Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 09:03
Ik heb in XBMC series toegevoegd vanuit Genesis. Die zie ik dus in mijn Series scherm.
Enige nadeel is dat hij daar de laatst toegevoegde afleveringen laat zien. Ik zou het leuker vinden als hij daar de verschillende series toont. Iemand een tip om dit in te stellen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 21:49
Zo net even ook de X8-H Plus besteld via geekbuying.
Hopelijk binnen 2 weekjes hier binnen dan kan ik men oud boxje naar de slaapkamer verhuizen en de Plus mooi in de woonkamer zetten.

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Ik heb wat gespeeld met het toevoegen van muziek items in de bibliotheek van xmbc.
Ik kan de bestandsnamen nu in chorus zien.
Er staan nog geen geen plaatjes bij de muziek bestanden, maar een namenlijst vind ik wel zo prettig.

Helaas zijn daar bij het experimenteren ook diverse ongewenste elementen tussen gekomen.
Zo heb ik bijvoorbeeld 'sda1' en 'mnt' in de bibliotheek gekregen.

Is het mogelijk om enkele elementen uit de xbmc bibliotheek te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Van de week een Samsung Tab pro tablet gekocht.
Kan de x-8h plus ook fungeren als soort chromecast? Met andere woorden; willekeurige content afspelen als het opdracht krijgt van mijn tablet?

Dit lukt wel de youtube app, maar niet via bijvoorbeeld streaming content op een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
Misschien ligt het aan mij.

Ik ben zelf nieuw in de wereld van Android boxen. "Vroeger" heb ik diverse mediaplayers gehad met interne harde schijf. Later ben ik overgestapt op XBMC, eerst met een Raspberry Pi (viel tegen), later met een Boxee Box (goedkoop en werkte prima). Iets later heb ik mijn Boxee Box voorzien van aangepaste software (Boxee+) en dat werkte prima. Je hebt de voordelen van XBMC en het is ook nog eens iets eenvoudiger te bedienen (altijd fijn voor moeders de vrouw). Nu is mijn Boxee Box echter overleden. Dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe box. Vervolgens heb ik besloten om één van de duurste boxen te kopen, de Neo X8-H Plus. Ik heb deze gekocht met aangepaste sofware (scheelt weer veel tijd).

Nu echter mijn probleem. Bij veel video's (film/serie) is het beeld minder goed dan op mijn Boxee Box. Ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen, het lijkt of het beeld "hapert" zonder stil te staan. Een soort waas komt over het beeld. Alsof de box e.e.a. niet kan verwerken. Gaat voornamelijk om hogere kwaliteit media, maar ik het er ook last van met een DVD-bestand.

Komt dit bekend voor? Wat zijn eventuele oplossingen? Is het gebruiken van b.v. MX Player een oplossing? Een box die 4k moet kunnen afspelen kan toch (hoop ik) wel "gewoon" 720P of 1080P afspelen zonder problemen?

Ik werk zowel via Wifi als via kabel, geen verschil.

Polestar 2, SRSM, Void, Pilot, Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
co[s]mo schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:22:
kun je dan niet beter XOT op je Minix zetten (XBMC addon) en via deze alle NL kanalen bekijken? Dan omzeil je de afhankelijkheid van de Ziggo verbinding.
Heb je misschien ook een idee voor WebTV via de browser zoals bijvoorbeeld KPN en XS4ALL aanbieden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 21:38
Op dit moment heb ik nog XBMC 13.3 op mijn Minix Neo X8-H Plus.
Zijn er al mensen die Kodi 14.0 hebben geïnstalleerd op hun Minix en zo ja, werkt deze zonder problemen?
Als ik het goed begrijp, wordt Kodi naast XBMC geïnstalleerd, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Sjiefke schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:57:
Nu echter mijn probleem. Bij veel video's (film/serie) is het beeld minder goed dan op mijn Boxee Box. Ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen, het lijkt of het beeld "hapert" zonder stil te staan. Een soort waas komt over het beeld. Alsof de box e.e.a. niet kan verwerken. Gaat voornamelijk om hogere kwaliteit media, maar ik het er ook last van met een DVD-bestand.

Komt dit bekend voor? Wat zijn eventuele oplossingen? Is het gebruiken van b.v. MX Player een oplossing? Een box die 4k moet kunnen afspelen kan toch (hoop ik) wel "gewoon" 720P of 1080P afspelen zonder problemen?

Ik heb dit exact hetzelfde... Het beeld "beweegt/trilt" heel snel... Er is nog wel naar te kijken, maar echt ideaal is het niet... Met films (1080p) nooit last van... Vaak met DVD/Iso's... En kleinere MKV's... Bijvoorbeeld TV uitzendingen die je gedownload hebt... Heel irritant...

Dacht eerst dat het te maken had met 24p, (het ziet eruit alsof de refreshrate niet goed is). Maar nadat ik de videoinstellingen op automatisch had gezet verbeterde het niet.... Had zelf het idee om hem maar weer voor de zoveelste keer te herstellen en weer opnieuw beginnen met installeren en opbouwen... Maar een andere oplossing zou wenselijker zijn natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:24

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Ja zonder problemen
Ik heb ze naast elkaar, er komen geen conflicten uit omdat het beide heel andere naam dragen.
sommige handsvol addons moeten nog veranderen voor Kodi 14 Helix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

.......

Ik heb een Hardwareguru X8-H Plus versie, welke ikzelf geflashed heb naar de nieuwste firmware van minix.
( XBMC van hardwareguru er terug opgezet, voor flashen wel je mac adres noteren, kan veranderen na flash en dan krijg je geen updates, mac adres is de controle voordat je updates kan ontvangen )
Ben op dit moment Gotham aan het kijken, deel 1 t/m 4, waren oke, bij deel 5 begon ik ineens ook video problemen te krijgen. In een helder moment heb ik XBMC van minix zelf opgestart en dat zelfde deel 5 speelde wel ineens goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
MauriX schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:06:
Van de week een Samsung Tab pro tablet gekocht.
Kan de x-8h plus ook fungeren als soort chromecast? Met andere woorden; willekeurige content afspelen als het opdracht krijgt van mijn tablet?

Dit lukt wel de youtube app, maar niet via bijvoorbeeld streaming content op een website.
daar is de app screencast voor....zit standaard op de Minix geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo

Ik ben zelf nieuw in de wereld van Android boxen. "Vroeger" heb ik diverse mediaplayers gehad met interne harde schijf. Later ben ik overgestapt op XBMC, eerst met een Raspberry Pi (viel tegen), later met een Boxee Box (goedkoop en werkte prima). Iets later heb ik mijn Boxee Box voorzien van aangepaste software (Boxee+) en dat werkte prima. Je hebt de voordelen van XBMC en het is ook nog eens iets eenvoudiger te bedienen (altijd fijn voor moeders de vrouw). Nu is mijn Boxee Box echter overleden. Dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe box. Vervolgens heb ik besloten om één van de duurste boxen te kopen, de Neo X8-H Plus. Ik heb deze gekocht met aangepaste sofware (scheelt weer veel tijd).

toon volledige bericht
en als je de content afspeelt via XBMC op je Minix, merk je dan verschil? Zelf doe ik het namelijk op die manier en de kwaliteit is dan uitstekend (ik speel enkel 1080p films en series af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo
Zandhaas schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:50:
[...]

Ja zonder problemen
Ik heb ze naast elkaar, er komen geen conflicten uit omdat het beide heel andere naam dragen.
sommige handsvol addons moeten nog veranderen voor Kodi 14 Helix.
ik verwacht dat Minix binnenkort de eigen gemodificeerde Kodi 14 versie zal uitbrengen, net zoals nu met de Gotham versie (13.3) die standaard op de Minix is geinstalleerd. Uiteraard werkt de 'gewone' Kodi ook, maar misschien nog niet op alle punten optimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
Ik heb inmiddels een aantal kastjes gehad van MiniX (van de X5 naar de X8H+).
Het probleem zit hem ben ik bang toch in het bebruik van Android, wat ontwikkeld is als telefoonsoftware. Zelf moet ik eerlijk bekennen dat ik alleen XBMC en YouTube gebruik, alle andere apps zie ik toch liever op de tablet.
Je kunt best een MX Player downloaden, en dan de juiste codecs installeren voor "hardware acceleration".
Wat ook wel eens wil helpen is de app killer te gebruiken.
Ik heb zelf overigens dit probleem niet constant, maar soms wel/soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 07:33
Ik ben van plan om deze minix te kopen. Echter stuidte ik op het volgende http://youtu.be/j1PDVSQHMMM

Onderschrijven jullie dit probleem? Ik ben van plan om de box via hdmi op de versterker aan te sluiten. En dan met name spotify luisteren en dts via kodi.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
@cos(s)mo: Ik speel alle content af met XBMC op mijn Minix.

@Roland_Megens: Dat is toch vreemd? De hardware-guru en de "standaard" XBMC versie zouden toch min of meer hetzelfde moeten zijn?

@DirectZ: Heb jij inmiddels een oplossing gevonden?

Volgens iemand hier op het forum is het fenomeen dat ik ervaar "Dropped Frames". Ik zal vanavond nog een keer een poging wagen en eens kijken hoeveel Dropped Frames ik ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 07:33
Sjiefke schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:39:
@cos(s)mo: Ik speel alle content af met XBMC op mijn Minix.

@Roland_Megens: Dat is toch vreemd? De hardware-guru en de "standaard" XBMC versie zouden toch min of meer hetzelfde moeten zijn?

@DirectZ: Heb jij inmiddels een oplossing gevonden?

Volgens iemand hier op het forum is het fenomeen dat ik ervaar "Dropped Frames". Ik zal vanavond nog een keer een poging wagen en eens kijken hoeveel Dropped Frames ik ervaar.
Ik hoor het graag, dat is een van de punten die mij nog tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 15:56
Wat betreft de video problemen, ik gebruik de meegeleverde 4K player en deze speelt alles soepeltjes af.
Lijkt soms ook wel scherper.

Iemand al ervaring met real racing 3 op de neo x8? zo ja met welke controller?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
Hij dropt frames als een dolle. Daar zit het probleem. Als ik een 1080p film neem dan haalt het systeem iets van max 6,5MB/S throughput. Als ik dezelfde film op mijn Boxee Box afspeel (wordt er een andere player gebruikt, DVD player) en haalt het systeen 10-12MB/S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo
Sjiefke schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:11:
Hij dropt frames als een dolle. Daar zit het probleem. Als ik een 1080p film neem dan haalt het systeem iets van max 6,5MB/S throughput. Als ik dezelfde film op mijn Boxee Box afspeel (wordt er een andere player gebruikt, DVD player) en haalt het systeen 10-12MB/S.
stomme vraag, maar hoe meet jij dit? Zou dit zelf ook willen checken bij mijn opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Ik vermoed in je router kijken, maar ben zelf ook wel benieuwd of er een betere oplossing is

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delsin
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 11:28
Sjiefke schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:11:
Ben ook wel benieuwd hoe ik dat kan meten. Voor 1080p, high profile heb je toch maar zo'n 35MB per minuut nodig? Wat veroorzaakt dan die 10-12MB per seconde?

Ik zie in elk geval zo niet een verschil tussen mijn minix en een zelfde film via vlc op de pc.
Maar als ik wat kan meten wil ik dat best eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestevaerNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-04 20:52
-

[ Voor 99% gewijzigd door BestevaerNL op 04-02-2015 13:02 . Reden: Delete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

is de minix (eventueel de X5) bruikbaar als audio-streamer

ik wil deze gebruiken zonder tv

- Flac bestanden afspelen van een synology server
- internetradio
- google music en spotify
- allen te bedienen via een android smartphone

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Ik wil de vraag ook even stellen die ik een paar keer voorbij zie komen.

Ik heb heel veel last van stuttering, als ik b.v. via Popcorn of andere bronnen kijk dan merk ik op dat hij vaak frames laat vallen. Hebben hier meer mensen last van? Ik heb de X8-h Plus.

Alvast bedankt

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Dropt hij ook frames als je lokale content afspeelt van hele goede kwaliteit (bijv. een >20GB Bluray/mkv)?
Ik denk dat het gewoon gerelateerd is aan de bron (Popcorn). Zowel de player als de bron van de streams zijn van discutabele kwaliteit. Met discutabel bedoel ik dat je niet exact weet uit welke release de content aan komt zetten (De ene release is de andere niet en HD zegt niets over de kwaliteit van de film, maar alleen dat het in 1080 gepresenteerd wordt) en ook niet in hoeverre de code van de applicatie geoptimaliseerd is.

Volgens mij is het mogelijk om bij een aantal van die Popcorn-like omgevingen de film helemaal lokaal te laten bufferen, dan is er bij het afspelen geen internet connectiviteit meer nodig en heb je die variabele geëlimineerd. Als hij dan nog steeds stottert is het misschien gewoon de film die brak is en zou je ene andere bron kunnen proberen.

Ik heb zelf ook de minix plus uitvoering, maar ik gebruik hem eigenlijk niet om de online content te kijken. Juist vanwege de bovengenoemde reden. Er is niets zo frustrerend dan dat een film of serie halverwege instort.

[ Voor 11% gewijzigd door BlaTieBla op 08-02-2015 11:10 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:38
Gisteravond meldde mijn X8-H dat er een OTA klaar stond om geïnstalleerd te worden. Installatie ging feilloos, versie 003 is nu geïnstalleerd. Hier meer info en changelog op het Minix forum.

Grootste wijziging moet de frame rate switcher zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
@BlaTieBla,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het lijkt inderdaad er op dat lokale films (via Synology netwerk) prima werken. Het lijkt inderdaad toch dat de streaming gewoon niet lekker werkt. Ik ga het eens in de gaten houden kijken of er zich alternatieven nog voordoen, het was zo makkelijk geweest klik film klaar : )

Nogmalas bedankt.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:37

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

:(
Ik heb m'n minix 8h plus nu zo'n maand en opeens werkt hij niet meer goed, elke video die ik probeer af te spelen speelt niet meer goed af... stutter stutter stutter en geen geluid. Ongeacht de media speler (4k, kodi, xbmc, mxplayer). Dus volgens mij is er iets mis met de hw acceleratie, maar ik heb er niks mee gedaan het was van de ene op de andere video dat het mis ging...
iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Heb ook naar de laatste fw versie geupdate... maar dat hielp ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 08-02-2015 20:02 ]

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janss707
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-02-2022
Wij hebben onlangs de Minix X8H-plus gekocht. Op zich prima op één dingetje na, wij krijgen de Ziggo app niet aan de praat. Via HDMI aangesloten krijgen we wel het geluid maar niet het beeld van een uitzending.

De nieuwste firmware (003-versie) staat erop.

Wie heeft een idee?

Groetjes,
JJ

[ Voor 8% gewijzigd door janss707 op 09-02-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Volgens mij is dat Ziggo probleem (adobe) Flash gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janss707
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-02-2022
BlaTieBla, Flash geprobeerd maar maakt helaas geen verschil.

Bij de Ziggo app zien we wel het overzichtsscherm met alle programma's van dat moment, maar zo gauw we een programma selecteren om het te kijken gaat het beeld zwart en horen we alleen nog het geluid.

De app van NPO reageert iets anders, die laat wel de eerste stream zien die we kiezen (wel met een draaiend rondje wat midden in beeld blijft staan), maar schakel je over naar een ander programma ook hier zwart beeld en alleen nog wel het geluid.

Ben benieuwd of dit bij anderen wel goed werkt op de Minix Neo X8-H plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
ik gebruik de X8 icm mijn Nas. Nu begon van het weekend het probleem dat de film tijdens het afspelen afsloot. Als ik dan direct weer probeer, dan sluit de film weer af. (speel af via xbmc)Wanneer ik moet dan echt alle taken afsluiten en Xbmc opnieuw opstarten, dan werkt het wel weer voor even

Gisteren probeerde ik weer een film, maar deze stotterde heel erg. Ik vermoedde mijn Powerline setup, want naar mijn idee is dat nooit een super stabiele verbinding.
Ik heb vervolgens een directe Cat5e kabel aangelosten op mijn netwerk naar mijn X8,. Het gestotter was weg, echter stopte de film nog steeds geregeld.
Iemand een suggestie?
Laatste firmware ga ik van het weekend installeren, wellicht helpt het

[ Voor 7% gewijzigd door steefje op 10-02-2015 21:25 ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

steefje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:24:
ik gebruik de X8 icm mijn Nas. Nu begon van het weekend het probleem dat de film tijdens het afspelen afsloot. Als ik dan direct weer probeer, dan sluit de film weer af. (speel af via xbmc)Wanneer ik moet dan echt alle taken afsluiten en Xbmc opnieuw opstarten, dan werkt het wel weer voor even

Gisteren probeerde ik weer een film, maar deze stotterde heel erg. Ik vermoedde mijn Powerline setup, want naar mijn idee is dat nooit een super stabiele verbinding.
Ik heb vervolgens een directe Cat5e kabel aangelosten op mijn netwerk naar mijn X8,. Het gestotter was weg, echter stopte de film nog steeds geregeld.
Iemand een suggestie?
Je hebt niet echt een snelle verbinding nodig om een film soepel af te spelen hoor... 20mbit is meestal al genoeg dus die powerline adapters zouden snel genoeg moeten zijn.
Maar ik had zaterdag ook opeens problemen met m'n minix X8h-plus, heb de fw003 volledig opnieuw geflashed en de nieuwe minix xbmc 13.3.3 geinstalleerd en nu heb ik geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:56

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het had wel fijn geweest als Minix meteen voor een Kodi Helix variant zou hebben gezorgd samen met de FW-update. Ik herken het XBMC-probleem hier trouwens niet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Laatst online: 21:08
steefje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:24:
...Het gestotter was weg, echter stopte de film nog steeds geregeld.
Iemand een suggestie?
Herkenbaar. Tijdje terug heb ik dit probleem ook eens hier gepost maar geen reacties op gekregen.

Stopt het afspelen ook steeds op ongeveer dezelfde plek? Zelf denk ik dat het aan bepaalde video bestanden ligt, omdat ik het niet bij elk bestand heb. Volgens mij is het afspelen met XBMC erg gevoelig. Misschien een oorspronkelijke commercial die uit een serie is gehaald, waardoor het afspelen stopt?

Meer mensen die dit herkennen?

[ Voor 27% gewijzigd door Jannibal23 op 11-02-2015 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Het lijkt erop dat het zo rond de 45 min gebeurt. Bij Series heb ik het nog niet ervaren, bij films wel.
Ik neem aan dat mijn hdd niet de oorzaak kan zijn. Ik heb welliswaar een simpel 250gb laptop schijfje erin geplaatst, maar ik kan me niet voorstellen dat dit voor de problemen zorgt.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Hoe kan ik de laatste firmware installeren,ik zit nu op FW002 van 25122014
Bij online update krijg ik de melding dat er geen update is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgtdutch
  • Laatst online: 24-04-2024
NrG! schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:23:
Hoe kan ik de laatste firmware installeren,ik zit nu op FW002 van 25122014
Bij online update krijg ik de melding dat er geen update is?
- Ga naar alle APPS
- Als je 002 geinstalleerd hebt, staat daar tussen de app System Update, kleur blauw met Minix OTA er in.
- zorg dat je via WIFI verbonden bent
- Update via de app
Succes
Tip: meld je aan op MINIXFORUM.COM. staan alle tips en trics!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-05 15:20
janss707 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:32:

Bij de Ziggo app zien we wel het overzichtsscherm met alle programma's van dat moment, maar zo gauw we een programma selecteren om het te kijken gaat het beeld zwart en horen we alleen nog het geluid.

De app van NPO reageert iets anders, die laat wel de eerste stream zien die we kiezen (wel met een draaiend rondje wat midden in beeld blijft staan), maar schakel je over naar een ander programma ook hier zwart beeld en alleen nog wel het geluid.

Met de Ziggo app kan ik je niet helpen.

Maar voor NPO is een mooie plugin voor XBMC (Nederland 24) hier kun je de streams van NPO 1, 2 en 3 in zien en veel andere online zenders 24uur politiek, 24uur humor, 101TV, stuk of 20 kanalen volgens mij.
De uitzending gemist pluggins voor XBMC zijn overigens ook top, zowel voor NPO als RTL. RTL is een stuk beter dan via internet (in plugin geen reclame etc.)

• NrG!
Sgtdutch schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:48:
[...]

- Ga naar alle APPS
- Als je 002 geinstalleerd hebt, staat daar tussen de app System Update, kleur blauw met Minix OTA er in.
- zorg dat je via WIFI verbonden bent
- Update via de app
Succes
Tip: meld je aan op MINIXFORUM.COM. staan alle tips en trics!
Bedankt :)

hmm..na de update ziet de minix mijn netwerk niet meer!
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 10% gewijzigd door NrG! op 12-02-2015 18:05 ]

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

NrG! schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:42:
[...]

Bedankt :)

hmm..na de update ziet de minix mijn netwerk niet meer!
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Als je niet al teveel instellingen hebt stel ik gewoon een volledige reflash voor van de 003 fw. Ik hoefde alleen m'n plugins en userdata map van XBMC te kopieren naar een usb stick, dan 003 flashen, dan XBMC 13.3.3 installeren en de userdata en plugins terug zetten in de nieuwe XBMC map.
Duurde nog geen 15 minuten in het totaal (alleen de nieuwe XBMC map vinden is ff lastig aangezien die standaard hidden is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-05 08:22
janss707 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:32:

Ik kreeg de Ziggo-app ook niet werkend; ook alleen geluid en geen beeld. Via XDA een oudere versie van de app gevonden die het wel doet. NPO heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
Uit nieuwsgierigheid..

Welke plugins gebruiken jullie voor video en welke voor muziek op de Minix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Hoe bedoel je? scrapers?
the TVDB voor m'n series, Anidb MOD voor m'n anime, the movie db voor m'n films en voor muziek niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-04 20:41
Weet er iemand hoe ik netflix in HD werkende krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 21:49
Simpel.......gewoon niet dus.
Netflix HD is niet werkende te krijgen op de minix boxen.
Heb ik zelf moeten ondervinden ook op mijn X7 X8 en X8-h Plus.
Op geen van de 3 werkende te krijgen zelfs niet met een spoof.

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 22:37
kokorico schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:52:
Weet er iemand hoe ik netflix in HD werkende krijg?
Gaat (helaas) nooit werken, kijk hier maar eens voor meer info.

XC40 Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 30000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:46
Als ik dit artikel lees, zou Netflix HD wel werkende te krijgen zijn op de Minix Z64 met windows.
Linkje
Ik vraag me dan af of het HD issue dan android gerelateerd is, als ze het via windows wel aan de praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
wiemelen schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:28:
Als ik dit artikel lees, zou Netflix HD wel werkende te krijgen zijn op de Minix Z64 met windows.
Linkje
Ik vraag me dan af of het HD issue dan android gerelateerd is, als ze het via windows wel aan de praat krijgen.
Onder Windows is Netflix altijd HD , of je die Windows nu op een laptop hebt, of desktop of minipc maakt niet uit. Alleen heb je pas echt full HD (1080p) met de Netflix app in Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 29-04 21:58
Ik heb een Engenius ECB350 in de meterkast staan op een Ubee van Ziggo met een snelheid van 120/12 getest op een desktop met gigabit ethernet via een TP-LINK gigabit switch.

De afstand tussen Minix X8-H en de Engenius is een paar meter, er zit een trapkast tussen. Ik haal op een Galaxy S5 75Mbit/s en met de Minix haal ik 34Mbit/s. Ik test dan vanaf dezelfde plek de snelheid, dus waar de Minix staat.

Ik heb het idee dat de snelheid die ik haal veel te laag is. Ik draai de laatste firmware 003. Iemand tips hoe ik de snelheid kan verbeteren?

Bedraag op de Ubee haal ik overigens "slechts" 66 Mbit/s volgens de Speedtest. Lijkt mij ook wat laag eerlijk gezegd.

[ Voor 22% gewijzigd door Damocles.NL op 01-03-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-03 19:19
@damocles.nl: ik gebruik SigCare Free om mijn signaal te checken, alsook Wifi Analyzer. Hogere snelheden op minder bezette kanalen, dus ff checken met wifi analyzer. Succes!

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:24
rolfio schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:46:
[...]

Gaat (helaas) nooit werken, kijk hier maar eens voor meer info.
Toch wel spijtig dat dit niet werkt, maar dit geldt voor alle vergelijkbare merken en boxen ook neem ik aan?
Is het bij de Minix niet mogelijk om de build.prop te editen, zodat het apparaat zich voordoet als een ander device in Google Play, welke wel Netflix HD ondersteunt en je dan de juiste apk kan downloaden?

Ik overweeg overigens om de X8-H Plus aan te schaffen. Nu is deze wel duurder dan vergelijkbare boxen zoals de Eny M8S (zelfde Amlogic S812 chip, alleen geen gigabit ethernet), het prijsverschil is ongeveer 50 euro. Is dit het waard om voor de Minix te gaan? Zijn ze bijvoorbeeld beter met support of software updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660062

Hallo allemaal!
Ik ben echt een leek met wat betreft het streamen. Ik krijg morgen mijn Minix NEO X8-Plus binnen en ik heb daarbij ook de Guru software besteld. Heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes Liliana1985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
thoenk schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:36:
@damocles.nl: ik gebruik SigCare Free om mijn signaal te checken, alsook Wifi Analyzer. Hogere snelheden op minder bezette kanalen, dus ff checken met wifi analyzer. Succes!
Ik heb met WIFI analyzer inderdaad de kanalen bekeken. Vooral de lage kanalen t/m 9 zijn vrij druk. Het valt erg mee, ik woon in een wijk met niet heel veel huizen dicht op elkaar. Ik merk het wel als ik op 2 of 3 zit.

Heeft de MiniX wel channel bonding? Of hoe dat ook heet?

WiFi snelheid tot 300 Mbps dankzij Wireless-N aldus de specs van de Engenius ECB350. Nou weet ik dat dat niet te halen is, maar iets beter had ik wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
  • Laatst online: 22:49
hallo ik krijg mijn bibliotheek niet op geschoond.Als ik films of series uit de bibliotheek verwijder dan zijn ze er weer als ik op nieuw opstart.

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Tijdens mijn initiele pruts-dagen met de Minix had ik dit ook. Ik heb uiteindelijk de database van xbmc verwijderd via de file explorer app (via googles is de locatie van die db wel te vinden. Bij opstarten van XBMC moest ik wel mijn shares ook weer definiëren en de content benoemen dacht ik (small price to pay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
waxy50 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:00:
hallo ik krijg mijn bibliotheek niet op geschoond.Als ik films of series uit de bibliotheek verwijder dan zijn ze er weer als ik op nieuw opstart.
Je moet de films op de oorpronkelijke plek verwijderen. Bibliotheek maakt een verwijzing naar die film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Laatst online: 25-04 14:06
beste minix x8 gebruikers, ik ben erg benieuwd wat jullie ervaring is met customs roms voor de X8-H (plus), en of er überhaupt al een stabiele versie in omloop is, of dat de voorgeinstalleerde firmware van minix al stabiel genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
De software van minix zelf (X8-H) is stabiel (persoonlijke observatie!). Ik heb nog nooit gehad dat minix zelf (dus android) bleef hangen of uit zichzelf herstartte. Wel zorgen dat je netjes de updates installeert (maar dat spreekt voor zich).

"XBMC for Minix" en "Kodi" (XBMC) zijn apps. Met kodi had ik wat problemen, met X4M niet. Update naar laatste FW (14.1 kodi) verhelpt/voorkomt zulke sores.
Verder heb ik geen ervaring met custom roms.

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Iemand al ervaringen met FW003? Vooral wat betreft de auto framerate switcher i.c.m. netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:34
rolfio schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:03:
Iemand al ervaringen met FW003? Vooral wat betreft de auto framerate switcher i.c.m. netflix.
Autoframe switcher werkt goed met xbmc/spmc en een aantal applicaties maar nog niet met netflix.
Hier zijn ze op moment mee bezig om dit werkend te krijgen, hiervoor moeten ze een nieuwe ffmpeg implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
Hi,

Ik ben me pas net weer gaan verdiepen in deze spelers en ben verder niet heel bekend met de verschillende merken. Zoals bij veel van deze of vergelijkbare producten zullen er genoeg fabrikanten zijn die iets uitbrengen en vervolgens nauwelijks support of updates leveren. Hoe is dat met Minix? Ze zijn wel iets duurder dan vergelijkbare boxen met dezelfde chipset (OK de X8-H Plus heeft 1GB ethernet), maar zie je daar ook wat van terug in software updates e.d.? Is het dat prijsverschil waard volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
thoenk schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:40:
De software van minix zelf (X8-H) is stabiel (persoonlijke observatie!). Ik heb nog nooit gehad dat minix zelf (dus android) bleef hangen of uit zichzelf herstartte. Wel zorgen dat je netjes de updates installeert (maar dat spreekt voor zich).

"XBMC for Minix" en "Kodi" (XBMC) zijn apps. Met kodi had ik wat problemen, met X4M niet. Update naar laatste FW (14.1 kodi) verhelpt/voorkomt zulke sores.
Verder heb ik geen ervaring met custom roms.
Bedankt voor je reactie!

Ik heb inmiddels vanmiddag een vriend geholpen met installatie/instelling van een X8H-plus. Wat mij tegenviel was de haperende bediening van de meegeleverde Minix M2 airmouse, alsmede een andere airmouse Measy RC11. Laatst genoemde gebruik ik zelf op mijn Minix X7, werkt prima, maar op de X8H-plus moet je telkens de pointer activeren met dubbelklik op het android logo, en werkt regelmatig de linker muisknop niet. Ik ben dus benieuwd wat jouw (of van iemand anders) ervaring is met bediening van de X8box dmv airmouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoenk
mcauseway schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:21:
[...]
Ik heb inmiddels vanmiddag een vriend geholpen met installatie/instelling van een X8H-plus. Wat mij tegenviel was de haperende bediening van de meegeleverde Minix M2 airmouse, alsmede een andere airmouse Measy RC11. Laatst genoemde gebruik ik zelf op mijn Minix X7, werkt prima, maar op de X8H-plus moet je telkens de pointer activeren met dubbelklik op het android logo, en werkt regelmatig de linker muisknop niet. Ik ben dus benieuwd wat jouw (of van iemand anders) ervaring is met bediening van de X8box dmv airmouse?
Helaas geen ervaring met de M2. De standaard muis van minix (M1) werkt echter vlekkeloos. Wat nog al eens wil helpen, is updaten van de firmware. FW003, 20150207 is beschikbaar. Welke heb je (of je vriend) nu?
rolfio schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:03:
FW003 staat er sinds deze week op. Draait goed. Geen idee of de auto framerate switcher goed werkt. De eerste keer dat ik hem gebruikte kreeg ik zwart beeld in Kodi, maar na een herstart heb ik gweoon beeld. Ik gebruik geen netflix: probeer het anders eens op het minix-forum. Maar de switch is een deep level aansturing van minix, dus alle output zou dan toch gewoon mee moeten switchen? Netflix is een app, dus moet het gewoon overal werken. hoewel ik ook niet alle ins en outs ken. 8)7
KeanoNL schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:40:
Ik ben me pas net weer gaan verdiepen in deze spelers en ben verder niet heel bekend met de verschillende merken. Zoals bij veel van deze of vergelijkbare producten zullen er genoeg fabrikanten zijn die iets uitbrengen en vervolgens nauwelijks support of updates leveren. Hoe is dat met Minix? Ze zijn wel iets duurder dan vergelijkbare boxen met dezelfde chipset (OK de X8-H Plus heeft 1GB ethernet), maar zie je daar ook wat van terug in software updates e.d.? Is het dat prijsverschil waard volgens jullie?
Heb geen ervaring met andere media/androidboxen. Wat ik wel weet, is dat Minix een zeer goede feedback heeft. hier zijn ook alle firmware updates beschikbaar, alsook how-to's en vele ander tips. Ik vind de service die wordt geboden de meerprijs meer dan waard.

[ Voor 53% gewijzigd door thoenk op 06-03-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ligt het aan mij of wordt er niet echt doorontwikkeld aan (custom) roms voor de minix x8-h? De X8 is toch alweer een hele tijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:27
ik denk dat de fw van Minx zelf gewoon al heel goed is. De tweaks die gasten als HWG of Finless er in gooien, neemt Minix zelf ook vaak mee. Ze luisteren echt goed naar de community vind ik.

wat mis je?

[ Voor 3% gewijzigd door Pusherman_ op 06-03-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Pusherman_ schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:03:
ik denk dat de fw van Minx zelf gewoon al heel goed is. De tweaks die gasten als HWG of Finless er in gooien, neemt Minix zelf ook vaak mee. Ze luisteren echt goed naar de community vind ik.

wat mis je?
Horizon TV en Foxsports app werken bij mij bijvoorbeeld niet. Die op mn tablet en telefoon wel gewoon werken.

[ Voor 5% gewijzigd door ind0mi op 06-03-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
thoenk schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:57:
[...]
Helaas geen ervaring met de M2. De standaard muis van minix (M1) werkt echter vlekkeloos. Wat nog al eens wil helpen, is updaten van de firmware. FW003, 20150207 is beschikbaar. Welke heb je (of je vriend) nu?
Volgens mij de laatste firmware, aangezien ik na het aanklikken van 'check for updates' de melding kreeg dat het zooitje up to date was. Wellicht moeten we nog wat experimenteren met de aanwijs snelheid van de muis, zodat je zeg maar niet als een malloot met je armen moet lopen zwaaien om de pointer in beweging te krijgen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ind0mi schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:44:
[...]

Horizon TV en Foxsports app werken bij mij bijvoorbeeld niet. Die op mn tablet en telefoon wel gewoon werken.
Er zijn meer issues met streaming apps. Daar werken ze aan.

Horizon TV werkt sowieso op mijn tablet en phone ook niet (beiden android 5.01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05 11:13
Ik overweeg deze te halen. Lees wel het een en ander over dropped frames tijdens streams afspelen.
Mijn bestanden staan op een NAS, dus als ik dingen stream vanaf mn NAS, krijg ik dat probleem dan ook?

Iemand die hierover kan verhelderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-05 08:54
Kashika schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:47:
Ik overweeg deze te halen. Lees wel het een en ander over dropped frames tijdens streams afspelen.
Mijn bestanden staan op een NAS, dus als ik dingen stream vanaf mn NAS, krijg ik dat probleem dan ook?

Iemand die hierover kan verhelderen? :)
Ik heb er soms last van ,maar gewoon de cache legen en het werkt weer .
Ik heb geen grotere bestanden dan 10 gb ,10gb + kan ik niets over zeggen .

PSN: ghpeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
sanant schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:16:
[...]

Ik heb er soms last van ,maar gewoon de cache legen en het werkt weer .
Ik heb geen grotere bestanden dan 10 gb ,10gb + kan ik niets over zeggen .
Ik wel, dus ben benieuwd of iemand anders hier meer ervaring mee heeft.

Las ook iets over een SD kaart gebruiken om de cache naar te laten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Geen idee over die SD kaart heb geen problemen met cache..., ik heb alleen wat judder soms, de 24hz sync werkt nog niet helemaal goed maar is bijna niet merkbaar en bij de 60hz 3:2 pulldown mis je dus soms een frame ;-) maar heb een paar 17gb films en dat werkt gewoon prima.

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 10-03-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Laatst online: 16-04 12:24

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Vraagje over google play, ik heb diverse apps proberen binnenhalen maar GP zegt dat app te groot is en beter wifi aanzetten en downloaden.
Ik snap het niet, ik heb m op ethernet kabel aangesloten.
Is er iets wat ik kan doen?
Optie, wifi uitzetten en doorgaan, doet ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Kabel eruit en wifi aanzetten.
Het blijft natuurlijk Android wat erop draait, aangezien jij niet op wifi zit zal Android denken dat je op je "mobiele netwerk" zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
Zandhaas schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:13:
Vraagje over google play, ik heb diverse apps proberen binnenhalen maar GP zegt dat app te groot is en beter wifi aanzetten en downloaden.
Ik snap het niet, ik heb m op ethernet kabel aangesloten.
Is er iets wat ik kan doen?
Optie, wifi uitzetten en doorgaan, doet ook niet.
Android heeft normaliter geen ethernet poort en Android zal hierdoor denken dat je op een mobiel netwerk zit. De waarschuwing kun je dus gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661808

Hallo, ik heb sinds kort de Minix-8H plus, hebben jullie ook vaak last van dat de ondertiteling niet gelijk loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661808

Soms loopt een film meteen soepel en vaker stottert, hapert het...ligt dit aan het streamen, of bufferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Laatst online: 21:08
@Lisa1912: waarschijnlijk heb je dan niet de juiste ondertitel te pakken.

In XBMC zit een feature waarmee je ondertitels kan zoeken van bijvoorbeeld opensubtitles.org. Misschien een oplossing om makkelijk de juiste ondertitels te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Anoniem: 661808 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 07:38:
Hallo, ik heb sinds kort de Minix-8H plus, hebben jullie ook vaak last van dat de ondertiteling niet gelijk loopt?
Ja, dit heb ik ook vaker. Maar dat ligt niet aan je Minix noch aan je internetverbinding,
Het is puur dat diegene wat de ondertiteling heeft gemaakt, deze niet goed heeft gesynchroniseerd.

Je kan de ondertiteling wel handmatig synchroniseren, maar na verloop van tijd loopt deze dan toch weer scheef. Beste kun je kijken of er een ondertiteling is die wel goed is gesync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 20:12
Audiowaste schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:28:
Je kan de ondertiteling wel handmatig synchroniseren, maar na verloop van tijd loopt deze dan toch weer scheef. Beste kun je kijken of er een ondertiteling is die wel goed is gesync.
Ik heb me een keer laten vertellen dat als hij na het synchroniseren gaandeweg weer uit de pas gaat lopen, het ligt aan de verschillende frame rates van de film en waar de ondertitel op gebaseerd is.
Oplossing is het zelfde, andere ondertitel zoeken.

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ja, je moet echt de juiste ondertitel voor de juiste release hebben. Anders ga je je dood irriteren, heb ik ook nog steeds best vaak. Als ik echt geen goede NL/ENG kan vinden dan gewoon zonder kijken.

Niks zo vervelend als steeds de ondertitel offsetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Laatst online: 01-05 12:07
Audiowaste schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:28:
[...]

Ja, dit heb ik ook vaker. Maar dat ligt niet aan je Minix noch aan je internetverbinding,
Het is puur dat diegene wat de ondertiteling heeft gemaakt, deze niet goed heeft gesynchroniseerd.

Heeft heel af en toe te maken met een stream die iemand handmatig van wat zwartovergangen heeft ontdaan. Veel vaker is de reden van de offset dat de framerate van de stream niet past bij de ondertiteling.

En inderdaad zoeken naar passende ondertitel of anders zonder 8)

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik snap dat gemekker om die ondertitels niet zo.
Als je gewoon goeie releases pakt en de bijbehorende subtitle, dan heb je echt nooit een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 22:51
Ik heb een Sony 4K TV gekocht en heb al een tijdje een minix H8 4k streamer. Echter, ik heb deze aangesloten met een 1.4kabel, mijn maximale frames kan ik op 24,25 of op 30 zetten. Waarom niet op 60? De TV ondersteund 2.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

BliXem schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:23:
Ik heb een Sony 4K TV gekocht en heb al een tijdje een minix H8 4k streamer. Echter, ik heb deze aangesloten met een 1.4kabel, mijn maximale frames kan ik op 24,25 of op 30 zetten. Waarom niet op 60? De TV ondersteund 2.0...
Maar de Minix niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

BliXem schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:23:
De Minix ondersteund dat niet, maar 99% van de UHD films zijn 24,25 of 30 dus 60 heb je nog (lang) niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 22:51
Duidelijk! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazy-d
  • Laatst online: 07-05-2024
Pusherman_ schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:12:
[...]

Er zijn meer issues met streaming apps. Daar werken ze aan.

Horizon TV werkt sowieso op mijn tablet en phone ook niet (beiden android 5.01)
Horizon TV werkt bij mij prima, af en toe helaas tijdens het streamen uit- en aanzetten, maar verder geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

crazy-d schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:15:
[...]

Horizon TV werkt bij mij prima, af en toe helaas tijdens het streamen uit- en aanzetten, maar verder geen problemen
welke firmware heb je erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-05 15:41
is er een toets kombinatie waarmee je in bv Genesis een stap terug kan gaan.
Ik heb een microsoft keyboard, daar zit een knop "home"op maar dan gaat ie helemaal terug.
en met esc ook.
Ik wil maar 1 stap terug
(ja je kan ook steeds helemaal naar boven gaan en op .. klikken ;) )

Is het ook mogelijk als ik een serie of film kijk dat ik die op het beginscherm kan zetten als een link?
En dan bedoel ik niet onder aan de 5 favorieten?

Minix staat op standaard scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Laatst online: 13:36
my_fiero schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:08:
is er een toets kombinatie waarmee je in bv Genesis een stap terug kan gaan.
Ik heb een microsoft keyboard, daar zit een knop "home"op maar dan gaat ie helemaal terug.
en met esc ook.
Ik wil maar 1 stap terug
(ja je kan ook steeds helemaal naar boven gaan en op .. klikken ;) )

Is het ook mogelijk als ik een serie of film kijk dat ik die op het beginscherm kan zetten als een link?
En dan bedoel ik niet onder aan de 5 favorieten?

Minix staat op standaard scherm
Gebruik "Backspace" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik heb een Mele F10 Pro als flymouse en ik ben eigenlijk benieuwd of er een overzicht is welke knop wat doet.

De voorkant met de pijltjestoetsen etc. is natuurlijk zo uitgevonden, maar de achterkant met het qwerty toetsenbord is wat lastiger.

Daarom zou ik het wel handig vinden om een overzicht te hebben van hoe de toetsen gemapt zijn. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-05 15:41
Thanks ga het straks meteen proberen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
ArcticWolf schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:37:
[...]

De Minix ondersteund dat niet, maar 99% van de UHD films zijn 24,25 of 30 dus 60 heb je nog (lang) niet nodig.
Series zijn wel 50 he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Kashika schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:12:
[...]

Series zijn wel 50 he...
Dat ligt maar net aan de serie... mijn series zijn voornamelijk 24 of 25, 25 wordt automatisch 50 en 24 blijft 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmvision
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09-2019
KeanoNL schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:36:
[...]
Toch wel spijtig dat dit niet werkt, maar dit geldt voor alle vergelijkbare merken en boxen ook neem ik aan?
Is het bij de Minix niet mogelijk om de build.prop te editen, zodat het apparaat zich voordoet als een ander device in Google Play, welke wel Netflix HD ondersteunt en je dan de juiste apk kan downloaden?
Is het voor iedereen die HD Netflix wilt hebben geen optie om bijvoorbeeld de Finless rom the installeren? Dit heb ik een week of twee geleden gedaan en de HD werkt prima via de normale Netflix app. Volgens mij spoofd hij de minix naar een Nexus 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
jmvision schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:33:
[...]

Is het voor iedereen die HD Netflix wilt hebben geen optie om bijvoorbeeld de Finless rom the installeren? Dit heb ik een week of twee geleden gedaan en de HD werkt prima via de normale Netflix app. Volgens mij spoofd hij de minix naar een Nexus 10.
Ah ok, ik wist niet dat het met die rom werkte, maar Finless it is dan.
Zelf maakt het mij niet uit, heb de app op m'n Smart TV staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:34
jmvision schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:33:
[...]

Kan iemand dit bevestigen want wat ik zo lees werkt netflix met de finless rom niet in HD aangezien de drm hier niet in verwerkt zit. De spoofing van de nexus 10 is hiervoor alleen niet genoeg.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste