken. Ik zag op de compatibiliteitslijst van Logitech dat mijn Harmony in elk geval wel een Minix Neo X5 en X8 ondersteunt. Ik neem aan dat de X8-h plus daar niet veel van zal afwijken. Ik moet dus nog maar eens even uitzoeken welke toetsenbord-muis-afstandsbediening dan de beste toevoeging is.

[ Voor 32% gewijzigd door Jorgen op 06-12-2014 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel de infrarood afstandsbediening zoals Conrad die mee heeft geleverd met de X8. Dat is de standaard afstandsbediening die bij de box hoort.
Afbeeldingslocatie: http://litbimg.rightinthebox.com/images/384x384/201406/pigjlk1403095521939.jpg

Het vervelende is dat mijn vorige stick van 19 euro met single core Cortex A5 (ja was een dumpprijs) dit allemaal wel had. Die afstandsbediening kon meer (bijv. NPO app bedienen), ik had geen problemen op 720p en ook geen last gehad van stotterend beeld.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandhaas schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 23:59:
ik heb hier een X8-H, ik kan nog steeds mijn extern disk 2.5 niet bereiken. exFAT FAT32 NTFS, het vindt hen niet. Overige vindt het wel USB Flash.
Wat kan ik het best doen om het zichtbaar te zijn.
Heb je de schijf rechtstreeks op de X8-H aangesloten? Dan kan het zo zijn dat die USB-poort te weinig stroom levert om de schijf van prik te voorzien. Hang er eens een powered USB-hub tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 00:43:
[...]

Heb je de schijf rechtstreeks op de X8-H aangesloten? Dan kan het zo zijn dat die USB-poort te weinig stroom levert om de schijf van prik te voorzien. Hang er eens een powered USB-hub tussen.
Dat was m. Ik heb m met USB kabel voorzien van dubbel voeding usbplug aangesloten. Het zag m meteen.
Nu hopen dat er powered HUB ergens in mijn huis vinden en het m wel ziet. Ik laat t nog weten of t werkt.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ Chicane: had je veel last van stotterend beeld? Ik hoop dat dit met een behoorlijk krachtige X8-h plus niet aan de orde zal zijn. Bovendien ga ik hem sowieso bedraad aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
Hoi ik ben van plan om vanuit het buitenland (Thailand) tv te kijken
en daar krijg ik dan dus zo'n minix bij. zie: https://www.thaiexpat.tv/android.php

Echter heb ik een LG smart tv hier staan, en deze bevat WebOS.
Kan ik nu kijken zonder minix? Aangezien ik dacht dat de cpu's van de LG's toch vrij rap zijn.
Het betreft de LG 47LB670V (incl LAN aansluiting, dus niet enkel wifi) welke dus voorzien is van WebOS.

Als WebOS android apps accepteert, zou ik in theorie dus geen MINIX nodig moeten hebben.
Wie kan mij helpen? Voordat ik voor niets een MINIX aanschaf? :)

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-08 08:08
Misschien een domme vraag maar ik lees oa over Spotify bugs. Hoe kan dit? Dit is toch gewoon een apparaat dat op Android werkt? Betekent dit dat je niet de beschikking hebt over de normale Google store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Laatst online: 25-03 23:26
Ik heb ook een vraag, jullie zeggen dat de bijgeleverde afstands bediening niet voldoet.

Je kan xbmx / kodi toch ook via HDMI-CEC via de tv afstandsbediening bedienen?

Dat doe ik nu op de raspberry pi ook, de knoppen die ik mis doe ik via de ipad remote app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Zou Netflix nog in HD komen op de Minix of is dat van de baan?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 21:26
JP-tjuh schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 19:45:
Misschien een domme vraag maar ik lees oa over Spotify bugs. Hoe kan dit? Dit is toch gewoon een apparaat dat op Android werkt? Betekent dit dat je niet de beschikking hebt over de normale Google store?
Normale Google Store is wel aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:05
Pusherman_ schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:44:

Dat is de Minix Neo X8-H, de voorkeur van Jorgen gaat uit naar de Minix Neo X8-H Plus.
Ik heb hem besteld bij: http://www.android-wareho...ml?id=16388373&quantity=1

Daar kost hij dan €189,90 waarbij ook XBMC en andere add-ons zijn voorgeïnstalleerd.
Bovendien zit er nog een Minix Neo M1 airmouse bij voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Wellicht iets goedkoper bij geekbuying. Dan komt het op €135 euro incl. verzendkosten http://m.geekbuying.com/i...AN-BT---Black-337454.html

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 23:23

R-B

Blokkert

Morpheus2003 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 18:34:
[...]

Helemaal mee eens maar waar baseer je op dat het niet werkt? HDMI is 1.4b en XBMC kan het softwarematig regelen? Deze review meld dat het werkt: http://www.cnx-software.c...-neo-x6-media-hub-review/
Is het al gelukt? ;) :*)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:52
Ik heb laatst ook de normale X8 gekocht op conrad (100€). De bijgeleverde afstandsbediening is inderdaad redelijk brak. Ik gebruik nu de google tv remote app en deze werkt wel goed vind ik.
Eerst had ik de X8 via wifi aangesloten en toen zat er redelijk wat delay op, maar sinds ik de X8 via ethernet aangesloten heb werkt deze app behoorlijk goed. Zowel touchpad, arrows, default buttons en je android toetsenbord zijn beschikbaar voor input.

Wel uitkijken, het is niet de android tv remote control app welke niet werkt.
Ik heb deze gevonden bij het installeren van de 002 firmware in de officiele thread.(http://www.minixforum.com...ficial-002-firmware.2413/). Hierin staat een QR code welke na het scannen de apk automatisch download.

Deze app blijkt niet overal standaard beschikbaar in de play store. Ik kon hem niet vinden op mijn devices, maar hij staat er wel in (https://play.google.com/s...droid.apps.tvremote&hl=en), echter niet installeerbaar op mijn devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 06:35
HereIsTom schreef op maandag 08 december 2014 @ 00:15:
Zou Netflix nog in HD komen op de Minix of is dat van de baan?
De box kan het wel aan ,probleem is dat netflix met een paar android boxen een afspraak heeft voor exclusiviteit .oa google tv box ,nexus.
Misschien is het mogelijk als je je minix spoofd naar een nexus .
Kan het zelf niet testen omdat we hier in Spanje geen netflix hebben .

PSN: ghpeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 12:58
Rub3s schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:14:
[...]

En gebruik jij ook een andere launcher dan die van Minix? Mijn vermoeden is dat de Minix launcher bij het opstarten een aantal taken uitvoert, en dat die bij het kiezen van een andere launcher dus niet uitgevoerd worden.
Nee geen launcher,
Als ik em aan zet krijg ik meteen het Android scherm en moet ik zelf de XBMC starten
Bij mijn 2de X8 kan ik kiezen tussen Android of de Minix startup. (deze heeft nog geen geluids probleem gehad)

Zou dus heel goed kunnen wat jij zegt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Live TV

Is er iemand die dit op de X8 heeft werken?
Ik bedoel dan de nederlandse zenders rechtstreeks kan kijken.
Ik heb boven geen tv aansluiting, en ik zou graag ned 1 RTL enz. ontvangen
Maar ik kan er iet voor vinden (wel de gemist versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:07
Iemand toevallig ervaring met de Rikomagic MK12? http://www.rikomagic.com/...showpro_id_63_pid_20.html

Die lijkt dezelfde hardware te hebben als de Minix Neo X8-H Plus, namelijk een Amlogic S812 SoC met 2GB RAM en dual-band 802.11n wifi.

Het punt is dat waar de Minix in Nederland 170 euro kost en via een importeur nog 160 dollar, je voor de MK12 maar een 100 dollar hoeft neer te leggen. Dat is een fors prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
my_fiero schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:06:
Live TV

Bij mij werkt het .
Heb als ontvanger in de huiskamer een dm8000 (sat)
Zelfs hd werkt zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
heeft er iemand anders ook probs met de upgrade van Navi-X naar 3.8.3 op zn X8-H?
als ik het upgrade scriptje afdraai dan krijg ik na een paar seconden een bericht "install failed"...en dat was het dan.

sinds Mashup down is gebruik ik vrijwel alleen nog maar Navi-X dus ik baal wel een beetje.

wat ik zelf al in gedachten had was upgraden naar nieuwe Minix firmware, incl nieuwe xbmc, en dan hopen dat hij het dan wél doet, maar omdat ik voor de rest nergens issues mee heb, sta ik niet te springen om die firmware upgrade te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
sanant schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:48:
[...]

Bij mij werkt het .
Heb als ontvanger in de huiskamer een dm8000 (sat)
Zelfs hd werkt zonder problemen :)
En waarmee kijk je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
stinky1701 schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:54:
heeft er iemand anders ook probs met de upgrade van Navi-X naar 3.8.3 op zn X8-H?
....
sinds Mashup down is gebruik ik vrijwel alleen nog maar Navi-X dus ik baal wel een beetje.
Navi-X, wat een *** addon is dat 8)7 tip, probeer eens Genesis, a la popcorn time maar dan voor xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
Live tv en dan via de vu app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:17:
@ Chicane: had je veel last van stotterend beeld? Ik hoop dat dit met een behoorlijk krachtige X8-h plus niet aan de orde zal zijn. Bovendien ga ik hem sowieso bedraad aansluiten.
Met XBMC geen problemen, enkel dat het 1080p gelockt was. Met de Archos Player wel problemen en ook met MX Player. Ik gebruikte trouwens kleine 720p mp4 rips die gelezen werden van een USB stick. Dus waar precies het probleem lag weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
mcauseway schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:19:
[...]

Navi-X, wat een *** addon is dat 8)7 tip, probeer eens Genesis, a la popcorn time maar dan voor xbmc
thanks voor de tip, die ga ik zeker eens bekijken.
ik was echter wel tevreden met de Navi-X addon: het was de enige plek waar ik gegarandeerd de allerlaatste films in 1080p kon kijken of downloaden en als je eenmaal gewend bent ad menustructuur en hoe het werkt, is het een eitje.

maar nogmaals, ik ga die Genesis zeker checken straks!

niemand die hetzelfde probleem heeft gehad met de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimyrl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-07 11:43
Ik had een vraagje.
ik ben in het bezit van de minix neo x8-h.
Nu heb ik popcorn time er op geïnstalleerd en de cache map doorverwezen naar een usb stick omdat het anders schadelijk zou zijn voor je minix.
Nu heb ik er ook showbox op gezet maar daar kan je geen cache gegevens wijzigen , als ik dan een film kijk via showbox is dat dan schadelijk voor mijn minix net als popcorn time?
Ik hoop dat jullie een antwoord hebben heb het Internet al aardig af gestruind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Audiowaste schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:25:
[...]

Dat is de Minix Neo X8-H, de voorkeur van Jorgen gaat uit naar de Minix Neo X8-H Plus.
Ik heb hem besteld bij: http://www.android-wareho...ml?id=16388373&quantity=1

Daar kost hij dan €189,90 waarbij ook XBMC en andere add-ons zijn voorgeïnstalleerd.
Bovendien zit er nog een Minix Neo M1 airmouse bij voor dat geld.
Dat is dus nog best een flink verschil. Ik moet nog maar eens even kijken of ik het dat waard vind. Zoals ik het lees, is die Hardwareguru echt wel een goede toevoeging. Nu dus wel veel duurder (+ € 40) t.o.v. de prijs bij tvboxoss.
Patje040175 schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:56:
Wellicht iets goedkoper bij geekbuying. Dan komt het op €135 euro incl. verzendkosten http://m.geekbuying.com/i...AN-BT---Black-337454.html
Ja, die had ik ook gezien. Ik wil echter liever met iDeal betalen dan met een creditcard. Dat is ook de reden dat ik niet bij Amazon.de besteld heb. Het tientje dat hij meer in Duitsland kost, heb ik er wel voor over, maar ook dan moet ik creditcard, paypal e.d. gaan gebruiken.
BramSd schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:15:
Iemand toevallig ervaring met de Rikomagic MK12? http://www.rikomagic.com/...showpro_id_63_pid_20.html

Die lijkt dezelfde hardware te hebben als de Minix Neo X8-H Plus, namelijk een Amlogic S812 SoC met 2GB RAM en dual-band 802.11n wifi.

Het punt is dat waar de Minix in Nederland 170 euro kost en via een importeur nog 160 dollar, je voor de MK12 maar een 100 dollar hoeft neer te leggen. Dat is een fors prijsverschil.
Dat wil ik dan ook wel weer weten. Er zijn zat boxjes die op Android draaien en een quadcore hebben, maar de meeste hebben mindere specs dan de Minix. Als deze dus ook octacore is en verder helemaal hetzelfde, dan ben je wellicht een dief van je portemonnee als je voor de Minix gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
my_fiero schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:06:
Live TV

De Android app van je provider (Ziggo/UPC/KPN) op de Minix installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

l0lownkill schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:00:
[...]

Dat zegt genoeg, ik had namelijk ook last van extreem lang bufferen via bijv. icefilms, mashup etc.
Ik heb nu deze SDHC gekocht. Hopen dat het hiermee werkt.
is het probleem inmiddels verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-12-2024
ind0mi schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:21:
[...]

is het probleem inmiddels verholpen?
Ja, het werkt prima ;) Alles buffert nu ook zeer snel, eerder was dit nog veel te langzaam in combinatie met een lan-kabel. Alleen zoals iemand hier eerder zei: showbox kun je de cachelocatie niet veranderen, ik weet niet of dit schadelijk is aangezien showbox naar mijn weten niet het torrentprotocol hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Pusherman_ schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:54:
[...]

De Android app van je provider (Ziggo/UPC/KPN) op de Minix installeren?
Dat is nu net het probleem
Hier hebben we Brabant net

Daarom zoek ik een add on waarmee ik de nederlandse tv zenders kan ontvangen.
Van de regeonale heb ik het al gevonden en dat werkt uitstekend.
Er zal toch ook wel iets zijn voor de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
my_fiero schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:58:
[...]

Je kunt alleen npo 1, 2 en 3 gratis kijken plus geloof ik nog een aantal thema kanalen. Deze kun je gewoon als stream toevoegen aan je bestanden in xbmc, geen addon voor nodig. Voor de andere kanalen zijn geen (legale) methodes, behalve een app van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
De apps die de regionale zenders doorgeven, doen dit via de streams van NPO.
RTL, SBS etc. bieden geen gratis online stream van hun zender, dus daar houdt het al op.

Toch maar gaan uitkijken voor een provider met een uitgebreider diensten/apps abonnement.
Of als je kennissen of familie hebt met bv UPC en je mag hun 'Mijn UPC' inloggegevens gebruiken, dan kun je de UPC app installeren en op die manier wel de zenders bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
stinky1701 schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:59:
niemand die hetzelfde probleem heeft gehad met de update?
Wat betreft de error die je krijgt met Navi-X addon, probeer onder metadata eens te disablen van Nav-X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:50
my_fiero schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:58:
[...]

Volgens de website gebruikt brabantnet DVB-C?

Ik gebruik ook DVB-C met UPC. Een HdHomerun streamt de zenders (via TvHeadend) naar XBMC. Live tv kijken op de Minix werkt op deze manier vrijwel perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverspeed101
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-06 13:23
Ik heb een vraagje.

Ben nu ook in het bezit van een Minix Neo X8-H Plus en probeer via Kodi (XBMC) films af te spelen van mijn iMac met Lion erop. Mijn raspberry ziet de folder meteen. Maar voor de Minix heb ik het programma NFS Manager moeten gebruiken op de iMac. Vervolgens op de Minix in Kodi bij het NFS gedeelte ip adres van mijn iMac ingevuld. Eenmaal toegevoegd linkt hij zelf door naar de map die ik op share heb staan op de iMac maar kan ik er vervolgens niet in. Wat doe ik verkeerd?

Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
Silverspeed101 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:47:
Ik heb een vraagje.

Ben nu ook in het bezit van een Minix Neo X8-H Plus en probeer via Kodi (XBMC) films af te spelen van mijn iMac met Lion erop. Mijn raspberry ziet de folder meteen. Maar voor de Minix heb ik het programma NFS Manager moeten gebruiken op de iMac. Vervolgens op de Minix in Kodi bij het NFS gedeelte ip adres van mijn iMac ingevuld. Eenmaal toegevoegd linkt hij zelf door naar de map die ik op share heb staan op de iMac maar kan ik er vervolgens niet in. Wat doe ik verkeerd?

Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Welke Xbmc gebruik je ??
In die van minix zitten wat problemen .
Probeer Spmc ,die kun je via play downloaden .
Ik had ook problemen met de minix versie om mijn nas te vinden ,weet niet of het voor jou gaat werken .

Heb via live tv(xbmc) ff met de pvr iptv app gespeelt en kreeg zo´n 2500 tv kanalen maar geen NL.
Wel heel veel sport kanalen zelfs uit China en VS .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverspeed101
  • Laatst online: 30-06 13:23
Bedankt voor je reactie. Ik heb Kodi 14.0 Beta1 erop staan. Net even met SPMC geprobeerd maar precies hetzelfde probleem. Iemand een idee waar het aan ligt? Of misschien doe ik iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
Audiowaste schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:09:
[...]

Wat betreft de error die je krijgt met Navi-X addon, probeer onder metadata eens te disablen van Nav-X.
euh...wat precies moet ik doen? :?
je bedoelt bij de xbmc settings de Navi-X addon eens te disablen?
kan me zo één-twee-drie niet herinneren dat ik iets van metadata heb zien staan bij de instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
stinky1701 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:31:
[...]

euh...wat precies moet ik doen? :?
je bedoelt bij de xbmc settings de Navi-X addon eens te disablen?
kan me zo één-twee-drie niet herinneren dat ik iets van metadata heb zien staan bij de instellingen...
1) Ga naar Systeem > Instellingen > Add-ons
2) Dan Enable Add-ons > Video add-ons
3) In de lijst ga je naar Navi-X
4) Selecteer configureren en ga naar de tab "Meta Data".
5) Als Enable Metadata aanstaat, deze eens uitzetten en op OK klikken

Daarna zou Navi-X gewoon moeten updaten. Mocht dit niet werken, de hele add-on verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
Audiowaste schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:18:
[...]

Daarna zou Navi-X gewoon moeten updaten. Mocht dit niet werken, de hele add-on verwijderen en opnieuw installeren.
jij bent hartstikke bedankt! d:)b
ik ga dit vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hmm... TVBoxoss is vorige maand overgenomen door SOS Solutions. Ik heb even met ze gebeld en begreep dat zij geen Hardwareguru aanbieden maar "hun eigen pakket met add-ons". Anyway, bij een reset ben je alle add-ons kwijt en staat XBMC er met de fabrieksinstellingen op. Aangezien het een Android-apparaat is, zou ik verwachten dat je een kale Android zou krijgen na een reset. Schijnbaar zit XBMC wel "vast" aan deze box.

Zover ik begreep van de website van Hardwareguru / de shops die de Minix verkopen met Hardwareguru, zou je hierbij na een fabrieksreset wél meteen weer beschikken over alle add-ons en instellingen. Dit vertelde ik aan de meneer van TVboxoss / SOS Solutions. Zijn reactie was dat dit niet mogelijk is en je toch echt een kale Android en XBMC hebt na de rest. Alles handmatig doen kost uren of dagen werk, maar dat kunnen ze in de winkel voor je doen, als je hem opstuurt.

Kan iemand hier zijn ervaringen over delen? Ben je ook bij Hardwareguru alles kwijt na een reset (in tegenstelling tot wat beweert wordt)? Zijn de add-ons de moeite en het geld echt waard?

Dan kom ik nog even terug op de Rikomagic MK12. Daar hadden ze bij SOS Solutions nog nooit van gehoord. Er zijn ook nergens vergelijken tussen deze box en die van Minix te vinden. Vreemd. Ik zou graag binnenkort een keuze maken (en daarmee de aanschaf van een complete HTPC voorlopig uitstellen), maar op deze manier is het allemaal niet echt heel veel duidelijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
Audiowaste schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:18:
[...]

net ff gechecked maar ik heb slechts één tab bij "configureren", geen tab met metadata.
ik heb wel de Navi-X addon disabled en daarna ge-enabled: daarna starte Navi weer op in de oude 3.8.2 versie.
nu kan ik echter nergens meer terugvinden dat er een nieuwe update is: geen mededeling of popup en de "update" optie bij de addon instellingen is greyed out.

ik denk dat ik hem maar eens helemaal moet verwijderen en opnieuw moet installeren. ;)
en nogmaals bedankt voor het meedenken Audiowaste!

• JP-tjuh
Heeft iemand hier ervaringen met een wireless toetsenbord? Ik wil toch gewoon een mini QWERTY maar ik kan weinig ervaringen vinden. De Fly MK705 lijkt me wel iets maar ik zou liever iets willen dat groter is en met een touchpad of trackball....

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jorgen schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:07:
1 - Kan iemand hier zijn ervaringen over delen?
2 - Ben je ook bij Hardwareguru alles kwijt na een reset (in tegenstelling tot wat beweert wordt)?
3 - Zijn de add-ons de moeite en het geld echt waard?
1 - Het is een androidbox, waarschijnlijk maken ze gebruik van de beyondXBMC uitvoering,
Dit is een aangepaste installer, die gelijk de hele rits op de box installeerd, kan je via freaktab wel terugvinden indien gewenst.

2 - de box zal een aangepaste rom draaien, die bij de full reset eerst een paar apk's installeert, waaronder dus (waarschijnlijk ) zoiets als beyondXBMC

3 - imo zeker niet, instellen is een klusje, en kan best even tijd kosten, maar die "voorbereide" apparaten zijn een allen in één worst, in praktijk heb je maar een stuk of 4 á 5 plugins nodig, de rest is "bijzaak"

één van de redenen dat XBMC -> Kodi is gaan heten is de 'woekerwinsten' die vage webshops krijgen door simpelweg een preconfigured systeem te verkopen, niets geen uren werk, één image, 10 minuten en klaar ... kan je zelf ook allemaal, na wat onderzoek ( en daar ligt jouw winst dan )

* FreshMaker configureert een nieuw xbmc/kodi van niets naar ruim inzetbaar in een half uurtje, en een al eerder gemaakt systeem in 5 tot 10 minuten inclusief opstarten

• R-B

R-B

Blokkert

JP-tjuh schreef op donderdag 11 december 2014 @ 00:45:
Heeft iemand hier ervaringen met een wireless toetsenbord? Ik wil toch gewoon een mini QWERTY maar ik kan weinig ervaringen vinden. De Fly MK705 lijkt me wel iets maar ik zou liever iets willen dat groter is en met een touchpad of trackball....
Idem hier, enige optie is de Logitech K400??

pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
sanant schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:08:
[...]

De box kan het wel aan ,probleem is dat netflix met een paar android boxen een afspraak heeft voor exclusiviteit .oa google tv box ,nexus.
Misschien is het mogelijk als je je minix spoofd naar een nexus .
Dit is als het goed is mogelijk met de Finless 1.0 (of hoger) rom, welke je device naar een nexus 10 spoofed.

[ Voor 5% gewijzigd door mcauseway op 11-12-2014 10:54 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FreshMaker schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:04:
[...]

1 - Het is een androidbox, waarschijnlijk maken ze gebruik van de beyondXBMC uitvoering,
Dit is een aangepaste installer, die gelijk de hele rits op de box installeerd, kan je via freaktab wel terugvinden indien gewenst.

2 - de box zal een aangepaste rom draaien, die bij de full reset eerst een paar apk's installeert, waaronder dus (waarschijnlijk ) zoiets als beyondXBMC

3 - imo zeker niet, instellen is een klusje, en kan best even tijd kosten, maar die "voorbereide" apparaten zijn een allen in één worst, in praktijk heb je maar een stuk of 4 á 5 plugins nodig, de rest is "bijzaak"

één van de redenen dat XBMC -> Kodi is gaan heten is de 'woekerwinsten' die vage webshops krijgen door simpelweg een preconfigured systeem te verkopen, niets geen uren werk, één image, 10 minuten en klaar ... kan je zelf ook allemaal, na wat onderzoek ( en daar ligt jouw winst dan )

* FreshMaker configureert een nieuw xbmc/kodi van niets naar ruim inzetbaar in een half uurtje, en een al eerder gemaakt systeem in 5 tot 10 minuten inclusief opstarten
Dat is heel goed om te weten. Bedankt. :)
Dan wordt het zeker weten geen dure variant.

Nu alleen nog uitzoeken welke flymouse en/of toetsenbord de handigste combi met mijn Harmony One maakt en dan kan de bestelling de deur uit.

• FreshMaker
  • Niet online
Jorgen schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:01:

Nu alleen nog uitzoeken welke flymouse en/of toetsenbord de handigste combi met mijn Harmony One maakt en dan kan de bestelling de deur uit.
Ik heb deze

( onderweg, net als de MX-III, liever 50€ bij een goede Chinese, dan 128€ bij een NL-reseller, die hetzelfde doet, en eerst 2x de prijs over de kop gooit )

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Volgens mij zijn veel van deze boxjes gewoon hetzelfde, met alleen een ander frontje.
Jaren geleden zei een oom van mij, die in de electro-technische branche werkte, al dat het bij veel cd-spelers en dergelijke ook het geval was. Een stuk of 3, 4 verschillende binnenwerken en tig buitenkanten.

De vraag is dan alleen nog: welk merk levert de beste ondersteuning/garantie/etc.

• JP-tjuh
Wat mij verbaast is dat er nog geen goede app is voor dit type mediaspelers die een normale afstandsbediening overbodig maakt? De meeste telefoons en tablets bezitten alle hardware om dit mogelijk te maken lijkt mij. Nu alleen de software nog?

Off topic. Denk dat jouw oom iets te kort door de bocht was Jorgen. Veel loopwerken kwamen bij een klein groepje fabrikanten vandaan. Zo kan het best zijn dat een highend speler het loopwerk deelt met een veel goedkopere speler. Vaak gewoon cdrom loopwerken. Dus in dat opzicht had jouw oom gelijk. Ook zijn er fabrieken die in grote getalen spelers fabriceren en dat enkele merken hier alleen een omhulsel voor ontwerpen of erger nog, alleen hun merknaam erop zetten. Gelukkig zijn er veel merken die er wel echt werk van maken. En dat kan op vele manieren. Van topcomponenten tot tegenwoordig goede software. Die electriciens denken vaak te zwart wit omdat bepaalde zaken niet goed te onderbouwen zijn en dan is het gelijk zwart. Hele fora zijn hierover volgeschreven ^^ :)

• sanant
Jorgen schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:01:
[...]

Dat is heel goed om te weten. Bedankt. :)
Dan wordt het zeker weten geen dure variant.
Dure variant lijkt mij zbz onzin alles kun je zelf instellen + als je het goed hebt kun je een back-up van je Xbmc/Kodi maken en altijd weer gebruiken, reset, upgrade van firmware... maakt niet uit gewoon je back-up er op zetten . Snap ook niet dat die gasten willen dat je box opstuurt, gewoon een backup file op je xbmc/kodi(kunnen ze mailen) zetten is genoeg ......
Snap het misschien wel ze wilen gewoon knaken verdienen ;)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat lijkt mij ook, ja.

• ploeg_j
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-12-2024
http://www.minixforum.com...ficial-002-firmware.2413/
Ik ben van plan deze update te installere op mijn x8h, krijg je hierdoor voided warranty?

• stinky1701
na een hoop afstandsbedieningen geprobeerd te hebben, ben ik uiteindelijk ook bij een K400 uitgekomen en daar ben ik zeer happy mee.
formaat is perfect, extra functietoetsen werken perfect, touchpad werkt prima, prijs is ok.
geen geklooi meer met text en door menu's heen navigeren.
een echte aanrader wmb.

• my_fiero
stinky1701 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:02:
[...]

na een hoop afstandsbedieningen geprobeerd te hebben, ben ik uiteindelijk ook bij een K400 uitgekomen en daar ben ik zeer happy mee.
formaat is perfect, extra functietoetsen werken perfect, touchpad werkt prima, prijs is ok.
een echte aanrader wmb.
Ja deze ga ik ook halen.
De A2 (nog nieuw in doos) is geen goede oplossing, dus die gaat de kast in ;w
Je mist alleen dan de air mouse ?
Maar dat werk toch niet prettig.
Daarnaast werkt voor de pijltjes functie gewoon mijn orginele rc van de tv op de minix :*)

Staks maar ff langs de shop voor de K400 :+

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

JP-tjuh schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:59:
Wat mij verbaast is dat er nog geen goede app is voor dit type mediaspelers die een normale afstandsbediening overbodig maakt? De meeste telefoons en tablets bezitten alle hardware om dit mogelijk te maken lijkt mij. Nu alleen de software nog?

Off topic. Denk dat jouw oom iets te kort door de bocht was Jorgen. Veel loopwerken kwamen bij een klein groepje fabrikanten vandaan. Zo kan het best zijn dat een highend speler het loopwerk deelt met een veel goedkopere speler. Vaak gewoon cdrom loopwerken. Dus in dat opzicht had jouw oom gelijk. Ook zijn er fabrieken die in grote getalen spelers fabriceren en dat enkele merken hier alleen een omhulsel voor ontwerpen of erger nog, alleen hun merknaam erop zetten. Gelukkig zijn er veel merken die er wel echt werk van maken. En dat kan op vele manieren. Van topcomponenten tot tegenwoordig goede software. Die electriciens denken vaak te zwart wit omdat bepaalde zaken niet goed te onderbouwen zijn en dan is het gelijk zwart. Hele fora zijn hierover volgeschreven ^^ :)
Vandaar dat ogenschijnlijk dezelfde speler van Rikomagic veel goedkoper is, schat ik zo. Ik zie dat ook terug bij de verschillende afstandsbedieningen. Er zijn er een heleboel die op elkaar lijken. Zo erg zelfs dat alleen een logootje anders is.

• Audiowaste
Zijn er meer mensen die de Minix Neo M1 remote hebben en waar alleen de power off button werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

stinky1701 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:02:
[...]

een echte aanrader wmb.
en wat betreft Microsoft all in one media keyboard?

pricewatch: Microsoft All-in-One Media Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb de Minix X8-H plus besteld, incl. A2. Zonder XBMC-pakket overigens. Dat ga ik wel zelf uitzoeken. De verwachting is toch wel dat ik de meeste van die add-ons niet nodig ga hebben. Ben wel benieuwd of het apparaat straks aan mijn hoge verwachtingen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
Jorgen schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:04:
Ik heb de Minix X8-H plus besteld, incl. A2. .
Schaf gelijk een paar goede oplaadbare batterijen aan !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Audiowaste schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:33:
Zijn er meer mensen die de Minix Neo M1 remote hebben en waar alleen de power off button werkt?
Dat ding gaat straks direct de prullenbak in. Ik loop wel even langs de Mediamarkt en koop ook de K400, ben ik gelijk van alle gezeik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
A2 staat voor Alle 2 dagen een nieuwe batterij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Het lijkt mij dat de knoppen op de microsoft keyboard niet zo fijn zijn.
Zijn softtouch o.i.d. tegenover betere knoppen op de K400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diksloof
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-08-2022
[quote]Audiowaste schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:33:
Bij werken alle buttons behalve de menu button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diksloof
Heeft iemand een oplossing hoe ik de snelheid van ethernet kan meten. Voor wifi zijn er genoeg apps maar kan niks vinden voor een bekabelde aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Gewoon met de speedtest app van Ookla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisweergezell
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:27
Wel grappig dat veel mensen met de A2 last hebben van de korte batterijduur. Ik heb de x8-h nu vanaf begin oktober en ik had bij voorbaat maar 4 oplaadbare batterijen gekocht zodat ik er 2 in de A2 kon stoppen en de andere 2 in de lader. Maar tot nu toe doe ik nog steeds op de eerste lading (we kijken elke avond een paar afleveringen van een programma via Genesis en zetten af en toe eens een internet zender op). Maar misschien ben ik dan ook geen zware gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
Hetisweergezell schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:00:
Wel grappig dat veel mensen met de A2 last hebben van de korte batterijduur. Ik heb de x8-h nu vanaf begin oktober en ik had bij voorbaat maar 4 oplaadbare batterijen gekocht zodat ik er 2 in de A2 kon stoppen en de andere 2 in de lader. Maar tot nu toe doe ik nog steeds op de eerste lading (we kijken elke avond een paar afleveringen van een programma via Genesis en zetten af en toe eens een internet zender op). Maar misschien ben ik dan ook geen zware gebruiker :)
Misschien zijn er verschillen(nieuwe build) ,ik heb ´m nu ruim 1 1/2 jaar en vanaf begin kon ik batterijen wisselen na 5/6 dagen .
Ook ik gebruikte ´m op z´n hoogst 3 uurtjes per dag .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:08
Ik kan me ook totaal niet vinden in de commentaren over de slechte batterij van de A2.
Ik ben ook geen poweruser, de Minix wordt enkele keren per week gebruikt, maar niet dagdagelijks. Wel leg ik de Minix nooit af, die gaat steeds in standby.
Ik kan me zelfs niet meer herinneren wanneer ik de batterijen heb moeten vernieuwen. Er zitten wel deftige oplaadbare batterijen in, type eneloop, die heel traag hun capaciteit verliezen.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diksloof
Audiowaste schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:39:
Gewoon met de speedtest app van Ookla
Dat is dus alleen voor wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 21:26
lukadad schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:09:
Ik kan me ook totaal niet vinden in de commentaren over de slechte batterij van de A2.
Ik ben ook geen poweruser, de Minix wordt enkele keren per week gebruikt, maar niet dagdagelijks. Wel leg ik de Minix nooit af, die gaat steeds in standby.
Ik kan me zelfs niet meer herinneren wanneer ik de batterijen heb moeten vernieuwen. Er zitten wel deftige oplaadbare batterijen in, type eneloop, die heel traag hun capaciteit verliezen.
Zou em wel uit doen ipv standby. Minix hier is niet zo dol op elke keer op standby zetten, sinds we hem elke keer gewoon aan/uit zetten lopen de streams beter en zeurt hij ook niet meer over cache of andere vage meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Ik heb nog nooit cache problemen gekend met de Minix. Ik laat die sowieso in standby :
de kinderen nemen de A2 beet, duwen op de aan/uit knop, de TV springt aan, op het juiste kanaal en de Minix staat direct klaar in XBMC. Klik, klik, klik naar hun films of kinderseries, et voila.
De minix is het enige toestel, behalve de chromecast dan, die zo'n gebruiksgemak heeft.
Ik moest er niet aan denken om dit te proberen met mijn hdx1000 of de neox7.
Kortom, een heel tevreden gebruiker van neo x8-h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Weet iemand tot welke grootte de SD-kaartjes ondersteund worden in de X8-H plus? Ik zie weliswaar 32GB staan, maar dat geldt ook voor mijn Sony Xperia Z, waar verder gewoon probleemloos microSDXC-kaartjes van 64GB in werken. (Dat kaartje is door omstandigheden stuk gegaan, maar ook de nieuwe 64GB-kaart doet het daarin prima.) Heeft iemand al 64GB of groter geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:16
iemand kodi lekker werkend gekregen? als ik rc3 install dan krijg ik bij het starten allerlei meldeingen dat rechten zijn verkregen maar daarna klapt hij er vrolijk uit.
ik gebruik een advanched config met de db in sql op mijn nas.

iemand?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_ivago
  • Laatst online: 22-07-2023
Hoi,

weet er iemand hoe je een 'side-loaded' apk opnieuw kan deinstalleeren?

Ik zou graag flash aan de praat krijgen en had op een android forum (xda) een celes_install_flash_player.apk gevonden die in combinatie met firefox of dolphinbrowser zou moetenwerken. Ik kon die pak makkelijk installeren op mijn X8 maar het flash op websites werkt nog steeds niet.
Ik heb nu een andere pak gevonden voor adobe flash maar moet dus eerst die andere pak installeren. Via playstore kan ik het alleszins niet vinden zelfde is ook van toepassing voor xbmc beta 5, dat met fw 002 kwam, die heeft een smb-bug en zou daarom beta 6 van xbmc for minix willen installeren.

Alvast bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Werkt het niet hetzelfde als met een tablet of smartphone dat je naar de lijst met geïnstalleerde apps kunt gaan en aldaar deze app kunt selecteren en kiezen voor verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
Ik het toch deze gekocht, de microsoft keyboard
Bedankt voor de tip R-B _/-\o_
ik heb ze allebij vergeleken en de ms was toch beter leek mij
de functie toetesn zijn zonder combinatie gewoon te gebruiken, en de pad is wat groter.
Ook ziet hij er steviger uit,

De USB stick is heel veel kleiner dan de A2 dus dat is ook een groot plus punt.
Nu nog kijken hoelang e batterij mee gaat, maar de verkoper zij dat dat wel een jaar kon zijn (das toch wat langer dan de A2 :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
lukadad schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:49:
Ik heb nog nooit cache problemen gekend met de Minix. Ik laat die sowieso in standby :
de kinderen nemen de A2 beet, duwen op de aan/uit knop, de TV springt aan, op het juiste kanaal en de Minix staat direct klaar in XBMC. Klik, klik, klik naar hun films of kinderseries, et voila.
De minix is het enige toestel, behalve de chromecast dan, die zo'n gebruiksgemak heeft.
Ik moest er niet aan denken om dit te proberen met mijn hdx1000 of de neox7.
Kortom, een heel tevreden gebruiker van neo x8-h.
Hoe zet je de Minix in standby?
Als ik op de powerknop van de A2 klik gaat de Minix helemaal uit. Toch?

Als ik op de powerknop klik start de Minix niet op. Dus ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:46
don_care1000 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:15:
[...]

Hoe zet je de Minix in standby?
Als ik op de powerknop van de A2 klik gaat de Minix helemaal uit. Toch?

Als ik op de powerknop klik start de Minix niet op. Dus ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Don
Powerknop in drukken (1sec) en minix zou in standymodus moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
1 seconde op de powerknop drukken zet de Minix inderdaad in standby
Met een druk op de powerknop is hij ook weer zo aan.

Echter....

Dat lukt niet met de A2 remote. Wat ik ook doe ik krijg de Minix er niet mee uit standby.
Heb gezocht of je dat ergens in kan stellen maar kan niets vinden.

Kan natuurlijk zijn dat lukadad de powerknop op de Minix zelf bedoelt en niet de powerknop op de A2 remote :(

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
don_care1000 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:13:
...

Kan natuurlijk zijn dat lukadad de powerknop op de Minix zelf bedoelt en niet de powerknop op de A2 remote :(

Don
Nee hoor Don, ik sta niet op uit de zetel en kom niet aan die powerknop. Ik ben wel nog eens gaan zien naar het Minix-bakje en zie dat ik de ontvanger voor de A2 in de usb-poort vooraan (naast de powerknop) geplaatst heb. Zou dat een verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Diksloof schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:56:
[...]

Dat is dus alleen voor wifi
Nope, pakt de voorhanden zijnde verbinding.
( misschien moet je wifi eerst uitschakelen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
don_care1000 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:13:
1 seconde op de powerknop drukken zet de Minix inderdaad in standby
Met een druk op de powerknop is hij ook weer zo aan.

Echter....

Dat lukt niet met de A2 remote. Wat ik ook doe ik krijg de Minix er niet mee uit standby.
Heb gezocht of je dat ergens in kan stellen maar kan niets vinden.

Don
volgens mij heb ik hier eens eerder gelezen dat het power on/off knopje niet op RT of BT werkt maar op IR....maar nu herhaal ik iets uit mn vage geheugen dat ik mss ook verkeerd begrepen kan hebben.... ;)
don't mind me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
Ontvanger verplaatst naar de usb aansluiting naast de aan en uit knop. Maar no go.
Ook nog even lopen spelen met de cec setting maar ook dat heeft niet geholpen. Het lukt wel met de standaard meegeleverde en ab maar die werkt op ir. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
Hoe is de samenwerking met IOS devices?
(No jailbreak)

[ Voor 17% gewijzigd door el frikandel op 14-12-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
el frikandel schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:41:
Hoe is de samenwerking met IOS devices?
(No jailbreak)
Prima, airplay via xbmc draait hier op dit moment. Werkt super. Zit overigens ook standaard in de minix firmware, alleen ff aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

my_fiero schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:43:
[...]

Ik het toch deze gekocht, de microsoft keyboard
Bedankt voor de tip R-B _/-\o_
ik heb ze allebij vergeleken en de ms was toch beter leek mij
de functie toetesn zijn zonder combinatie gewoon te gebruiken, en de pad is wat groter.
Ook ziet hij er steviger uit,

De USB stick is heel veel kleiner dan de A2 dus dat is ook een groot plus punt.
Nu nog kijken hoelang e batterij mee gaat, maar de verkoper zij dat dat wel een jaar kon zijn (das toch wat langer dan de A2 :*) )
Haha, ik heb zelf toch de K400 besteld. lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_ivago
  • Laatst online: 22-07-2023
ik heb ook de k400 gekocht voor mijn X8 en werkt super, vraag me wel af hoe je nog extra functies kan toewijzen aan specifieke knoppen. Zou wel leuk zijn om apps via een druk op de k400 te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 16:13
heb geprobeerd mijn Apple bluetooth toetsenbord aan de praat te krijgen, maar dat wil niet lukken. En om naast de verzameling afstandsbedieningen en toetsenborden er nu nog een neer te leggen, werd me wat veel.

Ik heb wel een oplossing gevonden voor XBMC/kodi (nog niet voor Minix zelf): met Yatse. Loopt als een zonnetje, met je tablet/slim belijzer kodi bedienen. Het helpt je alleen niet helemaal van het batterijenprobleem af. ;)

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Heb je alleen met Yatse geprobeerd?
Als ik in de Play Store ga kijken zie ik inderdaad voldoende remote apps voor XMBC:
https://play.google.com/store/search?q=xbmc%20remote

Eens kijken of ik ook een app kan vinden voor de Minix zelf, al heb ik nu ook de K400 wat ook erg prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Audiowaste schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:39:
...
Eens kijken of ik ook een app kan vinden voor de Minix zelf, al heb ik nu ook de K400 wat ook erg prettig werkt.
De app van Minix zelf is hier te vinden :
http://www.minix.com.hk/Apps.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik ben overigens nog op zoek naar een addon waar ik veel Nederlandstalig cabaret kan vinden, iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is gewoon opzoeken via Youtube geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
helaas niet voor de AMlogic chipsets
*Remark : The MINIX Android Remote (RK) is only compatible with our Rockchip based Media Hubs for Android - NEO X5 mini, NEO X5, NEO X7 mini, NEO X7. It is not compatible with our Amlogic based Media Hubs for Android - NEO X6, NEO X8, NEO X8-H and NEO X8-H Plus.
Misschien is dit iets ?
https://play.google.com/s...?id=com.locnet.an2an.demo

[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 15-12-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Tiens, ik zou dat van die chipsets met een korreltje zout nemen. Heb het net nog even gecheckt, die remoteIME - app staat op mijn nexus10 geïnstalleerd en ik kan daar toch echt XBMC in mijn Minix NeoX8-H mee bedienen....lukadad gaat nu van zijn zetel naar dat bakje naast de tv....bekijkt de onderkant...serienr beginnend met JX8HPBOX.
Rare jongens, die Minix-lui

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste