Wat een gezeur over die graphics. Ik merk dat mensen nogal een korte termijn geheugen hebben. Het is niet de eerste keer dat een ontwikkelaar pre-release screenshots uitbrengt die achteraf niet overeenkomen met het 'finished product'.
Heck, het is geen eens iets van de laatste jaren, het is altijd al zo geweest. Door het internet zijn mensen er alleen wat meer alert op (doordat informatie gemakkelijker te vinden is). Daarnaast ben ik de zogenaamde 'game experts' op YouTube (TotalBiscuit, AngryJoe en dergelijken) maar ook andere websites echt 'spuugzat'. Vooral omdat deze 'experts' verkondigen dat het 'downgraden' iets is van de laatste jaren en allemaal komen door 'evil corporate commander' en aandeelhouders. Dat klopt gewoon niet.
Ik heb even niet screenshots bij de hand van de voorbeelden hieronder, maar je vind er genoeg van op internet.
Mafia uit 2001: Kan iedereen die game nog herinneren? Puur voor de PC gemaakt, goede klassieker. De pre-release screenshots waren op het niveau van een game uit 2006. Uiteindelijk is die game zwaar gedowngrade vooral met de introductie van een berg pop-up en mist. En hoorde je iemand zeiken over downgrades? Nope.
TES 2 Daggerfall uit 1995: Ja, een goude oude. Oorspronkelijk wilde Bethesda grote monsters volledig in 3D renderen, er zijn hier zelfs screenshots van uitgebracht en sommige files staan zelfs nog op de CD. Het bleek achteraf te veel voor een MS-DOS game engine om dat allemaal te kunnen renderen dus is alles teruggezet naar sprites. Om nog maar te zwijgen over de steden die eerst allemaal met de hand gebouwd zouden gaan worden maar later zijn gegenereerd. Hoorde je iemand erover klagen? Nope.
En zo zijn er echt BERGEN met voorbeelden, Morrowind, Oblivion, GTA 3, Half-Life 2...allemaal hebben ze visuele downgrades gehad in vergelijking met pre-release screenshots. Maar nee, omdat er een paar lui op YouTube lopen te zeiken (en omdat het eens zijn met je YouTube idool populair is!) is het downgraden nu een teken dat het kapitalisme heeft toegeslagen in de game industrie.
Jeez..kom op, het hoort bij het ontwikkelproces, dat is gewoon normaal. Dat was in de 90's zo, dat was ook zo in de 00's en nu dus ook in de 10's.
Ik kijk morgen in ieder geval uit naar het pakketje als ik thuis kom.

En ja, dat is op de PS4 en niet de PC, en nog steeds ben ik onder de indruk van de graphics (in de streams).
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 18-05-2015 12:36
]