Hoe zit het met AA in de ps4 versie? Ik stoor me daar altijd het meest aan. Zo had gta v daar nog best veel last van maar DA:I weer niet. En waar komen de laadtijden nu het meest voor en duren ze echt te lang?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Geen idee hoe het met AA zit, is me nog niet opgevallen dat het niet goed is in ieder geval. Enige wat me wel opvalt, is dat de game gruwelijk mooi isoxford bastard schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:09:
Hoe zit het met AA in de ps4 versie? Ik stoor me daar altijd het meest aan. Zo had gta v daar nog best veel last van maar DA:I weer niet. En waar komen de laadtijden nu het meest voor en duren ze echt te lang?
De laadtijden komen enkel voor als je:
1. Doodgaat (acceptabel)
2. Fast travel gebruikt, binnen de map blijft (acceptabel)
3. Fast travel gebruikt, buiten de map gaat (iets langer)
4. Overgang naar bepaalde delen van het spel (lang)
spoiler:
Ciri gedeeltes, die naar mijn mening echt saai zijn
[ Voor 3% gewijzigd door SparksNL op 17-05-2015 10:15 ]
Oke klink goed. Gvd deze dagen zijn echt tergend. Het is alsof ik een junk ben die zun drugs nodig heeft lol.
Ik denk niet eens dat ik deze week ga spelen. Of AMD moet op een magische wijze, tegen alle verwachtingen in, met een driver komen. Ik blijf hopen...
Ik voel je pijn. Bij elke update van dit topic hoop ik te lezen dat de game ergens in de buurt te koop isoxford bastard schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:19:
Oke klink goed. Gvd deze dagen zijn echt tergend. Het is alsof ik een junk ben die zun drugs nodig heeft lol.
Gisteren omgeving Waalwijk,Tilburg,Breda,Den bosch afgestruind in de hoop voor een exemplaar(zwaar triest eigenlijk) maar helaas. Dit weekend zou gewoon ideaal zijn geweest.voxxel schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:32:
[...]
Ik voel je pijn. Bij elke update van dit topic hoop ik te lezen dat de game ergens in de buurt te koop is
Ik snap niet dat uitgevers gewoon toestemming geven voor de verkoop. Ik bedoel wat maakt het nou eigenlijk uit? Streams zijn toch niet meer tegen te houden en zo.
^ Heeft met pre-orders te maken, ze kunnen moeilijk het spel al gaan verkopen voordat de pre-orders verstuurd zijn.
Just my 2 cents
Just my 2 cents
Je hebt een punt. Maar ze kunnen de overige exemplaren wel verkopen. Anyway ik verwacht geen verrassingen meer vandaag dus het wordt lekker wachten tot dinsdag.Msi92 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:41:
^ Heeft met pre-orders te maken, ze kunnen moeilijk het spel al gaan verkopen voordat de pre-orders verstuurd zijn.
Just my 2 cents
En waarom denk jij dat The Witcher 3 compleet ruk gaat draaien op een huidige driver?westergas schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:21:
Ik denk niet eens dat ik deze week ga spelen. Of AMD moet op een magische wijze, tegen alle verwachtingen in, met een driver komen. Ik blijf hopen...
Tuurlijk zal er altijd wel wat beter draaien met een geoptimaliseerde driver, maar van wat ik her en der lees valt de pc versie behoorlijk mee hoe zwaar die is. Dus als je een beetje videokaart hebt dan gaat ie gewoon goed draaien bij de launch lijkt me.
Sterker nog, ik denk dat mijn oude 6970 2GB kaartje hem ook nog best netjes trekt op 1920x1200.
Ik ga deze week ook nog niet spelen omdat ik eerst een 290x erin wil zetten om hem sowieso op zn best te kunnen spelen. En dat gaat ook prima zonder geoptimaliseerde driver hoor.
Ergo: waarom wachten?
Bedankt voor dit filmpje. Mijn dag begint goed hahaha.
Even serieus: ik heb dit ook vernomen en zit punt van waarheid in. Ik denk dat CDPR nog wel met een extended versie komt. Net als deeltje 2. Puur voor de PC.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Wees blij dat je op de release kan spelen... Ik ga de 20e voor 2 maanden van huis voor werk..oxford bastard schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:19:
Ik lach me echt zowat dood met die gast wat erg is die stem zeg.
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Ik draai crossfire dus het is maar de vraag of dat zonder aangepaste driver/profiel gaat werken. Maar je hebt gelijk misschien valt het allemaal reuze mee. We gaat het zienvosss schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:16:
[...]
En waarom denk jij dat The Witcher 3 compleet ruk gaat draaien op een huidige driver?
Tuurlijk zal er altijd wel wat beter draaien met een geoptimaliseerde driver, maar van wat ik her en der lees valt de pc versie behoorlijk mee hoe zwaar die is. Dus als je een beetje videokaart hebt dan gaat ie gewoon goed draaien bij de launch lijkt me.
Sterker nog, ik denk dat mijn oude 6970 2GB kaartje hem ook nog best netjes trekt op 1920x1200.
Ik ga deze week ook nog niet spelen omdat ik eerst een 290x erin wil zetten om hem sowieso op zn best te kunnen spelen. En dat gaat ook prima zonder geoptimaliseerde driver hoor.
Ergo: waarom wachten?
Weet iemand tot wanneer die Nvidia The Witcher promo loopt? Kan het op de site zelf niet vinden. Ik ga binnenkort namelijk voor de GTX970.
De actie loopt tot en met 31 mei 2015 of tot de voorraad op isSCIxX schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:05:
Weet iemand tot wanneer die Nvidia The Witcher promo loopt? Kan het op de site zelf niet vinden. Ik ga binnenkort namelijk voor de GTX970.
Bedankt!Msi92 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:17:
[...]
De actie loopt tot en met 31 mei 2015 of tot de voorraad op is
Verwijderd
Ik heb nog nooit een RPG game gespeeld terwijl ik heel veel games heb gespeeld in mijn game jaren .
Is het bij The Witcher 3 ook noodzakelijk om de Engelse taal goed te beheersen ( mijn Engels is vrij slecht ) ????
Ik weet dat bij veel gamers deze titel bovenaan de lijst staat voor beste game van 2015 .
Ik heb gelezen dat er veel dialogen zijn in het Engels in The Witcher 3 om het spel en verhaal te begrijpen daarom mijn nieuwsgierigheid naar mijn interesse .
Ik lees graag jouw antwoord en ervaring in RPG games .
Is het bij The Witcher 3 ook noodzakelijk om de Engelse taal goed te beheersen ( mijn Engels is vrij slecht ) ????
Ik weet dat bij veel gamers deze titel bovenaan de lijst staat voor beste game van 2015 .
Ik heb gelezen dat er veel dialogen zijn in het Engels in The Witcher 3 om het spel en verhaal te begrijpen daarom mijn nieuwsgierigheid naar mijn interesse .
Oke thx. Zo maar even kijken.SparksNL schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:05:
[...]
Ja dat kun je terugvinden bij "Character" en dan, volgens mij, op R2 drukken. Ik zit inmiddels al op 1 dag en 4 uur of zo *schaam*
Haha ja de tijd gaat snel als je bezig bent! Super game tot nu toe.
Verwijderd
Een verhaal gedreven game zoals de witcher 3 is eigenlijk alleen goed te spelen als je begrijpt wat er gebeurt. Dus het is of spelen met ondertiteling, of een cursusje engels knallen.Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:52:
Ik heb nog nooit een RPG game gespeeld terwijl ik heel veel games heb gespeeld in mijn game jaren .
(het beste is het spel in pools met engelse onderitel, zo heb ik mij laten vertellen. Dit vanwege de stemmen die in het pools beter klinken en beter bij de origine (van de boeken) passen.
Verwijderd
Bedankt voor je duidelijk antwoord en begrijp nu ook waar RPG voor staat , een Engelse taalkennis is zeker vereist
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:59:
[...]
Een verhaal gedreven game zoals de witcher 3 is eigenlijk alleen goed te spelen als je begrijpt wat er gebeurt. Dus het is of spelen met ondertiteling, of een cursusje engels knallen.
(het beste is het spel in pools met engelse onderitel, zo heb ik mij laten vertellen. Dit vanwege de stemmen die in het pools beter klinken en beter bij de origine (van de boeken) passen.
RPG = Role Playing Game, letterlijk een rollenspel dus. Dat gaat heel vaak samen met een uitgebreid verhaal, dus als je weinig tot geen Engels kan denk ik dat het een lastige kluif wordt. Ik weet eigenlijk niet of er een optie is om Nederlands te kiezen, maar ik vermoed van niet.
The devil is in the details.
Verwijderd
Nou niet persé, het hangt af van hoe goed de ondertiteling is... Met goeie ondertiteling ga je geen last hebben, zit deze niet in het nederlands erin... SuccesVerwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:02:
Bedankt voor je duidelijk antwoord en begrijp nu ook waar RPG voor staat , een Engelse taalkennis is zeker vereist
[...]
Sowieso alleen als ondertitel, als gesproken taal; nee.Hahn schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:05: Ik weet eigenlijk niet of er een optie is om Nederlands te kiezen, maar ik vermoed van niet.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2015 13:06 ]
Tywin Lannister van Game of Thrones, ook bekend als Charles Dance heeft ook een voice acting rol, als engelsman. Dus daar is ook aandacht aan besteed.
Maar zonder de nodige kennis en begrip van Engelse taal zou ik er niet aan beginnen. Dan loopt het verhaal langs je heen, en je snapt veel dingen niet, wellicht ook niet wat van je word verwacht bij een mossie pf quest etc..
De volledige game is Engels, inclusief de ondertiteling. Die is niet in het Nederlands in te stellen.
Dus of een cursusje Engels doen of dit soort games aan je voorbij laten gaan.
Maar zonder de nodige kennis en begrip van Engelse taal zou ik er niet aan beginnen. Dan loopt het verhaal langs je heen, en je snapt veel dingen niet, wellicht ook niet wat van je word verwacht bij een mossie pf quest etc..
De volledige game is Engels, inclusief de ondertiteling. Die is niet in het Nederlands in te stellen.
[ Voor 19% gewijzigd door dutchgio op 17-05-2015 13:07 ]
Verwijderd
(witcher 2 iig) vooral Garelt zelf klonk beter in het pools. Meer/minder sarcastisch iets in die trant. Nooit zelf geprobeerd anyhow.dutchgio schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:05:
Tywin Lannister van Game of Thrones, ook bekend als Charles Dance heeft ook een voice acting rol, als engelsman. Dus daar is ook aandacht aan besteed.
Ik vind de stem van Geralt in het Engels ook tof als ik eerlijk ben. Nooit de Poolse gehoord overigens.
Verwijderd
Ik laat deze game dan ook voorbij gaan vanwege grote verhaallijn en games zijn al niet goedkoop en spaar dan liever door voor Metal Gear Solid 5 en Assasin's Creed Syndicate , ben nu pas bezig met de game The Last of Us en dan begin ik aan GTA 5 voor de Playstation 4 ( pas aangeschaft )
dutchgio schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:05:
Liever assasins creed dan The Witcher 3?Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:20:
Ik laat deze game dan ook voorbij gaan vanwege grote verhaallijn en games zijn al niet goedkoop en spaar dan liever door voor Metal Gear Solid 5 en Assasin's Creed Syndicate , ben nu pas bezig met de game The Last of Us en dan begin ik aan GTA 5 voor de Playstation 4 ( pas aangeschaft )
[...]

Verwijderd
Iedereen zijn eigen plezier... Sommigen hebben niet de spanningsboog, de tijd of de zin om een RPG te spelen waarbij de main-quest langer duurt dan prestige 50 halen bij Cod. Voor hun die inderdaad zo minderbeeld zijn, heb ik dit:

Ik heb toch ook al snel een uurtje of 40 in Assassins Creed Unity zitten. Niet te vergelijken met de 100+ uren die ik hierin ga steken, maar toch. Ik speel overigens ook net zo graag FIFA 15 (daar zit denk ik al meer dan 750 uur in) en GTA V.
Iedereen z'n meug. Iedereen speelt wat ie zelf leuk vindt!
Verwijderd
Nee absoluut, ik speel nog dagelijks Ea skate 3...Chrisjuh_15 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:02:
Ik heb toch ook al snel een uurtje of 40 in Assassins Creed Unity zitten. Niet te vergelijken met de 100+ uren die ik hierin ga steken, maar toch. Ik speel overigens ook net zo graag FIFA 15 (daar zit denk ik al meer dan 750 uur in) en GTA V.
Apart bij mij komt hij uit op 49,50. Dus 10% korting.Mouse_NL schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:08:
http://www.bartsmit.com/nl/bsnl
Alleen vandaag tot 15 % korting via de webshop alleen. Ik heb net the Witcher 3 besteld voor € 47,02 voor de PS 4. 15% geeft hij alleen bij de PS 4 versie. XBOX ONE heeft 10 %.
Wel thuis laten bezorgen. Maar dat is gratis.
Dus nog lager dan de prijs van de MM en je hoeft er niet de deur voor uit. Alleen de bezorging kan wat later komen maar ach voor die prijs wil ik wel wachten.
http://imgur.com/gallery/f8jHQ <-- een paar screenshots die de graphics ook laten zien ^__^. Als het er zo uit ziet ben ik echt zeer tevreden. Ik speel sowieso voor het verhaal maar een beetje eye candy is ook altijd nice natuurlijk.
Nothing to see here!
Heb van betrouwbare bronnen gehoord dat TW3 48,- icl verzend kosten en al gaat kosten, dus wacht rustig af mensen
Prijs is hersteld de extra 5 % krijg je niet meer zie ik.SC4RF4C3 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:06:
[...]
Apart bij mij komt hij uit op 49,50. Dus 10% korting.
Iphone 5 -- eerste Iphone
Waar / Welke Winkel? Want sowieso is hij bij de MM 48 euro bij release.Msi92 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:19:
Heb van betrouwbare bronnen gehoord dat TW3 48,- icl verzend kosten en al gaat kosten, dus wacht rustig af mensen
Hij werkt bij de mediamarktMouse_NL schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:39:
[...]
Waar / Welke Winkel? Want sowieso is hij bij de MM 48 euro bij release.
JA maar dan kan je hem dus pas op dinsdag zelf bestellen. Bij de Bart Smit kan je dus vandaag bestellen en heb je hem dinsdag in huis.
LOL, nou dan bestel je 'm nu voor 55 en ga je op dinsdag naar de MM en vraag je je 8 euro terug (laagste prijs garantie binnen 14 dagen) haha
Ja ik weet dus niet of dat dan kan hé. Want ik heb met MM en omwisselen niet zulke leuke ervaringen. Althans ik moet zeggen met Saturn in Zaandam.Zit er bij de MM ook nog een pre-order goodie bij of komt hij echt kaal?Msi92 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:51:
LOL, nou dan bestel je 'm nu voor 55 en ga je op dinsdag naar de MM en vraag je je 8 euro terug (laagste prijs garantie binnen 14 dagen) haha
Ik haal hem dinsdag op bij de mediamarkt voor 48,- .
Was maar een grap. Natuurlijk iedereen zijn eingen voorkeuren en smaken.Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:51:
[...]
[...]
Iedereen zijn eigen plezier... Sommigen hebben niet de spanningsboog, de tijd of de zin om een RPG te spelen waarbij de main-quest langer duurt dan prestige 50 halen bij Cod. Voor hun die inderdaad zo minderbeeld zijn, heb ik dit:![]()
![]()
![]()
Zeker doen. Ik heb wel een vraagje:SC4RF4C3 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:01:
Ik haal hem dinsdag op bij de mediamarkt voor 48,- .
- Wat is de maximale level, die je kan bereiken?
- Heb je progress stats in de game?
- Is het ook mogelijk om net als in Skyrim een huis of zo te kopen?
[ Voor 10% gewijzigd door Mouse_NL op 17-05-2015 15:10 ]
Mouse_NL schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:04:
[...]
Zeker doen. Ik heb wel een vraagje:
- Wat is de maximale level, die je kan bereiken?
- Heb je progress stats in de game?
spoiler:
ik had ergens gelezen dat je max. level 60 kan worden, bij de vorige deel was dat 35 volgens mij
WTF ...... daar gaat mijn leven ......SC4RF4C3 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:10:
[...]
spoiler:ik had ergens gelezen dat je max. level 60 kan worden, bij de vorige deel was dat 35 volgens mij
Vergelijking tussen low en ultra en nog wat andere opties aan/uit
Het ziet er op low zelfs nog goed uit al moet ik zeggen
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Ga ik met een enkele GTX970 deze op Ultra kunnen spelen op 1080P (en 1440P?)
Spielerei...
Nou inderdaad! Alleen de texture quality op low merk je echt super erg maar overal ziet low er nog super goed uitbAdmuTs schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:34:
[video]
Nothing to see here!
Ligt het aan mij of zit er niet veel verschil tussen low en ultra?bAdmuTs schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:34:
[video]
Bij de shadows zie je bijna geen verschil. Ambient stuff is denk ik gewoon wat je er zelf het mooist uit vind zien.
Enige waar je echt goed verschil ziet in de textures en foliage distance. Waarvan ik die foliage distance niet belangrijk vind, maar die textures wel.
Ook hele mooie toevoeging vind ik die light beams, dat gaat zeker wel aan op mijn machine
In ander nieuws ik heb net even getest via mijn shield tablet of games het een beetje goed doen. De nieuwste game die ik heb is GTA5 en dat gaat echt prima via gamestream. Maar dan alleen als ik de settings gebruik die ik op de pc heb ingesteld. De optimise optie heb ik maar uitgezet, dat speelt een stuk fijner voor alle games die ik tot nu toe getest heb. Vanaf dinsdag word het dus PC gamen in me zitzak achter 42" goodness.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Klopt helemaal.ye-roon schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:09:
[...]
Ligt het aan mij of zit er niet veel verschil tussen low en ultra?
Bij de shadows zie je bijna geen verschil. Ambient stuff is denk ik gewoon wat je er zelf het mooist uit vind zien.
Enige waar je echt goed verschil ziet in de textures en foliage distance. Waarvan ik die foliage distance niet belangrijk vind, maar die textures wel.
Ook hele mooie toevoeging vind ik die light beams, dat gaat zeker wel aan op mijn machineDan Bloom, tja, sommige mensen sweren er bij, maar ik denk dat het uit gaat bij mij. Zelfde als motionblur in andere games het zorgt totaal voor 0 immersion omdat je juist minder ziet. Geef mij maar lekker duidelijke beelden dan.
In ander nieuws ik heb net even getest via mijn shield tablet of games het een beetje goed doen. De nieuwste game die ik heb is GTA5 en dat gaat echt prima via gamestream. Maar dan alleen als ik de settings gebruik die ik op de pc heb ingesteld. De optimise optie heb ik maar uitgezet, dat speelt een stuk fijner voor alle games die ik tot nu toe getest heb. Vanaf dinsdag word het dus PC gamen in me zitzak achter 42" goodness.
Dat krijg je als de game voor zowel de pc als de consoles wordt ontworpen.
Het niveau van low naar high/ultra vervaagd. Vandaar ook geen noemens waardig verschillen tussen de stil staande beelden van de pc en ps4 versies. Zodra het beeld in aktie komt zie je vrij snel het inmiddels belangrijkste verschil en dat zijn de fps.
Ligt denk ik aan jou, want met name de cutscene zijn soms echt indrukwekkend op de ps 4rwbk schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:05:
Ligt het aan mij of ziet de game er een beetje cartoony uit ?
Ik duid niet op de cutscenes.Mouse_NL schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:06:
[...]
Ligt denk ik aan jou, want met name de cutscene zijn soms echt indrukwekkend op de ps 4
Gameplay vind ik niet cartoonachtig hoor.
Ik moet eerlijk zeggen. Ik vind dat het er best cell shaded(cartoony) uit ziet op momenten. Dit komt denk ik door het vergelijk met de eerdere beelden waar het allemaal zeer dark en gritty was, waar het nu veel meer kleur bevat. Niet dat het er slecht uit ziet, totaal niet juist, maar ik snap rwbk's punt. Al is komt dit wel meer over in stills dan in bewegende beelden.
Enige jammer is dat als ik twitch open dat daar boven aan bij most streamed games dan Wild Hunt staat. Must resist urge to click it.
Trouwens, gezien er mensen hier de game al hebben en de release dus aanstaande dinsdag is, willen jullie er allemaal op letten om spoiler tags voor de game te gebruiken? Voor degene die niet weten hoe, type in het reactie veld [ spoiler ] zonder de spaties en sluit af met [ /spoiler] voorbeeldje:
Misschien dat er een mod zo vriendelijk kan zijn en zo'n mooie rode post reminder boven de quickreply te zetten dat het gebruik van spoiler tags gewaardeerd word.
Enige jammer is dat als ik twitch open dat daar boven aan bij most streamed games dan Wild Hunt staat. Must resist urge to click it.
Trouwens, gezien er mensen hier de game al hebben en de release dus aanstaande dinsdag is, willen jullie er allemaal op letten om spoiler tags voor de game te gebruiken? Voor degene die niet weten hoe, type in het reactie veld [ spoiler ] zonder de spaties en sluit af met [ /spoiler] voorbeeldje:
spoiler:
je tekst komt er dan zo uit te zien
Misschien dat er een mod zo vriendelijk kan zijn en zo'n mooie rode post reminder boven de quickreply te zetten dat het gebruik van spoiler tags gewaardeerd word.
Ik hoop net dat met die patch mensen opnieuw de game moeten starten:
http://www.psx-sense.nl/1...one-patch-nu-beschikbaar/
http://www.psx-sense.nl/1...one-patch-nu-beschikbaar/
Kom van de PC af (niet af eigenlijk) maar toen ik DAI kocht voor de PS4 ben ik vrijwel gelijk afgeknapt op de 'cartoony' gfx, hoop dat het met TW3 anders loopt voor mij, al trekt het verhaal van TW3 me sowieso al meer dus misschien valt het mee.rwbk schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:05:
Ligt het aan mij of ziet de game er een beetje cartoony uit ?
Kan hem ook voor de PC gaan halen maar wil meer voor het gemak gaan, ben benieuwd.
Ben ik nou de enige die met vol spanning op de review wacht van Tweakers en Gamekings..
[ Voor 56% gewijzigd door Msi92 op 17-05-2015 18:46 ]
Nou ik wacht niet vol spanning, maar ik ben wel benieuwd naar de mening van bijv. Skate. Hij klonk in een livestream nog niet super positief, maar hij liet er bijna niks over los.Msi92 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:43:
Ben ik nou de enige die met vol spanning op de review wacht van Tweakers en Gamekings..
Ligt niet aan jou, ook hier ziet het er zo uit. Af en toe heb ik echt een hekel aan consoles, maar wie weet komen ze nog met een PC-only patch. De verschillen tussen low en ultra zijn nu echt soms niet te zien zoals bij schaduwen waar ultra er hetzelfde uitziet als low.ye-roon schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:09:
[...]
Ligt het aan mij of zit er niet veel verschil tussen low en ultra?
...
Ben erg benieuwd hoe de performance impact is op die setting bijvoorbeeld, zo zag ik ook nvidia hairworks langs komen. Erg leuk en al, in Far Cry 4 heb je ook een aantal van die nvidia 'gimmicks'. Meeste daarvan is onbruikbaar (enkele GTX970 @ 1440p) omdat het zo'n dikke impact heeft op de performance dat het onspeelbaar wordt of simpelweg dat het niet mooier is dan standaard. Nu ziet dat haar van 't paard er wel een stuk mooier uit, maar het valt nog te bezien of het speelbaar is met die 'gimmick' aan.
@Msi92: de GK review kijk ik wel naar uit, wel benieuwd wat ze er daar van vinden en wie de review doet; Skate en Jelle? In het algemeen ga ik voor gamenieuws altijd naar GK en niet hier op Tweakers.
Wat een stom filmpje. Zeker W3 haters.Tr!gger schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:48:
[...]
Ik lach me echt zowat dood met die gast wat erg is die stem zeg.
Verschillen zijn belachelijk klein idd. En dat grasbAdmuTs schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:34:
[video]

Denk dat er na de patch wel het 1 en ander zal veranderen.westergas schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:07:
[...]
Verschillen zijn belachelijk klein idd. En dat gras
Ik hoop dat het hier in dit topic na launch vooral gaat over de game, het verhaal, de fight mechanics, de lore, etc. en niet over de kwaliteit tussen low en high en de settings voor de graphics
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dat gaat zeker gebeuren. Omdat heel weinig mensen hier de game hebben kunnen we niets anders dan over de launch en de dingen vooraf gaande de launch bespreken. Keep the HYPE alive.uchiha tijntje schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:26:
Ik hoop dat het hier in dit topic na launch vooral gaat over de game, het verhaal, de fight mechanics, de lore, etc. en niet over de kwaliteit tussen low en high en de settings voor de graphics
Ik denk dat het opeens heel stil hier is op dinsdag. Tenminste ik denk voor mijzelf wel.
Waarschijnlijk de eerste paar dagen wel helaas.. Op reddit gaat het ook alleen maar over de downgrade. Maar ik ga er vanuit dat het graphics gezever wel over waait en de discussie uiteindelijk over de game zelf gaat.uchiha tijntje schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:26:
Mja, ik denk dat er nog wel een hele dikke PC patch komt. Rede, nou, wat doet het met je sales als je een game uitbrengt die er op alle platformen geniaal uitziet? De sales worden verspreid over de consoles en de PC. Op consoles word meer verdient. Dus ja, het ziet er fantastisch uit op alle platformen, al het materiaal is fantastisch op die platformen en mensen kunnen kiezen. Veel kiezen voor de comfort of the couch. Maandje later, tada patch.
Maar wacht, scratch that. Ik las op reddit dat een dev in een interview had gezegd dat er in de engine niets veranderd is ten opzichte van de demo's die ze hebben laten zien. Echter dat dit het op zulke sterke machines draaide dat het onrealistisch was om het standaard zo uit te brengen. Ze hebben dus iets gedaan waardoor het vriendelijker was voor een heleboel grafische kaarten. Blijkbaar is het mogelijk om de game te laten draaien zoals die eerdere demo's, de dev zei namelijk: We geven jullie de REDToolkit, ga je gang
Maar wacht, scratch that. Ik las op reddit dat een dev in een interview had gezegd dat er in de engine niets veranderd is ten opzichte van de demo's die ze hebben laten zien. Echter dat dit het op zulke sterke machines draaide dat het onrealistisch was om het standaard zo uit te brengen. Ze hebben dus iets gedaan waardoor het vriendelijker was voor een heleboel grafische kaarten. Blijkbaar is het mogelijk om de game te laten draaien zoals die eerdere demo's, de dev zei namelijk: We geven jullie de REDToolkit, ga je gang
Ik denk dat men ook meer op de next-gen wilt verkopen omdat men anders inkomen verliest vanwege piraterij op de PC. Als je ziet wat je moet investeren voor een beetje meer gfx kwaliteit op de PC tov de PS4, dan is de keuze snel gemaakt toch.ye-roon schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:31:
Mja, ik denk dat er nog wel een hele dikke PC patch komt. Rede, nou, wat doet het met je sales als je een game uitbrengt die er op alle platformen geniaal uitziet? De sales worden verspreid over de consoles en de PC. Op consoles word meer verdient. Dus ja, het ziet er fantastisch uit op alle platformen, al het materiaal is fantastisch op die platformen en mensen kunnen kiezen. Veel kiezen voor de comfort of the couch. Maandje later, tada patch.
Het loopt in ieder geval vloeiender op low in dat filmpje.
Ik denk dat high een prima instelling is voor de PC die gebruikt is voor dat filmpje.
Ik denk dat high een prima instelling is voor de PC die gebruikt is voor dat filmpje.
En ga je zelf wachten op de magische patch? Of ga je al deze generieke versie spelen?ye-roon schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:31:
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik ben zo hyped voor deze game dat ik momenteel alles aan het doen ben om niet op de reddit te komen en om series/anime/films/vods van livestreams aan het kijken ben om maar niet aan Wild Hunt te denken.uchiha tijntje schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:49:
[...]
En ga je zelf wachten op de magische patch? Of ga je al deze generieke versie spelen?
Dus om je vraag te beantwoorden, ik heb woensdag ochtend op werk HEEL VEEL KOFFIE nodig ^^.
same here,verschrikkelijk gewoon. Heb ook gewoon geen zin om andere games te spelen. Laatste keer dat ik dit had was met gta v. Hopelijk belt BS dat ik hem morgen al kan ophalen. Was ook zo met gta v, un dag van te voren.ye-roon schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:00:
[...]
Ik ben zo hyped voor deze game dat ik momenteel alles aan het doen ben om niet op de reddit te komen en om series/anime/films/vods van livestreams aan het kijken ben om maar niet aan Wild Hunt te denken.
Dus om je vraag te beantwoorden, ik heb woensdag ochtend op werk HEEL VEEL KOFFIE nodig ^^.
Ik ga morgen ff langs de Intertoys checken of ze 'm verkopen (eindelijk tijd)
Morgen gaat Intertoys echt niet meer verkopen. Morgennacht is de release in Amsterdam.Msi92 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:05:
Ik ga morgen ff langs de Intertoys checken of ze 'm verkopen (eindelijk tijd)
Bart Smit heeft voor vandaag een kortingscode afgegeven, waarschijnlijk omdat ze zich zwaar genaaid voelen door Intertoys. Niemand wilt teveel betalen. Ook ik heb vanmorgen via BS besteld voor € 47 Ik heb als back-up nog altijd die van de Wehkamp (€51) en anders ga ik langs de MM (€48)..
Bart Smit en Intertoys zijn hetzelfde, hebben 9 van de 10 keer dezelfde aanbiedingen etc.
Hie zit het eigenlijk met het bestellen bij een BS webshop en je wilt hem ophalen bij je lokale winkel. Sturen ze dan een exemplaar naar die winkel of mailen ze mijn order door en leggen mijn spel apart uit hun voorraad(van de winkel)?
Bezorgen het daar met de TPG. Je krijgt een 3 S code.oxford bastard schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:28:
Hie zit het eigenlijk met het bestellen bij een BS webshop en je wilt hem ophalen bij je lokale winkel. Sturen ze dan een exemplaar naar die winkel of mailen ze mijn order door en leggen mijn spel apart uit hun voorraad(van de winkel)?
Was tenmisnte zo met mijn Ghost Edition van Destiny.
(2013)

(2014)

(2015 Ultra (hahha) )

Reden waarom mensen kwaad zijn:

En dat is gewoon onmogelijk omdat het gewoon een Console downgrade is de ps4 en pc versie zijn bijna hetzelfde en alles speciale lightning/smoke en andere particles zijn er gewoon uitgehaald.

Neenniet deze ik bedoelde die van dat spaanse mannetje dat zat te lachen. Sorry foutje van mij.Cyclonic schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:30:
[...]
(2013)
[afbeelding]
(2014)
[afbeelding]
(2015 Ultra (hahha) )
[afbeelding]
[afbeelding]
En dat is gewoon onmogelijk omdat het gewoon een Console downgrade is de ps4 en pc versie zijn bijna hetzelfde en alles speciale lightning/smoke en andere particles zijn er gewoon uitgehaald.
[afbeelding]
oke we gaan het zien.Mouse_NL schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:30:
[...]
Bezorgen het daar met de TPG. Je krijgt een 3 S code.
Was tenmisnte zo met mijn Ghost Edition van Destiny.
Witcher 2 Ultra
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4IUSWek8vhU&feature=youtu.be&t=154]
Witcher 3 Ultra vanaf 11:00 min echter super gfx /sarcasm xD
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4IUSWek8vhU&feature=youtu.be&t=154]

Als ik zo de 3 plaatjes zo bekijk heeft de 2013 versie voor mij de meeste sfeer. Ik vind de kleuren in de 2014 en 2015 versie een beetje te vrolijk ofzo, in dat grauwe van 2013 zit naar mijn idee meer sfeer.Cyclonic schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:30:
[...]
(2013)
[afbeelding]
(2014)
[afbeelding]
(2015 Ultra (hahha) )
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Je vergeet wel imo 1 heel erg belangrijk verschil.Cyclonic schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:46:
Witcher 2 Ultra
[video]
[video]
![]()
TW3 is behoorlijk open world. TW2 was dat totaal niet. Ok, TW3 is ook niet volledig open world, maar wel semi zegmaar met een aantal hele grote stukken. Dat vraagt veel meer resources dan niet open world.
Voor een open world game ziet ie er prima uit en met een beetje mazzel zijn er nog flink wat ini tweaks mogelijk
Overigens zegt iemand van de makers dit:
Het verschil tussen TW2 ingame settings op ultra (inclusief ubersampling) en TW2 met de ini's op max was levensgroot. Ik hoop dat we hier ook veel in kunnen tweaken. En anders gaat wel een modder aan de slag met die Redkit denk ik zomaar.We never switched the textures. On pc, you now have the option to activate "Ultra" quality textures with the full resolution. However, the difference that many people see with new and old footage was a strong sharpening filter in 2013 that looks awesome on screenshots and in short videos, but strains the eyes after a short while if there is a lot of movement (leaves and grass swaying in the wind as an example). That's why it was decided to tone that effect down.
However, people who really want to have it can of course use the Redkit to change the environment settings. It's just a matter of taste.
Die laatste screenshot lijkt echt totaal niet op de screenshots die ik heb gezien. Degene die ik heb gezien zijn inderdaad wat lichter dan diegene uit 2013 maar zo abnormaal licht ook weer niet.Cyclonic schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:30:
[...]
(2013)
[afbeelding]
(2014)
[afbeelding]
(2015 Ultra (hahha) )
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
( http://imgur.com/gallery/f8jHQ het hout in deze screenshots lijkt totaal niet op die laatste screenshot)
Nothing to see here!
Ik heb via bol.com nog nooit problemen gehad met verzenden / leveren op release datum. Ik denk dat vannacht de verzendbewijzen verstuurd worden.evangael schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:59:
Iemand weet van bol.com die toevallig maandag zou verzenden?
We zullen het allemaal zien dinsdag als de game uit is. Ik verwacht wel dat pc users via wat tweaks er behoorlijk wat meer uit gaan halen dan we tot nu toe gezien hebben. Er zullen vast wel wat mooie screenshots komen en daarmee ook weer andere vergelijkingen dan van die youtube filmpjes.
Jammer dat de PC versie nog niet (als dusdanig) online is gekomen. Maar net wat je aangeeft dinsdag zullen we de strijd console vs PC wel zien.voxxel schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:03:
We zullen het allemaal zien dinsdag als de game uit is. Ik verwacht wel dat pc users via wat tweaks er behoorlijk wat meer uit gaan halen dan we tot nu toe gezien hebben. Er zullen vast wel wat mooie screenshots komen en daarmee ook weer andere vergelijkingen dan van die youtube filmpjes.
UPDATE: PC stream http://www.twitch.tv/cohhcarnage (kwaliteit kan ik niet echt beoordelen want het ziet er niet echt ULTRA setting uit via TWITCH)
[ Voor 11% gewijzigd door Mouse_NL op 17-05-2015 23:11 ]
Op die YT videos zijn de details toch niet te zien door die hevige compressie.voxxel schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:03:
Dat denk ik ook. TW2 was ook behoorlijk ver te pushen voorbij de max settings die je ingame kon maken door simpelweg met ini's te kloten.voxxel schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:03:
Ik verwacht wel dat pc users via wat tweaks er behoorlijk wat meer uit gaan halen dan we tot nu toe gezien hebben.
En dat dus.westergas schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:19:
[...]
Op die YT videos zijn de details toch niet te zien door die hevige compressie.
Dammit wat duurt het nog lang
idd.westergas schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:19:
[...]
Op die YT videos zijn de details toch niet te zien door die hevige compressie.
Ik zit net even te kijken naar die mutagens OMG daar gaat ook tijd in zitten.
Zojuist besteld via BartSmit, dank voor de tip mbt korting. Het is inderdaad naar beneden bijgesteld naar 10%, maar alsnog beter dan de alternatieven.
Heb hem voor de PS4 besteld, en heb daar eigenlijk alleen nog maar DragonAge gespeeld - ben benieuwd hoe the Witcher zich daarmee vergelijkt (duisterheid, actie, verhaal), want heb de voorgaande Witchers niet gespeeld.
Heb hem voor de PS4 besteld, en heb daar eigenlijk alleen nog maar DragonAge gespeeld - ben benieuwd hoe the Witcher zich daarmee vergelijkt (duisterheid, actie, verhaal), want heb de voorgaande Witchers niet gespeeld.
Kiwi !
Of bij MM halen voor €48. Tenminste als het op je route ligt.X-Kiwi schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:26:
Zojuist besteld via BartSmit, dank voor de tip mbt korting. Het is inderdaad naar beneden bijgesteld naar 10%, maar alsnog beter dan de alternatieven.
Ik hoor net dat er Autorun met het paard mogelijk is? Klopt dit ?
[ Voor 5% gewijzigd door Mouse_NL op 17-05-2015 23:39 ]
Zag de MM prijs in de folder - maar die is dus nog niet geldig als ik NU zou bestellen, jammer.Mouse_NL schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:31:
[...]
Of bij MM halen voor €48. Tenminste als het op je route ligt.
Ophalen is de kosten niet (tankpas) maar kost mij wel 2x 30min rijden. (én het risico dat ik meer koop
Kiwi !
Okay je vind de huidige stijl niet zo mooi als de stijl van 2013. Het punt is, het is dezelfde engine, zelfde settings zijn mogelijk. Alleen ziet het er een stuk vrolijker uit(lees: kleurijker). Voor mij persoonlijk, ik vind die 2013 stijl ook mooier. De witcher wereld hoort een beetje dark en gritty te zijn en de huidige stijl vind ik iets te vrolijk. Dus als je over dat feit klaagt, be my guest, ik ben het met je eens.Cyclonic schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:30:
[...]
(2013)
[afbeelding]
(2014)
[afbeelding]
(2015 Ultra (hahha) )
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar dat gezeik over een graphical downgrade heeft niets met grafische stijl te maken. Dit is een beetje hetzelfde als Zelda: Windwaker vergelijken met Zelda: Twilight Princess. Ja, dat vergelijk kan ik maken van die games zijn gemaakt op dezelfde engine. Al zie je dat er natuurlijk niet aan af.
Maar even het 2013 screenshot uitvergroten. Het is een stuk later op de dag, of juist vroeger. In de nieuwere screenshots staat do zon vol aan de hemel en is alles verlicht. In het 2013 screenshot zie je nog een straaltje zon op een gebouw op de achtergrond. Dat maakt het al een stuk donkerder en meer "witcher" stijl. Ik heb screenshots gezien van wanneer het nacht is in de huidige settings en dat ziet er fantastisch donker en "witcher" uit.
Je opmerking over lightning/smoke en particles en dat dit niet kan... Je hebt zeker nooit BF3 gespeeld of beter, the lovely blue filter remove mod, die nu niet meer mag. Lighting, particles, filters kunnen erg veel doen met de look van de game.
TL;DR: Nieuwe grafische stijl niet mooi vinden, thumbs up, discusieer los. Grafische downgrade is het echt niet.
LOL je hebt helemaal gelijk. Nu je het zegt ik wil een andere TV kopen maar hou me echt in. Ik heb nu een 32 inch full HD 60hz. Maar ik wil eigenlijk een 40 inch 100hz zal dat qua beeld schelen met deze game?X-Kiwi schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:41:
[...]
Zag de MM prijs in de folder - maar die is dus nog niet geldig als ik NU zou bestellen, jammer.
Ophalen is de kosten niet (tankpas) maar kost mij wel 2x 30min rijden. (én het risico dat ik meer koop)
Let op:
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic
Voor vragen/opmerking over de performance van de PC versie kun je terecht in: [PC] Witcher 3 performance topic