Als je een menselijkere benadering wilt, dan ga je in gesprek en probeer je hen uit te leggen waarom het fout is en wat voor schade ze aanrichten ipv de hoorn er op de gooien.Anoniem: 160587 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:50:
[...]
Fair enough. Het is natuurlijk aan jou om er zo in te staan.
Ik bekijk het van de iets wat menselijkere kant, ik gooi de telefoon er gewoon op en redeneer dat die mensen wellicht niet geheel wetende dat het mag, onderbetaald dit werk doen om maar te kunnen overleven :-). [...]
Maar proberen die lui te overtuigen vind ik zonde van mijn energie. Ook schelden vind ik zonde, die lui krijgen continue scheldende mensen aan de lijn, dus dat zijn ze wel gewend, het doet ze niets. Leuker is het om er een sport te maken om ze zo lang mogelijk aan de lijn te houden met nutteloze antwoorden, terwijl je de telefoon op speaker stand hebt en je ondertussen gewoon achter de computer andere dingen doet. Probeer vervolgens langzaam het gesprek persoonlijker te maken door persoonlijke vragen te stellen richting de scammer. Die heeft dan inmiddels veel tijd in je gestoken, en zal het zonde vinden om op te hangen, waardoor je de rollen als het ware omdraait. Vervolgens kan je eindigen met een confrontatie over wat je van scammers vindt.
Hier wat inspiratie:
(Let op dat je door continue "ja" te zeggen niet per ongeluk een contract aan gaat.)
Misschien wat saai, maar vanaf 10:22 krijgt het een leuke wending:
YouTube: 20181113Scamming
YouTube: 20190129Scamming2