Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 17:42

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

heeft iemand toevallig een air mouse rc die een knop heeft om een muis deactiveren.
was laatst bij vriend die doodmoe werd van zn rc omdat een muis steeds ongevraagd terug keert.

ben wel verbaasd dat er steeds minder rc met 'play, pause, vooruit en achteruit' knopen bezit
naar deze soort rc ben ik aan het zoeken, liefst wil ik standaard minix rc met play/pause knopen voor KODI en rc met een air mouse die uitgeschakeld kan voor bepaalde apps binnen Android. Dat allemaal in 1 rc terug ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door Zandhaas op 16-12-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
Is de MINIX Neo X8H plus family proof? Met andere woorden kunnen vrouw en kinderen het apparaat gewoon aanzetten en kijken zonder ergernissen, zoals vastlopers, ingewikkelde menu's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
lukadad schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:11:
Tiens, ik zou dat van die chipsets met een korreltje zout nemen. Heb het net nog even gecheckt, die remoteIME - app staat op mijn nexus10 geïnstalleerd en ik kan daar toch echt XBMC in mijn Minix NeoX8-H mee bedienen....lukadad gaat nu van zijn zetel naar dat bakje naast de tv....bekijkt de onderkant...serienr beginnend met JX8HPBOX.
Rare jongens, die Minix-lui
XBMC, ja dat zal idd wel lukken, die heeft zijn eigen protocol.
Daar kan je prima Yatse oid voor gebruiken
Maar waar het om ging, was de aansturing van Android buiten XBMC.
Dus het keyboard en starten van andere apps + controlling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

el frikandel schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:51:
Is de MINIX Neo X8H plus family proof? Met andere woorden kunnen vrouw en kinderen het apparaat gewoon aanzetten en kijken zonder ergernissen, zoals vastlopers, ingewikkelde menu's etc.
Ik heb hem ook besteld, dus ik kan nog geen ervaringen delen. Het lijkt mij dat als je vrouw en kinderen een Android-tablet of -telefoon kunnen bedienen, dat ze dan ook met de Minix overweg moeten kunnen. Ik wil - eventueel met een andere launcher - gewoon een aantal apps op het homescreen hebben staan. Bijv. Kodi, Netflix, Uitzending Gemist, etc. Die kunnen dan gewoon met 1 druk op de knop worden gestart. Daarna ligt het aan de makers van de app of het een beetje bestuurbaar is. Dat lijkt me echter niet perse het probleem bij deze veelgevraagde apps. Met andere woorden: ik ga ervan uit dat als de Minix straks bij ons thuis staat, dat ook mijn vrouw een herhaling van het journaal of een kinderfilm kan starten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De 6 en 13 jarige hebben er hier iig geen problemen mee, die weten al vlot de playstore te vinden.
Diverse games staan er dan ook al op, met wat frustratie omdat multi-touch wat lastiger is, maar angry birds vliegen hier dagelijks door de kamer.

Net als de MAME emulator, die met een PS3 controller verbazend goed te besturen is.

Mijn EGA echter, houdt niet van nieuwe speeltjes ( om te gebruiken ) maar die kijkt op de tablet's en telefoons ook gewoon GTST en Journaals terug, en dat gaat op dezelfde manier.

( wel een keyboard bij gebruiken, anders is het lastig typen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-03 19:19
Audiowaste schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:39:
Heb je alleen met Yatse geprobeerd?
ja. De XBMC app schijnt ook goed te zijn. Maar ik wilde niet verder zoeken toen het werkte. O-)
Eens kijken of ik ook een app kan vinden voor de Minix zelf, al heb ik nu ook de K400 wat ook erg prettig werkt.
Voor de minix heb ik ook iets, maar nog niet aan de praat. RemoteIME oid. binnenkort eens proberen aan de praat te krijgen. :O

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 10:09:
Weet iemand tot welke grootte de SD-kaartjes ondersteund worden in de X8-H plus? Ik zie weliswaar 32GB staan, maar dat geldt ook voor mijn Sony Xperia Z, waar verder gewoon probleemloos microSDXC-kaartjes van 64GB in werken. (Dat kaartje is door omstandigheden stuk gegaan, maar ook de nieuwe 64GB-kaart doet het daarin prima.) Heeft iemand al 64GB of groter geprobeerd?
Kan iemand - uit eigen ervaring - hier nog iets over zeggen? Bij Dataio zijn de geheugenkaartjes nog best betaalbaar. Voor wat betreft 32GB dacht ik aan deze: https://www.dataio.nl/pro...g-32gb-sdhc-class-10-evo/ Wellicht verstandig om te kiezen omdat 32GB sowieso ondersteund wordt. Als 64GB ook kan; waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Jorgen schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:06:
[...]

Kan iemand - uit eigen ervaring - hier nog iets over zeggen? Bij Dataio zijn de geheugenkaartjes nog best betaalbaar. Voor wat betreft 32GB dacht ik aan deze: https://www.dataio.nl/pro...g-32gb-sdhc-class-10-evo/ Wellicht verstandig om te kiezen omdat 32GB sowieso ondersteund wordt. Als 64GB ook kan; waarom niet?
What is the maximum SD card capacity supported?
NEO X5 mini, NEO X5, NEO X6, NEO X7 mini and NEO X7 can support SD cards up to 32GB. Whilst, NEO X8, NEO X8-H and NEO X8-H Plus can support SD cards up to 64GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:37
FreshMaker schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:22:
[...]

XBMC, ja dat zal idd wel lukken, die heeft zijn eigen protocol.
Daar kan je prima Yatse oid voor gebruiken
Maar waar het om ging, was de aansturing van Android buiten XBMC.
Dus het keyboard en starten van andere apps + controlling
Ik gebruik eigenlijk vooral XBMC op de Minix, maar die RemoteIME app kan je ook gewoon gebruiken om je Minix aan te sturen. Hiermee bedoel ik dus apps openen en bedienen. Spelletjes ermee spelen weet ik niet want die heb ik er niet op staan. Maar bvb YouTube en Dsvideo, de Play store zelf, die kun je gewoon bedienen met je tablet of smartphone.
Misschien heeft Minix een update van die remote app gemaakt, die nu niet meer compatibel is met de NeoX8, maar die op mijn tablet doet het nog steeds.
Blijf het raar vinden...

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

NrG! schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:45:
[...]

What is the maximum SD card capacity supported?
NEO X5 mini, NEO X5, NEO X6, NEO X7 mini and NEO X7 can support SD cards up to 32GB. Whilst, NEO X8, NEO X8-H and NEO X8-H Plus can support SD cards up to 64GB.
Ik dacht dat ik ergens 32GB gelezen had. Dan wordt het sowieso minimaal 64GB. Dit lijkt me dan wel een mooie: pricewatch: Samsung SDXC 64GB. Betaalbaar en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-07 21:54
Nieuwe Firmware:

http://www.minixforum.com...icial-002a-firmware.2413/
Official "2A" firmware is released because of 2 reasons:

1.) Our dedicated OTA server for Amlogic-based products is under severe DDOS attack,
we have deployed a new "FOTA" service contracted with ADPUS;
with Amazon mirror servers worldwide: http://mg.adups.cn/adups/cooperate_en.html
2.) One of the 4 CPU cores at 100% loading without the presence of an airmouse on fw002;

All future OTA updates will be delivered through the new ADPUS FOTA server and will be differential packages (small files, fast updating).
Further introduction and the advantages of this new FOTA service provider will be provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-12-2024
Heb ik al geinstalleerd (was er ook al een tijdje) en hij is nu dan ook vele malen stabieler. Ook werken nu alle buttons op mijn MeLe F10 airmouse _o_

• Pusherman_
  • Laatst online: 09-07 21:54
l0lownkill schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:10:
[...]

Heb ik al geinstalleerd (was er ook al een tijdje) en hij is nu dan ook vele malen stabieler. Ook werken nu alle buttons op mijn MeLe F10 airmouse _o_
Dit is de 2a ipv de 2 versie, hierin zitten toch wat veranderingen t.o.v. de 2.

Wat ik er uit begrijp is het update systeem aangepast, zodat ze ook kleine verbeteringen snel OTA kunnen doorvoeren en niet elke keer maanden moeten doen over updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb zojuist een x8-H plus gekocht.
Hier en daar lees ik op het internet dat er evt ook ondersteuning is voor een PS3 controller.
- Werkt dit direct (pnp?)
- Kun je ook 2 controllers gebruiken?
- Ik heb geen overzicht kunnen vinden van spellen die dit ondersteunen, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zou ik op zich ook wel leuk vinden om te weten.
Nu gaat de PS3 ook aan, als je een controller aanzet, dus ik ben benieuwd hoe ze dat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05:49
Jorgen schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:31:
Zou ik op zich ook wel leuk vinden om te weten.
Nu gaat de PS3 ook aan, als je een controller aanzet, dus ik ben benieuwd hoe ze dat oplossen.
MauriX schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:17:
Ik heb zojuist een x8-H plus gekocht.
Hier en daar lees ik op het internet dat er evt ook ondersteuning is voor een PS3 controller.
- Werkt dit direct (pnp?)
- Kun je ook 2 controllers gebruiken?
- Ik heb geen overzicht kunnen vinden van spellen die dit ondersteunen, iemand tips?
Daar heb je een app voor : KLIK
En je moet je controller(s) pairen ,dan reageren ze ook niet meer op ps3, als je weer op je ps3 er mee wil gamen dan moet je ze daar weer pairen .
via usb kun je je ps3 controller ook gebruiken, zonder app

PSN: ghpeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan zal ik dat waarschijnlijk niet zo vaak gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 643387

Hallo,
Ik heb momenteel ene "MovieCube S120H" welke een interne HHD heeft, maardeze is traag en wil een nieuw toestel kopen.
De bedoeling om er mijn video en audio collectie op te plaatsen en deze dan via HDMI of Optical cable af te spelen/beluisteren. Wetende dat deze maar 16Gb SSD heeft, denken jullie dat het een goed idee zou zijn om er een externe USB-schijf aan te hangen dat dient als storage of gaat de boel vertragen??

Ik zou dit ook willen combineren met een draadloos toetsenbord enig idee wat ik hiervoor best aanschaf?

Alvast bedankt voor jullie advies / antwoorden.

Prettige eindejaar,
Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
jij hebt duidelijk niet de moeite genomen om het topic, of in ieder geval de laatste paar pagina's, door te lezen, he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Sinds gisteren dus egenaar vd x8h plus, wat een te gek apparaat!

Een ding waar ik me wel aan stoor is flash filmpjes op websites kijken. Op mijn telefoon (android 5) heb ik er nooit last van met dolphin browser.

Heb nu verschillende browsers geprobeerd maar of hij vraagt om de flash plugin (die ik steeds zonder resultaat installeer) of het filmpje blijft een zwart vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:16
Ik heb ook sinds een paar dagen de X8-H plus.
Na het nodige geklooi, er zaten toch wat verschillen in met de pc versie, heb ik hem bijna zoals ik hem hebben wil.

Er zijn eigenlijk nog 2 zaken waar ik niet uitkom.
1) Een goede app waarmee ik de Minix in slaapstand uit en weer aan kan zetten.
Ik heb al een paar apps geprobeerd maar geen enkele werkt goed. (voor XBMX gebruik ik Yatze, gaat perfect)
2) Ik heb de Minix op automatische ondertiteling zoeken gezet.
Dit werkt allemaal best goed, alleen ik heb bij sommige films die bij mij op de NAS staan ook al de ondertiteling staan. Als ik een ondertiteling wil selecteren krijg ik een waarschuwing dat er al een ondertiteling aanwezig is. Maar hoe kan ik die nou selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In XBMC onderaan de film de eventueel gedownloade ondertiteling uitzetten en daarna klikken op geluid. Daar staan ook alle beschikbare ondertitels van je filmbestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Jorgen schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:00:
In XBMC onderaan de film de eventueel gedownloade ondertiteling uitzetten en daarna klikken op geluid. Daar staan ook alle beschikbare ondertitels van je filmbestand.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 643712

Beste Minix neo x8-H plus users.

Ik heb dit prachtige speelgoed nu een week. En het ding is echt verslavend!

Ik heb wel een vraagje: Bij de meeste films waar ik ze ook vandaan haal, Genesis, Ice enz bemerk ik dat de streams geen dts of 5.1 meegeven. Een van de weinige films waar ik de Dts meekreeg was Fury op Genesis.

Is er een add-on die alle zo niet veel films standaard met dts of 5.1 streamen?

Al vast bedankt voor jullie reactie!

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Laatst online: 07-07 09:33
Een vraag over de neo X8 radio app
Ik gebruik iRadio voor muziek.
Nu heb ik tussen de 864 radio zenders uit de categorie dance eentje gevonden die ik als favoriet op mijn beginscherm wil hebben staan.
Maar ik zie nergen een knop om deze daar aan toe te voegen, en ook alle knoppen van de rc geprobeerd

Is dit wel mogelijk?
en zo ja hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heel graag gedaan. Ik vond het eerst ook onlogisch en had hem zelf eerder bij "beeld" verwacht (aangezien de ondertiteling in beeld staat natuurlijk). Schijnbaar vinden de makers van XBMC dat dit bij "geluid" hoort (wellicht omdat het een woordelijke uitbeelding van geluid is). Enfin, je hebt het voor elkaar en daar ging het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 07-07 11:03
Anoniem: 643712 schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:51:
Beste Minix neo x8-H plus users.

Ik heb dit prachtige speelgoed nu een week. En het ding is echt verslavend!

Ik heb wel een vraagje: Bij de meeste films waar ik ze ook vandaan haal, Genesis, Ice enz bemerk ik dat de streams geen dts of 5.1 meegeven. Een van de weinige films waar ik de Dts meekreeg was Fury op Genesis.

Is er een add-on die alle zo niet veel films standaard met dts of 5.1 streamen?

Al vast bedankt voor jullie reactie!

Gr.
ik denk dat dat een te zware belasting van de streams zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 06:45

B2

wa' seggie?

Damocles.NL schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:29:
[...]

ik denk dat dat een te zware belasting van de streams zou zijn.
De films van die streams zijn vaak maar van lage kwaliteit, zoek maar eens op de YIFY releases. Deze zijn een stuk kleiner dan bv releases van SPARKS.
Ik blijf ver weg van al die streaming meuk in XBMC. Gewoon de juiste release lokaal op de nas en je weet precies wat je hebt qua beeldkwaliteit, geluid e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb mijn X8-H Plus vanmiddag mogen ontvangen. ** Heel blij ** :) Vanavond had ik tijd om er mee te spelen en tot nu toe ben ik best tevreden, alleen die launchers vind ik nog niet zo handig. Toen dacht ik eraan om de TV Launcher te gaan proberen, maar na 2 buttons (!) op mijn homescreen moest ik al gaan betalen om het verder te gebruiken. Hoe kan je op deze manier nu iets uitproberen?... :S Ik heb veel goede dingen gelezen over de Nova Prime Launcher. MIsschien dat ik die nog eens probeer. Verder is het nog even aanklooien met de AB's. Ik heb de standaard afstandsbediening + de meegeleverde M1 en daarbij ook de A2. En natuurlijk nog mijn eigen Logitech Harmony One. Het is dus nu even uitvinden op welke manier ik de boel het handigste kan besturen. Het was trouwens nog even zoeken naar de plek waar de advancedsettings.xml van XMBC/Kodi moest komen, maar gelukkig zag ik toevallig een hk.xbmc folder staan en die bleek meteen goed te zijn. Dat lijkt ook te werken. Als ik mijn Eminence skin zowel op mijn laptop als op mijn Minix precies hetzelfde kan krijgen, dan is dat mooi. Ik mis nu alleen wel een hoop bewegende achtergronddingetjes en artiestenfoto's tijdens het spelen van muziek. Nou ja, daar kom ik ook nog wel achter. De eerste film die ik testte was The Sound of Music. :) Eerst schokte het beeld wat bij de scènes op de berg wanneer er gepand werd en liepen beeld en geluid niet goed. De subs liepen wel gelijk met het geluid. Dat zag er allemaal wat vreemd uit natuurlijk. Na een paar minuten 2 andere video's te hebben laten lopen, heb ik het nog eens geprobeerd. Toen liep ook The Sound of Music prima. Ik weet dus wat ik met de Kerstdagen ga kijken. Enfin, de eerste indruk is prima. Hier ga ik me zeker weten nog wel een paar uurtjes mee vermaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 12:50
Jorgen schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 00:52:
Toen dacht ik eraan om de TV Launcher te gaan proberen, maar na 2 buttons (!) op mijn homescreen moest ik al gaan betalen om het verder te gebruiken. H
Ik gebruik "smart tv launcher" beter, gratis, en meer knoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik zie geen app die zo heet of bedoel je "handy smart tv launcher"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-03 19:19
Gisteren de Google TV remote app (via minix website) geïnstalleerd. Met deze app heb je een remote die werkt voor zowel de minix zelf als xbmc. Moet zeggen dat ik nog niet alle knopen en/of functies heb gecontroleerd. Ik ben tevreden over het ding. Pijltjestoetsen, touchpad, toetsenbord, num-pad werken naar behoren. En dus ook in eerste orde voor alle xbmc- functionaliteiten die ik wil controleren. Ben dus zeer tevreden over dit stukje programmatuur. Peins erover of hij beter werkt dan Yatse... :-) Maar de kracht van Yatse is dat hij perfect e werkt in xbmc.toch maar beiden houden. Fijne dagen iedereen!

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb net mijn 64GB Samsung Pro SDXC-kaartje binnengekregen. Deze wil ik graag gebruiken om te cachen en om apps en bestanden op te slaan. Welk bestandsysteem gebruiken jullie? Het kaartje is nu Fat32, maar ik lees wisselende resultaten over alle bestandssystemen. De Minix herkende hem meteen. Na het wissen van het kaartje in de Minix en daarna bekijken op mijn laptop, gaf Windows 7 aan dat er iets mis zou zijn, maar na controleren was het "toch goed". Op Androidcentral las ik een blog waarin gesteld werd dat de ondersteuning van SD-kaarten sowieso "a mess" was onder Android. Wat is dus de beste manier om je kaart te gebruiken voor opslag, apps en cache?

[ Voor 53% gewijzigd door Jorgen op 23-12-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:20

R-B

Blokkert

B2 schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:42:
[...]

De films van die streams zijn vaak maar van lage kwaliteit, zoek maar eens op de YIFY releases. Deze zijn een stuk kleiner dan bv releases van SPARKS.
Ik blijf ver weg van al die streaming meuk in XBMC. Gewoon de juiste release lokaal op de nas en je weet precies wat je hebt qua beeldkwaliteit, geluid e.d.
Inderdaad, de vraag geeft al aan dat hij meer eisend is dan de casual streamer, het streamen is denk ook meer voor de huisvrouwen, zonder gedoe kijken en weinig eisen stellen.

Als je eisen gaat stellen, zoals ik en meeste hier, dan zul je het zelf moeten downloaden.

Dus:
1. Koop nas.
2. Installeer sickbeard / Couchpatato / Sabnzbd
3. Open XBMC en kijk.

Sickbeard of couchpatato download alles automatisch wat je in heb gesteld, op moment dat het op de nieuwsgroepen komt. XBMC Scant automatisch en ziet nieuwe releases. Hatseflats :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Hoe tover ik de android 'statusbalk' tevoorschijn? Vd week verscheen even de zwarte balk onderin beeld, maar krijg hem er niet meer voor.
Ik gebruik keyboard voor besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
my_fiero schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:24:
Een vraag over de neo X8 radio app
Ik gebruik iRadio voor muziek.
Nu heb ik tussen de 864 radio zenders uit de categorie dance eentje gevonden die ik als favoriet op mijn beginscherm wil hebben staan.
Maar ik zie nergen een knop om deze daar aan toe te voegen, en ook alle knoppen van de rc geprobeerd

Is dit wel mogelijk?
en zo ja hoe dan?
Als je een toetsenbord heeft aangelsoten kan je de "C" of de windows knop gebruiken en daarna kiezen voor favorieten toevoegen.
Bij de app "radio" kan dit zeker wel per radiostation.
Bij de app van TunneIn radio kan het weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
MauriX schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:35:
Hoe tover ik de android 'statusbalk' tevoorschijn? Vd week verscheen even de zwarte balk onderin beeld, maar krijg hem er niet meer voor.
Ik gebruik keyboard voor besturing.
cursor op de onderkant vh beeld, selectie knop indrukken en omhoog slepen.
er is ook een sneltoets hiervoor maar die weet ik ff niet uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
MauriX schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:30:
Sinds gisteren dus egenaar vd x8h plus, wat een te gek apparaat!

Een ding waar ik me wel aan stoor is flash filmpjes op websites kijken. Op mijn telefoon (android 5) heb ik er nooit last van met dolphin browser.

Heb nu verschillende browsers geprobeerd maar of hij vraagt om de flash plugin (die ik steeds zonder resultaat installeer) of het filmpje blijft een zwart vlak.
Iemand hetzelfde probleem? Welke browser gebruiken jullie en werkt dit altijd bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26283

Ik heb een probleem met de minix neo X8.
Op een 720p epson beamer geeft hij niet het hele scherm weer. Volgens de info van mijn de beamer zend hij een signaal van 750p uit.
Op mijn 1080p beamer en full-HD tv heb ik geen problemen. Maar op de 720p beamer schaalt hij op een of andere manier de resolutie verkeerd.

Heb de resolutie al manueel ingesteld op 720p, maar dit hielp niets.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-07 17:58
In de minix instellingen app kun je de zoomfactor van de minix wijzigen. Moest ik voor mijn 720p scherm ook instellen. Misschien dat dit helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 644502

Ik heb ook sinds kort de Minix Neo X6. Wat mij tegenvalt is dat er weinig Nederlandstalige kinderfilms te zien zijn. En daar had ik hem toch eigenlijk in hoofdzaak voor gekocht...Overal lees ik dat er Nedflix op kan maar volgens de winkel waar ik hem heb gekocht kan dat niet....\

Weet iemand een app waarmee ik wel Nederlandstalige kinderfilms kan kijken? En hoe zet ik die erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 20:52

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Sinds deze week heb ik de 8X-H Plus en ben verdeeld enthousiast. Komt denk ik voornamelijk doordat ik voornamelijk met OSX, iOS en Windows-based systemen in aanraking kom en me altijd ver van de Android telefoons heb weten te houden.

Wat me opvalt is dat de hele interface nog wel erg hangt op de touch interface van een tablet/telefoon. En dat maakt het configureren met een flymouse (met toetsenbord) er niet eenvoudiger op. Ook de generieke werking (waar en waarom zit wat en hoe pas ik dat aan?) vind ik counter-intuïtief. Ik gooi dat vooral op het gebrek aan Android ervaring/kennis. Ik heb ene tijdje gewoon maar een oldskool USB toetsenbord aan gehangen, want dat keyboard op de flymouse is ook maar behelpen (maar altijd ontelbaar keer beter dan geen keyboard).

* BlaTieBla voelt een Urbanus grap aankomen :)

Ik ben wel voor de easy-way gegaan door de HardwareGuru versie aan te schaffen waarbij een aantal zaken al geregeld (zouden) zijn. Ik wil eigenlijk niet weten wat me zonder die add-on's te wachtte had gestaan.....

Mijn grootste probleem was om netwerk locaties (an-sich) toe te voegen. Content via de USB poort koppelen had ik vrij snel onder de knie (alhoewel die 'knie' bij iedere skin binnen XBMC weer ergens anders lijkt te zitten....), maar shares e.d. werkten gewoon niet.

Ik heb een Apple Server draaien met daarop verscheidende shares (benaderbaar via SMB, NFS en AFP) met content die normaal gekopieerd werden naar mijn vorige media speler (met 1TB harde schijf). Nu wilde ik de content gewoon op de server laten staan. Echter bij het toevoegen van netwerk locaties in de Minix kon de server nooit gevonden worden. Ik heb naam, IP adres, FQDN, etc allemaal geprobeerd. Niets werkte (keep that in mind). Op een gegeven moment kreeg ik een share binnen via SAMBA
Uiteindelijk besloten om een (Synology) NAS aan te schaffen. Dat werkte wel.... in ieder geval beter :).
Voorwaarde is wel dat je de content publiek (guest account) toegankelijk maakt. Iedere vorm van authenticatie wordt afgestraft Zo wordt smb://user:password@server.local/ of afp://user:password@server.local/ niet begrepen en het opvoeren van een u/p voor een netwerk locatie heb ik op andere plaatsen niet gezien.
Op OSX weet ik dat Apple in het verleden wel eens wat veranderingen heeft doorgevoerd die dergelijke u/p constructies van non-OSX devices niet toestaan. Op zich ook wel begrijpelijk want de username:password@ constructie is nu niet echt netjes.

Met de NAS liep ik vervolgens tegen problemen aan met DD/DTS passthrough aan. Alles (beeld en geluid) haperde als een gek na een seconde of 10 :X :X . Dat was het moment dat de Minix bijna door het raam naar buiten ging. Zonder de Passthrough optie werkte het wel goed, terwijl dat meer CPU zou moeten kosten, omdat het apparaat moet werken om de audio er uit te krijgen :? :? .

Terug naar af; via USB werkt het wel en via (gigabit) ethernet niet (via WiFi overigens hetzelfde resultaat). De statistieken op de NAS lieten een fatsoenlijke datastroom zien (zo leek het). Vervolgens de UPnP sources geprobeerd en die (streams) liepen wel goed, maar dan kan je geen mooie bibliotheek laten bouwen binnen XBMC. Dus het lijkt protocol gerelateerd te zijn.
Uiteindelijk alleen Apple als protocol toegestaan (via guest account), de network connections opnieuw gemaakt etc. EN NU DOET TIE UT!!!!!

Maar goed, nu die Apple server nog een keer proberen. Dat werkte ook (heel even) als ik alleen AFP als 'sharing protocol' gebruikte. Na een minuut of wat verloor de XBMC iedere connectie en crashte de boel uiteindelijk. Ik moest de spanning van de Minix afhalen en opnieuw opstarten om weer wat te kunnen doen.
Uiteindelijk heb ik die ook nog aan de praat gekregen. Probleem zat em in het feit dat ik een aantal VM's had draaien op de server (die via een 802.1q trunk aan mijn netwerk hangt) die hun (vm)interface in promiscious mode hadden staan. Toen ik dat uitzette werkte de Minix ook richting de Apple Server (let wel, wel op basis van guest/anonymous accounts!!)

Nu heb ik de komende dagen de tijd om me meer te verdiepen in het hele Android fenomeen, want daar ga ik me ook nog wel een paar keer over 'verbazen' ben ik bang.

Voorlopige conclusie: die Minix doosjes zijn niet voor de doorsnee thuisgebruiker. Te veel instel mogelijkheden op meest ondoorgrondelijke plekken (zo lijkt het).

Als laatste nog een vraag; Ik heb nu een cinema experience plugin/add-on (exacte naam moet ik ff nazoeken) of zo die een script fout geeft. Ik vermoed dat die gewoon corrupt is geraakt door mijn gehannes, maar hoe kan ik die verherinstalleren? Er is/lijkt nml een afhankelijkheid met de gekozen XBMC skin.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je laatste vraag: kan je niet even terug naar Confluence en dan die add-on verwijderen, of eventueel de complete skin verwijderen? Daarna terug die skin installeren en zonodig die add-on, en dan zou het weer moeten werken.

Mijn ervaring met mijn Minix Neo X8-H Plus is ook nog niet onverdeeld positief. Ik heb film gekeken via XBMC vanaf mijn NAS en dat werkte prima, zolang ik niet vooruit/achteruit wilde spoelen. Daar werd de Minix "gek" van en dat resulteerde in een enorme vastloper. Ook het herhaaldelijk indrukken van knoppen op mijn A2 flymouse vond hij niet leuk.Uiteindelijk moest ik de stekker eruit halen om überhaupt nog wat te kunnen. De geheugenkaart heb ik toen voor de zekerheid even getest in Windows. Daar kreeg ik de melding dat ik de kaart zou moeten formatteren voor hij bruikbaar was. (Maar dat was hij al.) Of dit gewoon wat kinderziektes zijn, of niet... ik weet het niet. Ik kijk het nog even aan. Vanavond werkt het film kijken perfect, maar het film kiezen en door de menu's van XBMC bladeren ging dramatisch. (Niet reageren, te laat reageren, enz.) Als het werkt, dan werkt het fantastisch. Als het werkt... Verder laat hij in de Eminence-skin niet alle fanart zien in het hoofdmenu, terwijl ik dat op mijn laptop wel zie. Wellicht moet-ie daar de database nog van opbouwen. Ook de reacties op de AB's (A2 en Logitech Harmony One) laten nog wat te wensen over.

Ik ben nog steeds best positief, maar niet onverdeeld blij.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik zal inderdaad morgen en overmorgen wel ff wat gaan zitten prutsen met die skins. Het resultaat laat ik nog wel ff weten.
Vanavond nog een tijdje Serious Request via de NPO 101 stream en daarna nog een aantal series. Wat je ook al aangeeft; niet te veel met de afstandsbediening gaan zitten spelen, want je kan zo rebooten. Ik ben er wel achter dat je dus in stappen van 30 seconden of 10 minuten kan voor- en achteruit spoelen. Alleen lijken die nog niet helemaal logisch, waardoor ik nog meer ga zitten drukken op de knoppen, waardoor het weer vastloopt.....*zucht*.
Morgen ook de ondertitels eens aanpassen. Want vanavond dacht het apparaat dat het voor blinden en slechtzienden een vertoning aan het geven was :)

Is het trouwens mogelijk om een lijst met opgestarte programma's / services te zien op de Minix? Ik zou het liefst alles wat ik niet gebruik uitzetten / verwijderen wat de kans op crashes volgens mij zou moeten verkleinen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zie zelf ondertussen zoveel Engelse ondertiteling dat de extra informatie me niet meer stoort.

Zoals eerder opgemerkt: als het werkt, dan werkt het ook fantastisch. Je moet alleen geduld hebben en niet teveel tegelijk willen.

Fijne Kerst!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 06:45

B2

wa' seggie?

Anoniem: 644502 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 18:50:
Ik heb ook sinds kort de Minix Neo X6. Wat mij tegenvalt is dat er weinig Nederlandstalige kinderfilms te zien zijn. En daar had ik hem toch eigenlijk in hoofdzaak voor gekocht...Overal lees ik dat er Nedflix op kan maar volgens de winkel waar ik hem heb gekocht kan dat niet....\

Weet iemand een app waarmee ik wel Nederlandstalige kinderfilms kan kijken? En hoe zet ik die erop?
Schiet mij maar lek, maar hoe verwacht je die dan zomaar te kunnen zien op een X6? eigenlijk is dit ook het X8 topic, maar dat doet in deze opmerking niet ter zake. Het gaat er toch om welke content je zelf hebt of ergens vandaan haalt? De X6/X7/X8 e.d. zijn puur mini-pc's / mediaspelers, doordat er Android op draait kun je het e.e.a aan software erop zetten wat media bestanden kan afspelen of kan streamen.

Volgens mij bedoel je eigenlijk dat je had verwacht vanuit XBMC een stream op te kunnen starten met Nederlandstalige kinderfilms? Dan heb je je verkeerd voor laten lichten of heb je zelf niet genoeg informatie opgezocht.

Netflix draait er inderdaad niet standaard op, op sommige roms draait het volgens mij wel, sommige niet.
Volgens mij was je beter afgeweest met een AppleTV.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Er zijn add-ons te installeren die dergelijke functionaliteit bieden. Ik heb ook al door de lijst heen zitten werken (en meteen een heleboel Verwegistan add-on's verwijderd) en daar zitten een aantal kinder-gerelateerde add-on's tussen (Disney, Kids HD, etc.) alleen op het moment dat je wat op wilt starten blijft het zwart. Ik heb ze niet allemaal getest. Zelf mis ik er niks aan en waarschijnlijk is de bron voor die content opgedroogd of afgesloten door een instantie die daar iets verkeerds in zag ;)

Ik heb hem gekocht om zelf verzamelde content te bekijken die op een NAS staat. Het feit dat ik er ook internet streams (en dan doel ik niet op het NOS Journaal) mee kan kijken is mooi meegenomen, maar ik vertrouw er niet op.

/me BlaTieBla is wel benieuwd wanneer moeders de vrouw die services als 'productie' in gebruik neemt en het mijn schuld wordt als die niet meer werken :)

Anoniem: 26283

chielmi schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:49:
In de minix instellingen app kun je de zoomfactor van de minix wijzigen. Moest ik voor mijn 720p scherm ook instellen. Misschien dat dit helpt?
dank je voor deze tip.

Na veel klloien met resolutie en zoom heb ik nu het complete scherm zichtbaar :-)

Anoniem: 106714

Vraag ook al gesteld op het minix forum, maar weinig reacties daar. Sinds de laatste update doet mijn A2 mouse erg raar. Begint razendsnel naar rechts en dan naar onder te scrollen. Heb al fn+p en fn+y geprobeerd, nieuwe batterijen etc, maar na calibratie gaat het even goed en plots raakt de muis van slag. Alsof de knop naar rechts blijft hangen.
Meer mensen met dit probleem? Kan je A2 muis helemaal resetten oid? Gebruik nu de M1, maar daar wordt een mens niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik beschik sinds zaterdag ook over de X8-H plus van Hardwareguru.

Is de A2 zoveel beter als de M1? Heb M1 erbij gekregen maar ding hapert constant / valt weg en gebruik nu Rii mini.

Zoek nog een goede spelbesturing voor de kids, ga aan de slag met een PS3 controller, zojuist uit voorzorg alvast gezorgd voor Root acces, maar tips zijn welkom.

Clockworkmod is niet compatibel voor recovery? Het is al ff geleden dat ik in het android gebeuren zat, maar welke tool kan ik het beste gebruiken om rom te backuppen / recovery zodat ik ook andere kan firmwares proberen, bijv. deze: X8H_PLUS_002fw.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 15:03
dit ziet er deksels goed uit:
http://www.minixforum.com...minix-firmware-002a.2818/

daarbij kom dat popcorntime ook nog eens hun eerste android versie uitgebracht heeft!

en de officiële kodi (zonder aanpassingen van minix of advanched settings) lijkt ook stabiel en super te draaien!

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
remcoXP schreef op maandag 29 december 2014 @ 08:37:

daarbij kom dat popcorntime ook nog eens hun eerste android versie uitgebracht heeft!

en de officiële kodi (zonder aanpassingen van minix of advanched settings) lijkt ook stabiel en super te draaien!
Hoe moet je dit installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Laatst online: 08-07 15:15

Rub3s

+3 , omdat het kan

remcoXP schreef op maandag 29 december 2014 @ 08:37:

Heeft iemand al de popcorntime.io versie op de minix getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
Ik krijg Recovery Mode van CWM niet aan de praat, kom met cwm wel in de 'normale recovery'.

Ik ga dit nu even testen:
http://www.freaktab.com/s...-TWRP-for-Amlogic-devices

De zip file:
MiniX X8-H Plus

zojuist de zip file geflashed, recovery van TWRP for Amlogic devices werkt.

en dan nog even de skin aanpassen:
1920x1080

[ Voor 26% gewijzigd door Roland_Megens op 29-12-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Is er een mogelijkheid om de Minix X8h-plus te bedienen vanaf een windows 7 laptop?
Ik heb Teamviewer en Chrome Remote Desktop geprobeerd maar dat werkt niet.
Mijn vrouw heeft (nog) geen smartphone vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
Bergenfietsen schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:08:
Is er een mogelijkheid om de Minix X8h-plus te bedienen vanaf een windows 7 laptop?
Ik heb Teamviewer en Chrome Remote Desktop geprobeerd maar dat werkt niet.
Mijn vrouw heeft (nog) geen smartphone vandaar.
Heb je wel bij de opties de remote acces aangezet:
http://www.minix.com.hk/Apps.htm
(ergens onderin, bij google tv remote)

ik heb op m'n iphone het appje Google TV en dat werkt, dus zo dit waarschijnlijk ook moeten werken:
http://chromemote.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delsin
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 07:42
Rub3s schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:33:
[...]

Heeft iemand al de popcorntime.io versie op de minix getest?
Gisteren geprobeerd op mijn X8H+. Was nog erg beta, moeizaam beeld (met vreemde strepen).
De time4popcorn versie werkt op dit moment zeker nog beter. Meer overzicht (kleinere thumbnails) en met de zelfde series wel goed beeld. De .io versie zou wel na de kerst snel ontwikkelen dus die hou ik zeker wel in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:39
Ik heb gisteren van medetweaker JLM zijn X8 gekocht. Beetje impulsieve actie, maar het lijkt me een prima vervanger voor mijn HTPC (prima ding, maar geen zin om Windows op te starten als ik een film wil kijken)

Daarnaast gebruik ik nu vaak Chromecast, maar dat vind ik nog niet fijn werken icm Popcorn Time.
In ieder geval weer een leuke gadget om mee te spelen.
Ga jullie post eens doorlezen om me goed voor te bereiden.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
Heeft iemand enig idee waar / hoe ik het bootlogo kan veranderen?

Dus niet de animatie, maar het stilstaand logo, meteen na inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 643712

R-B schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:22:
[...]

Inderdaad, de vraag geeft al aan dat hij meer eisend is dan de casual streamer, het streamen is denk ook meer voor de huisvrouwen, zonder gedoe kijken en weinig eisen stellen.

Als je eisen gaat stellen, zoals ik en meeste hier, dan zul je het zelf moeten downloaden.

Dus:
1. Koop nas.
2. Installeer sickbeard / Couchpatato / Sabnzbd
3. Open XBMC en kijk.

Sickbeard of couchpatato download alles automatisch wat je in heb gesteld, op moment dat het op

de nieuwsgroepen komt. XBMC Scant automatisch en ziet nieuwe releases. Hatseflats :)
Inmiddels ben ik daar nu ook achter en ga voor het betere werk aan de slag met Sickbeard en Couchpotato.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butje2000
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-12-2021
Wie kan mij helpen?

Ik heb een minix x8 en wil daar een externe schijf aanhangen van het merk Lacie 1TB.
Hoe vind ik de schijf terug als hij op de minix aagesloten is.
Dus onder welke map ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

VIa xbmc -> video's -> bestanden. Dan zal je een USB gerelateerde directory/entry zien SDA1 ofzo.

Zijn er trouwens nog mensen die last hebben van films die zomaar stoppen ergens halverwege? Niet alle films hebben dat overigens. Ik kan ook niet later er voorbij 'zappen'. De film klapt er uit -> XMBC scherm. Ik kan kiezen voor hervatten, maar op hetzelfde punt ... *poef* .... weer terug naar XBMC.
Ik heb dat nu al bij een aantal films gehad die op de laptop e.d. gewoon wel goed afdraaien. Highly annoying.

Uiteindelijk via streaming over het Internet de film nog wel af kunnen kijken, maar de kwaliteit daarvan is minder (+ inferieur geluid). In andere gevallen maar een brakke avi gedownload en die deed het ook gewoon.
Het lijkt vooral bij Matroska containers voor te komen.

B.t.w. wat is het beste protocol om te gebruiken tussen de NAS en de Minix? Ik heb nu AFP aan staan, maar begin ook daar mijn twijfels over te hebben.

UPDATE: via UPnP draait de film wel goed (ook vooruit en teruguit spoelen gaat rap). Maar via UPnP werkt de bibliotheek funtie weer niet :(.
Vandaag nog maar eens experimenteren met SMB en NFS. Begin een beetje moe te worden van dat XBMC.

Kan het zijn dat plugins/Add-ons voor dat idiote gedrag zorgen?

[ Voor 22% gewijzigd door BlaTieBla op 02-01-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
BlaTieBla schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:23:

Zijn er trouwens nog mensen die last hebben van films die zomaar stoppen ergens halverwege? Niet alle films hebben dat overigens. Ik kan ook niet later er voorbij 'zappen'. De film klapt er uit -> XMBC scherm. Ik kan kiezen voor hervatten, maar op hetzelfde punt ... *poef* .... weer terug naar XBMC.
Ik heb dat nu al bij een aantal films gehad die op de laptop e.d. gewoon wel goed afdraaien. Highly annoying.

Uiteindelijk via streaming over het Internet de film nog wel af kunnen kijken, maar de kwaliteit daarvan is minder (+ inferieur geluid). In andere gevallen maar een brakke avi gedownload en die deed het ook gewoon.
Het lijkt vooral bij Matroska containers voor te komen.

B.t.w. wat is het beste protocol om te gebruiken tussen de NAS en de Minix? Ik heb nu AFP aan staan, maar begin ook daar mijn twijfels over te hebben.

UPDATE: via UPnP draait de film wel goed (ook vooruit en teruguit spoelen gaat rap). Maar via UPnP werkt de bibliotheek funtie weer niet :(.
Vandaag nog maar eens experimenteren met SMB en NFS. Begin een beetje moe te worden van dat XBMC.

Kan het zijn dat plugins/Add-ons voor dat idiote gedrag zorgen?
Ik heb totaal geen last van de stoppende films en dergelijke.
Alleen bij internet streaming af en toe wat haperingen. Ik pak dan meestal de volgende film van de lijst en gaat dan gewoon verder.

Het geluid via Internet streaming is, zover ik kan beluisteren, goed.
Ik had in het begin ook last van een beroerd geluid. Bij mij was het zo dat de volumeversterking standaard op 58,8 dB stond. Deze teruggezet naar 0 dB en toen was het geluid gewoon goed.

Ik heb met een (Synology) NAS de MINIX gelinkt met NFS. Daarmee werkt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Bergenfietsen schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:39:
[...]

Ik heb met een (Synology) NAS de MINIX gelinkt met NFS. Daarmee werkt alles goed.
Straks ook eens ff met NFS proberen. Hoe heb jij je NFS instellingen staan op de NAS?

UPDATE: Het lijkt nu ook te werken op basis van SMB. Alleen het opschonen van de bibliotheek werkt niet lekker. Ik heb de Videixx.db weg moeten gooien, omdat alle serie afleveringen er dubbel in stonden (terwijl ik alles had weggegooid).
Ik blijf voor verrassingen staan, maar raak wel steeds meer bekend met het fenomeen xbmc op android.

[ Voor 36% gewijzigd door BlaTieBla op 02-01-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

tomic

Smexylittlebabe!

Ik heb via samenkopen een soortgelijke androidbox binnengekregen; de MBOX S82B 4K AMLOGIC S802.
  • Is dit nou gelijk aan de Mini-x Neo spelers van dit topic? Lijkt zelfde proc in te zitten?
  • Hebben meer mensen de finless rom geïnstalleerd? (lijkt er wel op, maar ik zoek een goede handleiding)
  • Kan ik TRWP of CMW makkelijk hierop zetten zodat ik ook terug kan naar Stock?
Door alle types en versies duizelt het me een beetje. 8)7
Alvast bedankt.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
BlaTieBla schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:57:
Straks ook eens ff met NFS proberen. Hoe heb jij je NFS instellingen staan op de NAS?
Via het synology forum:
http://www.synology-forum...t-folder-in-xbmc-met-nfs/

en dan vooral de (9e) post van Martijndez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ah, ik ga weer wat prutsen vanavond :)
Uiteindelijke de boel ook maar eens fatsoenlijk documenteren for-future-use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
Ik ben nu bezif xbmc even goed in te stellen. Nu wil ik hem gebruikersvriendlijk maken voor mijn vader en zusje (beide zeer technofoob). Nu heb ik l diverse skins geprobeerd: de ene werkt niet goed met airmouse, de ander is niet gebruikersvriendelijk genoeg. Bij opstarten van xbmc moet er eigenlijk alleen het filmmenu staan met addons, en dan zo overzichtelijk mogelijk weergegeven. Welke skin past hier het beste bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 12:50
Iemand ondertussen al wat zitten spelen met openelec op de x8-h?
Lees dat alle "vergelijkbare" spelers met dezelfde chip allemaal openelec kunnen draaien en zou dit ook graag willen op de x8-h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Het is jammer dat er geen app voor iOS is op de minimx. Anno 2015 zou je dergelijke apparatuur toch niet neer met een ab of toetsenbord willen besturen. Helaas is werken met de meegeleverde ab echt niet te doen, dus dat wordt verlopig toch een toetsenbord

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 07-07 11:03
Ik zoek een gamecontroller welke het liefst ook bewegingssensor heeft. Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 17:42

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

l0lownkill schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:53:
Ik ben nu bezif xbmc even goed in te stellen. Nu wil ik hem gebruikersvriendlijk maken voor mijn vader en zusje (beide zeer technofoob). Nu heb ik l diverse skins geprobeerd: de ene werkt niet goed met airmouse, de ander is niet gebruikersvriendelijk genoeg. Bij opstarten van xbmc moet er eigenlijk alleen het filmmenu staan met addons, en dan zo overzichtelijk mogelijk weergegeven. Welke skin past hier het beste bij?
Probeer eens met reFocus light
Deze stript en voegt alles wat je maar wilt op de hoofdmenu, zet ook zelf custom plaatje als achtergrond bij iedere keuzes.
Voor toevoegen van addon in hoofmenu ligt namelijk verstoppen in
systeem-instellingen-skin-hoofmenu-customize menu.

[ Voor 7% gewijzigd door Zandhaas op 04-01-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 19:28
Ik dacht gelezen te hebben dat er een update is, echter via ota gebeurt er niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_ivago
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-07-2023
ivm de SMB problemen in XBMC is dit sinds beta 6 van XBMC 13.3 for Minix opgelost. Ik had hetzelfde probleem na de firmware update naar 002, die komt standaard met betta 5, toen ik de apk van het minix forum had geïnstalleerd over beta 5 kon ik direct SMB-shares toevoegen vanuit XBMC.
Heeft er trouwens iemand de add-on dsTasks aan de praat gekregen? is een interface voor de synology Download Station in XBMC? (ik gebruik DSM 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Ik lees hier veel over besturen van de minix dmv de telefoon. XBMC app, Minix App etc.

Ik zoek zelf eigenlijk de mogelijkheid om het volledige beeld van de minix ook op mijn telefoon te krijgen.
Als het ware een 2e scherm voor de minix en 1:1 besturing.

Bestaat zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-07 15:38
Sinds kort ben ik ook in het bezit van de Minix X8-H Plus. Ik laat de app XBMC automatisch starten. Is het mogelijk om de Netflix App via het menu van XBMC te op te starten en zo ja, hoe dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
MauriX schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:47:
Ik lees hier veel over besturen van de minix dmv de telefoon. XBMC app, Minix App etc.

Ik zoek zelf eigenlijk de mogelijkheid om het volledige beeld van de minix ook op mijn telefoon te krijgen.
Als het ware een 2e scherm voor de minix en 1:1 besturing.

Bestaat zoiets?
Op de site van minimx staan wel wat alternatieven maar helaas alleen voor Android. Weet niet zeker of wat jij zoekt er ook bij zit. Zoek ik zelf ook

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_ivago
B.Wortelboer schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:00:
Sinds kort ben ik ook in het bezit van de Minix X8-H Plus. Ik laat de app XBMC automatisch starten. Is het mogelijk om de Netflix App via het menu van XBMC te op te starten en zo ja, hoe dan ?
ik gebruik XBMC launcher om rechtstreeks in XBMC te starten, als ik dan in XBMC's hoofdscherm naar "Programma's' ga en vervolgens 'Android Aps' kies zie ik een lijst met al mijn geïnstallleerde apps, gewoon selecteren en de app zal starten. Ik gebruik dan Alt-Tab om terug naar XBMC te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
virtua69 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:17:
Ik dacht gelezen te hebben dat er een update is, echter via ota gebeurt er niks?
Same here..
Iemand die kan vertellen hoe je kan updaten naar 002?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Laatst online: 30-06 09:03

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-07 15:38
dr_ivago schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:47:
[...]

ik gebruik XBMC launcher om rechtstreeks in XBMC te starten, als ik dan in XBMC's hoofdscherm naar "Programma's' ga en vervolgens 'Android Aps' kies zie ik een lijst met al mijn geïnstallleerde apps, gewoon selecteren en de app zal starten. Ik gebruik dan Alt-Tab om terug naar XBMC te gaan.
Hartelijk dank, ik ben er inmiddels uit, ik gebruik nu een andere skin (aeon.nox.5). Daar heb ik de app kunnen toewijzen in het hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
Zandhaas schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:28:
[...]

Probeer eens met reFocus light
Deze stript en voegt alles wat je maar wilt op de hoofdmenu, zet ook zelf custom plaatje als achtergrond bij iedere keuzes.
Voor toevoegen van addon in hoofmenu ligt namelijk verstoppen in
systeem-instellingen-skin-hoofmenu-customize menu.
Bedankt voor de tip, maar hij werkt nauwelijks icm een airmouse. Ook kom je bij addons in de addon instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-05 06:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald911
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:49
Heb het hele draadje al doorgespit, maar nog geen duidelijk antwoord gekregen of deze MiniX voldoet aan mijn wensen.
Ik wil hem voornamelijk gebruiken om direct te downloaden via uTorrent. Ik veronderstel dat dit mogelijk is aangezien er een uTorrent app is.
En daarnaast vraag ik me af of de browser goed en vlot werkt. Ik wil hem namelijk gebruiken om op de bank de online hoorcolleges te kunnen volgen van de universiteit.
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Ronald911 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:57:
Heb het hele draadje al doorgespit, maar nog geen duidelijk antwoord gekregen of deze MiniX voldoet aan mijn wensen.
Ik wil hem voornamelijk gebruiken om direct te downloaden via uTorrent. Ik veronderstel dat dit mogelijk is aangezien er een uTorrent app is.
En daarnaast vraag ik me af of de browser goed en vlot werkt. Ik wil hem namelijk gebruiken om op de bank de online hoorcolleges te kunnen volgen van de universiteit.
Bedankt alvast!
Alleen van vmbo. Die zijn minder zwaar...

Browser werkt prima.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald911
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:49
steefje schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:29:
[...]

Alleen van vmbo. Die zijn minder zwaar...

Browser werkt prima.
Ik las iets over een matige DPI, maar ik weet niet in hoeverre dit ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 14:06
Ronald911 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:57:
Bedankt alvast!
Browser werkt prima, maar flash wordt niet ondersteund. Het licht er maar net aan op wat voor manier die hoorcolleges te bekijken zijn. Probeer het eens op een android tablet of smartphone. Torrents zijn wel wat apps voor geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-06 03:59
Wat vinden jullie van de minix neo x6? Ik weet dat dit topic over x8 gaat, maar hier zit denk ik de kennis als het gaat om de minix neo mediaspelers.
Ik wil deze ter varvanging van mijn raspberry pi XBMC moet stabiel en goed kunnen draaien op de minix.

Netflix, popcorn time app werken deze op x6?

[ Voor 8% gewijzigd door moca007 op 06-01-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_ivago
ik heb een zip-file gevonden waarmee je via de update-app ism die zip op een SD-kaartje je X8 ka rooten, ik vraag me echter af of ik dan al weer alles moet instellen, xbmc etc.
ik had gehoord dat dit bij een gsm het geval is maar misschien werkt dit anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Hoe verhoudt de "Minix Neo X8-H Plus" zich tegenover de Minix Neo Z64 die op punt van uitkomen staat denken jullie? Ik heb de Z64 (custom) in pre-order staan maar kan de "X8-H Plus" (standaard versie) voor €136 krijgen. Vanwege mijn vroege pre-order kan ik de Z64 voor dezelfde prijs krijgen (+ gratis 32GB mini memstick.)

De "Minix Neo X8-H Plus" heeft H265 support (die te wensen overlaat schijnt) WiFi AC, en gigabit network support, maar de Z64 heeft een Intel CPU met een snelle graphics chip die UI en Playback een flinke boost zou moeten geven.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 588378

dadj schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:23:
Hoe verhoudt de "Minix Neo X8-H Plus" zich tegenover de Minix Neo Z64 die op punt van uitkomen staat denken jullie? Ik heb de Z64 (custom) in pre-order staan maar kan de "X8-H Plus" (standaard versie) voor €136 krijgen. Vanwege mijn vroege pre-order kan ik de Z64 voor dezelfde prijs krijgen (+ gratis 32GB mini memstick.)

De "Minix Neo X8-H Plus" heeft H265 support (die te wensen overlaat schijnt) WiFi AC, en gigabit network support, maar de Z64 heeft een Intel CPU met een snelle graphics chip die UI en Playback een flinke boost zou moeten geven.
Ik zit met dezelfde vraag als jou.
Heb net mijn x8-h verkocht om een upgrade te kunnen doen. Ik gebruik hem zelf om hoofdzakelijk met xbmc te streamen.
Zal hij btw echt deze of volgende week in de verkoop gaan?

Waar heb jij je pre-order uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
dr_ivago schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:26:
ik heb een zip-file gevonden waarmee je via de update-app ism die zip op een SD-kaartje je X8 ka rooten, ik vraag me echter af of ik dan al weer alles moet instellen, xbmc etc.
ik had gehoord dat dit bij een gsm het geval is maar misschien werkt dit anders...
Nee, zip file root je telefoon, na reboot heb je er 1 appje bij, Superuser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 23:58
Ik heb een SD Kaartje gekocht waar mijn Back-up op staat, maar kan je hier ook Genesis naar laten bufferen zodat het wellicht minder hapert op 720p?
Wat zijn nog meer voordelen van een losse SD Kaart?
Tips?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Anoniem: 588378 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:57:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag als jou.
Heb net mijn x8-h verkocht om een upgrade te kunnen doen. Ik gebruik hem zelf om hoofdzakelijk met xbmc te streamen.
Zal hij btw echt deze of volgende week in de verkoop gaan?

Waar heb jij je pre-order uit staan?
Ik heb hem bij media24store.nl besteld (ENORM behulpzame lui trouwens). Zondag komen hun technici terug van de CES met meer info. Ik denk dat ik toch maar voor de X8-H Plus ga aangezien deze meer futureproof is met z'n H.265 support. Ik heb gemaild met ze vandaag en de eigenaar zei dat hij me er dinsdag waarschijnlijk 1 kan sturen, maar het was me niet helemaal duidelijk of dat nu om de X8-H Plus of de Z64 ging. Vermoed de 1e.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo
Heb zelf de X8-H Plus en zeer tevreden ermee. Staat je niet blind op de H.265 support, hier Lees ik positieve, maar ook veel negatieve verhalen over, zeker omdat het nog in ontwikkeling is. De Intel chip van de Z64 is wel beter dan Amlogic van de X8, vooral op grafisch vlak. Daarnaast verwacht met een sstabielere Kodi op een Win platform tegenover Android.
Ik hou het echter voorlopig nog bij mijn X8-H Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik vind dat er zoveel kleine bugjes in zitten, dat het ding toch een beetje een teleurstelling voor me is.

Ik vraag me af wanneer Minix met Android TV apparaten komt, misschien kunnen ze met dat OS wat stabielere apparaten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_ivago
iemand ervaring met de ps3 controller icm bluethooth? Ben aan het shoppen voor een gamepad maar ben nog aan het twijfelelen tussen een tronsmart mars G01 (wireless usb) of een ps3 controller. Ik zou die vooral gebruiken voor emulators e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo
Rub3s schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:25:
Ik vind dat er zoveel kleine bugjes in zitten, dat het ding toch een beetje een teleurstelling voor me is.
Komt dit ook niet omdat het apparaat vrij nieuw is? Welke problemen ondervind je zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik was redelijk verrast vandaag toen bleek dat de 8X-H Plus gewoon alle Jellyfish variaties afspeelde (bestanden op een NAS gekoppeld via SMB op gigabit). Collega's met andere media spelers blijven vaak hangen rond de 55Mbps versie.

Wat ik me nog afvraag; als ik 4k content (Elysium Trailer) afspeel dan doet tie dat netjes via xbmc op een FullHD TV. Dat betekent dat de Minix dus zelf downscaled naar 1080p. Is een dergelijk bestand representatief voor de 'reguliere' 4k UltraHD content? Of mis ik iets?

* BlaTieBla is een consumer van media en heeft geen idee van de onderliggende codecs en al die meuk.

[ Voor 45% gewijzigd door BlaTieBla op 08-01-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

co[s]mo schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:27:
[...]

Komt dit ook niet omdat het apparaat vrij nieuw is? Welke problemen ondervind je zoal?
-Ik krijg bij het opstarten elke keer één of andere foutmelding.
-Voor 24p films moet ik het kastje elke keer handmatig op 24hz zetten.
-Na 3 keer het kastje geupdate te hebben, ben ik dat gedeelte ook wel es een beetje zat (elke keer dat *** xbmc installeren met plugins e.d.)
-Gedoe met xbmc om elke keer weer de library opnieuw op te bouwen met externe hardeschijf (vast vanwege gebruiken andere usb poorten)
-Probleem dat het geluid het de eerste tijd niet doet na het opstarten (moet eerst mboxsettings opstarten, lijkt nu eindelijk opgelost te zijn)
-Die A2 airmouse vreet door batterijen heen en is nog steeds niet ideaal. Xbmc lijkt native ook niet echt lekker met airmouses om te gaan.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste