[Verzamel] Solo testcasefoto's - om van te leren. deel 15 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Lateraar: de reflectie (?) op 3 en 6 uur vind ik storend. En eens met refused m.b.t. de scherptediepte. Bij een dergelijk object verwacht je de hele plaat te kunnen lezen.
Voor de rest op je Flickr pagina: de uitgedraaide kroon (om de wijzers op de juiste plek stil te zetten denk ik dan maar) ziet er wat raar uit.
Wel een heel mooi klokje.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Eens met het commentaar.. Zal het binnenkort eens proberen een groter scherptegebied te creëren.
Die vreemde reflexen had ik nog niet gezien.. Geen idee waar ze vandaan kwamen.. Het licht was erg diffuus..

Nogmaals.. Snel eens een ministudiotje aanschaffen ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

@Harribo; Mooie foto. Ik zie zulke momenten wel vaker maar dan heb ik of geen camera bij mij of zit ik midden op de autosnelweg. Ik vind het gebouw wat afbreken maar aan de andere kant zorgt het wel mss voor wat breking waardoor het meer 'spreekt'. Goede foto.

Zwartwit

Het origineel is iets scherper (deze is door de filter van een andere website gegaan. Ik ben uitgedaagt geworden tot 5 zwart/wit foto's en dit is nummertje 2 van de reeks.

Zelfkritiek: De tijger had ik graag wat meer erop willen zetten maar ik schoot met een 35 mm prime in beperkte ruimte. Wel had ik de tijger mssnog net een klein stukje scherper erop willen zetten. De beer is wel scherp (op het origineel scherper dan hier)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

@Lasteraar: ik hou wel van dat soort macro's, voor mijn gevoel is ie net iets te veel gecropt, loopt nu niet mooi rond door

En over bokeh to the max..

@Harribo het is me iets té. En dat (c)HARRO is echt irritant, mijn oog trekt daar nu steeds naartoe...

Ik heb zelf iets met rare locaties in de stad. Zo ook onderstaande: fiets er vaak 's avonds laat langs vanaf het station. Unheimisch, raar geel licht, meerdere hekken...

Deze compositie: voelt raar, blijft schuren. De schuine lijn maakt dat het lijkt alsof de foto niet recht staat. Had hem eerst meer gecropt zodat de donkere hoek rechts minder zichtbaar is, maar dan mist er iets, dan is de troep links en rechtsvoor niet meer te zien en eigenlijk sta je dan zelf niet meer achter het hek.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3883/15142912697_c73e764513_c.jpgYellow by K_S_, on Flickr

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:56:
Harribo, ik vind het contrast in de lucht erg mooi en de stralen komen er ook mooi uit. Het dreigende van de donkere wolken aan de bovenkant vind ik erg gaaf. Ik vind alleen de toning niet erg fijn, te geel naar mijn smaak.
Dank, daar heb je een goed punt, het is te geel
Zal dat aanpassen

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2944/15157280680_4102511f4a_b.jpgUntitled by Weiman, on Flickr

@Sj44ki3: alleen een bokeh foto is natuurlijk niet zo spannend nee. De compositie is zelfs niet eens zo interessant (alle lijnen vervagen gewoon) en het onderwerp kan ook weinig boeien.

@Harro: Op zich leuke shot, weet niet of het gebouw veel toevoegt aan de foto dus die zou kunnen proberen te croppen. De gele toning vind ik zelf too much, je ziet blauwe lucht in de verte maar er is weinig blauws over.

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3869/15323743542_3f1673677b_z.jpg
Spider in the morning sun

Macrolens van mijn schoonzus geleend en er wat mee gespeeld. Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

@Weiman Mooi scherp met knallende kleuren! Ik ben persoonlijk meer van de portretstand maar dat is smaak gebonden. Kan me voorstellen dat veel voor landscape kiezen.

@letatchest Ik vind het hek op de voorgrond erg afleiden.

@Auredium De belichting is goed geslaagd. De foto is inderdaad niet scherp heb ik het idee.

Verwijderd

Monster Hunter? Gave plaat hoor, zou op zich niet misstaan in [verzamel] Mensen / portretten deel 2.

• Weiman
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:06:
[...]

Monster Hunter? Gave plaat hoor, zou op zich niet misstaan in [verzamel] Mensen / portretten deel 2.
Inderdaad Monster Hunter, dit is d'r page: https://www.facebook.com/SyrupcookieCosplay Thanks, ik ben ook erg blij met die foto, trof hem gisteren (onderbelicht) aan tijdens (6000) foto's die ik op Animecon had geschoten.

Ik zal hem volgende keer in het juiste topic gooien :)

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

@Alsatian: wonderschoon. Heel mooie compositie, vooral full screen: pas dan komt de dromerigheid echt over en dan ook nog die waterdruppel. Bijna geen spin, maar een object. En natuurlijk de zonnestraal midden door het midden, onderbroken door de spin, terwijl dan juist de poten weer helemaal verlicht zijn.

En over dat hek: het is een stadsgezicht, het hek is m.i. juist heel erg nodig. Maar mocht ik er nou weer eens mét camera 's nachts langsfietsen, kan ik wel eens proberen of het hek ook niet te fotograferen is.

[ Voor 14% gewijzigd door letatcest op 25-09-2014 16:15 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
Weiman schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:10:
[...]
(6000) foto's die ik op Animecon had geschoten.
6000 :o :o :o :o

Daar ben je ook niet blij mee als je thuis er doorheen moet uitzoeken .e.d. denk ik? Ik werd er al helemaal gek van laatst dat ik 1500 foto's had door te werken van een bruiloft die ik gefotografeerd had.

Verder prima portret, misschien wat vlak belicht. Vind het wel goed dat je niet in portret stand hebt geschoten, ik probeer zelf mij ook aan te wennen meer in "landscape" verhouding te schieten ook met portretten. Het is altijd zo jammer bij weergave op een computerscherm of tv scherm o.i.d. als je foto's in portret stand hebt want dan heb je gewoon een veel kleinere weergave eigenlijk. :)

• Weiman
Ja, 6000. Ik had een nieuw kaartje waardoor ik bijna constant door kan blijven schieten. Als je portretten schiet doe je dat natuurlijk niet, maar er waren 3 act-competities waar ik fotos van heb genomen..en dat tikte aardig aan. Cosplayers die op een podium heen en weer bewegen, en dan telkens dat juiste moment proberen te vangen en ze later ook nog wat leuks hebben om naar te kijken. Dat ging best hard.

Uiteindelijk een keep-ratio van 10% dus not bad uiteindelijk :D

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
En met 'keep-ratio' bedoel je foto's die scherp zijn en wel aardig gekaderd zijn? Of echt foto's die je ook wil/gaat delen? Want 600 foto's is alsnog 30 keer te veel als je het mij vraagt :P

Dat is net zoals met vakantiefoto's op Facebook, vaak zat zie je mensen 100+ foto's in één keer uploaden, denk je dan echt dat iemand langer dan 2 seconden naar elke foto kijkt? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 25-09-2014 19:11 ]

The devil is in the details.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
keep ratio zou ik interpreteren als diegene die je niet meteen weggooit uit je library :)

• Weiman
Ik gooi bijna nooit iets weg.. want straks zit er een foto als daarboven tussen. Daar heb ik ook wel spijt van, want met backups kost het aardig wat Terabytes..

Nee, ik heb 6000 fotos gemaakt en daarvan zijn er nu ongeveer 600 van online te bewonderen.

[ Voor 18% gewijzigd door Weiman op 25-09-2014 20:38 ]

Verwijderd

Ik heb ook wel keep ratios van 10% maar dan op een sessie van 100 foto's.

• Hahn
Ik gooi ook nooit wat weg, maar als ik een dagje erop uit ga en uiteindelijk 5-10 foto's heb die ik de moeite waard vind om online te zetten van de 500 die ik die dag heb gemaakt, dan ben ik tevreden.

Ik houd dan in eerste instantie ook wel 10% over die er wel mee door kunnen, maar daar zitten dan ook veel dubbelen tussen en uiteindelijk valt 90% daarvan toch nog af omdat het net wat mist. Plus dat ik altijd m'n foto's wel bewerk eigenlijk, dat vind ik de helft van het plezier.

Met 600 foto's kan ik me niet anders voorstellen dan dat er érg veel herhaling in zal zitten eigenlijk. Maar misschien heb je een linkje om mijn ongelijk te bewijzen ;)

• Weiman
Ik ben het zeker met je eens dat als er maar en paar foto's zijn waar je écht blij mee bent dat het geen donder uitmaakt wat je keepratio is. Stom eigenlijk dat ik er over begon :P

Het hangt ook van je doel af natuurlijk. Animecon is een event wat voor mij vanwege legio redenen gewoon heel speciaal is en zoals ik zei heb ik enorm veel geschoten tijdens acts, wat eigenlijk gewoon rapportagefotografie is.

Maar ja, dan krijg je dus 3 albums met alleen maar on-stage fotos met het hoofddoel om te laten zien hoe het was en veel vast te leggen:
https://www.facebook.com/...45.647163855335954&type=3
https://www.facebook.com/...46.647163855335954&type=3
https://www.facebook.com/...47.647163855335954&type=3

Één album met foto's die gewoon leuk zijn of technisch minder indrukwekkend:
https://www.facebook.com/...48.647163855335954&type=3

En dan één zielig albumpje met foto's die je daadwerkelijk met enige trots laat zien:
https://www.flickr.com/photos/weiman/sets/72157644798834310/

En hoeveel daarvan hang je er daadwerkelijk aan de muur? 0 tot nu toe. Maar dat illustreert dus met wat voor idee je fotografeert, op een event als dit fotografeer je ook voor de mensen die je fotografeert omdat ze zelden de gelegengeid krijgen om wat ze hebben gemaakt mooi te kunnen vastleggen.

Ik wil trouwens best meer fotos posten hoor, iets met ontopic enzo.. ;)

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:53
offtopic:
https://www.facebook.com/...131684492/?type=3&theater

Is dit wat ik denk dat het is?
En zo ja, waarom? Wat was het onderwerp/reden?
Of was dit de 18+ Animecon?

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:14
@Alsatian

Leuke foto maar niet erg maar ik vind hem iets missen. Samen met de rechte lamellen waar je zelf niets aan kan doen is het leuk om te experimenteren maar wat mij betreft geen foto voor in je showcase ;)

Ook maar weer een foto'tje van mij:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2950/15349138541_fe17ee35b8_c.jpgYee Haw by -Bas, on Flickr

Vind hem zelf goed gelukt doordat hij precies op het goede moment genomen is. De foto die ik een seconde later maakte was namelijk veel minder.

Waarom ik voor zwart-wit gekozen heb, komt doordat de kleuren nogal grouw waren. De grond was helemaal bruin en de blaadjes van de tak al erg oud. Door de omzetting verdwijnt dit mooi en vind ik het toch een leuke foto geworden. :)

[ Voor 60% gewijzigd door -Bas op 25-09-2014 23:01 ]

• Weiman
offtopic:
[quote]NeutraleTeun schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:52:
https://www.facebook.com/...131684492/?type=3&theater

Is dit wat ik denk dat het is?
En zo ja, waarom? Wat was het onderwerp/reden?
Of was dit de 18+ Animecon?
[/quote]

Hoort bij het character, en don't worry, er zat er nog genoeg ondergoed onder. That said, het publiek hield wel even z'n adem in maar dit is een "bekende move", zoek maar : "panty en stocking" op op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
-Bas schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:06:
@Alsatian

Leuke foto maar niet erg maar ik vind hem iets missen. Samen met de rechte lamellen waar je zelf niets aan kan doen is het leuk om te experimenteren maar wat mij betreft geen foto voor in je showcase ;)
Bedankt voor je commentaar. Ik ben nieuw op dit gebied. Kan je ook aangeven wat je mist? En inderdaad die lamellen komt door de lens. Een oude Tamron 90mm die ik mocht gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
@Alistan ik vind juist die hoekige bokeh wel mooi hiier. Meestal wordt het inderdaad als lelijk bestempeld, maar hier heb ik er geen probleem mee. Mooi dat die spin bijna doorzichtig wordt, komt vooral fullscreen tot z'n recht. Mooi!

@-Bas inderdaad goed moment! Leuke foto. Ik vind de 'm wel wat weinig contrast hebben, alles heeft nu een beetje de zelfde itensiteit.

Aangezien het nu echt herfst is heb ik dit paddestoelenwaterval stilleventje gefotografeerd ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5590/15119808649_3682ab84b6_c.jpgCascading shrooms by Sluw Licht, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPaul
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-08-2023
@ alsatian: fraai. Ik vind de vorm van de bokeh erg goed passen. Alleen het onderlijfje leidt mij een beetje af op de een of andere manier.
@ bas: inderdaad een mooi moment! Die grijpende arm en concentratie in z'n ogen. In principe vind ik dieren mooier in kleur en vindt deze zwart/wit wat vlak ogen.
@ sluw: mooie compositie, maar de kleuren/nabewerking(?) zijn niet zo mijn smaak.

Bij deze een eerste poging van mij. Ben bezig fotografie weer op te pakken en concentreer me nu op techniek en compositie.

Boeket in een maisveld:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3877/15311527952_8d8e282145.jpgUntitled by PPPaulll, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Alsatian schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 08:04:
[...]

Bedankt voor je commentaar. Ik ben nieuw op dit gebied. Kan je ook aangeven wat je mist? En inderdaad die lamellen komt door de lens. Een oude Tamron 90mm die ik mocht gebruiken.
Ah dat verklaart een hoop, zelf schiet ik geen macro overigens. Wat ik mis weet ik eigenlijk niet precies, misschien een mooi groen blad om wat meer kleur in je foto te hebben, ik weet het eigenlijk ook niet. Het is voor mij nu een foto "met gewone spin", niets bijzonders maar ook niet lelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:14
Mooie foto's hier weer gepost!

@Bas: tweakers beleid is toch geen schaamdelen presenteren ;)
Goed moment, mooie blik van de aap, met tongetje tussen de tanden.

@Sluw: herfst komt eraan! Fijne kleuren en scherptediepte, weinig op aan te merken.

@PPaul: weet niet zo goed waar ik naar kijk en moet kijken. Zie een boom op de achtergrond en wat witte bloempjes met veel bladeren erbij. Kleuren met tegenlicht zijn fijn.

@keep-ratio: als ik alles zou houden wat ik schiet, dan is de backup niet bij te houden. Ik houdt echt alleen wat ik wil houden. Die paar foto's die daarmee verdwijnen die achteraf gezien nog best wel de moeite waard waren om te houden heb ik er wel voor over, om niet +80% van de foto's te bewaren.
Wellicht dat dit wat versoepeld als ik dadelijk LightRoom ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
@jolke

Ik zou er de volgende keer wel een blokjesblur voor plaatsen. :+ Zonder gein, als ik hem hier in kleur had gepost had je meer te klagen gehad dus speciaal voor jou: http://i.imgur.com/TJTyqSm.jpg

@Sluw
Mooie foto, maar vind de kleurbewerking niet echt mooi gedaan het lijkt een beetje op een analoge camera, maar bij een analoge camera hoor dat erbij.

@PPaul,
Ik zie een foto die is genomen in tegenlicht, verder vind ik de compositie niet erg mooi en vind dit niet echt een Test-case waardig, sorry. De kleuren zijn wel mooi alleen dan staat er weer zo'n saaie bijna zwarte boom op de achtergrond, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
-Bas schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:40:
@jolke

Ik zou er de volgende keer wel een blokjesblur voor plaatsen. :+ Zonder gein, als ik hem hier in kleur had gepost had je meer te klagen gehad dus speciaal voor jou: http://i.imgur.com/TJTyqSm.jpg

[...]
_O- idd, daar springt het inderdaad eruit!
Ik zei het natuurlijk ook maar met een knipoog, hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Dank allen. Kleurbewering... is inderdaad een beetje analoog. Vind het soms ook wel mooi om het zwart wat omhoog te halen zodat er soms nog meer details uit komen. Ik heb ook wat kleuren aangedikt omdat het een beetje een grauwe foto was. Maar kan me voorstellen dat het een beetje een retro gevoel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Weiman schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:57:
[afbeelding]Untitled by Weiman, on Flickr

@Sj44ki3: alleen een bokeh foto is natuurlijk niet zo spannend nee. De compositie is zelfs niet eens zo interessant (alle lijnen vervagen gewoon) en het onderwerp kan ook weinig boeien.

@Harro: Op zich leuke shot, weet niet of het gebouw veel toevoegt aan de foto dus die zou kunnen proberen te croppen. De gele toning vind ik zelf too much, je ziet blauwe lucht in de verte maar er is weinig blauws over.
Mooie heldere foto :-)
Edit: ik bezocht je Flickr account en dacht bij mezelf.. Héy.. dit zijn veel betere foto's dan zo'n gozer laatst op GOT deed posten.. Scroll ik wat naar onderen en ontdekte.. It is you ! :D

Wereld van verschil. Deze foto's ( je weet welke ik bedoel ) zijn veel beter dan die vorige serie.
https://www.flickr.com/photos/weiman/15137934889/
Zoiets ook. Gewoon mooi.. !

[ Voor 20% gewijzigd door Lasteraar op 26-09-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
@Alsatian: Origineel standpunt. De foto vind ik wel wat druk, door de onrustige bokeh
@Bas: Leuke foto, maar wel erg druk door de takken. Weet ook niet of zwart wit het goed doet hier. Verder valt z’n pipi ook wel op :D
@Sluw: Leuk onderwerp, maar misschien is teveel in beeld gebracht. Wellicht was het handige geweest iets meer van de omgeving in beeld te brengen. Het donker loopt ook een beetje dicht.
@PPaul: Weet niet heel goed waar ik naar moet kijken. De boom op de achtergrond is ook wel afleidend. Wellicht was het beter geweest om het recht van voren te fotograferen, ik vind ’t nu wat druk overkomen.

Vanmiddag deze geschoten:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3882/15359956571_7da588eef4_c.jpgRun! by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

• Jolke
Nice, tommyz! Heeft iets miniatuurs door de kleine scherptediepte. Droomt lekker weg.
Vind de lichtvlek rond het meisje op de grond wel wat opvallend.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
Mooie plaat met mooie dieptewerking. Toning komt ook goed uit de verf.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Lasteraar
Vind hem ook leuk :-)
Zou persoonlijk een beetje v/d onderkant afsnijden. Toont denk ik net wat pittiger.

• Lasteraar
Ik doe ook even een zwart witje :-)
Vanochtend de achterkant ( zonsopkomsttopic) , vanavond de voorkant.
Maasdijk Veen

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2946/15184152369_9934c1e153_c.jpg
Groot: https://www.flickr.com/photos/lasteraar/

[ Voor 10% gewijzigd door Lasteraar op 27-09-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tommyz: Leuke foto, mooi contrast tussen het lichte jurkje en de donkere omgeving. :)

@ Lasteraar: De sfeer in de foto is wel aardig, maar verder vind ik het niet zo'n boeiende plaat. Daarnaast zijn bij het struikgewas rechts duidelijk bewerkingssporen zichtbaar.

Tijdens een mistige middag voer er een vissersboot dicht langs de noordkust van Ameland:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3929/15386584276_45abd21856_c.jpgTiny Boat? by Woutoud Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hangt er zo'n zwerm vogels dichtbij het water in het kielzog van de boot, is dat een natuurlijk verschijnsel? De vaagheid van het strand en de scherpte van het water vind ik een te groot contrast hebben, alsof je simpelweg een gaussian blur over de onderste laag van de foto gegooid hebt. Verder wel een strakke plaat, veilige compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die meeuwen hebben inderdaad goed door dat er wat te halen valt, dat is een veel voorkomend ritueel. Je ziet het ook als een boer z'n akkers omploegt bijvoorbeeld.
De blur is precies wat ik wilde testen met deze foto, ik was er zelf niet helemaal van overtuigd namelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sluw. De nabewerking is dan wel weer mijn smaak ;) De paddo's staan er verder goed op, alleen de setting is niet zo bijzonder.
@PPaul: Sorry, maar vind dit niet zo mooi.. een close-up van de witte bloem was misschien mooier geweest. Verder is de boom in de achtergrond redelijk storend.
@tommyz: Heerlijk! Ze springt er goed uit zo :)
@Lasteraar: Aan de sfeer zal het niet liggen inderdaad, maar met name de lichte plekken rond de struik rechts zijn jammer.
@Woutoud: Het ziet er niet heel natuurlijk uit zo. De blur loopt wat mij betreft wat te ver door.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/kerktsjechie800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@hmj: Jammer dat de linker en rechter lamp net niet helemaal gelijk op de foto staan. Misschien zijn ze weg te poetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Lekkere wijdhoek, HMJ. De kerk lijkt zo wel erg hoog. De lampen aan de zijkanten vind ik niet zo storend, maar door het wijdgetrokken beeld vind ik het ook geen superfoto qua compositie. Berweking is wel mooi, kleuren en scherpte zijn dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

@HMJ, ik vind het altijd wel wat hebben, kerken van binnen, vooral ook vanwege de glas in loodramen :)
Ben je niet in de verleiding gekomen om lenscorrections toe te passen? :P

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij blijft er dan weinig over van de foto als je alles wil recht trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Panorama ftw ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:54
Lasteraar: Hier houd ik wel van, lekker mysterieus sfeertje! Ik zie wel een halo in/rondom de struik, dus iets netter zijn met nabewerken de volgende keer ;)

Woutoud: Mooie, rustige foto. Verder weinig over te zeggen. Ben het wel met refused eens, die onscherpte ziet er nogal gemaakt uit. Waarom trouwens die titel? Hoezo is het een 'tiny' boat?

HMJ: Ik vind ik hem niet zo geslaagd, sorry. De architectuur is natuurlijk mooi; ik snap je behoefte om een foto te maken. Maar die vallende lijnen zijn wat mij betreft veel te extreem. Als je je lens zo omhoog moet richten, zou ik persoonlijk ervoor kiezen om maar geen foto te maken (tenzij je een TS lens hebt natuurlijk..). Dat hoort er soms ook bij, de keuze te maken het maar te laten voor wat het is (puur mijn mening hoor)... Dit zal toch ook niet de enige interessante aanblik in die kerk zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:48:
Volgens mij blijft er dan weinig over van de foto als je alles wil recht trekken :P
Als je genoeg megapixels hebt dan moet je gewoon veel ruimer schieten en er dan al rekening mee houden. Bij het recht zetten valt er dan ontzettend veel van af maar dat vang je op door de hoge resolutie.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal mijn afwijking zijn dat ik niet zo'n moeite heb met de vertekening :P
Bij deze ook met correctie. Verder dan dit kreeg ik hem niet, althans de 'verticaal' slider staat zo op -100 :+

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/kerktsjechiecorr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

exporteren, importeren en de slider weer op -100 zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 11:13
@ HMJ
De eerste foto heeft naar mijn smaak veel meer het ruimte-effect, geeft een mooi kolossaal effect. Bijzonder dat één foto op 2 zo verschillende manieren kan worden getoond.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2947/15234831069_ef1280cab7_c.jpg

D5100, 17mm F/9.0 S1/320 ISO 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Inderdaad, groot verschil. Bij de eerste versie zorgen de convergerende lijnen voor een vergrotend effect. Toch vind ik de tweede realitischer en spreekt mij persoonlijk meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:22:
Het zal mijn afwijking zijn dat ik niet zo'n moeite heb met de vertekening :P
Bij deze ook met correctie. Verder dan dit kreeg ik hem niet, althans de 'verticaal' slider staat zo op -100 :+

[afbeelding]
Ik vind hem wel mooi hoor! Alleen, dit soort foto's horen dan wel kaarsrecht te zijn, zo niet dan is dat afleiding.
Deze staat niet kaarsrecht/ Denk dat je nog beter met een kleinere hoek kunt schieten en die aan elkaar plakken (het programma zal duidelijk overlappende structuren vinden) dan in 1 hele kleine groothoek.

@ Wout: vind de foto op zich niet zo bijzonder. De blur komt er goed uit als dat je bedoeling was. Compositie ook goed naar mijn mening.
Wat je zei over die meeuwen...ik zou een tele foto nemen met een schipper aan de netten in de boot, omringd door meeuwen. Heb je meteen een verhaaltje. Ideetje hoor.

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 02-10-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ga ik die telefoto schieten, met max 50mm op een D7100? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Kwestie van croppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom daar verdorie veel verder mee dan ik had gedacht... Een 100% crop is nog best om aan te zien met die Sigma 50 A. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Jip. Kost je alleen wat MP, maar daarom schiet ik ook graag met scherpe lenzen: croppen totdat je erbij neervalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:57:
Ik kom daar verdorie veel verder mee dan ik had gedacht... Een 100% crop is nog best om aan te zien met die Sigma 50 A. :P
Ben wel benieuwd naar het resultaat
Het was meer een idee voor een volgende keer eigenlijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uw vraagt wij draaien. Bijna 100% om nog iets van compositie over te houden, op 1500px breedte.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3930/15419579481_fe83f8a21c_c.jpgAlmost 100% crop... :P by Woutoud Photography, on Flickr

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45
Grappig, had hier ook al een crop bewerkstelligd, en die zag er vrijwel hetzelfde uit. Nou ja, iets meer ruimte rechts, en een paar vogeltjes minder links. Veel mooier beeld zo.

@boei: gave compositie, door de diepte die de paardrijders op de achtergrond creëeren! Kleuren komen hier wel niet helemaal aangenaam over. Iets te hard of blauw oid.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31

Polariteit

Fietsende fotografeur

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:57:
Uw vraagt wij draaien. Bijna 100% om nog iets van compositie over te houden, op 1500px breedte.

[afbeelding]Almost 100% crop... :P by Woutoud Photography, on Flickr
Impressive! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42

Don Quijote

El Magnifico

@woutoud standaard reactie zou zijn "jammer dat het schip het beeld uit vaart". Maar in dit geval werkt het wonderwel omdat de lege ruimte mooi wordt ingevuld door de meeuwen waar mijn oog telkens naartoe wordt getrokken.Desalniettemin trekt de sfeer van het origineel (niet gecropt) me meer.

@boe.i Ik ben het met Inquestos eens. Compositie is prima, maar de kleuren en dan vooral van de lucht zijn wat apart. Daarnaast zie je op hogere resolutie wel duidelijk dat de foto in zijn geheel onscherp is. Voor forum/facebook formaat niks mis mee maar ik zou het niet snel afdrukken.

Zelf zit ik met de volgende foto. Op zich heeft de setting potentie in mijn ogen, bergachtige achtergrond, boeiende lucht en 100 penguins. Maar hoe ik dit beeld ook knip en plak, het lukt me niet echt om zowel de omgeving als de pinguins overtuigend in een beeld te krijgen. Op dit moment is het een landschap foto, waarbij je in eerste instantie heel veel drukte op de voorgrond bemerkt (en pas later ziet dat het om pinguins gaat), maar wanneer ik crop gaat het hele landschap verloren. Iemand ideeën hoe dit aan te pakken? (op Flickr staat een high res versie, daar komen de pinguins iig beter naar voren dan op dit formaat)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3930/15436687302_ffec34415d_c.jpgPenguin's Everywhere! , on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Niet twee onderwerpen in één foto willen? :) Ik zag inderdaad ook pas later dat er pinguins op de foto stonden, terwijl me dat juist een leuk onderwerp lijkt.

Liever twee losse foto's met elk hun eigen onderwerp, dan één foto waarin beide onderwerpen elkaar in de weg zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met stom! ^^

Overigens vind ik deze foto prima te pruimen hoor, maar dan ik wel de pinguïns als onderwerp. :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik vind het juist buitengewoon interessant, op deze manier blijf je kijken.
Anders wordt het heel erg 13 in een dozijn plaat.
Dat is het nu niet.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik vind het wel kunnen om 2 onderwerpen in 1 foto te hebben, als ze elkaar niet in de weg zitten. Maar in deze plaat zijn op hoge resolutie enkel de pinguins het onderwerp. De achtergrond is onscherp, de focus ligt heel ver naar voren, waardoor je zelfs met uwa en f/9 veel buiten je DoF hebt. En dat is erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Ik kan me je vraag goed voorstellen. In ieder geval is je plaat nu als landschap erg mooi waardoor je als kijker toch even de tijd neemt. Toen pas ontdekte ik de pinguïns waardoor ik ook nog eens benieuwd werd naar de grote versie van je foto (dit op zichzelf geeft voor mij al aan dat je een prima foto geschoten hebt). Ook ik dacht toen: je ziet de pinguïns zelf niet goed maar wel een zeer indrukwekkende kolonie en een prachtig moment als je daar staat. Wat je nu gedaan hebt vind ik oké. Je hebt voor het landschap en het massale van de pinguïn kolonie gekozen. Daarom kan ik me wel vinden in het commentaar van B_FORCE.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Dank allen voor de reacties, wordt zeer gewaardeerd.
Ik denk dat ik de plaat aan de hand van de reacties eens op groter formaat laat afdrukken (a2), en kijken of het dan werkt; het landschap wat je eerste blijk trekt, en het zoekplaatje met de pinguins die je aandacht nog even vasthoudt (ik ben nog zo'n fossiel wat afdrukken maakt ;) ).

@Universial Creations Focuspunt lag inderdaad op de pinguins. Omdat deze al redelijk "gecamoufleerd" waren in in het landschap bij 12mm wilde ik daar in ieder geval geen scherpte verliezen. Wellicht had ik het diafragma nog wat kunnen knijpen, want ik had nog wel wat speling qua sluitertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:33
Lieve menschen,

Wat vinden jullie van deze plaat?

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3934/15447276365_db4da2dd3e_b.jpgWater on Wood by thomoosterveer, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
DivWhis schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:18:
@Universial Creations Focuspunt lag inderdaad op de pinguins. Omdat deze al redelijk "gecamoufleerd" waren in in het landschap bij 12mm wilde ik daar in ieder geval geen scherpte verliezen. Wellicht had ik het diafragma nog wat kunnen knijpen, want ik had nog wel wat speling qua sluitertijd.
Volgens mij heb je niet op de pinguins scherpgesteld maar veel verder naar voren.
Met 12mm f/9 op aps-c heeft een hyperfocale afstand van 0,82m. Dus als je daar op scherp stelt heb je alles vanaf 0,41m tot aan oneindig scherp. Met focus op de pinguins was de achtergrond ook gewoon ragscherp geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
thomskipsp schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:03:
Lieve menschen,

Wat vinden jullie van deze plaat?

[afbeelding]Water on Wood by thomoosterveer, on Flickr
Lieve thomskipsp,

De titel zegt het eigenlijk al: dat is water op hout... :+ En eerlijk gezegd kan ik er ook niet veel meer van maken. Het onderwerp is op zich wel origineel, maar echt boeien kan het me niet.

Wat vind je overigens van de foto's van je voorgangers in dit topic? Je voorgangers zijn namelijk ook benieuwd wat jij van hun foto's vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Volgens mij wordt die 'onscherpte' door iets heel anders veroorzaakt UC. De rotsen in de branding (~100 meter) zijn gewoon wel scherp. Dan kan het niet zijn dat iets op oneindig opeens onscherp is. Lijkt me eerder atmosferisch van aard.
Karel V schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:14:
Ik kan me je vraag goed voorstellen. In ieder geval is je plaat nu als landschap erg mooi waardoor je als kijker toch even de tijd neemt. Toen pas ontdekte ik de pinguïns waardoor ik ook nog eens benieuwd werd naar de grote versie van je foto
Helemaal mee eens. Dit is gewoon een plaat die je groot moet bekijken :)

@thomskipsp: Hahn neemt de woorden uit mijn mond.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Kan aan mij liggen, maar die rotsen zijn ook echt niet scherp. Scherp is de voorgrond, maar na een paar meter wordt het onscherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Misschien dat jij andere standaarden hebt, maar dit is gewoon normale scherpte voor deze lens:
kijk hier onder aan de pagina bij f/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I am confus... inquestos, hoezo kom je met de E-mount Sony 20mm f/2.8 aan in deze discussie?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Omdat de foto van DivWhis daarmee gemaakt is, aldus Flickr in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een E-mountobjectief op een A-mountbody? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
inquestos schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:31:
Misschien dat jij andere standaarden hebt, maar dit is gewoon normale scherpte voor deze lens:
kijk hier onder aan de pagina bij f/8
De exif klopt niet helemaal. Maar buiten dat zie je de scherpte weggaan richting de zee (naar het midden van het beeld), dus dit is geen lens onscherpte, maar gewoon out of focus onscherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:57:
Een E-mountobjectief op een A-mountbody? :S
Ik kan zo snel alleen een E-mount-versie van die lens vinden en Flickr zegt toch echt dat hij de Sony 20mm f/2.8 heeft gebruikt :P

[ Voor 37% gewijzigd door Hahn op 05-10-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dan heb ik bij deze niks gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik ook niet 8)

behalve dat ik de scherpte in de foto helemaal niet onacceptabel vind, en de misfocus-theorie van UC nogal vergezocht gezien het beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Jij ziet toch ook wel dat de voorgrond veel scherper is dan zeg een meter of 20 verderop.
Overigens heeft ie de foto op 12mm geschoten, dus kan het niet een 20mm f/2.8 zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Universal Creations op 05-10-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Exif is een beetje gek. Want hij is genomen met een Tokina 11-16mm f/2.8. Geen idee waarom Flickr er een 20mm van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:33
Hahn schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:11:
[...]

Lieve thomskipsp,

De titel zegt het eigenlijk al: dat is water op hout... :+ En eerlijk gezegd kan ik er ook niet veel meer van maken. Het onderwerp is op zich wel origineel, maar echt boeien kan het me niet.

Wat vind je overigens van de foto's van je voorgangers in dit topic? Je voorgangers zijn namelijk ook benieuwd wat jij van hun foto's vindt :P
Haha, excuus. Het is inderdaad niet netjes om zomaar zonder andere feedback zelf om feedback te vragen.

@DivWhis: Ik vind het een mooie foto. Ik vind het alleen erg druk in de foto, door die pinguins. Dit is wel een moeilijke om én de pinguins naar voren te laten komen, én om de 'grootsheid' van het landschap tot zijn recht te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:27

Acmosa

...no comment.

@thomskipsp: Eigenlijk vind ik het wel een mooie foto door de rand van het water, dit geeft een mooie zachte tekening door het matte hout.
Misschien de volgende keer kijken wat het effect is zonder blaadjes.

@DivWhis: In antwoord op jou vraag, zou ik geprobeerd hebben de pinguins vanuit een lager standpunt te fotograferen en dan met meer lucht/achtergrond. Of minder pinguins en volledig focussen op branding met achtergrond. (waar mogelijk natuurlijk) Ik vind de blauwe kleuren en de wolken in je achtergrond erg mooi. Daar gaan mijn ogen ook meer naartoe dan naar de pinguins.

Hier heb ik geprobeerd symetrie aan te brengen in de foto. Ik vind hem in zwart-wit ook beter tot zijn recht komen dan in kleur.
Afbeeldingslocatie: http://www.acmosa.net/Shoots/Park%20Spoor%20Noord/slides/DSC_3962.jpg

But then again, I could be wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
@Acmosa Mooie foto.
@DivWhis Heel vet die kleuren. Erg scherp. Echt vette plaat

Hier nog een van mij. Afgelopen week gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5600/15443210081_e3172594fe_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tof idee, maar jammer dat de Eiffeltoren niet scherp is. Een middenweg tussen deze en de andere op je Flickr zou ik heel mooi vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Ik had hem eigenlijk wel eens willen zien zonder mensen (al gaat dat heel lastig bij de Eiffeltoren).

Ik vind de andere op je Flickr profiel beter i.v.m. de scherpe Eiffeltoren.

[ Voor 28% gewijzigd door PdeBie op 06-10-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa

Acmosa

...no comment.

@Davy1982: Inderdaad jammer dat de Eiffeltoren niet scherp is. Kan ik er van uit gaan dat dit een crop is?
Misschien de aandacht leggen op dat meisje rechts, vind haar wel interessant mede door de mensen die je door haar heen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Zeer leuk idee, en ook mooi dat de vrouw daar rechts op de voorgrond staat.

Wilde er zelf nog een keer mee aan de slag gaan (straatfoto met lange sluitertijd), dus ben wel benieuwd hoe je de foto hebt gemaakt. ND-filter, statief (maar waarom is toren dan bewogen?), timing, etc. Misschien ook een idee om meerdere foto's te maken, zodat je ze later kan combineren.

@Acmosa: mooie gevonden compositie, maar verder niet bijster interessant onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat is een leuk idee idd. De dude rechts is scherp en verder niks, maar mede door de ghost-dame rechts in beeld krijg ik wel meteen dat time-lapse gevoel en eigenlijk vind ik het alleen daarom al een geslaagde foto.
Een scherpe eifeltoren is dan hetgene wat het zou afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Oei, toevallig vanaf een statief gewerkt? Heb dat daar één keer geprobeerd en toen kwamen er meteen twee politieagenten op me af. Fotograferen met statief was daar blijkbaar niet toegestaan... 8)7

En om nog even in te gaan op de foto zelf: gaaf concept, vind het wel wat hebben dat alles bewogen is, maar inderdaad jammer van de bewogen Eiffeltoren.

[ Voor 34% gewijzigd door tobiasvs op 06-10-2014 15:26 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
Ik vindt hem super gaaf, ook al is die toren niet scherp ! :) Meest interessante foto die ik gezien heb hier in lange tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Thanks voor de comment.
Inderdaad met een nd filter gemaakt met een sluitertijd van 30 sec. Statief had ik niet bij, camera daarom op een traptrede neergezet. Eigengelijk heb ik bewust de camera even bewogen om de eifeltoren niet scherp te maken. Vond het wel wat hebben :)

Hier nog een met een scherpe eifeltoren. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3932/15443209321_abe285f8a0_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ff lekker klagen: de beweging en de mensen van de eerste met de toren van de tweede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Het standpunt vond ik van de eerste veel sterker overkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Maar het onderwerp is in de tweede foto wel echt een stuk fijner om naar te kijken. Had de lucht misschien nog iets donkerder gemaakt (blauw wat naar beneden gehaald) om het contrast met de wolken en de tegels wat groter te maken. Verder erg lekker :) Zo'n ND blijft ideaal om toeristen te laten verdwijnen van de foto.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zwart/wit allemaal. Die van mij is noodgedwongen ivm een beruchte blue spot, zonder dat ding was ik van die keuze geenszins zeker geweest (en waarschijnlijk geeneens naar op zoek gegaan). Wellicht maakt dat 'm net iets minder cliché. Nah...

Aangezien ik liever commentaar op de nieuwe versie heb, zie de update hieronder. Dit is de 'originele' versie.

@ Davy1982: zowel de schaduw op de voorgrond als het lagere standpunt geeft die eerste een dynamischere dieptewerking, zonde dat je de camera nog even hebt bewogen. De scherpe toren erin shoppen voor een optimaal resultaat? Ook met bewogen toren wint de eerste het hands down overigens.

@ Acmosa: zo'n closeup verwacht ik helemaal scherp, het onderwerp geeft echter aan de linkerkant een wat wazige indruk. De symmetrie is goed gelukt, maar of dat de foto goed gelukt maakt?

@ DivWhis: ik ben van het pro-pinguïns-kamp, ze leiden niet af van het landschap. Lekker boeiend dat de bergen op de achtergrond niet ragscherp zijn, ga je daar op detailniveau naar zitten turen met een kolonie pinguïns op de voorgrond?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Zijn wandelpad naar boom in open landschap cliché-foto's? :P Ze werken inderdaad wel altijd goed, ook in deze foto :). Pad loopt ook mooi schuin richting boom. MIsschien had de boom/zon wel precies in het midden moeten staan, of juist meer aan de linkerkant (maar dan was die weer meer cliché geweest zeker?)

Z/W vind ik ook wel aangenaam, alleen de heide zelf is mij wat donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mooie foto, refused: de lucht en de zon springen er voor mij uit. De heide had idd iets lichter gemogen. Pad brengt je mooi in de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa

Acmosa

...no comment.

@refused: Misschien idee om en portret uitsnede te maken zodat er wat minder donkere heide is te zien. Krijg je meteen meer nadruk op het pad.

Bedankt voor je feedback. De wazige indruk was mij nog niet opgevallen, was te druk bezig met de symmetrie. Oefening baart kunst, dus moet nog veel oefenen ;)

Pagina: 1 ... 7 ... 38 Laatste

Let op:
Geef ook commentaar op foto's van anderen. Het is niet de bedoeling om je foto zomaar te dumpen en te wachten op commentaar.