Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-10 09:56

Madstorm

Derping all the way!

mike0001 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:00:
[...]

Waar zit een herbalist? Zat me gisteren rot te zoeken naar een plantje haha
spoiler:
Zal het plantje zijn die je nodig hebt voor de specter oil?
Ik heb me gisteren ook helemaal de @!#$#$ gezocht, maar niet kunnen vinden :P

Zal vanavond ook maar even langs de Herbalist. Als je iets verder gaat met de 'main' quest' dan krijg je een waypoint, want dan moet je bij de herbalist langs.

[ Voor 12% gewijzigd door Madstorm op 20-05-2015 09:05 ]

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberCube
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02 12:03
afca020 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:44:
Bij mij blijft hij steeds in het laadscherm hangen na de eerste twee cutscenes.. je kunt ze ook nog niet eens skippen, wat een gekloot zeg.
PS4? Game verwijderen, PS4 opnieuw opstarten, LAN kabel eruit en de game spelen, Na de cutscenes internetkabel erin en nieuwste patch installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 07:53
Madstorm schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:03:
[...]

spoiler:
Zal het plantje zijn die je nodig hebt voor de specter oil?
Ik heb me gisteren ook helemaal de @!#$#$ gezocht, maar niet kunnen vinden :P

Zal vanavond ook maar even langs de Herbalist. Als je iets verder gaat met de 'main' quest' dan krijg je een waypoint, want dan moet je bij de herbalist langs.
Je hebt gelijk. was inderdaad voor waar jij je ook de @#$% hebt gezocht.

Ik ben nog niet verder in de main quest. Heb me even gefocussed op de vraagtekens op de map. Dat gaf me al genoeg voldoening haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nog maar 2 uur kunnen spelen, wat vertaalt in een drietal sidequests. Mijn eerste indruk? Wat een spel!
Ik ben een grote liefhebber van de eerste twee witcher games, en deel drie is echt "wat als the witcher een open world game was".

Er is hier en daar gezeik over de pc graphics, wat imo complete onzin is. Ik speel met alles op "high", textures op "ultra" (geen hairworks, AMD kaartje) en dit is met voorsprong de meest visueel indrukwekkende game die ik ooit gespeeld heb. Er zullen waarschijnlijk wel shooters uitgekomen zijn dit jaar met betere graphics, maar het detail dat we hier zien in een seamless open world rpg? Ik zou het een mirakel durven noemen :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Jackal131 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:02:
[...]

Yup...dag je vrij, :+

Het levelen gaat niet zo snel en dat is prima zo. Vermaak me kostelijk met de zeer goed uitgewerkte sidequests. Bij veel games is het zo dat een sidequest een beetje een "ff-snel-tussendoor" gevoel met zich meebrengt. Ik heb gisteren een sidequest gespeeld waar ik ruim 2 uur over heb gedaan, terwijl alles toch vrij soepeltjes liep. Moet wel zeggen dat er heel veel tijd in de conversaties gaat zitten...
Conversaties kosten inderdaad veel tijd, maar door de manier waarop ze het hebben gedaan verveelt me dat geen seconde. Bij Skyrim klikte ik ze snel door, hier blijf ik wel redelijk gefocussed op wat ze zeggen. Mede door de goede animaties.

Het levellen vind ik ook een goed systeem. Als je ziet dat je nog tot niveau 26 (of hoger. Weet ik niet meer zeker) kan klimmen dan heb ik nog wel even te gaan. Ben nu lvl 2 na uurtje of 4 a 5 the witcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-09 23:15
Is t niet zo dat je met die "places of power" ability points krijgt? Ik las op een site 10 locaties met die dingen, dus 10 points. 6 in orchard en 4 in velen

PSN: Wauzer010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:34

On_E

Housemusic

wauzer schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:12:
Is t niet zo dat je met die "places of power" ability points krijgt? Ik las op een site 10 locaties met die dingen, dus 10 points. 6 in orchard en 4 in velen
Dat klopt ja.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
mike0001 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:11:
[...]
Conversaties kosten inderdaad veel tijd, maar door de manier waarop ze het hebben gedaan verveelt me dat geen seconde.
Was ook geen punt van kritiek hoor.

Ik vermaak me er ook zeker mee, anders ging ik ook niet alle opties bij langs. Ze hebben er ook wel leuke, humoristische opmerkingen in verwerkt.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-09 23:15
Mooi, eerst die dingen maar eens op gaan zoeken dan.... is t al half 4????? :(

PSN: Wauzer010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag aan de mensen die de game reeds in bezit hebben :)

Ik twijfel gigantisch over welke versie ik wil aanschaffen, ga ik voor de PC of voor de PS4. Heb de voorgaande twee delen uiteraard op de PC gespeeld.

Ik vind ernstig lange discussies omtrent de performance op de PC maar nergens echt een duidelijke conclusie met betrekking tot de PS4. Als ik de meeste mensen moet geloven heb je dure hardware nodig om de game een beetje zinnig te spelen.

Als hij gewoon goed loopt op de PS4 ga ik voor die versie i.p.v. de PC versie (geen zin om al die troubles op mijn nek te halen)

Daarnaast vraag ik me af hoe het zit met de save game "simulatie" voor zover ik kan vinden worden er maar een paar keuzes (uit de witcher 2 ) overgenomen naar de PS4 versie van de game, heeft iemand enig idee of je daarmee gigantische dingen gaat mislopen ?

Met andere woorden zijn er geen kleine keuzes, storylines uit deel 1 of 2 die doorlopen in deeltje 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Jackal131 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:15:
[...]

Was ook geen punt van kritiek hoor.

Ik vermaak me er ook zeker mee, anders ging ik ook niet alle opties bij langs. Ze hebben er ook wel leuke, humoristische opmerkingen in verwerkt.
Van mijn kant was het ook geen punt van kritiek. Alleen een aanvulling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56
Ik had gisteren een 2 tal uurtjes om te spelen, maar daar is niets van gekomen... Snap niet dat een PC game anno 2015 niet toe staat om WSAD te rebinden... heb echt enorm lopen kloten in de settings file om alles handmatig aan te passen... Mijn eerste ervaring met The Witcher (deel 1 dus) was ook al verschrikkelijk.. geen inverse mouse optie!

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Potame schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:20:
Ik had gisteren een 2 tal uurtjes om te spelen, maar daar is niets van gekomen... Snap niet dat een PC game anno 2015 niet toe staat om WSAD te rebinden... heb echt enorm lopen kloten in de settings file om alles handmatig aan te passen... Mijn eerste ervaring met The Witcher (deel 1 dus) was ook al verschrikkelijk.. geen inverse mouse optie!
niet het antwoord dat je wil horen, maar heb je al een gamepad overwogen? Ik heb alle witcher games tot nu toe met men xbox controller gespeeld omdat tobo+muis te omslachtig aanvoelde.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:08
Potame schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:20:
Ik kon gewoon de keybindings aanpassen via het menu meen ik? tevens was er dacht ook een invers axis optie?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:18
Ik heb The Witcher 3 max. 2 uurtjes gespeeld. Tot nu toe kan ik niet echt een goede mening geven. Het spel is erg goed, en de soundtracks en omgeving vindt ik al heel erg tof. De reden waarom ik nog niet echt een mening kan geven is omdat de game sinds de nieuwe NVIDIA drivers erg snel crashed. Als ik de game speel kan het zijn dat hij na 15 minuten uitvliegt. In mijn opstelling heb ik een NVIDIA GTX 770 SLI. Ik zie op de NVIDIA forums dat heel veel mensen problemen hebben met The Witcher 3 in combinatie met SLI. Tijdens het crashen krijg ik geen foutmelding of driver crash. Ik ga naar het bureaublad en The Witcher 3 kan je nog op de achtergrond horen. Wanneer ik alt-tab dan verdwijnt de game ineens.

Maar goed, ik hoop dat er toch snel een fix komt zodat ik toch The Witcher 3 in SLI kan draaien.

Ook hoor ik mensen toch wel klagen of het feit dat ze qua FPS niet veel verschil hebben als ze nu op Medium of High spelen. Als je dan toch kijkt hoe goed GTA V is geoptimaliseerd dan is dit ineens heel erg anders. Als je een review van The Witcher 3 leest (http://www.gamersnexus.ne...aphics-card-fps-benchmark), hebben zij de volgende conclusie gegeven: A Poorly Optimized Launch. Zoals ik kan zien dat je met een GTX 770 (1) gemiddeld 44 FPS haalt op Medium (1080p) moet ik zeggen dat dit niet heel erg denderend is. Zelfs een beetje slecht.

Ik hoop echt dat er binnenkort een NVIDIA en GAME update komt om de optimalisatie beter te maken. Want als de graphics nu "out of this world" waren dan had het me niet uitgemaakt, maar dat is helaas ook niet zo. Toch kan je zien dat een game echt goed geoptimaliseerd wordt wat voor een groot verschil je dan hebt qua performance en kwaliteit.

Conclusie: Game ziet er perfect uit, maar door de problemen nog niet uitgebreid kunnen spelen.

In-game screenshot (1080p bijna alles op ultra): Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/37498056378508802/043F05D08B50344CE0E29FF15B8675618D369688/

[ Voor 11% gewijzigd door Diigii op 20-05-2015 09:32 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:18:
Even een vraag aan de mensen die de game reeds in bezit hebben :)

Ik twijfel gigantisch over welke versie ik wil aanschaffen, ga ik voor de PC of voor de PS4. Heb de voorgaande twee delen uiteraard op de PC gespeeld.

Ik vind ernstig lange discussies omtrent de performance op de PC maar nergens echt een duidelijke conclusie met betrekking tot de PS4. Als ik de meeste mensen moet geloven heb je dure hardware nodig om de game een beetje zinnig te spelen.

Als hij gewoon goed loopt op de PS4 ga ik voor die versie i.p.v. de PC versie (geen zin om al die troubles op mijn nek te halen)

Daarnaast vraag ik me af hoe het zit met de save game "simulatie" voor zover ik kan vinden worden er maar een paar keuzes (uit de witcher 2 ) overgenomen naar de PS4 versie van de game, heeft iemand enig idee of je daarmee gigantische dingen gaat mislopen ?

Met andere woorden zijn er geen kleine keuzes, storylines uit deel 1 of 2 die doorlopen in deeltje 3 ?
als je voor de graphics wil gaan moet je toch de pc versie nemen. Gisteren even paar uur gespeeld op ps4, na een very annoying issue(kan geen new game starten met patch 1.02, moest game verwijderen en starten zonder update om het te fixen). Graphics zijn best ok, maar niet super en kan af en toe een klein schokje geven, maar op zich goed speelbaar. Naar wat ik hoor is de pc versie toch iets beter daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:20
Ik ben zelf ook wat teleurgesteld in de performance, afgaande op eerdere berichten dat hij met een 970gxt op zo goed als Ultra op fullhd zou moeten kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56
Puc van S. schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:23:
[...]

Ik kon gewoon de keybindings aanpassen via het menu meen ik? tevens was er dacht ook een invers axis optie?
Keybindings kun je aanpassen, maar niet WSAD, de movement keys dus.
De invers axis optie zat niet in witcher 1, dat maakte voor mij toen het spel onspeelbaar.

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poe, de besturing is mij nog even wennen op de PS4. Er zijn zoveel knoppen die ik moet gebruiken...

Ook heb ik mijn eerste sidequest gefailed hierdoor (achtervolging op mijn paard), ik kon de juiste knoppen niet vinden en toen was hij ontsnapt. Volgens mij kan ik gafailde sidequests niet nogmaals doen als ik het zo zag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:15
Ik ben helemaal niet bekend maar zit toch erg erg erg te twijfelen om vanmiddag uit me werk langs de mediamarkt te rijden om the witcher3 op te pikken voor de PS4.

Is dit spel alleen melee bases of kan je ook spells casten of met je pijl en boog rond rennen? Kan je ook classes etc selecteren of hoe gaat dat hier in zijn werking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Inhumanous schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:41:
Ik ben helemaal niet bekend maar zit toch erg erg erg te twijfelen om vanmiddag uit me werk langs de mediamarkt te rijden om the witcher3 op te pikken voor de PS4.

Is dit spel alleen melee bases of kan je ook spells casten of met je pijl en boog rond rennen? Kan je ook classes etc selecteren of hoe gaat dat hier in zijn werking?
Het is in princiepe melee maar je kan wel al je talentpoints in 6 verschillende "signs" stoppen. Dit zijn de spells die je als Witcher kan doen. Classes zijn er niet. Verder heb je ook een kruisboog maar dit zal nooit je primary weapon zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.

Je hebt maar 1 class (witcher ;)) en het is zowel melee als spells (en een kruisboog/bommen/throwing knifes) maar het is eigenlijk allemaal ondersteunend en niet exclusief.

Als je alleen maar spells wil casten of alleen maar met je kruisboog wil spelen... Succes :P

Zoals hierboven gezegd, er zit wel een redelijk uitgebreid "talent" systeem in waarin je je character kan customizen.

[ Voor 7% gewijzigd door Puc van S. op 20-05-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie

je speelt 1 char(geen customize optie)
geen classes systeem.
je hebt 2 melee wapens en een xbow en je kan wat rond schieten met "magic"maar die heeft redelijk lange cooldown, dus kan niet als enige damage source worden gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boemmie schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:26:
[...]

als je voor de graphics wil gaan moet je toch de pc versie nemen. Gisteren even paar uur gespeeld op ps4, na een very annoying issue(kan geen new game starten met patch 1.02, moest game verwijderen en starten zonder update om het te fixen). Graphics zijn best ok, maar niet super en kan af en toe een klein schokje geven, maar op zich goed speelbaar. Naar wat ik hoor is de pc versie toch iets beter daar in.
Nouja, ik ga dan liever puur voor Gameplay. Ik weet dat ik me op de PC dan toch ga irriteren dat een game niet stabiel loopt op laten we zeggen 60 FPS (heb zelf een 3570K + GTX780) maar zoals ik het lees kan je daarmee de game niet op een stabiele FPS spelen. Microstutter is iets waar ik me tegenwoordig ook aan kan storen.

Qua gameplay ben ik op de PS4 dus alleen bang dat ik zaken ga missen omdat je geen save kan importen. Alleen een paar grote plot choices kan maken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

boemmie schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:26:
[...]

Op wat voor TV speel jij?

Graphics ''best ok'' noemen vind ik nml. nogal vreemd, ze zijn top imo!
Bedenk je wel dat je een gigantische open world RPG aan het spelen bent he? :)

[ Voor 11% gewijzigd door On_E op 20-05-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
On_E schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:47:
[...]

Op wat voor TV speel jij?

Graphics ''best ok'' noemen vind ik nml. nogal vreemd, ze zijn top imo!
Bedenk je wel dat je een gigantische open world RPG aan het spelen bent he? :)
LG 32 inch geval van aardig wat jaartjes oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:46:
[...]

Nouja, ik ga dan liever puur voor Gameplay. Ik weet dat ik me op de PC dan toch ga irriteren dat een game niet stabiel loopt op laten we zeggen 60 FPS (heb zelf een 3570K + GTX780) maar zoals ik het lees kan je daarmee de game niet op een stabiele FPS spelen. Microstutter is iets waar ik me tegenwoordig ook aan kan storen.

Qua gameplay ben ik op de PS4 dus alleen bang dat ik zaken ga missen omdat je geen save kan importen. Alleen een paar grote plot choices kan maken ;(
Ik heb begrepen dat de PS4 versie ook niet op een stabiele 60 FPS loopt. Daarnaast is de PC versie erg interessant als de mod-community straks op gang komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 01:11
Joeridev schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:50:
[...]

Ik heb begrepen dat de PS4 versie ook niet op een stabiele 60 FPS loopt. Daarnaast is de PC versie erg interessant als de mod-community straks op gang komt.
Nee, die draait 30fps met zo nu en dan een dipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Joeridev schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:50:
[...]
Klopt. Vooral in het begin had ik toch wel wat last van micro stutter.
Inmiddels valt het me niet eens meer op. Kan dus best zijn dat er nog steeds sprake is van micro stutter...

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

boemmie schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:49:
[...]

LG 32 inch geval van aardig wat jaartjes oud.
Ok! Nou ja het zal ook een kwestie van smaak zijn misschien maar ik ben erg tevreden over de graphics. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:19

npolm

P8

Gisteren ook uurtje of 2 gespeeld op de PS4.
Ben voor de Griffin (Peter?) gestopt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet versteld sta van de hele game, alhoewel ik nu al weet dat ik er talloze uren in ga stoppen. Gelukkig loopt de game wel vloeiend en heb ik gelukkig geen problemen gehad met loading screens of iets dergelijks.
Het lijkt voor mij ook veel meer op Skyrim dan DA:I. En dat bevalt mij wel!

Minpuntjes al eerder opgemerkt:
- veel te kleine tekst + inventory scherm
- onhandig openen/plukken met Geralt
- zaken als gras en steen zijn nou niet echt scherp + bijzonder te noemen, al zijn de vergezichten wel prachtig, vind ik toch jammer

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 18:33
Kan iemand mij vertellen of het spel zelf wat is? Gisteren met de DLC van destiny aan de gang geweest maar ik krijg een lamme scoll vinger van het bladeren door dit topic van al die mensen die nog steeds lopen te janken over de graphics op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm

npolm

P8

Biatch schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:03:
Kan iemand mij vertellen of het spel zelf wat is? Gisteren met de DLC van destiny aan de gang geweest maar ik krijg een lamme scoll vinger van het bladeren door dit topic van al die mensen die nog steeds lopen te janken over de graphics op de pc
Volgens mij is daar bij niemand twijfel over. Juist het verhaal en de karakters zijn het enorme sterke punt van deze game.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De weerseffecten zijn zeer goed gedaan vind ik, van die donkere wolken waar de zon af en toe nog doorheen komt bijvoorbeeld. Ik zat net in een onweersbui met harde storm, om me heen zag ik constant bliksemschichten en bomen die bijna horizontaal staan vanwege de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:19

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Gister de PS4 versie gehaald en gespeeld van 19:30 tot 00:30 :P

Eerst ook problemen dat hij op laoding scherm bleef hangen, moest dus applicatie verwijderen en opniew installeren daarna ging het alden super snel.

Besturing is ff wennen maar gaat goed met de controller, paardrijden had ik wat negatieve dingen over gehoord maar valt me niets tegenzeker niet met de automatische piloot, enkel het opstappen is wat irritant :P

Verder geen bugs, ziet er grafisch echt top uit, alleen wat framedrops gezien in bepaalde cutscenes. Belichting in de avond/ochtend is erg mooi gedaan! weers invloeden van wind/bewolking komen ook goed over. Enig minpuntje is dat de letters van de ondertiteling en hud wel erg klein, ik moet echt dichterbij de TV gana zitten om de teksten te kunnen lezen.

Wel 1 rare quest "bug" gehad. Je komt op een gegeven moment een man in het swamp tegen die beweerd dat hij overvallen is en of je zijn kistje terug wilt halen. Goed swamp lui verslaan, kistje gevonden, terug naar gast:
spoiler:
Je bent er dan achter dat hij zelf schuldig is, en dan gaat hij er ineens vandoor, moet er daarna nog iets gebeuren? Want ik kreeg maar even heel kort een tracking op mijn minimap maar ik kon niet veel sneller op mijn paard stappen om hem te achtervolgen en vervolgens was mijn hele quest geannuleerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 20-05-2015 10:08 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Chaoss schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:05:
Gister de PS4 versie gehaald en gespeeld van 19:30 tot 00:30 :P

Eerst ook problemen dat hij op laoding scherm bleef hangen, moest dus applicatie verwijderen en opniew installeren daarna ging het alden super snel.

Besturing is ff wennen maar gaat goed met de controller, paardrijden had ik wat negatieve dingen over gehoord maar valt me niets tegenzeker niet met de automatische piloot, enkel het opstappen is wat irritant :P

Verder geen bugs, ziet er grafisch echt top uit, alleen wat framedrops gezien in bepaalde cutscenes.

Wel 1 rare quest "bug" gehad. Je komt op een gegeven moment een man in het swamp tegen die beweerd dat hij overvallen is en of je zijn kistje terug wilt halen. Goed swamp lui verslaan, kistje gevonden, terug naar gast:
spoiler:
Je bent er dan achter dat hij zelf schuldig is, en dan gaat hij er ineens vandoor, moet er daarna nog iets gebeuren? Want ik kreeg maar even heel kort een tracking op mijn minimap maar ik kon niet veel sneller op mijn paard stappen om hem te achtervolgen en vervolgens was mijn hele quest geannuleerd?
spoiler: antwoord op zijn vraag in spoiler
Je moet op je eigen paard achter hem aan sprinten en hem van z'n paard af hakken met je zwaard. Quest completed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:13
Misschien wat offtopic maar elk topic met [Multi] ervoor staat vol met PC specs en straks gaat het over mods. Wat mij betreft splitsen ze vanaf nu elke nieuwe release in een PC en een Console topic. Het zijn 2 compleet verschillende ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Mensen die vinden dat de HUD te klein is, er is onder de opties een optie om deze te vergroten/verkleinen. Daar al naar gekeken?
Ik heb daar zelf geen last van, en bij mij staat hij op 'small' volgens mij.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:19

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
hyptonize schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:06:
[...]

spoiler: antwoord op zijn vraag in spoiler
Je moet op je eigen paard achter hem aan sprinten en hem van z'n paard af hakken met je zwaard. Quest completed.
Dat si mij dus niet gelukt, gast is verdwenen en quest is ook weg uit mijn lijstje :P nou ja nog genoeg andere quests te doen :P
Madstorm schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:09:
Mensen die vinden dat de HUD te klein is, er is onder de opties een optie om deze te vergroten/verkleinen. Daar al naar gekeken?
Hij staat standaard al op groot (op de PS4). Op mijn 40" TV kan ik het echt niet lezen op 3 meter afstand.

Maar is op zich geen probleem, ben gewoon dichterbij gaan zitten, dat speeld ook wle lekker bij een RPG.

[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 20-05-2015 10:12 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Het probleem is dat de tekst - die al zo megaklein is - dan nog kleiner wordt. Vooral als je op een TV speelt en er 1,5m+ vanaf zit, is dat geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Laatst online: 22-09 07:03
Nou ik heb gister pak en beet 4 uur kunnen spelen, moet zeggen wauw geweldig so far maar.. Ik irriteer me soms echt aan de frame drops (ps4) waardoor de besturing best kut wordt.

Oja de 1e DLC is te downloaden, heb ik gedaan alleen ik zie de items die je krijgt niet in mijn bags?

[ Voor 22% gewijzigd door Msi92 op 20-05-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Dank je voor deze tip. Ik moest af en toe ook even dichter naar de tv om te lezen wat er nu stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 00:06
Msi92 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:12:
Nou ik heb gister pak en beet 4 uur kunnen spelen, moet zeggen wauw geweldig so far maar.. Ik irriteer me soms echt aan de frame drops (ps4) waardoor de besturing best kut wordt.

Oja de 1e DLC is te downloaden, heb ik gedaan alleen ik zie de items die je krijgt niet in mijn bags?
Heb ergens gelezen dat je ze niet krijgt maar dat je de DLC items alsnog moet kopen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 00:48

Deem

Ontcijfer mij!

Framerate stort op de PS4 nogal eens in ja, maarja wel 1080p ;). De consoles hebben ook last van verschikkelijke popup (rond 1:40 bv) waar ik dat op mijn highend pc nog niet gezien heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Deem op 20-05-2015 10:18 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

hyptonize schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:11:
[...]

Het probleem is dat de tekst - die al zo megaklein is - dan nog kleiner wordt. Vooral als je op een TV speelt en er 1,5m+ vanaf zit, is dat geen doen.
Maar als je dit balkje helemaal naar rechts doet (is het groots volgens mij), heb je er dan nog steeds last van? Ik speel zelf op PC, dus weet inderdaad niet hoe het zit met TV schermen van 40" of groter.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Nnoitra schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:17:
[...]

Heb ergens gelezen dat je ze niet krijgt maar dat je de DLC items alsnog moet kopen.
Met in game gold mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm

npolm

P8

Madstorm schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:18:
[...]

Maar als je dit balkje helemaal naar rechts doet (is het groots volgens mij), heb je er dan nog steeds last van? Ik speel zelf op PC, dus weet inderdaad niet hoe het zit met TV schermen van 40" of groter.
Helaas wel. Alleen dichterbij zitten helpt.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Msi92 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:20:
[...]

Met in game gold mag ik hopen?
Jaja, in-game :p
http://gearnuke.com/witch...lc-armor-pc-ps4-xbox-one/

[ Voor 19% gewijzigd door Nnoitra op 20-05-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Madstorm schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:18:
[...]

Die HUD Size staat standaard al op Large (grootste stand). Ik speel zelf ook op PC, afwisselend op mijn 24" monitor (waar ik ~40/50cm vanaf zit) en op mijn 32" TV, waar ik 150cm vanaf zit. (TW3 leent zich er perfect voor om lekker op de bank of bed te spelen met een Xbox for Windows controller). En wanneer op mijn TV speel, moet ik soms echt even naar voren buigen en mijn ogen wat fijner knijpen om de teksten goed te lezen. Vooral in de Glossary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Ohh dan valt het nog wel mee haha, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-10 12:44

Japser

Jeej!

Kan je in de PC versie ook bij de controller setup een plaatje van een PS3 controller krijgen en ook de PS3 icons in game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Msi92 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:22:
[...]

Ohh dan valt het nog wel mee haha, thanks!
psst; zie linkje in vorige quote ;)

Ook handig voor Witcher noobies (en ook voor de experts ;) )!
http://kotaku.com/tips-fo...er-3-wild-hunt-1705588522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Tja, dat kunnen wij natuurlijk moeilijk voor jou bepalen. Ik heb er nu ruim 20 uur in zitten en vermaak me uitstekend! Zoals ik al eerder heb aangegeven, ik heb vaak het gevoel dat ik Red Dead Redemption zit te spelen, tot ik weer eens het menu open (dan staat het ineens een heel eind van RDR af, haha).

Ik ben in die 20 uur een aantal bugs/glitches tegengekomen, maar vond ze niet gamebreaking.
Een bosje dat een klein stukje boven de grond zweeft. Ik loop naar een kampvuur zonder mensen er omheen en op het moment dat ik nog een paar voetstappen verwijderd ben van het vuur verschijnen er ineens een 5-tal figuren (pop-in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Fantastische game. Ik weet overigens waarom een aantal van jullie vindt dat de lip sync beter zou kunnen. De lip-sync is namelijk afgestemd op de Poolse audio. Ik vind het goed dat de studio bij zijn roots is gebleven. Helaas heeft dit voor de Engels-taligen het nadeel dat de sync niet helemaal lekker is. In het Pools is hij echter perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Steven en Skate van Gamekings hebben trouwens gisteren een korte (p)review gemaakt over hun eerste uren in The Witcher 3.

http://www.gamekings.tv/v...-the-witcher-3-wild-hunt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek

Misiek

Japser schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:23:
Kan je in de PC versie ook bij de controller setup een plaatje van een PS3 controller krijgen en ook de PS3 icons in game
Nog niet volgens mij. Ik denk dat er snel genoeg een kleine mod hiervoor uit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Haha geweldig

Start Talking Like Geralt In Real Life

After a while, you’ll develop an ear for Geralt’s husky speech patterns. Start talking like he does in real life. Charmingly grunt your way through your orders at the cafe down the street. Grumble at your roommates like a big, scary cat. Sink into the role. Love it, live it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Nnoitra schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:17:
[...]

Nee ze zijn gewoon gratis. De eerste 2 zijn al te downloaden. Er komen wel 2 expansions van in totaal 30 uur gameplay, die moet je wel kopen. De season pass kost nu 25 euro en het eerste deel komt in oktober.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Misiek schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:27:
Fantastische game. Ik weet overigens waarom een aantal van jullie vindt dat de lip sync beter zou kunnen. De lip-sync is namelijk afgestemd op de Poolse audio. Ik vind het goed dat de studio bij zijn roots is gebleven. Helaas heeft dit voor de Engels-taligen het nadeel dat de sync niet helemaal lekker is. In het Pools is hij echter perfect!
tjechisch denk ik eerder ;) maar op zich wel goed voor de oosteuropese markt echter denk ik dat de engelse versie het meest verkocht zal worden, op zich wel interessante info om te weten, hoeveel mensen dit in rusland en dergelijke koptische taallanden kopen, en dan daadwerkelijk ook het spel spelen ipv doorverkopen etc ivm lagere prijs.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:31:
[...]

Nee ze zijn gewoon gratis. De eerste 2 zijn al te downloaden. Er komen wel 2 expansions van in totaal 30 uur gameplay, die moet je wel kopen. De season pass kost nu 25 euro en het eerste deel komt in oktober.
Hij heeft het over de free DLC, blijkbaar moet je de items ingame kopen :p je unlockt het alleen via de DLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:31:
[...]

Niet zo selectief lezen :P ;)

De DLC's zijn gratis, maar die items UIT die DLC's moet je in-game alsnog kopen ;)
http://gearnuke.com/witch...lc-armor-pc-ps4-xbox-one/

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 20-05-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Sorry het is nog vroeg. Heb tot 03:00 door gespeeld :P

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier ook één die tot laat door is gegaan. Heb vrijwel alles in de eerste regio gedaan inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
ye-roon schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:00:
Anyways, de game. Het ziet er fantastisch uit. Op 100% de mooiste game die ik ooit gespeeld heb. Mijn setup: GTX 780Ti, I7 4970k, 16gb RAM, Samsung EVO 840 120 voor windows en een 500 waar de game op staat. Settings staan allemaal op High muv Foliage distance, die staat op medium om de immersion niet helemaal te breken. Nvidia hairworks etc staan allemaal aan. Ik speel op 40-55 fps met soms een kleine dip naar beneden de 30. De counter geeft dat aan tenminste, in de gameplay weinig van gemerkt. Dan nog, wat een fantastische mooi uitziende game. Facial expressions zijn echt heel goed gedaan. Also Yennefer side bewb!
Volgens mij zijn er lineaire games die er toch wel iets beter uitzien hoor. Zelfs op de consoles. Maar die heb je dan waarschijnlijk gewoon niet gespeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Ik moet eigenlijk gaan werken maar blijf lezen op dit forum. Krijg teveel zin om vanmiddag de xbox weer aan te slingeren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
ThomasXIV schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:36:
Hier ook één die tot laat door is gegaan. Heb vrijwel alles in de eerste regio gedaan inmiddels.
Welk level ben je nu?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek

Misiek

SouLLeSSportal schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:32:
[...]

tjechisch denk ik eerder ;) maar op zich wel goed voor de oosteuropese markt echter denk ik dat de engelse versie het meest verkocht zal worden, op zich wel interessante info om te weten, hoeveel mensen dit in rusland en dergelijke koptische taallanden kopen, en dan daadwerkelijk ook het spel spelen ipv doorverkopen etc ivm lagere prijs.
Hoezo tjechisch? CDPR is een Poolse studio. De gesproken taal in de game is toch echt Pools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Volgens mij zit ik op level 3, maar heb wel wat extra ability points gevonden. Heb in ieder geval elk vraagtekentje bezocht, alle sidequests gedaan (die ik kon vinden), nu nog de griffin dood en ik ben er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Misiek schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:39:
[...]

Hoezo tjechisch? CDPR is een Poolse studio. De gesproken taal in de game is toch echt Pools
8)7 sorry ja ik haal er 2 door elkaar, CDPR en bohemia. was ook laat/vroeg voor mij gisteren. :9

[ Voor 7% gewijzigd door SouLLeSSportal op 20-05-2015 10:43 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek

Misiek

SouLLeSSportal schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:43:
[...]

8)7 sorry ja ik haal er 2 door elkaar, CDPR en bohemia. was ook laat/vroeg voor mij gisteren. :9
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

ThomasXIV schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:40:
[...]

Volgens mij zit ik op level 3, maar heb wel wat extra ability points gevonden. Heb in ieder geval elk vraagtekentje bezocht, alle sidequests gedaan (die ik kon vinden), nu nog de griffin dood en ik ben er.
spoiler:
Heb je op level 3 de Wraith kunnen verslaan van level 7 (die spawnd dicht bij en power source)? Ik schrok me te pleuris toen die gisteren in één keer voor me stond, maar op level 1 was ik in 2 hits dood dus nog maar even daar mee wachten.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Madstorm schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:53:
[...]

spoiler:
Heb je op level 3 de Wraith kunnen verslaan van level 7 (die spawnd dicht bij en power source)? Ik schrok me te pleuris toen die gisteren in één keer voor me stond, maar op level 1 was ik in 2 hits dood dus nog maar even daar mee wachten.
spoiler:
Yup, je komt al snel aan betere gear. Ik speel trouwens gewoon op "normale" difficulty, vond hem niet zo moeilijk meer op level 3 maar was nog steeds een kleine uitdaging. Aangezien ik de ingredienten niet kon vinden voor Specter Oil heb ik het eigenlijk zonder potions gedaan (volgens mij wel swallow gebruikt), maar in ieder geval is het op level 3 wel te doen. Met veel dodgen en zo vaak mogelijk yrden gebruiken om dat beest vast te houden is het wel aardig te doen uiteindelijk. Ze splitst zichzelf ook op in 3 level 1 wraiths op een gegeven moment, die kun je heel makkelijk doden en dan is ze zelf ook bijna dood. Ik raad je aan om alle vraagtekentjes langs te gaan, je vind daar gear en materialen waar je mooie armor mee kan craften (in de eerste area is voor zover ik weet geen wapensmid, dus aan weapon diagrams heb je nog niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
ThomasXIV schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:57:
[...]

spoiler:
Yup, je komt al snel aan betere gear. Ik speel trouwens gewoon op "normale" difficulty, vond hem niet zo moeilijk meer op level 3 maar was nog steeds een kleine uitdaging. Aangezien ik de ingredienten niet kon vinden voor Specter Oil heb ik het eigenlijk zonder potions gedaan (volgens mij wel swallow gebruikt), maar in ieder geval is het op level 3 wel te doen. Met veel dodgen en zo vaak mogelijk yrden gebruiken om dat beest vast te houden is het wel aardig te doen uiteindelijk. Ze splitst zichzelf ook op in 3 level 1 wraiths op een gegeven moment, die kun je heel makkelijk doden en dan is ze zelf ook bijna dood. Ik raad je aan om alle vraagtekentjes langs te gaan, je vind daar gear en materialen waar je mooie armor mee kan craften (in de eerste area is voor zover ik weet geen wapensmid, dus aan weapon diagrams heb je nog niks).
spoiler:
haal je nu de noonwraith/devil of the well quest niet in de war met de level 7 wraith/mob die bij die place of power zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Puc van S. schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:59:
[...]

spoiler:
haal je nu de noonwraith/devil of the well quest niet in de war met de level 7 wraith/mob die bij die place of power zit?
Ah, dat denk ik wel ja.

spoiler:
Die level 7 wraith kan ik me nu weer herinneren :P. Ik ben volgens mij naar de place of power gesneakt zonder de wraith te vermoorden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Las ergens de tip dat je met PS button + square kan inzoomen op de kleine tekst bij loots etc. Pin me er niet op vast, heb de game nog niet ;).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
spoiler:
Ik vond die (noon)wraiths best makkelijk. En dat was op level 2 en death march. Gewoon Yrden gebruiken en spectre oil. Verder gewoon zorgen dat je niet geraakt wordt. Bloodborne voorbereiding ftw :P

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:09
HeatWave schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:03:
Las ergens de tip dat je met PS button + square kan inzoomen op de kleine tekst bij loots etc. Pin me er niet op vast, heb de game nog niet ;).
Moet je eerst aanzetten bij instellingen > toegankelijkheid dacht ik. ;)

Als we toch bezig zijn:
Touchpad ingedrukt houden om direct naar je inventory te gaan, en naar boven swipen voor de wereldkaart.

[ Voor 17% gewijzigd door dutchgio op 20-05-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:10

bAdmuTs

mAzE

Haha wat een voldoening geeft het als je een drowner vol door midden hakt :D

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:42
Madstorm schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:53:
[...]

spoiler:
spoiler:
Niet zo moeilijk hoor. Yrden gebruiken en hem erdoorheen laten lopen, waardoor hij slowed wordt. Dan kan je gewoon blijven bashen met je sword tot ie verdwijnt/teleport. Wanneer hij verdwijnt zal hij in jouw buurt weer verschijnen, zodra dat gebeurd wegspringen, anders ben je dood =P. Als ie halfdood is dan despawned hij, loop je naar binnen in dat gebouw waar die andere POI zit dan komt ie weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:03:
spoiler:
Ik vond die (noon)wraiths best makkelijk. En dat was op level 2 en death march. Gewoon Yrden gebruiken en spectre oil. Verder gewoon zorgen dat je niet geraakt wordt. Bloodborne voorbereiding ftw :P
Hoe ben je aan de plantjes voor de oil gekomen? heb me gisteren een ongeluk gezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
mike0001 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:09:
[...]

Hoe ben je aan de plantjes voor de oil gekomen? heb me gisteren een ongeluk gezocht
Ik had een ingredient al, het andere was van een witte plant bij het huis van de questgiver.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07
ThomasXIV schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:57:
[...]

spoiler:
spoiler:
er is wel een smith in het eerste stadje. Krijg je zelfs een quest van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike0001 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:09:
[...]

Speel eerst de main quest, dan wordt je op een gegeven moment naar een herbalist gestuurd. Daar vind je bijna alle plantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:10:
[...]

Ik had een ingredient al, het andere was van een witte plant bij het huis van de questgiver.
Serieus? 8)7 ik ben heel de map afgelopen opzoek naar dat plantje. Rest van de ingredienten heb ik ook.
Zal eens teruggaan naar dat huisje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik heb momenteel alle POI uitgezet op de map om het wat avontuurlijker te maken. Weet nu natuurlijk niet wat ik mis... wel een afweging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

spoiler:
Ik ben na het verslaan van de Griffin meteen doorgegaan naar Novigrad, maar heb nog lang niet alle vraagtekens bezocht in White Orchard. Ben nog maar level 4, dus is het misschien verstandiger om terug te gaan naar White Orchard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Basekid schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:21:
Ik heb momenteel alle POI uitgezet op de map om het wat avontuurlijker te maken. Weet nu natuurlijk niet wat ik mis... wel een afweging :P
Ik twijfel ook een beetje, ik ben een echte completionist, maar ik vind het een beetje te makkelijk worden zo. Sowieso hoeven al die plantjes op de kaart voor mij ook niet zo.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:26
hyptonize schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:22:
spoiler:
Ik ben na het verslaan van de Griffin meteen doorgegaan naar Novigrad, maar heb nog lang niet alle vraagtekens bezocht in White Orchard. Ben nog maar level 4, dus is het misschien verstandiger om terug te gaan naar White Orchard?
Ik had hetzelfde maar ben wel teruggegaan, met name voor de ability points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Als er een mod komt om de weight limit weg te halen zouden jullie deze gebruiken? Ik wordt nu al gek van ik niks meer kan dragen omdat ik op de limiet zit. (Ik loot dan ook werkelijk alles)
Of vinden jullie dat dit de speel ervaring (limiet hoort tenslotte bij het spel) verandert?

[ Voor 6% gewijzigd door Madstorm op 20-05-2015 11:32 ]

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Kan je de limiet niet verhogen met betere saddlebags?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 12:16
Madstorm schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:31:
Als er een mod komt om de weight limit weg te halen zouden jullie deze gebruiken? Ik wordt nu al gek van ik niks meer kan dragen omdat ik op de limiet zit. (Ik loot dan ook werkelijk alles)
Of vinden jullie dat dit de speel ervaring (limiet hoort tenslotte bij het spel) verandert?
Is er wederom in de eerste versie van het spel geen "chest" of iets in de herbergen (Inn's) waar je spullen kan opslaan zodat deze meegaan naar een volgend gebied?

In deel 1 is later een chest toegevoegd, waar je (eveneens beperkt) opslag ruimte had. In deel 2 idem, alleen onbeperkte opslag.

Persoonlijk vond ik wat dat betreft de oplossing in deel 1 netter: Je had wel extra ruimte, maar onbeperkt betekent ook dat je letterlijk aan het eind van het spel alle items kan hebben bewaard, dat vind ik jammer, want het is ook een (extra) uitdaging om de juiste spullen te bewaren wanneer je een beperking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:34:
Klopt, maar die komen ook wel vol >:)
jbdeiman schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:35:
[...]

Is er wederom in de eerste versie van het spel geen "chest" of iets in de herbergen (Inn's) waar je spullen kan opslaan zodat deze meegaan naar een volgend gebied?
Goed punt, ik ben ze nog niet tegen gekomen. Zou kunnen dat dit wel in TW3 zit.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
voxxel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:34:
Yup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

cvs79 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:10:
[...]

spoiler:
er is wel een smith in het eerste stadje. Krijg je zelfs een quest van.
spoiler:
Klopt, maar die kan toch alleen armor smeden en geen wapens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:42
ThomasXIV schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:58:
[...]

spoiler:
Klopt, maar die kan toch alleen armor smeden en geen wapens?
spoiler:
Als je naar de garrison moet in een vervolg quest, dan is daar ook een smith die dit wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Ik heb trouwens ook wel de behoefte om een kleine eerste indruk te plaatsen (na het uitspelen van het start gebied). Dit is op de ps4:

Graphics: Voor mij is het de mooiste open world game ooit. Een schilderachtig landschap en een geweldige sfeer. Vooral in de nacht of als het stormt/regent. Niet de meest brute game als het gaat om grafische effecten (er zijn imo grafisch indrukwekkendere games), maar esthetisch vind ik de game echt prachtig.

Audio: Ik ben niet heel erg fan van de muziek stijl, maar voor wat het moet zijn, is het goed gedaan. De weerseffecten en omgevingsgeluiden zouden van mij nog wel wat sterker mogen om me nog meer in de wereld te trekken.

Gameplay/controls: Dit is na bloodborne behoorlijk wennen. Het speelt minder lekker en 'responsive', maar nu ik gewend ben kan ik er prima mee uit de voeten. Vooral leuk om tegen 4-5 ghouls te vechten en proberen om niet geraakt te worden. Op death march kan dat behoorlijk spannend zijn. Het paardrijden werkt prima, maar ik moet de eerste game nog spelen waarbij dit echt goed werkt. Het selecteren van signs en de menu's werken heel intuïtief.

Gameplay/mechanics: Vrij vroeg om er iets over te zeggen, maar ik heb het gevoel dat je door slim te spelen veel meer aan kan dan je level aangeeft. Hoe de skilltree en craften etc precies werken moet ik nog achter komen. Het ziet er in elk geval behoorlijk diep uit, maar niks wat ik niet aan kan.

Verhaal: So far so good! Vooral de sidequests verrassen me echt wat betreft diepgang! Heel cool dat je overal keuzes hebt en ik moet de eerste fetch quest nog tegen komen.

Technisch: Ik ben hier en daar wel wat kleine bugs tegen gekomen, maar niks verschrikkelijks. Een keer moest ik de game afsluiten en weer opstarten omdat Gerald niet wilde stoppen met springen. Af en toe merk je wel wat dipjes in de framerate, maar dat boeit me nooit zo veel. Het gebeurt nooit tijdens combat. Looten is wel behoorlijk frustrerend, soms werkt het gewoon weg niet. Maar voor een openworld game van dit formaat vind ik dat ze een geweldig knap product hebben afgeleverd!

Overall kan ik me zeker vinden in het gemiddelde review cijfer op metacritic.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

lordprimoz schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:01:
[...]

spoiler:
Als je naar de garrison moet in een vervolg quest, dan is daar ook een smith die dit wel kan
Oh, was ook bij hem langsgegaan maar hij kon ook niks aan wapens smeden, of ik heb gewoon verkeerd gegeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Ik ben ook heel nieuwsgierig naar TW3. Maar zit heel erg te twijfelen tussen ps4 en PC. Ze hangen beide aan dezelfde tv, en mijn pc heeft een I5 3570K en een R290. Ik heb een minder legale versie van TW3 binnengehengeld gister en ga eerst even kijken hoe dat draait. Met welke instellingen kun je de PS4 versie vergelijken met de PC? En kun je het kwa instellingen lekker op de PC spelen met een controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:18
TFDev schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:16:
Ik ben ook heel nieuwsgierig naar TW3. Maar zit heel erg te twijfelen tussen ps4 en PC. Ze hangen beide aan dezelfde tv, en mijn pc heeft een I5 3570K en een R290. Ik heb een minder legale versie van TW3 binnengehengeld gister en ga eerst even kijken hoe dat draait. Met welke instellingen kun je de PS4 versie vergelijken met de PC? En kun je het kwa instellingen lekker op de PC spelen met een controller?
Ik speel TW3 op mijn Xbox One controller. De controller heb ik naast mijn PC liggen. Wanneer je TW3 opstart staat in het opstartscherm "klik op [spatie] om door te gaan". Als je één knopje op je controller indrukt veranderd hij gelijk naar "klik op [x] om door te gaan". Het werkt dus erg goed. Ik heb niets hoeven te wijzigen in de instellingen.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 08:39

GekkeR

key = key

Mensen met een 600/700 series nvidia kaart kunnen misschien beter terug stappen op driver 347.88
Schijnbaar issues met de kaarten die niet in de 900 reeks zitten, zelf nog niet kunnen testen.
Volgens het nvidia forum dan:

https://forums.geforce.com/default/board/34/

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Pagina: 1 ... 17 ... 93 Laatste

Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic