I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ze weten van niets, ontkennen en vergoeilijken.:
http://www.volkskrant.nl/...js-voor-beet-Suarez.dhtml
http://www.volkskrant.nl/...-het-op-voor-Suarez.dhtml
http://www.volkskrant.nl/...IFA-na-bijtincident.dhtml
http://www.volkskrant.nl/...ing-niet-verkroppen.dhtml
http://www.volkskrant.nl/...-over-bijter-Suarez.dhtml
*Geldt onverkort voor Brazilië, Argentinië en Paraguay, overigens.
[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 26-06-2014 07:34 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Maar neemt niet weg dat deze kerel echt een steekje los heeft als het even niet zijn kant op gaat.
Als ze Suarez schorsen, heeft dat impact op de ploegopstelling, en als coach wil je dat toch genoeg op voorhand weten, en niet slechts een halve dag voor de wedstrijd ofzo... en Uruguay speelt zaterdag al terug.

Het is een bijtertje, maar op serieuze note. Hij is hier al 2 keer eerder mee weg gekomen.
Formerly known as Ragdoll
Op serieuze noot: Ik hoop dat de FIFA hem nu 2 jaar schorst, incl. clubvoetbal. Dan kan hij eventuele transfers ook direct vergeten.
http://www.nu.nl/sport/38...esident-neemt-suarez.html
Feit dat zelfs de Urguayaanse president zich hier mee bemoeit en hem verdedigt slaat toch wel alles.. De rest van de wereld is zeker gek, bah!
Ik keur het bijten af, maar er gebeurt veel meer op het veld dat ik nog meer afkeur en daar doet de FIFA niets aan.
Er is maar 1 manier en dat is alle misstanden op het veld aanpakken. Je kunt hier niet selectief in zijn naar mijn mening.
Er is wat mij betreft een wezenlijk verschil tussen bijten en ellebogen/slidingen/etc. Die laatste zijn overtredingen die voortkomen uit de manier waarop het spelletje gespeeld wordt, bijten heeft hier helemaal niets mee te maken.albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:44:
De rest van de wereld is wel hypocriet.
Ik keur het af, maar er gebeurt veel meer op het veld dat ik afkeur en daar doet de FIFA niets aan.
Er is maar 1 manier en dat is alle misstanden op het veld aanpakken. Je kunt hier niet selectief in zijn naar mijn mening.
De discussie of het erger is om je been te breken t.o.v. een beet in je schouder is dus ook onzin in mijn ogen.
Ik vind dat je dus wel degelijk selectief mag zijn om een verschil te maken tussen voetbal gerelateerde overtredingen en dit soort waanzin (of bijv. zidane zijn kopstoot).
[ Voor 10% gewijzigd door Grimmie187 op 26-06-2014 08:52 ]
Als dat zo is, dan moet er gewoon wat meer gebeten worden. Dan komt dat ook vaker in het spelletje voor en kunnen we dat met z'n allen accepteren.
bla bla bla het is gephotoshopt/ Niks aan de hand
Dan kom je toch niet geloofwaardig over?
Anoniem: 604081
De highkick van De Jong tijd terug is ook goed afgestraft destijds en die was niet eens opzettelijk.
Een schorsing voor 1 seizoen clubvoetbal en de rest van het wk lijkt me eerder gepast.
FIFA kennende zal er ook nog een geldboete aan te pas komen.
Volgens mij snap je best wat ik bedoel maargoed..albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:53:
En zo wordt een elleboog gewoon even geaccepteerd, omdat dat in het spelletje voorkomt?
Als dat zo is, dan moet er gewoon wat meer gebeten worden. Dan komt dat ook vaker in het spelletje voor en kunnen we dat met z'n allen accepteren.
Hoezo geaccepteerd? Als een elleboog/sliding ernstig genoeg is kun je daar net zo goed achteraf voor worden geschorst.
Ik hoop dat het bijtertje zeker een jaar geschorst wordt. En verplicht wordt om psychische begeleiding te zoeken...
[ Voor 6% gewijzigd door Pietervs op 26-06-2014 08:58 ]
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Een sliding, elleboog ect. hoort bij het voetbal omdat het in een duel kan voorkomen. Dit wordt dan ook gewoon bestraft met een rode kaart/kleine schorsing.albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:59:
Kan iemand mij uitleggen waarom bijten dan erger is dan een andere overtreding? Of is het omdat het iets dierlijks is en we daar boven staan als mens?
Maar als je iemand gaat bijten is dat net zoiets als een met een mes gaan lopen zwaaien bij een bokswedstrijd.
Misschien een wat kromme vergelijking, maar het heeft er gewoon echt niks te zoeken.
Bijten heeft niks te maken met voetbal, een sliding of een harde tackle (Pepe bijvoorbeeld) hoort bij het spelletje. Of je het goedkeurt is een andere kwestie.albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:59:
Kan iemand mij uitleggen waarom bijten dan erger is dan een andere overtreding? Of is het omdat het iets dierlijks is en we daar boven staan als mens?
[ Voor 0% gewijzigd door Sharky_NL op 26-06-2014 09:04 . Reden: typo ]
Dit bijten van Suarez kan ik me niet voorstellen dat hij dit bewust doet, ik vind dit daarom bijna wel een beetje zielig. Hij moet gewoon hulp zoeken dat lijkt me duidelijk, maar als duidelijk is dat dit gebeurt zonder dat hij dit wil hoe erg kunnen we het hem dan aanrekenen?
Uiteraard moet er alsnog passend gestraft worden maar alsnog heb ik wel met hem te doen (verder is Suarez wel een draak van een vent die bij mij weinig mededogen opwekt
[ Voor 8% gewijzigd door assje op 26-06-2014 09:05 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
????assje schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:03:
Bij een elleboog of een trap denk ik aan kwaadaardigheid, een "beslissing" door agressie om uit te halen.
Dit bijten van Suarez kan ik me niet voorstellen dat hij dit bewust doet, ik vind dit daarom bijna wel een beetje zielig. Hij moet gewoon hulp zoeken dat lijkt me duidelijk, maar als duidelijk is dat dit gebeurt zonder dat hij dit wil hoe erg kunnen we het hem dan aanrekenen?
Uiteraard moet er alsnog passend gestraft worden maar alsnog heb ik wel met hem te doen (verder is Suarez wel een draak van een vent die bij mij weinig mededogen opwekt)
Niet bewust doet? Hij zet zijn tanden per ongeluk in de nek van Chiellini?

Nog even een kromme vergelijking van mijassje schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:03:
Bij een elleboog of een trap denk ik aan kwaadaardigheid, een "beslissing" door agressie om uit te halen.
Uiteraard moet er alsnog passend gestraft worden maar alsnog heb ik wel met hem te doen.
Dus jij hebt ook medelijden met seriemoordenaars en pedo's? Want die doen dingen ook onbewust. Kunnen wij het hun dan ook niet aanrekenen?
Nu staat er dit artikel: http://www.telegraaf.nl/t...vandaag_het_vonnis__.html
[ Voor 17% gewijzigd door Mrjraider op 26-06-2014 09:08 ]
Dus jij denkt dat hij een rationele overweging maakt en dan besluit hem te bijten?Grimmie187 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:05:
[...]
????
Niet bewust doet? Hij zet zijn tanden per ongeluk in de nek van Chiellini?
Ik denk dat er gewoon ergens kortsluiting gemaakt wordt en hij dus inderdaad "een beetje gek" is.
Als hij zijn excuses maakt en zich wil laten behandelen om te zien waar het mis gaat vind ik dit absoluut beter te vergeven dan iemand die een elleboog geeft.
Ook in dit soort gevallen kan het zo zijn dat iemand ergens "niets aan kan doen" (zeker bij pedo's).jovael schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:06:
[...]
Nog even een kromme vergelijking van mij
Dus jij hebt ook medelijden met seriemoordenaars en pedo's? Want die doen dingen ook onbewust. Kunnen wij het hun dan ook niet aanrekenen?
Inderdaad kan je best medelijden hebben met dergelijke mensen. Dit neemt niet weg dat ze gestraft moeten worden als ze dingen hebben gedaan die niet door de beugel kunnen en waar andere mensen de dupe van zijn geworden.
Punt is natuurlijk wel dat de gevolgen van deze beet heel wat minder zijn dan bij een seriemoordenaar of pedo.
[ Voor 40% gewijzigd door assje op 26-06-2014 09:12 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Neen, gisteren stond er een artikel met een quote van iemand van de voetbalbond in Uruguay die uitsprak dat Suarez er met een waarschuwing vanaf zou komen.mrjraider schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:07:
Gisteren stond een artikel in op de telegraaf.nl dat meneer er waarschijnlijk vanaf kwam met een waarschuwing.
Nu staat er dit artikel: http://www.telegraaf.nl/t...vandaag_het_vonnis__.html
Niets met de van uit de FIFA dus...
Cogitationis poenam nemo patitur
Dat kon de vorige twee keer nog, nu is het de derde keer en hij kan nog wel een jaar of 6 mee in het voetbal.assje schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:10:
[...]
Dus jij denkt dat hij een rationele overweging maakt en dan besluit hem te bijten?
Ik denk dat er gewoon ergens kortsluiting gemaakt wordt en hij dus inderdaad "een beetje gek" is.
Als hij zijn excuses maakt en zich wil laten behandelen om te zien waar het mis gaat vind ik dit absoluut beter te vergeven dan iemand die een elleboog geeft.
En hij loopt erop af (geen bal in de buurt) en zijn tanden in de schouder. Hoe bewust wil je het hebben?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Fout, jazeker. Heeeeeeeel erg, nee joh.
Het spelverderf door expres vallen en lang blijven liggen (Ballotelli) en het daardoor beinvloeden van scheidsrechters, de doodschoppen, het expres staan op tenen (of wreef), het faken van het krijgen van een kopstoot. Allemaal zaken die nu niet bestraft worden (uitzonderingen daar gelaten), ondanks dat het feilloos achteraf op camera te zien is. Daar doet de FIFA niets aan.
Het enige dat ik zeg is dat de FIFA dan OOK daar iets aan moet doen, anders is het willekeur.
Dat jullie met ellebogen en schoppen aankomen, omdat dat zogenaamd bij het spelletje hoort is natuurlijk een non argument voor een weldenkend mens.
Just my 2 cents (ik wordt nog arm hier
Rationeel of niet, het is een bewuste keuze. Eens dat het kan komen door kortsluiting in zn kop, hij is volgens mij ook knettergek.assje schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:10:
[...]
Dus jij denkt dat hij een rationele overweging maakt en dan besluit hem te bijten?
Of hij vind het leuk om iemand te happen, al dan niet uit frustratie.assje schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:10:
[...]
Dergelijk gedrag hoort net als ene elleboog gewoon niet op het voetbalveld thuis, natuurlijk zien we met regelmaat de meest verschrikkelijke doodschoppen en of andere aanvallen op lichaamsdelen.
Voetbal is een contactsport, de motivatie van het happen van Suarez doet er toch niet toe? hij valt in herhaling, het hoort gewoon niet op het voetbalveld thuis. Hem gewoon uitsluiten van verdere deelname voor een bepaalde periode. Al zijn eerdere straffen lijken geen zin gehad te hebben.
Ik ben zo gefrustreerd, laat ik de dichtsbijzijnde tegenstander eens bijten...Señor Sjon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:12:
[...]
Dat kon de vorige twee keer nog, nu is het de derde keer en hij kan nog wel een jaar of 6 mee in het voetbal.
En hij loopt erop af (geen bal in de buurt) en zijn tanden in de schouder. Hoe bewust wil je het hebben?
nee het gaat er bij mij gewoon niet in, het gebeurt gewoon zonder dat hij het weet en reken maar dat hij 2 seconde erna al denkt "wat heb ik godsnaam gedaan?!?"
Ik denk dat jij dan beter hockey kan gaan volgen als je alles netjes volgens de regels wilt hebben.albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:12:
Ik vind het gewoon allemaal zwaar overtrokken en die mening gaat niet veranderen door de hier aangedragen argumenten. Chiellini is gewoon te ver gegaan bij Suarez en die bijt zijn hele leven al en heeft dat nu weer gedaan.
Het spelverderf door expres vallen en lang blijven liggen (Ballotelli) en het daardoor beinvloeden van scheidsrechters, de doodschoppen, het expres staan op tenen (of wreef), het faken van het krijgen van een kopstoot. Allemaal zaken die nu niet bestraft worden (uitzonderingen daar gelaten), ondanks dat het feilloos achteraf op camera te zien is. Daar doet de FIFA niets aan.
Het enige dat ik zeg is dat de FIFA dan OOK daar iets aan moet doen, anders is het willekeur.
Dat jullie met ellebogen en schoppen aankomen, omdat dat zogenaamd bij het spelletje hoort is natuurlijk een non argument voor een weldenkend mens.
Just my 2 cents (ik wordt nog arm hier)
Ik blijf erbij dat een fysiek goed duel bij voetbal hoort en daar dus ook een duw/trap/elleboogje in voor kan komen.
Is het net te gek, dan volgt daar ook een straf voor.
Hier heb je je 2 centen weer terug
Dus nou ligt het aan het slachtoffer? Ik hoop dat jij nooit slachtoffers van verkrachting hoeft te verdedigen...albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:12:
Chiellini is gewoon te ver gegaan bij Suarez en die bijt zijn hele leven al en heeft dat nu weer gedaan.

Natuurlijk kun je het overdreven vinden. Maar ongeacht wat Chiellini uitgevreten heeft: je tanden in een ander zetten getuigt van een gebrek aan geestelijke ontwikkeling. Kleine kinderen doen dat namelijk, meestal uit pure onmacht. Dat wordt ze afgeleerd, en geleerd te zeggen wat ze dwars zit. Sommigen leren het bijten vervolgens af en gaan slaan. Valt ook niet goed te praten, maar is in ieder geval volwassener dan bijten.
Zie je wel wat voor analogie je zoekt? Beetje krom, niet?Pietervs schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:15:
[...]
Dus nou ligt het aan het slachtoffer? Ik hoop dat jij nooit slachtoffers van verkrachting hoeft te verdedigen...![]()
Natuurlijk kun je het overdreven vinden. Maar ongeacht wat Chiellini uitgevreten heeft: je tanden in een ander zetten getuigt van een gebrek aan geestelijke ontwikkeling. Kleine kinderen doen dat namelijk, meestal uit pure onmacht. Dat wordt ze afgeleerd, en geleerd te zeggen wat ze dwars zit. Sommigen leren het bijten vervolgens af en gaan slaan. Valt ook niet goed te praten, maar is in ieder geval volwassener dan bijten.
Even wat serieuze vragen...
Waar ligt jouw grens? Wanneer ga jij door het lint? Nooit?
Blinde woede nooit gekend?
Ben je een robot?
Ik praat het echt niet goed, maar de apathische reacties zijn niet van de lucht zeg.
[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 26-06-2014 09:18 ]
Je tanden in iemand zetten, zeker zonder directe aanleiding, is wel een tikje erger.
Nationalistisch voetbalbelang als ware....
Welkom in de mooie wereld van voetbal
Volgens Mulder heeft ook Robben hier een handje van, maar dan met schwalbes maken. "Soms doet hij het maanden niet, en dan opeens moet hij weer telkens naar de grond"
Als je springt of sprint dan gebruik je je armen om respectievelijk hoger te springen, meer snelheid te maken. In een duel kan dat(on)opzettelijk een elleboogstoot veroorzaken. Zelfde geldt voor tackles. Een beet staat totaal los van het voetbal, dat het in dezelfde categorie zou moeten vallen is natuurlijk een non argument.albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:12:
Ik vind het gewoon allemaal zwaar overtrokken en die mening gaat niet veranderen door de hier aangedragen argumenten. Chiellini is gewoon te ver gegaan bij Suarez en die bijt zijn hele leven al en heeft dat nu weer gedaan.
In extremis worden zaken duidelijk.albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:17:
[...]
Zie je wel wat voor analogie je zoekt? Beetje krom, niet?
Even wat serieuze vragen...
Waar ligt jouw grens? Wanneer ga jij door het lint? Nooit?
Blinde woede nooit gekend?
Ben je een robot?
Ik praat het echt niet goed, maar de apathische reacties zijn niet van de lucht zeg.
En ja, iedereen heeft zijn grenzen. Maar sommige mensen leren bij: als ze boos worden gaan ze een stukje lopen, schreeuwen en schelden iemand de huid vol of worden heel verdrietig. Gaan bijten? Sorry, maar dan heb je echt een stukje geestelijke ontwikkeling gemist, zoals ik al eerder zei.
Jan Mulder is een beetje een ouwe schreeuwer aan het worden, vooral een dromer met een niet altijd even realistische kijk op de feiten. Natuurlijk, Robben had een handje van het snel naar de grond gaan. Echter de laatste jaren heeft Robben daar echt iets in bijgeleerd, Mulder doet dus wederom uit romantiek een ouwe koe uit de sloot halen. Een die feitelijk ook niets met Suarez te maken heeft.Tk55 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:20:
Overigens vergeleek Jan Mulder het op de Belgische televisie met pathalogisch liegen. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pathologisch_liegen
Volgens Mulder heeft ook Robben hier een handje van, maar dan met schwalbes maken. "Soms doet hij het maanden niet, en dan opeens moet hij weer telkens naar de grond"
Waas voor ogen door de spanning in het spel, mensen doen rare dingen wanneer ze onder druk komen te staan. Echter, het hoort gewoon niet in het voetbal, indien je onder druk komt te staan ga je niet bijten. Dan hoort de vraag gesteld te worden alsof een dergelijk iemand wel in het voetbal aanwezig mag zijn.Pietervs schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:20:
[...]
In extremis worden zaken duidelijk.
En ja, iedereen heeft zijn grenzen. Maar sommige mensen leren bij: als ze boos worden gaan ze een stukje lopen, schreeuwen en schelden iemand de huid vol of worden heel verdrietig. Gaan bijten? Sorry, maar dan heb je echt een stukje geestelijke ontwikkeling gemist, zoals ik al eerder zei.
[ Voor 35% gewijzigd door Bullet NL op 26-06-2014 09:27 ]
Mja.. dat is momenteel ook waar ik moeite mee heb.Bullet NL schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:18:
Heel Uruguay probeert Suarez nu de hand boven het hoofd te houden, iedereen ziet namelijk dat de voetbalploeg geen enkele kans heeft om verder in het toernooi te komen zonder de "happer".
Nationalistisch voetbalbelang als ware....
Dat hij nog een keer zou bijten wist de halve wereld (meeste sportpsychologen hebben dat ook gezegd, waarvan een zelfs zijn binnen 5 jaar na liverpool weer).
Ik weet momenteel niet wat ik erger moet vinden, het feit dat Suarez zijn tanden weer eens ergens in zet (wat iedereen dus verwacht), of een half land dat loopt te roepen dat hij niets gedaan heeft tot de president aan toe. Als het aan mij zou liggen ging iedere speler die na de beelden bleef zeggen dat er niets gebeurde ook op de schorsingslijst, want blijkbaar vinden hun het goed dat hij bijt.
Er is geen manier om een ernstige overtreding goed te praten of dat nou bijten of iemand opzettelijk proberen te blesseren is.
Je begrijpt dus alle reacties zo'n beetje, maar bijten niet.Pietervs schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:20:
[...]
In extremis worden zaken duidelijk.
Kopstoot Zidane dan? Was dat iets dat acceptabel te begrijpen vwas?
Als je het over schwalbes en andere overtredingen gaat hebben, dan kan Suarez ook moeiteloos in dit rijtje. Dat is verre van een lieverdje en als added bonus bijt ie ook nog eens.albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:12:
Ik merk dat je nooit gehockeyd hebt.jovael schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:15:
[...]
Ik denk dat jij dan beter hockey kan gaan volgen als je alles netjes volgens de regels wilt hebben.
Ik blijf erbij dat een fysiek goed duel bij voetbal hoort en daar dus ook een duw/trap/elleboogje in voor kan komen.
Is het net te gek, dan volgt daar ook een straf voor.
Hier heb je je 2 centen weer terug
Het is zelfs zo bewust dat hij nog de helderheid van geest heeft om direct na het incident naar zijn mond te grijpen en te doen alsof hij een elleboog van Chiellini heeft gekregen..assje schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:14:
[...]
Ik ben zo gefrustreerd, laat ik de dichtsbijzijnde tegenstander eens bijten...
nee het gaat er bij mij gewoon niet in, het gebeurt gewoon zonder dat hij het weet en reken maar dat hij 2 seconde erna al denkt "wat heb ik godsnaam gedaan?!?"
We gaan er hier niet uitkomen, dus zal het voor de FIFA nog een hele kluif zijn om dit naar tevredenheid van iedereen te regelen.
Ik neem afscheid van deze discussie met een lach, want anders komt er niets van mijn ochtend terecht.
edit: Hehe, kluif is wel leuk freudiaans
[ Voor 9% gewijzigd door albino71 op 26-06-2014 09:27 ]
Waar lees je nou dan dat men andere dingen totaal niet interessant vind?albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:44:
De rest van de wereld is wel hypocriet.
Ik keur het bijten af, maar er gebeurt veel meer op het veld dat ik nog meer afkeur en daar doet de FIFA niets aan.
Men is niet selectief maar we hebben het over iemand die voor de 3e keer dezelfde fout begaat. Die knul heeft er dus nul comma ruk van geleerd en het word nu dus eens tijd dat hij hard aangepakt word.
Ik durf mijn hand, wat zeg ik, beide handen die mijn kind vasthouden, er wel voor in het vuur te steken dat als het hier ging om iemand die voor de 3e keer een doodschop met zware blessure tot gevolg uitdeelde of een bewuste grove elleboog dat het commentaar en de strafeis van de supporters vele malen hoger zou hebben gelegen.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
maar ik vind dat deze bijt-overtreding net zo hard gestrapft moet worden als iedere andere overtreding die niet op een voetbalveld thuishoort... zoals bijvoorbeeld de elleboog in de rug van de tegenstander door Song... die kreeg 3 wedstrijden... dus m.i. krijgt Suarez ook 3 wedstrijden... hooguit 1 of 2 meer vanwege recidive...
overigens vind ik dat zowel Song als Suarez minimaal 10 wedstrijden geschorst moeten worden, maar Song heeft maar 3 wedstrijden schorsing gekregen, dus tsja...
En dat is dan ook weer het lastige: er is een hele dunne grens tussen genialiteit en gekte. Ik heb een rothekel aan het gedrag van Suarez, maar eerlijk is eerlijk: hij heeft echt fantastische goals gemaakt en kan geweldig voetballen.Bullet NL schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:23:
[...]
Waas voor ogen door de spanning in het spel, mensen doen rare dingen wanneer ze onder druk komen te staan. Echter, het hoort gewoon niet in het voetbal, indien je onder druk komt te staan ga je niet bijten. Dan hoort de vraag gesteld te worden alsof een dergelijk iemand wel in het voetbal aanwezig mag zijn.
Dus aan de ene kant is hij echt geniaal (op voetbalgebied), aan de andere kant slaat hij af en toe volstrekt door en gaat hij bijten. Als dat met therapie te verhelpen zou zijn, zou ik zeggen: jaar langs de kant, therapie volgen en laat hem dan maar terugkomen. Maar als dat echt niet te genezen is, dan vrees ik dat je gelijk hebt en hij inderdaad helemaal van de velden geweerd moet worden.
Ik kan reacties begrijpen, maar dat wil niet zeggen dat ik ze acceptabel of verdedigbaar vind. Dat zijn 2 verschillende zaken...albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:24:
[...]
Je begrijpt dus alle reacties zo'n beetje, maar bijten niet.
Kopstoot Zidane dan? Was dat iets dat acceptabel was?
Je hebt gelijk, ik had het niet accepteren moeten noemen. Vraag aangepast.Pietervs schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:28:
Ik kan reacties begrijpen, maar dat wil niet zeggen dat ik ze acceptabel of verdedigbaar vind. Dat zijn 2 verschillende zaken...
Nou jah.... Geniaal.... Hij steekt met bepaalde acties boven het maaiveld uit.... Die drift die hem goed maakt is ook tevens zijn achilleshiel. In sommige functies heb je meerdere competenties nodig, voetballers kunnen prima hard zijn, maar er is naar mijn mening ook een grens, bepaalde dingen horen niet op het voetbalveld thuis. Zeker omdat er een maatschappelijk belang en voorbeeldfunctie van spelers uit gaat. Wanneer iemand zich verliest, maakt niet uit wat hier de renden van is, dan hoort er te worden beoordeeld als dit gedrag gewenst is. Natuurlijk is dit bij bijten niet het geval, de vraag is dan ook alsof een voetballer keer op keer over de schreef kan gaan zonder echte consequenties.Pietervs schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:28:
[...]
En dat is dan ook weer het lastige: er is een hele dunne grens tussen genialiteit en gekte. Ik heb een rothekel aan het gedrag van Suarez, maar eerlijk is eerlijk: hij heeft echt fantastische goals gemaakt en kan geweldig voetballen.
Dus aan de ene kant is hij echt geniaal (op voetbalgebied), aan de andere kant slaat hij af en toe volstrekt door en gaat hij bijten. Als dat met therapie te verhelpen zou zijn, zou ik zeggen: jaar langs de kant, therapie volgen en laat hem dan maar terugkomen. Maar als dat echt niet te genezen is, dan vrees ik dat je gelijk hebt en hij inderdaad helemaal van de velden geweerd moet worden.
Zo vaak heb/krijg ik geen gelijkalbino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:29:
[...]
Je hebt gelijk, ik had het niet accepteren moeten noemen. Vraag aangepast.
Ik snap je punt wel hoor. De oproep hem voor het leven te schorsen vind ik ook wat primair/prematuur: ik wil eerst weten hoe groot de kans is dat hij weer de fout in gaat als hij goede therapie zou krijgen. Het feit dat hij voor de 3e keer de fout in gaat toont aan dat hij OF geen therapie heeft gehad, OF er niks van heeft geleerd. In het laatste geval denk ik dat er hard opgetreden mag worden.
Volgens mij is de algemene opinie hier wel duidelijk, er zal altijd wel een enkeling zijn die het met de rest niet eens is.albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:26:
Een ding is zeker...
We gaan er hier niet uitkomen, dus zal het voor de FIFA nog een hele kluif zijn om dit naar tevredenheid van iedereen te regelen.
Ik neem afscheid van deze discussie met een lach, want anders komt er niets van mijn ochtend terecht.
edit: Hehe, kluif is wel leuk freudiaans
Ik bekijk het echter vanuit de achterliggende gedachte, daarom vind ik dat er nu hard moet worden opgetreden om een duidelijk signaal af te geven.
Los van het feit dat bij bijten er geen twijfel mogelijk is over de onsportieve intentie (een onbedoelde of dubieuze tackle die de bal niet haalt hoeft dat niet per se te zijn) , was er niet eens een bal in de buurt toen de overtreding plaats vond !albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:59:
Dit was dus geen gevalletje "Uit de hand gelopen duel" , dit valt bij mij onder de categorie zinloos geweld / natrappen.
Yep, maar voor het geval je het nog niet wist...k-city schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:34:
Volgens mij is de algemene opinie hier wel duidelijk, er zal altijd wel een enkeling zijn die het met de rest niet eens is.
algemene opinie <> gelijk hebben
Er werd vroeger ook om brandstapel geschreeuwd door de menigte.
Ik hoop dat Suarez later nog eens laat weten waarom hij knapte op die momenten. Dan kunnen we er wellicht beter een mening over vormen.
.
Dat, en ik vind dat de FIFA nu eens mee moet met de tijd. Dit is een goede reden die er bij is gekomen.Grimmie187 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:38:
Ik snap albino ook wel, het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Vanuit het oogpunt van de overtreding/blessure vind ik een paar tandafdrukjes in iemand zijn schouder ook een stuk minder erg dan iemand zijn been kapot schoppen.
Ik bekijk het echter vanuit de achterliggende gedachte, daarom vind ik dat er nu hard moet worden opgetreden om een duidelijk signaal af te geven.
En, ik keur het echt af wat hij heeft gedaan, maar ik ben er wel van overtuigd dat er een reden is dat hij knapt!
Jij leest ook alleen wat je wil lezen volgens mij. Hij begrijpt wel een reactie dat iemand boos wordt. Dat je dan in een boze reactie wat feller op je tegenstander in gaat, en daarbij een tegenstander per-ongeluk (hard) raakt, valt te begrijpen.albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:24:
[...]
Je begrijpt dus alle reacties zo'n beetje, maar bijten niet.
Kopstoot Zidane dan? Was dat iets dat acceptabel te begrijpen vwas?
Het zonder bal naar iemand toelopen en schoppen, bijten of slaan valt ook met woede niet te begrijpen wat mij betreft.
Als ik naar mezelf kijk: Als ik boos ben, kan ik wel een keer wat onbenulliger een actie inzetten met de intentie wel de bal te raken, maar naar iemand toelopen met als doel hem te raken kan ik me niets bij voorstellen.
Vooralsnog ontkent heel Uruguay dat het gebeurd is en Suarez zelf geeft aan dat dit soort dingen gebeuren in de 16. Alleen jammer dat hij het enige voorbeeld hiervan is.albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:41:
[...]
Ik hoop dat Suarez later nog eens laat weten waarom hij knapte op die momenten. Dan kunnen we er wellicht beter een mening over vormen.
[...]
Eens, ik zie gevaarlijkere doodschoppen en ellebogen onbestraft blijven. Het achteraf beoordelen van videobeelden zou consequent moeten gebeuren imo.albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:44:
Trouwens iemand een idee wat die Chiellini precies had gedaan t.o.v. Suarez? (niet dat ik het goed wil praten)
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 26-06-2014 09:54 ]

Chiellini is geen lieverdje, en deelt veel uit maar incasseert ook.
[ Voor 8% gewijzigd door Sepp14 op 26-06-2014 10:05 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Dat zeg ik ook niet, maar het is dus niet een erg moeilijke beslissing voor de FIFA. Tuurlijk is er een reden, kijk maar bij het boxen, Mike Tyson en zijn oorbeet. Het is gewoon het fanatisme en als hij weinig op dat moment kan doen tegen zijn directe tegenstander dan zullen dat soort personen er alles aan doen om te winnen.Wat dat betreft is een beet niet veel anders dan een gemene trap of elleboog.Het verschil is alleen dat een trap en elleboog in voetbal nog binnen de 'margin of error' past.albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:41:
[...]
Yep, maar voor het geval je het nog niet wist...
algemene opinie <> gelijk hebben
Er werd vroeger ook om brandstapel geschreeuwd door de menigte.
.
[...]
Dat, en ik vind dat de FIFA nu eens mee moet met de tijd. Dit is een goede reden die er bij is gekomen.
En, ik keur het echt af wat hij heeft gedaan, maar ik ben er wel van overtuigd dat er een reden is dat hij knapt!
Anoniem: 532684
Oprotten met hem.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Prolific tweeter Joey Barton also joined the debate, even showing some sympathy for Suarez.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Haha, ik weet inderdaad niet of dat een voordeel voor Suarez isgambieter schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:54:
Als Joey Barton je verdedigt dan weet je het wel
[...]
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Ook zo een speler, Vinnie Jones, die bekend is om zijn verfijnde voetbal spel
http://www.youtube.com/watch?v=NCSys3qHlLw&feature=kp
edit:YouTube Link aangepast
[ Voor 10% gewijzigd door Sepp14 op 26-06-2014 11:47 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Heb je de wedstrijd wel gezien? Hij probeert vrij te lopen in de 16 in afwachting op de aanstaande voorzet en wordt door Chiellini afgeblokt met schouder/elleboog (ongetwijfeld voor de zoveelste keer; Chiellini is Materazzi evolved). Dan wordt er idd iets getriggered in z'n hoofd en waar een ander een elleboog tegen achterhoofd zou zetten of in ribbenkast (valt wat minder op) gaat Suarez in "Beast Mode" ...ongewoongewoon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:39:
[...]
Los van het feit dat bij bijten er geen twijfel mogelijk is over de onsportieve intentie (een onbedoelde of dubieuze tackle die de bal niet haalt hoeft dat niet per se te zijn) , was er niet eens een bal in de buurt toen de overtreding plaats vond !
Dit was dus geen gevalletje "Uit de hand gelopen duel" , dit valt bij mij onder de categorie zinloos geweld / natrappen.
Leuk geroep om levenslang maar heeft de FIFA überhaupt wel die macht op clubniveau?
1) Suarez heeft nu voor de 3e keer een black out en bijt iemand. 2 x al voor geschorst. Die realiseert zich achteraf wat hij gedaan heeft (zie beelden apathisch vervolg wedstrijd, shirt over hoofd en wegkruipen op veld na laatste fluitsignaal en niet op training verschijnen). Hij heeft zichzelf niet in de hand. Wat is zijn grootste fout: niet meteen schuld bekennen, desnoods zelf wisselen maar gaan ontkennen. Hij gaat hiervoor geschorst worden en terecht. En hij moet zwaar aan de psychologische hulp want hij gedraagt zich als een kind van drie als hij gefrustreerd raakt.
2) de scheids heeft het incident niet waargenomen. Chiellini doet een elleboog, Suarez bijt. Omdat het voetbal zo amateuristisch is als de neten wordt dit niet tijdens de wedstrijd al afgehandeld. Een video arbiter had al voor rood gezorgd en was de discussie over of hij gebeten heeft of niet (inclusief de belachelijke ontkenning bij alle Uruguayanen) al passe.
3) het hele voetbal is al zo rot als maar zijn kan. Corruptie en bedrog vieren hoogtij. Gemanipuleerde verkiezingen, steekpenningen, doden bij de bouw, etc op bobo niveau. Maar ook consequent ge-etter in het veld met schwalbes, gesimuleerde blessures, gemeen spel, smerige overtredingen. Achterbaksheid, geniepigheid en oneerlijkheid alom, ook gesteund door het feit dat de scheids niet de beelden mag gebruiken voor zijn besluiten, maar wel de hele wereld kan analyseren. Als je dit allemaal afzet tegen de 3 beten van iemand die dit waarschijnlijk niet kan helpen, is de roep om levenslange schorsing inderdaad absurd als je ziet wat er in de rest van het voetbal gebeurt.
Kortom: Suarez schorsen, hulp laten zoeken, video arbitrage invoeren en hard optreden tegen de verloedering van het voetbal in het algemeen.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
1x black out bij FIFA wedstrijd. Alleen daar zal de FIFA naar kijken lijkt me?Tettie schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:46:
Volgens mij lopen er een aantal zaken door elkaar heen en wordt dit allemaal aangehaald in de discussie rondom Suarez.
1) Suarez heeft nu voor de 3e keer een black out en bijt iemand. 2 x al voor geschorst. Die realiseert zich achteraf wat hij gedaan heeft (zie beelden apathisch vervolg wedstrijd, shirt over hoofd en wegkruipen op veld na laatste fluitsignaal en niet op training verschijnen). Hij heeft zichzelf niet in de hand. Wat is zijn grootste fout: niet meteen schuld bekennen, desnoods zelf wisselen maar gaan ontkennen. Hij gaat hiervoor geschorst worden en terecht. En hij moet zwaar aan de psychologische hulp want hij gedraagt zich als een kind van drie als hij gefrustreerd raakt.
Als dat zo was, was Suarez beschermd geweest, want dan was Chiellini er al eerder uit geweest waarschijnlijk, of hij had dat niet gedaan.Tettie schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:46:
2) de scheids heeft het incident niet waargenomen. Chiellini doet een elleboog, Suarez bijt. Omdat het voetbal zo amateuristisch is als de neten wordt dit niet tijdens de wedstrijd al afgehandeld. Een video arbiter had al voor rood gezorgd en was de discussie over of hij gebeten heeft of niet (inclusief de belachelijke ontkenning bij alle Uruguayanen) al passe.
Yep, laten we in ieder geval hopen dat de Suarez discussie (mede) een beweging in de goede richting betekent voor het voetbal in het algemeen.Tettie schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:46:
3) het hele voetbal is al zo rot als maar zijn kan. Corruptie en bedrog vieren hoogtij. Gemanipuleerde verkiezingen, steekpenningen, doden bij de bouw, etc op bobo niveau. Maar ook consequent ge-etter in het veld met schwalbes, gesimuleerde blessures, gemeen spel, smerige overtredingen. Achterbaksheid, geniepigheid en oneerlijkheid alom, ook gesteund door het feit dat de scheids niet de beelden mag gebruiken voor zijn besluiten, maar wel de hele wereld kan analyseren. Als je dit allemaal afzet tegen de 3 beten van iemand die dit waarschijnlijk niet kan helpen, is de roep om levenslange schorsing inderdaad absurd als je ziet wat er in de rest van het voetbal gebeurt.
Kortom: Suarez schorsen, hulp laten zoeken, video arbitrage invoeren en hard optreden tegen de verloedering van het voetbal in het algemeen.

Poll: Hoe lang wordt Suárez door de FIFA geschorst?
• Geen schorsing
• 1-2 wedstrijden
• 3-5 wedstrijden
• 5-10 wedstrijden
• 2 jaar
• Bite me
Ook een poll maken? Klik hier
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ook gewoon naar beneden kijken naar die arm!Sepp14 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:03:
Er gebeurt veel meer in de 16?![]()
[afbeelding]
*andere foto's*
Chiellini is geen lieverdje, en deelt veel uit maar incasseert ook.
On-topic: onbewust iemand bijten kan gewoon niet. Doe je het uit frustratie dan moet je je eens afvragen of voetbal wel jouw sport is. En niet de eerste keer maar al de derde, dus driemaal is scheepsrecht; flinke straf.

Tja, De Jong kreeg toch niet zo gek veel na zijn karatetrap tegen Spanje, geloof ik. Kan het eigenlijk niet zo snel terug vinden welke straf hij heeft gekregen..Kaap schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:45:
Herinneren jullie trouwens Cantona nog met zijn karatetrap? Was toen ook zijn bizar moment. Die kreeg toen 9 maanden schorsing.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Die actie kan je beide kanten op qua uitleg, Robben nam tegen spanje bal precies dezelfde manier aan, maar er stond niemand voor hemPietervs schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:55:
Tja, De Jong kreeg toch niet zo gek veel na zijn karatetrap tegen Spanje, geloof ik. Kan het eigenlijk niet zo snel terug vinden welke straf hij heeft gekregen..
Lijkt mij niet dat 'populariteit' van een speler iets te maken moet hebben met de bepaling van een straf.Sjah schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:03:
The Show must go on, Suarez is een te grote vermakelijkheidsfactor (heb ik het over voetbal), kortom doe mij maar 1 wedstrijd schorsing.
Dat opzicht zou Messi dus iemand vrij neer mogen meppen, WK kan toch niet zonder die man?
[ Voor 35% gewijzigd door SinergyX op 26-06-2014 13:07 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 69% gewijzigd door albino71 op 26-06-2014 13:09 ]
http://nos.nl/wk2010/vide...tetrap-nigel-de-jong.html
Smaakmaker? Ik heb hem dit WK buiten zijn 2 goals tegen engeland eigenlijk weinig goeds zien doen dit WK. Eerste wedstrijd geblesseerd, 2de wedstrijd goed (met zijn 2 goals), en deze wedstrijd tegen Italie vond ik em zeker niet heel sterk spelen, en was eigenlijk het enige geruchtmakende deze bijt actie. WK kan prima zonder deze idioot imho, smaakmakers die ik beter vind spelen genoeg die zich wel fatsoenlijk gedragen.albino71 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:06:
Yep, hopelijk maar 1 wedstrijd, want qua puur voetbal een van de smaakmakers.
Wanneer een scheidsrechter een situatie gezien en beoordeeld heeft, kan deze niet meer door de FIFA onderzocht worden. Omdat de overtreding van De Jong destijds wel gezien en beoordeeld was door de scheidsrechter, kon hij geen schorsing meer krijgen.Pietervs schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:55:
[...]
Tja, De Jong kreeg toch niet zo gek veel na zijn karatetrap tegen Spanje, geloof ik. Kan het eigenlijk niet zo snel terug vinden welke straf hij heeft gekregen..
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Serieus? Dat is lameHerman schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:17:
[...]
Wanneer een scheidsrechter een situatie gezien en beoordeeld heeft, kan deze niet meer door de FIFA onderzocht worden. Omdat de overtreding van De Jong destijds wel gezien en beoordeeld was door de scheidsrechter, kon hij geen schorsing meer krijgen.

Dat was het ja! Vond dat destijds verbazingwekkend.Herman schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:17:
[...]
Wanneer een scheidsrechter een situatie gezien en beoordeeld heeft, kan deze niet meer door de FIFA onderzocht worden. Omdat de overtreding van De Jong destijds wel gezien en beoordeeld was door de scheidsrechter, kon hij geen schorsing meer krijgen.
Maar over recidivisten gesproken: De Jong heeft na dat WK nog 2 benen gebroken van tegenstanders (Ben Arfa en nog een andere). Maar hij speelt nu goed, zowel de laatste twee seizoenen als dit WK (tot nu toe), zonder echt lompe overtredingen.
Willen degenen die Suarez levenslang willen schorsen daar eens over nadenken?
Dus hoe vaak mag je spelers dan bijten voordat er wel maatregelen genomen mogen worden?Pietervs schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:23:
[...]
Willen degenen die Suarez levenslang willen schorsen daar eens over nadenken?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ho ho, waar zeg ik dat er geen maatregelen genomen mogen worden?fsfikke schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:26:
[...]
Dus hoe vaak mag je spelers dan bijten voordat er wel maatregelen genomen mogen worden?
Ik vind dat ze hem een jaar langs de kant moeten houden en verplichte therapie op moeten leggen om er achter te komen waarom hij geestelijk nog niet zo ver ontwikkeld is dat hij nog steeds mensen denkt te moeten bijten...
Messi moet nou weer wel geschorst worden, want wij kunnen die Argentijnen tegenkomen. Gaat allemaal mee in de beslissing.SinergyX schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:06:
Lijkt mij niet dat 'populariteit' van een speler iets te maken moet hebben met de bepaling van een straf.
Dat opzicht zou Messi dus iemand vrij neer mogen meppen, WK kan toch niet zonder die man?
Hij wil voor hem komen en wordt geblokt. "Vrij komen" is misschien niet het goede woord, positie innemen dan. Hij wil eerst naar rechts vrij komen maar dan gaat de bal onverwachts de andere kant op en wil ie opnieuw positie innemen maar wordt vastgehouden/geblokt door Chiellini als ie voor hem wil komen.Señor Sjon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:40:
Hij loopt bewust naar Chiellini toe. Als je vrij wilt lopen, loop je niet naar iemand toe.
Dat was in het publiek jaKaap schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:45:
Herinneren jullie trouwens Cantona nog met zijn karatetrap? Was toen ook zijn bizar moment. Die kreeg toen 9 maanden schorsing.
[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 26-06-2014 14:24 ]
Het blokkeren van je tegenstander hoort bij verdedigen. Iets dat aanvallers weten, zeker aanvallers met de staat van dienst van Suarez.apis29 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:21:
[...]
Hij wil voor hem komen en wordt geblokt. "Vrij komen" is misschien niet het goede woord, positie innemen dan. Hij wil eerst naar rechts vrij komen maar dan gaat de bal onverwachts de andere kant op en wil ie opnieuw positie innemen maar wordt vastgehouden/geblokt door Chiellini
Maar Chiellini hield hem niet vast. Kijk de beelden nog eens op Nu.nl:
http://www.nu.nl/sport/38...esident-neemt-suarez.html
Ze botsen eerst tegen elkaar, waarna Suarez bewust en doelgericht zijn tanden in de schouder van Chiellini zet. Ik vind het eigenlijk nogal raar dat je het hier voor doet komen alsof Chiellini het uitgelokt heeft...
Televaag-berichtgeving: nergens blijkt uit het bericht dat die gast door Suarez geïnspireerd was. Maar ja, de Televaag is er niet vies van om er wat bij te verzinnen als dat meer hits oplevert, natuurlijk...jovael schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:43:
http://www.telegraaf.nl/b...reert_Rotterdammer__.html
Kijk nou wat dit te weeg brengt

denk ik voroal aan Boulahrouz tegen C.Ronaldo

hoe je verder ook kunt denken over de arrogante wereldster Ronaldo, het is een topvoetballer en toendertijd bepalend voor zn team, die bewust in de eerste 10 minuten door nederlandse spelers gericht uit de wedstrijd getrapt werd (met opeenvolgend twee harde overtredingen van eerst Mark van Bommel en direkt erop Boulahrouz) en die kort erna ook gewisseld moest worden met een blessure...
effectief een stuk zwaarder gevolg dan die verder oppervlakkig beet van Suarez (al wil ik best geloven dat daardoor 'de vlam in de pan sloeg' in die wedstrijd Italie-Uruguay)...
Toch hor je vaak bij nedrlandse fans dat ze erg positief over een speler als Boulahrouz zijn, juist door dat gedrag en omdat hij welbewust een goede voetballer uit die wedstrijd trapte (die nederland vervolgens dom verloor door zichzelf mee te laten gaan in provocaties van de tegenstander)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Suarez zocht Chiellini op zonder dat de bal in de buurt was. En dat maakt het toch wel een ander soort overtreding.
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 26-06-2014 15:14 ]
Boulahrouz raakte de bal helemaal niet (miste deze compleet), maar ging heel bewust naar de dij van ronaldo, die een minuutje ervoor al door bommel keihard in de molen genomen was...Grimmie187 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:13:
Die vergelijking gaat ook niet op wat mij betreft. Bovenstaande situatie is een duel om de bal waarbij Boula al dan niet met opzet zijn hak in het bovenbeen van CR plant (na eerst de bal te hebben gespeeld!)
het gaat me vooral om de behoefte van mensen dit soort overtredingen te 'rechtvaardigen' als het een speler die ze maakt die van hun eigen team is, maar andersom, als de tegenpartij het doet, staan ze vooraan om om de zwaarste mogelijke straffen te schreeuwen..
Ik zie verder geen groot verschil tussen de 'negativiteit' van zulk gedrag van voetballers...
of het nu aanvallers zijn die gemene overtredingen maken als de bal uit de buurt is, of verdedigers die welbewust de confrontaties met technici en aanvallers uitnutten om door te halen en hen welbewust een zware blessure te laten aandoen...
beide soort van overtredingen zijn zeker niet exact gelijk, maar hangen wel degelijk samen.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Heb de beelden nog even bekeken en Boula raakt inderdaad de bal niet, dus wat dat betreft heb je gelijk. Wat Van Bommel en Ronaldo daarvoor in een molen samen hebben gedaan wil ik liever niet weten..RM-rf schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:24:
[...]
Boulahrouz raakte de bval helemaal niet, maar ging heel bewust naar de dij van ronaldo, die een minuutje ervoor al door bommel keihard in de molen genomen was...
het gaat me vooral om de behoefte van mensen dit soort overtredingen te 'rechtvaardigen' als het een speler die ze maakt die van hun eigen team is, maar andersom, als de tegenpartij het doet, staan ze vooraan om om de zwaarste mogelijke straffen te schreeuwen..
Ik zie verder geen groot verschil tussen de 'negativiteit' van zulk gedrag van voetballers...
of het nu aanvallers zijn die gemene overtredingen maken als de bal uit de buurt is, of verdedigers die welbewust de confrontaties met technici en aanvallers uitnutten om door te halen en hen welbewust een zware blessure te laten aandoen...
beide soort van overtredingen zijn zeker niet exact gelijk, maar hangen wel degelijk samen.
Verder snap ik je punt m.b.t. het rechtvaardigen niet helemaal. Wou je beweren dat als Robben iemand in zijn nek bijt dat wij hem hier zullen verdedigen?
Het belangrijkste verschil is zoals gezegd de aard van de overtreding. Bij een overtreding in een duel om de bal kan je inderdaad discussiëren of het gerechtvaardigd is of niet. Bij een overtreding zoals die van Suarez of bijvoorbeeld natrappen is die discussie totaal niet aan de orde.
[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 26-06-2014 15:39 ]
Niet om de discussie aan te gaan of het wel of niet thuis hoort op het veld. Het gaat om het feit dat hij na twee straffen het gewoon weer flikt en in de herhaling valt en blijkbaar dus niets van de eerdere straffen heeft geleerd. Daarom moet hij een enkeltje naar huis krijgen en nooit meer op het voetbalveld mogen verschijnen.
Als een autodief voor de derde keer gepakt word, krijgt hij ook een zwaardere straf dan de eerste keer.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/45...ie-FIFA-over-Suarez.dhtml
[ Voor 60% gewijzigd door jovael op 26-06-2014 15:53 ]
Ik vind 9 wedstrijden een begin. Maar zeker niet voldoende.
Hier leert hij helemaal niets van.
Dat leert de geschiedenis (7 wedstrijden schorsing destijds toen hij Bakkal beet).
[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 26-06-2014 15:55 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan