Anoniem: 361222 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:36:
[...]
De eeuwige discussie waardoor ze nou toch radicaliseren. Wederom het advies: luister naar wat ze zelf zeggen over hun motieven. Pas op met het projecteren van je eigen grieven op die lui.
Het beleid wat niet alleen het Amerika, maar heel het Westen voert als reactie op de islamitische jihad, dat is de verkeerde. En daardoor escaleert het alleen maar. En daardoor radicaliseren er vast ook mensen. Maar als je je daar om gaat bekommeren, kun je je beter eerst afvragen waarom mensen hier zo geradicaliseerd raakten dat ze dat verkeerde beleid kozen. Wat is ons aangedaan?
[...]
Obama is iemand die overloopt met goede intenties, maar door zijn hoop verblindt wordt en achteloos risico's neemt. Niet alleen hij overigens. Men hoopt op een democratisch M.O., men gaat groepen steunen, en men krijgt oorlog.
toon volledige bericht
Je zou voor de lol eens de statistieken moeten bekijken; hoeveel Nederlanders de Nazi's wel okay vonden voor en na het bombardement op Rotterdam.
Op het niveau van menselijke emoties heeft het niks met religie te maken. Vreemde machten maken jou spullen kapot en vermoorden mensen waar jij van houdt. Of je nu een Buddhist bent of een Christen of een Atheist of een Moslim of bij de Satanskerk hoort.
Na zo een gebeurtenis ben je in shock. En je moet al een heel sterk mens zijn mochten er geen wraak gevoelens naar boven komen wanneer je langzaam uit de shock komt en je systeem verwerkt wat er gebeurt.
Bijna alle dictators in het midden-oosten hadden die machtspositie niet kunnen bekomen zonder steun van Amerikan en/of het westen. Het is gewoon hypocriet om op te roepen tot vrede maar wel toestaan dat bedrijven gevestigd in je land gewoon wapens naar deze gebieden exporteren.
Het zelfde met Iran. In de jaren 50 heeft het westen naar iemand in het zadel van de macht geholpen. Dat het land nu bestuurd word door leiders die in ieder geval de extreme islam toestaan is mede te danken aan het spel van de Amerikanen.
En zo kunnen we nog wel even door gaan.
En wanneer je hele leven opeens radicaal verandert omdat je geliefden kapot gereten zijn of al dan niet dood dan val je heel erg makkelijk in de valstrik van religie. Vooral een geweldadige ideologie als de Islam.
Haat stroomt al door je lichaam, de Korak geeft deze haat een doel.
De Bijbel zegt in Spreuken 6:16
Zes dingen haat de HEER,
zeven dingen zijn hem een gruwel:
ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt,
handen die onschuldig bloed vergieten
en een hart dat op het kwade zint,
voeten die zich naar de misdaad reppen
en getuigen die bedriegen, altijd liegen,
en zij die stoken tussen broers.
Dat is wat de regering van Obama doet. Steeds en steeds meer. En de wereld laat het toe want WW1 en WW2 liggen al weer een tijdje in het verleden .... en de mens is toch heus niet slecht? Toch? TOCH?
Amerika probeert het Kwaad dat Islam is te beteugelen voor eigen gewin.
Wie is er dan het slechtste bezig?
En soms trapt een valsgemaakt zwartgeblakkert en getergd paard vies na.
En nee, je kunt niet hetzelfde zeggen over de Bijbel. Niet met de uitspraken van Jezus die het voorbeeld gaf door zich te laten slachten als een schaap dat zijn mond niet open doet met het eenvoudige vertrouwen in de Vader en de wetenschap dat Jezus zijn eigen leven terug kon nemen: "Vader, reken ze deze zonden niet aan, ze hebben geen idee wat ze aan het doen zijn"
En later de woorden van volgeling Paul in de Brief aan Rome; hoofstuk 12; even volledig in context geplaats:
Leef volgens de wil van God
Broeders en zusters, met een beroep op Gods barmhartigheid vraag ik u om uzelf als een levend, heilig en God welgevallig offer in zijn dienst te stellen, want dat is de ware eredienst voor u. U moet uzelf niet aanpassen aan deze wereld, maar veranderen door uw gezindheid te vernieuwen, om zo te ontdekken wat God van u wil en wat goed, volmaakt en hem welgevallig is.
Met een beroep op de genade die mij geschonken is, zeg ik u allen dat u zichzelf niet hoger moet aanslaan dan u kunt verantwoorden, maar verstandig over uzelf moet denken. Denk overeenkomstig het geloof, dat is de maatstaf die God u heeft gegeven. Zoals ons ene lichaam vele delen heeft en die delen niet allemaal dezelfde functie hebben, zo zijn we samen één lichaam in Christus en zijn we, ieder apart, elkaars lichaamsdelen. We hebben verschillende gaven, onderscheiden naar de genade die ons geschonken is.Wie de gave heeft te profeteren, moet die in overeenstemming met het geloof gebruiken. Wie de gave heeft bijstand te verlenen, moet bijstand verlenen. Wie de gave heeft te onderwijzen, moet onderwijzen. Wie de gave heeft te troosten, moet troosten. Wie iets weggeeft, moet dat zonder bijbedoeling doen. Wie leiding geeft, moet dat doen met volle inzet. Wie barmhartig voor een ander is, moet daarin blijmoedig zijn.
Laat uw liefde oprecht zijn. Verafschuw het kwaad en wees het goede toegedaan. Heb elkaar lief met de innige liefde van broeders en zusters en acht de ander hoger dan uzelf. Laat uw enthousiasme niet bekoelen, maar laat u aanvuren door de Geest en dien de Heer. Wees verheugd door de hoop die u hebt, wees standvastig wanneer u tegenspoed ondervindt, en bid onophoudelijk. Bekommer u om de noden van de heiligen en wees gastvrij. Zegen uw vervolgers; zegen hen, vervloek hen niet. Wees blij met wie zich verblijdt, heb verdriet met wie verdriet heeft. Wees eensgezind; wees niet hoogmoedig, maar zet uzelf aan tot bescheidenheid. Ga niet af op uw eigen inzicht. Vergeld geen kwaad met kwaad, maar probeer voor alle mensen het goede te doen. Stel, voor zover het in uw macht ligt, alles in het werk om met alle mensen in vrede te leven.
Neem geen wraak, geliefde broeders en zusters, maar laat God uw wreker zijn, want er staat geschreven dat de Heer zegt: ‘Het is aan mij om wraak te nemen, ik zal vergelden.’ 20 Maar ‘als uw vijand honger heeft, geef hem dan te eten, als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken. Dan stapelt u gloeiende kolen op zijn hoofd’. Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede."
Ik denk niet dat er in de Koran iets staat dat ook maar in de buurt komt. Maar ik ken het boek niet zo goed. De uitwerking die het boek en de boeken er om heen hebben; denk dat we die allemaal elke dag beter leren kennen. Nu nog op TV, straks bij U om de hoek.
Karma is a bitch en het zou met niks verbazen mocht de waarheid over de aanslagen van 11 september ooit toch volledig anders blijken te zijn als de laatste 10 jaar algemeen word aangenomen. Maar dat is ook aan het veranderen want zelfs een kind kan zien wat een ongelooflijk monster Amerika aan het worden is.
Toen ze in '44 en '45 Europa gingen bevrijden van het Kwaad van de Nazi;s heeft de kern van het Kwaad hun verleid.
Toen ze terug gingen namen ze alles mee van waarde. Al het martelonderzoek van de Nazi's en elke Duitse wetenschapper zonder geweten (want anders hadden ze niet voor de Nazi's gewerkt)
Zo zijn ze op de maan geraakt. En wie weet hoeveel raketen die de Amerikaanse drones dagelijks afschieten gebruik maken van inzicht dat Werner Von Braun ooit heeft gekomen.
Het is een lange cyclus die al duizenden jaren aan de gang is. De jaren tussen WWII en WWIII zijn gewoon adempauze.
Genesis 6 vers 5
De HEER zag dat alle mensen op aarde slecht waren: alles wat ze uitdachten was steeds even slecht. Hij kreeg er spijt van dat hij mensen had gemaakt en voelde zich diep gekwetst. Ik zal de mensen die ik geschapen heb van de aarde wegvagen, dacht hij, en met de mensen ook het vee, de kruipende dieren en de vogels, want ik heb er spijt van dat ik ze heb gemaakt.
Hoeveel mensen zal God redden mocht Hij besluiten opnieuw hetzelfde te doen? Retorische vraag want God heeft beloofd het nooit meer te doen.
Zeg het maar. 1 miljard, 2 miljard, 3 miljard?
Goede mensen die het Kwaad tolereren zijn ook slechte mensen. Dat heeft het 10 jarige rijk van de Nazi's wel laten zien. Democratie is dood en het bloed druipt overal op de blauwe planeet. Maar zolang het westen te eten heeft, een dak boven zijn hoofd, tv en internet zal er NIKS veranderen. NIKS!
En dan komt de vloed
Mattheus 7
Wie deze woorden van mij hoort en ernaar handelt, kan vergeleken worden met een verstandig man, die zijn huis bouwde op een rots. Toen het begon te regenen en de bergstromen zwollen, en er stormen opstaken en het huis van alle kanten belaagd werd, stortte het niet in, want het was gefundeerd op een rots. En wie deze woorden van mij hoort en er niet naar handelt, kan vergeleken worden met een onnadenkend man, die zijn huis bouwde op zand. Toen het begon te regenen en de bergstromen zwollen, en er stormen opstaken en er van alle kanten op het huis werd ingebeukt, stortte het in, en er bleef alleen een ruïne over.’
Toen Jezus deze rede had uitgesproken, waren de mensen diep onder de indruk van zijn onderricht, 29 want hij sprak hen toe als iemand met gezag, en niet zoals hun schriftgeleerden.
[
Voor 54% gewijzigd door
Kain_niaK op 18-07-2014 19:55
]