Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

TFDev schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:16:
Ik ben ook heel nieuwsgierig naar TW3. Maar zit heel erg te twijfelen tussen ps4 en PC. Ze hangen beide aan dezelfde tv, en mijn pc heeft een I5 3570K en een R290. Ik heb een minder legale versie van TW3 binnengehengeld gister en ga eerst even kijken hoe dat draait. Met welke instellingen kun je de PS4 versie vergelijken met de PC? En kun je het kwa instellingen lekker op de PC spelen met een controller?
Met die specs kan je hem probleemloos draaien met betere graphics en hogere framerate. Controller support zit gewoon ingebakken zoals altijd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Vanmiddag ga ik hem halen!
Ben erg benieuwd...
Alvast wat tips wat wel en niet te doen?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tellavist schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:47:
Vanmiddag ga ik hem halen!
Ben erg benieuwd...
Alvast wat tips wat wel en niet te doen?
Op springen drukken als je bijna land, dan rol je en ga je niet dood van 2meter hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55
Tot nu het ergste aan The Witcher 3 release is dat ik gvd moet werken tot 16.30...

Moving on. Inderdaad die Dwerg in eerste stadje, ik heb hem al m'n standaard armor laten upgraden en heb de 3 recipes die hij verkocht laten maken. Ik ging naar totaal 2,5 keer de hoeveelheid armor die ik had. Dat moet combat iig een stuk fijner maken.

Heeft iemand al een steady manier gevonden om Alcoholhest te maken? Ik mis nog 1 of ander bessen drankje. Maar ik mag hopen dat je de ingredienten ook kan maken. Ik heb wel een -?- event gedaan waar ik een herbalist shopkeeper aan overhield. Misschien daar is kijken.

Over combat, voor Death March lijkt me Heavy armor, heavy attacks een obvious choice omdat je zo best tanky bent. Maar quick attacks, light armor en dodgen kan ook niet slecht zijn, ik bedoel, dodgen is helemaal geen damage krijgen. Iemand hier al, voor zo ver dit kan in 1 dag, ervaringen mee?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 07:03
spoiler:
Ben ik de enige die het verhaal van Ciri boeiender/leuker vindt dan Geralt/Yenn? :p kan niet wachten tot Geralt haar vind om zijn reactie te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:34

On_E

Housemusic

ye-roon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:55:
Tot nu het ergste aan The Witcher 3 release is dat ik gvd moet werken tot 16.30...
:D

Zeker, ik ben doordeweeks rond 18:30 thuis en moet dan nog eten, huishouden doen e.d. en wil rond 11en altijd alweer in bed liggen, dus veel te weinig tijd om te gamen!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:19

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:49:
[...]

Op springen drukken als je bijna land, dan rol je en ga je niet dood van 2meter hoog.
Goede tip, kheb het idee dat je in deze game nog al snel dood valt ook al lijkt het niet zo hoog, ben gisteravond 2-3x dood gevallen :X

In het begin vond ik de standaard vijanden ook pittig maar nu ik leve 3 ben gaat het al stukken beter :) moet nog wel aanleren om meer de dodgen/blocken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:41

Chrisjuh_15

Facta non verba

(jarig!)
Ik weet dat het ergens gevraagd is een tijd terug, maar hoe kun je je played time in The Witcher 3 zien? Ingame bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 16:16
Ga naar het scherm met inventory, character, enz. Onderin zie je staan hoe je bij de playerstats moet komen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:41

Chrisjuh_15

Facta non verba

(jarig!)
Yes, dat was um! Thanks! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Msi92 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:56:
spoiler:
Ben ik de enige die het verhaal van Ciri boeiender/leuker vindt dan Geralt/Yenn? :p kan niet wachten tot Geralt haar vind om zijn reactie te zien
Dat is dan ook eigenlijk de mainstory line in de boeken, al zie je ook veel over geralt natuurlijk.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Mensen hier ook zo'n last van wisselende framerates? Grotendeels lijk ik ~30fps op de PS4 te halen, en soms ramt ie door naar ~60fps, om vervolgens volgens mij soms even rond de 20fps te gaan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 01:10

razoon

"Keep on keeping on"

Ik heb een paar vraagjes:
Is er een manier om de moeilijkheidsgraad te veranderen in-game?
Is er een andere mogelijkheid om FPS te meten dan met Fraps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

razoon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:46:
Via steam kan het, Mocht je 'm op GOG hebben oid, kan je hem toevoegen als non-steam game en via de overlay alsnog een FPS counter hebben.

En ja, tijdens het spelen kan je de moeilijkheidsgraad aanpassen, alleen verlagen zorgt ervoor dat je sommige achievements niet kan halen, als dat je ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

razoon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:46:
Ja in het menu zag ik gewoon (onder gameplay?) dat je kon switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 15:36
apNia schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:45:
Mensen hier ook zo'n last van wisselende framerates? Grotendeels lijk ik ~30fps op de PS4 te halen, en soms ramt ie door naar ~60fps, om vervolgens volgens mij soms even rond de 20fps te gaan hangen.
Volgens mij "ramt" hij niet door naar 60, op de PS4 is hij locked op 30fps en soms zakt hij hier iets onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-09 23:15
Equazor_ schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:48:
[...]

Volgens mij "ramt" hij niet door naar 60, op de PS4 is hij locked op 30fps en soms zakt hij hier iets onder.
[PC] Witcher 3 performance topic

PSN: Wauzer010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er overigens nu een goeie 20u inzitten, waarvan tussen de 6-10u in Novigrad. Geweldig dat 1 stad zoveel kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:13
apNia schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:45:
ja, ik heb hetzelfde. Zeker als je op je paard snel door de wereld heen gaat dan is rond de 20 fps eerder regel dan uitzondering. (kun je ook simpel zien door bijvoorbeeld de controller draaisnelheid langzamer te zetten in options, draai dan maar eens snel rond, dat loopt bepaald niet soepel). Bij de gevechten heb je er gelukkig geen last van. Ook stotteren veel cutscenes de eerste paar seconden op de ps4.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van de performance tot nu toe. De game zelf is geweldig, maar technisch vind ik hem bepaald niet af. Goed voorbeeld daarvan is die ellende met het oppakken van items of het mounten van je paard (via kruisje). Dat gaat nou niet bepaald soepel. Op een gegeven moment zat ik in een ondergrondse kerker en moest ik via kruisje de fakkels aan de muur aansteken. Dat is gewoon erg lastig omdat je vaker niet dan wel dat kruisje in beeld hebt. Niet bepaald soepel. De gevechten lopen wel erg soepel, zeker dat dodgen werkt geweldig.

Ik heb best wel veel reviews gezien met een 100 procent score, dan vraag ik me wel af hoe kritisch je naar die game hebt gekeken, want het is een geweldige game, dat zeker, maar in de huidige technische staat vind ik 8,5 toch echt wel het maximum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Equazor_ schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:48:
[...]

Ik lees het inderdaad dat hij op PS4 op 30fps gelocked zou zijn. Maar m'n jedi sense zegt dat het hoger dan 30fps is :-(
Als je deze video bekijkt op 60fps, dan heb ik niet het idee dat PC op de dubbele framerate loopt van de PS4, er vanuitgaande dat de PC op 60 loopt. (negeer de stomme PC masterrace monstage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Motion blur? Dat kan helpen om lage fps 'vloeiend' te krijgen, net zoals op televisie. En bij goede motion blur implementatie krijg je nooit de echte blur te zien.

[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 20-05-2015 14:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-09 23:15
Effe serieus mensen, dr is speciaal een topic voor jullie aangemaakt....

PSN: Wauzer010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

robinez schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:55:
(kun je ook simpel zien door bijvoorbeeld de controller draaisnelheid langzamer te zetten in options, draai dan maar eens snel rond, dat loopt bepaald niet soepel).
Daar heb ik echt geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Heeft iemand een tip voor me?

Ik ben gisteren uit white orchard vertrokken, net aan level 3 (level 2 tijdens het griffon gevecht). Terwijl ik van anderen level 4-5 lees en ik heb echt alles gedaan wat er te doen is. Hoe kan dit?

Ik merk nu in Velen dat ik gewoon te laag level ben, alle quests die ik kan vinden zijn veel hoger level. Mis ik iets of is er iets misgegaan met de xp die ik hoorde te krijgen? En weet iemand waar er in Velen wat laag level quests te vinden zijn?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:10

bAdmuTs

mAzE

Ik kom even ergens niet helemaal uit. Als je een item in je inventory bekijkt staat er een bepaalde hoeveel crowns bij, wil je dat item verkopen krijg je er veel minder voor dan erbij staat en als je dat item zou willen terug kopen kost het je ineens veel meer dan erbij staat :X. Waarom staat er dan een hoeveelheid crowns bij als je dat er toch niet voor krijgt :?.

Staat er bijv 106 crowns bij, wil ik het verkopen krijg ik er maar 16 crowns voor en wil ik eventueel terug kopen kost het 150 crowns ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door bAdmuTs op 20-05-2015 14:12 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
wauzer schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:05:
Effe serieus mensen, dr is speciaal een topic voor jullie aangemaakt....

Not sure if troll...

Maar ze hebben het over PS4 performance. Dat topic gaat over: PC. yup. had to say it.

Anyways, 2 hours 20min and counting.

razoon: als je een nvidia kaart met shadowplay hebt, kan je shadowplay aan zetten en zo de fps counter bovenin in het scherm zien. of onderin. Waar je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
bAdmuTs schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:09:
Ik kom even ergens niet helemaal uit. Als je een item in je inventory bekijkt staat er een bepaalde hoeveel crowns bij, wil je dat item verkopen krijg je er veel minder voor dan erbij staat en als je dat item zou willen terug kopen kost het je ineens veel meer dan erbij staat :X. Waarom staat er dan een hoeveelheid crowns bij als je dat er toch niet voor krijgt :?.

Staat er bijv 106 crowns bij, wil ik het verkopen krijg ik er maar 16 crowns voor en wil ik eventueel terug kopen kost het 150 crowns ofzo.
Volgens mij heeft dat met inflatie te maken of per NPC verschillende prijzen (kan zijn dat ik het fout heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:09:
Ik merk nu in Velen dat ik gewoon te laag level ben, alle quests die ik kan vinden zijn veel hoger level. Mis ik iets of is er iets misgegaan met de xp die ik hoorde te krijgen? En weet iemand waar er in Velen wat laag level quests te vinden zijn?
in dat dorpje waar je in het begin in die kroeg zit staat ergens in dat dorpje een informatie bord. Als je die quests accepteert dan krijg je allemaal level 1- 3 quests.

spoiler:
(zoals bijvoorbeeld de heks bij die waterput of de quest van die brand in bij de ijzersmid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
robinez schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:13:
[...]

in dat dorpje waar je in het begin in die kroeg zit staat ergens in dat dorpje een informatie bord. Als je die quests accepteert dan krijg je allemaal level 1- 3 quests.

spoiler:
(zoals bijvoorbeeld de heks bij die waterput of de quest van die brand in bij de ijzersmid).
Dat gebied heb ik dus al helemaal uitgespeeld incl alle sidequests en ? op de kaart.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Msi92 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:12:
[...]

Volgens mij heeft dat met inflatie te maken of per NPC verschillende prijzen (kan zijn dat ik het fout heb)
zijn inderdaad verschillende prijzen,
spoiler:
als je bepaalde npc's geholpen hebt met een quest dan heeft dat invloed op de prijs, bijvoorbeeld een van die handelaren had ik geholpen via een quest en de prijzen waren daarna gehalveerd (geeft die ook aan in een gesprek dat die dat ging doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Willen jullie a.u.b. letten op de spoiler tag's :+
Zojuist de mediamarkt uitgelopen met mijn 1e hardcopy voor de ps4 :D
Normaal doe ik alleen maar digital copy's. maar met deze leuke extra's moet je datuurlijk de hardcopy hebben d:)b

[ Voor 74% gewijzigd door tellavist op 20-05-2015 14:17 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:08
voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:14:
[...]

Dat gebied heb ik dus al helemaal uitgespeeld incl alle sidequests en ? op de kaart.
Heb je ook de verschillende POI's opgelost?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Puc van S. schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:16:
[...]

Heb je ook de verschillende POI's opgelost?
Ja ik ben er vrij zeker van dat ik echt ALLES gedaan heb. Ik heb zelfs even een wiki bekeken om te zien of ik iets gemist heb. XP Bugje dan?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Msi92 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:12:
[...]

Verschillende prijzen tussen 2 NPC's heb ik ook, scheelt niet veel maar toch. Dat het duurder is als je iets eventueel wil terug kopen begrijp ik ook. Wat ik niet snap is dat het verschil tussen de genoemde prijs in je inventory en de selling prijs zo gigantisch is, zo kom je natuurlijk nooit aan geld. Zit mezelf elke keer al "rijk" te rekenen en dan valt het toch wel vies tegen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 14:13

lithiumangel

Tuurlijk !

voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:09:
RPG 101 - random mobs grinden als je niet hoog genoeg bent voor een quest.

Ik speel W3 op medium dificulty - en tot zover al die quest level estimates zijn zwaar overschat.
Heb een quest gedaan waar ik 3 (!) levels onder zat en het was een makkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
robinez schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:13:
[...]

spoiler:
Even iets anders? Heb jij de game met Nederlandse vertaling of NL subs aan? Gezien je best wat nederlandse woorden gebruikt? De rest hier gebruikt de engelse benamingen dus dit valt me op. Asperger hier, let niet op mijn randomness.

Maar even over die 3 quests. Die heb ik nu gedaan, totaal zit ik nu _net_ op level 2. Dus totaal gaf dat alles tot dat punt(inclusief tutorial, eerste ontmoeting griffin etc) dus 1k xp (elk level in witcher is 1k xp deal with it). Dus misschien niet helemaal waard, maar kan net de scales tippen.

Zelf hoop ik iig om snel een weapon smith te zoeken, heb een erg mooi wapen schematic gevonden die hij/zij dan mag maken.

Over smithies gesproken, er staat dat de eerste rank: Amateur is. Weet iemand of het mogelijk is om een smithie te "levelen" door veel bij hem te laten maken of zo? Of is dat gewoon wishfull thinking?
bAdmuTs schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:21:
[...]

Verschillende prijzen tussen 2 NPC's heb ik ook, scheelt niet veel maar toch. Dat het duurder is als je iets eventueel wil terug kopen begrijp ik ook. Wat ik niet snap is dat het verschil tussen de genoemde prijs in je inventory en de selling prijs zo gigantisch is, zo kom je natuurlijk nooit aan geld. Zit mezelf elke keer al "rijk" te rekenen en dan valt het toch wel vies tegen :(.
Mja is toch logisch? Als jij je herbs verkoopt aan een herbalist dat je er dan meer voor krijgt dan herbs verkopen aan een blacksmith? Die herbalist handelt in herbs en door het aan hem te verkopen vergroot hij zijn stock en kan hij meer/minder winst maken. Andersom is ook het geval. Vanuit een gameplay perspective is het best kut, want je "moet" telkens naar andere shops om de meeste winst te maken. Voor de immersion en world building vind ik het alleen maar mooi en meer 'realistisch'.

[ Voor 28% gewijzigd door ye-roon op 20-05-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:09
lithiumangel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:24:
[...]

Ik speel W3 op medium dificulty - en tot zover al die quest level estimates zijn zwaar overschat.
Heb een quest gedaan waar ik 3 (!) levels onder zat en het was een makkie.
Ligt aan die difficulty, op de moeilijkere red je dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
lithiumangel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:24:
[...]

Dat is onderdeel van het probleem, ik krijg echt nauwelijks xp voor monsters. Misschien dat ik na 10-15 monsters 25-50 xp verder ben.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ye-roon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:25:
[...]

Even iets anders? Heb jij de game met Nederlandse vertaling of NL subs aan? Gezien je best wat nederlandse woorden gebruikt? De rest hier gebruikt de engelse benamingen dus dit valt me op. Asperger hier, let niet op mijn randomness.
haha, nee ik heb wel de engelse versie, maar op nederlandse forums gebruik ik bijna altijd de nederlandse vertaling, maar je hebt wel gelijk natuurlijk. Als iedereen hier de engelse termen gebruikt zal ik dat ook doen.

goed punt, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

[...]
Over smithies gesproken, er staat dat de eerste rank: Amateur is. Weet iemand of het mogelijk is om een smithie te "levelen" door veel bij hem te laten maken of zo? Of is dat gewoon wishfull thinking?
Er staat een bepaalde hoeveelheid crowns naast (naast Amateur), verbaast me niks als je die hoeveelheid daar heb uitgegeven de NPC 1 level stijgt. Of dat is de hoeveelheid die die NPC op zak heeft.
[...]
Mja is toch logisch? Als jij je herbs verkoopt aan een herbalist dat je er dan meer voor krijgt dan herbs verkopen aan een blacksmith? Die herbalist handelt in herbs en door het aan hem te verkopen vergroot hij zijn stock en kan hij meer/minder winst maken. Andersom is ook het geval. Vanuit een gameplay perspective is het best kut, want je "moet" telkens naar andere shops om de meeste winst te maken. Voor de immersion en world building vind ik het alleen maar mooi en meer 'realistisch'.
Dat begrijp ik ook wel ;) en is ook logisch alleen waarom is het verschil tussen de genoemde prijs in de inventory en de selling prijs zo groot, dat snap ik niet :? .

[ Voor 44% gewijzigd door bAdmuTs op 20-05-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 00:11
bAdmuTs schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:33:
[...]

Er staat een bepaalde hoeveelheid crowns naast (naast Amateur), verbaast me niks als je die hoeveelheid daar heb uitgegeven de NPC 1 level stijgt. Of dat is de hoeveelheid die die NPC op zak heeft.
Dat is de hoeveelheid die de vendor op zak heeft; gaat omhoog als je koopt en omlaag als je verkoopt. Er zit dus een max aan wat je kunt verkopen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-10 14:19

npolm

P8

Even een hele andere vraag hier; sinds Dragon Age:I is er volgens mij iets veranderd in mijn TV-instellingen. Opeens werd het beeld enorm onduidelijk zodra ik draaide met mijn PS4-controller. Ik dacht dat dit aan het spel zelf lag, maar dit heb ik nu ook met TW3. Iemand enig idee aan welke instellingen dit zou kunnen liggen? Is een vrij nieuwe SmartTV van Samsung (die iBood-WK actie)

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:27:
[...]

Dat is onderdeel van het probleem, ik krijg echt nauwelijks xp voor monsters. Misschien dat ik na 10-15 monsters 25-50 xp verder ben.
Dat komt omdat je geen XP krijgt voor het killen van monsters buiten quests om, alleen als je een monster doodt wat je nog niet eerder had gezien krijg je XP voor het feit dat het monster aan je ''beastiary'' wordt toegevoegd...

Ouderwets ''grinden'' zit er niet in.

[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 20-05-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
On_E schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:36:
[...]

Dat komt omdat je geen XP krijgt voor het killen van monsters buiten quests om, alleen als je een monster doodt wat je nog niet eerder had gezien krijg je XP voor het feit dat het monster aan je ''beastiary'' wordt toegevoegd...

Ouderwets ''grinden'' zit er niet in.
Kijk dat is nou eens nuttige info :)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
is er eigenlijk een manier om te zien waar bepaalde ingredients van een recipe gevonden kunnen worden?

spoiler:
bijvoorbeeld moest ik het ingrediënt: Drowner Brain zien te krijgen, maar je hebt dan geen idee waar je die kunt vinden, uiteindelijk blijken drowners maar op bepaalde plekken op de kaart voor te komen, maar daar wordt je niet mee geholpen binnen de game, daar moet je zelf zien achter te komen (is uiteindelijk wel gelukt overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 14:15
Even een vraagje over het craften/upgraden/chemist uithangen. Komt hier aan het begin van het spel nog een tutorial over? Ik heb nu eventjes gespeelt en heb uitleg gekregen combat systeem en dat kaartspel. Ik vind het in principe prima om dit zelf uit te gaan vinden, maar als hier nog een tutorial over komt heb ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 16:16
Komt vanzelf aanbod in de tutorial...gedeeltelijk. Een aantal dingen zijn voor mij ook nog onduidelijk, zelfs na 20+ uur spelen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

boe2 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:04:
Motion blur? Dat kan helpen om lage fps 'vloeiend' te krijgen, net zoals op televisie. En bij goede motion blur implementatie krijg je nooit de echte blur te zien.
Nee motion blur krijgt het niet vloeiend als je framerate 30fps blijft. Smooth alleen groffe details uit, maar als de motion blur ook 30fps is maakt het niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:44:
[...]

Kijk dat is nou eens nuttige info :)
Het blijkt dat je minimaal XP krijgt ipv niets...

En :
spoiler:
als je de griffin hebt gedood krijg je een 'trinket' die 5% extra XP geeft voor het killen van random monsters...

Blijkbaar toch nog aangepast aangezien de makers voor release nog hadden geroepen dat je geen XP kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Ik ben net toch maar even opnieuw gestart. Binnen een uur had ik weer even veel xp als ik had na heel white orchard clearen. Blijkbaar toch is misgegaan met de xp die ik hoorde te krijgen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:42
voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:26:
Ik ben net toch maar even opnieuw gestart. Binnen een uur had ik weer even veel xp als ik had na heel white orchard clearen. Blijkbaar toch is misgegaan met de xp die ik hoorde te krijgen.
Zelfde difficulty? want ik heb volgens mij ook last van deze issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
De game laad niet meer bij mij op de Xbox One. Ik kom niet eens meer in het hoofdmenu, hij staat al bijna een half uur op please wait dit kan niet goed zijn denk ik. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-10 09:56

Madstorm

Derping all the way!

Hmm, misschien dat ik hier dan ook last van heb.
Hoe snel was je nu level 2? Na hoeveel quests ongeveer?

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Net een vette RELIC Dwarven Axe gevonden :D 69-85 damage, +100 armor piercing, +25% critical hit. Ben zelf lvl 6 overigens. Vet wapen en goeie damage :)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 13:49
polm85 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:36:
Even een hele andere vraag hier; sinds Dragon Age:I is er volgens mij iets veranderd in mijn TV-instellingen. Opeens werd het beeld enorm onduidelijk zodra ik draaide met mijn PS4-controller. Ik dacht dat dit aan het spel zelf lag, maar dit heb ik nu ook met TW3. Iemand enig idee aan welke instellingen dit zou kunnen liggen? Is een vrij nieuwe SmartTV van Samsung (die iBood-WK actie)
Vermoedelijk heb je "Game mode/spelmodus" in de TV niet aan staan.

Kijk in je TV settings onder beeld of systeem.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Leg uit? Ik heb nu de 3 bounty board quests gedaan, plus wat random stuff in between (hidden treasure, smugglers cache, buried treasure) en ben net aan level 2. Nog geen andere dingen en nog geen places of power tegen gekomen. Na de tavern ook geen 'main quest' meer gedaan.
lanerios schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:34:
Vraagje, ik zie op de notice board ook vaak papiertjes die ik kan "wegklikken" en waar ik geen quest oid van krijg. Hebben die nog nut?
Volgens mij geven die je PoI op de map.

[ Voor 20% gewijzigd door ye-roon op 20-05-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vraagje, ik zie op de notice board ook vaak papiertjes die ik kan "wegklikken" en waar ik geen quest oid van krijg. Hebben die nog nut?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
lordprimoz schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:30:
[...]

Zelfde difficulty? want ik heb volgens mij ook last van deze issue.
Ja, Death March
Madstorm schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:32:
[...]

Hmm, misschien dat ik hier dan ook last van heb.
Hoe snel was je nu level 2? Na hoeveel quests ongeveer?
Level 2 vlak na de knockpartij buiten de eerste inn. Nu ruim over de helft naar level 3 na de eerste introductie main quests (nog geen side quests gedaan).

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

lanerios schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:34:
Grote briefjes zijn quests, kleine briefjes ''lore''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:42
voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:35:
[...]

Ja, Death March

[...]

Level 2 vlak na de knockpartij buiten de eerste inn. Nu ruim over de helft naar level 3 na de eerste introductie main quests (nog geen side quests gedaan).
Ik ga vanavond ook maar eens een nieuwe game starten. Na alle quests in white orchard was ik net halverwege level 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-10 09:56

Madstorm

Derping all the way!

[...]

Hmm, ik ben al aardig stukje verder dan dat. Denk dat ik een 3 side quests gedaan heb, en nog een stukje verder ben gegaan met de main quest (na de Inn). Ook randoms plekken ondekt en ben nog geen level 2.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Madstorm schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:38:
[...]

Hmm, ik ben al aardig stukje verder dan dat. Denk dat ik een 3 side quests gedaan heb, en nog een stukje verder ben gegaan met de main quest (na de Inn). Ook randoms plekken ondekt en ben nog geen level 2.
volgens mij krijg je voor de sidequest ook maar weinig xp, van de paar die ik gisteren gedaan heb kreeg ik uiteindelijk 25/50xp, terwijl je voor de main quests +- 500 per stuk kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

Ja, Death March

[...]

Echt :? Na die knokparty 3 sidequests gedaan, nog steeds level 1 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Dat had ik de eerste keer dus ook..

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Van de vraagtekentjes krijg je ook wel eens XP, door een nest op te blazen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:26
Puc van S. schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:41:
[...]

volgens mij krijg je voor de sidequest ook maar weinig xp, van de paar die ik gisteren gedaan heb kreeg ik uiteindelijk 25/50xp, terwijl je voor de main quests +- 500 per stuk kreeg.
Ik kan dit bevestigen:

spoiler:
Aangezien toen ik net bij de keizer geweest was ik op level 4 was, toen teruggegaan naar het begin gebied en toen nog een stuk of 10 sidequests heb gedaan + vraagtekens opgelost en maar een half level erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

CyberCube schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:08:
[...]

PS4? Game verwijderen, PS4 opnieuw opstarten, LAN kabel eruit en de game spelen, Na de cutscenes internetkabel erin en nieuwste patch installeren!
Bij mij hielp het al om slechts de disc even schoon te maken, vreemd maar waar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:43:
Dat had ik de eerste keer dus ook..
ivm een secret scene in de dream die er blijkbaar in zit was ik van plan vanavond opnieuw te starten, ik test dan direct deze theorie. Het lijkt me echt lomp als ze dit ineens gepatched hebben of zo. Zeker omdat het me veel hardache had gescheelt om Sun and Stars al te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Mensen die al een voorlopig conclusie hebben voor de game?

Ik zou het op dit moment (na ~5 uur gamen/level 4 zijn) het een 8.2 geven. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
5 uur en level 4? Speedrun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Msi92 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:57:

Vertel er dan ook even bij waarom...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Vind je? :p ik skip alle side quests en volg alleen de main story. Side quests komen later

^
Ben deels aan het werk, verklaring komt nog hehe :)

[ Voor 24% gewijzigd door Msi92 op 20-05-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al de Scavenger Hunt : Viper School Gear bug tegengekomen, ik wel zojuist en baal er van want wil graag sterkere gear.... Maar goed bug is bekent en word gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 11:06
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:16:
Iemand al de Scavenger Hunt : Viper School Gear bug tegengekomen, ik wel zojuist en baal er van want wil graag sterkere gear.... Maar goed bug is bekent en word gefixt.
Ben nu bij die quest. Wat is de bug dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Msi92 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:04:
Vind je? :p ik skip alle side quests en volg alleen de main story. Side quests komen later

^
Ben deels aan het werk, verklaring komt nog hehe :)
Ik heb gelezen dat je side quests ook zoveel als mogelijk meteen moet doen, schijnt dat door main quests te doen bepaalde side quests verdwijnen en niet meer te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 13:49
ye-roon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:54:
[...]

ivm een secret scene in de dream die er blijkbaar in zit was ik van plan vanavond opnieuw te starten,
Wil je de link daarnaartoe misschien in een spoilertag voor me zetten?
Dan kan ik dat bekijken en vanavond ook proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

bAdmuTs schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:28:
[...]

Ik heb gelezen dat je side quests ook zoveel als mogelijk meteen moet doen, schijnt dat door main quests te doen bepaalde side quests verdwijnen en niet meer te doen zijn.
Dat is bijna altijd wel in RPG's ja, ook omdat je dus soms dingen doet waardoor sidequests onlogisch zouden worden omdat je iemand al hebt doodgemaakt ofzo..

Ik doe juist altijd zoveel mogelijk sidequests.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

HeatWave schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:33:
[...]
Ik doe juist altijd zoveel mogelijk sidequests.
Ik ook, ga zoveel mogelijk lekker mijn eigen weg. Ben meestal ook zwaar overpowered als ik weer eens met de main quests verder ga :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

bAdmuTs schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:37:
[...]

Ik ook, ga zoveel mogelijk lekker mijn eigen weg. Ben meestal ook zwaar overpowered als ik weer eens met de main quests verder ga :).
Ja, das het nadeel/voordeel ;).

Ik loop idd redelijk eenvoudig door de meeste mainquests heen uiteindelijk, maar dat vind ik dan niet erg.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 12:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 06:03
hoe snel je life points weer er bij te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
ye-roon schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:00:
[...]

Ik ben ook benieuwd of de tattoo die je kan krijgen in act 1 ook mee genomen word naar TW3, zou toch wat zijn als ze dat niet mee nemen :) (Ik haal em altijd weg, maar kan me voorstellen dat mensen het laten staan).
spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BclBCbV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Rokz schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:58:
hoe snel je life points weer er bij te krijgen?
Als je het over Health hebt: food eten of mediteren :p (potions weet ik niet zeker)

[ Voor 10% gewijzigd door Msi92 op 20-05-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Msi92 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:02:
[...]

als je het hebt over Health, is het food eten of mediteren :p (potions weet ik niet zeker)
Waarbij mediteren niet werkt op de hogere difficulties. (blood and broken bones en hoger)

Je hebt ook 1 skill waarbij je regeneration verhoogt word. (sun and stars)

En je hebt de swallow potion die HP regened.

[ Voor 16% gewijzigd door Puc van S. op 20-05-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:45
kan iemand mij ffe helpen, wat zijn de potions of dingen die ik echt nodig heb qua gear etc, ik ben arm ik ben slap kom een paar van die downers tegen en ben meteen weer dood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Ambition88 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:13:
kan iemand mij ffe helpen, wat zijn de potions of dingen die ik echt nodig heb qua gear etc, ik ben arm ik ben slap kom een paar van die downers tegen en ben meteen weer dood :P
http://kotaku.com/tips-fo...er-3-wild-hunt-1705588522

Misschien dat dit helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Ambition88 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:13:
Downers zijn een stuk makkelijker dan drowners, downers maken er zelf een eind aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:45
ja maar die kerels 3 hitten me zowat thanks voor de link zal eens zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ambition88 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:32:
ja maar die kerels 3 hitten me zowat thanks voor de link zal eens zien
Zorgen dat je niet geraakt word, welkom bij The Witcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 20:20
Oef die Jenny is een erg lastige enemy. Moet zeggen dat die level recommendations volgens mij echt niet kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
Ik heb het spel nu ongeveer 2 uur gespeeld op de ps4 en ik word niet blij :

- Het spel stottert erg vaak. Vooral in de tussen filmpjes en tijdens het paardrijden. Dit hebben ze moedwillig op de markt gebracht. Ik kan mij niet voorstellen dat niemand bij de ontwikkelaar dit heeft opgemerkt op een ps4

- De snelle beweging die zelfs op de laagste stand nog steeds veel te snel gaat. Gaat nergens meer over. Ik wil langzamer kunnen bewegen...

Ik heb het spel maar weer uit mijn ps4 gehaald totdat er weer een update verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Ff een vraagje, moet je de day 1 patch handmatig adden/downloaden of wordt de patch automatisch gedownload? (PS4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Laatst online: 11-03 12:06
Msi92 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:57:

Ik speel nooit Rpg's (laatste was fable op de xbox360 volgens mij) maar ben erg onder de indruk ervan. _/-\o_
Msi92 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:32:
Ff een vraagje, moet je de day 1 patch handmatig adden/downloaden of wordt de patch automatisch gedownload? (PS4)
Gaat automatisch. Je ziet het aan de versie van het spel 1.02 op het moment :)

[ Voor 9% gewijzigd door 0xrubennft op 20-05-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 17:30
0xrubennft schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:37:
[...]

Ik speel nooit Rpg's (laatste was fable op de xbox360 volgens mij) maar ben erg onder de indruk ervan. _/-\o_

[...]

Gaat automatisch. Je ziet het aan de versie van het spel 1.02 op het moment :)
Hmm bij mij staat er versie 1.01 in spel menu, ook als ik controleer via options in ps4 menu staat er 01.01. Ik heb gisteren wel een update bestand binnen gehaald en ook geinstalleerd. Heb gisteren en vandaag spel verder ook kunnen spelen.

Controleren op update optie geeft aan dat er geen nieuwe update beschikbaar is ofwel spel is up to date.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
SC4RF4C3 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:51:
[...]

Hmm bij mij staat er versie 1.01 in spel menu, ook als ik controleer via options in ps4 menu staat er 01.01. Ik heb gisteren wel een update bestand binnen gehaald en ook geinstalleerd. Heb gisteren en vandaag spel verder ook kunnen spelen.

Controleren op update optie geeft aan dat er geen nieuwe update beschikbaar is ofwel spel is up to date.

Iemand een tip?
1.01 is de nieuwste. Waar hij 1.02 vandaan haalt weet ik ook niet, misschien typo? Er is sinds release één update geweest en dat was de day one patch, 1.01.

:)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 17:30
Ben dus niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb volgens mij ook 1.02. ;)
Update teruggetrokken misschien, zou alleen niet weten waarom daar dan niks van bekend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik heb ook sinds gisterennacht al 1.02 (Steam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Op de pc was het patch 1.01 maar in game stond 1.02 ;).

Pagina: 1 ... 18 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic