Ik had die al gezien ja en was het er totaal niet mee eens. Men doet nu alsof de PS4 altijd 1080p aankan, maar dat is gewoon niet juist. Verder het 30fps verhaal. Tja, als de PS4 ook geen 60fps haalt, heeft het weinig zin om hem meer te laten doen dan 30fps omdat dit gewoon niet goed werkt met de meeste tv's. Er is geen variabele weergave zoals met enkele pc-monitoren momenteel.
En Ubisoft heeft wel degelijk gelijk dat 30fps meer op een film lijkt dan een game. Dat is ook gewoon zo. Een film haalt helemaal geen 60fps. Dus of je het prettig vind of niet, het is meer als een film.
Je kunt gewoon sterk merken aan Total Biscuit dat het een pc-gamer is en die mekkeren snel om FPS en resolutie. Leuk voor ze, maar dat doet er niet toe op consoles. In ieder geval een stuk minder. Plus hij moet niet zeuren want hij speelt die game toch op zijn monster-pc en haalt wel meer dan 60fps op een hogere resolutie. Voor hem dus totaal niet interessant.
Dat Ubisoft er wat krom omheen lult is jammer, maar ik vind het ook debiel om er een groot probleem van te maken waar je toch geen kloot aan kunt doen. Hij begrijpt ook totaal niet dat ze het vanuit marketing-oogpunt nog een positieve draai proberen te geven.
En wat ik hem ook kwalijk neem is dat hij denkt dat ze het expres doen omdat MS een reclame-deal heeft, maar dat is ook bullshit. Het gaat bij die game vooral om de CPU waarom de game niet meer kan weergeven. Natuurlijk heeft de GPU wel wat speelruimte, maar ik kan me goed voorstellen dat ze niet genoeg FPS krijgen op een hogere resolutie en daarom de beide versies gelijk trekken. Je hebt de game totaal nog niet kunnen testen, dus om dan al te mekkeren vind ik gewoon zwaar overdreven. Sure, er is een mogelijkheid dat het iets met promotie te maken heeft, maar anderzijds is het gewoon een non-issue. AC-games hebben nooit op 60fps gelopen op console en alleen AC4 had 1080p op PS4 (en ook pas na een latere patch). Klaarblijkelijk boeit het de console-gamers dus weinig, gezien de prima verkoopcijfers van de serie.
Sommige dingen worden tegenwoordig gekoppeld aan de FPS, dus als die hoger wordt, dan moet de rest ook meer doen. En ze zitten ook beiden vast aan het geheugen wat ze kunnen gebruiken. Dit is juist weer een nadeel voor een enkele geheugen-pool omdat ze dus beiden last hebben van de maximale doorvoersnelheid.
Niet dat het mij dus iets uitmaakt of de FPS nou uiteindelijk op 30 uitkomt of iets anders. Ik speel het omdat de sfeer en gameplay mij aanspreken. En ook omdat het er grafisch gewoon erg bruut uit ziet. Het is geen competitieve game dus zal het me een rotzorg zijn als de FPS eens inkakt of alles toch niet superdeluxe scherp is.
TB video's volg ik alleen om nog wat leuke en onbekende games te vinden, maar zijn commentaar-video's bekijk ik vrijwel nooit (heb deze alleen aangeklikt vanwege de titel en beschrijving). Hij zeurt altijd enorm en kan totaal niet relativeren met wat de console-gamer nou eigenlijk wil. Hij is een echte pc-masterrace-nerd en dat laat ie veel te vaak deel uitmaken van zijn geratel. Net als dat ie altijd eerst begint met de grafische instellingen doorlopen (who the fuck cares).
[
Voor 6% gewijzigd door
Martinspire op 23-10-2014 10:32
]