volg al eventjes dit topic en vind het wel eens tijd worden om mijn build te laten zien.
Het betreft m'n server build,
Wou eigenlijk wachten tot Ubuntu 16.04 LTS uit was maar het kriebelde me te veel dus dan maar nu

hiervoor draaide ik op een aangepaste Xeon E5430 (S771 > S775) die eigenlijk prima werkte.
Server draai Ubuntu 14.04LTS, en als taken: Plex Media Server, Openvpn, SABnzbd, Sickbeard, Couchpotato en Headphones. Puur Media Server dus.
Was eerst van plan om gewoon Ubuntu op 1 ssd te laten werken totdat ik bij de installatie zag dat er mogelijkheid was tot Software RAID. dit leek me wel een goed plan dus toen nog maar ff een ssd erbij gehaald (en ik was al zwaar over mijn budget gegaan

) dit omdat het me toch wel handig leek mocht de ssd ermee stoppen en herinstallatie toch meer tijd kost dan een falende data disk vervangen (die gewoon geback-upt is) De data harde schijven werken gewoon individueel.
ook na lang web speuren heb ik nu wel voor gekozen om een gedeelte van de hdd's uit te zetten na 2u inactiviteit, (dit was nog best een geklooi, want telkens bij een reboot was de config weg) qua verbruik bespaar ik een kleine 5 tot 10watt door 4 v/d 5 uit te zetten. vergeleken met de oude build bespaar ik zo'n 14watt, Nu zo'n 48Watt idle ten opzichte van 62Watt oude build (dit is incl. UPS, Raspi, en switch, gemeten met een
PoPP 123658/Domoticz, dit is dus een schatting)
Uiteraard ben ik er qua prestatie op vooruit gegaan, vooral in meer overkill. Kon met de oude build zonder moeite 2 streams afspelen (met geforceerde transcode) zonder enige gebuffer of wat dan ook..
Laat ik de reden van upgrade maar zo noemen:
Omdat het kan
Plaatjes bij verhaaltje:

Niet een hele goede kabel management, maar had nog wat splitters en molex > sata kabels liggen.
En nog ruimte voor 3 harde schijven (en nog maar één uitsluiting op de sata controller + vraag me af of de voeding het dan nog wel blijft trekken....)

De hele mikmak staat in de zelfde stelling als de schoenen en het wc papier
Al met al ben ik dik tevreden.
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.