Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Verzamel] Solo testcasefoto's - om van te leren. deel 15 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:55

F.West98

Jongste 8 jaar-actieve user

Bedankt voor de reacties :) Inderdaad, niet alles is scherp maar dat komt omdat ik diafragma vrij open moest houden om niet al te bewogen foto's te krijgen. Ik heb al een flink deel weggeknipt. Met statief is dat natuurlijk veel minder een issue :)

@Walker78 Ik zie zelf niet echt wat er speciaal is aan de foto. Dus ik sluit me aan met hierboven: waarom vind je deze plaat zelf goed? Wellicht dat ik het mis hoor, kan zeker :)

@Hogader Mooie kleuren! Paar puntjes van kritiek: voorgrond is wel erg donker, misschien volgende keer iets van een hdr-achtige plaat maken. Verder heb ik het idee dat de horizon lichtelijk naar rechts gekanteld is, en lijkt wel alsof er een soort groene 'glow' om de takken van de boom heen zit. Bij nadere inspectie lijkt het een soort niet-helemaal-aansluitende brush te zijn?

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 32GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960 - Alles
Firesphere: Chrome is dubieus. Firefox FTW
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Walker78
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23:12
quote:
Hogader schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:00:
@F.West98 Voor mijn gevoel is het nu enkel een snapshot van een locatie die iedereen juist buiten de foto zou houden.
Precies ;)

• Weerz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 17:37
Zo, weer tijd gehad om wat plaatjes te schieten en een post te doen :*)

Zal vast personen over hebben geslagen in feedback, alvast excuus.

@F.West98 Nice! Toffe plaat, rechts is wat onscherp bij zoom. Maar denk dat het al lastig is voor de camera om alle kristallen scherp te krijgen. Maar het plaatje werk voor mij!

@jordyyyys Leuke plaat, voor mijn gevoel is de plaat niet eens in NL geschoten maar had zo in VS kunnen zijn. Maar dat is mijn gevoel :9
Het is echt een moment opname van de persoon, die pauze heeft, peuk erbij en telefoon.
Echt een beetje de tijd van nu als men ff tijd voor zichzelf heeft _O-

@ruup Dubbel, gezien ik zelf van de die tijd i.c.m. de ridderharnas hou heeft het iets.
Daarbij snap ik het wel als anderen zouden zeggen mwah doet me niks.
Daar zou het iets meer mysterie moeten leveren om dat wel te creëren....my opinion >:)

@Walker78 Te druk en ben op zoek naar wat ik moet kijken. Doet het voor mij helaas niet.
Op naar de volgende ;)

@Hogader Mooie plaat, lekkere kleuren. Wel is je logo op die plek erg vervelend.
Zou dat linksboven plaatsen, gezien het zwarte. Maar zeker niet centraal in je plaat.

Zo, nu maar het plaatje van mij.

Note to self, volgende keer de kop iets scherper krijgen!

Instagram Post - DSC_6341 - 20180212

Instagram | Flickr | Nikon D3400 -> Sigma Art 18-35MM F/2.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM F2.8 | TAMRON 18-400MM F/3.5-6.3

• jordyyyys
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15-11 10:01
quote:
Weerz schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:22:
@jordyyyys Leuke plaat, voor mijn gevoel is de plaat niet eens in NL geschoten maar had zo in VS kunnen zijn. Maar dat is mijn gevoel :9
Het is echt een moment opname van de persoon, die pauze heeft, peuk erbij en telefoon.
Echt een beetje de tijd van nu als men ff tijd voor zichzelf heeft _O-
[afbeelding]Instagram Post - DSC_6341 - 20180212
Thanks! De foto is inderdaad niet in Nederland geschoten maar in Praag :P

Toffe foto van een mooie vogel! Ik had zelf de vogel iets meer ruimte aan de rechterzijde gegeven, en geprobeerd de onderkant van de vogel iets lichter te maken. Wel een pracht beest!

iPhone X 64 GB | Canon 40d | www.instagram.com/jorvisuals

• Weerz
  • Laatst online: 19-09 17:37
Thanks! Grappige is dat hij die ruimte wel heeft in de foto. Heb hem alleen gesneden.
Wat betreft de onderkant/klauwen, heb ik gedaan...werd alleen onnatuurlijk gezien het licht achter hem vandaan kwam en dit in in praktijk nooit mogelijk was :X
Heb de exposure daarop dan ook maar weggehaald.

Heb een foto van zijn klauwen apart genomen, wat een monsters zijn dat.

Instagram | Flickr | Nikon D3400 -> Sigma Art 18-35MM F/2.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM F2.8 | TAMRON 18-400MM F/3.5-6.3

• stevens20
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:01
@weerz

Ik zou hem inderdaad iets meer ruimte maken. Ook mag de foto iets lichter waardoor de veren iets beter uit komen.

Zelf heb ik ook weer een plaatje om te delen. Ik dacht tijdens het maken dat de hele vlinder scherp was maar helaas bleek dat niet zo te zijn. Verder ben ik er wel trots op en ben ik benieuwd naar jullie reactie en opmerkingen

_2130132 by Daan Stevens, on Flickr

stevens20 wijzigde deze reactie 14-02-2018 18:46 (22%)

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• sys64738
  • Laatst online: 13-11 17:45

sys64738

Press play on tape

@Walker78 Mooie locatie met veel potentie. Helaas komt dat in deze plaat neit echt uit de verf. Ik zie heel veel en weet niet precies wat het onderwerp is. Wat wil je vertellen met de plaat?

@Hogader Mooie lucht. Had daar ook graag meer reflectie van gezien. Door een lager standpunt te nemen (indien mogelijk natuurlijk) had je meer reflectie op de foto kunnen krijgen wat hem denk ik nog stukje mooier had gemaakt. Oh en dat watermerk leidt behoorlijk af. Ben sowieso geen watermark voorstander maar dit werkt echt niet.

@Weerz Mooi statig beest. Mooie capture. Hij had wel iets meer van het randje af gemogen. Nu valt ie er bijna af. En misschien de schaduwen op de vogel iets omhoog in Lightroom. Volgens mij zit er heel veel mooi detail in verborgen.

@stevens20 Zo zie je maar weer eens hoe belangrijk focussen is. Deze had echt op zijn kopje gefocust moeten zijn dan had ie echt beter geweest. En als je dat de volgende keer gaat doen, let dan ook even op de achtergrond. Die heb je niet altijd voor het kiezen maar deze twee vlakken zijn niet zo mooi als een egale achtergrond.

Zal zelf ook even wat feedback materiaal plaatsen. Het is weer de tijd van het mos. Dus macro lens erop en klikken maar. Was ook heerlijk weer vandaag dus was sowieso geweldig buiten te zijn. Ben wel blij met deze plaat. Hoekje rechts bovenin had wel lichter gemogen. En het voorste zaaddoosje zit voor de achterste maar dat vind ik wel iets hebben....

Front to Back @ Flickr

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14-11 15:27
@Weerz Cool beest, maar ik vind de foto erg donker. Volgens mij had die wel een stop lichter gekunt. Het detail op de borst valt nu wat weg. Ook de achtergrond maakt het een erg drukke foto. De bokeh is erg onrustig. Wellicht dat een ander standpunt de foto wat meer in balans had gebracht.

@stevens20 Mooie kleuren en goede belichting. Als de vlinder andersom had gezeten was de foto echt top geweest. Die achtergrond stoort mij niet. Wel dat je de vlinder op de kont kijkt en dat ook de kont alleen scherp is.

@sys64738 Lekkere abstracte plaat met zachte kleuren. Ik vind dat donkere deel helemaal niet storend. Anders werd de foto denk ik erg saai...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:37
quote:
sys64738 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:11:
En het voorste zaaddoosje zit voor de achterste maar dat vind ik wel iets hebben....
Strikgenomen zijn het geen "zaaddoosje(s)", maar sporendoosjes. Voor de gemiddelde leek niet echt van belang, maar wanneer je specifiek mossen gaat fotograferen, kan je maar beter de juiste terminologie volgen.

Ik vind het wel jammer, dat het (scherpe) onderwerp gedeeltelijk wordt doorsneden door de achtergrond, maar het licht is wel sprookjesachtig.

• TKroon
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Dag medefotografen! Het is weer even geleden, maar ik ben benieuwd wat jullie van deze foto van vorig jaar in Canada vinden. Heb me wat meer verdiept in nabewerking en wat tutorials gevolgd, naar mijn idee is het erop vooruitgegaan ;)

Wild Pacific Trail - Ucluelet, BC by Thomas Kroon, on Flickr

@Hogader Mooie kleuren in bijna de hele foto, maar het groenblauwe rond de boom lijkt niet te passen bij de rest. De voorgrond zou ik nog een tikkeltje lichter maken, maar zeker niet teveel.

@jordyyyys Leuke foto! Ik vind straatfoto's altijd leuk om te zien, maar gek genoeg trekt het mezelf niet om te doen, en jij beschrijft precies waarom ;) ik zou de hele tijd bang zijn dat mensen er ongemakkelijk van worden. Ik vind de afgesneden mensen niet storend, het geeft juist wat diepte aan de foto vind ik.

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@BugBoy Bij nader inzien heeft die donkere hoek wel wat inderdaad.

@Toff You got me. Ieder jaar ga ik weer de fout in met die naam. Dank voor de correctie.

@TKroon Te veel Serge Ramelli filmpjes gekeken? ;-) Oftewel: Vind hem wat te magenta (maar ik moet mijn monitor nog wel kalibreren dus misschien ligt het aan mij). Los van de kleur vind ik de tak op de voorgrond helaas wat storend. Zonder die tak was de flow beter geweest en werd je nog meer de foto ingezogen.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• TKroon
  • Niet online
quote:
sys64738 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:23:
@BugBoy Bij nader inzien heeft die donkere hoek wel wat inderdaad.

@Toff You got me. Ieder jaar ga ik weer de fout in met die naam. Dank voor de correctie.

@TKroon Te veel Serge Ramelli filmpjes gekeken? ;-) Oftewel: Vind hem wat te magenta (maar ik moet mijn monitor nog wel kalibreren dus misschien ligt het aan mij). Los van de kleur vind ik de tak op de voorgrond helaas wat storend. Zonder die tak was de flow beter geweest en werd je nog meer de foto ingezogen.
Ik moest de naam even opzoeken, maar het was hem niet ;) dankjewel voor de feedback!

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:45

Deathchant

Don't intend. Do!

@TKroon Ik vind de magenta look eigenlijk wel mooi passen bij dit landschap. Ik vind echter de boomstam op de voorgrond niet echt geweldig, maar ik snap dat als je em eraf kropt het perspectief wat verandert...

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:05

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Heb je niet een foto gemaakt over het hekje heen? Het hekje trekt wel erg de aandacht ook omdat het focuspoint er op ligt.

Magenta is een kwestie van smaak denk ik. Zou hier denk ik meer een warmere toon hebben gekozen.

• TKroon
  • Niet online
Nu ik er na jullie feedback nog eens naar kijk had ik de boomstam er beter af kunnen laten. Ik was aan het experimenteren met meer voorgrond in mijn landschapsfoto’s. Bijsnijden gaat met deze foto inderdaad niet lukken.

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:48

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik vind de magenta ook wel mooi. Het reflecteert ook met hetzelfde kleurverloop in het water natuurlijk en met de magenta look is dat extra funky :-p

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• sys64738

sys64738

Press play on tape

In afwachting van de echte winterpret nog maar eentje van afgelopen maand. Heb al eerder foto's van deze plek gepost maar blijft gewoon erg fotogeniek. Vlak bij het meer dus als er mist is, is het hier prima schieten. Maar als ik toch mag kiezen... doe mij dan maar ijs/schaatspret en sneeuw. Kijk echt uit naar komende week!

Black Trees @ Flickr

• Toff
@sys64738 Stemmige foto. De voorste boom had ik liever wat scherper gezien (dichterbij gaan?) en daarop aansluitend, vind ik de voorgrond te prominent aanwezig. Heb je al eens naar een vierkante crop gekeken?

• stevens20
@sys64738
Er is ook in mijn ogen iets met die eerste boom wat me niet irriteert. Ik weet niet precies wat het is.

Wel een gaaf effect dat de bomen iets wat scheef staan. Dat geeft ook wel wat karakter mee, ik heb gelijk het gevoel dat er een constante gure koude wind staat.

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@Toff Vind het pad juist wel wat hebben. Smaak verschilt, zo wordt maar weer eens bewezen. En de boom is al best scherp hoor. Denk dat je hem vooral dichterbij had willen hebben.

@stevens20 Die eerste boom is in het midden donkerder/zwarter dan de rest van de boom. Komt niet door de bewerking maar was in de originele foto ook al zo. Kan met een brush nog eens proberen hem daar wat lichter te maken. En die bomen zijn echt zo scheef. Viel me de eerste keer dat ik ze schoot ineens ook op. Later keer op gelet en het lag niet aan de foto. Dit groepje staat behoorlijk scheef. Maar ik vind het ook wel wat hebben.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
@stevens20 (Aurelia foto) Kleur is goed, ik zie op Flickr dat je f5.6 gebruikt hebt en iso400, ik zou volgende keer gaan voor f7 of hoger en iso100. f7 of hoger geeft meer scherptediepte (maar ten koste van lichtsterkte, dus hou de meting in de gaten en flits bij). Ikzelf gebruik voor macro altijd f7 of hoger (alhoewel f9 al onscherper wordt met mijn Sigma 105mm) en iso 100 + flits (speedlite met eigengemaakte diffuser van een boterkuipje) Geen idee of jouw camera dat ook doet bij iso op auto, maar mijn Canon 700D doet het iig wel: wanneer je de flits gebruikt van de camera en iso op auto dan is de minimum iso waarde 400.

Overigens is het lastig om de gehele vlinder er uberhaupt scherp op te krijgen want het lijf + vleugels is veelal langer dan de scherptediepte van je lens in dit soort situaties, dus dat het niet helemaal scherp is, is niet vreemd.

Bij dit soort fotos probeer ik wel altijd de ogen iig scherp te krijgen en het insect van voren als het kan (ik gebruik manual focus btw). Stel je lens scherp, en druk de ontspanknop half in, beweeg dan langzaam de camera totdat de scherptediepte op het gedeelte valt wat je in ieder geval scherp op de foto wilt hebben en adem uit, en druk dan af. Omdat je al half hebt ingedrukt is er niet veel kans op beweging en verplaatsing van je scherptediepte. Ademtechniek is belangrijk bij macro :)

@sys64738 mooie zwartwitprent, goede lijn gekozen die je de foto intrekken. Gras is wellicht wat te contrastrijk , maar daar ontkom je wellicht niet aan met de rijp op het gras.

Zelf nog een foto gemaakt van een groot ringenkunstwerk dat ze hier in Scheveningen hebben gemaakt op het strand:

Rings Beside the Sea by Frans Bouma, on Flickr

Lead developer of LLBLGen Pro.
https://fransbouma.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@EfBe Nice! Komt goed tot z'n recht in zwart/wit. :Y
Ben toch benieuwd hoe dit in kleur er uit zou zien.

Ik dacht in eerste instantie dat de horizon niet helemaal recht liep, en heb je foto op volle resolutie bekeken en er een rechthoek langs gelegd. Toen bleek 'ie wel recht te zijn! ;)
Apart, hoe je voor de gek gehouden wordt door die minieme donkere, taps toelopende lijn aan de rechterzijde. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@EfBe Super plaat. Mooie lijnen en fraaie lucht erachter. En Z/W is prima keuze voor dit onderwerp. Enige wat me opviel is die wolk helemaal links bovenin. Die heeft een beetje rare vorm/verloop en zou ik zelf weg clonen.

• EfBe
  • Niet online
Dank allen :)

@ehtweak :) In kleur: https://abload.de/img/export2-2588i5sbk.jpg Ja die cirkels vertekenen het beeld compleet.

@sys64738 nou je het zegt, dat is inderdaad iets wat beter weg had gekund. Er is al veel weggehaald hier overigens, de horizon lag vol met schepen en er lag nogal wat vuil op het zand (de troep die mensen achterlaten... :/ ) Z/W was idd iets beter dan kleur, was met opzet laat op de middag gegaan dus lange schaduwen, en mooi op tijd, volgende dag (woensdag) lag er half sneeuw op ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@EfBe Wow. Die kleurenversie is mooier dan ik verwacht had! De onderkant iets warmer en wat meer contrast en dan is die misschien nog wel mooier dan de Z/W versie. Geen slechte "vangst" zo. ;-)

Maar de versie met sneeuw had ik ook wel willen zien hoor. Volgens mij ook heel mooi.

• EfBe
  • Niet online
@sys64738 heh :) Dank je, nou die sneeuwversie was toch wat minder geworden denk ik, het was nl. niet alleen op de bovenkanten gevallen, leek allemaal erg rommelig. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 21:31
quote:
TKroon schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:50:
Heb me wat meer verdiept in nabewerking en wat tutorials gevolgd, naar mijn idee is het erop vooruitgegaan ;)
Mooie plaat! Mag ik vragen wat voor tutorials je hebt gevolgd? Stoei zelf ook wat met nabewerking, wil daar graag wat vooruitgang in maken :-).

@EfBe Mooie plaat in zwart wit. Het lijnenspel maakt dat het lijkt alsof de horizon krom loopt (Terwijl ie wel recht is).

@sys64738 Prachtig schimmige foto, alleen zit er naar mijn smaak nog iets te veel "haze" in de voorste boom omdat het gras heel scherp en contrastrijk is. Ben tevens benieuwd hoe die er in kleur uit ziet.

Zelf vorige week tijdens het koude winterweer bij zonsopgang een paar foto's geschoten. Deze is denk ik mijn favoriet.

• TKroon
  • Niet online
quote:
Terrz schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:34:
[...]

Mooie plaat! Mag ik vragen wat voor tutorials je hebt gevolgd? Stoei zelf ook wat met nabewerking, wil daar graag wat vooruitgang in maken :-).

Zelf vorige week tijdens het koude winterweer bij zonsopgang een paar foto's geschoten. Deze is denk ik mijn favoriet.

[afbeelding]
Deze tutorial. De man zelf is ehm, bijzonder ;) maar hij legt wel erg goed uit. Wat mij vooral heeft geholpen is dat je geen mooiere foto krijgt door vooral aan de schaduwen en hooglichten te trekken, maar vooral ook donkere delen te behouden, en de felle delen waar de zon op schijnt wel fel te houden. Daardoor kreeg ik ineens veel mooiere kleurverlopen en zag het er natuurlijker uit.

Jouw foto heeft ook erg mooie kleuren. Rustige foto :) Uit interesse: wat zijn die twee vegen links bovenin?

• Terrz
  • Laatst online: 21:31
quote:
TKroon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:57:
[...]

Deze tutorial. De man zelf is ehm, bijzonder ;) maar hij legt wel erg goed uit. Wat mij vooral heeft geholpen is dat je geen mooiere foto krijgt door vooral aan de schaduwen en hooglichten te trekken, maar vooral ook donkere delen te behouden, en de felle delen waar de zon op schijnt wel fel te houden. Daardoor kreeg ik ineens veel mooiere kleurverlopen en zag het er natuurlijker uit.

Jouw foto heeft ook erg mooie kleuren. Rustige foto :) Uit interesse: wat zijn die twee vegen links bovenin?
Bedankt voor de link. Ik vind zijn nabewerking wel "over the top", het wordt er onrealistisch van. Maar zijn trucjes en bewerkingen zijn wel heel bruikbaar :-).

Ik heb aan mijn foto bijna niks bewerkt. Die twee vegen zijn vliegtuigsporen, geven een apart effect zo.

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22:26
@sys64738 & @EfBe Altijd fijn zwart wit! Bij beide zit er mooi diepte in door de kromme lijnen. Bij de foto van @EfBe weet ik niet zo goed wat ik van de lucht vind.

@Terrz Die strepen vind ik wel wat storend, maar verder prima foto welke een stuk beter is dan de tuinschilderijen bij de Intratuin ;)

Deze kwam ik pas tegen in een speeltuin bij mij om de hoek.

20180203-DSC00547 by Roger Wilco, on Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F.West98

F.West98

@TKroon Zoals anderen ook al opmerkten, die onderin is enigszins afleidend. Ook vind ik m een beetje erg koeltjes, had wel iets warmer gemogen op zich, dan komt dat magenta er ook iets beter uit. Maar wel mooie plek!

@sys64738 Mooie foto zo in de mist! Had je ook nog wat aan je clarity gezeten bij de takken in de boom? Daar kan je vaak ook nog leuke effecten mee krijgen.

@EfBe In kleur vind ik m op zich beter dan in z/w, zeker omdat er in de lucht een gekke overgang/contrast zit. Desondanks doet het me toch niet heel veel, ik weet niet precies waarom.

@Terrz Mooie kleuren, maar enigszins storend de grootste pluimen net niet scherp zijn. Misschien had je iets meer scherptediepte kunnen creëren, dan was het nog wel mooier geweest imo.

@MRIdev Interessant! De bruine kleur onderin vind ik er niet helemaal bij passen, die had ik zelf iets meer richting oranje/geel getrokken, het maakt de foto een beetje saai/grauw nu. Maar verder erg mooi!

Ik zag dit weekend toen het begon te dooien dat een hele emmer met water volledig was bevroren, inclusief wat herfstbladeren die er nog in dreven. Hele ding naar binnen gehaald en even creatief geweest met de flitser. Dit vond ik één van de betere, misschien dat ik binnenkort nog eentje post.

1/60sec, f/11, ISO 100 geschoten op een 80D + 100mm f/2.8 Macro uit de hand.
Ik vond het effect van die tientallen luchtbelletjes in het ijs echt heel mooi, met een beetje een goudbruine gloed op het blad.

F.West98 wijzigde deze reactie 07-03-2018 19:39 (4%)

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 32GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960 - Alles

• Photons
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 09-06 14:15
@F.West98 Vet! Ik hou van dit soort abstracte, niet identificeerbare beelden. Er zit beweging in en je ziet een prachtig kleurenpalet. Misschien is de vlek er goed uit te clonen?

Verder denk ik dat de foto van goed naar super getild zou worden als je gebruik had gemaakt van focus stacking.

• F.West98

F.West98

quote:
Photons schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:22:
@F.West98 Vet! Ik hou van dit soort abstracte, niet identificeerbare beelden. Er zit beweging in en je ziet een prachtig kleurenpalet. Misschien is de vlek er goed uit te clonen?

Verder denk ik dat de foto van goed naar super getild zou worden als je gebruik had gemaakt van focus stacking.
Bedankt :)
Die vlek viel idd vrij groot te klonen, meestal probeer ik zulke grote dingen niet eens, maar nu pakte het goed uit!

Focus stacking was misschien beter geweest inderdaad (alhoewel, dat ijs was vrij dik dus je hebt een flinke hoeveelheid foto's nodig), maar ik heb deze nu uit de hand geschoten dus dan is het niet goed te doen. Ik had niet veel tijd dus had even geen zin om moeilijk te doen met een statief. En focus stacking heb ik ook nog niet heel veel ervaring mee, moet ik ook een keertje mee gaan experimenteren :)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Het effect is mooi en ludiek, maar to be honest, als je niet erbij had gezegd dat het een emmer water was met een bevroren blad was ik niet verder gekomen dan "iets ingevroren".

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:36
quote:
Deathchant schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:03:
Het effect is mooi en ludiek, maar to be honest, als je niet erbij had gezegd dat het een emmer water was met een bevroren blad was ik niet verder gekomen dan "iets ingevroren".
Zelfs dat het ingevroren was had ik er misschien niet eens direct uitgehaald. En dat vind ik juist ook wel het leuke eraan, het zet je aan tot denken wat het nou eigenlijk zou kunnen zijn :)

The devil is in the details.

• F.West98

F.West98

Het was inderdaad ook niet mijn bedoeling om het herkenbaar te maken. Ik vond het juist leuk in dit geval om met iets niet-alledaags dit soort foto's te maken, waarbij ik iig enorm kan genieten van de kleuren en de foto omdat je er maar naar blijft kijken, juist omdat het zo ongewoon is.

• Evano
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 14-11 21:40
Inderdaad, bij zo’n abstracte foto gaat het er toch juist om dat je niét ziet dat het om een emmer water met bevroren blad gaat? Weg fascinering als je dat wel direct weet. Ik vind het een gave foto. Ik heb ook het idee dat je langzamerhand best aardig een niche aan het masteren bent F.West98. Leuk, ga zo door :)

• EfBe
  • Niet online
@F.West98 gave foto :) Vooral dat de bevroren druppels naar een verdwijnpunt lijken te wijzen wat de kijker ook de suggestie geeft van snelheid, hoe gek dat ook klinkt met ijs ;) (Ruimteschip dat naar rechts vliegt door een meteorenregen bv. al gaat dat wat ver wellicht als je weet wat het werkelijk is). Leuk idee!

Hier een shot van afgelopen dinsdag, waarbij ik een split toning experiment heb gedaan om het constrast tussen oud (de bunkers) en nieuw (de pier en het reuzenrad (:X)) te accentueren (dit is de 1e strandovergang ten noorden van Scheveningen)

Old watches over New by Frans Bouma, on Flickr

• F.West98

F.West98

quote:
Evano schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:33:
Inderdaad, bij zo’n abstracte foto gaat het er toch juist om dat je niét ziet dat het om een emmer water met bevroren blad gaat? Weg fascinering als je dat wel direct weet. Ik vind het een gave foto. Ik heb ook het idee dat je langzamerhand best aardig een niche aan het masteren bent F.West98. Leuk, ga zo door :)
Bedankt :D
quote:
EfBe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:12:
@F.West98 gave foto :) Vooral dat de bevroren druppels naar een verdwijnpunt lijken te wijzen wat de kijker ook de suggestie geeft van snelheid, hoe gek dat ook klinkt met ijs ;) (Ruimteschip dat naar rechts vliegt door een meteorenregen bv. al gaat dat wat ver wellicht als je weet wat het werkelijk is). Leuk idee!
Sterker nog, dat zijn geen druppels, maar luchtbellen in het ijs ;) En het klopt dat die een mooi idee van beweging lijken te geven, ik vond dat ook één van de sterkere punten :)
quote:
Hier een shot van afgelopen dinsdag, waarbij ik een split toning experiment heb gedaan om het constrast tussen oud (de bunkers) en nieuw (de pier en het reuzenrad (:X)) te accentueren (dit is de 1e strandovergang ten noorden van Scheveningen)

[afbeelding]Old watches over New by Frans Bouma, on Flickr
Om eerlijk te zijn doet deze foto me niet veel. De duinen zijn mij iets te groenig maar ook wat grauw, en één van de onderwerpen die je zelf noemt (de bunkers) zijn juist enorm donker en vallen enigszins weg. De gebouwen in de verte lijken dan weer alsof je een flinke dosis "dehaze" (nevel verwijderen) hebt gebruikt (maak ik me zelf ook wel eens schuldig aan), waardoor die ook wat blauwig zijn. Ik vind het zelf altijd mooi als de kleuren die je gebruikt in split toning complementair zijn. Zo heb ik in die foto van mij gelig en paarsig gebruikt.

Misschien dat wat dichter bij die bunkers je beoogde effect beter uit de verf komt, want nu vallen die bunkers een beetje weg in het landschap (dat is natuurlijk ook wel te verwachten, het zijn immers bunkers :P )

• EfBe
  • Niet online
quote:
F.West98 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:35:
Om eerlijk te zijn doet deze foto me niet veel. De duinen zijn mij iets te groenig maar ook wat grauw, en één van de onderwerpen die je zelf noemt (de bunkers) zijn juist enorm donker en vallen enigszins weg. De gebouwen in de verte lijken dan weer alsof je een flinke dosis "dehaze" (nevel verwijderen) hebt gebruikt (maak ik me zelf ook wel eens schuldig aan), waardoor die ook wat blauwig zijn. Ik vind het zelf altijd mooi als de kleuren die je gebruikt in split toning complementair zijn. Zo heb ik in die foto van mij gelig en paarsig gebruikt.
Dat is de split toning (in lightroom): highlights krijgen de ene kleur (blauw hier) en shadows de andere (geel hier) :) De mate waarin je dat doet is uiteraard controleerbaar.
quote:
Misschien dat wat dichter bij die bunkers je beoogde effect beter uit de verf komt, want nu vallen die bunkers een beetje weg in het landschap (dat is natuurlijk ook wel te verwachten, het zijn immers bunkers :P )
Is wel een beetje zo inderdaad. Nog meer de schaduwen opkrikken maakt de foto alleen fletser... naja volgende keer iets om rekening mee te houden. Dank :)

• Photons
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 09-06 14:15
@EfBe Ik snap waar je naartoe wilt, maar op deze manier lijkt het alsof je een goedkoop gradueel ND filter hebt gebruikt, waardoor er (ongewenst) een blauwe zweem is ontstaan.

Een strakkere uitsnede waarbij je 50% in plaats van 75% voorgrond laat zien zou er voor zorgen dat je concept sterker naar voren komt.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb gisteravond een simpele zonsondergang gefotografeerd. Ik heb in photoshop het 'drama' een beetje aangezet, maar ik ben niet helemaal tevreden over de blown-out bomenrand.
bewerkt

Ik denk dat ik daar bij het nemen van de foto al iets aan moet doen. Wat zijn jullie ideeën hierover?

EDIT: EXIF data
exif

DirtyBird wijzigde deze reactie 22-03-2018 11:33 (16%)

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 11:36
Wat bedoel je met blown out? Dat de bomen zwart zijn of dat er een halo rond de bomen zit bij de zon?
Dat eerste kan je fixen door twee opnames te gebruiken of ipv photoshop met lightroom te werken.
Dat tweede is niet zo veel tegen te doen. Zit min of meer in de lens. Je kan proberen ook hier een tweede opname met hogere sluitertijd te nemen.

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@DirtyBird Als ik naar je exif kijk zie ik een bestandsgrootte van 2MB, heb je wel in RAW geschoten? Anders is dat natuurlijk de eerste stap.

Highlights kan je terugbrengen en verdiep jezelf ook even in brackets en luminosity mask.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik bedoel inderdaad de gele gloed om de bomen heen. Ik heb ook hdr shots geprobeerd, geen stack omdat ik geen statief mee had. De exif is van je jpeg, de bewerkig is met de raw gedaan.

• Radeon
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:35

Radeon

Today is a good day to die

@DirtyBird de lucht vindt ik wel mooi gelukt, maar wat Unidentified al zegt aan de bestandsgrootte te zien heb je geen RAW geschoten. Dus je verliest al veel mogelijkheden door de jpeg shot.

Kwam toevallig me macro lens weer eens tegen dus ben ik even mee op pad geweest. En kwam ik die skelet van een blad tegen.

Macro leave by Martijn den Heijer, on Flickr

It's never easy.....

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

@Radeon Nee dat klopt niet. Ik heb de foto in raw geschoten en bewerkt. Daarna heb ik er een HQ jpeg van gemaakt. Omdat deze nog steeds te groot was voor het tweakers fotoalbum heb ik hem geresized. Dat is wat je nu ziet. Aangezien ik de foto via whatsapp op mn pc heb gezet is de exif verloren gegaan. Wat je nu ziet is dus wel een resultaat van dubbele compressie.

Oh en mooie foto trouwens. Wat mij betreft is de DOF erg krap, maar misschien is dat wel inherent aan macro :)

DirtyBird wijzigde deze reactie 24-03-2018 17:21 (13%)

• Hahn
quote:
DirtyBird schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:20:
@Radeon Nee dat klopt niet. Ik heb de foto in raw geschoten en bewerkt. Daarna heb ik er een HQ jpeg van gemaakt. Omdat deze nog steeds te groot was voor het tweakers fotoalbum heb ik hem geresized. Dat is wat je nu ziet. Aangezien ik de foto via whatsapp op mn pc heb gezet is de exif verloren gegaan. Wat je nu ziet is dus wel een resultaat van dubbele compressie.

Oh en mooie foto trouwens. Wat mij betreft is de DOF erg krap, maar misschien is dat wel inherent aan macro :)
WhatsApp lijkt me niet de beste manier om je foto's over te zetten inderdaad. Dropbox, Google Drive, e-mail, lijken me allemaal een stuk beter ;)

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:40
@DirtyBird Mooie foto maar een beetje heftig bewerkt. Is nu wel heel erg blauw / paars en nog redelijk donker voor mijn smaak. De gloed rond de bomen vind ik best meevallen eigenlijk. Een HDR was beter geweest denk ik maar dan krijg je ook al snel halo's.

@Radeon Prettige belichting, onderwerp is goed scherp. Ik vind het onderwerp alleen een beetje saai maar dat is meer mijn eigen smaak denk ik. :p

Afgelopen weekend moesten we op ons nichtje passen. Een leuke wandeling in de buurt gemaakt en dit plaatje geschoten. Ben benieuwd naar jullie opbouwende kritiek.

Zelf had ik graag de ogen scherp gehad (ook al lijdt het me niet erg af) en had ik het kind iets beter gefatsoeneerd kunnen worden voordat ik de foto nam. :9

Klik voor groter.

Pindakaas wijzigde deze reactie 03-04-2018 15:14 (9%)

don't mind me

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Pindakaas Oei, haar huid is wel erg geel/oranje geworden he. Dat zou ik echt ff goed editen. De pose is leuk, maar haar gezicht is verder best onscherp. Wellicht had je hier wat meer uit kunnen halen met backbutton autofocus op haar ogen en dan recompose.

• Koelman87
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21:52
Sinds lange tijd de DSLR ook maar weer eens uit de tas gehaald. Aantal jaren geleden redelijk fanatiek gefotografeerd, maar een beetje in het slop geraakt. Met een trip naar IJsland in het vooruitzicht het één en ander weer afgestoft en aangeschaft. Voorzien van een nieuw objectief (Canon 17-40 USM) en een nieuwe set filters de Zaanse Schans bezocht en (onder andere) onderstaande foto gemaakt die ik toch tocht even wilde showen.

Ik ben er achter gekomen dat mijn body waarschijnlijk zijn beste tijd een beetje heeft gehad, helaas. Veel dode pixels en de scherpte laat ook wat te wensen over. Ik heb het idee dat de body het aangeschafte objectief een beetje tekort doet.

Maar goed, de foto. Lucht was (redelijk) saai, was bewolkt, zonnetje wilde er niet echt doorheen komen. Toch wel aardig tevreden over het resultaat. In Photoshop de nodige nabewerking gedaan op het gebied van kleuren, contrast en scherpte.

Zaanse Schans by Stefan Koelman, on Flickr

Hoor graag de tips en tops! Ik volg dit topic overigens nog niet erg lang, maar ben wel voornemens wat actiever bij te gaan dragen.

Canon EOS 80D & EOS 350D | Canon EF 17-40mm f/4L USM | Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM

• Universal Creations
  • Laatst online: 18:25
quote:
Deathchant schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:45:
@Pindakaas Oei, haar huid is wel erg geel/oranje geworden he. Dat zou ik echt ff goed editen. De pose is leuk, maar haar gezicht is verder best onscherp. Wellicht had je hier wat meer uit kunnen halen met backbutton autofocus op haar ogen en dan recompose.
Met een A6000 kun je gewoon een focuspunt precies op de juiste plek leggen ;)
Maar eens met je: haar oor is oranje...

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@Radeon Mooi onderwerp (deze zelf ook paar keer geschoten). Maar om dit goed te laten werken heb je zo min mogelijk afleiding nodig. Vind de achtergrond en het laatste stuk van het steeltje te druk en daarom kijkt de foto niet heel lekker.

@Pindakaas Mooie pose. En leuk actiefoto van deze jonge dame. De kleur vind ik prima. Lekker herstachtig. Maar ik vind hem wat krap gekaderd. Iets meer ruimte had voor meer rust gezorgd. En zoals je zelf al aangaf volgende keer netjes focussen op haar oog. Persoonlijk zou ik ook dat wit-blauwe bord (in de achtergrond bij haar schouder) wegclonen (maar dat komt meer door mijn OCD geloof ik ;-))

@Koelman87 Tja. Ik snap dat de verleiding er is om deze te schieten. Maar hij is echt al 5 miljoen keer gedaan (en ik denk dat dat niet eens overdreven is). De compositie is best OK maar ook weer zoals iedereen hem schiet. En als de lucht dan ook niet bijzonder is, heeft de foto niet zo veel toegevoegde waarde (behalve dat je hem zelf geschoten hebt). Ik vind het altijd veel mooier om op zo'n bekende plek rond te lopen en juist bijzondere dingen op te zoeken en te laten zien aan iedereen. De Zaanse Schans heeft zat van dat soort plekjes/kansen. Dus nu je je fotografie warming-up weer gehad heb, kun je op zoek naar iets originelere composities en/of mooiere luchten.

sys64738 wijzigde deze reactie 03-04-2018 19:49 (34%)

• Pindakaas
@Deathchant @Universal Creations @sys64738
Voor het eerste aan de slag geweest met mijn nieuwe lens. (Sigma 30mm 1.4) vandaar dat hij inderdaad iets krap gekaderd is. Kleuren vind ik zelf wel aardig maar in haar gezicht is het misschien een beetje too much inderdaad.

Ik ben nog aan het uitvogelen hoe de eye-focus precies werkt. :) Blijft lastig om op de juiste plek te focussen terwijl dat meisje zo druk bezig is.

Pindakaas wijzigde deze reactie 04-04-2018 08:35 (10%)

don't mind me

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
Pindakaas schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:34:
@Deathchant @Universal Creations @sys64738
Ik ben nog aan het uitvogelen hoe de eye-focus precies werkt. :) Blijft lastig om op de juiste plek te focussen terwijl dat meisje zo druk bezig is.
Eye-AF assignen aan je AEL button, je focus op AF-C zetten en dan die knop inrammen, meer is het niet ;)

• Pindakaas
Klopt ja. Maar de a6000 kan geen AF-C icm met eye focus jammer genoeg.

don't mind me

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:47

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

@Pindakaas Dat orange/teal filter is inderdaad nogal heftig. Als ik er zo naar kijk is rood ongeveer direct omgezet naar oranje. Kijk maar naar haar oor en haar duim.
Een cinematische look is leuk, maar het moet nog wel een beetje kloppen qua kleuren wat mij betreft.

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:06

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

@Koelman87 Ik vind het een mooie compositie, ik stoor me persoonlijk alleen een beetje aan de blauwe gloed, is de witbalans expres zo koud ingesteld? :)

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Press play on tape

Jaaa. De lente is nu echt begonnen. Heerlijk weer op pad met de camera om de ontluikende natuur vast te leggen. Moet bekennen dat het wel weer beetje wennen was maar uiteindelijk wel paar platen geschoten waar ik blij mee was.

Insecten zijn nog steeds niet de geduldigste modellen die je je kunt wensen maar de aanhouder wint. Helaas wel in landscape geschoten en dus flink moeten croppen. Grote print zit er niet in dus maar dat mag de pret niet drukken (ok, een klein beetje).

First day of Spring @ Flickr

• MRIdev
@Radeon Heb je jou foto al eens geprobeerd om te zetten naar zwart-wit en dan wat aan de kleurkanalen lopen trekken. Ik zie veel lijnen, dus kan misschien best goed uitpakken. Je foto vind ik best goed alleen het gekke is dat mijn oog steeds naar het blaadje links gaat, maar toch in het midden wil blijven in verband met de lijnenspel.

@Pindakaas Op zich al genoeg gezegd over de kleuren. Van mij had ie rechts ook nog wat meer ruimte mogen hebben, maar verder spreekt de foto me zeker aan.

@sys64738 Als de insecten niet geduldig zijn dan moet je het zelf zijn :+ . Lekker scherp!

Van mij een foto welke ik voor het thema 'verleiding' heb gemaakt. Zelf ben ik niet helemaal tevreden over de niet voldoende aanwezigheid van het MacDonalds teken. Dit komt door de plek waar de paal staat en daardoor kon ik ook de compositie niet helemaal maken zoals ik hem in mijn hoofd had. Hoofdrede om deze te plaatsen is om opmerkingen/ideeën over de bewerkingen.

MarkvUden_FotoCafeApril_Verleiding by Roger Wilco, on Flickr

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
MRIdev schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:57:
Hoofdrede om deze te plaatsen is om opmerkingen/ideeën over de bewerkingen.

[afbeelding]MarkvUden_FotoCafeApril_Verleiding by Roger Wilco, on Flickr
Hij is erg onscherp, sterker nog, hij is nergens echt scherp. Hij is megadonker en to be honest...we kijken naar een (saaie) weg met een overbelicht McDonaldsteken en 2 prominent aanwezige lantaarns...
Zelfs met de context dat het voor een thema "verleiding" moet zijn kan ik er zelf geen connectie mee maken tbh...
Om dan toch wat tips te geven: je kunt een langere belichting gebruiken zodat het niet zo donker is. Maak indien nodig een multiexposure om de highlights van de lampen in toom te kunnen houden. Wacht totdat het drukker wordt zodat je mooiere lighttrails kunt krijgen. De lantaarnpaal helt naar het midden toe. Dit kun je corrigeren in LR door de vertikale lijnen recht te trekken. Maar zelfs dan nog zou ik de connectie met het thema niet kunnen maken...

Deathchant wijzigde deze reactie 09-04-2018 22:22 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Het thema snap ik hoor, als je hongerig over de snelheid suist. :P

Woutoud.com

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@MRIdev Zoals Deathchant al zegt: op deze manier is ie niet zo spannend. Maar het is wel een compositie die schreeuwt om een long-exposure. Mooie light trails zouden deze plaat al stuk langer maken. Dus volgende keer statief mee en lekker klein diafragma (of zelfs ND filter.... hoeft niet heel duur te zijn). Wordt het meteen stuk mooier van.

En die McDonalds M valt nu in het niet. Beetje rondlopen/rijden voor betere compositie als je die meer aanwezig wilt hebben.

• MRIdev
10 punten voor @Woutoud ! ;)

Technisch is de foto verre van goed, niet scherp en ook de compositie laat veel te wensen over. Statief heb ik wel gebruikt en om af te drukken heb ik gebruikt gemaakt van een triggertrap. Daarnaast heb ik volgens mij geen foto gemaakt toen er een auto over de brug reed waar ik op stond. Echter was ik wel vergeten om de beeldstabilistatie uit te zetten.

@Deathchant @sys64738 Het idee wat ik had voor deze foto was dat je na een lange saaie rit in het donker voordat je bijna thuis bent in de verleiding komt om toch nog even snel de Mac in te schieten. Naar mijn idee kwam dit op deze foto het beste over, één auto rijd door, de ander slaat af. Met opzet halfweg de avond gegaan zodat het wat minder druk op de weg was.
Sommige dingen, donker en saai, komen dus wel terug, maar het geheel niet. Hmmm, voer om over na te denken. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toff
quote:
sys64738 schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:21:
Grote print zit er niet in dus maar dat mag de pret niet drukken (ok, een klein beetje).
Lekker lente sys en je doet jezelf en de foto echt tekort door stil te staan bij het formaat. Er is nog genoeg over hoor!

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:10
@sys64738 Altijd mooi foto's van insecten/planten dichtbij, stilzitten doen ze haast nooit.

Ik heb vorig jaar mijn camera verkocht wegens wat problemen hier, sinds het weer mooi weer is kreeg ik er een beetje spijt van dus heb ik weer een nieuwe gekocht nu ik wel weer budget heb. Gisteren tijdens het wandelen met de hond wat foto's geschoten puur om de camera een beetje te leren kennen. Ik was best wel verbaast toen ik de foto terug zag op de laptop.

Waterbird at sundown by Wesley Gerrits, on Flickr

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone XS Max 64GB

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19:10

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

@BlazeMuis en waar ben jij verbaast over dan? Wat wil je met deze foto laten zien? Welke punten zou jij willen verbeteren of waar heb je vragen over?

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:10
quote:
Tuintje schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:28:
@BlazeMuis en waar ben jij verbaast over dan? Wat wil je met deze foto laten zien? Welke punten zou jij willen verbeteren of waar heb je vragen over?
Waar ik verbaast over ben is hoe het zo donker heeft kunnen worden met die effecten in het water, in de zoeker was het uiteraard anders (doel was de meerkoet op de foto te zetten).

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone XS Max 64GB

• Markofnikoff
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 02-11 13:07

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

quote:
BlazeMuis schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:33:
[...]

Waar ik verbaast over ben is hoe het zo donker heeft kunnen worden met die effecten in het water, in de zoeker was het uiteraard anders (doel was de meerkoet op de foto te zetten).
Die effecten in het water heeft te maken met je lens (Bokeh kleur verschuiving of zoiets), is te fixen in photoshop oid. Betere lenzen hebben dit minder. Daarnaast heb je waarschijnlijk je camera op 'gemiddelde waarde' belichtingsmeting staan. Door het sterke tegenlicht kiest de camera een setting die op de reflectie in het water (heel fel) is afgestemd, en niet op het object (relatief donkerder) waar jij je op wilt richten. Voor deze situaties zul je dan of belichtingscompensatie moeten toepassen, of in manual moeten schieten om dit te compenseren.

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@BlazeMuis Dat paarse is chromatische aberratie. Een afwijking in je lens die optreedt bij felle donker/licht contrasten. Hoe duurder je lens hoe minder je hier last van hebt. Is redeljik op te lossen in nabewerking (hoewel het hier wel vrij extreem is).

Dat je foto zo donker is komt inderdaad zoals Markonikoff zegt, doordat je camera op standaard lichtmeting staat en probeert een "perfecte" 50% grijs foto te maken. Door die felle reflectie, vindt hij als snel dat hij genoeg licht heeft binnengekregen en sluit de sluiter. Om dit te voorkomen moet je punt-lichtmeting gebruiken of belichtingscompensatie toepassen (Google maar eens op beide). Niemand had gezegd dat fotografie makkelijk was, toch :+

Oh en als je foto's wilt die er precies zo uit zien als in je viewfinder, moet je overstappen op een systeemcamera (aka mirrorles). Ik kan het van harte aanraden...

sys64738 wijzigde deze reactie 11-04-2018 15:08 (10%)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
sys64738 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:06:
@BlazeMuis Hoe duurder je lens hoe minder je hier last van hebt.
Mijn 100MP is 1600 euro, maar heeft soms echt oncorrigeerbare CA, dus helaas gaat die vlieger niet op :P

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20:25
Mooi verhaal, maar technisch rammelt de foto aan alle kanten zoals je zelf ook al aangeeft. Ik wel eens betere van je gezien :)
quote:
MRIdev schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:07:
10 punten voor @Woutoud ! ;)

Technisch is de foto verre van goed, niet scherp en ook de compositie laat veel te wensen over. Statief heb ik wel gebruikt en om af te drukken heb ik gebruikt gemaakt van een triggertrap. Daarnaast heb ik volgens mij geen foto gemaakt toen er een auto over de brug reed waar ik op stond. Echter was ik wel vergeten om de beeldstabilistatie uit te zetten.

@Deathchant @sys64738 Het idee wat ik had voor deze foto was dat je na een lange saaie rit in het donker voordat je bijna thuis bent in de verleiding komt om toch nog even snel de Mac in te schieten. Naar mijn idee kwam dit op deze foto het beste over, één auto rijd door, de ander slaat af. Met opzet halfweg de avond gegaan zodat het wat minder druk op de weg was.
Sommige dingen, donker en saai, komen dus wel terug, maar het geheel niet. Hmmm, voer om over na te denken. :)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik maak normaal nooit echt closeups, maar hier dan toch een poging:

• MRIdev
@cedras Dat laatste beschouw ik als compliment :) .

• sys64738

sys64738

Press play on tape

quote:
Deathchant schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:49:
Ik maak normaal nooit echt closeups, maar hier dan toch een poging:
Helemaal geen verkeerde poging, als je het mij vraagt. Vooral die druppel maakt extra interessant. En de groene egale achtergrond is ook nice. Dit mag je vaker doen hoor ;-)

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20:25
Als je het als commentaar zou zien, dan moesten we toch eens praten :D
quote:
MRIdev schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:39:
@cedras Dat laatste beschouw ik als compliment :) .

• EfBe
  • Niet online
quote:
sys64738 schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:21:
Jaaa. De lente is nu echt begonnen. Heerlijk weer op pad met de camera om de ontluikende natuur vast te leggen. Moet bekennen dat het wel weer beetje wennen was maar uiteindelijk wel paar platen geschoten waar ik blij mee was.
Wennen is het zeker, inderdaad, was ook even op pad met macro lens maar het viel niet mee om scherpe platen te schieten.
quote:
Insecten zijn nog steeds niet de geduldigste modellen die je je kunt wensen maar de aanhouder wint. Helaas wel in landscape geschoten en dus flink moeten croppen. Grote print zit er niet in dus maar dat mag de pret niet drukken (ok, een klein beetje).

[afbeelding]
First day of Spring @ Flickr
Foto is goed! Mooie zweefvlieg, kon hem zo 1 2 3 niet in de determinatietabel vinden, zag dat je f3.5 gebruikt hebt, bij insecten zou ik toch gaan voor f7 of hoger. Je moet dan wel bijflitsen in veel gevallen, maar dat is veelal niet erg (mits je bv een diffuser gebruikt als je voor een speedlite kiest)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
sys64738 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:36:
[...]

Helemaal geen verkeerde poging, als je het mij vraagt. Vooral die druppel maakt extra interessant. En de groene egale achtergrond is ook nice. Dit mag je vaker doen hoor ;-)
Thanks ;) Kep nog nooit echt macrofotografie gedaan, maar wat ik nu met dit shot idd gezien heb, is dat ik waarschijnlijk meer moet afstoppen. Dit was iso400, 1/640, f/4. Kon ik maar zien op hoeveel meter ik gefocust had...In ieder geval was het erg dichbij, 50cm ofzo. De lens heeft helaas 'maar' een 1:2 vergroting.
Wat zou het toch fijn zijn als die lens stabilisatie had en dus een stiller zoekerbeeld. Maar goed, dit was ook uit de hand trial&error. Heb zeker 4 shots moeten maken voordat ie goed was.

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@EfBe Nou dat kom dan precies goed uit. Was F3.5 op MFt... dus F7 in de grote mensen wereld (aka FF) :9

Maar het hangt sterk van je sensor, lens en onderwerp af. Als ik met mijn echt macro schiet, zit ik meestal wel op F8 maar deze is met mijn 40-150mm gedaan. En dat heeft wat mij betreft prima uitgepakt qua scherptediepte hier.

• EfBe
  • Niet online
quote:
sys64738 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:40:
@EfBe Nou dat kom dan precies goed uit. Was F3.5 op MFt... dus F7 in de grote mensen wereld (aka FF) :9

Maar het hangt sterk van je sensor, lens en onderwerp af. Als ik met mijn echt macro schiet, zit ik meestal wel op F8 maar deze is met mijn 40-150mm gedaan. En dat heeft wat mij betreft prima uitgepakt qua scherptediepte hier.
ah ok :) Ik zag alleen de focallength en nam aan dat het een macrolens was! :) Ja op deze afstand is het OK inderdaad.

• sys64738

sys64738

Press play on tape

Mijn macrolens kan (bij wijze van spreken) wel in de verkoop. Had wel eens gelezen/gezien dat die 40-150mm van Olympus ook prima door kon voor (semi)macrolens en niets is minder waar. Wat een feest om met dat ding te schieten. Heb mijn Tamron er bijna niet meer opgehad (alleen als het echt close up moet).

Deze hieronder geschoten op een landgoed vlak bij mijn huis. Elke jaar staat het daar helemaal vol met bos-anemonen en die zijn zo perfect voor macrofotografie. Na half uurtje had ik wel 10 composities waar ik heel blij mee was maar deze is toch wel 1 van de mooiere.

Delicate Purple @ Flickr

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Het scherptevlak is erg krap. Dit is zeker niet erg, maar ik zou dan wel de spinnenwebdraadjes weghalen (ze vallen buiten het scherptevlak en is eigenlijk wat afleidend).
Kleuren zijn zacht, i like :)

• MRIdev
@Deathchant Vind je "macro" aardig goed gelukt. Die druppel op de neus van de vlieg maakt het af, al is daardoor wel zo dat ik dat juist nu dat extra goed dichtbij had gezien.

@sys64738 Mooie kleuren! Als ik moet mierenneuken. De basis van de bloem is net niet scherp.

Hier wat abstracter werk van mijn zijde.

20180317-DSC01630 by Roger Wilco, on Flickr

MRIdev wijzigde deze reactie 18-04-2018 22:05 (34%)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@MRIdev Ja dat snap ik, maar ik heb "maar" een 1:2 vergroting op mijn 100mm Makro-Planar helaas. Ik zal volgende keer proberen met statief.
Jouw foto... Ik zie een spijker in hout, maar is dat rechts nou sneeuw of ijs? Ik weet niet zo goed wat het moet voorstellen tbh. De kleuren en toning vind ik trouwens erg prettig. Goeie combinatie van kleuren.

• Radeon
  • Registratie: juni 2000

Radeon

Today is a good day to die

@sys64738 Mooie foto kleuren zijn een mooi. En ben het ook wel met Deathchant eens over dat spinnendraadje het lijdt wel wat af van het onderwerp zelf.

@MRIdev Ben het wederom met Deathchant eens onderwerp is hier ook niet echt duidelijk maar denk dat rechts bijna gesmolten sneeuw is? Voor de rest een mooie foto met goed gebruik van warme en koele kleuren voor de diepte te creëren.

Zelf kwam ik vanmiddag deze eenzame paardenbloem tegen tijdens een rondje lopen met de camera.
Reaching for the sun by Martijn den Heijer, on Flickr

It's never easy.....

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Ik wil even de aandacht vestigen op de volgende passage uit de startpost:

• Geef commentaar op je eigen foto als je deze plaatst. Dit klinkt misschien vreemd maar zelfkritiek is zeer belangrijk om je fotografie naar een hoger plan te trekken. Andere mensen kunnen hiervan leren en je hebt alvast 1 waardevol commentaar binnen. Het is niet verplicht maar het wordt wel gewaardeerd.

Dit is namelijk best een belangrijk stukje in het leerproces, omdat je jezelf hiermee automatisch ook openstelt voor het commentaar van anderen en kritisch leert kijken naar je eigen werk. :)

Woutoud.com

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@Deathchant Tja, die spinnenwebdraadjes waren inderdaad twijfelgevalletje. De scherptediepte is bewust zo krap gekozen en ik vind het wel goed uitpakken. Maar die draadjes gaan misschien nog wel weg.

@MRIdev Yup. De basis van de bloem is niet scherp maar het ging me inderdaad meer om de kleuren en het blad. Jouw foto is mooi qua kleuren maar verder vind ik hem wat te weinig abstract voor een abstracte foto. Er gebeurt te veel en je ziet duidelijk wat het is.

@Radeon Lekkere plaat. Vind het groen en geel van de bloem tegen de bruine achtergrond wel wat hebben. De linker kant is wel wat erg fel waardoor het geel van de bloem wat wegvalt en das jammer.

@Woutoud Thanks for the heads up. Is inderdaad Solo Testcase waar je eerst wel zelf mag aangeven wat je mooi en slecht vind aan je plaat.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Radeon Op zich een leuk idee, die Taraxacum officinale, zo helemaal alleen. Maar de bloem zelf is wat overbelicht en daardoor zie ik geen details meer in het geel.
Wellicht dat je RAW file nog voldoende detailinfo bevat, zo dat je er in de nabewerking nog wat uit weet te halen. (?)

Aangezien ik de afgelopen jaren al heel wat keertjes de obligate tulpenvelden hier in de polder heb vastgelegd, dit jaar eens wat andere 'dingetjes' geprobeerd.
Poging #1:
[
Tulips82 by Erik Haak, on Flickr
Als extra fotografie gereedschap had ik dit keer een plantenspuit meegenomen. :)

Het blijft altijd een beetje experimenteren met hoe je één of meerdere tulpen er uit wilt laten springen c.q. de aandacht er op wilt vestigen. :? Dit keer heb drie stuks geselecteerd en die naar voren gehaald.
Suggesties t.a.v. andersoortige bewerkingen zijn welkom!

ehtweak wijzigde deze reactie 23-04-2018 15:37 (11%)

Mooie Plaatjes   

• MRIdev
@Radeon Erg mooie plaat. Dat zo'n 'stomme' paardenbloem ergens in een grauwe hoek toch nog zo'n plaat op kan leveren.

@ehtweak Wat ik minder mooi vind is dat nu juist de andere tulpen donker zijn. Maar springen die linkse twee er al niet uit door hun lengte?

Van mij nu eindelijk de wat 'abstracte' foto. Het contrast in de kleuren ben ik wel tevreden over, maar twijfel over de achtergrond. Aan een kant vormen de schuine lijnen ook een contrast met de rechte lijnen, aan de andere kant storen ze misschien ook wel.

20180317-DSC01612 by Roger Wilco, on Flickr

• Rinaldo
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Ik vind het wel een leuke abstracte foto :Y
Vooral dat ik blijf kijken of het nou rechte lijnen zijn of toch niet. Staat het scheef? Het is een mindfucker / optisch bedrog plaat d:)b
Lekker zonnige kleuren :)

Het enige wat ik zou doen is die zwarte stip bovenin in het midden wegshoppen. Is dat een dikke vlieg die in het hek vast zit? :+

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• stevens20
quote:
MRIdev schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:03:
@Radeon Erg mooie plaat. Dat zo'n 'stomme' paardenbloem ergens in een grauwe hoek toch nog zo'n plaat op kan leveren.

@ehtweak Wat ik minder mooi vind is dat nu juist de andere tulpen donker zijn. Maar springen die linkse twee er al niet uit door hun lengte?

Van mij nu eindelijk de wat 'abstracte' foto. Het contrast in de kleuren ben ik wel tevreden over, maar twijfel over de achtergrond. Aan een kant vormen de schuine lijnen ook een contrast met de rechte lijnen, aan de andere kant storen ze misschien ook wel.

[afbeelding]20180317-DSC01612 by Roger Wilco, on Flickr
Kan je misschien het donkere stipje nog wegwerken dat bovenaan de pagina staat? De rest heel gaaf. Inderdaad een plaat waar je een tweede keer naar gaat kijken.

Ik heb zelf ook weer een rondje gelopen om mijn telezoom lens te testen. Ik wilde eigenlijk dieren doen maar dat is toch lastiger dan gedacht. Daar zitten nog geen mooie platen tussen. Daarom overgestapt op iets waar ik de tijd voor kon nemen. Dit is de gimbornhof in Zevenaar vanaf achter het spoor. Zelf ben ik er tevreden over omdat de kleuren guit uitkomen en het witte boompje op 2/3de van de plaat staat, dat in combinatie met de variëteit aan bomen. Ook is er veel lucht aanwezig wat mooi rustig is tegen het frisse groen van het jonge gras aan de onderkant van de foto.

Correct me where i am wrong please.

P4190046 by Daan Stevens, on Flickr

• GuidoH
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15-11 12:29
@stevens20 Wat zie je zelf als onderwerp van je foto?

iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X – Fujifilm X-T2 / XF18-55mmF2.8-4

• F.West98

F.West98

@Koelman87 Leuke foto, maar zoals eerder gezegd wel enigszins cliché inmiddels. Wel mooie weerspiegeling in het water! Technisch verder niet veel op aan te merken.
@sys64738 Goed gedaan hoor! Ziet er goed uit, ondanks het croppen nog prima scherp en een leuke compositie. Er had misschien iets meer kleurcontrast in mogen zitten (alles is nu een beetje groen/geel/bruinig), maar dat is een detail en zeker niet makkelijk te realiseren met insecten.
Je tweede foto is ook goed gelukt! Erg leuke compositie, goed gedaan!
@Deathchant Prachtig! Die druppel is echt een erg mooi detail dat de foto erg interessant maakt. De beperkte scherptediepte is dan toch wel een beetje jammer, die leidt een beetje af.
@ehtweak Leuke foto, leuke compositie, maar ik vind het licht/donker-effect toch iets te sterk. Het is nu iets té duidelijk dat je er in de nabewerking mee hebt zitten spelen. Misschien dat je het iets natuurlijker kan laten overkomen? Deze 3 bloemen komen toch al wat meer naar voren omdat ze uitsteken, dus dan zou het lichteffect wat subtieler kunnen zijn.
@stevens20 Sorry, maar heel eerlijk gezegd zie ik hier gewoon een grasveld met een stel bomen aan de horizon. De grote variëteit komt mij juist wat chaotisch over en er is niet echt duidelijk een onderwerp van de foto. Je geeft zelf aan dat de witte boom er wat uit springt, maar die vind ik toch wat te klein om echt als onderwerp op te vallen.

Na mijn vorige abstracte foto hier nog twee uit dezelfde serie. Op de eerste zit zeker wat nabewerking, vooral qua kleuren, maar dat zorgt toch juist voor net iets meer abstractie. Helaas zit er bovenin een vrij groot blad in beeld (die kreeg ik niet weg, andere perspectieven waren toch al minder mooi), en de klontjes aarde rechtsonder zijn ook wat afleidend (die zaten nog net te diep in het ijs om weg te halen).
Desalniettemin ben ik vrij tevreden over deze foto, alhoewel de vorige misschien nog net iets intrigerender was.

Canon 80D, 100mm f/2.8L Macro lens, 1/60sec, f/9, ISO 100 met flits op ongeveer 2 uur als je camera op 6 uur staat.

*knip*

Woutoud wijzigde deze reactie 27-04-2018 11:08 (16%)
Reden: Wat is de titel van het topic ook alweer?

• emjen
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14-11 08:44
@F.West98 Mijn eerste reactie is om mijn hoofd 90 graden te draaien. Voor mijn gevoel zijn ze gekanteld, ondanks dat het abstract is. Omdat je nog steeds kan zien wat de onder en bovenkant is, denk ik. Misschien dat het meer rust geeft als je de het abstracte nog combineer met wat wij als 'natuurlijk' beschouwen? Mooie kleuren! Dat rood van dat blad is supermooi. Lijkt snelheid te hebben. Verder zou ik voor dit soort dingen proberen meer de diepte in te gaan door je af te vragen wat jouw foto's toe gaan voegen aan deze situaties die ik niet met het blote oog kan zien. Een onderwater perspectief scheelt al heel wat, bijvoorbeeld, dus dat is mooi. Dit is overigens vrij algemeen commentaar maar geldt denk ik voor iedereen als je beter wil worden. Een close up van een bloem krijg ik ook als ik ga hurken. Een horizon met bomen zie ik vanuit de trein ook. Ondanks dat het landschapsfotografie is moet je alsnog op zoek gaan naar momenten denk ik.

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:08

Bartske

Valar Morghulis

@ehtweak Het eruit laten springen van de 3 tulpen is je goed gelukt, alleen 2 vd 3 zijn nat en ook 2 van de 3 zijn van gelijke lengte. Daardoor oogt het voor mij net iets onrustiger en weet ik niet wat nou het echte onderwerp is. Ook vind ik de tulpen op de achtergrond net iets te donker naar mijn smaak.
@MRIdev Toffe plaat, zoals al eerder gezegd meot je het zwarte stukje nog even wegwerken. Qua kleur mooi en het doet me denken aan die 'onmogelijke' plaatjes van Escher.
@stevens20 Qua kleur vind ik hem lekker rustig ogen, maar ik mis een onderwerp in de plaat. Dingen die een mogelijk onderwerp kunnen zijn (lichte boom, dieren op de linkerkant) springen er nu totaal niet uit).
@F.West98 Abstract is het zeker. Ik vind de plaat mooi, alleen het bruine blad leidt me wat af (en vind ik niet echt goed gepositioneerd als onderwerp). Verder echt een mooie beweging in de foto (de bubbeltjes of wat het ook zijn) en ook de licht/donker transitie vind ik goed gelukt.

Van mij een foto gemaakt in een grot in Lanzarote, had geen statief mee dus de iso is iets omhoog gegaan. Persoonlijk vind ik de foto een spooky effect hebben, met wat fantasie kun je een paar spookgezichten in de foto ontdekken. Ik ben wel bang dat de foto wat druk oogt en het stuk uit focus aan de linkerkant is ook niet echt interessant.

Hall of Faces, on Flickr

Bartske wijzigde deze reactie 28-04-2018 17:03 (4%)

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• martijnkoevoets
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:24
Voelt beetje apart om dit forum binnen te stappen als nieuweling met commentaar/feedback maar, here it goes;

@stevens20
Ik zie wat je aan deze foto mooi vindt, 1/5 gras groen, 3/10 allerlei groen, en dan milde blauwe lucht. qua kleuren aangenaam om naar te kijken! maar mist een eye-catcher/onderwerp. witte boompje staat daarvoor helaas niet echt los genoeg van de rest.

@F.West98
Het eerste wat me te binnen schiet is Album-cover! tekst in het grote zwarte vlak en klaar. En dat is direct eigenlijk me eerste commentaar, het is wel een heel groot zwart vlak, wellicht iets van de linker kant snijden?
de luchtbelletjes leiden mooi naar het midden, en daar blijft me blik tijdje hangen, zie ik een dieren kop? oog en 2 voelsprieten? maakt het interassant iig! het bladje wat je zelf zegt is voor een plus en minpunt aan deze foto. min: het leidt af. plus: het geeft de foto diepte.

@Bartske
Voor mijn gevoel zit het meest interessante van deze foto te ver van je focuspunt af, de "gezichten" zijn voor mijn gevoel het meest in de rechter kant van de foto. misschien iets meer scherpte diepte/focu verplaatsen?
Misschien gaf het maken van de foto van onderen extra spooky effect, iets wat boven je staat is komt enger over.

• HEXAQUAKE
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 07-09 10:16
Hoi hoi!

Voor feed-back op foto's ben ik hier aan het juiste adres als ik het goed begrijp. Hoor graag feed-back over deze foto die ik gisteren gemaakt heb.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
@F.West98 Leuke foto, doordat het niet duidelijk is waar ik naar kijk, blijf ik juist kijken. Ik ben het met je eens dat dat blad een storende factor is. Kun je dat niet weg krijgen met die "content aware fill" optie in Photoshop? De omgeving is onduidelijk genoeg dat het zonder artefacten moet kunnen denk ik, al is het maar enkel het lichte gedeelte van het blad. Het kleurverloop van groen naar blauw naar oranje is erg plezierig. Sowieso laten blauw en oranje zich altijd goed combineren.

@Bartske Ik denk dat de scherptediepte tè krap is, waardoor de gebieden links en rechts net te wazig worden om interessant te zijn, sterker nog, het leidt zelfs een beetje af. De gezichten zie ik er zelf niet in, maar de schaduwwerking is wel een sterk punt van de foto.

@HEXAQUAKE Een foto vanuit dit perspectief is vaak wel leuk, alleen al vanwege het vrij ongebruikelijke perspectief (hoewel dat in rap tempo lijkt te veranderen met al die drones). Maar toch heeft deze foto niet iets wat het voor mij interessant maakt. Het onderwerp (ik denk die kerk?) wordt verdrukt door de drukke omgeving en valt daardoor niet echt op. De vlag valt ook half over de bomen, waardoor ook die niet direct de aandacht trekt. Er zijn geen echte lijnen te ontdekken en de zon zit volgens mij achter een paar wolken, waardoor er geen sterke schaduwpartijen zijn.

Wat vind je zelf van de foto? Welke gedachte zit er achter?

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zzw | Fuji xt-20 ~ 12mm ~ 18-55 ~ 50-230

• Hahn
quote:
HEXAQUAKE schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:54:
Hoi hoi!

Voor feed-back op foto's ben ik hier aan het juiste adres als ik het goed begrijp. Hoor graag feed-back over deze foto die ik gisteren gemaakt heb.
[afbeelding]
Heb je dit gezien? :)
quote:
Let op:
Geef ook commentaar op foto's van anderen. Het is niet de bedoeling om je foto zomaar te dumpen en te wachten op commentaar.

• Toff
quote:
HEXAQUAKE schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:54:
Hoi hoi!

Ja, feed-back geven wordt hier op hoge prijs gesteld. ;)
Jouw foto raakt, zeker zonder uitleg, geen bellen bij mij.
Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True