Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
heb nu me bombs op, nu weet ik dus niet hoe ik ze moet refreshen... kan ze wel weggooien en nieuwe maken maar er is vast een makkelijkere manier??
Iemand?
The Meditation option sits in your main menu, but is never really flagged. It’s super-useful, though: when you’re down on health, a mere half-hour’s meditation (which, given the meditation engine’s accelerated time, takes a matter of seconds to elapse) will restore you to your fittest state, plus will automatically replenish your potions and bombs, as long as you have the raw ingredients to make them. And meditation is free, unlike using food or drink as health restoratives. You aren’t allowed to meditate when, say, in the middle of a long boss-battle, but you sometimes can when, for example, you’re in between waves of enemies. So experiment with meditation.Rokz schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:30:
over bombs gesproken
heb nu me bombs op, nu weet ik dus niet hoe ik ze moet refreshen... kan ze wel weggooien en nieuwe maken maar er is vast een makkelijkere manier??
Iemand?
Alleen op easy en normal btw!
laat ik nou net daar een boven spelenMsi92 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:35:
[...]
The Meditation option sits in your main menu, but is never really flagged. It’s super-useful, though: when you’re down on health, a mere half-hour’s meditation (which, given the meditation engine’s accelerated time, takes a matter of seconds to elapse) will restore you to your fittest state, plus will automatically replenish your potions and bombs, as long as you have the raw ingredients to make them. And meditation is free, unlike using food or drink as health restoratives. You aren’t allowed to meditate when, say, in the middle of a long boss-battle, but you sometimes can when, for example, you’re in between waves of enemies. So experiment with meditation.
Alleen op easy en normal btw!

Nee, ik ben geen trollye-roon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:05:
[...]
Goed, net even getest. Maar nope, werkt niet voor mij. Je krijgt voor die fist fight wel hoop exp, 350 of zo (plus 25 als je axii gebruikt), maar kwam nog niet in de buurt van de level 2. Gewoon net zo veel exp als dat ik de eerste keer gekregen had. Dat had ik weer gechecked door een save te laden.
Dus, not sure if troll?
Of doet men dat hier met (de full version van) Fraps? Want bij de freeware-versie kan men dat enkel opslaan in bmp-formaat, dacht ik. :-s
Prt Scr en dan Ctrl+v in paintLindenberger schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:30:
Een screenshot maken van dit machtig spel, geïnstalleerd via GoG Galaxy, hoe doe je dat? Ik probeerde TW3, via in Steam te integreren, maar dat lukt precies niet goed...
Of doet men dat hier met (de full version van) Fraps? Want bij de freeware-versie kan men dat enkel opslaan in bmp-formaat, dacht ik. :-s
Verwijderd
Gevalletje sadomasochisme van mij, of pure skill?
Ik was na die 13 minuten wel moe...maar het voelde geweldig. =P
Netjes. Hoeveel puntjes in Quen dan? Ik heb er zelf nu 3 in (wel equipped natuurlijk). Andere die ik nu equipped heb is Sun and Stars, free health is free.Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:49:
[video]
Gevalletje sadomasochisme van mij, of pure skill?Quen is met een aantal perks wel erg OP aan het begin van de game. Dit was trouwens op Death's Watch moeilijkheidsgraad.
Ik was na die 13 minuten wel moe...maar het voelde geweldig. =P
Verwijderd
3 punten. Dat is de max op Level 4.ye-roon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:54:
[...]
Netjes. Hoeveel puntjes in Quen dan? Ik heb er zelf nu 3 in (wel equipped natuurlijk). Andere die ik nu equipped heb is Sun and Stars, free health is free.
Ik ben level 2 en er zitten al 3 punten in...
Daarnaast heb ik geloof ik een bug, de treasure hunt voor viper armor is bij mij completed terwijl ik die geloof ik nog helemaal niet gedaan heb (of was die al in de eerste area?) een andere treasure hunt heb ik wel gedaan, dirty funds, staat nog steeds als incompleet en ik kan hem met geen mogelijkheid op completed krijgen... Schijnt al bekend te komen en zullen ze fixen.
Goed, ga maar wat meer main quests doen in deze area, heb wel een aantal sidequests gedaan en vraagtekentjes gevonden, maar het schiet niet echt op. Inmiddels level 5.
Ben trouwens zelf level 5 dus, en heb 4 (of 5?) ability points van places of power, 9 in totaal.
[ Voor 5% gewijzigd door Thomas op 20-05-2015 21:21 ]
nog steeds maar level 1 na zo'n 4 uur spelen....misschien de main quest eerst wat verd doen? daar kreeg ik volgens mij meer exp voor
Ik heb 2 dingen kunnen doen:
Op een wild paard rijden
Me ingame stats kunnen bekijken heb al ruim 24 uur erop zitten in het eerste landje. Alle quests daar nuu denk ik gedaan.
Iphone 5 -- eerste Iphone
Gewoon Windows + Prt Scr, dan staat die in "Pictures" map.voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:31:
[...]
Prt Scr en dan Ctrl+v in paint(serieus dat doe ik altijd)
Rupsen, Rapsen.
Maar ff sirieus. Ze hebben een good job gedaan, hoewel het wel iets te makkelijk is, ik speel op hoogste moeilijksheid graad en ben nog maar 4x doodgegaan. Dat was in witcher 2 wel anders.
Niet alles op het notice board is een quest, hè? Het is ook een soort van Facebook, met "leuke" berichtjesGluonC schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:31:
Ik zit ook een beetje vast omdat ik een te laag level ben. Maar ik kan geen quests vinden die geschikt zijn voor mijn level (3). Als ik die quests accepteer die op het notice board staan, verschijnen sommige niet bij mij secondary quests/witcher contracts, en die quests die er wel tussen staan zijn veel te hoog voor mij level.
M.b.t. quests: je kunt goed beginnen aan quests die tot 5 levels boven je huidige level zijn (die zouden ook groen moeten zijn in je quest-lijst). En anders: zoek eens een paar van die unknown locations op. Of rij een beetje rond en praat met wat mensen.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
wow ben al tig keer dood gegaan op de een na laatste moeilijkheidsgraad. Moet af en toe switchen naar normal. Komt ook denk dat ik nog steeds nie kan wennen aan de combat en dat en niet zomaar hack'n slashen is. Ik moet de game echt leren spelen en de manier van aanpakken van voornamelijk bosses. Ik kwam laatst een beer tegen en die was 4 levels hoger dan mij en maakte totaal geen kans. Maar toen ik hem met mun paard aanviel was ie zo dood hehe.Bear312 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:44:
Geweldige game, ook al speel ik op 22 fps op alles low of off. Vond de witcher 2 al goed maar die kon ik nog op high spelen op 32 fps. Kheb er nu al 30 uur opzitten en ik ben pas level 16 doordat ik gewoon op mn paard en boot overal naartoe ben gegaan..
Maar ff sirieus. Ze hebben een good job gedaan, hoewel het wel iets te makkelijk is, ik speel op hoogste moeilijksheid graad en ben nog maar 4x doodgegaan. Dat was in witcher 2 wel anders.
Pff, je moet Contract: Shrieker in Velen eens proberen... Ik ben level 5 en die quest is voor level 8, en die trek ik echt totaal niet... Vond Wild at Heart (te beginnen in Blackbough) ook echt heel zwaar die is voor level 7 en heb ik op level 4 gedaan en ging uiteindelijk wel.Herko_ter_Horst schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:46:
[...]
Niet alles op het notice board is een quest, hè? Het is ook een soort van Facebook, met "leuke" berichtjes
M.b.t. quests: je kunt goed beginnen aan quests die tot 5 levels boven je huidige level zijn (die zouden ook groen moeten zijn in je quest-lijst). En anders: zoek eens een paar van die unknown locations op. Of rij een beetje rond en praat met wat mensen.
Ik ga/ging ook heel erg vaak dood totdat ik me bedacht dat ik ook nog een 2de sword had, stom helemaal vergetenoxford bastard schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:54:
[...]
wow ben al tig keer dood gegaan op de een na laatste moeilijkheidsgraad. Moet af en toe switchen naar normal. Komt ook denk dat ik nog steeds nie kan wennen aan de combat en dat en niet zomaar hack'n slashen is. Ik moet de game echt leren spelen en de manier van aanpakken van voornamelijk bosses. Ik kwam laatst een beer tegen en die was 4 levels hoger dan mij en maakte totaal geen kans. Maar toen ik hem met mun paard aanviel was ie zo dood hehe.

edit: en veel Quen gebruiken, doet wonderen
[ Voor 3% gewijzigd door bAdmuTs op 20-05-2015 22:23 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
ik heb 2 sessies van dik 12 uur erop zitten op de ps4 sinds gister (vrij genomeninnerchild schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:18:
Ik heb het spel nu ongeveer 2 uur gespeeld op de ps4 en ik word niet blij :
- Het spel stottert erg vaak. Vooral in de tussen filmpjes en tijdens het paardrijden. Dit hebben ze moedwillig op de markt gebracht. Ik kan mij niet voorstellen dat niemand bij de ontwikkelaar dit heeft opgemerkt op een ps4
- De snelle beweging die zelfs op de laagste stand nog steeds veel te snel gaat. Gaat nergens meer over. Ik wil langzamer kunnen bewegen...
Ik heb het spel maar weer uit mijn ps4 gehaald totdat er weer een update verschijnt.
kingfriko
Tja, maar ik weet niet of je de witcher 2 hebt gespeeld? Daar ben je binnen 3 hits dood als ze zelfs ook maar 2 levels lager waren dan je. Dus voor mij is dit makkelijker. Maar ik moet hier ook wel oppassen hoor, maarja, veel tetris gespeeld, daar wordt je reactievermogen wel ff wat beter van op hoogste leveloxford bastard schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:54:
[...]
wow ben al tig keer dood gegaan op de een na laatste moeilijkheidsgraad. Moet af en toe switchen naar normal. Komt ook denk dat ik nog steeds nie kan wennen aan de combat en dat en niet zomaar hack'n slashen is. Ik moet de game echt leren spelen en de manier van aanpakken van voornamelijk bosses. Ik kwam laatst een beer tegen en die was 4 levels hoger dan mij en maakte totaal geen kans. Maar toen ik hem met mun paard aanviel was ie zo dood hehe.
Dat heb ik dan dus ook. De boel daar al gecleared, geen quest ervoor, die komt dus nog ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Craft alles zelf, of vind ze als loot. Armor en wapens kopen is een slechte investering. Het kost een vermogen en 2 min later heb je kans een betere te vindne in een kistje achter een muurAmbition88 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:13:
kopen jullie armor en weapons of craften jullie die allemaal zelf?
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Een map die meedraait = nul komma nul orientatie
Verder heerlijk beetje ronddolen in startgebied. Krijg zelfs combat onder de knie =]
nee heb nog nooit een andere witcher gespeeld. Ja tetris goed te vergelijken met the witcher 3. Vooral qua graphics:). Nee ik snap wat je bedoeld.Bear312 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:44:
[...]
Tja, maar ik weet niet of je de witcher 2 hebt gespeeld? Daar ben je binnen 3 hits dood als ze zelfs ook maar 2 levels lager waren dan je. Dus voor mij is dit makkelijker. Maar ik moet hier ook wel oppassen hoor, maarja, veel tetris gespeeld, daar wordt je reactievermogen wel ff wat beter van op hoogste level
M'n armor + wapens staan op breken en ik heb geen geld om te repairen.
Zijn de boeken die je kan looten nog nuttig? Heb een shit load aan boeken bij me maar kan er niks mee
[ Voor 37% gewijzigd door ASNNetworks op 20-05-2015 23:42 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Hoe kan jij geen last hebben van stotteren op je ps4 ???. De filmpjes stotteren zowel met de default installatie als met de laatste patch. In game is het niets anders. Mijn ps4 is toch niet anders dan die van jouw ? Enigste wat ik mij nog kan bedenken is het iets met de tv zelf van doen heeft. Ik speel dit spel op een 65 inch lg tv met game mode aan. Andere spellen op mijn ps4 op deze tv stotteren niet.kingfriko schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:33:
[...]
ik heb 2 sessies van dik 12 uur erop zitten op de ps4 sinds gister (vrij genomen) en heb echt nergens last van stotteren , snelheid heb ik paar standjes lager gezet en dat werkt nu goed voor mij , zal ook wel gewenning zijn . gisteren vond ik het spel nog maar zo zo , maar vandaag vond ik het al een stuk leuker , novigrad ziet er geweldig uit , evenals de gezichten van de personages , helaas morgen weer werken
Of het zit wel in je spel maar je merkt het gewoon niet op omdat je het niet beseft ?
Ik hoop trouwens echt dat ze de beweging van geralt nog een langzamere optie gaan geven. Irriteer mij daar echt wezenloos aan dat ik gewoon niet langzaam kan/mag bewegen.
Lvl 4 voor "spoiler"? Ik was lvl 1ye-roon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:58:
Mensen even over exp in het spel, ik zet het ff in spoilers just in case.
spoiler:Ik ben nu op het punt in de game dat alle Points of Interest in White Orchard grijs zijn, ik voor zover ik kan zien geen sidequests meer heb en ik moet nu met Vesimir praten om die griffin trap te maken/plaatsen, het is nog niet duidelijk welke van de twee. Ik ben nu level 3 en 1/3 onder weg naar level 4. Ik zag een filmpje eerder deze avond waar iemand level 4 was voor de griffin. Mis ik dan iets of krijg ik nog voldoende exp om tot de griffin level 4 te zijn bij de griffin?
Daar heb ik de 2 sticks minder gevoelig gemaakt en via de TITAN ONE mijn xbox one controller aangesloten.
Tenminste weer speelbaar. Snap ook niet waarom ze dat zo hebben gedaan. Ze mogen wat mij betreft de HUD ook aanpakken. Zit op een 65 inch tv nog te staren naar de teksten op sommige plekken. Dat zou niet mogen..
Op ps4 kun je de rotatie uitzetten. Waarom niet op pc vraag ik me dan af.SideShow schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:27:
Hopelijk komt er een mod die de minimap rotation uit kan zetten?
Koop wel eens diagrams, zitten soms best goede dingen tussen. Heb net m'n armor even van level 2 gear naar level 6 met diagrams van een blacksmith, niet de beste armor natuurlijk, maar qua defense wel aardig, stukken beter dan wat ik eerst had. Kostte ook vrij weinig, dus dan is het het wel waard lijkt me.ASNNetworks schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:22:
[...]
Craft alles zelf, of vind ze als loot. Armor en wapens kopen is een slechte investering. Het kost een vermogen en 2 min later heb je kans een betere te vindne in een kistje achter een muurDaarnaast zijn de armors die je kan craften en zelf maken ook uiteindelijk veel sterker, als je de diagrams en material hebt uiteraard.
Diagrams koop ik ook wel eens ja. Maar dat was de vraag nietThomasXIV schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:10:
[...]
Koop wel eens diagrams, zitten soms best goede dingen tussen. Heb net m'n armor even van level 2 gear naar level 6 met diagrams van een blacksmith, niet de beste armor natuurlijk, maar qua defense wel aardig, stukken beter dan wat ik eerst had. Kostte ook vrij weinig, dus dan is het het wel waard lijkt me.
Overigens viel me op dat traders allemaal andere koopprijzen hanteren. Waar de een 250 gold geeft voor iets, geeft een ander misschien maar 170.
Verder, nu met het bloody baron gedeelte bezig... Onderweg eigenlijk vrij weinig sidequests tegengekomen, ga denk ik die hele regio maar eens door om wat goede side quests te vinden
[ Voor 23% gewijzigd door Thomas op 21-05-2015 00:16 ]

Viel me ook op in Oxenfurt dat het zeil van dat grote schip (en de kleinere ook trouwens) gewoon verdwijnt als je er een redelijke afstand van uit de buurt bent. Ziet er erg vreemd uit... Vraag me af of het een bug is of gewoon draw distance.
Verwijderd
Your wish is our command:SideShow schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:27:
Options -> Video -> Hud Configuration -> Rotate Minimap -> Off
Op de PC kan dat ook, is een optie onder Video => HUD Configuration.oxford bastard schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:08:
[...]
Op ps4 kun je de rotatie uitzetten. Waarom niet op pc vraag ik me dan af.
[ Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 21-05-2015 01:03 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Echt verschrikkelijk. Gelijk op marktplaats zetten die game. Ga gewoon gamen man...ThomasXIV schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:24:
Viel me ook op in Oxenfurt dat het zeil van dat grote schip (en de kleinere ook trouwens) gewoon verdwijnt als je er een redelijke afstand van uit de buurt bent. Ziet er erg vreemd uit... Vraag me af of het een bug is of gewoon draw distance.
Nol_NL schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 01:07:
[...]
Echt verschrikkelijk. Gelijk op marktplaats zetten die game. Ga gewoon gamen man...
Verwijderd
De graphics vond ik niks. Slechte AA. Alles veel te licht. Geen fatsoenlijke schaduwen. Gamma-setting werkt niet. Sharpening werkt niet. Ik heb vorige maand de orginele Witcher gespeeld, met mods en texturepacks en features via nvdia-controlpanel. Ik vond dat er eigenlijk net zo goed uitzien.
En ik ben niet blij met de controls. Niet flexibel genoeg. GTA V had het allemaal goed geregeld. Trackball + programmeerbare joystick + x360ce utility = fantastisch. TW3 probeert echt alles verkeerd te doen. En dan die constant terugkerende waarschuwing: "keyboard and mouse detected, changing control scheme". Dat komt me de strot uit.
Maar het wordt al beter !
Ik heb net SweetFX geinstalleerd. Met een preset voor TW3 (van KPutt, wiens preset voor GTAV ik ook al gebruikte).
Eindelijk is alles niet meer zo hel verlicht. (Gamma setting in Tonemap Settings verandert naar 1.2).
Extra SMAA (in combinatie met de AA van de game) zorgt er voor dat alles eindelijk er een beetje smooth uit ziet.
Sharpening in-game lijkt niet te werken (ik zie geen verschil). Maar de SweetFX versie werkt wel.
Zo installeer je SweetFX.
Ga naar: http://reshade.me/
Download ReShade 0.18.4 Public Beta with SweetFX 2.0 Beta 8.7z
Uit die zipfile, copieer de volgende files en folder naar <ergens>\The Witcher 3 Wild Hunt\bin\x64
1) de hele SweetFX folder
2) ReShade.fx
3) Sweet.fx
4) ReShade64.dll
Rename de "ReShade64.dll" naar "dxgi.dll".
In de SweetFX folder is een file SweetFX_settings.txt. Rename die. En vervang die door
de preset van KPutt:
https://sfx.thelazy.net/games/preset/3691/
Click op de "download preset" button. Save de file. Copieer de file naar de SweetFX folder.
En rename hem naar SweetFX_settings.txt.
Klaar. Start de game.
Als het goed is, zie je tijdens het starten van de game tekst op je scherm van SweetFX.
Normaal kun je met de ScrollLock-toets de effecten aan en uit zetten. Maar dat werkt nu niet (bug).
Enjoy.
[ Voor 11% gewijzigd door voxxel op 21-05-2015 01:16 ]
Verwijderd
Een quest die "Wild at Heart heet" ?ThomasXIV schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:01:
Vond Wild at Heart (te beginnen in Blackbough) ook echt heel zwaar
Wat is de beloning ?
Een SNAKESKIN LEATHER JACKET misschien ???
Die moet ik hebben !!
(Grapje. YouTube: Wild at Heart - Snakeskin Jacket )
Sorry Thomas liet mij even gaan

[ Voor 73% gewijzigd door Msi92 op 21-05-2015 02:47 ]
Tja, ik speel op Death March. Dus iets van levels onder me belt is best handig denk ik zo.. Maar maakt het iig mogelijk, dus das mooi.ASNNetworks schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:04:
[...]
Lvl 4 voor "spoiler"? Ik was lvl 1Was met lvl 4 al in een ander gebied. Maar maakt niet uit toch? Je kan heen en weer gaan dus lvl 4 of lvl 2 maakt niet uit. Die vraagtekens heb ik op lvl 5 gedaan daar toen ik besloot weer terug te gaan.
Ik wilde ze bewaren. Maar ik heb ze blijkbaar al verkocht. Maakt in principe niet uit, gezien de shop aan wie je ze verkoopt ze ook houd daarna dacht ik.voxxel schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:15:
Wat doen jullie met de start wapens van gerald. Ik heb er moeite mee om ze weg te doen
Also, blijkbaar moet ik hier niet zo veel spammen, het karma dingetje is rood geworden hier links... Kan dat ook uit?
Leuk leesvoer over de "downgrade" en er komt blijkbaar binnenkort een patch uit met 600 aanpassingen/verbeteringen
Had iemand anders daar ook last van?
Verwijderd
Heb nu al veel plezier met het spel, lastiger dan ik dacht, hoewel ik toch Dark Souls 1 gewend ben. Dit staat samen met Dragon Age toch bovenaan mijn top lijst van de Playstation op het moment.
En dat terwijl ik niet eens zo ver ben, heb eigenlijk pas de Job gedaan voor de well. Voor de rest niets.
[ Voor 49% gewijzigd door FitzChevalric. op 21-05-2015 08:43 ]
Inderdaad bij mij ook.Qurid schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:19:
Nog meer mensen waar de Total Played time is gebugged? Heb ongeveer 15 uur gespeeld maar hij geeft aan dat ik 2 dagen en 4 uren heb gespeeld....
Ik zit nu op een kleine 30 uur, maar de game geeft aan dat ik maar een kleine 20 uur gespeeld heb. Niet dat het mij ook maar iets kan schelen, maar het viel me wel op
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik heb die quest ook gedaan op lvl 2( dan is hij wel lastig:P)VeeGee schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:30:
Hmm ik lees hier verschillende berichten over de XP. Ik ben net leven 2 geworden gisteravond, heb nog een aantal side quests en vraagtekens open staan. Ik verwacht in ieder geval geen level 4 te worden nog voordat ik begin aan de griffin quest. Iemand vergelijkbare progressie?
Ben nu lekker een beetje sidequest aan het doen en vraagtekens aan het verkennen.
Het lijkt wel of iedereen hier problemen heeft met dit spel. Ik heb gelukkig totaal nog geen opvallende problemen gehad zoals: vastlopers, framedrops en/of drawdistance, maarja ik let er ook niet echt.
Ik speel het gewoon en ik vermaak me uitstekend.
Als het goed is 60 dus je heb nog even te gaanFitzChevalric. schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:42:
Hoeveel levels zijn er? Ik heb net de griffin gedaan en ben level 4.
(vind het verder wel beter dan meegaande enemies qua level hoor)
Dat kan al in de HUD settings.SideShow schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:27:
Ze hebben bij CDPR overigens aangegeven te werken aan een nieuwe patch, en ook de problemen m.b.t. De kleine tekst en franerate issues zijn gehoord... Daar komt dus mogelijk verandering in.
Pro tip trouwens als je tegen hogere level humans vecht: Blijf op je paard zitten en ga er in galop langs terwijl je slaat, je word zelf nauwelijks geraakt, en doet een ton meer damage aan de mobs.Basekid schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:56:
Wel even wennen met non-level scaling hoor... Ik ben level 5 en denk leuk even naar Novigrad te gaan. Kom ik opeens twee level 10 fistfighters tegen.. BAM dood. Eerst maar even wat andere meuk doen...
(vind het verder wel beter dan meegaande enemies qua level hoor)
Verwijderd
Was even wennen, maar vermaak me nu prima. Nu halfweg level 5.
Maar kan iemand me uitleggen hoe de places of power werken? Eerste map is volledig uitgekamd en vind de places of power wel, maar ook nadat ik ze gebruik krijg ik er geen skill point bij. Of doe ik iets compleet verkeerd?
PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)
Hm, heb je de "use" knop wel ingedrukt gehouden? 1x klikken zorgt er wel voor dat Gerald gaat zitten, maar hij krijgt niks. Je moet de knop wel ingedrukt houden heb ik gemerkt.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:04:
Eerste keer dat ik een spel als dit speel, en vind het tot nog toe geweldig.
Maar kan iemand me uitleggen hoe de places of power werken? Eerste map is volledig uitgekamd en vind de places of power wel, maar ook nadat ik ze gebruik krijg ik er geen skill point bij. Of doe ik iets compleet verkeerd?
je moet van de places of power de skill/power drawen, dat is de actie knop (E op de PC) ingedrukt houden. Daarnaast krijg je dan ook nog bonus op een van je signs.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:04:
Eerste keer dat ik een spel als dit speel, en vind het tot nog toe geweldig.
Verwijderd
Was gister al opnieuw begonnen om alles in elk gebied te doen (de dag ervoor deed ik alleen de main quests), maar nu mag ik dus alsnog terug

Heerlijk kort door de bocht.
Serieus...hoe kunnen wij voor iemand bepalen of een game leuk is om te spelen?
Persoonlijk heb ik geen of in ieder geval vrij weinig ervaring met het spelen van RPG's. En na 25+ uur spelen vind ik het geweldig. Maar of iemand anders dat net zo ervaart kan ik niet bepalen....
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
[ Voor 99% gewijzigd door Madstorm op 21-05-2015 09:16 ]
I'm an Ironman!
Haha ik kan er zeker ook om lachenJackal131 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:14:
[...]
![]()
Heerlijk kort door de bocht.
Serieus...hoe kunnen wij voor iemand bepalen of een game leuk is om te spelen?
Persoonlijk heb ik geen of in ieder geval vrij weinig ervaring met het spelen van RPG's. En na 25+ uur spelen vind ik het geweldig. Maar of iemand anders dat net zo ervaart kan ik niet bepalen....
En de eerste twee versies niet noodzakelijk gespeeld te hebben?
Ja, ik heb deel 1 en 2 nooit gespeeld en vind het super (uitgezonderd de crashes dan). Je snapt misschien de kleine details in de main story niet of waar bepaalde dingen vandaan komen maar je kan het wel goed volgen.Ricloo86 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:05:
Is dit spel leuk als je weinig ervaring hebt met zulke spellen en de eerste 2 niet gespeeld hebt?
zou op zich zonder de vorige twee delen gespeeld te hebben moeten kunnen alhoewel je dan wel iets achtergrondverhaal mist.Ricloo86 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:20:
[...]
Haha ik kan er zeker ook om lachen
En de eerste twee versies niet noodzakelijk gespeeld te hebben?
Deze 2 video's geven een goed overzicht van wat er in het eerste en tweede deel kort gebeurd is.
YouTube: The Witcher Retrospective - Part 1
YouTube: The Witcher Retrospective - Part 2
ben ook net level 4, griffin ook gekilled....
wil naar huis, work suckssss
Bij places of power moet je je witcher sense gebruiken, dan kun je daarna via use hem signen. Alleen de eerste keer dat je een place of power signed krijg je een ability point. Daarna niet meer.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:04:
Ik ben er blanco ingestapt en vind het werkelijk fantastisch op de PS4. Heerlijke graphics, een sfeertje van heb ik jou daar, combat is goed (maar daar moet je wel even inkomen), verhaal is heerlijk. Soms heb ik het gevoel in een game van LOTR te lopen, zoals niemand 'm nog gemaakt heeft. Ja, andere lore en omgeving, maar het sfeertje geeft me dat gevoel gewoon.Ricloo86 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:05:
Is dit spel leuk als je weinig ervaring hebt met zulke spellen en de eerste 2 niet gespeeld hebt?
En dan snap ik nog maar 20% van wat ik aan het doen ben, game technisch gezien. Spel bied heel veel, en ik moet het bijna wel heel rustig spelen om alles maar te behappen, maar als het je trekt heb je een topgame.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Verwijderd
Moet E dus ingedrukt houden en niet alleen klikken. Vanavond ze allemaal nog eens langs gaan.robinez schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:28:
[...]
Bij places of power moet je je witcher sense gebruiken, dan kun je daarna via use hem signen. Alleen de eerste keer dat je een place of power signed krijg je een ability point. Daarna niet meer.
Jazeker, het verhaal kan je prima volgen. Je mist alleen wat referenties af en toe. PCgamer had een mooi artikel die het verhaal samenvat: http://www.pcgamer.com/th...tch-up-on-the-essentials/ (let op: niet gaan lezen als je de boeken nog wil lezen, of Witcher 1/2 nog wil spelen)Ricloo86 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:05:
Al raad ik je wel aan om Witcher 2 eerst te gaan spelen, is ook een geniale game.
Steam/XBL: Avioto
Nou komt het mooie van dit spel. In the witcher kun je namelijk je deck waarmee je speelt flink gaan verbeteren en zo een steeds sterker deck te krijgen. Er zijn 4 verschillende type decks die je kunt gaan ontwikkelen dus afhankelijk van je tegenstander kun je voor een unique deck kiezen hiervoor. De kaarten om je deck te verbeteren of te veranderen kun je winnen door te spelen tegen andere gwent spelers in the witcher. Als je wint komt het best vaak voor dat je een veel betere gwent kaart dan degene die je nu hebt wint en zo wordt je deck steeds sterker. Ook zijn er verschillende gwent quests en als je die volbrengt heb je kans dat je een unique gwent kaart verdient.
Je ziet het wel vaker in open wereld games dat er kaart games in zitten, maar die zijn meestal vrij eenvoudig kwa opzet, dit is gewoon een game in een game, zeker door de strategie en de mogelijkheid om naast de gewone quest gameplay ook altijd op zoek te zijn naar die ene unique gwent kaart die je deck onoverwinnelijk maakt.
Meer mensen hier zo enthousiast over gwent?
Het spel Qwent vind ik niet zo bijzonder. De mogelijkheid om alle kaarten te verzamelen, en zien te vinden vind ik op zichzelf al leuk genoeg. Maar dat ik meer de 'hoarder side of me'.
I'm an Ironman!
Ga het eens overwegen.
Ben zelf alleen vaak met spellen alleen druk met de multi, samen spelen vind ik het leukste.
Even in verdiepen of het spel dan ook brengt wat ik leuk vind.
hmmm, ben net lvl 4 en zit al voorbij de emperor en white orchard is leeg.GMacD schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:27:
Heb zelf de eerste 2 delen ook niet gespeeld..wel wat info gechecked op wiki's/youtube en the last wish gelezen.. sword of destiny lees ik nog maar ben ook begonnen met spelen.. what a game![]()
ben ook net level 4, griffin ook gekilled....
wil naar huis, work suckssss
Hoop niet dat ik xp bug heb..
En hoe bepaalde dingen in side quests later weer terug naar boven komen en je al dan niet tegenwerken !CrapperDeCrap schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:40:
Wat n fantastische game! Jammer dat ze voor combat niet n beetje naar dragons dogma hebben gekeken, maar het is genieten. Mooi hoe kleine sidequests een indruk op je achter kunnen laten.
ik heb wel ff de tijd genomen om veel de '?' te doen die ik al kon zien voordat ik met de griffin aan de gang ging en ook nog wat tijd gestopt in de sidequests. Misschien dat het daaran ligt?boemmie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:46:
[...]
hmmm, ben net lvl 4 en zit al voorbij de emperor en white orchard is leeg.
Dat is vrij normaal. Ik las btw dat je minder xp krijgt op hogere moeilijkheidsgraden.boemmie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:46:
[...]
hmmm, ben net lvl 4 en zit al voorbij de emperor en white orchard is leeg.
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic