Ole, Ole, Ole Ole!!!! [Groep B WK2014] Spanje - Nederland

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 43.505 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
MrVegeta schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:06:
Sowieso dit, net als die penal van Brasil >

[...]

En blijkbaar lezen jullie vrij selectief dus ach.

[...]

Waar haal je weg dat ik chagrijnig ben? 1-5 van Spanje gewonnen is waanzinnig. Ik vind het alleen een penalty. Als de Vrij die tackle niet had ingezet was Costa niet uit balans geweest en had die op goal kunnen schieten. Vanwege het contact is het een penalty. Tenminste in mijn boekje ;).
Ja en als de vrij niet was geselecteerd had er ook geen pingel geweest blablablabla
Dus bij contact is het een pingel, dus als een spits op iemand zijn been gaat staan is het een pingel? Raar boekje heb jij :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
MrVegeta schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:06:
Sowieso dit, net als die penal van Brasil >

[...]

En blijkbaar lezen jullie vrij selectief dus ach.
Ja, het ligt aan ons :F

Aangezien er geen contact was van de tackle is het niet mogelijk om contact te zien. Als het onduidelijk is wat er was -> geen penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

martinusz schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:10:
[...]

Ja en als de vrij niet was geselecteerd had er ook geen pingel geweest blablablabla
Dus bij contact is het een pingel, dus als een spits op iemand zijn been gaat staan is het een pingel? Raar boekje heb jij :?
*zucht*.

Nee, als een speler een tackle doet in de 16 meter dan de bal niet raakt maar wel een speler (onbedoeld) een scoringskans ontneemt, dan wel is het een penal. Selectief lezen.
andries.t.net schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:10:
[...]

Ja, het ligt aan ons :F

Aangezien er geen contact was van de tackle is het niet mogelijk om contact te zien. Als het onduidelijk is wat er was -> geen penalty.
Geen contact? Je ontkent dus dat er contact was. 0 contact? Okay goed, niveau hier is nog lager dan onder mijn vrienden. Fijne avond }:O

1-5 is so awesome.

[ Voor 30% gewijzigd door MrVegeta op 14-06-2014 00:11 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
martinusz schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:05:
[...]

De vrij staat Costa in de weg? :? Wtf praat je in godsnaam over. Je zegt zelf dat Costa op het been van de vrij gaat staan, maar wel onderuit gaat door de tackle van de vrij? Dat is erg knap te noemen.

Maar goed waarom hebben we het nog over die pingel, we hebben gewonnen!!!!
Genoeg ballen erin om een finale goed te maken... ik moet rustig blijven, maar er beginnen mij enge gevoelens van euforie op te spelen wat betreft dit WK... een uur of 3 geleden was dat nog totaal anders. Maar als het slimme spel van die 2e helft doorzetting krijgt... potverdrie dan mogen de komende tegenstanders de borst nat maken! Want we hebben Spanje natuurlijk niet zomaar verslagen, Thierry Henry maakt de opmerking al... Nederland heeft het totaal voetbal naar Spanje gebracht, Spanje nam het van Nederland... dat is zojuist teruggenomen. Dit was toch eigenlijk een best wel Spaanse manier van spelen? Counter, slimme diepte passes, goede versnellingen en leuke dribbels. Het kan nog beter maar met deze manier van spelen win je zelfs als je slecht speelt... Sneijder moet nog een beetje loskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

contact tussen aanvaller en verdediger in de 16 <> penalty

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:02
Haha al die plaatjes op facebook posten, dit is te machtig gewoon haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Houden we het een beetje leuk? Als iemand tegendraads wil zijn, dan mag dat. Laat je svp niet opnaaien door een andere mening :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

MrVegeta schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:10:
[...]

*zucht*.

Nee, als een speler een tackle doet in de 16 meter dan de bal niet raakt maar wel een speler (onbedoeld) een scoringskans ontneemt, dan wel is het een penal. Selectief lezen.
Nee, dat is het niet. Costa wordt niet geraakt, hij raakt zélf zijn tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

albino71 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:11:
Jezus almachtig nog aan toe.

Nee, contact tussen aanvaller en verdediger waar de verdediger de bal niet raakt, maar de spits een scoringskans ontneemt is volgens mij de definitie van een penal.
Coltrui schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:12:
[...]

Nee, dat is het niet. Costa wordt niet geraakt, hij raakt zélf zijn tegenstander.
Duusss, als een verdediger een blok zet zonder de bal te raken, maar de spits raakt het been van de verdediger in zijn schiet actie is het geen overtreding?

[ Voor 33% gewijzigd door MrVegeta op 14-06-2014 00:13 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Gambieter: Ach, een beetje discusieren over voetbal....leuk en gezellig... :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Op de BBC vonden ze het ook een penalty. Je kan zeggen dat Costa express op z'n been gaat staan maar dat is puur speculatie. Feit blijft dat doordat het been van de verdediger in de weg zit Costa op z'n plaat gaat --> penalty

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

MrVegeta schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:12:
[...]

Nee, contact tussen aanvaller en verdediger waar de verdediger de bal niet raakt, maar de spits een scoringskans ontneemt is volgens mij de definitie van een penal.
Je moet kijken wie wie raakt he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

De Aussies gaan het niet redden tegen Chili. 2-0.

Of is daar een ander draadje voor...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
[...]

*zucht*.

[...]

Geen contact? Je ontkent dus dat er contact was. 0 contact? Okay goed, niveau hier is nog lager dan onder mijn vrienden. Fijne avond }:O
Hij ontneemt Costa geen scoringskans. Costa gaat op zijn been staan, hij ontneemt zichzelf dus een scoringskans. Random een tackle inzetten om bijvoorbeeld iemands schot te blokken mag, zolang je hem niet raakt, wat de Vrij dan ook niet deed. Dat jij daar dan op gaat staan maakt je een kneus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:38
2-0 chili gaat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Coltrui schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:13:
[...]

Je moet kijken wie wie raakt he :)
Nope, zo werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
[...]

*zucht*.

[...]

1-5 is so awesome.
Selectief lezen?
Je lijkt wel een klein kind.
Niemand zegt dat er geen contact was, maar er is nogal een verschil of een verdediger een spits onderuit schoffelt of een verdediger die langs glijdt en de spits niet raakt, maar de spits op de been van de verdediger gaat staan bewust!

Chili maakt ondertussen al gehakt van de aussies!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

andries.t.net schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:13:
[...]

Hij ontneemt Costa geen scoringskans. Costa gaat op zijn been staan, hij ontneemt zichzelf dus een scoringskans. Random een tackle inzetten om bijvoorbeeld iemands schot te blokken mag, zolang je hem niet raakt, wat de Vrij dan ook niet deed. Dat jij daar dan op gaat staan maakt je een kneus.
Als Costa die keus kan maken dan is hij letterlijk het snelste ding op de planeet. En waarschijnlijk in het universum. En zelfs al zou het expres dat contact zoeken is het een penal.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 14-06-2014 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
[...]

[...]

Duusss, als een verdediger een blok zet zonder de bal te raken, maar de spits raakt het been van de verdediger in zijn schiet actie is het geen overtreding?
Hoe ontneemt hij Costa een scoringskans dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ik de enige trouwens die zich ergerde aan de commentator van de wedstrijd? Wat een partij dooddoeners spuide hij zeg, ongelooflijk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
andries.t.net schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:14:
[...]

Nou wat ik zei dus.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Fiber schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:13:
De Aussies gaan het niet redden tegen Chili. 2-0.

Of is daar een ander draadje voor...?
Dat kan gewoon in [WK2014] Groep B (Spanje, Nederland, Chili, Australie) :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

andries.t.net schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:14:
[...]

Ik weet dat het veel werk is, maar misschien moet je de voorgaande posts lezen ;) :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tja, als je zegt dat costa zijn linker nergens anders kon plaatsen dan op zijn voet en daardoor valt, dan is daar wellicht iets voor te zeggen.

Maar, ik ben voor NL, dus het is GEEN pingel voor mij :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:14:
Was ik de enige trouwens die zich ergerde aan de commentator van de wedstrijd? Wat een partij dooddoeners spuide hij zeg, ongelooflijk. :X
Ja, hij had spraakwater op. Net wat teveel inderdaad

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Modbreak:En nu kappen met het getroll.

@de rest: een troll moet je negeren, niet voeren.

[ Voor 136% gewijzigd door gambieter op 14-06-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:56
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:14:
Radio 1 voor zinnig commentaar schijnbaar

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
albino71 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:11:
Tuurlijk niet, wat is dat nou voor een onzin... deze situatie was gewoon erg tricky, dit was geen penalty als je het van dichtbij bekijkt. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat de scheids het zag alsof hij onderuit werd gehaald, ik neem de scheids niets kwalijk want dit zijn typische Spaanse truukjes... eerste helft zat vol met die ongein, tweede helft was wat dat betreft een stuk beter vanuit Spanje.

Chili ziet er tot nu toe ook sterk uit... alhoewel Australië natuurlijk niet de meest indrukwekkende tegenstander is, Chili speelt wel lekker tot nu toe... hebben honger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Lol, ja spuit op zijn schoenen en dan gaat hij het afvegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Mag ik je er even op wijzen dat het wél zo werkt? Heel de wereld heeft gezien - check morgen voor de gein de kranten maar - dat het geen penalty was, omdat de aanvaller zelf zijn been richting tegenstander manoeuvreerde. Mag jij als enige denken dat je gelijk hebt, maar het zou je sieren je even te verdiepen in de regels. Er is geen scoringskans ontnomen, de aanvaller besloot gewoon op een penalty te gokken door zelf zijn been op dat van de tegenstander te zetten en hij heeft gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb even aan de hand van de looplijnen een hittemap gemaakt van de veldverdeling van deze wedstrijd.

Vrij duidelijk toch?

http://i.imgur.com/9OuljUm.jpg

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Kain_niaK schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:18:
Ik heb even aan de hand van de looplijnen een hittemap gemaakt van de veldverdeling van deze wedstrijd.

Vrij duidelijk toch?

Oei oei hahaha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Coltrui schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:18:
[...]

Mag ik je er even op wijzen dat het wél zo werkt? Heel de wereld heeft gezien - check morgen voor de gein de kranten maar - dat het geen penalty was, omdat de aanvaller zelf zijn been richting tegenstander manoeuvreerde. Mag jij als enige denken dat je gelijk hebt, maar het zou je sieren je even te verdiepen in de regels. Er is geen scoringskans ontnomen, de aanvaller besloot gewoon op een penalty te gokken door zelf zijn been op dat van de tegenstander te zetten en hij heeft gewonnen.
Het is een self fulfilling prophecy, iedereen denkt een penal gezien te hebben omdat iedereen loopt te klagen dat er penals worden gegeven.

Oh mooi, nu worden mijn posts zelfs al trolls neergezet. Soms gaat dit GoT ook nergens over

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 14-06-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
bras schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:16:
[...]

Radio 1 voor zinnig commentaar schijnbaar
Het was niet slecht, we hebben erger meegemaakt maar hij leek in eerste instantie wel een beetje pro Spaans te zijn. Tweede helft ging al beter... maar ik miste inderdaad wel een beetje passie. Maar eerlijk gezegd vind ik geen en
Kain_niaK schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:18:

Vrij duidelijk toch?

Ik krijg hoestbuien van jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

MrVegeta schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:19:
[...]

Het is een self fulfilling prophecy, iedereen denkt een penal gezien te hebben omdat iedereen loopt te klagen dat er penals worden gegeven.

Oh mooi, nu worden mijn posts zelfs al trolls neergezet. Soms gaat dit GoT ook nergens over
Lees dat zelf eens terug?!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

MrVegeta schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:19:
[...]

Kerel, lees morgen de kranten. Deze Italiaan heeft gewoon geluk dat NL won, anders was het gewoon 3-0 voor de slechte refs. Het was écht geen penalty. Dat je dat zelfs na al die beelden nog steeds durft vol te houden, gaat er bij mij niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Woooohoooo :) hahaha wat een wedstrijd. Eindelijk scoort v Persie een keertje, en hoe! Robben ook ijzersterk zeg, hij lijkt wel veel slimmer geworden, niet meer van die loze schoten. En blind is de nieuwe v Bronkhorst, wat een voorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
MrVegeta schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:14:
[...]

Als Costa die keus kan maken dan is hij letterlijk het snelste ding op de planeet. En waarschijnlijk in het universum. En zelfs al zou het expres dat contact zoeken is het een penal.
Maakt niet uit of Costa expres er op ging staan of dat het gewoon pech is, hij gaat op het been van de Vrij staan en het is dus zijn fout. geen tijd om te reageren is geen argument, als een aanvaller zulke snelle bewegingen maakt dat de verdediger hem per ongeluk raakt is het ook gewoon een overtreding.
Nu ga je selectief woorden quoten uit mijn post. Stop dus maar. Wanneer je dit soort dingen gaat doen en zo gaat reageren:
[...]

Kun je maar beter iets anders gaan doen. En dit:
albino71 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:21:
[...]

Lees dat zelf eens terug?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Coltrui schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:18:
[...]
Mag ik je er even op wijzen dat het wél zo werkt? Heel de wereld heeft gezien -
Nietes.. op de BBC vonden ze het wel een penalty. En logisch want zie mijn eerdere post. Kan je daar eens op reageren? Want ik snap het standpunt van de meesten totaal niet namelijk.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Modbreak:En nou is het weer genoeg. Mr Vegeta heeft zijn mening gegeven, de rest is gaan happen, en zo is een leuk topic vervallen in een moddergevechtje.

Kappen dus. Meningen verschillen en volgende posts die hier over doorzeuren en doorzieken gaan de vuilnisbak in.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 14-06-2014 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
En na deze een minuut adempauze weer open. Hopelijk heeft iedereen de roze box gezien, vooral degenen voor wie die bedoeld is. Discussie of het een pingel was mag natuurlijk best, maar svp niet alsof men de waarheid in pacht heeft en iedereen die het daar niet mee eens is, dom of blind is.

Oftewel: hou het leuk :)

[ Voor 101% gewijzigd door gambieter op 14-06-2014 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Feit dat er hier al zoveel discussie over is zegt misschien wel genoeg.

Zelfs met de beelden langzaam terugzien, komen we er niet uit. Laat staan een scheids die het op volle snelheid ziet en er in een split second over moet beslissen. Ik benijd hem niet.

[ Voor 14% gewijzigd door albino71 op 14-06-2014 00:25 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Pkunk schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:13:
Op de BBC vonden ze het ook een penalty. Je kan zeggen dat Costa express op z'n been gaat staan maar dat is puur speculatie. Feit blijft dat doordat het been van de verdediger in de weg zit Costa op z'n plaat gaat --> penalty
Je vroeg hier een reactie op, dus bij deze:

Het maakt niet uit of hij expres op het been van de Vrij gaat staan of dat het per ongeluk is omdat hij niet snel genoeg reageert -> het is in beide situaties hij die op de Vrij gaat staan en dus ook zijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Pkunk schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:22:
[...]

Nietes.. op de BBC vonden ze het wel een penalty. En logisch want zie mijn eerdere post. Kan je daar eens op reageren? Want ik ,snap het standpunt van de meesten totaal niet namelijk.
Kijk. Herbekijk even heel eerlijk de beelden. De sliding gaat totaal niet naar Costa's benen, maar naar de richting waarin de bal rolt. Plots komt er een kattenpootje van Costa dat zich om een of andere duistere reden in de baan van het slidende been van de verdediger moet zetten. Serieus, kijk de beelden, man. Ik ken het spelletje. En ik wed dat de wereldpers het morgen met me eens zal zijn: vuile Schwalbe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
andries.t.net schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:26:
[...]

Je vroeg hier een reactie op, dus bij deze:

Het maakt niet uit of hij expres op het been van de Vrij gaat staan of dat het per ongeluk is omdat hij niet snel genoeg reageert -> het is in beide situaties hij die op de Vrij gaat staan en dus ook zijn fout.
Nou dat is juist het argument waarvan ze op de BBC zeiden dat dat dus niet uit maakt. De verdediger laat hem vallen. Express of per ongeluk maakt niet uit. Hij probeert te staan maar er zit een been onder. Als de verdediger er niet was had hij nog gestaan. De sliding is ongelukkig maar nog steeds is het een terechte penalty. Aldus Ferdinant en Henry.
Coltrui schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:26:
Kijk. Herbekijk even heel eerlijk de beelden. De sliding gaat totaal niet naar Costa's benen, maar naar de richting waarin de bal rolt. Plots komt er een kattenpootje van Costa dat zich om een of andere duistere reden in de baan van het slidende been van de verdediger moet zetten. Serieus, kijk de beelden, man. Ik ken het spelletje. En ik wed dat de wereldpers het morgen met me eens zal zijn: vuile Schwalbe.
Ja maar dat maakt dus geen fuck uit. Je kan niet zien wat zijn intentie is. Alleen de feiten kan je waarnemen. Sure, de sliding is correct, en sure misschien gaat costa expres op z'n been staan. En misschien zelfs per ongeluk en laat hij zich daarna vallen. Het feit wat je als scheids kan waarnemen is dat de aanvaller op z'n plaat gaat omdat het been van de verdediger in de weg zit. En of je daar dan een penalty aan MOET toekennen is een keuze, maar ik kan me voorstellen dat je als scheids braaf de regels wil volgen. En ik ken de regels niet maar nogmaals, dit is wat Henry en Ferdinant op de BBC zeiden..

[ Voor 43% gewijzigd door Pkunk op 14-06-2014 00:38 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:38
Coltrui schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:26:
[...]

Nee effe serieus zo snel kan een speler niet reageren.Je ziet hem pas denken nadat die op de been van de vrij staat en dan pas zijn been laat zakken voor een schwalbe.En daar gaat wel veel meer tijd voorbij.

Was ook een slechte keuze van De vrij een top verdediger laat hem gewoon voor hem staan en maakt geen sliding op dat moment.

[ Voor 7% gewijzigd door sevinc op 14-06-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbetje
  • Laatst online: 13-09 16:56
weergaloze wedstrijd die alle criticasters voorlopig de mond snoeren. ik heb in ieder geval een heerlijke avond gehad. @ Mr Vegeta, wat is een penal?? ;)

[ Voor 0% gewijzigd door robbetje op 14-06-2014 00:36 . Reden: kleine aanpassong ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

World Cup - Dutch rip Spain to shreds with astonishing display
https://uk.eurosport.yaho...splay-200007945--sow.html

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:13
Heerlijke kopbal van Cahill, 2-1 en het is bijna rust. Wellicht toch nog een spannende tweede helft.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Gary Neville legt perfect uit waarom practische alle voetballers neergaan zodra ze contact voelen in dit soort situaties.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mNx5ok60U6A]

Was een eye-opener voor mij.

Je hebt dus spelers waarop een fout word begaan en dan laten die spelers zich makkelijk neergaan ... omdat ze anders de overtreding niet meekrijgen.

Uiteraard gebeurt het dus ook de hele tijd dat er wel contact is maar dat dat nog niet betekend dat de speler zijn evenwicht kwijt is of niet meer kan scoren .... en dan laat de speler zich alsnog valen.

Om tussen die situaties onderscheid te maken is heel er moeilijk, zelfs met 10 HD camera beelden vanuit elke hoek achteraf. En al helemaal voor de scheids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Goron schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:22:
Woooohoooo :) hahaha wat een wedstrijd. Eindelijk scoort v Persie een keertje, en hoe! Robben ook ijzersterk zeg, hij lijkt wel veel slimmer geworden, niet meer van die loze schoten. En blind is de nieuwe v Bronkhorst, wat een voorzetten.
dat viel me wel op ja, voorheen kwamen z'n passes niet vaak aan - of het was vaak tikkie terug
zal het dan toch aan de Brazuca bal liggen? >:)

anyway, ik was bijzonder skeptisch over dit Oranje en tot aan de 1-1 van RVP was het bijzonder matig wat we lieten zien. maar daarna sloeg het echt om, dat Casillas niet meer de oude is kan je gewoon zien: alleen maar bekerwedstrijden keepen houdt je niet scherp. hopelijk hebben RVP en Robben niet al te vroeg gepiekt. maar "revenge is sweet" >:)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
nice:
An historic evening in Brazil, and perhaps the greatest group stage match of all time.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Flipswix schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 21:38:
Als Nederland dit wint eet ik mn schoen op.
Met of zonder ketchup? :p
Afbeeldingslocatie: http://reinventingtheeventhorizon.files.wordpress.com/2012/03/shoe-leather-better-image-dscn5833-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

teentje knoflook dan tegen de voetengeur tenminste :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:09:
[...]

"Oranje is van iedereen" is net zo'n dooddoener als "ik mag niet van een forum geband worden want vrijheid van meningsuiting". Natuurlijk mag iedereen zijn mening ventileren, maar ik ben het met Exorcist eens dat bepaalde meningen geen enkele meerwaarde bieden. Ik erger me ook aan mensen die een waardeloze analyse/observatie maken/doen en luidkeels verkondigen hoe stom die ene actie wel niet was. 16 miljoen bondscoaches enzo. ;(
De overgrote meerderheid van meningen (en al helemaal de diarree die dagelijks op Facebook wordt uitgestort) biedt geen enkele meerwaarde. Waarom daarover klagen op een avond als deze?

En ja, 16 miljoen bondscoaches, dat hoort er ook bij.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Nee deze paragraaf.

TALKING POINT Is this the end of tiki-taka?: Where to start? This annihilation of a passing team by a counter-attacking one was more brutal than Bayern Munich vs. Barcelona. It came on the biggest stage of all and in probabilty the greatest Group Stage match of all time. Spain aren't out yet, but they have a big task to recover from this. Even France weren't destroyed like that...

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Dat is geen hele schoen!

Doe dan die van mij maar...

Afbeeldingslocatie: http://myshop.s3-external-3.amazonaws.com/shop1529500.pictures.armyboot-legerkisten-leer-s3-stalen-neus-en-oil-resistant-zool.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Heerlijk leesvoer :)
Spain 1, Netherlands 5: How Holland came to dominate the defending champs
It was a massacre.

Of all the teams in all the world, Spain is likely the least in need of help from the officials. At least, you’d think. After converting a first-half penalty (on a highly questionable foul in the box) to take the lead, Spain were dominated by a suddenly attack-oriented Dutch side.

It wasn't so much payback for the defeat in the finals four years ago, as it was a sort of karmic leveling of all that hasn't gone Holland's way in the past. Five goals against any side in the World Cup is an accomplishment, but five goals against the defending champions who only allowed two goals in their title win ... well, that's something else, isn't it?

http://www.thescore.com/news/519402

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20

d0s

sssst

Was er al gezegd dat Wijnaldum ijzersterk inviel? De Guzman speelde zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
d0s schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:42:
Ben ik helemaal met je eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Pkunk schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:30:
[...]

Ja maar dat maakt dus geen fuck uit. Je kan niet zien wat zijn intentie is. Alleen de feiten kan je waarnemen. Sure, de sliding is correct, en sure misschien gaat costa expres op z'n been staan. En misschien zelfs per ongeluk en laat hij zich daarna vallen. Het feit wat je als scheids kan waarnemen is dat de aanvaller op z'n plaat gaat omdat het been van de verdediger in de weg zit. En of je daar dan een penalty aan MOET toekennen is een keuze, maar ik kan me voorstellen dat je als scheids braaf de regels wil volgen. En ik ken de regels niet maar nogmaals, dit is wat Henry en Ferdinant op de BBC zeiden..
Intentie, snelheid, alles terzijde.Ik begrijp dat de scheids gefloten heeft in dat opzicht, maar hij was gewoon - op de beelden gezien - fout. Grandioos. Besef ook dat die kerel daar niet alleen staat. Soit.

Ik ben ervan overtuigd dat de ref 100% zeker was van zijjn beslissing maar daar gaat het niet over: hij was fout. Da's mijn punt een beetje. Je doet net alsof ik beweer dat de scheids opzettelijk fouten maakt. Nou nee, niet opzettelijk, maar het was wel een fout. Keypoint was: het was geen penalty. Simpel.
sevinc schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:30:
[...]

Nee effe serieus zo snel kan een speler niet reageren.Je ziet hem pas denken nadat die op de been van de vrij staat en dan pas zijn been laat zakken voor een schwalbe.En daar gaat wel veel meer tijd voorbij.

Was ook een slechte keuze van De vrij een top verdediger laat hem gewoon voor hem staan en maakt geen sliding op dat moment.
Voor jou hetzelfde als hierboven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

http://pbs.twimg.com/media/BqCh8s_IMAA5F3d.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 14-06-2014 00:47 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
People... we hebben geweldig gewonnen. Zullen we ophouden over die penalty? Als we het wegpoetsen tegenover elkaar dan hebben we nog met 4-0 gewonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Coltrui schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:45:
[...]

Intentie, snelheid, alles terzijde.Ik begrijp dat de scheids gefloten heeft in dat opzicht, maar hij was gewoon - op de beelden gezien - fout. Grandioos. Besef ook dat die kerel daar niet alleen staat. Soit.

Ik ben ervan overtuigd dat de ref 100% zeker was van zijjn beslissing maar daar gaat het niet over: hij was fout. Da's mijn punt een beetje. Je doet net alsof ik beweer dat de scheids opzettelijk fouten maakt. Nou nee, niet opzettelijk, maar het was wel een fout. Keypoint was: het was geen penalty. Simpel.
Precies

Het blijft mensenwerk, en daar horen fouten bij. Die moet je voorkomen. En dat kan makkelijk. Zeker bij penalty's, gewoon even op de monitor kijken, zoals bv bij het Hockey, dat werkt perfect.

nu krijgen we 20x die nutteloze doellijntechnologie in beeld. Nou ja niet nutteloos natuurlijk, maar nutteloos dat ze hem laten zien wanneer de bal de achterkant van het net raakt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
d0s schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:42:
De Guzman speelde wel al snel met geel op zak. Je weet het maar nooit met die spanjaarden...
Vond het prachtig Sneijder vs Busquets, die laatste is 4 koppen groter en ging naar de grond als een mietje :')

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

NL speelde scherp en soms op het randje, maar prima.

Geen wan vertoning zoals in 2010...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Dat is geen schoen, dat gedrocht moet je ritueel verbranden...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Prachtig gespeeld! Persie, Robben, Vlaar en Blind waren echte uitblinkers vind ik!

Ik kreeg overigens nog een smsje van een italiaanse kennis van me, we hebben ook een beetje voor hun revanche genomen. (waarvoor hij heel holanda bedankt :p )

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 02-09 01:08
Sodeknetter, net weer bijgekomen :))

Moet toegeven dat ik van te voren zoals de meesten ons kansloos achtte, bewijst maar weer dat de bal rond is enzo :)

Vond de meeste nederlanders ook goed spelen (vooral in de 2de helft), enigen die mij negatief opvielen waren de Guzman (veel slechte passes) en BMI (paar cruciale fouten).

Buiten Robben en VP vielen Vlaar, Blind en De Jong voor mij zeer positief op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
albino71 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:50:
NL speelde scherp en soms op het randje, maar prima.

Geen wan vertoning zoals in 2010...
Het begon wel een beetje hetzelfde als in de finale... maar Nederland ging gelukkig niet mee in het gedrag van Spanje en bleven koel, volgens mij probeerden de Spanjaarden 'ons' ook te frustreren net zoals in de finale. De eerste helft vielen die Spanjaarden telkens om als watjes bij het minste stootje of als een speler even een stevig blok zette... en helaas ging de scheids daar een beetje in mee. Tweede helft was wat dat betreft een stuk beter, alsof de scheids tegen Spanje had gezegd dat hij het nu wel door had. Ik vond de tweede helft nog wel slordig, maar de uitgespeelde acties waren allemaal wel heel erg goed en het laatste kwartier waren die Spanjaarden echt helemaal de weg kwijt.

Nu moeten die gasten het hoofd koel blijven houden... en goed naar ome Louie luisteren want dit was 100% zijn plan in uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Er stond wel een team. Er werd meestal goed gecoached (voor zover ik kon zien) en de omschakelingen gingen goed. Ik kreeg er nog meer hoop door dan ik al had.

Nu kijken of het stand houdt en wellicht nog kan groeien...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Martinspire schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:52:
[...]

Dat is geen schoen, dat gedrocht moet je ritueel verbranden...
Ik kon zo snel geen beter plaatje op een bord vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nog eentje dan :)
Spaanse media: 'Vernedering', 'nachtmerrie'
De Spaanse media waren vanavond in hun online edities hard in hun oordeel over het dramatische begin van het WK tegen Oranje (1-5). 'Vernedering', 'klap om de oren' en 'nachtmerrie' waren de trefwoorden die het openingsduel van de titelverdediger in Brazilië karakteriseerden.

Sportkrant Marca sprak van 'een mondiale vernedering' en 'een ramp om zo te beginnen. De wereldkampioen is te kijk gezet door Nederland in een spectaculaire tweede helft van Robben en co. Cadeautjes van Casillas en de defensie, tactische blunders in combinatie met de wissels zorgden voor een schandalig scoreverloop: 1-5. Gauw vergeten.'

Dagblad As pakte uit met de 'ergste nachtmerrie van de kampioen'. De krant prees de messcherpe counters en de doelpunten van Van Persie en Robben. 'Nederland steeg boven zichzelf uit na de goal door die dubieuze penalty voor Diego Costa.'

Mundo Deportivo vond dat Oranje de titelverdediger een oorvijg van jewelste had gegeven. Ook volgens 'Sport' had het Spaanse elftal een vreselijke nachtmerrie meegemaakt. 'Slechter kan bijna niet. Spanje is het WK begonnen met een nederlaag die zijn weerga niet kent. Wat heeft Nederland wraak genomen voor de finale van 2010.'

Dagblad El Pais was van mening dat de defensie van de 'Roden' zo lek was als een mandje. 'De slechtste start in de historie.' El Mundo vond het 'belachelijk om zo te beginnen. In de tweede helft liep het Nederlands elftal, met Robben als aanvoerder, de Spaanse verdedigers aan alle kanten voorbij.'

http://www.volkskrant.nl/...edering-nachtmerrie.dhtml

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 23:57:
[...]

Costa gaat op de Vrij staan. Pingel lijkt me om die reden buitengewoon dubieus.
"Gaat staan" = hij landt erop en wordt meegenomen (hoe licht dan ook); het mag zo lijken maar hij beweegt echt niet z'n been expres richting dat van de Vrij, dat kwam door z'n momentum (dacht het eerst zelf ook; of tenminste: de allereerste gedachte was dat er helemaal geen contact was en later dat ie het expres opzocht maar na andere hoek van voren gezien te hebben zie je echt geen intentie en extra bewegingen).
Je moet 'gewoon' op je benen blijven als verdediger aldus Rio Ferdinand & Co. en richting achterlijn dwingen en zo op z'n hoogst met links laten schieten ipv kans geven om terug te kappen door als een blinde aan te stormen.

Wordt wel interessant zo, Spanje leek meer Real Madrid stijl te spelen dan 'traditioneel' tiki-taka :+ . Aan de ene kant wel te begrijpen met Costa erbij en de verloren Confed Cup finale van vorig jaar in het achterhoofd maar alsnog ... ; maakte het wel een ander soort wedstrijd dan verwacht met veel meer direct spel van beide kanten, had zelf 0-0 ingevuld :D .

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 14-06-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Heeft iemand eigenlijk Sneijder zien spelen? Volgens mij 80 min. onzichtbaar geweest of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sneijder was een beest :*) ; Nigel de Jong deel II, heeft echt veel afgejaagd en druk gezet ... stond eigenlijk gewoon als centrale aanvaller
Exorcist schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 23:42:
Ik vond Indi ook echt prachtig toen hij de scheidsrechter duidelijk maakte dat de verf over zijn schoenen niet op prijs werd gesteld :P
Prachtige sollicitatie naar een gele kaart ja ;) . Dacht eerst hij maakt een "L" loser symbool richting scheidsrechter maar bleek dat hij vroeg of dat als hands zou worden gezien wat hij deed met z'n hand :D ...
Koreaans ;)

[ Voor 92% gewijzigd door apis29 op 14-06-2014 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Euhm, pass op Robben voor 1-5?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
apis29 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 01:09:
Sneijder was een beest :*) ; Nigel de Jong deel II, heeft echt veel afgejaagd en druk gezet ... stond eigenlijk gewoon als centrale aanvaller
Maar naar wat ik begreep was zijn rol de ballen bij Van Persie en Robben krijgen en dat is niet echt goed gelukt vind ik.
Ja die was geniaal, maar de overige 80 min?

[ Voor 20% gewijzigd door Tristan op 14-06-2014 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Tristan schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 01:12:
[...]

Maar naar wat ik begreep was zijn rol de ballen bij Van Persie en Robben krijgen en dat is niet echt goed gelukt vind ik.

[...]

Ja die was geniaal, maar de overige 80 min?
Misschien was dat vandaag wel helemaal niet zijn rol/taak? Daarvoor stond ie echt veels te diep vanaf de start al, zal wel opdracht gehad hebben om pressing (in) te zetten ... (Verwachte) Ruimte lag aan de zijkanten vanwege de ver opkomende spaanse backs (aldus v.Gaal)

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 14-06-2014 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hij stond diep en Robben en van Persie naar de zijkanten. Vast in opdracht van...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Yahoo!
Ik zei al dat het altijd anders gaat lopen dat we denken en dat van Gaal raar doet soms maar echt een top coach is waar ik vanaf het begin af aan al blij mee ben. Sorry moest ff kwijt :-)

Echt Willems er niet bij scheelt al enorm veel, kijk die beelden maar eens terug.
De guzman was alleen de zwakke schakel, die was echt retelui, zowel aanvallend als verdedigend, hij liet meerdere keren gewoon zijn man lopen.
Spanje vond ik verdedigend erg kwetsbaar. Moet nog zien of ze het tegen Chili gaan redden

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 14-06-2014 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De Guzman was af en toe wel heel erg laks ja (maar is ook niet z'n natuurlijke positie zoals al eerder besproken in 'centraal')...

Benieuwd of Casillas nog onder de lat staat volgende wedstrijd :+ . Snap nog steeds niet dat die andere van RM niet iig mee is (Lopez) ... En Carvajal had er ook wel in gemogen maar da's persoonlijke voorkeur qua ideale team. Mooi meegenomen dat het niet zo was, denk dat Blind er meer moeite mee gehad zou hebben.

MoM volgens Henry bij de BBC: Blind

[ Voor 36% gewijzigd door apis29 op 14-06-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 13:02
Misschien moeten meer mensen voortaan dit proberen binnen de 16meter, schijnt een effectief trucje te zijn gedurende dit WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Alleen zet je jezelf zo wel voor een miljard mensen voor aap. :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Overigens een positief puntje. Martens Indi die Costa gewoon rete kwaad aankeek. Die gozer zal zich kut gevoeld hebben, maar wat vind ik die Costa een super matige spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Grappig om te zien hoe bijna iedereen, zie de 1e 20 pagina's van dit topic dacht dat Nederland het niet zou halen, dat we blij moesten zijn met een gelijkspel, en dat bijna iedereen wel verwachtte dat Nederland zou verliezen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Snowwie schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 01:59:
Grappig om te zien hoe bijna iedereen, zie de 1e 20 pagina's van dit topic dacht dat Nederland het niet zou halen, dat we blij moesten zijn met een gelijkspel, en dat bijna iedereen wel verwachtte dat Nederland zou verliezen.
Ik durfde eerlijk gezegd wel te geloven in een wonder, zoiets als 1-2 of 1-3, maar nooit op 1-5. Iedereen verklaart je dan voor gek natuurlijk.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Mosin schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 01:55:
Overigens een positief puntje. Martens Indi die Costa gewoon rete kwaad aankeek. Die gozer zal zich kut gevoeld hebben, maar wat vind ik die Costa een super matige spits.
Martins Indi is voor niemand bang. Die pakt zijn tegenstander aan. Of dat nou Boymans van Willem II is of Costa van Atleti.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik heb het Nederlandse team niet meer echt gevolgd sinds euro 2012 omdat ik de plas over gegaan ben en het dus wat lastiger is om de tv aan te hebben als Nederland aan het spelen is.
Ik heb een of twee kwalificatie wedstrijden gezien maar dat waren tegen landen die niet zo goed konden voetballen dus dat zei niks over de sterkte van oranje.

Ik was blij toen van Gaal bondscoach werd want die kerel heeft er gewoon verstand van.
Toen ik hoorde dat Nederland voor het eerst in ik weet niet veel jaar met een andere systeem ging spelen dacht ik: "hmmmm ben benieuwd".

Maar van Gaal heeft gelijk, hij heeft een systeem bij een team bedacht en niet andersom. Dat arrogante van van Gaal resoneert blijkbaar de nodige moed en zelfvertrouwen in de harten van onze ballers. En na vandaag helemaal. Hopelijk worden ze weer niet te arrogant en blijven ze op hun hoede.

Dus ja ik sta wel met mij tand vol monden. Ik bedoel mond vol tanden.
In 2010 speelde we af en toe goed voetbal maar we zijn ook in de finale geraakt door af en toe wat geluk op het juiste moment zoals die 2 - 1 tegen Brazilie.

Van persie kon in 2010 en het EK van 2012 niet zo gemakkelijk scoren als hij in de première league deed.
Het hele team had daar last van en bij het EK in 2012 was het er niet beter op.

Maar nu ik deze wedstrijd zo zie ... halo zeg. Krijg er terug zin in.

Robin en van Persie lijken helemaal los te zijn. Ik dacht dat we de top van onze kunnen wel bereikt hadden in 2010 ... maar ik was mis. Er zit pit en grettigheid in dit elftal en vooral bij die twee spitsen. _/-\o_

Als die twee heren dit vast kunnen houden zonder blessures .... zonder dat tegenstanders succesvol deze heren naar het ziekenhuis schoppen .....

En dan die nieuwe jonge gastjes .... van Gaal weet wat hij doet. Ik vond de verdediging nog niet zo indrukwekkend van Nederland maar wat mij het allermeest opvalt is het middenveld. Nederland moet altijd wat ruimte hebben op het middenveld anders gaat het altijd fout met opbouwen en snel overschakelen naar de aanval.

In deze wedstrijd zag ik een vrij Oranje .... dat niet 15 minuten probeerde op te bouwen om 10 meter diep het middenveld in te gaan alsof ze een wedstrijd American Football aan het spelen om daarna als het niet lukte onherroepelijk de bal terug naar de keeper te spelen.

Als de verdediging in dit toernooi het nodig vertrouwen onder elkaar vast krijgt en zich verder ontwikkelen.
Als Snijder die perfecte pasjes blijft geven van het midden veld ... en als ze genoeg ruimte kunnen openhouden op het middenveld om BatPersie en Robbin hun ding te laten doen ....

Natuurlijk ... elke vijandig team zal wel een iets andere strategie nodig hebben.

Maar van Gaal gebruikt wat hij heeft op de juiste manier .... en dat beloofd wat voor de rest van het toernooi. En hopen dat de Rode Duivels ook lekker gaan ballen en op naar derby van de lage landen! (is dat eigenlijk wel theoretisch mogelijk een finale tussen Nederland en België?)

Vergeef me als ik sta te lullen. Het blijft voetbal.

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 14-06-2014 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Mosin schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 02:01:
Ik durfde eerlijk gezegd wel te geloven in een wonder, zoiets als 1-2 of 1-3, maar nooit op 1-5. Iedereen verklaart je dan voor gek natuurlijk.. :(
Ik moet eerlijk zeggen dat na de 1-0 van Spanje ik bijna geneigd was de tv uit te zetten.

Maar omdat m'n vriendin graag friemelen wou op de bank bleef de tv maar aan :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Snowwie schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 02:37:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat na de 1-0 van Spanje ik bijna geneigd was de tv uit te zetten.

Maar omdat m'n vriendin graag friemelen wou op de bank bleef de tv maar aan :)
Ja inderdaad, vooral tegen zo'n ploeg als Spanje waarbij je helemaal gestoord wordt.
In ieder geval heeft letterlijk iedereen hard gevochten en was Cillessen super belangrijk.

Maar de ervaring wat de spelers nu opdoen is rete goed voor Ajax en Feyenoord, ook worden ze er zelf sterker van mochten een aantal spelers blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 02:26:

Maar van Gaal gebruikt wat hij heeft op de juiste manier .... en dat beloofd wat voor de rest van het tournooi. En hopen dat de Rode Duivels ook lekker gaan ballen en op naar derby van de lage landen! (is dat eigenlijk wel theoretisch mogelijk een finale tussen Nederland en België?)

Vergeef me als ik sta te lullen. Het blijft voetbal.
Het kan of een halve finale, kleine finale of Finale worden :D NED 1ste BEL 2de vv. is halve finale. Ned en Belgie 1ste of 2de dan kleine of normale finale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is heel interessant als je naar de heat map kijkt van de 2e helft.
Zowel Robben als van Persie waren vooral op rechts te vinden waar Sneijder meer centraal te vinden was.
De reden ook waarom Janmaat wat minder opkwam maar het is dan ook de kant van Iniesta.
Spanje kreeg, denk ik, om die reden ook meer ruimte op rechts, de minder gevaarlijke kant en dat gaf Blind dan weer meer ruimte waar BMI voor rugdekking zorgde.
Pfff zeg, ik heb behoorlijk getwijfeld aan van Gaal maar dit is gewoon meesterlijk.
Uitdenken is 1 maar in zo'n relatief korte tijd je spelersgroep ook zo ver te krijgen dat ze het goed en gedisciplineerd uitvoeren is wel iets speciaals.
Ik denk dat van Gaal het spelletje Sneijder ook tot in de perfectie gespeeld heeft, kennelijk was het precies wat hij nodig had om niet alleen scherp te worden maar ook om zich te schikken in de rol die hij vanavond had.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:58

muhda

Time & Space traveler

Deze avond zal vele van ons bij blijven.
Het is echt geweldig wat het team voor elkaar heeft gekregen en gepresteerd. Vele spelers zijn vandaag boven hun kunnen gestegen en hebben een hoger niveau dan normaal aangetikt.
De transfer-bedragen zal voor een aantal spelers wel 3 dubbelt zijn. En dan v.Gaal, wat een baas.
Geweldig om zijn visie, (omtrent: 'tactiek, systeem, drang naar fitheid') terug op het veld te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Plaatje van de Twitters...:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BqC5AQXCEAApRgQ.jpg:large

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:48
Nedeland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40

vhal

ಠ_ಠ

Tsja, Tokkies be like...doet mij denken aan het spandoek met "Welkom thuis helt"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En extra sneu omdat het plaatje zonder uitslag ook al rondging. Die uitslag erbij is al overbodig en dan ook nog in een waardeloos font en fout geschreven :')

De rest is natuurlijk wel tof gedaan 8)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:48
Lekker lekker:

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.