gambieter schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:27:
Het is inderdaad irrelevant. Ik kan me bij de Costa pingel voorstellen dat die werd gegeven, mijn eerste indruk tijdens de wedstrijd was pingel, pas bij de herhaling bleek van niet. Als je dat vergelijkt met Fred, daar was het direct duidelijk dat het een duik was, en werd dat alleen bevestigd in de herhaling.
Dit dus, 100% mee eens. Ik dacht eerst ook: ah nee, De Vrij raakt hem. In de herhaling zag je heel duidelijk dat Costa op het been van De Vrij ging staan en zich toen liet vallen. 100% Schwalbe dus = gele kaart voor Costa. Er is gewoon geen andere uitleg mogelijk: dit was een uitgelokte strafschop door een sluwe spits. Ik kan me voorstellen dat de scheids er in trapt, want in real time, in die split second, leek het echt een penalty. Als je na de herhaling echter nog steeds beweert dat het een penalty was dan heb je een enkeltje specsavers nodig.
De 1-3 had inderdaad afgekeurd kunnen worden, hoewel er niet heel veel gebeurde. Maar ja, Olic deed tegen Brazilië min of meer hetzelfde, dus ook vrij weinig, en dat werd wel afgekeurd.
Alles zat gewoon mee gisteren voor NL, ik heb met ongeloof zitten kijken en een heerlijke avond beleefd

Nu hopen dat dit de opmaat is voor iets heel moois!