Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:18
Lipst3r schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:20:

Euuwwww dan! Geen probleem dus om door te spelen hier :).
Om het verhaal compleet én duidelijk te maken:
Als je een quest doet die minder dan 6 levels lager is, dan hoor je gewoon XP te krijgen.
Krijg je het NIET, dan heb je ook last van de bug.

Ik las ook ergens dat het mis gaat na "The bloody Baron" quest.
Geen idee of dat waar is.

[ Voor 11% gewijzigd door Nnoitra op 28-05-2015 15:27 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Ik stop met spelen totdat dit gefixed is. Je levelt al zo langzaam, nog meer exp missen is echt slecht.
Gisteren veel misgelopen. Ga niet terug (in saves), maar de game gaat aan de kant totdat dit gefixed is ...

Overigens, wel een gare mechanic dat je sowieso geen exp krijgt voor quest 6 levels lager dan je eigen level.

[ Voor 21% gewijzigd door -SaveMe- op 28-05-2015 15:24 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:28

npolm

P8

Ik speelde gisteren tegen iemand met een hero-spy die ook nog eens 0 punten geeft. Dit lijkt mij echt een van de beste kaarten in het spel! Iemand enig idee of ik hierover kan gaan beschikken later?

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:12
polm85 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:27:
Ik speelde gisteren tegen iemand met een hero-spy die ook nog eens 0 punten geeft. Dit lijkt mij echt een van de beste kaarten in het spel! Iemand enig idee of ik hierover kan gaan beschikken later?
Dit is dacht ik een van de special cards, die kan je doorgaans winnen door iemand uit de quest's te verslaan.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:15
Dummy in je deck doen en die kaart lekker voor jezelf pakken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 09:47
Dat kan niet met een hero kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb die kaart, volgens mij win je die vanzelf na alle gwent quests. Volgens mij win je deze op skrileg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
En daarnaast kan je met een dummy een kaart ook alleen voor je huidige potje houden, en de vraag was of je hem uberhaubt zelf kon krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-10 11:36
ye-roon schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:20:
[...]

de reddit post, plus de hele post op het cdpr forum. Het advies is van de community, had je ook gelezen kunnen hebben, het staat al in het begin van de reddit post. Nee, dat is geen advies van CDPR, maar wel common sense. Doe er mee wat je wil :)

Oh ja en ik had gereageerd op je 6 levels lager comment, ik geloof dat er iets staat over: level 15 zijn, level 14 quest doen, daarna iets over quests waar het level "grijs" is...
Common sense vind ik om goed op te letten wat je wel en niet doet, en de input van de dev's goed te lezen. Om helemaal te stoppen met alle quests, effectief eigenlijk dus met bijna het hele spel, vind ik dan een beetje doorschieten. En ja, dat van lvl 14/15 had ik ook wel gelezen, maar je onderbouwt het niet. En je gaat er ook niet op in dat de dev's zeggen dat het 6 lvls lager is.

Maar goed, alle info staat nu ook hier op GoT, dus eens met je punt; iedereen doe er mee wat je wil. :)

Het is wel slim verschillende savegames te bewaren waarmee je terug kan. Ongeacht deze bug overigens, dat is sowieso handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55
Het is alsof ik tegen de wind in praat :S

Dat van die grijze (aka 6 levels lager) quests geld voor alle quests. Ook main quests. De bug gaat er nu over dat alle main quests, die lager zijn dat je level dit _OOK_ doen. Dat is bevestigd en daar zijn voor aan het werk. Het woordje "should" in die zin zou je op andere gedachten moeten brengen. Zeker gezien het al bevestigd is dat er een bug is.

Maar goed, als je gewoon door wil spelen, ga je gang, mij heb je er niet mee, alleen jezelf.

Ik kan je wel vertellen dat ik gisteren aan het spelen was me aan het afvragen was waarom ik die main quest geen exp gaf. Ik ben level 15, de quest level 12. Ik had em afgerond en zat even zo van huhm, ik heb geen exp gekregen. Brushed it off alsof het hoorde. Tot ik dit las. Voor de side quest die ik daarna deed die ook level 12 was kreeg ik netjes experience. Ik weet dat ik iig op een patch wacht voordat ik main quests ga doen.

Edit: For the record, main quests geven ongeveer 1000 exp. Dat is 2/3 van een level op het level waar ik nu op zit. Dus best wel belangrijk denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door ye-roon op 28-05-2015 15:34 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Nnoitra schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:22:
[...]

Om het verhaal compleet én duidelijk te maken:
Als je een quest doet die minder dan 6 levels lager is, dan hoor je gewoon XP te krijgen.
Krijg je het NIET, dan heb je ook last van de bug.

Ik las ook ergens dat het mis gaat na "The bloody Baron" quest.
Geen idee of dat waar is.
Ok dus het opruimen en ontdekken van je POI en die abandoned villages fixen e.d. telt niet echt als quest dus die zouden dan wel gewoon EXP geven? Nja ik zie het allemaal wel :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Mijn gwent tactiek is simpel, zoveel mogelijk overpowerde hero kaarten in je deck en je wint alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Nieuwevolger schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:34:
Mijn gwent tactiek is simpel, zoveel mogelijk overpowerde hero kaarten in je deck en je wint alles.
Nu alleen nog die kaarten scoren, heb er nul :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:35:
[...]

Nu alleen nog die kaarten scoren, heb er nul :')
Ik ook!

Maar ik bait the tegenstander altijd om veel hoge kaarten in te zetten en dan haal ik met decoy een hoge van mij terug en pass. Verlies ik de eerste ronde, maar de volgende twee zijn voor mij :) Tot nu toe werkt die strategie goed !

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Lipst3r schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:33:

Ok dus het opruimen en ontdekken van je POI en die abandoned villages fixen e.d. telt niet echt als quest dus die zouden dan wel gewoon EXP geven? Nja ik zie het allemaal wel :)
Die dingen geven sowieso al niet veel XP :+
Maar zo kun je in iedergeval wel doorspelen ipv stoppen en wachten op een patch.

Ik ga straks een nieuwe save maken, die ff noteren en verder op basis van Trial & Error.
Dan zie ik vanzelf of en waar het fout gaat en of ik in de tussentijd wel of niet kan exploren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
-SaveMe- schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:39:
[...]

Ik ook!

Maar ik bait the tegenstander altijd om veel hoge kaarten in te zetten en dan haal ik met decoy een hoge van mij terug en pass. Verlies ik de eerste ronde, maar de volgende twee zijn voor mij :) Tot nu toe werkt die strategie goed !
Zo doe ik het ook vaak :) alleen laatst tegen een deck gespeeld waar veel kaarten in zaten met de "muster" special (als ik het goed schrijf). Dat die neer wordt gelegd en gelijk alle andere kaarten van dezelfde waarde uit het deck speelt. Die is toch echt ongelofelijk sterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-10 13:50

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

... Ik heb nog zooooon lange weg te gaan lees ik al :) Ben nog steeds in White Orchard, lvl 3 en pas het eerste contract afgerond.. De verhaal lijnen van de secondaire quests zijn alleen al geniaal, laat staan wat me nog allemaal staat te wachten...

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Thrace Grumble schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:55:
... Ik heb nog zooooon lange weg te gaan lees ik al :) Ben nog steeds in White Orchard, lvl 3 en pas het eerste contract afgerond.. De verhaal lijnen van de secondaire quests zijn alleen al geniaal, laat staan wat me nog allemaal staat te wachten...
Prepare, ik vond White Orchard al leuk, zelf net bezig in volgende gebied. En het wordt beter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 07:03
Er zijj veel dingen zoals Ursine set items die ik niet kan laten craften omdat er Craftman's leven is too low staat, iemand enige idee hoe en wat en waar wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij weet niemand exact hoe het zit, en daarom is het voor nu gewoon een kwestie van uitproberen :-) Krijg je xp, heb je geluk, krijg je het niet, dan even een save terug gaan en wat anders doen.

Is er ergens een site waar alle mainquests zijn en hoeveel xp dit geeft? Want bij mij blijft het gaaf om iets van 6 level 22 quests geen xp te krijgen (waar ik level 22 was toen ik eraan begon), om vervolgens dus 4 levels in 1 klap hoger te gaan. 8000 xp voor 1 quest is wel erg extreem. Of dit is een onderdeel van de bug, dat e xp opgespaard wordt en dan opeens allemaal tesamen toegekent wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Msi92 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:16:
Er zijj veel dingen zoals Ursine set items die ik niet kan laten craften omdat er Craftman's leven is too low staat, iemand enige idee hoe en wat en waar wel? :)
spoiler:
Oxenfort zit er iig eentje, volgens mij is er ook een quest in novigrad om een betere craftman te krijgen;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-10 15:48
Even langs Hattori uit KillBill ;)

PSN: Wauzer010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Laatst online: 23-10 23:27
spoiler:
Er is 1 master voor wapens en 1 voor armor. Die unlock je door een quest bij hun te doen. Ben ze toevallig nu aan het doen zodat ik mastercrafted ursine kan :) Die voor armor is in dat baron stadje en voor wapens in zuidwest novigard dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-10 15:48
Michielodc schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:20:
[...]

spoiler:
Er is 1 master voor wapens en 1 voor armor. Die unlock je door een quest bij hun te doen. Ben ze toevallig nu aan het doen zodat ik mastercrafted ursine kan :) Die voor armor is in dat baron stadje en voor wapens in zuidwest novigard dacht ik.

Deze toch?

PSN: Wauzer010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 07:03
Puc van S. schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:18:
[...]

spoiler:
Oxenfort zit er iig eentje, volgens mij is er ook een quest in novigrad om een betere craftman te krijgen;
spoiler:
Hmm die in oxx geeft ook aan too low

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Even een korte vraag over de Witcher ik ben nu bezig met fistfights en ik ben zelf pas level 10 maar de quest is recommended vanaf level 30 maakt het uit als ik het alsnog haal of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 17:30
Nix_R schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:04:
Even een korte vraag over de Witcher ik ben nu bezig met fistfights en ik ben zelf pas level 10 maar de quest is recommended vanaf level 30 maakt het uit als ik het alsnog haal of niet?
Maakt niet uit, alleen zou ik eerder de missies/quests doen die rond je level zijn. Zijn beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-10 18:26
spoiler:
Wow, ben naar Fyke Isle gevaren om gewoon rond te kijken in dat spookhuis maar kon niets doen omdat ik Keira's Lamp niet had. Toen ik de quest aannam van Keira begon Geralt erover dat hij er al geweest was maar niets kon vinden. Prachtig die details in de dialogen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:05

nFo

Ook afgelopen weekend begonnen met de Witcher 3, nu zo'n beetje alles gedaan in White Orchard.
Erg tof tot nu toe, leuke missies,leuke details zoals ganzen die rond lopen, mooie weerseffecten ect,
Combat is even wennen, maar gaat steeds beter.
Ik heb nog wat ability points over , zal het denk ik in Quen gaan steken.

Om wat geld te hebben, kun je in het begin het beste die zwaarden oppakken op het slagveld rechts boven en die verkopen aan de smith.
Ook die bijenkorven in de fik steken en verkopen aan Tomina.
En als laatste natuurlijk alles looten wat los en vast zit,want daar zitten ook wel af en toe waardevolle spullen tussen.
Inmiddels een hele Apotheek verzameld aan meuk. :P

Kan alleen die: Crystal skull niet meer vinden vanaf waar je in White Orchard begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Mochten er mensen twijfelen:

Even melden dat ik net een lvl 3 sidequest gedaan heb in Velen en ik ben lvl 10.
Het probleem situeert zich dus duidelijk in de main quest want ik kreeg XP voor het completen van de quest.

Daarnet een pro tip tijdens een loading screen: http://imgur.com/Hm77ph3 (niet mijn scr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 17:30
SideShow schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:10:

Even melden dat ik net een lvl 3 quest gedaan heb in Velen en ik ben lvl 10.
Het probleem situeert zich dus duidelijk in de main quest want ik kreeg XP voor het completen van de quest.

Daarnet een pro tip tijdens een loading screen: http://imgur.com/Hm77ph3 (niet mijn scr)
En jij hebt een side quest gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Faaaaaaaawk..
The Whispering Hillock --> To kill or not to kill.. That is the question.

Maar even een save maken/onthouden :)

[ Voor 18% gewijzigd door Nnoitra op 28-05-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Ja scarface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewyk
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Hmm, heb zojuist de Wild at Heart sidequest gedaan..
spoiler:
Liep dus niet helemaal zoals ik had verwacht. Had wel het sterke vermoeden dat die zus er wat mee te maken had, dacht dat zij haar had vermoord ofzo, maar meneer is dus een weerwolf. Begrijp alleen niet waarom ik hem perse moet doden om de quest te voltooien. In de eerste game kon je lycanthropy genezen en zelfs in Witcher III vertelt Geralt nog doodleuk aan die hunter in White Orchard dat ie mensen van lycanthropy af zou kunnen helpen. Uiteindelijk dus niet, blijkbaar.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Jewyk schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:25:
Hmm, heb zojuist de Wild at Heart sidequest gedaan..

|:(
spoiler:
Initieel toch omdat monster enzo? pas later kom je er achter dat ie een weerwolf is en dat ie iemand vermoord heeft.. Dus ja, an sich is dat wel strafbaar zeg maar.. :)
Ik denk dat het aan mijn keuzes lag, maar hij/de lycanthrope himself vroeg mij om hem te vermoorden vanwege wat ie gedaan had. Een iets beter einde aan de quest, imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewyk
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Nnoitra schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:31:
[...]

spoiler:
Initieel toch omdat monster enzo? pas later kom je er achter dat ie een weerwolf is en dat ie iemand vermoord heeft.. Dus ja, an sich is dat wel strafbaar zeg maar.. :)
Ik denk dat het aan mijn keuzes lag, maar hij/de lycanthrope himself vroeg mij om hem te vermoorden vanwege wat ie gedaan had. Een iets beter einde aan de quest, imho
spoiler:
Hmm, daar zit wel wat in. Ik had inderdaad ook wel dat hij mij uiteindelijk vroeg om gedood te worden. Toch had ik graag de keuze gezien om hem te curen, want op het moment dat je bij die jagershut aankomt wordt het toch vrij snel duidelijk dat het wel die vent moet zijn die een weerwolf is. Op andere momenten heeft Geralt toch wel *ietsje* vlotter door wat er aan de hand is. 8)7

Ach ja, voor de rest ben ik zeer tevreden met de verschillende keuzes die CDPR biedt in quests en de story, altijd lekker moeilijk om te kiezen en je keuze valt toch altijd weer net iets anders uit dan dat je bedoeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
ye-roon schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:29:
Even een vraagje. Ik heb net een recipe voor Enhanced Petri's Philter gevonden, maar heb de originele nog niet, ik heb geen vraagtekens meer op de kaart zowat, iig niet in low level areas. Ik ben naar alle herbalists en alchemists geweest die ik ken, die verkopen het ook niet. Heeft iemand een idee waar dat recipe ligt?
Even een schopje :)
Zo heb ik recipe's voor 'Enhanced Thunderbolt' en 'Enhanced Hanged Mans Venom".
De 'normale' recipes daarvan heb ik ook niet, maar beide potions heb ik blijkbaar geloot waardoor ik gewoon de 'Enhanced' versie kan maken.
Misschien zijn er voor sommige dingen geen normale recipes; alleen maar 'Enhanced'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Nu online
Nnoitra schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:06:
[...]

De 'normale' recipes daarvan heb ik ook niet, maar beide potions heb ik blijkbaar geloot waardoor ik gewoon de 'Enhanced' versie kan maken.
Misschien zijn er voor sommige dingen geen normale recipes; alleen maar 'Enhanced'?
Alles heeft een normale/basis versie geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-10 19:38
Heeft het zin om meerdere keren tegen dezelfde gasten gwent et spelen krijg je dan meer kaarten. En in Novigrad ben ik een blacksmit kwijt met een monsterdek ik weet niet waarom de shops in Novigrad niet blijven staan op de map.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:39

bAdmuTs

mAzE

Mouse_NL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:14:
Heeft het zin om meerdere keren tegen dezelfde gasten gwent et spelen krijg je dan meer kaarten.
Ik heb het 2x geprobeerd en in beide gevallen kreeg ik er spullen/materialen voor terug, alleen de eerste keer een kaart.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:04
Sinds de nieuwe patch is de draw distance erg kost. De merchant in the white orchard krijgt opeens een baard als je dichterbij komt, de papieren op de notice bord verschijnen heel laat, iemand anders dit opgevallen? Ik heb alles op ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:42
Sinds gisteren het spel toch maar gekocht en ik ben érg onder de indruk, want dit spel loopt prima op een R9 290X met een mix van High/Ultra op 1080p. Ik moet toegeven dat het spel er wel mooier uitziet op 1440p, maar dan schommelt de frame rate tussen de 50-60 FPS, met hier en daar dips naar 45+ FPS.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Dq2aXRf9kGKa3OIOZEnocolw/medium.jpg

Echter, één ding valt mij wel op: in nieuwe gebieden is er zo nu en dan sprake van lag/stuttering. Heeft dit te maken met het feit dat ik het spel heb geïnstalleerd op een HDD? Zou dit minder kunnen worden als ik het spel installeer op mijn SSD? Just asking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Hm, ik heb ook volgens mij last van de XP bug. Level 14 en net een level 12 main quest gecomplete. Geen XP erbij. Speel op de X1.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

uchiha tijntje schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:48:
Hm, ik heb ook volgens mij last van de XP bug. Level 14 en net een level 12 main quest gecomplete. Geen XP erbij. Speel op de X1.
Hmm niet zo mooi, ik blijf wel zo lang in White Orchard rond hangen.
Tot het gefixt is, ik zoek in de tussen tijd wel even een lijst met XP rewards voor de missies.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MIA0fkxDG1rU9GMeCD3Pc1p9/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door nFo op 28-05-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Hmm, met patch 1.03 al 2 vastlopers gehad op de ps4. Gelukkig maar een klein stukje weer opnieuw doen, ik had wel wat te overhaast alles aan gedrukt. ( zie midden op de plek waar je moest zijn gemediteerd en rammen op rondje om het menu weg te drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
nFo schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:08:
[...]

Hmm niet zo mooi, ik blijf wel zo lang in White Orchard rond hangen.
Tot het gefixt is, ik zoek in de tussen tijd wel even een lijst met XP rewards voor de missies.

[afbeelding]
Gewoon andere dingen doen, zoals gwent spelen om extra kaarten 'vrij te spelen' :)
En maak even een save game en ga secondary quests / witcher contracts doen; die geven volgens mij nog wel XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Laatst online: 29-10 23:28
Nnoitra schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:45:
[...]
Gewoon andere dingen doen, zoals gwent spelen om extra kaarten 'vrij te spelen' :)
En maak even een save game en ga secondary quests / witcher contracts doen; die geven volgens mij nog wel XP.
Maakt het level daar nog uit? ben level 20 en heb net een level 12 secondary quest afgemaakt maar 0 xp ervoor gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Tukker_T schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:57:
[...]

Maakt het level daar nog uit? ben level 20 en heb net een level 12 secondary quest afgemaakt maar 0 xp ervoor gekregen.
Je hoort sowieso geen xp te krijgen voor (grijze) quests waar je 6 levels te hoog bent.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Nnoitra schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:45:
[...]
Ja ik kijk wel even, alles al gedaan.
Kaarten kan ook niet, hij is al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-10 13:50

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Hmmmm..vraag me serieus af waarom ik nog steeds de meest basic herbs blijf looten.. Totaal niet nodig, aangezien je potions, oils en concoctions maar 1 keer hoeft te craften!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Thrace Grumble schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:23:
Hmmmm..vraag me serieus af waarom ik nog steeds de meest basic herbs blijf looten.. Totaal niet nodig, aangezien je potions, oils en concoctions maar 1 keer hoeft te craften!
Ja doe ik ook, komt omdat je in andere games dat wel moet doen. :P
Ik had gelezen dat je bij de pc versie kan zien hoeveel je xp krijgt in de ini. files.
Dus dat even checken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:10
Hmm, ik loop tegen een vervelende bug aan. Ik was van west-Velen gefast-traveled naar White Orchard om te kijken of ik nog quests gemist had op het notice board (ik kwam er gisteren achter dat briefjes eraf pakken wel degelijk verschil maakt). Vervolgens kwam ik bij Tomira in de buurt een apart, achtergeladen paard tegen, leek wel donkerpaars. Die heb ik richting het zuidwesten gereden, de kaart af, en toen ik na fast-travel terug naar Velen weer ging vechten bleef mijn signs menu (L1) steeds terugspringen naar Axii.

Gelukkig had ik een save van voor die fast-travel waar het probleem niet voor komt. Maar je moet dus wel oppassen met saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:36
Man, ik ben nu al een tijdje in Velen, maar het begint nu pas te dagen hoe groot het spel is en hoeveel content er is. Had het voornemen om alle points of interest af te gaan en alle side quests te doen... maar ben nu een beetje overwhelmed.

Kan iemand in spoiler tags zeggen hoeveel areas er nog komen en of die net zo groot zijn als Velen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

SideShow schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:10:

Even melden dat ik net een lvl 3 sidequest gedaan heb in Velen en ik ben lvl 10.

hahaha ja die heb ik ook al voorbij zien komen :P

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Ik heb een hele rare BUG. In Novigrad onthoudt hij een aantal winkels die je hebt unlocked niet. Ik moet dus elke keer in die grote stad lopen zoeken waar het 1 of ander is. Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:24
Mouse_NL schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 01:35:
Ik heb een hele rare BUG. In Novigrad onthoudt hij een aantal winkels die je hebt unlocked niet. Ik moet dus elke keer in die grote stad lopen zoeken waar het 1 of ander is. Hebben jullie hier ook last van?
Ik weet niet wat je precies bedoelt maar ik had volgens mij net hetzelfde, de blacksmith en armorer waren ineens pleite heb er ook nog maar 1 op mijn map staan snap er niks van, als je ze bezoekt verdwijnen ze toch niet of is het compleet random?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Ambition88 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 01:38:
[...]

Ik weet niet wat je precies bedoelt maar ik had volgens mij net hetzelfde, de blacksmith en armorer waren ineens pleite heb er ook nog maar 1 op mijn map staan snap er niks van, als je ze bezoekt verdwijnen ze toch niet of is het compleet random?
Dit is wat ik bedoel ik zoek me wezenloos naar een blacksmith waar ik gwent gespeeld heb tegen zijn monster pack en ik kan hem niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:24
ja echt vaag man krijg het ook niet gefixed moet het blijkbaar doen met 1 blacksmith lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Ambition88 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 01:52:
ja echt vaag man krijg het ook niet gefixed moet het blijkbaar doen met 1 blacksmith lol
Ook the brothels zijn na bezoek zoek. En die stad is niet klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:27
Mouse_NL schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 01:35:
Dit heb ik ook, maar niet alleen in Novigrad. Ik heb het ook in dat Oxenford(?):

Hier is een topic daarover:
http://forums.cdprojektre...-icons-dissapear-from-map

Belangrijk is wel de volgende quote:
Hey Anderonblue! Thank you for your finding. Merchants are not always present 24/7 day and also they like to wander off (as people may like to do after a hard day work) so the mapin icon is not always present on the mini-map

If you feel that some merchants are always there and there icon should always be displayed on the mini-map please report those merchants and we look into it.
Het icoon mist bij mij ook wanneer de Blacksmith in Oxenford er wel is.

[ Voor 33% gewijzigd door sorted.bits op 29-05-2015 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:04
Yonix schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:37:
Sinds gisteren het spel toch maar gekocht en ik ben érg onder de indruk, want dit spel loopt prima op een R9 290X met een mix van High/Ultra op 1080p. Ik moet toegeven dat het spel er wel mooier uitziet op 1440p, maar dan schommelt de frame rate tussen de 50-60 FPS, met hier en daar dips naar 45+ FPS.

[afbeelding]

Echter, één ding valt mij wel op: in nieuwe gebieden is er zo nu en dan sprake van lag/stuttering. Heeft dit te maken met het feit dat ik het spel heb geïnstalleerd op een HDD? Zou dit minder kunnen worden als ik het spel installeer op mijn SSD? Just asking. :)
Ik speel op SSD en heb dit ook, kun je niet voorkomen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Nnoitra schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:06:
[...]

Potions kan je niet vinden. Potions kan je alleen maken. Thunderbolt wordt je gegeven in het begin van het spel en dan krijg je de tutorial over hoe je een potion moet maken, je maakt het dan ook direct.

De rede dat je geen "normale" meer ziet in je alchemy list is omdat je het recipe voor de enchanced versie hebt en de normale al in je inventory zit. Dit hebben ze gedaan om er voor te zorgen dat je niet met een normale versie van een potion en de enhanced versie van hetzelfde potion kan lopen. (of later, enhanced en superior). Plus het ruimt lekker op in het alchemy scherm, anders word het zo'n clusterfuck aan recipes en zie je door de bomen het niet meer. Enige uitzondering is wanneer je de normale nog niet gemaakt hebt, en zowel de normale als de enhanced recipe hebt.

Dit alles viel me toevallig op gisteren, ik zat door m'n lijstje te bladeren en dacht: waarom zie ik mijn normale potions niet meer? Then it hit me, ooooh, ik heb nu de enhanced potions of recipes, dus het nut om de normale te laten staan komt dan te vervallen. Dit geld ook voor bombs btw.

Voor Petri's Philter rank 1 zie: http://imgur.com/a/C798i Spoilers voor mensen die het niet willen weten natuurlijk. (mijn screenshots btw).

Edit: Oh Hanged Mans Venom is een poison, geen potion. Volgens mij krijg je die ook in het begin, dunno of je die moet maken of dat daar ook een tutorial van is waar je hem in maakt. Het is in ieder geval onderdeel van een tutorial over het gebruik van weapon poisons dacht ik.

[ Voor 7% gewijzigd door ye-roon op 29-05-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Gisteren een aardig eind verder gekomen door jullie Gwent tips (quests doen en zo je deck sterker maken), thanks daar voor. Die boatwright-kerel ergens in het midden van Velen (onderdeel van Gwent quest) blijft alleen wel echt onverslaanbaar..

Hoe ervaren jullie trouwens de stukken in de stad? Na eerst een groot deel van Velen verkend te hebben ben ik de grote stad in gedoken. Wat me wel wat tegenvalt zijn de eindeloze dialogen daar. Ik skip niet snel gesprekken en vind een goed verhaal heel leuk, maar de verhouding tussen 'doen' en praten ligt daar wel veel naar het tweede imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-10 10:49
Ik ben nu in Velen en kom zat POI's tegen met vijanden die dik boven m'n level zijn, op zich niet erg, maar het is wel vervelend als je daar later toevallig weer eens langskomt en je af vraagt waarom je die nog niet gecleared heb? Oh wacht vanwege dat level over 9000 monster waardoor ik nu weer dood ben... :/

Sowieso vind ik het verschil tussen wel en niet gecleared niet erg duidelijk, ik hoor dat grijze en witte icoontjes, maar dan nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:17:
Gisteren een aardig eind verder gekomen door jullie Gwent tips (quests doen en zo je deck sterker maken), thanks daar voor. Die boatwright (ergens in het midden van Velen) blijft alleen wel echt onverslaanbaar..

Hoe ervaren jullie trouwens de stukken in de stad? Na eerst een groot deel van Velen verkend te hebben ben ik de grote stad in gedoken. Wat me wel wat tegenvalt zijn de eindeloze dialogen daar. Ik skip niet snel gesprekken en vind een goed verhaal heel leuk, maar de verhouding tussen 'doen' en praten ligt daar wel veel naar het tweede imo
Die boatwright heb ik verslagen na een paar keer door meteen aan het begin spies en decoy's in te zetten, hierdoor uiteindelijk laatste ronde van hem gewonnen met iets van 120 vs 50 ofzo :).

Spies krijg je 2 extra kaarten voor (heb er 2) en met de decoy's (ook 2) pak ik zijn spies die ik ook weer inzet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Laatst online: 23-10 23:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonG schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:21:
Ik ben nu in Velen en kom zat POI's tegen met vijanden die dik boven m'n level zijn, op zich niet erg, maar het is wel vervelend als je daar later toevallig weer eens langskomt en je af vraagt waarom je die nog niet gecleared heb? Oh wacht vanwege dat level over 9000 monster waardoor ik nu weer dood ben... :/

Sowieso vind ik het verschil tussen wel en niet gecleared niet erg duidelijk, ik hoor dat grijze en witte icoontjes, maar dan nog..
Ik vind het opzich wel grappig dat ze zoveel levels hoger dan mij zijn. Geeft me zo'n gevoel van "wacht maar, ik pak je later wel!" :P

Heerlijke game tot nu toe. Velen is echt gigantisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-10 10:49
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:24:
[...]

Ik vind het opzich wel grappig dat ze zoveel levels hoger dan mij zijn. Geeft me zo'n gevoel van "wacht maar, ik pak je later wel!" :P

Heerlijke game tot nu toe. Velen is echt gigantisch!
'Tis ook niet erg dat ze level hoger zijn, tof juist, maar zou wel handig zijn als je die op een andere manier kan markeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delfy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
Persoonlijk vind ik het onzin dat je totaal geen exp meer krijgt voor grijze quests. Je wordt gestraft door het spel op een andere manier gespeeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

delfy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:35:
Persoonlijk vind ik het onzin dat je totaal geen exp meer krijgt voor grijze quests. Je wordt gestraft door het spel op een andere manier gespeeld te hebben.
Is in meerdere RPGs zo, als er een te groot verschil in levels is krijg je er geen xp meer voor. Op zich niet zo heel gek lijkt me.

Anders doe je eerst de main quests, daarna de side quests en daar vlieg je dan doorheen of andersom. Dat is ook niet leuk lijkt me.

[ Voor 14% gewijzigd door bAdmuTs op 29-05-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
bAdmuTs schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:42:
Is in meerdere RPGs zo, als er een te groot verschil in levels is krijg je er geen xp meer voor. Op zich niet zo heel gek lijkt me.
Ik zie het ook niet zozeer als gestraft worden voor een andere speelwijze, eerder dat je gestuurt wordt om altijd quests/gebieden van je eigen level te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
delfy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:35:
Je word helemaal niet gestraft voor je speelstijl. Het is meer een mechanic om er voor te zorgen dat je de content niet compleet overlevelt. Wat je in veel gevallen toch al doet. Het was of quests grijs maken en geen exp geven en reacties als die van jou krijgen "ik word gestraft voor exploreren, weeehhhhh" of reacties krijgen van de mensen die een challenge zoeken in hun spel die doordat alles exp geeft de content snoei hard overlevelen als: "weeehhhhhh de game is veel te makkelijk, ik krijg veel te veel exp en outlevel de content".

Het is in dit geval dus precies als de beslissingen in die je in de game kan maken. Ze hebben gekozen voor de lesser of two evils :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-10 10:00

Scrummie

Think different

Ik begrijp de klacht eigenlijk niet, ik ben niet anders gewent van RPG's :P.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosterbaan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-10 16:08

moosterbaan

Gamerstag: cusmar21

Ik volg dit lijntje met grote interesse. Ik ben totaal geen rpg speler, maar door de goede verhalen hier en de reviews lovend waren heb ik hem toch gekocht. Ik ben er helemaal ingezogen in het verhaal en kan eigenlijk niet stoppen met spelen. De side quest vind ik echt leuk om te doen. Ik heb echter 1 vraag. Ik craft ook gear. Alleen ik kan geen goede gear vinden voor mijn level 8. Misschien dat ik niet genoeg loot heb verzameld bij de vraag tekens. Ik snap dat je die diagrams moet hebben om nieuwe spullen te maken, maar is het normaal dat je verschillende levels gear hebt, want ik heb nu verschillende gear variërend van level 3 tot 8

spoiler: ter referentie
Ik heb zojuist iemand gered van een brandende schuur en de red baron verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
ye-roon schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:15:
De rede dat je geen "normale" meer ziet in je alchemy list is omdat je het recipe voor de enchanced versie hebt en de normale al in je inventory zit. Dit hebben ze gedaan om er voor te zorgen dat je niet met een normale versie van een potion en de enhanced versie van hetzelfde potion kan lopen. (of later, enhanced en superior).
Klinkt logisch d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:14

Willybubba

Nut up or shut up.

moosterbaan schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:57:
Ik volg dit lijntje met grote interesse. Ik ben totaal geen rpg speler, maar door de goede verhalen hier en de reviews lovend waren heb ik hem toch gekocht. Ik ben er helemaal ingezogen in het verhaal en kan eigenlijk niet stoppen met spelen. De side quest vind ik echt leuk om te doen. Ik heb echter 1 vraag. Ik craft ook gear. Alleen ik kan geen goede gear vinden voor mijn level 8. Misschien dat ik niet genoeg loot heb verzameld bij de vraag tekens. Ik snap dat je die diagrams moet hebben om nieuwe spullen te maken, maar is het normaal dat je verschillende levels gear hebt, want ik heb nu verschillende gear variërend van level 3 tot 8

Probeer de griffin gear te zoeken, dat is goed spul voor je level 8.

spoiler:
Vuurtoren bovenin Velen is een goed startpunt. Maar pas op voor de level 14 Wyvern die je moet verslaan.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

Als ik jou was zou ik dan langs wat blacksmiths/armorsmiths gaan. Die verkopen over het algemeen wat kaarten. Als je die kaart dan leest vanuit je inventory dan krijg je een quest om "witcher gear" te vinden. De meeste zullen te hoog voor je zijn, maar er is er 1 die dat niet is. Zet die quest aan, volg de markers op je map, zoek een blacksmith en armorsmith om ze te maken en je hebt een mooie set zwaarden en armor. Swords zijn level 7, armor is level 8. Later kan je die upgraden tot max 3 keer. Er zijn 3 verschillende "schools". Medium is als eerste beschikbaar, daarna light, daarna heavy. Alle "max" varianten zijn level 30/31 dus uiteindelijk maakt het niet uit kwa gear level, meer van welke skills je bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
want ik heb nu verschillende gear variërend van level 3 tot 8
Had hetzelfde :) vrijwel niks zelf gecraft en alles bij vraagtekens gehaald, op die manier nu level 13 en allemaal erg goede gear (het bruine-type, ik weet niet hoe je het noemt? epic? legendary?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Willybubba schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:01:

spoiler:
Vuurtoren bovenin Velen is een goed startpunt. Maar pas op voor de level 14 Wyvern die je moet verslaan.
Psst, een deel van je spoiler staat er ook in clear text boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delfy
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:43:
[...]

Ik zie het ook niet zozeer als gestraft worden voor een andere speelwijze, eerder dat je gestuurt wordt om altijd quests/gebieden van je eigen level te doen
Ik heb eerst White Orchad, Vellen en Novigrad helemaal doorgespit (buiten de hoge level contracts). Op het moment l.24.

Wanneer je dan naar Skellige gaat zijn er echt veel quests die grijs zijn. Sommige zelfs 10 levels onder mijn level. Daardoor voel ik me gestraft door niet eerder naar de laatste map gegaan te zijn, terwijl je verwacht hier juist de hogere quests tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosterbaan

moosterbaan

Bedankt mensen voor de goede tips. Ik ga me even verdiepen in de skill trees die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

delfy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:10:
[...]

Ik heb eerst White Orchad, Vellen en Novigrad helemaal doorgespit (buiten de hoge level contracts). Op het moment l.24.

Wanneer je dan naar Skellige gaat zijn er echt veel quests die grijs zijn. Sommige zelfs 10 levels onder mijn level. Daardoor voel ik me gestraft door niet eerder naar de laatste map gegaan te zijn, terwijl je verwacht hier juist de hogere quests tegen te komen.
Mwoah, 1 van de main quests is om naar Skellige te gaan en die is level 16.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:03:
[...]

Had hetzelfde :) vrijwel niks zelf gecraft en alles bij vraagtekens gehaald, op die manier nu level 13 en allemaal erg goede gear (het bruine-type, ik weet niet hoe je het noemt? epic? legendary?)
Relic ;) En ja craften is wel goed als je nog eens wat lage gear hebt wat betreft je level. Langs armorers gaan en daar eens kijken naar de Diagrams. Ik koop ze regelmatig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
delfy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:10:
Dan snap ik je punt goed.. het is ook mijn speelstijl om alles uit te kammen, zonde dat dan alles grijs is als je verder gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:17:
[...]

Dan snap ik je punt goed.. het is ook mijn speelstijl om alles uit te kammen, zonde dat dan alles grijs is als je verder gaat
Jullie hebben een punt. Maar met een beetje common sense had je ook door kunnen hebben dat je later terug komt in bepaalde gebieden. South Velen bv zit vol met 20+ mobs. Dat is de hint dat je daar later even naar terug gaat. Ik weet niet in hoeverre dat zich gaat uitspelen gezien ik novigrad ben, maar ik weet iig dat ik mijn OCD om alles te verkennen kan parkeren met het idee daar op hoger level naar terug te gaan.

Also, level requirements voor de quests zijn ook een goede hint dat je even ergens anders heen "moet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Dat valt wel mee toch? Ik heb nog wel flink wat ? in Velen maar heb toch ook best veel gedaan al en ben pas lvl 10. Het is niet dat ik nu het idee heb veels te snel te levellen.

Gewoon niet te veel echte missies doen maar meer focussen op gear en geld vinden in kleine missies en dan weer een stuk van het verhaal volgen, zo kom je redelijk op het juiste level in een nieuw gebied.

Beetje een richtlijn zou handig zijn, verlaat Velen als je level XX bent oid :P.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Laatst online: 28-10 15:03
Ik loop nu al een tijdje met het idee om deze game te gaan halen. En vraag me af of ik dat wel moet doen.
Heb Skyrim veel gespeeld(helaas niet volledig uitgespeeld wegens tijdgebrek). Vraag me een beetje af of het enigszins te vergelijken is qua perk systeem? en zit er ook het magie idee achter? want daar was ik niet sterk in haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delfy
ye-roon schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:24:
[...]

Jullie hebben een punt. Maar met een beetje common sense had je ook door kunnen hebben dat je later terug komt in bepaalde gebieden. South Velen bv zit vol met 20+ mobs. Dat is de hint dat je daar later even naar terug gaat. Ik weet niet in hoeverre dat zich gaat uitspelen gezien ik novigrad ben, maar ik weet iig dat ik mijn OCD om alles te verkennen kan parkeren met het idee daar op hoger level naar terug te gaan.

Also, level requirements voor de quests zijn ook een goede hint dat je even ergens anders heen "moet".
Naar mijn idee is het meer common sense dat je pas naar het laatste gebied gaat wanneer je de vorige gebieden voltooid hebt. Er zijn inderdaad een aantal hogere level quests, contracts en treasures die ik nog niet gedaan heb. Daar kom ik inderdaad later voor terug.

Ik ben er echter pas te laat achter gekomen dat er zelfs l.12-13 quests in Skellige zijn. En daarbij kun je dat ook niet weten, aangezien niet alle quests die beschikbaar zijn meteen in je quest lijst komen te staan maar je die pas ophaalt wanneer je in dat gebied bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen idee of jullie het gisteren al hierover hadden (jullie posten best veel), zo ja, dan mijn excuses voor dit bericht.

Voor AMD GPU gebruikers, gisteren is er een beta update uitgebracht, met rugnummer 15.5, bron: http://www.anandtech.com/...catalyst-155-beta-drivers. Changelog:
Highlights of AMD Catalyst™ 15.5 Beta Windows Driver
Crossfire Profile Update for:
*The Witcher 3 - Wild Hunt
Performance Improvements for the following :
The Witcher 3 - Wild Hunt : Up to 10% performance increase on single GPU Radeon R9 and R7 Series graphics products
Project Cars - Up to 17% performance increase on single GPU Radeon R9 and R7 Series graphics products
Download via http://support.amd.com/en...atalyst-windows-beta.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Swaxie schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:26:
Ik loop nu al een tijdje met het idee om deze game te gaan halen. En vraag me af of ik dat wel moet doen.
Heb Skyrim veel gespeeld(helaas niet volledig uitgespeeld wegens tijdgebrek). Vraag me een beetje af of het enigszins te vergelijken is qua perk systeem? en zit er ook het magie idee achter? want daar was ik niet sterk in haha.
Het is simpel, hou je van riddertje spelen, dan is dit puur genieten.

Er zit ook magie in maar dat werkt vrij simpel en kom je makkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Nieuwevolger schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:36:
[...]

Het is simpel, hou je van riddertje spelen, dan is dit puur genieten.

Er zit ook magie in maar dat werkt vrij simpel en kom je makkelijk uit.
Riddertje? :P Haha, nee maar het is niet met skyrim te vergelijken in mijn ogen. Het principe RPG en open world wel. Maar het is een compleet ander type game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

delfy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:33:
[...]

Naar mijn idee is het meer common sense dat je pas naar het laatste gebied gaat wanneer je de vorige gebieden voltooid hebt. Er zijn inderdaad een aantal hogere level quests, contracts en treasures die ik nog niet gedaan heb. Daar kom ik inderdaad later voor terug.

Ik ben er echter pas te laat achter gekomen dat er zelfs l.12-13 quests in Skellige zijn. En daarbij kun je dat ook niet weten, aangezien niet alle quests die beschikbaar zijn meteen in je quest lijst komen te staan maar je die pas ophaalt wanneer je in dat gebied bent.
Oke dat is wel een beetje raar dan :?. Als je alle side quests zou doen die van jou level zijn en dan verder gaat met de main, zou je dan kwa level wel goed uitkomen vraag ik me af? Ik ga er iig rekening mee houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Laatst online: 28-10 15:03
Lipst3r schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:37:
[...]

Riddertje? :P Haha, nee maar het is niet met skyrim te vergelijken in mijn ogen. Het principe RPG en open world wel. Maar het is een compleet ander type game :)
Daar heb ik wat aan:)

Wat is precies anders, en dan bedoel ik in welke mate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:09
Waarom niet eerst Skyrim uitspelen? ;)
Als je daar al geen tijd voor hebt zou ik niet aan The Witcher beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosterbaan

moosterbaan

ik kan het beamen. Normaal speel ik gemiddeld misschien 4 uurtjes in de week op mijn ps4. Deze week zie ik dat ik er al 20 uur in heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lipst3r schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:37:
Ben ik benieuwd naar jouw definitie van de types, aangezien ik toch wel geregeld voorbij zie komen, dat zowel gamers als reviews toch even Skyrim er naast leggen qua combat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zo. Inmiddels level 15, en op 1 quest na alles (lees: alle main, secondary quests, treasure hunts en witcher contracts) afgerond in Velen dat rond mijn level was (nu enkel nog 20+ quests open). Mis vast nog wel wat #random grote monsters die ik moest overslaan, maar heb geen zin om ze te gaan zoeken om er achter te komen dat ze nog lvl 25 zijn :+

Ga mij nu maar opmaken om naar Skellige te gaan. Lees hier net dat daar dus ook lvl 12-13 quests zijn -O- Shit.

Heb nu ook een goed Gwent deck, kan iedereen wel m.u.v. die Old Sage, die sloopt mij iedere keer. Maar goed kan nu misschien wel terug omdat ik nu wat 10-power cards heb :)

Qua gear inmiddels alle recipes van de schools tot mijn level gevonden. Dus nu een kwestie van naar Skellige gaan, daar wat levelen en vervolgens weer terug naar Velen. Ben weer dorstig om wat "?"'s op de kaart te gaan ontdekken. :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Voor Tweakers met een AMD-kaart: AMD heeft vandaag een nieuwe Catalyst-driver uitgebracht (15.5 BETA) die voor betere prestaties moet zorgen in o.a. The Witcher 3.

Downloaden kan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Yonix schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:10:
Voor Tweakers met een AMD-kaart: AMD heeft vandaag een nieuwe Catalyst-driver uitgebracht (15.5 BETA) die voor betere prestaties moet zorgen in o.a. The Witcher 3.

Downloaden kan hier.
9 posts omhoog kijken :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Excuses, ik ga mij even ergens in een hoekje zitten schamen. 8)7
Pagina: 1 ... 33 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic