Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 14:54
Wat betekend Season pass nou?

Is dit een optie die tijdelijk te koop wordt aangeboden of is de content alleen maar tijdelijk beschikbaar om te downloaden?

Daarnaast vraag ik me serieus af wat de goedkoopste optie is om alle in-game extra's te verkrijgen? Kan iemand me hierover adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

GeKo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:59:

Is dit een optie die tijdelijk te koop wordt aangeboden of is de content alleen maar tijdelijk beschikbaar om te downloaden?

Daarnaast vraag ik me serieus af wat de goedkoopste optie is om alle in-game extra's te verkrijgen? Kan iemand me hierover adviseren?
Misschien niet het antwoord waar je op hoop,
Maar koop over 1 a 2 jaar de GOLD versie of de GOTY versie.
Alles in één voor een klein bedrag.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 14:51

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik heb nooit assassin's creed gespeeld, is het dan leuk om direct deze te kopen? of moet je eigenlijk alle games gespeeld hebben om deze leuk te vinden? hij lijkt me namelijk erg vet.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Nutterd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:03:
ik heb nooit assassin's creed gespeeld, is het dan leuk om direct deze te kopen? of moet je eigenlijk alle games gespeeld hebben om deze leuk te vinden? hij lijkt me namelijk erg vet.
Er is altijd een verhaal in het heden en in de geschiedenis, maar het verhaal in het heden was in deel 4 erg mager, omdat deel 3 een gesloten einde had. Mijn advies is gewoon met deze te beginnen en mocht het bevallen kan je de oude delen nog spelen voor dat verhaal. Ik neem aan dat er in het heden verhaal wel wat characters terug komen uit vorige delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
Ik heb alleen Black Flag gespeeld, maar dat was ook prima te doen. Er zitten wel wat verwijzingen in op het moment dat je in 'de toekomst' bent, maar dat is niet zo groots dat je eerdere delen hebt moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:56
GeKo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:59:

Een goede optie is om te kijken of je een gamekey kan kopen. Deze kosten gemiddeld 30 a 35 euro.
Koop je de Season Pass erbij voor 30 euro en je bent klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:07
Mij lijkt de ac unity echt super vet! Vooral die co-op spreekt mij aan. Alleen kan iemand hier mij uitleggen wat een seasonpass doet en wat de voordelen zijn van een special editie. Ik heb hem nog niet gepreorderd maar ben dat wel van plan te doen.

Ik speel op pc en ik ken niemand uit mijn omgeving die dat nog meer doet. Dus als er mensen zijn die een keer co-op met mij zouden willen spelen zou ik het leuk vinden.

Heb alleen nog maar brotherhood gespeeld op pc.

Bij voorbaat dank!

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
webdavid schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:06:
Mij lijkt de ac unity echt super vet! Vooral die co-op spreekt mij aan. Alleen kan iemand hier mij uitleggen wat een seasonpass doet en wat de voordelen zijn van een special editie. Ik heb hem nog niet gepreorderd maar ben dat wel van plan te doen.

Ik speel op pc en ik ken niemand uit mijn omgeving die dat nog meer doet. Dus als er mensen zijn die een keer co-op met mij zouden willen spelen zou ik het leuk vinden.

Heb alleen nog maar brotherhood gespeeld op pc.

Bij voorbaat dank!
Met de pre-order krijg je, onderelen van, de season-pass DLC meteen tijdens de launch. Anders moet je er even op wachten. Daarnaast krijg je met enkele andere fysieke items als beeldjes, artbooks of de sounddtrack bij de pre-order die je anders niet hebt. (zie ook de start-post, daarin staan onderaan de pre-order pakketten uitgelegd). Het is een persoonlijke keuze, waaraan je de voorkeur geeft.

Voor de pc is er trouwens nog erg interessante gold-edition in de ubisoft store beschikbaar. Hierin zit de game inclusief de seasonpass (dus alle DLC), zonder (naar mijn mening overbodige) fysieke content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 12:11

Wailing_Banshee

You're Next

dutchgio schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:18:
Ik heb alleen Black Flag gespeeld, maar dat was ook prima te doen. Er zitten wel wat verwijzingen in op het moment dat je in 'de toekomst' bent, maar dat is niet zo groots dat je eerdere delen hebt moeten spelen.
Juist BF is wel leuk om te spelen als je niet de eerdere delen speelt, aangezien het "Nu Hoofdpersoon" ook helemaal niets weet van wat er vooraf gebeurd is. Als je het verhaal dus niet kent, zul je met dezelfde vragen zitten als hem/haar (en hopelijk wordt er weer doorgewerkt aan dit "Nu" verhaal in Unity!).

Er wordt, mijns inziens, voldoende verteld om je nieuwsgierig te maken, en om een paar dingen te verklaren (maar er zullen ook een aantal pointers zijn die je dan zult missen omdat je dan echt de eerdere spellen gespeeld moet hebben).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdavid
janvanmil schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:28:
[...]

Met de pre-order krijg je, onderelen van, de season-pass DLC meteen tijdens de launch. Anders moet je er even op wachten. Daarnaast krijg je met enkele andere fysieke items als beeldjes, artbooks of de sounddtrack bij de pre-order die je anders niet hebt. (zie ook de start-post, daarin staan onderaan de pre-order pakketten uitgelegd). Het is een persoonlijke keuze, waaraan je de voorkeur geeft.

Voor de pc is er trouwens nog erg interessante gold-edition in de ubisoft store beschikbaar. Hierin zit de game inclusief de seasonpass (dus alle DLC), zonder (naar mijn mening overbodige) fysieke content.
Bedankt! Ik denk dat ik dan eerst maar eens de gewone versie koop. Ben nou ook weer niet zo fanatiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Ik heb nog steeds 3 plaatsen vrij in de groep ; Rathonhaketon

Voor zover ik het de gamedevelopers heb horen vertellen in verschillende filmpjes is Unity het beste spel om te beginnen voor nieuwkomers van de serie. Uiteraard zeggen ze dit vanuit een marketing aspect..maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdavid
Oke, dan is t mooi dat ik die haal :) Maar heb brotherhood wel paar keer uitgespeeld. Om in een groep te gaan, moet je dan al gepreorderd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Waar kan ik die pre-order code eigenlijk vinden?

Ik snap er helemaal niets van... Ik ben ingelogd, ga naar die Unite Pre-order pagina en moet dan opnieuw inloggen? Dan klik ik op die knop, word ik doorgelinked naar een pagina met twee knippen (Uplay en Game) en als ik dan op Uplay klik, word ik doorgelinked naar de pre-order pagina...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
janvanmil schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:28:
[...]

Dat is een goede optie ik weet alleen nog neit of ik hem op de pc ga gamen,
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik voor de Xbox One, een pc zou ik te vaak moeten upgraden om de games goed te kunnen blijven spelen (hoge kosten!). En dat is het mij niet waard dus er komt een Console.

Is er een vergelijkbare optie voor Consoles of is de Gold-edition alleen voor PC gamers?

:? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
GeKo schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:38:
[...]

Dat is een goede optie ik weet alleen nog neit of ik hem op de pc ga gamen,
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik voor de Xbox One, een pc zou ik te vaak moeten upgraden om de games goed te kunnen blijven spelen (hoge kosten!). En dat is het mij niet waard dus er komt een Console.

Is er een vergelijkbare optie voor Consoles of is de Gold-edition alleen voor PC gamers?

:? :X
Nee, die optie is er helaas niet voor de consoles.

Ik heb jaren terug dezelfde keuze gemaakt en game daarom alleen nog maar op een console. Ik ga daarom nu de xbox one bundel met unity (en black flag) aanschaffen. 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 13:08
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:33:
Waar kan ik die pre-order code eigenlijk vinden?

Ik snap er helemaal niets van... Ik ben ingelogd, ga naar die Unite Pre-order pagina en moet dan opnieuw inloggen? Dan klik ik op die knop, word ik doorgelinked naar een pagina met twee knippen (Uplay en Game) en als ik dan op Uplay klik, word ik doorgelinked naar de pre-order pagina...
Als je bij de gamemania een pre-order plaatst dan krijg je van hun een code waarmee je mee kan doen met het Unite pre-order programma.

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Henri_G schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:37:
[...]

Als je bij de gamemania een pre-order plaatst dan krijg je van hun een code waarmee je mee kan doen met het Unite pre-order programma.
Ik heb bij uplay zelf gekocht (wilde wel de extra's van de CE, maar ook een digitale download :p)

Heb maar even een vraag gestuurd naar uplay support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NintendoSmasher
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04-2024
Is er nog ergens een plek vrij in de Unite program?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35
omdat 'tweakers1 en tweakers2' al vol waren heb ik net maar 'tweakers3' aangemaakt voor deunite pre-order bonus.

Dus ik zou zeggen join 'tweakers3' :)

Stay hungry, Stay foolish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Ik heb ook nog een groep met 3 plaatsen beschikbaar...

Zoek op de groep "Ratohnhaketon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NintendoSmasher
Heb mij aangemeld voor tweakers3.
bulletrene schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:15:
Ik heb ook nog een groep met 3 plaatsen beschikbaar...

Zoek op de groep "Ratohnhaketon"
Misschien is het beter als jij je ook aanmeldt bij tweakers3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14
Ik heb mezelf ook aangemeld voor Tweakers3!

Nu nog eens zien waar we hem gaan bestellen :P

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NintendoSmasher
Ik neem aan dat je nog geen code hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
NintendoSmasher schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:40:
Ik neem aan dat je nog geen code hebt.
Jawel. Zojuist Bastille Edition besteld bij Ubisoft *O*

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ophidian schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:47:
[...]

Jawel. Zojuist Bastille Edition besteld bij Ubisoft *O*
Waar heb je je code gekregen/gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Na de bestelling krijg je een overzicht en mail met de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dan heb ik die gewoon niet gekregen, want het enige wat er in dat mailtje staat (naast mijn adres en bestelnummer) is dit:

(download versie van de Guillotine Collector's Edition)

Productnaam: Assassin’s Creed® Unity - Guillotine Collector's Case (Pre-Ordered)
Platform: PC
Verwachte uitgavedatum: OCT. 28, 2014
Besteld aantal: 1
Bedrag: 129,99€

Productnaam: Assassin's Creed® Unity - Special Edition (Pre-Ordered)
Bedrag: 0,00€

Productnaam: Assassin’s Creed® Unity - Guillotine Collector's box only (Pre-Ordered)

Productnaam: Deposit for ASSASSIN’S CREED® UNITY pre-order
Platform: Other
Bedrag: 8,70€

Productnaam: Pre-order additional content - FREE (Pre-Ordered)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
We hebben nog 1 spot over bij 'tweakers3' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Wailing_Banshee schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:32:
Dan heb ik die gewoon niet gekregen, want het enige wat er in dat mailtje staat (naast mijn adres en bestelnummer) is dit:
Bij mij staat deze erbij en die mist bij jou:
Productnaam: Pre-order program - UNITE - FREE

Daaronder staat de code. Toch mailtje sturen naar Ubisoft lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Is er een Pre-order voor Unity voor de Xbox One?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Uiteraard is die er, net als voor de PS 4:

http://www.budgetgaming.n...nity/console-XboxOne.html

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Sorry, ik had duidelijker moeten zijn.
Ik wil een Download, vanuit de US. Niet de Disk. (gehannes dat die Disk binnen moet komen en dat de Disk nodig is om te spelen vind ik niets).

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:40
HellStorm666 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:21:
Is er een Pre-order voor Unity voor de Xbox One?
Meestal komt ongeveer twee weken voor de release de mogelijkheid om hem op je Xbox te preorderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

HellStorm666 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:46:
[...]

Ik wil een Download, vanuit de US. Niet de Disk. (gehannes dat die Disk binnen moet komen en dat de Disk nodig is om te spelen vind ik niets).
Ah, that explains. Nee die is er nog niet. Ik gok dat als die er komt, het begin November gaat zijn (release is immers 13-11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Waarom vanuit de US? (nu heb ik geen verstand van consoles, dus als het een stomme vraag is, zou ik toch graag het antwoord willen weten, ben gewoon nieuwsgierig!) Ik heb een download versie (zelfde reden als jij hier aangeeft, behalve dat je de DVD niet nodig hebt om te spelen, op de PC) maar heb hem gewoon via de Nederlandse site gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
NintendoSmasher schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:31:
Heb mij aangemeld voor tweakers3.

[...]

Misschien is het beter als jij je ook aanmeldt bij tweakers3.
Dat zal niet gaan... zodra je een eigen groep hebt gemaakt kun je geen andere groepen joinen.
En aangezien ik mijn groep aangemaakt heb 2 dagen na het vrijkomen van de pre-orders.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Wailing_Banshee schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:13:
[...]

Waarom vanuit de US? (nu heb ik geen verstand van consoles, dus als het een stomme vraag is, zou ik toch graag het antwoord willen weten, ben gewoon nieuwsgierig!) Ik heb een download versie (zelfde reden als jij hier aangeeft, behalve dat je de DVD niet nodig hebt om te spelen, op de PC) maar heb hem gewoon via de Nederlandse site gekocht...
Voor de XBO houd dit in, dat je een game kan kopen voor 59.99 dollar vs 59.99 euro. Dat is dus ongeveer 47 euro ipv 59.99.

Scheelt een hele hoop dus ;) En het maakt verder niet uit aangezien je de game gewoon download. En jouw game uit NL is precies hetzelfde als de game uit de US.

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 20-10-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NintendoSmasher
bulletrene schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:15:
[...]

Dat zal niet gaan... zodra je een eigen groep hebt gemaakt kun je geen andere groepen joinen.
En aangezien ik mijn groep aangemaakt heb 2 dagen na het vrijkomen van de pre-orders.......
Zolang de code niet is ingevoerd is het mogelijk. Hiervoor had ik ook een groep aangemaakt en kon er ook gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Klopt.. alleen heb ik al wel mijn code ingevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Kreeg net antwoord van Usoft...
U heeft de digitale versie van het spel aangeschaft hierbij kreeg u toen nog geen unite pre order bonus.
Helaas zou u dus geen unite pre order bonus code ontvangen.
Begrijp ik het nou goed dat ik dus maar mijn pre-order met cancellen en opnieuw moet bestellen!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Wailing_Banshee schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:25:
Kreeg net antwoord van Usoft...

[...]

Begrijp ik het nou goed dat ik dus maar mijn pre-order met cancellen en opnieuw moet bestellen!?!?
Lijkt er wel op ja, die klanten service is altijd al vrij brak geweest imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Laatst online: 00:25
Is raar. Toen ik AC3 pre-orderde, was dat voor de Season Pass was aangekondigd, en die kreeg ik er dan ook direct bij zonder extra kosten. Dus blijkbaar wijziging in beleid.

Heb toch al vrij veel contact gehad met de helpdesk, altijd goed geholpen geweest. Zelfs int nederlands, ondanks dat ik altijd in Engels begon. Enkel de site van de winkel is niet van al te goeie kwaliteit (eens een game drie keer gekocht omdat het niet goed registreerde, maar uitgelegd en direct refund gekregen)

Voor pre-order en bonus maakt het uiteindelijk weinig uit, zolang je het maar doet voor release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:39
Als de aanvraag goedgekeurd wordt is Tweakers3 nu ook vol :)

Edit: ik kan trouwens niet vinden waar ik de code moet inlossen, of is dat pas nádat je in het team zit?

edit 2: ja dus :D

[ Voor 52% gewijzigd door NVranya op 21-10-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NintendoSmasher
Nu krijg ik meer het gevoel dat ik een completere spel ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dit is de laatste keer dat ik pre-order...

Ik krijg dus te horen (heb even bevestiging gevraagd) dat ik maar moet cancellen en opnieuw moet pre-orderen omdat de code toen nog niet bij de digitale versie zat... Ipv dat ze iedereen die voor die tijd een bestelling geplaatst hebben een code geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NintendoSmasher
Lijkt mij niet zo veel moeite om te doen. Ubisoft had het zelf moeten doen maar die zijn natuurlijk veels te incompetent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
Zo tweakers3 is vol, nu nog even wachten to de launch van de game. Ben benieuwd hoeveel tweakers groepen we hebben tegen die tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0546
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 20:12
ik zal wel scheel zijn oid, maar ik zie nergens de PS4 bundel. En uitgerekend daar zit ik al maanden op te wachten (hopelijk met witte PS4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
vriesren schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:05:
Zo tweakers3 is vol, nu nog even wachten to de launch van de game. Ben benieuwd hoeveel tweakers groepen we hebben tegen die tijd :)
Top! Kreeg al mail dat we alle unlocks hadden :D Heb er weer zin in. Mijn inziens is tot nu toe AC2 de allerbeste geweest. Hopelijk is unity net zo goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Rogue nu ook besteld, blijkbaar zit daar ook extra content bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Zo de special edition is geannuleerd en de xbox one bundel met unity en black flag is besteld!

Nu nog black flag zien te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdavid
Wat gebeurt er eigenlijk in het pre-order programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NintendoSmasher
Unlocks voor extra content in Unity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:38
Afbeeldingslocatie: http://collectorsedition.org/uploads/2014/06/Assassin%E2%80%99s-Creed-Unity-The-Bastille-Edition.jpg

Jaja besteld voor de ps4 :*) :9~

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
Voor het blindelings pre-order vee. Mooh ! }:O

Kijk het filmpje voor wat Ubisoft betreft helemaal uit en niet de eerste 10 min en geef je eerlijke mening even het fanboy uitzetten zeg maar "lastig voor sommige maar doe je best " :)

YouTube: Ubisoft's double bill of delusion - Oct. 22nd, 2014

30 fps voor een veel betere film ervaring in unity volgens Ubisoft.
1080p is ook nergens voor nodig volgens Ubisoft.

Yeah right ! :X

[ Voor 26% gewijzigd door MaXeRs op 23-10-2014 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Sorry, kan geen youtube kijken op m'n werk, maar ik kan wel mijn mening geven over die twee punten die jij noemt.

30fps, dat heb ik bij de meeste spellen die ik speel, ben altijd al blij als ik op 40 zit. Dus ik denk niet dat ik daar verschil in zou zien (PC)
1080p ben ik het wel mee eens, dat is tegenwoordig wel het minimum (zeker als je een nieuwe console hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

MaXeRs schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 05:28:

Kijk het filmpje voor wat Ubisoft betreft helemaal uit en niet de eerste 10 min en geef je eerlijke mening even het fanboy uitzetten zeg maar "lastig voor sommige maar doe je best " :)

Uhu, want iedereen is graphics geil en gaat enkel voor het maximale uit de console vs de ervaring en de liefde voor een franchise :') Ik preorder de game omdat ik tot nu toe all AC games met enorm veel plezier (nouja, op AC III na dan) gespeeld heb. Ik preorder de game ook vanwege de figurine en extra content die erbij zit.

Wat kan mij nu de FPS en de 900p resolutie rotten? Ik zie het verschil tussen 720p en 1080p toch al niet (met mijn set up/afstand tot de TV) dus 900p is wat mij betreft prima :P. En 30 FPS is meer dan zat zolang de performance er maar niet onder lijd :)

Om dan meteen het te gaan hebben over het blindelings pre-order vee, please...

Ow en voordat ik fanboy naar mijn hoofd krijg: Ik heb je filmpje helemaal uitgekeken. De redenering die Ubisoft geeft voor de keuze van 900p en 30 FPS is wellicht niet eerlijk, maar het blijft voor mij compleet niet boeiend.

Het is pas boeiend als het de performance gaat beinvloeden en dat kan ik niet nu zeggen. Had ik dan wellicht moeten wachten tot de game uit was en de eerste reviews moeten afwachten? Misschien, maar wederom kijk ik uit naar de gameplay en de setting, en niet om van mijn XBO stoel geblazen te worden voor graphics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik vind graphics leuk... niet belangrijk. Ik heb een nieuwe TV waar ik op game.
Dus ik laat de water scene's zien van Black Flag aan mensen om de kleuren te showen. Dat tovert elke keer weer een glimlach op me gezicht :D. Als Unity niet op ''Max'' speelt zet ik de instellingen wat lager. Dan nog boeit het me na 2 minuten niet meer. Net als hierboven pre-order ik AC game's, omdat ik gek ben op de franchise en graag wilt dat ze deze blijven maken. Net als Fallout en Skyrim van Bethesda. Voor mij gegarandeerd succes. Skyrim is nog steeds het meest gespeelde spel wat ik nu nog speel. Ook game's als Dragon Age en Mass Effect van BioWare. Ik ben gek op RPG's en deze pre-order ik gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Oh, ben ik helemaal vergeten te zeggen waarom ik pre-order:

Ik vind het spel fantastisch. Het speelt heerlijk, het ziet er goed uit (zelfs AC ziet er nog goed uit en die is toch echt al een paar jaar oud!), en ik vind het verhaal zelf ook goed (met veel humor op z'n tijd, en dat hoeven maar kleine dingetjes te zijn!)

Het feit dat ik nog steeds spellen speel die jaren geleden uitgebracht zijn, zou toch een indicatie moeten zijn dat ik niet perse het mooiste van het mooiste wil zien, zolang het spel maar lekker speelt en het verhaal goed is (en ik vond ACIII zelfs goed :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Precies wat hierboven gezegd wordt.

Het gaat mij vooral om het verhaal en hoe het speelt. Dat er sinds die tijd vooruitgang is geboekt in de graphics is mooi meegenomen. Qua setting vond ik juist ACIII één van de leukste juist door de combinatie van 'grote dorpen' en de ruime wildernis. Daarom ben ik ook erg enthousiast voor AC:Rogue. Deze heeft misschien niet de graphics van AC:Unity maar ik weet nog niet welke van de twee ik het beste (qua verhaal) ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58
MaXeRs schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 05:28:

Ik had die al gezien ja en was het er totaal niet mee eens. Men doet nu alsof de PS4 altijd 1080p aankan, maar dat is gewoon niet juist. Verder het 30fps verhaal. Tja, als de PS4 ook geen 60fps haalt, heeft het weinig zin om hem meer te laten doen dan 30fps omdat dit gewoon niet goed werkt met de meeste tv's. Er is geen variabele weergave zoals met enkele pc-monitoren momenteel.

En Ubisoft heeft wel degelijk gelijk dat 30fps meer op een film lijkt dan een game. Dat is ook gewoon zo. Een film haalt helemaal geen 60fps. Dus of je het prettig vind of niet, het is meer als een film.

Je kunt gewoon sterk merken aan Total Biscuit dat het een pc-gamer is en die mekkeren snel om FPS en resolutie. Leuk voor ze, maar dat doet er niet toe op consoles. In ieder geval een stuk minder. Plus hij moet niet zeuren want hij speelt die game toch op zijn monster-pc en haalt wel meer dan 60fps op een hogere resolutie. Voor hem dus totaal niet interessant.

Dat Ubisoft er wat krom omheen lult is jammer, maar ik vind het ook debiel om er een groot probleem van te maken waar je toch geen kloot aan kunt doen. Hij begrijpt ook totaal niet dat ze het vanuit marketing-oogpunt nog een positieve draai proberen te geven.

En wat ik hem ook kwalijk neem is dat hij denkt dat ze het expres doen omdat MS een reclame-deal heeft, maar dat is ook bullshit. Het gaat bij die game vooral om de CPU waarom de game niet meer kan weergeven. Natuurlijk heeft de GPU wel wat speelruimte, maar ik kan me goed voorstellen dat ze niet genoeg FPS krijgen op een hogere resolutie en daarom de beide versies gelijk trekken. Je hebt de game totaal nog niet kunnen testen, dus om dan al te mekkeren vind ik gewoon zwaar overdreven. Sure, er is een mogelijkheid dat het iets met promotie te maken heeft, maar anderzijds is het gewoon een non-issue. AC-games hebben nooit op 60fps gelopen op console en alleen AC4 had 1080p op PS4 (en ook pas na een latere patch). Klaarblijkelijk boeit het de console-gamers dus weinig, gezien de prima verkoopcijfers van de serie.

Sommige dingen worden tegenwoordig gekoppeld aan de FPS, dus als die hoger wordt, dan moet de rest ook meer doen. En ze zitten ook beiden vast aan het geheugen wat ze kunnen gebruiken. Dit is juist weer een nadeel voor een enkele geheugen-pool omdat ze dus beiden last hebben van de maximale doorvoersnelheid.

Niet dat het mij dus iets uitmaakt of de FPS nou uiteindelijk op 30 uitkomt of iets anders. Ik speel het omdat de sfeer en gameplay mij aanspreken. En ook omdat het er grafisch gewoon erg bruut uit ziet. Het is geen competitieve game dus zal het me een rotzorg zijn als de FPS eens inkakt of alles toch niet superdeluxe scherp is.

TB video's volg ik alleen om nog wat leuke en onbekende games te vinden, maar zijn commentaar-video's bekijk ik vrijwel nooit (heb deze alleen aangeklikt vanwege de titel en beschrijving). Hij zeurt altijd enorm en kan totaal niet relativeren met wat de console-gamer nou eigenlijk wil. Hij is een echte pc-masterrace-nerd en dat laat ie veel te vaak deel uitmaken van zijn geratel. Net als dat ie altijd eerst begint met de grafische instellingen doorlopen (who the fuck cares).

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 23-10-2014 10:32 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik heb altijd al enorme fun gehad met de AC-games. Daarom dat ik pre-order. Dat is niet blind, je weet wat je kan verwachten. Blind pre-orderen is iets wanneer je doet bij volledig nieuwe games, waarvan je amper iets weet. Destiny om als recentste voorbeeld te gebruiken. En voor de 60fps geilers, koop een schilderij als je zo op mooie plaatjes kickt, dat gaat langer mee. Je kan zelfs 60 in de rechterbovenhoek tekenen.

De reden waarom ACU aan 30 fps draait is niet omdat ze dat cinematischer vinden, maar omdat "next-gen" helemaal niet zo geavanceerd is als ze dachten en hun verwachtingen (aangezien AC:Unity al langer in ontwikkeling is dan de specificaties bekend waren) te hoog waren voor wat ie kon doen.

Maarja dat publiekelijk zeggen, daar zouden Microsoft en Sony niet blij mee zijn, en je bent nog altijd van hen afhankelijk voor een groot deel van je afzet. En bedenk je dan maar eens wat hun verkoop zou zijn voor hun consoles als die na één jaar al opnieuw gepasseerd wordt door pc, en hij nog vijf jaar moet meegaan.

http://www.kitguru.net/co...es-to-be-locked-at-30fps/

De moraalridder spelen is een stuk makkelijk als je niet de CEO bent van een groot bedrijf en werk geeft aan honderden/duizenden mensen, maar eerder op youtube vids zit te maken waarin je alles voor de leute door het slijk haalt omdat je dat meer views oplevert. Ben al lang geleden gestopt met naar TB te kijken, laatste keer dat die positief was over een game stonden de Twin Towers nog overeind (om het met een hyperbool te zeggen zoals hij ze vaak gebruikt). Sorry, ik game niet/kijk naar youtube om me te ergeren, ik kijk liever naar mensen die zich, ondanks wat er soms mis is, zich amuseren.

[ Voor 9% gewijzigd door AntiChrist7 op 23-10-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Martinspire schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:29:
[...]

En Ubisoft heeft wel degelijk gelijk dat 30fps meer op een film lijkt dan een game. Dat is ook gewoon zo. Een film haalt helemaal geen 60fps. Dus of je het prettig vind of niet, het is meer als een film.

Je kunt gewoon sterk merken aan Total Biscuit dat het een pc-gamer is en die mekkeren snel om FPS en resolutie. Leuk voor ze, maar dat doet er niet toe op consoles. In ieder geval een stuk minder. Plus hij moet niet zeuren want hij speelt die game toch op zijn monster-pc en haalt wel meer dan 60fps op een hogere resolutie. Voor hem dus totaal niet interessant.

Niet dat het mij dus iets uitmaakt of de FPS nou uiteindelijk op 30 uitkomt of iets anders. Ik speel het omdat de sfeer en gameplay mij aanspreken. En ook omdat het er grafisch gewoon erg bruut uit ziet. Het is geen competitieve game dus zal het me een rotzorg zijn als de FPS eens inkakt of alles toch niet superdeluxe scherp is.

TB video's volg ik alleen om nog wat leuke en onbekende games te vinden, maar zijn commentaar-video's bekijk ik vrijwel nooit (heb deze alleen aangeklikt vanwege de titel en beschrijving). Hij zeurt altijd enorm en kan totaal niet relativeren met wat de console-gamer nou eigenlijk wil. Hij is een echte pc-masterrace-nerd en dat laat ie veel te vaak deel uitmaken van zijn geratel. Net als dat ie altijd eerst begint met de grafische instellingen doorlopen (who the fuck cares).
Ja en films zien er niet uit op 24p (volledig subjectief). Ik gebruik al tijden pc interpolarisatie software om films in 60 beelden per seconde af te spelen. Dit kijkt (subjectief) heel veel beter dan 24p.

Ik ben heel blij dat TB zeurt, want zijn punten zijn vaak terecht. Wil je liever dat we allemaal net doen of we blind en dom zijn en binnenkort ook lekker 30 fps op de pc hebben?

Draait een spel op 30 fps dan merk ik dat na de eerste seconde spelen en zet ik hem uit, omdat het spel niet lekker speelt. 60 fps heeft een HUGE impact op de gameplay, maar als je zelf zelden games speelt op 60fps zal je 30fps gewoon goed vinden. Wat niet weet wat niet deert. Als jij nu nog een zwart wit tv hebt en nog nooit een ultra hd tv hebt gezien zal je volledig te tevreden zijn met je zwart wit tv.

I care, ik vind het leuk alles op de pc te tweaken en zijn filmpjes zijn altijd wel interessant om te zien wat voor instellingen er zijn.

Ontopic pc req’s:

Assassin's creed Unity PC version's System requirements were revealed by intra games, Korean distributor of Ubisoft Korea.

- OS: Windows® 7 SP1, Windows® 8/8.1 (Only 64-bit supports)

- CPU:
Minimum - Intel Core® i5-2500K @ 3.3 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz or above
Recommended - Intel Core® i7-3770 @ 3.4 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz or above

- RAM:
Minimum - 6GB or above
Recommended - 8GB or above

- GPU:
Minimum - NVIDIA GeForce® GTX 680 or AMD Radeon HD 7970 or above
Graphic Memory minimum - 2GB

Recommended - NVIDIA GeForce® GTX 780 or AMD Radeon R9 290X or above
Graphic Memory Recommended - 3 GB

- Sound Card: DX9.0c-compatible

- HDD: above 50 GB

- Multiplayer: 256 kbps Upload bandwidth or Higher

Bron:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=917377

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

evilpin0 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:24:
[...]

Ja en films zien er niet uit op 24p (volledig subjectief). Ik gebruik al tijden pc interpolarisatie software om films in 60 beelden per seconde af te spelen. Dit kijkt (subjectief) heel veel beter dan 24p.

Ik ben heel blij dat TB zeurt, want zijn punten zijn vaak terecht. Wil je liever dat we allemaal net doen of we blind en dom zijn en binnenkort ook lekker 30 fps op de pc hebben?

Draait een spel op 30 fps dan merk ik dat na de eerste seconde spelen en zet ik hem uit, omdat het spel niet lekker speelt. 60 fps heeft een HUGE impact op de gameplay, maar als je zelf zelden games speelt op 60fps zal je 30fps gewoon goed vinden. Wat niet weet wat niet deert. Als jij nu nog een zwart wit tv hebt en nog nooit een ultra hd tv hebt gezien zal je volledig te tevreden zijn met je zwart wit tv.

I care, ik vind het leuk alles op de pc te tweaken en zijn filmpjes zijn altijd wel interessant om te zien wat voor instellingen er zijn.

Ontopic pc req’s:

Assassin's creed Unity PC version's System requirements were revealed by intra games, Korean distributor of Ubisoft Korea.

- OS: Windows® 7 SP1, Windows® 8/8.1 (Only 64-bit supports)

- CPU:
Minimum - Intel Core® i5-2500K @ 3.3 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz or above
Recommended - Intel Core® i7-3770 @ 3.4 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz or above

- RAM:
Minimum - 6GB or above
Recommended - 8GB or above

- GPU:
Minimum - NVIDIA GeForce® GTX 680 or AMD Radeon HD 7970 or above
Graphic Memory minimum - 2GB

Recommended - NVIDIA GeForce® GTX 780 or AMD Radeon R9 290X or above
Graphic Memory Recommended - 3 GB

- Sound Card: DX9.0c-compatible

- HDD: above 50 GB

- Multiplayer: 256 kbps Upload bandwidth or Higher

Bron:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=917377
Zie hier het verschil tussen een PC gamer en een console gamer :). Ik heb op de PC altijd gegamed maar had geen zin meer continu bij te moeten blijven met de nieuwste hardware. Een console game op 30 FPS werkt prima.

Een PC game op 30 FPS werkt een stuk minder, maar dat komt omdat PC games niet gemaakt worden voor een FPS lock van 30, maar, als het er al is, 60 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Wat een requirements zeg... mijn HD7970 is gewoon de minimum kaart :P jeetje.... Toch maar die GTX970 gaan kopen denk ik zo! Verder voldoet mijn PC wel aan de recommended eisen gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Notna schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:28:
[...]

Zie hier het verschil tussen een PC gamer en een console gamer :). Ik heb op de PC altijd gegamed maar had geen zin meer continu bij te moeten blijven met de nieuwste hardware. Een console game op 30 FPS werkt prima.

Een PC game op 30 FPS werkt een stuk minder, maar dat komt omdat PC games niet gemaakt worden voor een FPS lock van 30, maar, als het er al is, 60 of hoger.
Alles werkt minder op 30 fps, als je een spel een tijdje in 30 fps speelt en dan in 60 fps gaat draait het een stuk beter.

(feit) snellere response, daardoor precieser
(feit) dubbele hoeveelheid informatie op scherm, daar makkelijk inschatten, opmerken
(feit) oogt soepelere, bewegingen zien er beter uit, camera draait veel soepelere met minder blur

Afgezien van dat zou ik als ik geen pc had me totaal geen zorgen maken over 30 fps, is gewoon goed speelbaar. Maar 60 beter en minder verwacht ik ook niet na 1200 euro aan een pc te hebben uitgeven.

[ Voor 4% gewijzigd door evilpin0 op 23-10-2014 11:41 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:30:
De reden waarom ACU aan 30 fps draait is niet omdat ze dat cinematischer vinden, maar omdat "next-gen" helemaal niet zo geavanceerd is als ze dachten en hun verwachtingen (aangezien AC:Unity al langer in ontwikkeling is dan de specificaties bekend waren) te hoog waren voor wat ie kon doen.

Maarja dat publiekelijk zeggen, daar zouden Microsoft en Sony niet blij mee zijn, en je bent nog altijd van hen afhankelijk voor een groot deel van je afzet. En bedenk je dan maar eens wat hun verkoop zou zijn voor hun consoles als die na één jaar al opnieuw gepasseerd wordt door pc, en hij nog vijf jaar moet meegaan.

http://www.kitguru.net/co...es-to-be-locked-at-30fps/
Het feit dat het technisch niet haalbaar is door de hardware ga je als Ubisoft idd niet aan de grote klok hangen. Want wiens brood men eet, diens woord men spreekt > Ubisoft is afhankelijk van Microsoft/Sony om een goede omzet te hebben, dus die gaan dat idd niet openbaren om zo hun inkomstenbron op voorhand te zien opdrogen. En dat 30fps meer een cinematic feel geeft klopt als een bus, want films draaien op 24fps doorgaans (The Hobbit met HFR aside) Ben het wel eens met TB, in games wil ik geen cinematic feel, het zijn games dus interactief, niet ala films die zo passief zijn als wat. Daarmee is het prettiger om meer FPS te hebben, maar als dat hardwarematig niet te doen is, ja dan houdt het op. Kun je wel door blijven mekkeren over hoe Ubisoft dat dan spint ala, het heeft zo weinig nut.
Recommended specs zijn nu eindelijk een beetje in de buurt van wat je nu in een mainstream gamepc uit de BBG haalt. Mooi dat ze bekend zijn nu, weet ik nu waar ik aan toe ben met mijn nieuwe pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
evilpin0 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:36:
[...]

Alles werkt minder op 30 fps, als je een spel een tijdje in 30 fps speelt en dan in 60 fps gaat draait het een stuk beter.

(feit) snellere response, daardoor precieser
(feit) dubbele hoeveelheid informatie op scherm, daar makkelijk inschatten, opmerken
(feit) oogt soepelere, bewegingen zien er beter uit, camera draait veel soepelere met minder blur

Afgezien van dat zou ik als ik geen pc had me totaal geen zorgen maken over 30 fps, is gewoon goed speelbaar. Maar 60 beter en minder verwacht ik ook niet na 1200 euro aan een pc te hebben uitgeven.
De eerste 2 feiten zijn eigenlijk onbelangrijk voor AC games, omdat het geen shooter is.
Het is maar net wat je gewend bent imo, zodra je iets beters hebt wil je natuurlijk niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:38
AC op 30 fps is oke, liever had ik het wel 60fps gezien.

de reden dat ik pre order gedaan heb is omdat ik alle AC's gespeeld heb en geen enkele was een tegenvaller, zelfs ACIII vond ik erg leuk, wel iets minder dan andere delen maar nog steeds tevreden mee geweest :)

en omdat je geld toch maar 1x uit kan geven geef ik liever geld uit aan games voordat mijn vrouw denkt om met het geld schoenen/kleding of tassen te kopen :+

[ Voor 23% gewijzigd door Kol Nedra op 23-10-2014 13:19 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Kol Nedra schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:16:
en omdat je geld toch maar 1x uit kan geven geef ik liever geld uit aan games voordat mijn vrouw denkt om met het geld schoenen/kleding of tassen te kopen :+
Gelukkig heb ik dat probleem niet... Ik geef het nooit uit aan schoenen (tenzij noodzakelijk) en tassen vind ik helemaal ondingen :P Ik geef het liever uit aan spelletjes (moet altijd alleen m'n man er van zien te overtuigen dat het moet :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
Notna schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:28:
[...]

Met die eisen is het voor mij al beslist. 8)7 :?
Ik vraag me dan wel af of pc-gamers ook waar voor hun geld gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
*edit*

Laat maar, systeemeisen zijn hieronder al gepost, kom ik aan met mijn i7-860 2,8 Ghz, kan mijn pre order wel cancellen denk ik.

[ Voor 121% gewijzigd door Sipio op 23-10-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdavid
Die requirements zijn hoog. Maar zijn dat dan de minimums voor ultra? Want ik wil de game graag spelen met mijn msi 750ti :), bf4 draait ie op high op 60 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
AntiChrist7 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:30:
Ik vind dit zo'n onzin uitspraak hè. Dus jij denkt dat games op een console met 16 GB geheugen en een 10x zo snellere GPU/CPU wel 60fps zouden hebben gedraaid? Ik denk van niet. Sterker nog: ik denk dat ook de resoluties niet zo heel veel zouden afwijken ten opzichte van nu. Mooie plaatjes verkopen beter dan een hoge fps en resolutie. Mooie plaatjes kun je zien en herkennen. Resolutie alvast niet of nauwelijks, en framerate merk je alleen als je echt aan het spelen bent. Als de hardware beter geweest zou zijn, zou er waarschijnlijk alleen maar meer volk rond lopen en de draw distance groter zijn. Unity zou nog steeds 900p en 30fps zijn.

Stel dat Ubi Unity als PC exclusive zou hebben ontwikkeld. Dan had je waarschijnlijk een situatie gehad waarbij de game High/Ultra alleen op NASA PC's op 1080p < en 60fps < zou hebben gedraaid en zat je met hetzelfde probleem, maar dan op de PC.

Ik denk dat 30fps gewoon de standaard aan het worden is. Indien locked, is het de minimale grens wat betreft fatsoenlijke speelbaarheid en tot die grens bereikt is, zullen devs het onderste uit de kan proberen te trekken qua objecten/textures/NPC's/mapgrootte etc.

Op zich een begrijpelijke keuze: 1080p en 60fps en de stad kleiner maken en het aantal NPC's beperken, of 900p en 30fps of een enorme stad en gigantische groepen NPC's op het scherm. Dat laatste is natuurlijk een stuk indrukwekkender.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 23-10-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Eens, voor SP-games (of campaign van games) zal het gewoon 30fps blijven. Dan hou je zoveel meer performance over voor gameplay en ondersteunende elementen dat je die gewoon niet kunt negeren. Straks krijg je echt een verschil. Een game die vloeiend loopt wordt dan afgerekend op het feit dat het er minder mooi uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
De systeemeisen zijn bekend.

http://blog.ubi.com/assassins-creed-unity-pc-specs/

Begin maar vast met sparen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Vind het nog wel meevallen eigenlijk.. Alleen de 50gb schijfruimte springt er voor mij uit, dat had toch wel minder gekund zou je zeggen :o

Nouja, ik draai 'm gewoon lekker op ultra :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Las Vegas schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:15:
Vind het nog wel meevallen eigenlijk.. Alleen de 50gb schijfruimte springt er voor mij uit, dat had toch wel minder gekund zou je zeggen :o

Nouja, ik draai 'm gewoon lekker op ultra :+
Die grote schijfruimtes ga je vaker tegenkomen. Schijnt dat ze geen compressie meer gebruiken op audio en mogelijk ook niet op wat textures. Dat doet de ruimte enorm oplopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoef ik niet meer :z

offtopic:
Heb twee maanden terug nog mijn 6 jaar oude bak een overhaul gegeven en kan ultra nu aan door een beetje tweedehands shoppen > ben het geld voor een PS4/XBO kwijt en krijg PC recommended specs terug :) Was zelf jarenlang console gamer, vanaf de gamecube begon ik ermee (gamecube/xbox/PS2/Wii/PS3/360) Maar omdat ik toch met name singleplayer games als Unity speel die bovendien dikwijls multiplatform zijn zoals Unity :P besloot ik maar pc gamen te verkiezen boven PS4 of XBO. Het grote gemak wat ik zo fijn vind aan console gaming > op de bank neerploffen en controller beet pakken en gaan, heb ik nu ook op mijn pc door een wireless receivertje aan te schaffen voor mijn 360 controller. Ipv klein monitortje gewoon mijn pc aan mijn TV gehangen, zit nu met pc games gewoon weer op de bank. Maar dan met games die ik goedkoper koop via Steam/Nuuvem.

Maar met die aankondiging wacht ik wel eerst de reviews/benchmarks af. Voor hetzelfde geld is het Watch Dogs all over again ;) En dankzij de worse mod en/of late Ubisoft patch draait die nu eindelijk prettig. Wil niet zeggen dat Ubisoft dat tweemaal op rij gaat presteren, want iets met een ezel en een steen :+ Maar ik ben op mijn hoede. Bovendien aas ik net zoals voor Shadow of Mordor op een leuke aanbieding vanaf launch voor 24 euro o.i.d. Scheelt al de helft t.o.v. voor de consoles aanschaffen. :) Probleem is wel nu: alle games tot BF heb ik nu voor de 360, Unity wordt mijn eerste niet-360 Assassins's Creed game. Zou toch fijn zijn om die collectie compleet te krijgen op de pc, maarja Assassins Creed: complete edition zal er wel nooit van komen met de snelheid waarmee Ubisoft nieuwe delen uitgeeft > mogelijkheden zijn eindeloos en daarmee het uitmelken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Joosie200 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 23:38:
[...]

Probleem is wel nu: alle games tot BF heb ik nu voor de 360, Unity wordt mijn eerste niet-360 Assassins's Creed game. Zou toch fijn zijn om die collectie compleet te krijgen op de pc, maarja Assassins Creed: complete edition zal er wel nooit van komen met de snelheid waarmee Ubisoft nieuwe delen uitgeeft > mogelijkheden zijn eindeloos en daarmee het uitmelken ook.
Gewoon Steam in de gate houden, ik denk dat de AC Franchise wel weer in de aanbieding gaat komen met Thanksgiving of Kerst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik hoop dat de minimum en recommended specs voor 1080p op 60fps is. Maar als ik het zo ziet is het bijna voor 4K. Of het is een slechte port en dekken ze zichzelf in. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat op mijn GTX 670 (onder het minimum) ik een melding krijg dat de game niet te spelen valt en ik hem op 720p moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
webdavid schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:14:
Die requirements zijn hoog. Maar zijn dat dan de minimums voor ultra? Want ik wil de game graag spelen met mijn msi 750ti :), bf4 draait ie op high op 60 fps.
Je maakt zeker een grapje ;) denk dat je je gpu moet upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Nou ik vind de requirements ook aan de hoge kant. Ik vind graphics leuk, maar niet belangrijk.
Ik heb vorig jaar April een GTX 670 gekocht. Die draaide toen gewoon vlot Far Cry 3 (toentertijd een zwaar spel) De GPU is dus vanaf introductie twee jaar oud en op de 680 na de beste kaart van dat moment (gewoon mainstream / game GPU's). Je kan mij niet vertellen dat z'n kaart na twee jaar is afgeschreven? Koop je twee jaar geleden een GTX 650 voor €150,- kan ik me dat voorstellen. Maar ik betaalde toen €350,- euro. Ik ga er vanuit dat Unity op 1080p makkelijk op High kan draaien. Ik gok dat Ubisoft het met 4K vergelijkt ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
bram1984 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:30:
[...]

Ik vind dit zo'n onzin uitspraak hè. Dus jij denkt dat games op een console met 16 GB geheugen en een 10x zo snellere GPU/CPU wel 60fps zouden hebben gedraaid?
Euhm, anders moet je het nog eens lezen? Trouwens, dat is een hypothetische stelling "als de console zoveel krachtiger was geweest". Das tijdverlies om daarover te discussieren.

Ik heb gezegd dat de next gen niet zo krachtig is als Sony/Microsoft liet uitschijnen op voorhand (en nu), en dat Ubisoft zich dus daaraan mispakt heeft. Alleen roep je dat niet van de daken als ze verantwoordelijk zijn voor meer dan de helft van je sales.

Mij maakt persoonlijk trouwens de FPS niet uit. Mij gaat het om gameplay. Maar je ziet al aan deze discussie dat graphics meer en meer een verkooppunt worden, en dat is niet alleen de schuld van de bedrijven als mensen gaan van "geen 60fps? ik cancel mijn pre-order"

[ Voor 10% gewijzigd door AntiChrist7 op 24-10-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wat moet ik nog eens lezen?

Je zegt letterlijk:

"De reden waarom ACU aan 30 fps draait is niet omdat ze dat cinematischer vinden, maar omdat "next-gen" helemaal niet zo geavanceerd is als ze dachten en hun verwachtingen (aangezien AC:Unity al langer in ontwikkeling is dan de specificaties bekend waren) te hoog waren voor wat ie kon doen. ".

Ik denk zelf dus dat dit hoe dan ook het geval zou zijn, ongeacht de hardware. En op daar nog even verder op in te gaan. Ik ga er wel degelijk vanuit dat ze wel iets van specs wisten. De consoles waren zo niet nog langer in ontwikkeling dan de game.

Maar wellicht heb ik het gemist, maar ik heb Sony en MS nergens horen roepen dat alle games op 1080p en 60fps zouden gaan draaien. Heb je een linkje?

AC4 ziet er op sommige momenten ook prachtig uit en die draait ook gewoon op 1080p en 60fps op de PS4, alleen zo werkt het niet helemaal. Je ziet zelf wat de PC requirements voor Unity zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 24-10-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Dus het heeft Ubisoft zes games gekost om te beseffen dat hun best verkopende serie geen shooter maar een actie game en daarom eerder 30fps moet krijgen? Ik vind de uitleg dat next gen wel een open zee aan 1080p kan renderen, maar een volledige stad met duizenden npc's in niet, waarschijnlijker.

Microsoft en Sony hebben next gen geadverteerd als iets dat een revolutie in gaming teweeg zou brengen. Je moet geen computerwhiz zijn om te weten dat dat met de hardware die ze erin hebben gestoken, niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik denk eerder dat men het op andere vlakken had verwacht. Ze kunnen nu meer met de CPU en veel meer in het geheugen laden. Dat zorgt niet direct voor een hogere resolutie, maar wel dat een spelwereld veel menselijker overkomt.

Dat gezegd hebbende is er misschien ook wel het 1 overschat, maar willen ze liever de resolutie en fps inperken dan de ervaring an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47
Een 7970 minimum? Dat is wel erg extreem. Of dit is het best oogende spel in jaren, of ubisoft vind pc optimalisatie niet zo interessant.. (ik gok helaas het tweede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Ik gok helaas ook het tweede....

Heb één jaar geleden de 7970 gekocht voor 300+ euro...
kan hem nu dus zo goed als afschrijven als ik Ubisoft moet geloven.. lekker dan :)

Denk dat ik eerst maar eens kijk hoe goed ik het spel werkelijk kan spelen, en desnoods dan sparen voor een betere GPU..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb de bastille versie gecancelled toen ik de season pass zag. Ik had wel al een promotie code en alles vrijgespeeld in Tweakers groep. Nu heb ik van Bol nog een code gehad nadat ik de special edition heb besteld. Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

[...]

De game is nu te preorderen in de US en India store. Die laatste heef de game voor 37 euro staan, de us is zoals altijd 47 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik zat gisteren DX:HR te spelen (met commentaar...) en daar zeiden ze dat ze (toen) niet meer dan 20 NPC's op een (deel)kaart mochten hebben vanwege perfomance. Nu is dat spel natuurlijk niet meer de jongste (maar ik vind hem nog steeds briljant!) en zijn de GPU's beter geworden, maar ik denk dat je nog steeds problemen hebt met als je veel NPC's op het scherm wilt hebben, gezien het feit dat het allemaal ook veel gedetailleerder geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
Wailing_Banshee schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:50:
Ik zat gisteren DX:HR te spelen (met commentaar...) en daar zeiden ze dat ze (toen) niet meer dan 20 NPC's op een (deel)kaart mochten hebben vanwege perfomance. Nu is dat spel natuurlijk niet meer de jongste (maar ik vind hem nog steeds briljant!) en zijn de GPU's beter geworden, maar ik denk dat je nog steeds problemen hebt met als je veel NPC's op het scherm wilt hebben, gezien het feit dat het allemaal ook veel gedetailleerder geworden is.
Het is dan ook voor Microsoft en Sony een kosten en baten plaatje ,ze hebben de voor hun goedkoopste onderdelen in de huidige "Next gen" consoles gestopt voor een maximale winstmarge ,jammer voor de ontwikkeling in de games industrie want die staat weer 5 a 6 jaar stil. En om dat gevoel van next gen te voeden aan de consumenten gaan ze stapjes terug doen zoals het verlagen van de resolutie en framerate en dat is vreemd want op de vorige gen consoles was 1080p al mogelijk en speelbaar.

Beetje jammer dat ze er dan een totaal bullshit fuck the consument verhaal er omheen verzinnen om het plausibel te maken én voila ! het wordt door sommige gamers geslikt als zoete koek (buttsex) ;( :)

Ik sla deze over uit principe, jammer want het is een prachtige serie. Ik laat me niet meer manipuleren door Ubisoft. (watchdogs)

[ Voor 6% gewijzigd door MaXeRs op 25-10-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Want de vorige generatie hebben we 5/6 jaar stilgestaan? Ik zie anders behoorlijk veel verschil tussen de games op het begin en de games die vorig jaar nog uit zijn gekomen. Je kan moeilijk een console voor 1 jaar op de markt brengen.

En dat de vorige generatie 1080p aan kon, heeft er vrij weinig mee te maken. Tetris kun je ook op 1080p spelen, net als Minecraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Nieuwe cinematic trailer:

Nieuwe developer video over de open wereld:

Mijn groep heeft nog 2 plaatsen vrij mocht je jezelf nog aan willen sluiten: Ratohnhaketon.

Ik heb mijn nieuwe videokaart toch maar gekocht, wilde toch al graag upgraden :) Heb nu de ASUS GTX970 Strix erin zitten :) werkt als een beest zeg! AC:Black Flag voorheen gemiddeld 45 fps.. nu constant 60 fps stabiel!! En dat ook bij Watch Dogs, voorheen gemiddeld 40fps, nu gemiddeld 59 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 15:13
Dubrillion schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:52:
Ik heb de bastille versie gecancelled toen ik de season pass zag. Ik had wel al een promotie code en alles vrijgespeeld in Tweakers groep. Nu heb ik van Bol nog een code gehad nadat ik de special edition heb besteld. Iemand interesse?
Als je de code nog hebt wil ik hem wel hebben, kan ik me direct bij de groep van bulletrene aansluiten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
@Inze, er is nog één plekje vrij.. tenzij je Orophin of AstridKilling heet in het unite program :P dan heb ik je al geaccepteerd namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Sorry. Kreeg vanmorgen vroeg een privé bericht. De code is vergeven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 15:13
@bulletrene Nee, dat ben ik niet. Maar heb toch maar voor die laatste plaats aangemeld en een preorder geplaatst, zou de unity code de komende dagen moeten krijgen :-)

Ik ben DirkGently79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdavid
bulletrene schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:41:
Nieuwe cinematic trailer:[video]
Nieuwe developer video over de open wereld: [video]

Mijn groep heeft nog 2 plaatsen vrij mocht je jezelf nog aan willen sluiten: Ratohnhaketon.

Ik heb mijn nieuwe videokaart toch maar gekocht, wilde toch al graag upgraden :) Heb nu de ASUS GTX970 Strix erin zitten :) werkt als een beest zeg! AC:Black Flag voorheen gemiddeld 45 fps.. nu constant 60 fps stabiel!! En dat ook bij Watch Dogs, voorheen gemiddeld 40fps, nu gemiddeld 59 fps.
Welke videokaart had je voorheen dan?

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste