Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Nyarlathotep schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:59:
Ik ben nu via via bij wat downloads gekomen. Lang geleden dat ik een spel heb gekocht en nu weet ik weer waarom :/
Omdat je niet in staat bent een spel normaal te installeren? :P

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-10 22:48
Nyarlathotep schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:59:
Ik ben nu via via bij wat downloads gekomen. Lang geleden dat ik een spel heb gekocht en nu weet ik weer waarom :/
Je kunt het beter voor de console kopen als je niet goed met computers overweg kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Grappig. Wat ik bedoel te zeggen is dat je tegenwoordig allerlei nonsens tegenkomt als je een spel aan de gang wilt krijgen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SC4RF4C3 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:08:
[...]

Tot welke level ben jij gekomen? Geen last gehad van xp bug?
Mmmm eigenlijk niet zo opgelet, ik was level 35 toen ik klaar was, met nog 2 contracts over en wat treasure hunts die nog wat xp geven rest was zoiezo grijs omdat ik te hoog level was. Maar goed ben nog aan exploreren in die save game, ben al wel een 2e begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:02
Nyarlathotep schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:18:
Grappig. Wat ik bedoel te zeggen is dat je tegenwoordig allerlei nonsens tegenkomt als je een spel aan de gang wilt krijgen.
Het is het enigste spel dat ik de laatste jaren gezien heb waarbij je eerst geen half uur naar verplichte filmpjes moet kijken die unskippable zijn. Nu zijn het twee filmpjes die je met een druk op de spatietoets nog kunt overslaan ook.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:27
Hoezo?
Ik heb de CE uitgepakt, de code geregistreerd bij GOG (waar ik al een account had), ik heb de game bestanden gedownload (wegens gebrek aan DVD speler), het spel geïnstalleerd, de patch (es) gedownload en geïnstalleerd.
En spelen maar!

Welke van deze stappen is "nonsens" :?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:46

spaceboy

Op grote hoogte

Kun je terug naar eerdere quests (in Velen) als je naar Skellige bent geweest?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:55
Aankomende patch notes zijn ook al vast bekend, dus die zal wel vrij snel komen:
Dikgedrukt de aanzienlijke veranderingen/bug fixes, het overige lijkt voor wat specifiekere gevallen.
Geralt will not longer interact with candles near chests and other interactive elements.
General stability and performance improvements
Significantly Enlarged GUI and HUD elements (including fonts) on consoles and slightly on PC.
Improved camera smoothness
Performance improvements during some cutscenes.

Fixed case where game was crashing on loading a save in certain situations
Various bug fixes and user experience improvements in GUI panels.
Fixed issue where some players were unable to run after Wandering in the Dark quest
Fixed issue where players were unable to talk to Eight after the Lord of Undvik quest
Too many wild hunt minions were spawned during Ciri's Story: Fleeing the Bog quest.
Fixed issue where Keira could sometimes fall under terrain during Wandering in the Dark quest
Fixed issue where Player was unable to move freely during Blindingly Obvious quest
Fixed issue where Player was unable to activate portal during Wandering in the Dark quest
Fixed issue where Player could get trapped in Turseach castle ruins
Fixed issue where Roche was not present at Hanged Man's tree during Eye for an Eye quest
Fixed issue where Player was unable to talk or interact with certain NPCs
Fixed issue where Sirens in quest Lord of Undvik could be invulnerable.
Fixed issue where player was unable to use certain actions after Carnal Sins quest
Fixed issue where Geralt was sometimes unable to mount Roach
Fixed issue where some players where experiencing infinite loading screen during King's Gambit quest.
Fixed issue where Simun was not properly spawned in An Unpaid Debt quest
Fixed issue where player might have had a progression break after choosing certain dialogue option when talking to Dijkstra in Count Reuven's Treasure quest
The Pyres of Novigrad quest is of course going to be fixed as well as the XP glitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-10 21:18

OMD

spaceboy schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:10:
Kun je terug naar eerdere quests (in Velen) als je naar Skellige bent geweest?
Ja waarom niet? Ben je naar een fast travel punt gegaan?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
dutchgio schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:10:
Aankomende patch notes zijn ook al vast bekend, dus die zal wel vrij snel komen:
Dikgedrukt de aanzienlijke veranderingen/bug fixes, het overige lijkt voor wat specifiekere gevallen.

[...]
Nice! Maandag voor de pc en dinsdag of woensdag voor de consoles was het plan :)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Lijkt geen eind te komen aan de main story...

Vind het wel jammer dat ik nu echt bijna elke quest aan het uit levelen ben.

Iemand nog tips voor de quest waar je moet knocken, ik kan ze maar niet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
!? Ik heb hem gedownload, geinstalleerd en klaar. GOG spellen zijn echt het makkelijkst te installeren omdat ze DRM free zijn....
Nieuwevolger schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:34:

Knocken als in die vuist gevechten? Die in Velen heb ik rond level 6-7 gedaan. Gewoon blocken en dodgen en dan terug slaan met fast attacks.

[ Voor 38% gewijzigd door Rutix op 31-05-2015 22:36 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel

Parry, hit hit, dodge, parry, etc etc

Gewoon de parry knop indrukken zodra je ziet dat hij uithaalt en je bent niet te verslaan.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Bedankt voor jullie tips, de normale knokpartijen win ik makkelijk, maar die van de quests specifiek niet, lijkt naarmate ik level hoger kom totaal niet meer door hun verdediging kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-10 11:24
dutchgio schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:10:

[...]
Nice! Benieuwd naar de grotere fonts.
Geralt will not longer interact with candles near chests and other interactive elements.
Erg irritant, mooi dat dat gefixed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:42
Wat een belachelijke hoeveelheid herbs zitten er toch in de game gezien hoe het alchemy systeem werkt :P Zelfde geldt voor het aantal patterns voor armor en wapens. Je wordt doodgegooid met zeer matige patterns, terwijl je met een Witcher setje gewoon klaar bent. No-brainer.

Verder gebruik ik eigenlijk helemaal geen bombs of concoctions. Heel af en toe een oil. Speel op de een na hoogste moeilijkheidsgraad en raus er met redelijk groot gemak doorheen met alleen Swallow en Tawny Owl. Kan me voorstellen dat je op de hoogste moeilijkheidsgraad hier wel gebruik van moet maken. Health is met de alternate Quen geen issue meer. Even een paar klappen vangen je bent weer vol.

Weet niet of hij al voorbij is gekomen hier, maar moest hard lachen om deze... té herkenbaar:

http://art.penny-arcade.c.../i-prDZ53w-1050x10000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind gwent echt lastig. Hoe krijg je een beter deck en kan iemand mij een strategie leren? Op deze manier is het maar een vaag spel. Er zijn 4 factors, maar kan er maar met 1 spelen. Al met al snap er gewoon niks van! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-10 10:38
Mijn collectors edition guide (gebonden editie) is vertraagd. Amazon duitsland. Heb hem inmiddels gecancelled. Op dit moment is hij bijna nergens verkrijgbaar. Geen zin ook om rond te rijden ervoor. Heb inmiddels daarom de eGuide aangeschaft. Voor liefhebbers:

http://www.primagames.com...itcher-3-wild-hunt-eguide

Dit is de guide. Je kan een paar pagina's bekijken zonder te kopen, kan je een idee hebben hoe het in elkaar zit. Leuk voor op de tablet erbij te hebben tijdens het gamen. (Ik weet dat er gratis alternatieven zijn).

Het kost $9.99, maar met deze couponcode: SAVE25 . Kan je 25% korting krijgen, waardoor je op 7.50 uitkomt. Voor de liefhebbers...

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 00:24:
Ik vind gwent echt lastig. Hoe krijg je een beter deck en kan iemand mij een strategie leren? Op deze manier is het maar een vaag spel. Er zijn 4 factors, maar kan er maar met 1 spelen. Al met al snap er gewoon niks van! 8)7
Je begint het spel met 10 kaarten uit je deck. Zowel jij als de tegenstanders krijgen 10 willekeurige kaarten uit jullie eigen decks. Vervolgens moet ieder er 2 omwisselen voor een willekeurige andere. Dan begint het spel.

Om en om mag je een kaart neerleggen. Wil je geen kaarten meer neerleggen, dan kan je passen (driehoek/Y ingedrukt houden). Dan is de tegenstander aan de beurt, die mag nog kaarten neerleggen of ook passen. Hij mag ook eerst kaarten neerleggen en dan passen. Zodra beide spelers een pass hebben, stopt de ronde. Degene met de hoogste punte wint. Daarna ga je verder met de kaarten die je over hebt met ronde 2 en eventueel ronde 3. Wie als eerst 2 ronden heeft gewonnen is uiteindelijk de winnaar. Let op: er zijn ook speciale kaarten die een powerup hebben (bijvoorbeeld dat je een extra kaart mag trekken, of punten verdubbelen etc) en je hebt de 'Leader Card' (vierkantje/X) die je éénmalig kan gebruiken per game, die hebben speciale krachten. Ga dus slim om met je speciale kaarten en vergeet je leader card niet. Je Deck moet minimaal uit 21 (dacht ik zo) standaard kaarten bestaan. Let echter wel op: als je meer kaarten in je deck hebt, wordt de kans uiteraard kleiner dat je de 10 kaarten krijgt die je echt wil. Maak je deck dus niet té groot.

Het is verstandig om niet je hoge kaarten te gebruiken wanneer de tegenstander te hoge voorsprong heeft, dan verpest je alleen maar je kaarten. Kies voor je verlies en pass. Zorg ervoor dat je tegenstanders zijn kaarten wegspeelt en jij kaarten overhoud om in de counter te gaan. Wat ik vaak doe: de eerste ronde leg ik alleen lage kaarten neer en bepaalde speciale kaarten. Hiermee probeer ik ervoor te zorgen dat ik meer kaarten overhoud dan de tegenstander. Ik verlies de eerste ronde dus expres zodat ik in ronde 2 en ronde 3 terug kan slaan.

Je kan via sidequests speciale kaarten winnen. Daarnaast kan je ze kopen bij Innkeepers (bierglas) en bepaalde merchants verkopen ze ook. Er zijn vier verschillende factions met hun eigen type kaarten. Er zijn daarnaast ook neutrale kaarten die voor alle factions gebruikt kunnen worden. Wil je dus met een ander faction spelen: zorg dan dat je die kaarten vind (oftewel rondreizen en kopen.)

Ik raad je aan om een beetje te spelen tegen Innkeepers voor weinig gold om de feeling te krijgen. Je zal het snel doorhebben waardoor het leuk wordt om te doen. Ik vond het in het begin maar niks, tot ik het een beetje begon uit te vogelen. Nu ben ik hele tijd bezig met sidequests en reis ik heel Velen af om spelers te verslaan voor speciale kaarten en koop ik alles van de Innkeepers die ik tegen kom :+. Laatst nog 3 uur bezig geweest met kaarten verzamelen, afreizen en spelers verslaan :+

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-10 19:38
Ik krijg idd geen xp meer voor quests die gewoon groen zijn. Baal er enorm van.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
ASNNetworks schreef op maandag 01 juni 2015 @ 01:28:
[...]

Je begint het spel met 10 kaarten uit je deck. Zowel jij als de tegenstanders krijgen 10 willekeurige kaarten uit jullie eigen decks. Vervolgens moet ieder er 2 omwisselen voor een willekeurige andere. Dan begint het spel.
Je hoeft niet perse het om te wisselen btw :). Als jou hand al helemaal goed is dan kun je ook meteen doorgaan.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Mouse_NL schreef op maandag 01 juni 2015 @ 01:56:
Als je op de pc speelt kan je de patch 1.05 dinsdag of woensdag verwachten (ik dacht eerst maandag, maar dat had ik verkeerd gelezen). Consoles 1.04 hopelijk ook deze week nog.

Edit: en ik baal ook ;)

[ Voor 3% gewijzigd door voxxel op 01-06-2015 07:37 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

Dat probleem vind ik ook heel jammer. Ik explore graag echt álles, maar de ene na de andere quest wordt grijs hierdoor. Je outlevelt best snel quests.

Nog een puntje; als ik in een stad ben geweest en daarna fasttravel naar het platteland wil mijn knol niet meer rennen, terwijl dat daar wel hoort te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:52

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik las over de XP bug, maar die zou er alleen zijn als je mobs bevecht die een veel lager level hebben. Echter ben ik net begonnen, heb de Griffin al dood, heb Yennefer al ontmoet, op weg naar een nieuw hoofdstuk in het avontuur en heb alle vraagtekens in het eerste gebied zo'n beetje al gedaan incl alle treasure quests. Veel secondary quest waren er in dat gebied volgens mij niet.

Ik heb het idee dat wat xp betreft het niet opschiet. Ik doe ene paar quests en er komt mondjesmaat wat xp bij. Dan 50, dan 100. Ik ben volgens mij level 2 op het moment.. Is dit normaal?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

InF.Inc schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:25:
Ik las over de XP bug, maar die zou er alleen zijn als je mobs bevecht die een veel lager level hebben. Echter ben ik net begonnen, heb de Griffin al dood, heb Yennefer al ontmoet, op weg naar een nieuw hoofdstuk in het avontuur en heb alle vraagtekens in het eerste gebied zo'n beetje al gedaan incl alle treasure quests. Veel secondary quest waren er in dat gebied volgens mij niet.

Ik heb het idee dat wat xp betreft het niet opschiet. Ik doe ene paar quests en er komt mondjesmaat wat xp bij. Dan 50, dan 100. Ik ben volgens mij level 3 op het moment.. Is dit normaal?
begin is lvlen langzaam, meestal ben je lvl 3-4-5 als je uit white orchard naar velen gaat.
Mobs met lager lvl krijg je sowieso geen xp voor, de xp bug is specifiek voor main quest opdrachten die geen xp geven bij afronding, gezien dat die de meeste xp geven niet heel fijn dus.

Ik heb er nog geen last van gehad, gelukkig.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37

Ik heb het idee dat wat xp betreft het niet opschiet. Ik doe ene paar quests en er komt mondjesmaat wat xp bij. Dan 50, dan 100. Ik ben volgens mij level 3 op het moment.. Is dit normaal?
Levellen voelt inderdaad langzaam. Je zult merken dat je in volgende gebied een stuk harder gaat als je beetje sidequests en mainquest aanhoudt. Mainquest loopt nu op lvl 6 en ben zelf al 11 nu. Gaat vanzelf sneller :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik ben level 2 zelfs... Heb al wel een stuk of 5 abilities getriggerd, maar kan ze nog niet gebruiken, omdat er geen slot vrij is. Die komt pas weer bij level 4.

[ Voor 75% gewijzigd door JoeZuCK op 01-06-2015 08:41 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10 21:32

Ik heb het idee dat wat xp betreft het niet opschiet. Ik doe ene paar quests en er komt mondjesmaat wat xp bij. Dan 50, dan 100. Ik ben volgens mij level 2 op het moment.. Is dit normaal?
Je hebt hier nog geen last van. Je krijgt pas geen XP meer als je quests doet die 'grijs' zijn. Met Level 3 heb je die nog niet want grijze quest zijn 6 levels lager dan die van jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Razorbite schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:40:
[...]

Je hebt hier nog geen last van. Je krijgt pas geen XP meer als je quests doet die 'grijs' zijn. Met Level 3 heb je die nog niet want grijze quest zijn 6 levels lager dan die van jou!
En wat zijn al die grijze symbolen op mijn map dan? Dat betekent dat ik ze al eens gedaan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
InF.Inc schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:51:
[...]

En wat zijn al die grijze symbolen op mijn map dan? Dat betekent dat ik ze al eens gedaan heb?
Jep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-10 16:55
InF.Inc schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:51:
[...]

idd.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ok, maar niets te maken met quests dus :) check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55
Lipst3r schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:40:
[...]

Levellen voelt inderdaad langzaam. Je zult merken dat je in volgende gebied een stuk harder gaat als je beetje sidequests en mainquest aanhoudt. Mainquest loopt nu op lvl 6 en ben zelf al 11 nu. Gaat vanzelf sneller :)
Als ik dan ook iets "negatief" vind aan dit spel is het dat. In een rpg een character level omhoog voelt als progressie. Het voelt alsof je door sterker wordt en meer aan kan. Maar het langzame levelen in deze game zorgt voor averechts effect. Ik heb denk een uurtje of 4-5 gedaan om level 2 te worden (niet de main quest, wel alle andere dingen). Dat voelde zo langzaam en haalde mijn gevoel van progressie weg.

Ik snap wel waarom ze dit gedaan hebben, je kan immers een zooi places of power vinden(technisch is elke place of power een level, gezien je een skill point krijgt). Daarmee kan je zoveel skill points krijgen dat je alsnog dat progressie gevoel hebt. Persoonlijk had ik het liever anders gezien en de skill points van de PoP achterwegen gelaten, maar dat je wat sneller en wat meer levelt. Je komt uit eindelijk op dezelfde hoeveelheid skill points maar er is een groter gevoel van: ik heb iets bereikt en ik kan nu naar het volgende gebied.

Maar ach, ik ben nu level 17, m'n main quest is level 12. Dus ja, het komt wel goed. Al had iets sneller gemogen imho.

Dan nog even over witte icoontjes vs grijze icoontjes. Wit zijn ze als je ze ontdekt. Grijs zodra je wat je kan doen gedaan hebt. Smugglers cache bv is alle kistjes looten, vergeet je een kistje dan blijft het wit.

Tot nu toe maar 1 plek gehad in de game waar dit niet update, een hidden treasure in zuid west velen. Ik heb daar alle kistjes geloot, er is niets meer geel in de buurt met witcher sense. Maar het blijft maar een wit icoontje. I feel my OCD tingling.

Edit: woop, blijkbaar kan je karma verliezen! van 1300 gister naar 1200 nu... Misschien maar gewoon minder posten en dat rode ding onder me naam is weg. Of is dat uit te zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door ye-roon op 01-06-2015 09:03 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ye-roon schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:01:
[...]

Als ik dan ook iets "negatief" vind aan dit spel is het dat. In een rpg een character level omhoog voelt als progressie. Het voelt alsof je door sterker wordt en meer aan kan. Maar het langzame levelen in deze game zorgt voor averechts effect. Ik heb denk een uurtje of 4-5 gedaan om level 2 te worden (niet de main quest, wel alle andere dingen). Dat voelde zo langzaam en haalde mijn gevoel van progressie weg.

Ik snap wel waarom ze dit gedaan hebben, je kan immers een zooi places of power vinden(technisch is elke place of power een level, gezien je een skill point krijgt). Daarmee kan je zoveel skill points krijgen dat je alsnog dat progressie gevoel hebt. Persoonlijk had ik het liever anders gezien en de skill points van de PoP achterwegen gelaten, maar dat je wat sneller en wat meer levelt. Je komt uit eindelijk op dezelfde hoeveelheid skill points maar er is een groter gevoel van: ik heb iets bereikt en ik kan nu naar het volgende gebied.

Maar ach, ik ben nu level 17, m'n main quest is level 12. Dus ja, het komt wel goed. Al had iets sneller gemogen imho.

Dan nog even over witte icoontjes vs grijze icoontjes. Wit zijn ze als je ze ontdekt. Grijs zodra je wat je kan doen gedaan hebt. Smugglers cache bv is alle kistjes looten, vergeet je een kistje dan blijft het wit.

Tot nu toe maar 1 plek gehad in de game waar dit niet update, een hidden treasure in zuid west velen. Ik heb daar alle kistjes geloot, er is niets meer geel in de buurt met witcher sense. Maar het blijft maar een wit icoontje. I feel my OCD tingling.

Edit: woop, blijkbaar kan je karma verliezen! van 1300 gister naar 1200 nu... Misschien maar gewoon minder posten en dat rode ding onder me naam is weg. Of is dat uit te zetten?
Ik heb er geen moeite mee maar de PoP punten vind ik ook een beetje aparte keuze, maar aan de andere kant halen ze het grinden er wel goed mee uit de game. Je hoeft niet bang te zijn dat je 1000 wolven moet afslachten om wat extra xp te krijgen voor een lvl up.

Als je gewoon goed oplet welke quests je op je lvl zijn zit je nooit met het probleem dat je te laag of te hoog bent voor een quest. Dat is de intentie van de makers, en dan speelt het echt geweldig, niet te moeilijk dat je 1 shotted wordt of te simpel dat je er doorheen wandelt a la lvl 40 in skyrim waar dan elke hit van je afglijdt alsof je met peuters als tegenstanders speelt en draken met 2x fusrodah op de grond liggen (bij wijze van)

Ben nu net lvl 11, en net novigrad begonnen, nog een paar < 10 quests te gaan (op hoogste niveau dus nog prima utidaging) en net
spoiler:
volledige griffin armor gehosseld, alleen zwaarden nog niet, die treasure hunt vandag maar eens afmaken.
maar red me nu nog wel met de oils en enhanced potions.
spoiler:
ik had ook een waterhag van lvl 20 neergehaald op lvl 9 :P die zat in een klein plasje water met van die gas paddo's die je kan laten exploderen, dat was wel lachen, elke keer die hag in de fik zetten, die modderballen dodgen en een paar sneaky swordhits er tussendoor als ze branndde. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
SouLLeSSportal schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:22:
Als je gewoon goed oplet welke quests je op je lvl zijn zit je nooit met het probleem dat je te laag of te hoog bent voor een quest.
Sorry maar dit is niet waar. Ik heb er constant op gelet en ben alsnog veel te hoog level voor sommige quests. Er zijn simpelweg meer quests dan dat je nodig hebt om te levelen, waardoor je (als je alles doet) vanzelf te hoog level wordt voor sommige quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
SouLLeSSportal schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:22:
[...]
Ben nu net lvl 11, en net novigrad begonnen, nog een paar < 10 quests te gaan (op hoogste niveau dus nog prima utidaging) en net
spoiler:
volledige griffin armor gehosseld, alleen zwaarden nog niet, die treasure hunt vandag maar eens afmaken.
maar red me nu nog wel met de oils en enhanced potions.
spoiler:
ik had ook een waterhag van lvl 20 neergehaald op lvl 9 :P die zat in een klein plasje water met van die gas paddo's die je kan laten exploderen, dat was wel lachen, elke keer die hag in de fik zetten, die modderballen dodgen en een paar sneaky swordhits er tussendoor als ze branndde. :D
Waarom dan niet
spoiler:
de griffin swords hosselen?

Also
spoiler:
Igni is OP. If it can burn, igni will kill it. Die fire damage is %max hp per tick. Zo heb ik al genoeg monsters verslagen waar ik veel te laag level voor was. Speel ook op death march.
Piet_Piraat7 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:30:
[...]

Sorry maar dit is niet waar. Ik heb er constant op gelet en ben alsnog veel te hoog level voor sommige quests. Er zijn simpelweg meer quests dan dat je nodig hebt om te levelen, waardoor je (als je alles doet) vanzelf te hoog level wordt voor sommige quests.
Dat is de rede waarom secondary quests echt 10-50 exp max geven. Het is een leuk extra stukje verhaal je krijgt er iets voor, maar tis niet om over naar huis te schrijven. Zeker omdat main quests iets van 600-1000 exp geven. Dat levelt best wel door.

Een andere goede source of exp zijn de witcher contracts.

Wat ik nu gedaan heb (gezien die exp bug). Ik heb wat witcher contracts gedaan, maar ze nog niet ingeleverd. Hoef dus alleen langs de npc. Zo kon ik de quest doen, maar nog niet de exp krijgen en die op later level wanneer het slimmer is die exp te krijgen inleveren.

[ Voor 32% gewijzigd door ye-roon op 01-06-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ye-roon schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:33:
[...]

Waarom dan niet
spoiler:
de griffin swords hosselen?

Also
spoiler:
Igni is OP. If it can burn, igni will kill it. Die fire damage is %max hp per tick. Zo heb ik al genoeg monsters verslagen waar ik veel te laag level voor was. Speel ook op death march.
Nog geen tijd voor gehad zoals ik al zei ;) maar vanavond maar even.
igni is idd nogal sterk, wellicht had dat wat minder gekund of de kracht tegen niet gevoelige enemies nagenoeg 0 moeten maken zodat je echt wat anders moet gebruiken. Zo vind ik Irden nu nog nogal zwakjes, maar heb ik nog geen enkele upgrade voor gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57

bAdmuTs

mAzE

[...]

Vraag me dan toch af waarom de levelcap op 60 of 70 ligt, dat ga je nooit halen dus :X. Of ze moeten dat fixen met de expansions die eraan komen.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

[...]

Vooralsnog geen problemen mee gehad maar je zal vast wat quests onder je niveau moeten doen, als het simpel is hoef ik er ook niet echt xp voor ofzo. Maar wellicht komt dat nog, zoals gezegd ik zit nu op lvl 11 en 13% progress ofzo. :) 32 uur al, wordt nog wat tot einde van het spel qua tijd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
SouLLeSSportal schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:35:
[...]

Nog geen tijd voor gehad zoals ik al zei ;) maar vanavond maar even.
igni is idd nogal sterk, wellicht had dat wat minder gekund of de kracht tegen niet gevoelige enemies nagenoeg 0 moeten maken zodat je echt wat anders moet gebruiken. Zo vind ik Irden nu nog nogal zwakjes, maar heb ik nog geen enkele upgrade voor gedaan.
Yrden upgrade (turret variant) is echt heel sterk. Zeker in combinatie met de eerste skill. Het heeft dan 4 extra shots. Het goede aan die turret is dat het een interupt effect heeft. Dus grote monsters worden gestopt in hun tracks als ze er door geraakt worden of iets willen gooien. Daarnaast doet het ook damage. win win imho. Tel daarbij op dat het arrows uit de lucht geschoten worden en dat het niet een volle stamina bar vraagt om te casten en je dus weer sneller op volle stamina zit. Erg goede skill. Voordat mensen over spoilers voor dit stukje gaan praten, dit kan iedereen met de game gewoon lezen in de beschrijving van de skill en dus alleen spoiler voor mensen die het spel niet spelen, in dat geval, waarom lees je dit? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
SouLLeSSportal schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:38:
[...]

Vooralsnog geen problemen mee gehad maar je zal vast wat quests onder je niveau moeten doen, als het simpel is hoef ik er ook niet echt xp voor ofzo. Maar wellicht komt dat nog, zoals gezegd ik zit nu op lvl 11 en 13% progress ofzo. :) 32 uur al, wordt nog wat tot einde van het spel qua tijd. :D
Liep er zelfs ook pas tegenaan na level 14-16 ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Piet_Piraat7 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:04:
[...]

Liep er zelfs ook pas tegenaan na level 14-16 ongeveer
Ik vanaf de 1e quest in Novigrad, 2 onder mijn level.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
voxxel schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:37:
[...]

Als je op de pc speelt kan je de patch 1.05 dinsdag of woensdag verwachten (ik dacht eerst maandag, maar dat had ik verkeerd gelezen). Consoles 1.04 hopelijk ook deze week nog.

Niet normaal dit, gewoon 1 dag naar de ...... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Uit "angst" voor de XP bug het hele weekend maar niet verder gegaan met de mainquest en maar mijn backlog van POI's en side/witcherquests bij gewerkt...

En mij geen moment verveeld! Oude bekende tegengekomen, epische gevechten gevoerd met stukken die zo uit een film zouden kunnen komen!
spoiler:
gevecht met een earth elemental +- 6 levels boven mij, halfweg tijdens het gevecht begint het ineens te stormen icm onweer! zou zomaar uit een micheal bay film kunnen komen ;)

En uiteraard tijdens het ontdekken van de POI's ineens op interessante ontwikkelingen stuiten!
spoiler:
2 wyvern nest vlak bij elkaar clearen en dan ineens een doodshoofd quest krijgen icm een Royal Wyvern die je ineens vanuit het niets aanvalt! Uiteindelijk na een lang gevecht tijdens zonsondergang de fatale slag kunnen toedienen en een handelsroute weer vrij gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Mouse_NL schreef op maandag 01 juni 2015 @ 01:56:
Gister nog gewoon van lvl 12 naar 14 gegaan met mainstory quests (op pc) >:)
Apart dat de bug blijkbaar selectief is..

Net als die "Pyres of Novigrad" bug, daar had ik ook geen last van.

[ Voor 10% gewijzigd door Nnoitra op 01-06-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
voxxel schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:37:
[...]

Waar heb je gelezen dat het dinsdag/woensdag zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Puc van S. schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:14:
[...]

Waar heb je gelezen dat het dinsdag/woensdag zou zijn?
Hier

Gewoon een snelle google naar witcher patch date.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Nnoitra schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:14:
[...]

heb van het weekend ook gewoon doorgespeeld (ps4) ben toch een paar levels omhoog gegaan ( zit nu op 26 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
voxxel schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:17:
[...]

Hier

Gewoon een snelle google naar witcher patch date.
Ah ok, had die thread op de cdpr forum ook al gevonden, maar net die ene post gemist ;) Staat overigens wel in dat ze eventueel vandaag een hotfix releasen voor de XP bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
InF.Inc schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:40:
Ik ben level 2 zelfs... Heb al wel een stuk of 5 abilities getriggerd, maar kan ze nog niet gebruiken, omdat er geen slot vrij is. Die komt pas weer bij level 4.
Dat was niet handig; elke 2 levels ofzo komt er weer een slot vrij om te gebruiken.
Nu heb je 3 punten in abilities zitten die je niet kunt gebruiken; je had ze beter in 1 kunnen zetten of een paar bewaren voor als je een 2e/3e slot hebt.
Ik heb eerst alle punten in Quen gezet, volgende slot punten in Axii, volgende slot punten in Fast attack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Puc van S. schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:22:
[...]

Ah ok, had die thread op de cdpr forum ook al gevonden, maar net die ene post gemist ;) Staat overigens wel in dat ze eventueel vandaag een hotfix releasen voor de XP bug...
"That's correct. It's getting fixed next week. We were trying to release a hotfix on Monday but since the 1.05 on PC is coming right after that, we might just release 1.05 and include the XP fix in there as well. That will happen most likely Tuesday/Wednesday."

Het is open voor interpretatie maar ik lees er juist in dat ze het pas toevoegen met de patch.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Hele weekend gespeeld en niks gemerkt van die XP bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

SouLLeSSportal schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:38:
[...]

Waar zie je jouw progress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
"might just release" oftewel, als ze patch 1.05 toch niet besluiten zo snel te releasen komen ze alsnog met de hotfix (zo lees ik het iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Nnoitra schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:22:
[...]

Dat was niet handig; elke 2 levels ofzo komt er weer een slot vrij om te gebruiken.
Nu heb je 3 punten in abilities zitten die je niet kunt gebruiken; je had ze beter in 1 kunnen zetten of een paar bewaren voor als je een 2e/3e slot hebt.
Ik heb eerst alle punten in Quen gezet, volgende slot punten in Axii, volgende slot punten in Fast attack.
Natuurlijk heb ik wel abilities gekozen met het oog op wat ik in mijn build wil hebben. Aard heb ik bijvoorbeeld al wel op lvl 2 (mede ook omdat dat handig was tegen die Griffin..).

[ Voor 4% gewijzigd door JoeZuCK op 01-06-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik heb 3 dingen.

- ben ik de enige die met de main quests soms 3 levels omhoog schiet.

-varen vind ik echt kut, helemaal de grote afstanden wat zo onnodig aanvoelt.

-is er nog veel te doen voor je level als de main quests hebt uitgespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

InF.Inc schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:29:
[...]

Waar zie je jouw progress?
in die gog galaxy client,als je die gebruikt, anders niet helaas, of er moet iets ingame zijn wat ik nog niet heb gezien :)
Nieuwevolger schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:42:
Ik heb 3 dingen.

nee nog niet gemerkt, wel 1,5 lvl in begin, maar nu gaat het gewoon nog per lvl maximaal, meestal niet eens heel lvl omhoog.

[ Voor 58% gewijzigd door SouLLeSSportal op 01-06-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
Nieuwevolger schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:42:
Ik heb 3 dingen.

omhoogschieten qua level heb ik heel soms, gevolgd door een blije yell en extra slot voor een ability :P

met varen kan je ook dubbelklikken op de vaartoets..gaat iets sneller..scheelt..anders fasttravelpoint gebruiken of harbours als het je zo tegenvalt?

laatste leest meer als een vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
GMacD schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:55:
[...]

omhoogschieten qua level heb ik heel soms, gevolgd door een blije yell en extra slot voor een ability :P

met varen kan je ook dubbelklikken op de vaartoets..gaat iets sneller..scheelt..anders fasttravelpoint gebruiken of harbours als het je zo tegenvalt?

laatste leest meer als een vraag?
laatste is idd een vraag en soms moet je 2000 stappen varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:18
Is er een manier om je zwaarden minder snel te laten slijten? Ik ben inmiddels bijna lvl 4 en ben veel van de wereld aan het verkennen. Hierdoor slijten mijn zwaarden wel vrij snel en heb niet onwijs veel centjes tot mijn beschikking om ze telkens te laten repareren.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Maurice079 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:08:
Is er een manier om je zwaarden minder snel te laten slijten? Ik ben inmiddels bijna lvl 4 en ben veel van de wereld aan het verkennen. Hierdoor slijten mijn zwaarden wel vrij snel en heb niet onwijs veel centjes tot mijn beschikking om ze telkens te laten repareren.
Sommige zwaarden slijten minder snel. Had er in het begin ook last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-10 22:23

lithiumangel

Tuurlijk !

Razorbite schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:09:
[...]

Sommige zwaarden slijten minder snel. Had er in het begin ook last van!
Klopt, hoe hoger in rang het item is (Master items of Relic Items) hoe minder hard ze slijten, maar ze slijten alsnog wel. Ik verkende de wereld ook vaak (ging letterlijk alle POI's etc. af in White Orchard & Velen) en vond het zonde om mijn goede zwaarden telkens af te laten slijten, vooral in het begin als je rond de level 1-5 zit, zit je nogal krap bij kas.

Zowieso in Witcher is het van belang om alles te looten wat je kan looten, een hele simpele tip van mij is dan ook als je niet wilt dat je goede wapens slijt, je simpelweg een standaard zwaard (novigrad/Velen longswords vind je a dime a dozen) pakt en ermee hakt tot hij stuk is. Weggooien , en dan de volgende uit je inventory pakken. Als je gaat verkennen en alles langs gaat heb je zo goed als oneindige dime a dozen swords.

Vergeet niet elke keer als je terug in een stadje bent al je crap te verkopen aan de juiste personen.
Zwaarden en armor bij blacksmiths, en monster alchemy ingredients bij herbalists of general stores.
Als je het vice versa doet krijg je zo goed als niks voor je produkt terug.

[ Voor 12% gewijzigd door lithiumangel op 01-06-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-10 14:46
Gisteren aangeschaft en even die Griffin gehakt. Daarna nog wat rondgedwaald en ergens een of andere geest uit een Put laten verdwijnen. Wat een prachtgame. Ben inmiddels level 2 of 3 denk ik inderdaad en ben nu zojuist met Yennefer doorgereist naar het volgende stadje.
Tot nu toe. Topgame:)

Heb niet heel veel sidequest gedaan nog, wat ik misschien wel had moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

lithiumangel schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:16:
Zowieso in Witcher is het van belang om alles te looten wat je kan looten, een hele simpele tip van mij is dan ook als je niet wilt dat je goede wapens slijt, je simpelweg een standaard zwaard (novigrad/Velen longswords vind je a dime a dozen) pakt en ermee hakt tot hij stuk is. Weggooien , en dan de volgende uit je inventory pakken. Als je gaat verkennen en alles langs gaat heb je zo goed als oneindige dime a dozen swords.
Tsja dat schiet natuurlijk niet op want dan outlevel je je mooie gevonden relics. Heeft 0 zin om die niet te gebruiken want je vindt toch snel weer nieuwe/betere wapens.

In het begin had ik er ook last van inderdaad, telkens repareren en weinig geld, maar inmiddels level 17 en iets van 8000 coins, en heb eigenlijk niets om het aan uit te geven. Repairs zijn dan dus totaal geen probleem meer.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Nnoitra schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:14:
[...]

Net als die "Pyres of Novigrad" bug, daar had ik ook geen last van.
Wat is die bug met die level dat hij geen xp geeft want dat zou het deels kunnen verklaren dat ik niets gekregen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Als je idd toch geld zat hebt kan je ook gewoon repairkits kopen natuurlijk, die pik ik elke keer wel mee bij een verkoper.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
HeatWave schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:25:
Als je idd toch geld zat hebt kan je ook gewoon repairkits kopen natuurlijk, die pik ik elke keer wel mee bij een verkoper.
Repair kits werken volgens mij alleen als je gear kapot gaat, dan plust het 40% durability bij ofzo! Ik vind het ook fijn als mijn gear gewoon 100% werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-10 15:48
Hoe krijg je nieuwe leaders met gwent?

PSN: Wauzer010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Mouse_NL schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:25:
[...]

Wat is die bug met die level dat hij geen xp geeft want dat zou het deels kunnen verklaren dat ik niets gekregen heb?
De pyres of novigrad bug is dat je op een bepaald stuk soms niet verder kan omdat je iets niet kan activeren. Ik had er zelf geen last van en anders helpt een reload vaak ook wel.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Angeloonie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:24:
[...]

Tsja dat schiet natuurlijk niet op want dan outlevel je je mooie gevonden relics. Heeft 0 zin om die niet te gebruiken want je vindt toch snel weer nieuwe/betere wapens.

In het begin had ik er ook last van inderdaad, telkens repareren en weinig geld, maar inmiddels level 17 en iets van 8000 coins, en heb eigenlijk niets om het aan uit te geven. Repairs zijn dan dus totaal geen probleem meer.
Ehm, juist niet ? Zelfs nadat ik heel Velen & White Orchard langs ging (Velen ongeveer voor 80% vrij gespeeld van POI's ) was ik alsnog level 4 hoor. In the Witcher level je voornamelijk up door (side) quests / witcher contracts te doen. Random mobs killen krijg je niks voor , tenzij je iets voor het eerst tegenkomt, en zelfs dat is insignficant.

Ik heb het -heel- lang gedaan met 2 relic items "the forgotten vran sword" en de Maugren ( mischien van level 5 t/m 9 ofzo) en die 2 zwaarden heb ik gewoon gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-10 13:54
Razorbite schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:28:
[...]
Repair kits werken volgens mij alleen als je gear kapot gaat, dan plust het 40% durability bij ofzo! Ik vind het ook fijn als mijn gear gewoon 100% werkt.
Je hebt versschillende kits. Voor zowel armor als wapens. En van elk heb je dan ook nog Journey man, Master en volgens mij lesser. Ofwel, er zijn 6 verschillende kits.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
lithiumangel schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:31:
[...]

Ehm, juist niet ? Zelfs nadat ik heel Velen & White Orchard langs ging (Velen ongeveer voor 80% vrij gespeeld van POI's ) was ik alsnog level 4 hoor. In the Witcher level je voornamelijk up door (side) quests / witcher contracts te doen. Random mobs killen krijg je niks voor , tenzij je iets voor het eerst tegenkomt, en zelfs dat is insignficant.

Ik heb het -heel- lang gedaan met 2 relic items "the forgotten vran sword" en de Maugren ( mischien van level 5 t/m 9 ofzo) en die 2 zwaarden heb ik gewoon gevonden.
Ik zie niet in hoe jij Velen voor 80% vrijspeelt op level 4. Volgens mij kom je dan ernstig healt tekort!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Angeloonie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:24:
[...]

Dit.

Het enige waar ik nog geld aan uitgeef zijn Gwent cards en herbalist supplies. Want fuck plantjes opppakken als ik gewoon in 1 menu kan craften en kan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

lithiumangel schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:31:
[...]

Ik heb Velen volledig gecleared voordat ik main quests en Novigrad ging doen en was toen level 11 oid (level 4 kan never nooit niet als je alles gecleared hebt). Heb al tig relics gevonden die ik kon verkopen omdat ze toch een te laag level hadden (en dus te weinig damage). Ik vond zo veel relics dat ik zo'n 50+% niet eens gebruikt heb omdat ze hetzelfde level waren als een betere of omdat ze een lager level waren.
Heeft IMO dus geen enkele zin om ze te bewaren, want je krijgt er genoeg. Plus dat die Relics ook nog eens minder snel slijten en je dus sowieso al minder snel moet repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Razorbite schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:35:
[...]

Ik zie niet in hoe jij Velen voor 80% vrijspeelt op level 4. Volgens mij kom je dan ernstig healt tekort!?
Niet van quests, dat zou ik idd mischien niet redden want sommige witcher contracts die je in Velen krijgt zijn vrij hoog level (15+) en zou je pas op een later tijdstip voor terug moeten.

Maar aan POI's (dus die vraagtekens en treasure chests op je kaart) zijn gewoon wat random drowners/deserters die hier en daar het zaakje bewaken, niks bijzonders aan; ook niet voor level 4.
En combat is ook niet echt bepaald moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:44
Ik ben nu level 7, maar heb nog een level 2 Silver Sword.. Waar vinden jullie er 1 van level 7? Heb namelijk het idee dat mijn zwaard te weinig damage doet bij bepaalde beesten. Ben bezig met de Bloody Baron en daarna de missie van Keira.

Verder al redelijk wat side quests gedaan, maar mijn map zit nog vol met ????... Om stress van te krijgen zeg haha.

Briljant spel!

De Viper silver sword heb ik gemaakt, maar die is level 2. Verder heb ik alleen zwaarden die gemaakt kunnen worden voor level 10+

[ Voor 15% gewijzigd door Kuhr89 op 01-06-2015 11:47 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
lithiumangel schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:44:
[...]

Niet van quests, dat zou ik idd mischien niet redden want sommige witcher contracts die je in Velen krijgt zijn vrij hoog level (15+) en zou je pas op een later tijdstip voor terug moeten.

Maar aan POI's (dus die vraagtekens en treasure chests op je kaart) zijn gewoon wat random drowners/deserters die hier en daar het zaakje bewaken, niks bijzonders aan; ook niet voor level 4.
En combat is ook niet echt bepaald moeilijk.
Dan weet ik niet of je alle POI's gedaan hebt, want er zijn ook POI's waar de vijanden een best hoge level zijn.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
Kuhr89 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:45:
Ik ben nu level 7, maar heb nog een level 2 Silver Sword.. Waar vinden jullie er 1 van level 7? Heb namelijk het idee dat mijn zwaard te weinig damage doet bij bepaalde beesten. Ben bezig met de Bloody Baron en daarna de missie van Keira.

Verder al redelijk wat side quests gedaan, maar mijn map zit nog vol met ????... Om stress van te krijgen zeg haha.

Briljant spel!
kom je vanzelf tegen, vooral looten, exploren en je kan ook craften

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
GMacD schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:47:
[...]

kom je vanzelf tegen, vooral looten, exploren en je kan ook craften
Ik loot en explore mij een ongeluk... Maar idd, het zal vanzelf wel goedkomen. Misschien eens de Griffin Witchergear treasure hunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ben trouwens nu wel een beetje klaar met Novigrad. Ik skip ook echt alle dialogen nu, veels te veel tekst en het tempo ligt al enorm laag in Novigrad. Ik had op een gegeven moment maar 2 quests open voor mijn level, maar helaas komen er telkens wéér nieuwe quests bij rond mijn level. Wil telkens te overstap naar Skellige maken, maar omdat ik toch weer nieuwe quests krijg schiet dat niet op. Straks ben ik weer op level om de secondary quests en treasure hunts te doen -O- (level 22+)

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 01-06-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
Kuhr89 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:50:
[...]

Ik loot en explore mij een ongeluk... Maar idd, het zal vanzelf wel goedkomen. Misschien eens de Griffin Witchergear treasure hunt doen.
spoiler:
bij de gast die je the griffin quest geeft in het begin, is er een smid die een zwaard kan craften als je tenminste een diagram hebt
dat al gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Chester schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:46:
[...]

Dan weet ik niet of je alle POI's gedaan hebt, want er zijn ook POI's waar de vijanden een best hoge level zijn.
Yep, helemaal in het zuiden heb je level 15 mobs, maar zoals ik oorspronkelijk al zei "Zo`n 80%" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Angeloonie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:53:
Ben trouwens nu wel een beetje klaar met Novigrad. Ik skip ook echt alle dialogen nu, veels te veel tekst en het tempo ligt al enorm laag in Novigrad. Ik had op een gegeven moment maar 2 quests open voor mijn level, maar helaas komen er telkens wéér nieuwe quests bij rond mijn level. Wil telkens te overstap naar Skellige maken, maar omdat ik toch weer nieuwe quests krijg schiet dat niet op. Straks ben ik weer op level om de secondary quests en treasure hunts te doen -O- (level 22+)
Heb ik ook, de nadruk ligt veel te veel op praten in de stad. Van mij mocht het hele spel er uit zien als Skellige; mooi, groots en veel ontdekken/vechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
GMacD schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:54:
[...]

spoiler:
bij de gast die je the griffin quest geeft in het begin, is er een smid die een zwaard kan craften als je tenminste een diagram hebt
dat al gechecked?
spoiler:
Ik heb die persoon nog niet gesproken. Alleen de griffin in White Orchard afgemaakt, maar die bedoel je wellicht niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
Kuhr89 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:59:
[...]

spoiler:
Ik heb die persoon nog niet gesproken. Alleen de griffin in White Orchard afgemaakt, maar die bedoel je wellicht niet?
spoiler:
de niflgaard luitenant ofzo vraagt je toch om de griffin te killen? bij hetzelfde kamp heb je een swordsmith geloof ik..amateurtje maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:16

KipCurreh

Nightcrawler

Kuhr89 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:50:
[...]

Heb de indruk dat ik diagrams voor witcher gear vooral vind in caves (cave entrances op map) , en niet noodzakelijk bij POI's zoals monster nests/place of power etc...
Dus 't loont zeker wel om elke cave volledig om te spitten, dus goed kijken op je minimap voor plaatsen die je niet meteen ziet maar er wel zijn >:)

Goede loot zijn goed weggestoken 8)

Ben momenteel lvl 11 in Velen, dus echt veel meer kan ik er niet over zeggen, heb enkel die indruk..

spoiler:
Die toren helemaal linksboven op de map van Velen is ook de moeite waard zeg ! Wordt bewaakt door een griffin, en de entrance ligt onder water, maar oh wat een rijkdom is daar te vinden :)

[ Voor 11% gewijzigd door KipCurreh op 01-06-2015 12:15 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:50
KipCurreh schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:13:
spoiler:
Die toren helemaal linksboven op de map van Velen is ook de moeite waard zeg ! Wordt bewaakt door een griffin, en de entrance ligt onder water, maar oh wat een rijkdom is daar te vinden :)
spoiler: title
een wyvern, en tijdens het verkennen van de toren kwam ik er ook achter dat de entrance onder water lag, je kan ook rechts van de ophaalbrug op een steen springen en dan over het muurtje, duidelijk niet zo bedoeld :)

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
haarbal schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:45:
[...]

een wyvern, en tijdens het verkennen van de toren kwam ik er ook achter dat de entrance onder water lag, je kan ook rechts van de ophaalbrug op een steen springen en dan over het muurtje, duidelijk niet zo bedoeld :)
Had precies hetzelfde.
Ik heb nog rond het eiland gezwomen, maar de entrance zit onder de place of power. Foutje, verkeerde kant op gezwommen. Maar daarna is het een kwestie van brug neerlaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
ye-roon schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:35:
[...]

Dit.

Het enige waar ik nog geld aan uitgeef zijn Gwent cards en herbalist supplies. Want fuck plantjes opppakken als ik gewoon in 1 menu kan craften en kan kopen :)
Dit*

Gisteren in Velen een dorpje vrij gemaakt van piraten waardoor een herbalist vrij speelde.
Ik dacht: "even kijken" holy shit, waarom pak ik alle plantjes op die ik tegen kom?!" :+

tellavist pakt stiekem alsnog alle plantjes op, just in case

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
KipCurreh schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:13:

spoiler:
spoiler:
Daar moet je sowieso heen voor een treasure hunt, zo rond level 8-10 (als ik het goed herinner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Laatst online: 24-10 12:58
Was rondje aan het zwemmen ten noorden van Novigrad. Tegen de stad aan. Zie kaartje.
Je hebt daar een "Blue hole". Maar eenmaal er in kom je er noooit meer uit :P Zeker 100 meter diep.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/quuXHSi.jpg

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:55
Daar heb ik ook rondgezwommen, maar dat is omdat ik dacht dat daar die ingang voor die 'cave' zat. :+
Zo diep ben ik gelukkig niet gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-10 17:03
Kartale schreef op maandag 01 juni 2015 @ 00:32:
Mijn collectors edition guide (gebonden editie) is vertraagd. Amazon duitsland. Heb hem inmiddels gecancelled. Op dit moment is hij bijna nergens verkrijgbaar. Geen zin ook om rond te rijden ervoor. Heb inmiddels daarom de eGuide aangeschaft. Voor liefhebbers:

http://www.primagames.com...itcher-3-wild-hunt-eguide

Dit is de guide. Je kan een paar pagina's bekijken zonder te kopen, kan je een idee hebben hoe het in elkaar zit. Leuk voor op de tablet erbij te hebben tijdens het gamen. (Ik weet dat er gratis alternatieven zijn).

Het kost $9.99, maar met deze couponcode: SAVE25 . Kan je 25% korting krijgen, waardoor je op 7.50 uitkomt. Voor de liefhebbers...
Die guide krijg je ook bij het boek O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:00
over de baron quest:

spoiler:
die wraiths als je die botchling wilt killen zijn echt FUCKING irritant, jesus christ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Net even een test gedaan met een lvl 13 missie en ik krijg weer punten. Weet iemnd hoe de puntenverdeling in elkaar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Kapitein187 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:17:
Was rondje aan het zwemmen ten noorden van Novigrad. Tegen de stad aan.
Vind zwemmen nou niet zo prettig werken in het spel dat ik denk 'laat ik eens een rondje zwemmen' haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Mouse_NL schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:30:
Net even een test gedaan met een lvl 13 missie en ik krijg weer punten. Weet iemnd hoe de puntenverdeling in elkaar zit?
niet precies (er zijn guides waar het in staat). Over het algemeen krijg je tussen de 100 en 500 voor main quests, tussen de 10 en 50 voor secondary quests, tussen de 10 en 50 voor poi's en 0 voor treasurehunts.

Witcher contracts durf ik zo niet uit mijn hoofd te zeggen, dacht tussen de 100 en 300.
Piet_Piraat7 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:30:
[...]

Vind zwemmen nou niet zo prettig werken in het spel dat ik denk 'laat ik eens een rondje zwemmen' haha
haha ik zag toen ik bij die vuurtoren links boven stond een schip in de verte, wilde ik erheen zwemmen kreeg ik een berichtje dat ik buiten de wereld kwam :P

[ Voor 26% gewijzigd door Puc van S. op 01-06-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:02
Pazienza schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:29:
over de baron quest:

spoiler:
die wraiths als je die botchling wilt killen zijn echt FUCKING irritant, jesus christ
Ik kon niet saven in die quest, dus moest telkens terug bovenaan beginnen en dat kleine verhaaltje doorlopen. Irritant, want was altijd op de tweede locatie dood.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Pazienza schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:29:
over de baron quest:

spoiler:
Yrden/moonlightbom en gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
en specter oil helpt..gebruik desnoods swallow potion als het 'moeilijk' word icm tawny of thunder als je dat al hebt..
Pagina: 1 ... 36 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic