rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
edit; ik begin nu wel bugs te krijgen dat ik dingen als een treassure hunt of een monster te verslaan in een dorp zodat de bevolking terugkomt maar niet wil voltooien, hopelijk doet de volgende update wonderen.
[ Voor 98% gewijzigd door Nieuwevolger op 08-06-2016 14:23 ]
net lekker bezig met de main quest, kom ik bij een (volgens mij) gigantische splitsing in het verhaal....
Zucht... Ik maak me wel weer klaar voor de "verkeerde" keuze. Het zal wel weer uitlopen tot één gigantische mislukking, waarbij eigenlijk iedereen doodgaat, en ik weinig kan doen om ze nog te redden, omdat ik twee saves geleden beter optie A ipv optie B had kunnen kiezen..
Maakt het spel leuk, maar tegelijkertijd ook zó lastig,
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik probeer vooral niet de moraalridder uit te hangenJeroenneman schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:21:
Awww shit,
net lekker bezig met de main quest, kom ik bij een (volgens mij) gigantische splitsing in het verhaal....
Zucht... Ik maak me wel weer klaar voor de "verkeerde" keuze. Het zal wel weer uitlopen tot één gigantische mislukking, waarbij eigenlijk iedereen doodgaat, en ik weinig kan doen om ze nog te redden, omdat ik twee saves geleden beter optie A ipv optie B had kunnen kiezen..
Maakt het spel leuk, maar tegelijkertijd ook zó lastig,
Reken er maar niet op, de schrijver van de verhalen heeft nog een paar short stories maar veel materiaal voor een game hierna is er niet, en zie ik ook niet gebeuren. Nee het is mooi zo, geweldige afsluiter zo toch?superbassie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:36:
Zo, na een jaartje eindelijk weer verder met de Witcher! Afgelopen nacht Hearts of Stone uitgespeeld. Geweldige DLC! Mooie mix van humor en een serieus verhaal. De main story van DLC lekker kunnen rekken om eerst openstaande contracts en nog wat side quests te kunnen doen.
Heb er weer flink wat uurtjes in zitten en Blood and Wine moet ik nog spelen. Heerlijk!
CD Projekt RED laat weer even zien hoe je uitbreidingen maakt. Voor mij nog steeds de beste game die ik in jaren gespeeld heb.
Helaas is het verhaal van Geralt hierna echt voorbij.Hoop zo dat ze ooit nog iets met deze lore en setting gaan doen. Witcher 4 zal er niet komen maar misschien nog iets met Ciri ofzo.
Het nieuwe project waar ze mee bezig zijn heeft (nog) niet echt mijn interesse. Komt waarschijnlijk door de Sci-fi setting waar ik sowieso al niet van hou.
Dat was altijd al de intentie geweest, ze blijven, terecht, true to the books voor zover mogelijk. Ik vind het aan de andere kant ook jammer, juist omdat ik zo goed mij kan inleven in hoe geralt the I don't give a shit attitude heeft over het algemeen maar toch een good guy blijft en uiteindelijk toch helpt
De soms onmogelijke keuzes die je moet maken, de morele dillemma's die erbij komen kijken en de realistische sfeer van een dergelijk tijdperk qua setting maken het gewoon een van de top gameseries in de historie van gamen voor mij. De cyperpunk game lijkt me ook een geweldige game, die soort setting, hoe anders ook lijkt me ook echt gaaf.
[ Voor 43% gewijzigd door SouLLeSSportal op 08-06-2016 15:54 ]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Het mooie is dat zelfs na 3 playthroughs ik nog steeds nieuwe dingen ben tegengekomen... Echt super!
Ik denk dat ik hem nog wel een paar keer door speel en dan gewoon echt alle tijd van de wereld neem (Savegames waren foetsie en wilde 'snel' HoS/BaW doen). En dan echt alles ga doen.
Ik hoop alleen dat in de aankomende patch het paard/boot probleem is opgelost ik kon namelijk niet uit boten/van paarden afstappen...Dit begon ergens in HoS maar na het laden van meerdere savegames niet kunnen vinden waar het fout is gegaan. Ik heb nu helaas AllowFT(1) moeten gebruiken anders kon ik 1500m lopen.... van ene naar andere punt. Meerdere malen bijna dood gegaan omdat ik mijn paard niet af kon komen en de fear meter minder snel opliep dan mijn HP naar beneden ging.
En waar kan ik schilderijen halen?
Ik vraag me alleen af of er verschillende eindes in BaW mogelijk zijn !Dikke Spoiler!
HoS heeft wat dat betreft weinig impact op keuzes die gemaakt zijn in het originele verhaal. Maar ook hier goede uitkomst Mezelf en Olgierd gered van 'Evil' super karakters trouwens beide! Geest stuk was echt super.
BoW was ook echt mega vet, super mooi! En aan het einde kwam Yen in de villa wonen
Het enige was ik wel overdreven vond in BoW was de hoeveelheid gold waarmee gesmeten werd, heb iets van 70k over ofzo alle upgrades voor de villa en mega veel meuk gekocht.. En na een poging of 5-6 niet de paarden race van het toernooi kunnen winnen ERG frustrerend!!!!
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Op naar Cyberpunk 2077Ethnic schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:12:
Farewell witcher. We will miss you
http://imgur.com/79H8E5X
PSN: Bellerophon-
Hoeveel lof ik over the witcher 3 dan ook heb, de gameplay blijft gewoon ruk helaas. Altijd weer flink wennen als je spellen gewent bent die wel direct en precies reageren. Schoot al flink in de stress toen ik onderwater weer iets moest vinden, wat een *** controls.
Maargoed ik speel het spel dan ook niet voor de gevechten maar puur voor de sfeer, graphics en verhaal
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Even ervanuitgaande dat je op PC speelt: Heb je de 'alternate controls' aanstaan? Die kan je in de settings aanzetten, reageert Geralt ineens een heel stuk fijner.evilpin0 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:04:
Hoeveel lof ik over the witcher 3 dan ook heb, de gameplay blijft gewoon ruk helaas. Altijd weer flink wennen als je spellen gewent bent die wel direct en precies reageren. Schoot al flink in de stress toen ik onderwater weer iets moest vinden, wat een *** controls.
Ik wilde perse eerst de andere witcher games spelen dus die heb ik eerst gedaan. Witcher 3 vind ik echt geweldig wat een game. Je blijft maar bezig.
Ik laat alleen Gwent echt compleet links liggen. Vind het ook lastig in het verhaal te zien. Een Witcher die wat kaartjes verzamelt terwijl de wereld op breken staat en hij daarvoor hemel en aarde moet bewegen om zijn Ciri te vinden. Niet het juiste tijdstip om wat te kaarten lijkt mij. Ten tweede vind ik er ook geen bal aan :-)
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Staat aan, maakt een beetje verschil.Esumontere schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:22:
[...]
Even ervanuitgaande dat je op PC speelt: Heb je de 'alternate controls' aanstaan? Die kan je in de settings aanzetten, reageert Geralt ineens een heel stuk fijner.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Die optie hebben de consoles ook.Esumontere schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:22:
[...]
Even ervanuitgaande dat je op PC speelt: Heb je de 'alternate controls' aanstaan? Die kan je in de settings aanzetten, reageert Geralt ineens een heel stuk fijner.
Mensen hebben ook wat downtime nodig, zelfs in de loopgravenjuggle schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:44:
Ik laat alleen Gwent echt compleet links liggen. Vind het ook lastig in het verhaal te zien. Een Witcher die wat kaartjes verzamelt terwijl de wereld op breken staat en hij daarvoor hemel en aarde moet bewegen om zijn Ciri te vinden. Niet het juiste tijdstip om wat te kaarten lijkt mij. Ten tweede vind ik er ook geen bal aan :-)
Ik vind het juist wel een leuk spel-in-een-spel. Al ben je op een gegeven moment behoorlijk overpowered.
Gwent is becoming a stand-alone game according to a new trademark and logo registered by CD Projekt. The card game included in The Witcher 3 obtained a positive outcome, so much that Polish publisher decided to create a title for it.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik merk wel dat ik wat begin te rushen hier en daar. Ik probeer alle side-quests, witcher gear etc per gebied af te handelen voordat ik een nieuw gebied betreed. Hierdoor raak ik overleveld voor sommige quests en gaat het wel snel en ervaar ik weinig tegenstand. Maar goed, toch blijf ik maar nieuwsgierig naar het verhaal en kijk ik elke avond weer uit naar het moment dat ik even de Witcher kan aanzetten.
Dat geldt voor de gehele game wel, op den duur ben je 'beter' dan de tegenstand. Aan het begin is het lastig maar als je zoals hierboven ook al genoemd side-quests doet en Witcher Gear verzameld, groei je boven de ''recommened levels'' uit.F_J_K schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:51:
[...]
Mensen hebben ook wat downtime nodig, zelfs in de loopgraven![]()
Ik vind het juist wel een leuk spel-in-een-spel. Al ben je op een gegeven moment behoorlijk overpowered.
[...]
Gwent als losstaande game is leuk, kan ik wel waarderen. Die roep was er ook al tijden. Lijkt me ideaal om als mobiele game á la Heartstone op te zetten.
Blijf je dit probleem houden als je alle side-quests blijft doen? Of wordt dit later in de game wel recht getrokken.dutchgio schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:29:
[...]
Dat geldt voor de gehele game wel, op den duur ben je 'beter' dan de tegenstand. Aan het begin is het lastig maar als je zoals hierboven ook al genoemd side-quests doet en Witcher Gear verzameld, groei je boven de ''recommened levels'' uit.
[ Voor 9% gewijzigd door juggle op 09-06-2016 11:34 ]
Toch zuur als je dan op het einde merkt dat je één conversatie optie hebt gemist. Kun je de rest nog zo "good guy" hebben gedaan, blijkt alles af te hangen van die ene vraag.
Damn.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Je kan de optie 'scale to level' aanzetten, dit zorgt ervoor dat de wereld mee schaalt met jouw level.juggle schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:33:
[...]
Blijf je dit probleem houden als je alle side-quests blijft doen? Of wordt dit later in de game wel recht getrokken.
Waar ik juist tegenaan loop is door mijn 'manier van reizen' ik soms gewoon keihard afgestompt word
Ik pak meestal de meest directe route en dat zorgt nog wel eens voor verassingen
Op eigen risicoJeroenneman schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:13:
Oh boy, het slechts mogelijke einde gekregen...
Toch zuur als je dan op het einde merkt dat je één conversatie optie hebt gemist. Kun je de rest nog zo "good guy" hebben gedaan, blijkt alles af te hangen van die ene vraag.
Damn.
spoiler:Anna en Syanne dood, ook al wist ik dat ze het laatste slachtoffer zou worden, en was Damian ingelicht... wtf man. Grijpt er dan niemand in op het moment dat ze op elkaar aflopen?
Wat ik denk dat de 3de optie is:
Ik vind beide DLC's erg mooi, ik voel weer een playthrough aankomen... Ik had in het originele spel 'het beste einde' maar had ik een paar keuzes gemaakt tussendoor die niet de bedoeling waren. Juist de voice acting in dit spel maakt een heleboel dingen juist geweldig, elke keer als ik Emhyr tegenkom en die stem hoor! Echt geweldig Charles Dance brengt hem tot leven (Ookal moet ik dan gelijk aan de WC scene denken
Ook Olgierd von Everec (Paul Thornley) is super. 'Mirror man/O'Dimm' welke door Alex Norton gedaan wordt (Taggart). En zo valt het ineens op dat een heleboel van de goede voice actors uit de UK komen
En ik vind JUIST dat in Blood and Wine de voice acting geweldig is, het geeft echt het gevoel dat je ergens anders bent iemand gaf al aan 'een reis boeken naar Frankrijk en dan klagen dat het warm is en dat mensen Frans spreken' , hetzelfde met die Nilfgaard gasten die taal van hun voegt gewoon wat toe, hetzelfde wanneer andere rassen (elf?Aen'el?/vampieren) tegenkomt en in hun eigen tong praten.
Hetzelfde in Skellige trouwens, echt dat een beetje zoals in '13th Warrior' (Goede film als je hem nog niet gezien had) met de Vikings. Ik kan me haast niet voorstellen dat Witcher 3 hetzelfde was geweest zonder de voice acting zoals in oudere RPG's waar het text only was (Omdat we het nu gewent zijn), het zou het verhaal niet slecht maken maar imo voegen juist de goede voice actors veel toe.
Alleen hopen dat de patch er snel aan komt, ik heb de vanaf Skellige niet normaal een boot/paard kunnen gebruiken... Dus ik heb HoS/BaW lopend gedaan.. Alleen bepaalde dingen MOETEN doen op paard.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Oh, en over die standalone Gwent card game:

Je kan al de uitlijning voor het Gwent logo zien. En Ciri met een iPhone, dus hoogstwaarschijnlijk ook voor smartphones. EDIT: PS4, XBO en PC dus: https://www.playgwent.com/en/news#2008
[ Voor 15% gewijzigd door Conscience NL op 13-06-2016 19:44 ]
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Verwijderd
Heb hem nu helemaal compleetbassGunner schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:02:
Damn, die Grandmaster witcher gear in B&W is wel duur zeg... Mijn hele inboedel moeten verkopen om 3 armor stukken te kunnen kopen/craften.. Vind de set (Feline) eigenlijk nog lelijk ook... :\
Gamemania?Japser schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:04:
Dr is wel verdomde moeilijk aan de fysieke versie van B&W te komen zeg...iemand nog suggesties?
Staat al 2 weken op bestelling (moest uit Engeland komen ofzo) maar nog niks gehoord
http://store.steampowered...ements/250328712421442981
"Fixes issue whereby a noblewoman in red would sometimes follow Geralt everywhere he goes."
lol wat
Nu mag ik de mods weer opnieuw checken
[ Voor 44% gewijzigd door SmokingCrop op 15-06-2016 21:43 ]
En toen ik men fysieke B&W Gwent ed. ging afhalen op Gamemania, zeiden ze er al dat ze slechts zeer beperkt te krijgen waren, ze hadden zelfs in de winkel er enkel op pre-order liggen.
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
SmokingCrop schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:38:
"Fixes issue whereby a noblewoman in red would sometimes follow Geralt everywhere he goes."
lol wat
Klik
[ Voor 15% gewijzigd door Nnoitra op 16-06-2016 10:57 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Noble Lady didn’t care. Through hell and high water, she had but one mission: to keep cheering Geralt on, forever and ever amen.
It’s a glitch that sounds fantastic in theory, but my heart goes out to the poor players who actually had to deal with this annoyance for an extended period of time. And also Noble Lady herself, who showed us the true meaning of love. RIP, Noble Lady.
I’m kind of sad this glitch has been scrubbed out, though, because I can’t help but wonder if she would keep cheering in the background during sex scenes. Now we’ll never know.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Haha ja ik had die bug ook. Best grappig maar was wel blij toen ze uiteindelijk opgerot was
Nice! Alle grandmaster sets?
[ Voor 29% gewijzigd door bassGunner op 16-06-2016 20:41 ]
Alleen van Ursine (set waar ik al mee rond liep)
Mijn build is altijd gericht geweest op melee gecombineerd met Igni/AxiiF_J_K schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:52:
Ik heb ook de Ursine grandmaster-set. Vreemd genoeg: tot nu toe speelde ik steeds zoveel mogelijk met light armour. Maar de quen-extra's klonken wel goed. En alle grandmaster's kopen is wat overdreven (ik heb vooralsnog te weinig grondstoffen).
[ Voor 5% gewijzigd door juggle op 17-06-2016 13:14 ]
Verwijderd
Volgens mij bestaat er een aparte potion voor die mutagen skills.Jack O10 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:47:
Ik heb laatst een potion of clearance gebruikt en kwam erachter dat je extra slots door mutagens te researchen gewoon blijven, maar je wel al je ability points terug krijgt. Heeft iemand dit ook?
Ik heb het gevonden, blijkbaar kun je dus niet slots unlocken en daarna al je punten terug krijgen. TnxVerwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:54:
[...]
Volgens mij bestaat er een aparte potion voor die mutagen skills.
Ondertussen rock ik de Cat set maar ik zit nu met een scheef oog te kijken naar de Griffin set vanwege melee + sign, want ik gooi vaak een Quen op tijdens gevechten.
Maar ik kan me niet echt games herinneren waarbij ik echt had van: Wauw. Deze armours zien 'r bloedmooi uit. Wellicht WoW een paar keer maar bij TW3 alleen maar.
Hulde!
Verwijderd
Nu vorige week weer begonnen. Waar ik de eerste keer niets van magic en alchemie snapte lees ik me nu elke keer in wanneer ik iets niet snap. Ook heb ik dit keer al de treasure hunt gedaan naar Griffin Diagrams & kom ik dingen tegen die ik vorige keer niet ben tegen gekomen. Zoals Relic stuff. Hierdoor ben ik nu volgensmij al veel sterker dan dat ik in m'n vorige save was.
Ben nu level 14 en speel volgensmij op story & Sword. Probleem is dat ik nu de bandits en beesten in twee slagen kapot ram maar met een Witcher contract zoals de shrieker heb ik de grootste moeite. Nu twijfel ik of ik hem een moeilijkheidsgraadje omhoog moet zetten? De uitdaging tegen bepaalde figuren is heel groot en heb ik het echt moeilijk mee, maar bepaalde dingen worden echt te makkelijk.
En moet ik overigens de Griffin set gaan craften? Ook als er een ander zwaard in mijn assortiment bijvoorbeeld beter is dan het Griffin zwaard. Ik heb even gekeken en denk dat die set het beste pakt bij mij speelstijl, hoewel ik de overige diagrammen natuurlijk wel ga zoeken wanneer ik de betreffende level bereik. Verder nog tips?
Ik vind maar weinig zwaarden die beter zijn dan die van de griffin set. Ik kijk dan ook naar hoe ze je signs enzo verbeteren. En meestal zit dat zwaard op -1 level van een upgrade van je witcher set.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:25:
Een tijd geleden begonnen maar toen ergens in Novigrad gestopt door drukte met de studie het pauze gegeven.
Nu vorige week weer begonnen. Waar ik de eerste keer niets van magic en alchemie snapte lees ik me nu elke keer in wanneer ik iets niet snap. Ook heb ik dit keer al de treasure hunt gedaan naar Griffin Diagrams & kom ik dingen tegen die ik vorige keer niet ben tegen gekomen. Zoals Relic stuff. Hierdoor ben ik nu volgensmij al veel sterker dan dat ik in m'n vorige save was.
Ben nu level 14 en speel volgensmij op story & Sword. Probleem is dat ik nu de bandits en beesten in twee slagen kapot ram maar met een Witcher contract zoals de shrieker heb ik de grootste moeite. Nu twijfel ik of ik hem een moeilijkheidsgraadje omhoog moet zetten? De uitdaging tegen bepaalde figuren is heel groot en heb ik het echt moeilijk mee, maar bepaalde dingen worden echt te makkelijk.
En moet ik overigens de Griffin set gaan craften? Ook als er een ander zwaard in mijn assortiment bijvoorbeeld beter is dan het Griffin zwaard. Ik heb even gekeken en denk dat die set het beste pakt bij mij speelstijl, hoewel ik de overige diagrammen natuurlijk wel ga zoeken wanneer ik de betreffende level bereik. Verder nog tips?
Ben nu ook level 14, de shrieker is wel te doen, ik speel op: Blood and Broken Bones is goed te doen.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:25:
Een tijd geleden begonnen maar toen ergens in Novigrad gestopt door drukte met de studie het pauze gegeven.
Met de kruisboog kun je hem ook uit de lucht schieten, ik had fast attack geupgrade naar +20% en de Swallow potion gebruikt.
Alleen op level 5 had ik wel wat moeite met die eerste boss: Nithral
Nu kan ik op internet wel vinden wat de locaties zijn van deze Witcher gear, maar zou ik hier geen quest van moeten hebben? Van alle andere sets heb ik van iemand (vaak een armorer) een quest gekregen om de sets op te zoeken, maar ik heb geen openstaande quest voor de missende sets.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ik ben met de nieuwe DLC een geheel nieuwe game gestart op Death March (vorige op B&B). Als de makkelijke vijanden je irriteren raad ik aan de moeilijkheidsgraad te verhogen of de optie aan te zetten dat vijanden meeschalen (of beiden). Daarbij twee tips:Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:25:.
Ben nu level 14 en speel volgensmij op story & Sword. Probleem is dat ik nu de bandits en beesten in twee slagen kapot ram maar met een Witcher contract zoals de shrieker heb ik de grootste moeite. Nu twijfel ik of ik hem een moeilijkheidsgraadje omhoog moet zetten? De uitdaging tegen bepaalde figuren is heel groot en heb ik het echt moeilijk mee, maar bepaalde dingen worden echt te makkelijk. ?
1. Heb geduld (heel belangrijk)
2. Heb nog meer geduld en ga geen quests 4 levels boven je eigen leven doen.
Ik ervaar dat Death March niet zozeer moeilijker is, maar dat je hard wordt gestraft als je probeert de held uit te hangen
Als voorbeeld: ik ging de shrieker op lvl 10 doen. Na ruim 11 minuten was ie neer.
[ Voor 4% gewijzigd door Winst op 21-06-2016 08:00 . Reden: voorbeeld ]
Winst = Papie = ZeroT0ne
Ga merchants langs. Die verkopen maps (die je moet lezen!) en dan krijg je de quest(s).Compizfox schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 01:48:
Vraagje: ik mis wat diagrammen voor Witcher gear. Zo heb ik bijvoorbeeld de Feline, de Superior Feline en de Grandmaster Feline, maar mis ik de Enhanced en Mastercrafted. Dat heb ik met een aantal andere sets ook en daardoor kan ik alles van dat level en hoger niet craften.
Nu kan ik op internet wel vinden wat de locaties zijn van deze Witcher gear, maar zou ik hier geen quest van moeten hebben? Van alle andere sets heb ik van iemand (vaak een armorer) een quest gekregen om de sets op te zoeken, maar ik heb geen openstaande quest voor de missende sets.
Logisch dat die mooier is op de pc, maar gemiddeld qua graphics op de PS4? Ben ik niet met je eenscrazyguy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:06:
Na hem in het begin op de PS4 gespeeld te hebben, ben ik deze week volledig opnieuw begonnen op de pc. Het verschil in grafische pracht is echt enorm. ik vond het spel op de PS4 maar gemiddeld qua graphics maar op pc sta ik soms met open mond naar vergezichten te kijken( op high instellingen, ultra ga ik nog net niet trekken helaas). Ook de moeilijkheidsgraad opgeschroefd naar B&B en ook dit geeft veel meer uitdaging, wie weet in de toekomst nog een keer op Death March proberen maar ik denk dat ik daar het geduld niet voor heb.
Ik heb hem ook op PC maar vind hem op PS4 ook erg mooi inderdaad, het doet op sommige dingen verder niet echt onder voor de pc versie en ik speel hem op pc op ultra. Maar gemiddeld qua graphics dan ben je wel erg streng haha.Bellerophon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:53:
[...]
Logisch dat die mooier is op de pc, maar gemiddeld qua graphics op de PS4? Ben ik niet met je eens
Kan niet oordelen over de PS4 maar op de PC/ultra vind ik het waanzinnig mooi. Vooral de landschappen in BaWBellerophon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:53:
[...]
Logisch dat die mooier is op de pc, maar gemiddeld qua graphics op de PS4? Ben ik niet met je eens
Gisteren enorm lopen klooten om de Grandmaster Wolf set compleet te krijgen. Wilde niet de hoofdprijs betalen dus zo veel mogelijk gecraft, scheelt echt een hoop doekoes!
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Verwijderd
Nu ook maar eens geprobeerd om mijn PS3 controller aan de PC te hangen wat verbazingwekkend goed werkt, alleen nog even de deadzones finetunen want af en toe begint Gerald spontaan te lopen of is de menubesturing in de war
Werken alle mods nog met de laatste patch?SmokingCrop schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:49:
Als je op PC speelt, is http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021/? een must-have mod voor nog betere graphics.
Verwijderd
Nee, dat nooit. Een hoop mods gewoon wel, en veel mods hoeven niet eens geupdate te worden. Makkelijkste is gewoon een nieuwe save gebruiken om te testen, en per mod kijken of je spel nog loopt. Net als met Skyrim modden maakt modden je spel instabiel, hoe goed ze ook op de patch aansluiten.
Ze werkten nog bijna allemaal, maar ik gebruik er niet al te veel.
Gewoon dingen als no fall damage, betere textures, fast travel from anywhere, autoloot, unlimited durability..
Dingen waar ik in m'n 2e playthrough geen aandacht aan wil schenken
Het is ook gemakkelijk bij The Witcher 3 aangezien het spel de mods compileert bij het opstarten om te kijken of het wel gaat werken en er geen conflicten zijn.
Witcher Script Merger is ook een must, dat kan meestal conflicten tussen verschillende mods oplossen.
[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 22-06-2016 13:38 ]
Fast Travel overal? Lijkt me enorm saai. Ik snap dat het tijd kost om heen en weer te wandelen, maar heb je al zo veel gespeeld dat je niet meer geniet van een beetje rondzwerven?SmokingCrop schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:38:
[...]
Gewoon dingen als no fall damage, betere textures, fast travel from anywhere, autoloot, unlimited durability..
Dingen waar ik in m'n 2e playthrough geen aandacht aan wil schenken.
[ Voor 0% gewijzigd door Winst op 22-06-2016 17:51 . Reden: typo ]
Winst = Papie = ZeroT0ne
Nee hoor, ik zwerf nog regelmatig rond, ook na de 165+ uurWinst schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:50:
[...]
Fast Travel overal? Lijkt me enorm saai. Ik snap dat het tijd kost om heen en weer te wandelen, maar heb je al zo lang gespeeld dat je niet meer geniet van een beetje rondzwerven?
Het geeft me gewoon de optie om de map te openen en direct naar een fast travel locatie te gaan zoals veel andere games dat ook hebben.
Waarom zou je op de pc met controller spelen, ik snap er niets vanVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:08:
Gisteravond maar weer eens verder gegaan, wat een heerlijk spel blijft het toch!
Nu ook maar eens geprobeerd om mijn PS3 controller aan de PC te hangen wat verbazingwekkend goed werkt, alleen nog even de deadzones finetunen want af en toe begint Gerald spontaan te lopen of is de menubesturing in de war
Op controller worden bepaalde knoppen voor meerdere dingen gebruikt, als een soort combo
Op pc heb je voor elke skill een eigen toets/button.
Kan het zijn dat je al op deathmarch speelt met scaling op enabled en het spel nog te makkelijk vind ?
met controller maak je het je alleen maar lastiger
Verwijderd
Prima dat je er niets van snapt, ieder zijn dingHStyles schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:53:
[...]
Waarom zou je op de pc met controller spelen, ik snap er niets van
Op controller worden bepaalde knoppen voor meerdere dingen gebruikt, als een soort combo
Op pc heb je voor elke skill een eigen toets/button.
Kan het zijn dat je al op deathmarch speelt met scaling op enabled en het spel nog te makkelijk vind ?
met controller maak je het je alleen maar lastiger
Ik speel op de middelste moeilijkheid, maar het gaat me niet beter of slechter af met controller.
Ik heb ook een controler, maar speel toch met toetsen. De precisie van een controler weegt voor mij niet op tegen het gebrek aan toetsen. De besturing is toch zo clunky als wat.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:46:
[...]
Prima dat je er niets van snapt, ieder zijn dingik vind het lekker spelen bij zo'n game.
Ik speel op de middelste moeilijkheid, maar het gaat me niet beter of slechter af met controller.
Idem, muis+keyboard voelt toch allemaal net iets natuurlijker/handiger aan... Ik heb het geprobeerd op men Steam Link + Steam Controller, maar de combinatie van (te) kleine lettertjes en geen Quick Save optie (nu ja toch nie direct gevonden) via de controller hebben me snel doen afhaken...Razorbite schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 07:42:
[...]
Ik heb ook een controler, maar speel toch met toetsen. De precisie van een controler weegt voor mij niet op tegen het gebrek aan toetsen. De besturing is toch zo clunky als wat.
Dus nu de 2de pt op Death March, duurt nog wel even vooraleer ik de eerse stappen in zowel HoS en BaW kan zetten
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Verwijderd
Opnieuw opstarten etc heb ik al gedaan. Iemand oplossingen?
http://store.steampowered.com/app/292030/
Zoals je in de link kan zien is er een special offer op de witcher 3 (als je een beetje naar beneden scrolt)
Toch al bedankt;)
Ik heb 'm via GOG, maar volgens mij zitten bij STEAM de goodies in "$$\SteamApps\common\The Witcher 3" (ik neem aan in eigen folders).lodem1 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:37:
ik heb zojuist de witcher 3 gekocht, aleen weet ik nu niet waar ik mijn digital map, soundtrack etc... zou moeten vinden.
http://store.steampowered.com/app/292030/
Zoals je in de link kan zien is er een special offer op de witcher 3 (als je een beetje naar beneden scrolt)
Toch al bedankt;)
Yep, dit klopt.mtr33 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:36:
[...]
Ik heb 'm via GOG, maar volgens mij zitten bij STEAM de goodies in "$$\SteamApps\common\The Witcher 3" (ik neem aan in eigen folders).
Verschillende mapjes in hoofdletters met die dingen in.
Niet via steam zelf, maar via de windows explorer..lodem1 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:52:
ik heb is gekeken op steam in men bibliotheek etc... maar ik vind het niet waar op steam zou het precies moeten staan, of waar moet ik "$$\SteamApps\common\The Witcher 3" intippen?
De schijf waarop je The Witcher 3 hebt geinstalled moet je kijken... Dus als je steam enz gewoon op je C: hebt staan, ziet het er ongeveer zo uit
C:\Program Files(x86)\Steam\SteamApps\Common\The Witcher 3
als je library op een andere schijf geinstalled staat zou het dan ongeveer zo moeten zijn
E:\SteamLibrary\SteamApps\Common\The Witcher 3
De knight is slecht afgelopen (vogel vriendin).
Oude mens haar curse wel opgeheven. Leverde nog gold op ook.
Het "good" einde vond ik leuker vanwege sprookjesland wat erg leuk gedaan was.
Ik speelde wel op veel te makkelijk (enermakkelijkste
Het onderhandelen in de quests had niet zoveel zin.....je kan beter gewoon direct accepteren en een keer een castle farmen.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Verwijderd
Die ? op de kaart zijn leuk als je een completionist bent, maar je haalt er niks bijzonders uit. Wat geld, meestal slechte gear en soms wat toffe diagrams, maar niks wat je persée nodig hebt voor het verhaal of een (langere) sidequest. Ik was er bij skellige mee gestopt, als ik ze tegenkwam deed ik ze nog wel maar heel die map clearen werd een beetje saai.2Dutch schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:46:
Afgelopen tijd nog wat potjes gespeeld (een GTX 1080 een weekje voor een review dus even opschroeven die details) en toch wel jammer van wat gekke dingetjes hier en daar. Quests die je precies in een bepaalde volgorde moet doen, anders kom je er niet uit (dat met dat jochie @ Bastion), en als je monsters doodmaakt ze niet ineenzakken maar een soort van hupje maken door de lucht en dan dramatisch neerkomen
Krijg dit spel nooit uitgespeeld met al die DLC's die ze blijven uitbrengen. Als ik alleen al zie welke plekken ik nog niet ontdekt heb (treasures op land en in de zee) kan ik nog een jaar zoet zijn
![]()
Vind het wel lekker om af en toe los door de bossen te struinen en dit soort dingetjes te doenVerwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:14:
Die ? op de kaart zijn leuk als je een completionist bent, maar je haalt er niks bijzonders uit. Wat geld, meestal slechte gear en soms wat toffe diagrams, maar niks wat je persée nodig hebt voor het verhaal of een (langere) sidequest. Ik was er bij skellige mee gestopt, als ik ze tegenkwam deed ik ze nog wel maar heel die map clearen werd een beetje saai.
You get my point, ze zijn niet zuinig met extra spulCompizfox schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:12:
"Al die DLCs die ze blijven uitbrengen"? Er stonden er twee geplanned (Hearts of Stone en Blood and Wine) en die zijn beide al uit. Meer komen er niet
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
I call bullshit, tenzij je alleen de main story gedaan hebt.chaoscontrol schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:35:
Heb hem met released in een week uitgespeeld
Of als je 7 dagen (minimaal) 10 uur per dag gespeeld hebt
10uur per dag haalde ik makkelijk! Had er weekje vrij voor genomen.Nnoitra schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:46:
[...]
I call bullshit, tenzij je alleen de main story gedaan hebt.
Of als je 7 dagen (minimaal) 10 uur per dag gespeeld hebt
Hahaha, jij die-hardchaoscontrol schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:28:
[...]
10uur per dag haalde ik makkelijk! Had er weekje vrij voor genomen.Toegegeven niet elke side-quest en een bad ending
(ik sliep met iedereen
)
Maaruh; je kunt prima met iedereen slapen en toch het goede einde krijgen
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Echt? Mijn einde was dat niemand bij mij wilde zijn en Ciri in haar eentje door de sneeuw wandelde.Nnoitra schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:35:
[...]
Hahaha, jij die-hard![]()
Maaruh; je kunt prima met iedereen slapen en toch het goede einde krijgen
confirmedchaoscontrol schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:40:
[...]
Echt? Mijn einde was dat niemand bij mij wilde zijn en Ciri in haar eentje door de sneeuw wandelde.
ik sliep ook met iedereen en had het beste einde
Laat het aub een einde zijn waarin Geralt eindigt in een polyamoreuze relatie?Kheos schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:49:
[...]
confirmed
ik sliep ook met iedereen en had het beste einde
Geloof dat er sowieso 2 beslissende punten waren die het relatie deel bepalen.chaoscontrol schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:40:
[...]
Echt? Mijn einde was dat niemand bij mij wilde zijn en Ciri in haar eentje door de sneeuw wandelde.
- Triss wel/niet weg laten gaan.
- Yenn wel/niet afwijzen.
Een "wel & wel" of "niet & niet" keuze laat je alleen achter
Een "wel & niet" of "niet & wel" keuze heeft als resultaat dat je 1 van de 2 overhoud.
Maar voordat je die keuzes maakt kun je ze beide (en meer) al gehad hebben
Voor Ciri zijn er iets van 5 beslispunten welke haar einde regelen.
Dat niet... Maar dat wil niet zeggen dat Geralt in de DLCs opeens monogaam ischaoscontrol schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:51:
Laat het aub een einde zijn waarin Geralt eindigt in een polyamoreuze relatie?
[ Voor 17% gewijzigd door Nnoitra op 28-06-2016 16:20 ]
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Arrahant schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:02:
Net de quest Equine Phantoms in B&W gedaan;
spoiler: questNu zit B&W sowieso veel voller met knipogen en grappen dan vanilla en HOS, maar deze quest is tot nu toe het toppunt. Geralt die zegt dat het 'High time' is om op pad te gaan, Roach die geen vrouwenstem heeft (ik dacht dat het zwarte paard van Emhyr een merrie was?), breaking the 4th wall met Geralt's vraag over vast komen te zitten tegen hekken, ik moest meerdere keren hardop lachen!! Hele leuke verassing!
Geweldige quest!
PSN: FreakGIB
Er is een moment in de main story line waarop een aantal van de nog niet afgemaakte quests als failed worden gezien. Dit zijn er echter niet veel. De meeste quests kan je gewoon alsnog afmaken na het afronden van het verhaal. Dit zijn onder andere alle quests van de uitbreidingen. Je kan ook na het voltooien van de main quest aan een NG+ beginnen maar dit hoeft niet.FreakGIB schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:14:
Vraagje ik zit eigenlijk nog in de core game te spelen zit tegen het einde aan voorbereiding voor het einde maar ik heb ook al wat Hearts of Stone missie's (heh volgens mij al de grote missie van Hearts of Stone die quest waar je de rose wel of niet moest bemachtigen moet het alle laatste stukje nog doen.) wat gebeurd er nu als ik het einde heb gespeeld krijg je dan een reset en kan je NG+ gaan beginnen en ben je alle nog niet af gemaakte quest kwijt of krijg op een gegeven moment een optie om opnieuw te beginnen?
Oke thx ik heb idd een aantal faild quest komt omdat ik erg snel afgeleid word om weer iets anders leuks te doen en daardoor dus sommige quest waarschijnlijk niet goed heb afgermaaktExclusive501 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:25:
[...]
Er is een moment in de main story line waarop een aantal van de nog niet afgemaakte quests als failed worden gezien. Dit zijn er echter niet veel. De meeste quests kan je gewoon alsnog afmaken na het afronden van het verhaal. Dit zijn onder andere alle quests van de uitbreidingen. Je kan ook na het voltooien van de main quest aan een NG+ beginnen maar dit hoeft niet.
Maar goed kan dus rustig het einde doen en dan verder met hearts of Stone
Zijn er nog personen die via RedeemGwent de sets besteld hebben en nog niet ontvangen hebben ?
Jammer genoeg ben ik ook op een of andere manier de mails kwijt geraakt, dus ik bereid me al voor op het slechtste.. Of moet ik nog even geduld uitoefenen ?
-edit-
fyi, Ik had de combi set besteld
[ Voor 7% gewijzigd door KipCurreh op 05-07-2016 11:23 ]
Op mijn order pagina staat:KipCurreh schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:22:
Vraagje,
Zijn er nog personen die via RedeemGwent de sets besteld hebben en nog niet ontvangen hebben ?
Jammer genoeg ben ik ook op een of andere manier de mails kwijt geraakt, dus ik bereid me al voor op het slechtste.. Of moet ik nog even geduld uitoefenen ?
-edit-
fyi, Ik had de combi set besteld
Expected Delivery Date:
TBD
En op de Gwent pagina van Jinx staat:
SHIPPING WILL BEGIN THE WEEK OF: JULY 11, 2016
[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 05-07-2016 11:32 ]
Als ik google geeft cdprojekt aan dat ik mn ps4 als primairy moet instellen, maar dat is al het geval (zelfs al een keer deactivated en opnieuw geactiveerd). Iemand enig idee? Vervelend om mn 100+ uur save game kwijt te zijn..
Heb je al geprobeerd om die DLC te de-installeren en daarna opnieuw te installeren? Met de ps4 als primary?co2301 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:01:
Vraagje, een jaar geleden voor het laatst de witcher gespeeld op de ps4. Nu wil ik verder met m'n save game, krijg ik de error dat beard and hairstyle dlc mist, terwijl ik alle addons al gedownload heb.
Als ik google geeft cdprojekt aan dat ik mn ps4 als primairy moet instellen, maar dat is al het geval (zelfs al een keer deactivated en opnieuw geactiveerd). Iemand enig idee? Vervelend om mn 100+ uur save game kwijt te zijn..
Is alles up to date? Dus niet alleen je main game maar ook alle DLC's? Op sommige platforms moet je die apart updaten.
Yippie kayak, other buckets!
Ben nu weer de game update van 19gb aan het downloaden, duurt gelukkig maar 9 uur @#€%@! PlayStation network.jmk schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:59:
[...]
Heb je al geprobeerd om die DLC te de-installeren en daarna opnieuw te installeren? Met de ps4 als primary?
Is alles up to date? Dus niet alleen je main game maar ook alle DLC's? Op sommige platforms moet je die apart updaten.
Addons etc kan je niet los updaten op de ps4, en de normale game had ook alle updates binnengehaald..
Beschik niet over de 2 dlc's trouwens.
Edit: Herinstalleren van de version update (19GB) heeft ook niet geholpen, heb geprobeerd al m'n licenses te restoren op de PS4, zonder succes..
[ Voor 10% gewijzigd door co2301 op 07-07-2016 07:01 ]
Ik had zelf een keer een probleem met een Save game Support vroeg of ik een copy van de savegame naar hun kon sturen gedaan en ze hadden het een en ander gefixed dus dat zou je ook nog kunnen proberen.co2301 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:12:
[...]
Ben nu weer de game update van 19gb aan het downloaden, duurt gelukkig maar 9 uur @#€%@! PlayStation network.
Addons etc kan je niet los updaten op de ps4, en de normale game had ook alle updates binnengehaald..
Beschik niet over de 2 dlc's trouwens.
Edit: Herinstalleren van de version update (19GB) heeft ook niet geholpen, heb geprobeerd al m'n licenses te restoren op de PS4, zonder succes..
Via submit a request op de site? Ga ik dat maar even proberen..FreakGIB schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:59:
[...]
Ik had zelf een keer een probleem met een Save game Support vroeg of ik een copy van de savegame naar hun kon sturen gedaan en ze hadden het een en ander gefixed dus dat zou je ook nog kunnen proberen.
Verwijderd
Nu de DLC aangeschaft en die is aan het downloaden dus ik kan morgen nog even lekker verder met eerst hearts of stone en vervolgens Blood and Wine! Ik ben benieuwd wat dat me nog gaat brengen.
Dit is sowieso m'n favoriete spel ooit! Heerlijk in gevallen de afgelopen weken en elke minuut vrije tijd aan benut.
en in je geldbuidelRody schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:04:
De axii skip ik iig, dus dat merk ik al behoorlijk in de chatopties
Veel goeds!Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 00:53:
Nu de DLC aangeschaft en die is aan het downloaden dus ik kan morgen nog even lekker verder met eerst hearts of stone en vervolgens Blood and Wine! Ik ben benieuwd wat dat me nog gaat brengen.
Je kan zelfs weer een poging op het romantische vlak wagen
Ik merk ook dat ik me er iets meer toe moet zetten om de game te spelen, het is allemaal prima uitgewerkt en de omgeving ziet er nog mooier uit maar het is veel meer van hetzelfde.
Wel erg leuk dat je een eigen huis krijgt wat je kunt pimpen dat miste ik in de originele game een beetje
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic