Hoeveel fixed numbers de scammers spoofen is ook niet meer bij te houden lol.
Gelukkig zijn wij in staat elkaar te helpen met informatie, en daar hebben de scammers toch geen antwoord op met hun misleidende kunstjes.
Ik heb jaren geleden al mijn ouders verteld sowieso nooit in te gaan op verkopers via de telefoon, omdat in België door een zakenman die harde zakelijk tactiek is ingevoerd ooit.
Het vangnet zit m dan ook daar, gewoon helemaal telefonisch overal NEE op te zeggen.
Wanneer iedereen dat standaard had geleerd hadden de scammers ook al geen kans.
Dus die manieren van agressief via de telefoon je producten verkopen mensen lastig te vallen in hun privé leven waar ze zelf niet eens vroegen om die producten, was al een tijd geleden ingezet.
Ook van die warm pratende vrouwen die thuis een lijst van nummers kregen om mensen met de loterij mee te laten doen met, jawel, 99% kans op een prijs.
Nou, als je heel even helder na denkt weet je dat dat niet kan.
De naam Bernard Madhof, waar het gaat om pure misleiding om mensen geld afhandig te maken was ook iedereen al weer vergeten? Die wist 50 miljard uit de zakken van mensen te tetteren door zijn goede status, en viel om na de crisis toen die mensen hun geld weer wilden opnemen.
Dus vele vormen van misleiding, en zolang mensen er in blijven trappen en er geen antwoord op hebben, zullen er dan ook steeds weer nieuwe manieren van fraude en list en bedrog blijven bestaan.
Daar is geen app tegen op gewassen anders dan wat je leerde. Mensen die de boel belazeren komen er naar mijn mening gewoon ook te vaak mee weg. Maar goed, in de misleiding dienen die zaken dan ook vaak verborgen zich aan, dus dat is dan het probleem, de ogen en oren goed open te houden.
Horen zien en PRATEN. Fijne dag nog