Telefoonscam topic

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

apparatchik schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:46:
Ook hier was het weer raak vandaag vanuit telefoonnumer 024 3740074.
Na een paar minuten gebabbel over een downloadende windows computer in het engels met een aziatisch accent had ik er genoeg van. ;w

Volgende keer maar eens wat langer volhouden met een linux machine en kijken wanneer het kwartje valt >:)
024 3940049 was het afgelopen zaterdag bij ons. We hebben ons voorgenomen om bij een onbekend nummer gewoon niet meer op te nemen. Als ze het telefoontje belangrijk genoeg vinden dan spreken ze maar wat in, dan bellen we vanzelf wel terug (als het geen malafide beller is).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:01

Emiel1984

Made in NL

Hoi, ik heb nog geen zekerheid dat het (al) oplichting is maar ik werd de afgelopen tijd tot twee keer toe op mijn werkt gebeld (doorgeschakeld) door een 'onderzoeks' bedrijf, welke naar zeggen gevestigd zou zijn in de UK.

Via email gaven ze mij de volgende website www.trend.co.uk in het onderschrift weer.
Ik had ze gevraagd de informatie via email te versturen omdat ik dit niet tijdens mijn werkuren wilde doen.

Het was me wat onduidelijk wat ze precies van mij wilden, enkel dat ze mij 10 minuten telefonisch wilden interviewen..

Omdat ik wat meer wilden weten over het bedrijf, had ik gekeken of ik meer van ze kon vinden.
De adres gegevens en het vat nummer op de site lijken niet te kloppen. Ook kon ik niks over ze terugvinden via google.
Dit zou hun adres moeten zijn maar deze lijkt niet te bestaan op google maps.
The Moat House
Church Lane
Britford
Salisbury
SP5 4DX

Ook het opgegeven vat number op de website die ook in het onderschrift van de email stonden lijken geen resultaten te geven.
Place of registration: England & Wales
Registration number: 2806977
Weet iemand meer van deze mensen ? Ik vertrouw het niet helemaal maar ik heb daarnaast ook geen idee wat hun doel zou moeten zijn (indien het een scam betreft). Momenteel denk ik dat ze echt nog niks van me hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Emiel1984 op 26-03-2016 22:05 . Reden: leesbaar maken.. ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 10:44
Het is de laatste weken flink raak. Nummers uit Pakistan, Engeland, Syrië, Libië etc. etc. Soms wel 5x+ per week. En elke keer tussen 23;00 en 07;00, heel kort, in de hoop dat ik dus terug ga bellen en zij cash kunnen vangen.

Begint onderhand schijt irritant te worden, lig zo lekker te slapen elke keer. Blokkeren kan niet want het zijn altijd nieuwe nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
WhiteTiiger schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:52:
Het is de laatste weken flink raak. Nummers uit Pakistan, Engeland, Syrië, Libië etc. etc. Soms wel 5x+ per week. En elke keer tussen 23;00 en 07;00, heel kort, in de hoop dat ik dus terug ga bellen en zij cash kunnen vangen.

Begint onderhand schijt irritant te worden, lig zo lekker te slapen elke keer. Blokkeren kan niet want het zijn altijd nieuwe nummers.
Al eens gehoord van de niet storen functie? Je kunt hier ook nummers aangeven die je WEL wakker mogen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Jochemd13 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:05:
Ik ben nu zwaar geïrriteerd dat ik elke dag wordt gebeld door een privénummer en na 3-4 seconden ophangt :(
Dit kan een verkeerd lopend callcenter zijn wat per ongeluk je nummer belt. Of een sms oplees dienst. Voor beide kan je provider een formulier bieden waarmee je een tap op je nummer krijgt. Dan wordt de eigenaar van het nummer verteld dat jij(naam, adres, telefoonnummer) ongewenst wordt gebeld en dat ze daar mee dienen te stoppen. Gaan ze er mee door dan krijg je de beller z'n gegevens en kun je aangifte doen.
wimmel_1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:23:
Misschien beter even contact opnemen met je provider, die zien wél waar de verbinding vandaan komt en kunnen deze ook blokkeren. Dat "nummer" weet nú dat jouw aansluiting een legitiem nummer is en zal je automatisch blijven proberen te bellen (met de nodige kosten, als er een "Dienst" achter zit).
Lol nee. Je provider kan dit niet zien als dit een privé nummer is. Zoals ik hier boven meldt kunnen ze wel een tap zetten of laten zetten(virtuele providers bla bla). Pas dan geef je je provider toestemming dit te achterhalen. Dat providers in Nederland verplicht zijn telefoongesprekken te loggen betekend niet dat jij en ik dit zomaar mogen inzien.

Iedereen in deze thread gaat uit van het ergste maar een losgeslagen belsysteem of een een sms-oplees dienst bellen je ook met een privénummer waarna je wellicht niets hoort en de verbinding verbroken wordt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Vandaag in Vara Kassa een item over telefoonscam.
Conclusie:
Het is volstrekt onduidelijk wat precies de kwetsbaarheid is die wordt gebruikt om de telefoon op afstand naar het buitenland te laten bellen. Erg griezelig.
http://kassa.vara.nl/
http://kassa.vara.nl/media/356333

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 23-04-2016 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 18:42
Henk007 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:43:
Vandaag in Vara Kassa een item over telefoonscam.
Conclusie:
Het is volstrekt onduidelijk wat precies de kwetsbaarheid is die wordt gebruikt om de telefoon op afstand naar het buitenland te laten bellen. Erg griezelig.
http://kassa.vara.nl/
http://kassa.vara.nl/media/356333
Wat mij onduidelijk was bij de onderzochte telefoon. Waren er nu in de log telefoongesprekken te zien waarbij de eigenaar beweerde dat die niet gepleegd waren?

Volgens tros opgelicht wordt er wel altijd gebeld. Het ging ook hier heel toevallig ook om Tele2 trouwens.
http://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/detail/10471/

[ Voor 12% gewijzigd door pacificocean op 23-04-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-05 07:53
en hier nog een rijtje met nummers die mij de laatste paar weken op de vaste lijn lastig vallen vanuit Microsoft Service Center. Ze hebben gelukkig wel het fatsoen gehad om overdag te bellen, 's nachts geniet ik nog altijd van mijn rust :) Als ik meld dat ik alleen Mac in huis heb gooien ze meteen de hoorn erop......wordt tijd dat apple service center ook begint met bellen.

0243340023
0243440063
0243740041
0243640037
0243140037
58754792
0243040078
4741928659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672534

Hallo,
Veel mensen denken dat ze door een nummer uit bijvoorbeeld Nijmegen worden gebeld wanneer ze een indian scammer aan de lijn krijgen, maar ook dat is misleiding.
Je ziet in de onderstaande afbeeldingen dat een chinees telecom bedrijf de nummers fixed.
Afbeeldingslocatie: http://fud.community.services.support.microsoft.com/Fud/FileDownloadHandler.ashx?fid=9e14ec9e-9765-47a3-b1d4-e87bbe0659a9
Afbeeldingslocatie: http://fud.community.services.support.microsoft.com/Fud/FileDownloadHandler.ashx?fid=606ebb6c-edd9-4e58-84a6-3a59bf52a61f
BRON
Dus de nummers, je kan ze net zo goed vergeten, ze zijn gefixed en zijn niet de echte nummers waarvan ze bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 30-04-2016 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
Anoniem: 672534 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:25:
Hallo,
Veel mensen denken dat ze door een nummer uit bijvoorbeeld Nijmegen worden gebeld wanneer ze een indian scammer aan de lijn krijgen, maar ook dat is misleiding.
Je ziet in de onderstaande afbeeldingen dat een chinees telecom bedrijf de nummers fixed.
[afbeelding]
[afbeelding]
BRON
Dus de nummers, je kan ze net zo goed vergeten, ze zijn gefixed en zijn niet de echte nummers waarvan ze bellen.
Nu allen nog even opzoeken wat het engelse woord fix fixed betekent. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pacificocean schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:44:
[...]

Nu allen nog even opzoeken wat het engelse woord fix betekent. :D
http://www.thefreedictionary.com/fix
lol, kan je hier wat mee?
Wanneer die chinese jongens een telefoon code voor je fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Anoniem: 672534 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:47:
[...]

Het gaat hier niet om het werkwoord, maar om het bjvoegelijk naamwoord.
http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/fixed
En dan hebben we het gewoon over vaste telefonie. Of tewel dit zijn gewoon vaste chinese telefoon nrs.
Ik had beter fixed kunnen schrijven inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door pacificocean op 30-04-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is ook niet zo dat die chinese telecom aanbieders iets crimineels doen, maar dat de scammers het wel zo gebruiken, ze kunnen constant van nummer veranderen en hebben veel nummers tot hun beschikking, vraag me verder niet hoe dat allemaal zit.
fixen in dit geval betekend:
To make ready for a specific purpose, as by altering or combining elements; prepare
Dat je het ook voor verkeerde doeleinden in kan zetten, dat zien we de scammers doen.
Beetje hetzelfde alsof je elke dag met een ander kenteken de weg op gaat in dezelfde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Anoniem: 672534 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:34:
Het is ook niet zo dat die chinese telecom aanbieders iets crimineels doen, maar dat de scammers het wel zo gebruiken, ze kunnen constant van nummer veranderen en hebben veel nummers tot hun beschikking, vraag me verder niet hoe dat allemaal zit.
fixen in dit geval betekend:
To make ready for a specific purpose, as by altering or combining elements; prepare
Dat je het ook voor verkeerde doeleinden in kan zetten, dat zien we de scammers doen.
Beetje hetzelfde alsof je elke dag met een ander kenteken de weg op gaat in dezelfde auto.
Nee hoor je verwijst naar een gewone chinese telecom provider die zijn vaste lijnnummers publiceerd. Zoals vermeld dit gaat om het bijvoegelijknaamwoord fixed en niet het werkwoord to fix. Het is dus gewoon het chinese telefoonboek waar je naar verwijst.
Overigens kan ik zelf ook ieder nummer op jouw display laten verschijnen als ik jouw bel daar heb ik geen bedrijf voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pacificocean schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:50:
[...]

Nee hoor je verwijst naar een gewone chinese telecom provider die zijn vaste lijnnummers publiceerd. Zoals vermeld dit gaat om het bijvoegelijknaamwoord fixed en niet het werkwoord to fix. Het is dus gewoon het chinese telefoonboek waar je naar verwijst.
Overigens kan ik zelf ook ieder nummer op jouw display laten verschijnen als ik jouw bel daar heb ik geen bedrijf voor nodig.
zonder bedrijf ? nou ben ik nieuwsgierig .. vertel! hoe

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fish schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:15:
[...]

Als bedrijf zijnde routeer je al je VOIP verkeer vanuit NL over een 088 nummer (al dan niet internationaal) maar daar gaat 't niet over, wel?

Dit begint hier een beetje te lijken op het "spel" wat er in vroege jaren '90 speelde met de "06" lijnen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:41

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 672534 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:47:
[...]

:')

Serieus? "Fixed telephony" betekent gewoon "vaste telefonie". Meer niet.

Waar jij op doelt is het spoofen van telefoonnummers, maar daar heb je geen Chinees bedrijf voor nodig hoor. Dat kan iedereen.

Fish schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:15:
[...]

Afhankelijk van de SIP-provider die je hebt (sommigen zullen dit wel blokkeren/overriden gok ik) kun je elke CID (Caller-ID) meesturen die je wilt. Kinderspel.

[ Voor 27% gewijzigd door Compizfox op 01-05-2016 01:01 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Compizfox schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:41:
[...]

[...]

Afhankelijk van de SIP-provider die je hebt (sommigen zullen dit wel blokkeren/overriden gok ik) kun je elke CID (Caller-ID) meesturen die je wilt. Kinderspel.
En die sip provider is geen bedrijf ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Fish schreef op zondag 01 mei 2016 @ 00:04:
[...]

Om te kunnen bellen moet je verbinding maken met het telefoonnetwerk. Hiervoor heb je een provider nodig. Ik neem niet aan dat jij verwacht had dat dat zonder telecomprovider kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pacificocean schreef op zondag 01 mei 2016 @ 00:22:
[...]

Om te kunnen bellen moet je verbinding maken met het telefoonnetwerk. Hiervoor heb je een provider nodig. Ik neem niet aan dat jij verwacht had dat dat zonder telecomprovider kon.
Om te kunnen "bellen" heb je een IP adres nodig...... Welkom in de jaren 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
wimmel_1 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 00:23:
[...]

Om te kunnen "bellen" heb je een IP adres nodig...... Welkom in de jaren 2000 :)
Lol Om te bellen moet contact kunnen maken met dat apparaat dat Alexander Graham Bell heeft uitgevonden en de meeste mensen hebben die nog aan het telefoonnetwerk hangen. Ja ook aan het IP adres, maar daarvan zijn de gegevens meestal niet algemeen bekend om rechtstreeks contact te maken met de juiste persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pacificocean schreef op zondag 01 mei 2016 @ 00:33:
[...]

Lol Om te bellen moet contact kunnen maken met dat apparaat dat Alexander Graham Bell heeft uitgevonden en de meeste mensen hebben die nog aan het telefoonnetwerk hangen. Ja ook aan het IP adres, maar daarvan zijn de gegevens meestal niet algemeen bekend om rechtstreeks contact te maken met de juiste persoon.
Meneer Bell had een geweldig "iets" uit gevonden in die tijd, een systeem wat werkte met "elektrische" pulsen en dergelijke......

ISDN (PSTN) werkt al niet meer volgens dát systeem, ook al noemen we het nog wel "bellen" ..... :)

Analogue POTS vs PSTN........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
wimmel_1 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 00:37:
[...]

Meneer Bell had een geweldig "iets" uit gevonden in die tijd, een systeem wat werkte met "elektrische" pulsen en dergelijke......

ISDN (PSTN) werkt al niet meer volgens dát systeem, ook al noemen we het nog wel "bellen" ..... :)

Analogue POTS vs PSTN........
Volgens mij dwalen we af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pacificocean schreef op zondag 01 mei 2016 @ 00:44:
[...]

Volgens mij dwalen we af. :)
Misschien wél... Maar 't IP verkeer gaat nog wél over 't zelfde stukje "koper". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Fish schreef op zondag 01 mei 2016 @ 00:04:
[...]

Een SIP-provider heb je sowieso nodig om te kunnen bellen, of je je CID nou wil spoofen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 714699

Ik heb de brandmelder naast de telefoon liggen want ik word wel heel vaak gebeld en ben het zat. Zodra ik zeker ben dat het de scam-bende is, houd ik de brandmelder voor de telefoon en activeer hem. Het s niet afdoende om volledig van de bellers af te komen, maar het geeft toch een prettig gevoel en als iedereen dat nu deed trok het scam-circus waarschijnlijk snel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel fixed numbers de scammers spoofen is ook niet meer bij te houden lol.
Gelukkig zijn wij in staat elkaar te helpen met informatie, en daar hebben de scammers toch geen antwoord op met hun misleidende kunstjes.
Ik heb jaren geleden al mijn ouders verteld sowieso nooit in te gaan op verkopers via de telefoon, omdat in België door een zakenman die harde zakelijk tactiek is ingevoerd ooit.
Het vangnet zit m dan ook daar, gewoon helemaal telefonisch overal NEE op te zeggen.
Wanneer iedereen dat standaard had geleerd hadden de scammers ook al geen kans.
Dus die manieren van agressief via de telefoon je producten verkopen mensen lastig te vallen in hun privé leven waar ze zelf niet eens vroegen om die producten, was al een tijd geleden ingezet.
Ook van die warm pratende vrouwen die thuis een lijst van nummers kregen om mensen met de loterij mee te laten doen met, jawel, 99% kans op een prijs.
Nou, als je heel even helder na denkt weet je dat dat niet kan.
De naam Bernard Madhof, waar het gaat om pure misleiding om mensen geld afhandig te maken was ook iedereen al weer vergeten? Die wist 50 miljard uit de zakken van mensen te tetteren door zijn goede status, en viel om na de crisis toen die mensen hun geld weer wilden opnemen.
Dus vele vormen van misleiding, en zolang mensen er in blijven trappen en er geen antwoord op hebben, zullen er dan ook steeds weer nieuwe manieren van fraude en list en bedrog blijven bestaan.
Daar is geen app tegen op gewassen anders dan wat je leerde. Mensen die de boel belazeren komen er naar mijn mening gewoon ook te vaak mee weg. Maar goed, in de misleiding dienen die zaken dan ook vaak verborgen zich aan, dus dat is dan het probleem, de ogen en oren goed open te houden.
Horen zien en PRATEN. Fijne dag nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pacificocean schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:50:Nee hoor je verwijst naar een gewone chinese telecom provider die zijn vaste lijnnummers publiceerd. Zoals vermeld dit gaat om het bijvoegelijknaamwoord fixed en niet het werkwoord to fix. Het is dus gewoon het chinese telefoonboek waar je naar verwijst.
Idd, ik verwijs naar een gewoon chinees bedrijf, waar de scammers hun abonnementen hebben.
Dus wil men dat criminele zooitje op pakken, dan zal men dat eens globaal moeten doen.
Omdat ze mensen in andere wereld delen bestelen, is de wetgeving hier niet tegen bestand.
Dus via dat gewone Chinese telecom bedrijf kan men er achter komen waar deze oplichters bezig zijn.
Dat noemen ze onderzoek, maar toch kan door dat elke werelddeel een eigen wetgeving heeft niemand er iets tegen doen om het te laten stoppen.
Dus dat gewone Chinese telecom bedrijf, daar is ook verder niks mis mee, maar die hebben wel de gegevens waar deze figuren uithangen toch?
Dat is waar het om gaat. kortom, die fixen de telefoons voor deze scammers.
Wake up.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Anoniem: 672534 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:01:
[...]

Idd, ik verwijs naar een gewoon chinees bedrijf, waar de scammers hun abonnementen hebben.
Dus wil men dat criminele zooitje op pakken, dan zal men dat eens globaal moeten doen.
Omdat ze mensen in andere wereld delen bestelen, is de wetgeving hier niet tegen bestand.
Dus via dat gewone Chinese telecom bedrijf kan men er achter komen waar deze oplichters bezig zijn.
Dat noemen ze onderzoek, maar toch kan door dat elke werelddeel een eigen wetgeving heeft niemand er iets tegen doen om het te laten stoppen.
Dus dat gewone Chinese telecom bedrijf, daar is ook verder niks mis mee, maar die hebben wel de gegevens waar deze figuren uithangen toch?
Dat is waar het om gaat. kortom, die fixen de telefoons voor deze scammers.
Wake up.....
Lol je begrijpt het nog steeds niet. Je verwijst naar het chinese telefoonboek. Ieder tel nr valt te spoofen, ook dat van jouw. Iedereen maar oppakken die in het telefoonboek staat dan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pacificocean schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:42:Lol je begrijpt het nog steeds niet. Je verwijst naar het chinese telefoonboek. Ieder tel nr valt te spoofen, ook dat van jouw. Iedereen maar oppakken die in het telefoonboek staat dan. 8)7
lol, bij welke provider heb jij je telefoon aansluiting? Ik heb het niet over een telefoonboek.
Het gaat er om via het telecom bedrijf waar de scammers hun telefoon/internet diensten van kopen de daders op te sporen, maar goed, misschien willen mensen wel misleidt worden, dat kan natuurlijk ook.
Daarbij heb te maken met een heel gebouw vol scammers, niet iemand op een zolderkamertje.
Beetje iets in leren schatten kan ook van waarde zijn in dit soort gevallen.
Dat je niet denkt dat het alleen Indiërs zijn die het doen:
nieuws: Microsoft start rechtszaak tegen Amerikaanse telefoonscammers
En dat je niet denkt dat je uit Nijmegen was gebeld omdat het nummer met 024 begon.
Is belangrijk hoor, wanneer mensen misschien zelf het recht in eigen hand willen nemen na belazerd te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 01-05-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunijff
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Maar schijtziek word je er wel van.
Paar jaar geleden leken het vooral ziggo nummers te zijn die gebeld werden, alsof ze ziggo gehackt hadden en alle tel nummers hadden.
Maar helaas is nu iedereen aan de beurt.
Gekukkig heb ik een fritzbox en kan ik het nummer blokkeren.
Maat in de log zie je elke keer hetzelfde nummer, vaak overdag.
En vaak wordt je wel 10 x gebeld in een paar minuten.

Een fluitje of brandmelder ! 😀👍🏻👍🏻
Ga ik eens proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pacificocean
teunijff schreef op zondag 01 mei 2016 @ 18:41:
Maar schijtziek word je er wel van.
Paar jaar geleden leken het vooral ziggo nummers te zijn die gebeld werden, alsof ze ziggo gehackt hadden en alle tel nummers hadden.
Maar helaas is nu iedereen aan de beurt.
Gekukkig heb ik een fritzbox en kan ik het nummer blokkeren.
Maat in de log zie je elke keer hetzelfde nummer, vaak overdag.
En vaak wordt je wel 10 x gebeld in een paar minuten.

Een fluitje of brandmelder ! 😀👍🏻👍🏻
Ga ik eens proberen :)
Het zou mij niks verbazen dat Ziggo gehackt is. Ik heb een email adres waarmee ik zuiver en alleen met Ziggo communiceer en ineens krijg ik spam op dit email adres met virussen in de atachments.

En voor het fluitje of brandmelder heel zacht praten, zodat ze aan de andere kant het geluid heel hard zetten. >:) This is the sound mij pc always makes when I start it. Do you think something is wrong? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn ouders belde net op, ze waren ook gebeld door een man van Microsoft

Klonk als iemand van India, hij belde vanuit Engeland. Zeker een London postbus nummer.
Iets met een virus oid.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:13

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

pacificocean schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:17:
Het zou mij niks verbazen dat Ziggo gehackt is. Ik heb een email adres waarmee ik zuiver en alleen met Ziggo communiceer en ineens krijg ik spam op dit email adres met virussen in de atachments.
Ik kan hetzelfde melden. Ook ik ontvang spam op een e-mail-adres dat ik uitsluitend aan Ziggo heb gegeven. Ik gebruik een ander e-mail adres voor ieder partij waar ik zaken mee doe en dit adres hoort bij Ziggo. Ik ben al een paar maanden geen klant meer, maar mijn adres zal nog wel in hun database staan.

Dit is overigens een belangrijke reden waarom ik iedereen z'n eigen adres geef, dit adres kan nu in m'n spamfilter en dan ben ik weer vanaf.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvrdelft1
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12-2023
Winfix.co scam
Net op mijn prive-mobiel gebeld door een nummer uit VS. Eerder op de dag was ik al uit de VS gebeld door een ophanger, Duidelijk een controle of mijn nummer aangesloten was, heb ik al eerder gelezen bij scam-comments, Ze checken eerst of ze een bestaand nummer hebben.
Dat ze veel microsoft rapporten van mijn PC kregen. Dit klopt inderdaad, ik had een onstabiele PC vanwege een slechte BIOS-tweak, terwijl ik dacht dat het aan mijn graka lag. Maar dat zij dit wisten is denk ik toeval?
Of ik even via hun server een programma wilde downloaden. Moest intikken "winfix.co" Kwam op een scherm met 6 servers, moest op server nr 5 klikken en toen kwam er een kort programma met .exe extensie om te downloaden.
Toen voelde ik nattigheid. Dit leek me geen officiele website. Ook de programmanaam was te kort en non-specifiek.
Ik vertelde de man, die met een Indiaas accent sprak, dat ik niet een programma ging installeren op mijn computer omdat iemand me dit over de telefoon verzocht, en toen kwam er een heel verhaal hoe hij dan wel zijn "authenticity" ging aantonen. Toen heb ik maar gezegd een mail te sturen en heb opgehangen. Duidelijk een scam om mijn PC te vullen met spyware/viris/trojans.
Hoop dat deze post anderen helpt die denken gebeld te worden door Microsoft.
Groeten, Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jvrdelft1 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:24:
Winfix.co scam
Net op mijn prive-mobiel gebeld door een nummer uit VS. Eerder op de dag was ik al uit de VS gebeld door een ophanger, Duidelijk een controle of mijn nummer aangesloten was, heb ik al eerder gelezen bij scam-comments, Ze checken eerst of ze een bestaand nummer hebben.
[knip]
Je bent er eigenlijk nog aardig ver in meegegaan vind ik? Ik zou er al veel eerder de stekker hebben uitgetrokken en nooit een verbinding met een van die servers hebben aangegaan. Je hebt al veel meer blootgegeven dan nodig is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Toen pas ? 8)7

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Wat een gezeur altijd met dit soort praktijken he, en tegenhouden kan je haast niet.
Maar wat mij opvalt, ben ik nu de enige die niet opneemt als er rare telefoonnummers voorbij komen?
De meest mensen / instanties die bellen herken ik het nummer van, en onderdrukte nummers neem ik zowiezo niet op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvrdelft1
Tsja, ik geef toe dat ik het eerder door zou moeten hebben gehad, was eerlijk gezegd al achterdochtig zodra ik die man aan de lijn had. Maar denk niet dat naar een website surfen alleen, al informatie weggeeft die me schade kan berokkenen. Heb wel een goede antivirisscanner. Maar als ik op uitvoeren van dat bestand had geklikt waren de rapen gaar geweest, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvrdelft1
Was geen anoniem nummer, maar ik ken weinig mensen in de VS, dus had geen telefoon daarvandaan verwacht inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-05 08:55
Banshee schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:38:
Wat een gezeur altijd met dit soort praktijken he, en tegenhouden kan je haast niet.
Maar wat mij opvalt, ben ik nu de enige die niet opneemt als er rare telefoonnummers voorbij komen?
De meest mensen / instanties die bellen herken ik het nummer van, en onderdrukte nummers neem ik zowiezo niet op :?
Dat zou mooi worden als ik op mijn werk nooit op zou nemen als een onbekend nummer mij belt of een nummer uit de VS, GB of DE oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Als het zakelijke telefoons betreft wordt het inderdaad erg lastig.
En krijg je dus zo'n figuur aan de lijn tot vervelends toe.

Mijn buurman gebruikt zo'n voetbal toeter, zo een met een perslucht busje. >:)
Zal geen fijn gevoel zijn aan de andere kant van de lijn, maar vraag me ook af of je er niet je microfoon mee sloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Banshee schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:38:
Nee, daarin ben je zeker niet de enige. Ik neem zelden een onbekend nummer op hier in huis. Mocht het belangrijk zijn dan spreken ze maar wat in, ik heb tenslotte niet voor niets die mogelijkheid ingeschakeld. Nemen ze de moeite daarvoor niet dan is het jammer maar helaas. Ik ben echter nog wel eens genegen om een nummer, indien zichtbaar in het display, op te zoeken. Zit daar bekende info aan vast die mij bekend voorkomt dan bel ik wel eens uit mezelf terug.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[quote]een nummer, indien zichtbaar in het display, op te zoeken[/quote]Hoe moet ik me dat voorstellen, niet zichtbaar en toch opzoeken? Waar zoek je dan naar als je niet weet wat je wilt zoeken?
Herstel, ik keek denk ik met een half toegeknepen oog, waardoor ik onzichtbaar dacht te zien.

Dat niet opnemen bij verborgen nummers zal voor heel veel mensen volstrekt onmogelijk zijn. Legio zakelijke telefoontjes hebben een verborgen nummer doordat verreweg de meeste interne doorkiesnummers niet hun gegevens versturen.

Dat even flink herrie schoppen, ach aardige fantasie (door jongens die qua leeftijd beginnen te puberen misschien?) Ik zie de lol er absoluut niet van in) en wat denk men er mee te bereiken?
Iedereen die het fenomeen tegenkomt weet na een paar keer dat er weinig anders aan is te doen dan meteen neerleggen en er verder de schouders over ophalen. Want wat je ook zegt of onderneemt, het heeft totaal geen effect. Die lui bedienen zich van robots maar ze zijn het bij wijze van spreken zelf ook.

Edit:
Ook bij mij lijkt het inmiddels wel afgelopen te zijn. Maar zo'n periode heb ik vaker gehad. Dus wie weet begint het binnenkort toch weer opnieuw. Enfin, er zijn ergere dingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Techneut op 07-07-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Laatst online: 29-05 09:26
Banshee schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:04:
Als het zakelijke telefoons betreft wordt het inderdaad erg lastig.
En krijg je dus zo'n figuur aan de lijn tot vervelends toe.

Mijn buurman gebruikt zo'n voetbal toeter, zo een met een perslucht busje. >:)
Zal geen fijn gevoel zijn aan de andere kant van de lijn, maar vraag me ook af of je er niet je microfoon mee sloopt :)
Goed idee, zal ik onthouden :P
Als ik nu wordt gebeld door de "Microsoft-hulplijn" dan zeg ik gewoon dat ik een Apple heb en dan hangen ze vanzelf op, sinds toen (jaar geleden) nooit meer iets van gehoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Techneut schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:53:
[...]
Hoe moet ik me dat voorstellen, niet zichtbaar en toch opzoeken? Waar zoek je dan naar als je niet weet wat je wilt zoeken?
Hij zegt toch ook indien zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 14:33

Fordox

00101010

Ik zou heel awkward gaan hijgen door al mn zinnen heen en op een boterham met pindakaas gaan smakken en heeeeeeeeel veel tijd nemen.

Helaas had mn moeder ze aan de lijn en ik niet :( Ze is wel slim genoeg om te roepen dat haar zoons alles voor haar fixen.
En ze kan geen engels, dat werkt ook :+

[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 11-07-2016 13:19 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vandaag had ik dat addergebroed weer eens aan de telefoon. Dat was weer eens een tijdje geleden ;)

Ik weet van mijzelf dat ik goed kan acteren, dus ik heb ze verteld dat ik behoorlijk geschokt was en hoe ze me konden helpen. Eerst heb ik ze maar eens gevraagd of er een Windows Tech center in mijn buurt was, maar toen werden ze wat onrustig. Toen ik vroeg of ze het ook via de telefoon op konden lossen werden ze rustiger.
Uiteindelijk heb ik de slechte man eerst even 5 minuten laten wachten, dit omdat mijn PC met 'Windows 98' behoorlijk traag is. Uiteindelijk heb ik even de analfabeet gespeeld en vijf minuten erover gedaan om eventvwr (werkt dat ook in WIndows 98 :+ ? ) in te typen. Echter lukte het niet, omdat ik zogenaamd dus een error kreeg met : "NOT ALLOWED!". Ik kreeg iemand anders aan de lijn, die wat vriendelijker reageerde en wat rustiger uitlegde...

Daarna vroeg deze kneus of ik in de run-box (weer heel de uitleg om daar te komen _O_) www.support.me wou typen. Et voila....
Daarna heb ik hem verteld dat ik een connect-dialog kreeg, en heb ik even een dial-up-geluid uit mijn speakers laten schallen >:) >:) >:)

Meneer snapte er niks van 8)7 7(8)7 en zei dat hij later terug zou bellen. Nu eens kijken wat ik de volgende keer zal doen :P .

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
AW_Bos schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:44:
heb ik even een dial-up-geluid uit mijn speakers laten schallen >:) >:) >:)

Meneer snapte er niks van 8)7 7(8)7 en zei dat hij later terug zou bellen. Nu eens kijken wat ik de volgende keer zal doen :P .
hulde! ook het feit dat de andere partij er geen zak van snapte :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Die belhamels bellen gewoon via een belscript, en zijn blijkbaar zelf de partij die niks van Windows weten. Op het moment dat je hun 'script' te buiten gaat dan is hun advies altijd op ESC drukken, en opnieuw op Start drukken en bij begin af aan te beginnen. Desnoods slaan ze de controlerende stappen zoals 'eventvwr' gewoon over, en dringen je aan om je PC door hen over te laten nemen.

Misschien als ik een keer een Linux-bak kan inrichten, dan wil ik eens weten hoe ze hier naar gaan kijken ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
AW_Bos schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:44:
Vandaag had ik dat addergebroed weer eens aan de telefoon. Dat was weer eens een tijdje geleden ;)

Ik weet van mijzelf dat ik goed kan acteren, dus ik heb ze verteld dat ik behoorlijk geschokt was en hoe ze me konden helpen. Eerst heb ik ze maar eens gevraagd of er een Windows Tech center in mijn buurt was, maar toen werden ze wat onrustig. Toen ik vroeg of ze het ook via de telefoon op konden lossen werden ze rustiger.
Uiteindelijk heb ik de slechte man eerst even 5 minuten laten wachten, dit omdat mijn PC met 'Windows 98' behoorlijk traag is. Uiteindelijk heb ik even de analfabeet gespeeld en vijf minuten erover gedaan om eventvwr (werkt dat ook in WIndows 98 :+ ? ) in te typen. Echter lukte het niet, omdat ik zogenaamd dus een error kreeg met : "NOT ALLOWED!". Ik kreeg iemand anders aan de lijn, die wat vriendelijker reageerde en wat rustiger uitlegde...

Daarna vroeg deze kneus of ik in de run-box (weer heel de uitleg om daar te komen _O_) www.support.me wou typen. Et voila....
Daarna heb ik hem verteld dat ik een connect-dialog kreeg, en heb ik even een dial-up-geluid uit mijn speakers laten schallen >:) >:) >:)

vm klaar zetten, waarop ze los kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

pacificocean schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:04:
[...]
vm klaar zetten, waarop ze los kunnen.
Een goeie :).
Misschien moet ik die knakkers gewoon even aan de lijn houden, terwijl ik even mijn 'inlogcode' zoek. Eventueel een soundboard met 5 soorten stemmen van mij die elke minuut afspelen: Une momento, have a moment please. Hold on... wait a few minutes....

En dan de stopwatch laten timen >:)

of......

"Do you have Windows?"
> "yes, in the kitchen, in the front of my house" 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 26-07-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 10:44
Het was ff stil bij mij n paar maanden, maar het is weer zover. Uiteraard weer als ik lekker lig te slapen in de hoop dat ik terugbel -_-.

Aan de topic opener; misschien even het begintopic aanpassen. Even vermelden wat wel en niet te doen, etc. Onderhand 15 pagina's. Zo te lezen gaan sommige toch de fout in door nummers terug te bellen of programmatjes te runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:23

D4NG3R

kiwi

:)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Ook weer zo'n voorbeeld waarvan wellicht menigeen zich afvraagt hoe ter wereld het mogelijk is dat ook maar iemand er intrapt. Je zou toch denken dat iedereen precies weet wat zijn of haar belastingopgaven zijn. Maar blijkbaar vinden de slimmeriken toch slachtoffers. Ik zie uit dat artikel wel dat de mensen die ze nu gearresteerd hebben callcenter medewerkers zijn, hoe schuldig ook, mensen die een armzalig zakcentje verdienen. De werkelijke criminelen die er miljoenen rijker van zijn geworden, grote kans dat die buiten schot blijven.

Maar waar ik me een beetje over verbaas is een bericht in de krant dat bij een onderzoek bleek (ik ga er van uit dat het waar is) dat het percentage mensen die van zulke praktijken slachtoffer worden onder jongeren aanmerkelijk groter is dan van ouderen. Je zou toch anders hebben verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
De nep Microsoft scammers met Indiaas accent zijn weer volop bezig. (Weet niet meer of ze "Microsoft" zeiden.)
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/001311803241548

Eerste keer dat ze belden heb ik meteen weer opgehangen. Blijkbaar is dat niet voldoende, want vandaag belden ze weer. Eerste met nummerherkenning, maar ik was te laat bij de telefoon, iets later zonder nummerherkenning.
Ze vragen om je computer aan te doen. Voor de gein heb ik gedaan alsof ik geen computer had, en dus er van uit ging dat er ergens een computer verborgen zou moeten zijn in huis :+ . Uiteindelijk heeft ie zelf maar opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Ongetwijfeld bedoel je met Indiaans accent India :). Heel wat anders dus, ik definieer het altijd als Aziatisch accent. Als het niet anoniem is (gebeurt ook meer dan eens) dan vind je overigens zelden iets wat bij het nummer hoort en is het enige herkenbare het landnummer. Inmiddels heb ik geconstateerd dat dit ook landen in Europa zijn, maar tot nu toe nooit Nederland. Je kan daar echt geen touw aan vast knopen. M.a.w. vergeefse moeite om daar tijd aan te besteden.

Ik weet zeker dat deze lui helemaal niet onder de indruk zijn van deze "slimme" slachtoffers met hun "bijdehante" reacties . Onlangs een uitzending gezien die een en ander van een heel andere kant liet zien. De opmerking kwam namelijk hoe doorzichtig deze praktijken meestal zijn, gevolgd door de steeds terugkerende vraag "wie trapt daar nou in?"

Het antwoord was heel verhelderend, namelijk dat die doorzichtigheid veelal juist heel bewust was. Namelijk als ze echt heel geraffineerd te werk zouden gaan, dan kregen ze veel te veel respons waar ze hun handen meer dan vol zouden hebben. Voor die klanten zouden ze veel te veel moeite moeten doen. Het zijn juist de meest naïve slachtoffers waar ze op mikken, want die kunnen ze zonder al te veel moeite letterlijk alles wijsmaken en enorme bedragen aan geld uit de zak kloppen. Gewillige slachtoffers dus, daar verdienen ze het meest aan. Ok al is het maar één op de duizend.

En dat is dan ook meteen het antwoord dat dit maar voortduurt, in mijn beleving al meer dan 10 jaar. Ze houden er volgens mij ook geen boekhouding op na, b.v. een lijst van telefoonnummers bij wie al hun pogingen verspilde tijd is. Ondanks uiteenlopende reacties van "No, please not again" etc, etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Techneut schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:52:
Ongetwijfeld bedoel je met Indiaans accent India :). Heel wat anders dus, ik definieer het altijd als Aziatisch accent. Als het niet anoniem is (gebeurt ook meer dan eens) dan vind je overigens zelden iets wat bij het nummer hoort en is het enige herkenbare het landnummer. Inmiddels heb ik geconstateerd dat dit ook landen in Europa zijn, maar tot nu toe nooit Nederland. Je kan daar echt geen touw aan vast knopen. M.a.w. vergeefse moeite om daar tijd aan te besteden.

Ik weet zeker dat deze lui helemaal niet onder de indruk zijn van deze "slimme" slachtoffers met hun "bijdehante" reacties . Onlangs een uitzending gezien die een en ander van een heel andere kant liet zien. De opmerking kwam namelijk hoe doorzichtig deze praktijken meestal zijn, gevolgd door de steeds terugkerende vraag "wie trapt daar nou in?"

Het antwoord was heel verhelderend, namelijk dat die doorzichtigheid veelal juist heel bewust was. Namelijk als ze echt heel geraffineerd te werk zouden gaan, dan kregen ze veel te veel respons waar ze hun handen meer dan vol zouden hebben. Voor die klanten zouden ze veel te veel moeite moeten doen. Het zijn juist de meest naïve slachtoffers waar ze op mikken, want die kunnen ze zonder al te veel moeite letterlijk alles wijsmaken en enorme bedragen aan geld uit de zak kloppen. Gewillige slachtoffers dus, daar verdienen ze het meest aan. Ok al is het maar één op de duizend.

En dat is dan ook meteen het antwoord dat dit maar voortduurt, in mijn beleving al meer dan 10 jaar. Ze houden er volgens mij ook geen boekhouding op na, b.v. een lijst van telefoonnummers bij wie al hun pogingen verspilde tijd is. Ondanks uiteenlopende reacties van "No, please not again" etc, etc,
Bij Tros opgelicht gingen ze naar de eigenaar van de scam, in India:
http://opgelicht.avrotros...20-12-2016/fragment/1739/

Maar ze zullen vast wel een boekhouding hebben. Vorige week ben ik gebeld, en vandaag twee keer. Das geen toeval. Nu ik trollerig gedrag heb vertoont (wat ergens stiekem toch wel geinig is om te doen), zullen ze misschien wel stoppen. Ik dacht ergens nog zelfs: misschien zou ik gewoon even voor de gein een dummy virtual box installatie moeten opzetten, en alles recorden, en kijken of die reverse Teamviewer truuk lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Nou, ik heb natuurlijk geen idee hoe lang jij al last hebt van deze ongein, ik tot mijn ergernis al jaren. Soms inderdaad twee of drie keer per dag, soms ook een jaar lang niet en dan begint het weer opnieuw.. En mijn reacties waren ook nooit van dien aard dat ik ze ook maar enigszins de indruk gaf ze serieus te nemen. Soms: "Do you speak English?" Antwoord divers, de ene keer: "No" en dan hangen ze op, andere keer: "Yes, but not with you", antwoord van hun kant "Whats wrong?" en dan hang ik zelf op. De laatste jaren neem ik nooit meer op.

Maar hoe dan ook, maak je geen illusies dat je die ongein kan keren. Anonieme beller kan bij ons bepaalde familie of kennis zijn of een zakelijke relatie. Het zijn er zoveel dat ik me niet kan veroorloven om niet op te nemen. Blijft alleen over een onbekend buitenlands nummer op de melder. Dus laten rinkelen of opnemen en meteen verbreken. Maar definitief stoppen? Vergeet het maar, dat is hier al veel te vaak aan de orde geweest om dat duidelijk te laten zijn.

Overigens, wie zegt dat het steeds de zelfden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Van de week is er nog een paar keer gebeld. Net ook weer, maar kreeg helaas niemand aan de lijn. Van de week nog wel een keer zo'n Indier aan de lijn gekregen. Heb hem 6 minuten aan de lijn gehouden onder het mom van "mijn computer is traag in opstarten", daarna zei ik dat ik nog geen Internetverbinding had, en die nog moest kopen/aanschaffen, waarna de gefrustreerde reactie kwam "So you don't have Internet!?!?!", waarna de Indier direct ophing. Zijn collega zijn dat ie uit de UK kwam, omdat het te lang duurde verbond hij me door met zijn andere collega, die zei dat hij uit India kwam.

Het gaat om mijn thuisnummer, dat maar bij zo'n 3 mensen bekend is, en slechts bij enkele bedrijven, en verder niet in telefoongidsen is opgenomen.

Ik denk wel dat het dezelfden zijn. Ik heb dit nummer zo'n 5 jaar, nooit problemen gehad (misschien 1 keer?). En nu is het sinds 2 weken meerdere keren per week. Dat kan geen toeval zijn.

Laten rinkelen vergroot wel weer de kans dat ze het opnieuw proberen, alleen dan met een afgedekt nummer. Gemakkelijkste is misschien om gewoon te zeggen: dat je weet dat hij een scammer is, en daarom direct weer na het uitspreken daarvan ophangt. Verder neem ik nooit op met mijn naam indien afgedekte nummers bellen, of mensen uit het buitenland.

Wel raar is dat ze zo vaak bellen. Als ze volledig random een Nederlands telefoonnummer zouden kiezen, dan zou je verwachten dat het niet zo vaak zou voorkomen. Misschien dat ze ook eerder naar een vast toestel bellen dan mobiel? Ouderen hebben relatief vaker een vast toestel, en die zijn waarschijnlijk gemakkelijker te bedonderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
misschien al langsgekomen maar:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Du6acZ-PZQ8]

zoete wraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Gisteren kreeg ik ook weer eens een telefoontje van het nep-Microsoft team. Uiteraard weer het gebrekkige Engels, en alle stappen die dwingend werden herhaald, iets waar je bijna al direct de hoorn van op de haak zou leggen vanwege deze zenuwpezen.
Maar oké... ik had wel weer eens zin in een prank..

Het telefoonnummer was: 0258965897, allereerst opmerkelijk omdat het een Nederlands telefoonnummer lijkt: Het heeft 10 cijfers, begint met één 0, en het begint verder met het netnummer 0258. Volgens de telefoongids is er geen district in ons land met dit netnummer, maar er is wel een landnummer die begint met 00258, en dat is Mozambique.

Ik heb een eerdere prank herhaal, en dat was die van @HarryEuvel met zijn "Hackers trying to call you!". Nadat ik de fakers had verteld dat ik een warning kreeg in plaats van een 'runbox', vroegen ze me natuurlijk wat voor melding ik kreeg. Mijn reactie was: "Watch out... hackers...trying to call you!".
Daarna flink gelach op de achtergrond, en kreeg ik iemand anders aan de lijn. Die zei vervolgens "SHUT UP!" waarna ze de verbinding verbrak.

Wat ik me afvraag. Waarom hebben deze scammende gastjes altijd een kort lontje en beledigen ze je met: "F*ck you", "Motherf*cker" of "Bastard"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

AW_Bos schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:23:
Wat ik me afvraag. Waarom hebben deze scammende gastjes altijd een kort lontje en beledigen ze je met: "F*ck you", "Motherf*cker" of "Bastard"?
Tja, wat verwacht je dan, een "Ha, you got me, have a great day"? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Compizfox schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:34:
[...]

Tja, wat verwacht je dan, een "Ha, you got me, have a great day"? :P
Gewoon, een hoorn op de haak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
Wat het is, die mensen die komen allemaal uit India. Het zijn super grote Call Centers.
Ze worden heel vaak gebeld door zo ge hete: 'Scam Baiters'.
die scam baiters bellen naar die fake tech supports en houden hun heel lang aan de lijn waardoor die Call Centers hun tijd weg gaat aan niks.
Dus ze worden vaak boos als je tegen hun in gaat dan denken ze: "Alweady another pwerson" XD
AW_Bos schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:23:
Gisteren kreeg ik ook weer eens een telefoontje van het nep-Microsoft team. Uiteraard weer het gebrekkige Engels, en alle stappen die dwingend werden herhaald, iets waar je bijna al direct de hoorn van op de haak zou leggen vanwege deze zenuwpezen.
Maar oké... ik had wel weer eens zin in een prank..

Het telefoonnummer was: 0258965897, allereerst opmerkelijk omdat het een Nederlands telefoonnummer lijkt: Het heeft 10 cijfers, begint met één 0, en het begint verder met het netnummer 0258. Volgens de telefoongids is er geen district in ons land met dit netnummer, maar er is wel een landnummer die begint met 00258, en dat is Mozambique.

Ik heb een eerdere prank herhaal, en dat was die van @HarryEuvel met zijn "Hackers trying to call you!". Nadat ik de fakers had verteld dat ik een warning kreeg in plaats van een 'runbox', vroegen ze me natuurlijk wat voor melding ik kreeg. Mijn reactie was: "Watch out... hackers...trying to call you!".
Daarna flink gelach op de achtergrond, en kreeg ik iemand anders aan de lijn. Die zei vervolgens "SHUT UP!" waarna ze de verbinding verbrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik blijf me nog steeds afvragen of ze nou telefoonnummers opkopen, of random wat staan te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Dat is allang niet meer interessante vraag. Het is een koud kunstje om een computer dat werk te laten doen. Gewoon alle nummers onder een bepaald netnummer bellen en noteren waar wordt opgenomen. Voordeel is dat je dan iedereen meepakt, ook de geheime nummers.

Inmiddels is ook al heel lang duidelijk dat die telefoonnummers waar ze zogenaamd vandaan bellen ook fake (kunnen) zijn en dat met wat software nog tamelijk eenvoudig is ook. De nieuwste ongein is een nummer simuleren in je eigen woonplaats. Onlangs zelf gehad dat we bij thuiskomst een nummer op de display zagen staan uit onze omgeving, een nummer dat we niet kenden en dat ook niet in de telefoongids was te vinden. Maar dat is op zich geen bijzonderheid, veel mensen kiezen ervoor om niet als zodanig vermeld te worden. Maar het was in onze eigen woonplaats.

Kortom, mijn vrouw belde dat nummer en het bleek dat we de persoon achter dat nummer zelfs goed kenden. Maar zij had ons absoluut niet gebeld, ook niet per ongeluk. Navraag leerde ons dat dit nummer kapen tegenwoordig gemeen goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
AW_Bos schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:02:
Ik blijf me nog steeds afvragen of ze nou telefoonnummers opkopen, of random wat staan te draaien?
Heb het idee dat het random is. Ik word gebeld op een vast telefoonnummer dat slechts bij 3 mensen bekend is, en misschien iets van 2 a 3 bedrijven. Kan natuurlijk zijn dat één van de mensen het in zijn/haar android/iphone heeft staan, met apps die de contanctenlijsten inlezen en vervolgens die data verhandelen.
Maar als het random zou zijn, zou ik verwachten dat ik minder gebeld zou worden, wat niet het geval is.
Techneut schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:58:
[...]
Kortom, mijn vrouw belde dat nummer en het bleek dat we de persoon achter dat nummer zelfs goed kenden. Maar zij had ons absoluut niet gebeld, ook niet per ongeluk. Navraag leerde ons dat dit nummer kapen tegenwoordig gemeen goed is.
Dat je dat persoon kende, kan natuurlijk random zijn, maar het kan ook zijn dat ze data hebben ingekocht van wie met wie in contact staat d.m.v. android/iphone contactenlijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Alles kan natuurlijk. Maar dat is voor mij helemaal niet interessant.
Wat ik bedoelde met mijn bericht is om aan te geven dat ze proberen met een "slimmigheid" mensen toch te vangen. Een onbekend buitenlands nummer op de display leidt, zo zullen ze zo langzamerhand wel hebben gemerkt aan het afnemen van wel tot stand gekomen gesprekken, alleen maar tot opnemen en weer neerleggen of tot negeren.

Met deze nieuwe ongein maken ze toch weer contact. En ja, ook al is er maar één op de duizend (meer zullen er denk ik niet zijn) die argeloos in de val trapt, dan schijnt het financieel de moeite waard zijn om deze criminele activiteiten vol te houden. Het zijn juist die argelozen die van geen toeten noch blazen weten waar ze op mikken. Zodra er gemerkt wordt dat een beoogd slachtoffer zo dom niet is gaan ze niet meer in discussie maar verbreken ze de verbinding. Op deze manier denken ze een nieuw jachtterrein te hebben gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 22:39
Hier zijn ze sinds vorige week ook bezig met de microsoft scam. Worden meerdere keren per dag gebeld, als ik opneem hangen ze op (mannenstem), als de vrouw des huizes opneemt proberen ze hun scam.

Is er nog een manier om ze te blokken (vaste lijn)?

Anders ga ik maar voor de stadiontoeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
Wat je moet doen is mee gaan in hun verhaal zeggen dat je je computer opstart. en dan moet je zeggen: Waarom ben je aan het scammen? Ze bellen nooit meer terug.
General_Snuss schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:49:
Hier zijn ze sinds vorige week ook bezig met de microsoft scam. Worden meerdere keren per dag gebeld, als ik opneem hangen ze op (mannenstem), als de vrouw des huizes opneemt proberen ze hun scam.

Is er nog een manier om ze te blokken (vaste lijn)?

Anders ga ik maar voor de stadiontoeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Denk je dat echt, dat laatste? Ik wens je veel plezier met die droom.

Ik ben er helemaal klaar mee met dat geteisem. Ik heb ze in de beginjaren van alles naar het hoofd geslingerd, ook opmerkingen als die van jou. Je zou denken dat ik zo langzamerhand wel genoteerd zou staan als "no succes at all, do not try again". Niet dus, het lijkt wel of ze verwachten dat ze een beoogd slachtoffer toch ooit zo murw krijgen dat hij of zij gaat omliggen. Gelukkig in al die ongeveer tien jaar dat dit nu al voortduurt hebben ze me nog nooit 's nachts wakker gebeld. Maar kortom, verwacht niet dat een slimme opmerking ook maar iets helpt, want ze hebben allemaal een bord voor hun kop. Of misschien bellen ze zelfs wel steeds weer uit wraak tegen de vernedering die ze naar hun hoofd geslingerd kregen.

De vraag wordt gesteld of er een manier is om ze te blocken. Nee, die is er niet. Tot voor kort waren (althans als ze zich niet verscholen achter een verborgen nummer) bijna altijd buitenlandse nummers. Maar sinds een poosje weten ze een nummer te simuleren uit je eigen woonplaats. Is al vermeld en daar is gewoon geen kruid tegen gewassen. Zelfs al vinden er arrestaties plaats, taakstrafje en ze beginnen vrolijk weer opnieuw. En kennelijk loont het toch nog steeds. Schouders over ophalen, zit niks anders op, de instanties die heel misschien er wat aan zouden kunnen doen hebben dit allang op hun verlanglijstje staan, maar voorlopig is hun dringend advies om vooral niet te reageren.

Oh ja, nog even dit, ik weet bijna zeker dat die troela die je belt maar een dom pionnetje is in het spel. De "grote jongens" zul je denk ik nooit te spreken krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Techneut op 27-03-2017 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vandaag overigens een erg "vreemd" netnummer wat me belde op m'n mobiel. +31 542 49 25 45

Gesprek aangenomen maar 't bleef stil aan de andere kant, vervolgens werd het "gesprek" aan de andere kant verbroken. Je zou bijna gaan denken dat ze het sectornummer van Enschede aan het omkatten/aanvullen zijn (is nu een sectornummer waarbij de "4" niet mogelijk is als eerste nummer van een abonnee).

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 27-03-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:54:
Vandaag overigens een erg "vreemd" netnummer wat me belde op m'n mobiel. +31 542 49 25 45
[...]
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31542492545

[ Voor 36% gewijzigd door Cyb op 27-03-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-05 16:19

Dark0r

WAT

kan het zijn dat dit meer voorkomt als je ingeschreven staat bij de kvk ? sinds mijn inschrijving krijg ik steeds meer telefoontjes van scammers terwijl ik daar wel aangegeven heb mijn gegevens niet te delen.

Waarschijnlijk lezen ze dus veel data uit de kvk database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 23:23
Joepie, ik mag me ook lid noemen van de club :)

Nummer onbekend, met een zacht gebrekkig Engels stemmetje, ik heb haar zolang mogelijk aan de praat gehouden, maar na 7 min zei ze F-You en hing op :)

Het ging via de vaste lijn, wat verrassend is omdat dit een geheim nummer is en we deze zeer zelden doorgeven, waarschijnlijk gebruiken ze gewoon een nummer generator (zeg ik hoopvol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Net ook weer opgebeld door een onbekend nummer op mijn *geheime* vast lijnnummer, en het was weer raak. Had een vrouw aan de lijn, en toen ik zei dat ik naar de computer liep, verbond ze me door met een andere vrouwelijke collega. Misschien dat de eerste belt en kijkt of er een mogelijkheid is, en de 2de verder gaat omdat deze misschien meer ervaring heeft.
Ik heb de steeds verder geirriteerd rakende medewerkerster zo'n 12 minuten aan de lijn weten te houden, en er werd opgehangen toen ik zei dat er een virusmelding kwam bij het klikken op de TeamViewer download button. Waarschijnlijk paste dat niet in het oplichtingsscript.

Volgende keer ga ik nog meer persoonlijke vragen stellen, alleen dan tijdens de tijdrekmomenten (het moeten lopen naar de computer wat lang duurt, omdat je een groot huis hebt; het hebben van een trage PC, waarbij het opstarten 5 minuten duurt, vervolgens het trage inloggen etc). Dan kunnen ze er moeilijker onderuit komen, want er moet sowieso *gewacht* worden op het lopen en opstarten. Het leuke is dat persoonlijke vragen niet in het script staan, waar de medewerker per plekke op moet liegen, wat niet altijd lukt.

Ik weet niet of mensen hier ook mobiel zijn gebeld? Maar volgens mij is het inderdaad gewoon brute force gegenerate nummer, mogelijk alleen vaste nummers?
Van de mensen die ik heb gevraagd met een vast nummer, is iedereen al gebeld.
Kan volgens mij haast niet anders dan dat dit gewoon een nieuwe industrie is geworden in India, waarbij honderduizenden nummer in NL gebeld worden. In Nigeria, waar ze ook gespecialiseerd zijn in oplichting, worden er zelfs videoclips over de 419 scam gemaakt:

YouTube: I Go Chop Your Dollar With lyrics (Subtitles) 419 Nigerian Scam Song

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Het is toch eigenlijk van de pot gerukt hoe de opmars in Windows scam is toegenomen. Waar er twee jaar geleden nog maar enkele meldingen stonden op https://www.wieheeftgebeld.nl/ is dat nu bijna een hele lijst met verschillende telefoonnummers. :/

Er wordt zelfs gebeld met de meest wazigste nummers tegenwoordig, die duidelijk met VOIP zijn gefaked.
Zelfs volgens die site met nummers als 1891. Nummerweergave is niet meer wat het geweest is sinds VOIP uit de grond is geschoten :/.

Lees ook eens de groene reactie hier:
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0644573833

[ Voor 40% gewijzigd door AW_Bos op 13-05-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

Dit niet iets?
Het zal voor de indiaase lastigvallers niet echt helpen, maar voor iemand aan de andere kant van de lijn die lastig is en nederlands spreekt misschien wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:16
Het tegenscript is er ook in het Engels voor onze Indiase vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik wordt op mijn mobiel ook steeds gebeld, alleen is het op een oud nummer dat ik niet veel meer gebruik en mijn telefoon is steeds leeg :p Iedere keer als ik hem oplaadt heb ik weer een gemiste oproep van een Iers-nummer.

https://ie.tellows.net/num/%2B35319014801

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricepwnd
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 15:38
AW_Bos schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:29:
Het is toch eigenlijk van de pot gerukt hoe de opmars in Windows scam is toegenomen. Waar er twee jaar geleden nog maar enkele meldingen stonden op https://www.wieheeftgebeld.nl/ is dat nu bijna een hele lijst met verschillende telefoonnummers. :/

Er wordt zelfs gebeld met de meest wazigste nummers tegenwoordig, die duidelijk met VOIP zijn gefaked.
Zelfs volgens die site met nummers als 1891. Nummerweergave is niet meer wat het geweest is sinds VOIP uit de grond is geschoten :/.

Lees ook eens de groene reactie hier:
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0644573833
Hey dat is mijn nummer, ik ben inderdaad slachtoffer van deze scam techniek. Naar mijn idee is het nu na een volle week ook weer voorbij. Ik ben vandaag door 20 mensen gebeld volgens de app die ik heb die onbekende nummers tijdelijk blokkeert voor mij. Dit is een hele vooruitgang na 1000 bellers per dag te hebben gehad. Ik heb contact gehad met drie autoriteiten: Vodafone, fraudehelpdesk en de politie. Alleen Vodafone was ook daadwerkelijk bereid om meer actie te ondernemen dan alleen een notitie te maken. Helaas konden ze mij niet helpen omdat het middels spoofing gaat (wist ik als tweaker natuurlijk al maar Vodafone moet tenminste zelf ook even kijken vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
mauricepwnd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:48:
[...]

Hey dat is mijn nummer, ik ben inderdaad slachtoffer van deze scam techniek. Naar mijn idee is het nu na een volle week ook weer voorbij. Ik ben vandaag door 20 mensen gebeld volgens de app die ik heb die onbekende nummers tijdelijk blokkeert voor mij. Dit is een hele vooruitgang na 1000 bellers per dag te hebben gehad. Ik heb contact gehad met drie autoriteiten: Vodafone, fraudehelpdesk en de politie. Alleen Vodafone was ook daadwerkelijk bereid om meer actie te ondernemen dan alleen een notitie te maken. Helaas konden ze mij niet helpen omdat het middels spoofing gaat (wist ik als tweaker natuurlijk al maar Vodafone moet tenminste zelf ook even kijken vind ik).
Daar ben je mooi klaar mee dan. Hoe komen ze nu bij dit nummer uit? Heb je met dit nummer een keer terug gebeld of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricepwnd
pacificocean schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:07:
[...]

Daar ben je mooi klaar mee dan. Hoe komen ze nu bij dit nummer uit? Heb je met dit nummer een keer terug gebeld of zo?
Geen idee hoe ze er bij zijn gekomen, het begon uit het niets vorige week donderdagochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
mauricepwnd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:10:
[...]
Geen idee hoe ze er bij zijn gekomen, het begon uit het niets vorige week donderdagochtend.
Ben je zelf wel eens gebeld door scammers, op dat nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricepwnd
Cyb schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:15:
[...]

Ben je zelf wel eens gebeld door scammers, op dat nummer?
Dat wel maar dat is al zo lang geleden (meerdere jaren), dat ik niet verwacht dat daar een verband tussen zit. Het zou natuurlijk wel kunnen.
Wat trouwens nog wel opvallend is maar ik betwijfel of het een verband heeft is dat ik net mijn abonnement had verlengt sinds een aantal dagen en was overgestapt van iPhone 6s+ naar de nieuwe Samsung galaxy s8

[ Voor 25% gewijzigd door mauricepwnd op 18-05-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@Mauricepwnd Is het niet zo dat jouw telefoonnummer op een buitenlands nummer lijkt, en dat de nummerweergave het landnummer eraf knipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricepwnd
@AW_Bos geen idee zou kunnen, maar ik wordt ook door veel Duitsers gebeld en die hebben mijn landcode wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:46
Met sip kun je bij veel providers elk nummer mee sturen, zelfs 112.
Dat heeft voordelen maar ook zeker nadelen zoals dit. Als het echt heel vervelend is dan aangifte doen of een andere nummer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik werd net door een engelssprekende Aziaat gebeld die zei dat hij in Londen zat en mijn naam heel raar uitsprak. Ik heb maar opgehangen, ik moest moeite doen om te verstaan wat hij zei en daar had ik niet zo'n zin in :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

mauricepwnd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:56:
@AW_Bos geen idee zou kunnen, maar ik wordt ook door veel Duitsers gebeld en die hebben mijn landcode wel nodig.
Ja, maar ik bedoel dat de landcode van eht land waarvandaan die gasten bellen wordt gefilterd, en zo lijkt het net alsof ze een 06nummer zien. Dus bijv:

+2540612345678, en dat anderen dan 0612345678 zullen zien.
Zulke dingen heb ik ook wel eens gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Op The Register staan nog een paar aardige tips om de scammers het leven zuur te maken.

Edit: Oh en die van vorige week is ook wel grappig

[ Voor 28% gewijzigd door u_nix_we_all op 19-05-2017 15:51 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricepwnd
@AW_Bos dat zou natuurlijk ook nog een mogelijkheid kunnen zijn, maar het blijft raar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:22

Fiber

Beaches are for storming.

Ik ben al een tijdje niet meer door die gasten gebeld gelukkig, maar als ik ooit nog eens gebeld word door onze vrienden uit India dan ga ik wellicht eens vragen of zij of hij ook zo 'horney' is en zin heeft in een potje webcamsex via Skype of Hangouts of zo... :Y *O* Beetje hijgen en zo... :z

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 20-05-2017 12:14 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 917165

Ik ben kort geleden ook voor de bikkels gegaan, in de zin van dat ik gebeld werd door een nummer uit suriname die gelijk over windows begon. Achteraf had ik inderdaad ook een heel verhaal moeten beginnen, ik heb gewoon opgehangen.

Wat wel apart was; je kon dat nummer niet bellen omdat het door t-mobile blacklisted was (=goed) maar desondanks kon dat nummer míj wel bellen. Dat moeten ze nog ff iets beter doen bij t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Fiber schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:12:
Ik ben al een tijdje niet meer door die gasten gebeld gelukkig, maar als ik ooit nog eens gebeld word door onze vrienden uit India dan ga ik wellicht eens vragen of zij of hij ook zo 'horney' is en zin heeft in een potje webcamsex via Skype of Hangouts of zo... :Y *O* Beetje hijgen en zo... :z
Eigenlijk zou je gewoon een geïsoleerde VM moeten inrichten waar ze op kunnen klooien, vol met snoeiharde pr0n natuurlijk..... :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 00:17
Sinds kort word ik op de vaste lijn ook steeds gebeld door deze lui. Vanochtend even flink uit m'n stekker gegaan en gezegd dat ze mijn nummer uit hun computer moeten en halen en niet nog eens moeten bellen. Jullie raden het vast al, vanmiddag werd ik uiteraard weer gebeld, terwijl ik tot nu toe nooit vaker dan 1 keer per dag gebeld werd. Toen begon ik in het Frans, die kerel die belde zei de hele tijd English please, English please, you from Netterland. Toch maar op het Engels overgegaan, waarop ik zei dat Microsoft waarschuwt dat ze nooit ongevraagd bellen. Was het opeens de hoogste afdeling binnen Microsoft die mij belde over een probleem, nu niet meer met mijn computer, maar nu met mijn server (die ik niet heb XD).

Daarna heb ik Ziggo maar even gebeld, maar omdat deze lui de nummers dus spoofen kunnen ze telefoontjes uit het buitenland blijkbaar niet automatisch naar de voicemail laten overgaan. (Niet dat dat zin zou hebben, nu ze dus ook, zoals ik in jullie posts hierboven las, Nederlandse nummers spoofen.) Het advies was uiteraard om niet op te nemen, maar ja zit er niet op te wachten dat ze opeens midden in de nacht mij wakker bellen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Toch maar op het Engels overgegaan, waarop ik zei dat Microsoft waarschuwt dat ze nooit ongevraagd bellen.
Dat is niet helemaal waar...

Ik word gek genoeg nooit gebeld op mijn vaste nummer wat nota bene ook op mijn website staat door scammers maar uitsluitend op mijn mobiel. Nummers uit Dublin, Zurich, Londen, New York etc en laatst ook die grapjas uit Beverwijk die grond probeert te verkopen of zo iets.

Uiteraard neem ik nooit op maar het telefoontje uit Dublin bleek toch wel degelijk van Microsoft te komen. Het betrof een Azure sales medewerker die dacht dat ik nieuw was met Azure en wilde weten of ik er tevreden over was. Het verschil is dat hij de voicemail insprak met de mededeling dat hij nog even een mailtje zou sturen. Dit overigens gewoon allemaal in het Nederlands.

Wat ook gebeurde waarna ik terug schreef dat ik niet nieuw was met Azure maar alleen mijn abonnement had omgezet. Ik heb dat Dublin nummer vervolgens maar gewoon een naam gegeven voor een volgende keer, maar Microsoft belt dus echt wel "ongevraagd" in bepaalde gevallen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:44
Wordt hier sinds vorige week, op de vaste lijn (Tele2) ge-spamt door 0052 een 0053 (Mexico, Zuid-Amerika) nummers, buiteland, Engels, en jawel, Microsoft..altans ;)
Nu echt elk uur een keer of 2.
Behalve helemaal uit je plaat gaan tegen zo'n gast, nog andere tips?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste