[Verzamel] Solo testcasefoto's - om van te leren. deel 15 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@TomsDiner ik vind je onderwerpen prima, ook qua kleur. De bakstenen achtergrond vind ik echter teveel aandacht vragen, daarvan lijkt de helderheid te ver opgetrokken.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:15
|@TomsDiner

Ik ben normaal gesproken best een fan (en gebruiker) van hoge saturatie, dus wat dat betreft kan ik me er wel iets bij in denken.

Ik denk echter dat je bij deze foto net wat te ver bent doorgeschoten (niet alleen saturatie). Kijkend naar de 100% versie heb ik zeker van de muur en ook de tafel het idee alsof het computer renders zijn.

Bij de computerspullen past het wat beter, dus misschien is het een optie om 2 bewerkingen te doen en die te mergen in bijvoorbeeld photoshop? Op die manier springt je onderwerp er ook wat beter uit en wordt je een stuk minder afgeleid door de bakstenen muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
@TomsDiner Met hierboven ben ik het eens. De bakstenen leiden af. Ook het plankje is een beetje donker aan de onderkant vindt ik. Als ik de 100% versie bekijk vind ik het ook storend dat er helemaal rechts op de foto nog iets het beeld in steekt. Dat zou ik er imho even af croppen.

Verder een leuke foto als header! de componenten komen er goed uit!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

MazeWing

The plot thickens...

@TomsDiner De foto maakt geen gebruik van HDR en ik heb ook geen CP gebruikt. Ik heb in Lightroom een aantal profielen gemaakt waar ik alle foto's van deze vakantie mee bewerkt heb.

Het profiel dat ik gebruikt heb voor deze foto maakt gebruik van split toning. Niet veel, maar redelijk subtiel. Er is helemaal niets gebruikt qua automatisch. Elke slider is handmatig afgesteld en bij elke foto die dit profiel kreeg is met de hand nog aangepast aangezien niet elke foto toch net weer wat andere lichtomstandigheden en/of kleuren had.

Ik vraag me echter af waarom je deze foto flets vindt. Ik heb deze foto op verschillende gekalibreerde schermen bekeken (MacBook Pro 2017, iPad Air 2, Galaxy s7 (edge) ) en de foto knalt qua kleren van het scherm. Mogelijk is er dus iets mis of verkeerd ingesteld met je monitor.

Wat betreft je eigen foto: hij is inderdaad wat te overbewerkt. Daarnaast is ie niet heel scherp. Ook is de muur, mede door de HDR, te opvallend geworden. Ik denk dat de foto beter tot zijn recht zou komen wanneer je een egale en lichtkleurige achtergrond zou hebben, alles goed (en mooi) verlicht en er geen HDR van gemaakt gaat worden. Wanneer je vervolgens gaat spelen met de curves en de saturatie zou je er een goed plaatje van kunnen maken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:49
@MazeWing Ik vind het een heerlijk zomerse vakantiefoto. Ik vind de warme kleuren goed passen bij de setting. Het vignet had van mij iets minder gemogen maar dat is een kwestie van smaak. Ik zou hem in ieder geval zo boven de bank hangen als het mijn gezin was. Terecht een foto waar je blij en trots op bent.

@arsimo Ik heb doordat ik geen verstand van onderwaterfotografie heb weinig toe te voegen aan de reeds gegeven kritieken. Het is een wat wazige foto die door de bril en de houding van je dochter wat merkwaardig overkomt op de kijker. Hoe hem technisch te verbeteren kan ik je dus helaas niet vertellen. Wel zou ik haar dus een kleinere bril geven en proberen haar staart ook in zijn geheel op de foto te krijgen.

@TomsDiner Voor mij is de stenen muur op de achtergrond te heftig (clarity?) het blauw daarentegen is heftig maar naar mijn smaak niet te. Wat is eigenlijk de reden dat je voor een HDR bent gegaan in deze foto? Het lijkt mij dat een foto als deze prima belicht kan zijn met een single exposure. Ik zie volgens mij geen stukken die de dynamic range van je camera te buiten gaan.

Mijn foto is genomen vanaf de toren van de grote kerk in Den Haag. Ik ben (net als TomsDiner) redelijk zwaar op de hand geweest in de nabewerking. Veel zwaarder dan ik normaal doe daarom ook voor mijn foto de vraag of ik daarin niet ben doorgeschoten. Ook ben ik benieuwd of jullie een andere keus hadden gemaakt qua compositie (misschien lastig te beoordelen als je er niet zelf geweest bent).

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4391/36537688532_448371ff95_c.jpgDen Haag bij nacht vanaf de toren van de grote kerk by jelmer veenstra, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 12:56
arsimo schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:01:
.....maar shots maken in zwembaden en simpel natuurwater (zee, meer e.d) niet ver onder oppervlakte blijkt voorlopig al lastig genoeg om er iets fatsoenlijks van te maken.

De SX230HS ondersteunt helaas geen raw ......maar maakt gelukkig behoorlijk fatsoenlijke jpg's out of the box.

................ Enige poging tot compositie om het interessant te maken - positie en houding van het 'model', de lijnen op de bodem, reflectie van de zon op de golfjes gereflecteerd op de bodem, reflectie van mijn dochter op onderkant van wateroppervlak en haar schaduw op de bodem. Zeg het maar.
Leuk dat je zoveel moeite neemt je overwegingen uiteen te zetten. Al die kritieken lezend begin ik me af te vragen hoeveel van je critici zelf al geprobeerd hebben iets onder water te produceren. Technisch vind ik de foto redelijk goed gelukt. Zeker voor een beginnend iemand met relatief eenvoudige apparatuur. Zelf zou ik het niet voor elkaar krijgen.

Bijna alle moderne camera's produceren hele goede jpg's (lees: in camera bewerkingen) out of the box. Zo goed zelfs dat je je gaat afvragen of al dat RAW meerwerk wel de moeite waard is. Tenminste, als je RAW gebruikt zoals RAW bedoeld is, en dat is het ontwikkelproces vanaf de grond af aan opzetten en opnieuw instellen.

Maar goed, dat is allemaal technisch gedoe en dat ik vind ik persoonlijk maar een relatief geringe bijdrage leveren aan de belevingswaarde van een foto. En die belevingswaarde komt hier m.i. niet zo goed uit de verf omdat je eigenlijk te veel wil laten zien in één foto. Ik kan me voorstellen dat je de reflectie in het wateroppervlak wel boeiend vind maar in deze foto leidt het alleen maar onnodig af. Maak van je dochter het onderwerp en haal andere zaken er maar zoveel mogelijk af. Dit geldt in mindere mate voor de schaduw op de bodem. Wat ik zou doen is er een, pakweg, 3 bij 2 liggend formaat van maken met de tegelboog op de bodem in de linker onderhoek. Dat is een mooie basis waarmee de handen van je dochter wat lijken te doen. in ieder geval creëer je een veel rustiger en compacter beeld zo. Het zou nog veel mooier zijn indien we als kijker oogcontact met je dochter zouden hebben. Nu kijkt ze over/langs mijn linker schouder. Dat maakt de foto minder betrokken. En foto's waar we als kijker meer in betrokken worden vinden we het algemeen veel boeiender.

Specifieke tips voor onderwater fotografie kan ik je helaas niet geven. Succes kan ik je wel wensen. En een duik cursus is niet perse nodig. Zeker niet om te beginnen. Met een simpele snorkel heb ik in Egypte de meest fantastische onderwater werelden gezien. En Egypte is heel betaalbaar. En ze zien je graag komen in hun bepaald niet overvolle resorts. Dat is weer het relatieve voordeel van al die aanslag maniakken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Wow tijd niet geweest hier. Maar wat een boekwerken worden hier geschreven tegenwoordig.

Zegt KISS jullie wat? ;)

Tom: je HDR is wat doorgeschoten. Hierdoor krijgen de kleurtjes een wat rare zweem. En ik neem aan dat je de foto geschoten hebt als banner? Anders isbhet formaat vreemd.

Jelveen; prima bewerking. Mooi sfeertje. Qua compositie is het vervelend dat de beeldlijnen van de straten niet onderaan beginnen maar geblokt worden door dat gebouw op de voorgrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OttiglioM
jelveen schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:40:
Ook ben ik benieuwd of jullie een andere keus hadden gemaakt qua compositie
In KISS language: Crop in 3:2 tot de rechter gootlijn uit de rechter onderhoek komt.

Indien het me gegund is er nog wat meer van te zeggen: De bewerking vind ik zeker niet doorgeslagen. Dat doorslaan is een probleem dat ik overigens wel heb met veel andere bewerkingen. Veel mooi indirect licht op de gevels. Warm licht contrasteert heel overtuigend met het koude blauw van de onbelichte partijen. Met het object op de voorgrond heb ik geen enkel probleem. Integendeel. Nogal wat landschappen cq stadsgezichten ontbeert het aan een solide voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Dank heren voor de feedback. Fijn dat de nabewerking ook naar jullie mening binnen de perken is.
Het punt wat barrycade aanhaalt is ook precies hetgeen waar ik achteraf mee zat te tobben. Had ik er niet voor kunnen zorgen dat de straten helemaal in beeld waren... Ik denk dat ik daarvoor een hoger standpunt nodig had en dan had ik tussen de klokken moeten kruipen.
Dank voor de suggestie voor de crop OttiglioM. Dat ga ik eens proberen. De strook aan de rechterkant die ik verlies bevat toch niet veel spannends. Zou dus best kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08 12:18
@jelveen: geslaagde opname van Den Haag. De onderkant komt nog wel een beetje rommelig over.
@arsimo: de foto doet mij niet zo veel. Zoals je al aangeeft leuk voor het familie album.

Bijdrage van mij. De Bromo vulkaan op Java by night. Dankzij de bijna volle maan een redelijk belichtte vulkaan, terwijl de sterren goed zichtbaar zijn. De gradient in de helderheid van de lucht vind ik zelf iets minder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S5FV0NBj8oWzNFoepwTwZGHW/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Iedereen bedankt voor de feedback!

En ja... Die muur...

Ik heb eerst een test gedaan met gewoon een effen muur uit mijn huis, maar alle muren zijn geel, en ik vond dat niet zo mooi.... (klik)

Dus toen bij Ali_nogwat een fotoachtergrond voor enkele euro's besteld, en dat is inderdaad die bakstenen achterwand geworden. Ik had met opzet voor bakstenen gekozen, afsof je "een schapje in de schuur" bekijkt, maar het formaat van de stenen lijkt 50% te groot, en het centrale gedeelte is nagenoeg wit. Langs de randen zit iets meer kleur, maar daar zitten imho te diepe schaduwen bij. Een gedeelte van de fotowand is afbladderende pleister, misschien moet ik dat eens proberen.

Het hout is een beetje een raar verhaal, dat is gewoon een stuk triplex wat in de loop der jaren een verkleuring heeft opgelopen. En kennelijk heeft dat het visuele effect van een ronde rand, maar het is gewoon plat en 4mm dik :)

Afbeeldingslocatie: http://2muchtime.org/uploads/DSC_2160.jpg

Volgens mij valt het HDR geweld op beiden nog wel mee, ik heb me met name uitgeleefd op de onderdelen, maar die bakstenen muur-foto is van zichzelf al enigszins lastig door zijn uitgebeten contrast... Ik had nog zo'n wandje gekocht met eiken planken -erg donker- misschien dat we die nog eens proberen. Want de gele muren hier in huis vinnik niet zo geschikt hiervoor.

En inderdaad, er zit rechts een halve knijper, om de RGB-ledstrip -die nogal weerbarstig is- op zijn plaats te houden. Omdat de foto een helderheidsprobleempje heeft (wit is dichtgelopen, zoals aan de kroonsteentjes te zien is) had ik toch al het plan om daar bij versie 3 beter op te letten...

@MazeWing: Mijn monitoren zijn inderdaad niet gecalibreerd. Staat al heel lang op mijn to do lijstje, moeten we maar eens werk van gaan maken. Ik heb jou foto (Bretagne) op drie schermen gezien (incl. iPhone), en misschien is flets niet een goeie omschrijving. Ik heb de foto nog eens goed bekeken, maar misschien spelen die donkere wolk icm de vignettering bij mij op een soort "gezichtsbedrog". Het effect wat ik meen(de) te herkennen is het aanpassen van de levels om een overbelichte foto meer contrast te geven. Daarmee wordt vaak wel veel meer zichtbaar, maar dat is dan vaak flets. (misschien verkeerde benaming)

(Met HDR krijg je dan zo'n zelfde probleem, de informatie in de overbelichte/onderbelichte zone wordt beter zichtbaar, maar met een beperkt contrast, daarom vroeg ik dat)

Maar goed, ik moet mijn mond houden met mijn niet gecalibreerde monitors..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
FreddyT schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:53:
Bijdrage van mij. De Bromo vulkaan op Java by night. Dankzij de bijna volle maan een redelijk belichtte vulkaan, terwijl de sterren goed zichtbaar zijn. De gradient in de helderheid van de lucht vind ik zelf iets minder.
Wat bedoel je met gradiënt van de helderheid? Had je de lucht donkerder gewild? Of het helderheidsverloop sterker of juist zwakker? Je moet de plaat echt even in het (heel) groot gaan bekijken. Anders komt ie niet echt over. Qua compositie heb ik wat moeite met de verhouding hoeveelheid Caldera versus de hoeveelheid hemel. Wat dat betreft vind ik je andere beeld, met een struikje op de voorgrond, beter overkomen.

Het is hoe dan ook een eigenwijs beeld van de Bromo. Leuk idee om de vulkaan met maanlicht te fotograferen. Maar ik denk dat je nog meer voorgrond meer uit de toch wel unieke setting van deze omgeving gehaald had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Ottigliom Ik denk dat @FreddyT de 50 tinten grijs bedoelt die worden veroorzaakt door de nevel tussen de sterren en de vulkaan. Ik vind het juist wel mooi :)

Na alle teksten weer tijd voor een plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4339/36273530184_70854d8432_c.jpgAround the corner by Stephan Arts, on Flickr

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
psyBSD schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:51:
@Ottigliom Ik denk dat @FreddyT de 50 tinten grijs bedoelt die worden veroorzaakt door de nevel tussen de sterren en de vulkaan. Ik vind het juist wel mooi :)
De hemel is net boven de vulkaan lichter dan bovenin de foto. Dat vind ik iets minder mooi. Ik heb ervoor gekozen om de horizon erg laag te leggen, juist omdat ik het donkere stuk hemel (waarin de sterren dus goed uitkomen) voldoende aanwezig wilde laten zijn. Ook is deze foto van een andere locatie genomen dan degene van OttiglioM, er was dus buiten de struikjes niet zoveel om als voorgrond te laten dienen.
Hier nog een zonsopkomst van de Bromo: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n0n2to2V43hZtxGYR10nG2O3/medium.jpg
https://flic.kr/p/WWZ13u

[ Voor 10% gewijzigd door FreddyT op 09-09-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:34
psyBSD schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:51:

Na alle teksten weer tijd voor een plaatje:

[afbeelding]Around the corner by Stephan Arts, on Flickr
Denk toch wel dat dit een van de slechtste foto's gepost is in F&V sinds enkele jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

cedras schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 22:09:
[...]
Denk toch wel dat dit een van de slechtste foto's gepost is in F&V sinds enkele jaren.
Mijn moeder zei altijd: "Als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan niks" :+

Maar aangezien in de topictitel staat "om van te leren", kan ik je alleen maar gelijk geven dat je zo reageert. Wel lekker weinig feedback ;)

Wat ik er van vind:

- Onscherp (beweging en misfocus?)
- Ruisbak
- Belichting slecht
- Kleuren (nabewerking?) all over the place (ook niet raar met een nachtshot)
- Dooie pixels niet weggewerkt
- Vage kadrering/crop of slecht standpunt (maar waarschijnlijk uit een auto genomen, dus tsja)
- Ik snap niet welke sfeer opgeroepen wordt / oninteressante sfeer
- Waarom die DoF? Het lijkt een lukraak gekozen instelling
- Welk verhaal? Dit is een kiekje.

Het enige wat mij positief opvalt, en dit is omdat ik er naar zocht, omdat ik positief wil eindigen:
- Er zit gelaagdheid in de foto, wat vrij knap is voor dit soort foto.

Conclusie:
Dat je experimenteert is helemaal top. Zeker doen. Verder luister ik naar mijn moeder :D

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Twhomp dankjewel, feedback waar ik wat mee kan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door psyBSD op 10-09-2017 09:05 ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hier zeer zeker niet de bedoeling om elkaars foto's "af te zeiken", echter is het ook niet de bedoeling om hier foto's te plaatsen zonder daar verder enige context en uitleg bij te geven. Denk bij het plaatsen van een foto na over je eigen leervraag, dan kun je rekenen om veel concretere en opbouwende kritiek. :)

@Twhomp Mijn opmerking was algemeen hoor, zeker niet aan jou gericht. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Het was ook zeker niet mijn bedoeling om het af te zeiken (althans, puur voor het afzeiken alleen). Ook al reageer ik vrij cynisch inderdaad, maar dat was meer om het luchtiger te houden.

Ik ben trouwens inderdaad wel benieuwd naar de context.

@psyBSD :wat is het verhaal/bedoeling achter de foto?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Twhomp schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:53:
Ik ben trouwens inderdaad wel benieuwd naar de context.

@psyBSD :wat is het verhaal/bedoeling achter de foto?
offtopic:
Ik denk niet dat de modbreak een reactie op jou was, ik interpreteerde het iig als opbouwende kritiek. Misschien na de reactie erboven zelfs wel een beetje te voorzichtig. Zeer netjes gedaan.

Ik wilde 'onderweg' uitbeelden, de plotselinge bocht naar links waar op af gereden wordt in het donker. Het natte wegdek dat oranje oplicht onder de straatverlichting. In een poging de auto zelf te vangen in het moment beweeg ik me achter die auto met ongeveer dezelfde snelheid.

Aan het commentaar te zien is dat niet helemaal gelukt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

jelveen schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:40:
Mijn foto is genomen vanaf de toren van de grote kerk in Den Haag. Ik ben (net als TomsDiner) redelijk zwaar op de hand geweest in de nabewerking. Veel zwaarder dan ik normaal doe daarom ook voor mijn foto de vraag of ik daarin niet ben doorgeschoten. Ook ben ik benieuwd of jullie een andere keus hadden gemaakt qua compositie (misschien lastig te beoordelen als je er niet zelf geweest bent).

[afbeelding]Den Haag bij nacht vanaf de toren van de grote kerk by jelmer veenstra, on Flickr
Mooie foto hoor! Wat voor keuzes had je qua compositie? Kon je nog hoger of lager?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
@FreddyT Mooie kleuren!

Qua compositie had ik de takjes rechtsboven weggelaten, daarnaast iets meer hoofdruimte misschien?

Zelf erg benieuwd wat jullie van deze foto vinden. Is op IJsland gemaakt. Beetje gecheat met lightroom om de rule of third d'r uit te halen.. Had namelijk liever de zon links en schapen rechts, maar ze waren niet erg gediend van mijn aanwezigheid. Geschoten op een Hero 5 Black dus helaas geen zoomlens ter beschikking.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/olREnj9.jpg

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-08 11:00
Long time lurker hier. Maar ik heb nu toch een foto waarover een graag een eerlijk oordeel zoek van buitenstaanders. Dit is namelijk mijn dochter en ik ben bang dat ik het misschien niet geheel unbiased zie :-)

Afbeeldingslocatie: http://photolog.isafeelin.org/GK0A4467-800.jpg

Wat ik zelf mooi vindt aan de foto is de relaxte pose & dromerige blik, maar ook de kleuren trekken me, ze zijn er redelijk 'ruw' (kan even geen beter woord bedenken) uit gekomen. Qua bewerking niet veel aan gedaan. Geschoten in RAW, Canon 5D3, 70-200/2.8 L IS II. Een van de eerste foto's met die lens. Wel (bewust) onderbelicht, iets opgetrokken in LR, klein beetje meer helderheid, verder niets. Focus helaas niet goed op te ogen, daarom verder niet echt bruikbaar. Maar als we daar even voorbij kijken.. wat is het dan voor een buitenstaander? Gewoon een kind? Of is het ook wat?

Klik is 2160 pixels verticaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13:49
Focus vind ik op zich wel prima, het ligt ietsje meer op haar rechterwang dan op d'r ogen, maar de ogen zijn niet echt out of focus.

Ik kan me echter niet vinden in wat je zegt over 'relaxte pose & blik'. Haar pose ziet er voor mij uit alsof ze bijna gaat opstaan (ook vanwege haar rechterarm die buiten beeld is, waardoor het lijkt alsof ze iets beetpakt om op te gaan staan) en d'r blik zou heel goed "moet dat nou?" of "wat doe je?" kunnen zeggen :+

Wat betreft bruikbaarheid: als jij het een leuke foto vindt, gewoon gebruiken ;) Een foto hoeft niet technisch perfect te zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Hahn schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:38:
Wat betreft bruikbaarheid: als jij het een leuke foto vindt, gewoon gebruiken ;) Een foto hoeft niet technisch perfect te zijn.
Nee nouja met bruikbaar bedoel ik 50x70cm canvas (ik zoek nog iets groots voor aan de muur) - dat gaat 'm met deze niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
ISaFeeliN schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:45:
[...]
Nee nouja met bruikbaar bedoel ik 50x70cm canvas (ik zoek nog iets groots voor aan de muur) - dat gaat 'm met deze niet worden.
Ik zou hem vierkant croppen (onderkant afsnijden) en lekker 40x40 aan de muur hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik vind je foto erg donker. Ook door de donkere achtergrond.
Ook door de donkere kleur van haar iris mis ik een lichtje in haar ogen.

Dus apparatuur werkt, nu even wachten op een inschijnend zonnetje wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
@PdeBie ISaFeeliN Ik vind de foto wel iets hebben, redelijk neutrale kleuren in relatie tot het gezicht en de huid. Prettig om langer naar te kijken zonder dat je ogen moe worden.
Ben zelf recentelijk overgestapt van mft naar aps-c ;) en moet erg wennen aan de nieuwe instellingen zie foto https://flic.kr/p/Yqgq1z

[ Voor 58% gewijzigd door Gene op 14-09-2017 11:56 ]

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
@FreddyT Heel aparte foto. Door z'n redelijk platte contrast lijkt het net op een screen capture uit een film ofzo. Maar ik zou denk ik qua nabewerking nog wel wat meer er aan sleutelen voor ik er iets mee zou doen. Je hebt trouwens best wel last van wat hot pixels, was dat je opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
Royz schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:22:
[...]
Mooie foto hoor! Wat voor keuzes had je qua compositie? Kon je nog hoger of lager?
Dank je wel! Ik sta hier op de bovenste rondgang van de toren van de grote kerk in Den Haag. Deze is sinds kort open voor bezoekers. Doordat mijn lieve oude vader hier gids is kon ik een keer in de avonduren naar boven.
Hoger of lager is helaas geen optie. Dan moet je tussen de klokken boven je kruipen en dat mag uiteraard niet. Ik had overigens wel probleemloos naar links of naar rechts gekund of gewoon krapper kunnen kaderen door meer in te zoomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Het voelt niet goed om als groentje kritiek te geven op het werk wat hier getoond wordt, maar aangezien de topicstart het verlangt en @Basxt nog geen reacties heeft gehad, ben jij de sjaak :+

De locatie met die zon en die kleuren had denk ik meer potentie dan je er met de gebruikte camera uit wist te halen. Ik vind het op het eerste gezicht geen slechte foto (ik zou willen dat ik ze zo kon maken), maar als ik kritisch ga kijken wekt het bij mij te weinig interesse. Je legt vooral het landschap en de setting vast, maar verder gebeurt er niet veel op de foto. Nou moet ik wel toegeven dat dat waarschijnlijk erg lastig is met die bewegende, koppige schapen :D Naar mijn smaak zou je de foto nog wat interessanter kunnen maken door nog wat meer te kroppen. De schapen staan nu meer in het midden dan op 1/3 van rechts, evenals de horizon. Ik denk dat de foto interessanter wordt als beiden wat meer op 1/3e terecht komen, dan wek je nog meer de indruk dat de schapen "ergens naar toe trekken". Overigens zie ik nu dat mijn monitoren niet langer dezelfde kleurweergave hebben. Op de een is het oranje meer vertegenwoordigd op de ander het groen. Wat is de juiste kleursetting? Het oranje heeft mijn voorkeur.

Zelf ben ik afgelopen zaterdag met een fotocursus voor beginners begonnen. Ik ben al wat jaartjes aan het oefenen met de instellingen en heb een redelijk begrip van wat de instellingen doen. Het punt waar ik echter moeite mee heb is om die kennis goed toe te passen in de praktijk en om mooie composities te herkennen. De eerste opdracht voor ons was om een stilleven te fotograferen. Vol enthousiasme ben ik hiermee aan de slag gegaan. Diverse ideeën om er dan teleurgesteld achter te komen dat ik niet de juiste voorwerpen voor handen heb :+ Daar komt bij dat de lichtinval in huis niet ideaal is dankzij omliggende huizen. De volgende cursusdag is pas over 2 weken, maar in mijn enthousiasme kan ik haast niet wachten op commentaar/kritiek/tips. Van de 50 foto's verspreid over 4 onderwerpen die ik heb gemaakt, heb ik uiteindelijk een selectie weten te maken. Ik zal ze niet allemaal delen, want ook dat is ongewenst. Twee wil ik wel graag een mening over. Ik heb ze 's avonds gemaakt, om eenvoudig gebruik te maken van een egaal donkere achtergrond. Om toch een voldoende belichting te krijgen heb ik vervolgens wat geëxperimenteerd met zowel kunst- als kaarslicht. Conclusie; kaarslicht is wel erg dim, kunstlicht is wel erg fel. Er lijkt geen echte tussenweg te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C1wlSsrpt3XRNx5fGRa1IZrx/medium.jpg
APSC - f/11 - 34mm - 15 sec - ISO 200

Bij deze foto heb ik rechts van de kist een 4-tal theelichtjes staan om ook die kant wat te belichten, in de kist staat een theelichtje om de muntjes beter zichtbaar te maken en ik heb nog met een aansteker staan zwaaien om de bovenkant van de verrekijker wat beter zichtbaar te maken. Een langere belichtingstijd had helaas als resultaat dat de muur en de rest van de kamer zichtbaar werd. Ik realiseer me dat de foto nog steeds erg donker is, maar het geeft het misschien ook wat mysterieus'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7Pf1EJTYVihs2UrQWjMMSoSz/medium.jpg
APSC - f/11 - 41mm - 30 sec - ISO 200

Hier heb ik nog wat meer kunstgrepen uitgehaald. Ook hier staat een theelichtje te branden om de linkerkant van de pasta te belichten. Het lichteffect aan de rechterkant heb ik op een bijzondere manier weten te realiseren (zie laatste foto onderaan). Ik ben zelf niet zo tevreden over de positionering van de onderwerpen. Het lijkt misschien wat te kunstmatig. Tegelijkertijd wist ik ook niet hoe ik het levendiger kon maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NDWQjf6R0c7HjPsA8egExz5n/medium.jpg
APSC - f22 - 41mm - 30 sec - ISO 1000

Dezelfde belichtingskunsten als hierboven, maar toch lijkt het een andere uitwerking te hebben.
Persoonlijk vind ik de plaatsing van de producten in deze foto wat beter geslaagd. De reflectie in de pot pesto valt me nu pas op eigenlijk, dat is misschien toch wat storend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cm8HTj7Ku5ifBsj0it5Vj0ae/medium.jpg
De opstelling van de 2e en 3e foto. Het vereist misschien wat uitleg. Ik gebruikte een led-lamp van 400lm, wat eigenlijk veel te fel was en met teveel strooilicht. De hele kamer was zichtbaar op de foto, dat wilde ik dus niet. Om strooilicht te beperken heb ik een keukenrolhouder om de lamp gedaan. Dat gaf een beetje een spotlight idee, wat ook niet wenselijk was. Vervolgens heb ik er een glas water voorgezet om het licht meer te breken/spreiden. Het idee van het papier met de uitgeknipte verticale stroken was om een lamellen-effect te creëren, wat maar deels gelukt is helaas.

Ik denk dat er betere manieren moeten zijn om een betere belichting te krijgen. Heeft er iemand tips? Ik wil niet gelijk naar paraplu's en dergelijke grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Bij daglicht en een gordijn/vitrage voor diffuus licht?

In het donker zonder knappe lampen is het niet makkelijk.

En je neemt f/22 dat maakt het ook niet eenvoudig want dan moet je ook nog rekening houden met de achtergrond want die wordt dan inderdaad scherp.

Doe het eens overdag zou ik zeggen.

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Leuk om te zien dat je er zo mee aan het experimenteren bent @LA-384! Wordt je uiteindelijk alleen maar beter van :) Ik vind het resultaat van je opstelling helemaal niet zo verkeerd hoor! Om iets aan het harde licht te doen moet je toch naar spullen grijpen om het licht zachter te maken. Probeer de LED lamp eens een stuk naar achter te zetten, daar wordt het licht al zachter van. Zet vervolgens eens een groot, wit laken tussen de lamp en je stilleven. In plaats van 1 kleine, felle lichtbron(LED lamp) maak je dan een grote, zachte lichtbron(verlicht laken). Zelfde idee als een paraplu ;)

Ik heb van de week de bruiloft van vrienden gefotografeerd. Nog erg druk met de nabewerking, in ieder geval al wel tevreden over deze plaat :)

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4353/37193508755_87435bd064_z.jpg

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Leuk standpunt zo, paar puntjes van aandacht:

- Er gebeurt iets vreemd op de hoogte van de bomen en de lucht met de kleuren
- Heb je er ook 1 met 1 stapje naar rechts? Bomenrij komt niet lekker uit bij zijn hoofd.
- Het oplichten van het stel veroorzaakt halo boven hun hoofd.

• LA-384
  • Nu online
@Barrycade en @jd1987 bedankt voor de tips! Ik ga er nog eens mee aan de slag, niet eens gedacht om het binnenkomende licht op die manier te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
@jd1987 Topje van de boom is wat kleurverschil inderdaad zoals voorganger zei. Waarschijnlijk van een bewerking die op de lucht is toegepast. Ik zou zelf iets minder voorgrond er op willen zien, een vierkante krop zou ook goed werken van deze foto denk ik. Mooie paat!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@IsaFeelin persoonlijk vind ik portretten waarbij de scherptediepte zo kort is dat de oren al onderdeel lijken te worden van de achtergrond niet zo mooi. Maar dat is een kwestie van smaak, ik vind het wat ongemakkelijk kijken. Ik deel je mening over de kleuren, die zijn inderdaad erg mooi. De uitdrukking in het gezicht van het meisje komt op mij nogal 'verveeld' over, 'komt die camera weer, zal ik er vandoor gaan of gewoon boos wegkijken?' Voor een foto die je de hele dag 'aankijkt', wil je wellicht een spontane glimlach vastleggen ;). (Ik weet hoe moeilijk dat soms is :/ ) Technisch kan ik er weinig op aanmerken, ik zou hem wellicht vierkant croppen. De onderkant van de foto voegt voor mij weinig toe.

@basxt ik vind het kleurenspel erg leuk gedaan, niet iets waar ik snel aan zou denken, maar het zorgt voor een mooi plaatje. Het enige puntje van kritiek dat ik heb is dat mijn ogen geen vast punt hebben om op te rusten. Nadat ik de lijn van de heuvels heb gevolgd springen mijn ogen steeds tussen de zon en de schapen. Dit zorgt voor wat spanning in de foto, als dat de bedoeling is dan is daar niets mis mee, maar de overal sfeer in de foto straalt meer rust uit waardoor ik het idee krijg dat de onrust onbedoeld is. Sorry als dit allemaal een beetje vaag klinkt, ik hoop dat je er wat mee kunt :)

@jd1987 mooie plaat, vooral de diepte die wordt gecreëerd door de verschillende kleuren die het landschap een gelaagd karakter geven. Ik ben het wel eens met het eerdere commentaar dat er iets geks gebeurt bij het hoofd van de bruidegom. Misschien omdat de horizon precies 'door' zijn hoofd loopt, door de boom kom je er wel mee weg denk ik, maar toch 'voelt het gek'.

Ik heb weer eens wat nieuws geprobeerd, bewust een centrale compositie gekozen waarbij het blad de foto doorsnijdt. Het is niet het perspectief waarbij druppels de traditionele 'wow' factor hebben, maar ergens vind ik het toch een mooi plaatje geworden. (Ondanks de scherptediepte) Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4397/36429563434_5ab14e2bbe.jpgDroplets by Stephan Arts, on Flickr

• FreddyT
ISaFeeliN schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:21:
@FreddyT Heel aparte foto. Door z'n redelijk platte contrast lijkt het net op een screen capture uit een film ofzo. Maar ik zou denk ik qua nabewerking nog wel wat meer er aan sleutelen voor ik er iets mee zou doen. Je hebt trouwens best wel last van wat hot pixels, was dat je opgevallen?
Wat zou je in de nabewerking willen doen?
Ja, het is me ondertussen inderdaad opgevallen dat er nogal wat hot pixels zijn. Heb geprobeerd dit te "repareren" door >30 sec manual cleaning zoals je hier en daar op internet langs ziet komen. Maar bij hogere iso's (>1600) blijven ze toch aanwezig. :( Camera is een EOS 7D.

• ISaFeeliN
@FreddyT iets meer contrast, maar dat is denk ik ook persoonlijk. Valt me trouwens wel tegen van de 7D. Hoe oud is die? (ik heb zelf een 5D3 en schiet regelmatig in 3200 (maar dan niet met lange sluitertijden)).

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
FreddyT schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:17:
[...]

Wat zou je in de nabewerking willen doen?
Ja, het is me ondertussen inderdaad opgevallen dat er nogal wat hot pixels zijn. Heb geprobeerd dit te "repareren" door >30 sec manual cleaning zoals je hier en daar op internet langs ziet komen. Maar bij hogere iso's (>1600) blijven ze toch aanwezig. :( Camera is een EOS 7D.
Kan je niet de bekende truuk uithalen door een puur zwarte foto te maken - waar als het goed is ook de hotpixels, of de meesten ervan, zichtbaar zullen zijn - en die zwarte foto als het ware af te trekken van je foto en zo dus de hotpixels voor een belangrijk deel te elimineren? Het bekende progje Neatimage ondersteunt ook zo iets, en je kan het uiteraard relatief simpel manueel doen met diverse overbekende fotoeditors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
ISaFeeliN schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:03:
@FreddyT iets meer contrast, maar dat is denk ik ook persoonlijk. Valt me trouwens wel tegen van de 7D. Hoe oud is die? (ik heb zelf een 5D3 en schiet regelmatig in 3200 (maar dan niet met lange sluitertijden)).
Ik heb hem in maart 2010 gekocht. Het is me ook nog niet eerder in deze mate opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 10:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@psyBSD: Qua concept netjes, maar ik mis de reden van de vignettering. Het onderwerp (de druppels op het blad) krijgen niet de aandacht die het verdient. Ook vind ik de donkere stukjes (schaduw en blad) rechts van het midden afleiden. Een crop van het midden zou beter tot zijn recht komen. Alleen geen idee wat er dan qua resolutie overblijft om de foto op te blazen. Het middenstuk vind ik nml wel uitvergroting waard.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Radeon

Today is a good day to die

@psyBSD Ben het met bovenstaande van BlaTieBla eens dat ik wat vignettering mis om het onderwerp te benadrukken. Qua compositie vindt ik het wel mooi alleen het onscherpe blad rechtsonder trek elke keer me aandacht weg.

Vandaag het vertrek van een het werkeiland Hermod gefotografeerd op de Dockwise Vanguard, was redelijk heiig wat wel weer een extra uitdaging was.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4392/36601846993_384ee103b7_z.jpgHeavy transport by Martijn den Heijer, on Flickr

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@radeon @Blatiebla Bedankt voor de feedback, twee verschillende manieren waarop ik een foto als deze foto beter zou kunnen maken.

@radeon De kleurtoon in jouw plaat vind ik goed gelukt, beetje 'industrieel' ofzo. Ik vind het wel lastig om te zien wat de oriëntatie is van het schip en zijn cargo, misschien vanwege het platte perspectief, maar het zou ook ergens anders van kunnen komen. We kijken tegen de stuurboord zijde en het achtersteven aan toch? Met een zwarte kraan die haaks op het schip staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@jd1987 Mooie foto, ik zou hem wellicht iets hoger hebben genomen. Je ziet veel van de voorgrond naar mijn idee.

@Radeon Ik deel de bovenstaande opmerking dat het lastig is om te zien hoe je precies tegen het schip aankijkt. Ik vind de kleuren en het kleurverloop van de lucht erg geslaagd.

Na drie weken genoten te hebben in West-Canada, ben ik benieuwd wat jullie van deze foto vinden:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4437/36571131804_59d992213a_c.jpgLake Louise - Canada by Thomas Kroon, on Flickr

Hier kwam gelukkig een mooi onderwerp voorbij peddelen. Bij veel foto's van landschappen vond ik het lastig om er een goed onderwerp in te verwerken, zonder dat dit afleidde van de rust die de natuur uitstraalt. Wat doen jullie hiermee?

Edit: foto op Flickr beetje bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De natuur zelf kan natuurlijk ook prima het onderwerp zijn :) Ik moet eerlijk zeggen dat ik de peddelaar niet had gezien, voordat ik je tekst las :D Maar het voegt wel wat toe.

Kleuren zijn wel lekker, alhoewel ik zelf van ietsje meer punch houd. En ik vind 'm misschien een tikje te donker, alhoewel ik snap dat het tegen zonsondergang (of opkomst? :P) aan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:12:
Kleuren zijn wel lekker, alhoewel ik zelf van ietsje meer punch houd. En ik vind 'm misschien een tikje te donker, alhoewel ik snap dat het tegen zonsondergang (of opkomst? :P) aan zat.
Er waren veel bosbranden in de omgeving, dus de hele dag was het heiig. Zodra de zon daarop schijnt... :/ In de ochtend (zoals hier) ging het nog wel, maar zeker de namiddag was het zicht erg slecht. De voorgrond heb ik alleen het blauw van het water wat versterkt, de achtergrond heb ik wel wat opgetrokken en "nevel verwijderd" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
TKroon schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:25:
[...]

Er waren veel bosbranden in de omgeving, dus de hele dag was het heiig. Zodra de zon daarop schijnt... :/ In de ochtend (zoals hier) ging het nog wel, maar zeker de namiddag was het zicht erg slecht. De voorgrond heb ik alleen het blauw van het water wat versterkt, de achtergrond heb ik wel wat opgetrokken en "nevel verwijderd" :)
Het heiige vind ik wel sfeer geven, dus daar vind ik niks mis mee :)

Zelf even geprobeerd en met 1 stop meer exposure, +30 saturation en +15 contrast vind ik 'm bijvoorbeeld nog een stuk lekkerder. Dat is echter mijn smaak, dus mogelijk dat jij dat te veel vindt, maar je kan het proberen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:31:
[...]

Zelf even geprobeerd en met 1 stop meer exposure, +30 saturation en +15 contrast vind ik 'm bijvoorbeeld nog een stuk lekkerder. Dat is echter mijn smaak, dus mogelijk dat jij dat te veel vindt, maar je kan het proberen! ;)
Nu ik jouw versie zag kwam ik erachter dat die van mij net te donker was inderdaad. Ik ben voor de gulden middenweg gegaan :) thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
TKroon schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:17:
[...]

Nu ik jouw versie zag kwam ik erachter dat die van mij net te donker was inderdaad. Ik ben voor de gulden middenweg gegaan :) thanks!
Zo doe ik het ook vaak, uiteindelijk ergens op 50-70% van de changes gaan zitten die me in eerste instantie goed leken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

@jd1987 geslaagde foto, maar ik vind het blauw (in het pak) te verzadigd en de voorgrond iets te veel aanwezig. een stukje van de onderkant afsnijden zou wel helpen.

@psyBSD ook niets mis mee. ik had m zelf net iets meer vignetting gegeven. maar das eigen smaak.

@Radeon Het werkeiland staat er goed op. maar verder niet zon spannend onderwerp.

@LA-384 Het zwart van de balsamico steekt niet goed af tegen de zwarte achtergrond. een deel van de controur lijk zo weg te vallen. en let bij de 2e even op je scherptediepte, dit is eigenlijk net te krap.

Afgelopen zaterdag was het mooi weer, en heb ik deze plaat geschoten, ben er zelf wel tevreden over, al hadden de kleuren misschien nog wat meer punch kunnen hebben
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4486/37291174151_cabcb712f2_c.jpgDSC03964 by Frank Van Dijk, on Flickr

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mrc4nl
Beetje meer punch inderdaad. Verder helemaal geen slechte foto lijkt me. Ik houd er wel van; zonnestralen, boompjes, beetje groen. Sterker nog, doe me een beetje denken aan de foto die ik vorig jaar december gemaakt heb. Die heb je ook voorbij zien komen op Flickr: https://flic.kr/p/Qa27aL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
mrc4nl schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:48:
Afgelopen zaterdag was het mooi weer, en heb ik deze plaat geschoten, ben er zelf wel tevreden over, al hadden de kleuren misschien nog wat meer punch kunnen hebben
[afbeelding]DSC03964 by Frank Van Dijk, on Flickr
Deze fijne plaat moet het volgens mij niet hebben van "punch", maar van de vele schakeringen groen. Zelf zou ik er niets meer aan doen en zeer tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Mooie natuurgetrouwe plaat. Wil je meer punch, probeer in de splittoning module dan eens de shadows-hue op 39 te zetten en saturation op 6 of 7.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Radeon

Today is a good day to die

@psyBSD Je kijkt tegen stuurboord zijde aan en tegen het voorschip. En het werk eiland (cargo) staat er haaks op. Kan inderdaad wel begrijpen dat het een beetje lastig is om te zien hoe de oriëntatie is. Is gelukkig ook geen alledaags transport.
Onderstaande foto van het zelfde schip is het wat makkelijker te zien.
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8845/16911305043_5950b26465_c.jpgDockwise Vanguard @night by Martijn den Heijer, on Flickr

@TKroon Mooie foto, had hem zelf misschien nog iets meer gecropped aan de onderkant.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Radeon gave foto, ik zou hem wel met een kleiner diafragma maken voor helderdere lichtsterren.
Waarom zou je mijn foto croppen overigens? Het gaat grotendeels over de symmetrie door de weerspiegeling van de bergen in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Radeon schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:09:
@psyBSD Je kijkt tegen stuurboord zijde aan en tegen het voorschip. En het werk eiland (cargo) staat er haaks op. Kan inderdaad wel begrijpen dat het een beetje lastig is om te zien hoe de oriëntatie is. Is gelukkig ook geen alledaags transport.
Onderstaande foto van het zelfde schip is het wat makkelijker te zien.
Jouw beschrijving en de foto maken mij nog meer verward. Ik heb het beeld dat ik tegen het voorschip en bakboord aankijk, en dat de stuurhut langs de volledige lengte van het schip de stuurboord zijde beslaat. Misschien moet ik een keer in de haven gaan kijken om het met eigen ogen te zien. Het is in ieder geval een bijzonder stukje maritieme techniek. :)

Edit:
Google is your friend YouTube: The Largest Heavy Lift Ship in The World - Dockwise Vanguard

[ Voor 8% gewijzigd door psyBSD op 26-09-2017 20:31 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@TKroon Ik ben benieuwd wat Dehaze met de foto doet, verder echt een prachtig stukje land. 8 Jaar geleden ook in Canada geweest en de Niagra Falls bezocht, waanzinnige beleving.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• TKroon
  • Niet online
Unidentified schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:56:
@TKroon Ik ben benieuwd wat Dehaze met de foto doet, verder echt een prachtig stukje land. 8 Jaar geleden ook in Canada geweest en de Niagra Falls bezocht, waanzinnige beleving.
Wat meer dehazen en schaduwen optrekken doet de foto goed inderdaad. Ik moet er al bij zeggen dat hij nu al flink dehazed is, dat zegt veel over de rook die er hing ;) mooi wat je met LR allemaal kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:43

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@mrc4nl Mooi die stralen zo! Als ik er iets op aan te merken heb is dat dat ie wat groenig aanvoelt. Wellicht alleen de stralen nog iets warmer maken. Eerlijk gezegd ben ik het nu ook wel aan het zoeken. Hoe dan ook een mooie plaat!

@Radeon Gaaf gevaarte! Geen slechte poging maar hier en daar kan de foto technisch gezien beter. Persoonlijk vind ik de ruimte aan de rechterzijde niets toevoegen en zou 1/3 er ongeveer afcroppen.
Wellicht de volgende keer ook een opname maken die de highlights goed belicht en deze dan blenden. De uitgebeten plekken op het schip vallen mij nu wel op.

Hier nog na lange tijd weer eens eentje van mij:
Winkel van Sinkel

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:41

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@mrc4nl Nice. Bossen fotograferen blijft moeilijk vind ik zelf. Zag dat je hem dehazed had. Was ei zonder niet nog mooier? Kan me voorstellen dat dat mooie mistige sfeer oplevert...

@Radeon Helaas werkt je linkje niet en kan ik hem niet groter bekijken. De kleine versie komt in ieder geval niet zo goe over. Had sowieso iets meer water/reflectie willen zien en meer onderwerp ipv loze ruimte rechts.

@Mr Pingu Lekkere plaat. Goed scherp en mooie compositie. Het enige jammere zijn die waterfietsen... Maar wat doe je eraan he.

Zelf afgelopen weekend naar Keulen geweest. Mooie stad waar je lekker los kunt gaan als fotograaf. Voor de nieuwe panden in de oude haven zijn erg mooi. Deze foto is een verticale panorama van 1 van de Kranhauser bestaande uit 7 foto's. Door de verticale pano kun je zowel de voor- als de achterpilaar zien. Soort Inception idee. Niet aan iedereen besteed maar ik vind hem erg geslaagd.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4422/37406215252_f702a32f63_z_d.jpg

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedras
  • Laatst online: 19:34
Mijn brein kan deze foto niet aan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Laatst online: 09-09 10:02
sys64738 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:49:
Niet aan iedereen besteed maar ik vind hem erg geslaagd.
aan mij wel, nice!
Kan voor sommige mensen zeker wel een mooie mindfuck opleveren :)

edit: verkeerd omschreven

[ Voor 39% gewijzigd door Wannial op 07-10-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@cedras sorry :P

@Wannial Grappig hoe mensen anders foto's bekijken. Ik scroll altijd snel door tot de hele foto in beeld is en ga dan eens kijken. En ik begin onderaan de foto. Had de foto aan paar mensen laten zien maar dat zagen het niet eens of snapten er niks van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Laatst online: 09-09 10:02
@sys64738 kleine corrctie trouwens, ik had al tever doorgescrolled (dus miste de bovenste paar cm van de foto), zag dus de staande toren recht voor je, maar niet die dubbele staande toren "achter je"

[ Voor 12% gewijzigd door Wannial op 07-10-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@sys64738 Ik kan de poging wel waarderen, maar de bolvormige distortion is echt flink aanwezig waardoor het niet lekker weg kijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Unidentified Tja daar ontkom je niet echt aan met zulke panos, ben ik bang. Dit is niet echt jouw ding dus. En das het mooie van fotografie. De ene vindt dit mooi en de andere dat.

Misschien vind je deze beter. Ook in de haven (met op de achtergrond het gebouw van de vorige foto).

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4446/23715504928_2ed0878dd0_z_d.jpg
Flickr versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Hoewel de foto mij in de eerste instantie niet veel deed, blijf ik er toch op een of andere manier naar kijken @sys64738... Hij roept een lekkere sfeer op en de compositie werkt qua lijnenspel erg goed!

Ik ben voor werk in Canada en had tussendoor heel even de tijd om een foto voor mijzelf te maken ;)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/kbaick.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door jd1987 op 11-10-2017 11:18 ]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
jd1987 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:16:
Hoewel de foto mij in de eerste instantie niet veel deed, blijf ik er toch op een of andere manier naar kijken @sys64738... Hij roept een lekkere sfeer op en de compositie werkt qua lijnenspel erg goed!

Ik ben voor werk in Canada en had tussendoor heel even de tijd om een foto voor mijzelf te maken ;)

[afbeelding]
Grappige foto. Waar is deze gemaakt? Ik ben net terug uit Canada en het viel me op op hoeveel plaatsen er verbodsborden voor drones stonden. Met name in de NP’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

@TKroon Scarborough Bluffs vlakbij Toronton. Nergens een bordje gezien, je mag er ook gewoon vliegen, ligt buiten CTR Toronto. Was ook niet de enige in de lucht op een gegeven moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@jd1987 Thanks. Vond hem zelf vooral qua sfeer ook geslaagd. Jouw foto is ook fraai. Mooi lijnenspel en ik vind drone foto's sowieso wel mooi. Er gaat een hele wereld aan nieuwe mogelijkheden open...

Hier nog maar een foto van Keulen. Dit keer eentje met kleur (vrij zeldzaam voor mij 8) ). Beetje cliche foto maar goed, als je er toch langs loopt....

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4485/37588170826_9698c0a11a_z_d.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door sys64738 op 11-10-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

@sys64738 Die laatste foto is erg scherp maar vind ik persoonlijk niet zo interessant om te zien. "leuk" maar het heeft verder niets. Die foto die je hiervoor plaatst vind ik echter wel interessant. Compositie is goed en ik vind het mooi dat er ook in de achtergrond nog het een en ander te zien is.

Ik ben zelf de afgelopen 2 weken op reis door Europa geweest waarin in natuurlijk de nodige fotos gemaakt heb. Persoonlijk vind ik deze foto van de Sacré-Cœur goed gelukt. Dus even kijken wat jullie er van vinden:

[ Voor 20% gewijzigd door lasharor op 04-09-2020 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@lasharor Compositie is wel aardig, had alleen liever niet die mensen gezien. Doet afbreuk aan de architectuur ;) Was de kleur versie niet mooi?

[ Voor 15% gewijzigd door Greatsword op 11-10-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Unidentified schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:46:
@lasharor Compositie is wel aardig, had alleen liever niet die mensen gezien. Doet afbreuk aan de architectuur ;) Was de kleur versie niet mooi?
Twijfel zelf altijd een beetje. Dan is zwart wit vaker de "safe" keuze. Dit is dezelfde foto in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:27

Acmosa

...no comment.

@lasharor Ik vindt de BW versie wel mooi ook met die mensen. Geeft om de een of andere reden een beetje 60s/70s sfeertje.

But then again, I could be wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@lasharor Vind de zwart-wit conversie en nabewerking goed geslaagd. Inderdaad lekker jaren 60 sfeertje. Qua compositie is ie wel oke maar ik heb gevoel dat er meer in zit. Kan er moeilijk mijn vinger op leggen. En de Sacre Coeur zelf is tikje onscherp doordat ie op FF 50mm F2.2 geschoten is want de voorgrond is wel scherp. Volgende keer ook eentje op F5.6 of F8 schieten?!?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
@lasharor Ik vind de kleurenversie juist ook weer wat moois hebben; vooral het zachtblauwe van de lucht spreekt me aan.

Afgelopen zomer ben ik weer eens een keer naar de dierentuin gegaan, en deze plaat geschoten. Helaas is ie niet helemaal 100% scherp op de panda, maar het overall effect van de foto vind ik persoonlijk wel mooi. Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4470/37743588556_868858dcec_z.jpgDreaming red panda by Peter Soema, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19
Ik vind hem wel lekker weg kijken eigenlijk :)
Hij had inderdaad wat scherper op de oogjes mogen zijn, maar verder vind ik hem heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Erg mooie kleuren ook, geslaagde foto! Als je je stoort aan de scherpte bij de ogen (ik niet), kun je altijd lokaal nog iets verscherpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Laatst online: 11-09 12:07
Deze 3 foto's gemaakt afgelopen zomer in Afrika.

Rangers lopen door een wildpark en een ranger neemt even een rustpauze. Tenslotte nog een mooie Giraffe tegen zonsopgang.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4519/26342026899_0f8cf8e4fa_z.jpgSouth Africa Ranger in Kruger rests by Pim Eenkhoorn, on Flickr

*knip*

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2017 10:20 . Reden: Solo testcase! ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
@Baelrog
Ik vind de eerste twee niet zoveel hebben. Het lijken doorsnee vakantiefoto's genomen uit de positie waarop je het zag, er gebeurt te weinig om ze speciaal te maken.

De derde foto is dan wel weer erg bijzonder. Ik ben fan van zonsopkomst/zonsondergang en deze spreekt me wel aan. De helder oranje kleuren en de strakke silhouetten, mooi! Minpuntje is de lensflare, maar ik weet niet of dat te voorkomen is (wegpoetsen is wel mogelijk lijkt mij). De compositie had misschien nog iets beter gekund.

Zelf heb ik weer een paar foto's gemaakt voor de cursus. Dit keer was de opdracht foto's gericht op scherpte-diepte (groot of klein).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y6xVmSngQv1MY6zlc1xT9mnh/medium.jpg
Ik ben de hele peel doorgesjouwd om deze paddenstoelen te vinden, om er op de terugweg achter te komen dat ze gewoon langs de weg stonden

knip, max 1 foto
Oorlogskerkhof, nabewerkt voor authentieke sfeer

Deze had ik vorig jaar gemaakt met een compactcamera, helaas ben ik dit jaar niet meer een gelijke setting tegengekomen. Op deze foto viel alles samen naar mijn idee, maar de gebruikte camerasettings laten helaas te wensen over (F/2.0)

[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 03-11-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het idee van dit solo testcase-topic is dat je één foto per keer post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Hoewel ik het wist, dacht ik dat er niet zo streng op gecontroleerd werd gezien ik vaker meerdere foto's in een post heb gezien (gisteren nog). Excuus, dan zal ik de anderen tzt posten.

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 03-11-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nice!
Deze tread kon ik nog niet. Zelf ben ik ook een beginnende (hobby) fotograaf.
Dus feedback is erg welkom.

Persoonlijk houd ik van rustige foto's en ik maak ze meestal in het zwart/wit. Denk aan dit soort foto's.
De meeste foto's maak ik in de natuur of van gebouwen e.d. Zelden van mensen.

Ondanks ik van zwart/wit houd, vond ik niet dat ik dat met mijn volgende foto moest doen.
Afbeeldingslocatie: https://pro2-bar-s3-cdn-cf1.myportfolio.com/ba80974dca5286b2f75964870a3aaece/cd39b69d-283e-4edd-988b-56fec40350f5_rw_1920.jpg?h=77f4074bd86370713a4444ad4040c142
(Fujifilm X-t1; 55mm; ƒ/7,1; 1/850s; ISO 200)

Geschoten in Oostenrijk.
Was nog vrij lastig om ze van zo dichtbij te benaderen en ik kon ook niet meer inzoomen met mijn standaard lens.
(wil al lang een andere lens, maar wat zijn die krengen duur...)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Viccers Mooie plaat. En hij is gewoon scherp op zijn ogen hoor. Kijk maar naar de boomschors en zijn vacht. Die zitten ervoor en erachter en zijn allebei scherp. Niks mis mee en erg mooie kleuren zo!

@Baelrog Volgende keer 1 foto plaatsen?!? Want nu is de minst boeiende van de drie blijven staan en das jammer....

@LA-384 Same here. Nu worden je foto's weggebutst. Maar die ene die is blijven staan is een beetje druk / veel afleiding. Wel een erg mooie paddestoel die je hebt gevonden....

@streamnl Je foto is een tikje onderbelicht. Het is zonnig en toch komt het donker over. Ook is de compositie niet zo heel spannend. De ganzen zitten mooi links onderin (netjes volgens de rule of thirds) maar spingen er niet echt uit. Denk dat hier ook minder = meer geldt. Als je iets minder elementen in je compositie plaatst, krijgt je onderwerp meer aandacht en je foto meer rust.

Zelf ook even een duit in het zakje doen. De befaamde palen van het strand bij Petten maar dit keer een iets stemmigere aanpak. De bewolking had van mij wel helemaal door mogen lopen naar rechts maar dat heb je als fotograaf helaas niet altijd voor het zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4547/37629489724_35e55a67eb_z_d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
sys64738 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:44:

@streamnl Je foto is een tikje onderbelicht. Het is zonnig en toch komt het donker over. Ook is de compositie niet zo heel spannend. De ganzen zitten mooi links onderin (netjes volgens de rule of thirds) maar spingen er niet echt uit. Denk dat hier ook minder = meer geldt. Als je iets minder elementen in je compositie plaatst, krijgt je onderwerp meer aandacht en je foto meer rust.

Zelf ook even een duit in het zakje doen. De befaamde palen van het strand bij Petten maar dit keer een iets stemmigere aanpak. De bewolking had van mij wel helemaal door mogen lopen naar rechts maar dat heb je als fotograaf helaas niet altijd voor het zeggen.

[afbeelding]
Bedankt voor je feedback.
Ik zal ook eens proberen om feedback terug te geven...

Ik houd van zwart/wit, daar win je al snel punten mee ;)
Zelf vind ik de wolken zo mooi. Ik denk als het helemaal doorgelopen was, dat het té donker zou zijn.
Dus eigenlijk heb ik weinig opmerkingen "wat beter zou kunnen". Ik zou erg tevreden zijn als dit mijn foto was ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Laatst online: 10-09 22:18
Zie veel mooie plaatjes voorbij komen!
Door alleen al een tijdje te kijken/meelezen in dit topic, veel (af)geleerd.

Nu dan de eerste stap met het plaatsen van eigen gemaakte foto(om van te leren)! :Y

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4564/24512809208_f7694290c2_k.jpg by Weers Photography, on Flickr

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:58
@Weerz Wauw, dit is een krachtige plaat. Kan meestal toch wel een puntje vinden waar ik over kan trutten, maar die zie ik gewoon niet. Waanzinnig.

Okay, toch nog even trutten, we houden hier van foto's die niet op volle resolutie worden weergegeven. Even de goede maat selecteren dus op Flickr de volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Krachtige plaat en blik.

Maar Z/W maakt de plaat wel beladen. Ik hoop dat het niet zo is, maar het doet me denken aan een rouwplaat.

Wellicht zou kleur de plaat verzachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
@Weerz
Ik was even stil toen ik je foto zag. De baby kijkt erg mooi weg op de foto!

(En sterkte met de reden dat de baby aan het infuus ligt.)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Weerz Zo das een indrukwekkende plaat. En een mooie ook. Aan het formaat te zien is deze kleine iets te vroeg naar buiten gekomen, toch?

En natuurlijk gefeliciteerd met je eerste geposte foto hier. Volgende keer is het leuk als je ook even feedback geeft op je voorgangers, net als wij dat doen op jouw foto....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19
@sys64738 leuke plaat. In eerste instantie dacht ik 'meh', maar af en toe scrollde ik er toch naar terug en keek ik er weer naar. Kortom: toch een eye catcher :)

@Weerz Dat is een zeer gevoelige foto. Ik vraag mij echt af wat er door het hoofdje gaat van het kind. Persoonlijk vind ik het wel wat jammer dat het rechter oog (voor de kijkers links) van het kind niet scherp is. Een iets grotere DOF was prettiger geweest.

Zelf ook maar weer eens wat in brengen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vNLhZdBxGLCEn8jfBmV7pVF1/full.jpg

- Westfield World Trade Center -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
@PdeBie
Kijk, my kind of picture.

Z/W, geen mensen, mooie vormen/herhalingen. d:)b

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
@Micktator
Thanks!
Trutten is goed, daar leer ik van. Moet alleen ff bekijken hoe dat te doen in Flikr ;)

@Barrycade
Gelukkig geen rouwplaat, maar zwaar beladen was wel de intentie :)

@streamnl @sys64738
Thanks!
Gaat goed met het persoontje! Waren(tweeling) 10 weken te vroeg.
Dit was een foto waarop ze nog niets meer een persoon waren.
Op mijn Flickr staan 2 foto's toen ze 2 dagen oud waren.
Nooit complicaties gehad, moesten alleen alle processen doorlopen tot ze naar huis mochten.
Inmiddels zijn ze lekker bol en echte draken :+

En zal u wat reacties plaatsen op andere foto's, eerste stap is gezet :9

@PdeBie
Dat is idd net dat stukje wat ik zelf ook jammer vindt...

Tof hoe de lijnen in je foto weglopen vanuit de architectuur!

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@PdeBie Mooie abstracte plaat. Vooral die curve die de foto in tweeen deelt is heel cool.

@Weerz Goed te horen dat het goed gaat met de tweeling. Dus we mogen nog meer fraaie platen van ze hier verwachten? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Laten we er dan nog 1 plaatsen die recenter is ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4575/37722911184_5423bd812f_c.jpgFull Resolution

by Weers Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Sidenote: Ik heb en wil geen kinderen, ik zie vaak niet wat ouders zien in hun kinderen...

Het doet mij eerlijk gezegd niet veel. (Sorry, niet persoonlijk). Niet te vergelijken met jouw vorige foto. Die vond ik erg krachtig. Hier zie ik 2 vrolijke kinderen in het zwart wit. Ik vind het moeilijk om hierop feedback te geven.

(Mooie kindjes heb je)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Thanks!

Wat ze zien in kinderen snapte ik ook niet...tot je zelf hebt....vraag me niet hoe/wat het is er gewoon.... 8)7

Het is niet mijn intentie om ze overal te posten.....heb zelf irritaties met personen die 80 foto's per week overal plaatsen van de kids....

Ik zal meer solo-testcasefoto's plaatsen maar dit was de laatste van de 2 heren O-)
Laten we het houden op de before/after foto, gezien de wat zware eerste foto 8)

Dus ik snap je punt, no offense taken :)

Of je een foto maakt van iemand die in het ziekenhuis ligt of dat je gewoon een foto van iemand maakt is een verschil op zich. Als dat een baby/kind is in het ziekenhuis, krijgt dat extra kracht meestal(afhankelijk van de foto en hoe geschoten)....
Een foto van 2 baby's is dan meer ahhhh cute en that's it of je hebt er niks mee.

Volgende week maar ff snuffelen of ik wat anders kan/ga posten wat ik heb geschoten om te leren.
Eerst maar eens andere foto's zien/beoordelen hier :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Weerz Leuke foto maar lang niet zo mooi/krachtig als die vorige. Hoewel die lach van de rechter wel erg aanstekelijk is. En je hoeft (van mij) inderdaad geen 80 foto's per maand van je kinderen te posten. Maar als er Solo testcase-waardige foto's tussen zitten, zien we die graag natuurlijk.

Net nog even wat foto's uitgezocht en bewerkt van mijn strand uitje van afgelopen weekend. Vond deze mooi vanwege de alle horizontale lijken en de schuine verticale lijn van die paal. En de lucht helpt ook lekker mee. Ik denk zelfs dat deze foto heel goed had gewerkt zonder die paal. Gewoon alleen maar lijnen. Maar die heb ik helaas niet geschoten...

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4576/37723760214_23a41a878a_z_d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-08 17:02
sys64738 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:01:Gewoon alleen maar lijnen. Maar die heb ik helaas niet geschoten...

[afbeelding]
Misschien iets meer contrast. Wel lekker minimalistisch
Pagina: 1 ... 29 ... 38 Laatste

Let op:
Geef ook commentaar op foto's van anderen. Het is niet de bedoeling om je foto zomaar te dumpen en te wachten op commentaar.