Heren en / of Dames,
Ik zal mezelf eerst even snel voorstellen aangezien ik nieuwe ben hier: Ik ben Bryan, 23 jaar oud en woon in een klein dorpje bij Loppersum (Groningen). Ik ben sinds gisteren eigenlijk begonnen met Fotografie als hobby. Het kriebelde al een aantal jaren om er mee te beginnen maar nooit echt doorgeslagen. Laatst gebeurde dat echter wel en dat heeft er uit eindelijk toe geleid dat ik gisteren een Nikon D5200 met 18-55 VRII kitlens opgehaald heb.
Ik ben dus nog een beginnend fotograaf en weet dus technisch nog vrijwel niets van fotografie, het is echter wel de bedoeling om hier een stuk beter in te worden. Daarom ook een post in dit topic. Mocht iemand trouwens nog handig linkjes of know-how weten behalve feedback op onderstaande foto hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Wat betreft feedback op vorige foto's: Technisch durf ik dus niet heel veel te zeggen over de foto kwaliteit, maar ik zal eens een poging doen om aan te geven wat ik wel en niet leuk vind in de foto's
@Steeffeh: Vind het op zich best een coole foto maar vind het zwart eigenlijk wel een beetje te zwart. Ik denk dat als je meer details van de lucht en van de arc had getoond hij nog mooier geweest was.
@Simmeh: Leuke foto, op mijn scherm lijkt het gras / de bomen echter wel erg donker ten opzichte van het water / de lucht. Daarnaast vind ik de foto erg koel ogen (wat betreft temperatuur), het heeft wel wat, maar ik denk dat als die wat warmer geweest was nog mooier geweest was.
(Hoop dat jullie wat aan mijn gebrabbel hebben heren).
Gisteren direct maar even aan de wandel geweest met m'n ouders om met de camera te spelen en onderstaande is wel 1 van de betere plaatjes die er uitgekomen zijn volgens mij.
Let op: De enige bewerking die plaats gevonden heeft is een resize en een watermark vanuit Lighroom, verder heb ik er niets aan gedaan
EXIF Informatie @ 500px.com
Qua zelf kritiek vind ik de foto nog wel iet wat korrelig (ik heb begrepen van een collega dat dat komt door de vrij hoge ISO waarde). Verder weet ik niet precies wat ik allemaal nog beter doen kan, misschien wat met de kleuren of contrast of zo?
Al vast bedankt voor eventuele feedback!
[
Voor 3% gewijzigd door
BryanD op 23-07-2015 11:07
]