I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ach, hij heeft al zo'n bak stront over zich heen gekregen, ik denk niet dat hij zich daar nog druk om maakt. En tsja, wat moet je dan verzinnen?gambieter schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:09:
Het gaat er dan om dat je met iets komt dat niet weggelachen zal worden, en dit verhaal valt in die laatste categorie... Ze zijn goed vergelijkbaar met de plaatjes die ik post
Nee dat snap ik niet eigenlijk... de beelden zijn 100% duidelijk, je ziet de complete kauwbeweging duidelijk op de buis. Dan zou hij zelfs echt uiteindelijk niet hebben gebeten, dan valt het nog steeds moeilijk te ontkennen vanwege de beelden want daar valt simpelweg niets anders van te maken. Ontkennen als er nog twijfel bestaat dan snap ik het absoluut, maar hier bestaat geen twijfel meer over en zijn houding nu helpt hem daar al helemaal niet bij... dat noem ik juist nog verder zinken. De vergelijking van gambieter vind ik daarom ook heel treffend... als was het waar dan nog gelooft niemand je.RoD schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:24:
[...]
Ach, hij heeft al zo'n bak stront over zich heen gekregen, ik denk niet dat hij zich daar nog druk om maakt. En tsja, wat moet je dan verzinnen?Ik snap wel dat hij het zo doet. Zoveel mogelijk ontkennen, wie weet haal je er nog iets uit. Verder dan dit kan hij toch niet zinken.
[ Voor 116% gewijzigd door Chris Smoove op 28-06-2014 21:16 ]
En mensen verwachten een schuldbewuste verklaring van dit alfamannetje met een jarenlang gepamperd ego van hier tot Rio en weer terug. Die jongen is er waarschijnlijk van overtuigd dat het echt allemaal niet zo gebeurd is.
Verwijderd
Langzaam gaat de jarenlange doofpot toch open. Dit gedrag is dus jarenlang getoloreerd en in de doofpot gestopt. De reactie van Uruguay is dus totaal in lijn met wat ze in het verleden hebben gedaan.'Luis Suárez beet veel meer tegenstanders'
Luis Suárez heeft in zijn loopbaan veel meer tegenstanders gebeten. Dat meldt de Britse tabloid Daily Star. Volgens insiders bij de FIFA zou de spits van Uruguay als jeugdspeler in zeker vijf tegenstanders zijn tanden hebben gezet.
De incidenten zouden door de voetbalbond van Uruguay in de doofpot zijn gehouden. Na het bijtincident in het duel met Italië hebben klokkenluiders de FIFA op de hoogte gesteld. De wereldvoetbalbond zou de vijf gevallen meegenomen hebben in de straf die Suárez uiteindelijk heeft gekregen.
Daily Star heeft de FIFA om een reactie gevraagd, maar omdat de zaak tegen Suárez nog loopt wilde de bond geen uitspraken doen over het incident.
Bron: AD
Eigenlijk zou een zware schorsing voor Uruguay op zijn plaats zijn.
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:59:
[...]
Langzaam gaat de jarenlange doofpot toch open. Dit gedrag is dus jarenlang getoloreerd en in de doofpot gestopt. De reactie van Uruguay is dus totaal in lijn met wat ze in het verleden hebben gedaan.
Eigenlijk zou een zware schorsing voor Uruguay op zijn plaats zijn.
What goes around, comes around...Onnozele verklaring breekt Suárez op
De wereldvoetbalbond FIFA heeft Luis Suárez deze week extra zwaar gestraft, omdat hij geen spijt betoonde voor zijn herhaalde wangedrag. Ook zijn ietwat onnozele verklaring voor zijn geruchtmakende beet in de WK-wedstrijd van Uruguay tegen Italië (1-0) werkte tegen hem. Dat valt op te maken uit officiële documenten waaruit de gezaghebbende Braziliaanse krant Estado de São Paulo citeert.
'Ik verloor mijn evenwicht en viel daardoor onopzettelijk met mijn gezicht op de schouder van mijn tegenstander. Daardoor liep ik een wondje op in mijn wang en had ik ook veel pijn in mijn tanden', zo beweerde Suárez in zijn schriftelijke verweer.
Suárez beet afgelopen dinsdag tegenstander Giorgio Chiellini in zijn schouder. Het veelbesproken incident ontging de arbitrage, maar op basis van de tv-beelden werd de oud-Ajacied alsnog zwaar bestraft: negen duels schorsing voor Uruguay en de komende 4 maanden volledig buitenspel in het voetbal.
'De speler heeft op geen enkel moment berouw getoond en evenmin toegegeven dat hij de FIFA-regels heeft overtreden. Daarmee wekt hij de indruk dat hij zich van geen kwaad bewust is', meldde de FIFA in het vertrouwelijke rapport. 'De bal was niet in de buurt bij beide spelers en dat verergerde de zaak nog eens. Het was een opzettelijke en bewuste daad, die niet werd uitgelokt.'
Uruguay heeft de FIFA inmiddels gemeld dat Suárez beroep aantekent tegen zijn straf. Volgende week zondag dienen alle verklaringen en rapporten binnen te zijn. De 27-jarige aanvaller van Liverpool blijft gedurende de procedure geschorst. Hij is al twee keer eerder in zijn loopbaan voor soortgelijke bijtincidenten flink gestraft.
Ik denk dat inderdaad de Uruguayaanse voetbalbond een douw verdient, voor het ontkennen, vergoeilijken van de daad, het algehele gedragsverleden van Suárez, en aansluitend het beschuldigen van de FIFA en alles wat daar nog bijkomt.
Onverantwoordelijk op zijn minst, en zeker omdat het voorbeeld van Suárez de hele wereld overgaat en men daar diametraal anders denkt over de man.
[ Voor 68% gewijzigd door Ramzzz op 29-06-2014 11:55 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik snap even niet zo goed waarom die middelvinger er tussen staat? Er zijn veel meer voetballers die dat doen. Misschien moet je even een lijstje van Ramos en Pepe maken? Als je in iemand zijn verleden zoekt vind je altijd wel wat. Vind het een beetje trieste journalistiek, alsof dit nu opeens nieuws is...kimiferrari schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:49:
Hij schijnt het ook geprobeerd te hebben op de confederationscup vorig jaar
http://www.dailymail.co.u...wait-finally-got-man.html
Hier onder nog even het lijstje met alle schorsingen:
2010 - Bijten Bakkal - 7 wedstrijden schorsing
2011 - Racistisch bejegenen Evra - 8 wedstrijden schorsing
2011 - Middelvinger naar Fulham publiek - 1 wedstrijd schorsing
2013 - Bijten Ivanovic - 10 wedstrijden schorsing
2014 - Bijten Chiellini - 9 wedstrijden schorsing + 4 maanden schorsing
Die is toch van die reclame voor 'safe sex'?gambieter schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:17:
Ik moest ook wel aan dit liedje van Eminem & Dr Dre denken: Guilty Conscience, met de tekst "she tripped, fell, landed on his d**k"
En dan dit plaatje erbij vinden
[afbeelding]
Precies zo een lijstje kan je ook maken van Pepe en Ramos, maar die halen niet die 35 wedstrijden + 4 maanden.Niku schreef op zondag 29 juni 2014 @ 15:54:
Maar 35 wedstrijden + 4 maanden is toch heel behoorlijkDat is zeg maar een heel seizoen.
Ik las dat Chiellini de straf veel te hoog vind, wat hij dan gedacht, een rode kaart voor de wedstrijd en klaar is kees. Die gasten op dat veld vergeten volgens mij, maar al te vaak, dat hun fratsen toch altijd gefilmd worden.
4 maanden is genoeg om zoiets te laten nadenken, ik zou me als Liverpool fan dood schamen voor Mr. Dracula..
Ik begin in herhaling te vallen, maar kopstoten, elleboogstoten, gestrekte benen op enkels/knieën etc. zijn beter geschikt om naar te kijken voor kinderen?Mosin schreef op zondag 29 juni 2014 @ 16:15:
Lekker laten staan die straf. Je bent gewoon rete dom als je zoiets begaat, er staan nog altijd camera's op je hoofd en dan kunnen heel wat kinderen je die onzin zien uithalen. Nee, ik zeg niet, dat kinderen dat nu ook uithalen, maar geweld op het veld is nu niet 1,2,3 wat je wilt op een WK.
Ik las dat Chiellini de straf veel te hoog vind, wat hij dan gedacht, een rode kaart voor de wedstrijd en klaar is kees. Die gasten op dat veld vergeten volgens mij, maar al te vaak, dat hun fratsen toch altijd gefilmd worden.
4 maanden is genoeg om zoiets te laten nadenken, ik zou me als Liverpool fan dood schamen voor Mr. Dracula..
Van het bijten weet ik het nog zo net niet maar uiteraard zijn er weer 'berichtgevingen' dat kinderen het nadoen
http://www.ad.nl/ad/nl/45...-7-na-doen-Suarezje.dhtml
ik weet het, The Sun enzo...
Ehm... nee... maar van dergelijke overtredingen is (meestal) veel moeilijker aan te tonen dat ze uitsluitend worden gemaakt om de tegenstander bewust letsel toe te brengen. Dat komt doordat de aard van de overtreding veel dichter bij het voetbalspel ligt... Het kan dan in veel gevallen ook onkunde of domme pech zijn. Is wel aan te tonen dat de overtreding bewust is... Of valt een speler constant in herhaling... Dan mogen ze hem wmb net zo hard straffen als Suarez nu...Jorizzz schreef op zondag 29 juni 2014 @ 16:37:
[...]
Ik begin in herhaling te vallen, maar kopstoten, elleboogstoten, gestrekte benen op enkels/knieën etc. zijn beter geschikt om naar te kijken voor kinderen?
Het bijten... tja, dat kan niets anders zijn dan gericht op kwetsen van de tegenstander... Het is geen handeling die in verband gebracht kan worden met voetbal... Het feit dat het een psychologische oorzaak heeft, mag niet meewegen in de straf van de FIFA. Dat wordt pas een issue als hij zou worden vervolgd in een civiele procedure o.i.d.
edit: typo
Not being paranoid doesn't mean nobody is following you...
Nee uiteraard niet... maar dat wordt dan ook nog lang niet altijd zwaar genoeg gestraft. Maar dan nog blijf ik een duidelijk onderscheid zien in 'gevaarlijk spel' wat in de lijn van het spelletje ligt en een schadelijke actie die verder totaal niets met het spel te maken heeft. Suarez valt bij mij toch echt in de tweede categorie, het is onverklaarbaar in de lijn van het spel. Maar nogmaals, dat is niet de hoofdreden waarom hij zo'n zware straf heeft gehad, eerder de oorzaak... het is zijn houding die hem uiteindelijk deze flinke berisping heeft opgeleverd. Had hij direct toegegeven dan was zijn straf vrijwel zeker een heel stuk milder geweest.Jorizzz schreef op zondag 29 juni 2014 @ 16:37:
[...]
Ik begin in herhaling te vallen, maar kopstoten, elleboogstoten, gestrekte benen op enkels/knieën etc. zijn beter geschikt om naar te kijken voor kinderen?
Daar moet men ook voor gestraft worden. Zoiets is ook niet goed te praten en al helemaal als zoiets bewust wordt gedaan, normaal hoort een tackle nuttig te zijn. Het hoort allemaal bij het spelletje (tot bepaalde mate natuurlijk), maar bijten vind ik dan weer een ander verhaal. Het hoort niet bij de sport en geeft aan dat Suarez een beetje last heeft van zijn gedrag. Hij heeft dit overigens al 2x vantevoren gedaan. Pakken we even Pepe erbij als voorbeeld voor onbeschofte en achterlijke overtredingen, ja, dan geef ik je volledig gelijk. Zoiets hoort ook niet op de velden te staan, die begaat ook zeer vaak een domme overtreding.Jorizzz schreef op zondag 29 juni 2014 @ 16:37:
[...]
Het klopt, dat het een lastig onderwerp is, maar misschien doet de FIFA er goed aan eens meer zaken te bekijken en al helemaal via een beeld scheidsrechter te werken.
Verwijderd
Het zijn vijf zeldzaam lange schorsingen die ook nog eens niet in het spel gebeurd zijn. Dat is echt uitzonderlijk en geeft aan dat er echt iets mis is met deze speler.tweaker2010 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 15:45:
Ik vind 5 schorsingen in 5 jaar nog wel mee vallen dan (als dit ze allemaal zijn). Eentje per jaar is niet veel, alleen is de duur meestal vrij lang.
*zucht* Betekent niet dat wij in herhaling hoeven te vallen met het weerwoord.Jorizzz schreef op zondag 29 juni 2014 @ 16:37:
[...]

Dat is toch zeker gewoon het probleem voor Suarez, dat ie iets uithaalt waarbij de bestraffing ook z'n werkgever benadeelt.Bundin schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:54:
Aan de ene kant vind ik dat mannetjes als Suárez niets te zoeken hebben op een voetbalveld als ze zich niet in kunnen houden en denk ik 'prima, laat 'm maar duidelijk merken dat er grenzen zijn'. Aan de andere kant wordt Liverpool hiermee gepakt, terwijl zij geen partij zijn, geen verantwoordelijkheid hadden voor Suárez tijdens deze wedstrijd. En dan vind ik deze straf niet kunnen. Een derde partij wordt hierdoor behoorlijk geraakt.
Gaat nooit meer voorkomen, naja. Een beetje gebakken lucht verkopen. Zeker gezien zijn verleden...Kaap schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:25:
En Suarez heeft zijn excuses aangeboden via zijn twitter account, Facebook en website:
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Napo op 26-01-2021 11:10 ]
Het ergste is nog, dat hij nog steeds ontkent...Napo schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:13:
[...]
Gaat nooit meer voorkomen, naja. Een beetje gebakken lucht verkopen. Zeker gezien zijn verleden...
[afbeelding]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Heel heel veel zand.
Een kuub of 10.
★ What does that mean? ★
Hij geeft toe dat hij hem gebeten heeft, waar lees jij nu nog een ontkenning dan? Het is niet snel goed...Ramzzz schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:50:
[...]
Het ergste is nog, dat hij nog steeds ontkent...
Maar goed, schoorvoetend als een kleuter die stapsgewijs gaat toegeven dat hij het gedaan heeft...
[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 30-06-2014 21:39 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bij Brazilie is er ook een geschorst voor een wedstrijd. De perschef van Brazilie wegens slaan naar Mauricio Pinilla met de rust.
[ Voor 4% gewijzigd door Sepp14 op 30-06-2014 21:41 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Hij geeft niets toe, dit is gewoon zijn advocaat en/of belangenbehartiger aan het woord die wat positief eten wil voeren aan de beroepscommissie van de FIFA. Hopelijk gaat het niet werken.tweaker2010 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:30:
[...]
Hij geeft toe dat hij hem gebeten heeft, waar lees jij nu nog een ontkenning dan? Het is niet snel goed...
Honden laten ze inslapen als ze herhaaldelijk mensen zonder reden bijten, misschien was het beter geweest om dat met zijn carrière ook te doen gezien zijn ruime geschiedenis van hetzelfde 'trekje'.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ze hebben op de Montjuïc nog een mooie gevangenis met martelkamer van de Guardia Civil uit het Franco-tijdperk staan.gambieter schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:50:
Hij moet wel, Barcelona schijnt een "nooit meer bijten of nekschot" clausule te eisen voor ze hem willen hebben
Kleine rondleiding voor het tekenen van de contracten op de top van de berg, met uitzicht op de stad.
Ik hoop dat ze het iets ruimer stellen dan dat... Dat hij niet meer zal bijten wil ik best geloven (alhoewel ik dat de vorige keer ook al dacht), alleen of hij de volgende keer niet gewoon een knietje gaat geven terwijl er geen bal in de buurt is of... of ....gambieter schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:50:
Hij moet wel, Barcelona schijnt een "nooit meer bijten of nekschot" clausule te eisen voor ze hem willen hebben
Dit is wmb niet meer "normaal" ruig spel (wat een heleboel grote voetballers doen), want dat gebeurt in de buurt van de bal. Dit is gewoon een daadwerkelijke geestelijke afwijking oid om het te doen waar geen bal bij is (maar je wel weet dat er 100.000 camera's staan)
Ik vermoed dat ze geen onuitputtelijke lijst maken maar meer de algemene lijn aangevenGomez12 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:48:
Ik hoop dat ze het iets ruimer stellen dan dat...
Dan de doodsschoppen die overduidelijk expres zijn, met noppen naar voren op bovenkant van schenen inkomen, het expres op voeten en enkels staan... Stuk voor stuk veel ernstigere overtredingen.
Dan het recidivisme: Die spelers die op dit WK de overtredingen begaan die ik net benoem, doen dit echt niet voor het eerst.
De FIFA meet met twee maten en komt met een absurde straf, voor een in mijn ogen niet ernstig vergrijp. Ook vind ik het jammer dat de pers blijkbaar een beet erger vind dan gebroken enkels, neuzen en schenen.
de vraag is dan: "Moeten het vergrijp van Suarez daardoor lichter worden beoordeeld of moet de rest zwaarder worden beoordeeld?"Eli3l schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:50:
Beetje jammer hoe de meesten hier denken. De schorsing van Suarez is naar mijn mening veel te overdreven. Het hoort inderdaad niet wat hij deed, maar wat dan met de ellebogen die zijn gegeven op dit WK door onder anderen drie Franse spelers? De arbitrage zag het niet, maar in de herhaling zag je overduidelijk ellebogen op hoofden geplant worden zonder dat de bal im de buurt was. Waarom wordt dat niet bestraft?
In mijn geval het tweede en is de straf van Suarez dus een van de weinige straffen waar ik het direct mee eens ben (ook al vind ik hem nog te licht, maar das puur persoonlijk)
En waarom vind je hem dan nog te licht gestraft? Of puur onderbuik gevoel wat door de media is aangewakkerd? Elke straf die opgelegd wordt om een publiek statement te maken is in mijn ogen niet terecht.Hogader schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:16:
[...]
de vraag is dan: "Moeten het vergrijp van Suarez daardoor lichter worden beoordeeld of moet de rest zwaarder worden beoordeeld?"
In mijn geval het tweede en is de straf van Suarez dus een van de weinige straffen waar ik het direct mee eens ben (ook al vind ik hem nog te licht, maar das puur persoonlijk)
PS: Barca wil hem halen voor 80 miljoen, dus kennelijk kan hij toch wel wat. Het blijft een briljante speler.
Vind het alleen een te groot gehalte 'maar hunnie dan!?!?' krijgen, alsof een moordenaar terecht staat en z'n enige defensie is naar pedofielen en oplichters wijzen 'hun krijgen geen straf!!' Zeker omdat gros blind kijkt naar 'letsel', wat imho compleet losstaat van het verhaal over hoogte van de straf.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Het bijten zou dus gelijk moeten staan aan de schorsingen die ze geven voor ellebogen en kopstoten. Bovendien zeg ik nergens dat hij niet gestraft moet worden, maar deze straf is buiten proporties.SinergyX schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:05:
Tuurlijk kan hij wat, bijten maakt hem niet minder goed, zeker niet in het totale tijdbestek van wedstrijden tov aantal keer bijten.
Vind het alleen een te groot gehalte 'maar hunnie dan!?!?' krijgen, alsof een moordenaar terecht staat en z'n enige defensie is naar pedofielen en oplichters wijzen 'hun krijgen geen straf!!' Zeker omdat gros blind kijkt naar 'letsel', wat imho compleet losstaat van het verhaal over hoogte van de straf.
Omdat ik van mening ben dat bij zulk soort overtredingen (die niets met voetbal te maken hebben) je hardhandig moet optreden en een eerste straf al zou beginnen bij 4 maanden.tweaker2010 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:49:
En waarom vind je hem dan nog te licht gestraft? Of puur onderbuik gevoel wat door de media is aangewakkerd? Elke straf die opgelegd wordt om een publiek statement te maken is in mijn ogen niet terecht.
Als je het dan 3x op je hals haalt hetzelfde te doen gewoon een: "Je doet niet meer mee" (ala Jan-Jaap van de Wal)
Dit geldt in mijn ogen voor iedere overtreding die geen donder met voetbal te maken heeft en buiten een duel plaatsvind.
Daarnaast ontkende Suarez natuurlijk, sterker nog, er werd een hoop ophef gemaakt wat alleen nog maar schadelijker was voor de sport. Bovendien is het de derde keer dat hij dit flikt, maar hij heeft daarnaast ook nog eens een gigantisch strafblad.
Alles bij elkaar maakt dat dit totaal iets anders is dan een gewone rode kaart. Het begon natuurlijk met 7 duels schorsing destijds voor het incident met Bakkal en het is logisch dat de straffen steeds zwaarder worden totdat hij zich gaat gedragen.
Kijk naar het totaal plaatje en ik snap niet dat mensen 4 maanden buiten proportie vinden. Barcelona zal ongetwijfeld er voor zorgen dat er nog wel een maand of 2 af gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 04-07-2014 11:06 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Owja, heb jij die overtreding van Song gezien?ph4ge schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:05:
Het onderscheid zit hem gewoon in voetbalgerelateerd of niet. Als je zomaar in het veld iemand een elleboogstoot krijg je ook een half jaar schorsing.
http://www.voetbalblog.nl...aart-na-bizarre-vuistslag
Is maar 3 duels schorsing.
Eigenlijk vind ik dit nog veel erger: Een tekst opgesteld door derden zonder een 'ik heb <x> gebeten', maar een 'x heeft fysieke schade door een beet'.Kaap schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:25:
En Suarez heeft zijn excuses aangeboden via zijn twitter account, Facebook en website:
[afbeelding]
Nepberouw, nog steeds geen schuld bekennen. Het zal in de cultuur zitten.
Dit dus.
Je kunt die FIFA toch amper meer serieus nemen? Suarez wordt voor maanden verbannen en Zuninga mag vrolijk doorgaan met wervels breken... hoezo met 2 maten meten? Suarez had ook geen kaart gekregen.
Eh, Zuniga had echt niet de intentie om wervels te breken. Verder moet ook de FIFA zich aan de eigen regels houden, ze kunnen niet zomaar het oordeel van de scheidsrechter over-rulen.tweaker2010 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:25:
http://www.nu.nl/sport/3821953/colombiaan-zuniga-niet-bestraft-voor-charge-neymar.html
Je kunt die FIFA toch amper meer serieus nemen? Suarez wordt voor maanden verbannen en Zuninga mag vrolijk doorgaan met wervels breken... hoezo met 2 maten meten? Suarez had ook geen kaart gekregen.
Anders hadden ze ook Fernandinho moeten schorsen. Die was er ook alleen maar op uit om Rodriguez uit de wedstrijd te schoppen, het enige verschil is dat hem dat (ondanks meerdere pogingen) niet gelukt is. Zuniga was niet speciaal op Neymar gezet.
Als je iemand wil aanspreken op dit debacle, doe dan de scheidsrechter. Dat is pas echt degene die schuld draagt met zijn wanprestatie, waardoor dit soort situaties ontstaan.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Vergelijking met Suarez is natuurlijk volledig irrelevant, totaal andere situatie.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
De FIFA houdt zich hier juist aan de eigen regels. Ten eerste kan je sancties niet baseren op de uitkomst van de overtreding, ten tweede kunnen ze alleen achteraf ingrijpen als de scheidsrechter het niet beoordeeld heeft. En dat gaat niet op voor Neymar/Zuniga.tweaker2010 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:05:
Totaal andere situatie maar het was bedoeld om aan te geven dat er op het sanctiebeleid van de FIFA geen peil te trekken valt. De ene speler gaat vrijuit terwijl de de andere achteraf wel zwaar gestraft wordt. Dat druist tegen alle regels in. Als de FIFA regels heeft moeten ze die ook naleven en anders moeten deze aangepast worden.
En ook de intentie van Zuniga was echt niet om Neymar te blesseren, dit soort acties zie je vaker, alleen valt Neymar heel ongelukkig. Als het de spits van FC Kubbeveen was geweest, dan had niemand lopen schreeuwen, maar met het overdreven zelfmedelijden van de Brazilianen ("ze schoppen terug, doe er wat aan!") wordt er nu opeens gedaan of dit een aanslag was.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
De enige overeenkomst is dat het beide een overtreding betreft, verder zijn het 2 totaal verschillende acties die terecht totaal verschillend bestraft zijn.tweaker2010 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:05:
Totaal andere situatie maar het was bedoeld om aan te geven dat er op het sanctiebeleid van de FIFA geen peil te trekken valt. De ene speler gaat vrijuit terwijl de de andere achteraf wel zwaar gestraft wordt. Dat druist tegen alle regels in. Als de FIFA regels heeft moeten ze die ook naleven en anders moeten deze aangepast worden.
Als je kijkt naar de beelden, dan zie je dat Zuniga continu de ogen op de bal heeft, Neymar remt en dat er een botsing is. Er is imo geen knie die speciaal gericht wordt op de rug van Neymar, Zuniga wordt ook verrast door de snelle beweging van Neymar. 99 van de 100 keer is dit een overtreding + kaart, maar geen langdurig letsel.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:49:
Was het omdat hij verkeerd viel? Ik dacht dat ik die opgetrokken knie van Zuniga zijn rug in zag gaan. Als het inderdaad de val is verandert dat de zaak ook wel iets.
Hij kan nog een stapje hoger in beroep.