Ik had ergens gelezen ergens dat het begin sowieso een soort recap zou bevatten, waarbij je de keuzes opnieuw zou kunnen maken. Maar misschien was dit alleen voor consoles.
Tinus
Tinus
Nog een klein relletje daarover.Xyrr schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:05:
Witcher 3 is op het moment voor €39 te krijgen bij Green Man Gaming. Je krijgt dan een key om op GOG te redeemen. Best een mooie prijs lijkt mij![]()
http://www.greenmangaming...tion/witcher-3-wild-hunt/
Mechwarrior Online: Flapdrol
Confirmed: http://www.reddit.com/r/w..._use_2_options_to_import/ (laatste regel).PrimeTinus schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:34:
Ik had ergens gelezen ergens dat het begin sowieso een soort recap zou bevatten, waarbij je de keuzes opnieuw zou kunnen maken. Maar misschien was dit alleen voor consoles.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Verwijderd
Thx, hier was ik naar op zoek. Ik wil TW3 met iets andere keuzes beginnen dan ik heb gemaakt in mijn laatste playthrough van TW2. Dus ik ga op de PC waarschijnlijk ook van de in-game optie gebruik maken.ye-roon schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:02:
[...]
Confirmed: http://www.reddit.com/r/w..._use_2_options_to_import/ (laatste regel).
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
Nee dit is geen Mass Effect.EektheMan schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:43:
Hoe maken jullie keuzes in TW? Kies je in gesprek opties bewust voor evil/good/middle? Om zo tot een specifiek eindscenario te komen?
Dit.Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:48:
[...]
Nee dit is geen Mass Effect.Keuzes zijn niet duidelijk het een of het ander, het is nogal grijs allemaal. Als je de eerdere games niet hebt gespeeld lijkt het me erg lastig om in te vullen.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
Zo werkt het toch niet in The Witcher. Een keuze kan in eerste instantie goed lijken (bv het redden van een dorpje), maar deze actie kan als gevolg hebben dat een andere groepering in een ander dorp aangevallen wordt (gewoon even als voorbeeld). Dit zou niet gebeurd zijn als je je niet bemoeit had met het eerste dorpje. Dit is typisch een Witcher dilemma, wat goed is voor de ene heeft weer slechte invloed op de andere. Het is nooit een Dark Side of Good Side.EektheMan schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:23:
Maar soms zijn er ook keuzes om voor het geld te gaan. Dan ga je de gevoelloze bounty hunter kant op. Of je kunt kiezen quests niet af te ronden zodat je een speciaal wapen behoudt. Dat zijn voor mij Dark Side keuzes. Dan zijn er nog gesprekken die je met een grof antwoord geheel af kunt kappen ipv een open antwoord te kiezen zodat er een lange dialoog volgt.
[ Voor 9% gewijzigd door EektheMan op 07-05-2015 13:03 ]
yup, dat was een schone onderbroek
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Hahahaha ik besmeur me! Wat een heerlijke gast is het ookKipCurreh schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:33:
Even terzijde, Conan speelt The Witcher III in zijn rubriek 'Clueless Gamer'...
Weliswaar op zijn eigen (komische) manier, maar je ziet toch flarden van de game terwijl![]()
[video]
Verwijderd
Ik heb er even door heen geklikt want vervelende amerikaan, en heb geen enkel gameplay beeld gezienDruss schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:43:
[...]
Hahahaha ik besmeur me! Wat een heerlijke gast is het ook"Which way did she went?" "Well it puts me in mind of a tale, how much time have you got?"
wat heb ik een zin in deze game...
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:50:
[...]
Ik heb er even door heen geklikt want vervelende amerikaan, en heb geen enkel gameplay beeld gezien
[ Voor 30% gewijzigd door Druss op 08-05-2015 15:05 ]
Oh snap... touché!Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:15:
Pewdiepie is zweeds...? (en vervelend, dat dan wel ja)
20% goedkoper? volgens mij is ie bij bol.com 59 en bij MM 55Druss schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:54:
[...]
Edit: dat was wel erg master-race-pc-achtig van mij...ook PS4 en Xbox is daardoor 20% goedkoper:
http://www.wowhd.nl/search?q=witcher+3&t=all
[ Voor 4% gewijzigd door Msi92 op 08-05-2015 15:30 ]
hahaha sorry ik had inderdaad geen prijsvergelijking gedaan voor de consoles. Dit zijn dus alsnog hoge prijzen.Msi92 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:29:
[...]
20% goedkoper? volgens mij is ie bij bol.com 59 en bij MM 55of krijg je 20% korting achteraf?
(beetje raar dat er staat was 70,99)
I'm an Ironman!
Op youtube staat een recap video van deel 1 en 2. Ik zou dit bekijken en dan gewoon beginnen met deel 3 zodra deze uit is. Zo ga ik het iig doen..Madstorm schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:47:
Twijfel erg om de The Witcher 3 ook te halen, het zal dan mijn eerste Witcher game worden. Nou heb ik het één en ander teruggelezen hier en je kan voordat je The Witcher 3 begint een aantal keuzes maken die je in de voorgaande Witcher heb gekozen, of welke je nu wilt volgen in The Witcher 3.
Maar ik heb geen andere Witcher gespeeld, dus weet ik dan wel wat voor keuzes ik hier maak of wordt er toch echt aangeraden om eerst The Witcher 2 te spelen? Ik heb The Witcher 2 wel, maar slechts eenmaal een 10 minuten gespeeld (op dat moment te weinig geduld en tijd om controls en dergelijke onder de knie te krijgen).
Wat raden jullie aan? Eerst The Witcher 2 spelen (of misschien zelfs nummer 1? (die ik niet heb))? Of misschien de lore wat teruglezen/kijken op internet/youtube, en beginnen met The Witcher 3 wanneer deze uitkomt?
alle drie de opties! 1 is op zich nog wel te doen, 2 zeer zeker, al moet je wel even verder dan 1 uurtje voordat je echt een beetje losmag. optie 3 vids kijken zou ik persoonlijk niet zo snel doen maar kan je evt doen als je tw 1 niet wil doen.Madstorm schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:47:
Twijfel erg om de The Witcher 3 ook te halen, het zal dan mijn eerste Witcher game worden. Nou heb ik het één en ander teruggelezen hier en je kan voordat je The Witcher 3 begint een aantal keuzes maken die je in de voorgaande Witcher heb gekozen, of welke je nu wilt volgen in The Witcher 3.
Maar ik heb geen andere Witcher gespeeld, dus weet ik dan wel wat voor keuzes ik hier maak of wordt er toch echt aangeraden om eerst The Witcher 2 te spelen? Ik heb The Witcher 2 wel, maar slechts eenmaal een 10 minuten gespeeld (op dat moment te weinig geduld en tijd om controls en dergelijke onder de knie te krijgen).
Wat raden jullie aan? Eerst The Witcher 2 spelen (of misschien zelfs nummer 1? (die ik niet heb))? Of misschien de lore wat teruglezen/kijken op internet/youtube, en beginnen met The Witcher 3 wanneer deze uitkomt?
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Voor de Witcher 2 hoef je grafisch ook niet bang te zijn, dat brengt nog menig pc op zn knieen en doet echt nog mee met de hedendaagse games. Ik zou persoonlijk die game eerst uitspelen, kun je gelijk kijken of de wereld, de personages, de lore en de controls (die zijn vooral met de PC een drama) uberhaubt wel wat voor je zijn voor dat je je zuurverdiende centen uitgeeft. Witcher 1 is gaaf (lore, personages en quest -wise) maar gedateerd.Madstorm schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:47:
[ Voor 62% gewijzigd door Msi92 op 08-05-2015 16:09 ]
Ik zou toch aanraden om TW2 nog ff te spelen... Ik moet toegeven dat ik hem in het beginne ook een paar uurtjes gespeeld heb om hem dan een paar maand opzij te schuiven, maar als je er daarna dan aan begint met hernieuwde moed en interesse, krijg je zo een prachtige game... Gewoon ff doorbijten en dan puur genieten..Madstorm schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:47:
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
I'm an Ironman!
Mijn eerste playthrough was met keyboard en muis. Het kan, maar kan hier en daar wat kramp opleveren door een wat grotere hoeveelheid knoppen.Madstorm schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:28:
Ok, Thanks all, dan ga ik toch TW2 even installeren. Ik speel hem op de PC, raden jullie een controller aan te gebruiken? Of valt het (na wat wennen) wel te doen met muis en toetsenbord (wat absoluut mijn voorkeur heeft)?
Ik, als die-hard pc gamer, vond het veel beter spelen met muis/toetsebord. Ik kon niet wennen aan het spelen met controller; vooral qua camera vond ik het een drama.Madstorm schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:28:
Ok, Thanks all, dan ga ik toch TW2 even installeren. Ik speel hem op de PC, raden jullie een controller aan te gebruiken? Of valt het (na wat wennen) wel te doen met muis en toetsenbord (wat absoluut mijn voorkeur heeft)?
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Haha ja das echt wel smaken verschillen inderdaad!Nnoitra schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:32:
[...]
Ik, als die-hard pc gamer, vond het veel beter spelen met muis/toetsebord. Ik kon niet wennen aan het spelen met controller; vooral qua camera vond ik het een drama.
Maar er zullen ook zat zijn die je voor gek verklaren als je geen controller gaat gebruiken.
TLDR; probeer beide en je komt er achter wat voor jou beter werkt.
Msi92 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:03:
Is het jullie trouwens opgevallen hoe vetspoiler:Ciri op het einde is? in het filmpje![]()
Kan niet wachten om met haar te spelen als personage, als het goed is heb ik ergens gelezen dat je both met Geralt en Ciri kan spelen
YouTube: The Witcher 3: Wild Hunt - RAGE & STEEL
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:26:
[...]
spoiler:je kan een aantal missies spelen geloof ik, veel zal echter via verhaal/cinematics komen gok ik, al hoop ik meer op gameplay natuurlijkin het boek zijn er namelijk behoorlijk veel interessante verhaallijnen (alt. wereld/haar special abilities etc maar ook veel die weinig toevoegen aan een game versie, training, etiquette bij yennefer, veel gesprekken.
Msi92 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:41:
[...]
spoiler:Ik heb van een vriend begrepen die ook de boeken leest dat dit de laatste Witcher game zal zijn met Geralt, heb dus zo'n vermoeden dat the next TW games gebaseerd zijn op Ciri/en of Yennefer
Of het ook klopt moeten we nog zien
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Tja, ik zit in dubio. Die GOG-keys zijn overal behoorlijk goedkoop te vinden, waarschijnlijk omdat ze zoveel keys hebben weggegeven bij die Nvidea-kaarten ofzo. Nu is het best aantrekkelijk om een key voor €30,- te kopen in plaats van de €50 op GOG, maar als dit geld toch niet bij de ontwikkelaar terecht komt is het kopen van zo'n key net zo fout als het piraten van de game. Ik gun CD Projekt RED de inkomsten graag, veel meer dan bij de zoveelste Ubi/EA/Activision titel, maar ik ben ook een Hollander en 20 euro is zo wel makkelijk bespaard. Ik denk er nog even over nahaarbal schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:40:
[...]
Nog een klein relletje daarover.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1041781
Dit!dutchgio schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:55:
Eerdere games niet gespeeld maar ga ervanuit dat de introductie zoals ze zelf gezegd hebben wel voldoende is.
Hoop een beetje op een game zoals Skyrim op de PS3 was, daar ook erg van genoten.
Maar dan met een spelwereld die wel leeft en lore die wel aanspreekt...
Msi92 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:41:
[...]
spoiler:Ik heb van een vriend begrepen die ook de boeken leest dat dit de laatste Witcher game zal zijn met Geralt, heb dus zo'n vermoeden dat the next TW games gebaseerd zijn op Ciri/en of Yennefer
Of het ook klopt moeten we nog zien
lol +1Druss schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:43:
[...]
Hahahaha ik besmeur me! Wat een heerlijke gast is het ook"Which way did she went?" "Well it puts me in mind of a tale, how much time have you got?"
wat heb ik een zin in deze game...
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ik vond de controls onwijs clunky met muis en tb. Ben daarom met TW2 niet verder gaan spelen. Tot de Enhanced Edition update. Toen weer installed, xbox360 controller aangesloten en me prima vermaakt. imho speelt het daarom ook veel fijner met een controller. Vooral het feit dat je al je acties dicht bij al je vingers hebt en dus niet zo snel kramp krijgt van alle rare knoppen combinaties die je moest indrukken was een groot gewin.Madstorm schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:28:
Te vroeg verkocht in Arabische Emiraten: http://kotaku.com/the-wit...eware-spoilers-1703231740matery schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:42:
Ik heb zo een idee dat deze game wel eens vroegtijdig kan uitlekken. Als ik deze foto zo zie https://fbcdn-sphotos-b-a...1087145035088824355_o.jpg
Dit is de laatste game in het Witcher universum waarin Gerald de hoofdrol heeft.SouLLeSSportal schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 01:39:
als ze het verhaal aanhouden, dan is dit de laatste witcher game.punt. als ze dat niet doen wordt dit echt een drama gok ik
Nu hij toch al gelekt is kunnen ze het toch ook uitgeven. Nog 10 lange dagen zucht !Nnoitra schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:25:
[...]
Te vroeg verkocht in Arabische Emiraten: http://kotaku.com/the-wit...eware-spoilers-1703231740
http://forums.cdprojektre...d-Arab-Emirates?p=1640407
[...]
Dit is de laatste game in het Witcher universum waarin Gerald de hoofdrol heeft.
CDPR heeft al eens aangegeven nog niet klaar te zijn met het Witcher Universum maar dat ze zich na deel 3 eerst op andere IPs gaan richten.
Iphone 5 -- eerste Iphone
*pakt torches en pitchforks*Druss schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:56:
[...]
Maar dan met een spelwereld die wel leeft en lore die wel aanspreekt...![]()
(that comment is gonna cost me dearly)
Haha +1. De wereld van Skyrim interesseerde me geen moer. Op wilskracht uitgespeeld maar weinig tot geen lol aan gehad. Nooit begrepen waarom mensen daar helemaal in op konden gaan.Druss schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:56:
[...]
Verwijderd
Same, eigenlijk. Ik wil zo graag dat skyrim leuk is, maar de verhaallijn is al niks. En dan zorgt de lore niet voor veel betere avonturen. Oblivion / fallout vond ik vele malen interresanter. Ik heb skyrim vaak en veel gespeeld, maar nooit er zo ingezeten als bij TW2.westergas schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:18:
[...]
Haha +1. De wereld van Skyrim interesseerde me geen moer. Op wilskracht uitgespeeld maar weinig tot geen lol aan gehad. Nooit begrepen waarom mensen daar helemaal in op konden gaan.
Verwijderd
+1000 Couldn't agree more.Druss schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:56:
[...]
westergas schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:18:
[...]
Haha +1. De wereld van Skyrim interesseerde me geen moer. Op wilskracht uitgespeeld maar weinig tot geen lol aan gehad. Nooit begrepen waarom mensen daar helemaal in op konden gaan.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:22:
[...]
Same, eigenlijk. Ik wil zo graag dat skyrim leuk is, maar de verhaallijn is al niks. En dan zorgt de lore niet voor veel betere avonturen. Oblivion / fallout vond ik vele malen interresanter. Ik heb skyrim vaak en veel gespeeld, maar nooit er zo ingezeten als bij TW2.
Haha, we kunnen wel een clubje beginnen..
Ja daar heb je gelijk in, lore zat maar het kon me niet boeien. Ik vond de wereld van Skyrim ook altijd erg "clean" en generiek, waarbij je in de Witcher echt in dorpjes kon waden (denk aan Flotsam...Kwistnix schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:32:
Meh. Elder Scrolls - dus ook Skyrim - loop over van lore. Of je die interessant vind is een tweede natuurlijk
[ Voor 0% gewijzigd door evangael op 10-05-2015 13:04 . Reden: Spelling ]
[ Voor 39% gewijzigd door Cogency op 10-05-2015 13:18 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Koninkje op 10-05-2015 16:03 ]
Show me your moves.
[ Voor 48% gewijzigd door dutchgio op 10-05-2015 16:14 ]
beiden hebben op een andere manier wat, vooral als je er een shitload aan mods over skyrim gooit. Er zit alleen meer een manier in skyrim die de sfeer maakt dat je dat zelf meer moet doen, bij inleven etc. The witcher levert wat dat betreft wat beperkter maar veel intensere en levendigere sfeer.Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:22:
[...]
Same, eigenlijk. Ik wil zo graag dat skyrim leuk is, maar de verhaallijn is al niks. En dan zorgt de lore niet voor veel betere avonturen. Oblivion / fallout vond ik vele malen interresanter. Ik heb skyrim vaak en veel gespeeld, maar nooit er zo ingezeten als bij TW2.
Er zijn concessies gedaan op grafisch gebied om dit spel op 3 platformen te optimaliseren. Dat is klote maar dit was al bekend. Ook door CDPR gemeld. "next gen" consoles houden ontwikkeling op PC tegen.Koninkje schreef op zondag 10 mei 2015 @ 16:02:
Ik heb zo mijn twijfels over de kwaliteit van de Witcher 3... Ik zag net een paar screenshots:
Heb hem onder spoiler gezet, is een erg lang plaatje namelijk.
spoiler:
Wat vinden jullie?
Als je op het plaatje klikt, krijg je de volledige versie te zien. Klik hier!
Niet om het een of ander, maar er staan toch 10-tallen filmpjes op youtube met daadwerkelijke gameplay van verschillende youtubers. Kortom, je weet precies wat je kan verwachten. Daar heb je dit soort rare vergelijkingen niet voor nodig.Koninkje schreef op zondag 10 mei 2015 @ 16:02:
Ik heb zo mijn twijfels over de kwaliteit van de Witcher 3... Ik zag net een paar screenshots:
Heb hem onder spoiler gezet, is een erg lang plaatje namelijk.
plaatje
Wat vinden jullie?
Als je op het plaatje klikt, krijg je de volledige versie te zien. Klik hier!
Haha lekker soepeltjes met 1 hand...Mouse_NL schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:55:
Eerste Unboxing is ook een feit:
YouTube: The witcher 3 live unboxing PS4
Niet voor in de auto LOL. Ja die kaart leuk om op te hangen in een lijstje ! Ik zou een keer heel blij worden van een code / kortingscode voor een digitale strtegy guide voor zulke games.dutchgio schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:17:
En zo'n mooie landkaart, bekend van bijvoorbeeld GTA die dat ook altijd meeleverd.
CD'tje met soundtracks is ook wel een leuke extra, niet dat je er echt veel mee doet.
Iphone 5 -- eerste Iphone
Strategy guide kan je imo alleen maar kopen als offline versie en dan ook alleen nog maar van Prima.Mouse_NL schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:42:
[...]
Niet voor in de auto LOL. Ja die kaart leuk om op te hangen in een lijstje ! Ik zou een keer heel blij worden van een code / kortingscode voor een digitale strtegy guide voor zulke games.
I'm an Ironman!
Als het goed is is The Witcher 3 een Open-World game, net als skyrim dat is. (er zijn al gamereviewers op Youtube die een pre release versie hebben gekregen, zijn genoeg gameplays inmiddels)Madstorm schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:34:
Deze week ook maar een (pre) order plaatsen voor TW3.
In het weekend begonnen met TW2, en ik vermaak me er prima mee. Ik speel het op normal door en ik ben me toch een paar keer doodgegaan door de 'overvloed' van mobs wat op je af komt
spoiler:Ook bij de eerste 'monster' (Kayran) ben ik een stuk of 7 a 8 keer 'game over' gegaan, maar nadat ik door had wat ik moest doen ging hij toch neer.
Over het Skyrim-TW2 verhaal:
Ik heb toch een groot aantal uur in Skyrim zitten, en heb me er altijd meer vermaakt. Maar op één of andere manier heb ik nooit de story uitgespeeld, het verloor altijd mijn aandacht na een paar uur. Ik vermoed dat het met The Witcher niet zal gebeuren aangezien ik (nu al) beter meegenomen wordt in het verhaallijn.
Het enige nadeel in TW2 (vind ik) is de beperkte bewegingsvrijheid, je wordt vaak geblocked door randen en bepaalde bosjes. Ook heb je een vast pad wat je vaak moet volgen, je kan niet zomaar overal 'off road' gaan. Hoop dat ze dat in TW3 beter hebben gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 11-05-2015 10:09 ]
Verwijderd
Kan me hier wel in vinden. Ook veel uurtjes in Skyrim gestopt zeker geen slechte game, maar het mist gewoon de boeiende karakters en verhaal van The Witcher. Het helpt ook niet dat de character animaties redelijk beroerd zijn (lijdt Fallout ook aan maar dat is wel een betere game).Madstorm schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:34:
Over het Skyrim-TW2 verhaal:
Ik heb toch een groot aantal uur in Skyrim zitten, en heb me er altijd mee vermaakt. Maar op één of andere manier heb ik nooit de story uitgespeeld, het verloor altijd mijn aandacht na een paar uur. Ik vermoed dat het met The Witcher niet zal gebeuren aangezien ik (nu al) beter meegenomen wordt in het verhaallijn.
Het enige nadeel in TW2 (vind ik) is de beperkte bewegingsvrijheid, je wordt vaak geblocked door randen en bepaalde bosjes. Ook heb je een vast pad wat je vaak moet volgen, je kan niet zomaar overal 'off road' gaan. Hoop dat ze dat in TW3 beter hebben gemaakt.
Imo zijn het 2 totaal verschillende games die niet echt te vergelijken zijn. Skyrim is meer een grote sandbox waar je je eigen avontuur maakt. Je kan letterlijk de hele tijd doen wat je zelf wilt. De wereld voelt wel net als de meeste sandbox games een beetje statisch aan. The Witcher is meer lineair en gescript, maar is daarom beter uitgewerkt en ook meeslepender. De keuze vrijheid zit hem vooral in de keuzes die je maakt tijdens de quest, maar er is weinig ruimte om zelf te kiezen wat je wil doen buiten de quests.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:20:
[...]
Kan me hier wel in vinden. Ook veel uurtjes in Skyrim gestopt zeker geen slechte game, maar het mist gewoon de boeiende karakters en verhaal van The Witcher. Het helpt ook niet dat de character animaties redelijk beroerd zijn (lijdt Fallout ook aan maar dat is wel een betere game).
Skyrim leidt ook een beetje onder zijn eigen kwantiteit. Superveel characters maar met allemaal dezelfde voice actor. Superveel quests, maar heel veel fetch dit en fetch dat. Je quest lijst wordt gewoon een checklist die je afwerkt. Bij The Witcher zijn het er veel minder, maar zijn ze boeiender en hebben ze meer invloed op het verhaal / de wereld.
De eerste 2 Witcher delen waren inderdaad aardig beperkt kwa bewegingsvrijheid, maar dat kwam denk ik het verhaal wel ten goede.
Verwijderd
Verwijderd
Waarheid. Uiteindelijk gaat het indd om je voorkeur. Daarom juist wel interessant dat ze in TW3 beide proberen te combineren, wel echt een monumentale taak.voxxel schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:38:
[...]
Imo zijn het 2 totaal verschillende games die niet echt te vergelijken zijn. Skyrim is meer een grote sandbox waar je je eigen avontuur maakt. Je kan letterlijk de hele tijd doen wat je zelf wilt. De wereld voelt wel net als de meeste sandbox games een beetje statisch aan. The Witcher is meer lineair en gescript, maar is daarom beter uitgewerkt en ook meeslepender. De keuze vrijheid zit hem vooral in de keuzes die je maakt tijdens de quest, maar er is weinig ruimte om zelf te kiezen wat je wil doen buiten de quests.
Ik hoop echt dat dit lukt, dat zou wel weer echt een stap voorwaarts zijnVerwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:49:
[...]
Waarheid. Uiteindelijk gaat het indd om je voorkeur. Daarom juist wel interessant dat ze in TW3 beide proberen te combineren, wel echt een monumentale taak.
Verwijderd
Ligt eraan. Skyrim was al een stuk meer volwassen dan Oblivion, dat was wel erg 'kiddy'. Skyrim heeft ook genoeg grit maar je moet er iets meer opletten, vooral in de in-game boeken zag je dat (pak er maar eens 'The Real Barenziah' bij, je lacht je rot!).Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:44:
Wat skyrim vooral mist voor mij is grit. Gore shit op de straat, sex, grof taalgebruik. Het past bij de tijd en er langs heen lopen met grapjes maakt het voor mij meer een spel dan een ervaring.
Verwijderd
True, maar het voelt allemaal zo 'gespeeld' in skrim.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:17:
[...]
Ligt eraan. Skyrim was al een stuk meer volwassen dan Oblivion, dat was wel erg 'kiddy'. Skyrim heeft ook genoeg grit maar je moet er iets meer opletten, vooral in de in-game boeken zag je dat (pak er maar eens 'The Real Barenziah' bij, je lacht je rot!).
Daggerfall was daarentegen één en al grit. Maar The Elder Scrolls Online is ook al weer wat meer 'gritty' dan Skyrim (behalve de decapitations dan), zeker in het taalgebruik.
Bij The Witcher is het waar meer 'in your face' in vergelijking met Skyrim (en andere TES delen).
In Skyrim (en de TES games in het algemeen) kan je doen wat je zelf wilt, zolang je geen quests doet. De quests in de TES games zijn over het algemeen zonder een enkele keus. Heel af en toe kun je wel iets anders doen, maar dat heeft verder geen enkele impact op de game wereld.voxxel schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:38:
Imo zijn het 2 totaal verschillende games die niet echt te vergelijken zijn. Skyrim is meer een grote sandbox waar je je eigen avontuur maakt. Je kan letterlijk de hele tijd doen wat je zelf wilt. De wereld voelt wel net als de meeste sandbox games een beetje statisch aan. The Witcher is meer lineair en gescript, maar is daarom beter uitgewerkt en ook meeslepender. De keuze vrijheid zit hem vooral in de keuzes die je maakt tijdens de quest, maar er is weinig ruimte om zelf te kiezen wat je wil doen buiten de quests.
Grootste verschil in de games op gebied van good en evil, is dat je in TES het vaak vrij duidelijk ziet, bandits, demons, etc. Je kan altijd nog de bad guy of the good guy spelen, of alles ertussenin, in the witcher zie je gewoon niet meteen wat een keuze voor invloed heeft, het is eigenlijk een grijs gebied ipv zwart wit, op bepaalde dingen na. Soms moet je gewoon met elke keuze iets slechts doen, wat juist het realisme ten goede komt, met de in your face realiteit van een dergelijke setting.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:17:
[...]
Ligt eraan. Skyrim was al een stuk meer volwassen dan Oblivion, dat was wel erg 'kiddy'. Skyrim heeft ook genoeg grit maar je moet er iets meer opletten, vooral in de in-game boeken zag je dat (pak er maar eens 'The Real Barenziah' bij, je lacht je rot!).
Daggerfall was daarentegen één en al grit. Maar The Elder Scrolls Online is ook al weer wat meer 'gritty' dan Skyrim (behalve de decapitations dan), zeker in het taalgebruik.
Bij The Witcher is het waar meer 'in your face' in vergelijking met Skyrim (en andere TES delen).
Grittiness in de TES games wordt altijd een beetje ondermijnd door het feit dat 95% van de NPCs dezelfde 3 stemmen delen en ook continue dezelfde dingen roepen (arrow to the knee was nooit zo bekend geworden als niet iedere guard het je wel een keer toe roept).Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:19:
True, maar het voelt allemaal zo 'gespeeld' in skrim.
Kán je in Skyrim een bad guy spelen? Heb je twee opties met verschillende eindes in de main quest?SouLLeSSportal schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:14:
Grootste verschil in de games op gebied van good en evil, is dat je in TES het vaak vrij duidelijk ziet, bandits, demons, etc. Je kan altijd nog de bad guy of the good guy spelen, of alles ertussenin, in the witcher zie je gewoon niet meteen wat een keuze voor invloed heeft, het is eigenlijk een grijs gebied ipv zwart wit, op bepaalde dingen na. Soms moet je gewoon met elke keuze iets slechts doen, wat juist het realisme ten goede komt, met de in your face realiteit van een dergelijke setting.
[ Voor 37% gewijzigd door henkie196 op 11-05-2015 13:20 ]
Verwijderd
Tja, dat laatste... Ze roepen allebij openworld RPG te zijn, dus in dat punt mag je zeker vergelijken. En sinds Skyrim de recentse titel van deze omvang is, mag je het al helemaal vergelijken.henkie196 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:19:
[...]
Grittiness in de TES games wordt altijd een beetje ondermijnd door het feit dat 95% van de NPCs dezelfde 3 stemmen delen en ook continue dezelfde dingen roepen (arrow to the knee was nooit zo bekend geworden als niet iedere guard het je wel een keer toe roept).
Ik zie TES games ook niet zozeer als een RPG, maar hoofdzakelijk als een sandbox.
Skyrim vs The Witcher is ongeveer net zo vergelijkbaar als GTA vs Deus Ex, naar mijn idee.
Verwijderd
Je kunt roleplayen als een klootzak?henkie196 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:19:
[...]
Grittiness in de TES games wordt altijd een beetje ondermijnd door het feit dat 95% van de NPCs dezelfde 3 stemmen delen en ook continue dezelfde dingen roepen (arrow to the knee was nooit zo bekend geworden als niet iedere guard het je wel een keer toe roept).
Ik zie TES games ook niet zozeer als een RPG, maar hoofdzakelijk als een sandbox.
Skyrim vs The Witcher is ongeveer net zo vergelijkbaar als GTA vs Deus Ex, naar mijn idee.
/edit
[...]
Kán je in Skyrim een bad guy spelen? Heb je twee opties met verschillende eindes in de main quest?
Verwijderd
Bij TW3 is het toch ook wel de bedoeling om de sfeer en het verhaal van de eerdere delen voort te zetten, dus zo generiek zal het niet zijn. Ik verwacht eigenlijk ook dat het niet zo toegankelijk zal zijn als Skyrim, ondanks dat ze een groter publiek proberen aan te spreken.dutchgio schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:59:
Skyrim heeft het voor elkaar gekregen om als RPG game een enorm publiek te bespelen.
Je kon er zo instappen en het was vrij generiek, mede daardoor heeft het flink verkocht.
The Witcher lijkt hetzelfde te doen, vooral door de grafische pracht en praal op de consoles die nog niet eerder in een RPG achtige open wereld game zijn gestopt.
Verwijderd
Ik denk dat het enorm gaat meevallen, het is minder sand-boxy dan skyrim, dus er zal vast en zeker een verhaallijn lopen als rooie draad door de wereld heen!yinx84 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:29:
Hoe dichterbij de release, hoe minder ik uitkijk naar deze titel. Ligt meer aan m'n voorkeur... merkte aan Skyrim dat open world mij minder trekt. Inquisition was wat dat betreft nét goed... kleinere afgebakende areas.
Ik heb gewoon een lijn nodig in een spel. Als er zoveel te doen valt en je wordt midden in die zandbak gedumpt raak ik compleet gestrest omdat ik ALLES tegelijk wil doen. Een blik op een uitpuilende questlog en ik ben onrustig
[ Voor 17% gewijzigd door Msi92 op 11-05-2015 14:06 ]
Volgens mij was dit alleen in de Emiraten. Dit youtube kanaal is video's aan het uploaden met ps4 gameplay: Thewitcher3 gameplayChrosser schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:25:
Schijnt dat veel winkels in het buitenland al exemplaren verkopen van TW3. En dat er al video's opduiken. Balen. Benieuwd of ze de releasedatum nog gaan vervroegen?
[ Voor 6% gewijzigd door voxxel op 11-05-2015 14:28 ]
De main quest niet echt nee, maar komt omdat je zelfs als dovakiin ruzie met alduin hebt. Maar alles ertussenin kun je of good guy doen of gewoon iedereen afmaken, hele dorpen afslachten etc. Het heeft alleen wat weinig/minder invloed op de verhaallijn zoals bij the witcher.henkie196 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:19:
[...]
/edit
[...]
Kán je in Skyrim een bad guy spelen? Heb je twee opties met verschillende eindes in de main quest?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq