Gamertag: FinrazielNL
[ Voor 89% gewijzigd door br00ky op 14-10-2025 11:54 ]
..........
Ziet er goed uit. Alleen, het mist mij waarom de schermkabel op het moederbord zit. Een 50 reeks GPU heeft normaal gezien betere IO dan wat op het moederbord zit. Los van extra configuratie, logica?
Te triest voor woorden dit. Tweakers adieu
..........
Intro
Ik heb toch een beetje met pijn in het hart mijn nCase M1 v5 vervangen voor de Jonsbo Z20 Orange/Black. Vind de nCase nog steeds super mooi (en past qua looks heel mooi bij mijn Cambridge Evo 150 Delorean, beide zilver) maar wou toch een kast die ruimer is met betere koelingsmogelijkheden. Uiteindelijk voor de Jonsbo Z20 Orange/Black (mATX) case gekozen omdat die relatief klein is tov andere mATX kasten die ik mooi vind (bijv Fractal North) en omdat ie meteen bij me in het oog sprong qua looks. En ik dacht dat als ik dan toch voor en andere case ga dan maar iets totaals anders.Over de Jonsbo Z20 Orange/Black
De case is gemaakt van staal en is zeer degelijk en stevig. Alles kan losgeschroefd en je kunt dan overal goed bij. Nadeel is dat ik de handleiding niet altijd even duidelijk vind en het is even zoeken naar de juiste schroefjes waarvan ik vind dat ze wat teveel verschillende soorten gebruiken.Ik worstelde uiteindelijk vooral met de instructies voor de (SFX) PSU bracket. De bracket stelt je in staat om de PSU op verschillende hoogtes te hangen, Uiteindelijk heb ik die niet gebruikt omdat mijn geduld op was en ik er achter kwam dat er ook een vaste positie is voor de SFX PSU aan het binnenframe.
Wat super chill is is dat er een in hoogte verstelbare GPU stabilizer bij zit. Ook hier wat onduidelijke instructies waar je hem moet vastmaken (tegen de zijkant aan) maar vooral een net iets te kort schroefje om de hoogte in te stellen.
Aan de bovenkant zit een fan bracket die je er uit kan halen.
Zoals je op de foto's ziet zit er een patroon aan de glaskant. Niet onaardig maar zou mooi zijn als je de keuze had om dat er af te halen. Ik was eigenlijk tijdens mijn research in de veronderstelling dat dit patroon een soort van bracket was in de case aan de raamkant die ook los kan. Maar ik denk dat ik dit in de war heb gehaald met de verticale PSU bracket.
An cable management is ook gedacht. Er zijn 3 klittebandstoken bij die mooi aan het binnen frame bevestigd zijn. En er is ruimte genoeg om er het een en ander meer vast te maken. Je kunt de bovenste twee klittebanden eventueel zelf vervangen door wat langere varianten mocht dat nodig zijn.
Verder zit er een stevig handvat op dat goed vastzit met een ingenieus klemsysteem. Het handvat kan er af als je dat zou willen. Dat was ik eerst ook van plan maar had zoiets van "als ie er bij zit, dan". En vind het eigenlijk wel quirky net als de case zelf.
Foto's
:strip_exif()/f/image/WBu7kGYgObVKUofhMd4Q67uU.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/vfcQ4NWyC8FpyyQWmYQ96snF.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/6UYxoIYmZ7ob7hAemaVknMkw.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/R4A4j5g9Iq1zJBtvKlMXgEJM.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/aMuGOglNGCzmDBQcoGhH7upO.jpg?f=fotoalbum_small)
Wat je ziet (en niet ziet)
Toekomstige toevoegingen
In de toekomst ga ik de PSU bracket nog een keer een kans geven. Verder wil ik nog wat meer fans toevoegen. En ik overweeg om de io shield van het moederbord ook oranje te airbrushen, ik heb namelijk nog een tweede liggen voor het geval dat.The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
:strip_exif()/f/image/OkbCtnXKoXZbf5tVkkuXuHSX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DHeziCc2uviPKnH0fDc59GRt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PiIKokH4AnbI8HRC1wPmMKyT.jpg?f=fotoalbum_large)
Groetjes Davy
[ Voor 67% gewijzigd door deejfie147 op 20-10-2025 16:47 ]
Dag mede-Tweakers en vooral kennersdeejfie147 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 21:24:
Complete set-up foto's zoals beloofd... (goodbye nachtrust)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Groetjes Davy
veel dank, D.
Hi,deejfie147 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:57:
[...]
Dag mede-Tweakers en vooral kenners; hoe zet ik de inhoud (inventaris) van mijn PC'tje onder mijn post van daarnet? Ik vind dit nergens terug... (of ik lees erover)
![]()
veel dank, D.
Open de inverntaris die je wilt kopieren en dan op de knop genereer RML en dan krijg je zoiets:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 9600X Boxed | € 193,99 | € 193,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 194,89 | € 194,89 |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 2060 Super Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Phanteks NV5 MKII Zwart | € 101,02 | € 101,02 |
| 1 | Waterkoeling | Phanteks Glacier One 360M25G2 Zwart | € 101,01 | € 101,01 |
| 1 | Ventilators | Phanteks M25G2-120, Regular, D-RGB, Zwart, per stuk, 120mm | € 11,08 | € 11,08 |
| 1 | Ventilators | Phanteks M25G2-120, Reverse, D-RGB, Zwart, 3 stuks, 120mm | € 30,40 | € 30,40 |
| 1 | Ventilators | Phanteks M25G2-120, Reverse, D-RGB, Zwart, per stuk, 120mm | € 11,08 | € 11,08 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N | € 151,74 | € 151,74 |
| 1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Interne SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 107,90 | € 107,90 |
| 1 | Interne SSD's | Samsung PM9A1 512GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Overclocking | Thermal Grizzly AM5 Contact & Sealing Frame | € 20,23 | € 20,23 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.048,24 | ||
An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris
TOPPERTheProst schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:32:
[...]
Hi,
Open de inverntaris die je wilt kopieren en dan op de knop genereer RML en dan krijg je zoiets:
# Categorie Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 5 9600X Boxed € 193,99 € 193,99 1 Moederborden ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI € 194,89 € 194,89 1 Videokaarten Nvidia GeForce RTX 2060 Super Founders Edition € 0,- € 0,- 1 Behuizingen Phanteks NV5 MKII Zwart € 101,02 € 101,02 1 Waterkoeling Phanteks Glacier One 360M25G2 Zwart € 101,01 € 101,01 1 Ventilators Phanteks M25G2-120, Regular, D-RGB, Zwart, per stuk, 120mm € 11,08 € 11,08 1 Ventilators Phanteks M25G2-120, Reverse, D-RGB, Zwart, 3 stuks, 120mm € 30,40 € 30,40 1 Ventilators Phanteks M25G2-120, Reverse, D-RGB, Zwart, per stuk, 120mm € 11,08 € 11,08 1 Geheugen intern G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N € 151,74 € 151,74 1 Voedingen NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart € 124,90 € 124,90 1 Interne SSD's Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB € 107,90 € 107,90 1 Interne SSD's Samsung PM9A1 512GB € 0,- € 0,- 1 Overclocking Thermal Grizzly AM5 Contact & Sealing Frame € 20,23 € 20,23 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.048,24
Leuke kast! Jonsbo maakt stiekem best leuk spul. Heb ook een tijdje een low profile koeler van ze gehad die goed beviel.Dwarlorf schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:41:Intro
Ik heb toch een beetje met pijn in het hart mijn nCase M1 v5 vervangen voor de Jonsbo Z20 Orange/Black. Vind de nCase nog steeds super mooi (en past qua looks heel mooi bij mijn Cambridge Evo 150 Delorean, beide zilver) maar wou toch een kast die ruimer is met betere koelingsmogelijkheden. Uiteindelijk voor de Jonsbo Z20 Orange/Black (mATX) case gekozen omdat die relatief klein is tov andere mATX kasten die ik mooi vind (bijv Fractal North) en omdat ie meteen bij me in het oog sprong qua looks. En ik dacht dat als ik dan toch voor en andere case ga dan maar iets totaals anders.Over de Jonsbo Z20 Orange/Black
De case is gemaakt van staal en is zeer degelijk en stevig. Alles kan losgeschroefd en je kunt dan overal goed bij. Nadeel is dat ik de handleiding niet altijd even duidelijk vind en het is even zoeken naar de juiste schroefjes waarvan ik vind dat ze wat teveel verschillende soorten gebruiken.
Ik worstelde uiteindelijk vooral met de instructies voor de (SFX) PSU bracket. De bracket stelt je in staat om de PSU op verschillende hoogtes te hangen, Uiteindelijk heb ik die niet gebruikt omdat mijn geduld op was en ik er achter kwam dat er ook een vaste positie is voor de SFX PSU aan het binnenframe.
Wat super chill is is dat er een in hoogte verstelbare GPU stabilizer bij zit. Ook hier wat onduidelijke instructies waar je hem moet vastmaken (tegen de zijkant aan) maar vooral een net iets te kort schroefje om de hoogte in te stellen.
Aan de bovenkant zit een fan bracket die je er uit kan halen.
Zoals je op de foto's ziet zit er een patroon aan de glaskant. Niet onaardig maar zou mooi zijn als je de keuze had om dat er af te halen. Ik was eigenlijk tijdens mijn research in de veronderstelling dat dit patroon een soort van bracket was in de case aan de raamkant die ook los kan. Maar ik denk dat ik dit in de war heb gehaald met de verticale PSU bracket.
An cable management is ook gedacht. Er zijn 3 klittebandstoken bij die mooi aan het binnen frame bevestigd zijn. En er is ruimte genoeg om er het een en ander meer vast te maken. Je kunt de bovenste twee klittebanden eventueel zelf vervangen door wat langere varianten mocht dat nodig zijn.
Verder zit er een stevig handvat op dat goed vastzit met een ingenieus klemsysteem. Het handvat kan er af als je dat zou willen. Dat was ik eerst ook van plan maar had zoiets van "als ie er bij zit, dan". En vind het eigenlijk wel quirky net als de case zelf.Foto's
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]Wat je ziet (en niet ziet)
Toekomstige toevoegingen
In de toekomst ga ik de PSU bracket nog een keer een kans geven. Verder wil ik nog wat meer fans toevoegen. En ik overweeg om de io shield van het moederbord ook oranje te airbrushen, ik heb namelijk nog een tweede liggen voor het geval dat.
Zit hier vol ongeduld te wachten op de Thor-Zone Tetra S. In juli besteld, zou in de komende weken eindelijk geleverd gaan worden. Dus pics gaan zeker volgen
[ Voor 173% gewijzigd door PeterChu op 24-10-2025 10:12 . Reden: Reflecties verwijderd ]
Nice no rgb build, Heb je ook wat leuke specs van de build? en die ik daar nou een scherm in je case?
An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris
Inderdaad een 12.3 inch schermpje , voornamelijk om Spotify weer te geven tijdens het gamen. De rest van de componenten bestaat uit:TheProst schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:18:
[...]
Nice no rgb build, Heb je ook wat leuke specs van de build? en die ik daar nou een scherm in je case?
Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT
AMD Ryzen 9 9950X3D
ASUS ROG CROSSHAIR X870E HERO
Samsung 9100 Pro
Antec HCG1200 Pro Platinum ATX 3.1
ASUS ProArt LC 420
G.Skill Trident Z5 CK 48 Go (2 x 24 Go) DDR5 8800 MHz CL42
Noctua NF-A14 PWM Chromax
HAVN HS420 VGPU
Alienware 3225QF
:strip_exif()/f/image/Gw7jkSGLPZpVhryUnl2SLDg7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SR7F2zhcYfEoGYnu4owwYd7S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uVmHKnBF4vmsibdsxSCKyFqz.jpg?f=fotoalbum_large)
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Behuizingen | Chieftec VISIO, tempered glass front | € 90,96 | € 90,96 |
| 1 | Waterkoeling | Chieftec Iceberg 360 RGB | € 84,47 | € 84,47 |
| Totaal | € 175,43 | |||
De behuizing fans zijn niet superstil, maar qua airflow wel zeer goed! Bouwen was redelijk simpel. Ik vond de plastic AM5 brackets van de AIO wel goedkoop/slap aanvoelen. En jammer dat de fans net iets anders zijn.
En zoals je kan zien had ik geen rekening gehouden met de oriëntatie van het AIO frontje. Gelukkig is die draaibaar
[ Voor 23% gewijzigd door Dekar op 31-10-2025 14:05 ]
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Ziet er nettes en krachitg uit! Alleen mijn autisme zou dat echt niet aan kunnen. Ik had persoonlijk die 3 AIO fans ook veranderd. Maar dat ben ik.Dekar schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]Best wel een topper qua value. Voor minder dan 200 euro een behuizing met 6 RGB fans, en een hele fijne AIO.
# Categorie Product Prijs Subtotaal 1 Behuizingen Chieftec VISIO, tempered glass front € 90,96 € 90,96 1 Waterkoeling Chieftec Iceberg 360 RGB € 84,47 € 84,47 Totaal € 175,43
De behuizing fans zijn niet superstil, maar qua airflow wel zeer goed! Bouwen was redelijk simpel. Ik vond de plastic AM5 brackets van de AIO wel goedkoop/slap aanvoelen. En jammer dat de fans net iets anders zijn.
En zoals je kan zien had ik geen rekening gehouden met de oriëntatie van het AIO frontje. Gelukkig is die draaibaar
Niet je inventaris vergeten te updaten he
Ziet er zeer strak uit! Knap gedaanDekar schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]Best wel een topper qua value. Voor minder dan 200 euro een behuizing met 6 RGB fans, en een hele fijne AIO.
# Categorie Product Prijs Subtotaal 1 Behuizingen Chieftec VISIO, tempered glass front € 90,96 € 90,96 1 Waterkoeling Chieftec Iceberg 360 RGB € 84,47 € 84,47 Totaal € 175,43
ooww, nog iemand met 'autisme'?TheProst schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:07:
[...]
Ziet er nettes en krachitg uit! Alleen mijn autisme zou dat echt niet aan kunnen. Ik had persoonlijk die 3 AIO fans ook veranderd. Maar dat ben ik.
Niet je inventaris vergeten te updaten he
zeker nette build inderdaad!
Klein beetje maar: TheProst in "Het Show je Build! Topic"deejfie147 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:47:
[...]
ooww, nog iemand met 'autisme'?ik begrijp je volledig...
![]()
zeker nette build inderdaad!
Zie nu net dat je de top fans op die andere foto's niet ziet maar die zijn het zelfde als de rest:
[ Voor 41% gewijzigd door TheProst op 31-10-2025 16:01 ]
Nou het is eindelijk zo ver. Mijn 2060S OEM mag met pensioen.TheProst schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:48:
[...]
Klein beetje maar: TheProst in "Het Show je Build! Topic"
Zie nu net dat je de top fans op die andere foto's niet ziet maar die zijn het zelfde als de rest:[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/cMdz41OdJLAgR896QWmnkGz5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/udZvtah6rBudcmd0IRJQXdLN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bmdlg9OGjgM5lUQwHmRjTZED.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een wereld van verschil. Van alle games op Low/medium naar High/Ultra. Gisteren 1 potje BF6 kunnen doen, met frame gen op 2 350 fps met 1%L op 280. Helaas is mijn aim er niet beter op geworden maar de beeld kwaliteit is echt om te kwijlen.
Dames en heren, het is hier de bedoeling om je systeem te showen, niet om discussies te voeren over voedingen en koelers of andere specs.