Gisteren voor het eerst naar Skellige gegaan, en jemig... Weer een gebied bijna zo groot als Velen en Novigrad bij elkaar. En in deze gebieden ben ik nog lang niet klaar
Ik blijf mij verbazen over de waanzinnig grote hoeveelheid kwalitatief goede content... Al die cutscenes met verhaal, de random quests die je onderweg tegenkomt en andere bizarre situaties...
Ook heb ik ontdekt dat het doen van quests in de main storyline veel meer XP oplevert dan al die side missions en opdrachten doen. Wat eigenlijk best prettig is. Zo raak je niet snel overpowered waardoor de main storyline een eitje wordt.
De laatste dagen bijna twee levels gestegen na een paar uur main questines volgen (en dus op Skellige terecht komen).
Nu zijn een aantal side quests ook weer binnen bereik.
Overigens een tip: Koop zoveel mogelijk diagrams! Ik vind er echt een hoop (ik ga overal heen en lrek alles leeg) maar dat zijn vaak de 'advanced' versies van potions, bombs, oils en andere zaken. En die kun je niet maken zonder de 'eer'dere' versies al te hebben.
Gisteren dus voor het eerst maar even op internet gekeken waar ik een bepaalde bomb diagram kon halen en meteen een hele rits andere diagrams gekocht bij die herbalist. Zo kon ik ineens ook een hele berg andere zaken maken en ben ik weer bij

Dus: Vooral bij herbalists moet je zo veel mogelijk kopen.
Maak je geen zorgen dat je je gold verspilt aan schematics omdat je deze ook kan vinden. Schematics die je vindt zul je nooit per ongeluk kunnen kopen bij een merchant. Andersom is dit ook het geval; ook als je er flink veel koopt vind je er nog net zo veel. En dit zijn dan schematics die je niet ook al had gekocht
In het begin heb je geen cent te makken, maar nu is dat wel anders. Op level 15 liep ik met zo'n 10K aan gold rond.
Tip 2: Koop de betere saddlebags om zoveel mogelijk loot mee te nemen.
Tip 3: Ik kwam er gisteren achter dat dierenhuiden erg zwaar zijn. Houd dit in de gaten en verkoop, dismantle of gebruik ze voor craften zo snel als je kan! Nadat ik er een zooitje had verkocht ging er dik 20 (Lbs?) van mijn meegezeulde gewicht af!
Tip 4: Zwaarden en andere wapens verkoop je het beste bij de Blacksmith. Armor bij de Armorer, kruiden en ingrediënten bij de herbalist en andere reut bij de vendor. Dit levert echt veel meer gold op!