Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 23:00
Ben na
spoiler:
39 uur
nu ook dan eindelijk in Skellige. Alles gedaan in Velen minus een aantal points of interest en een contract die diep rood is nog. Later maar even terug.

Maar Skellige... wow, wat een sfeer... die muziek. Ziet er op het eerste oog kleiner uit dan Velen, maar m'n questlog is in het eerste half uur alweer tot de nok toe vol geramd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10 13:05
Ik ga richting de 90 uur (ingame staat 5 dagen playtime maar dat lijkt me toch wel ietwat overdreven) en ik moet Skellige nog doen. :o
Nog een paar quests in Novigrad en dan nemen we de boot.

Overigens moet ik ook nog eens terug naar Velen voor wat high level dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-10 08:26
Ik word echt helemaal gek van die klote weerwolf. van de quest zie spoiler
spoiler:
die van de quests ladies in the wood ik had hem net bijna ( 1 hit ) gaat hij healen met 190 per seconde...... Daar is niet meer tegen te vechten dan. Iemand tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ben netp pas in Skellige, nog lang niet klaar in Velen én Novigrad maar dat komt nog wel.
Wil de story line niet te snel doen, en ook niet volledig alleen maar side missies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
rwbk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:38:
Ik word echt helemaal gek van die klote weerwolf. van de quest zie spoiler
spoiler:
die van de quests ladies in the wood ik had hem net bijna ( 1 hit ) gaat hij healen met 190 per seconde...... Daar is niet meer tegen te vechten dan. Iemand tips
spoiler:
Moon Dust bom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
En hoe helpt dat ? En waar vindt ik moondust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Jeetje, voor het eerst in de game zit ik gewoon vast bij een boss:

spoiler:
Imlerith... Als hij met zijn schild loopt is het nog een eitje, maar als hij zijn schild weggooit en gaat teleporteren als een idioot ben ik gewoon fucked :P. Morgen nog maar eens proberen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

rwbk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:45:
[...]

je moet de schematic vinden als je de bomb niet hebt nog, wat het doet is 20 sec de magic abilities stoppen van je enemy, dus healen, teleporten, spectral mode etc. werkt ook goed tegen wraiths met hun ontiegelijk irritante teleporten.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
SouLLeSSportal schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:57:
[...]

je moet de schematic vinden als je de bomb niet hebt nog, wat het doet is 20 sec de magic abilities stoppen van je enemy, dus healen, teleporten, spectral mode etc. werkt ook goed tegen wraiths met hun ontiegelijk irritante teleporten.
Wraiths vallen nog wel mee die healen niet. Die Werewolfjes healen wel. Zal eens kijken of ik die schematic heb, maar had net toch echt de neiging om mijn controller tegen de muur te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

SouLLeSSportal schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:57:
[...]

Werkt dat ook tegen
spoiler:
Imlerith?
:P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:30
uchiha tijntje schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:00:
[...]
Werkt dat ook tegen
spoiler:
Imlerith?
:P
Nee ;)
Maar zo lastig is ie nu ook weer niet, gewoon lekker
spoiler:
rollen

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

rwbk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:58:
[...]

Wraiths vallen nog wel mee die healen niet. Die Werewolfjes healen wel. Zal eens kijken of ik die schematic heb, maar had net toch echt de neiging om mijn controller tegen de muur te gooien.
Lol, healen werewolfs? Was me niet eens opgevallen bij die quest. Gewoon lekker hakken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Esumontere schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:23:
[...]

Lol, healen werewolfs? Was me niet eens opgevallen bij die quest. Gewoon lekker hakken 8)
Die healen behoorlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Weer wat geleerd :P Werewolf oil moet dan vast helpen?

Goeie kans dat 't mij zo makkelijk afging omdat ik een paar levels (3 ofzo) hoger was toen ik die quest ging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Iemand enig idee hoe dit zit? Spoilers ahead.

spoiler:
Ik was op Skellige en kreeg 2 quests, 1 om 'UMA' op te halen in crows pers (baron) en 1 om naar Yen te gaan. Ik dacht ik haal eerst UMA op en dan ga ik verder met de rest... Ineens werd ik dus op een spoor gezet werd gestopt door een paar soldaten en naar een keizer/koning gebracht (emyer ofzo?) .. en kon geen kant meer op buiten wat ik te zien kreeg de ene cutscene na de andere en. Ik had nog superveel quests open staan omdat ik net op Skellige begonnen was (moest zoon/dochter redden enzo) ik heb serieus de afgelopen 2,5 uur alleen maar bij het Witcher kasteel dingetjes lopen doen en naar erg uitgerekte scenes zitten kijken.

Tijdens het 'reizen' kreeg ik dus een hele rits quests die 'failed' waren... Yen pissed die keizer pissed... uiteraard heb ik dus geen save game... (spel liep niet vast ofzo en was me ook van geen kwaad bewust)
Beetje kwalijk dat je dus geen 'point of no return' melding krijgt (zoals in DA/ME).

Graag een tip of ik dus beter helemaal weer vanaf het punt dat ik Skellige in ging verder moet gaan en het anders doen? Of gewoon verder gaan en terug naar die plaatsen?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
prutser001 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:48:
Iemand enig idee hoe dit zit? Spoilers ahead.

spoiler:
Ik was op Skellige en kreeg 2 quests, 1 om 'UMA' op te halen in crows pers (baron) en 1 om naar Yen te gaan. Ik dacht ik haal eerst UMA op en dan ga ik verder met de rest... Ineens werd ik dus op een spoor gezet werd gestopt door een paar soldaten en naar een keizer/koning gebracht (emyer ofzo?) .. en kon geen kant meer op buiten wat ik te zien kreeg de ene cutscene na de andere en. Ik had nog superveel quests open staan omdat ik net op Skellige begonnen was (moest zoon/dochter redden enzo) ik heb serieus de afgelopen 2,5 uur alleen maar bij het Witcher kasteel dingetjes lopen doen en naar erg uitgerekte scenes zitten kijken.

Tijdens het 'reizen' kreeg ik dus een hele rits quests die 'failed' waren... Yen pissed die keizer pissed... uiteraard heb ik dus geen save game... (spel liep niet vast ofzo en was me ook van geen kwaad bewust)
Beetje kwalijk dat je dus geen 'point of no return' melding krijgt (zoals in DA/ME).

Graag een tip of ik dus beter helemaal weer vanaf het punt dat ik Skellige in ging verder moet gaan en het anders doen? Of gewoon verder gaan en terug naar die plaatsen?
spoiler:
terug die quests krijg je niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
rwbk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:45:
[...]

Ingame is er ook een bestiary die info geeft over enemies/zwakheden etc ..vaak als je weet wat voor enemy je gaat tegekomen ( tijdens onderzoek met witchersense bijv. ) kan je nog even inlezen over je enemies en je oil's, bombs en potions voorbereiden die je nodig hebt. maar goed, moondust en cursed oil gaan je helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Gisteren nog een uurtje bezig geweest om ergens een emerald dust te vinden zodat ik de 2 viper zwaarden kan maken. Helaas nog niets kunnen vinden dus ik denk dat ik maar gewoon verder moet gaan met de main quest en een van de twee zwaarden links moet laten liggen (eer ik straks een dust heb ben ik toch vast al te hoog level om nog iets aan het zwaard te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
Nipje schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:15:
Gisteren nog een uurtje bezig geweest om ergens een emerald dust te vinden zodat ik de 2 viper zwaarden kan maken. Helaas nog niets kunnen vinden dus ik denk dat ik maar gewoon verder moet gaan met de main quest en een van de twee zwaarden links moet laten liggen (eer ik straks een dust heb ben ik toch vast al te hoog level om nog iets aan het zwaard te hebben).
heb je die quest gedaan bij de put?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 11:54
Niet helemaal, van de witcher school sets vind je namelijk later ook schematics voor de geupgrade versies daarvan (enhanced > superior > master crafted) en om die te kunnen craften heb je de lagere niveau nodig. In het begin van het spel ben je dan ook steeds wel van zwaard aan het wisselen omdat je steeds weer wat beters vind, maar als je eenmaal witcher gear hebt van een hoger niveau is er niet veel wat beter is dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
GMacD schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:17:
[...]

heb je die quest gedaan bij de put?
Jazeker, ben intussen al in Velen. Ik heb helaas maar 1 dust gekregen van de wraiths in het eerste gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:37
Ik kwam gisteren in Velen een grot tegen met alleen maar Wraiths. Heb nu stuk of 10 emerald dusts. Ik kan vanavond de locatie wel even doorgeven als je dat zou willen?

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
Nipje schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:20:
[...]

Jazeker, ben intussen al in Velen. Ik heb helaas maar 1 dust gekregen van de wraiths in het eerste gebied.
koop desnoods de dust..geld komt vanzelf wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Invisible_man schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:20:
[...]

Niet helemaal, van de witcher school sets vind je namelijk later ook schematics voor de geupgrade versies daarvan (enhanced > superior > master crafted) en om die te kunnen craften heb je de lagere niveau nodig. In het begin van het spel ben je dan ook steeds wel van zwaard aan het wisselen omdat je steeds weer wat beters vind, maar als je eenmaal witcher gear hebt van een hoger niveau is er niet veel wat beter is dan dat.
Hmm wat dat betreft kan ik dus beter de twee Viper zwaarden gewoon maken en deze blijven upgraden waar dat mogelijk is? :). Thanks voor de tip!
Maurice079 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:21:
[...]

Ik kwam gisteren in Velen een grot tegen met alleen maar Wraiths. Heb nu stuk of 10 emerald dusts. Ik kan vanavond de locatie wel even doorgeven als je dat zou willen?
Heel graag! Ik ben benieuwd :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:37
Heb het even opgezocht voor je, aangezien de grot naast een 'place of power' was.
Dit is hem: http://www.ign.com/wikis/...len_PlaceofPower_Igni.png
Hoop dat je er iets aan hebt!

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Maurice079 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:28:
[...]

Heb het even opgezocht voor je, aangezien de grot naast een 'place of power' was.
Dit hem: http://www.ign.com/wikis/...len_PlaceofPower_Igni.png
Hoop dat je er iets aan hebt!
Bedankt! Ik ga het vanavond meteen eens zoeken >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55
Waar ik hier gisteren nog schreef de game een beetje moe te zijn, ben ik nu moe van de game :) Ik was gisteren lekker aan het questen en het doen en toen ineens: oh is het al zo laat?

Ik heb in Skellige eerst de quests gedaan die "grijs" waren en dus amper iets op leverden. Maar puur gedaan omdat ik anders veel te sterk zou zijn voor die quests.

Daarna over naar 2 andere quests die het laagst waren, level 17 quests. Maar hot damn wat krijg je daar een hoop exp voor en dat voor secondary quests. ik gisteren van begin level 21, naar halverwege 23 gegaan alleen van die 4 of zo questjes. Daardoor nu wel Griffin armor tier 3 aan en 144% sign intensity :D Vanavond verder met een level 18 quest. Daarna heb ik alleen nog level 19 quests, ik denk eerst de secondary quests doen, daarna verder met de main story.

Dan nog even over een secondary quest involving Yen.
spoiler:
The Last Wish. Obvious reference naar het boek van dezelfde naam, nog niet gelezen, komt nog wel. Maar man, dat einde. Ik heb gekozen om bij Triss te zijn deze playthrough, want, ik speel de games. Triss is er in elke game voor me geweest. Yen niet. Plus wat ik van Yen gezien heb voor stuck up bitch en haar methodes. Ik ben blij met Triss. Maar zo goed in beeld gebracht met facial expression etc dat ze teleurgesteld was in m'n beslissing. Voelde toch beetje naar. Maar ze was er daarna best goed onder, dus ach, we zijn nog vriendjes en de surrogaat ouders van Ciri.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
ye-roon schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:33:
Waar ik hier gisteren nog schreef de game een beetje moe te zijn, ben ik nu moe van de game :) Ik was gisteren lekker aan het questen en het doen en toen ineens: oh is het al zo laat?

Ik heb in Skellige eerst de quests gedaan die "grijs" waren en dus amper iets op leverden. Maar puur gedaan omdat ik anders veel te sterk zou zijn voor die quests.

Daarna over naar 2 andere quests die het laagst waren, level 17 quests. Maar hot damn wat krijg je daar een hoop exp voor en dat voor secondary quests. ik gisteren van begin level 21, naar halverwege 23 gegaan alleen van die 4 of zo questjes. Daardoor nu wel Griffin armor tier 3 aan en 144% sign intensity :D Vanavond verder met een level 18 quest. Daarna heb ik alleen nog level 19 quests, ik denk eerst de secondary quests doen, daarna verder met de main story.

Dan nog even over een secondary quest involving Yen.
spoiler:
The Last Wish. Obvious reference naar het boek van dezelfde naam, nog niet gelezen, komt nog wel. Maar man, dat einde. Ik heb gekozen om bij Triss te zijn deze playthrough, want, ik speel de games. Triss is er in elke game voor me geweest. Yen niet. Plus wat ik van Yen gezien heb voor stuck up bitch en haar methodes. Ik ben blij met Triss. Maar zo goed in beeld gebracht met facial expression etc dat ze teleurgesteld was in m'n beslissing. Voelde toch beetje naar. Maar ze was er daarna best goed onder, dus ach, we zijn nog vriendjes en de surrogaat ouders van Ciri.
Last wish lezen! leuk boek, had zelf de eerdere games niet gespeeld, maar ben wel de boeken gaan lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 19-10 17:46
Over de keuze Triss/Yen
spoiler:
Ik krijg het zelf niet voor elkaar om Triss te krijgen. Ik heb haar wel gezoend bij dat bal, maar daarna kiest ze er zelf voor om met de mages te vertrekken naar het andere koninkrijk. Ook al gaf ik aan dat ik met haar wilde zijn. Geen idee waar het is misgegaan :(

[ Voor 4% gewijzigd door Basekid op 09-06-2015 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:11
Is er ergens een lijst waar je kan vinden welke zwaarden goed en welke slecht zijn. Voordat ik iets mis qua quest of ik ergens een beter zwaard had kunnen maken

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
Basekid schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:47:
Over de keuze Triss/Yen
spoiler:
Ik krijg het zelf niet voor elkaar om Triss te krijgen. Ik heb haar wel gezoend bij dat bal, maar daarna kiest ze er zelf voor om met de mages te vertrekken naar het andere koninkrijk. Ook al gaf ik aan dat ik met haar wilde zijn. Geen idee waar het is misgegaan :(
heb je de magische woorden gesproken?

spoiler:
I love youuuuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:42
Ik ben wel een enorme player in het spel. Allemaal heksjes voor de seksjes haha.
Blijft een leuk spel :)
Verder, zijn er in skelige ook van die magische totempalen? ben er daar nog geen een tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
mike0001 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:55:
Ik ben wel een enorme player in het spel. Allemaal heksjes voor de seksjes haha.
Verder, zijn er in skelige ook van die magische totempalen? ben er daar nog geen een tegen gekomen
ja die zijn er ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:29
mike0001 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:55:
spoiler:
vlak bij de plek waar je crashed zit er notabene een :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ja ken het zondag avond was het ~half 12 en dacht nog 1 quest (chain) welke zo spannend was dat het zo 3 uur was :P

Zit alleen nog te twijfelen of ik nu weer terug ga helemaal voor dat ik dus ALLES in Novigrad gedaan heb.. Wat gewoon 5-7 uur speeltijd is als het niet meer is. Of gewoon een 2de playthrough ga doen (aangezien ik nu weet waar een soort 'point of no return' is en quests cancelled e.d.

Nog even een vraagje over Gwent incl spoiler..
spoiler:
Ik kwam een oude vent tegen de quest om je deck te upgraden. Die vent had een monster deck... Het heeft me gewoon een poging of 7-8 gekost tot nu toe en heb hem nog niet verslagen.. Zodra hij zijn monsters er op gooit en 'muster' kaarten gebruikt ben ik gewoon nergens meer. Het monster deck lijkt me dan ook het sterkste deck in het spel omdat er zoooveeeel muster kaarten inzitten waardoor hij altijd kaarten uit de vorige rondes terug kan halen.

Zelf heb ik een deck met 202+ 'strength' maar ik krijg 9 van de 10 keer ruk kaarten.. Mijn andere decks zijn minimaal elf (sco'ia tel?) deck hebben 'net genoeg' kaarten om mee te kunnen spelen, voor het monster deck kom ik er ~5 te kort en dat andere deck is maar 150 str ofzo. Ook wel apart dat ik de geralt of rivia kaart nogsteeds niet heb maar wel al een paar andere elite cards dubbel heb.

En nog een klein puntje.. Er zijn een aantal quests waarbij je eerst hordes vijanden afmaakt.. En dan toch aangevallen wordt door een andere groep ondanks dat ze er met hun neus bovenop stonden toen jij de hordes afmaakte.. b.v. 'fight pit quest' (ben niet specifiek dus diegene die hem nog niet gedaan hebben zullen geen idee hebben waar het om gaat) je mept de ene na de andere af, halen er speciale monsters bij en dan nog sturen ze 5-7 man op je af van 'maken jullie hem ff dood'.. Ik heb tot nu toe 1 of 2 keer gehad dat de menselijke vijanden echt weg rende.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:42
Puc van S. schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:56:
[...]

spoiler:
vlak bij de plek waar je crashed zit er notabene een :P
Compleet gemist.... zal eens gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-10 16:49

KipCurreh

Nightcrawler

Nu ik in Novigrad ben geraakt (lvl 15) en bezig ben met die Dandelion story quest, heb ik de grootste moeite om de meeste Gwent games te winnen tegen de merchants/innkeepers...

Ik denk dat ik van alle merchants in Novigrad nog maar 2 games gewonnen heb, terwijl ik best een mooie Nilfgaard deck heb imo... Maar als ze spelen met Monsters, kan ik er bijna nooit van winnen (die brewess kaarten etc zijn echt wel goed).. Om nog maar te zwijgen van die special ability en de leader kaart...

Ook zijn er velen die meer dan 1 elite kaart op tafel leggen, en wordt het al direct moeilijk :)

Met hoeveel kaarten in een deck spelen jullie ? Ik zit met iets meer dan 30 kaarten denk, misschien dat ik er iets teveel heb..

Nou ja ik blijf maar rondkijken naar kaarten en speel tegen de meeste merchants, maar op deze manier wordt het moeilijk om te onthouden tegen wie ik al gewonnen heb :D :D

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

KipCurreh schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:58:
Nu ik in Novigrad ben geraakt (lvl 15) en bezig ben met die Dandelion story quest, heb ik de grootste moeite om de meeste Gwent games te winnen tegen de merchants/innkeepers...

Ik denk dat ik van alle merchants in Novigrad nog maar 2 games gewonnen heb, terwijl ik best een mooie Nilfgaard deck heb imo... Maar als ze spelen met Monsters, kan ik er bijna nooit van winnen (die brewess kaarten etc zijn echt wel goed).. Om nog maar te zwijgen van die special ability en de leader kaart...

Ook zijn er velen die meer dan 1 elite kaart op tafel leggen, en wordt het al direct moeilijk :)

Met hoeveel kaarten in een deck spelen jullie ? Ik zit met iets meer dan 30 kaarten denk, misschien dat ik er iets teveel heb..

Nou ja ik blijf maar rondkijken naar kaarten en speel tegen de meeste merchants, maar op deze manier wordt het moeilijk om te onthouden tegen wie ik al gewonnen heb :D :D
Ik heb geloof ik ~48 kaarten in mijn deck :P heb je wel tegen alle 'meesters' meesters gespeeld voordat je naar Novigrad ging? Want er zijn er een aantal die ook al monster decks gebruiken. Ik denk inderdaad dat ik wat kaarten uit mijn deck moet halen. 1 op de 5-6 potjes heb ik eens een goede hand om nog maar te zwijgen tegen monster decks dat is gewoon ruk door die 'muster' kaarten (lijkt wel of het halve deck daaruit bestaat). Ook spreek ik met elke vendor/innkeeper om te kijken of ze kaarten hebben. Zelf gebruik ik een nilfgaard deck (niet veel keuze geloof ik)
spoiler:
Er is een quest met Zoltan waar je unieke kaarten mee kan krijgen als je de quest goed doet, doe je het goed kun je kiezen tussen kaarten of gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vraagje over een grote boom in Velen:
spoiler:
Rechtsonderin in Velen heb je een gigantische boom op een berg. Daar zit een ? onder, maar ik kan er niet komen. In het gesloopte dorpje ervoor zat ergens wel een deur voor een cave, maar die zat op slot. Is dit deel van de main quest? Of hoe kan ik anders naar binnen?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:34:
Vraagje over een grote boom in Velen:
spoiler:
Rechtsonderin in Velen heb je een gigantische boom op een berg. Daar zit een ? onder, maar ik kan er niet komen. In het gesloopte dorpje ervoor zat ergens wel een deur voor een cave, maar die zat op slot. Is dit deel van de main quest? Of hoe kan ik anders naar binnen?
Daar kom je later in de game, veel later. Niks mee doen, en vooralsnog met een grote boog vermijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:03:
[...]

Ik heb geloof ik ~48 kaarten in mijn deck :P heb je wel tegen alle 'meesters' meesters gespeeld voordat je naar Novigrad ging? Want er zijn er een aantal die ook al monster decks gebruiken. Ik denk inderdaad dat ik wat kaarten uit mijn deck moet halen. 1 op de 5-6 potjes heb ik eens een goede hand om nog maar te zwijgen tegen monster decks dat is gewoon ruk door die 'muster' kaarten (lijkt wel of het halve deck daaruit bestaat). Ook spreek ik met elke vendor/innkeeper om te kijken of ze kaarten hebben. Zelf gebruik ik een nilfgaard deck (niet veel keuze geloof ik)
spoiler:
Er is een quest met Zoltan waar je unieke kaarten mee kan krijgen als je de quest goed doet, doe je het goed kun je kiezen tussen kaarten of gold
Simpele tip voor gwent:

Maak je deck maximaal 22 kaarten. En gooi er spies in. Ik speel nu standaard met mijn Nilfgaard deck met 3 spies er in en 7 Hero cards. Elke match speel ik bijna al mijn 22 kaarten er doorheen op die manier, en winnen is echt piss easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:41:
[...]

Daar kom je later in de game, veel later. Niks mee doen, en vooralsnog met een grote boog vermijden ;)
spoiler:
Ik heb net de Battle for Kaer Morhen gehad, ben volgens mij dus al redelijk dicht bij het einde? Kom ik dan nog bij die berg?

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 09-06-2015 10:16 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

prutser001 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:03:
[...]

spoiler:
Heb tegen elke mogelijke merchant in Velen wel gewonnen (of toch zo goed als) en die Gwent quest daar volledig afgewerkt

spoiler:
Enkel tegen de baron heb ik niet kunnen spelen, aangezien hij zichzelf al opgehangen had vooraleer ik die Gwent quest begon :) Heb die kaart alsnog in zijn chambers gevonden (denk de Vernon Roche card).. Daarna tegen die Soothsayer (moeilijkste game daar imo), een kerel in Oreton en dan nog dat kind allemaal gewonnen...

Heb nu momenteel Vernon Roche & Letho hero cards, that's it :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Angeloonie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:46:
[...]

spoiler:
Ik heb net de Battle for Kaer Morhen gehad, ben volgens mij dus al redelijk dicht bij het einde?
Komt nog een heel deel na, maar het einde komt in zicht. Nu is wel de laatste fase z'n beetje waar je nog side quests kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:50
KipCurreh schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:52:
[...]

spoiler:
Enkel tegen de baron heb ik niet kunnen spelen, aangezien hij zichzelf al opgehangen had vooraleer ik die Gwent quest begon :) Heb die kaart alsnog in zijn chambers gevonden (denk de Vernon Roche card)..
spoiler:
Sigimund Dijkstra is de kaart van de Baron;)

Ik vind Gwent vrij makkelijk, op één tegenstander na alles in 1 try gewonnen:
spoiler:
De eerste tegenstander van het toernooi voor de quest High Stakes
.

Heb mijn deck volzitten met Skykaarten en Medics. Aan het beginnen speel je al je Spies en lok je de tegenstander uit lekker wat kaarten te spelen. Als de tegenstander zelf ook spies gebruikt kun je die met een decoy na je hand halen en tegen hem gebruiken >:)

Na ronde 1(die je de tegenstander laat winnen), heb ik dan altijd wel 5-6 kaarten voorsprong en zijn de volgende 2 rondes makkelijk, naast de hero kaarten heb ik met name veel Siege kaarten, en Frostbite om Monsterdecks makkelijk uit te schakelen.

Voor de mensen die nog een goede spy kaart zoeken, ga op Skellige eens naar de Inn in Arinjborn, deze innkeep verkoopt een Spy kaart met slechts 1 kracht

[ Voor 6% gewijzigd door !mark op 09-06-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47
Basekid schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:47:
Over de keuze Triss/Yen
spoiler:
Hangt het ook niet (een beetje?) af van je keuze uit deel 2?
spoiler:
Het wel of niet redden van Triss

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
Nnoitra schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:06:
[...]

spoiler:
spoiler:
ik had gekozen om trish niet te redden, volgens mij was naast het kussen ook belangrijk dat je haar bij vertrek echt moest smeken om te blijven en I love you zeggen (women luv that shit)..als je dat laatste niet deed, kwam ze niet terug geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 19-10 17:46
Nnoitra schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:06:
[...]

spoiler:
spoiler:
Ik weet zeker dat ik haar gered heb in mn keuze-selectie, echter krijg ik de indruk in TW3 zelf dat dat toch niet gebeurd is. I love you heb ik ook gezegd

Nouja, dan kies ik deze playthrough voor Yen en de volgende voor Triss...
Yen vind ik mega irritant though :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
ah misschien ligt het dan ergens anders aan ... kan googlen als je het zeker wilt weten..

spoiler:
eerste playthrough gehad en ik probeerde beide te regelen.. my mistake hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben level 18 nu en ben nog lekker aan het rondhuppelen en side quests aan het doen in Novigrad. Heb nog geen zin om naar Skellige te gaan.. Is dat verstandig denken jullie om eerst lekker te levelen en de vraagtekens we te werken? Heb namelijk niet echt veel ervaring met dit soort rpg's maar het is wel een top spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 04-10 09:55
prutser001 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:56:
Ja ken het zondag avond was het ~half 12 en dacht nog 1 quest (chain) welke zo spannend was dat het zo 3 uur was :P

Zit alleen nog te twijfelen of ik nu weer terug ga helemaal voor dat ik dus ALLES in Novigrad gedaan heb.. Wat gewoon 5-7 uur speeltijd is als het niet meer is. Of gewoon een 2de playthrough ga doen (aangezien ik nu weet waar een soort 'point of no return' is en quests cancelled e.d.

Nog even een vraagje over Gwent incl spoiler..
spoiler:
Ik kwam een oude vent tegen de quest om je deck te upgraden. Die vent had een monster deck... Het heeft me gewoon een poging of 7-8 gekost tot nu toe en heb hem nog niet verslagen.. Zodra hij zijn monsters er op gooit en 'muster' kaarten gebruikt ben ik gewoon nergens meer. Het monster deck lijkt me dan ook het sterkste deck in het spel omdat er zoooveeeel muster kaarten inzitten waardoor hij altijd kaarten uit de vorige rondes terug kan halen.

Zelf heb ik een deck met 202+ 'strength' maar ik krijg 9 van de 10 keer ruk kaarten.. Mijn andere decks zijn minimaal elf (sco'ia tel?) deck hebben 'net genoeg' kaarten om mee te kunnen spelen, voor het monster deck kom ik er ~5 te kort en dat andere deck is maar 150 str ofzo. Ook wel apart dat ik de geralt of rivia kaart nogsteeds niet heb maar wel al een paar andere elite cards dubbel heb.

En nog een klein puntje.. Er zijn een aantal quests waarbij je eerst hordes vijanden afmaakt.. En dan toch aangevallen wordt door een andere groep ondanks dat ze er met hun neus bovenop stonden toen jij de hordes afmaakte.. b.v. 'fight pit quest' (ben niet specifiek dus diegene die hem nog niet gedaan hebben zullen geen idee hebben waar het om gaat) je mept de ene na de andere af, halen er speciale monsters bij en dan nog sturen ze 5-7 man op je af van 'maken jullie hem ff dood'.. Ik heb tot nu toe 1 of 2 keer gehad dat de menselijke vijanden echt weg rende.
Gwent:
spoiler:
Ik speel Nothern Kingdoms. Sommige tips zijn general, meeste met Northern Kingdoms in het achterhoofd.

De truuk die ik gevonden heb is om zo min mogelijk kaarten in je dek te hebben. Je hebt namelijk niets aan al die 1tjes en 2tjes.

Spelen tegen een monster deck is in het begin heel overweldigend. Maar het is eigenlijk best simpel. Vaak hebben ze de crones, vampires, arachas, nekkers. Dan ook nog drowners en ghouls. De truuk is om hem in de eerste ronde zo veel mogelijk van die kaarten en dan het liefst of de hoge, of de lage kaarten te laten trekken. De AI begint meestal met de laagste, gewoon een 5je of 6je spelen en dan spelen ze vanzelf hoger. Als ze 2 of 3 keer zo'n "ik haal me vrienden kaart" gespeeld hebben, speel dan of een bevries de melee rij of een hero card. Goed kans dat er dan nog een ik haal me vrienden kaart gespeelt word. Speel nu je spies. Haal een kaart terug met een decoy, tegenstander passed. Verlies de ronde. Ze hebben dan vaak nog een kaart of 2 en jij 5+. Ze kunnen niet meer winnen.

Het helpt om een scorch in je deck te hebben. Die golden dragon card, wanneer de melee rij van tegenstander meer dan 10 in strenght is, sloop alle "hoogste" kaarten, dus alle 6jes of alle 5jes etc. Wat je ook kan doen is golden dragon spelen, decoy op hem gebruiken, dan weer spelen om zo veel kaarten te verbranden. Of te combineren met scorch.

Een andere tip is om je healers niet in de eerste ronde te spelen, tenzij die golden dragon door de enemy verbrand is. Je hebt dan waarschijnlijk al een target van hun verbrand, speel dan je laagste healer, haal hem terug en hij verbrand er weer een zooi.

De key is om te combineren op die manier. Tegen scoajatel is die golden dragon ook een god send. Vaak spelen ze die kaart waar mee er drie 5jes op het bord liggen, speel je favo draak en ze zijn direct weg.

Nog een tip in het algemeen: Ik merk dat de AI vaak passed zodra je een decoy speelt. Maar dan wel als er al 4-5 kaarten gespeeld zijn. Dit kan je exploiten, stel je hebt 4 kaarten gespeeld. Je tegenstander ook. Het staat nagenoeg gelijk. Haal dan een kaart terug. Goed kans dat de tegenstander passed. Speel dan al je spies. Hij kan ze niet terug halen en daarna zelf spelen. Jij zwemt in de kaarten. Kijk dan naar het bord en jou kaarten vs aantal kaarten van tegenstander. Kan je dan met 1-3 kaarten de ronde winnen, doe dat. Kan dat niet, pass de ronde. Je hebt veel meer kaarten en de tegenstander kan je spies niet tegen jou inzetten. Als je wel kan winnne, reken er dan op dat je ook weer een kaart krijgt omdat je een ronde gewonnen hebt.

Heb je die eerste ronde gewonnen en speel je tegen alles behalve nilfgaard, pass dan direct. Ze moeten dan kaarten spelen om te winnen. Nilfgaard wint ook als het 0-0 is, dus speel dan gewoon een lowby kaart die geen bijzonderheden heeft en pass daarna.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:17:
Ben level 18 nu en ben nog lekker aan het rondhuppelen en side quests aan het doen in Novigrad. Heb nog geen zin om naar Skellige te gaan.. Is dat verstandig denken jullie om eerst lekker te levelen en de vraagtekens we te werken? Heb namelijk niet echt veel ervaring met dit soort rpg's maar het is wel een top spel!
Ik vind van niet, anderen vinden misschien van wel.
Wordt geen schaap, maak je eigen keuze(s) :+

[serieus] niet alles vraagtekens kun je op lvl 18 doen, en je loopt het risico dat main quests te makkelijk gaan worden (paar lvls onder je huidige) en je geen XP er meer voor krijgt.
Ik heb der eerste (main)quests daar gedaan toen ik lvl 13 was.[/serieus]

[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 09-06-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
GerGio schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:47:
[...]

Is er ergens een lijst waar je kan vinden welke zwaarden goed en welke slecht zijn. Voordat ik iets mis qua quest of ik ergens een beter zwaard had kunnen maken
Hoe bedoel je dit precies? Op het internet is natuurlijk alles te vinden (guides voor witcher gear etc). Volgensmij kan je veel goede gear halen middels treasure hunt quests. Ik zou daar eens op zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Nipje schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:23:
[...]

Hmm wat dat betreft kan ik dus beter de twee Viper zwaarden gewoon maken en deze blijven upgraden waar dat mogelijk is? :). Thanks voor de tip!

[...]

het is ook prima te kopen als je in velen eenmaal een beetje los gaat verdien je zat, je kan dan in novigrad bij de vivaldi bank je orens en andere valutat inwisselen tegen crowns ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
welke quests hebben jullie op failed staan ? < ik die quest met die vent op de weg.. met de lijken eromheen! kan ik deze opnieuw doen ?

ben nu level 8 op in velen.. heb al veel side quests gedaan.. klopt dit zo'n beetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
KipCurreh schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:58:

spoiler:
1. Koop de kaarten
2. Zorg dat je veel multipliers erin hebt
3. Scorch is zeer handig tegen Monsters
4. Monsters hebben vrij weinig 'archers' dus als je met specials speelt is Frost misschien handig
5. Probeer in je eerste tur zoveel mogelijk kaarten van de Monsters op je speelveld te krijgen(met ee beetje geluk worden hun multiplier kaarten ook uit de deck getrokken, maar dat is random geloof ik
6. Haal nutteloze kaarten uit je dek, en probeer alleen kaarten erin te houden die wat nuttigs hebben(ik heb Foltest clear weather) enige specials die ik erin heb zijn DECOYS en Scorched earth(let op hij pakt altijd de kaarten die het hoogste punten aantal hebben, dus ook als jouw kaart het hoogste punt aantal heeft, daarom gooi ik meestal een hoge special erin waardoor hij kaarten moet droppen --> scorch(specials zijn immuun ervoor) en je hebt zo een rits van die monsters kwijt ;-))

Questlines
1. Innkeepers Velen
2. Specials Velen(Baron, Soothsayer en nog 2 geloof ik)
3. Specials questline (Triss / Toernooi op Estate | Zoltan's Questline)
4. Na het finnishen van Zoltans questline, kun je tegen Zoltan spelen en begin je de questline 'old pals' waar je tegen o.a Roche moet spelen(en nog 2, maar dat wil ik je niet verklappen ;-)). Als je die andere WITCHER tegenkomt die achter hetzelfde contract als jouw aanzit(dat merk je vanzelf wie ik bedoel), moet je old pals wel actief hebben, anders kun je niet tegen hem spelen en er zijn maar 3 kansen ofzo.
5. Sigmund nog wat was ook wat mee qua kaarten :P

Mijn deck is echt overpowerd heb geloof ik bijna alle special cards die ik kan hebben _/-\o_

Geralt, Ciri, Triss, Ynnefer, Dandelion, Foltest clearweather(kun je kopen bij die gast wat je red in White Orchard, als je daar nog niet bent geweest, die verkoopt ook een paar tamaria kaarten).

Mijn standaard deck bestaat uit

Leader card (Foltest Clearweather)
3x Decoy
3x Scorched earth
3x Die hoorn

1x Prince Stennis(Spy)
1x SIgmund (Spy)
1x Dandelion (Morale boost voor fighters, alleen voor fighters)
Medic(artilery)

2x Dragon Hunter
3x Blue Stripes Commando
Rest is opgevuld met Vizimer, Ves etc)

Neutral Hero's

Ynnefer(Medic)
Geralt
Ciri
Triss

North only
Die koning(ben even naam kwijt)
Vernon Roche
Esterad
John Natalis

Rest van mijn specials weet ik zo 123 niet omdat ik bijna altijd met northern deck speel

[ Voor 21% gewijzigd door Bjorn89 op 09-06-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Invisible_man schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:00:
[...]

Komt nog een heel deel na, maar het einde komt in zicht. Nu is wel de laatste fase z'n beetje waar je nog side quests kan doen.
Ik neem aan dat jij al verder bent dus hierbij even een spoiler vraagje :
spoiler:
Zoals ik het zie is de 'Uma pickup quest -> en alles wat volgt in Kaer Morhan de stap naar het einde?'

Zelf heb ik Uma al 'gered' Curse verwijderd en word dus naar 'mist isle' gestuurd. Was dus op Skellige kreeg de quest met een idee van 'Dan hoef ik daar niet meer terug' en hier kom je al op de rails te zitten want op het moment dat je Uma meeneemt ben je een deel van de openstaande quests kwijt omdat ik dus opgepikt werd door die keizer en gelijk naar Kaer Morhan gebonjourd werd. Ik ben dus nu op het punt aangekomen dat ik 'vrienden' moet gaan vragen om te helpen verdedigen in Kaer Morhan. Ben ik nu beter af als ik gewoon nu de rest van de quests ga doen of gewoon afmaken en overnieuw beginnen? Had zoiezo al een 2de pt in gedachten een paar keuzes zijn me niet bevallen of hebben anders uitgepakt dan ik gehoopt/verwacht had.

En ik wil een aantal dingen zien en weten welk effect die keuzes/handelingen op het einde hebben. Ik heb elk 'camp' bevrijd, een hele rits quests gedaan maar heb niet het idee dat het 'volk' me anders behandelt dan met de eerste keer dat ik binnen liep. Op Skellige doet iedereen of je een god bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:41
Ik zit nu op level 13 en ik begin het spel steeds beter onder de knie te krijgen. In eerdere levels ging ik vaak en snel onnodig dood, puur door a la COD maar gewoon al het geweld tegemoet te gaan. Dat werkt niet zo goed bij Witcher 3 haha.

Wat doen jullie met de 'meuk' in de vijfde inventory tab? Ik heb daar van alles zoals touwen, kandelaars etc. Gewoon maar verkopen aan merchants? Overigens kan ik nergens gouden ringen of zilver voor een goede prijs verkopen, terwijl de game zelf aangeeft dat hier een goede prijs voor te krijgen is. Waar moet ik daarvoor naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Het vervelende is als ik dood ga dat ik best lang moet wachten. Ze hadden het net zoals bij GTA moeten doen. iets langer laden in het begin. Maar geen laadtijden meer tijdens het spelen.

Ik speel op de Playstation 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10 14:52
ShDT schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:38:
Ik zit nu op level 13 en ik begin het spel steeds beter onder de knie te krijgen. In eerdere levels ging ik vaak en snel onnodig dood, puur door a la COD maar gewoon al het geweld tegemoet te gaan. Dat werkt niet zo goed bij Witcher 3 haha.

Wat doen jullie met de 'meuk' in de vijfde inventory tab? Ik heb daar van alles zoals touwen, kandelaars etc. Gewoon maar verkopen aan merchants? Overigens kan ik nergens gouden ringen of zilver voor een goede prijs verkopen, terwijl de game zelf aangeeft dat hier een goede prijs voor te krijgen is. Waar moet ik daarvoor naar toe?
Die ringen moet je in onderdelen verkopen, das de truuk voor mij.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Deze tip las ik laatst ergens, Als je items dropped op een 'veilige plaats' kun je deze gewoon weer zelf oppakken en dan verkopen.

Ik had op gegeven moment een hele zwik gare zwaarden e.d. bijelkaar gegooid en alles naar een FT punt gebracht en dus zo heen en weer dat spul verkopen bij vendors (wapens bij wapensmits en armor bij armorsmits).

Sommige items kun je beter 'dismantle' doen omdat het dan meer op kan leveren dan als je het gewoon verkoopt. Uiteindelijk heeft een kleine 1,5 uur heen en weer klooien me een ~2800 gold opgeleverd. Het ene zwaard is maar 40 gold terwijl het andere wel 140 is? Heb nu eigenlijk geen geld problemen meer, kreeg voor 1 quest iets van 2000 gold en heb flink op mezelf gegokt met die gevechten/paarden races. Zit nu op een goede 7500 gold ook moet je er even op letten dat je coins kan hebben uit 'andere landen?' welke je bij de bank in Novigrad kan wisselen dit leverde me ook een kleine 700 gold op.

Je kan ook gokken met Gwent maar dat zijn peanuts, schijnt bij 1 of ander toernooi dat je daar flink poen kan winnen maar dan moet je wel speciale kaarten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10 14:52
Ik wist trouwens niet dat Gwent ook als "echt" spel bestond? Best grappig!

Afbeeldingslocatie: http://gematsu.com/wp-content/uploads/2014/08/TW3-XB1-SE-Added.jpg

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Laatst online: 12:11
Maichel schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:50:

[afbeelding]
Nu wel ik begin het pas net te spelen dus ik snap er nog niet veel van

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
rwbk schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:42:
Het vervelende is als ik dood ga dat ik best lang moet wachten. Ze hadden het net zoals bij GTA moeten doen. iets langer laden in het begin. Maar geen laadtijden meer tijdens het spelen.

Ik speel op de Playstation 4
Die lange laadtijden heb je toch alleen maar na het doodgaan / de vorige savegame laden?
Zo ja; dat valt dan toch niet meer onder; "laadtijden meer tijdens het spelen"? Want je speelt op dat moment niet meer, je bent dood. Je moet een savegame laden, en dat valt dan weer onder je: "iets langer laden in het begin".

Of snap ik je verhaal niet? :+
Maichel schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:50:

[afbeelding]
Er zitten een paar kaarten bij de Collectore Edition voor de XboxOne ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Nnoitra op 09-06-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Nnoitra schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:03:
[...]
Die lange laadtijden heb je toch alleen maar na het doodgaan / de vorige savegame laden?
Zo ja; dat valt dan toch niet meer onder; "laadtijden meer tijdens het spelen"? Want je speelt op dat moment niet meer, je bent dood. Je moet een savegame laden, en dat valt dan weer onder je: "iets langer laden in het begin".

Of snap ik je verhaal niet? :+

[...]

Er zitten een paar kaarten bij de Collectore Edition voor de XboxOne ;)
Bij GTA V is het laden als je dood bent gegaan extreem kort. binnen 5 seconden ben ik weer aan het spelen. Maar bij GTA V zal het wel anders zijn omdat je daar spawnt bij een ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-10 11:05
Is er ergens een soort map oid waar je kan zien of je uitroeptekens gemist heb? Ik kan hier niks over vinden, maar zie toch af en toe zo'n uitroepteken verschijnen en wil ze wel allemaal gedaan hebben voordat ik iets mis waardoor ik een bepaalde trophy niet meer kan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
prutser001 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:36:
[...]

Ik neem aan dat jij al verder bent dus hierbij even een spoiler vraagje :
spoiler:
Zoals ik het zie is de 'Uma pickup quest -> en alles wat volgt in Kaer Morhan de stap naar het einde?'

Zelf heb ik Uma al 'gered' Curse verwijderd en word dus naar 'mist isle' gestuurd. Was dus op Skellige kreeg de quest met een idee van 'Dan hoef ik daar niet meer terug' en hier kom je al op de rails te zitten want op het moment dat je Uma meeneemt ben je een deel van de openstaande quests kwijt omdat ik dus opgepikt werd door die keizer en gelijk naar Kaer Morhan gebonjourd werd. Ik ben dus nu op het punt aangekomen dat ik 'vrienden' moet gaan vragen om te helpen verdedigen in Kaer Morhan. Ben ik nu beter af als ik gewoon nu de rest van de quests ga doen of gewoon afmaken en overnieuw beginnen? Had zoiezo al een 2de pt in gedachten een paar keuzes zijn me niet bevallen of hebben anders uitgepakt dan ik gehoopt/verwacht had.

En ik wil een aantal dingen zien en weten welk effect die keuzes/handelingen op het einde hebben. Ik heb elk 'camp' bevrijd, een hele rits quests gedaan maar heb niet het idee dat het 'volk' me anders behandelt dan met de eerste keer dat ik binnen liep. Op Skellige doet iedereen of je een god bent :)
spoiler:
Wat ik zelf steeds deed is voordat ik de volgende main quest ging doen, ging ik eerst alle secondery quest wat afronden (op gwent-achtige quests na dan) en had zelf dus vrijwel geen quests die ik op dit punt verloor. Maar afgezien daarvan ben je ook na het gevecht waar je nu voor aan het voorbereiden bent nog ruim in de gelegenheid om vraagtekens, witcher contracts en secondery quests welke nog niet automatisch gefailed zijn. Het gevecht bij Kear Morhan voelt op voorhand ook wel aan als het einde, maar er komt dus nog wel een heel deel achterna waar tussendoor je nog zelf dingen kan doen.

Wat betreft keuzes en handelingen, zonder al te veel te spoileren zijn de keuzes die je maakt na de mist isle van invloed op het einde (en best nog wel verrassend welke keuzes dat zijn :) ). Eerdere keuzes (vooral wie je wel of niet geholpen hebt) zijn meer van invloed op het vinden van vrienden voor Kear Morhan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Akilla schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:08:
Is er ergens een soort map oid waar je kan zien of je uitroeptekens gemist heb? Ik kan hier niks over vinden, maar zie toch af en toe zo'n uitroepteken verschijnen en wil ze wel allemaal gedaan hebben voordat ik iets mis waardoor ik een bepaalde trophy niet meer kan halen..
heb je al gezocht? bij de dlc zit sowieso eentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
rwbk schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:07:

Bij GTA V is het laden als je dood bent gegaan extreem kort. binnen 5 seconden ben ik weer aan het spelen. Maar bij GTA V zal het wel anders zijn omdat je daar spawnt bij een ziekenhuis.
Ik ken GTA V niet tot in detail, maar ik geloof niet dat de GTA wereld minder dynamisch is.
In de zin van dat er minder samenhang is en dat niet elke elke keuze invloed op de spelwereld heeft.

Bij het laden van een The Witcher save, moet er nogal wat geladen worden:
- welke '?' en '!' heb je al bezocht.
- heb je een verlaten 'dorpje' monster vrij gemaakt en is het nu bevolkt.
- welke keuzes, die verder op nog impact hebben heb je gemaakt.
- welke NPC moet nu waar zijn (op basis van keuzes / questst)
- etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Bjorn89 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:10:
[...]

spoiler:
...

Questlines
1. Innkeepers Velen
2. Specials Velen(Baron, Soothsayer en nog 2 geloof ik)
3. Specials questline (Triss / Toernooi op Estate | Zoltan's Questline)
4. Na het finnishen van Zoltans questline, kun je tegen Zoltan spelen en begin je de questline 'old pals' waar je tegen o.a Roche moet spelen(en nog 2, maar dat wil ik je niet verklappen ;-)). Als je die andere WITCHER tegenkomt die achter hetzelfde contract als jouw aanzit(dat merk je vanzelf wie ik bedoel), moet je old pals wel actief hebben, anders kun je niet tegen hem spelen en er zijn maar 3 kansen ofzo.
5. Sigmund nog wat was ook wat mee qua kaarten :P

...
Zo, dank je wel voor de detailed info !

spoiler:
Ben die andere witcher helaas al tegengekomen op dat contract... Moet nu wel nog naar Skellige iemand gaan opzoeken voor hem, betekent dit dat ik nog tegen hem kan spelen ?

-edit-
ff de info wat ingekort om het wat overzichtelijk te houden

[ Voor 46% gewijzigd door KipCurreh op 09-06-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
KipCurreh schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:23:
[...]

spoiler:
Ben die andere witcher helaas al tegengekomen op dat contract... Moet nu wel nog naar Skellige iemand gaan opzoeken voor hem, betekent dit dat ik nog tegen hem kan spelen ?
spoiler:
Die kom je later in de game sowieso nog tegen voor de Main Quest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

[...]

spoiler:

-edit-
Vooral die frost en torrential rain kaarten gebruiken, monsters zijn bijna alleen maar melee of siege. Ook die scorch werkt goed. :) daarnaast alleen hoge damage kaarten, en die warhorns gebruiken, ik gebruik vaak de siege versie van foltest, dan heb je een extra warhorn voor je siege kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:34
Nipje schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:23:
Hmm wat dat betreft kan ik dus beter de twee Viper zwaarden gewoon maken en deze blijven upgraden waar dat mogelijk is?
De Viper zwaarden hebben toch geen upgrades, wel?

spoiler:
Uit de diverse fragmenten achtergrond krijg ik de indruk dat de Viper school niet meer bestaat, dus mijn conclusie was dat je daarom alleen Griffin, Feline en Ursine gear kunt upgraden.

Hoe zit het eigenlijk met de Wolf school van Geralt zelf? Hebben die geen eigen gear?

Hoe dan ook, als het even kan zou ik voor die Viper gear gaan.
Wat doen jullie met de 'meuk' in de vijfde inventory tab? Ik heb daar van alles zoals touwen, kandelaars etc. Gewoon maar verkopen aan merchants?
Ik kijk naar gewicht. Van de zware spullen breek ik er een paar af zodat ik een klein voorraadje ingredienten heb (die wegen bijna niets), de rest verkoop ik. Licht spul bewaar ik gewoon voor het geval ik het nodig heb, of totdat ik er te veel van heb en het alsnog zwaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Klopt, de viper school zwaarden zijn leuk voor level 2, maar je krijgt al snel betere en dan kan je ze gewoon verkopen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Akilla schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:08:
Dat is het leuke van The Witcher, sommige quests worden ALLEEN geactiveerd als je daadwerkelijk bij die questgiver in de buurt bent (a.k.a niet fasttravelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
[...]

spoiler:

-edit-
spoiler:
Ja, je kan hem nog in Kaer Moren opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Invisible_man schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:11:
[...]

spoiler:
Wat ik zelf steeds deed is voordat ik de volgende main quest ging doen, ging ik eerst alle secondery quest wat afronden (op gwent-achtige quests na dan) en had zelf dus vrijwel geen quests die ik op dit punt verloor. Maar afgezien daarvan ben je ook na het gevecht waar je nu voor aan het voorbereiden bent nog ruim in de gelegenheid om vraagtekens, witcher contracts en secondery quests welke nog niet automatisch gefailed zijn. Het gevecht bij Kear Morhan voelt op voorhand ook wel aan als het einde, maar er komt dus nog wel een heel deel achterna waar tussendoor je nog zelf dingen kan doen.

Wat betreft keuzes en handelingen, zonder al te veel te spoileren zijn de keuzes die je maakt na de mist isle van invloed op het einde (en best nog wel verrassend welke keuzes dat zijn :) ). Eerdere keuzes (vooral wie je wel of niet geholpen hebt) zijn meer van invloed op het vinden van vrienden voor Kear Morhan.
Bedankt voor de uitleg, aangezien ik toch al van plan was een 2de pt te doen vanwege wat onhandige/ongelukkige keuzes en een aantal waarvan ik een heel ander beeld had dan dat er gebeurde.

Ik ga nu wel gewoon dingen doen/sidequests afmaken en hopelijk meer 'vrienden' maken.

Nog een spoiler vraagje maar of een bug?
spoiler:
Ik heb 3 mensen naar Kaer Mohran gestuurd Letho? (andere witcher) en 2 vrouwen ik kan die nergens vinden? Of heeft Yen ze weg gejaagd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
prutser001 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:48:
[...]
spoiler:
Ik heb 3 mensen naar Kaer Mohran gestuurd Letho? (andere witcher) en 2 vrouwen ik kan die nergens vinden? Of heeft Yen ze weg gejaagd :P
spoiler:
Ga je daar dan heen voordat je de quest doet? Bij mij was gewoon iedereen die toegezegd had daar te zijn daar. Maar ging daar dan ook heen door de quest te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:16:
[...]

heb je al gezocht? bij de dlc zit sowieso eentje :)
Huh is daar een ingame map voor dan? :P
Bjorn89 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:44:
[...]

Dat is het leuke van The Witcher, sommige quests worden ALLEEN geactiveerd als je daadwerkelijk bij die questgiver in de buurt bent (a.k.a niet fasttravelen).
Ja opzich is dat ook wel prima en leuk, maar wil niet iets overslaan, gebruik het ook alleen als ik voor mijn gevoel "vast" zit

[ Voor 48% gewijzigd door Akilla op 09-06-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
prutser001 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:48:
[...]
spoiler:
spoiler:
Die komen later nog, als je Ciri hebt gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Invisible_man schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:03:
[...]

spoiler:
Ga je daar dan heen voordat je de quest doet? Bij mij was gewoon iedereen die toegezegd had daar te zijn daar. Maar ging daar dan ook heen door de quest te volgen.
spoiler:
Ja ik heb de quest gevolgd, Letho? (die grote kale brede witcher - als hij niet dood is in 2 import) en 2 sorceresses heb ik allemaal naar Zaer gestuurd maar ik zie geen van hen terug daar ik kreeg wel een opmerking van Yen over rode haren in bed? Ik was op Skellige en met dat masker gejat naar die krater en rondlopen. Daarna kreeg ik 2 quests 1 voor Uma en 1 voor Yen. En hier ging het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Akilla schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:04:
[...]

Huh is daar een ingame map voor dan? :P

[...]

Ja opzich is dat ook wel prima en leuk, maar wil niet iets overslaan, gebruik het ook alleen als ik voor mijn gevoel "vast" zit
niet ingame, maar als losse pagina op de interwebz.

Voor wie gwent NU NOG niet snapt, is er de uitlegvideo van CDPR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Laatst online: 20-10 19:38
Gwent is zo verslavend. Ik ben al een heel eind op weg met me verzameling. Ik hoop echt dat ik alle kaarten kan bemachtigen.

Vooral de Gerald en Ciri kaart staan hoog op mijn verlanglijstje.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-10 15:48
Hoe kom je eigenlijk in Kaer Mohran ? Gaat dat vanzelf via de mainstory of kun je er ook op een andere manier komen? Moet er naar iemand toe voor een gwent kaartje

PSN: Wauzer010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
wauzer schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:20:
Hoe kom je eigenlijk in Kaer Mohran ? Gaat dat vanzelf via de mainstory of kun je er ook op een andere manier komen? Moet er naar iemand toe voor een gwent kaartje
Als je er niet kan komen dan komt het wel via de main denk ik. Dus geduld betrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:11:
Voor wie gwent NU NOG niet snapt, is er de uitlegvideo van CDPR.
Die was al voorbij gekomen :+
Jump schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:12:
Filmpje over Gwent op het Witcher channel van YouTube:
Maar jij las het net pas op fok.nl, ofnie? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Ze mogen wel een Gwent game voor mobiele platofrmen maken, en dan gratis+ads en een betaalde versie oid, dan levert het ook wat op en geen gare dingen als microtransacties..
Speelt veel leuker als Heathstone, kam me in The Witcher nu ook lange tijd vermaken puur door Gwent te spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Multiplayer zou al leuk zijn, ik vind het ook een leuk spel dat Gwent, alleen is de AI te makkelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Nnoitra schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:21:
[...]

Die was al voorbij gekomen :+

[...]

Maar jij las het net pas op fok.nl, ofnie? >:)
Correct :9 maar niet gezien anders had ik hem niet gepost :o
!mark schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:26:
Multiplayer zou al leuk zijn, ik vind het ook een leuk spel dat Gwent, alleen is de AI te makkelijk 8)
Het spel is iets te simpel opgezet om echt tegen spelers te spelen imho, als je het bv vergelijkt met magic oid.

[ Voor 37% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-06-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
!mark schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:26:
idd ...... maar niet altjd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
voxxel schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:40:
Klopt, de viper school zwaarden zijn leuk voor level 2, maar je krijgt al snel betere en dan kan je ze gewoon verkopen.
Hmm, weet je dit zeker uit jouw ervaringen? Dan maak ik er gewoon 1 van de 2 (gezien ik maar 1 dust heb) en laat ik de ander gewoon liggen. Upgraden zit er dus ook niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
De DLC van vorige week is er dan ook eindelijk:

https://store.playstation...me_content_type~addons%7C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nipje schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:45:
[...]

Hmm, weet je dit zeker uit jouw ervaringen? Dan maak ik er gewoon 1 van de 2 (gezien ik maar 1 dust heb) en laat ik de ander gewoon liggen. Upgraden zit er dus ook niet in?
Er zijn geen upgrades voor (komop google eens een beetje ;) ) dus je kan ze gewoon verpatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:47:
[...]

Er zijn geen upgrades voor (komop google eens een beetje ;) ) dus je kan ze gewoon verpatsen.
Ik probeer zo weinig mogelijk te Googlen ivm mogelijke spoilers :D. Dus hartelijk dank dat je toch antwoord hebt gegeven op de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:11:
[...]

niet ingame, maar als losse pagina op de interwebz.
Ja dat kan ik dus niet echt vinden.. wel een map met al het andere erop( witcher3map.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Akilla schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:08:
[...]

Ja dat kan ik dus niet echt vinden.. wel een map met al het andere erop( witcher3map.com)
dan komen die ? er nog vast wel bij tzt. Nu dus rondrennen als een malle ;)

Silly me, alle aanduidingen op die kaart zoals monsternest, bandit camp etc, ZIJN de vraagtekens maar dan als je ze hebt bezocht. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-06-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:09:
[...]

dan komen die ? er nog vast wel bij tzt. Nu dus rondrennen als een malle ;)

Silly me, alle aanduidingen op die kaart zoals monsternest, bandit camp etc, ZIJN de vraagtekens maar dan als je ze hebt bezocht. ;)
haha klopt, die ? zijn natuurlijk wel makkelijk te vinden:P
de ! daarentegen... die moet je per ongeluk tegenkomen lijkt het... al zijn ze wel geel, dus vraag mij ook een beetje af of je het alleen op weg naar een missie tegenkomt ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Akilla schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:15:
[...]

haha klopt, die ? zijn natuurlijk wel makkelijk te vinden:P
de ! daarentegen... die moet je per ongeluk tegenkomen lijkt het... al zijn ze wel geel, dus vraag mij ook een beetje af of je het alleen op weg naar een missie tegenkomt ofzo..
Die staan idd op de kaart als je dichtbij genoeg bent, maar vooralsnog alleen op wegen gezien, dus als je die allemaal gevolgd hebt op een punt in het spel zou je die altijd moeten hebben gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:16:
[...]

Die staan idd op de kaart als je dichtbij genoeg bent, maar vooralsnog alleen op wegen gezien, dus als je die allemaal gevolgd hebt op een punt in het spel zou je die altijd moeten hebben gezien :)
ohw dan moet het wel goed zitten, ik gebruik gelukkig maar heel weinig de fast travel, dus de wegen ga ik allemaal wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:29:

Het spel is iets te simpel opgezet om echt tegen spelers te spelen imho, als je het bv vergelijkt met magic oid.
Dat weet ik zo nog niet hoor, vergeleken met Magic is Hearthstone ook heel erg simpel omgezet, toch is het heel populair.

Een paar extra kaarten erbij en het heeft best potentie denk ik :)
Pagina: 1 ... 44 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic