mr_evil08 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:32:
[...]
Vreemd eigenlijk, zit hier al een tijd rond 1400kwh, waarom zou dat niet kunnen eigenlijk, geen droger, was gebeurd weinig op hoge temperaturen en de vaatwasser draait niet dagelijks/eco stand, en ik let op stand-by verbruik, maar hier is het gasverbruik ook laag vanwege warmtepomp.
stand-by verbruik is vaak de grote boosdoener in een huis.
die aanpakken doet veel.
maar 1400kWh gebruik + warmtepomp?
ik krijg al 1600kWh in mijn warmtepomp, dus dat is wel erg laag.

Elk jaar tijdens meterstand doorgeven ook de melding je verbruik is te laag wat is de reden, dan geef ik aan we waren weinig thuis om gezeik te voorkomen wat jij nu hebt.
jep, dat is de 1700kWh grens, echt lastig is hij niet.
ik los het ook elke keer het op die manier op.
maar jij geeft niet je standen door aan de netbeheerder.
die geef jij door aan de leverancier (die het daar na weer doorgeeft aan de netbeheerder.).
elke leverancier heeft weer zijn eigen meldingen en daar doen ze verder niks mee.
(maar pas op, wij nette mensen geven gewoon goed onze standen door.
maar er zijn ook mensen die laten illegaal de meter terugdraaien, en daar komen de meldingen van.
daar ben je als net persoon gewoon de dupe van.
en vergeet ook niet met wat voor vreemde klungels we hier in dit land wonen.
sommige mensen kunnen niet eens 5 decimalen doorgeven zonder fouten te maken.
heb al vaak genoeg verkeerde meterstanden moeten laten terug draaien.(hel van een karwei soms.)
en dan zijn die meldingen wel handig, houd sommige sukkels wel een beetje op de rails.)
Ik schrik wel van mensen met 3000-5000kwh gebruiken, de hele dag de wasdroger aan ofzo, groot gezin mogelijk maar met 2 man.

lol, mijn gebruik is een ruime 4200kWh. met maar 2 man/vrouw.
hier komt nog een stuk voor de warmtepomp + boiler boven op.
en dan zit ik rond de 6000kWh per jaar, met nog 300m3 gas + 250liter benzine.
maar, ik werk dan ook van uit huis, en de vrouw werkt ook 2 dagen van de week thuis.
en als tweaker draai ik ook een server thuis. en nog wat andere dingen.
dan heb ik ook nog 3 groeilampen voor de plantjes (geen wiet, maar bromelia's,orgidee, tilantia's)
dan zit je zo aan die hoeveelheden.
gelukkig wek ik ook nog een 6000kWh op met mijn zonnepanelen.
vorig jaar moest ik 500kWh afrekenen, nu extra panelen op het schuurtje, dus ben benieuwd.

Maar als je dat ding weigert krijg je een meter wat administratief uitstaat, ze hebben digitale meters zonder module maar betwijfel of je die daadwerkelijk krijgt.
dit hangt erg af van de lokale netbeheerder en de toevalligheid van de monteur.
(mijn ervaring tot nu toe: je krijgt gewoon een normale slimme meter en de netbeheerder belooft op zijn blauwe ogen dat hij hem niet uit leest. de nieuwste meters hebben soms wel een ledje dat hij wel of niet word uitgelezen.
in hoeverre je dat kunt geloven of niet, geen idee.

)
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)