Het spontane bij VI is er wel af. Het hele seizoen is het al een vrij naar afzeikprogramma geworden en zonder de TV-beelden zijn ze niet zoveel meer waard. Ik heb flarden van VI gezien dit seizoen, maar binnen het halfuur ging ELKE aflevering die ik keek weer over het bashen van Van Gaal. Dan was ik weer een paar weken genezen en bij de volgende poging ging het er weer over.
Die hetze tegen Van Gaal begint infantiele vormen aan te nemen. Ze liggen op de loer om zijn poten uit te draaien op het moment dat ze verliezen. Hoe anders was dat bij de fanclub Van Marwijk tijdens het EK in 2012. Het was ronduit slecht, maar toch telkens de beslissingen van de coach blijven verdedigen.
Kieft zit mij er ook te vaak. Lijkt ook wel een verschoppeling te zijn van de NOS, want daar zie je hem nauwelijks meer. Gijp en Boskamp vind ik nog leuk. Hansie is versleten, Genee onderbreekt de boel zodra er eindelijk een keer een interessante discussie is en Derksen is sinds ie weg is bij het blad voornamelijk zuur geworden. Ligt het aan mij of zijn er minder verschillende gasten bij VI Oranje tegenwoordig?
Dan de NOS. De huiskamer...

Ik krijg acute zapneigingen van die studio. Nu kan ik Borst ook slecht handelen en een Van Hanegem moet je in het museum laten. Die was laatst weer eens in Business Class en die was voornamelijk chagrijnig. Die zit daar blijkbaar vanwege een sponsorcontractje, vindt er geen reet aan en doet niet eens moeite dat te verhullen. De NOS is wel erg druk met de reclames in de rust, waardoor er misschien 2 minuten gesproken wort over de wedstrijd en we mogelijk net de aftrap van de 2e helft missen.
Vervolgens de Belg. Blijkbaar is Jan Mulder daar aangespoeld, wat wel heel jammer is. Boskamp en Mulder zaten in het begin naast elkaar, toen zei Boskamp al dat Mulder de wedstrijden nauwelijks kijkt, maar erna wel een grote mond opzet erover. Jan Mulder heeft in de Barend & Van Dorp periode blijkbaar een soort cultstatus bereikt en teert daar nog steeds op. Ik begreep dat Boskamp niet bij de Belg verschijnt zolang Jan Mulder daar zit.
MOTD is helaas onvoorspelbaar qua uitzendtijden. BBC heeft een gedeeld WK (net als F1) en dat zorgt ervoor dat ik het vaak mis.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.