Ole, Ole, Ole Ole!!!! [Groep B WK2014] Spanje - Nederland

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 43.502 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 23:01
Jason X schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 13:15:
[...]

Zijn hier al beelden van?
Ja dat vroeg ik me ook af! Heeft iemand deze beste jongen al een DM gestuurd? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
die hebben een fijne dag vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Grappig, allemaal Oranje malloten, zijn het helemaal geen Nederlanders: http://nos.nl/wk2014/vide...uicht-mee-met-oranje.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bij de 4-1 ook.. Cassilias: je kan er geen houtje touwtje meer van _/-\o_

Het overtreft zijn Dennis Bergkamp momentje toch zeker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Toch jammer dat Jack niet het TV commentaar doet.

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En Robben met Jack zijn 'hardlopen voor volwassenen' opmerking _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:39
Hier in de buurt een fotograaf 20% korting per NL doelpunt! :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 12:29
Heeft iemand een werkende link naar de samenvattingen van de Duitsers? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

:D

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat wordt een slechte maandomzet voor hun. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Laten we niet vergeten de stille speler, doelman Cillissen.
Die heeft op cruciale momenten zijn taak goed volbracht. Vaak worden die vergeten maar zijn o zo belangrijk.
Iker Casillas is een hele goede doelman misschien passe maar zijn staat van dienst is er een om U tegen te zeggen

Misschien word Nederland wel goede toernooi voetballers net als de Duitsers :+ .
Win je iedere wedstrijd met 1-0 wordt je ook kampioen.
Laten we nog genieten van deze historische avond en dan weer door naar de volgende. Dan begint Nederland weer met 0-0. Na negentig minuten zien wij,de fans, dan weer wat ze hebben neergezet.
Je bent als team zo goed als je laatste wedstrijd.

Maar nu nog is het heerlijk om dit euforische gevoel te hebben.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De keeper van Spanje heet trouwens Casillas ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
DanielWW2 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:00:
[...]

Las op facebook dat er een briefje op de deur hing dat ze vanwege privé omstandigheden de winkel niet open hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Speedster schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 13:12:
De voorzet van Blind was net zo geniaal als het doelpunt.
Nee, absoluut niet. De eerste kon de spits eigenlijk niks mee. Niet aan te nemen, niet op de juiste hoogte en te ver om krachtig te koppen. Dat Van Persie een lob kopt is de enige reden dat dit een goal Is en geen ingooi. Pure individuele klasse die uit niets een doelpunt maakt.

Robben moet je überhaupt niet door de lucht aanspoelen, helemaal niet als hij alleen tussen het beste centrale duo ter wereld staat. Dat hij zich helemaal moet strekken en toch die bal heeft, vervolgens 3 Spanjaarden dolt is wat voor een goal zorgt.

Normaal gesproken verdwijnen deze voorzetten buiten het veld en vragen we ons af waarom Blind niet de rust had om een aanval op te zetten. Dat zei ik ook over Clasie zn assist in de voorbereiding trouwens, ook dat was 99 procent de klasse van Van Persie.

Blind speelde de tweede helft goed, net als de andere 9. Maar het waren Van Persie en Robben die briljant waren en eigenhandig uit het niets het verschil maakten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:15
DanielWW2 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:00:
[...]

Euh, met de omzet zal het wel goed komen hoor. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
ph4ge schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:18:
[...]

Nee, absoluut niet. De eerste kon de spits eigenlijk niks mee. Niet aan te nemen, niet op de juiste hoogte en te ver om krachtig te koppen. Dat Van Persie een lob kopt is de enige reden dat dit een goal Is en geen ingooi. Pure individuele klasse die uit niets een doelpunt maakt.

Robben moet je überhaupt niet door de lucht aanspoelen, helemaal niet als hij alleen tussen het beste centrale duo ter wereld staat. Dat hij zich helemaal moet strekken en toch die bal heeft, vervolgens 3 Spanjaarden dolt is wat voor een goal zorgt.

Normaal gesproken verdwijnen deze voorzetten buiten het veld en vragen we ons af waarom Blind niet de rust had om een aanval op te zetten. Dat zei ik ook over Clasie zn assist in de voorbereiding trouwens, ook dat was 99 procent de klasse van Van Persie.

Blind speelde de tweede helft goed, net als de andere 9. Maar het waren Van Persie en Robben die briljant waren en eigenhandig uit het niets het verschil maakten.
8)7 Blind gaf gewoon twee wereldpasses. Hij bediende Robben van Van Persie bij beide goals fantastisch. Natuurlijk moeten zij het dan nog wel afmaken, ieder zijn klasse, maar dat doet niks af aan de GEWELDIGE ballen van Blind.

Bij die eerste had Van Persie hem nog aan kunnen nemen als hij had gewild, iets meer van de bal af lopen. Hij had tijd en ruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door WickedWizard op 14-06-2014 14:22 ]

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ph4ge schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:18:
[...]

Sommige ballen die worden ook gewoon die geschoten in de hoop van "wellicht komt er een goal uit." Niet alles heeft 100% idee en uitvoering. Ik denk niet dat Blind wist dat RvP die bal er zo goed in zou koppen, maar wel dat RvP de kwaliteiten bezit om van zo'n bal wat te maken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

WickedWizard schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:21:
[...]

8)7 Blind gaf gewoon twee wereldpasses. Hij bediende Robben van Van Persie bij beide goals fantastisch. Natuurlijk moeten zij het dan nog wel afmaken, ieder zijn klasse, maar dat doet niks af aan de GEWELDIGE ballen van Blind.

Bij die eerste had Van Persie hem nog aan kunnen nemen als hij had gewild, iets meer van de bal af lopen. Hij had tijd en ruimte.
Vind ik ook hoor. Hij zegt eigenlijk dat het geen wereldpasses zijn omdat andere spelers dan Van Persie en Robben er niks mee kunnen en de bal toch uit zou gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
AzzKickah schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:26:
[...]

Vind ik ook hoor. Hij zegt eigenlijk dat het geen wereldpasses zijn omdat andere spelers dan Van Persie en Robben er niks mee kunnen en de bal toch uit zou gaan 8)7
Ja, je hebt ballen 'op de stropdas' of anderszins op maat. Ballen waar een spits alleen nog tegenaan hoeft te lopen. Dat zijn wereldpasses. Dit waren 2 ballen waar je eigenlijk niets mee kan, maar Van Persie en Robben doen het toch. Als Robben niet op een of andere manier 3 Spanjaarden vernedert hoor je echt niemand over de voorzet. Die goal is de kwaliteit van Robben en niemand anders.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

ph4ge schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:29:

[...]

Ja, je hebt ballen 'op de stropdas' of anderszins op maat. Ballen waar een spits alleen nog tegenaan hoeft te lopen. Dat zijn wereldpasses. Dit waren 2 ballen waar je eigenlijk niets mee kan, maar Van Persie en Robben doen het toch. Als Robben niet op een of andere manier 3 Spanjaarden vernedert hoor je echt niemand over de voorzet. Die goal is de kwaliteit van Robben en niemand anders.
Die pass moet nog wel gegeven worden.
Die pass op Van Persie was gewoon perfect. Kwam perfect uit, in de loop van Van Persie. Geen buitenspel, perfect getimed.

Meningsverschillen ok, maar dat mensen zeggen dat het geen superpass was snap ik niet zo goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:57
ph4ge schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:29:

[...]

Je maakt een grapje toch? Hoe kreeg Robben die bal daar om die actie uit te halen? Zo'n bal op zo'n plek met maar een paar tegenstanders in de buurt, dat doe je niet met een traditionele opbouw van de aanval, zelfs ik zie dat, die nul verstand heeft van voetbal.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die bal op Robben was toch behoorlijk strak op maat gegeven, anders had hij die bal niet zo kunnen meenemen. Ik denk dat dit "gewoon" in het boekje van van Gaal weg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Dat Van Persie die bal kan lobben is pure klasse van Van Persie. Je geeft geen voorzetten om ze er met het hoofd in te lobben. Hij wat gewoon niet geschikt om aan te nemen en niet geschikt om direct af te maken. Dat Van Persie dat toch doet, dat is briljant.

Dat Robben zich tussen 3 man wurmt is knap. Dat hij met zn teennagel een bal aanneemt Is knap. De rust die hij bewaart Is knap.

Voor beide voorzetten geldt dat als Robben en Van Persie niet een ongekend kunststukje uithaalden dat niemand ze nog had herinnert nu. Een briljante pass beschouw ik het als je iemand een bijna niet te missen kans geeft, niet als een ander een briljante actie maakt op een vrij kansloze bal die er anders nooit in gaat.

Nogmaals, Blind was goed, maar hij maakte niet het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ach, het is natuurlijk mede een superpass door het vervolg, er zijn ook vaak zat mooie passes waar het net niet lukt. Het zijn patronen waar men mee werkt, en stukjes inspiratie, geluk enzovoort. We kunnen niet alles uitanalyseren ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
Thiery Henry vindt dat ook. http://www.dumpert.nl/med...ind_was_man_of_match.html Neem aan dat hij er wel een beetje verstand van heeft.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Laatst online: 09-04-2024
Net als de bal van Clasie eerder in de oefencampagne waar van Persie dit over zei
"Alles begint bij de pass. Die was fantastisch, echt van wereldniveau. Door die pass kan ik zo'n goal maken", verduidelijkte Van Persie na de 1-1 tegen Ecuador.
Zonder wereldpass geen werelddoelpunt. Uiteraard zullen spitsen zonder de klasse van VP of Robben minder met zon pass kunnen. Blind gaf naar mijn idee 2 wereldpasses. BBC noemde hem ook als een van de betere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
mach2 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:39:
Thiery Henry vindt dat ook. http://www.dumpert.nl/med...ind_was_man_of_match.html Neem aan dat hij er wel een beetje verstand van heeft.
Verder spreekt heel de internationale media toch echt over Robben en Van Persie. Bij VI moesten ze hard lachen over Blind als MOTM, dat waren natuurlijk Robben en Van Persie.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 14-06-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

De voorzetten van Blind waren precies op maat voor deze acties.

Geen enkele andere combinatie van deze bal en een andere actie had dit zo tot een einde gebracht.

Daarbij, die steekpass van Sneijder door de middencirkel, dwars door dat zo geroemde Spaanse middenveld heen op Robben was uiteraard ook briljant.

Dat Robben er ook nog Ramos af loopt en daarna uitkapt en Casillas een zware nacht bezorgt, is meegenomen. ;)

Overigens, heerlijk, dat je met zo'n team Spanje zwaar in het mes laat lopen, gelijk de afstraffing van Barcelona door Inter onder Mourinho.

Die backs lekker laten opkomen, maar met je eigen backs er omheen spelen, je 3 centrale verdedgers dat op laten lossen, en dan 1 tegen 1 staan met twee ultracreatieve, balvaste en scherpe spitsen tegen 1 kopsterke houthakker en 1 zwakke centrale verdediger die Barcelona al jaren veel tegendoelpunten oplevert.

Eigenlijk speel je dan effectief gewoon met 2 man meer in de spits. :)

[ Voor 57% gewijzigd door Ramzzz op 14-06-2014 14:46 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

gambieter schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:39:
Ach, het is natuurlijk mede een superpass door het vervolg, er zijn ook vaak zat mooie passes waar het net niet lukt. Het zijn patronen waar men mee werkt, en stukjes inspiratie, geluk enzovoort. We kunnen niet alles uitanalyseren ;)
Als Van Persie die bal had gekopt zonder dat boogje en Casillas had 'm gehouden, had ik het nog steeds een geniale superpass gevonden. Alleen had dan de *&%keeper er tussen gezeten. En had Van Persie het weer verprutst :P

Maar dat was in dit geval niet zo *O*

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 14-06-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:15

nFo

Joosie200 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 09:46:
[...]

Odds van 5,5 dus. Mooie winst :)

Een foto zegt meer dan 1000 woorden
[afbeelding]

Ik had al de hoop dat Robben zich zou revancheren, maar zoals gisteren had ik echt niet verwacht :D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q3S6auEp0O3s40VOZ9X6WEcH/full.jpg
Sorry, ik kon het niet laten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Met deze logica Is elke assist per definitie een wereldpass. Dat is niet zo, het kan ook wereldklasse van de afmaker zijn. Als Van Persie niet dit unieke doelpunt had bedacht hadden we gezegd, helaas, te hoog en scherp en echt niet naar Van Persie gewezen. De bal was zeker niet panklaar of niet te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Laatst online: 05-11-2021
Er mist nog steeds een extra Ole in de topic titel

Pfff prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
dylanvana schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:48:
Er mist nog steeds een extra Ole in de topic titel

Pfff prutser
Nee?

Ooolééé olé olé olééé, we are the champions...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:47:
Met deze logica Is elke assist per definitie een wereldpass. Dat is niet zo, het kan ook wereldklasse van de afmaker zijn. Als Van Persie niet dit unieke doelpunt had bedacht hadden we gezegd, helaas, te hoog en scherp en echt niet naar Van Persie gewezen. De bal was zeker niet panklaar of niet te missen.
Tja, maar deze valt gewoon in de categorie 'Mühren op van Basten', '88:

Die goal kan alleen maar zo, maar ook alleen na zo'n voorzet - die 99,9999 van de spelers niet zou afmaken.

Mooiste reactie van een keeper op een oorwassing ooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 14-06-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:38:
Dat Van Persie die bal kan lobben is pure klasse van Van Persie. Je geeft geen voorzetten om ze er met het hoofd in te lobben. Hij wat gewoon niet geschikt om aan te nemen en niet geschikt om direct af te maken. Dat Van Persie dat toch doet, dat is briljant.

Dat Robben zich tussen 3 man wurmt is knap. Dat hij met zn teennagel een bal aanneemt Is knap. De rust die hij bewaart Is knap.

Voor beide voorzetten geldt dat als Robben en Van Persie niet een ongekend kunststukje uithaalden dat niemand ze nog had herinnert nu. Een briljante pass beschouw ik het als je iemand een bijna niet te missen kans geeft, niet als een ander een briljante actie maakt op een vrij kansloze bal die er anders nooit in gaat.

Nogmaals, Blind was goed, maar hij maakte niet het verschil.
Die bal was dus perfect om gewoon af te maken als hij hem kan koppen?
Kijk even goed naar de situaties, bij die bal op van Persie ziet Blind de ruimte achter de verdediging en geeft hem op het juiste moment, wellicht geen stopdas bal, maar een bal in de loop geven is altijd moeilijk in te schatten. Een bal op de stropdas is makkelijker over de hele naar een speler die staat te wachten.
Bij die bal op Robben geeft hij de bal in 1 keer he! Dus hij heeft EN gezien dat er weer ruimte achter de verdedigers lag EN hij krijgt het voor elkaar om die bal enigszins op de juiste plek te krijgen.

Dat Robben en Persie het geweldig afmaken is natuurlijk ook fantastisch, maar je mag ook wel wat credits geven voor die 2 assists. Zonder deze passes en die van Sneijder hadden de doelpunten ook niet gevallen. Of vind je de pass van Sneijder ook maar matig naar Robben, omdat ie niet in zijn voeten was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Dat is ook de klasse van Van Basten. Ik wist eerlijk niet voor niets niet de naam van de speler die de pass gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ph4ge: je hebt je punt nu een keer of 5 herhaald.... hij is overgekomen hoor. Ieder zijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

AzzKickah schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:42:
[...]

Als Van Persie die bal had gekopt zonder dat boogje en Casillas had 'm gehouden, had ik het nog steeds een geniale superpass gevonden. Alleen had dan de *&%keeper er tussen gezeten. En had Van Persie het weer verprutst :P

Maar dat was in dit geval niet zo *O*
Precies hetzelfde in gedachte. Wereldpasses hoor van Blind. Top!! d:)b Sommigen vinden van niet, ieder zijn eigen mening natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ongelooflijk eigenlijk, wint men met 5-1 van Spanje, wordt er gediscussieerd/ruzie gemaakt over wie de motm was xD
Who cares :P

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 14-06-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

ph4ge schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 15:00:
Dat is ook de klasse van Van Basten. Ik wist eerlijk niet voor niets niet de naam van de speler die de pass gaf.
Ligt aan jou ;). Die vergeet ik never. Net als de pass van De Boer op Bergkamp '98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

ph4ge schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 15:00:
Joh, toen was je 1 jaar oud. Geen wonder. Als je die wedstrijd live gezien zou hebben zou je het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Niku schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:22:
[...]

Joh, toen was je 1 jaar oud. Geen wonder. Als je die wedstrijd live gezien zou hebben zou je het weten.
dat kan ik bevestigen.... en ook de pre-assist ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

[...]

Maakt dat zoveel uit? Ik weet ook dat Rensenbrink in '78 op de paal schoot. Zulke zaken komen zo vaak langs.

Maar is aardig offopic ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 14-06-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gelukkig is het moment niet oneindig keer op tv geweest in de tussentijd. Het is echt gewoon een briljante goal van Van Basten, uit een onmogelijke hoek. Als hij dat niet doet hadden we het niet over die geweldige voorzet die Van Basten verprutste.

Voor mij is de speler die uit onmogelijke hoek scoort de speler die de doorslaggevende actie maakt, niet diegene die de bal op die onmogelijke positie legt.

[ Voor 26% gewijzigd door ph4ge op 14-06-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 23:20
Dat mensen een zondagbal van blind als een wereldvoorzet achten, puur de klasse van Robin en Robben.
De paas van iniesta tussen 6 man op 1 spits is pas van een wereldklasse.

[ Voor 12% gewijzigd door sevinc op 14-06-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

sevinc schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:27:
Dat mensen een zondagbal van blind als een wereldvoorzet achten, puur de klasse van Robin en Robben.
Een zondagbal :O

Die pass kon ook omdat de Nederlandse verdedigers compleet verkeerd liepen ;). En dat je dat dan wel wereldklasse noemt :? . De pass van Sneijder op Robben was wel heel fijn.
ph4ge schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:25:
[...]

Gelukkig is het moment niet oneindig keer op tv geweest in de tussentijd. Het is echt gewoon een briljante goal van Van Basten, uit een onmogelijke hoek. Als hij dat niet doet hadden we het niet over die geweldige voorzet die Van Basten verprutste.

Voor mij is de speler die uit onmogelijke hoek scoort de speler die de doorslaggevende actie maakt, niet diegene die de bal op die onmogelijke positie legt.
Dat ben ik met je eens, maar dat hoeft nog niks af te doen aan de pass... Blind MOTM vind ik ook niet waar, maar dat zijn 2 assists gewoon heel goed waren is een feit.

[ Voor 46% gewijzigd door Vos op 14-06-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
De paas van blind was er 1 waar zelfs een Xavi trots op zou zijn, hij was absoluut perfect in elke zin van het woord. Iniesta's paas was qua techniek zo simpel als maar kan, het is zijn visie en timing die die pass bijzonder maakt, 2 compleet verschillende acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wait what? Een zondagbal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 22:27
RedHat schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:49:
Is er nog ergens een filmpje beschikbaar van de scheids die over bruno's schoen spoot?
(Klinkt vulgair)
Commentaar van de BBC was ook geweldig. "Oh no you just ruined my leopardskins" (of iets soortgelijks). Daarom kijk ik de BBC ipv NL's commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
klinkt als een feyenoorder. Blind was zeker de eerste helft de man van de ewdstrijd. Zelfs Henri (die bij de BBC zat) vond Blind de beste. Wanneer je twee assists op je naam hebt staan, dat dan zondagsballen noemen tja, klinkt als jalousie.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
Ja een zondagbal, hij werd totaal genegeert op zijn positie een beetje voetballer moet toch makkelijk een paas van 30 meter kunnen geven.

Dat een wereldspits als robin daarme wat kan doen is een totaal ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Laatst online: 05-11-2021
SmokingCrop schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:50:
[...]

Nee?

Ooolééé olé olé olééé, we are the champions...
Maar we hebben 5 goals gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
sevinc schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:39:
Ja een zondagbal, hij werd totaal genegeert op zijn positie een beetje voetballer moet toch makkelijk een paas van 30 meter kunnen geven.

Dus omdat niemand iemand aanpakt is het een zondagsbal?

Dat wil niet zeggen dat het ineens erg lastig is om de bal te geven tussen drie spelers. Maar dat wil niet zeggen dat het een "zondagsbal" aka geluksbal was. Hij was precies daar bedoeld.

Overigens is dit niet de eerste keer ook tegen Ghana kwam de goal zo tot stand.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Die intimiderende blik van BMI ook bij die kopstoot van Costa, hij heeft er een fan bij :+

Ach kom, was absoluut een pracht pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Ik vond Vlaar gruwelijk spelen!! Zonder hem lagen we misschien in een weekend depressie.
Uiteraard waren de goals om door het dak te springen. Maar zonder Vlaar had heel de wedstrijd een totaal ander spel gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
andries.t.net schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:31:
De paas van blind was er 1 waar zelfs een Xavi trots op zou zijn, hij was absoluut perfect in elke zin van het woord. Iniesta's paas was qua techniek zo simpel als maar kan, het is zijn visie en timing die die pass bijzonder maakt, 2 compleet verschillende acties.
Sorry, maar dat is gewoon niet waar. Een perfecte bal - in mijn ogen - is een bal die een vrijwel niet te missen kans oplevert. Dat is dit gewoon niet. Bekijk op Youtube eens wat filmpjes van Barcelona en je ziet wat ik bedoel. Dit waren beide ballen waar je moeilijk wat van kan maken maar waar Robben en Van Persie op basis van hun individuele klasse wel wat van maakten. Er zijn mensen die dat anders zien, maar vrijwel heel de wereld noemt ook die 2 als MOTM. Ja, Blind speelde ook een goede wedstrijd, maar MOTM is hij niet.
boesOne schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:50:
Wat een bullshit discussie. Een mooie afmaker net achter de verdedigers kan niet zonder mooie pass. Je kan niet kletsen wat nou beter is, de pass of de finish. Een goeie pass is er een die een aanvaller bedient om te scoren. Hoe mooier de goal, hoe mooier de pass. Ze loskoppelen is onzin. Elke pass die uitmond in een goal is een goeie pass.

Aan deze wereldgoal van Ibrahimovic ging ook een pass vooraf. Die Zweed weet ook dat Ibrahimovic in de spits loopt en als hij de bal zijn richting in speelt dat er weleens wat goeds gebeurt. Dit is een extreem voorbeeld maar illustreert het punt wat ik wilde maken. Verder maak ik er geen woorden aan vuil, ieder heeft zo zn eigen voorkeuren blijkt maar weer.

Ik vond heel Oranje goed, incl Blind, laat dat duidelijk zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 14-06-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

JeroenC schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:46:
Ik vond Vlaar gruwelijk spelen!!
Eensch. Was in de eerste helft echt een beest achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

Wat een bullshit discussie. Een mooie afmaker net achter de verdedigers kan niet zonder mooie pass. Je kan niet kletsen wat nou beter is, de pass of de finish. Een goeie pass is er een die een aanvaller bedient om te scoren. Hoe mooier de goal, hoe mooier de pass. Ze loskoppelen is onzin. Elke pass die uitmond in een goal is een goeie pass.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Die bal op Robben was mijn inziens nog knapper, hij speelt die bal in 1 keer door, waar hij dus minder tijd had dan bij de eerste bal. Maar beide gewoon mooie passes, maar dat is voor sommige moeilijk te verkoppen ofzo :?

@ph4ge je vergeet alleen een aantal variabelen in je verhaal, een pass wordt ook gemaakt door de loopactie van diegene waar die heengaat. Je kunt een perfecte pass geven, maar als de ontvanger deze niet goed inschat heb je er niets aan. Blind geeft een goede pass in de diepte daar waar de ruimte ligt, hij kan van te voren niet precies weten hoe van Persie daar uit gaat komen natuurlijk. De pass was in ieder geval iets waar van Persie nog wat mee kon doen, hij lobt hem nu prachtig eroverheen, maar hij had ook gewoon naar de grond in een hoek kunnen koppen. Dat hij het op deze prachtige manier doet is klasse (en beetje geluk), maar dat maakt de pass niet ineens minder ofzo :?

De link met Ibrahimovic snap ik niet helemaal, dat is een roei naar voren waar de keeper van Engeland een fout begaat, daar is dus helemaal geen pass direct naar de spits aanwezig.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 14-06-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
boesOne schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:50:
Ach, beter een discussie over wie er het best was van 11 goede spelers dan een discussie wie het slechts was van 11 slechte spelers :+

Ik ben het hier niet mee eens. Soms is een goal een intikkertje na een geweldige pass, soms is een goal een individuele actie waar ook een pass aan vooraf gaat.

Ook aan deze goal gaat een pass vooraf. Wat is er mooier, wie is er belangrijker, de pass of de actie van de doelpuntenmaker? ;) Ik geloof niet dat iemand nog weet wie de bal aan Maradona gaf.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 14-06-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
*knip* doe eens niet

[ Voor 83% gewijzigd door gambieter op 14-06-2014 17:01 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net

Het was niet zomaar 'een paas van 30 meter', het was een pass die veel meer afstand aflegde, perfect geplaatst tussen van Persie en Iker in, geen een keeper zou er uit voor komen terwijl van Persie gewoon door kon sprinten, met een perfecte curve die het Robin makkelijker maakte er iets mee te doen. Dit allemaal terwijl hij snel moest handelen toen hij Robin zag vertrekken. Het was een wereldpass.

Zelfs Torres zou wat met zo'n bal kunnen.
ph4ge schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:47:
[...]

Sorry, maar dat is gewoon niet waar. Een perfecte bal - in mijn ogen - is een bal die een vrijwel niet te missen kans oplevert. Dat is dit gewoon niet. Bekijk op Youtube eens wat filmpjes van Barcelona en je ziet wat ik bedoel. Dit waren beide ballen waar je moeilijk wat van kan maken maar waar Robben en Van Persie op basis van hun individuele klasse wel wat van maakten. Er zijn mensen die dat anders zien, maar vrijwel heel de wereld noemt ook die 2 als MOTM. Ja, Blind speelde ook een goede wedstrijd, maar MOTM is hij niet.

[video]

Aan deze wereldgoal van Ibrahimovic ging ook een pass vooraf. Dit is een extreem voorbeeld maar illustreert het punt wat ik wilde maken. Verder maak ik er geen woorden aan vuil, ieder heeft zo zn eigen voorkeuren blijkt maar weer.
Een perfecte bal hoeft niet altijd een niet te missen kans op te leveren, ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe je daarbij komt? Een niet te missen kans kan al uit een slecht gegeven simpel balletje komen: er zijn heel veel factoren die bijdragen aan of iets een niet missen kans is. Een bal wordt er (in mijn ogen) niet minder perfect op door factoren die niets met die pass te maken hebben. Indien Robin iets eerder was vertrokken had het veel simpeler afgemaakt kunnen worden, dat doet in mijn mening niets af aan de pass. Als ik een keer zo'n pass geef hoor je mij daar de hele maand nog over: 'Weet je nog toen....., weet je nog!?!'

Bij Barcelona zijn (/waren) er inderdaad veel prachtpasses van Messi, Andrés, Xavi etc. die nog door de schoonmakers daar afgemaakt zouden kunnen worden. Dat komt echter zelden door de pass zelf, maar heeft vaak meer te maken met de beweging van de spelers aan de ontvangende kant en de visie van de passende speler. Die visie zegt veel over de speler, maar niet over de pass.

Het is dan ook niet voor niets dat juist een spits als Henry Blind als motm kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
JeroenC schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:46:
Ik vond Vlaar gruwelijk spelen!! Zonder hem lagen we misschien in een weekend depressie.
Uiteraard waren de goals om door het dak te springen. Maar zonder Vlaar had heel de wedstrijd een totaal ander spel gekregen!
Om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat hij zich zo staande kon houden achterin. Maar hij heeft het geweldig gedaan. De hele linie eigenlijk. Bijna niets weggegeven, zoals het hoort. Alle lof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Alleen de Guzman vond ik tegenvallen eigenlijk, rest speelde gewoon goed. Vlaar was een baas achterin en Stefan eigenlijk ook wel. BMI heeft soms z'n momentjes, maar vind ik wel een baas qua uitstraling ook dat is fijn!
Eigenlijk ongekend hoe de tweede helft is verlopen, de eerste helft had het namelijk ook 3-0 kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
andries.t.net schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:00:
Een perfecte bal hoeft niet altijd een niet te missen kans op te leveren, ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe je daarbij komt? Een niet te missen kans kan al uit een slecht gegeven simpel balletje komen: er zijn heel veel factoren die bijdragen aan of iets een niet missen kans is.
Dus zowel de Zweed als de Argentijn hier boven gaven ook een wereldpass? Dan hanteren we inderdaad gewoon een andere definitie.
Een bal wordt er (in mijn ogen) niet minder perfect op door factoren die niets met die pass te maken hebben.
Dat is echter wel wat je doet. De andere factoren, de geweldige actie van van Persie en Robben, maken deze pass. Er zijn ook voorbeelden waar een pass zelf de doorslag geeft, dat is dit niet. Als Robben gewoon de bal verliest tussen 3 Spanjaarden in hoor je niemand over de pass. Sterker nog, dan vraag je je af waarom Blind daar voor kiest met alleen Robben voor het doel tussen al die Spanjaarden in.
Het is dan ook niet voor niets dat juist een spits als Henry Blind als motm kiest.
De uitzondering die de regel bevestigt. Verder schrijven vrijwel alle media in de eerste plaats over Robben en Van Persie. IK heb in dit geval gewoon meer waardering voor de aanvaller die in zn eentje tussen 3 man in een bal verovert en 3 tegenstanders uitkapt om vervolgens koel af te maken dan voor de man die de bal in zn richting speelde.

Als ik cijfers moet geven geef ik Robben en Van Persie een 9,5, Blind en Vlaar een 8 en de rest 7's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 12:29
Leuke analyse/recensie van de wedstrijd door een lovend Noord Amerikaans sportnetwerk: http://nesn.com/2014/06/s...life-into-2014-world-cup/

"Dank u, Nederland. Dank u, RVP. Dank U, van Gaal. Your move, every other team."

[ Voor 52% gewijzigd door MailMan op 14-06-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
martinusz schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:09:
Alleen de Guzman vond ik tegenvallen eigenlijk, rest speelde gewoon goed. Vlaar was een baas achterin en Stefan eigenlijk ook wel. BMI heeft soms z'n momentjes, maar vind ik wel een baas qua uitstraling ook dat is fijn!
Eigenlijk ongekend hoe de tweede helft is verlopen, de eerste helft had het namelijk ook 3-0 kunnen staan!
Zeker. Wil Clasie wel eens aan het werk zien tegen Australie, die kan ook heerlijke passes geven op Van Persie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Buitenland kent natuurlijk Robben en Persie iets beter dan een daley blind bijvoorbeeld he ;) maar laten we het erop houden dat de bekende 3 weer in vorm zijn en de eredivisie spelers het gewoon erg goed hebben gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

En de Spanjaarden historisch slecht, maar goed afgedwongen door de Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MrVegeta schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:13:
En de Spanjaarden historisch slecht, maar goed afgedwongen door de Nederlanders.
Hun voorbereiding was ook al niet goed, ik denk echt dat het team de flow kwijt is. Ben benieuwd hoe zij tegen Chili het bijvoorbeeld gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
MrVegeta schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:13:
Diego Costa had nooit moeten beginnen. Past niet in het systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
ph4ge schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:09:
[...]
Dus zowel de Zweed als de Argentijn hier boven gaven ook een wereldpass? Dan hanteren we inderdaad gewoon een andere definitie.
Tuurlijk niet, hoe kom je daar nou weer op? Dat vraag ik me echt af.
Die Zweed trapt hem blind naar voren terwijl de Argentijn een simpel pasje geeft. Blind geeft een pass over 50 meter die perfect geplaatst, getimed en gedraait is. Een technisch hoogstandje.
[...]
Dat is echter wel wat je doet. De andere factoren, de geweldige actie van van Persie en Robben, maken deze pass. Er zijn ook voorbeelden waar een pass zelf de doorslag geeft, dat is dit niet. Als Robben gewoon de bal verliest tussen 3 Spanjaarden in hoor je niemand over de pass. Sterker nog, dan vraag je je af waarom Blind daar voor kiest met alleen Robben voor het doel tussen al die Spanjaarden in.
Nee dat doe je niet. Wat er om hem heen gebeurt heeft met de actie te maken, maar helemaal niets met de pass. Volgens mij heb jij het continu over de actie in zijn geheel terwijl iedereen het over de pass heeft.
[...]

De uitzondering die de regel bevestigt. Verder schrijven vrijwel alle media in de eerste plaats over Robben en Van Persie. IK heb in dit geval gewoon meer waardering voor de aanvaller die in zn eentje tussen 3 man in een bal verovert en 3 tegenstanders uitkapt om vervolgens koel af te maken dan voor de man die de bal in zn richting speelde.

Als ik cijfers moet geven geef ik Robben en Van Persie een 9,5, Blind en Vlaar een 8 en de rest 7's.
Het maakt toch niet uit dat jij meer waardering voor een actie heeft terwijl wij over een pass praten? Dat alle media schrijven over 2 voor hun bekende spelers die de wereldkampioen voorover laten bukken ipv over Blind zijn geniale pass is toch ook logisch maar doet helemaal niets af aan de pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 02-09 01:08
Niku schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:32:
[...]

Wait what? Een zondagbal?
Blind speelt bij Ajax he, dat kunnen sommigen op dit forum niet verdragen :)

Als precies diezelfde pass door een Feyenoorder was gemaakt hadden diezelfde personen het de beste pass un de wereldgeschiedenis gevonden :+

Niet zoveel van aantrekken, ze zetten enkel zichzelf voor schut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Krukar schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:17:
[...]

Als precies diezelfde pass door een Feyenoorder was gemaakt hadden diezelfde personen het de beste pass un de wereldgeschiedenis gevonden :+

Beetje jammer wel dat die discussie nu weer gevoerd moet worden. Kunnen we gewoon niet blij zijn dat ORANJE speelt en wint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 02-09 01:08
The Outlaw schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:19:
[...]

Beetje jammer wel dat die discussie nu weer gevoerd moet worden. Kunnen we gewoon niet blij zijn dat ORANJE speelt en wint?
Zeker, mij maakt het ook geen bal uit wie bij welk team speelt, oranje is oranje. Maar het commentaar van sommigen is gewoon net iets té obvious met een (anti)clubbril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Laatst online: 09-04-2024
Ben Feyenoord supporter sinds ik me kan herinneren (zo'n beetje in de schaduw van de Kuip geboren) maar van mij mag Blind de komende wedstrijden best nog een paar keer zon wereldpass geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 12:30

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Echt een grote WTF de laatste berichten in dit topic. Winnen we van de wereld kampioen met goed voetbal en goede afronding gaan we discussiëren over iets wel of geen wereldpass was...

We hebben gewonnen mensen. Bovenaan t lijstje. Tegen alle verwachtingen in. Supervet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
Krukar schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:17:
[...]

-Gewijzigd-
Wat dan ook, op naar de halfe finale waar we hopelijk weer spanje tegenkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door sevinc op 14-06-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:56

Clush

Do as I say...

Phantasmagoria schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:22:
Ben Feyenoord supporter sinds ik me kan herinneren (zo'n beetje in de schaduw van de Kuip geboren) maar van mij mag Blind de komende wedstrijden best nog een paar keer zon wereldpass geven.
Als ie zo blijft spelen speelt ie volgend jaar toch ergens anders ;)

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
Krukar schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:21:
[...]

Zeker, mij maakt het ook geen bal uit wie bij welk team speelt, oranje is oranje. Maar het commentaar van sommigen is gewoon net iets té obvious met een (anti)clubbril.
Als je ziet hoeveel mensen hier de mening hebben dat het maar een gewone pass is en jij erop uitmaakt dat ze dan anti-ajax zijn zegt meer over jou bril.

Het zijn ook alleen ajax supporters die zulke opmerkingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

The Outlaw schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 13:53:
Toch jammer dat Jack niet het TV commentaar doet.
Zet de radio 1 stream aan en sync hem met het beeld van je TV (of videostream als je via een computer kijkt)
Helemaal niet zo moelijk, en mocht het beeld voorlopen bij digitale TV. Kun je ook het beeld even pauzeren.

Geloof me het is de moeie waard om eventjes het geluid van Jack te syncen met het beeld op je TV.
Kost je een paar minuten maar dan is het ook heerlijk. :P

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:58
Ga lekker hier [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 over clubvoetbal praten :/
Op dit forum graag alleen positieve reacties O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik vind dat ook flauw, het clubbril argument kan je ook omdraaien. Volgens mij heb ik mijn mening meer dan uitgebreid onderbouwd, flauw om dat weg te zetten als emotie. Er zijn meer mensen die daar over denken, bij VI Oranje zijn ze ook niet anti-Ajax en de internationale media zijn ook niet anti-Ajax.

Ik snap niet hoe iemand de acties van Van Persie en Robben zo laag kan waarderen en als je daar wel waardering voor hebt dat je dan anti-Ajax bent.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 14-06-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Het is een geweldige bal met perfecte timing van zowel Blind als Van Persie, allebei op hun eigen nivo. Ik vond trouwens ook dat Sneijder weer geweldige ballen had hoor, maar die wordt een beetje ondergewaardeerd heb ik het gevoel.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Kijk eens niet zo zwart wit joh en lees wat er wordt gezegd. Niemand devalueert de acties van Robben en Van Persie, maar ze melden, terecht, dat de pass die er aan vooraf gaat ook een beauty is. Wat een zuurpruimerij na zo'n geweldige overwinning zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:58
Sneijder speelde in de tweede helft inderdaad ook gewoon goed. Hij heeft twee assists op zijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Kan men de clubkleuren afdoen en de Oranjebril opzetten? Laten we het leuk houden. Azijnpissen is des Nederlands, maar niet nodig. Dank.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidanexo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:36
Royz schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:38:
Het is een geweldige bal met perfecte timing van zowel Blind als Van Persie, allebei op hun eigen nivo. Ik vond trouwens ook dat Sneijder weer geweldige ballen had hoor, maar die wordt een beetje ondergewaardeerd heb ik het gevoel.
Klopt! Sneijder leek onzichtbaar te zijn, maar na de samenvatting te hebben gezien heeft hij ook een aantal geweldige passes gegeven.De pass naar robben die voor de 1-5 zorgde was geweldig, ik heb erg genoten van het spel en ik kan niet wachten hoe oranje het verder gaat doen in Brazilie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Kain_niaK schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:34:
[...]

Zet de radio 1 stream aan en sync hem met het beeld van je TV (of videostream als je via een computer kijkt)
Helemaal niet zo moelijk, en mocht het beeld voorlopen bij digitale TV. Kun je ook het beeld even pauzeren.

Geloof me het is de moeie waard om eventjes het geluid van Jack te syncen met het beeld op je TV.
En hoe "sync" je dat? ;)
Lijkt mee makkelijker gezegd dan gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kain_niaK schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:34:
[...]

Die radio1-stream kan je toch enkel pauzeren? Dus als je te laat bent, moet je weer de stream herladen. Of mis ik iets?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat me trouwens opviel bij de 5-1, een Spanjaard houdt Lens vast in de counter maar ging zelf onderuit :D

Zie http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1424597 en dan bij 35:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Vos schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:55:
Wat me trouwens opviel bij de 5-1, een Spanjaard houdt Lens vast in de counter maar ging zelf onderuit :D

Zie http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1424597 en dan bij 35:34
Beresterk die Lens ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

andries.t.net schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:17:
[...]

Tuurlijk niet, hoe kom je daar nou weer op? Dat vraag ik me echt af.
Die Zweed trapt hem blind naar voren terwijl de Argentijn een simpel pasje geeft. Blind geeft een pass over 50 meter die perfect geplaatst, getimed en gedraait is. Een technisch hoogstandje.
Nou nee hoor. Robin moest een belachelijke sprong maken om er nog wat van te bakken. Dat had geen speler hem nagedaan.

Robben moest een 'pass' aannemen op 1.50m hoogte tussen 3 verdedigers in. Ik ben het volledig eens met ph4ge. Leuk dat iedereen lyrisch is, maar het waren objectief gezien gewoon geen perfecte passes. De eerste vond ik dan nog wel mooi in het opzicht dat Blind hem met een prachtige krul in de open ruimte speelde zodat Robin er op volle snelheid iets mee kon doen. Maar het blijft een feit dat Robin een onwerkelijke sprong moest maken om hem daadwerkelijk af te maken. De pass miste dus duidelijk het laatste stukje precisie om er voor de aanvaller een eitje van te maken.

De pass op Robben was gewoon niet zo handig. In 9 van de 10 gevallen was het bal kwijt geweest.

Niks zuurpruimerig aan, want we hebben gewonnen met 5 - 1 *O*

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 14-06-2014 18:13 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
ph4ge schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:09:
[...]

[...]
Dat is echt dikke kul. Die bal was perfect getimed en geplaatst. Het is niet alleen Van Persie die hier iets moois heeft neer gezet. Die cross van Blind was ook fenomenaal en ik kan maar niet begrijpen waarom je er zo nors over doet, terwijl ik overal comments zie hoe ongelofelijk gruwelijk de cross wel niet was. En dat was ie ook. Echter mag je natuurlijk je eigen mening hebben, al zullen velen het niet met je eens zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
FunkyTrip schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:12:
[...]

Nou nee hoor. Robin moest een belachelijke sprong maken om er nog wat van te bakken. Dat had geen speler hem nagedaan.

Robben moest een 'pass' aannemen op 1.50m hoogte tussen 3 verdedigers in. Ik ben het volledig eens met ph4ge. Leuk dat iedereen lyrisch is, maar het waren objectief gezien gewoon geen perfecte passes. De eerste vond ik dan nog wel mooi in het opzicht dat Blind hem met een prachtige krul in de open ruimte speelde zodat Robin er op volle snelheid iets mee kon doen. Maar het blijft een feit dat Robin een onwerkelijke sprong moest maken om hem daadwerkelijk af te maken. De pass miste dus duidelijk het laatste stukje precisie om er voor de aanvaller een eitje van te maken.

De pass op Robben was gewoon niet zo handig. In 9 van de 10 gevallen was het bal kwijt geweest.

Robin moest helemaal geen belachelijke sprong maken, hij koos daar voor. Zelf heeft hij ook aangegeven dat hij er aan dacht om aan te nemen of uit de lucht te schieten, hij zag echter dat Iker ver van perfect stond en koos voor deze optie, een optie waar je als exceptionele speler nou eenmaal voor kan en durft te kiezen. Dat je daar voor kiest doet echter niets af aan de pass.

De pass op Robben was ook geniaal, niet perfect als de eerste, maar zeker geniaal. Net voordat Blind die bal geeft snapt Arjen wat er gaat gebeuren en gaat hij de ruimte in. Hij heeft meer dan genoeg ruimte om hem heen, Ramos en Pique doen dat dramatisch, en met zijn kwaliteiten is het dan verstandig dat hij niet direct schiet. Zeker geen bal waar we nog jaren naar gaan kijken, zelfs vandaag mogen we hem al vergeten wat mij betreft, maar het is een geniale bal die zeker niet 9 vd 10 keer nergens op uitloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
FunkyTrip schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:12:
[...]

Het is allemaal een combinatie van factoren. Ik ben van mening dat de passes erg goed waren en in combinatie met een goede uitvoering worden het wereld passes. Het één kan niet bestaan zonder het ander. Soms is het ook onmogelijk om een bal anders te geven anders zou de verdediger er tussen kunnen komen. Als je de bal moeilijk maakt voor Robben kan hij ook moeilijk zijn voor de verdedigers. Dat geld zeker voor de bal naar van Persie. Onmogelijk voor de verdedigers om er nog bij te komen, voor van Persie een prachtkans en waarschijnlijk zelfs geinstrueerd door van Gaal dat zulke ballen gegeven moeten worden.

Wereld pass is altijd natuurlijk een persoonlijk iets, er is geen vastgestelde lijst met eisen waar hij aan moet voldoen. Laten we het er dan gewoon maar op houden dat het een erg goede pass was en dat hij perfect benut werd.

Zelf zit ik nog steeds in de overwinningsroes. Die WK finale zat toch wel dwars. Maar wat kon ik me ergeren aan het commentaar over het WK tijdens deze wedstrijd. Gelukkig was dat in de tweede helft minder. Maar ik ga ook proberen het radio commentaar er onder te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

dutchgio schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:48:
[...]

En hoe "sync" je dat? ;)
Lijkt mee makkelijker gezegd dan gedaan :+
Als je analoge tv kijkt en de tv voorloopt op de radio stream dan zal het niet lukken. Probeer dan de gewone radio ... maar ja dan kun je niks syncen en loopt de radio als het goed is een paar seconden voor.

Kijk je digitale tv dan zou de analoge radio voor moeten lopen maar heb je meestal ook een optie om het beeld te pauzeren (als je een harde schijf hebt in je set up box). In dat geval kun je het beeld van de tv een paar seconden op pauze zetten. Verkeerd gedaan? Stop en overnieuw proberen.

Het makkelijkste is als je via je computer kijkt. Dan heb je een video en een radio stream en alle twee kun je pauzeren en weer laten lopen.

Wat ik mij dus afvraag is of digitale tv voorloopt of achter loopt op de radiostream. Ik denk achter. En hoe zit het met analoge tv? Is er een verschil tussen analoge tv en digitale? Volgens mij niet.
Analoge radio is het snelste ... maar hoeveel seconden verlies je weer door naar een stream te luisteren?

Ik weet het niet. Het enige wat ik weet is dat ik alle wedstrijden via de CBC stream kan zien en dat ik lekker de radio 1 stream ga gebruiken voor het geluid. :P

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Denk dat de penningmeester van Ajax verlekkerd heeft lopen kijken naar Blind gisteren. Goede pass of niet (denk het wel ;) ), het speelde echt een puike wedstrijd.

Ook enorme kudo's voor Vlaar trouwens, zonder hem had de 1ste helft wel eens erg vervelend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

Yep. Vind de verdediging beter dan verwacht. (Behalve Guzman en Indi) Geen Jaap stam niveau maar kunnen wel ver komen denk ik :*)
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.