PWM schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:34:
Denk dat de penningmeester van Ajax verlekkerd heeft lopen kijken naar Blind gisteren. Goede pass of niet (denk het wel

), het speelde echt een puike wedstrijd.
Ook enorme kudo's voor Vlaar trouwens, zonder hem had de 1ste helft wel eens erg vervelend kunnen worden.
Eerlijk gezegd heb ik weinig negatief over het gehele team te zeggen... in de 2e helft. Eerste helft was niet zo best, maar dat gaat op voor beide kanten... 2e helft compleet andere wedstrijd, iedereen leek op de plek te staan en de taak minstens voldoende uit te voeren.
Maar inderdaad Vlaar wordt te weinig genoemd, die heeft puik verdedigd. Maar ook zoals ik al eerder heb gezegd... De Jong was echt ONT-ZET-TEND sterk, persoonlijk vond ik hem beter dan Blind, alleen Blind had meer momenten die wat meer in de kijker lagen. Zo rustig en in controle als De Jong nu speelde, leek echt een andere speler vergeleken met 4 jaar terug, hij heeft echt uitstekend aan zichzelf gewerkt.
Als ik kritiek zou hebben dan durf ik te zeggen dat Sneijder relatief weinig heeft gedaan, veel te weinig belangrijk balcontact voor zijn doen.
Al met al hebben we Spanje afgetroefd op alle vlakken... conditie, rust, teamspel, klasse, honger, controle. Nederland is misschien wel het meest fit van alle teams, waren nog helemaal fris aan het einde. Het was een bijna Spaanse manier van spelen met een Duitse mentaliteit... dat klinkt theoretisch onverslaanbaar.
Ik weet het, we hebben een wedstrijd gewonnen en ik spreek in superlatieven... maar wat ik heb gezien is echt hoopgevend want dat was niet zomaar winnen. Ik heb voor het WK al gezegd dat als we verliezen van Spanje wordt het niets, spelen we gelijk dan maken we een kans, winnen we van Spanje dan zijn we wat ons betreft een echte kanshebber en de finale moet het dan minstens worden. Plus dat Nederland het gewoon simpelweg eindelijk is een keer verdiend! Als je onze staat van dienst bekijkt en die vergelijkt met die van andere landen die wel meerdere kampioenschappen hebben behaald, dan begrijpt eigenlijk niemand dat we maar 1x het EK hebben gewonnen.
@BamBoomBots... we speelden in 2010 idd erg stevig voetbal, maar eerlijk gezegd vond ik dat nu ook wel en in de 1e helft leek het even de verkeerde kant op te gaan. Ik hield mijn hart vast want die scheids floot wel heel erg vaak voor smerige dingetjes van die Spanjaarden... kan ik die scheids overigens moeilijk kwalijk nemen want dat kunnen die Spanjaarden slim. Maar nu hield Nederland gelukkig het hoofd koel, ze werden daar misschien nog wel koeler van zelfs. In de 2e helft leek die scheids dat ineens door te hebben en werd er gelukkig niet meer gefloten voor iedere Spanjaard die omviel... de scheids en zijn grensgenoten verdienen kudos, ze waren erg scherp.
[
Voor 13% gewijzigd door
MicGlou op 14-06-2014 20:08
]