Mijn Minix Flymouse wil niet meer opladen... Iemand ervaring met Geekbuying.com en garantie..?? Is nog niet een jaar oud.
Nee,DirectZ schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:51:
Mijn Minix Flymouse wil niet meer opladen... Iemand ervaring met Geekbuying.com en garantie..?? Is nog niet een jaar oud.
maar asls je er nog een zoekt ik heb een A2 nieuw in de doos
Ik had ook een of andere Minix Flymouse M1.
Die heb ik binnen een week al in de prullenbak gedeponeerd, niets anders dan ellende.
Die heb ik binnen een week al in de prullenbak gedeponeerd, niets anders dan ellende.
Netflix in HD gaat nooit werken op onze devices, tenzij Netflix daar anders over gaat denken... Kijk hier maar eens.Is het voor iedereen die HD Netflix wilt hebben geen optie om bijvoorbeeld de Finless rom the installeren? Dit heb ik een week of twee geleden gedaan en de HD werkt prima via de normale Netflix app. Volgens mij spoofd hij de minix naar een Nexus 10.
Is overigens ook al vaker gezegd hier

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km
Daar heb ik wel belang bij! Even via PB?my_fiero schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:04:
[...]
Nee,
maar asls je er nog een zoekt ik heb een A2 nieuw in de doos
Sinds gister de gelukkige eigenaar van de minix X8-H Plus.
Eerste keer dat ik met een dergelijke mediaspeler "werk". Hiervoor de WD TV Live gehad.
Mijn video files staan op de pc boven. Allemaal op de UPC modem/router aangesloten.
Folder met videos heb ik geshared met iedereen.
Alleen via XBMC/Kodi zie ik de map niet.
Ik probeer via uPnP, Windows SMB, lukt niet.
Via Add Network Location het IP opgegeven van mijn PC. 192.168.0.12, echter dan geeft het aan dat connecten niet lukt, of time out, per direct.
Ga ik via de Apps ES File Explorer app en geef de IP adres op, dan komt de C, D schijf en de gesharede folder wel in beeld.
Ik heb mij een ongeluk lopen googlen of er een stap voor stap uitleg is om via een mediaspeler gebruik makend van XBMC een folder toe te voegen, maar dat kan ik niet vinden.
Iemand een goede link met simpele uitleg?
Er is nog geen thuisgroup aangemaakt, moet dat?
Eerste keer dat ik met een dergelijke mediaspeler "werk". Hiervoor de WD TV Live gehad.
Mijn video files staan op de pc boven. Allemaal op de UPC modem/router aangesloten.
Folder met videos heb ik geshared met iedereen.
Alleen via XBMC/Kodi zie ik de map niet.
Ik probeer via uPnP, Windows SMB, lukt niet.
Via Add Network Location het IP opgegeven van mijn PC. 192.168.0.12, echter dan geeft het aan dat connecten niet lukt, of time out, per direct.
Ga ik via de Apps ES File Explorer app en geef de IP adres op, dan komt de C, D schijf en de gesharede folder wel in beeld.
Ik heb mij een ongeluk lopen googlen of er een stap voor stap uitleg is om via een mediaspeler gebruik makend van XBMC een folder toe te voegen, maar dat kan ik niet vinden.
Iemand een goede link met simpele uitleg?
Er is nog geen thuisgroup aangemaakt, moet dat?
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Typ het hele SMB-adres in, met bijvoorbeeld "smb://DISKSTATION/Video".
Ik ben nu niet thuis - dus kan het niet checken - maar volgens mij heb ik er ook de inloggegevens in verwerkt.
Ik ben nu niet thuis - dus kan het niet checken - maar volgens mij heb ik er ook de inloggegevens in verwerkt.
[ Voor 77% gewijzigd door mark_vs op 25-03-2015 11:18 ]
Ah ok, ik probeer dat vanavond!
weet iemand welke regel ik moet toepassen in advancedsetting.xml
Ik wil namelijk een pad veranderen zodat X8-H KODI de opgehaalde films, series en livesports niet op eigen geheugens gebufferd maar op SD kaart.
Genesis
KissAnime
Sportdevil
Ik wil namelijk een pad veranderen zodat X8-H KODI de opgehaalde films, series en livesports niet op eigen geheugens gebufferd maar op SD kaart.
Genesis
KissAnime
Sportdevil
[ Voor 14% gewijzigd door Zandhaas op 25-03-2015 14:38 ]
Maakt dat wat uit dan?Zandhaas schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:30:
Genesis
KissAnime
Sportdevil
Het werkte bij mij om apart het ip adres op te geven en daaronder de foldernaam. Opgelost in ieder gevalmark_vs schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:12:
Typ het hele SMB-adres in, met bijvoorbeeld "smb://DISKSTATION/Video".
Bedoel je dit verhaal?:Zandhaas schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:30:
Genesis
KissAnime
Sportdevil
http://www.minixforum.com...p-streaming-read-me.2035/
en
http://www.freaktab.com/s...-smoother-video-streaming
ik weet dat ik er ergens een topic over heb gezien op minixforum.com waar de exacte instructies stonden, maar die kan ik zo snel even niet vinden. Wellicht daar even speuren dus?
487995
Alle,
Ik heb vanmiddag de minix neo x8 plus besteld inclusief kodi / xbmc 14.1 add on pakket.
Ik heb er echter niet veel verstand van dus een ieder die de moeite wil nemen om mij even op het eea te wijzen, dankbaar!
Maar betekend dit dat ik alles wat ik wil gratis kan kijken? Moet ik apps instaleren, is dit gratis? Kunnen jullie mij als beginnen een klein beetje op weg helpen?
Dank
Ik heb vanmiddag de minix neo x8 plus besteld inclusief kodi / xbmc 14.1 add on pakket.
Ik heb er echter niet veel verstand van dus een ieder die de moeite wil nemen om mij even op het eea te wijzen, dankbaar!
Maar betekend dit dat ik alles wat ik wil gratis kan kijken? Moet ik apps instaleren, is dit gratis? Kunnen jullie mij als beginnen een klein beetje op weg helpen?
Dank
Gefeliciteerd met je aankoop.487995 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:15:
Alle,
Dank
Om te beginnen zou ik dit topic doorlezen, dan weet je alles. Op tweakers wordt verwacht dat je zelf een beetje research doet.
Check anders ook het kodi topic,
Www.minixforum.com en voor beginners is de groep x-odi op Facebook wel een leuk startpunt.
Heeft iemand deze X8-H Plus wel eens side by side vergeleken met een intel nuc?
Zoals ik zelf nu tegenaan kijk lijkt de NUC mij een meer prijzige oplossing, zeker als je toch niet van plan zou zijn om er windows oid op te zetten en hem puur als mediaspeler zou gebruiken. Lijkt me dat de X8-H Plus een betere deal.
Zelf ook nog wat twijfel of ik een X8-H Plus zal kopen via Geekbuying of toch gewoon in Nederland met een bepaald add-on pakket. Zelf wat knutselen aan XBMC lijkt me ook wel grappig, al zal het wel het nodige aan uitzoekwerk zijn. Nog even wat brainstormen met mezelf dus
Zoals ik zelf nu tegenaan kijk lijkt de NUC mij een meer prijzige oplossing, zeker als je toch niet van plan zou zijn om er windows oid op te zetten en hem puur als mediaspeler zou gebruiken. Lijkt me dat de X8-H Plus een betere deal.
Zelf ook nog wat twijfel of ik een X8-H Plus zal kopen via Geekbuying of toch gewoon in Nederland met een bepaald add-on pakket. Zelf wat knutselen aan XBMC lijkt me ook wel grappig, al zal het wel het nodige aan uitzoekwerk zijn. Nog even wat brainstormen met mezelf dus
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Het add-on tweaken valt echt reuze mee... Enige wat je moet doen is wat repo's als zip neer zetten en 2 of 3 dingen installeren. Totaal niet moeilijk. Misschien dat de compleet aangeboden pakketten inmiddels ook de wijzigingen voor het ontlasten van je interne geheugen bij streams bevatten, dat weet ik niet.l3art schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:31:
Heeft iemand deze X8-H Plus wel eens side by side vergeleken met een intel nuc?
Ik gebruik de x8-h echt puur als xbmc speler. Via de xbmc launcher zie ik ook heel Android niet. Als je dan echt nog een Android programma wil op starten kun je dat ook via xbmc doen.
Streamen zal ik niet echt doen (ten minste niet films vanaf een NAS ofzo) ik heb een externe HD die ik er aan wil hangen. Dus geen idee of die wijzigingen ook voor mij echt nodig zouden zijn. En anders ben ik op zich wel redelijk bekent binnen Android.
Let wel... de NUC kan wel 10bit h264 afspelen de Minix niet, had ik bij de aankoop niet opgelet helaas.
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 29-03-2015 17:56 ]
Loop je daar vaak tegenaan dan? Eigenlijk nooit op gelet hoeveel bit mijn mkv's zijn....
ik wel, anime is meestal 10bit vanwege het kleurbereik, films en series niet. Dus als je geen anime kijkt maakt het niet uit, kijk je het wel... is een minix (of ander ARM device) niet handig.
Animatie films kijk ik niet veel maar we hebben wel eens wat Kids over de vloer waarvoor dus wel wat Disneyfilms ed er op staan. Dus deze spelen dan niet goed af? Dat is dan wel weer balen... Zou je dus toch uitkomen op een duurdere nuc.ArcticWolf schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:23:
ik wel, anime is meestal 10bit vanwege het kleurbereik, films en series niet. Dus als je geen anime kijkt maakt het niet uit, kijk je het wel... is een minix (of ander ARM device) niet handig.
Ik denk niet dat disney films 10bit zijn :-) de meeste encoders nemen daar de moeite niet voor. Maar idd je krijgt dan op de plekken waar normaal gesproken banding plaatsvindt; artifacts (niet echt leuk om te kijken)
Ik heb geen idee welke films wel 10 bit zijn. Disney is ook vaak animatie...
Maar animatie als in Manga's oid dat kijk ik niet.
Maar animatie als in Manga's oid dat kijk ik niet.
Heb even gezocht maar zie zo 123 geen Disney films in 10bit / Hi10p formaat. Wilde het alleen even noemen voor het geval je wel Anime kijkt (zoals ik, heb al m'n series moeten herzien van 10bit naar 8bit omdat ik er na de aankoop garantie achterkwam
)

[ Voor 54% gewijzigd door ArcticWolf op 30-03-2015 13:52 ]
Dat is wel balen als je een flinke collectie Anime hebt.
Ik dub nu een beetje wat ik zal doen. Ga ik voor de X8-H Plus of ga ik nog even kijken voor een andere speler. Ik neig naar het eerste maar zal internet nog even afstruinen... Een Nuc vind ik eigenlijk net weer te duur voor een apparaat wat eigenlijk alleen maar gebruikt zal gaan worden voor het kijken van films en series.
Wat ik me ook nog afvroeg, hier in het topic las ik dat iemand problemen had met het laten lezen van een externe harde schijf. Is dit een structureel iets, of was dit een op zichzelf staand probleem? Ik zal zelf ook met name een externe HD gebruiken waar alles op staat vandaar.
Edit:
Heb de X8-H plus maar besteld op Geekbuying je krijgt er nu nog een minix a2 air remote bij :-)
Ik dub nu een beetje wat ik zal doen. Ga ik voor de X8-H Plus of ga ik nog even kijken voor een andere speler. Ik neig naar het eerste maar zal internet nog even afstruinen... Een Nuc vind ik eigenlijk net weer te duur voor een apparaat wat eigenlijk alleen maar gebruikt zal gaan worden voor het kijken van films en series.
Wat ik me ook nog afvroeg, hier in het topic las ik dat iemand problemen had met het laten lezen van een externe harde schijf. Is dit een structureel iets, of was dit een op zichzelf staand probleem? Ik zal zelf ook met name een externe HD gebruiken waar alles op staat vandaar.
Edit:
Heb de X8-H plus maar besteld op Geekbuying je krijgt er nu nog een minix a2 air remote bij :-)
[ Voor 43% gewijzigd door 13art op 31-03-2015 08:50 ]
normale disney films zijn geen probleem overigens met de x8-h
[ Voor 10% gewijzigd door R-B op 31-03-2015 08:05 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Nee zoiets had ik al begrepen inderdaad.
Manga tekenfilms die kijk ik niet, dus ik neem aan dat ik maar weinig tegen de 10bit beperking aan zal lopen.
Manga tekenfilms die kijk ik niet, dus ik neem aan dat ik maar weinig tegen de 10bit beperking aan zal lopen.
Volgens mij komt er eind dit jaar een nieuwe ARM chip uit die wel 10bit H264 hw decoding ondersteund. Softwarematig kan hij wel 10bit decoden, maar de ARM cpu is daar te langzaam voor.
Heb opzich geen spijt van de Minix, hij is erg stabiel en snel... alles speelt instant af (Synology NAS en gbit netwerk). Alleen XBMC instellen was ff een weekje tweaken...
Heb opzich geen spijt van de Minix, hij is erg stabiel en snel... alles speelt instant af (Synology NAS en gbit netwerk). Alleen XBMC instellen was ff een weekje tweaken...
Ben benieuwd wat ik allemaal kan/wil tweaken aan xbmc.
Just curious, wat heb je er allemaal aan veranderd dan dat je er een week mee bezig bent geweest?
Just curious, wat heb je er allemaal aan veranderd dan dat je er een week mee bezig bent geweest?
Nou voornamelijk hoe de series/anime/films gescraped worden. Ik was plex gewend en die ondersteund de meeste vreemde bestandsnamen dus ik hoefde eigenlijk niks in te stellen. XBMC ondersteund out-of-the-box alleen simpele bestandsnamen.
Dan voeg je nieuwe toe en kom je erachter dat hij nog steeds de helft niet pakt... dat duurde nogal lang voordat ik het redelijk goed (niet perfect) voor elkaar had en heb wat geprutst met een custom scraper.
Nu heb ik Flexget draaien op m'n RPi die gooit de torrent (anime fansubs) naar Transmission op m'n NAS en de Minix refreshed de database om de 2 uur... 95% van de tijd hoef ik niks te doen
Dan voeg je nieuwe toe en kom je erachter dat hij nog steeds de helft niet pakt... dat duurde nogal lang voordat ik het redelijk goed (niet perfect) voor elkaar had en heb wat geprutst met een custom scraper.
Nu heb ik Flexget draaien op m'n RPi die gooit de torrent (anime fansubs) naar Transmission op m'n NAS en de Minix refreshed de database om de 2 uur... 95% van de tijd hoef ik niks te doen
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 31-03-2015 10:10 ]
Hmmm ik had gehoopt dat het scrapen van films met XBMC niet heel ingewikkeld hoefde te zijn.
Het hoeft voor mij ook niet heel erg uitgebreid. Maar goed er zullen genoeg tutorials te vinden zijn hoe dit voor elkaar te krijgen. Tegen de tijd dat ik hem binnen heb maar eens zien hoe ik dat voor elkaar ga boksen.
Het hoeft voor mij ook niet heel erg uitgebreid. Maar goed er zullen genoeg tutorials te vinden zijn hoe dit voor elkaar te krijgen. Tegen de tijd dat ik hem binnen heb maar eens zien hoe ik dat voor elkaar ga boksen.
Iemand ervaring met aanpassen van keymap in combinatie met een Mele F10 afstandsbediening..??
Niet alles werkt lekker op die AB... Werkt wel een stuk beter dan de M1 overigens... Maar zou nog wel wat toetsen "om" willen hangen.
Niet alles werkt lekker op die AB... Werkt wel een stuk beter dan de M1 overigens... Maar zou nog wel wat toetsen "om" willen hangen.
Als je er achter komt, dan hoor ik het graag. Ik zou dat ook wel willen weten, maar zoek ook nog een volledig overzicht van wat welke knoppen doen:DirectZ schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:17:
Iemand ervaring met aanpassen van keymap in combinatie met een Mele F10 afstandsbediening..??
Pusherman_ schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:29:
Ik heb een Mele F10 Pro als flymouse en ik ben eigenlijk benieuwd of er een overzicht is welke knop wat doet.
De voorkant met de pijltjestoetsen etc. is natuurlijk zo uitgevonden, maar de achterkant met het qwerty toetsenbord is wat lastiger.
Daarom zou ik het wel handig vinden om een overzicht te hebben van hoe de toetsen gemapt zijn. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?
Dit heb ik nog gevonden, maar nog niet doorgevoerd: http://style.oversubstanc...-mouse-met-xbmc-openelec/Pusherman_ schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:04:
[...]
Als je er achter komt, dan hoor ik het graag. Ik zou dat ook wel willen weten, maar zoek ook nog een volledig overzicht van wat welke knoppen doen:
[...]
Welke scraper heb je gebruikt hiervoor? Ik heb Kodi op Windows draaien maar de makkelijkste manier die ik ben tegen gekomen is eigenlijk de film opnieuw downloaden met een fatsoenlijke bestandsnaam ^^ArcticWolf schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:55:
Nou voornamelijk hoe de series/anime/films gescraped worden. Ik was plex gewend en die ondersteund de meeste vreemde bestandsnamen dus ik hoefde eigenlijk niks in te stellen. XBMC ondersteund out-of-the-box alleen simpele bestandsnamen.
Kon geen andere oplossing hiervoor vinden aangezien het aan de namen van de bestanden lag en die zijn soms inderdaad.....vaag.
[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 01-04-2015 20:07 ]
Voor films de standaard movie scraper, voor series the TVDB en voor anime AniDB [MOD] icm de advancedsettings.xml op http://kodi.wiki/view/Anime (die werkt overigens ook voor non-anime)
Ik heb wel gemerkt dat de benaming enigszins overeen moet komen met wat erop de TVDB/TMDB staat, als hij er echt niet uitkomt gebruik ik FileBot om de series/anime te matchen: http://sourceforge.net/projects/filebot/
Die kan je overigens ook als daemon installeren op een NAS/RPi om dat te automatiseren...
Ik heb wel gemerkt dat de benaming enigszins overeen moet komen met wat erop de TVDB/TMDB staat, als hij er echt niet uitkomt gebruik ik FileBot om de series/anime te matchen: http://sourceforge.net/projects/filebot/
Die kan je overigens ook als daemon installeren op een NAS/RPi om dat te automatiseren...
-
[ Voor 99% gewijzigd door Nopheros op 22-11-2016 18:51 ]
SOS Solutions heeft een mooie actie in samenwerking met tweakers:
Minix NEO X8-H Plus + KODI 14.0 + A2 Lite Remote Tweakers Actie
Voor 151 euro.
Tegen 160 dollar op geekbuying.com
Dus geen gezeur met eventuele invoerrechten van 30 dollar.
Geen gezeur met opsturen voor garantie +/- 30 dollar.
Nederlands garantie recht (2 jaar i.p.v. 1 jaar?
+ A2 Lite Remote
xD
Voor 151 euro.
+ A2 Lite Remote
xD
Anders een beetje spelen met advancedsettings.xml ;-) er zijn veel mogelijkheden maar het kost best veel tijdNopheros schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:55:
hm thanks voor de info maar dat gaat voor mij helaas niet werken, ik zit in rar-hubs op het dc++ netwerk waar je alleen orginele rar bestanden mag delen, file names aanpassen zit er voor mij niet in..
Vandaar dat ik ook maar gewoon een andere versie van de film download. Guess that's not gonna change..
Bummer, net een paar dagen te laatNopheros schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:53:
Voor 151 euro.
+ A2 Lite Remote
xD
Wel een mooie deal overigens. Zou ik zo gedaan hebben, maar goed die van mij is al onderweg.
Heb je een linkje naar de deal ? kan hem namelijk niet vinden voor die prijs.
Nopheros schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:53:
Voor 151 euro.
+ A2 Lite Remote
xD
Prijs is zelfs aangepast in de pricewatchjin schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:43:
Heb je een linkje naar de deal ? kan hem namelijk niet vinden voor die prijs.
Maar dit is de volledige link:
https://www.sossolutions....tie&utm_campaign=tweakers
[EDIT]
Inderdaad een mooie deal, ik wou eigenlijk een maandje wachten maar kon deze niet laten gaan dus heb 'm al besteld, morgen in huis
@ArcticWolf
Bedankt voor de info, zal daar is mee gaan spelen dan..
[ Voor 17% gewijzigd door Nopheros op 02-04-2015 12:47 ]
Dat vooraf ingesteld waar ze het daar over hebben (Kodi 14, veel kanalen, ed) is dat echt iets wat ze apart doen of wordt de X8-H Plus sowieso al zo geleverd?
De standaard X8-H Plus is alleen met kodi. Dan heb je nog ergens een aangepaste versie met addon's + automatische updates en dan lijkt deze weer een andere variant te zijn waarbij alleen de addon's zitten zonder automatische updates.l3art schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:00:
Dat vooraf ingesteld waar ze het daar over hebben (Kodi 14, veel kanalen, ed) is dat echt iets wat ze apart doen of wordt de X8-H Plus sowieso al zo geleverd?
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik liever de standaard versie had gehad, nu moet ik eerst al die crap er weer afgooien
Maar goed wel andere mooie voordelen dus is prima zo.
Ja precies, als leek in XBMC zou het één en ander wat voorgeïnstalleerd is misschien wel handig zijn, maar goed het is ook allemaal vrij snel te snappen begreep ik.
Kan me ook zo voorstellen dat er de nodige images beschikbaar zijn (voor diegene die de X8 geroot hebben) waarbij ook het nodige al ingesteld is. Community is aardig actief als ik het zo snel even zag.
Kan me ook zo voorstellen dat er de nodige images beschikbaar zijn (voor diegene die de X8 geroot hebben) waarbij ook het nodige al ingesteld is. Community is aardig actief als ik het zo snel even zag.
Je hoeft de X8 niet te rooten om dingen te installeren, je kan gewoon de Kodi apk van www.kodi.tv downloaden (ARM / android) en installeren.
En met ES file explorer kun je in de Kodi map je advanced instellingen zetten (wel onzichtbare bestanden weergeven aanzetten
)
En met ES file explorer kun je in de Kodi map je advanced instellingen zetten (wel onzichtbare bestanden weergeven aanzetten
Nee ik snap dat je gewoon apk's kan installeren, dat zal niet anders zijn dan bij een android telefoon.
Doelde meer op het flashen van een andere rom via een recovery. Maar goed las net ook over een burn tool waarmee het ook kan, heb je dus ook geen root voor nodig
Doelde meer op het flashen van een andere rom via een recovery. Maar goed las net ook over een burn tool waarmee het ook kan, heb je dus ook geen root voor nodig
Volgens mij is de bootloader gewoon unlocked, dus je hebt helemaal geen root nodig. Maar idd die burntool werkt primal3art schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:21:
Nee ik snap dat je gewoon apk's kan installeren, dat zal niet anders zijn dan bij een android telefoon.
kun je met kodi ook al de frame rate matchen met de video?
In de meegeleverde xbmc release zit dit ingebouwd, maar met de apk van kodi lukt het me niet.
In de meegeleverde xbmc release zit dit ingebouwd, maar met de apk van kodi lukt het me niet.
Nope lukte mij ook niet, dus ik gebruik de ingebouwde optie van Minix zelf (zit in fw v003)donderz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:10:
kun je met kodi ook al de frame rate matchen met de video?
http://www.minixforum.com...ware-via-minix-fota.4052/ (punt 6)
[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 02-04-2015 19:28 ]
Ik had een geimporteerde Google Nexus player gekocht.
Android 5.1 ziet er flex uit maar die werkt niet samen met LG WebOS tv's. gewoon geen beeld: Bummer.
TV blijft want dat is een OLED (die trouwens een geweldig plaatje geeft na jarenlange ergenis van backlight TV's met prut oplossingen als local dimming aaahhh maar goed ander verhaal)
Dus maar een Minix X8H gekocht op marktplaats. Zo wat een topapparaatje!
Respect.
FW003 zit er al op volgens mij: KOT49H.20150207
minix XBMC gestart even library van NAT en PC opgezet, passthrough naar Marantz, subtitles opzetten en match refreshrate. En het werkt gewoon perfect
Kwam er pas na aanschaf achter dat deze wifi geen AC aankan (non-plus versie) maar streaming van de Zotac PC (wel AC) via Asus RU68 (meterkast) naar de Minix lijkt geen probleem te zijn.
Youtube wel handig (ook al WebOS), voor de rest niet echt must have apps die ik zo weet
Ik kijk liever met 5.1 geluid dus streaming valt af en TV kijk ik wel via TV.
uitzending gemist zit ook al op WebOS en UPC horizon, drie x wat overdreven
hmm misschien een leuke F1 stream zou handig zijn.
over de remote:
er zit een M1 remote bij waar ik goed mee overweg kan.
Grappige is dat tot mijn verbazing mijn TV magic remote de Minix besturing overneemt en zo gauw WebOS opstart werkt hij weer in WebOS. heel handig in dagelijks gebruik!
zal mijn nog even wat meer inlezen in de minix, misschien ontdek ik nog wat
Android 5.1 ziet er flex uit maar die werkt niet samen met LG WebOS tv's. gewoon geen beeld: Bummer.
TV blijft want dat is een OLED (die trouwens een geweldig plaatje geeft na jarenlange ergenis van backlight TV's met prut oplossingen als local dimming aaahhh maar goed ander verhaal)
Respect.
minix XBMC gestart even library van NAT en PC opgezet, passthrough naar Marantz, subtitles opzetten en match refreshrate. En het werkt gewoon perfect
Kwam er pas na aanschaf achter dat deze wifi geen AC aankan (non-plus versie) maar streaming van de Zotac PC (wel AC) via Asus RU68 (meterkast) naar de Minix lijkt geen probleem te zijn.
Youtube wel handig (ook al WebOS), voor de rest niet echt must have apps die ik zo weet
Ik kijk liever met 5.1 geluid dus streaming valt af en TV kijk ik wel via TV.
uitzending gemist zit ook al op WebOS en UPC horizon, drie x wat overdreven
over de remote:
er zit een M1 remote bij waar ik goed mee overweg kan.
Grappige is dat tot mijn verbazing mijn TV magic remote de Minix besturing overneemt en zo gauw WebOS opstart werkt hij weer in WebOS. heel handig in dagelijks gebruik!
zal mijn nog even wat meer inlezen in de minix, misschien ontdek ik nog wat
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Gefeliciteerd met je aankoop! Je gaat hier veel plezier aan beleven.Tonton schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:58:
Respect.
Ik gebruik Navi-X als addon. HIer kun je vele (live) kanalen vinden, waar ook veel sport wordt aangeboden. Ik heb een aantal F1 en MotoGP kanalen kunnen vinden, maar weet ze niet uit mijn hoofd. Sommige zijn wel matige kwaliteit, maar liever dat dan niks, of 30euri per maand om de Sport1 te sponsoren.Tonton schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:58:
Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P
Sport1 (had een maand gratis afgelopen maand) werkt hier alleen als er niks op is ... tijdens voetbal en F1 is het een blokken paradijs, ik weet dat m'n kabel meterkast > tv tegen het maximum aan ligt (32,5 meter) maar alle overige zenders werken /altijd/ goed. /blames Ziggo
RTL Duitsland zend overigens wel F1 live uit meen ik
Gister besteld, vandaag m'n Minix x8-h plus ontvangen :-)
Heel mooi apparaat maar de informatie voorziening is wel erg onduidelijk. Overal staat wat informatie, allemaal verschillende(soms maanden oud) threads doorspitten om een beetje een idee te krijgen van hoe en wat.
Ik ben nu bezig met een full backup via de update & backup optie maar dit is geen full backup zoals ik dacht, alleen settings?
Ik zie hier en daar (minixforum en http://freaktab.com) verschillende images, m.a.w. ik hoef eigenlijk dus geen full image backup te maken want deze zijn al aanwezig?
Nu heb ik een x8 apparaat met een paar voorgeinstalleerde addons voor kodi, eigenlijk wil ik toch een image maken, wat is dan de makkelijkste optie? Aansluiting op PC en de hele sd kaart kopieëren?
Heel mooi apparaat maar de informatie voorziening is wel erg onduidelijk. Overal staat wat informatie, allemaal verschillende(soms maanden oud) threads doorspitten om een beetje een idee te krijgen van hoe en wat.
Ik ben nu bezig met een full backup via de update & backup optie maar dit is geen full backup zoals ik dacht, alleen settings?
Ik zie hier en daar (minixforum en http://freaktab.com) verschillende images, m.a.w. ik hoef eigenlijk dus geen full image backup te maken want deze zijn al aanwezig?
Nu heb ik een x8 apparaat met een paar voorgeinstalleerde addons voor kodi, eigenlijk wil ik toch een image maken, wat is dan de makkelijkste optie? Aansluiting op PC en de hele sd kaart kopieëren?
Ook hier is de X8 binnen gekomen.
Meteen even geupdate en daarna via wifi de laatste versie er op gezet.
Nu moet ik alleen de laatste Kodi versie er nog opzetten. Als ik de officiële MiniX website moet geloven is dat 13.3.3 maar ik kreeg in Kodi zelf de mededeling dat er al een stabiele versie 14 was.... Dit is me nog niet helemaal duidelijk.
Verder heb ik ook Surround geluid nog niet werkend gekregen binnen XBMC... Het blijft stereo. Vast wel op te lossen, zo maar even googlen, maar het is wel een redelijk steile leercurve vergeleken met andere mediaplayers (die niet op XBMC gebaseerd zijn)
Meteen even geupdate en daarna via wifi de laatste versie er op gezet.
Nu moet ik alleen de laatste Kodi versie er nog opzetten. Als ik de officiële MiniX website moet geloven is dat 13.3.3 maar ik kreeg in Kodi zelf de mededeling dat er al een stabiele versie 14 was.... Dit is me nog niet helemaal duidelijk.
Verder heb ik ook Surround geluid nog niet werkend gekregen binnen XBMC... Het blijft stereo. Vast wel op te lossen, zo maar even googlen, maar het is wel een redelijk steile leercurve vergeleken met andere mediaplayers (die niet op XBMC gebaseerd zijn)
Minix heeft z'n eigen XBMC versie die optimaal draait op hun firmware, Kodi moet je handmatig installeren, beide hebben hun eigen data map dus kunnen ze probleemloos naast elkaar draaien.
Geen idee hoe dat zit met surround :-) maar je kan onder settings > advanced > digital audio instellen, die staat standaard op PCM maar ik neem aan dat je hdmi of spdif passthrough nodig hebt?
En anders als je de settings van XBMC/Kodi op expert zet kan je onder system > system > audio het aantal kanalen instellen en je audio type.
De XBMC van minix kan wel het scherm matchen met de video (als je dat daar aan zet), bij Kodi werkt dat niet, dan moet je die optie onder de minix settings aanvinken.
Het is idd een heel gezoek soms
Geen idee hoe dat zit met surround :-) maar je kan onder settings > advanced > digital audio instellen, die staat standaard op PCM maar ik neem aan dat je hdmi of spdif passthrough nodig hebt?
En anders als je de settings van XBMC/Kodi op expert zet kan je onder system > system > audio het aantal kanalen instellen en je audio type.
De XBMC van minix kan wel het scherm matchen met de video (als je dat daar aan zet), bij Kodi werkt dat niet, dan moet je die optie onder de minix settings aanvinken.
Het is idd een heel gezoek soms
Kijk daar kan ik wat mee. Ik dacht dat XBMC en Kodi hetzelfde was, maar dat is dus niet zo.
Heb van het minix forum trouwens een wat aangepaste versie gehaald van XBMC en daar kon ik opeens wel passthrough audio binnen XBMC installeren. Top dat werkt nu.
Nu nog even uitzoeken hoe ik van de films op mn externe HD nu een videowall kan maken en dan ben ik voor nu even tevreden
Ik kom er steeds dichter in de buurt. Moet wel zeggen dat het met de remote lang niet altijd even makkelijk toevoegen of verwijderen is. Ik had een verkeerde map bij de films toegevoegd, maar geen idee hoe ik die dan weer kan verwijderen. Nu XBMC maar verwijderd opnieuw geinstalleerd en weer maar opnieuw beginnen.
edit:
Zo nu een aparte map met tv series en nog een aparte map met films gemaakt. Het begin nu ergens op te lijken
Heb van het minix forum trouwens een wat aangepaste versie gehaald van XBMC en daar kon ik opeens wel passthrough audio binnen XBMC installeren. Top dat werkt nu.
Nu nog even uitzoeken hoe ik van de films op mn externe HD nu een videowall kan maken en dan ben ik voor nu even tevreden
Ik kom er steeds dichter in de buurt. Moet wel zeggen dat het met de remote lang niet altijd even makkelijk toevoegen of verwijderen is. Ik had een verkeerde map bij de films toegevoegd, maar geen idee hoe ik die dan weer kan verwijderen. Nu XBMC maar verwijderd opnieuw geinstalleerd en weer maar opnieuw beginnen.
edit:
Zo nu een aparte map met tv series en nog een aparte map met films gemaakt. Het begin nu ergens op te lijken
[ Voor 37% gewijzigd door 13art op 03-04-2015 23:30 ]
Installeer even de Google remote TV app dat gaat stukken sneller als met de meegeleverde remote van minix.
http://www.minix.nl/Apps.html
http://www.minix.nl/Apps.html
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Oh ja, die kan ook nog natuurlijk 
Heb de A2 mouse dat werkt ook wel redelijk. Maar zal die Google TV remote er eens bij pakken.
Vanochtend de laatste OTA (van 2 april) geïnstalleerd. Helaas had ik geen rootkeeper geïnstalleerd en nu ben ik mijn root kwijt. Op zich geen probleem, ware het niet dat de update app (en dan niet de OTA app, maar die andere waar je zelf een zip kon installeren) er bij deze update niet meer in zit.
Nu ben ik nog niet bezig geweest met VRoot, want daar heb ik nu geen tijd voor. Maar ik vroeg me af of iemand de apk kon posten van de oude update tool. Als iemand die laatste update nog niet geinstalleerd heeft, moet je die er zo uit kunnen halen mbv ES filemanager of rootexplorer.
Ander maandag toch maar aan de slag met VRoot.
Heb de A2 mouse dat werkt ook wel redelijk. Maar zal die Google TV remote er eens bij pakken.
Vanochtend de laatste OTA (van 2 april) geïnstalleerd. Helaas had ik geen rootkeeper geïnstalleerd en nu ben ik mijn root kwijt. Op zich geen probleem, ware het niet dat de update app (en dan niet de OTA app, maar die andere waar je zelf een zip kon installeren) er bij deze update niet meer in zit.
Nu ben ik nog niet bezig geweest met VRoot, want daar heb ik nu geen tijd voor. Maar ik vroeg me af of iemand de apk kon posten van de oude update tool. Als iemand die laatste update nog niet geinstalleerd heeft, moet je die er zo uit kunnen halen mbv ES filemanager of rootexplorer.
Ander maandag toch maar aan de slag met VRoot.
Kan je niet gewoon SuperSU installeren? En vanuit daar de binaries installeren, zou in theorie moeten werken met een unlocked bootloader.
Hmmm nog niet geprobeerd.
Heb wel towelroot geprobeerd maar die werkte niet. Zal maandag towelroot eens proberen.
Heb wel towelroot geprobeerd maar die werkte niet. Zal maandag towelroot eens proberen.
hmm gisteren een 18GB 3D x264 was 1 groot buffer verhaal
mis de AC wifi
misschien toch maar ff kabels trekken
misschien toch maar ff kabels trekken
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ik heb een beta firmware, Kot49h.20141018
Kan ik nou wel de nieuwe officiële FW003 installeren?
Kan ik nou wel de nieuwe officiële FW003 installeren?
Nieuwe fw 004 ! (voor plus)
http://www.minixforum.com...ware-via-minix-fota.5196/
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 05-04-2015 20:41 ]
Via OTA komt hij bij mij nog niet binnen. Misschien omdat ik de firmware van 2-4 heb draaien, geen idee. Of hij is nog altijd, zoals in dat topic stond, uit de lucht gehaald.ArcticWolf schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:41:
Nieuwe fw 004 ! (voor plus)
Er waren geen binaries geinstalleerd, en dan kan supersu er niks mee, dus kan ze alleen updaten.ArcticWolf schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:23:
Kan je niet gewoon SuperSU installeren? En vanuit daar de binaries installeren, zou in theorie moeten werken met een unlocked bootloader.
Uiteindelijk geroot met iRoot (voorheen vroot), maar geen succes. In die zin dat ik wel de melding krijg dat het rooten gelukt is, maar daarna lukt het alsnog niet om de binaries te updaten. Kom dus nog niet veel verder hiermee. Ik heb meerdere super user apps geprobeerd, maar geen van allen kunnen de binaries updaten. Zal dus een andere root methode moeten bedenken.
Het is geen ramp, maar om sommige reclames weg te krijgen uit apps zou het wel fijn zijn om root te hebben en dan adfree te kunnen draaien, maar goed tot op heden geen succes dus...
Ik had overigens de image gedownload van versie 002, maar elke keer als ik die wil openen krijg ik de melding dat die beschadigd is, ik kan dus zelf op die manier niet de apk van het oude update programma krijgen.
Mocht iemand nog een oudere fw draaien en aan die apk kunnen komen dan graag.
edit:
Gevonden. Nog een zip update gevonden ipv een img update.
edit2:
Nou dat doet dus ook niet veel. Ik kan dan wel in de recovery komen en de root zip installeren maar nog altijd lukt het dan niet op de binaries te updaten.... Vreemd. Ook geprobeerd de officiële firmware versie 2 te installeren, maar dat lukt ook niet (via de recovery).
Voor nu maar even laten rusten. Wie weet bij de volgende update weer.
[ Voor 71% gewijzigd door 13art op 06-04-2015 12:45 ]
Je kan proberen deze te flashen vanuit de recovery: http://download.chainfire.eu/370/SuperSU/
De OTA is idd down voor 004... xD en heb geen zin om alles opnieuw te flashen dus blijf voorlopig bij 003
De OTA is idd down voor 004... xD en heb geen zin om alles opnieuw te flashen dus blijf voorlopig bij 003
[ Voor 37% gewijzigd door ArcticWolf op 06-04-2015 14:01 ]
Dat lukt helaas niet.ArcticWolf schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:57:
Je kan proberen deze te flashen vanuit de recovery: http://download.chainfire.eu/370/SuperSU/
Sowieso kan hij niks meer installeren via de recovery. Hij kan namelijk de SD kaart niet meer mounten oid.
Welke zip ik ook via de recovery wil installeren, nieuwe firmware, of die supersu update. Allemaal hetzelfde probleem. Denk dat ik maar eens iets via de pc moet gaan flashen. Kijken of dat wel lukt.
edit:
Maar geprobeerd TWRP te installeren, dat ging goed, tot het opnieuw rebooten in de recovery. Recovery werkt niet meer.
Burntool is ook niet mogelijk omdat ik windows 8.1 draai en dan zijn er driver problemen....
Gelukkig boot de X8 nog wel gewoon. Maar update zal niet meer lukken aangezien de recovery kapoet is. Eens denken wat de volgende stap kan zijn
edit2:
Burning tool toch werkend gekregen met dit:
https://learn.sparkfun.co...-enforcement-on-windows-8
Nu dus FW0002 er op gezet en aan het rebooten as we speak... Benieuwd of dit nu de problemen verholpen heeft...
En ik ben weer terug bij FW0002 inclusief de oude recovery. Nu maar weer opnieuw beginnen met updaten, instellen, etc. Nu meteen maar rooten via de oude methode nu ik de APK voor het oude update bestand toch al heb.
[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 06-04-2015 21:01 ]
Hoe kan het aan je provider liggen als alles goed werkt, behalve een paar zenders?ArcticWolf schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:11:
Sport1 (had een maand gratis afgelopen maand) werkt hier alleen als er niks op is ... tijdens voetbal en F1 is het een blokken paradijs, ik weet dat m'n kabel meterkast > tv tegen het maximum aan ligt (32,5 meter) maar alle overige zenders werken /altijd/ goed. /blames Ziggo
Dit betekent dan dat er (zeker bij blokken) interferentie plaatsvindt op de frequenties waar Sport 1 op zit. Deze interferentie wordt tegenwoordig vaak veroorzaakt door draadloze signalen, zoals 4G.
Als het aan de provider zou liggen, dan zit het probleem bv in de eindversterker in de straat en zou de hele straat er last van hebben. Maar als alleen jij er last van hebt, dan zit het in je coax kabel of coax pluggen.
Aangezien je 32 meter coax hebt liggen, is de kans groot dat het daar aan ligt.
Als je zulke grote afstanden wilt overbruggen, moet je zorgen dat je goede coax hebt met een kabelkeurmerk en ook goede metalen pluggen gebruikt. Daarnaast heb je een signaalversterker (actieve, dus op stroom) nodig in je meterkast.
Ik zou je aanraden om Hirschmann KOKA 799 te gebruiken.
Ik heb idd eergisteren de laatste 1,5 meter vervangen voor een Hirschmann en nu is het probleem opgelost
Kan helaas de kabel onder de vloer niet vervangen... maar de signaal sterkte is nu 99/100% en 0% bitrate error, de oude kabel gaf 25% bitrate error en 97% signaal sterkte
goed nieuws!
Helaas komen er steeds meer signalen door de lucht, dus goede afscherming van je kabels is een noodzaak!
Helaas komen er steeds meer signalen door de lucht, dus goede afscherming van je kabels is een noodzaak!
@ i3art, neem een toetsenbord! Veel handiger lol.
iemand hier ervaring met koppelen KODI aan de philips Hue? (https://github.com/cees-elzinga/script.xbmc.hue.ambilight).
Ik heb dit geprobeerd, echter moet KODI ingesteld worden op videos softwarematig decoderen ipv hardwarematig. Anders werkt het meekleuren van de ledstrips op basis van de film niet.
Een nadeel, 1080p hapert dan (en laat nou zo zijn dat 95% wat ik kijk 1080p is..). Dus dat heb ik maar weer uitgezet.
iemand idee om het op te lossen, of andere app of iets?
iemand hier ervaring met koppelen KODI aan de philips Hue? (https://github.com/cees-elzinga/script.xbmc.hue.ambilight).
Ik heb dit geprobeerd, echter moet KODI ingesteld worden op videos softwarematig decoderen ipv hardwarematig. Anders werkt het meekleuren van de ledstrips op basis van de film niet.
Een nadeel, 1080p hapert dan (en laat nou zo zijn dat 95% wat ik kijk 1080p is..). Dus dat heb ik maar weer uitgezet.
iemand idee om het op te lossen, of andere app of iets?
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Een toetsenbord heb ik al (A2 flymouse, heeft een qwerty toetsenbord).
Gisteren dus opnieuw begonnen. Alles weer geïnstalleerd en xbmc ingesteld maar nu is het artwork niet meer te zien... Geen idee waar het aan ligt. Artwork Downloader download wel vanalles, maar nog altijd geen artwork. De tekst waar de films over gaan zijn wel aanwezig maar geen covers, afbeeldingen, etc. Dit was voorheen wel zo.
Terwijl die van de tv series het wel doen (op 1 na).
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Had een video gevonden en daarbij moest ik iets verwijderen via de file manager maar dat wat verwijderd moest worden staat er niet eens op.
Dan nog een tweede vraag, bij het importen van de videomap kon je ook opties aanvinken als dat elke elke film in een aparte map zit, etc. Maar hoe kom ik weer bij deze opties?
Gisteren dus opnieuw begonnen. Alles weer geïnstalleerd en xbmc ingesteld maar nu is het artwork niet meer te zien... Geen idee waar het aan ligt. Artwork Downloader download wel vanalles, maar nog altijd geen artwork. De tekst waar de films over gaan zijn wel aanwezig maar geen covers, afbeeldingen, etc. Dit was voorheen wel zo.
Terwijl die van de tv series het wel doen (op 1 na).
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Had een video gevonden en daarbij moest ik iets verwijderen via de file manager maar dat wat verwijderd moest worden staat er niet eens op.
Dan nog een tweede vraag, bij het importen van de videomap kon je ook opties aanvinken als dat elke elke film in een aparte map zit, etc. Maar hoe kom ik weer bij deze opties?
Pff heb echt nog een hoop te leren merk ik, zal eens kijken of ik 'source map' kan vinden. Tot op heden niet tegen gekomen maar zal eens kijken morgen, ben er voor vandaag wel weer even klaar mee.
Er zijn gewoon zo ontzettend veel mogelijkheden en moet binnen xbmc nog ontdekken wat welke knop doet. Las net ook dat je de 'c' knop kan indrukken om een source te verwijderen, of de menu knop, of.... Kortom xbmc is naar mijn idee niet het makkelijkste om te leren, maar goed als je het eenmaal door hebt...
Een beknopte handleiding zou fijn zijn voor first time users als ik met xbmc op Android. De dingen die ik gevonden heb had ik zelf al uitgezocht. Maar goed ik kom er wel met hulp her en der ;-)
Er zijn gewoon zo ontzettend veel mogelijkheden en moet binnen xbmc nog ontdekken wat welke knop doet. Las net ook dat je de 'c' knop kan indrukken om een source te verwijderen, of de menu knop, of.... Kortom xbmc is naar mijn idee niet het makkelijkste om te leren, maar goed als je het eenmaal door hebt...
Een beknopte handleiding zou fijn zijn voor first time users als ik met xbmc op Android. De dingen die ik gevonden heb had ik zelf al uitgezocht. Maar goed ik kom er wel met hulp her en der ;-)
[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 07-04-2015 21:36 ]
sorry ik bedoelde de map van je video source, dus "/path/video/movies/" en daar de eigenschappen van.
Hmmm het wordt nog wat vreemder.
Waar ik gisteren helemaal geen fan art had, was dat er vandaag opeens (zonder dat ik iets had gedaan) er wel gedeeltelijk. Alleen werden achtergronden wel wat vreemd geladen en leken layouts wat door elkaar te lopen (paperclip loopt over de draaiende disc). Ik de MiniX even helemaal uit gezet en weer aangezet, en toen waren er weer geen achtergronden, alleen de dvd die rond draait is in beeld (zie de foto).
Iemand enig idee hoe dit zo komt en wat ik er aan kan doen?
Waar ik gisteren helemaal geen fan art had, was dat er vandaag opeens (zonder dat ik iets had gedaan) er wel gedeeltelijk. Alleen werden achtergronden wel wat vreemd geladen en leken layouts wat door elkaar te lopen (paperclip loopt over de draaiende disc). Ik de MiniX even helemaal uit gezet en weer aangezet, en toen waren er weer geen achtergronden, alleen de dvd die rond draait is in beeld (zie de foto).

FW update is nu gewoon te downe via de Update app.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
inderdaad, sinds gisteren op de fw 004 versie... niet dat ik er echt veel van merk 

edit:
Ik heb overigens ook een 'probleem' en heb geen idee waar het aan ligt.
Bij alle video's komt een soort frame rate dip voor om de X seconden voor, net als je aan het gamen bent en je GPU kan het net aan maar dan krijg je een zware actie scene en valt de frame rate terug voor een paar seconden. Het is niet zo opvallend (24 fps > 20 fps oid) maar je merkt het wel... en daarna switched hij weer terug smooth en zo gaat het de hele video lang.
Wat ik wel weet:
-Het netwerk getest en daar kan het volgens mij niet aan liggen (1gbit) en haal 200/20mbit @ speedtest.net op de Minix.
-Buffer problemen geloof ik ook niet, want alles speelt instant af en daarnaast heeft elke video het (zowel zwaar als licht).
-CPU/GPU belasting is nagenoeg nooit hoger dan 30~40%.
-Zowel tijdens 60hz > 24fps conversie (3:2 pulldown) als tijdens 24hz > 24fps (tv > video matching) vindt het probleem plaats.
-Heb alle CMR instellingen van mijn TV getest (Samsung ES6800) en heeft ook geen effect, alleen bij ultra smooth (400hz CMR) valt het meer op dan bij uit of standaard.
Enige wat ik nog moet testen zijn de HDMI poorten... ik heb 2 gewone HDMI poorten en 1 HDMI ARC, maar zou niet weten wat het verschil is...
Heeft iemand nog suggesties?
heb je niet gewoon een brakke skin?l3art schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:21:
Hmmm het wordt nog wat vreemder.
[afbeelding]

edit:
Bij alle video's komt een soort frame rate dip voor om de X seconden voor, net als je aan het gamen bent en je GPU kan het net aan maar dan krijg je een zware actie scene en valt de frame rate terug voor een paar seconden. Het is niet zo opvallend (24 fps > 20 fps oid) maar je merkt het wel... en daarna switched hij weer terug smooth en zo gaat het de hele video lang.
Wat ik wel weet:
-Het netwerk getest en daar kan het volgens mij niet aan liggen (1gbit) en haal 200/20mbit @ speedtest.net op de Minix.
-Buffer problemen geloof ik ook niet, want alles speelt instant af en daarnaast heeft elke video het (zowel zwaar als licht).
-Zowel tijdens 60hz > 24fps conversie (3:2 pulldown) als tijdens 24hz > 24fps (tv > video matching) vindt het probleem plaats.
-Heb alle CMR instellingen van mijn TV getest (Samsung ES6800) en heeft ook geen effect, alleen bij ultra smooth (400hz CMR) valt het meer op dan bij uit of standaard.
Enige wat ik nog moet testen zijn de HDMI poorten... ik heb 2 gewone HDMI poorten en 1 HDMI ARC, maar zou niet weten wat het verschil is...
[ Voor 124% gewijzigd door ArcticWolf op 09-04-2015 08:01 ]
ligt het aan mij, of is er nog geen topic voor (incl. changelog) op Minixforum.com?salutem schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:05:
FW update is nu gewoon te downe via de Update app.
http://www.minixforum.com...mware-via-minix-fota.122/Pusherman_ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:17:
[...]
ligt het aan mij, of is er nog geen topic voor (incl. changelog) op Minixforum.com?
dus alleen nog voor de X8-H Plus
Nope, heb meerdere skins geprobeerd, maar allemaal geven ze problemen. Voorheen met deze skin werkte het overigens wel gewoon.ArcticWolf schreef op donderdag 09 april 2015 @ 07:17:
inderdaad, sinds gisteren op de fw 004 versie... niet dat ik er echt veel van merk
[...]
heb je niet gewoon een brakke skin?
ah vandaar dat ik hem niet zag.. my bad.. dan wacht ik nog even geduldig op de X8-H versieind0mi schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:31:
dus alleen nog voor de X8-H Plus
Dat viel mij ook op de eerste keer dat ik een video afspeelde.ArcticWolf schreef op donderdag 09 april 2015 @ 07:17:
[...]
Wat ik wel weet:
Echter toen ik daarna nog een video afspeelde was het verdwenen.
Bij die eerste video na 30 minuten sloot ook heel XBMC opeens af. Ook ik heb nog geen idee wat het kan zijn. Ik dacht eerst aan een cache probleem.... Mogelijk dat je daar nog iets mee kan? Cache aanpassen (zelf weet ik alleen (nog) niet hoe.
is na die OTA update van de plus versie, alles wel behouden zoals je bestaande KODI / XBMC omgeving?
Of heeft het apparaat zich "gereset" ?
[ Voor 15% gewijzigd door R-B op 09-04-2015 10:55 ]
Zolang je data wipe niet aanvinkt blijft alles behouden :-)R-B schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:55:
is na die OTA update van de plus versie, alles wel behouden zoals je bestaande KODI / XBMC omgeving?Of heeft het apparaat zich "gereset" ?
Alles wordt gewoon behouden. Met de nieuwe update tool kan je ook niet aangeven of je wil wipen of niet. Maar alles blijft dus gewoon ingesteld. Wel raak je eventueel root toegang kwijt.R-B schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:55:
is na die OTA update van de plus versie, alles wel behouden zoals je bestaande KODI / XBMC omgeving?Of heeft het apparaat zich "gereset" ?
Wonder boven wonder denk ik dat ik van m'n framerate drop probleem af ben
fw 004 heeft VidON XBMC support gekregen, dus die maar eens geïnstalleerd voor de lol en die heeft geen last van dat random judder/framerate drop. Erg vreemd... zal dus waarschijnlijk toch een cache probleem zijn dan, kan me haast niet voorstellen dat deze XBMC versie betere amlogic drivers heeft.
Hmmm nog een xbmc versie/variant dus... Ook maar eens in verdiepen en uitproberen.
Mijn airmouse doet vreemd sinds deze update, ik beweeg naar links, gaat half naar rechts.
Leg de airmous stil op tafel en hij blijft bewegen?! Airmouse kaput?!
Leg de airmous stil op tafel en hij blijft bewegen?! Airmouse kaput?!
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Of batterij bijna leeg?
Mij valt op dat de X8H Plus niet altijd even goed wakker lijkt te worden. Als ik hem in slaap breng in de android omgeving geen probleem, maar als ik hem in slaap breng terwijl ik in XBMC zit, dan heeft hij regelmatig problemen met goed wakker worden. Dan gaat het beeld, bij het wakker worden, langzaam, maar gedimd knipperen, dit gaat steeds sneller en na een minuut is het knipperen over en is het scherm weer gewoon zichtbaar, maar er gebeurd niks. Je hoort wel de toetsgeluiden maar op het beeld gebeurd niks.
Ik kan wel met de home knop terug naar Android, en dan XBMC afsluiten en dan weer opstarten, dan gaat hij weer. Net alsof hij net niet genoeg energie krijgt om goed wakker te worden.
Mij valt op dat de X8H Plus niet altijd even goed wakker lijkt te worden. Als ik hem in slaap breng in de android omgeving geen probleem, maar als ik hem in slaap breng terwijl ik in XBMC zit, dan heeft hij regelmatig problemen met goed wakker worden. Dan gaat het beeld, bij het wakker worden, langzaam, maar gedimd knipperen, dit gaat steeds sneller en na een minuut is het knipperen over en is het scherm weer gewoon zichtbaar, maar er gebeurd niks. Je hoort wel de toetsgeluiden maar op het beeld gebeurd niks.
Ik kan wel met de home knop terug naar Android, en dan XBMC afsluiten en dan weer opstarten, dan gaat hij weer. Net alsof hij net niet genoeg energie krijgt om goed wakker te worden.
Dat kan ook ja, maar goed zet hem nu zelf (als ik het niet vergeet) eerst terug naar Android, en dan daarna zet ik hem in de slaapstand. Maar goed handig is anders.
Edit:
Vanmiddag Kodi er even opgezet, maar die hapert ook om de zoveel tijd bij een HD film. Zo ook eens vergelijken met de xbmc van Minix waarbij ze de cache vergroot hebben.
Het is wel een 24fps film (eigenlijk 23,...) dus misschien dat dat ook nog de hapering zou kunnen verklaren en dat Kodi dit niet goed afstemt met de firmware. Dit zou namelijk opgelost moeten zijn een tijd terug.
Edit:
Vanmiddag Kodi er even opgezet, maar die hapert ook om de zoveel tijd bij een HD film. Zo ook eens vergelijken met de xbmc van Minix waarbij ze de cache vergroot hebben.
Het is wel een 24fps film (eigenlijk 23,...) dus misschien dat dat ook nog de hapering zou kunnen verklaren en dat Kodi dit niet goed afstemt met de firmware. Dit zou namelijk opgelost moeten zijn een tijd terug.
[ Voor 54% gewijzigd door 13art op 10-04-2015 20:58 ]
Oeps...
[ Voor 95% gewijzigd door 13art op 10-04-2015 20:56 ]
Idem hier... alle XBMC/Kodi versies doen het. Heb geprobeerd de interne rate switch van XBMC aan de praat te krijgen, maar die doet dus niks (vraag staat uit @ minix forum) Ik denk namelijk dat de Minix geen native 23,976Hz ondersteund...l3art schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:36:
Dat kan ook ja, maar goed zet hem nu zelf (als ik het niet vergeet) eerst terug naar Android, en dan daarna zet ik hem in de slaapstand. Maar goed handig is anders.
Edit:
Ik zie dus dat m'n tv naar 24Hz gaat, maar m'n tv ondersteund ook 23,98hz waar hij dus niet heen gaat. Het verschil tussen 24 en 23,976 is dan wel klein maar elke X seconden mist hij weer een paar frames en dan krijg je dus een judder/hapering.
Anoniem: 667406
Ik heb hier het probleem dat als ik een aflevering kijk van bijv een tv serie, dat de eerste aflevering goed werkt, maar dat de 2de of 3de me terugbrengt naar het minix logo, hij reboot zichzelf. Dit doet hij niet alleen maar bij tv series maar ook bij add-ons van sporten als ik daar een link aanklik.Heb de Kodi 14.1 helix versie en buildnummer KOT49H.20140722 test-keys. Weet iemand wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik dit kan oplossen?
Ben nu een film aan het kijken die ook 23,976fps is en de tv is zelf naar 24 geschakeld, maar ik zie tot nu toe nog geen haperingen...ArcticWolf schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:51:
[...]
Idem hier... alle XBMC/Kodi versies doen het. Heb geprobeerd de interne rate switch van XBMC aan de praat te krijgen, maar die doet dus niks (vraag staat uit @ minix forum) Ik denk namelijk dat de Minix geen native 23,976Hz ondersteund...
Ik zie dus dat m'n tv naar 24Hz gaat, maar m'n tv ondersteund ook 23,98hz waar hij dus niet heen gaat. Het verschil tussen 24 en 23,976 is dan wel klein maar elke X seconden mist hij weer een paar frames en dan krijg je dus een judder/hapering.
Zou die aangepaste versie van Gotham met als aanpassingen:
- buffer size = 150MB
- buffermode = 1
- read buffer = 40
- both curl set to 500
Toch het verschil maken? Maar eens even in de gaten houden.