Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-09 19:31
ik ben op dit gebied met mediaplayers niet op de hoogte, dus ik stel mijn vraag maar.

ik had een ps3 en daar kon ik vanaf de ps3 mijn pc in en films kijken (avi bestanden) (mkv deed die niet). en naar mijn muziek luisteren. ik heb mijn schijf gedeeld dus kon er zo in.

nu heb ik de ps3 de deur uit gedaan en een ps4 gekocht, maar helaas kan ik daar niet meer mijn pc in.

dus ben ik op zoek naar een mediaspeler die via (bedraad) het zelfde doet zoals mijn ps3 het deed, en liefts nog beter (mkv bestanden lezen, en de losse srt bestand er automatisch onder zet). ik heb een beetje rond gekeken en kwam O.A op de Minix Neo X8 H Android Tv Box.

en is het ook mogelijk om een aparte harde schijf te kopen en daar films op te zetten en die via een usb of externe harde schijf aan te sluiten op de Minix Neo X8 H Android Tv Box. en leest die dan ook mkv bestanden en zet die de srt bestand er dan ook wel onder...

of is het anders een beter idee om BV een Mede8er MED800X3D of een Eminent EM7485 aan te schaffen

hoop dat k een beetje heb uitgelgd van hoe ik het graag zou willen (of als het kan nog beter).

PS: de android box spreekt mij wel aan vanwege de vele mogelijkheden..

raden jullie mij een andere mediaspeler aan, dan hoor ik het graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb sinds kort een Android tv box (de mxq in het rood). Dit is samen met de mxiii de populairste onder de tweakers, met name vanwege de goede software ondersteuning die erg belangrijk is en de prijs (zo'n 50-60e).

Al met al een erg fijn apparaat, en kodi (goede media player) werkt prima. Dit zal vergeleken een ps3 als echt een verademing zijn (heb dat ook een tijdje gedaan). Je kan films afspelen via USB of Mico SD kaart en ook een externe harde schijf aansluiten. Veel tweakers streamen overigens vanaf een andere pc of nas.

Android doosje is wmb dus een prima keus, maar neem niet degene die je voorstelt. Volgens mij heeft de hoge prijs geen meerwaarde (kan het fout hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 15:23
En een Raspberry Pi 2B met OpenElec is ook een mooie optie.
Kost je incl. behuizing ook ongeveer 50-60 euro.
Geen extra afstandsbediening nodig als je TV HDMI-CEC ondersteund, werkt bij mij prima op mijn beide LG TVs. Je gebruikt dan gewoon de ab van de tv zelf !
Dus raspberry aansluiten en gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
EJPostema schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:17:
Ik heb sinds kort een Android tv box (de mxq in het rood). Dit is samen met de mxiii de populairste onder de tweakers, met name vanwege de goede software ondersteuning die erg belangrijk is en de prijs (zo'n 50-60e).

Al met al een erg fijn apparaat, en kodi (goede media player) werkt prima. Dit zal vergeleken een ps3 als echt een verademing zijn (heb dat ook een tijdje gedaan). Je kan films afspelen via USB of Mico SD kaart en ook een externe harde schijf aansluiten. Veel tweakers streamen overigens vanaf een andere pc of nas.

Android doosje is wmb dus een prima keus, maar neem niet degene die je voorstelt. Volgens mij heeft de hoge prijs geen meerwaarde (kan het fout hebben)
hallo

allereerst bedankt voor je reractie, ik heb even gekeken, maar is dat toevallig de deze ??

http://www.android-stick....c-s805-quad-core-1-5-ghz/

kun je hiermee ook streamen vanaf de pc (bedraad of draadloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 07:02
Zoals _zer0_ ook al zegt: een Raspberry Pi 2b met openelec/Kodi kan alles wat je wilt:
  • mkv / avi afspelen
  • losse ondertiteling (srt) er bij plaatsen (of zelfs ter plekke downloaden)
  • muziek afspelen
  • 'streamen' vanaf de pc
  • usb schijf op aan sluiten
dit kan zowel bedraad als ook draadloos (bij het laatste zal er nog wel een wifi-dongle los aangeschaft moeten worden), maar de voorkeur bij dit soort dingen is toch echt bedraad!
Ben je voor 50-60 euro klaar.
PS: de android box spreekt mij wel aan vanwege de vele mogelijkheden..
Welke mogelijkheden wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
mkroes schreef op zondag 14 juni 2015 @ 07:20:
Zoals _zer0_ ook al zegt: een Raspberry Pi 2b met openelec/Kodi kan alles wat je wilt:
  • mkv / avi afspelen
  • losse ondertiteling (srt) er bij plaatsen (of zelfs ter plekke downloaden)
  • muziek afspelen
  • 'streamen' vanaf de pc
  • usb schijf op aan sluiten
dit kan zowel bedraad als ook draadloos (bij het laatste zal er nog wel een wifi-dongle los aangeschaft moeten worden), maar de voorkeur bij dit soort dingen is toch echt bedraad!
Ben je voor 50-60 euro klaar.

[...]

Welke mogelijkheden wil je nog meer?
ik download al mijn films, serie's e meestal in avi, en soms een dvd. mkv of blu ray rip zie ik ook steedsvaker voorbij komen.
dus avi en mkv, Avi bestanden hebben meestal al vaste ondertiteling erbij, de mkv bestanden zijn meestal met een los srt bestand erbij. mijn oude ps3 zette die niet eronder kon die niet (stream vaste kabel), (en ook niet via usb).

dus zou het fijn zijn dat deze dat dan wel kan..of via stream (kabel) of via een externe harde schijf of usb.

maar de voorkeur zou uitgaan dat ik alles kan streamen, en dat dan de ondertitleing er onder kan zetten, zodoende hoef ik geen externe harde schijf/usb stick aan te schaffen.

verder zou het fijn zijn als er misschien iets van android mop zou ziten (makkelijk voor de toekomst). ik weet namelijk al dat ik een tv ga kopen en wel de panasonic CX800, en die heeft geem android.
vandaar dat het fijn zou zijn als het er zou zitten.

andere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.

net nog even gekeken, en op youtube ziet het er goed uit. maar zoals ik al zei ben ik er niet echt in thusi. en waar kan ik zo iets kopen zoals u mkroes en zer0 het beschrijven.als ik dit type Raspberry Pi 2b met openelec/Kodi. zie ik wel wat dingen, maar moet er toch ook een kastje om zag iets op youtueb voorbij komen https://www.youtube.com/w..._id=annotation_3106633263. maar hoort er geen omhusling bij ??

voor de rest ziet het er goed uit.

[ Voor 13% gewijzigd door harley2009 op 14-06-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Zoals gezegd: een Raspberry Pi 2b met openelec/kodi kan alles wat je op noemt.
De keuze/voorkeur voor Android is me nog niet helemaal duidelijk.

Je ziet de laatste tijd dat de fabrikanten van tv's toch weer afwijken van android: Firefox OS, webOS, TizenOS, enz.

Waarom dus de voorkeur naar Android?

Je kan de Raspberry hier en hier aanschaffen en zelf het OS er op installeren of compleet incl OS hier en hier bestellen.

Zelf installeren is niet zo moeilijk en zo leer je ook nog eens wat :) .

[ Voor 54% gewijzigd door mkroes op 14-06-2015 09:39 . Reden: wat extra's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
mkroes schreef op zondag 14 juni 2015 @ 09:30:
Zoals gezegd: een Raspberry Pi 2b met openelec/kodi kan alles wat je op noemt.
De keuze/voorkeur voor Android is me nog niet helemaal duidelijk.

Je ziet de laatste tijd dat de fabrikanten van tv's toch weer afwijken van android: Firefox OS, webOS, TizenOS, enz.

Waarom dus de voorkeur naar Android?

Je kan de Raspberry hier en hier aanschaffen en zelf het OS er op installeren of compleet incl OS hier en hier bestellen.

Zelf installeren is niet zo moeilijk en zo leer je ook nog eens wat :) .
super bedankt, ik ga deze bestellen als mediaplyer..

ik weet niet of android voor mij een toegevoegde waarde heeft, ik heb het nu niet op mijn tv.

op mijn smartphone gebruik ik het amper. de panasonic gaat het verder met Firefox OS. het zou dus zo maar kunnen dat als het er op zou zitten ik het na 1 keer niet meer gebruik. (en zoals ik mij ken zal dat dan ook wel zo zijn).

maar ik heb nu een mooie player gezien die alles doet wat ik verlang.. bedankt voor het mee denken, en zo gauw ik de raspberry heb zal ik mijn ervaringen hier delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
ik weet niet of android voor mij een toegevoegde waarde heeft, ik heb het nu niet op mijn tv.

op mijn smartphone gebruik ik het amper. de panasonic gaat het verder met Firefox OS. het zou dus zo maar kunnen dat als het er op zou zitten ik het na 1 keer niet meer gebruik. (en zoals ik mij ken zal dat dan ook wel zo zijn).
Android is ook een OS, dus je hebt geen andere keus als het er op zit :). Welke programma's je daar bovenop draait, is geheel naar eigen keuze natuurlijk.
Dus wanneer je een Android telefoon hebt, zul je het (denk ik) dagelijks gebruiken.

De Raspberry is een mini-computer waar je verschillende OS'en op kan installeren, dus wanneer Openelec je niet bevalt, kun je altijd nog Xbian of Raspbmc proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Voor de meeste Android doosjes is tegenwoordig ook een open elec build beschikbaar trouwens.

Maar de raspberry is een prima keuze imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:40
Of het slim is om een paar maanden oud topic weer te openen ga ik wel merken. Maar ik heb dezelfde vraag als TS. Ik heb op dit moment een popcorn time A110 maar die is echt aan vervanging toe. Daarnaast heb ik nog een apple tv 2 en die doet wat hij moet doen.
Sinds de aanschaf van een (synology) wil ik ook weer gebruik maken van een mediaplayer dus zoek ik een vervanger voor mijn popcorn. Wat is nu wijsheid? Wachten op de nieuwste apple tv (4) of toch een van boven genoemde producten aanschaffen?
Pagina: 1