Het Show je Build! Topic

Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

undeepdiver schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:12:
[...]

Ja hij heeft maar mazzel maar begint wel te zweten als ik zijn CPU di-lid gelukkig is het allemaal weer goed gegaan. 8)

[afbeelding]

En dit is mijn laatste build, iemand nog ideeen voor een nieuwe kleur van de waterton? :+
Waterton kun je vervangen door een aquarium met vissen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Salvatron schreef op zondag 06 december 2015 @ 07:17:
[...]

Waterton kun je vervangen door een aquarium met vissen.
mineral oil werkt beter, worden, de vissen ook direct gefrituurd! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Lekker hoor vis op 4700MHZ.. :X

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Tijd om mijn eigen computers eens eventjes te showen. Niet dat er iets bijzonders aan te zien is, maar ach...

De binnenkant. Nodig is om hier binnenkort te stofzuigen gezien de hoeveelheid stof :r
Verder heb ik geen casefans aangesloten maar die zorgen waarschijnlijk toch niet voor voldoende airflow. Ook zit er wat bedrading kris kras door het systeem heen, maar ja.
Reden om de computer te hernieuwen was omdat de Tagan voeding het begeven had door opgeblazen lekkende condensatoren. Dit wil je niet en nu zit er een nieuwe voeding in (be quiet straight power 10 400w). Zie de blauwe lekkende condensatoren: Salvatron in "Voeding advies en informatie topic - Deel 31"

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rzVVihzpRE9fDb1sRJwf8GFt/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/V9p9qUosNi8Pn5v3cvAtLWQA/full.jpg

De behuizing is een juweeltje van meer dan 10 jaar oud, leeftijd is te zien aan de gele verkleuring van het plastic. Sowieso was het indertijd niet de duurste behuizing, vermoedelijk slechts een euro of 25 à 30. Heel fraai om te zien.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Tray€ 120,94€ 120,94
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 19,55€ 19,55
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 208,44

asrock mobo
nvidia gtx260 geforce videokaart
500 gb harddisk
dvd writer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Salvatron schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 05:22:
Tijd om mijn eigen computers eens eventjes te showen. Niet dat er iets bijzonders aan te zien is, maar ach...

De binnenkant. Nodig is om hier binnenkort te stofzuigen gezien de hoeveelheid stof :r
Verder heb ik geen casefans aangesloten maar die zorgen waarschijnlijk toch niet voor voldoende airflow. Ook zit er wat bedrading kris kras door het systeem heen, maar ja.
Reden om de computer te hernieuwen was omdat de Tagan voeding het begeven had door opgeblazen lekkende condensatoren. Dit wil je niet en nu zit er een nieuwe voeding in (be quiet straight power 10 400w). Zie de blauwe lekkende condensatoren: Salvatron in "Voeding advies en informatie topic - Deel 31"

[afbeelding]

[afbeelding]

De behuizing is een juweeltje van meer dan 10 jaar oud, leeftijd is te zien aan de gele verkleuring van het plastic. Sowieso was het indertijd niet de duurste behuizing, vermoedelijk slechts een euro of 25 à 30. Heel fraai om te zien.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 208,44

asrock mobo
500 gb harddisk
dvd writer
Haha mooie build man.. Ik weet niet of dit als grap bedoeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

Tijd om mijn eigen computers eens eventjes te showen.
Heerlijk dit! _/-\o_

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

colorsone schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:38:
[...]

Haha mooie build man.. Ik weet niet of dit als grap bedoeld is?
Nee, is geen grap. Dit is gewoon een van m'n computers. Overigens draait de computer gewoon stabiel, ook al zitten er geen draaiende casefans in. Ik gebruik gewoon de oude spullen die ik nog heb en maak er een computer van. Ziet er niet uit maar werkt meestal prima :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 10:38

[afbeelding]

[afbeelding]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 208,44

asrock mobo
500 gb harddisk
dvd writer
Prachtig een nieuwere PC in een oude case :D

Ik heb ooit een heuse AMD Duron op wel 700mhz gehad, gebouwd in dezelfde case. Volgensmij was dat een case van Sweex. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bas. schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:14:
[...]

Prachtig een nieuwere PC in een oude case :D

Ik heb ooit een heuse AMD Duron op wel 700mhz gehad, gebouwd in dezelfde case. Volgensmij was dat een case van Sweex. :P
Ah ja, sweex zou het wel eens kunnen zijn _O- Ook een merk waar je geen case van wil hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023

[afbeelding]

[afbeelding]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 208,44

asrock mobo
500 gb harddisk
dvd writer
Owww man.

Ik zag de kast (specifiek het gedeelte onder de video kaart waar de originele plaatjes nog niet "uitgetwist" zijn), en mijn ballen trokken even terug in mijn lichaam.

Yep, het is inderdaad precies de blikken kast waar ik 4 hechtingen mee heb opgelopen bij het plaats maken voor een geluidskaart :D (lijkt er anders verdomd veel op als het niet hetzelfde model is)... Wat een nachtmerrie ding, Hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

mijn nieuwste build, een nieuwe computer omdat de oude niet snel genoeg meer was. Oude computer was een pentium D dual core, wat een dual core pentium 4 is van circa 8 jaar geleden, dit voldoet niet meer en bovendien maakt het apparaat een takkeherrie bij het bekijken van een youtube film of een iets uitgebreidere website (CNN, BBC, etc), voor zover de computer uberhaupt niet vastloopt. Dus er moest een nieuwe computer komen:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rUUjMitvZpYvT9e4MlYPQaeI/full.jpg

Mobo komt hier vandaan:
[BBG] Budget- en basisgamesysteem november 2015
De gedachte erachter: als het goed is voor het tweakers budgetgamesysteem is het goed voor mijn eigen computer, helaas blijkt het mobo geen IDE aansluiting te hebben waardoor ik geen IDE dvd-writer kan gebruiken, hier heb ik wel een traantje om gelaten.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 87,50€ 87,50
1ASRock FM2A68M-HD+€ 46,-€ 46,-
1Fractal Design Define R5 Wit€ 103,95€ 103,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 35,95€ 35,95
1Antec Edge 550W€ 94,79€ 94,79
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 468,98

De kast is een Fractal Design Define R5 wit, echter bleek dit bij uitpakken een joekel van een kast te zijn, veel te groot om dat kleine moederbordje in te stoppen, nog afgezien van het feit dat er hooguit nog een optisch station in komt, eventueel een videokaart, maar deze kast is daar veel te groot voor. (Zie foto hierboven: zo'n klein moederbordje in zo'n grote kast. Overdreven. Pure overkill.) Stil is de kast echter wel, de ventilatoren maken weinig lawaai, het voornaamste geluid komt van de voeding die een fan heeft die niet zo heel stil is. Zeker als je de ventilatoren niet op de hoogste stand zet is de computer vrij stil.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Mk5Uh2mMj5IyQrOZvTBKxYrF/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:46
Salvatron schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 01:32:
mijn nieuwste build, een nieuwe computer omdat de oude niet snel genoeg meer was.......
Mooie bak maar inderdaad te groot :P Is het een mogelijkheid om je CPU koeler een kwartslag tegen de klok in te draaien zodat de warme lucht direct wordt afgezogen door je case-fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Neyluzz schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:21:
[...]

Is het een mogelijkheid om je CPU koeler een kwartslag tegen de klok in te draaien zodat de warme lucht direct wordt afgezogen door je case-fan?
Niet bij AMD omdat deze maar op 2 manieren kan, tegenover de 4 manieren van Intel. Het is of naar boven blazen of naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Neyluzz schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:21:
[...]

Mooie bak maar inderdaad te groot :P Is het een mogelijkheid om je CPU koeler een kwartslag tegen de klok in te draaien zodat de warme lucht direct wordt afgezogen door je case-fan?
Koeler kan inderdaad niet kwartslag gedraaid worden, maar ik neem aan dat hij zuigt dus daarom heb ik hem expres onder gemonteerd zodat de lucht naar boven wordt gezogen waar de lucht verwarmd wordt en daardoor verder opstijgt.

Verder is niet alleen de kast veel te groot maar ook de voeding flink overgedimensioneerd met 550w omdat de computer idle maar circa 40w gebruikt. _O- Maar ik zal die voeding wel genomen hebben vanwege japanse condensatoren en een fluid bearing fan vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigm4tic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 19:21

Sigm4tic

High Five!

PilatuS schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:50:
[...]

Niet bij AMD omdat deze maar op 2 manieren kan, tegenover de 4 manieren van Intel. Het is of naar boven blazen of naar beneden.
Als ik deze afbeelding bekijk van de productpagina van cooler master lijkt het wel alsof de fan ook horizontaal kan blazen bij amd.

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Sigm4tic schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:05:
[...]

Als ik deze afbeelding bekijk van de productpagina van cooler master lijkt het wel alsof de fan ook horizontaal kan blazen bij amd.
Verrek zeg zou inderdaad wel eens kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Salvatron schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:07:
[...]

Gelijk doen! :) Koelt beter (denk ik) en ziet er esthetisch een stuk beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Salvatron schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:07:
[...]

Ik zie alleen niet helemaal hoe je dat gesloten ding om die heatpipes heen moet krijgen. Misschien is het wel een soort puzzel :p , maar waarschijnlijk moet je die beugel deels uit elkaar halen. Misschien dat dit in de handleiding wel word uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sigm4tic schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:10:
[...]

Ik zie alleen niet helemaal hoe je dat gesloten ding om die heatpipes heen moet krijgen. Misschien is het wel een soort puzzel :p , maar waarschijnlijk moet je die beugel deels uit elkaar halen. Misschien dat dit in de handleiding wel word uitgelegd.
Geen idee dat dit mogelijk was. Maar die beugel kan inderdaad zonder problemen uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

PilatuS schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:34:
[...]

Geen idee dat dit mogelijk was. Maar die beugel kan inderdaad zonder problemen uit elkaar.
Probleem/mysterie opgelost dus :) .
Ik gebruik zelf de geminii van Cooler Master hier zitten zelfs drie beugels bij. 1 voor intel en 2 voor amd zodat ook die een kwartslag kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb de ventilator een kwartslag gedraaid, de theorie is dat lucht van de voorkant wordt aangezogen, uiteindelijk bij de CPU-cooler terechtkomt die de lucht door de koeler heen zuigt, en daarna aan de achterkant er uit komt. Op deze manier staan alle ventilatoren dezelfde kant op wat de bedoeling heeft dat de lucht een stroom krijgt. Hopelijk maakt dit de kast koeler en voorkomt het opgeblazen lekkende condensatoren.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dkpUJZJ0MdLMWNlL4ffrj9ir/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Salvatron op 16-12-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Moderne PC's hebben geen elco's meer op kritische plaatsen. Alleen nog in de voeding, maar in een goed ontworpen voeding kunnen zelfs minder hoge kwaliteitselco's lang overleven. Hoge kwaliteitselco's zelfs zolang dat je eigenlijk nooit zorgen hoeft te maken over de levensduur.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Van de tegenwoordige moederborden weet ik het niet maar in het verleden heb ik een aantal moederborden gezien met opgeblazen lekkende condensatoren, wellicht door een gebrek aan koeling en slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Salvatron schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:27:
Van de tegenwoordige moederborden weet ik het niet maar in het verleden heb ik een aantal moederborden gezien met opgeblazen lekkende condensatoren, wellicht door een gebrek aan koeling en slechte kwaliteit.
Tegenwoordig hebben alle fatsoenlijke moederborden zo'n beetje solid-state condensatoren. Alle fabrikanten hebben wel aardig geleerd van hun fouten. 10 jaar terug kwamen problemen met condensatoren veel voor, tegenwoordig gelukkig vrijwel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

PilatuS schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:29:
[...]

Tegenwoordig hebben alle fatsoenlijke moederborden zo'n beetje solid-state condensatoren. Alle fabrikanten hebben wel aardig geleerd van hun fouten. 10 jaar terug kwamen problemen met condensatoren veel voor, tegenwoordig gelukkig vrijwel niet meer.
Zijn dit solid state condensatoren?
pricewatch: ASRock FM2A68M-HD+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jep :)

Kan je zien aan dat er geen lijnen bovenop zichtbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Ik heb mijn watergekoelde setup een tweede GTX980 kado gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cfPtklZrxCaN50Iz3xwJ57YY/full.jpg
NZXT
Mijn NZXT H440 watercooling setup
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iBIy3rlhKBCP6Tq1jS6IMhDU/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KJsoPVMpLLmnz5RzNgNViOW7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QQ2kUiway7DZLjLkeAuNR0Ig/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cfPtklZrxCaN50Iz3xwJ57YY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wzsoK9vw88ZY9WDyWPd0pyu6/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Deem op 16-12-2015 22:52 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:50:
Ik heb mijn watergekoelde een tweede GTX980 kado gedaan.
[afbeelding]
NZXT
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ziet er goed uit :o :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:31
Hoi allen! Met de hulp van de mensen uit het Desktop Aankoopadvies forum heb ik mijn nieuwe werk/game PC samengesteld.

Wat ik voorheen had kan je inschatten aan de hand van de advertenties die ik op dit moment heb lopen (jep, schaamteloze reclame voor m'n spullen ;) ). Niet alles staat ertussen want het een en ander heb ik al verkocht.

Voor de geïntresseerden - het hele topic over mijn systeem kunt u hier teruglezen. Dank aan allen die hieraan hebben bijgedragen.

Uiteindelijk is dit de definitieve lijst met componenten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 399,-€ 399,-
1Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7€ 216,90€ 216,90
1MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G€ 534,95€ 534,95
1WD Black SATA 6 Gb/s WD3003FZEX, 3TB€ 168,95€ 168,95
1Asus Xonar Essence STX II€ 180,47€ 180,47
1Corsair Carbide 400R€ 99,90€ 99,90
1Acer XB270HU Zwart€ 778,90€ 778,90
1Logitech Z906€ 267,95€ 267,95
1Silverstone 140mm fan grille and filter kit€ 3,95€ 3,95
1be quiet! Dark Rock Pro 3€ 72,95€ 72,95
1be quiet! Pure Wings 2, 140mm€ 9,33€ 9,33
1Das Keyboard 4 Ultimate MX Blue€ 164,95€ 164,95
1Crucial CT4K4G4DFS8213€ 78,50€ 78,50
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Seasonic S12G 650W€ 102,50€ 102,50
1Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 800GB€ 649,-€ 649,-
1Raidsonic Icy Box IB-868€ 27,-€ 27,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.769,62

Het samenstellen was goed te doen, op de CPU koeler na. Dát ding had ik even onderschat zeg! Uiteindelijk heb ik het moederbord aan de koeler bevestigd. Dat wil zegge - de koeler legde ik ondersteboven op tafel waarna ik het moederbord erop heb gelegd en de boel heb vastgeschroefd. De behulsing bij het moederbord maakt dat ik erg moeilijk bij de schroefpunten kon komen. Mijn worstvingers }:O hielpen natuurlijk ook niet. Ik kijk er nu al tegenop wanneer de koeler pasta opgedroogd is en deze vervangen moet worden.

De paranoia sloeg toe wanneer ik het systeem aanzette. Alles werkte in één keer meteen goed! Na een paar dagen berustte ik me hierin, het leek gewoon te goed om waar te zijn.

Efin, genoeg gekletst - de foto's!

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/fS6ldV5r8sCvXORm0qIzlI3W/full.jpg

De voorkant met cardreader (die het nog niet helemaal doet trouwens :( Micro SD kaart leest die niet) en just-in-case een cd/dvd rom, mocht een klant besluiten bestanden te sturen op een retro manier.
Als je goed kijkt zie je al wat stofvorming bij het rooster. De fan die daar zit werkt prima. De stockfan heb ik eruit gehaald omdat die witte LEDjes had en ik wil niet dat m'n case eruit ziet als een pooierbak.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/o0GKtLgNcyi6bOeVz6iUx1U9/full.jpg

De zijkant. Ook hier zitten fans, twee stuks. Luxe probleem, als ik met m'n benen er dichtbij zit dan krijg ik het echt koud. Over-engineering :X. Misschien dat ik ooit een fan regelaar aanschaf hiervoor. Ik had niet heel veel zin om hier nog geld/tijd/moeite in te investeren maar dat begint langzaamaan te veranderen :').

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/eTNht6m1zJv9Wz6xd3k3Jh8i/full.jpg

De bovenkant. Deze twee fans zuigen de lucht naar buiten. De case heeft een prima handvat waar ik erg blij mee ben. Stoffilters ftw!

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/fIHUWAkICpOmM3M1oKnlctg9/full.jpg

De binnenkant! Als je denkt 'zo wat een donker hol', dan klopt dat. Cable management ga ik 'ooit' nog een keer doen al moet ik zeggen dat het niet heel hoog op mijn lijstje staat. Ik heb al €75,- aan kabels uitgegeven en heb vooral geen tijd/zin meer om de boel weer uit elkaar te hannessen. Echter, met de koeling die ik heb denk ik dat 't wel losloopt zo.
De CPU koeler hangt over het RAM heen. Elke andere uitvoering van RAM die ook maar iets aan aankleding/fancy-ness heeft zou er niet goed onder passen.
De voeding voor de CPU zit inderdaad tussen de SLI slits van mijn videokaart. Omdat 1) de voeding onderzit 2) de voeding niet modulair is en 3) de koeler zo groot is kan ik touwtje springen op mijn moederbord. Hier baal ik een beetje van maar soit.

Ik wilde weinig tot geen moeite doen voor een stoere/hip uitziende kast. Het systeem moet goed, snel en stabiel werken, ook al zou die er dan uit komen te zien als de Gameboy van Mister Bean. De planning was sowieso om er een aantal stille fans in te zetten. Maar om nou te zeggen dat ik het erg vond om de pooier-lampjes-fan uit te halen... neuh ;)

Tot slot wil ik iedereen bedanken met het samenstellen van m'n systeem. Jullie hebben me geld bespaard en ik heb er een hoop van geleerd. Thanks Tweakers :*)

Oh en Br00ky, die topicstart van het jaar nominatie is nog steeds niet binnen ;) :P.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Laatst online: 25-07 22:57
Deem schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:50:
Ik heb mijn watergekoelde setup een tweede GTX980 kado gedaan.
[afbeelding]
NZXT
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
De echte kerstgedachte; geef iets aan andere, mensen of computers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Leuke build hoor! En een leuke toelichting :D

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Huidige PC, zie specs in de sig, wordt binnenkort verkocht, dan zal ik even fatsoenlijke fotos maken :)

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/8hdgkvhud/image.jpg

Maar het is nooit snel genoeg.. En na een jaartje keihard werken heb ik mezelf een mooie eindejaarsbonus gegeven :) 4K werkstation build is eindelijke begonnen, bijna alle spullen zijn binnen, zit alleen nog op wat watercooling dingen te wachten. Alvast een sneek peek:

Kerstpakket!
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/6i1g77cwl/image.jpg

Mooiste 980TI imho, en waterkoeling + Fans voor dezelfde prijs als een AIO variant = _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/dipfzzeol/image.jpg

Dikke Airplex rad, Vegas fans en de achterkant van de kast die ik ga gebruiken, iemand kan vast raden waar die van is :P
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/jxogwnled/image.jpg

EK wc blok op de CPU + de mosfets. Moederbord heeft OC slot dus kijken tot hoever de 5930K komt. en 32GB Geil DDR4 op 3000 moet voldoende zijn voor een shitload aan vm's (Ben met de 70-640 bezig dus beetje overkill maar wel handig om alles tegelijk te kunnen doen). 950PRO voor de opslag, 512GB is genoeg voor werk zaken, rest van de data staat op media 'server'.
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/xosxyvac5/image.jpg

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

intuliegend schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:34:
En na een jaartje keihard werken heb ik mezelf een mooie eindejaarsbonus gegeven :)
Vette specs! Welke kast ga je dit in smijten? 1e echte waterkoeling project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

intuliegend schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:34:

Maar het is nooit snel genoeg.. En na een jaartje keihard werken heb ik mezelf een mooie eindejaarsbonus gegeven :) 4K werkstation build is eindelijke begonnen, bijna alle spullen zijn binnen, zit alleen nog op wat watercooling dingen te wachten.
X99, altijd om te watertanden! Ben ook wel benieuwd in wat voor een case je dit moois gaat stoppen. Kan niet wachten op het eind resultaat! :D

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

westergas schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:47:
[...]
Nee ben al sinds mn 14e aan het kloten met pc's en waterkoeling. Kast blijft nog even een verrassing, komt hier volgens mij niet vaak voorbij ;) Zat toevallig net door wat oude build fotos te bladeren. Aangezien dit toch het show topic is even een overzichtje :P

Eerste build, AMD 2000XP als ik me niet vergis, geen geld dus oude blokken uit de vondst (goeie oude tijd ;w ) , pomp en slangen uit een aquarium, stuk hout als kast en een radiator uit een Honda civic 8) Passief gekoeld voor paar tientjes.
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/xhf8acxw5/image.jpg

Watergekoelde mediaserver, incl de 4 harde schijven, met lekker fout kermis plexiglas... :F
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/sk1np8vx1/image.jpg

Later een keer verbouwd, kermis plexi eruit en groot touchscreen erin. harde schijven intern en ook weer een passieve build. Wel handig om thuis te komen en gelijk een muziek aan te kunnen zetten zonder muis/toetsenbord.
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/816rk6hzp/image.jpg

Game pc build in een Stacker, 2x 360 rad + 120, beetje overdreven allemaal en teveel kleurtjes door elkaar maar dat vond ik toen vet.. schijnbaar..
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/ma6e28wid/image.jpg

(Ik sneak er even een bureau shot tussendoor >:) ) Die stuurde mn Eyefinity setup aan, was wel leuk voor racegames maar helaas weinig ondersteuning voor wat ik het liefst speel (skyrim, dragon age, fallout ed).
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/tovpumidx/image.jpg

Daarna nog een X99 build gedaan, die ook verkocht is aan een medetweaker. 3x280X + 5820K in een Corsair Air. Wild de gpu's nog waterkoelen maar blokken waren te duur imho.
Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/4nypvqg8d/image.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/9y3on10h9/image.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/sdfvjnk0l/image.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/mqjim6hhx/image.jpg

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

intuliegend schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:44:
[...]

Nee ben al sinds mn 14e aan het kloten met pc's en waterkoeling.
_/-\o_

Heel vet allemaal, leuke post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intuliegend schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:44:
[...]

Nee ben al sinds mn 14e aan het kloten met pc's en waterkoeling. Kast blijft nog even een verrassing, komt hier volgens mij niet vaak voorbij ;) Zat toevallig net door wat oude build fotos te bladeren. Aangezien dit toch het show topic is even een overzichtje :P

Eerste build, AMD 2000XP als ik me niet vergis, geen geld dus oude blokken uit de vondst (goeie oude tijd ;w ) , pomp en slangen uit een aquarium, stuk hout als kast en een radiator uit een Honda civic 8) Passief gekoeld voor paar tientjes.
[afbeelding]

Watergekoelde mediaserver, incl de 4 harde schijven, met lekker fout kermis plexiglas... :F
[afbeelding]

Later een keer verbouwd, kermis plexi eruit en groot touchscreen erin. harde schijven intern en ook weer een passieve build. Wel handig om thuis te komen en gelijk een muziek aan te kunnen zetten zonder muis/toetsenbord.
[afbeelding]

Game pc build in een Stacker, 2x 360 rad + 120, beetje overdreven allemaal en teveel kleurtjes door elkaar maar dat vond ik toen vet.. schijnbaar..
[afbeelding]

(Ik sneak er even een bureau shot tussendoor >:) ) Die stuurde mn Eyefinity setup aan, was wel leuk voor racegames maar helaas weinig ondersteuning voor wat ik het liefst speel (skyrim, dragon age, fallout ed).
[afbeelding]

Daarna nog een X99 build gedaan, die ook verkocht is aan een medetweaker. 3x280X + 5820K in een Corsair Air. Wild de gpu's nog waterkoelen maar blokken waren te duur imho.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Holy sh*t wat een baas pc's allemaal man _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Die laatste in die Air 230 vind ik wel superstrak, maar krijgen die bovenste en middelste kaart wel lucht zo? Lijkt mij dat die super warm worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

westergas schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:53:
[...]
_/-\o_
Heel vet allemaal, leuke post :)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:14:
[...]
Holy sh*t wat een baas pc's allemaal man _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Die laatste in die Air 230 vind ik wel superstrak, maar krijgen die bovenste en middelste kaart wel lucht zo? Lijkt mij dat die super warm worden...
Merci :) Elke keer denk ik weer klaar te zijn, maar zodra er een af is heb ik alweer de neiging om iets nieuws te bouwen. Vroeger veel gegamed maar vond een pc bouwen eigenlijk altijd leuker..

Wat betreft die 3 videokaarten, er zit een fan voorin de pc die voor frisse lucht zorgt, softwarematig aangestuurd om harder te gaan draaien als de gpu's opwarmen. Hij blaast door de radiator heen maar door het grote rad oppervlak en hoeveelheid fans blijft de inkomende lucht redelijke koel. De middelste kaart wordt het warmst maar scheelde max 8 graden. En met 3x280x hoeven ze eigenlijk nooit op vol vermogen te draaien. Limiter op 60fps en alles blijft redelijk koel en stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
westergas schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:47:
[...]

Lijkt mij een pricewatch: In Win 904 Plus Zwart volgens zijn wenslijst.

Zal binnenkort hier ook eens posten, ben bezig geweest met mijn 900D. Alle 5.25'' bays zijn weg. Heb full motherboard tray + midplate + 2 backplates ontvangen. Die moet ik nog ff plaatsen.

En alle waterkoeling stuff ontvangen <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
M'n nieuwe Z170 build, vandaag de laatste cable-mods aangelegd

Afbeeldingslocatie: http://i66.photobucket.com/albums/h245/Mpower72/DSC02107_zps50rhzuyh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.photobucket.com/albums/h245/Mpower72/DSC02112_zpsmkpt52ch.jpg

New Build in Progress

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:53:
Hoi allen! Met de hulp van de mensen uit het Desktop Aankoopadvies forum heb ik mijn nieuwe werk/game PC samengesteld.

*knipppp*

Ik wilde weinig tot geen moeite doen voor een stoere/hip uitziende kast. Het systeem moet goed, snel en stabiel werken, ook al zou die er dan uit komen te zien als de Gameboy van Mister Bean. De planning was sowieso om er een aantal stille fans in te zetten. Maar om nou te zeggen dat ik het erg vond om de pooier-lampjes-fan uit te halen... neuh ;)

Tot slot wil ik iedereen bedanken met het samenstellen van m'n systeem. Jullie hebben me geld bespaard en ik heb er een hoop van geleerd. Thanks Tweakers :*)

Oh en Br00ky, die topicstart van het jaar nominatie is nog steeds niet binnen ;) :P.
Allereerst viel het me op dat de enige persoon die een beetje een gelijke username met mij heeft eindelijk eens actief is sinds 2008 :P

Hoe dan ook, mooi systeem, mooie specs en man wat een duur scherm heb jij staan. Persoonlijk vind ik dat de kast die je gekozen hebt een beetje afdoet aan het premium-gevoel die de componenten je eigenlijk wel geven. Uiteraard is dit ieder zijn eigen keus, maar buiten dit en de cable-management vind ik het een top systeem!

Zelf kan ik binnenkort ook weer een update posten, ik heb mijn PC getrakteerd op een nieuwe kast. De NZXT H440 New Edition rood met zwart. Ik vond het zo'n gruwelijk mooie kast dat ik heb gewoon besteld heb, daarbij ook een mooie grote muismat van 90x40cm en een Corsair K70 om zo het algehele kleurbeeld nog wat uniformer te krijgen. Ik heb het bakbeest van 10 kilo al onder (naast :P) de kerstboom geparkeerd en ik schroef vannacht even de PC uit elkaar, zodat ik hem morgen weer in elkaar kan zetten.
Nieuwe CPU+MoBo worden besteld zodra ik concrete data van AMD's nieuwe Zen serie hoor.

Nog even wat foto's met de huidige Antec Nine-Hundred Ultimate:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9o7A6Fd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4c0vctB.jpg
Tweede plaatje is een stuk realistischer qua licht/kleuren. Als het ding zo uitzag als met flits had ik hem 3 jaar geleden al vervangen...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Viper72 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 22:36:
M'n nieuwe Z170 build, vandaag de laatste cable-mods aangelegd

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie build hoor, erg strak! :D

Ben benieuwd hoe je Apenföhn Wingboost 2 fans gaan bevallen, vooral op de radiator.
Ik heb zelf ook een setje (zwart-wit) liggen voor op een 240mm radiator, maar de static pressure schijnt niet helemaal high-end te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Haha daar had ik niet aan gedacht ;) Maar ik heb de 904 in mn handen gehad en het is onmogelijk om daar sli 980''s met watercooling in te krijgen zonder radiatoren aan de buitenkant te moeten hangen. Dus het budget is nog iets verder opgerekt voor de 909, in het zilver :9~

Afbeeldingslocatie: http://images.aone.co.uk/imagesproduct/cs/large/csiw909silver-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
intuliegend schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:49:
[...]

Haha daar had ik niet aan gedacht ;) Maar ik heb de 904 in mn handen gehad en het is onmogelijk om daar sli 980''s met watercooling in te krijgen zonder radiatoren aan de buitenkant te moeten hangen. Dus het budget is nog iets verder opgerekt voor de 909, in het zilver :9~

[afbeelding]
pricewatch: In Win 909
Maar dan in het zilver?

Achja heb nu mijn 900d met midplate/backplate en noem het maar op. Maar eigenlijk had ik net zogoed een http://www.caselabs-store...-2-day-magnum-sma8-black/ kunnen nemen, vind die case ook wel vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

intuliegend schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:49:
[...]
het budget is nog iets verder opgerekt voor de 909, in het zilver :9~
Mooie kast, maar lijkt me geen eenvoudige build. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 15:17

Epsilon

rolandos582 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:54:
[...]

Maar dan in het zilver?

Achja heb nu mijn 900d met midplate/backplate en noem het maar op. Maar eigenlijk had ik net zogoed een http://www.caselabs-store...-2-day-magnum-sma8-black/ kunnen nemen, vind die case ook wel vet :D
Als je ooit de kans krijgt om een Caselabs case te nemen: Doen. Je rug alleen zal je bedanken bij het optillen :D. De kwaliteit is nergens mee te vergelijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
Epsilon schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:49:
[...]

Als je ooit de kans krijgt om een Caselabs case te nemen: Doen. Je rug alleen zal je bedanken bij het optillen :D. De kwaliteit is nergens mee te vergelijken :).
Hmmm heb je er ervaring mee dan? Of heb je er atm zelf 1?

$600 voor de case = €548,10
$170 voor shipping etc = €155,29
Komt dan neer op €703.30 Vind ik nog vrij prittig voor een PC case.

En dan weet ik nog niet eens of ik alles heb, Hij is dan standaard met aan de voorkant een 480 uitgesneden.

Bij FrozenCPU :
Subtotal: $519.99
USPS Priority Mail International $134.58
http://www.frozencpu.com/...A8_Customizable_Case.html

[ Voor 24% gewijzigd door rolandos582 op 26-12-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

rolandos582 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:33:
[...]

Hmmm heb je er ervaring mee dan? Of heb je er atm zelf 1?

$600 voor de case = €548,10
$170 voor shipping etc = €155,29
Komt dan neer op €703.30 Vind ik nog vrij prittig voor een PC case.

En dan weet ik nog niet eens of ik alles heb, Hij is dan standaard met aan de voorkant een 480 uitgesneden.

Bij FrozenCPU :
Subtotal: $519.99
USPS Priority Mail International $134.58
http://www.frozencpu.com/...A8_Customizable_Case.html
Hmm, nope heb er geen een O-).

Maar vergeet niet je belastingen trouwens, dus +21%. Heb een SM8 uitgezocht destijds (geen quick ship) en was met al de opties, verzending en belastingen een 700-800euro onder de streep kwijt geweest. Deze heb ik afgeblazen omdat ik een andere weg ben in gegaan.

Ik heb best wat kwaliteitscases in mijn handen gehad, maar dit slaat echt alles. Alles wordt in elkaar geschroefd en past "zuigend" in elkaar. Niks wiebelen zonder panelen etc. Prachtig vakwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door Epsilon op 26-12-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
Epsilon schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:56:
[...]

Hmm, nope heb er geen een O-).

Maar vergeet niet je belastingen trouwens, dus +21%. Heb een SM8 uitgezocht destijds (geen quick ship) en was met al de opties, verzending en belastingen een 700-800euro onder de streep kwijt geweest. Deze heb ik afgeblazen omdat ik een andere weg ben in gegaan.

Ik heb best wat kwaliteitscases in mijn handen gehad, maar dit slaat echt alles. Alles wordt in elkaar geschroefd en past "zuigend" in elkaar. Niks wiebelen zonder panelen etc. Prachtig vakwerk.
Tsja zal dat in de toekomst wellicht nog een keer gaan doen. Zo gek ben ik dan wel weer. Maar die prijs slaat wel alles hoor. Man Man Man

Ziet er wel nice uit, uitgaande van bijvoorbeeld : http://www.caselabs-store...d-rog-sma8-by-kyle-hough/
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.bigcommerce.com/server4100/df4bb/product_images/uploaded_images/img-0450.jpg?t=1417536165

Maar die prijs is gewoon niet leuk meer, en dan durven ze me ook nog wel invoerrechten te laten betalen bij de douane. Die grapjes ken ik wel. Het is een upgraded 900D, dus wellicht verkoop ik die ooit met midplate etc. En koop ik zo'n SMA8 ervoor terug. Die anderen vind ik maar raar/lelijk design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb zo'n kast ook nog overwogen. Afgezien van de prijs vind ik het gebrek aan stoffilers ook wel een groot nadeel. Ben toch maar voor een 900D gegaan voor de helft van de prijs. Past ook netjes 2x een 480 rad in.

Edit: Mijn build heeft vorige week een upgrade gekregen naar een i7 6700K met Asus Maximus Hero 8 bord en 2x 8GB DDR4 Dominator. Mooi EK Monoblock er op om gelijk de VRM's van het moederbord mee te pakken.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/L4cYbo0mXQ0I3PrrgHm0fSgc/full.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 26-12-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
PilatuS schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:03:
Ik heb zo'n kast ook nog overwogen. Afgezien van de prijs vind ik het gebrek aan stoffilers ook wel een groot nadeel. Ben toch maar voor een 900D gegaan voor de helft van de prijs. Past ook netjes 2x een 480 rad in.

Edit: Mijn build heeft vorige week een upgrade gekregen naar een i7 6700K met Asus Maximus Hero 8 bord en 2x 8GB DDR4 Dominator. Mooi EK Monoblock er op om gelijk de VRM's van het moederbord mee te pakken.

[afbeelding]
Achja, een 900D past inderdaad ook gewoon de meeste dingen in. Maar zo'n CaseLabs ding is natuurlijk wel weer de Crème de la Crème. Achja mooie upgrade voor mezelf in de toekomst. :)

Ah nice, zeker wel weer een leuke upgrade. :) Heb je daar nu paarse fluent in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
rolandos582 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:23:
[...]
Ah nice, zeker wel weer een leuke upgrade. :) Heb je daar nu paarse fluent in?
De vloeistof is gewoon gedestileerdwater met anti-corrosie en een stukje zilver. Er zit een RGB led in het reservoir aangesloten op de Aquaero vandaar de blauw/paarse kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
PilatuS schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 18:52:
[...]

De vloeistof is gewoon gedestileerdwater met anti-corrosie en een stukje zilver. Er zit een RGB led in het reservoir aangesloten op de Aquaero vandaar de blauw/paarse kleur.
Ohh right. Ja dat kan natuurlijk ook inderdaad. Heb je zelf voor die kleur gekozen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
rolandos582 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 18:56:
[...]

Ohh right. Ja dat kan natuurlijk ook inderdaad. Heb je zelf voor die kleur gekozen? :P
Iets meer richting paars staat wat beter in het echt dan volledig blauw vind ik. Ik heb zelf voor deze kleur gekozen natuurlijk. Heb aardig wat verschillende kleuren geprobeerd maar vind dit toch het mooiste staan met de rode ledstrips in de kast. De led van het moederbord heb ik dezelfde kleur gegeven, ook deze heeft een RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Jeetje, sommige mensen zijn echt kunstenaars met hun prachtige builds en waterkoeling. Geweldig om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

rolandos582 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:54:
[...]

Maar dan in het zilver?

Yes InWin 909, eigenlijk de enige kast die ik echt mooi vind. Meeste kasten zijn ondank hun prijskaartje nog steeds redelijk standaard. Iets groter of meer opties maar nog steeds dezelfde look en indeling.

Die Caselabs is wel vet, maar wat een prijs :F Ruim 2x zo duur als de inwin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
intuliegend schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:02:
[...]

Yes InWin 909, eigenlijk de enige kast die ik echt mooi vind. Meeste kasten zijn ondank hun prijskaartje nog steeds redelijk standaard. Iets groter of meer opties maar nog steeds dezelfde look en indeling.

Die Caselabs is wel vet, maar wat een prijs :F Ruim 2x zo duur als de inwin...
Achja, maar de modders die ik spreek. Die zijn wel echt allemaal heel erg tevreden met CaseLabs, beetje Porsche met Volkswagen vergelijken. Tuurlijk is de prijs hoog, maar de kwaliteit is schijnbaar ook een stuk beter. Moet wel zeggen dat ik er niet raar vanop kijk als ik erg dit jaar gewoon zo'n kast bestel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/1656097_966254800086807_7331851202656613619_n.jpg?oh=504e4fc23be8da310f544a7a567b8c26&oe=5708D883

Heb wel enorme hitteproblemen met de videokaarten :'(

- Intel core i7 4770k (Wil het overclocken, maar hij wilt niks stable hebben)
- 2x MSI GTX 980 Ti Gaming 6G (OC: 1457MHz core, 8GHz memory)
- MSI Gaming 7 1150 socket
- EVGA Supernova G2 1000 watt
- 2x Seagate Barracuda 1TB
- 1x Crucial M4 128GB SSD
- 1x Samsung 840 EVO 120GB
- 1x Samsung 850 EVO 250GB
- 4x Corsair Vengeance LP 4GB 1600MHz
- Custom sleeved cables van Bitfenix

[ Voor 45% gewijzigd door Juice. op 27-12-2015 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
Juice. schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:26:
[afbeelding]

Heb wel enorme hitteproblemen met de videokaarten :'(

- Intel core i7 4770k (Wil het overclocken, maar hij wilt niks stable hebben)
- 2x MSI GTX 980 Ti Gaming 6G (OC: 1457MHz core, 8GHz memory)
- MSI Gaming 7 1150 socket
- EVGA Supernova G2 1000 watt
- 2x Seagate Barracuda 1TB
- 1x Crucial M4 128GB SSD
- 1x Samsung 840 EVO 120GB
- 1x Samsung 850 EVO 250GB
- 4x Corsair Vengeance LP 4GB 1600MHz
- Custom sleeved cables van Bitfenix
Wel jammer van die blauwe ramdingen, en waarom eigenlijk 3 kleine SSD's en niet 1 grote? Of had je die allemaal al?
En vanwaar de keuze voor 2x 980TI? waar heb je dat exact voor nodig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
rolandos582 schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:47:
[...]

Wel jammer van die blauwe ramdingen, en waarom eigenlijk 3 kleine SSD's en niet 1 grote? Of had je die allemaal al?
En vanwaar de keuze voor 2x 980TI? waar heb je dat exact voor nodig? :P
RAM had ik van RMA terug gehad, en werken prima. Zie zo niet dat ze blauw zijn met de sidepanel er weer op. Ik had al 3 SSD's dus tjah. En ik wou 980 Ti SLI wegens GTA V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
Juice. schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:57:
[...]

RAM had ik van RMA terug gehad, en werken prima. Zie zo niet dat ze blauw zijn met de sidepanel er weer op. Ik had al 3 SSD's dus tjah. En ik wou 980 Ti SLI wegens GTA V.
Oh ja, welke resolutie is nodig om 2x TI SLI te hebben dan? :P
3 SSD's is natuurlijk niet super handig, maarja als je ze toch al hebt. Waarom niet gebruiken hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
rolandos582 schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:30:
[...]

Oh ja, welke resolutie is nodig om 2x TI SLI te hebben dan? :P
3 SSD's is natuurlijk niet super handig, maarja als je ze toch al hebt. Waarom niet gebruiken hé.
Gewoom full-hd. Heb soms zelfs onder de 60fps dus het is niet eens genoeg...
Maar een SSD is momenteel nog te duur als ik een grotere wil memen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
Juice. schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:41:
[...]

Gewoom full-hd. Heb soms zelfs onder de 60fps dus het is niet eens genoeg...
Maar een SSD is momenteel nog te duur als ik een grotere wil memen.
Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2015/nvidia/980-ti-sli-bench-gta-4k.png

Op 4k klopt dit wel aardig ja,

Afbeeldingslocatie: http://0cb8dd5d2dc142d08f0f-eb3b436d25971e5860b39e72b0600342.r94.cf1.rackcdn.com/images/rZIrJ2NCNI_a.878x0.Z-Z96KYq.jpg

Naar mijn idee krijg ik veel meer FPS met 1440p. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07 19:15
Ik heb de kerstdagen benut om een nieuwe pc in elkaar te zetten op basis van de In Win 904+ en Skylake.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 388,-€ 388,-
1MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION€ 294,95€ 294,95
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+€ 721,-€ 721,-
1In Win 904 Plus Zilver/Zwart€ 0,-€ 0,-
3Dell Ultrasharp U2415 Zwart€ 281,95€ 845,85
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 62,99€ 62,99
2Corsair Dominator Platinum Dominator® Platinum Light Bar Upgrade Kit€ 19,70€ 39,40
1Intel Liquid Cooling Solution TS13X€ 81,07€ 81,07
1Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown (Qwerty)€ 175,-€ 175,-
1Logitech MX Master Wireless Mouse€ 75,95€ 75,95
1Corsair Dominator Platinum CMD32GX4M4B3200C16€ 364,90€ 364,90
1Samsung 950 Pro 512GB€ 329,12€ 329,12
1Arctic Z3 Pro€ 146,-€ 146,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.524,23

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g8mlLNJl.jpg
De kast en de dozen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E7ysrm8l.jpg
Meegeleverde lelijke ATX verlengkabel

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fycfIB3l.jpg
CableMod C-Series gesleevede ATX kabel

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4svisvFl.jpg
3D geprint kabelkammetje testen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0eAUwkkl.jpg
Wat extra ruimte frezen in de sleuf voor de slangen van de waterkoeler

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TnHr2H0l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VScdkoTl.jpg
Cpu installeren

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Wlh49Yal.jpg
Cooler installeren

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Lva3yCul.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1HjQu09l.jpg
Geheugen installeren (Dominator Platinum Lighting Mod zit er al op)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BLp8Cszl.jpg
Psu installeren

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6Qp6UF5l.jpg
Psu en videokaart geïnstalleerd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jSBKZkjl.jpg
Power on

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9yITUqBl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4vaKZFRl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jYRjO7el.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1sCvB4Bl.jpg
3D geprinte kabelkammetjes toevoegen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9YLlxgDl.jpg
Overtollige bedrading verwijderen van IR RGB LED controller

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QxfgZNGl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gam36hSl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pN6wzLpl.jpg
RGB LED strip testen met glazen zijpaneel erop

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zLlDNURl.jpg
Cable management aan de achterkant

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/382NFT2l.jpg
Zijpaneel erop

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mrQSxxKl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TQXfYokl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZZuyB5Pl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8kljg0ql.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Fe2QAtil.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S1t6dcWl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eMNbEX4l.jpg
Kabels onder het bureau moeten weer even opnieuw weggewerkt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Holy f- *insert nog wat scheldwoorden van enthousiasme*

Wat een bloedmooie build. Flink wat extra kosten in de uitstraling van de onderdelen, maar dan heb je ook wat. Mooi hoor dat zilver/blauw :D #pcmasterrace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Wat een mooie build Timer :).
Sowieso een mooie opstelling met 3 van die dell schermpjes op een rij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Kleine rig update, G10 gekoelde 980 er uit en een G1 gaming 980ti er in

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1P2R3dPl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/55zHTWNl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
rolandos582 schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:48:
[...]

[afbeelding]

Op 4k klopt dit wel aardig ja,

[afbeelding]

Naar mijn idee krijg ik veel meer FPS met 1440p. 8)7
Heb vaak zat boven de 150 fps, maar ook enorme drops naar onder de 60. Dit gebeurd bijvoorbeeld op de snelweg naast het industrieterrein en het vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
Hmm, welke RGB led controller heb je exact gebruikt? Ben zelf ook opzoek naar een mooie.

Overigens hoe bevalt de Z3? Zit eraan de denken om een 3e Asus RoG swift te nemen. Maar dan heb ik wel een Z3 oid nodig.

Mooie build overigens, uiteraard is de kast pure smaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timer
rolandos582 schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:10:
[...]
Hmm, welke RGB led controller heb je exact gebruikt? Ben zelf ook opzoek naar een mooie.
Phobya LED-Flexlight. Simpel genoeg. Je stelt een kleur in met de remote en deze wordt ook onthouden bij uitschakelen van het systeem. Had iets meer controle willen hebben over de kleurtinten. Je kan alleen de ingebouwde kleuren op de afstandsbediening instellen. En de brightness is aanpasbaar. Dat werkt prima.
Overigens hoe bevalt de Z3? Zit eraan de denken om een 3e Asus RoG swift te nemen. Maar dan heb ik wel een Z3 oid nodig.
Wel oké. De schermen hangen alleen iets naar voren \ en het rechterscherm hangt iets te laag. Ik had van een goede beugel verwacht dat je ze op alle manieren af kon stellen en dat ze in ieder geval allemaal even hoog zouden zijn zonder dat je met tape aan de achterkant hoefde te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
Timer schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:44:
[...]

Phobya LED-Flexlight. Simpel genoeg. Je stelt een kleur in met de remote en deze wordt ook onthouden bij uitschakelen van het systeem. Had iets meer controle willen hebben over de kleurtinten. Je kan alleen de ingebouwde kleuren op de afstandsbediening instellen. En de brightness is aanpasbaar. Dat werkt prima.
Thanks, zal hier eens naar kijken. Welke controle mis je nog in de kleurtinten dan? Of bedoel je dan, rood is rood. Maar niet licht-donker-bloed rood oid? :P
Wel oké. De schermen hangen alleen iets naar voren \ en het rechterscherm hangt iets te laag. Ik had van een goede beugel verwacht dat je ze op alle manieren af kon stellen en dat ze in ieder geval allemaal even hoog zouden zijn zonder dat je met tape aan de achterkant hoefde te werken.
Ja het probleem is, mijn Asus Rog Swifts zijn ook moeilijk zwaar, dus ik heb gewoon een goede ondersteuning nodig. Vond zelf de pricewatch: XFX Triple Display Monitor Stand wel interressant maar kan maar tot maximaal 3x24''. Maar ik moet wel een goede stand hebben en moet ze een beetje kunnen draaien ivb surround.

Zal waarschijnlijk wel : http://www.amazon.com/Erg...100-D16-B03/dp/B001NPEC5A worden, goede reviews en zie dat er meer mensen deze gebruiken. :)

Zie video : YouTube: Ergotech Triple 27" Modular Monitor Stand

[ Voor 10% gewijzigd door rolandos582 op 27-12-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timer
rolandos582 schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:54:
[...]

Thanks, zal hier eens naar kijken. Welke controle mis je nog in de kleurtinten dan? Of bedoel je dan, rood is rood. Maar niet licht-donker-bloed rood oid? :P
Ja, zoiets. Onder blauw heb je lichtblauw, maar die vind ik iets te paars en meer keuzes blauw zijn er niet. Bij mijn Corsair K70 RGB keyboard en bij de Blinkstick met IKEA LED-strips achterop mijn monitoren kan je via de software alle mogelijke kleuren aansturen.
[...]

Ja het probleem is, mijn Asus Rog Swifts zijn ook moeilijk zwaar, dus ik heb gewoon een goede ondersteuning nodig. Vond zelf de pricewatch: XFX Triple Display Monitor Stand wel interressant maar kan maar tot maximaal 3x24''. Maar ik moet wel een goede stand hebben en moet ze een beetje kunnen draaien ivb surround.

Zal waarschijnlijk wel : http://www.amazon.com/Erg...100-D16-B03/dp/B001NPEC5A worden, goede reviews en zie dat er meer mensen deze gebruiken. :)

Zie video : YouTube: Ergotech Triple 27" Modular Monitor Stand
Ziet er goed uit. Die XFX heb ik toen ook bekeken, maar ik vond de standaard veel te groot en te 'extreem' vormgegeven. Het idee van de monitorstandaard is juist dat je bureaublad vrijkomt. Met de Z3 is dat goed gelukt. Hiervoor 2 gaten in mijn bureau geboord: één om de standaard vast te zetten en één voor de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Nu online
Timer schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:38:
[...]

Ja, zoiets. Onder blauw heb je lichtblauw, maar die vind ik iets te paars en meer keuzes blauw zijn er niet. Bij mijn Corsair K70 RGB keyboard en bij de Blinkstick met IKEA LED-strips achterop mijn monitoren kan je via de software alle mogelijke kleuren aansturen.
Ja dat ben ik van mijn K95 RGB ook gewend. Zo'n soort rondje met alle keuren, kun je gewoon kiezen :P
Das wel jammer dat die controller dat niet heeft, dan word het verder zoeken. Want zoiets ik dan weer wel.
Ziet er goed uit. Die XFX heb ik toen ook bekeken, maar ik vond de standaard veel te groot en te 'extreem' vormgegeven. Het idee van de monitorstandaard is juist dat je bureaublad vrijkomt. Met de Z3 is dat goed gelukt. Hiervoor 2 gaten in mijn bureau geboord: één om de standaard vast te zetten en één voor de kabels.
Hmmm ja jij hebt 3x24, dan heb je nog iets meer opties. Enerzijds heb je gelijk, anderszijds ook om al die voetjes weg te krijgen. Die van mijn pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart zijn vrij fors/lelijk vind ik zelf. Maar je wil ook de juiste support hebben, niet dat het zomaar voorover dondert :P Zoals ik zei wegen die krengen een hoop, dus die support/grote is er niet voor niets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/xGgLGoXop1yR/1k0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/mrWZDBrVARRq/1k0.jpg

Het is een slaapkamer HTPC/gamesysteem.

* Corsair graphite 600T
* MSI Z95 Gaming 7
* Intel i5 4690K
* 2x 4gb Geil Evo Leggera 2133MHz
* Sapphire R9 290 Tri-X OC
* Samsung 840 EVO 250GB
* 1x Samsung 3TB HDD
* 1x Samsung 2TB HDD
* Samsung Bluray/DVD/ROM/RW combo
* Scythe Mugen 4 + 2x Noctua NF-F12 PWM
* 1x Noctua NF-A15 pwm intake
* 1x Scythe Slipstream 120mm PWM outtake
* Corsair CS 650M PSU

De reden voor deze case was het toepassen van een Corsair H100. Maar na meerdere configuraties, bleek deze opstelling geen goed compromis te kunnen leveren tussen goede koelprestaties en een lage geluidsproductie.

Doordat de case standaard erg "open" is, bleef geluid een probleem. Daarom heb ik het roer drastisch omgegooid.
Ik heb de case daarom voorzien van aluminium panelen in het zijpaneel en in het bovenpaneel. Daarna heb ik de gehele binnenkant voorzien van noppenschuim (gamma plak versie) En heb ik de H100 vervangen door een Mugen 4. Ik heb vervolgens alle ventilatoren vervangen door de stilste fan's die ik kon vinden in mijn assortiment. Daarnaast heb ik een vrij bescheiden fan profiel ingesteld in de UEFI bios.

Resultaat is nu, dat de PC onhoorbaar stil is tijdens HTPC toepassingen bij temperaturen rond de 30°C.(De hoogste temperatuur, 36°C wordt dan neergezet door de GPU )

In game zijn de temperaturen, na 2 uur Farcry 4: CPU - 54°C / GPU - 74°C met een lichte ruis van de TRI-X koeler.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:36
Timer schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:02:
Ik heb de kerstdagen benut om een nieuwe pc in elkaar te zetten op basis van de In Win 904+ en Skylake.
Poah wat blijft dat toch een mooie case, ziet er strak uit!
kendo schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:55:
In game zijn de temperaturen, na 2 uur Farcry 4: CPU - 54°C / GPU - 74°C met een lichte ruis van de TRI-X koeler.
Dat zijn wel hele nette temperaturen voor zo'n ingepakte case. Zou me haast kunnen voorstellen dat dat schuim je airflow best wel om zeep kan helpen. Mijn PC is eigenlijk ook compleet stil met de fans op 900 RPM ongeveer.

Heb nu een compleet zwart/wit thema. Rode H440 compleet zwart gespoten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N3n5bfvl.jpg

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 419,-€ 419,-
1MSI X99S SLI PLUS€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GV-N98TD5-6GD-B€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 69,90€ 69,90
1NZXT H440 Zwart€ 128,80€ 128,80
1LG IPS237L Zwart€ 0,-€ 0,-
1NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Wit€ 16,13€ 16,13
1Corsair Hydro H80i GT€ 99,95€ 99,95
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M4A2666C15€ 187,55€ 187,55
1Corsair RM750€ 119,95€ 119,95
2Samsung 850 EVO 500GB€ 161,-€ 322,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.363,28

[ Voor 66% gewijzigd door Zenety op 30-12-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zenety schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:22:
[...]

Poah wat blijft dat toch een mooie case, ziet er strak uit!

[...]

Dat zijn wel hele nette temperaturen voor zo'n ingepakte case. Zou me haast kunnen voorstellen dat dat schuim je airflow best wel om zeep kan helpen. Mijn PC is eigenlijk ook compleet stil met de fans op 900 RPM ongeveer.

Heb nu een compleet zwart/wit thema. Rode H440 compleet zwart gespoten.

[afbeelding]
Doordat de case nu bijna volledig dicht is is de airflow er juist beter op geworden dan voorheen. Het noppenschuim lijkt geen invloed te hebben in deze.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hierbij mijn build had een paar maandjes geleden ook mijn build geplaatst me build zag er eerst zo uit:
http://imgur.com/uJfSnq5

Nu heb ik inmiddels een nieuwe videokaart, een nieuwe case (NZXT S340), en een NZXT Sleeved LED kitje nu ziet het er als volgt uit:
http://imgur.com/rVRnpwB

En met LED:
http://imgur.com/mmtvHi6

Specs:
System Specs:
CPU: Intel Pentium G3258 @ 4.0 Ghz
GPU: Gigabyte R9 380X @ 1000 Mhz
Ram Crucial Ballistix Sport 8GB @ 1300
SSD (OS) Kingston SSD Now 120GB
HDD (Storage) Western Digital Blue 1TB
PSU: Corsair VS550
Mobo: Asrock B85M Pro3
Case: NZXT S340

Wat vinden jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:36:
Zo hierbij mijn build had een paar maandjes geleden ook mijn build geplaatst me build zag er eerst zo uit:
http://imgur.com/uJfSnq5

Nu heb ik inmiddels een nieuwe videokaart, een nieuwe case (NZXT S340), en een NZXT Sleeved LED kitje nu ziet het er als volgt uit:
http://imgur.com/rVRnpwB

En met LED:
http://imgur.com/mmtvHi6

Specs:
System Specs:
CPU: Intel Pentium G3258 @ 4.0 Ghz
GPU: Gigabyte R9 380X @ 1000 Mhz
Ram Crucial Ballistix Sport 8GB @ 1300
SSD (OS) Kingston SSD Now 120GB
HDD (Storage) Western Digital Blue 1TB
PSU: Corsair VS550
Mobo: Asrock B85M Pro3
Case: NZXT S340

Wat vinden jullie er van?
Je bent er een heel stuk op vooruit gegaan zeker met cablemanagement.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timer schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:02:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 388,-€ 388,-
1MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION€ 294,95€ 294,95
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+€ 721,-€ 721,-
1In Win 904 Plus Zilver/Zwart€ 0,-€ 0,-
3Dell Ultrasharp U2415 Zwart€ 281,95€ 845,85
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 62,99€ 62,99
2Corsair Dominator Platinum Dominator® Platinum Light Bar Upgrade Kit€ 19,70€ 39,40
1Intel Liquid Cooling Solution TS13X€ 81,07€ 81,07
1Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown (Qwerty)€ 175,-€ 175,-
1Logitech MX Master Wireless Mouse€ 75,95€ 75,95
1Corsair Dominator Platinum CMD32GX4M4B3200C16€ 364,90€ 364,90
1Samsung 950 Pro 512GB€ 329,12€ 329,12
1Arctic Z3 Pro€ 146,-€ 146,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.524,23

[afbeelding]
De kast en de dozen

[afbeelding]
Meegeleverde lelijke ATX verlengkabel

[afbeelding]
CableMod C-Series gesleevede ATX kabel

[afbeelding]
3D geprint kabelkammetje testen

[afbeelding]
Wat extra ruimte frezen in de sleuf voor de slangen van de waterkoeler

[afbeelding]

[afbeelding]
Cpu installeren

[afbeelding]
Cooler installeren

[afbeelding]

[afbeelding]
Geheugen installeren (Dominator Platinum Lighting Mod zit er al op)

[afbeelding]
Psu installeren

[afbeelding]
Psu en videokaart geïnstalleerd

[afbeelding]
Power on

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
3D geprinte kabelkammetjes toevoegen

[afbeelding]
Overtollige bedrading verwijderen van IR RGB LED controller

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
RGB LED strip testen met glazen zijpaneel erop

[afbeelding]
Cable management aan de achterkant

[afbeelding]
Zijpaneel erop

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kabels onder het bureau moeten weer even opnieuw weggewerkt worden
*Dr1ftK1ng herinnerd zichzelf eraan dat de handen boven het bureau moeten blijven :9 *

Damn wat een mooie build man!!! Heerlijke kast die InWin, prachtig _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@aminam Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:26

Fanta

FordPerformance™️

Kleine update, want ik ben overgestapt op water.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2c9lo1m.jpg

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 243,95€ 243,95
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 116,95€ 116,95
1Club3D Radeon R9 290 royalAce€ 313,95€ 313,95
1WD Blue WD10EALX, 1TB€ 52,95€ 52,95
1Creative X-Fi XtremeMusic€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Arc Midi R2 Window€ 84,49€ 84,49
1BitFenix Alchemy 24-pin verlengkabel 30 cm wit/zwart€ 7,45€ 7,45
1BenQ XL2430T Zwart€ 369,-€ 369,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 83,98€ 83,98
1Logitech Z-2300€ 0,-€ 0,-
1NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Wit€ 16,13€ 16,13
1Cooler Master Nepton 240M€ 104,80€ 104,80
1Ducky Zero DK2108S Blue led (Cherry Brown)€ 0,-€ 0,-
1Razer Deathadder Chroma€ 70,95€ 70,95
1Roccat Hiro€ 44,95€ 44,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 44,95€ 44,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9W White€ 51,-€ 51,-
1Cooler Master Silent Pro M2 620W€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 512GB€ 213,53€ 213,53

Ik ben toch niet zo te spreken over de silencio fans die Cooler Master standaard meelevert, dus die ga ik eerdaags vervangen. Waarschijnlijk komen er Noiseblocker eLoops op. Die passen bovendien mooi in het zwart/wit thema.

[ Voor 7% gewijzigd door Fanta op 10-01-2016 13:46 ]

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34
Na drie jaar met de bedrijfslaptop als hoofd PC & een PS3 die stof stond te verzamelen kwam de PC gamer toch weer smeken naar een nieuw systeem.

Daarom de PS3 verkocht en een nieuwe Desktop geconfigureerd:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/z711PmWr1eWT3xNeav9Kvj9U/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sUGFXJ3nwxuMrbHp1DihisLx/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xWeI5AGfiisMhVy6IQUWlxud/medium.jpg

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,50€ 248,50
1Asus Z170-A€ 150,69€ 150,69
1Sapphire NITRO R9 390 8G D5€ 383,-€ 383,-
2WD Green WD20EZRX€ 74,50€ 149,-
1NZXT S340 Wit€ 69,-€ 69,-
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 327,-€ 327,-
1Bose Companion 2 Series III€ 99,-€ 99,-
1NZXT HUE+€ 59,-€ 59,-
1Cryorig H7€ 38,71€ 38,71
2Fractal Design Dynamic GP-14 White blades, 140mm€ 12,95€ 25,90
1Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard AZERTY€ 83,34€ 83,34
1Logitech MX518€ 0,-€ 0,-
1Logitech Performance Mouse MX€ 78,92€ 78,92
1Steelseries Qck€ 9,99€ 9,99
1Microsoft Xbox 360 Wired Controller Zwart€ 32,-€ 32,-
4Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 58,53€ 234,12
1Corsair RM650i€ 125,50€ 125,50
1Crucial MX100 256GB€ 118,-€ 118,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.231,67

[ Voor 1% gewijzigd door Witte_200 op 09-01-2016 16:50 . Reden: Extra uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie en nette deskop, witte_200! Daar is duidelijk tijd en moeite ingestopt!
Waar heb je de custom sleeved wit en zwarte kabels gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:34:
Mooie en nette deskop, witte_200! Daar is duidelijk tijd en moeite ingestopt!
Waar heb je de custom sleeved wit en zwarte kabels gekocht?
Bedankt!

Het is een Cablemod basic cable kit voor de corsair rm650i.

https://cablemod.com/

Je kan deze kopen in hun EU store of bij HighFlow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Gister mijn nieuwe PC-tje in elkaar gezet. Heerlijk stil en onopvallend geworden.

Ik heb de volgende onderdelen gebruikt. Ik zal 1 dezer dagen nog een videokaart aanschaffen om het geheel compleet te maken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Z170 PRO GAMING€ 149,-€ 149,-
1Fractal Design Define S€ 79,-€ 79,-
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 102,-€ 102,-
1Seasonic G-series 550 watt€ 88,74€ 88,74
2Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 162,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,67

En uiteraard de plaatjes. Best een strakke kast is die Define S. Mogelijkheden zat om in de toekomst verder uit te breiden.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UmPx9uYmACuO6REmzt15KEgb/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ibM19L3AXBCJTQP0Ip5M3lFD/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/n3jTGmrV9tipgyA3j2jnwiCJ/medium.jpg

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:27
BillSpaarbank schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:14:
Gister mijn nieuwe PC-tje in elkaar gezet. Heerlijk stil en onopvallend geworden.

Ik heb de volgende onderdelen gebruikt. Ik zal 1 dezer dagen nog een videokaart aanschaffen om het geheel compleet te maken.
Gaaf! Ga je nog een drive-bay toevoegen of laat je die expres achterwege?
Hoe zit het daarnaast met je airflow? aangezien je veel "open" ruimte hebt in je kast.

edit: ik zie nu net dat er geen drive-bay in hoort.. de schijven schroef je dus vast aan de achterkant..
dit had ik nog niet eerder gezien.. Geniaal bedacht! :o

[ Voor 14% gewijzigd door furian88 op 11-01-2016 09:52 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
BillSpaarbank schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:14:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Z170 PRO GAMING€ 149,-€ 149,-
1Fractal Design Define S€ 79,-€ 79,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 102,-€ 102,-
1Seasonic G-series 550 watt€ 88,74€ 88,74
2Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 162,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,67

En uiteraard de plaatjes. Best een strakke kast is die Define S. Mogelijkheden zat om in de toekomst verder uit te breiden.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is een mooie bak geworden! Ik ga dezelfde mobo/cpu/ram setup komende maand bouwen. Welke gpu heb je in gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Neyluzz schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:14:
[...]

Dat is een mooie bak geworden! Ik ga dezelfde mobo/cpu/ram setup komende maand bouwen. Welke gpu heb je in gedachte?
Thnx :)

Ben er heel blij mee. Ik twijfel heel erg tussen een GTX960, GTX970.

Als ik game is het op 1080p met het datail op hoog. Ik speel voornamelijk de wat oudere games uit mijn steamcollectie met Shadow of Mordor als meest recente titel.
furian88 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:50:
[...]
Gaaf! Ga je nog een drive-bay toevoegen of laat je die expres achterwege?
Hoe zit het daarnaast met je airflow? aangezien je veel "open" ruimte hebt in je kast.

edit: ik zie nu net dat er geen drive-bay in hoort.. de schijven schroef je dus vast aan de achterkant..
dit had ik nog niet eerder gezien.. Geniaal bedacht! :o
Airflow is prima. Temperaturen zijn echt heel goed. Wel even wennen zoveel ruimte in de kast.

[ Voor 35% gewijzigd door BillSpaarbank op 11-01-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
BillSpaarbank schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:22:
[...]

Thnx :)

Ben er heel blij mee. Ik twijfel heel erg tussen een GTX960, GTX970.

Als ik game is het op 1080p met het datail op hoog. Ik speel voornamelijk de wat oudere games uit mijn steamcollectie met Shadow of Mordor als meest recente titel.

[...]

Airflow is prima. Temperaturen zijn echt heel goed. Wel even wennen zoveel ruimte in de kast.
Kan ik inkomen..ben je nog van plan om extra schijven in te bouwen? en aan de plaatjes te zien zijn er in totaal 5 plekken voor een HDD toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
furian88 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:48:
[...]

Kan ik inkomen..ben je nog van plan om extra schijven in te bouwen? en aan de plaatjes te zien zijn er in totaal 5 plekken voor een HDD toch?
Op dit moment niet. Alle files staan verder op de NAS en de laptop. Ik dacht zelf dat er maar 3 3,5inch schijven in gehangen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
BillSpaarbank schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:23:
[...]

Op dit moment niet. Alle files staan verder op de NAS en de laptop. Ik dacht zelf dat er maar 3 3,5inch schijven in gehangen kunnen worden.
Cool, naja ik sla hem even op. misschien wel mooi ter vervanging van mijn cooler master haf X die in de woonkamer staat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
furian88 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:33:
[...]

Cool, naja ik sla hem even op. misschien wel mooi ter vervanging van mijn cooler master haf X die in de woonkamer staat. _/-\o_
Hou er wel rekening mee dat het een grote kast is. Ik had voorheen een Define R4, maar qua formaat scheelt het niet eens zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
BillSpaarbank schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:46:
[...]

Hou er wel rekening mee dat het een grote kast is. Ik had voorheen een Define R4, maar qua formaat scheelt het niet eens zo heel veel.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/443611;258132/

Het scheelt toch behoorlijk anders met de kast die ik nu heb hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Sinds vandaag is mijn nieuwe systeem klaar. Ik had de oude verkocht en probeerde 2e hands wat samen te stellen

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8Z68-V/GEN3€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 367,50€ 367,50
1Antec Performance One P193 V3€ 0,-€ 0,-
1Antec Kühler H2O 620€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G€ 0,-€ 0,-
1Antec CP-1000 EC€ 0,-€ 0,-
1OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 367,50

[ Voor 7% gewijzigd door CMSTRR op 18-01-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Vorig jaar heb ik van mijn bij mekaar gespaarde geld een game pc gekocht betreffende een i5 4690k en een r9 290, ik was toen 15. Ongeveer een half jaar later heb ik werk gevonden (tevens mijn stageplaats voor mijn opleiding) waar ik mocht komen werken wanneer ik maar wilde.

Uiteindelijk heb ik heel de zomervakantie (op 4 weken Italië na...) 6 dagen per week in de garage gestaan (en veel geleerd uiteraard) en van dat gewerkte geld heb ik me heel wat spullen cadeau gedaan (ik ben ondertussen 16).

Excuses voor eventuele scheve foto's, kan ze zo 1, 2, 3 niet recht krijgen...
Foto's zijn klikbaar, ik ga nog nieuwe (betere) foto's maken in daglicht :D )

Wat heb ik me zowel cadeau gedaan??

Om te beginnen een nieuwe telefoon (Note 4) :P Niet relevant in dit topic :+ .

Het oude speakersetje van mn vader vond ik niet goed genoeg, dus ik wilde iets nieuws. Niet al te duur maar het moest lang mee kunnen. Echter was ruimte een issue, dus heb ik besloten om voor boekenplank speakers te gaan. Mijn geluidsset betreft een Yamaha VX-379, 2x Yamaha NS-333 en een Jamo Sub 210. Dit alles is in staat om mijn (slaap) kamer goed te vullen met een lekker geluid en een stevige bass :) .

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3AgN69uj6N1yRYYMEhz1q0yX/medium.jpg
Jaja, ook dit beest houdt van een stevige dreun onder zn reet!

Daarna heb ik besloten om mijn schermen de deur uit te doen en een nieuw scherm te kopen zodat ik mijn computer aan het werk kon zetten, gelukt, met een 4K tv van Philips (Philips PUK6400 40").
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eWlKzKMM95d0kem1OQWsTuql/medium.jpg

De gehele setup in mijn kamer:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wHeL1IW7DffDAAkmcOU0kpNA/medium.jpg

Tja, een tv heeft geen Displayport, mijn videokaart had echter ook geen HDMI 2.0. Toen maar ff gewacht en weer volop werken uiteraard om een nieuwe videokaart te kopen. Ook dat is geslaagd, het is een GTX 980ti Strix geworden (echt een beest...) Hij boost in OC-Mode tot 1431Mhz en blijft zo'n 76 graden zonder echt herrie te maken, mijn voeding schreeuwt er helaas met open borst boven uit :-(

Daarnaast heb ik nog een 500gb SSD toegevoegd, voor de games en programma's omdat 250gb simpelweg te klein is :X

Volgende stap is nieuwe fans (Fractal Design Venturi line waarschijnlijk, tips zijn welkom).

Voor nu ben ik wel even klaar al zit ik toch te denken aan een 2e 980Ti met nieuwe voeding, maar dat zie ik nog wel, het is een hele smak geld voor een 16 jarige :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tD5RCfYM1WvjISmSbjNDwL8b/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YASHUhWiHMpsbG2BBkTG90Rn/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/liSL2KgEO9QLKS48jjouu1Nr/medium.jpg

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 243,95€ 243,95
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER€ 154,95€ 154,95
1Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING€ 742,95€ 742,95
1WD Green WD20EZRX€ 72,95€ 72,95
1Corsair Vengeance C70 (Gunmetal Black)€ 114,95€ 114,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 35,95€ 35,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 84,-€ 84,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 81,24
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,-€ 164,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.733,89

Tips zijn welkom!

[ Voor 38% gewijzigd door pwillemske op 12-01-2016 21:28 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
Lijkt me een goed idee om je cpu koeler een kwart slag tegen de klok in te draaien. Dan pakt hij koele lucht van voren de kast en blaast hij de warme lucht naar de achterkant van de kast. Dit is beter dan van beneden naar boven, zoals je nu hebt. De hitte van je videokaart gaat namelijk ook naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
cordonbleu schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:14:
Lijkt me een goed idee om je cpu koeler een kwart slag tegen de klok in te draaien. Dan pakt hij koele lucht van voren de kast en blaast hij de warme lucht naar de achterkant van de kast. Dit is beter dan van beneden naar boven, zoals je nu hebt. De hitte van je videokaart gaat namelijk ook naar boven.
Heb ik al geprobeerd en uitgetest, het scheelt welgeteld één (1) graden voor de cpu, en 4 voor de gpu 8)7

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

pwillemske schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:18:
[...]

Heb ik al geprobeerd en uitgetest, het scheelt welgeteld één (1) graden voor de cpu, en 4 voor de gpu 8)7
Waarom draai je hem dan toch weer om? 8)7

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
Koninkje schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:29:
[...]

Waarom draai je hem dan toch weer om? 8)7
Dit wilde ik net gaan typen haha. Snap de gedachte ook niet helemaal 8)7
Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste

Let op:
Dames en heren, het is hier de bedoeling om je systeem te showen, niet om discussies te voeren over voedingen en koelers of andere specs.