mcauseway schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:21:
[...]
Ik heb inmiddels vanmiddag een vriend geholpen met installatie/instelling van een X8H-plus. Wat mij tegenviel was de haperende bediening van de meegeleverde Minix M2 airmouse, alsmede een andere airmouse Measy RC11. Laatst genoemde gebruik ik zelf op mijn Minix X7, werkt prima, maar op de X8H-plus moet je telkens de pointer activeren met dubbelklik op het android logo, en werkt regelmatig de linker muisknop niet. Ik ben dus benieuwd wat jouw (of van iemand anders) ervaring is met bediening van de X8box dmv airmouse?
Helaas geen ervaring met de M2. De standaard muis van minix (M1) werkt echter vlekkeloos. Wat nog al eens wil helpen, is updaten van de firmware. FW003, 20150207 is beschikbaar. Welke heb je (of je vriend) nu?
FW003 staat er sinds deze week op. Draait goed. Geen idee of de auto framerate switcher goed werkt. De eerste keer dat ik hem gebruikte kreeg ik zwart beeld in Kodi, maar na een herstart heb ik gweoon beeld. Ik gebruik geen netflix: probeer het anders eens op het
minix-forum. Maar de switch is een deep level aansturing van minix, dus alle output zou dan toch gewoon mee moeten switchen? Netflix is een app, dus moet het gewoon overal werken. hoewel ik ook niet alle ins en outs ken.

KeanoNL schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:40:
Ik ben me pas net weer gaan verdiepen in deze spelers en ben verder niet heel bekend met de verschillende merken. Zoals bij veel van deze of vergelijkbare producten zullen er genoeg fabrikanten zijn die iets uitbrengen en vervolgens nauwelijks support of updates leveren. Hoe is dat met Minix? Ze zijn wel iets duurder dan vergelijkbare boxen met dezelfde chipset (OK de X8-H Plus heeft 1GB ethernet), maar zie je daar ook wat van terug in software updates e.d.? Is het dat prijsverschil waard volgens jullie?
Heb geen ervaring met andere media/androidboxen. Wat ik wel weet, is dat Minix een
zeer goede feedback heeft. hier zijn ook alle firmware updates beschikbaar, alsook how-to's en vele ander tips. Ik vind de service die wordt geboden de meerprijs meer dan waard.
[
Voor 53% gewijzigd door
thoenk op 06-03-2015 10:15
]
Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P