Verslaggeving van het WK

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 18.807 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:09
Topic bedoeld voor het geven van tips over waar goede verslaggeving is ( NL, BBC, de Duitser of de Belg, of de Radio).

Verder kan je hier je mening geven over commentaar, zowel positief als negatief. Zeker positief is welkom, want emoties over dit of dat van bijvoorbeeld een Frank Snoeks komen toch wel.

Verder is het leuk als je links geeft naar historisch commentaar, bijv. op youtube, en zeker ook goooooolll roepende Z-Amerikanen.

Speciaal woordje voor de Belgen, ja het is bekend dat de Vlamingen NL commentaar weinig tot niks vinden, poneer eens voor de verandering waarom, en ook als U het wel wat vindt..... gaarne.

Dan trap ik af:
Zelf ben ik wel te spreken over de 2 NOS-Jeroenen , Elshoff (droog en zakelijk) en Grueter. Frank Snoeks: is lekker partijdig als Oranje speelt, maar de tands des tijd vreet aan hem, ik ken zijn riedel nu wel. Jan Roelfs: gortdroog.

België>> bijna allemaal goed, maar de enige naam die ik ken is Frank Raes, hun Reitsma.
Duitsland>> Analytisch, lezen het spelletje goed.
BBC>> Warm, hart voor het spel, en Duo-commentaar. Hebben autoriteit bij mij, maar dat komt vast omdat het Engels is.

En nog een link naar v Gelders orgasme tijdens Spanje - Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:13
radio 1 tijdens NED-SPA was commentaar op z'n best ;)
Verder is het op TV vaak nogal matigjes, beetje het tegenovergestelde qua scheidsrechters. Daar is her juist de nederlander die goed zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:39
Op de piratenbaai zijn de complete wedstrijden van het WK (BBC) in 720p te downloaden.
Spanje - Nederland staat op mijn schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 16:32

Vos

AFCA

Ik weet niet wie commentaar gaf bij Nederland - Spanje voor de NOS, maar ik vond hem mal irritant. Leek eerder pro Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Fleximex schreef op zondag 15 juni 2014 @ 00:59:
Op de piratenbaai zijn de complete wedstrijden van het WK (BBC) in 720p te downloaden.
gewoon de samenvatting kijken via BBC iPlayer. (tenzij je het nog niet helemaal heb bekeken)

het is niet echt moeite waard om het hele commentaar van BBC te luisteren, vond ik best meevallen. Heel neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dit topic is zeker ook voor als je van tevoren weet dat een (volgens jou) topper, op een of andere zender het verslag gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik denk dat ik torrents ga maken van alle nederlandse wedstrijden. 720p met 60 fps van de Amerikaanse ESPN. En dan alle mogelijke audio stream verzamelen, syncen en in de mkv stoppen waaronder het radio 1 verslag met Jack van Gelder.

Het Nederlandse comentaar op TV vind ik al jaren vervelend.
Ik luister liever naar Frank Raes op de Belgische TV.
Ik heb nog nooit naar het Engels commentaar geluisterd maar momenteel lijkt dat wel de moeite waard. Da's toch met Henry en Gary Lineker en nog een aantal grote namen uit het verleden?

Uiteraard kijk ik live zelf met de stream van radio 1 en het enthousiasme van Jack van Gelder. Het is 5 minuten werk om video en audio te syncen (door een van de twee te pauzeren en op tijd weer verder laten open) maar dan krijg je wel een veel leuker ervaring als het wikipedia commentaar dat ik soms op de NOS hoor. Halo zeg.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:08

Clush

Do as I say...

Gary Lineker is de vaste host in de studio, en analyse van Henry, Seedorf, en weet ik veel allemaal. Commentatoren tijdens de wedstrijd verschilt. Ik vond het nu bij ITA-ENG dodelijk saai bij de BBC.

Ik zag bij ESPN Ruud van Nistelrooy zitten, ook leuk.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zat bij Engelse vrienden te kijken, en op de BBC hadden ze Phil Neville. Een binnensmonds mompelende Mancunian die geen zin kan afmaken, echt een farce. En Rio Ferdinand lijkt ook de intellectuele capaciteiten te missen om mee te kunnen praten...

Dus nee. Bij ITV (waar de andere helft van de wedstrijden is) hebben ze Cannavaro, Vieirra, Seedorf etc. Alleen zit de verslaggever nu continu "Cote d'Ivoire" te zeggen ipv Ivory Coast.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 20:20
gambieter schreef op zondag 15 juni 2014 @ 03:25:
Ik zat bij Engelse vrienden te kijken, en op de BBC hadden ze Phil Neville. Een binnensmonds mompelende Mancunian die geen zin kan afmaken, echt een farce. En Rio Ferdinand lijkt ook de intellectuele capaciteiten te missen om mee te kunnen praten...

Dus nee. Bij ITV (waar de andere helft van de wedstrijden is) hebben ze Cannavaro, Vieirra, Seedorf etc. Alleen zit de verslaggever nu continu "Cote d'Ivoire" te zeggen ipv Ivory Coast.
Neville is inderdaad een drama, Owen trouwens ook, jammer dat die hier ook vaak voorbij komen bij BT Sport en Sky. Bij ITV hebben ze die jij noemt toch als analisten en niet als commentatoren? Bij de openingswedstrijd gewoon Andy Townsend en Clive Tyldesley gehoord volgens mij, die zijn wel oké.

De NOS commentatoren vind ik eigenlijk allemaal wel goed, en beter dan veel Engelse duo's inderdaad, want er is altijd wel één van de twee die slecht is. Als ik dan toch een favoriet moet benoemen dan Jan Roelfs of Jeroen Grueter. Ik heb eigenlijk weinig hekel aan Nederlandse commentatoren, ik snap al die ophef niet zo, alleen Leo Driessen kan ik niet uitstaan. :P

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

Ik ben momenteel in Brazilië en het commentaar op tv is vooral herkenbaar aan de GOAAAAAAAAAAL. Zelf als Kroatië tegen Brazilië scoort of Nederland de 5e goal maakt ;)

Verder is mij Portugees nog niet goes genoeg om alles te verstaan dus het commentaar van Jack van Gelder terug luisteren is een waar genot! (En überhaupt de Nederlandse analyses en praatprogramma's zijn leuk om te zien als je in het buitenland zit)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Fleximex schreef op zondag 15 juni 2014 @ 00:59:
Met Mark Lawrenson als 1 vd commentatoren ja (in bitch modus) :/ . Eigenlijk is dat van Belgie (en Duitsland meestal maar hier alleen triest SD beeld) gemiddeld genomen nog het meest aanhoorbaar al heb ik liever duo-commentaar ...

Ik had hier nog het schema NOS commentaar gepost: apis29 in "[WK2014] Compleet speelschema"

Ik lees hierboven 2 Grueter aanhangers :D , waarschijnlijk de enige twee van Nederland meteen _O- (bij voetbal wedstrijden tenminste)

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 15-06-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet welke flapdrol het was die NL SP versloeg, maar die mag van mij meteen de laan uit.
Halen er veel te veel dingen bij ipv het spelletje gewoon te verslaan. Wat boeit het nou dat die ene spanjaard een jaar lang applaus kreeg? Het gaat om Die wedstrijd, en nergens anders om. Hou liever je bek dan die onzin overal te roepen.

En helaas, zo zijn ze onderhand allemaal bij de NOS :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Meh, kom maar door met die onzin. Wat er op het veld gebeurt kan ik zelf ook wel zien. Ik vond het wel een leuke anecdote.

Als ze zich puur op het spel richten vind ik dat vaak veel irritanter, vooral omdat ze vaak nog dingen verkeerd zien of verkeerd uitleggen. Bijvoorbeeld wanneer iets een terechte of onterechte penalty/gele kaart/whatever is. Bij de meeste verslaggevers is dat compleet willekeurig, terwijl daar gewoon regels voor zijn.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 15:39
Mijn nationale favoriet is Peter Vandenbempt, samen met Frank Raes natuurlijk: beide hebben aangename stemmen en meer dan voldoende kennis van het spelletje. Vandenbempt kan zijn enthousiasme net wat meer verbergen, maar je hoort aan zijn manier van presenteren dat hij evenveel voetbalfan als presentator is.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:28:
Ik weet niet welke flapdrol het was die NL SP versloeg, maar die mag van mij meteen de laan uit.
Halen er veel te veel dingen bij ipv het spelletje gewoon te verslaan. Wat boeit het nou dat die ene spanjaard een jaar lang applaus kreeg? Het gaat om Die wedstrijd, en nergens anders om. Hou liever je bek dan die onzin overal te roepen.

Volgens het commentaar schema ;) (zie link) was dat Frank Snoeks.

Kan het net zo goed hier in nog het meest relevante topic plaatsen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BoOakOXCMAA5WFT.jpg:large
Clush schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:43:
Meh, kom maar door met die onzin. Wat er op het veld gebeurt kan ik zelf ook wel zien. Ik vond het wel een leuke anecdote.

Als ze zich puur op het spel richten vind ik dat vaak veel irritanter, vooral omdat ze vaak nog dingen verkeerd zien of verkeerd uitleggen. Bijvoorbeeld wanneer iets een terechte of onterechte penalty/gele kaart/whatever is. Bij de meeste verslaggevers is dat compleet willekeurig, terwijl daar gewoon regels voor zijn.
+1

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 15-06-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 21:14

daaan

Brandweer Zoutkamp

Het radio 1 commentaar is meesterlijk, daarom doe ik al jaren het volgende:

- TV op Nederland 1, gewoon Ziggo, zonder vertraging van het beeld (irritant met gejuich).
- Analoge (stereo) radio op Radio 1.

Het probleem is nu dat het geluid iets eerder is dan het beeld, 2 á 3 seconden bij mij. Daarvoor heb ik het tooltje RadioDelay (van een andere Daan). Dit tooltje zet het geluid van de microfoon ingang vertraagd door naar de koptelefoon uitgang van je computer. De vertraging is uiteraard instelbaar.
Vervolgens lus ik de analoge radio door naar mijn pc/laptop, de laptop weer door naar de versterker.

Werkt feilloos.

*O*

One's never alone with a rubber duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
The Eagle schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:28:

Frank Snoeks. Maar Arno Vermeulen is pas erg. Hele nare uitstraling heeft die man wanneer die op TV is, bijvoorbeeld bij Studio Voetbal. En hij verzorgt soms ook het commentaar bij een wedstrijd. Dat is dan echt om te huilen.
Ik vind Jeroen Elshof en Jan Roelfs wel redelijk goed. Die zijn enthousiast bij kansen & goals en leveren weinig onnodige randinformatie wat de bovenstaande heren wel doen (als je het doet doe het dan zoals Sierd de Vos, all the way).
Maar wie echt goed is, is Jeroen Grueter. Dan is elke wedstrijd een genot. Door zijn commentaar zit je echt in de wedstrijd.
En Ronald van de Geer samen met Jack van Gelder is bij de wedstrijden van Oranje natuurlijk ook geweldig.

Maar ieder zijn voorkeur. Je kan bijvoorbeeld op internet genoeg negatieve dingen vind over Grueter (er zijn heuze 'Het grote anti-Grueter' topics). Hij zou te partijdig zijn en al klaarkomen bij een klutsbal van Messi. Maar dat laatste is gewoon enthousiasme en passie, waar Engelse commentatoren zo om bekend staan.

Voorbeeld van commentaar van Jeroen Grueter (goals nr. 12 t/m 9 zijn met zijn commentaar):
YouTube: 40 best World Cup goals (NOS.nl)

[ Voor 6% gewijzigd door Fleximex op 15-06-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Ik zal wel te Hollands zijn want ik vind Grueter inderdaad veel te emotioneel. Niet eens het gedrag bij de goal zelf maar meer de hyperactieve manier waarop hij praat bij de aanleiding tot.
gambieter schreef op zondag 15 juni 2014 @ 03:25:

Neville is inderdaad een drama, maar het paste wel goed bij de wedstrijd gisteravond.

[ Voor 62% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-06-2014 11:38 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Clush schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:43:

Iemand als Jack van Gelder richt zich ook op het spel, zonder al die poespas over een speler wiens buurman een tante heeft wiens kippen al zeker anderhalf jaar van de leg zijn. Dus het kan prima.
Als je inhoudelijk niet voldoende over het spel zelf kunt vertellen om wat voor reden dan ook, dan ben je imho niet voor je taak geschikt. Snap ook niet waarom we niet gewoon radiocommentatoren inzetten ipv aparte TV verslaggevers. Kost meer en levert minder op. Zet gewoon de radiostream onder de TV beelden, net zo makkelijk.
Radio is idd veel leuker commentaar, juist omdat de insteek is dat alles verteld moet worden omdat je niks ziet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vos schreef op zondag 15 juni 2014 @ 01:18:
Ik weet niet wie commentaar gaf bij Nederland - Spanje voor de NOS, maar ik vond hem mal irritant. Leek eerder pro Spanje.
Dan heb je Sierd de Vos nog niet gehoord zeker haha. Ik hou wel van dat emotionele in de verslaggeving eigenlijk. Vind dat mooi. Zoals Jack van Gelder dat altijd zo mooi kan doen.

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

The Eagle schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:08:
[...]

Iemand als Jack van Gelder richt zich ook op het spel, zonder al die poespas over een speler wiens buurman een tante heeft wiens kippen al zeker anderhalf jaar van de leg zijn. Dus het kan prima.
Ja, Jack blijft een held natuurlijk. Voor mij wel vooral wanneer hij helemaal uit z'n dak gaat, en dat is eigenlijk alleen bij het Nederlands elftal. Ik weet niet of hij ook andere wedstrijden verslaat, maar ik ben benieuwd of hij bij zo'n wedstrijd als gisteren (ENG - ITA) nog steeds dezelfde charme heeft.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:18
De functie van Jack is natuurlijk wel even wat anders dan tv commentaar. Hij moet ook echt uitleggen voor de luisteraar wat er gebeurd op het veld; op de tv kan je dat zelf wel zien. Ik vind dus ook dat radio commentaar inherent anders kan en moet zijn dan tv commentaar. Als een tv commentator letterlijk elke bal gaat uitleggen aan de kijker wordt je daar ook moe van. Dan vindt ik extra info/anekdotes toch leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@apis of iemand die het weet: zo een schema voor de Duitser, de BBC ,en Canvas, en dit topic voegt echt wat toe..?? :) O-)

Over Grueter, klopt dat die losgaat op Messi, is zeker waar. Spelers van grote clubs hebben duidelijk een streepje voor bij hem, tja.... neem ik zelf ook wel mee in het wegen van een speler.

Over Jack: maakt nog wel eens een bruggetje, meestal leuk. Jack heeft ook een negatieve kant, waar ik erg goed tegen kan, hij kan Oranje ontzettend afkraken, doen de Tv-verslaggevers amper.
HellPunk schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:44:
Mijn nationale favoriet is Peter Vandenbempt, samen met Frank Raes natuurlijk: beide hebben aangename stemmen en meer dan voldoende kennis van het spelletje. Vandenbempt kan zijn enthousiasme net wat meer verbergen, maar je hoort aan zijn manier van presenteren dat hij evenveel voetbalfan als presentator is.
Zit al uit te zoeken welke wedstrijd hij morgen doet, vandaag doen Filip Joos en Geert Heremans het.. Daar nog een mening over?

[ Voor 98% gewijzigd door Sjah op 15-06-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282679

Reitsma, er zijn weinig mensen ergerlijker dan die lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282679

Clush schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:41:
[...]

Ja, Jack blijft een held natuurlijk. Voor mij wel vooral wanneer hij helemaal uit z'n dak gaat, en dat is eigenlijk alleen bij het Nederlands elftal. Ik weet niet of hij ook andere wedstrijden verslaat, maar ik ben benieuwd of hij bij zo'n wedstrijd als gisteren (ENG - ITA) nog steeds dezelfde charme heeft.
Haha. Alleen bij het Nederlands elftal? Je hebt die gek zeker nog nooit gehoord bij de Champions Leaguefinale van Ajax, of commentaar over Feyenoord en wat hij toen allemaal uitkraamde over de suppoters van Ajax _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Anoniem: 282679 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:47:
[...]

Haha. Alleen bij het Nederlands elftal? Je hebt die gek zeker nog nooit gehoord bij de Champions Leaguefinale van Ajax, of commentaar over Feyenoord en wat hij toen allemaal uitkraamde over de suppoters van Ajax _O-
Mijn fout, ik dacht dat dit topic over het WK ging.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

Polycom

Poes van goud

Theo Rijtsema
Evert ten Apel

Als één van deze twee heren te horen is zet ik m'n standaard op Sporza of op de BBC. Wat een loeders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost-v
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05 16:39
Als je leuk commentaar wil dan moet de die van de espn bekijken. Door Engelsen gedaan maar weet niet wie precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik stel voor dat we voor commentatoren dezelfde regels als voor scheidsrechters invoeren: een fout and your out....
bye bye Arno....
(in geval van Arno stem ik voor: helemaal ontslaan.. en nergens meer aan de bak wat maar een beetje lijkt op radio of tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat was vanavond wel dramatisch, helemaal bij dat gedoe rondom de doellijntechnologie...
Al is het ook wel dom dat dat systeem eerst een duidelijke zij/binnenkant paal bal laat zien waarbij je duidelijk kunt zien dat de bal de lijn niet gepasseerd is, en weer terug kaatst. Vervolgens komt het cruciale stuk waarbij de keeper de bal over de lijn tikt nog. Dat zorgt wel voor enige onnodige verwarring maar Arno was de kluts helemaal kwijt.

Edit: dit lijkt me een prima optie _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/unesci8pr/image.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 16-06-2014 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

PuDy schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:21:
Theo Rijtsema
Evert ten Apel

Als één van deze twee heren te horen is zet ik m'n standaard op Sporza of op de BBC. Wat een loeders.
Schrijf je daarom hun namen compleet verkeerd? :P

Het tijdperk Hugo Walker is helaas voorbij, nu is alleen El Sierd nog de moeite waard. Grueter, Elshoff en Roelfs zijn uit te houden, Ten Napel is een karikatuur van zichzelf en Snoeks is, tja ... Snoeks.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Je vergeet er 1>> Vermeulen>> niet te harden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 09:04
dutchgio schreef op maandag 16 juni 2014 @ 00:04:
Dat was vanavond wel dramatisch, helemaal bij dat gedoe rondom de doellijntechnologie...
Al is het ook wel dom dat dat systeem eerst een duidelijke zij/binnenkant paal bal laat zien waarbij je duidelijk kunt zien dat de bal de lijn niet gepasseerd is, en weer terug kaatst. Vervolgens komt het cruciale stuk waarbij de keeper de bal over de lijn tikt nog. Dat zorgt wel voor enige onnodige verwarring maar Arno was de kluts helemaal kwijt.

[afbeelding]
Ik denk dat er meer aan de hand was. Ik keek dezelfde wedstrijd op de Belgische tv, en ook daar was de commentator ook de kluts helemaal kwijt. Blijkbaar kregen ze andere beelden te zien in het stadion waarbij de 2e mogelijke overschrijding van de bal over de doellijn niet zichtbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 17:13
biglia schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:07:
[...]

Ik denk dat er meer aan de hand was. Ik keek dezelfde wedstrijd op de Belgische tv, en ook daar was de commentator ook de kluts helemaal kwijt. Blijkbaar kregen ze andere beelden te zien in het stadion waarbij de 2e mogelijke overschrijding van de bal over de doellijn niet zichtbaar was.
Dat idee heb ik eigenlijk ook, zeker gezien de reacties van de (beide) trainers... Er ging wel meer fout daar trouwens, de volksliederen werden ook niet (over de TV?) afgespeeld..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:00

Koppensneller

winterrrrrr

[afbeelding]
Leuk, alleen heeft Arno als Chef Voetbal bij de NOS waarschijnlijk zelf een flinke hand in de indeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
biglia schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:07:
[...]

Het was nu in elk geval nogal knullig..
Achteraf lijkt het er inderdaad op alsof ze in het stadium niet dezelfde beelden te zien kregen als dat wij zagen. Desondanks nog onnodig om die eerste bal aan te geven als "no goal", als ie vervolgens daarna wel zit, want dat doet er dan niet meer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat was die Vermeulen weer dramatisch :(

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Bij het andere WK (hockey) was elke wedstrijd door Philip Kooke. Hij is pas 46, dus we zitten nog 20 jaar aan zijn commentaar vast bij hockeywedstrijden. Niet om aan te horen en toen ik erachter kwam dat Canvas ook aan het uitzenden was, direct gezapt. Vorig jaar zond RTL7 het EK Hockey uit. Daar was één of andere droogkloot bezig, kon er wel om lachen. :p

Grueter heeft een Barcelona pyama volgens mij. Dat is ook een commentator die ik actief mijd. Hij heeft eenzelfde stijl als Kooke.

Wat tegenwoordig elke commentator doet, is niet zijn mond houden. Ze geven radiocommentaar bij televisiewedstrijden.

Jammer dat het technisch een klein probleempje wordt om radio1 tijdens de wedstrijden te krijgen. Mijn TV gaat van UPC > Receiver > TV. Ik heb er nou niet veel trek in om alleen voor die wedstrijden achter alle apparaten te kruipen. Buiten dat, de receiver kan ik niet op 2-3 seconden delay zetten...? ( * Señor Sjon zoekt handleiding.)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
En dan weet je ook al of een kans een doelpunt wordt als de buren ook kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
daaan schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:00:
Het radio 1 commentaar is meesterlijk, daarom doe ik al jaren het volgende:

- TV op Nederland 1, gewoon Ziggo, zonder vertraging van het beeld (irritant met gejuich).
- Analoge (stereo) radio op Radio 1.

Het probleem is nu dat het geluid iets eerder is dan het beeld, 2 á 3 seconden bij mij. Daarvoor heb ik het tooltje RadioDelay (van een andere Daan). Dit tooltje zet het geluid van de microfoon ingang vertraagd door naar de koptelefoon uitgang van je computer. De vertraging is uiteraard instelbaar.
Vervolgens lus ik de analoge radio door naar mijn pc/laptop, de laptop weer door naar de versterker.

Werkt feilloos.

*O*
Perfect , alleen heb ik niet een radio om aan die ingang te knopen (als ik daar al zin in had).

Nu de vraag>>> zou er niet toch een radiostream zijn, die heel stiekem toch iets voorloopt op de TV, ipv halve minuut achter?? Dan kán ik wat met je tip.
Nouja heb gister een USB DAB+ stick besteld, maar voordat die uit de VS hier is... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dat zorgt wel voor enige onnodige verwarring maar Arno was de kluts helemaal kwijt.

[afbeelding]
Ik begreep vanochtend op BNR dat de commentatoren alleen de herhaling van de eerste "No Goal" kregen. Op het grote scherm werd wel de tweede "Goal" getoond. Als Arno dus alleen naar zijn scherm keek, is zijn verwarring dus niet heel erg gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 17:15
Het is echt dramatisch wat de commentatoren van de NOS laten horen dit WK.. Ik heb me vooral bij Spanje-Nederland (Snoeks) en Frankrijk-Honduras (Vermeulen) kapot zit ergeren en dan maar overschakelen naar Sporza. Zeker met de wedstrijd van Oranje was dat een stuk leuker dan onze pro-spaanse verslaggever.

Ik snap dan ook werkelijk niet waarom mensen altijd zo lopen te schreeuwen dat het voetbal bij de NOS moet blijven.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik krijg juist weer de kriebels van Sierd de Vos, Leo Driesen of Schelvis ;) Eigenlijk heb ik niet zoveel problemen met NOS commentaar, hoewel ik me bij Arno wel het eea voor kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
En daar zijn we dan, zoveel mensen, zoveel wensen. Er zal nooit een zender zijn of commentator die het voor iedereen goed zal doen. Er zal voor iedere commentator wel een fan-page zijn maar zal hij/of zij ook wel hate-mail krijgen en worden afgebrand op Twitter en Facebook. Het is gewoon onmogelijk iedereen te plezieren, iedereen heeft zo zijn eigen favorieten, het is net kunst.

Ik zie niet wat de NOS zou kunnen doen aan de verschillen in smaak tussen alle Nederlanders. Je zult dit soort discussies altijd houden bij elke commentator. Ik denk daarom dat de NOS zich beter kan focussen op de wedstrijden en proberen een gelijkwaardig niveau te behouden voor het hele toernooi. Iedereen plezieren zal nooit gaan lukken en zolang er nog altijd meer mensen de wedstrijden kijken bij de NOS in plaats van Sporza of de BCC dan zal er wel niet zoveel mis zijn met hun verslaggeving.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 20:08
Wat was Jeroen Grueter gisteren dra-ma-tisch zeg. Tactisch onbenul die zich alleen op het subjectieve kan richten. 45 minuten lang zeiken op Messi gisteren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:21:
Wat tegenwoordig elke commentator doet, is niet zijn mond houden. Ze geven radiocommentaar bij televisiewedstrijden.
Dat ja, Grueter bijv. kon(kan) geen seconde stilte houden bij ARG-BOS: niet per se radiocommentaar aangezien ie ook non-stop van alles en nog wat erbij vertelde; niet dat ik problemen heb met feitjes buiten de wedstrijd zelf om maar laat eens een pauze vallen ipv 90 minuten de oren van m'n kop te kletsen.

Dan maar ietsjes slechter beeld en op de BBC verder gekeken ... zelfs met duo-commentaar minder geouwehoer :P. Commentaar op Belgie vind ik meer zakelijk klinken, hoewel het inhoudelijk niet per se zo hoeft te zijn ...

Dat de meeste mensen NOS kijken is a.) gemakzucht en b.) onvertrouwdheid met niet-nederlands klinkend commentaar

[ Voor 43% gewijzigd door apis29 op 16-06-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:35
Frank Snoeks :r hij blijft maar doorratelen met zijn feitjes en onbenulligheden. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heidem1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-02-2021
offtopic:
[quote]Señor Sjon schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:21:
Vorig jaar zond RTL7 het EK Hockey uit. Daar was één of andere droogkloot bezig, kon er wel om lachen. :p[/quote]

Dat was John van Vliet. Die verzorgde deze keer in het stadions interviews rondom de wedstrijden van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:23

Royz

Kleurenblind!!

Maar het is toch irritant dat wij verslaggevers hebben die altijd maar neutraal willen blijven? 9 van de 10 mensen vinden Jack geweldig omdat hij zo nationalistisch is. Deze verslaggever vroeg zich na 4 herhalingen nog steeds af of het nou niet een terechte penalty was bijv. Ik erger me daar kapot aan serieus

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Neutraal is leuk voor clubvoetbal ja. Zwaar partijdig en licht gekleurd commentaar bij interlands is heerlijk.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Iemand trouwens een idee waarom er zo'n belachelijke lange tijd tussen de wedstrijden zit dit WK? Vorig WK zat er gewoon een half uur minder tussen de wedstrijden...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:08

ralpje

Deugpopje

dutchgio schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:47:
En dan weet je ook al of een kans een doelpunt wordt als de buren ook kijken :+
Dat noemt men het 'kluivert-op-de-bank-tussen-van-gaal-en-blind'-syndroom.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
M@cer schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:36:
Iemand trouwens een idee waarom er zo'n belachelijke lange tijd tussen de wedstrijden zit dit WK? Vorig WK zat er gewoon een half uur minder tussen de wedstrijden...
Mwa, zit er wel mee, dat er niks om 16 uur smiddags is, en wel om 2400 uur, maarja de EU is niet in zin eentje in de wereld. Je zou het niet denken, maar de USA heeft heel wat in de melk te brokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Maar als ze gewoon 3 kwartier tussen de wedstrijden zouden houden (net als bij WK2010) ipv 5 kwartier, zou de 3e wedstrijd om 23:00 beginnen in Europa en is het ook nog een beetje op een schappelijke tijd afgelopen.

[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 16-06-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is een beetje offtopic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok dan weer heél ontopic:

De reporters voor Duitsland - Portugal, in Salvador:
Canvas>> Frank Raes
NL>> Jeroen Elshoff
ARD> Gerd Gottlob

BBC heeft geen MOTD om 18 uur.

[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 16-06-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verslag Iran - Nigeria uit Curitiba (21 uur):
Canvas>> Eddy Demarez
NL>> Arno Vermeulen
ARD>> Steffen Simon
BBC>> Steve Bower en Kevin Kilbane

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 16-06-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Dat wordt dus zeker niet naar de NOS kijken bij die 2e wedstrijd :{

[ Voor 18% gewijzigd door Joster op 16-06-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verslag Ghana - USA uit Natal (2400 uur):
Canvas>> Carlo Wilmots
NL>> Frank Snoeks
ARD>> Tom Bartels
BBC>> Guy Mowbray en Robbie Savage

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 16-06-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:18:
Verslag Ghana - USA uit Natal (2400 uur):
Canvas>> Carlo Wilmots
NL>> Frank Snoeks
ARD>> Tom Bartels
BBC>> Guy Mowbray en Robbie Savage
Deze manier is idd wel een goed idee en goed te doen. Zo'n overzicht van hete hele WK kom je niet snel tegen denk ik al zal het wel allemaal al bekend zijn bij alle zenders ...
Nu nog onthouden welke je persoonlijk wel en niet om aan te horen vond :D . Weet wel dat ik 1 van die duitsers wel een van de betere vind maar er is er ook een die ook van alles loopt te ouwehoeren.

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 16-06-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Je hebt ook 1 Duitser, volgens mij hun belangrijkste man, zou Bela Rethy kunnen zijn, die zo een eng harde snauwende stem heeft, die trek ik niet. Volgens mij was het een krullenbol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 16:14
Ik erger me er trouwens behoorlijk aan dat bij begin van de wedstrijd de wisselspelers niet voorbij komen. Iemand anders die dit ook een gemis vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Commentaar van de NOS bij deze wedstrijd (DUI-POR) vind ik trouwens fantastisch. Jeroen Elshoff? Dikke prima, mag ook wel eens gezegd :)

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
"Hij heeft niet zoveel hersencellen en de paar die hij heeft gebruikt hij niet."
"De oen."

Zomaar twee regels uit het commentaar van DUI-POR over de rode kaart van Pepe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Kaap schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:35:
Ik erger me er trouwens behoorlijk aan dat bij begin van de wedstrijd de wisselspelers niet voorbij komen. Iemand anders die dit ook een gemis vind?
Bij de meeste wedstrijden wel hoor, is gewoon een keuze van de regie, en of ze genoeg tijd hebben tussen de volksliedereren en aftrap. Ik heb nu bij DUI-POR in ieder gewoon de wisselspelers in beeld gezien in ieder geval.
Clush schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:41:
Commentaar van de NOS bij deze wedstrijd (DUI-POR) vind ik trouwens fantastisch. Jeroen Elshoff? Dikke prima, mag ook wel eens gezegd :)
Jeroen Elshoff is het inderdaad, maar die wordt dan ook wel weer gezien als een van de betere bij de NOS, samen met de twee andere J's.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:08

ralpje

Deugpopje

Sjah schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:57:
Je hebt ook 1 Duitser, volgens mij hun belangrijkste man, zou Bela Rethy kunnen zijn, die zo een eng harde snauwende stem heeft, die trek ik niet. Volgens mij was het een krullenbol.
Een Duitser met een harde, snauwende stem? Nee, dat kunnen er niet zoveel zijn inderdaad :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:54
Het mooist zou zijn dat de NOS net zoals de BBC in Engeland een alternatieve audio spoor aanbied, bijvoorbeeld dan met radio commentaar. Bij de BBC hadden ze eerder deze week een radio dj als alternatief audio spoor, maar bij de six nations cup bieden ze dan de regionale audio sporen via de "red button" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ralpje schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:58:
[...]

Een Duitser met een harde, snauwende stem? Nee, dat kunnen er niet zoveel zijn inderdaad :+
.....

Elshoff gaat na de achtste finales naar huis, helaas, tja zijn vrouw gaat bevallen.
Joster schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:16:
Dat wordt dus zeker niet naar de NOS kijken bij die 2e wedstrijd :{
Demarez op Canvas/Sporza kan ik aanraden.

[ Voor 26% gewijzigd door Sjah op 16-06-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 15:39
Ah, de tijden van Rik De Saedeleer op TV en Jan Wauters op de radio, dat was meer poëzie dan voetbalcommentaar :-)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Afbeeldingslocatie: http://sporza.be/polopoly_fs/1.1324518!image/2799126096.jpg

De Belg is in verslaggeving 1000x gezelliger dan de NOS, en kundiger. Geef mij maar Sporza.

Hun website is ook goed gemaakt, met die uitgebreide analyses per wedstrijd, met heatmap, krijtmap, pass combinaties en ander fraais: http://sporza.be/cm/sporz...2088/MF_140616_WK_DUI-POR

Van Sporza kan de NOS nog heel wat van leren!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 451726 op 16-06-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Pompi schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:30:
Het mooist zou zijn dat de NOS net zoals de BBC in Engeland een alternatieve audio spoor aanbied, bijvoorbeeld dan met radio commentaar. Bij de BBC hadden ze eerder deze week een radio dj als alternatief audio spoor, maar bij de six nations cup bieden ze dan de regionale audio sporen via de "red button" aan.
Ik heb UPC gemaild, maar ze belden terug tijdens een vergadering. Ik zou via de contactpagina even reageren, wellicht gaan ze het doen. Ze bieden nu ook al twee talen aan bij de HD-kanalen (Nederlands en Nederlands DD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
kenneth schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:23:
Neutraal is leuk voor clubvoetbal ja. Zwaar partijdig en licht gekleurd commentaar bij interlands is heerlijk.
Nee vreselijk. Ik heb liever een commentator die gewoon reëel commentaar geeft en aangeeft wanneer een kaart/penalty dubieus is, of die nou voor of tegen Oranje is.

Doorgaans kijk ik het liefst naar Sporza voor het commentaar, neutraler maar niet emotieloos en toch wel een beetje pro-Oranje. En de BBC voor de analyse tijdens de rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Bij een wedstrijd van Nederland op een Nederlandse zender verwacht je natuurlijk wel dat de commentator ook voor Nederland is ;)
Neutraal gejammer hoeft dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is vaak zelfs andersom. Dan zijn ze erg politiek correct voor de tegenstander, ook al trappen ze nog geen deuk in een pakje boter zoals Spanje vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Het blijft NPO ... die zijn nog in staat om het volgende te zeggen terwijl een jihadist live op de TV het hoofd van "Zeg maar Willy" er af haakt

"Maar hij heeft wel eerst zijn schoenen uit gedaan .. de rode loper ziet er nog keurig uit"

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Anoniem: 451726 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:49:
[afbeelding]

De Belg is in verslaggeving 1000x gezelliger dan de NOS, en kundiger. Geef mij maar Sporza.

Hun website is ook goed gemaakt, met die uitgebreide analyses per wedstrijd, met heatmap, krijtmap, pass combinaties en ander fraais: http://sporza.be/cm/sporz...2088/MF_140616_WK_DUI-POR

Van Sporza kan de NOS nog heel wat van leren!
Belg of Nederlander? Maakt wel uit voor in welk daglicht je bericht staat... ;) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Tom Bartels @Ard>> ja die is ok.

Carlo Wilmots @Sporza>> gaaappp (1e keer mijnerzijds kritisch over een Belg).

Tja ik zit wat te zappen, die 1e Ronde wat boeit dat verder, het begint bij de Ronde van Zestien.

En einde USA - Ghana >> toch even wat pro-Snoeks, hij is een vakman, je kan zeggen wat je wil, een grijze muis is hij niet.
Hoop echter niet dat hij de Finale doet, dan maar Grueter.

[ Voor 31% gewijzigd door Sjah op 17-06-2014 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als Grueter de finale doet, dan ga ik echt verbouwen om radio1 synchroon te krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Pompi schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:30:
http://www.pcmweb.nl/nieu...als-extra-audiospoor.html

https://twitter.com/laram/status/478635000272015360

Die Lara Ankersmit is Hoofd Digitale Media NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Goedemorgen!

Verslag België - Algerije uit Belo Horizonte om 18 uur:
Canvas>> Filip Joos
NL>> Phlilp Kooke
Zdf>> Oliver Schmidt
BBC>> geen uitzending

Verslag Brazilië - Mexico uit Fortaleza om 2100:
Canvas>> Stef Wijnants
NL>> Jeroen Elshoff
Zdf>> Béla Réthy
BBC>> Jonathan Pearce en Mark Lawrenson

Om 2400 verslag uit Cuiaba van Rusland - Zuid Korea:
Canvas>> Geert Heremans
NL>> Frank Wielaard
Zdf>> Thomas Wark
BBC>> Steve Wilson en Martin Keown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Hmm, crap. Ze schrijft trouwens ook dat het tijdens dit WK niet meer gaat lukken: https://twitter.com/laram/status/478626055495102464

Hoe moeilijk kan het zijn zeg. Gewoon het geluidsspoor bij het aanvoersignaal naar de providers bakken.

Laten we een revolutie richting de NOS ontketenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

voor degene die UK commentaar prettig vinden; een collega van me heeft een site opgezet die aangeeft waneer je favoriete team speels en op welke UK zender het te zien is:
http://worldcup.rusta.co.uk/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb de vraag bij UPC ingeschoten, maar in ieder geval dit WK gaat ze dat niet meer lukken. Ze zouden het meenemen voor een volgend toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
NOS gaat er wel mee verder heb ik bevestigd gekregen via Twitter. Ze zouden nog dit WK met "wat opties" komen. Het is ook het makkelijkst als de NOS het gewoon doet en niet iedere provider voor zich natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik weet alleen niet of UPC/Ziggo of de zender verantwoordelijk is voor de alternatieve audiostreams op de decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Goedemiddag! Verslaggevers zijn:

Om 18 uur Australie - Nederland in Porto Alegre:
Canvas>> Eddy Demarez
NL>> Jeroen Grueter
ARD>> Steffen Simon
BBC>> geen uitzending

Om 21 uur Spanje - Chili vanuit het Maracanã:
Canvas>> Frank Raes
NL>> Arno Vermeuelen
ARD>> Gerd Gottlob
BBC>> Simon Brotherton en Danny Murphy

2400 Kameroen - Kroatie in Manaus:
Canvas>> Carlo Wilmots
NL>> Jan Roelfs
ARD>> Tom Bartels
BBC>> geen uitzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Bah bah bah, Vermeulen bij de andere mooie wedstrijd van vandaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ach daarom zijn Canvas en BCC er gelukkig. BBC is eigenlijk nooit slecht, echter is de co-commentator soms wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Joster schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:47:
Bah bah bah, Vermeulen bij de andere mooie wedstrijd van vandaag :(
Het zal ook eens niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Sjah schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:52:
[...]

Perfect , alleen heb ik niet een radio om aan die ingang te knopen (als ik daar al zin in had).

Nu de vraag>>> zou er niet toch een radiostream zijn, die heel stiekem toch iets voorloopt op de TV, ipv halve minuut achter?? Dan kán ik wat met je tip.
Nouja heb gister een USB DAB+ stick besteld, maar voordat die uit de VS hier is... :|
Heb je die radio stream die iets voor ligt op Digitale TV al gevonden? Want dan zou ik gewoon mijn laptop aansluiten op mijn receiver (of ik moet mijn coax nog gaan splitten voor TV en receiver nu haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Niet gezocht, mijn zware vermoeden is dat het niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

Nederland-Australie kijk ik gewoon bij de NOS. De andere poule wedstrijd op Sporza. IK vind die Belgen wel relaxed commentaar geven. Johan D is ook een hele grote fan van Arno Vermeulen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Op diens website heeft de nos overigens een stream met radio commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
v Gelder vandaag, iets beter vond ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
en weer een fout Arno (en dan heb ik echt maar 3 minuten gekeken ofzo).... jij bent echt the weakest link... goodbye....

(Arno beweert dat Nederland en Chili straks kunnen gaan rekenen of ze tegen Brazilie willen spelen of niet, omdat de uitslag van poule A een dag eerder al bekend is... terwijl heel Nederland zo ongeveer al lang weet dat dat niet zo is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Over VI Oranje... die Genee kapt het nogal eens af als ze echte punten bespreken, tja zeker bang dat ze snel door de stof heen gaan. Nee wat doet die dan, komt met een fotospel. Nee laat maar. Ben het wel met Derksen eens dat het enthousiasme nog op niet zo heel veel gebaseerd is, Gijp staat aan de andere kant, nou we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

a-DIE-os

Nu zelfs het makkelijkste Spaanse woord compleet verneukt wordt uitgesproken kan ik maar één conclusie trekken: ze doen het allemaal expres, die commentatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup, dat is ook bij de normale VI erg irritant. Wordt het net interessant, komt er weer zo'n suffe actie, polonaisefilmpje of reclameblok. Maarja, het alternatief op NOS is ook niks met die woonkamer en elke dag Hugo Borst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:53
Joster schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 18:40:
Op diens website heeft de nos overigens een stream met radio commentaar.
Die heb ik zitten kijken vanavond (laptop met HDMI aan de televisie). Briljant!

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.