QuZyX schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:10:
[...]
Investeren in de mutation dat je met adrenaline points ook signs can casten... Je Qen altijd actief houden en igni casten wanneer je kan... Ik dacht dat het zijn aanvallen dan ook soms onderbrak omdat hij "gecounterd" wordt...
Zelf met die vleeszakken in deel 3, igni casten en laat ze maar branden..

klopt, igni
spoiler:in de eerste fase
haalt hem uit z'n ritme
moet ik nog wat meer experimenteren met igni versus meppen: als alles meezit geef ik hem 5 tikken
spoiler:als hij geland is
(meestal 4) en ik heb nu nog geen voldoende idee hoeveel tijd die igni casten mij kost en hoeveel dmg die doet in vergelijking met meppen. als die evenlang duurt als 2 meppen en evenveel damage doet als 3 meppen is het een goeie deal. omgekeerd natuurlijk niet
spoiler:in de 3e fase heb ik igni nog niet echt kunnen testen want daar ga ik nog steeds vakkundig dood: bijvoorbeeld fase begint, ik rol naast en achter hem, mep hem 1 of 2 keer, hij verdwijnt, ik rol naar de zak, mep die zak een keer, hij begint te verschijnen dus ik rol naar de volgende zak maar hij duikt plots op vlak naast mij en instant-killt mij harstikke dood.
ik gebruik nu Superior Vampire Oil voor meer damage, Superior Black Blood tegen vampieren, ekimmara decoction zodat damage op hem mij meer vitality geeft, ekhidna decoction zodat stamina gebruiken mij vitality geeft, troll decoction zodat ik vanzelf vitality genereer, Superior full moon voor extra vitality, Superior Tawny Oil voor meer stamina.
ik gebruik ook Superior White Raffard’s Decoction en Superior Swallow om vitality bij te vullen als ik niet te toxisch ben, maar nu bedenk ik me dat ik het misschien helemaal anders moet aanpakken.
Als hij mij one hit in de derde fase wil dat zeggen dat hij mij ineens pakweg 8000 vitality afpakt; wat maakt het dan nog uit dat ik zoveel op vitality inzet. dan kan ik evengoed op 6000 vitality blijven (dood ben ik dan toch als hij mij raakt) en al die vitality potions achterwege laten en in de plaats focussen op zaken als Superior Blizzard voor meer reactietijd(begint die pas te werken na ik een enemy kill, of wordt die gewoon ineens beter nadat ik er een kill?) Superior Thunderbolt voor meer attack power, Superior Maribor forest voor meer adrenaline points, Superior Petri's filter voor meer sign intensiteit...
spoiler:de 1e twee fases overleef ik zo wel zonder al die vitality potions.
en ja, het lijkt alsof ik gewoon niet zo goed in het spel ben, maar ik heb tot hiertoe in de 3 witcher spellen bij elkaar nog nooit zoveel problemen met een tegenstander gehad. geen idee waarom, maar deze ligt mij echt niet.