Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bjorn89 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:43:
Ligt het aan mij of ben ik zwaar OCD met saven.

Ik save nadat ik een quest heb, net voor de aan komst bij de quest, tijdens de quest en net na de quest? (Harde les uit het niet opslaan van schooldocumenten haha)

Hoe kan het dat sommige zo weinig saven, of save ik juist extreem veel :p?

The black pearl quest

Zijn er nog meer gebieden vol Parels? :P makkelijk geld verdienen.

En wat kan ik met z'n blackpearl?
Ik vertrouw meestal gewoon op de auto-save. Spel crasht hier niet meer, dus de enige keer dat ik doodga, neem ik het maar voor lief dat ik die 10 minuten even opnieuw moet rennen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 23:00
geert1 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:36:
Nee, GOG Galaxy heeft nog geen cloud saving. Dit is wel één van de meest gevraagde features en eentje die de grote concurrent Steam al heeft, dus ik verwacht het uiteindelijk wel. Maar daar hebben we nu niks aan uiteraard. Dus je kunt zelf backups maken af en toe, of kiezen voor de Steam-versie, als je cloud saves wilt.
Thanks. Gelijk even uitgezocht hoe: in Documents is een Witcher 3 folder aangemaakt. Die in z'n geheel naar je back-up medium kopiëren. Zou zonde zijn om je 70+ uur playthrough te verliezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:02

OMD

dutchgio schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:38:
Heb daar ook even moeten zoeken, je moet alles vinden in het huis voordat het vervolg getriggered wordt.
Loop anders eens naar buiten aan de kant waar je ook binnen kwam en daarna weer naar binnen.
Ik heb bij elkaar denk ik al zo een uur of 6 in deze quest zitten. Er ligt zover ik zie niets meer. De voetstappen van de reus zijn rood maar kan er niets mee. Ik heb al de grot keer of 10 opnieuw gedaan, voetstappen tientallen keren gevolgd. Huisje keer op keer door gezocht maar helaas niets :'(

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:53
Waar ben je nu precies dan?
Toevallig gisteren die quest afgerond.
Huisjes bij het water, voor die grot?

Ik ben daar ook die sporen gevolgt tot aan de grot, maar dat triggered niets. Moest terug en eerst nog wat anders vinden bij die huisjes voor je verder kan.

Ook geen boek oid die je moet lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:02

OMD

dutchgio schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:58:
Waar ben je nu precies dan?
Toevallig gisteren die quest afgerond.
Huisjes bij het water, voor die grot?

Ik ben daar ook die sporen gevolgt tot aan de grot, maar dat triggered niets. Moest terug en eerst nog wat anders vinden bij die huisjes voor je verder kan.

Ook geen boek oid die je moet lezen?
Imiddels is het gelukt via een ander forum. Thanks in ieder geval.

Ik ben helemaal terug gegaan naar het begin ( dorpje ) en daar was een body niet examined, daarna kreeg ik direct een cutscene en kon ik verder.

Erg bugged die quest aangezien die mij constant de verkeerde kant op wijst :/

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:54
Ja zo heb ik ergens een quest (inheritance) die ik niet kan afronden omdat ik de kist openmaakte voor ik de brief had gelezen. Je loot een sleutel en een brief van een lijk. Nu blijft de kist rood gloeien maar kan hem niet nog een keer openmaken.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Bij mij werkt Keira Metz's der quest niet, nergens een kart te zien. :/
Jeroenneman schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:44:
[...]

Ik vertrouw meestal gewoon op de auto-save. Spel crasht hier niet meer, dus de enige keer dat ik doodga, neem ik het maar voor lief dat ik die 10 minuten even opnieuw moet rennen.
Hmm, ik doe het ook vaak omdat ik keuzes moet maken en ik soms benieuwd ben naar de uitkomsten van andere keuzes, of dat ik ineens naar een locatie wordt gebracht door conversatie :P Dus ik vind het wel zo handig buiten de autosaves door te saven.

[ Voor 80% gewijzigd door Bjorn89 op 14-06-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:49
denk dat ik net mijn eerste bug ben tegengekomen, om een of andere reden blijft geralt de hele tijd automatisch rondspringen 8)7

anyway, het spel herstarten lijkt het te fixxen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben bijna door mijn eerste playthrough heen (voor mijn gevoel 100+ uur), heb hem op de een-na-makkelijkste moeilijkheidsgraad gespeeld. Was nooit moeilijk en op een uitzondering na ben ik nooit dood gegaan.

Wie heeft ervaring met een playthrough op de hoogste moeilijkheidsgraad? Doable? Lijkt me gave uitdaging (en daar mag ik dan rustig maanden over doen)...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

justmike schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:17:
denk dat ik net mijn eerste bug ben tegengekomen, om een of andere reden blijft geralt de hele tijd automatisch rondspringen 8)7

anyway, het spel herstarten lijkt het te fixxen :/
Ja dat heb ik ook gehad, het gekke is dat het niet eerder voorgekomen tot dat ik mijn 2de pt starte..

Hij bleef maar lopen en springen net alsof er nog een hele rits input kwam, het hield gelukkig vanzelf op maar was er wel bijna dood door... (Was bij de tutorial/over de muren lopen met ciri).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Twijfel een beetje, ben nu veel bezig met side quests maar kan die wellicht beter voor een tweede playthrough beesten en nu met richten op de storyline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 23:00
Ook net uitgespeeld:

spoiler:
Had het slechte einde waar Ciri dood ging. Daar was ik lichtelijk teleurgesteld in, omdat ik het hele spel naar mijn gevoel keuzes heb gemaakt met de beste intenties voor haar. Nu ik de keuzes doorlees die leiden tot een goed/slecht einde vind ik het ook maar erg random en niet erg logisch. Ah well.

Verder echt genoten van het spel. Denk niet dat ik direct aan een tweede playthrough begin. Misschien over een paar maanden. Ga nu nog even Kaer Morhen verkennen, want dat gebied is ook best behoorlijk groot terwijl je er weinig te zoeken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:29

Wildfire

Joy to the world!

Ik had nog nooit eerder een echte RPG gespeeld (nou ja, tenzij je de Mass Effect serie meetelt maar dat is volgens velen een RPG-light) maar The Witcher 3 bevalt me uitstekend.

Wel ff wennen met het levelen. Wel mooi om te zien dat je met goede planning zelfs een vijand kan verslaan die volgens het spel onverslaanbaar is. Kwam zojuist voor het eerst een alghoul tegen, een level 13 vijand. Ik was zelf level 6. Ok, voordat ik de juiste strategie had was ik wel een paar reloads verder maar ik heb 'm verslaan :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yinx84 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:58:
Ook net uitgespeeld:

spoiler:
Had het slechte einde waar Ciri dood ging. Daar was ik lichtelijk teleurgesteld in, omdat ik het hele spel naar mijn gevoel keuzes heb gemaakt met de beste intenties voor haar. Nu ik de keuzes doorlees die leiden tot een goed/slecht einde vind ik het ook maar erg random en niet erg logisch. Ah well.

Verder echt genoten van het spel. Denk niet dat ik direct aan een tweede playthrough begin. Misschien over een paar maanden. Ga nu nog even Kaer Morhen verkennen, want dat gebied is ook best behoorlijk groot terwijl je er weinig te zoeken had.
spoiler:
Ik had dit, maar dan andersom, en ik wist tot nu toe niet dat ze dood kon eigenlijk. Ik moet zeggen dat TW de enige spellen zijn waarin ik de 2e playtrough dezelfde keuzes maak, gewoon omdat ik er 100% achter sta. Witcher 2 3x gespeeld en alledrie zelfde uitkomst, terwijl ik t wel anders wou doen ipc. Sommige dingen voelen gewoon niet goed I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:58
Ik heb een orgineel probleem

Als ik de witcher afsluit blijft hij onzichbaar doordraaien. Dat betekend ik zie hem niet op mijn taakbalk maar wel in mijn processen. Ook kan ik dus geen nieuw spel opstarten. Meer mensen hier last van?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yinx84 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:50:
[...]

Welk boek precies? Ik dacht dat het er meerdere waren.
Het zijn ook meerdere boeken, maar ben pas net begonnen met het 1ste boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55
Oh man. Zaterdag middag dacht ik, goed, alle quests van me level gedaan, de rest is te hoog. Verder met de main quest. Kom ik daar aan, WARNING FROM THIS POINT ON etc etc. Good guys CDPR :D Dus ik denk, oh, ben er bijna. Fast forward naar gister avond, nog niet klaar. Ik heb momenteel geen witcher contracts meer(achievement daarvoor ook behaald), geen secondary quests meer behalve Gotta get em all. Ik ben level 33. Dus ik moet in de buurt komen van het einde zou je zeggen.

Nu wat stuff in spoilers voorafgaant met waar de spoiler over gaat.

Reasons of State
spoiler:
FUCK YEAH. Kill Radovid, sign me up bitch. Fucking klootzak die mages en non-humans verbrand. Racist eerste klas, de wereld kan alleen maar beter worden nu. Wat een heerlijke quest en de ending cutscene is zo damn satisfying :D

Sile
spoiler:
Zo jammer dat ongeacht wat je doet, ze toch dood gaat. Als je niks doet met haar crystal in TW2 gaat ze dood. Dat had ik dus niet gedaan. Maar nu, welke optie je ook kiest :( Jammer dat devs voor die optie kiezen ipv een mogelijkheid om iemand in leven te houden.

Magic Acorn
spoiler:
Ik heb die gegeven aan de villagers, althans, ik koos de optie in het keuze menu, je ziet geralt het geven. Maar het zit nog in m'n inventory. Ben toch best beniewd of ze er wat mee kunnen. Rumors op het internet zijn dat als je een maand later terug komt je er nog meer krijgt, maja, niemand weet dat zeker. Vast een troll, maar wel 1 die de moeite is uit te zoeken.

Gerald vind Ciri. AUB niet op deze zwarte tekst klikken als je de scene nog niet gezien heb. MAJOR spoilers. You have been warned.
spoiler:
Oh man. Wat een scene. Ik ging van haha, snow white en the seven dwarves fun times naar die scene. Geralt die naar binnen loopt, de manier hoe hij loopt, de facial exxpression. Wanneer hij haar omdraait, realiseerd dat ze het is, die omhelzing. Oh man the feels. That hit me right in the man feels. Ik denk dat iedereen met kinderen deze scene nog heftiger vonden. Ik ben alleen maar oom, zelf nog geen kids. Maar pffffffff

Geralt + Ciri interactions.
spoiler:
Dit is denk ik het beste van het spel. De manier waarop ze Geralt mens maken en de manier waarop Ciri en Geralt met elkaar omgaan. Het is zo goed in beeld gebracht. Je kan echt zien dat het vader/dochter is, ze maken lol, ze zijn af en toe boos op elkaar, ze vechten samen. Ik moest het ff kwijt :)

Battle for *redacted*
spoiler:
Wat een goede quest. Holy shit. En dan die cutscene waar geralt, lambert en letho hun witcher skills laten zien tegen een zooi wild hunt riders. Meer hoeft hier niet over gezegd te worden :D

Bald Mountain
spoiler:
REVENGE BITCHES. Also, die ending cutscene waar geralt iets met Igni doet en daarna met een hamer. Again niet veel meer dat gezegd hoeft te worden

Voor vanavond het plan de game uit te spelen tussen alle E3 persconferenties door. Ik kan niet echt ver van het einde zijn. Of ze moeten nog een paar verrassingen uit hun hoge hoed halen.
Mouse_NL schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:10:
[...]

Bezoek eens een keer die herbalist (halfling) in Novigrad.
Die bezoek ik genoeg :) Maar die heeft de enhanced versies. Er is schijnbaar een shop in Skellige bij de druids. Een druid genaamd Yolar. Maar die staat bij mij wat "zuidelijker" in een gebied waar je komt voor een quest. Althans, daar staat dat icoontje van een merchant op de map. Echter hij is daar niet. Ik denk dat hij beetje bugged is in mijn game.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tot nu toe twee kleine bugjes tegen gekomen:

- Geralt trekt af en toe het verkeerde zwaard, voorafgaand aan een gevecht. Als ik zelf al uit voorzorg mijn zwaard heb getrokken stopt hij deze weer weg. Is soms wel érg irritant :P

- Had laatst een groepje bandits uitgemoord om iemand uit zijn kooi te bevrijden. Niemand heeft de sleutel bij zich dus ik kan die vent niet bevrijden. Op internet lees ik dat dit vaker voorkomt, bij verschillende bandit camps. Dit was in Velen, ten oosten van Fyke Isle.
Jammer als het een merchant is met gwent kaarten...

Voor de rest een geweldig spel! Soms weet je echt even niet wat je moet doen zo veel is er te zien. Jammer is ook dat ik nog ergens 1 merchant heb waar ik tegen moet kaarten. Ik kon toen niet van 'm winnen, maar nu heb ik natuurlijk geen idee meer waar hij is...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren eindelijk de High Stakes afgerond. Uiteraard met cheaten/savegame herladen als ik verloor :P

Sasha vond ik de moeilijkste. Maar uiteindelijk door een switch naar een Nilfgaard-deck en door zelf veel spionnen in mijn deck te proppen heb ik haar verslagen. De 3e tegenstander was daarna een piece of cake, in de laatste ronde had ik 11 kaarten en hij maar 3 :P Met mijn nieuwe deck denk ik dat ik onmogelijk nog kan verliezen tenzij ik echt de allerslechtste deck krijg voorgeschoteld in het begin, maar zelfs dan valt er nog iets van te maken. Lang leve spionnen, decoys, scorch en de medics :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 09:52
Nyarlathotep schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:44:
Tot nu toe twee kleine bugjes tegen gekomen:

- Geralt trekt af en toe het verkeerde zwaard, voorafgaand aan een gevecht. Als ik zelf al uit voorzorg mijn zwaard heb getrokken stopt hij deze weer weg. Is soms wel érg irritant :P
Ik maak het niet mee zoals jij het beschrijft, maar ik maakte gisteren iets vergelijkbaars mee.
Ik kwam in gevecht met een groep mensen en 1 weerwolf.
als je gaat hakken, dan gaat hij tijdens het gevecht steeds zwaarden wisselen. Op een gegeven moment maar even de focus vast gezet op de mensen om niet steeds zonder wapen te staan, mensen afgemaakt en weerwolf intussen maar dodgen, toen de mensen weg waren weer omgedraait naar de weerwolf en die afgemaakt.
Dit was best irritant, maar is het een bug? het is ergens logisch dat hij zwaarden wisselt, maar om het nou tijdens het gevecht te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-10 07:08
spaceboy schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:33:

Wie heeft ervaring met een playthrough op de hoogste moeilijkheidsgraad? Doable? Lijkt me gave uitdaging (en daar mag ik dan rustig maanden over doen)...
Ja die is ook niet heel moeilijk. Ik heb hetzelf gedaan in lvl 17 ursine armor, enige armor dat ik mooi vind. En nooit echt zwaar gehad op het gevecht op bald mountain na. Er zijn ook wel mods op witcher 3 nexus om het wat moeilijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-10 07:42

n2theb

Tweakers Abonnee

Nyarlathotep schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:44:
- Had laatst een groepje bandits uitgemoord om iemand uit zijn kooi te bevrijden. Niemand heeft de sleutel bij zich dus ik kan die vent niet bevrijden. Op internet lees ik dat dit vaker voorkomt, bij verschillende bandit camps. Dit was in Velen, ten oosten van Fyke Isle.
Jammer als het een merchant is met gwent kaarten...
Ik herken dit. Ik ben ook nog steeds op zoek naar deze sleutel, maar nog steeds zonder succes.. Iemand anders een idee waar wij deze sleutel kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
n2theb schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:11:
[...]

Ik herken dit. Ik ben ook nog steeds op zoek naar deze sleutel, maar nog steeds zonder succes.. Iemand anders een idee waar wij deze sleutel kunnen vinden?
Bij mij,

Ik had de sleutel wel maar de kerel niet. Die moet dan bij jullie hebben gezeten

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
GerGio schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:47:
[...]

Bij mij,

Ik had de sleutel wel maar de kerel niet. Die moet dan bij jullie hebben gezeten
I love you guys O+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 20:21
Ik had wel de sleutel zonder problemen. Lucky me

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
janus_freggel schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:06:
[...]

Ik maak het niet mee zoals jij het beschrijft, maar ik maakte gisteren iets vergelijkbaars mee.
Ik kwam in gevecht met een groep mensen en 1 weerwolf.
als je gaat hakken, dan gaat hij tijdens het gevecht steeds zwaarden wisselen. Op een gegeven moment maar even de focus vast gezet op de mensen om niet steeds zonder wapen te staan, mensen afgemaakt en weerwolf intussen maar dodgen, toen de mensen weg waren weer omgedraait naar de weerwolf en die afgemaakt.
Dit was best irritant, maar is het een bug? het is ergens logisch dat hij zwaarden wisselt, maar om het nou tijdens het gevecht te doen....
Is dat die quest in een klein gehucht vlak buien Novigrad? Ik heb toen die Werewolf proberen weglokken van de bende om er zo voorbij te geraken.
Het is ook irritant dat het zwaard constant weggestoken wordt als er niemand zichtbaar in de buurt is. Als ik zelf het zwaard uitgehaald heb, wil ik het zelf ook wegsteken en neit vroeger.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Laatst online: 06-10 19:16
Die bezoek ik genoeg :) Maar die heeft de enhanced versies. Er is schijnbaar een shop in Skellige bij de druids. Een druid genaamd Yolar. Maar die staat bij mij wat "zuidelijker" in een gebied waar je komt voor een quest. Althans, daar staat dat icoontje van een merchant op de map. Echter hij is daar niet. Ik denk dat hij beetje bugged is in mijn game.
Met een kaart game kom je op een gegeven moment ook een druïde tegen en die heeft superieure diagrammen.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10 06:32
Voor degenen die zich ook zorgen maken over het ontbreken van save game backup bij gog.com, heb ik wel een ideetje. Wat ik heb gedaan is een simpel .bat bestandje maken die met robocopy saves van spellen die dus geen cloud save hebben naar Dropbox, je nas, of wat dan ook kopieren.

Daar maak je dan in task scheduler een task van aan die het scriptje draait bij opstarten pc bijvoorbeeld en voila, cloud save, geen omkijken meer aan. Weet niet hoe technisch dit forum is maar het is vrij makkelijk te googlen en anders wil ik nog wel wat details geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Pepperoni schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:14:
Voor degenen die zich ook zorgen maken over het ontbreken van save game backup bij gog.com, heb ik wel een ideetje. Wat ik heb gedaan is een simpel .bat bestandje maken die met robocopy saves van spellen die dus geen cloud save hebben naar Dropbox, je nas, of wat dan ook kopieren.

Daar maak je dan in task scheduler een task van aan die het scriptje draait bij opstarten pc bijvoorbeeld en voila, cloud save, geen omkijken meer aan. Weet niet hoe technisch dit forum is maar het is vrij makkelijk te googlen en anders wil ik nog wel wat details geven :)
'Cloud save' van b.v. Origin/Steam is toch maar ruk, toen ik DA1 speelde elke keer gezeik dat cloud vol stond wat max 100mb is bij Origin heb toen Steam versie maar opgestart en ook daar gezeur dat er te veel ruimte gebruikt werd. Sindsdien doe ik het gewoon via Dropbox.

Bij bepaalde spellen maakt het niet uit maar in het geval van b.v. DA/ME/Witcher heb je meerdere pt's en ook meerdere safe punten (als de uitkomst/keuze niet bevalt) In DA1 had ik 7-8 pt's (kan zelfs meer zijn) in DA2 een stuk of 3-4 en in DA:I kreeg ik ook al meldingen 'max save file limit' ofzo (max 100-250? geen idee). Cloud saves staan bij mij gewoon uit ik regel het zelf wel.

Bij The Witcher 3 vind ik het jammer dat er geen nieuwe map gemaakt word voor een nieuwe pt dus moet je dat zelf doen en je oude saves wegzetten of verwijderen als je ze niet meer nodig hebt.

Je hoeft helemaal geen script oid te maken je kan gewoon de desbetreffende map laten syncen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
prutser001 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:21:
[...]

Je hoeft helemaal geen script oid te maken je kan gewoon de desbetreffende map laten syncen.
Ah ja, syncen buiten je Dropbox folder, als dat inderdaad tegenwoordig ook kan is dat nog handiger, goed idee! Ik gebruik voornamelijk Onedrive en dan moet je iets gaan zitten vogelen met symbolic links als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:54
prutser001 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:21:
[...]

'Cloud save' van b.v. Origin/Steam is toch maar ruk, toen ik DA1 speelde elke keer gezeik dat cloud vol stond wat max 100mb is bij Origin heb toen Steam versie maar opgestart en ook daar gezeur dat er te veel ruimte gebruikt werd. Sindsdien doe ik het gewoon via Dropbox.
Ik gebruik al jaren Steam voor meer dan 300 games en ik herken die problemen niet. Het enige probleem wat ik wel eens tegenkom is dat Steam vraagt of je je lokale of cloud save wil laden, dan ben ik altijd zenuwachtig welke nu nieuwer is (lokaal over het algemeen).

En nu weer OT :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik snap iets uit de brewing tree niet zo goed en googelen levert ook weinig op dus wellicht weet hier iemand het: in de brewing line geven alle skillpoints ook 5% extra duration op potions, maar een swallow duurt bij mij nog steeds maar 20 seconden. Wat doe ik mis of begrijp ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Mouse_NL schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:01:
[...]

Met een kaart game kom je op een gegeven moment ook een druïde tegen en die heeft superieure diagrammen.
Is dat niet de quest 'advances in alchemy'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Laatst online: 06-10 19:16
Bjorn89 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:58:
[...]

Is dat niet de quest 'advances in alchemy'?
Zou kunnen ik heb al zoveel missies gespeeld dat ik niet weet wat wat meer heet.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Klopt wel, ondergronds onder een boom.
In eerste instantie kon je voor gwent maar dat kan pas na 'advances in alchemy'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

nu net de questline in skellige afgerond. en weet niet zeker of spoilers maar toch maar even erin gestopt.

spoiler:
Om een of andere reden krijg ikzelf maar geen binding met Yennefer. Met de quest de Last Wish ook maar gezegd dat het over was. (ze heeft het bed in Kear Morhen het balkon af gegooid :+) Ook ruzie met haar gemaakt toen teleporteerde ze je boven het water :>

Ook komt ze controlerend over, en vertrouwd ze niemand. Ik denk dat de boeken dit mischien rechtvaardigen, toch maar eens lezen.

ik weet niet, Triss zelf is ook geen lievertje naar mijn mening, maar toch komt ze vriendelijker over dan Yen.

dus deze playthrough maar Tris. Mischien een tweede met Yen, maar weet nog niet.

Wel vind ik het soms stom hoe een keuze voor de interactie dient te worden gemaakt. Dacht ik vriendelijk iemand af te wenden, oorlog in het dorp :/

iedereen trouwens problemen naar de 1.05 patch? Roach gaat vaak nu door de grond, en vaak blijven animaties van mages doorgaan (vuur op handen enzo) dit was niet bij 1.04

maar even kijken of ik terug kan naar 1.04 liever geen xp voor sidequests dan een paard dat spookt door de grond.
GerGio schreef op maandag 15 juni 2015 @ 03:04:
Ik heb een orgineel probleem

Als ik de witcher afsluit blijft hij onzichbaar doordraaien. Dat betekend ik zie hem niet op mijn taakbalk maar wel in mijn processen. Ook kan ik dus geen nieuw spel opstarten. Meer mensen hier last van?
een keer gehad toen ik het spel opstarte via de map op de C: schijf spel starte niet maar liep wel in mijn processen, daarna geforceerd gesloten en via GOG galaxy gestart geen problemen meer gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door Splitinfinitive op 15-06-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
Deze week in de dlc: Wolf school gear en andere looks voor Triss.
http://www.pushsquare.com...school_gear_treasure_hunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Update 1.06 is er nu ook:
-Fixes the endless loading screen when fighting the Ice Giant during the quest 'Lord of Undvik'
-Geralt's clothes will no longer be wet after leaving the menu
-The gate in the crypt now works correctly during the quest 'Scavenger Hunt: Viper School Gear'
-Fixes the lack of interaction with Roche on Oxenfurt Bridge in the quest 'Get Junior'
-Fixes an issue that prevented players from creating more than one item via Crafting/Alchemy
Vooral die laatste ben ik blij mee, was een vervelende bug, vooral met het maken van grotere mutagens aan de hand van kleinere mutagens.

[ Voor 6% gewijzigd door jmk op 15-06-2015 23:23 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:36
Jheroun schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:49:
Ik snap iets uit de brewing tree niet zo goed en googelen levert ook weinig op dus wellicht weet hier iemand het: in de brewing line geven alle skillpoints ook 5% extra duration op potions, maar een swallow duurt bij mij nog steeds maar 20 seconden. Wat doe ik mis of begrijp ik niet?
Je hebt die skills ook equiped? Bij mij is swallow namelijk wel langer (30/36s?)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:18

Esumontere

Floep, banaan.

Zojuist de Crones questline afgemaakt. Wat een verhaal zeg, en dat in een side-questline. Je kunt er helemaal in opgaan, wil doorgaan tot het klaar is. Ookal moet ik morgen werken... :P

spoiler:
Wel beetje medelijden met de dochter, die gelijk beide ouders verliest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Esumontere schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:57:
Zojuist de Crones questline afgemaakt. Wat een verhaal zeg, en dat in een side-questline. Je kunt er helemaal in opgaan, wil doorgaan tot het klaar is. Ookal moet ik morgen werken... :P

spoiler:
Wel beetje medelijden met de dochter, die gelijk beide ouders verliest...
spoiler:
dat komt dus door jouw eigen eerdere beslissingen ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Pepperoni schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:11:
Deze week in de dlc: Wolf school gear en andere looks voor Triss.
http://www.pushsquare.com...school_gear_treasure_hunt
is daar al wat meer van bekend?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

ASNNetworks schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 02:28:
[...]

spoiler:
dat komt dus door jouw eigen eerdere beslissingen ;)
spoiler:
klopt. Maakt het niet minder zielig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Puc van S. schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:52:
[...]

Je hebt die skills ook equiped? Bij mij is swallow namelijk wel langer (30/36s?)
Dat had ik wel maar wellicht merkte ik het verschil nog niet zo goed, ik ben nog maar aan het begin en dan gaan het nu om 15% ofzo en da's natuurlijk maar een paar seconden extra, volgens mij zag ik gisteren inderdaad een keer 22 seconden staan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Poehee. Uitgespeeld. Wat een spel. Het is right up there bij de beste games ever made in my opinion. Misschien wel de beste, maar daar moet ik nog even wat tijd over heen gaan om deze te laten bezinken.

Even wat spoiler tags over het einde, met name final battle.
spoiler:
Super Sayin Ciri was fun to play, maar alles oneshotten, zelfs op Death March. Best wel jammer. Die boss fight met Ciri was ook veel te makkelijk. Daarna die gast afmaken met Geralt, was eigenlijk ook best makkelijk. Die Mastercrafted Ursine set is echt veel te sterk. Ik kon echt alles tanken. Op gegeven moment cast die mage een lange spell, dus ik ren er in, sla hem 3 keer, ik kan nog net iets achter me horen wat lijkt op een elemental. Maar toen was hij al dood.

Daarna de final battle. Weer zo makkelijk. Ekhidna + Archgriffin = too stronk. Ik heb in beide battles geen healing items hoeven gebruiken. Ach, het was iig leuker om te spelen dan een signs igni build, wat net zo OP was.

Daarna het einde. Mooi dat je even de "beslissingen" voorbij ziet flashen, helaas in het standaard kaer morhen armor, ze zijn dus prerendered. Daarna naar de emperor. Daarna een zwaard.

Geralt gaat gezellig bij Triss wonen. Ciri word witcher. Jammer dat je niks hoort over zoltan, dandelion en priscilla. Dandelion is logisch dat het goed met hem gaat, hij verteld het hele verhaal. Maar nieuws over Zoltan en Pris zou fijn geweest zijn. Nilfgaard heeft de oorlog gewonnen, want FUCK RADOVID. Temeria is een free state. Al met al goed einde. Al hoorde ik van een vriend dat Geralt en Ciri samen the path bewandelen. Was ook goed einde geweest.

In ieder geval worden non-humans niet meer gehunt, mages ook niet, dat is het belangrijkste.

Nu bijkomen. Kijken of ik die laatste paar random Gwent kaarten kan vinden. gelukkig is er E3 om de post game depressie op te vangen met genoeg hype. Ik bedoel, hololens, mass effect, battlefront, ff7, tomb raider, uncharted, hololens, backwards compatibilty op xbone, hololens. M'n hype battery is echt leeg en square enix en nintendo komen vanmiddag nog. Helpt me iig om over de depressie heen te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik ben nu middenin het verhaal maar ik kan bovenstaande alleen maar weer beamen, heerlijk hoe je opgezogen wordt en blijft doorspelen zeg! Junior quest afgerond met zeer veel voldoening, Triss verhaallijn tot nu toe ook. Zo eindelijk naar Skellige toe op lvl 18.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Vraag.

Ik heb volgens mij alle side quests gedaan in velen en de family matters quests ook afgerond, echter heb ik nog wel heel veel undiscovered locations.

Ik ben op dit moment level 12, zal ik nu naar novigrad gaan ?

Volgens mij heb ik alle grote side quests al gedaan.. echter sommige contracts zijn te moeilijk op dit moment...

Welk level waren jullie toen jullie "klaar" waren in velen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Denk dat je niet zo bezig moet zijn met 'alles doen' voordat je naar een nieuwe gebied gaat. Je komt toch terug..speel gewoon op een manier hoe jij het prettig vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 19-10 17:46
Heb wel het idee dat er iets mis is met de pacing. Ik loop zwaar voor op de storyline en ook een groot aantal sidemissions is ver onder mijn niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat doe je zelf. :+

[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 16-06-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Basekid schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:09:
Heb wel het idee dat er iets mis is met de pacing. Ik loop zwaar voor op de storyline en ook een groot aantal sidemissions is ver onder mijn niveau.
Je kunt ook niet álles doen. Of nouja, kan wel, maar dan overlevel je vrij snel. Maar wie klaagt er nou over teveel content :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

shakespeare schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:53:
Vraag.

Ik heb volgens mij alle side quests gedaan in velen en de family matters quests ook afgerond, echter heb ik nog wel heel veel undiscovered locations.

Ik ben op dit moment level 12, zal ik nu naar novigrad gaan ?

Volgens mij heb ik alle grote side quests al gedaan.. echter sommige contracts zijn te moeilijk op dit moment...

Welk level waren jullie toen jullie "klaar" waren in velen ?
gewoon gaan, kan prima, het is niet zo dat het niet kan ivm te laag lvl etc. hoor :)
Basekid schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:09:
Het beste wat voor mij werkte is rondrijden en alle steden en dorpjes afgaan met de message boards, die lezen en dan heb je 90% van alle side missies te pakken. Dan kan je de laagst lvl eerst doen, dan op zelfde lvl gekomen als de main quest die doen, dan heb je meestal een lvl of 2 te pakken na afronding van een bepaalde quest. Als je dan weer doorgaat met de sidequests moet je genoeg op je eigen lvl of nabij kunnen gaan doen.

Dan moet je redelijk meelevelen met de main quest maar het is natuurlijk een beetje eigen keuze of je alles gaat doen wat je kan doen, sommige quests zijn ook niet echt groot en krijg je weinig xp voor.

BTW naar de vrouwen van lichte zeden gaan levert 4xp per keer op dat je met een naar boven gaat ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 09:52
Lees ik nou net goed dat er deze week een DLC komt voor een alternatieve look van Triss (jammer die heb ik weggestuurd) en een WOLF Armor/Weapon set treasure hunt :) ik ben benieuwd hoe die eruit gaat zien, doe nu alles in cat armor omdat light nu eenmaal leuk is als de bosses toch al geen uitdaging meer vormen in deze game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:12:
[...]

gewoon gaan, kan prima, het is niet zo dat het niet kan ivm te laag lvl etc. hoor :)

[...]

Het beste wat voor mij werkte is rondrijden en alle steden en dorpjes afgaan met de message boards, die lezen en dan heb je 90% van alle side missies te pakken. Dan kan je de laagst lvl eerst doen, dan op zelfde lvl gekomen als de main quest die doen, dan heb je meestal een lvl of 2 te pakken na afronding van een bepaalde quest. Als je dan weer doorgaat met de sidequests moet je genoeg op je eigen lvl of nabij kunnen gaan doen.

Dan moet je redelijk meelevelen met de main quest maar het is natuurlijk een beetje eigen keuze of je alles gaat doen wat je kan doen, sommige quests zijn ook niet echt groot en krijg je weinig xp voor.

BTW naar de vrouwen van lichte zeden gaan levert 4xp per keer op dat je met een naar boven gaat ;) :P
Groot nadeel daarvan vind ik dat ik soms side quest doe waarvan ik de context al lang vergeten ben. Dan kom ik mensen tegen die me een interessante quest geven, die ik pas later wil doen omdat er nog quests met een lager level op mn lijstje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 19-10 17:46
Esumontere schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:58:
[...]

Je kunt ook niet álles doen. Of nouja, kan wel, maar dan overlevel je vrij snel. Maar wie klaagt er nou over teveel content :+
Ja maar.. ja ok je hebt gelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Laatst online: 10-10 16:28
Eergister eens begonnen met The witcher en ga nu al vaker dood dan in een jaar counter-striken.

Ik loop tegen een probleem aan. Mijn eten gebruik ik bizar snel en is hartstikke duur om te kopen. Na 3 uur spelen heb ik misschien 300 gold. Hebben jullie wellicht tips voor me?

Kan ik de items die ik vind het best verkopen of uit elkaar halen om te craften? Omdat er staat uit elkaar kunnen halen ben ik nogal terughoudend over het verkopen hiervan (kandelaars, ringen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-10 21:54
In het begin ging eten bij mij ook best snel er doorheen. In de eerste plaats zorgen dat je minder damage krijgt, dus dodge, parry, Quen schild. Verder kun je ook heel veel eten looten of vinden als je goed rondkijkt met witcher vision, ik leef al sinds het begin op water en rauw wolvenvlees en -lever, ik koop nooit eten. En als je verder in het spel punten investeert in Quen's alternative ability kun je ook healen door damage te krijgen.

Ik verkoop alleen de zware spullen, nadat ik er eerst een paar uit elkaar heb gehaald voor een klein voorraadje materials. Zo raak ik minder snel overburdened. Oja, en in het begin heb ik wat geld verdiend door honingraten te verkopen aan herbalists. Later komt het geld snel genoeg als je veel rondkijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-10 09:02
DeBers schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:50:
Eergister eens begonnen met The witcher en ga nu al vaker dood dan in een jaar counter-striken.

Ik loop tegen een probleem aan. Mijn eten gebruik ik bizar snel en is hartstikke duur om te kopen. Na 3 uur spelen heb ik misschien 300 gold. Hebben jullie wellicht tips voor me?

Kan ik de items die ik vind het best verkopen of uit elkaar halen om te craften? Omdat er staat uit elkaar kunnen halen ben ik nogal terughoudend over het verkopen hiervan (kandelaars, ringen etc.)
Hier zat ik in het begin ook mee. In het begin veel looten en wilde dieren killen en looten helpt om zakken te vullen met eten. Als je ability punten hebt zou je deze kunnen gebruiken voor: Sun And Stars During the day, Vitality regeneration +10 points per second outside of combat. At night, Stamina regeneration +1 point per second in combat.

Tussen de gevechten door vult je health automatisch aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Zo, net uitgespeeld. Fantastische game! De 2e playthrough gaat wel komen, maar daar wacht ik even mee.

Hoe zit het met die "season pass"? In de Play Store staat iets over 30 uur extra gameplay? Hoe werkt dat? Als je dat koopt (25 euro) heb je gelijk extra content?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

spaceboy schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:34:
Zo, net uitgespeeld. Fantastische game! De 2e playthrough gaat wel komen, maar daar wacht ik even mee.

Hoe zit het met die "season pass"? In de Play Store staat iets over 30 uur extra gameplay? Hoe werkt dat? Als je dat koopt (25 euro) heb je gelijk extra content?
Volgens mij wordt die content pas later dit jaar o.i.d. beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
spaceboy schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:34:

Is een uitbreiding die later beschikbaar komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Lord of Undvik Completed.

Meteen ook even Master Armerors gefixed(zat daar in de buurt schijnbaar)

spoiler:
Hoeveel crewleden zijn er in totaal te 'safen' ? Ik had er een gevonden in de grot met die trollen(ook meteen die hoorn voor de Sirens meegepakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
DeBers schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:50:

Geld is in het begin best schaars. Maar maak je niet druk, dat komt goed. Waarschijnlijk heb je als een ware OCD-er alle plantjes opgepakt die je tegen bent gekomen. Zodra je een herbalist vind (vendor met blaadjes icoontje op de map) lekker verkopen.

Voor meer winst: Verkoop zwaarden aan een blacksmith, armor aan een armorsmith, herbs aan herbalist/alchemist. Also, je hebt vast een boel hides opgepakt. Wolf pelt, bear pelt etc. Ga naar een vendor en dump ze daar. Ze wegen best veel, maar leveren ook best veel op. Plus je krijgt er genoeg later.

Tip 1 voor voedsel. Zodra je er 1 gebruikt krijg je een buff, die buff heet Vitality Regeneration. Eet je direct nog iets, dan refreshed die buff. Dus effectief is dat niet. Je kunt beter wachten tot de buff weg is, daarna het volgende eten.

Tip 2 voor voedsel. White Orchard(start zone) is letterlijk bezaaid met bijenkorven. Gerbruik je Igni en loot daarna de honeycombs. Dit is voedsel wat best lang voor regen zorgt, plus hoge health per tick. Als beetje rond loopt heb je al snel 20-30 honeycombs. Daar kan je wel even mee vooruit. Dus hoor je bijen, FREE FOOD.

Ik weet niet welke difficulty je speelt, maar op blood and broken bones and death march is het verstandig om je eerste skill punt in Sun and Stars te stoppen. Passive health regen helpt heel veel. Op lagere difficulties, mja, gewoon na elke battle even meditaten, dan ben je full health.
Bjorn89 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:50:
Lord of Undvik Completed.

Meteen ook even Master Armerors gefixed(zat daar in de buurt schijnbaar)

spoiler:
Hoeveel crewleden zijn er in totaal te 'safen' ? Ik had er een gevonden in de grot met die trollen(ook meteen die hoorn voor de Sirens meegepakt).
spoiler:
In die grot met de trollen kan je Folen redden, hievoor moet je dat raadsel van ze winnen. Later bij het einde van de quest kan je nog iemand redden. De gast in die kooi. Loop je echter op de sneeuw en maak je de giant wakker voor dat je die gered heb, dan gaat hij dood zodra de giant z'n anker wapen pakt.

[ Voor 15% gewijzigd door ye-roon op 17-06-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

westergas

rikkie_pc

ye-roon schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:31:
[...]

Ik weet niet welke difficulty je speelt, maar op blood and broken bones and death march is het verstandig om je eerste skill punt in Sun and Stars te stoppen. Passive health regen helpt heel veel. Op lagere difficulties, mja, gewoon na elke battle even meditaten, dan ben je full health.
Blood/broken bones kan je ook gewoon zsm Swallow maken, die zit ook weer vol na meditate. Komt bijna op het zelfde neer.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westergas schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:08:
[...]

Blood/broken bones kan je ook gewoon zsm Swallow maken, die zit ook weer vol na meditate. Komt bijna op het zelfde neer.
Wel rekening houden met het feit dat je in het begin nog niet heel veel Alcohest hebt. Op Death March en Blood & Broken Bones moeilijkheidsgraad kost het elke keer een Alcohest als je gaat meditaten en je potions moeten worden ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
ye-roon schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:31:
[...]

Geld is in het begin best schaars. Maar maak je niet druk, dat komt goed. Waarschijnlijk heb je als een ware OCD-er alle plantjes opgepakt die je tegen bent gekomen. Zodra je een herbalist vind (vendor met blaadjes icoontje op de map) lekker verkopen.

Voor meer winst: Verkoop zwaarden aan een blacksmith, armor aan een armorsmith, herbs aan herbalist/alchemist. Also, je hebt vast een boel hides opgepakt. Wolf pelt, bear pelt etc. Ga naar een vendor en dump ze daar. Ze wegen best veel, maar leveren ook best veel op. Plus je krijgt er genoeg later.

Tip 1 voor voedsel. Zodra je er 1 gebruikt krijg je een buff, die buff heet Vitality Regeneration. Eet je direct nog iets, dan refreshed die buff. Dus effectief is dat niet. Je kunt beter wachten tot de buff weg is, daarna het volgende eten.

Tip 2 voor voedsel. White Orchard(start zone) is letterlijk bezaaid met bijenkorven. Gerbruik je Igni en loot daarna de honeycombs. Dit is voedsel wat best lang voor regen zorgt, plus hoge health per tick. Als beetje rond loopt heb je al snel 20-30 honeycombs. Daar kan je wel even mee vooruit. Dus hoor je bijen, FREE FOOD.

[...]

Haha bedankt. Veel dingen die ik niet wist. Ik heb inderdaad meet planten in mijn tas dan een gemiddelde intratuin. Overal krampachtig aan vasthoudend. Bijenkorfen was ik nog niet op gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-10 15:35
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je die gratis dlc's kan activeren? Volgens mij was één van de dlc's een Gwent kaart, het lijkt me dat ik die ergens moet oppikken?

dlc's met een quest worden geactiveerd door naar het gele uitroepteken te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
ShDT schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:55:
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je die gratis dlc's kan activeren? Volgens mij was één van de dlc's een Gwent kaart, het lijkt me dat ik die ergens moet oppikken?

Die DLC is een reskin van neutrale Gwent kaarten. Jack Three Daws in z'n human form bv. Zoltan met een draak op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

ShDT schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:55:

Ervanuitgaande dat je met GoG Galaxy werkt, moet je even klikken op 'configure', daar kan je ze aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

DeBers schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:42:
[...]

[...]

Haha bedankt. Veel dingen die ik niet wist. Ik heb inderdaad meet planten in mijn tas dan een gemiddelde intratuin. Overal krampachtig aan vasthoudend. Bijenkorfen was ik nog niet op gekomen. :)
als je nog in begin zit in white orchard, dan kan je honeycombs ook voor vrij veel aan de herbalist van de quest verkopen voor een goede prijs, hangt een poster aan de boom als het eerste dorpje in komt. :)
Dus of als goed voedsel houden of verkopen voor centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zo, heb na vanmorgen werkelijk niets meer te doen behalve de quest Final Preparations (Triss' stuk is al af).

Heb de Fists of Skellige vanmorgen afgerond, wast best.. verrassend... wat voor tegenstanders je daar krijgt _O- Eigenlijk wel heel erg makkelijk, en ook vreemd dat het een lvl 30 quest is waarbij de laatste 2 tegenstanders 5-3 levels lager waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-10 15:35
Esumontere schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:14:
[...]

Ervanuitgaande dat je met GoG Galaxy werkt, moet je even klikken op 'configure', daar kan je ze aanvinken.
Dat gaat 'm niet worden wanneer je op de xbox one speelt. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Gisteren voor het eerst een tegenstander tegengekomen welke ik na 7 pogingen maar ben gestopt.

spoiler:
Bij de missie "missing brother" ging alles voorspoedig tot ik bij Harrisi kwam. Die kleine spinnetjes waren binnen no-time dood maar toen kwam moeders een kijkje nemen...1 klap dood :+

Verschillende methodes geprobeerd (let's dance, 1 keer slaan en dan heldhaftig wegrennen) maar op een gegeven moment echt de moed opgegeven. Eerst maar levelen (ik zit nu op level 15 en las net op internet dat Harrisi toch echt een level 33 boss is...)

Prachtige game, heerlijk sfeervol en de afwisseling in missies is dusdanig goed dat ik tot op heden (27 uur) nog niet het gevoel heb dat het in de herhaling valt. Af en toe bugs (met name rendering van NPC's gebeuren bij mij vaak te laat) gezien maar soms zijn die eerder hilarisch dan vervelend. Gisteren liep ik in volle vaart een dorp binnen met Roach (paard) en "sprong" van mijn paard af. Vervolgens hangt mijn character een volle 2 seconden "zwemmend" in de lucht met bijbehorende zwemanimatie en geluidjes :o

Net zoals in de spoiler aangegeven kom je af en toe een tegenstander tegen welke gewoon te sterk is. Zelfs wanneer je free-roaming aan het rondrennen bent wil het zomaar voor komen dat je een tegenstander treft welke je beter had kunnen vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

FriezNL schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:44:
Gisteren voor het eerst een tegenstander tegengekomen welke ik na 7 pogingen maar ben gestopt.

spoiler:
Bij de missie "missing brother" ging alles voorspoedig tot ik bij Harrisi kwam. Die kleine spinnetjes waren binnen no-time dood maar toen kwam moeders een kijkje nemen...1 klap dood :+

Verschillende methodes geprobeerd (let's dance, 1 keer slaan en dan heldhaftig wegrennen) maar op een gegeven moment echt de moed opgegeven. Eerst maar levelen (ik zit nu op level 15 en las net op internet dat Harrisi toch echt een level 33 boss is...)

Prachtige game, heerlijk sfeervol en de afwisseling in missies is dusdanig goed dat ik tot op heden (27 uur) nog niet het gevoel heb dat het in de herhaling valt. Af en toe bugs (met name rendering van NPC's gebeuren bij mij vaak te laat) gezien maar soms zijn die eerder hilarisch dan vervelend. Gisteren liep ik in volle vaart een dorp binnen met Roach (paard) en "sprong" van mijn paard af. Vervolgens hangt mijn character een volle 2 seconden "zwemmend" in de lucht met bijbehorende zwemanimatie en geluidjes :o

Net zoals in de spoiler aangegeven kom je af en toe een tegenstander tegen welke gewoon te sterk is. Zelfs wanneer je free-roaming aan het rondrennen bent wil het zomaar voor komen dat je een tegenstander treft welke je beter had kunnen vermijden.
Ze geven je niet voor niets een indicatie van wat je wel en niet aan kan op je huidige lvl ;) Probleem is dat je niet door de armor heen komt met damage, dus elke slag is super weak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
SouLLeSSportal schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:49:
[...]

Ze geven je niet voor niets een indicatie van wat je wel en niet aan kan op je huidige lvl ;) Probleem is dat je niet door de armor heen komt met damage, dus elke slag is super weak.
Klopt, alleen het ging "mis" bij het de autoselect van de missies. Ik was bezig met:

spoiler:
De vuistgevechten waarbij je vier keer moest vechten tegen de lokale vechtersbaas

Echter het gebeurt wel vaker dat wanneer je een deel van je missie klaar hebt hij ineens een andere missie welke ook beschikbaar heeft geselecteerd. Dus ik had de missie niet eens bewust gekozen maar ging vol op avontuur en kwam er na 7 pogingen achter dat het echt niet haalbaar was zonder eerst te levelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tsja, er staat dan toch echt een rode schedel boven de quest in je scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
FriezNL schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:56:
[...]

Klopt, alleen het ging "mis" bij het de autoselect van de missies. Ik was bezig met:

spoiler:
De vuistgevechten waarbij je vier keer moest vechten tegen de lokale vechtersbaas

Echter het gebeurt wel vaker dat wanneer je een deel van je missie klaar hebt hij ineens een andere missie welke ook beschikbaar heeft geselecteerd. Dus ik had de missie niet eens bewust gekozen maar ging vol op avontuur en kwam er na 7 pogingen achter dat het echt niet haalbaar was zonder eerst te levelen :)
zoiets heb ik nog nooit gehad, misschien dat als je een nieuwe quest krijgt, dat je per ongeluk op een knop drukt die de quest gelijk actief maakt? op ps4 is dat r3.. daar ben ik zelf wel eens 'schuldig' aan geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

FriezNL schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:56:
[...]

spoiler:

haha tja dat kan idd voorkomen. je weet iig wat er moet gebeuren nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
GMacD schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:58:
[...]

zoiets heb ik nog nooit gehad, misschien dat als je een nieuwe quest krijgt, dat je per ongeluk op een knop drukt die de quest gelijk actief maakt? op ps4 is dat r3.. daar ben ik zelf wel eens 'schuldig' aan geweest
Ik speel op de pc met een PS3 controller van Logitech. Kan best zijn dat ik per ongeluk de verkeerde quest zo geselecteerd heb. Het gebeurde in het begin ook nog wel eens dat ik mensen in het dorp in de fik stak omdat ik Cast Sign en Witcher Sense omdraaide :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
SouLLeSSportal schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:20:
[...]

als je nog in begin zit in white orchard, dan kan je honeycombs ook voor vrij veel aan de herbalist van de quest verkopen voor een goede prijs, hangt een poster aan de boom als het eerste dorpje in komt. :)
Dus of als goed voedsel houden of verkopen voor centen.
Helaas. Ik zit in Vellen nu...
spoiler:
Ik heb net de borsten mogen aanschouwen van de heks
.
Nu ondergronds met al die drowners en geen eten etc in de pocket. Vanavond maar weer eens proberen als ik de televisie mag gebruiken van mijn eigen heks (geintje natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

DeBers schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:28:
[...]

Helaas. Ik zit in Vellen nu...
spoiler:
Ik heb net de borsten mogen aanschouwen van de heks
.
Nu ondergronds met al die drowners en geen eten etc in de pocket. Vanavond maar weer eens proberen als ik de televisie mag gebruiken van mijn eigen heks (geintje natuurlijk).
Je kunt altijd terug he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Nou, ik hoor van anderen dat dat later niet meer kan, dus daar moet je mee oppassen.
spoiler:
Maar tot aan de golem kun je in elk geval nog wel naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

108rogar schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:38:
Nou, ik hoor van anderen dat dat later niet meer kan, dus daar moet je mee oppassen.
spoiler:
Maar tot aan de golem kun je in elk geval nog wel naar buiten.
Als je een grot in gaat, altijd je zakken volstoppen met eten en full potions, tenminste als je op hoogste moeilijkheid speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Ik zorg gewoon dat ik een save heb van voor de ingang. :) Ik speel overigens op normaal, da's al lastig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
* ye-roon kijkt naar je ondertitel

Nope :)

Sommige dungeons kan dit niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

ye-roon schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:27:
[...]

* ye-roon kijkt naar je ondertitel

Nope :)

Sommige dungeons kan dit niet nee.
Ah, nee, in die questline kan je inderdaad niet even terug om te restocken. Wat ik bedoelde, is dat als je in Velen zit, je altijd weer terug kunt gaan naar White Orchard om bijvoorbeeld honeycombs te farmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Esumontere schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:44:
[...]

Ah, nee, in die questline kan je inderdaad niet even terug om te restocken. Wat ik bedoelde, is dat als je in Velen zit, je altijd weer terug kunt gaan naar White Orchard om bijvoorbeeld honeycombs te farmen :)
maar als je inmiddels al even in velen bent geweest heeft honeycombs geen zin meer. qua eten vind je dan genoeg en kosten hoef je het ook niet echt meer voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-10 16:49

KipCurreh

Nightcrawler

(jarig!)
SouLLeSSportal schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:51:
[...]

maar als je inmiddels al even in velen bent geweest heeft honeycombs geen zin meer. qua eten vind je dan genoeg en kosten hoef je het ook niet echt meer voor te doen.
True story, je vindt echt overal wel water of andere die je toch genoeg Vitality regen geven indien nodig...
Sun and stars helpen ook wel dik..

Vanaf Novigrad vind je er dan nog Milk etc bij..

Ook zo snel mogelijk swallow/enhanced swallow diagrams vinden, die zijn ook handig..

Vraagje, gebruiken jullie veel die decoction potions ? Ik eerlijk gezegd zo goed als niet, 't lijkt me dan ook meer een collect 'em all gimmick dan iets dat iedereen constant gebruikt..

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

KipCurreh schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:58:
[...]

True story, je vindt echt overal wel water of andere die je toch genoeg Vitality regen geven indien nodig...

Ook zo snel mogelijk swallow/enhanced swallow diagrams vinden, die zijn ook handig..

Vraagje, gebruiken jullie veel die decoction potions ? Ik eerlijk gezegd zo goed als niet, 't lijkt me dan ook meer een collect 'em all gimmick dan iets dat iedereen constant gebruikt..
paar gebruikt maar de meeste zijn niet echt denderend wat ze doen tov de 80-100% toxicity die ze met zich meebrengen. ook gebrek aan de exacte hoeveelheid verbetering helpt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
[quote]ye-roon schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:31:

spoiler:
In die grot met de trollen kan je Folen redden, hievoor moet je dat raadsel van ze winnen. Later bij het einde van de quest kan je nog iemand redden. De gast in die kooi. Loop je echter op de sneeuw en maak je de giant wakker voor dat je die gered heb, dan gaat hij dood zodra de giant z'n anker wapen pakt.

[/qoute]

spoiler:
Dan heb ik ze beiden gered, had ik trouwens beter eerst die Cyres moeten redden en daarna deze quest doen? en kan ik nog wat met de gestoorde gozer in het schip?

[ Voor 57% gewijzigd door Bjorn89 op 17-06-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
KipCurreh schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:58:
[...]

Soms, als ik er een gebruik is het vooral de Werewolf, kun je veel langer rennen buiten de combat.

Tevens zie ik veel voordelen als je de alchemy tree helemaal uitbouwd, negatieven zijn minder, maar je krijgt wel de buffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Novigrad is wel een mekka voor de gwent speler trouwens. Flink wat merchants waar je kaarten van kunt winnen. Overigens kreeg ik van de laatste twee die ik deed van die lullige weather-effect kaarten.
En van die boekenverkoper op het plein waar ze heksen verbranden kreeg ik ook een zwakkere unit kaart, terwijl die gast echt een moeilijk dek met een paar legendary kaarten heeft. Pas bij de vijfde poging had ik mazzel en won ik nipt.
Klopt het dat je op een gegeven moment geen kaarten meer kan winnen van merchants, ook als je nog niet van ze hebt gewonnen?
Soms kom je ook merchants tegen die (soms best goede) kaarten verkopen. Het loont dus echt de moeite om alle verkopers af te gaan.
Sinds gisteren is mijn tweede deck (Nilfgaardian Empire) speelbaar wat voor iets meer afwisseling zorgt.

Velen is wel erg groot trouwens. Mijn questlog puilt uit met ondertussen ook wel low level quests. Maar ik ga ze allemaal doen (completist dat ik ben).

Jammer dat ik niet consequent ben geweest met het kopen van diagrams. Wat ik mij afvraag: kun je per ongeluk diagrams kopen die je al hebt?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Kippenvelmomentje bij The Ilse of Mists:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-10 22:38
Ik vind het juist vet dat er geen scaling is. Zo is een dungeon die je tegenkomt gaan verkennen extra spannend. Moet zeggen dat bepaalde donkere plekken sowieso soms erg spannend zijn, geluid hard aan, fakkel erbij, heerlijke sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik sta nu onder Novigrad in de riool bij een muur waar ik doorheen wil.. Iemand enig idee hoe ik dit moet doen? Ik zie dat het nep is, maar ik krijg geen mogelijkheid om er achter te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Met 1 van je signs. de meest rechter volgens mij.
Ken nog steeds de namen niet. :X

Of je moet dat object van Keira hebben, maar volgens mij zie je zonder niet zozeer dat de muur dan 'nep' is.

[ Voor 42% gewijzigd door dutchgio op 17-06-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

n2theb schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:29:
Ik sta nu onder Novigrad in de riool bij een muur waar ik doorheen wil.. Iemand enig idee hoe ik dit moet doen? Ik zie dat het nep is, maar ik krijg geen mogelijkheid om er achter te komen..
heb je de quests al gedaan met Keira ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

SideShow schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:33:
[...]

heb je de quests al gedaan met Keira ?
Ja die heb ik al gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

n2theb schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:29:
Twee mogelijkheden: Als je je witcher sense gebruikt en het licht geel op, dan kun je met een blast van Aard de muur kapot maken. Als je Keira's questline hebt gedaan kun je ook hallucinations weg halen, dan zie je een prompt (interact) ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb

n2theb

Tweakers Abonnee

-SaveMe- schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:41:
[...]

Twee mogelijkheden: Als je je witcher sense gebruikt en het ligt geel op, dan kun je met een blast van Aard de muur kapot maken. Als je Keira's questline hebt gedaan kun je ook hallucinations weg halen, dan zie je een prompt (interact) ...
Bedankt voor je uitleg. Ik heb het probleem gevonden. Interact stond best wel ver naar boven waardoor ik dus niks zag.. Toen ik iets verder er vanaf stond toen zag ik het en lukte het.

Thanks!
Pagina: 1 ... 47 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic