Wij deden hier met 2 personen een 2100kWh per jaar voordat de elektische boiler er bij kwam, dus zo bijzonder is de 1900 KWh niet (voor een tweepersoonshuishouden dan). Met LED lampen, energie zuinige apparatuur en dergelijke is dat niet zo moeilijk.Snow_King schreef op woensdag 07 september 2016 @ 19:46:
[...]
1900kWh per jaar is ook echt heel weinig.
Ik vind het verder logisch dat je niet elke meter hoeft te ijken, als je weet hoe de productie werkt kan je prima met steekproeven af lijkt mij zo.
Je mening dat de meter niet goed is omdat de ouder minder aan gaf vind ik heel kort door de bocht. Had je andersom OOK aan de bel getrokken? Ik vermoed van niet namelijk.
Denk even redelijk na, een slimme meter gaat echt niet zo maar het dubbele aangeven. Die dingen zijn écht wel getest.
En ik vind dat elke meter wel geijkt zou moeten worden. In de industie waarin ik werk wordt elk meetinstrument regelmatig geijkt en daar hoort altijd een testrapport bij. Waarom dat bij een meter niet zou moeten snap ik niet. Het is aan de netbeheerder om te bewijzen dat de meter in orde is, niet de consument die dat ding opgedrongen krijgt. Dat is de omgekeerde wereld. En bewijzen doe je met een test/ijkrapport van een onafhankelijke instantie.
4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel