Als je de XBMC plug in XBMC backup installeert kun je bij een update met een paar klikken je complete xbmc weer terug zetten, met plugins en mediabibliotheek. Er is in de nieuwere versies een auto frequentie changer plug in, deze moet je wel eerst aanzetten, maar dan zou hij automatisch om moeten schakelen. Airmouses in XBMC ligt erg aan de gebruikte theme, dat is voornamelijk proberen welke je fijn vind.Rub3s schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:51:
[...]
-Ik krijg bij het opstarten elke keer één of andere foutmelding.
-Voor 24p films moet ik het kastje elke keer handmatig op 24hz zetten.
-Na 3 keer het kastje geupdate te hebben, ben ik dat gedeelte ook wel es een beetje zat (elke keer dat *** xbmc installeren met plugins e.d.)
-Gedoe met xbmc om elke keer weer de library opnieuw op te bouwen met externe hardeschijf (vast vanwege gebruiken andere usb poorten)
-Probleem dat het geluid het de eerste tijd niet doet na het opstarten (moet eerst mboxsettings opstarten, lijkt nu eindelijk opgelost te zijn)
-Die A2 airmouse vreet door batterijen heen en is nog steeds niet ideaal. Xbmc lijkt native ook niet echt lekker met airmouses om te gaan.
Dit heb ik bij een van de twee X8 ook.Rub3s schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:51:
[...]
-Probleem dat het geluid het de eerste tijd niet doet na het opstarten (moet eerst mboxsettings opstarten, lijkt nu eindelijk opgelost te zijn)
Als ik film ga kijken eerst restarten want geluid is weg.
Vervolgens eerst naar mboxsettings en wat heen en weer klikken (niets veranderen) tot ik weer "klik" hoor.
En dan weer XBMC opstarten en opnieuw de film zoeken
Hoe heb je dit opgelost?
Die met het probleem stond XBMC +adon op voor geinstaleerd van media24store.nl
De anden X8 komt van Conrad (geheel leeg) alles zelf erop en geen enkel probleem

Voor mijn gevoel is dit vanaf beta 8/9 opgelost. Met de nieuwste versie zal dit ook wel opgelost zijn (heb ik nog niet getest)my_fiero schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:06:
[...]
Dit heb ik bij een van de twee X8 ook.
Als ik film ga kijken eerst restarten want geluid is weg.
Vervolgens eerst naar mboxsettings en wat heen en weer klikken (niets veranderen) tot ik weer "klik" hoor.
En dan weer XBMC opstarten en opnieuw de film zoeken![]()
Hoe heb je dit opgelost?
Bedoel je XBMC of van de minix ?Rub3s schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:30:
[...]
Voor mijn gevoel is dit vanaf beta 8/9 opgelost. Met de nieuwste versie zal dit ook wel opgelost zijn (heb ik nog niet getest)
Ik zal straks eens kijken of er verschil tussen de twee die ik heb?
Voor zover ik weet heeft de een (zonder probleem) firmware v2
[ Voor 8% gewijzigd door my_fiero op 09-01-2015 14:27 ]
Beta firmware van de minix!my_fiero schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:26:
[...]
Bedoel je XBMC of van de minix ?
Ik zal straks eens kijken of er verschil tussen de twee die ik heb?
Voor zover ik weet heeft de een (zonder probleem) firmware v2
Ik kan het nergens vinden, maar weet iemand hoe USB Burning Tool het .aml (Image) bestand kan herkennen? Als ik de extensie verander lukt het niet en anders is er geen mogelijkheid voor me om de image te importeren. Of ik zie iets over het hoofd natuurlijk..
[ Voor 12% gewijzigd door Sheva op 10-01-2015 13:23 ]
Wees eens wat concreter, welk image bestand probeer je te laden / wat wil je doen?Sheva schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:22:
Ik kan het nergens vinden, maar weet iemand hoe USB Burning Tool het .aml (Image) bestand kan herkennen? Als ik de extensie verander lukt het niet en anders is er geen mogelijkheid voor me om de image te importeren. Of ik zie iets over het hoofd natuurlijk..
Iemand die al Popcorn Time heeft gedraaid en getest op de nieuwste firmware? Hoe looptie? Nog steeds schokkerig en stotterig?
De meest recente firmware, bedoel ik. Die van eind November, geloof ik. Waar hierboven de 'how to' van gepost is..co[s]mo schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:41:
[...]
Wees eens wat concreter, welk image bestand probeer je te laden / wat wil je doen?
Ik ga mijn Minix nu ook even updaten, en wat ik ervan begrijp is dat je dat .aml bestandje puur even naar je usb-stick moet kopiëren. Je hoeft het niet als image o.i.d. er naartoe te 'branden'. Het is een bestandje die ervoor zorgt dat het setup weet op welke manier de echte image (update.zip) geïnstalleerd moet worden.Sheva schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:32:
[...]
De meest recente firmware, bedoel ik. Die van eind November, geloof ik. Waar hierboven de 'how to' van gepost is..
update.zip kan je ook gewoon los op de usb-stick zetten.
[edit] bij mij start hij op in één of andere bootloader, dus bij mij werkt de methode waarschijnlijk niet....
[edit2] was vanwege ntfs usb-stick. Het werkt nu wel op fat32.
[ Voor 12% gewijzigd door Rub3s op 10-01-2015 21:06 ]
Morgen eens proberen. Bedankt voor je feedback!Rub3s schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:07:
[...]
Ik ga mijn Minix nu ook even updaten, en wat ik ervan begrijp is dat je dat .aml bestandje puur even naar je usb-stick moet kopiëren. Je hoeft het niet als image o.i.d. er naartoe te 'branden'. Het is een bestandje die ervoor zorgt dat het setup weet op welke manier de echte image (update.zip) geïnstalleerd moet worden.
update.zip kan je ook gewoon los op de usb-stick zetten.
[edit] bij mij start hij op in één of andere bootloader, dus bij mij werkt de methode waarschijnlijk niet....
[edit2] was vanwege ntfs usb-stick. Het werkt nu wel op fat32.
Probeer gelijk ook even hoe Popcorn Time draait eropSheva schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:08:
[...]
Morgen eens proberen. Bedankt voor je feedback!
Volgens mij heeft iemand het hierboven het al geprobeerd. moet je even zoeken.imani schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:18:
[...]
Probeer gelijk ook even hoe Popcorn Time draait erop
Ik heb dit nog even geprobeerd. Heb de firmware van 26-12 op m'n X8-H+ draaien (in de finless versie van bob)Probeer gelijk ook even hoe Popcorn Time draait erop
De .se versie van popcorn werkt hier prima. De .io versie (v1.1) is zeker beter dan de eerste release maar ik heb het idee dat ie nog minder is qua beeld kwaliteit in vergelijk met de .se versie.
Kodi met wat plugins geven me overigens veel beter (en sneller) beeld dan beide popcorn versies. Je moet dan natuurlijk niet de vkbox source kiezen maar een andere hd source.
Zowel kodi als popcorn.se laat ik naar externe sdcard bufferen, werkt goed maar of het zonder ook goed zou werken weet ik niet. Dat zul je zelf moeten proberen.
ik zou Popcorn Time zeker niet aanraden, lees dit:imani schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:52:
Iemand die al Popcorn Time heeft gedraaid en getest op de nieuwste firmware? Hoe looptie? Nog steeds schokkerig en stotterig?
http://www.minixforum.com...p-streaming-read-me.2035/
en als je het toch wilt doen in ieder geval laten wegschrijven (data + cache) naar een externe USB of SD schijf om slijtage aan de interne MINIX opslag te voorkomen
[ Voor 18% gewijzigd door co[s]mo op 11-01-2015 10:17 ]
Lees even de uitleg op het MINIX forum, duidelijker kan volgens mij niet:Sheva schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:08:
[...]
Morgen eens proberen. Bedankt voor je feedback!
http://www.minixforum.com...re-please-read-this.3052/
check eerst je firmware versie:
Open "SettingsMbox" -> Other -> Build number
Heb je de versie van 20141122 of eerder dan updaten via onderstaande procedure (full system image file (wipe data)):
http://www.minixforum.com...-beta-firmware-image.116/
Heb je de versie van na 20141122 dan heb je 2 opties:
1. full system image file (wipe data): http://www.minixforum.com...-beta-firmware-image.116/
2. USB .zip update package:
Download from MINIX server: http://minix.com.hk/firmware/X8H-PLUS-FOTA-20141225.rar
Download from Forum server: http://www.minixforum.com...8H-PLUS-FOTA-20141225.rar
Update procedures:
1.) Unrar the above package and you will get two files: a .zip update package file, plus an aml parameters file;
2.) Copy both files to the ROOT directory of a FAT32 formatted USB stick;
3.) Go to SETTINGS:
4.) Then go to "Other", choose "System Update"
5.) OR, launch the UPDATE&BACKUP app directly:
6.) Press "Select"
5.) Choose the "X8H_PLUS_OTA_20141225.zip" package from the ROOT directory of your USB drive, please be reminded that BOTH the "X8H_PLUS_OTA_20141225.zip" & "factory_update_param.aml" files must be stored in the ROOT directory of your USB drive before proceeding:
6.) Choose "Update":
7.) Confirm "Update", DO NOT UNPLUG THE POWER OR THE USB DRIVE during the whole process:
8.) System will reboot itself and continue the rests of the process, it shall take less than 5 minutes and once update is complete it shall boot into the system again.
Hoe zit dat dan met apps zoals NPO, RTL XL en KIJK? Dan stream je ook content. Evenals Youtube, bijvoorbeeld.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Die stream je gelijk van het internet af, popcorntime bijvoorbeeld werkt volgens het torrentprotocol en dus download je kijkenderhand de film op het interne geheugen en wordt die daarna verwijderd. Hierdoor treedt oplaatst slijtage op.Jorgen schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:26:
Hoe zit dat dan met apps zoals NPO, RTL XL en KIJK? Dan stream je ook content. Evenals Youtube, bijvoorbeeld.
Ik heb het ook gelezen, en ik vind het maar onzin. Stel je hebt in 2 jaar 500films gekeken. Dat zou betekenen dat een cell ook 500 keer (of x2 door verwijderen van diezelfde films) beschreven is. Lijkt me niet dat dat problematisch is, maar ik ben geen expert.co[s]mo schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:13:
[...]
ik zou Popcorn Time zeker niet aanraden, lees dit:
en als je het toch wilt doen in ieder geval laten wegschrijven (data + cache) naar een externe USB of SD schijf om slijtage aan de interne MINIX opslag te voorkomen
Ook ik ben geen expert, maar het probleem zit hem in het torrentprotocol zoal l0lownkill hierboven beschrijft. Bij streamen via dit protocol blijf je continue data heen en weer schrijven omdat je haalt, maar ook gelijk weer deelt.Rub3s schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:12:
[...]
Ik heb het ook gelezen, en ik vind het maar onzin. Stel je hebt in 2 jaar 500films gekeken. Dat zou betekenen dat een cell ook 500 keer (of x2 door verwijderen van diezelfde films) beschreven is. Lijkt me niet dat dat problematisch is, maar ik ben geen expert.
Ik krijg eerder het idee dat het een ( nieuwe ) storm in een glas water is.co[s]mo schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:13:
[...]
ik zou Popcorn Time zeker niet aanraden, lees dit:
Popcorn / p2pstreaming bestaat al een tijdje, en er zijn niet, tot weinig tablet / telefoongebruikers die dit als probleem gemeld hebben.
Er zal een kern van waarheid inzitten, net zoals SSD's van de eerste generaties die slechter zouden worden na verloop van tijd.
( ik gebruik nog steeds een 4 jaar oude SSD die misschien wat trager is, maar net kapot )
Als je de hele dag 24/24 torrents streamt, zou de boel inderdaad wel wat trager worden
Ah, dat is wel een duidelijk verschil, ja.l0lownkill schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:48:
[...]
Die stream je gelijk van het internet af, popcorntime bijvoorbeeld werkt volgens het torrentprotocol en dus download je kijkenderhand de film op het interne geheugen en wordt die daarna verwijderd. Hierdoor treedt oplaatst slijtage op.
Van 10 naar 5 is nog altijd 50% vermindering. Dat zou ik niet zo leuk vinden...FreshMaker schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:52:
[...]
Ik krijg eerder het idee dat het een ( nieuwe ) storm in een glas water is.
Popcorn / p2pstreaming bestaat al een tijdje, en er zijn niet, tot weinig tablet / telefoongebruikers die dit als probleem gemeld hebben.
Er zal een kern van waarheid inzitten, net zoals SSD's van de eerste generaties die slechter zouden worden na verloop van tijd.
( ik gebruik nog steeds een 4 jaar oude SSD die misschien wat trager is, maar net kapot )
Als je de hele dag 24/24 torrents streamt, zou de boel inderdaad wel wat trager wordenmaar dagelijks een paar dingen, zal het hoogstens van 10 naar 5 jaar verkorten, denk ik zo maar.
Ik wil updaten volgens deze handeling omdat ik geen Windows heb:
http://www.minixforum.com...able-zip-for-neo-x8-h.98/
Maar ik kan de zip file niet vinden die ik daarvoor nodig heb.
Kan iemand mij een link geven voor deze zip file?
Uiteindelijk was het inderdaad een fluitje van een cent, maar ik zag wat over het hoofd waardoor ik er niet meer uit kwam. Inmiddels is het met gelukt dus, bedankt voor je uitleg overigens!
Ik neem aan dat je de x8-h hebt en niet de plus. Dan is de zip file volgens mij de file die hier staat.NrG! schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:12:
Ik wil updaten volgens deze handeling omdat ik geen Windows heb:
De linkjes staan net boven de screenshots, je hebt de factory_update_param.aml en update.zip nodig.
Wel even even goed kijken of je de Wipe of de Non-Wipe versie wilt gebruiken.
Bedankt voor je reactie..Delsin schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:30:
[...]
Ik neem aan dat je de x8-h hebt en niet de plus. Dan is de zip file volgens mij de file die hier staat.
De linkjes staan net boven de screenshots, je hebt de factory_update_param.aml en update.zip nodig.
Wel even even goed kijken of je de Wipe of de Non-Wipe versie wilt gebruiken.
Maar ik had even moeten vermelden welke minix ik heb en dat is de plus versie!
Heb je hier misschien ook een linkje voor?
http://www.minixforum.com...re-please-read-this.3052/NrG! schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:56:
[...]
Bedankt voor je reactie..
If your firmware is dated before 20141122, you are required to update using the full system image file (wipe data) - Full system image & tool:
Download from MINIX server: http://minix.com.hk/firmware/X8H_PLUS_fw002.rar
Download from Forum server: http://www.minixforum.com...p?file=X8H_PLUS_fw002.rar
And if your firmware version is dated on 20141122 or after,
you may apply the 002 firmware update by either flashing the full image (wipe data, recommended) or the USB zip package (keep data);
Download from MINIX server: http://minix.com.hk/firmware/X8H-PLUS-FOTA-20141225.rar
Download from Forum server: http://www.minixforum.com...8H-PLUS-FOTA-20141225.rar
[ Voor 48% gewijzigd door co[s]mo op 11-01-2015 19:07 ]
Die van de + versie staatNrG! schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:56:
[...]
Bedankt voor je reactie..
Da's de juiste link, maar is misschien wel een probleem. Je gaf aan geen windows te hebben en dus die tool niet te kunnen gebruiken toch? Als je huidige firmware versie van voor 22-11-2014 is moet je de eerste file gebruiken. Echter die moet je met de tool flashen.
Is je firmware van na de 22e november dan mag je de andere links gebruiken en dat zijn weer wel de normale zip packages die je op een usb kunt zetten.
Omdat je ook een plus hebt zou je ook de finless versie van Bob kunnen overwegen. Die heeft wel een perfecte upgrade procedure en de juiste files. Rom is wel geroot, weet niet of je dat wilt. Heb hem zelf wel draaien en dat werkt prima hier.
Die ga ik proberen..dank je!Delsin schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:15:
[...]
Die van de + versie staat
[...]
Da's de juiste link, maar is misschien wel een probleem. Je gaf aan geen windows te hebben en dus die tool niet te kunnen gebruiken toch? Als je huidige firmware versie van voor 22-11-2014 is moet je de eerste file gebruiken. Echter die moet je met de tool flashen.
Is je firmware van na de 22e november dan mag je de andere links gebruiken en dat zijn weer wel de normale zip packages die je op een usb kunt zetten.
Omdat je ook een plus hebt zou je ook de finless versie van Bob kunnen overwegen. Die heeft wel een perfecte upgrade procedure en de juiste files. Rom is wel geroot, weet niet of je dat wilt. Heb hem zelf wel draaien en dat werkt prima hier.
Is er nog iets wat ik moet weten over deze rom?
Ben ik bijvoorbeeld het minix-menu kwijt?
In zijn eerste post legt hij al uit wat hij heeft gewijzigd. Dat is redelijk duidelijk, kan ik weinig aan toevoegen.NrG! schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:22:
[...]
Die ga ik proberen..dank je!
Is er nog iets wat ik moet weten over deze rom?
Ben ik bijvoorbeeld het minix-menu kwijt?
Na install bij eerste opstart krijg je een keuze (net als bij de standaard minix versie meen ik) of je de Minix of default Android launcher wilt gebruiken. Zelf gebruik ik de standaard android interface, die minix launcher voegt voor mij niet veel toe, maar dat is persoonlijk.
Qua backup kun je bijvoorbeeld je hele .xbmc folder copieeren als daar nuttige plugins in zitten. Je kunt desgewenst zelfs de directory renamen naar .kodi als je op de nieuwe omgeving Kodi gaat gebruiken. Copieeren kan eenvoudig via de micro usb kabel naar een pc.
En ik bedenk me nog, schakel ART niet in of -als je dat wel doet- zorg dat je USB debugging voor die tijd aan hebt gezet. Na reboot met de ART engine komt mijn plus in een bootloop. Zonder usb debugging actief moet je dan opnieuw flashen. Met debugging aan kun je via adb shel eenvoudig met 1 commando terug naar Dalvik.
Op een gebruiksapparaat wat ongeveer 60 euro gekost heeft, mwohh .. dat risico wil ik wel lopen ...Jorgen schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:28:
[...]
Van 10 naar 5 is nog altijd 50% vermindering. Dat zou ik niet zo leuk vinden...
Waar kan je instellen dat de data wordt weggeschreven op USB of af card. Ik zie nergens de mogelijkheid
Ik probeerde net muziek af te spelen via een USB stick maar das geen succes in xbmc. Hapert continue. Alsof hij aan t bufferen is
Ik probeerde net muziek af te spelen via een USB stick maar das geen succes in xbmc. Hapert continue. Alsof hij aan t bufferen is
[ Voor 39% gewijzigd door steefje op 11-01-2015 21:32 ]
PSN ID Binloading_nl
Voor welk programma? In popcorn4time kun je dat in het menu vinden.steefje schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:31:
Waar kan je instellen dat de data wordt weggeschreven op USB of af card. Ik zie nergens de mogelijkheid
Kodi/xbmc kun je op verschillende manieren anders configureren.
Zelf heb ik alles van xbmc verplaatst naar sdcard, leek me de makkelijkste manier. Dit kan door een file "xbmc_env.properties" in de root van je interne sdcard te plaatsen met daarin een verwijzing waar xbmc/kodi zijn data moet lezen en schrijven:
code:
1
| xbmc.data=/storage/external_storage/sdcard1/xbmc_data |
Ik heb €185,= betaald voor mijn X8-H Plus incl. A2 flymouse. Daar wil ik toch zeker 5 jaar plezier van hebben.FreshMaker schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:41:
[...]
Op een gebruiksapparaat wat ongeveer 60 euro gekost heeft, mwohh .. dat risico wil ik wel lopen ...
keuze's, je HOEFT popcorn en p2pstreaming niet te gebruiken, maar de remote zal nog wel werken dan hoorJorgen schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:38:
[...]
Ik heb €185,= betaald voor mijn X8-H Plus incl. A2 flymouse. Daar wil ik toch zeker 5 jaar plezier van hebben.
Bij Gearbest kostte hij 'maar' 140euro ( incl verzenden, en excl evt kortingen )
Intern zijn er soortgelijke spelers te vinden, al dan niet zonder HW dolby
( ik heb zelf een MX-III btw, omdat ik het drievoudige bedrag niet noodzakelijk vond, want ik speel toch geen DTS dingen één op één af )
Dat ik dat niet hoef te betalen, weet ik. 
Ik wilde a) betalen met iDeal, dus een Nederlandse dealer, b) goede ondersteuning en community en c) toekomst-klaar, aangezien ik over een tijdje een AV-receiver wil gaan aanschaffen, dus Dolby/DTS HD.
Ik wilde a) betalen met iDeal, dus een Nederlandse dealer, b) goede ondersteuning en community en c) toekomst-klaar, aangezien ik over een tijdje een AV-receiver wil gaan aanschaffen, dus Dolby/DTS HD.
heeft iemand ook last van niet goedlopende ondertitels in Kodi?
Ik heb geprobeerd om alternatieve subs ophalen, maar ze lopen niet synchroniseren.
Ik dacht dat aan het verkeerde subs lagen, maar toch niet.
Het leek wel dat ze elke second een second vertraging heeft.
Hetzelfde deed ik het op PC, ze synchroniseren gewoon prima.
Zou het aan liggen, minix is 24/7 aan, draait altijd in xbmc? Of iets met buffer?
Na helemaal uitgezet om m opstart geven vertoont xbmc nog steeds vertragende subs.
ik ben vergeten vermelden dat ik alleen stream via Genesis.
Ik heb geprobeerd om alternatieve subs ophalen, maar ze lopen niet synchroniseren.
Zou het aan liggen, minix is 24/7 aan, draait altijd in xbmc? Of iets met buffer?
Na helemaal uitgezet om m opstart geven vertoont xbmc nog steeds vertragende subs.
[ Voor 5% gewijzigd door Zandhaas op 13-01-2015 11:34 ]
bij mij werken subs prima, zowel van eigen films (MKV) via de NAS als bv via Genesis...
een vraagje dat ietwat aansluit aan de caching discussie, ik heb zelf een X8 met slechts 8GB interne storage. Ik zou graag mijn grote apps uit de playstore, bv. games, op mijn 32GB SD-kaartje zetten ipv interne. Iemand een idee hoe je dit kan doen zodat bv. playstore apps standaard naar de SD wegschrijft ipv intern?
Je kunt tijdens het afspelen de ondertitels calibreren, dus als ze een seconde te laat komen stel je zin op - 1.Zandhaas schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 00:43:
heeft iemand ook last van niet goedlopende ondertitels in Kodi?
Ik heb onlangs een X8-H plus besteld, maar kwam later dat je deze ook in Nederland kunt aanschaffen met een HardwareGuru XBMC versie en voorafgeïnstalleerde addons.
Nu heb ik een aantal vragen wat ik niet zo snel kon vinden op de 30 pagina's:
- Natuurlijk heeft iedereen zijn/ haar voorkeuren m.b.t. firmware/ rom, maar wat geniet jullie voorkeur en waarom? Standaard Minix ROM, custom finless, HardwareGuru ROM (of is dit geen rom maar alleen de custom XBMC)?
- Misschien een stomme vraag maar moet je rooten voordat je een custom ROM installeert?
- Om de xbmc addons (voor streaming films/ series) zelfs te installeren heb je toch niet uren voor nodig om dingen in te stellen, want dat werd wel gesuggereerd in bepaalde posts?
Alvast bedankt.
- Natuurlijk heeft iedereen zijn/ haar voorkeuren m.b.t. firmware/ rom, maar wat geniet jullie voorkeur en waarom? Standaard Minix ROM, custom finless, HardwareGuru ROM (of is dit geen rom maar alleen de custom XBMC)?
- Misschien een stomme vraag maar moet je rooten voordat je een custom ROM installeert?
- Om de xbmc addons (voor streaming films/ series) zelfs te installeren heb je toch niet uren voor nodig om dingen in te stellen, want dat werd wel gesuggereerd in bepaalde posts?
Alvast bedankt.
Ik zou lekker voor de basis gaan en zelf alles gewoon installeren. Je hoeft geen geld uit te geven voor dingen die je zelf ook kan doen, eenvoudig. Helemaal als tweaker zijnde
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik heb van nieuwsgroepen de DitisTV versie gedownload....moet zeggen dat ik er niet echt over te spreken ben. De zelf geinstaleerde pluggins werken voor mij vaak beter.
Enig nadeel is dat ik nog een beetje zoekende ben qua XBMC, maar dus dat maakt het af en toe wat lastig maar zeker niet onoverkomelijk.
Enig nadeel is dat ik nog een beetje zoekende ben qua XBMC, maar dus dat maakt het af en toe wat lastig maar zeker niet onoverkomelijk.
PSN ID Binloading_nl
Op Facebook zit een groep waar je makkelijk vragen kan stellen en als je zoek al veel uitleg kan vinden.
Wel handig voor sommige dingen.
https://www.facebook.com/groups/xbmcvoorbeginners/?ref=br_tf
En ja, dit is tv is craaaap!
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik was voor de lol ook even lid geworden van die groep. De beheerders posten veel handige en goede info.
Helaas zijn de gebruikers voor 90% echt van het niveau ‘tante jannie & ome cor’ die een android stickie via dagkoopje.nl of een vergelijkbare site hebben geplukt en er de ballen van snappen en te beroerd zijn om ook maar even zelf iets te googlen of terug te zoeken op die FB pagina.
100x per dag de vraag waar ze Frozen in het Nederlands kunnen downloaden etc.
Helaas zijn de gebruikers voor 90% echt van het niveau ‘tante jannie & ome cor’ die een android stickie via dagkoopje.nl of een vergelijkbare site hebben geplukt en er de ballen van snappen en te beroerd zijn om ook maar even zelf iets te googlen of terug te zoeken op die FB pagina.
Haha ik zal daar maar niet lid gaan worden... zal dan wel voor standaard rom gaan en zelf dingen instellenR-B schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:58:
Op Facebook zit een groep waar je makkelijk vragen kan stellen en als je zoek al veel uitleg kan vinden.
Nog een laatste vraag wat werkt het beste op de Minix Neo x8-h plus? Kodi of Gotham XBMC?
[ Voor 9% gewijzigd door Lfshiu op 13-01-2015 16:06 ]
Haha, het is idd wel niveau wat jij beschrijft. hahahaha
. maar komen soms wel leuke tips voorbij om es te proberen 
MEeste zijn idd ook te lui om ook maar iets zelf te proberen..
MEeste zijn idd ook te lui om ook maar iets zelf te proberen..

[ Voor 24% gewijzigd door R-B op 13-01-2015 16:08 ]
Niet alleen dat, maar als je werkelijk hulp biedt ( evt links naar juiste tutorials ) krijg je een berichtje dat je niet je eigen site moet spammen, en je al snel een blockade krijgt.Pusherman_ schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:42:
Ik was voor de lol ook even lid geworden van die groep. De beheerders posten veel handige en goede info.
( en meldingen dat jouw persoonlijke statussen racistisch en kindonvriendelijk zijn ... )
veel van die xbmc/kodi "fanpagina's" allemaal bevolkt door voornoemde oom en tante, tvaddons, tweakers en freaktab ( en nog een paar ) moet je zijn voor degelijke informatie en ondersteuning.
Ik heb sinds vandaag mijn Minix X8-H Plus , alleen ik krijg geen 1 stream werkend.
Telkens rechtsonder staat er dat blokje met working en dat hij aan het laden is, maar na een tijd springt dat weg en gebeurd er niks.
Ook krijg ik bij Sportsdevil een Script fail, hoe is dit op te lossen?
Telkens rechtsonder staat er dat blokje met working en dat hij aan het laden is, maar na een tijd springt dat weg en gebeurd er niks.
Ook krijg ik bij Sportsdevil een Script fail, hoe is dit op te lossen?
Script fails willen nog wel eens magisch oplossen door de add-on te verwijderen of opnieuw te installeren. Ook heb ik al een add-on gehad die je gewoon moest configureren voordat die ging werken (klapte er anders ook uit met een error).
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
En het probleem van niet laden films, zou dat kunnen komen omdat ik het via wifi doe, en de router beneden staat en minix player boven?
Dat zou best eens kunnen, dat je verbinding dermate slecht is dat ie niet snel genoeg kan bufferen..?
Nee dat geloof ik niet, ik heb een via wifi en een andere x8 via kabel.Dirk0s schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:47:
En het probleem van niet laden films, zou dat kunnen komen omdat ik het via wifi doe, en de router beneden staat en minix player boven?
Maar allebij geven in dat geval deze melding
Gewoon een paar meer proberen meestal werkt het dan wel
[ Voor 7% gewijzigd door my_fiero op 14-01-2015 12:16 ]
Ik heb gisteren echt 10 films en per film 3 HD links geprobeerd, bij allemaal kwam rechts onder dat blokje working te staan wat na aantal seconde weg was, maar geen 1 film start op.my_fiero schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:15:
[...]
Nee dat geloof ik niet, ik heb een via wifi en een andere x8 via kabel.
Maar allebij geven in dat geval deze melding
Gewoon een paar meer proberen meestal werkt het dan wel
Er stond standaard kodi bij mij op, terwijl ik op veel filmpjes zie dat er standaard xbmc op staat, is dat misschien een verschil?
Vanavond eens beneden neer zetten en dan met kabel proberen.
Vraag: ik weet niet zeker of het een Minix of een XBMC probleem is, maar ik post het in eerste instantie hierzo.
Regelmatig heb ik bij het afspelen van gedownloade .mkv bestanden dat XBMC onverwachts stopt met het afspelen van een serie-aflevering. Ik kom dan weer terug in XBMC in het file explorer gedeelte. Sommige .mkv's spelen wel goed af dus het is niet continu.
Series staan op mijn NAS, en de Minix is bedraad (100mbit) aangesloten. Normaal gesproken download ik 720p bestanden, dus een gemiddelde aflevering zit rond de 1 Gb.
Zou dit te maken kunnen hebben met reclameblokken die origineel in het bestand zaten maar eruit geknipt zijn? En is XBMC en/of Minix hier zo gevoelig voor dat het afspelen stopt?
Hoor graag of anderen hier ook last van hebben en/of iemand een oplossing weet.
Regelmatig heb ik bij het afspelen van gedownloade .mkv bestanden dat XBMC onverwachts stopt met het afspelen van een serie-aflevering. Ik kom dan weer terug in XBMC in het file explorer gedeelte. Sommige .mkv's spelen wel goed af dus het is niet continu.
Series staan op mijn NAS, en de Minix is bedraad (100mbit) aangesloten. Normaal gesproken download ik 720p bestanden, dus een gemiddelde aflevering zit rond de 1 Gb.
Zou dit te maken kunnen hebben met reclameblokken die origineel in het bestand zaten maar eruit geknipt zijn? En is XBMC en/of Minix hier zo gevoelig voor dat het afspelen stopt?
Hoor graag of anderen hier ook last van hebben en/of iemand een oplossing weet.
Dat lijkt me een erg goede stap om je wifi verbinding even uit te sluiten.Dirk0s schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:26:
[...]
{knip}
Vanavond eens beneden neer zetten en dan met kabel proberen.
Misschien gaat het wat ver, maar je kunt in de Kodi logs kijken of daar fouten staan. Als een stream niet beschikbaar is kun je -afhankelijk van de gebruikte plugin- soms meldingen hierover vinden.
Bijvoorbeeld 1Channel zal in de Kodi.log letterlijk iets zetten als "ERROR:Playlist Player: skipping unplayable item:.... etc"
Als je dat ziet, en je hebt wel naar de film/episode kunnen bladeren hoef je niet direct aan je eigen netwerk verbinding te twijfelen maar is gewoon aan de andere kant de stream niet beschikbaar.
De kodi/xbmc logs zoeken met bijv. "ES File Explore". Zoek naar Kodi.log (of xbmc.log voor xbmc)
Vergeet in ES File Explore niet "Show hidden files" aan te zetten, anders ga je de log niet vinden.
Met die logs ben ik niet zo in thuis, dus dit verhaal is voor mij een groot raadsel wat ik er mee moet doen.Delsin schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:04:
[...]
Dat lijkt me een erg goede stap om je wifi verbinding even uit te sluiten.
Misschien gaat het wat ver, maar je kunt in de Kodi logs kijken of daar fouten staan. Als een stream niet beschikbaar is kun je -afhankelijk van de gebruikte plugin- soms meldingen hierover vinden.
Bijvoorbeeld 1Channel zal in de Kodi.log letterlijk iets zetten als "ERROR:Playlist Player: skipping unplayable item:.... etc"
Als je dat ziet, en je hebt wel naar de film/episode kunnen bladeren hoef je niet direct aan je eigen netwerk verbinding te twijfelen maar is gewoon aan de andere kant de stream niet beschikbaar.
De kodi/xbmc logs zoeken met bijv. "ES File Explore". Zoek naar Kodi.log (of xbmc.log voor xbmc)
Vergeet in ES File Explore niet "Show hidden files" aan te zetten, anders ga je de log niet vinden.
Xbmc downloaden ipv de kodi die er al op stond heeft geen nut?
Xbmc ipv Kodi lijkt mij geen invloed te hebben. Kodi werkt prima. Je kunt ze echter probleemloos naast elkaar draaien, dus even proberen is natuurlijk zo gebeurd. Als er toch een duidelijk verschil is misschien eens een clean install van Kodi en dan alleen de plugins er bij die je echt wilt gebruiken er op zetten.Dirk0s schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:25:
[...]
Met die logs ben ik niet zo in thuis, dus dit verhaal is voor mij een groot raadsel wat ik er mee moet doen.
Xbmc downloaden ipv de kodi die er al op stond heeft geen nut?
Zojuist een clean install gedaan, via superrepo icefilms erop gezet. maar nog steeds geen 1 stream begint daadwerkelijk met de film. heel vreemd!Delsin schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:42:
[...]
Xbmc ipv Kodi lijkt mij geen invloed te hebben. Kodi werkt prima. Je kunt ze echter probleemloos naast elkaar draaien, dus even proberen is natuurlijk zo gebeurd. Als er toch een duidelijk verschil is misschien eens een clean install van Kodi en dan alleen de plugins er bij die je echt wilt gebruiken er op zetten.
Dat is inderdaad wel vreemd. Storage vol mischien? Alhoewel icfilms bij mij nu ook moeilijk doet. Ik heb ook via Genesis geprobeerd en er zijn op dit moment inderdaad veel streams die niet werken. Bijv. voor 'unbroken' werkt één Moviestorm stream wel, maar alle icefilms streams niet.Dirk0s schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:43:
[...]
Zojuist een clean install gedaan, via superrepo icefilms erop gezet. maar nog steeds geen 1 stream begint daadwerkelijk met de film. heel vreemd!
Wellicht is er helemaal niets met je setup aan de hand maar zijn er problemen in streaming land.
Bedacht me nog, je kunt misschien ook Kodi even op je pc zetten en daar met Genesis of Icefilms controleren. Als die de zelfde streams ook niet openen kan ligt het zeker niet aan de je device.
Zojuist op mijn Macbook via xbmc een HD link gestart die het deed. Het ging om inception de 2e link.Delsin schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:05:
[...]
Dat is inderdaad wel vreemd. Storage vol mischien? Alhoewel icfilms bij mij nu ook moeilijk doet. Ik heb ook via Genesis geprobeerd en er zijn op dit moment inderdaad veel streams die niet werken. Bijv. voor 'unbroken' werkt één Moviestorm stream wel, maar alle icefilms streams niet.
Wellicht is er helemaal niets met je setup aan de hand maar zijn er problemen in streaming land.
Bedacht me nog, je kunt misschien ook Kodi even op je pc zetten en daar met Genesis of Icefilms controleren. Als die de zelfde streams ook niet openen kan ligt het zeker niet aan de je device.
Toen weer naar mijn minix en dezelfde link proberen te starten, helaas zonder resultaat. Heel vreemd dit.
Edit: Was helemaal vergeten om hem beneden met wifi en kabel te testen. Hier werkt het dus gewoon!!!
Kabel door het huis trekken is geen optie, enige optie die dan overblijft is een hele sterke router kopen zodat de verbinding boven beter wordt. iemand tips, ondanks het verkeerde topic.
[ Voor 13% gewijzigd door Dirk0s op 14-01-2015 21:36 ]
- zelf heb ik de gewone standaard Minix Rom draaien met laatste firware versie. Alles doet het prima, dus ik zie geen reden om van rom te wisselen.Lfshiu schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:30:
..
Alvast bedankt.
- ja, bij de meeste wel, maar bij Finless wordt je device geroot als je de rom erop zet (dus automatisch)
- nee, zeker niet. Het is leuk dat er kant en klaar pakket wordn aangeboden, echter 75% van de add-ons die je krijgt ga je waarschijnlijk toch niet gebruiken. Er zijn genoeg programma add-ons via welke je snel de meest populaire video-add ons kunt toevoegen (kaosbox, fusion en total installer). Bij sommige is dit zelfs als per land ingedeeld zodat je in 1 keer alle NL add-ons kunt toevoegen. Fluitje van een cent.
Lukt het toch niet dan kijk de instructie video's van XBMC voor beginners
Ik denk er ook aan deze te kopen, maar wil eerst zeker zijn dat deze doet wat ik er van verwacht:
- ik wil Neflix in 4K kunnen bekijken (op een 4K televisie uiteraard)
- ik wil videobestanden die op een Timecapsule of een andere netwerkschijf in mijn netwerk staan kunnen afspelen (AVI, MP4, WMV, ISO)
- ik wil het scherm van mijn iPad kunnen 'mirroren' op de TV.
- youtube, nieuwssites,...
Of moet ik naar iets anders uitkijken?
- ik wil videobestanden die op een Timecapsule of een andere netwerkschijf in mijn netwerk staan kunnen afspelen (AVI, MP4, WMV, ISO)
Sony A7 iv en wat recycled glas
Netflix gaat 4k alleen toestaan op gecertificeerde tv's/apparaten ... ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren op dit soort android boxjes.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
En waarom zou dat niet gaan gebeuren op de Minix? Er loopt nu ook een discussie met Netflix om de streams in 1080p door te geven via Minix, waarom straks niet ook in 4K?renzo4000 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:25:
Netflix gaat 4k alleen toestaan op gecertificeerde tv's/apparaten ... ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren op dit soort android boxjes.
Misschien gezien het feit dat die discussie al loopt sinds deze zomer en het nog niet is opgeleverd. Ik ben in ieder geval sceptisch.
Voor mensen die issues hebben met Popcorn time icm dit apperaatje. Hier staat wel een aardige uitleg hoe je het een en ander kan tunen.
http://www.androidminicom...rn-time-op-je-androidbox/
Zelf nog niet kunnen testen helaas. Ben wel benieuwd welke versie van Popcorn men gebruikt.
Op de site van http://popcorn-time.se/ staat een Android versie 2.4 op https://popcorntime.io/ staat een Android versie 1.1
Voor mensen die issues hebben met Popcorn time icm dit apperaatje. Hier staat wel een aardige uitleg hoe je het een en ander kan tunen.
http://www.androidminicom...rn-time-op-je-androidbox/
Zelf nog niet kunnen testen helaas. Ben wel benieuwd welke versie van Popcorn men gebruikt.
Op de site van http://popcorn-time.se/ staat een Android versie 2.4 op https://popcorntime.io/ staat een Android versie 1.1
PSN ID Binloading_nl
Ik heb een Minix Neo X8-h aangeschaft bij Conrad.
Nu wil ik hem gebruiken als internet browser bij de TV maar ook als muziek speler waarbij geluid door mijn stereo word weergegeven. Voor de stereo weergave heb ik een SPDIF naar RCA tulp converter.
Het lukt me echter niet om 2 audio outputs tegelijk actief hebben.
Wie weet hoe ik dat kan realizeren?
Nu wil ik hem gebruiken als internet browser bij de TV maar ook als muziek speler waarbij geluid door mijn stereo word weergegeven. Voor de stereo weergave heb ik een SPDIF naar RCA tulp converter.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar waarom zou je twee audio outputs tegelijk actief willen hebben. Ik kan me ook goed voorstellen dat dit niet kan overigens. Je systeem zal dan over twee kanalen geluid moeten distribueren.
PSN ID Binloading_nl
leg eens uit wat je precies wilt, geluid op zowel tv als ook stereo en dan tegelijk gebruiken???epdv schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:37:
Mijn tv produceert een aardige geluids kwaliteit.
Maar dat haalt het zeker niet bij die van mijn stereo.
Zodoende, als ik muziek met de media player afspeel wil ik die naar mijn stereo (=spdif) sturen.
Het is niet erg als het ook naar de tv (=hdmi) wordt verzonden.
Als ik videos met de media player afspeel wil ik dat het geluid in ieder geval naar mijn tv (=hdmi) sturen.
Daarnaast zou fijn zijn als het ook naar de stereo (=spdif) wordt gezonden.
Ik zou blij zijn als media player geluid altijd naar beide hdmi en spdif wordt gezonden.
En dat dan automatisch, zonder dat ik steeds de geluids output moet configureren.
Maar dat haalt het zeker niet bij die van mijn stereo.
Zodoende, als ik muziek met de media player afspeel wil ik die naar mijn stereo (=spdif) sturen.
Het is niet erg als het ook naar de tv (=hdmi) wordt verzonden.
Als ik videos met de media player afspeel wil ik dat het geluid in ieder geval naar mijn tv (=hdmi) sturen.
Daarnaast zou fijn zijn als het ook naar de stereo (=spdif) wordt gezonden.
Ik zou blij zijn als media player geluid altijd naar beide hdmi en spdif wordt gezonden.
En dat dan automatisch, zonder dat ik steeds de geluids output moet configureren.
Naar mijn weten kan je dat vergeten. Thans volgens kan je maar uit een kanaal tegelijk geluid krijgen.
PSN ID Binloading_nl
Er is ook nog een mogelijkheid voor USB geluid.
Is die mogelijk tegelijk beschikbaar tegelijkertijd met HDMI geluid?
Is die mogelijk tegelijk beschikbaar tegelijkertijd met HDMI geluid?
Waarom zou je netflix in 4K willen kijken via de Neo als je een 4K tv hebtTommie12 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:02:
Ik denk er ook aan deze te kopen, maar wil eerst zeker zijn dat deze doet wat ik er van verwacht:
Live youre Life and Enjoy every Day
Ik heb mijn minix (plus) een update gegeven naar de 002 firmware (251214)
Krijg ik nu future updates over the air?
dat is wel wat men aangekondigd heeft.NrG! schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:52:
Ik heb mijn minix (plus) een update gegeven naar de 002 firmware (251214)
Bij de laatste firmware hebben ze de mogelijkheid opengezet om audio tegelijkertijd via hdmi en spdif uit te sturen, kijk hier maar eens. Bij mij werkt dit in ieder geval.epdv schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:37:
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km
hallo ik ben aan het proberen de bibliotheek te maken weet iemand hoe dat gaat?
Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A
Anoniem: 565712
Hallo iedereen,
Ik heb een vraag waar ik na het nodige onderzoek gedaan te hebben het nog steeds niet heb opgelost;
Mijn Minix Neo X8-H plus heeft standaard XMBC (Gotham) for Minix, deze heeft ook de optie ''recently addes videos'' en deze is ook te zien in het hoofdmenu.
Ik heb ondertussen ook Kodi geinstalleerd maar krijg geen ''recently added videos'' te zien en ook '' TV Shows'' krijd ik om een of andere reden niet op het scherm.
Als ik naar ''instellingen'' ga en vervolgens naar ''appearance'' en ''settings'' zijn de opties '' show recenlty addded TV Shows/Videos'' grijs en niet selecteerbaar.
Hoe kan ik dit oplossen? Het zal waarschijnlijk iets simpels zijn waar ik ondertussen volledig overheen kijk.....
Mvg
NoBackup
Ik heb een vraag waar ik na het nodige onderzoek gedaan te hebben het nog steeds niet heb opgelost;
Mijn Minix Neo X8-H plus heeft standaard XMBC (Gotham) for Minix, deze heeft ook de optie ''recently addes videos'' en deze is ook te zien in het hoofdmenu.
Ik heb ondertussen ook Kodi geinstalleerd maar krijg geen ''recently added videos'' te zien en ook '' TV Shows'' krijd ik om een of andere reden niet op het scherm.
Als ik naar ''instellingen'' ga en vervolgens naar ''appearance'' en ''settings'' zijn de opties '' show recenlty addded TV Shows/Videos'' grijs en niet selecteerbaar.
Hoe kan ik dit oplossen? Het zal waarschijnlijk iets simpels zijn waar ik ondertussen volledig overheen kijk.....
Mvg
NoBackup
Wat is je vraag concreet. Films, muziek? Neem aan dat je het over XMBC hebt, welke skin gebruik je.waxy50 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:14:
hallo ik ben aan het proberen de bibliotheek te maken weet iemand hoe dat gaat?
PSN ID Binloading_nl
Heb je je library aangeduid ?Anoniem: 565712 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:37:
Hallo iedereen,
Mvg
NoBackup
dwz via bestandsbeheer mappen toegevoegd aan de bibliotheek.
Als daar dan nieuwe media in komt, komt die op dat lijstje terecht
Anoniem: 565712
FreshMaker schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:50:
[...]
Heb je je library aangeduid ?
dwz via bestandsbeheer mappen toegevoegd aan de bibliotheek.
Als daar dan nieuwe media in komt, komt die op dat lijstje terecht

Hierboven ziet u wat ik mis. De opties van ''hide movies'' en ''hide tv shows'' zijn niet te selecteren. In Gotham wel en in Kodi doe ik dit op dezelfde manier.

En hier ga ik altijd als eerste voor ''add to library'' en dan voor ''add to favorites.
Ik voeg zelf geen extra mappen toe want had het in Gotham ook niet gedaan zonder problemen. Wil het wel proberen uiteraard.Ik zie echt niet waar ik de fout in ga.. Ik ga nieuwe mappen aanmaken en probeer het op deze manier.
(wel even erbij vermelden dat de pics hierboven van de pc (Kodi) variant afkomen).
Zal resultaat hier posten.
Klopt, maar hen je de mappen ook aangegeven als zijnde mediafolders ?
Je kan wel aan de library toevoegen, maar als Kodi niet in die betreffende map "kijkt" krijg je ze niet te zien.
Zo te zien heb je Genesis....
Ga naar bestandsbeheer, profile -> user_addons -> genesis
Daarin staan de mappen Movies en TVseries
Die moet je dan in je scan opnemen ( met een keyboard druk op C -> change media -> video --> daarna weer op C -> change content -> dan beide mappen van een parser voorzien, films voor films, en tv voor tv )
hierna worden ze in je bibliotheek gescand, en getoond
( add to favorites hoeft niet btw, als je ze toevoegd aan een library )
https://www.dropbox.com/s...2014-12-18%2011.00.08.png
https://www.dropbox.com/s...2014-12-18%2011.00.03.png
Je kan wel aan de library toevoegen, maar als Kodi niet in die betreffende map "kijkt" krijg je ze niet te zien.
Die moet je dan in je scan opnemen ( met een keyboard druk op C -> change media -> video --> daarna weer op C -> change content -> dan beide mappen van een parser voorzien, films voor films, en tv voor tv )
[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 22-01-2015 16:32 ]
en hier het bijbehorende filmpje met uitlegFreshMaker schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:26:
Klopt, maar hen je de mappen ook aangegeven als zijnde mediafolders ?
Anoniem: 448030
Hallo iedereen,
Ik heb sinds kort een neo 8x-h plus.
Nu zou ik graag mijn films die ik op een externe usb harde schijf heb staan en die ik heb aangesloten op mijn
Neo,ook toonbaar maken in de map speelfilms.
Nu moet ik steeds eerst naar bestanden gaan dan de usb hd aanduiden en dan naar de map met de films gaan. Vrij omslachtig.
In genisis is dat gewoon selecteren en toevoegen aan bibliotheek maar zo werkt het blijkbaar niet met films op een externe hd.
Alvast bedankt voor de info.
Nu zou ik graag mijn films die ik op een externe usb harde schijf heb staan en die ik heb aangesloten op mijn
Nu moet ik steeds eerst naar bestanden gaan dan de usb hd aanduiden en dan naar de map met de films gaan. Vrij omslachtig.
In genisis is dat gewoon selecteren en toevoegen aan bibliotheek maar zo werkt het blijkbaar niet met films op een externe hd.
Ik wol graag de software op mijn Minix X8-h upgraden.
De huidige firmware is versie is Andoid 4.2.2 Build KOT49H.20141112 Kernel 3.10.33.
Dat betekend volgens http://www.minixforum.com...-beta-firmware-image.116/
dat ik een image moet flashen.
Ik kan echter geen image vinden voor de X8-H (wel voor X8-H PLUS maar die wordt natuurlijk geweigerd door het flash programma).
Wie helpt me aan een link voor een nieuwe firmware image?
De huidige firmware is versie is Andoid 4.2.2 Build KOT49H.20141112 Kernel 3.10.33.
Dat betekend volgens http://www.minixforum.com...-beta-firmware-image.116/
dat ik een image moet flashen.
Ik kan echter geen image vinden voor de X8-H (wel voor X8-H PLUS maar die wordt natuurlijk geweigerd door het flash programma).
Wie helpt me aan een link voor een nieuwe firmware image?
Toch nog gevonden:
http://www.minixforum.com...hp?file=X8_X8H_002Afw.rar
En nu met geluid over spdif en hdmi tegelijk.
http://www.minixforum.com...hp?file=X8_X8H_002Afw.rar
En nu met geluid over spdif en hdmi tegelijk.
Zie de paar posts net boven je, maar ipv de genesis map ga je naar je usb schijf.Anoniem: 448030 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:06:
Hallo iedereen,
Ik heb ook de Minix Neo X8-H Plus aangeschaft bij www.media24store.nl
Mooie mediaspeler en weer een hoop om uit te vinden!
Mooie mediaspeler en weer een hoop om uit te vinden!
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ik wil xmbc vanaf een PC te besturen.
Daarvoor heb ik op de minix de chorus web add-on geistalleerd.
Ik kan echter niet ontdekken hoe dat media bestanden daarin zichtbaar gemaakt kunnen worden.
Soortgelijk probleem lijkt ook met awxi en de defaut web server op te treden.
Ook kan ik in xmbc, op de minix, aleen via sda1 bij een bestandslijst komen.
Daar zou ik echter een veel sierlijker lijst verwachten met bijvoorbeeld front plaatjes van cd's en dvd's die ik heb.
Het is dus ook mogelijk dat xmbc, en niet chorus, mijn probleem veroorzaakt.
Wie weet raad?
Ik kan echter niet ontdekken hoe dat media bestanden daarin zichtbaar gemaakt kunnen worden.
Daar zou ik echter een veel sierlijker lijst verwachten met bijvoorbeeld front plaatjes van cd's en dvd's die ik heb.
Wie weet raad?
Je bedoelt dat je bestanden wil toevoegen aan je bibliotheek. In dat geval krijg jij je front plaatjes en movie info. Zie een paar posts boven voor de uitleg en instructiefilmpje.epdv schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:29:
Ik wil xmbc vanaf een PC te besturen.
Wie weet raad?
co[s]mo in "Het Minix Neo X8 en Minix Neo X8-H topic"
[ Voor 4% gewijzigd door co[s]mo op 24-01-2015 11:13 ]
Bij de X8-H plus heb ik met de Ziggo-app wel geluid maar geen beeld. Hij heeft nog stock-firmware en geen root. Veranderen van de resolutie van de speler maakt niets uit, een andere tv/scherm ook niet. Wie herkent het probleem en wie heeft een oplossing?
Anoniem: 275716
Het bovenstaande krijg ik allemaal voor elkaar, maar ik wil eigenlijk iets anders en dat lukt me niet. Ik ben bijv bezig met seizoen 3 van de serie Breaking Bad. Wat ik dan wil is eigenlijk dat ik op mn beginscherm de afleveringen van alleen dat seizoen te zien krijg, en dan liefst nog dat ik daar kan zien bij welke aflevering ik gebleven ben en dat het steeds wordt ververst op moment als ik er weer eentje heb gezien. Nu staan daar de laatste afleveringen van seizoen 5. Daar heb je dan weinig aan.co[s]mo schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:12:
[...]
Je bedoelt dat je bestanden wil toevoegen aan je bibliotheek. In dat geval krijg jij je front plaatjes en movie info. Zie een paar posts boven voor de uitleg en instructiefilmpje.
co[s]mo in "Het Minix Neo X8 en Minix Neo X8-H topic"
Stomme vraag misschien, maar waarom zou je de ziggo app überhaupt op je minix willen? Ik neem aan dat je ziggo klant bent (anders kun je de app überhaupt niet gebruiken) en dus gewoon via je normale aansluiting tv kunt kijken? Of zie ik iets over het hoofd?cvanatten schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:20:
Bij de X8-H plus heb ik met de Ziggo-app wel geluid maar geen beeld. Hij heeft nog stock-firmware en geen root. Veranderen van de resolutie van de speler maakt niets uit, een andere tv/scherm ook niet. Wie herkent het probleem en wie heeft een oplossing?
Met de app kan in in het buitenland de Nederlandse TV zenders kijken via een VPN tunnel naar huis. Dan denkt de app dat ik gewoon met het Ziggo-netwerk verbonden ben.co[s]mo schreef op maandag 26 januari 2015 @ 07:21:
[...]
Stomme vraag misschien, maar waarom zou je de ziggo app überhaupt op je minix willen? Ik neem aan dat je ziggo klant bent (anders kun je de app überhaupt niet gebruiken) en dus gewoon via je normale aansluiting tv kunt kijken? Of zie ik iets over het hoofd?
kun je dan niet beter XOT op je Minix zetten (XBMC addon) en via deze alle NL kanalen bekijken? Dan omzeil je de afhankelijkheid van de Ziggo verbinding.
Dat kan niet op het homescreen, iig niet met confluenceAnoniem: 275716 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 04:10:
[...]
Het bovenstaande krijg ik allemaal voor elkaar, maar ik wil eigenlijk iets anders en dat lukt me niet. Ik ben bijv bezig met seizoen 3 van de serie Breaking Bad. Wat ik dan wil is eigenlijk dat ik op mn beginscherm de afleveringen van alleen dat seizoen te zien krijg, en dan liefst nog dat ik daar kan zien bij welke aflevering ik gebleven ben en dat het steeds wordt ververst op moment als ik er weer eentje heb gezien. Nu staan daar de laatste afleveringen van seizoen 5. Daar heb je dan weinig aan.
Je kan wel de bekeken files verbergen in de series folder, elke keer als er dan een aflevering klaar is, komt er een vinkje achter te staan, en Kodi laat het niet meer zien.
Dank voor de tip. De add-on werkt alleen met 'gemist' sites en niet met live TV.co[s]mo schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:22:
kun je dan niet beter XOT op je Minix zetten (XBMC addon) en via deze alle NL kanalen bekijken? Dan omzeil je de afhankelijkheid van de Ziggo verbinding.
dat is waar....maar het is altijd beter dan niets ;-)