Verslaggeving van het WK

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 18.873 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik vond Snoeks prima hoor, niks te klagen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:53:
Dieptepunt was toch wel dat hij dacht dat er gewisseld werd terwijl de extra tijd werd weergegeven.

Edit:
Waar het eigenlijk gewoon mis gaat, is dat gasten als Frank Snoeks bang zijn om een stilte te laten vallen. Soms is het gewoon beter je mond te houden.
Inderdaad, laat de voetbalwijsheden maar over aan de spelers/coach.
gevalletje spreken is zilver....

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Franks Snoeks een goede commentator vinden. Het kan alleen op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:21
Hij was overigens zelf ook niet zo blij met die beller tijdens de wedstrijd, hier hoor je ook duidelijk z'n reactie;
http://www.dumpert.nl/med..._snoeks_wordt_gebeld.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:44

Edd

Pierre61 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:55:
Die Snoeks geeft commentaar bij de finale #zucht
Kunnen we niet door een twitter-actie de NOS op andere gedachte brengen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inderdaad, jack op tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Frank "Free Kick" Snoeks.

Echt, waarom niet gewoon vrije trap...
Dit is geen buitenspel. Herhaling wordt getoond, oh toch wel. Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:05
Edd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:10:
Kunnen we niet door een twitter-actie de NOS op andere gedachte brengen?
Oh, op twitter is al zat commentaar op de televisiecommentatoren - soms op het onbeschofte af. Maar ja, het is anoniem innternet...

Hoe dan ook, dat kan de NOS/NPO eigenlijk niet ontgaan zijn.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Radiocommentaar op tv is ook weer erg overdreven. Maar minder fouten maken zou al fijn zijn.

Misschien moet de NOS voor 2016 eens een SoYouThinkYouCanBeTheVoiceOfHollandsNextTopCommentator organiseren.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 22:35

ralpje

Deugpopje

kenneth schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:31:
Radiocommentaar op tv is ook weer erg overdreven. Maar minder fouten maken zou al fijn zijn.

Misschien moet de NOS voor 2016 eens een SoYouThinkYouCanBeTheVoiceOfHollandsNextTopCommentator organiseren.
Zoiets is er ooit al geweest, ik meen bij BNN.
Dat bleek toch een stuk lastiger te zijn dan de meesten dachten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ralpje op 06-07-2014 14:57 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Urinevlekken

Welke zender je ook kijkt: ze zitten er. De voetbalbejaarden. Hees van hun eigen gelijk schudden ze ontstemd hun quasiwijze hoofden waardoor er steeds meer roos op hun schouders dwarrelt. Ze beheersen alle zenders. De publieke en de commerciële. Uitwijken naar de Belg helpt niet. Testbeelden zijn het.

Ze gaan tekeer over romantiek, Hollandse scholen en wel of niet te spelen systemen. Ze proberen de alsmaar winnende bondscoach op oude uitspraken te vangen. De gloriërende Louis, die er in hun door beroepsstaar verblinde ogen eigenlijk niks van kan. Hij is een onhebbelijke eikel waarmee ze allemaal nog een boomgaard appeltjes te schillen hebben en voor wie ze hopen dat hij zo snel mogelijk wordt uitgeschakeld. Als Nederland scoort dan juichen ze niet omdat dat iets voor het gepeupel is, maar als Nederland verliest vrees ik dat ze voor de laatste keer in hun leven met een oerkreet klaarkomen van genot. Louter omdat Louis verliest. Ze bidden op dit moment elke nacht tot de Heilige Johan of hij iets voor ze kan regelen.

Louis moet verliezen. De haat zit zo diep. Een van de bejaarden heeft zelfs een heel boek aan de bondscoach besteed. En dat boek is weer uitgegeven door het vroegere bedrijf van een van de andere oudjes. Een geur van doorgekookte spruitjes walmt uit mijn televisie. Alle pakken moeten nodig naar de stomerij. Er zitten urinevlekken rond de gulp. Ze zien het zelf niet. Wijkzuster, houdt u een oogje in het zeil?

Ik kijk al weken naar één grote omroep MAX op alle zenders en geniet me ondertussen suf van de bondscoach, die zich niet uit zijn dug-out laat lokken. Hij blijft kalm en lacht ze voorlopig met zijn resultaten allemaal vierkant uit. Alleen al voor hem hoop ik dat Nederland wereldkampioen wordt. Dat zou geweldig zijn. En smeek hem om ook dan superieur te blijven zwijgen. Hoop zo dat hij dan niet als een buiten zinnen geraakte führer gaat staan schreeuwen vanaf een balkonnetje, maar dat hij ze vermorzelt met een superieure glimlach.

Al die boze Waldorfjes en Statlers avond aan avond op de televisie. Waarom eigenlijk? Omdat de gemiddelde leeftijd van de kijkers naar dit soort programma’s ver boven de vijftig is? Ik denk het. Alle generaties daaronder kijken uitsluitend naar de wedstrijden en de rest zal ze worst wezen. Zij weten wie Depay is. En Cillessen. En Kuyt. En Van Persie! Maar de namen van die murmelende gebitsprotheses, die in 1978 ook al hun uiterst kritische licht op het WK in Argentinië lieten schijnen, zal ze toch jeuken. Snurk. Snurk. Hupsakee.

Of Nederland wereldkampioen wordt? Voor Louis hoop ik het, maar of het lukt? Er spelen te veel factoren mee. Waar staat de paal? Rensenbrink wordt er na vijfendertig jaar nog steeds over lastiggevallen. Hoe laag ligt de lat? De Chileen Pinilla weet dat na de laatste wedstrijd tegen Brazilië heel goed en heeft dit drama zelfs op zijn lijf laten tatoeëren.

Hij is trouwens een van de weinige voetballers die nog een stukje vel voor een vers plaatje over had. Wat een wandelende stripboeken. En de belangrijkste factor om wel of geen wereldkampioen te worden mogen we absoluut niet vergeten: hoe blind is de scheids? Robben vindt het toch niet raar dat hij in Mexico sinds zondag de bijnaam Hölzenbein heeft? Bij ons thuis lachen we Arjen al jaren uit. Als er iemand bij ons gaat slapen zei hij vroeger: „Ik ga liggen”, maar sinds een jaar of tien roept iedereen steevast: „Ik ga Robben!”

Heerlijke WK tot nu toe. Stel er zelfs steeds mijn vakantie voor uit omdat ik de finale absoluut met mijn vrienden en familie wil kijken. En de bejaarden? Die horen er gewoon bij. Elk dorp heeft zo’n bankje.

Of voetbal oorlog is? Als ik de beet van Suarez vergelijk met het huidige geweld in het Midden-Oosten, dan valt het in Brazilië nogal mee. Waarom gaan ze daar eigenlijk niet voetballen in plaats van dat verschrikkelijke vechten wat ze al jaren doen? Zou zoveel ellende schelen.

Is dat een slecht idee. Nee, absoluut niet. Niet: voetbal = oorlog, maar: voetbal in plaats van oorlog. Waar ze het moeten houden? Er schijnen in Qatar een paar prachtige stadions te staan. En er willen vast wel wat bejaarde tulbanden commentaar geven. Nu al zin in.

Bron: NRC (Youp van het Hek)
Normaal heb ik het niet zo op Youp van het Hek, maar dit is toch wel zeer treffend.

We hebben er meer dan twintig jaar over gedaan om van Cruyff af te komen en dat is nu gelukt. Nu de rest van de babyboomers nog en dat is echt niet alleen in het voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Mwah "Ik ga Robben" vind ik lame. Robben is een eindbaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tellavist schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:41:
Man man man,

Ik heb me gister aardig kapot lopen ergeren aan het commentaar.
"de spitsen beslissen de goals, maar op het middenveld word het spel gespeeld"?
Wat zijn dit voor uitspraken? :+
Dat zijn Cruijff-waardige quotes.
Net als "Het probleem bij voetballen is dat je het met je voeten speelt". *

*Interview met Cruijff tijdens de WK Hockey

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 06-07-2014 16:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Het was een lolbroek die Snoeks belde?
http://nos.nl/wk2014/arti...n-lolbroek-belde-mij.html

Misschien een app installeren zodat hij alleen geluid maakt bij bepaalde telefoonnummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Soldaatje schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:10:
Het was een lolbroek die Snoeks belde?
http://nos.nl/wk2014/arti...n-lolbroek-belde-mij.html

Misschien een app installeren zodat hij alleen geluid maakt bij bepaalde telefoonnummers?
Het was dus echt z'n eigen telefoon ;)
En inderdaad, hij waagt zich niet aan de trilstand; wel begrijpelijk aangezien je dat niet merkt in een stadium.
Dan moet je inderdaad een ander alternatief hebben waardoor je bijvoorbeeld wel de trilstand aan hebt maar bij bepaalde contacten alsnog beltonen horen als uitzondering....
Maar dit was ook wel een blunder, er dan over vloeken als je live bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Hahahaha Sierd de Vos gaat nu Frank Snoeks belachelijk maken. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:40

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:12:
[...]

Normaal heb ik het niet zo op Youp van het Hek, maar dit is toch wel zeer treffend.

We hebben er meer dan twintig jaar over gedaan om van Cruyff af te komen en dat is nu gelukt. Nu de rest van de babyboomers nog en dat is echt niet alleen in het voetbal.
_/-\o_

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:24
Iemand net Andere Tijden Sport gezien...? Hoe die commentator, weet zijn naam niet, ge-weeell-dige goal roept, met cachet, de 2-1 streep van Haan tegen Italie. Zulke mensen met beschaving in de stem, dat wil ik weer. Ach was ook andere tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 06-07-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Herman Kuiphof toch?
Maar na wat rond zoeken blijkt het Theo Reitsma te zijn Wikipedia: Herman Kuiphof

Zijn we er toch weer ingetuind was een beroemde uitspraak van hem

[ Voor 44% gewijzigd door Sepp14 op 06-07-2014 22:16 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee, dit was een ander dan Chuiphof..

@hierboven: ik heb het over HF! ;)

Vraag voor de kenner: wie was dit, commentator dus... het fragment is op 3.00? YouTube: Holland vs Italy World Cup 1978

edit: of is het toch Kuiphof die die halve finale deed? Dan herken ik zijn stem amper.

[ Voor 104% gewijzigd door Sjah op 06-07-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:16

SaN

Wat een verschrikking die Snoeks, ik kan er serieus van balen dat hij de finale doet. Blunders met telefoons, extra tijd ipv wissel en verkeerd opgemerkte buitenspelsituaties boeien mij niet zo. Kan gebeuren (al maakte hij er gisteren wel erg veel)

Voor mij is het aller vervelendst dat je bij een commentator merkt dat hij zichzelf veel te belangrijk vindt en daardoor het spel bijna kan overschaduwen. Hij weet wat spelers denken, vergelijkingen met wedstrijden van 120 jaar geleden die hij zo uit zijn mouw schudt... Geweldig, maar ik probeer gewoon een voetbalwedstrijd te kijken.

Zeg wie er aan de bal is, geef wat relevante statistieken door en probeer je een beetje op de achtergrond te houden. Het liefst zie ik ook een interactie tussen twee commentatoren. Zo kan de één wat feiten/statistieken opzoeken terwijl de ander doorgaat en zit er wat meer dynamiek en zelfcorrectie in het commentaar.

Wat sportcommentaar betreft kunnen we nog heel wat leren van de Amerikanen.

[ Voor 25% gewijzigd door SaN op 06-07-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Denk dat ik het met je eensch ben. :) Klopt.

Snap Herman wel dat die boos was dat zakelijke Reitsma de finale deed, Kuiphof was meer sfeer en prachtige mahonie in zijn stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Frank Snoeks is echt een ramp met zijn prietpraat weetjes. Leuk voor het libelle publiek, maar als je geinteresseerd naar voetbal zit te kijken ben zit je niet te wachten op een uitleg over de naam van de kinderen van de spelers of hoe hun vrouwen de spruitjes klaarmaken.
Verder heb ik ook niet de indruk dat meneer zelf veel van de wedstrijd ziet. Als hij al iets doorheeft is dat op zijn vroegst bij de derde herhaling.

Helaas mag hij van de NOS vaak de belangrijkste wedstrijden verpesten. Een mailtje hierover naar de NOS wordt niet inhoudelijk beantwoord.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Er zijn meer mensen met commentaar op de verslaggeving. Daarom: Laat Jack de finale doen. Al 35000 likes, and counting.

Wat ik me dan afvraag: wat zou Frank Snoeks van zo'n oproep vinden?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Die liked vrolijk mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kan Leo Driessen niet een freelance contractje tekenen om de finale te doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Twitter kent ie niet gaf hij aan na z'n telefoon-incident dus Facebook ook vast niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:11:
Frank Snoeks is echt een ramp met zijn prietpraat weetjes. Leuk voor het libelle publiek, maar als je geinteresseerd naar voetbal zit te kijken ben zit je niet te wachten op een uitleg over de naam van de kinderen van de spelers of hoe hun vrouwen de spruitjes klaarmaken.
Verder heb ik ook niet de indruk dat meneer zelf veel van de wedstrijd ziet. Als hij al iets doorheeft is dat op zijn vroegst bij de derde herhaling.

Helaas mag hij van de NOS vaak de belangrijkste wedstrijden verpesten. Een mailtje hierover naar de NOS wordt niet inhoudelijk beantwoord.
Commentatoren bekijken de wedstrijd niet via het scherm maar kijken gewoon op het veld. Uiteraard kunnen ze wel de herhaling snel even bekijken maar dat scherm wat ze hebben is een inch of 15. Misschien kijkt Snoeks er niet eens op (dat zou een hoop verklaren :D ) ...

SBS Leo's? No thanks >:)

Eerst maar eens de finale halen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
SBS' Leo, nee die niet, ik heb het over Driessen van Rtl, niet over Oldenburger.
Eerst maar eens de finale halen O-)
Doen ze!

[ Voor 57% gewijzigd door Sjah op 07-07-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Jack van Gelder _o- Ik steek nog liever 90 minuten lang een vork in m'n oren.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:48:
De NOS zal dit nooit doen, want dan komen ze erachter dat bepaalde commentatoren eigenlijk het veld zouden moeten ruimen.
Zou anders een mooi onderdeel kunnen zijn van de bezuinigingen die ze daar door moeten voeren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
kenneth schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:13:
Misschien kunnen ze speciaal voor jou wel een web-stream met het reguliere commentaar openen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wie zet er zaterdag avond even bij een van de finale spelers een opmerking op zijn wiki pagina dat deze bekend staat om zijn problemen met zijn telefoon?
Geheid dat Frankie dat als grappig feitje op gaat noemen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
kenneth schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:13:
You either hate him or love him, kennelijk :) (ik zit in het laatste kamp)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit nu trouwens die top5 te kijken bij studio voetbal. Valt me op dat die snoeks (?) Bij de snoekduik (:P) van van Persie bijna Bergkamp lijkt te zeggen. Klinkt echt als "bergpersie" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
nee, hij zegt "perversie"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Niet Beb Persie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
apis29 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:35:
[...]

Commentatoren bekijken de wedstrijd niet via het scherm maar kijken gewoon op het veld. Uiteraard kunnen ze wel de herhaling snel even bekijken maar dat scherm wat ze hebben is een inch of 15. Misschien kijkt Snoeks er niet eens op (dat zou een hoop verklaren :D ) ...
Is dat een excuus? Die lui zijn zelf verantwoordelijk voor een optimale werkplek. Als ze beter vanuit de studio kunnen werken moeten ze dat doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Middag! Vandaag 1 wedstrijd, ik meld nu al even dat morgen NL gedaan wordt door Grueter.

Vandaag om 10 uur Brazilië - Duitsland vanuit Estádio Mineirão in Belo Horizonte:
Canvas>> Frank Raes
NL>> Frank Snoeks
Zdf>> Béla Réthy
BBC>> wel uitzending, onbekend wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
dan maar canvas kijken dus.. :D

Maar ik woon dus in belgie.. dus die is wel HD voor mij .. maar heb alle wedstrijden op canvas bekeken.. en ze komen best met leuk commentaar.. maar ja.. heb alles ook bekeken onder invloed.. :D (drank wel te verstaan)

[ Voor 78% gewijzigd door QSYS op 08-07-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
JeroenH schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:52:
[...]

You either hate him or love him, kennelijk :) (ik zit in het laatste kamp)
Van Gelder is helemaal niet geschikt voor televisie samenvattingen... zijn samenvattingen op televisie zijn altijd mega-slecht.... zijn kwaliteit zit juist op het radiocommentaar, waar hij de tijd kan vullen met letterlijk beschrijven met dat wat de luisteraar niet ziet.... maar daar hoef je bij een tv uitzending natuurlijk niet mee aan te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:54
Iemand enig idee of radio 1 via de kabel voor of achterloopt op beeld van digitale televisie? ( Kan namelijk niet zo snel een FM radio vinden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
P.O. Box schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:10:
Van Gelder is helemaal niet geschikt voor televisie samenvattingen... zijn samenvattingen op televisie zijn altijd mega-slecht.... zijn kwaliteit zit juist op het radiocommentaar, waar hij de tijd kan vullen met letterlijk beschrijven met dat wat de luisteraar niet ziet.... maar daar hoef je bij een tv uitzending natuurlijk niet mee aan te komen....
Ik denk dat dat voor iedereen anders is. Ik volg voetbal normaal gesproken helemaal niet, ben geen fan van de sport en alles er omheen, maar WK's en EK's vind ik leuk - mits "wij" het goed doen, zoals nu. De extra beschrijvingen zijn voor mij als leek extra handig om te begrijpen wat er gebeurt.

Verder zie ik het voornamelijk als show, en daar past het bloemrijke commentaar van JvG en co goed bij. Maar: ik snap het ook prima als mensen zeggen dat ze er geen bal aan vinden, veel te druk, etc. Daarom zul je mij ook niet horen zeggen dat hij het hoofdcommentaar op TV moet doen. Ik ben dik tevreden met de gesynchroniseerde internetstream, en als er bij een volgend toernooi een extra kanaal met zijn commentaar bij kan dan zou ik dat superdeluxe vinden. :) Keus = goed. Toch?
Boinkie schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:39:
Iemand enig idee of radio 1 via de kabel voor of achterloopt op beeld van digitale televisie? ( Kan namelijk niet zo snel een FM radio vinden :P )
Is niet te zeggen. Is er maar net van afhankelijk over hoeveel satelliethops het radiosignaal gaat, door hoeveel DSP's het gehaald wordt etc.

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenH op 09-07-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Wat dat betreft zijn Eurosport commentators altijd wel relaxed. Commentaar wanneer nodig/gewenst, voor de rest smoel dicht. Bah, haal Snoeks van de TV.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Voor de mensen die via de stream kijken kan je nu radio verslag met de stream koppelen:
http://www.npo.nl/artikel...et-radio-of-tv-commentaar

Oftewel Jack in sync met beeld.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Boinkie schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:39:
Vóór, althans upc kabelradio loopt ietwat voor op upc ARD via settopbox. Zegt dus helemaal niks over jouw situatie, maar toch... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb gisteren dus de daad bij het woord gevoegd (fsfikke in "Verslaggeving van het WK") en twee decoders aangesloten, eentje met Ned 1 HD en eentje op ZDF. Ik merkte wonderbaarlijk genoeg bijna geen lag. Niet genoeg iig om de moeite nemen het te syncen. Nou is Béla Réthy ook niet de beste van ZDF, maar alsnog vele malen beter dan Snoeks.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zomaar een wedstrijdje op woensdag de 9e Juli 2014, een regenachtig zomerdag in Nederland:

Om 10 uur Nederland - Argentinië in 't Novo Estádio do Corinthians in São Paulo:
Canvas>> Filip Joos
NL>> Jeroen Grueter
ARD>> Gerd Gottlob
BBC>> uurtje hoogtepunten om 0.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
De hele discussie laat Jack van Gelder zelf nogal koud: "Jack van Gelder op tv tijdens finale is 'achterlijke discussie'"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik moet kijken op Rai in Italië. 3 mannen die continu lopen te grappen en grollen, voornamelijk over de Tieten van degene op de tribune. Als ze een grap maken waarbij ze een deuntje bedenken, klinkt er opeens muziek. Af en toe een vrouwenstem uit de studio, zo'n bekende Italiaanse Tv del, die nog een grapje maakt. En Ohja, stadion geluid is weggedraaid.

Ben weer blij als ik in NL ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Kan me er iets bij voorstellen. Het hoeft van mij ook niet van Gelder te zijn, als het maar geen Snoeks is.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Vermeulen mag ook wel wat vriendelijker reageren. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nou ja, de roep om Van Gelder komt natuurlijk ten nadele van hun, dat zou betekenen dat zij hun werk niet goed doen. Daar zou ik ook niet echt positief op reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Npo live stream met radio1-commentaar doet het niet! Verdorie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
@publiekeomroep op Twitter: stream komt "zo snel mogelijk" online.

Te laat @#€%&-+\=*"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Nou, na bijna een half uur behaagde het NPO de TV/radio1-stream online te brengen. Joepiedepoepie.

Maar het kan ook erger: ik hoor net op de radio dat een paar dorpen zonder stroom zitten. Het zou je gebeuren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 18:43

Onbekend

...

Was nu opgelost dacht ik te horen.
Loopt die stream nu ook een half uur achter? :+

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb niet voldoende verstand van voetbal om dat met zekerheid te kunnen zeggen ;) Het is 0-0 op zowel radio als TV, lijkt me goed ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, heb v Gelder 2e helft opgehad, nu wil ik even mijn irritatie uitten>> tijdens de pingels, moet de beste man al voordat we verloren hadden melden dat die geen goed gevoel had en dat dit ticket Brasilia zou worden. Doet Grueter dat dan ontploft de telefooncentrale in H'sum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 18:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ben ik de enige die de commentator op NL1 echt verschrikkelijk irritant vind?

Hij heeft altijd van die opmerking als: "van Gaal denkt dit", "scheidsrechter vind dat" en buiten dat feit om zegt hij ook de hele tijd irrelevante dingen, ik kijk voetbal om het voetbal te zien en te horen, niet om random VI Oranje onzin aan te zien.

Och ja, gelukkig wel weer 2(4) jaartjes van hem af aangezien ik toch al niet dramatisch veel kijk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
kuusj98 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:39:
Ben ik de enige die de commentator op NL1 echt verschrikkelijk irritant vind?

Hij heeft altijd van die opmerking als: "van Gaal denkt dit", "scheidsrechter vind dat" en buiten dat feit om zegt hij ook de hele tijd irrelevante dingen, ik kijk voetbal om het voetbal te zien en te horen, niet om random VI Oranje onzin aan te zien.

Och ja, gelukkig wel weer 2(4) jaartjes van hem af aangezien ik toch al niet dramatisch veel kijk.
Welkom bij de anti-Grueter club >:)

Was blij dat ie de finale niet had gekregen toen de wedstrijd nog bezig was maar met deze finale ... nou eigenlijk nog steeds "blij" :P . Misschien dat dat eerder bedoeld werd met radiocommentaar maar ik vind hem echt een radio (DJ) stem hebben ...

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 10-07-2014 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Man wat is die vent bij de zomerochtend irritant :|

Hij kan er niets aan doen dat hij stottert, maar dit is wel heel erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
MikeyMan schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:18:
Man wat is die vent bij de zomerochtend irritant :|

Hij kan er niets aan doen dat hij stottert, maar dit is wel heel erg storend.
Wel dapper om dan gewoon op TV te verschijnen. Ik heb vroeger ook gestotterd (nu praat ik een dag in een uur ;) ) en ik hoor gelijk wanneer iemand de "truukjes" toepast om met het stotteren om te gaan. Als ik het zo inschat stotterde deze man oorspronkelijk erger. It takes one to know one ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oh, dat geloof ik ook wel. Maar het duurt allemaal wel erg lang in het halve uurtje wat ik 'sochtends heb om wat tv te kijken.

Bedenk me net; op de een of andere manier is een Wennemars bijvoorbeeld minder storend.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 10-07-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
apis29 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:55:
[...]

Welkom bij de anti-Grueter club >:)

Was blij dat ie de finale niet had gekregen toen de wedstrijd nog bezig was maar met deze finale ... nou eigenlijk nog steeds "blij" :P . Misschien dat dat eerder bedoeld werd met radiocommentaar maar ik vind hem echt een radio (DJ) stem hebben ...
Ik heb op Canvas gekeken. Ik ga mezelf niet door 120 minuten Grueter slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:57:
[...]

Ik heb op Canvas gekeken. Ik ga mezelf niet door 120 minuten Grueter slepen.
Idem. Of welke andere nos commentator. Of die sbs figuren. Sport 1 is eigenlijk de enige nederlandse zender met commentatoren die me wel bevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik heb me niet zo opgewonden over de verslaggeving, maar toen ik gisteren die ranzige Hugo Borst hoorde roepen dat Cilessen en Hoeks zich 'onprofessioneel' hadden gedragen omdat ze niet naar een of andere professor hadden geluisterd die zei dat Messi rechts ging schieten, werd ik toch wel kwaad.

Dat ze al dat voetbalreportersvolk dat zelf nog nooit een bal getrapt heeft maar afzinken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De gasten waren daar ook niet al te blij mee zo te zien en wel meer van z'n commentaar. Voor hetzelfde geld (ook het eerste waar ik aan dacht toen ie over de staf ging klagen) en dat vertelde Youri Mulder geloof ik nog later, was het weer Cillessen die eigenzinnig moest doen en het advies negeerde. Toen moest ie wel even toegeven dat dat idd ook nog een mogelijkheid was :+ ... maar hier hebben we nog een ander topic voor

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 10-07-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:54:
Ik heb me niet zo opgewonden over de verslaggeving, maar toen ik gisteren die ranzige Hugo Borst hoorde roepen dat Cilessen en Hoeks zich 'onprofessioneel' hadden gedragen omdat ze niet naar een of andere professor hadden geluisterd die zei dat Messi rechts ging schieten, werd ik toch wel kwaad.
Waren er ook 20 professoren die zeiden dat hij links ging schieten? Er roept altijd wel iemand wat.
Achteraf hebben mensen gelijk en hebben mensen ongelijk.

Maar Cilessen heb wel een traumaatje nu en ik denk dat hij zich in penalties zal gaan verdiepen. Van der Sar is toen ook een keer voor lul gezet bij de NOS, ook door Hugo Borst meen ik, omdat van der Sar geen penalties stopte en vond dat het een loterij was. Hij heeft volgens mij dat boekje daarna toch stiekem gelezen.
Zal hij nog steeds wel ontkennen, meest eigenwijze man op aarde :)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33

Phydomir

Dennis

Ben ik dan de enige die Greuter wel kan verdragen? In ieder geval echt 100% beter dan Snoeks. Al vind ik het Engelse commentaar wel veel fijner om te horen (van de BBC)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
MrMonkE schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:50:
[...]

Waren er ook 20 professoren die zeiden dat hij links ging schieten? Er roept altijd wel iemand wat.
Achteraf hebben mensen gelijk en hebben mensen ongelijk.
Dat was exact de reactie van Van Marwijk en de enige juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wedstrijd om de 3e plek:

Brazilie - Nederland vanuit Brasilia om 10 uur:
Canvas>> Carlo Wilmots
NL>> Jeroen Grueter
Zdf>> Oliver Schmidt
BBC>> om 0305 deze match integraal op BBC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb ik nu naast "Wat is dat toch, verdomme" en "Ver Persie / Per Versie" nu ook een "Mareschano" voorbij horen komen?

Ik vind trouwens persoonlijk dat de meeste commentatoren het prima gedaan hebben. Ik kijk voor de wedstrijd en zolang het commentaar correct is, vind ik het prima.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vorige wedstrijd vond Grueter Messi zo goed als Barca-fan, dan zal dat vanavond wel Neymar worden.
Ow wacht.. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 12-07-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Grueter is voor mij instant reden om een andere zender te kijken. Ik stem weer af op onze Vlaamse Vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat een zaaddodend commentaar op de Belg, de Duitser is beter, maarja niet in HD hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Nou ook hallo collega. Hugo Borst maakte woensdag en public Frans Hoek al volledig af. Onterecht als je het mij vraagt. En nu moest Pierre van Hooijdonk er aan geloven. Wat is dat voor een zelfingenomen zak hooi zeg?

:/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
NPO-stream met radio1-commentaar werkte vandaag zowaar vanaf de eerste minuut vandaag. Commentaar is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Laatste update voor dit Wk, de Finale, was 'm bijna vergeten...

Om 9 uur Finale Duitsland - Argentinië vanuit het Maracana:
Canvas>> Frank Raes
NL>> Frank Snoeks
ARD>> Tom Bartels
BBC>> Guy Mowbray en Mark Lawrenson

nb. ARD heeft van 0.50 tot 1.35 een WM-Rückblick
nb.2 BBC2 heeft om 3.45 een herh. van de finale
nb.3 NL3 heeft herh. van 0.25 tot 3.00, of ze replay finale doen is de vraag
nb.4 In de Uk doet naast de BBC ook iTV de finale live, zodat kijkers een keus hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik wou dat ik nederlandse TV en BBC audio had. :(

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
En wij maar klagen over onze verslaggeving: http://www.mirror.co.uk/n...-north-korea-told-3849292

Je gaat je overigens wel afvragen, zijn de Noord-Koreanen degenen die in een bubbel wonen of wonen wij met de rest van de wereld in grote een bubbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Filmpje is nep, dat is al bevestigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik vind dat we met het volgende EK en WK gewoon jonge jongens op de plek van Hugo Borst, de Boer, van der Gijp, Derksen, Hans Kraai jr. en Hooijdonk moeten zetten. Demy de Zeeuw en Sneijder bijvoorbeeld. Gewoon verslagen van deze tijd, niet dat geleuter over 74' elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henry Schut is inderdaad wel een verademing maar als "De Kromme" zijn opwachting maakt is het toch ook altijd leuk. Een hondje die Messi heet, is ook wel grappig, het baasje is weer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:08:
Henry Schut is inderdaad wel een verademing maar als "De Kromme" zijn opwachting maakt is het toch ook altijd leuk. Een hondje die Messi heet is ook wel grappig, het baasje is weer wat minder.
Hugo Borst is niet het baasje van 'Messi', als je dat bedoelt. De hond is van een NOS medewerker achter de schermen.

http://nos.nl/artikel/663...och-die-teckel-op-tv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

andries.t.net schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:08:
En wij maar klagen over onze verslaggeving: http://www.mirror.co.uk/n...-north-korea-told-3849292

Je gaat je overigens wel afvragen, zijn de Noord-Koreanen degenen die in een bubbel wonen of wonen wij met de rest van de wereld in grote een bubbel?
Wow... wat een absurde bedoening.

Ben ik blij dat ik voor mijn nieuws/sport/actualiteiten gewoon "mag luisteren" naar Snoeks, Grueter, Van Gelder, Smeets, Ducrot, Pauw, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 13-07-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Jorgen schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:45:
Wow... wat een absurde bedoening.
Natuurlijk is het het absurd, het is namelijk nep.

Ik denk, ik herhaal het maar voordat het helemaal een eigen leven gaat leiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het leidt al een eigen leven... in Noord-Korea. Er zijn toch hopelijk wel mensen daar die via satelliet o.i.d. toch gewoon reëel (wereld)nieuws kunnen vernemen. Dat is echter weer een heel andere discussie.

Ik ga nu maar eens genieten van het verslag van de WK-finale. De échte, welteverstaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Tristan schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:10:
[...]

Hugo Borst is niet het baasje van 'Messi', als je dat bedoelt. De hond is van een NOS medewerker achter de schermen.

http://nos.nl/artikel/663...och-die-teckel-op-tv.html
Zou dat beestje in de studio niet helemaal gek worden tijdens wedstrijden waarin Argentinië speelt?

:P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Ik stoor me mateloos aan de verslag gever naaaast snoeks op dit moment. Ik hoor de hele tijd iemand op de achtergrond ratelen... portugese verslaggever ofzo?!

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Argentijn misschien :+
Is inderdaad iets te duidelijk, al zou ik dat nog liever volledig horen dan Snoeks zelf, die dit keer niet gebeld werd maar zelf al aangaf dat hij onzin vertelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Haha echt hè. "Als die bal er in zat, was het een doelpunt! _O-

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Context... had te maken met het feit dat een van de Duitsers buitenspel stond toen de bal van de paal terugkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dr. Strangelove schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:59:
Context... had te maken met het feit dat een van de Duitsers buitenspel stond toen de bal van de paal terugkwam.
Context 2.0..
Hij kopte, de bal kwam op de paal, raakte Muller en daarna pakte de keeper hem.

"Als die bal er inzat was het een doelpunt!"
Dat slaat op dat eerste moment, waarbij hij kopte en de bal op de paal ging, niet op het buitenspel daarna.
En dan is het toch niet de slimste uitspraak... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Vond het wel meevallen.

Er werd afgevlagd voor het buitenspel nadat de bal op de paal was gegaan. Ik dacht in eerste instantie ook dat het op de kopbal sloeg, Snoeks wilde ermee duidelijk maken dat als die kopbal van Howedes erin was gegaan het gewoon een goal was, omdat er twee situaties beoordeeld werden en niet één. Niks mis mee zou ik zeggen. Er wordt een beetje gedaan alsof het een totale nonsens opmerking was, dat was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ja. Net als vele anderen ben ik geen fan van Snoeks maar het was wel treurig hoe het halve internet bovenop deze uitspraak sprong. Stokken zoeken om mee te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

@ DR. Strangelove
Zie dat jij je oranje bril weer hebt afgedaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Tuurlijk, op 4 september weer lekker negatief gaan doen als Nederland met 1-0 uit verliest van Italië ;)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.