Intro
Ik heb toch een beetje met pijn in het hart mijn nCase M1 v5 vervangen voor de Jonsbo Z20 Orange/Black. Vind de nCase nog steeds super mooi (en past qua looks heel mooi bij mijn Cambridge Evo 150 Delorean, beide zilver) maar wou toch een kast die ruimer is met betere koelingsmogelijkheden. Uiteindelijk voor de Jonsbo Z20 Orange/Black (mATX) case gekozen omdat die relatief klein is tov andere mATX kasten die ik mooi vind (bijv Fractal North) en omdat ie meteen bij me in het oog sprong qua looks. En ik dacht dat als ik dan toch voor en andere case ga dan maar iets totaals anders.
Over de Jonsbo Z20 Orange/Black
De case is gemaakt van staal en is zeer degelijk en stevig. Alles kan losgeschroefd en je kunt dan overal goed bij. Nadeel is dat ik de handleiding niet altijd even duidelijk vind en het is even zoeken naar de juiste schroefjes waarvan ik vind dat ze wat teveel verschillende soorten gebruiken.
Ik worstelde uiteindelijk vooral met de instructies voor de (SFX) PSU bracket. De bracket stelt je in staat om de PSU op verschillende hoogtes te hangen, Uiteindelijk heb ik die niet gebruikt omdat mijn geduld op was en ik er achter kwam dat er ook een vaste positie is voor de SFX PSU aan het binnenframe.
Wat super chill is is dat er een in hoogte verstelbare GPU stabilizer bij zit. Ook hier wat onduidelijke instructies waar je hem moet vastmaken (tegen de zijkant aan) maar vooral een net iets te kort schroefje om de hoogte in te stellen.
Aan de bovenkant zit een fan bracket die je er uit kan halen.
Zoals je op de foto's ziet zit er een patroon aan de glaskant. Niet onaardig maar zou mooi zijn als je de keuze had om dat er af te halen. Ik was eigenlijk tijdens mijn research in de veronderstelling dat dit patroon een soort van bracket was in de case aan de raamkant die ook los kan. Maar ik denk dat ik dit in de war heb gehaald met de verticale PSU bracket.
An cable management is ook gedacht. Er zijn 3 klittebandstoken bij die mooi aan het binnen frame bevestigd zijn. En er is ruimte genoeg om er het een en ander meer vast te maken. Je kunt de bovenste twee klittebanden eventueel zelf vervangen door wat langere varianten mocht dat nodig zijn.
Verder zit er een stevig handvat op dat goed vastzit met een ingenieus klemsysteem. Het handvat kan er af als je dat zou willen. Dat was ik eerst ook van plan maar had zoiets van "als ie er bij zit, dan". En vind het eigenlijk wel quirky net als de case zelf.
Foto's
:strip_exif()/f/image/aMuGOglNGCzmDBQcoGhH7upO.jpg?f=fotoalbum_small)
Wat je ziet (en niet ziet)
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 131,99 | € 131,99 |
1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Jonsbo Z20 Orange/Black | € 82,32 | € 82,32 |
1 | Kabels | Corsair Sleeved DC Cable Kit, Type 4 (Gen. 3) | € 0,- | € 0,- |
1 | Webcams | Logitech StreamCam Grafiet | € 90,91 | € 90,91 |
1 | Netwerk switches | ZyXEL GS1200-5HP | € 75,02 | € 75,02 |
1 | Monitors | LG 43UN700-B Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U9S chromax.black | € 75,20 | € 75,20 |
1 | Ventilators | Noctua NF-A9 PWM chromax.black.swap, 92mm | € 23,20 | € 23,20 |
1 | Toetsenborden | Vortex Race 3 Cherry MX Clear (Qwerty US) | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Logitech G502 X Lightspeed Zwart | € 95,89 | € 95,89 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 101,40 | € 101,40 |
1 | Voedingen | Corsair SF450 | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 159,- | € 159,- |
1 | Beugels en standaarden | Vogel's THIN 405 ExtraThin Platte tv-beugel | € 0,- | € 0,- |
1 | Printers | Brother HL-1210W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 834,93 |
---|
Toekomstige toevoegingen
In de toekomst ga ik de PSU bracket nog een keer een kans geven. Verder wil ik nog wat meer fans toevoegen. En ik overweeg om de io shield van het moederbord ook oranje te airbrushen, ik heb namelijk nog een tweede liggen voor het geval dat.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.