Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-10 15:09
Dit weekend de game ontvangen. Ben compleet nieuw in The Witcher franchise, dus ben maar begonnen met overal de tutorial doorlopen, maar daarin merk je direct al dat het een heel uitgebreide game is. Ik ben benieuwd naar wat ik ervan ga vinden. Ik ben normaliter vooral een gamer die direct op de actie duikt (zoals in Assassin's Creed), maar van wat ik begrepen heb, is dat bij The Witcher niet de goede aanpak. Helaas afgelopen weekend bijna niet kunnen spelen, dus veel verder dan de tutorial ben ik nog niet.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
YdieresiS schreef op maandag 11 juli 2016 @ 07:33:
Dit weekend de game ontvangen. Ben compleet nieuw in The Witcher franchise, dus ben maar begonnen met overal de tutorial doorlopen, maar daarin merk je direct al dat het een heel uitgebreide game is. Ik ben benieuwd naar wat ik ervan ga vinden. Ik ben normaliter vooral een gamer die direct op de actie duikt (zoals in Assassin's Creed), maar van wat ik begrepen heb, is dat bij The Witcher niet de goede aanpak. Helaas afgelopen weekend bijna niet kunnen spelen, dus veel verder dan de tutorial ben ik nog niet.
Welcome, you're in for a LOT of gameplay. Aanrader als je van de lore houdt: lees (ten minste) de eerste twee delen van Sapkowski's boeken (Last Wish & Sword of Destiny). En beginnen met het originele spel natuurlijk.... :P

EDIT: WIld Hunt is perfect speelbaar zonder de boeken of de eerste twee spellen te kennen, maar dan mis je wel delen van het achterliggende verhaal. Vergelijkbaar met de Hobbit lezen voor LOTR.

[ Voor 10% gewijzigd door mtr33 op 11-07-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik begreep dat deel 3 wat toegankelijker is. Ik ga eerst wel eens zien of de game me gaat aanspreken, daarna kan ik altijd nog in de boeken duiken. Ik heb er gelukkig niet zo veel moeite mee om eerst de game te doen (of film te zien) en daarna de boeken te lezen. Ik hoop wel dat ik wat meer tijd krijg om de game te spelen. Want tot nu toe heb ik eigenlijk nog vrijwel niets gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:23
Ik ben afgelopen donderdag begonnen en ben gelijk kopje onder gegaan, wat een tof spel!
Inmiddels heb ik White Orchard verlaten en ben als lvl 4 naar Velen vertrokken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Echt 1 van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Zit er nog niet zo lang in maar de game boeit me elke minuut. Details zijn fenomenaal en de omgevingen zijn fantastisch. Level 8 bijna nu en nog heel veel gameplay in het verschiet met de expansions ook :)

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

mtr33 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:33:
[...]

Welcome, you're in for a LOT of gameplay. Aanrader als je van de lore houdt: lees (ten minste) de eerste twee delen van Sapkowski's boeken (Last Wish & Sword of Destiny). En beginnen met het originele spel natuurlijk.... :P

EDIT: WIld Hunt is perfect speelbaar zonder de boeken of de eerste twee spellen te kennen, maar dan mis je wel delen van het achterliggende verhaal. Vergelijkbaar met de Hobbit lezen voor LOTR.
Jup, het is prima speelbaar zonder de boeken te hebben gelezen, maar volgens mij mis je dan wel een hoop kleine details, referenties die je niet snapt.

Ik heb nu bijna The Last Wish en Sword of Destiny uitgelezen, en alleen in Blood and Wine kwam ik al een hoop dingen tegen uit de boeken.

spoiler:
Tijdens de quest The Warble of a Smitten Knight bijvoorbeeld, krijg je het weer eens aan de stok met Tailles. Op een gegeven moment gooit Tailles z'n handschoen op tafel waarop Geralt zegt "You've dropped something", precies hetzelfde als wat Nenneke tegen Tailles zei in The Voice of Reason :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:13
Wel jammer, ben de Blood and Wine expansion aan het spelen op Broken Bones difficulty maar het wordt op een gegeven moment heel snel te makkelijk. Heb een mooie set gevonden en hak nu overal met het grootste gemak doorheen.. ben absoluut geen hardcore gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:18

Esumontere

Floep, banaan.

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:51:
Wel jammer, ben de Blood and Wine expansion aan het spelen op Broken Bones difficulty maar het wordt op een gegeven moment heel snel te makkelijk. Heb een mooie set gevonden en hak nu overal met het grootste gemak doorheen.. ben absoluut geen hardcore gamer
Dan zet je 'm toch op Deathmarch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Esumontere schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:53:
[...]
Dan zet je 'm toch op Deathmarch?
Oh ik dacht dat daarmee wel meer veranderde dan monster difficulty, zoals de manier waarop je health en potions hervuld worden. Maar wellicht vergis ik me van game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:54:
[...]

Oh ik dacht dat daarmee wel meer veranderde dan monster difficulty, zoals de manier waarop je health en potions hervuld worden. Maar wellicht vergis ik me van game.
Nee, die veranderen alleen tussen story and sword (mediteren healt) en alles daarboven (healen met food).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:51:
Speel hem zelf (NG+) op deathmarch met level scaling.. maakt het een stuk beter :D had van mij nog wel pittiger gemogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 16:21

el-jorge

turn around and feel the vibe

Zo gister ff snel een oude savegame opgestart om straks met B&W te kunnen beginnen. De ingame menu schermen hebben ook allemaal een update qua visuals gekregen zeg. Vind het wel ff wennen.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10 14:52
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:10:
[...]

Speel hem zelf (NG+) op deathmarch met level scaling.. maakt het een stuk beter :D had van mij nog wel pittiger gemogen
Ik ben ook pas met NG+ begonnen was geeindigd op level 50 maar bij NG+ waren de tegenstanders in het begin meteen level 51 klopt dat?
Ik had gehoopt op ongeveer het zelfde als toen ik het voor het eerst speelde, maar iets moeilijker wilde eigenlijk er deze keer gewoon doorheen rennen om te proberen een andere verhaallijn te krijgen.
Heb ik misschien iets vekeerds gedaan ?

Text nu hopelijk leesbaar gemaakt nederlands is niet mijn sterkste punt sorry.

[ Voor 7% gewijzigd door FreakGIB op 15-07-2016 16:50 ]

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

FreakGIB schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:13:
[...]

Ik ben ook pas met NG+ begonnen was geeindigd op level 50 maar bij NG+ waren de tegenstanders in het begin meteen level 51 klopt dat ik had gehoopt op ongeveer het zelfde als toen ik het voor het eerst speelde maar iets moeilijker wilde eigenlijk er deze keer gewoon doorheen rennen om te proberen een andere verhaallijn te krijgen heb ik misschien iets vekeerds gedaan ?
Mjah misschien even wat gebruik maken van interpunctie in plaats van een zin van 3,5 regel te plaatsen voor ons om wijs uit te worden?

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:43:
[...]

Mjah misschien even wat gebruik maken van interpunctie in plaats van een zin van 3,5 regel te plaatsen voor ons om wijs uit te worden?
Oke sorry ben echt slecht in taal ik heb het aangepast, hopelijk kunnen jullie het nu wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakGIB schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:13:
[...]

Ik ben ook pas met NG+ begonnen was geeindigd op level 50 maar bij NG+ waren de tegenstanders in het begin meteen level 51 klopt dat?
Ik had gehoopt op ongeveer het zelfde als toen ik het voor het eerst speelde, maar iets moeilijker wilde eigenlijk er deze keer gewoon doorheen rennen om te proberen een andere verhaallijn te krijgen.
Heb ik misschien iets vekeerds gedaan ?

Text nu hopelijk leesbaar gemaakt nederlands is niet mijn sterkste punt sorry.
Zover ik weet ga je dan verder op lvl 50 maar als je level scaling aanzet is he5 gelukkig een stuk pittiger.. maakt het death march tenminste een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidXTR
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-10 14:40

AcidXTR

Overal en altijd AcidXTR

Een paar maanden geleden ben ik in een voor mij persoonlijk drukke periode aan The Witcher 3 begonnen. Het ontbrak mij aan concentratie en geduld en als snel (bij de griffin) legde ik het spel aan de kant. Ik was het spel van plan in te ruilen maar op een of andere manier wist het spel aan mijn inruil drang te ontkomen. :)
Twee weken geleden ben ik begonnen met het eerste boek te lezen en heb daardoor The Witcher 3 een nieuwe kans gegeven. En met succes! Wat een heerlijk en mooi spel om te spelen is dat. Level 11 en al aardig op weg. Er is zoveel mogelijk en te doen dat ik mij hier de komende tijd uitstekend mee ga vermaken. Ik zal vanaf nu af aan dit topic ook in de gaten blijven houden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:57:
[...]

Zover ik weet ga je dan verder op lvl 50 maar als je level scaling aanzet is he5 gelukkig een stuk pittiger.. maakt het death march tenminste een uitdaging
Ik wil er eigenlijk nu just doorheen rennen om te proberen andere eindes te krijgen maar moet dus toch weer oppassen waar ik heen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb net Blood & Wine uitgespeeld. Man, wat een fantastische expansion is dat.

spoiler:
Dat gevecht met Dettlaff, wauw, wat een bossfight. Diepe buiging voor CDPR. Helaas wel het 'bad' einde gekregen... Arme Anna Henrietta :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Esumontere schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:48:
Ik heb net Blood & Wine uitgespeeld. Man, wat een fantastische expansion is dat.
Heb 'm ook net uitgespeeld, voelt een beetje als een goed boek wat tot een einde komt :'(.

Vraagje:
spoiler:
Aan het einde van de game zou Regis iets achtergelaten hebben voor mij in mn huis, maar ik zie nergens wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 08:10:
[...]

Heb 'm ook net uitgespeeld, voelt een beetje als een goed boek wat tot een einde komt :'(.

Vraagje:
spoiler:
Aan het einde van de game zou Regis iets achtergelaten hebben voor mij in mn huis, maar ik zie nergens wat?
Ja inderdaad, voelt nogal leeg :'(

spoiler:
Op je nachtkastje bij het bed op de begane grond ligt een Mutagenerator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Wie speelt er ook zonder 'Points of Interest' ?
Verkennen zonder dat je weet wat je tegenkomt heb ik al sinds mei 2015 gedaan en zal het niet anders doen.
Derde Playthrough inclusief NG+.
Nu opnieuw begonnen met alle patches en neem er wederom m'n tijd voor.

Weet natuurlijk Main Story Line, maar geniet nog steeds.
700+ uur en nog 200+ te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Vandaag druk bezig geweest om alle grandmaster diagrams bij elkaar te krijgen, na veel questen voor elkaar gekregen, en ik dacht dat ik nu als beloning gratis grandmaster gear kon maken bij die blacksmith maar ik moet er gewooon voor betalen?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Chaoss schreef op zondag 17 juli 2016 @ 16:36:
Vandaag druk bezig geweest om alle grandmaster diagrams bij elkaar te krijgen, na veel questen voor elkaar gekregen, en ik dacht dat ik nu als beloning gratis grandmaster gear kon maken bij die blacksmith maar ik moet er gewooon voor betalen?
Ehm ja, en niet te weinig ook. Vooral ook de grondstoffen zijn nogal duur. Ik schrok er ook wel even van, had toen net een flinke duit aan Corvo Bianco gespendeerd...

@Tethtoril:
Heb wel eens geprobeerd te spelen zonder POI's en hud enzo, maar ik ben dan uiteindelijk toch zo'n completionist dat ik dan steeds bang ben iets te missen ofzo... Speel nu met alleen health bars, minimap (zonder path to objective) en active quests

[ Voor 20% gewijzigd door bassGunner op 17-07-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kon het wel betalen omdat ik de meeste grondstoffen wel had maar toch zou ik zweren dat die blacksmith heeft gezegd dat hij gratis gear zou maken als ik alle diagrams bij het bracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Chaoss schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:57:
Kon het wel betalen omdat ik de meeste grondstoffen wel had maar toch zou ik zweren dat die blacksmith heeft gezegd dat hij gratis gear zou maken als ik alle diagrams bij het bracht.
Nope, een gratis koie van de diagrammen. Ander moest je die ook nog kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Chaoss schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:57:
Veel van die grondstoffen kan je maken uit andere grondstoffen, als je die hebt. Scheelt een slok op de borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:05
dat gear systeem is 1 van de spaarzame minpunten imho van TW3.

Je vind continue wapens, in de talloze schatkisten, maar witcher gear is verreweg het sterkte dus in de praktijk sell/breakdown je alles, om maar witcher gear te kunnen maken. Zou op zich leuker zijn als er meer kans was om ergens gear te vinden die je ook daadwerkelijk draagt.

Het crafting systeem an sich vind ik prima, alleen in de praktijk gebruik je het alleen voor je witcher set, en meestal kies je er 1 die bij je speelstijl aansluit, wat er op neerkomt dat je die draagt en elk stuk 3x upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

KingKoning schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:16:

Je vind continue wapens, in de talloze schatkisten, maar witcher gear is verreweg het sterkte dus in de praktijk sell/breakdown je alles, om maar witcher gear te kunnen maken. Zou op zich leuker zijn als er meer kans was om ergens gear te vinden die je ook daadwerkelijk draagt.

Het crafting systeem an sich vind ik prima, alleen in de praktijk gebruik je het alleen voor je witcher set, en meestal kies je er 1 die bij je speelstijl aansluit, wat er op neerkomt dat je die draagt en elk stuk 3x upgrade.
Ik heb tijdens B&W zowel een zilveren als normaal zwaard gevonden dat significant beter is dan de Grandmaster Ursine tegenhanger. Ze komen niet veel voor, maar bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:49

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

KingKoning schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:16:

Hoe kom je trouwens aan witcher gear? Heb in onwetendheid in het begin wat verkocht volgens mij. Kun je dat nog weer ergens krijgen of kopen of maken? Want ik heb nu een recept voor boots, maar daar heb ik het vorige level boots voor nodig die ik dus niet meer heb...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Esumontere schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:50:
[...]

Ik heb tijdens B&W zowel een zilveren als normaal zwaard gevonden dat significant beter is dan de Grandmaster Ursine tegenhanger. Ze komen niet veel voor, maar bestaan.
Ah ok, dat is dus enigzins verbeterd. Ja mijn post ging over de main game, Ik heb nog geen add-ons gespeeld (muv de 16 or something gratis DLC).
Bart ® schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:21:
[...]

Hoe kom je trouwens aan witcher gear? Heb in onwetendheid in het begin wat verkocht volgens mij. Kun je dat nog weer ergens krijgen of kopen of maken? Want ik heb nu een recept voor boots, maar daar heb ik het vorige level boots voor nodig die ik dus niet meer heb...
Je kan dat vorige level gewoon opnieuw craften. Als je eenmaal dat diagram heb kan je hem steeds opnieuw craften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

KingKoning schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:27:
[...]

Ah ok, dat is dus enigzins verbeterd. Ja mijn post ging over de main game, Ik heb nog geen add-ons gespeeld (muv de 16 or something gratis DLC).

[...]

Je kan dat vorige level gewoon opnieuw craften. Als je eenmaal dat diagram heb kan je hem steeds opnieuw craften.
Ja oke, dan moet ik dat diagram dus ergens vinden. Alle voorgaande diagrammen :7.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Bart ® schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:08:
[...]

Ja oke, dan moet ik dat diagram dus ergens vinden. Alle voorgaande diagrammen :7.
Treasure hunts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Bedoel je gewoon de vraagtekens op de kaart? Of zijn er nog andere 'treasure hunts'? Ik ben nog redelijk n00b, net level 6 geworden :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Bart ® schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:12:
[...]

Bedoel je gewoon de vraagtekens op de kaart? Of zijn er nog andere 'treasure hunts'? Ik ben nog redelijk n00b, net level 6 geworden :P.
Nee, je krijgt na een tijdje 'treasure hunt'-quests, waarmee je de benodigde diagrammen kunt vinden ;) Als je pas level 6 bent heb je volgens mij uberhaupt nog geen Witcher gear gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Bart ® schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:08:
[...]

volgens mij is er geen witcher gear zonder diagrammen, dus als je het per ongeluk verkocht heb, dan heb je sowieso dat diagram (maar correct me if i'm wrong :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Esumontere schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:15:
[...]

Nee, je krijgt na een tijdje 'treasure hunt'-quests, waarmee je de benodigde diagrammen kunt vinden ;) Als je pas level 6 bent heb je volgens mij uberhaupt nog geen Witcher gear gevonden.
Ik heb zo'n ding aan, groen item is dat toch? Staat bij dat het witcher gear is. En ik heb die al een keer geupgraded.
KingKoning schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:29:
[...]

volgens mij is er geen witcher gear zonder diagrammen, dus als je het per ongeluk verkocht heb, dan heb je sowieso dat diagram (maar correct me if i'm wrong :))
Ik heb het idee dat je start met witcher gear.

[ Voor 27% gewijzigd door Bart ® op 18-07-2016 15:39 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Bart ® schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:21:
[...]

Je kunt gear altijd terugkopen bij de merchant aan wie je 't hebt verkocht; tegen een meerprijs natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

mtr33 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 06:16:
[...]

Je kunt gear altijd terugkopen bij de merchant aan wie je 't hebt verkocht; tegen een meerprijs natuurlijk ;)
Ja als ik wist waar :P. Maar zou ook kunnen dat ik het dismantled heb :').

Anyway, zeer toffe game. Ben inmiddels level 9 maar nog steeds in Velen, en nog niet klaar met Family Matters. Ben eerst lekker aan het side questen. Te veel te doen :D.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik ben nog steeds een beetje droevig dat ik Blood and Wine uit heb gespeeld. Nu maar eens beginnen aan Hearts of Stone. Is die ook goed? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal131
  • Laatst online: 20-10 14:03
Bart ® schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:31:
[...]

Ja als ik wist waar :P. Maar zou ook kunnen dat ik het dismantled heb :').

Anyway, zeer toffe game. Ben inmiddels level 9 maar nog steeds in Velen, en nog niet klaar met Family Matters. Ben eerst lekker aan het side questen. Te veel te doen :D.
Ach, als je level 9 bent hoef je je daar helemaal nog niet druk over te maken.
Zoals gezegd, bij de treasure hunts vind je de betere Witcher Gear van de verschillende Witcher scholen!

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik ga het zien! Heb sinds gisteravond een paar treasure hunts in mijn quest lijst staan, maar die zijn allemaal nog net wat te hoog level voor mij. Komt dus nog wel :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:03
Net uitgespeeld.. maar het voelt niet echt aan als "een einde"... is het nu echt gedaan ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

QuZyX schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 02:57:
Net uitgespeeld.. maar het voelt niet echt aan als "een einde"... is het nu echt gedaan ? :(
Wat heb je uitgespeeld, de base game of Blood and Wine?

En er zijn verschillende eindes natuurlijk, dus misschien handig om te vermelden welke je had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Compizfox schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 03:16:
[...]

Wat heb je uitgespeeld, de base game of Blood and Wine?

En er zijn verschillende eindes natuurlijk, dus misschien handig om te vermelden welke je had ;)
Blood & Wine, the good ending...
spoiler:
de zusjes leefden beiden en Triss kwam mij opzoeken in residentie Bianco... maar dan erna kan je zeggen tegen triss "I'm leaving for a moment" en dan zit je terug volop in het game... moet je dan nog iets doen of is dat gewoon "continue the open world" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik vind het wel moeilijk om een goede mix te vinden tussen side quests en main quest. Wil altijd eerst alle optionele dingen gedaan hebben voor ik verder ga, maar ten eerste is er zo fucking veel te doen dat ik weer nieuwsgierig word naar de main story line, en ten tweede wordt mijn level veel te hoog :').

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:07:
Ik vind het wel moeilijk om een goede mix te vinden tussen side quests en main quest. Wil altijd eerst alle optionele dingen gedaan hebben voor ik verder ga, maar ten eerste is er zo fucking veel te doen dat ik weer nieuwsgierig word naar de main story line, en ten tweede wordt mijn level veel te hoog :').
Dat is de grootste uitdaging van het spel. :+

Mijn aanpak was rondquesten als een malle totdat main quests 2 levels boven of onder mij zaten (naar gelang ik zin had in ronddolen of eindelijk door spelen). Dan main quests doen totdat ze weer flink boven mijn level zaten.

Als je de achievement voor lvl35 interessant vindt is dit de goede aanpak. Main quests leveren veel meer xp op dan soda quests en contracts. Je wil niet te veel xp missen als je naar 35 wil. Als quests grijs zijn leveren ze niks op aan xp. (Als je de DLC gaat spelen maakt het geen moer uit. Behalve voor uitdaging.)

Hoe je het ook doet er is geen verkeerde aanpak. Of de main quests minder uitdagend zijn of de contracts is nauwelijks een verschil. Uitgedaagd wordt je toch wel. Spel zit wat betreft geniaal in elkaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2016 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
@↑: enemy scaling aanzetten & een full-XP mod als je te weinig XP voor underlevelled quests erg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 02:07:
[...]

Als je de achievement voor lvl35 interessant vindt is dit de goede aanpak. Main quests leveren veel meer xp op dan soda quests en contracts. Je wil niet te veel xp missen als je naar 35 wil. Als quests grijs zijn leveren ze niks op aan xp.
Da's een goeie tip, thnx :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Je kunt inderdaad nooit alle quests doen op het moment dat ze nog in de buurt van je level zitten, j gaat altijd uitlopen, is verder ook niet erg krijgt alleen weinig/geen xp voor de quests die (ver) beneden je level zijn.

Ik heb gisteravond een paar uur lang de mainquest gedaan en ik heb nu echt een shitload aan sidequest die grijs zijn geworden. Qua mainquest ben ik nu net in de "sprookjeswereld".

Overweeg wel om alleen nog maar de mainquest uit te spelen, heb al zoveel uur in TW3 zitten dat ik er nu wel een beetje klaar mee ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
Overweeg wel om alleen nog maar de mainquest uit te spelen, heb al zoveel uur in TW3 zitten dat ik er nu wel een beetje klaar mee ben :P
Ik ben er na ruim een jaar nog lang niet klaar mee.
Net m'n derde Playthrough gestart.

[ Voor 5% gewijzigd door Tethtoril op 24-07-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tethtoril schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:57:
[...]

Ik ben er na ruim een jaar nog lang niet klaar mee.
Net m'n derde Playthrough gestart.
Ik ben nu bezig met Blood and Wine en speel een niveautje onder deathmarch maar wat is de motivatie om hem nog een keer te spelen Hierna? Bedoel heb alle side missies, witcher contract etc gedaan en ook heel wat vraagtekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 20:28:
[...]

Ik ben nu bezig met Blood and Wine en speel een niveautje onder deathmarch maar wat is de motivatie om hem nog een keer te spelen Hierna? Bedoel heb alle side missies, witcher contract etc gedaan en ook heel wat vraagtekens.
Omdat een andere speelstijl een ander verhaal kan opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 20:28:
[...]

Ik speel zonder 'vraagtekens' en stel de main-quest zolang mogelijk uit.
Motivatie om hem nog een keer te spelen is dat schijnbaar onbelangrijke dialoog keuzes grote impact kunnen hebben.
Ik weet nu wel wat ik moet doen om een "happy-end" te krijgen maar ook side-quests zoals met Keira Metz zijn nogal gevoelig betreffende dialoog keuze ;)
Verder vind ik het wel chillen in Novigrad, Skellige en Toussaint (Hoewel ik BaW niet beëindigd heb in m'n NG+ play-through). Velen is wat minder leuk met al die regen...
En ja, soms moet ik ook even wat anders doen.. (700 uur en counting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag begonnen met Blood and Wine..wow zeg wat heerlijk: echt een prachtig compleet ander sfeertje/sausje zit erover. Mooi gedaan. Andere natuurgeluiden ook..

Heb bij dit spel wel altijd een interne tweestrijd: door willen gaan, maar ook stil staan en van alles genieten.
Luxeprobleem ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Chaoss schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:52:
Je kunt inderdaad nooit alle quests doen op het moment dat ze nog in de buurt van je level zitten, j gaat altijd uitlopen, is verder ook niet erg krijgt alleen weinig/geen xp voor de quests die (ver) beneden je level zijn.

Ik heb gisteravond een paar uur lang de mainquest gedaan en ik heb nu echt een shitload aan sidequest die grijs zijn geworden. Qua mainquest ben ik nu net in de "sprookjeswereld".

Ik vind het op zich niet erg dat sidequests grijs worden. Maar ik zou het wel jammer vinden als ik ze opeens niet meer kan doen als gevolg van een main quest. Dus ik probeer altijd eerst die side quests te doen.

Maar het verhaal willen afronden herken ik ook wel. Had ik met Kingdoms of Amalur - Reckoning, daar was ik op een gegeven moment echt klaar met de tienduizend sidequests. Toen in één ruk uitgespeeld :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Ik vind de mainquest van Blood & Wine redelijk "kort".. (in vergelijking met alle tijd die ik stak in side quest, grandmaster armor, treasure hunts,... :) )

Maar ik blijf het een erg open einde vinden... Veel opener dan The Witcher 3 zelf... Daar was het eerder "gedaan gedaan"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Mainquest vond ik ook vrij kort, afgelopen 2 dagen paar uur aan besteed, en ineens was ik al bezig met de eindbaas battle, :P battle koste me dan wel weer iets van 10 pogingen. Na de eindbattle kwamen er vrij lange filmpjes met veel dialoog, beetje saai imho. Daarna nog wel een leuke verassing:
spoiler:
Siri die thuis op je wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
De verrassing hangt af van de keuzes die je in het main game maakte :)
spoiler:
Bij mij was het Triss..
Maar dan kun je inderdaad zeggen "kben nog ffkes weg"... en dan kan je verder gamen... veel te open !!!

Want nu geeft het echt het gevoel alsof er nog een Witcher 4 komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sutro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10-2024
net opnieuw begonnen met de game omdat ik een nieuw scherm en gpu gekocht hebt en het eens op max settings wilde spelen in 2k resolutie,echt adembenemend mooi!!
me msi1070oc en asus pg279q trekken dit geweldig goed

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfoe..

Heb net de 1000 uur doorbroken..
(4 playtroughs, en daar komt er nog wel 1 bij)...

Denk dat dit pas de tweede game is ooit waar ik over de 1000 uur ben gegaan (MW3 was de eerste)..

Ik blijf me telkens weer verbazen in het spel, en variatie genoeg verschillende stijlen waarmee je kan spelen.
Als het zwemmen onderwater goed zou werken, dan zou dit spel van mij een 10 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Zo, de Blood&Wine main quest ook uitgespeeld... Had eerst het slechte/tragische einde, daarna het laatste deel van de main quest opnieuw gespeeld (vanaf het point-of-no-return) en nu het goede einde gekregen... :)

Even wat spuien...

spoiler:
- Was eerst achter de Unseen Elder aangegaan, omdat dat wel gaaf klonk, maar het was best een suffe quest eigenlijk. Enige voordeel was dat je hier het Cantata zwaard vindt, vond ik zelf wel een stuk beter dan Gesheft, en zelfs beter dan Aerondight op dit punt

- De sprookjeswereld van Beyond Hill & Dale was echt briljant, dit was ook wel echt de betere optie, en de enige manier om het goede einde te krijgen, dus ook wel bedoeld als 'default' quest denk ik. En de enige optie voor wat romancing in Toussaint...

- Jammer dat de Blood Simple quest niet een staartje krijgt... Orianna is dus een Higher Vampire die een weeshuis als bloedbank gebruikt, maar daar kan je na de main quest niks meer mee doen, voor zover ik weet. Deze quest vormt zelfs de achtergrond van het hoofdmenu in B&W (huis, liedje en Orianna die heen en weer loopt)

- Heb g.v.d. wel wat afgevloekt tijdens de battles met Dettlaff... Heeft me beide keren minstens 10 (misschien wel 20) pogingen gekost ofzo... Eerst duurde het even voordat ik de aerial attacks goed kon ontwijken, daarna bleef ik maar falen tijdens het laaste deel met die bloedzakken... Werd gewoon te vaak ge one-shot. Death march en light armor build, dus kan niet veel damage incasseren... En hij is irritant snel. Rage quitting als een malle...

- Thuis wachtte Triss (na beide endings), dat was wel leuk. Ciri komt schijnbaar alleen langs als je 'single' bent na afloop van de main game.

- Gelukkig kan je nog wel blijven rondquesten na afloop. Heb nog een handvol POI's af te werken. Ben benieuwd of Triss voor eeuwig daar blijft zonnen, maar dat zal wel :)

- Ohja, na die quest waar je voor Papillon een kapper moet redden, kan je daar de Queen's Pageboy look krijgen. Aanrader! ;)

Heb me goed vermaakt :)

Nu nog maar wat verder rondstruinen en genieten van de Toussaintois zon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

bassGunner schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:23:
spoiler:
- Was eerst achter de Unseen Elder aangegaan, omdat dat wel gaaf klonk, maar het was best een suffe quest eigenlijk. Enige voordeel was dat je hier het Cantata zwaard vindt, vond ik zelf wel een stuk beter dan Gesheft, en zelfs beter dan Aerondight op dit punt

- De sprookjeswereld van Beyond Hill & Dale was echt briljant, dit was ook wel echt de betere optie, en de enige manier om het goede einde te krijgen, dus ook wel bedoeld als 'default' quest denk ik. En de enige optie voor wat romancing in Toussaint...
spoiler:
Ik had al wat gespiekt in de wiki en wist dus dat je die quest kon volgen tot en met het stukje met het weeshuis van Orianna. Daar kun je dan Regis weer oproepen via de kraaien die je dan alsnog aanbeveelt om voor de andere optie te gaan.

Zo krijg je de meeste content in één playthrough.
spoiler:
- Jammer dat de Blood Simple quest niet een staartje krijgt... Orianna is dus een Higher Vampire die een weeshuis als bloedbank gebruikt, maar daar kan je na de main quest niks meer mee doen, voor zover ik weet. Deze quest vormt zelfs de achtergrond van het hoofdmenu in B&W (huis, liedje en Orianna die heen en weer loopt)
spoiler:
Bruxa, geen higher vampire ;) Bruxae zijn ook 'hoog' en intelligent maar geen 'echte' hoge vampier zoals Regis en Dettlaff.

Maar we weten toch hoe het afloopt met Orianna? YouTube: The Witcher 3: Wild Hunt - PS4/XB1/PC - A night to remember (English...
spoiler:
- Ohja, na die quest waar je voor Papillon een kapper moet redden, kan je daar de Queen's Pageboy look krijgen. Aanrader! ;)
Hmm, die quest heb ik gemist dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Compizfox schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:41:
spoiler:
Ik had al wat gespiekt in de wiki en wist dus dat je die quest kon volgen tot en met het stukje met het weeshuis van Orianna. Daar kun je dan Regis weer oproepen via de kraaien die je dan alsnog aanbeveelt om voor de andere optie te gaan.

Zo krijg je de meeste content in één playthrough.
spoiler:
Ja klopt, had ik ook gelezen, maar ik had Blood Simple al gedaan tijdens mijn What Lies Unseen run, en vond het geen meerwaarde hebben om die nog een keer te doen tijdens mijn Beyond Hill and Dale run... Wel de beste combinatie als je alles eruit wilt halen inderdaad.
spoiler:
Bruxa, geen higher vampire ;) Bruxae zijn ook 'hoog' en intelligent maar geen 'echte' hoge vampier zoals Regis en Dettlaff.

Maar we weten toch hoe het afloopt met Orianna? YouTube: The Witcher 3: Wild Hunt - PS4/XB1/PC - A night to remember (English...
spoiler:
Ah ok, had even gemist dat ze een Bruxa was... En dat filmpje was ik ook even vergeten, thanks :)
Hmm, die quest heb ik gemist dan denk ik.
Of Sheers and a Witcher I Sing

En dit is de haircut :)

[ Voor 198% gewijzigd door bassGunner op 31-07-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Pff, van het weekend net op level 7 aanbeland. Tot nu toe vind ik het een erg toffe game (pas begonnen). Maar ik moet wel toegeven dat sommige dingen nog best lastig zijn. Groepjes monsters zijn lastig om de baas te blijven, als je blijft rollen en ontwijken kom je een heel eind.

Er is ook een sidequest voor level 6 in Velen:
spoiler:
Wild at Heart, waarbij ik er voor koos om de Weerwolf te verslaan. De weerwolf was volgens mij level 10, was daar niet zo heel goed op voorbereid en dat was dus een bijna dood ervaring. Maar wel leuke wendingen in het verhaal van die quest.

Ik hoor veel mensen praten over Witcher gear, komt dat al vroeg beschikbaar? En zou ik daar al wat voor kunnen doen op level 7?

Ik heb ook een heel aantal quests gevonden die voor level 20 en hoger zijn, daar zal ik nog maar even mee wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
YdieresiS schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:26:
Ik hoor veel mensen praten over Witcher gear, komt dat al vroeg beschikbaar? En zou ik daar al wat voor kunnen doen op level 7?
Ik neem aan dat je de Viper swords al hebt gevonden in White Orchard? Griffin gear (medium) heeft geloof ik het laagste level requirement (11), daarna Cat (light/17). Voor die tijd kun je de Kaer Morhen Armor upgraden naar Warrior's Leather Jacket.

[ Voor 9% gewijzigd door mtr33 op 01-08-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Wat als je per ongeluk je Kaer Morhen armor hebt verkocht? Ik zag wel dat ik die kon upgraden, maar had de armor zelf niet meer.

Ik heb al wel wat onderdelen gevonden her en der en gewisseld voor wat slechter was in mijn huidige setup. Ik weet niet of ik die Viper Swords heb gevonden, ik heb volgens mij wel alle quests en dingen gezocht in White Orchard die op mijn map stonden nadat ik de notice boards had geplunderd.

White Orchard place of interest:
spoiler:
Ik heb alleen dat ding midden in het water laten zitten nabij die Nilfgaardian outpost. Ik vond die drowners in het water erg vervelend, ik kon niet echt overweg met het zwaard onderwater en kwam daardoor niet lekker bij wat er daar op de bodem ligt.

En het kan zijn dat ik 1 quest nog niet helemaal af heb in White Orchard, aangezien ik nog een sleutel in mijn inventory heb, maar ik heb daar geen quest meer van staan. Ik zal nog wel even in een walkthrough zoeken welke quest ik dan nog gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Onderwater zijn drowners te one-shotten met de crossbow ;) en je kunt verkochte items eventueel terugkopen waar je ze hebt verkocht.
spoiler: Viper
De Serpentine/Viper quest kun je beginnen bij de Amavet Fortress Ruins of bij de White Orchard mill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
YdieresiS schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:24:En het kan zijn dat ik 1 quest nog niet helemaal af heb in White Orchard, aangezien ik nog een sleutel in mijn inventory heb, maar ik heb daar geen quest meer van staan. Ik zal nog wel even in een walkthrough zoeken welke quest ik dan nog gemist heb.
Weet dat er redelijk wat quest items in je inventory blijven staan... ook al heb je die quest reeds voldaan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Gister de side-quest Equine Phantoms gedaan in B&W.... Briljant! Een must voor iedereen die zich wel eens ergert aan de besturing van Roach (iedereen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 00:25
KipCurreh schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:22:
Vraagje,

Zijn er nog personen die via RedeemGwent de sets besteld hebben en nog niet ontvangen hebben ?

Jammer genoeg ben ik ook op een of andere manier de mails kwijt geraakt, dus ik bereid me al voor op het slechtste.. Of moet ik nog even geduld uitoefenen ?

-edit-
fyi, Ik had de combi set besteld
Ik heb 'm inmiddels al een paar dagen binnen *O*

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-10 16:49

KipCurreh

Nightcrawler

Nnoitra schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:19:
[...]

Ik heb 'm inmiddels al een paar dagen binnen *O*
same here ! deze middag reeds een paar 'kennismakingsrondjes' gespeeld met de vriendin ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Nu alle POI's in Toussaint ook gedaan...

Maar wat blijft het een prachtige game. Waardig afscheid van onze Geralt. ;w

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yjr5vPo.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door bassGunner op 03-08-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik kan er ook maar geen genoeg van krijgen op de PS4. Eerst had ik wat moeite om in te komen, omdat ik de voorgaande games niet heb gespeeld en het toch wel behoorlijk uitzoeken is hoe je de gevechten goed kan aanpakken. Maar nu kan ik bijna nooit echt stoppen. De gameplay blijft tof, voelt eigenlijk nooit als een herhaling van kunsten en het verhaal boeit me ontzettend. Het is iedere avond weer jammer als de klok bedtijd aangeeft omdat ik de volgende dag weer moet werken.

Deze playthrough misschien niet overal de juiste keuzes gemaakt in het verhaal, maar gelukkig kunnen we de game nog wel een aantal keer opnieuw doorspelen. Ben nu eerst benieuwd naar waar deze keuzes mij brengen, maar zo ver is het nog niet, heb nog veel uur te gaan voordat ik voor de eerste keer het einde ga zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.

Bij de Alchemy Skill Tree heb je de Skill Side Effects...(na 4 upgrades heb je een 100% kans dat een andere random potion activeert zonder toxicity).
Werkt deze ook met Decoctions?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Gisteren een quest gedaan waarbij ik in het raam de hele tijd dacht een Assassin uit Assassin's Creed te zien. Helaas is de geuploade foto naar Facebook misschien niet al te duidelijk, maar ik wilde het toch delen:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/57a33d1120932/57a33d110327c-FB_IMG_1470292677988.thumb.jpg

Zou het een bewuste verwijzing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:54:
Vraagje.

Bij de Alchemy Skill Tree heb je de Skill Side Effects...(na 4 upgrades heb je een 100% kans dat een andere random potion activeert zonder toxicity).
Werkt deze ook met Decoctions?.
Volgens mij alleen potions. Maar volgens mij is het ook een redelijk waardeloze skill, omdat je schijnbaar heel vaak de Cat potion krijgt, en dat helpt dus niet echt. Ook White Honey is nogal contraproductief. Ik zou deze skill dus maar overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassGunner schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:16:
[...]

Volgens mij alleen potions. Maar volgens mij is het ook een redelijk waardeloze skills, omdat je schijnbaar heel vaak de Cat potion krijgt, en dat helpt dus niet echt. Ook White Honey is nogal contraproductief. Ik zou deze skill dus maar overslaan.
Ok,

Dat is jammer, zou wel mooi zijn als het ook met Decoctions zou werken, maar helaas....dan sla ik hem inderdaad eventjes over..

Thanx voor de reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:01

Kheos

FP ProMod
bassGunner schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:16:
[...]

Volgens mij alleen potions. Maar volgens mij is het ook een redelijk waardeloze skill, omdat je schijnbaar heel vaak de Cat potion krijgt, en dat helpt dus niet echt. Ook White Honey is nogal contraproductief. Ik zou deze skill dus maar overslaan.
Cat kan soms handig zijn... in een donkere grot. Op elke andere plaats (zeker buiten als de zon schijnt) is het oogverblindend pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Kheos schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:23:
[...]

Cat kan soms handig zijn... in een donkere grot. Op elke andere plaats (zeker buiten als de zon schijnt) is het oogverblindend pijnlijk.
Daarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Gisteren mijn eerste Witcher set compleet gemaakt.

Heb de Scavenger hunt gecomplete (was wel een leuke vond ik) en daarna maar snel mijn gear gemaakt. Mijn blacksmith was alleen niet hoog genoeg in level om bijpassende wapens te forgen, maar gelukkig kwam ik daar in een andere stad beter mee uit:
spoiler:
Novigrad

Wat mij wel opviel is bijbehorende trophy:
spoiler:
De trophy voor een complete Witcher outfit is een rare trophy en op de PS4 maar door net 15% van de spelers gehaald. Ik zou toch denken dat dat iets is dat meer spelers willen halen, een complete witcher set

Ik vind het nu wel jammer dat ik level 12 ben en een aantal quests nu al beschikbaar heb die me leuk lijken om te halen, maar die level 24 zijn. Moet dus nog wel even wachten voordat ik die kan spelen.

Daarnaast heb ik nu ook het nu ingezien van alle vachten van beesten. Normaliter vekocht ik die, zodat ik beter gear kon kopen, maar om gear te craften kan het ook erg handig zijn, het neemt alleen wel redelijk veel space in in je inventory.

Ik kan maar moeilijk stoppen met spelen, ben echt helemaal hooked aan de game :-) Poosje geleden dat ik zo in een game werd gezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Ik blijf het toch lastig hebben met
spoiler:
de 3e fase van het gevecht met detleff. ik raak zonder al te grote kleerscheuren door de 1e 2 fases maar bij de derde instant killt detleff mij steeds.

ik probeer afwisselend 2 tactieken:

ofwel
spoiler:
detleff afmaken in battle zodat ik tijd heb om 1 vleeszak te vernietigen tot hij terug tot leven komt en dan rinse en repeat. het is me zo al gelukt om er twee kapot te krijgen.

ofwel
spoiler:
enkel op de vleeszakken focussen, die 2 tikken geven en dan weer wegrollen

maar wat ik ook probeer, telkens
spoiler:
is er een moment dat hij zichzelf net naast mij transporteert en dan ben ik dus instant dood.

ik gebruik aerondight, black blood,White Raffard’s Decoction, Ekimmara Decoction en Quen. iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na een tijdje niet gespeeld te hebben vorige week een halve dag gespeeld en natuurlijk weer 0,0 toegekomen aan de main story :')

contracts gedaan, gear gezocht en wat secondary quests.
Zag ook dat in 1.21 update de inventory en alles aangepast is, ja zolang had ik al niet meer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Kheos schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:05:
Ik blijf het toch lastig hebben met
spoiler:
de 3e fase van het gevecht met detleff. ik raak zonder al te grote kleerscheuren door de 1e 2 fases maar bij de derde instant killt detleff mij steeds.

ik probeer afwisselend 2 tactieken:

ofwel
spoiler:
detleff afmaken in battle zodat ik tijd heb om 1 vleeszak te vernietigen tot hij terug tot leven komt en dan rinse en repeat. het is me zo al gelukt om er twee kapot te krijgen.

ofwel
spoiler:
enkel op de vleeszakken focussen, die 2 tikken geven en dan weer wegrollen

maar wat ik ook probeer, telkens
spoiler:
is er een moment dat hij zichzelf net naast mij transporteert en dan ben ik dus instant dood.

ik gebruik aerondight, black blood,White Raffard’s Decoction, Ekimmara Decoction en Quen. iemand nog tips?
Run faster :P
spoiler:
Detlaff vrijwel negeren in die fase en in beweging blijven; enhanced Quen is een must want je gaat zo nu en dan een knal krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 20:33
spoiler:
Ik heb de derde fase eigenlijk zonder al te veel kleerscheuren kunnen redden met Fleet Footed mutagen maxed, Fast Attack mutagens maxed en vanzelfsprekend met Quen zoveel mogelijk op te houden (in Grandmaster Feline gear). Continue dogden / dodge rollen en wanneer de gelegenheid zich voor doet zo'n bloodzak een of twee strikes geven. Dettlaff helemaal met rust laten tot alle drie die dingen stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
mtr33 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:58:
[...]

Run faster :P
spoiler:
Detlaff vrijwel negeren in die fase en in beweging blijven; enhanced Quen is een must want je gaat zo nu en dan een knal krijgen
Kwistnix schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:02:
[...]
spoiler:
Ik heb de derde fase eigenlijk zonder al te veel kleerscheuren kunnen redden met Fleet Footed mutagen maxed, Fast Attack mutagens maxed en vanzelfsprekend met Quen zoveel mogelijk op te houden (in Grandmaster Feline gear). Continue dogden / dodge rollen en wanneer de gelegenheid zich voor doet zo'n bloodzak een of twee strikes geven. Dettlaff helemaal met rust laten tot alle drie die dingen stuk zijn.
spoiler:
mja, detlaff ontwijken lukt mij dus niet voldoende... als het me 9 keer na elkaar lukt (met telkens idd 1a 2 strikes op zo'n vleeszak) maak ik de 10e keer een stuurfout of verschijnt hij ineens op een plaats die ik niet had verwacht, dan krijg ik een 'knal' en ben ik op slag dood. geen idee op welk level m'n quen staat, maar blijkbaar niet hoog genoeg :)

maar het is idd misschien geen slecht idee om mijn mutations nog eens onder de loep te houden. nu heb ik die piercing cold 'aanstaan' (maar die gebruik ik dus niet in dat gevecht) en heb de volgende mutation ook unlockt, dus misschien dat ik daar eens moet kijken wat er nog beter kan.
desnoods drink ik die ene potion en herverdeel al m'n skill points met enkel dit ene gevecht in gedachten.

edit:

net nog maar eens geprobeerd. m'n piercing cold vervangen door een Deadly Counter (niet voor het effect, maar had blijkbaar nog 2 onbenutte slots, en daar kon ik dan fleet footed 4/5 inzetten).
Helaas... rol mep, rol mep, rol mep... en dan rol dood.

spoiler:
Had nog geen enkele zak kapot... ik was ze aan het alterneren en kreeg er telkens maar 1 mep door voor hij mij te dicht op de hielen zat, dus ik schat dat ik ergens halfweg was

[ Voor 12% gewijzigd door Kheos op 08-08-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Kheos schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:00:
[...]

[...]

spoiler:
mja, detlaff ontwijken lukt mij dus niet voldoende... als het me 9 keer na elkaar lukt (met telkens idd 1a 2 strikes op zo'n vleeszak) maak ik de 10e keer een stuurfout of verschijnt hij ineens op een plaats die ik niet had verwacht, dan krijg ik een 'knal' en ben ik op slag dood. geen idee op welk level m'n quen staat, maar blijkbaar niet hoog genoeg :)

maar het is idd misschien geen slecht idee om mijn mutations nog eens onder de loep te houden. nu heb ik die piercing cold 'aanstaan' (maar die gebruik ik dus niet in dat gevecht) en heb de volgende mutation ook unlockt, dus misschien dat ik daar eens moet kijken wat er nog beter kan.
desnoods drink ik die ene potion en herverdeel al m'n skill points met enkel dit ene gevecht in gedachten.

edit:

net nog maar eens geprobeerd. m'n piercing cold vervangen door een Deadly Counter (niet voor het effect, maar had blijkbaar nog 2 onbenutte slots, en daar kon ik dan fleet footed 4/5 inzetten).
Helaas... rol mep, rol mep, rol mep... en dan rol dood.

spoiler:
Had nog geen enkele zak kapot... ik was ze aan het alterneren en kreeg er telkens maar 1 mep door voor hij mij te dicht op de hielen zat, dus ik schat dat ik ergens halfweg was
Ik had hetzelfde probleem, ging ook steeds in de laatste fase dood.. Met wat geduld lukte het uiteindelijk wel...

Nog wat tips:
- gebruik de Tawny Oil potion, duurt oneindig 's nachts!
- ook Superior Vampire Oil uiteraard
- qua Mutations helpen de meesten niet echt met een boss fight. De enige waarvan ik me kan voorstellen dat die helpt is Euphoria, omdat je dan een flinke en consistente boost in attack en sign power krijgt (bij genoeg toxicity)
- ik had ook Feline Armor, maar het ging me makkelijker af met de Toussaint Ducal Guard Captains armor, medium armor waar ik de Levity enchantment op had gezet. Verlies je wat attack power, maar overleef je net wat langer
- inderdaad toch vooral achter de zakken aangaan eerst
- verder, vooral geduld hebben. Vond het (op death march) wel mijn moeilijkste gevecht in het hele spel. Moest het zelfs 2x doen omdat ik niet tevreden was met mijn einde. Maar was beide keren dus afzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm,

Ik ben juist 10x dood gegaan bij Fase 2 en kwam in 1 keer door bij Fase 3...
Gewoon een paar keer op zo'n zak rammen en dan dekking zoeken omdat die naar je toe komt en dodgen.
En dan weer opnieuw beginnen.

Gewoon continu veilig spelen...

Ik ging wel 2x down, maar ik had het geluk dat ik de Skills had waardoor ik weer levend werd..

Als je het echt moeilijk heb dan kan je altijd nog de Troll decoction en Edknina(vampire) decoction gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
bassGunner schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:58:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, ging ook steeds in de laatste fase dood.. Met wat geduld lukte het uiteindelijk wel...

Nog wat tips:
- gebruik de Tawny Oil potion, duurt oneindig 's nachts!
- ook Superior Vampire Oil uiteraard
- qua Mutations helpen de meesten niet echt met een boss fight. De enige waarvan ik me kan voorstellen dat die helpt is Euphoria, omdat je dan een flinke en consistente boost in attack en sign power krijgt (bij genoeg toxicity)
- ik had ook Feline Armor, maar het ging me makkelijker af met de Toussaint Ducal Guard Captains armor, medium armor waar ik de Levity enchantment op had gezet. Verlies je wat attack power, maar overleef je net wat langer
- inderdaad toch vooral achter de zakken aangaan eerst
- verder, vooral geduld hebben. Vond het (op death march) wel mijn moeilijkste gevecht in het hele spel. Moest het zelfs 2x doen omdat ik niet tevreden was met mijn einde. Maar was beide keren dus afzien :)
Tawny Oil is een goede tip, thanks!
Verder gebruik ik al Superior Vampire Oil. Gear kan ik nu niet meer wisselen
spoiler:
(had ik geweten dat de eindbaas net na het sprookjesbos kwam, had ik me ook net iets beter voorbereid, maar goed...).
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:36:
Hmmm,

Ik ben juist 10x dood gegaan bij Fase 2 en kwam in 1 keer door bij Fase 3...
Gewoon een paar keer op zo'n zak rammen en dan dekking zoeken omdat die naar je toe komt en dodgen.
En dan weer opnieuw beginnen.

Gewoon continu veilig spelen...

Ik ging wel 2x down, maar ik had het geluk dat ik de Skills had waardoor ik weer levend werd..

Als je het echt moeilijk heb dan kan je altijd nog de Troll decoction en Edknina(vampire) decoction gebruiken....
mja,
spoiler:
zak meppen, dodgen, zak meppen... is dus hetgeen ik doe en waar ik duidelijk dodelijk allergisch aan ben want ik overleef het dus nooit. er is altijd wel een moment (en het hoeft er dus maar 1 te zijn) waar hij net naast mij opduikt en mij one-hit.

troll decoction gebruik ik al, maar Ekhidna Decoction is ook weer een goeie tip. ik gebruik al Ekimmara Decoction, maar een drankje meer kan nooit kwaad :)

ik vind het ook enorm vervelend
spoiler:
dat je door die andere 2 fases moet (en dat je daar zelfs de filmpjes niet kunt skippen) voor je aan die 3e fase komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Kheos schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:45:
[...]

Tawny Oil is een goede tip, thanks!
Verder gebruik ik al Superior Vampire Oil. Gear kan ik nu niet meer wisselen
spoiler:
(had ik geweten dat de eindbaas net na het sprookjesbos kwam, had ik me ook net iets beter voorbereid, maar goed...).

[...]

ik vind het ook enorm vervelend
spoiler:
dat je door die andere 2 fases moet (en dat je daar zelfs de filmpjes niet kunt skippen) voor je aan die 3e fase komt.
Tja, je kunt natuurlijk niet halverwege een bossbattle verdergaan, zou 't wel makkelijk maken.
spoiler:
De eerste en tweede fase zijn echter prima te doen zonder schade te krijgen. Fase 1 is gewoon dodgen en meppen, bij fase 2 moet je bij de AoE aanval even wachten tot 'ie cast en dan als een malle zijwaarts rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Esumontere schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

Tja, je kunt natuurlijk niet halverwege een bossbattle verdergaan, zou 't wel makkelijk maken.
spoiler:
De eerste en tweede fase zijn echter prima te doen zonder schade te krijgen. Fase 1 is gewoon dodgen en meppen, bij fase 2 moet je bij de AoE aanval even wachten tot 'ie cast en dan als een malle zijwaarts rennen.
spoiler:
klopt, zoals ik in mijn eerste post zei: de 1e twee fases overleef ik zonder problemen. tis enkel de derde waar ik keer op keer doodga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Kheos schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:34:
[...]

spoiler:
klopt, zoals ik in mijn eerste post zei: de 1e twee fases overleef ik zonder problemen. tis enkel de derde waar ik keer op keer doodga.
spoiler:
Je kunt eventueel ook die potion pakken (even vergeten hoe 'ie heet) waarmee je een vitality boost krijgt, wellicht kan je dan meer dan 1 klap overleven? De 3e fase heeft mij ook een keer of 6 genekt. Ik ben na een tijdje deze tactiek gaan volgen: Dettlaff slopen, alleen maar fast attacks op de sacks tot respawn, dodge, Dettlaff slopen, fast attacks op sacks tot respawn, etc. Toen ik nog maar 1 sack hoefde te slopen ben ik niet meer weggelopen, Dettlaff spawnt toch naast je en fast attacks zijn multitarget. Ik droeg echter wel mastercrafted Bear armor, dus kon wel wat klappen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Igni helpt ook enorm (zeker als je burning damage doet)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Esumontere schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:39:
[...]

spoiler:
Je kunt eventueel ook die potion pakken (even vergeten hoe 'ie heet) waarmee je een vitality boost krijgt, wellicht kan je dan meer dan 1 klap overleven? De 3e fase heeft mij ook een keer of 6 genekt. Ik ben na een tijdje deze tactiek gaan volgen: Dettlaff slopen, alleen maar fast attacks op de sacks tot respawn, dodge, Dettlaff slopen, fast attacks op sacks tot respawn, etc. Toen ik nog maar 1 sack hoefde te slopen ben ik niet meer weggelopen, Dettlaff spawnt toch naast je en fast attacks zijn multitarget. Ik droeg echter wel mastercrafted Bear armor, dus kon wel wat klappen vangen.
ja, die tactiek lijkt mij iets meer succes te geven
spoiler:
Sterven doe ik nog steeds, maar soms kan ik dan idd 2 zakken vernietigen, vs maximaal 3 zakken half vernietigen door hem te negeren en mep, mep, roll, roll te doen. Het is iets moeilijker omdat je dan echt met hem moet vechten, maar als het lukt heb je idd even een zee van tijd om zo'n zak kapot te maken.

vitalty boost potion: bedoel je full moon? lees net dat die vitality verdubbeld, dus die kan ik ook zeker gebruiken :)
QuZyX schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:49:
Igni helpt ook enorm (zeker als je burning damage doet)... :)
volgens mij doe ik idd burning damage met igni, maar als ik hem flambeer kan ik natuurlijk geen quen doen. hm, het proberen waard in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Kheos schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:54:

volgens mij doe ik idd burning damage met igni, maar als ik hem flambeer kan ik natuurlijk geen quen doen. hm, het proberen waard in elk geval.
Investeren in de mutation dat je met adrenaline points ook signs can casten... Je Qen altijd actief houden en igni casten wanneer je kan... Ik dacht dat het zijn aanvallen dan ook soms onderbrak omdat hij "gecounterd" wordt...

Zelf met die vleeszakken in deel 3, igni casten en laat ze maar branden.. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door QuZyX op 09-08-2016 13:11 ]

• Kheos

Kheos

FP ProMod
QuZyX schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:10:
[...]

Investeren in de mutation dat je met adrenaline points ook signs can casten... Je Qen altijd actief houden en igni casten wanneer je kan... Ik dacht dat het zijn aanvallen dan ook soms onderbrak omdat hij "gecounterd" wordt...

Zelf met die vleeszakken in deel 3, igni casten en laat ze maar branden.. ;)
klopt, igni
spoiler:
in de eerste fase
haalt hem uit z'n ritme
spoiler:
in de 2e fase
moet ik nog wat meer experimenteren met igni versus meppen: als alles meezit geef ik hem 5 tikken
spoiler:
als hij geland is
(meestal 4) en ik heb nu nog geen voldoende idee hoeveel tijd die igni casten mij kost en hoeveel dmg die doet in vergelijking met meppen. als die evenlang duurt als 2 meppen en evenveel damage doet als 3 meppen is het een goeie deal. omgekeerd natuurlijk niet :)
spoiler:
in de 3e fase heb ik igni nog niet echt kunnen testen want daar ga ik nog steeds vakkundig dood: bijvoorbeeld fase begint, ik rol naast en achter hem, mep hem 1 of 2 keer, hij verdwijnt, ik rol naar de zak, mep die zak een keer, hij begint te verschijnen dus ik rol naar de volgende zak maar hij duikt plots op vlak naast mij en instant-killt mij harstikke dood.

ik gebruik nu Superior Vampire Oil voor meer damage, Superior Black Blood tegen vampieren, ekimmara decoction zodat damage op hem mij meer vitality geeft, ekhidna decoction zodat stamina gebruiken mij vitality geeft, troll decoction zodat ik vanzelf vitality genereer, Superior full moon voor extra vitality, Superior Tawny Oil voor meer stamina.
ik gebruik ook Superior White Raffard’s Decoction en Superior Swallow om vitality bij te vullen als ik niet te toxisch ben, maar nu bedenk ik me dat ik het misschien helemaal anders moet aanpakken.
Als hij mij one hit in de derde fase wil dat zeggen dat hij mij ineens pakweg 8000 vitality afpakt; wat maakt het dan nog uit dat ik zoveel op vitality inzet. dan kan ik evengoed op 6000 vitality blijven (dood ben ik dan toch als hij mij raakt) en al die vitality potions achterwege laten en in de plaats focussen op zaken als Superior Blizzard voor meer reactietijd(begint die pas te werken na ik een enemy kill, of wordt die gewoon ineens beter nadat ik er een kill?) Superior Thunderbolt voor meer attack power, Superior Maribor forest voor meer adrenaline points, Superior Petri's filter voor meer sign intensiteit...
spoiler:
de 1e twee fases overleef ik zo wel zonder al die vitality potions.

en ja, het lijkt alsof ik gewoon niet zo goed in het spel ben, maar ik heb tot hiertoe in de 3 witcher spellen bij elkaar nog nooit zoveel problemen met een tegenstander gehad. geen idee waarom, maar deze ligt mij echt niet.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Kheos schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:15:
[...]

klopt, igni
spoiler:
in de eerste fase
haalt hem uit z'n ritme
spoiler:
in de 2e fase
moet ik nog wat meer experimenteren met igni versus meppen: als alles meezit geef ik hem 5 tikken
spoiler:
als hij geland is
(meestal 4) en ik heb nu nog geen voldoende idee hoeveel tijd die igni casten mij kost en hoeveel dmg die doet in vergelijking met meppen. als die evenlang duurt als 2 meppen en evenveel damage doet als 3 meppen is het een goeie deal. omgekeerd natuurlijk niet :)
spoiler:
in de 3e fase heb ik igni nog niet echt kunnen testen want daar ga ik nog steeds vakkundig dood: bijvoorbeeld fase begint, ik rol naast en achter hem, mep hem 1 of 2 keer, hij verdwijnt, ik rol naar de zak, mep die zak een keer, hij begint te verschijnen dus ik rol naar de volgende zak maar hij duikt plots op vlak naast mij en instant-killt mij harstikke dood.

ik gebruik nu Superior Vampire Oil voor meer damage, Superior Black Blood tegen vampieren, ekimmara decoction zodat damage op hem mij meer vitality geeft, ekhidna decoction zodat stamina gebruiken mij vitality geeft, troll decoction zodat ik vanzelf vitality genereer, Superior full moon voor extra vitality, Superior Tawny Oil voor meer stamina.
ik gebruik ook Superior White Raffard’s Decoction en Superior Swallow om vitality bij te vullen als ik niet te toxisch ben, maar nu bedenk ik me dat ik het misschien helemaal anders moet aanpakken.
Als hij mij one hit in de derde fase wil dat zeggen dat hij mij ineens pakweg 8000 vitality afpakt; wat maakt het dan nog uit dat ik zoveel op vitality inzet. dan kan ik evengoed op 6000 vitality blijven (dood ben ik dan toch als hij mij raakt) en al die vitality potions achterwege laten en in de plaats focussen op zaken als Superior Blizzard voor meer reactietijd(begint die pas te werken na ik een enemy kill, of wordt die gewoon ineens beter nadat ik er een kill?) Superior Thunderbolt voor meer attack power, Superior Maribor forest voor meer adrenaline points, Superior Petri's filter voor meer sign intensiteit...
spoiler:
de 1e twee fases overleef ik zo wel zonder al die vitality potions.

en ja, het lijkt alsof ik gewoon niet zo goed in het spel ben, maar ik heb tot hiertoe in de 3 witcher spellen bij elkaar nog nooit zoveel problemen met een tegenstander gehad. geen idee waarom, maar deze ligt mij echt niet.
spoiler:
Je kunt de plek waar hij respawnt voorspellen, er vliegt een soort 'stroompje van bloed' door de lucht wat blijft hangen als hij spawnt. Dan kan je snel wegrollen om damage te voorkomen. Het is zeker niet makkelijk om hem te slopen, zelfs met full mastercrafted bear gear (lekker tanken dus) had hij mij in 2 klappen dood.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Esumontere schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:28:
[...]

spoiler:
Je kunt de plek waar hij respawnt voorspellen, er vliegt een soort 'stroompje van bloed' door de lucht wat blijft hangen als hij spawnt. Dan kan je snel wegrollen om damage te voorkomen. Het is zeker niet makkelijk om hem te slopen, zelfs met full mastercrafted bear gear (lekker tanken dus) had hij mij in 2 klappen dood.
mja, dat stroompje van bloed was me al ergens opgevallen, maar ik moet er misschien wat beter op letten of beter weg van rollen. nu is het meestal: ik start mijn roll, ik zie 'iets rood mistigs' door de lucht zweven, mijn roll stopt en ik ga er onmiddelijk aan (waarschijnlijk omdat dat stroompje bloed dus altijd stroomt naar waar ik naartoe roll).

en in 2 klappen dood zou zo'n droom zijn voor mij :9~ : ik heb 3 superior white raffard's decoctions, dus ik kan die schade 3 keer herstellen en dan moet hij mijn nog 2 keer raken voor ik er volledig aan ben. dat zou mij echt genoeg tijd moeten kopen >:) .

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kheos schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:37:
ik start mijn roll, ik zie 'iets rood mistigs' door de lucht zweven, mijn roll stopt en
Waarom rollen als er geen reden toe is? Pas doen bij een directe aanleiding, me dunkt.

(Al moet ik zeggen dat ik, vast met heel veel geluk, die fase in 1x doorkwam. En ik dus me amper kan herinneren hoe en wat).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Kheos

Kheos

FP ProMod
F_J_K schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:01:
[...]

Waarom rollen als er geen reden toe is? Pas doen bij een directe aanleiding, me dunkt.

(Al moet ik zeggen dat ik, vast met heel veel geluk, die fase in 1x doorkwam. En ik dus me amper kan herinneren hoe en wat).
ik roll vooral omdat het een snellere manier is van om A naar B te gaan, je aanvallen kunt ontwijken door te rollen en dat je terwijl je rolt amper tot geen damage krijgt.
als ik wandel/loop ben ik in 2 seconden dood.
Pagina: 1 ... 71 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic